'Ajax overweegt transfer van Arsenal-linksback Nuno Tavares'

door NielsOpdam 394

Bron Sky Sports

'Ajax overweegt transfer van Arsenal-linksback Nuno Tavares'

door NielsOpdam 394

Bron Sky Sports

Laatst geüpdatet

Ajax overweegt een transfer van Arsenal-linksback Nuno Tavares, zo weet Sky Sports woensdagavond te melden. De Amsterdammers zijn op zoek naar een nieuwe linksachter en daarbij is de naam van de Portugees gevallen.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Volgens Sky Sports 'overweegt' Ajax de linksback naar Amsterdam te halen. Het medium meldt daarbij niet of het om een huurdeal of een permanente transfer gaat, maar het contract van Tavares loopt tot medio 2025. Momenteel staan er met Borna Sosa, Owen Wijndal en Youri Baas drie linksbacks onder contract bij Ajax. Daarnaast kunnen Jorrel Hato, Devyne Rensch en Gastón Ávila ook als linksachter spelen.

Tavares is 24 jaar, linksback en voormalig international van Portugal Onder 21. Hij staat sinds 2021 onder contract bij Arsenal en heeft daar nog een contract voor één jaar. The Gunners verhuurden de verdediger in het seizoen 2022/23 aan Olympique Marseille, waarvoor hij 39 wedstrijden speelde. Daarin wist hij zes keer te scoren. Afgelopen seizoen werd Tavares verhuurd aan Nottingham Forest. Daar kwam hij twaalf keer in actie. Nu is de linksachter weer teruggekeerd bij Arsenal.

Voordat de Portugees in Londen speelde, kwam Tavares uit voor Benfica. Hij speelde tussen 2019 en 2021 41 wedstrijden voor de club uit Lissabon. In dat aantal wedstrijden scoorde hij één keer en gaf hij zeven assists. Bij Arsenal kwam de vleugelverdediger tot nu toe 28 keer in actie, met daarin een goal en twee assists.

Ajax kijkt ook naar Cedric en Rugani

Eerder op de woensdag meldde The Daily Mail dat Ajax ook interesse zou hebben in Cedric Soares. De Portugees, die zowel op linksback als rechtsback kan spelen, speelde in de afgelopen jaren bij Arsenal. Bij de Londense club werd zijn aflopende contract niet verlengd. Zodoende is hij nu transfervrij en zou Ajax azen op de verdediger uit Portugal.

De Amsterdammers lijken druk bezig met verdedigende versterkingen, want volgens Voetbal International meldde Ajax zich ook al voor Daniele Rugani. Alex Kroes probeert de 29-jarige centrale verdediger van Juventus te overtuigen om in de Johan Cruijff ArenA te tekenen.

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax34 +4015

Een linksback die hadden we nog niet.

04-07-2024 21:47

NIO +3012

Hopelijk zien we een paar kudus achtige aankopen totaal onverwacht maar goed

04-07-2024 14:36

ajax4ever001 +18433

Als we AS moeten geloven dan komt er een mega aan transfers richting Ajax.. jongens serieus trap er niet in.. het is voor de clicks.. komkommertijd

04-07-2024 14:00

Gsix82 +325

Allemaal "geruchten" verspreid door makelaars en toetsenbord volk... Hoeveel van die geruchten zijn uiteindelijk gekomen.... 🤔

04-07-2024 13:45

Ferd +38469

Heaven must be missing an angel

04-07-2024 13:35

Harrier Du Bois +38749

In dit geval kun je beter geld besparen en je focussen op Baas, kost qua loon ook een schrijntje tegenover wat deze Tavares al slurpt en qua kwaliteit.. ik denk zelfs dat Baas er meer van snapt.

04-07-2024 12:56

MarkP +21671

Is sanchez al weer terug?

04-07-2024 12:27

gi0vanni +7174

Sanchez was verkocht voor ik dacht 4 mil. 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

10-07-2024 18:18

Johanveertien +544

Die gaat echt niet komen, simpelgezegd geen geld voor.

