Baas fysiek sterker teruggekomen bij Ajax: 'Ben wel een paar kilootjes aangekomen in de gym'

door Jon van Dam 101

Bron Ajax TV

Baas fysiek sterker teruggekomen bij Ajax: 'Ben wel een paar kilootjes aangekomen in de gym'

door Jon van Dam 101

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Youri Baas is als een fysiek sterkere voetballer teruggekeerd bij Ajax. De 21-jarige verdediger deed afgelopen seizoen bij NEC ervaring op in de Eredivisie en plukt daar nu de vruchten van. Baas zegt een aantal kilo in spiermassa te zijn gegroeid.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

Na de wissel van Branco van den Boomen kreeg Baas de aanvoerdersband om zijn arm. 'Ja, dat was leuk', begint de linkspoot in gesprek met Ajax TV. 'Ik had het niet verwacht en stond eigenlijk helemaal niet op te letten. Maar het was leuk. Branco ging eraf en toen zei de trainer dat hij hem aan mij moest geven. Bij het eerste is dit de eerste keer dat ik de band om heb gehad.'

Baas vond het oefenduel met Al-Wasl FC 'prima' gaan, zo zegt hij. 'Als team hebben we best wel veel de bal gehad. Duels konden af en toe nog wat beter, maar ik had wel het gevoel dat we in controle waren. Ook met Aaron Bouwman ging het goed, ondanks dat het wel even wennen was. Het was onze eerste wedstrijd samen. Hij heeft het ook goed gedaan.'

'Hij is 1,96 meter ofzo, dus in de lucht ijzersterk', vervolgt Baas. 'Van tevoren hebben we het gehad over wat afspraken en gezegd dat hij gewoon zijn ding moest doen. Want hij kan goed voetballen zoals je ziet. Maar omdat er hier wat andere dingen worden verwacht in de manier van spelen, probeerde ik hem daarin mee te nemen.'

Baas went aan rol als centrale verdediger

Baas, die na een jaar op huurbasis bij NEC weer terugkeerde bij Ajax, is naar eigen zeggen sterker geworden. 'Ik ben wel een paar kilootjes aangekomen en heb in de gym gezeten. Dus dat is goed.' Baas is van nature een linksback en dus was het even schakelen toen hij werd neergezet als linker centrale verdediger. 'Vanaf de eerste training heb ik eigenlijk centraal gespeeld. Toen had ik wat tijd nodig om te wennen, maar nu gaat het steeds beter.'

Over nieuwbakken hoofdtrainer Francesco Farioli heeft Baas een goed gevoel. Zo voerden ze samen ook gesprekken over zijn positie. 'Hij is energiek aanwezig en heeft een duidelijk plan. We hebben de eerste dag even gesproken over mijn positie en daar focus ik me nu op. Maar zoals je het laatste half uur hebt gezien, kan ik ook linksback spelen. Dat is allebei prima.'

Ook het trainingskamp van Ajax in Wageningen bevalt Baas goed. 'We trainen veel elke dag, soms twee keer per dag. Vandaag (donderdag, red.) een wedstrijd, morgen weer een wedstrijd. Vandaag hebben veel jongens voor het eerst negentig minuten gespeeld. Morgen zal het niet anders zijn. Dat is wel goed. Vanaf dag één wordt er hard getraind. Ik denk dat ik in de voorbereiding nog nooit zo fit ben geweest.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Baco123 +6156

Draait een super voorbereiding
Mag van mijn kansen gaan krijgen dit seizoen.

21-07-2024 11:57

Dolblij +44984

Met wat geluk woord Baas een echte baas.

19-07-2024 12:40

Hersenspinsel +7997

Forbs\Godts - Brobbey - Traoré -
- - - - Henderson - - - Berghuis - - -
- - - - - - Mansverk\Tahirovic - - - - -
Baas - Hato - Sutalo - Gaaei\Rensch
- - - - - - - - - - - - Ramaj - - - - - -

Waar zitten de zwakke plekken?
Kunnen ze kampioen worden?
Met zo'n reservebank denk ik van wel.