04-07-2024 12:18

Voetbalfan2002 +5550

Dit is echt een verschrikkelijk matige back, ik heb hem dit seizoen niet bij nothingham gezien en misschien heeft hij zichzelf ontwikkeld maar de nuno tavares die ik ken van Arsenal hoef ik niet te zien!!

04-07-2024 12:11

Ajax23071973 +518

Ajax gaat overal weer naast grijpen. Je kunt het nu al helemaal uittekenen. Ze moeten eerst verkopen voordat ze kunnen kopen. Dat wordt weer een seizoen strijden om de Jut en Jul Cup oftewel de Conference Peren League, plaats 5 tot en met 8 ofzo.

04-07-2024 11:49

JohnnyDoodle +2589

Het is prima dat we bezig zijn met schaduwlijstjes indien we spelers weten te verkopen. Maar zover is het nog lang niet toch? Moeten we de aandacht niet verleggen naar een rechtsbuiten (basis) en een creatieve 10 als back-up voor Berghuis (talent)? Die mis je nu in de selectie…

04-07-2024 11:40

Moonlight +2225

Ik vrees dat wij moeten wachten tot de winterstop op versterkingen als we op plek 8 staan om spelers te mogen begroeten van amateur club Hercules.

04-07-2024 11:39

Moonlight +2225

Is van Praag al weg?

04-07-2024 11:34

Bruno04 +15742

Zinchenko mag daar ook weg maar dat zal wel buiten budget vallen.

04-07-2024 11:10

gi0vanni +7174

Haha het salaris van zulke spelers is veel te hoog. We hebben nu al een paniekaankoop die veel te veel geld krijgt. Pas als namen als Henderson 5,3 , Brobbey 3, Berghuis 4 of Bergwijn 4,6 vertrekken komt er flink salaris budget vrij. Met die 4 kan je al 16,9 mil per jaar besparen. Het is duidelijk dat een heel deel gaat blijven maar er zijn genoeg namen die als ze dit jaar niet presteren hopelijk volgende zomer willen vertrekken. Rulli kan de kosten ook met 2,5 mil drukken.

10-07-2024 18:29

Altijdindestraat +40036

Hij is van de hondenliefde, volgende... 🤮

04-07-2024 10:49

Rob1976 +9471

Runner up kids, afdankers die zich niet in de basis van topclubs weten te spelers en spelers in hun nadagen jagen wij als ajax zijnde op. Het potje met echte kwaliteit is helaas onbetaalbaar. Het is wat het is, hopelijk alsnog 75% voltreffers.

04-07-2024 10:05

Lars.v +3039

Toch jammer om ajax zo te zien stunten. Terwijl de concurrentie ofwel intake blijft of zich al dusdanig aan het versterken is in de breedte.. man man

04-07-2024 10:04

nightgoat +30952

Stuntelen, bedoel je wellicht.
In dat geval zou dit komen doordat het huidige Ajax daartoe gedwongen is gezien het gevoerde "beleid" van de laatste jaren.

04-07-2024 10:30

Lars.v +3039

Het is volkomen kansloos dat een club als feyenoord (nota bene een paar jaar geleden op sterven na dood) je sportief en financieel voorbij gelopen is.

04-07-2024 14:43

nightgoat +30952

Financieel volgens mij -nog- niet.

04-07-2024 15:04

GAjax31 +16077

Dat je jonge talenten haalt van grote clubs die daar geen kans op speelminuten hebben snap ik nog wel, ook al heb je de kans dat je te veel betaald (zie Forbs van City), maar voor de rest geloof ik niet zo in het scouten van spelers bij clubs als Arsenal, Juventus, Sevilla, etc. Zeker niet als je een beperkt budget hebt. Je moet spelers scouten die nog niet zijn ontdekt doordat soort clubs.

We zijn opeens van jonge onbekende talenten over gegaan op spelers als Bassey, Ocampos, Rulli, etc. die al bekend waren in de EL voor veel te hoge bedragen en nu willen ze kennelijk Tavares, Rugani, Weghorst, etc.. ik snap er niets van.

04-07-2024 09:53

ProfessorX +19827

Tadic Southampton, Blind Manchester United , Haller West ham United , Tagliafico Independiente ook gezakt bij Real Murcia !
In principe maak het niet uit waar ze vandaan komen als de betreffende spelers in het systeem passen wat succesvol kan zijn wie zijn wij dan om af te zeiken ?

Kijken we verder terug dan heb je dit ook bij PSV Feijenoord of een City , Bayern of Real wie of waar dan ook en als je denk het beter te kunnen bied je openlijk aan zo dat wij van jou kunnen leren .

Je kan pas oordelen als er iets mee gedaan is niet eerder.

04-07-2024 10:13

Bruno04 +15742

Je moet een een mix hebben. Genoeg spelers die iets zouden kunnen toevoegen. Coutinho nu terug naar Brazilië , cavani van united naar een Spaanse middenmoter 2 jaar terug. Maar ook een paar niveaus daaronder zoals gurdado naar psv destijds dat zijn gewoon prima keuzes. Zelfs al zouden we nu neres kunnen oppikken van Benfica zou uitstekend zijn.

Ik snap die manier van denken niet zo.
Daarnaast blijft opleiden en scouten de levensader en daar is ruimte genoeg voor.

Ik snap niet dat mensen het hier zo onnodig ingewikkeld maken.

Weghorst komt bijvoorbeeld als ervaren concurrentie/stand in voor brobbey en daarachter is het de bedoeling van rijkhoff die zich door ontwikkeld. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet.

04-07-2024 11:21

Robbie en de Kock +11168

Nog even en we kunnen elf linksbacks opstellen.

04-07-2024 09:51

ProfessorX +19827

als ze presteren dan is dat toch prima ?

04-07-2024 10:14

ProfessorX +19827

ja als en het woord bestaat niet voor niets we kunnen eeuwig terug kijken of eeeuwig zeiken negatief zijn ipv eens een keertje positief .

Ben jij dan zo helderziend dat je nu al weet hoe of wat ?

Wat wordt de opstelling 5 juli ? vertel me hoe gaat Farioli het doen komend seizoen in de eredivisie en EL vertel jij weet het ?

04-07-2024 13:25

Robbie en de Kock +11168

Jij bent toch de professor?

04-07-2024 19:18

ProfessorX +19827

Een professor kijkt niet naar de toekomst wel naar feiten en over denk ze

04-07-2024 21:28

DesmondHume +1552

Dit jaar zo veel mogelijk jeugd de kans geven met 1 of 2 versterkingen (gearriveerde spelers). Henderson wilt vertrekken, of niet? Misschien toch nog proberen te gaan voor Eriksen.

04-07-2024 09:40

OwenStevenDalberg +27486

Weet je dat we de CL moeten halen om niet nog meer in de financiële shit te raken? Dat red je niet op met alleen maar eigen jeugd. Onverstandig dus!

04-07-2024 09:57

oudzuid2 +7292

hoeveel linksbacks hebben we wel niet gehaald de afgelopen 3, 4 jaar?

04-07-2024 09:08

Koekie87 +20979

Ze willen ook nog Rosario halen die multifunctioneel schijnt te zijn, dus zou dus ook als linksachter te gebruiken moeten zijn.

04-07-2024 09:14

iamhisdaddy +248

OT
Het heren akkoord is een wassen neus

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/07/feyenoord-wint-arbitragezaak-over-jeugdtransfers-en-deelt-gevoelige-tik-uit-aan-fc-utrecht

04-07-2024 09:04

Cosey2 +7000

‘Ávila kan ook linksachter spelen’.
Echt niet.

04-07-2024 08:39

godlike +3810

Ik heb het gevoel dat er toch wel wat gokjes tussen zitten. Daar heb je na dit seizoen geen behoefte aan lijkt me. Liever enkel vrijwel zekere versterkingen dan weer een leger net niet. De namen die nu voorbijkomen hebben nu niet bepaald een trackrecord en hebben soms ook al een bepaalde leeftijd.