19-07-2024 09:09

AjaxHoorn +32989

Nee, zo kunnen we niet kampioen worden (in mijn optiek).

Het middenveld is echt veel te zwak met veel te weinig voetballend vermogen. Henderson is statisch, Bergwijn is traag, Mannsverk is ook traag. Ik zou persoonlijk met het materiaal wat we nu hebben kiezen voor Taylor, Fitz-Jim en dan Mannsverk of Berghuis. Wie waar komt te spelen mag Farioli dan uitzoeken. Persoonlijk zou ik altijd voor Godts boven Forbs kiezen.

We vinden Baas nu allemaal prima, maar ik moet het nog zien op een ander niveau. In ieder geval zou ik een voetballende rechtsback willen hebben. Dus je houdt of Gaaei of je houdt Rensch maar daarbij moet echt iemand zijn die je opbouw versterkt. Helemaal als Sutalo angstig blijft in het voetballende gedeelte.

Dat gezegd hebbende. Vind ik bijna op elke positie PSV een klasse beter. Veerman, Schouten, Saibari, Tillman, Land en Babadi vind ik echt van een heel andere categorie dan wij momenteel hebben. Helemaal in de samenstelling. Bakayoko is ook minimaal 1 klasse beter dan Traore en Lang momenteel ook dan Godts.

19-07-2024 09:27

Hersenspinsel +7997

We gaan het zien.
Ik hoop dat je het fout hebt.

19-07-2024 10:16

AjaxHoorn +32989

Helaas heb ik het wat betreft inschatten welke ploeg kampioen wordt, vaak goed.

19-07-2024 10:18

Hersenspinsel +7997

Als je gelijk hebt over de klasse van PSV spelers zou PSV leeg gekocht worden. Ik denk dat we met Farioli gelijkwaardige spelers hebben.
It's all about the team.

19-07-2024 12:27

JohnDylan +21842

“Waar zitten de zwakke plekken?”

Linksbuiten, rechtsbuiten, linkshalf, rechtshalf, centraal verdedigende middenvelder, linksback, rechtercentrale verdediger en rechtsback.

“Kunnen ze kampioen worden?”

Alleen als Farioli net zo’n geluk heeft als De Boer had en zoals toen de concurrentie het nog slechter doet. Ik denk dat Ajax maximaal 76 punten zal behalen met zo’n team.

19-07-2024 12:16

Baco123 +6156

Ervaring en creativiteit mag er nog wel bij
Met deze selectie ga je niet spelen om de titel, plek 3 moet kunnen.

21-07-2024 11:58

Hersenspinsel +7997

Veel spelers zijn jong en zouden met een goede trainer beter moeten worden.

21-07-2024 12:27

Baco123 +6156

We gaan het zien onder faraoli, denk dat ervaring erbij geen kwaad kan voor deze jonge selectie

21-07-2024 12:31

Enoh25 +1806

Nog nooit zo fit geweest in de voorbereiding. Dat klinkt al erg goed iig.

19-07-2024 08:32

Nr.10 +110990

Is die Bouwman 1,96...? Huh is mij niet opgevallen dat hij zo lang is.

19-07-2024 08:23

mvdk +43766 moderator

En op zijn 16e...

19-07-2024 08:46

AjaxHoorn +32989

Nee, die is 1.87 ofzo.

19-07-2024 09:28

mvdk +43766 moderator

Gaaei___Kaplan(Sutalo)___Hato___Baas

Rensch___Bouwman___Janse___Wijndal

De grote vraag: Gaat Sutalo een grote comeback maken? Die jongen was zo duur... Hopelijk gaat hij eindelijk presteren, want dan is je verdediging eigenlijk al compleet. Op dit moment is het nog geen topniveau, maar er is wel potentie. Wijndal wellicht vervangen. Misschien Rensch.

Gaaei laat zien zich te ontwikkelen, dus ik heb weer hoop. Voor onze club is het echt cruciaal dat een aantal gezakte jongens alsnog slagen. Gaaei, Sutalo, Mannsverk. Henderson moet opstaan en deze jongens bij de hand nemen. Ik neem aan dat Sutalo inmiddels een jaar lang taalles krijgt?