04-07-2024 08:24

Barra +5529

Maar de zekere versterkingen lijken even niet haalbaar, zowel financieel als ook het sportieve plaatje.

04-07-2024 09:38

Stefansuarez +19013

Cv Nagalo / Solet

6 gravenberch huur

10 Konstantelias

Rechtsback Jelert

Rechtsbuiten Helinho/ goncalves

Als deze spelers maar een beetje presteren verkoop je ze voor het 3 dubbele
Jong talentvol en nog redelijk onbekend

04-07-2024 08:18

Berghuis +14346

Gravenbergh is een utopie natuurlijk.

04-07-2024 08:41

Hersenspinsel +8014

Ik ben bang dat de transfers weer te laat gaan komen.
Voordat we spelers aan kunnen trekken moeten we eerst spelers als bijvoorbeeld Avila, Wijnberg, Medic en misschien Sutalo, Sosa, Tahirović, Fitz-Jim , Banel, Akpom en Forbs verkopen.
Voordat die verkocht zijn en er financiële ruimte is zijn we te laat voor nieuwe spelers .
Die kunnen dan amper meer ingepast worden in het nieuwe team en hebben we weer een nieuw tussenjaar.
Als je Grillitsch en Conceicao op het EK ziet spelen denk je ook, waarom zijn wij daar niet mee doorgegaan, zijn hun vervangers echt beter?
Ik hoop dat er een grondige interne analyse binnen Ajax heeft plaatsgevonden en de meeste geruchten gewoon geruchten zijn.
Sommige spelers staan op het punt van doorbreken naa een moeilijk jaar.
Geef die de kans.

04-07-2024 08:18

svg +1919

Wijnberg :D

04-07-2024 08:23

Hersenspinsel +8014

Ja, uit het oog uit het hart.
De beste linksback van ......
Of was het toch Bergwijn 🤔

Onze Owen.

04-07-2024 08:29

DeWijsneus +25707

Bergwijndalhuis ofzo

04-07-2024 09:07

MPAjax +8405

en huiswijn natuurlijk ;-)

04-07-2024 11:02

ProfessorX +19827

Wat een aparte figuren zitten er hier zeg of dat Farioli er niets van kan , de scouting luisteren we niet meer naar komt uit een netwerk hahaha hoe maf kan je zijn om zo te denken .

spelers op voorhand al afzeiken zonder dat ze een minuut gespeeld hebben bij Ajax laat staan dat ze komen de meeest ja sorry dat ik het zeg , maar de meest debiele onzin ooit op een voetbal site .

Heten jullie allemaal Mourinho of Raiola aangezien jeullie alles zooooo goed weten pfff te dwaas voor woorden .

04-07-2024 08:06

Andronixos.c +8146

Net binnen:
'Ajax zoekt naar nieuwe stand-in voor Ramaj en komt uit in Eredivisie'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1210754/ajax-zoekt-naar-nieuwe-stand-in-voor-ramaj-en-komt-uit-in-eredivisie.html

Alex, we zoeken een Rechtsbuiten for crying out loud!!

04-07-2024 07:50

Koekie87 +20979

Ruilen voor Gorter lijkt me wel een goed compromis.

04-07-2024 07:54

Patrick020 +22320

Dit word ruilen voor Rulli, is een te dure bankzitter en hij wil weer spelen.

04-07-2024 07:55

Stefansuarez +19013

Zal.De Lange wel zijn

04-07-2024 08:14

Kuningaz +5314

Een linksback? Maken we niet weer dezelfde fout als de afgelopen 2 jaar? We hebben 4 linksbacks en geen een rechtsbuiten. Misschien daar prioriteit van maken? Ik zie ook geruchten over een 6, maar misschien eens kijken naar creativiteit op het middenveld?

04-07-2024 07:48

ouweman +4934

Ah, geruchten. Allemaal janken mensen!!!
Wacht nou maar eerst even af, dit is elk jaar hetzelfde.