19-07-2024 08:19

Bky +56364

Deze jongen en ik hebben veel gemeen: zo ben ik ook een aantal kilo's aangekomen.

19-07-2024 07:54

PietjePrecisie +1984

Nu moet je alleen nog een plekje zoeken in de gym om te gaan zitten.

19-07-2024 08:33

CDX +3151

Daar zijn al die apparaten toch voor? Om op te zitten met je telefoon?

19-07-2024 09:31

TJHooker +3935

Zou Baas niet een nummer 6 kunnen zijn?

19-07-2024 07:47

Baco123 +6156

Zijn beste plek vind ik linksback

21-07-2024 11:59

Ans B +19809

Leuke verschillen van mening over o.a. Hato en diens positie.
Baas lijkt eindelijk echt door te breken, nadat hij het onder TH ook altijd al goed deed in de voorbereidingen o.a. maar nooit een volwaardige back up/basiskandidaat was. Maar toen hij twee seizoenen kansen kreeg onder Heitinga pakte hij die niet.
Opbouwend is hij in principe altijd al sterk geweest; gewoon een goede voetballer en echt des Ajax'.
Verdedigend is hij nog maar weinig getest op zijn nieuwe positie, dat is wel jammer.
Even goed zal hij waarschijnlijk nog geen basisplek krijgen, vanwege de ook al talentvolle en qua status al hoger in de hiërarchie staande Kaplan en Hato. Tenzij Kaplan ook als RCV gaat spelen. We gaan het zien.
En nog steeds vraag ik me eveneens af of Baas op 6 kan overigens. Als dat lukt is hij (of Rensch) misschien wel de allerbeste kandidaat op dit moment (ik ben geen fan van Henderson, terwijl ik Mannsverk zo wisselvallig vind).

Ik vind dat Hato het juist erg goed doet als LB, omdat hij opbouwend en aanvallend heel goed kan inschuiven op het middenveld. Op de Fariolo-manier komt hij op die positie veel beter tot zijn recht als LB dan onder de vorige trainers. Van mij mag hij dus blijven staan daar - óf je speelt met Kaplan (RCV), Hato (LCV) en Baas (LB).

Nog even terugkomend op Baas: het is knap hoe hij de handschoen heeft opgepakt. Veel jongere spelers die proberen zich in de basis te spelen (of volwaardige back up te zijn) gaan zich forceren en juist veel fouten maken. Dat zag je b.v. vorig seizoen nog bij Salah Edine; die was er te gebrand op. Je ziet het natuurlijk niet alleen bij jonkies; ook oudere spelers kunnen in die valkuil trappen, keer op keer zelfs. Zoals Memphis laat zien op zijn derde achtereenvolgende eindtoernooi. En hij is echt niet de enige!
Baas straalt juist rust uit. Dat is écht knap.
FJ is - zeker mentaal - al langer bezig om zich in het team te spelen; hij trapt evenmin (meer?) in die valkuil. Ik hoop een middenveld vanmiddag met Taylor én FJ (in de rol van Berghuis, of dat nou op links is of op rechts).

19-07-2024 07:36

Ajaxfan16 +27411

Het bewijs dat een jaartje eredivisie ook echt wel goed kan zijn. Ik zou dit ook met jongens als Hlynsson en Vos gaan doen, die lijken nu wel een beetje buiten de boot te gaan vallen. En ik weet niet of het dan veel zin heeft om die allebei in Jong te laten spelen.

19-07-2024 07:19

Dirk +7006

Het lijkt me duidelijk dat er nu een staf voor de groep staat ,die weten waar voetbal voor staat .

19-07-2024 07:31

DEELM +11891

Hlynsson moeten ze inderdaad verhuren. Die kun je na zoveel minuten afgelopen seizoen nu niet ineens weer bijna alleen maar met jong mee laten doen.

19-07-2024 08:01

mvdk +43766 moderator

En als een linkspoot echt goed wordt zal die ook op rcv uit de voeten kunnen hoor.

19-07-2024 07:15

fluwelenlinker +11672

Kaplan is een optie op RCV. Speelde daar in Turkije regelmatig. Helaas is dit in de voorbereiding niet kunnen worden uitgetest.

19-07-2024 07:16

mvdk +43766 moderator

Misschien wel op de training? Maar dan is hij het in ieder geval gewend. Het zou mooi zijn als hij de rvc kan oppakken. rvc is echt een zorgenkindje.

19-07-2024 07:25

fluwelenlinker +11672

Daar waar het op rechts achterin behoorlijke armoede lijkt, wordt het op links dringen geblazen.
Baas doet het uitstekend, Janse laat zich zien in de voorbereiding en dan heb je natuurlijk Hato en Kaplan. Verder ook nog Sosa en Wijndal.
Ik ben benieuwd hoe Farioli daar de puzzel gaat neerleggen. Als iedereen fit is, denk ik dat de meeste minuten verdeeld zullen worden tussen Kaplan, Hato en Baas voor de 2 posities links achterin. Janse vast in Jong en regelmatig mee op de bank met 1. Voor Sosa en Wijndal zal het lastig worden dus bij een mooi bod laten gaan. En dan vergeet ik Avila nog maar dat (luxe)probleem stelt zich pas in januari.

19-07-2024 07:14

DEELM +11891

Avila en luxe in één zin. Knap!

19-07-2024 08:03

Baco123 +6156

Avila, hahaah zodra dat hij weer hersteld en fit is per direct weg ermee, kan er niet zoveel van.

21-07-2024 12:00

Spielmacher +10683

Blijf de positiewisseling tussen Baas en Hato vreemd vinden, nergens voor nodig.

19-07-2024 07:08

mvdk +43766 moderator

En als straks blijkt dat dit een geniale zet was? Ik bedoel: We spelen pas een paar oefenpotjes, maar Baas lijkt zichtbaar beter dan in zijn vorige periode, en dat op cv. Ik had hem ook als linksback verwacht, maar als het in de huidige bezetting beter werkt, waarom niet? Mijn voorkeur voor Hato is ook LCV, maar we hebben er 4...

Uiteindelijk zal de beste spelen. Bij een club als Ajax hoort concurrentie, dus dan is het eigenlijk wel goed om te zien dat er nog 1 of 2 posities zijn waarvan je zeker weet dat je niemand hoeft te halen (Linksback, lcv)

19-07-2024 07:14

Tinus +10282

Als Baas en Hato samen worden opgesteld, kunnen ze tijdens de wedstrijd veel van positie wisselen. Eerder hebben Blind en Martinez ook zo gespeeld aan de linkerkant en dat werkte in de opbouw heel goed.

19-07-2024 07:17

HendrikAjax +16830

Ik vind hem tot nu toe goed spelen als linker cv deze voorbereiding. Was gisteren de eerste 75 min ook weer de beste man van het veld. Toch had ik liever gezien dat hij meer op linksback zou worden geprobeerd. Op lcv hebben we al 2 goede opties en een hoop talent erachter terwijl we op linksback juist tekort komen.

19-07-2024 06:57

widmfan7 +1883

Baas is 1 van de jeugdspelers die zich echt goed ontwikkelt in de voorbereiding. Fitz-Jim en Dies Janse zijn de andere 2 die mij positief opvallen. Zou mooi zijn als deze 3 komend seizoen echt door kunnen breken.

19-07-2024 06:55

Jake the Snake +17337

Het verhuren aan andere eredivisie clubs kan gewoon super nuttig zijn. Denk ook aan Vertonghen die na RKC een stuk sterker terug kwam en een Blind die het niet zo redden bij Ajax maar bij Groningen zich revancheerde. Botman die zich bij Heerenveen naar een goede transfer speelde. Hopelijk is Gooijer de volgende.

We hebben vaak zoveel kwaliteit in huis waardoor je echt geen bakken met geld hoeft uit te geven. Het vraagt gewoon om geduld.

19-07-2024 06:51

Bergkam +4653

Baas was m.i. de beste Ajacied gisteren. Lijkt er in ieder geval op dat de links achter positie eindelijk opgelost is. Of dat nu Hato wordt of Baas. Gaaei maakt ook stappen, al moet hij verdedigend wel wat slimmer worden. Zoniet dan gaat hij tegen veel gele kaarten aanlopen. En dat levert ook gevaar op voor vrije trappen rond (of in) onze 16m. Verder was de eerste helft prima met veel passie en vaak 1x raken met de vele driehoekjes. Dat het minder was de tweede helft lijkt me logisch met de zware trainingen in de benen de afgelopen weken. Door vermoeidheid verloren de passes hun nauwkeurigheid. Al met al weer een nuttige wedstrijd richting het echte werk binnenkort. Nu op naar vanmiddag.

19-07-2024 05:07

Ajaxfan31183 +16391

Kwa spier massa daar is hij ook ingegroeid, twee seizoenen geleden stond er nog een schrieleke op het veld . En je kan zien wat een uitleen periode kan doen met een speler

19-07-2024 02:04

JohnDylan +21842

Ik hoop dat Baas een basisplaats verovert, Ajax afscheid neemt van Sosa en Wijndal en Hato met Kaplan de concurrentie aangaat voor een basisplaats als linkercentrale verdediger. Hato speelt op links als klassieke fullback en dat was vroeger al geen passende optie voor de speelstijl van Ajax en is dat in de tussentijd niet opeens wel geworden.

Als Hato niet goed genoeg is om als centrale verdediger Kaplan uit de basis te spelen dan is hij ook gewoon nog niet goed genoeg voor een vaste basisplaats. Het is voor zijn ontwikkeling zeker geen drama als hij even zijn basisplaats verliest en zich weer in de basis moet vechten.

19-07-2024 01:15

DannyAdam2 +3386

Wel een heerlijke bezetting ook met Hato, Baas en Kaplan voor LCB en LB. Kan je van de rest afscheid nemen. Wat zal Wijndal niet verdienen met zijn glorietijd contract.

19-07-2024 00:03

AFCAFAN +779

Sosa speelde helaas wederom niet goed. Baas was ik wel positief over. Ik ben benieuwd naar morgen. Langzaamaan zien we wel kwaliteitsverbetering in beide elftallen.

19-07-2024 00:02

YugoVik +33103

Eerste helft was sosa redelijk goed

19-07-2024 00:42

AFCAFAN +779

Vond hem de derde helft beter...

23-07-2024 06:16

DannyAdam2 +3386

Best wel een revelatie deze jongen. Alsook Bouwman. Ik zou het liefste eigenlijk gewoon gelijk gaan bouwen met deze jeugd. Van de dure jongens afscheid nemen.

19-07-2024 00:00

Ans B +19809

Ik denk dat in principe iedereen dat wel wil, maar dat is wat mij betreft nu nog een te groot risico. Zolang NL dat derde ticket naar de CL heeft (al zijn het maar voorronden) móet Ajax die derde plek grijpen om niet nog verder achterop te raken.
Natuurlijk kun je gaan speculeren dat dit ook met jonkies haalbaar is, maar is dat verstandig? En als je er niets van bakt in de EL, gaan de coëfficiënten eveneens achteruit en is NL die derde plek ook snel kwijt.
Tegelijkertijd kun je niet bij voorbaat de strijd om de 2e plek in de ED opgeven.

Afgelopen jaar hebben we bovendien kunnen zien dat te veel jeugdigheid ook leidt tot meer fouten, terwijl jonkies mentaal vaak ook nog veel te leren hebben als het even wat minder gaat. Ik vermoed dat beide een vrij algemene tendens zijn, statistisch én logisch gezien. Je zag vorig jaar ook aan Hato dat hij na een hele sterke eerste seizoenhelft meer moeite had in de tweede.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar hoe meer jonkies je in een team hebt hoe kleiner de kans is dat het allemaal uitzonderingen zijn. De vraag is ook altijd of en hoe lang bravoure en onbevangenheid (mogelijke pré's van jonkies) het gaan winnen van de onervarenheid (en de kans op fouten).
Persoonlijk denk ik dat een team met veel jonkies gemiddeld minder punten haalt in een seizoen (ED). Dat kan nét beslissend zijn voor een eindklassering (of in topwedstrijden) en wel/geen CL-ticket.

19-07-2024 07:14

AjaxHato +4612

De hele selectie is nog nooit zo fit geweest. En dit is nog maar de voorbereiding.
Onder steijn en John kregen ze veel vrije dagen. Nu gewoon 2 keer per dag trainen.

Wel verrassend Baas als centrale verdediger.

18-07-2024 23:39

Simpelishetmoeilijkst +25125

AjaxHato, je mag wel wat begrip hebben voor Steijn, want die loser had veel werk te doen op Ibiza, nl vakantie vieren. Je commentaar was goed, en ik heb er goed om gelachen! Groeten uit de VS.

19-07-2024 00:35

stopperspil +11163

Baas moet natuurlijk wel eerst een tattoo sleeve ;)

18-07-2024 23:37

stopperspil +11163

Baas haalt Aaron en Dies door elkaar, niet Aaron is 196cm want dat is Dies. Aaron is 187cm

18-07-2024 23:35

AjaxPositivo +6954

Prima lengtes. Een cv moet wel heel bijzonder zijn wil 1m80 genoeg zijn. Dat deze gasten kunnen voetballen en de lengte hebben, is ideaal.

18-07-2024 23:44

ajaxmastery +1439

Ook Baas heeft de potentie om in La Liga te spelen.

Sosa en Wijndal snel wegdoen.
Met Hato en Baas zit je komende jaren goed.

18-07-2024 23:26

fc Barcelona_ke +19239

Hij deed vandaag erg goed. ik vind echt verrassend als Farioli zijn keuzes maakt dat Baas LCV, Hato LB. hun wensen op de positie was juist andersom!

18-07-2024 23:26

afca1985 +21239

Prima gespeeld wederom, heerlijk om te zien. Een jaartje Eredivisie doet wonderen kennelijk, misschien ook wat voor jongens die nu net buiten de boot vallen. Ga zo door jongen👍Sosa en Wijndal mogen definitief pleite

18-07-2024 23:17

Wouter.S +452

Volledig mee eens

18-07-2024 23:50

KleineReus +6431

Er zit heel veel voetbal in deze jongen. Liet hij, ondanks wat ongelukjes, ook voor zijn uitleenbeurt al zien. Hopelijk kan hij zich dit seizoen wat meer laten gelden. Na Blind staat het voetbal van achteruit op een beduidend lager pitje.

18-07-2024 23:15

JanTa +15823

Ik zie aan de voorbereiding al dat de selectie veel fitter is dan de voorgaande 2 seizoenen. Geeft geen garantie voor het kampioenschap maar ben wel wat hoopvoller geworden.

18-07-2024 23:10

Lavie +2265

Derde plaats lijkt me al mooi man!

18-07-2024 23:22

JantjeBeton +2977

@Lavie:

Ben ik na twee klotejaren ook wel erg aan toe hoor, dus teken ik gelijk voor! :-)

18-07-2024 23:49

Intec2.0 +12403

Gewoon 2x trainen per dag en dan een dag later dit 60 min brengen heel knap. Volgende week donderdag staat er een topfit elftal die er klaar voor is.

18-07-2024 23:56

bremovic +2198

Als Hato de lb wordt dan kan hij daar prima als back up achter, speelt een goede voorbereiding

18-07-2024 23:06

Godenzoon24 +15273

Mooi voor Baas. Had dit niet in hem gezien. Onderschatte hem een beetje!

18-07-2024 23:03

JantjeBeton +2977

Ik ook, ging er al vanuit dat hij gewoon te licht zou zijn voor 1, maar mooi niet dus. ;-) Top, leuk voor die gozer!!

18-07-2024 23:50

Geus +4752

Paar kilo aangekomen

19-07-2024 00:34

YugoVik +33103

Hij maakt een goede indruk,hopelijk kan hij het vasthouden..

18-07-2024 22:59

Tommyshelby +128516

Heb Baas toch wel iets onderschat. Vond hem altijd wel degelijk, maar aan de bal laat ie fijne dingen zien. Leuke speler.

Dit zijn de meevallertjes die we nodig hebben in onze huidige staat. Hopelijk volgen er nog 1 of 2.

18-07-2024 22:57

caspervans +5345

Mee eens. Ben heel benieuwd hoe hij zich tegen grotere/sterkere tegenstanders gaat laten zien, maar echt wel een meevaller. Echt genoten van zijn spel aan de bal, met name de actie waarbij hij ver indribbelde en toen nog een heel fijn balletje gaf op Godts, met een mooie draai eraan. Leuke gast, oogt scherp en Farioli is er blijkbaar ook van onder de indruk! Samen met Gaaei vind ik het echt een positieve verrassing!

18-07-2024 23:11

ditisdebeslissing +4174

Gewoon blijven afmatten die gasten. Zodat we echt weer bij de 16 van de tegenpartij de bal alweer hebben.

18-07-2024 22:55

DankzijCruijff +48673

Meer dan 30 miljoen uitgegeven aan Avila, Sosa en Wijndal, terwijl zo'n jongen niets onder doet voor die drie. Dat wil niet automatisch zeggen dat hij het gewenste niveau heeft - ik denk dat hij gezien de concurrentie nog tekort komt voor de basis - maar het wil wel zeggen dat je 30 miljoen door de plee hebt gespoeld. Schijnzekerheid in de vorm van aankopen, terwijl een jeugdspeler waar "twijfels" over bestaan niets minder is. Ik hoop dat we daar echt een keer mee kappen.

18-07-2024 22:55

Freddy +11375

Speelt centraal beter

18-07-2024 22:58

Lavie +2265

Gaat niet gebeuren. Peperdure Traoré is alweer binnengehaald. Als Akpom, Bergwijn, Boomen, Rulli, Sosa en Wijndal zo meteen zijn vertrokken dan wordt ouderwets de portemonnee getrokken voor wat ouderwetse miskopen. Ravioli heeft zijn wensenlijstje al ingeleverd met de middelmaat uit zijn netwerk.

18-07-2024 23:25

AjaxPositivo +6954

Lekker negativo

18-07-2024 23:45

JanBiesbos +29030

Azijn is bij de AH in de bonus zeker….

19-07-2024 01:36

HendrikAjax +16830

Welke jeugdspeler hebben we voor rechtsbuiten lopen dan? Anders heeft je opmerking over Traore namelijk geen zin.

19-07-2024 07:01

AjaxHoorn +32989

Peperduur😂

19-07-2024 07:21

Lavie +2265

Berghuis en Forbs zijn voor die positie gehaald. Banel heeft er wat minuten gemaakt. Jan Feberski en Rico Speksnijder zouder er uit de voeten kunnen. Traoré vond ik in de Eredivisie vrij matig dat seizoen dat hij bij Ajax speelde. Na zijn Ajax tijd heeft hij eigenlijk nergens nog echt indruk gemaakt.

19-07-2024 10:25

TeringHenkie +28263

Wijndal werd 2-3 jaar geleden al gekocht. Toen scheet Baas nog in een luier dus die vergelijking slaat nergens op!

18-07-2024 23:32

DankzijCruijff +48673

Maak er dan 20 miljoen van en verwijder de naam Wijndal uit het rijtje. Verandert geen reet aan het punt.

19-07-2024 07:05

Sjaakvaak +26579

Baas floreert nu op LCV hè, niet op linksback.

18-07-2024 23:33

AjaxHoorn +32989

Dat is de strekking niet.

19-07-2024 07:31

mvdk +43766 moderator

Je koopt er zoveel, maar uiteindelijk staat er straks toch weer een jongen uit de eigen jeugd. Sosa kan weg en Avila na zijn blessure ook. Dan is de vraag: Wijndal als backup?

18-07-2024 22:53

Lavie +2265

Hato gaat waarschijnlijk linksback spelen dit seizoen.

18-07-2024 23:26

JantjeBeton +2977

@mvdk:

Haha, WD hoop ik nooit meer in een Ajaxshirt officiële wedstrijden voor ons te zien spelen, de gedachte alleen al zeg... Brrr, nee dank u dus! -;)

18-07-2024 23:55

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Benieuwd hoe deze baas zich verder ontwikkeld.

18-07-2024 22:52

linksbinnen +8108

Speelt een meer dan prima voorbereiding. Ziet de voetballende oplossing en heeft een fijne pass in huis. Farioli moet hem erbij houden.

18-07-2024 22:51

Spuit11 +1281

Bemoedigend!

18-07-2024 22:48

mido1988 +4290

Avilla 14 miljoen
Wijndal miljoen of 10
Sosa miljoentje of 8?
Baas = onbetaalbaar!

18-07-2024 22:47

JohnDylan +21842

Ajax moet ophouden met het kopen van backs. Voor elke Tagliafico worden er vele Orejuelas, Wijndallen, Avillas, Gaaeien en Kristenssens gehaald. Keer op keer blijkt de eigen jeugd een betere optie (zelfs als die voor een andere positie is opgeleid).

18-07-2024 22:53

mvdk +43766 moderator

Al wil ik Gaaei nog wel een jaartje zien. Hij lijkt zich te ontwikkelen.

18-07-2024 22:54

JohnDylan +21842

Hij hoeft van mij ook niet per se weg maar Regeer doet het bij FC Twente veel beter. Ongelofelijke verspilling van geld om Regeer te laten gaan en Gaaei te halen. Ook een zeer slecht signaal richting de eigen jeugd.

18-07-2024 22:56

xstaniox +15059

Mee eens, die gaat er echt wel komen.
Goede drive, conditie, voorzet, snelheid.
Verdedigen en balgevoel moet nog beter

18-07-2024 23:00

MaxPower +2591

Precies en als er niet direct een goede back in de jeugd rondloopt dan kan je nog kijken of je bijvoorbeeld een middenvelder kan omturnen. Werkte bij Mazraoui uiteindelijk toch ook niet slecht

18-07-2024 23:06

Amsterdamnoord +6014

Sorry maar dit is toch niet waar? Dat Ajax nu een lange reeks dramatische aankopen voor de backpositie heeft gedaan (je kan Sanchez nog noemen) wil toch absoluut niet zeggen dat je geen aankopen moet doen? Het heeft imo meer te maken met de dramatische scouting.
De back is een cruciaal onderdeel van het moderne voetbal, zeker ook bij Ajax (in principe). Het is een bijzonder moeilijke positie.

Ajax heeft de laatste jaren een paar fantastische backs opgeleid (Nous en Dest) maar ook een hele hoop spelers die het niet niet aan konden.

Ik vind zeker dat aankopen alleen moeten als er duidelijk geen alternatieven zijn in de jeugd, maar het is raar om de backpositie uit te zonderen

18-07-2024 23:16

Nr.10 +110990

Volgens mij had Ajax een terugkoop optie op Regeer. Weet niet of die nog geldig is.

18-07-2024 23:24

Lavie +2265

Als Tagliafico niet was gekocht dan was Mitchel Bakker gebleven en misschien nu wel International geweest.

18-07-2024 23:27

AjaxPositivo +6954

Ja kom maar terug! Ik zie het ook zitten in Regeer. Op 2 of op 6

18-07-2024 23:46

Simpelishetmoeilijkst +25125

Nous missen we enorm. Die jongen heeft ons enorm veel geld opgeleverd via Antony, die beter leek dan hij is, dankzij Nous , die naast hem speelde in de aanval.

19-07-2024 00:40

AjaxHoorn +32989

Ajax koopt steeds backs die er geen kut van kunnen. Volgens mij was je redelijk voorstander van Wijndal destijds. Dat maakt niet uit overigens maar telkens kunnen die gasten te weinig met een bal. Een back moet gewoon bijdragen aan de opbouw ipv een beetje heen en weer rennen.

19-07-2024 07:33

AjaxHoorn +32989

Regeer laten gaan vond ik ook onbegrijpelijk.

19-07-2024 07:33

mido1988 +4290

Wat een Baas!

18-07-2024 22:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.