En wat betreft onbekende en goedkope spelers : die kutkakkerlakken haalden voor 2 zakken aardappelen en een doos eieren figuren als Wiefer, Kokcu, Trauner en Hancko op. En wij maar lachen. Vervolgens werden ze kampioen en 2e, stonden ze in een Europese finale, en dat met een mongolenelftal maar wel met een goede coach en instelling.

04-07-2024 07:47

Tadic84 +1351

Rustig ouweman, denk om je hart!
Overigens heb je wel gelijk natuurlijk.
Hopelijk krijgt Alex het voor elkaar om wat spelers te verkopen en een goed elftal neer te zetten.

04-07-2024 07:59

ouweman +4934

Oh ik ben superrelaxed hahaha. Ben gewoon realistisch, en ga nooit gelijk mee met dat gejank over geruchten.

Ik ken al die gasten ook niet waar ze het over hebben : bankzitters van Arsenal, verhuurde spelers van Marseille, eentje van Juve....hoe moet ik die nou godtering kennen.
En 99% van AS kent deze jongens ook niet, die googelen snel hun statistieken en branden ze vervolgens allemaal gelijk af.

Moet je kijken als wij 2 jaar geleden ene Wiefer, Hancko en Gokcu hadden gekocht : dan had de boel hier ontploft. En dan kampioen worden, ken je dat.

Relax mensen, komt wel goed. Die kakkerlakken zakken toch wel in elkaar, psv doet het nu goed maar ook daar breekt over een jaartje de pleuris weer uit als Bosz ervandoor gaat (plus een aantal spelers).
De geschiedenis leert ons dat je al-tijd golfbewegingen hebt. Is ook niet erg, je moet af en toe ook wat te kankeren hebben toch. Ik ben ook liever elk jaar kampioen, maar dat is nou eenmaal niet realistisch.
Koffie?

04-07-2024 08:47

ProfessorX +19827

Dit waren toch ook onbekende spelers en nu verafgoden jullie hun ?

Als Ikone , Keita , Rosario te min zijn voor een aantal hier en volgend seizoen uitblinken roept iedereen weer in koor en struikelend over elkaar "zie je wel ik zei het toen ook al "

Nogmaals je zie het pas als het er is en gewend is .

04-07-2024 10:23

ouweman +4934

Dat zeg ik.
Mislukken ze : ik zei het toch, allemaal kut!
Succes? Zie je wel, zei ik toch!

04-07-2024 12:23

HertogH +15843

Flinke korrel zout mensen.

Het lijkt er op dat Kroes vooral veel lijntjes aan het uitgooien is, en dat dit vervolgens in de media verschijnt als serieuze interesse.

04-07-2024 07:44

Ewald +6713

Horen nu zo veel namen voorbij komen de laatste tijd.

04-07-2024 07:30

ouweman +4934

Elk jaar hetzelfde, 95 % is gelul in de ruimte van journalisten en zaakwaarnemers. Niet op letten man.

04-07-2024 07:49

YugoVik +33116

Het zijn allemaal ruk spelers, zit geen enkele mooie gerucht tussen

04-07-2024 07:52

ouweman +4934

Mwah, geen idee, ik ken ze allemaal niet. Maar kijk naar die kutrotterdammers, die haalden op het eerste oog allemaal rukspelers binnen. Maar ze fixten het wel.

04-07-2024 08:38

NatteKrant +1776

Met al die nieuwe namen op velerlei posities lijkt het net opnieuw een loterij.

04-07-2024 07:23

GGXIII +6511

Als Weghorst, Rosario, Aydin, Cedric, Rugani en deze Tavares de spelers zijn waar interesse voor is, kan je als Ajax zijnde gewoon je geld lekker op de bank houden en doorgaan met de selectie van afgelopen jaar.
Dit zijn stuk voor stuk spelers die niet beter zijn en sommige zelfs minder dan wat er nu al rondloopt.

Allemaal weggegooid geld gaat dit worden. Ik hoop dat het bij geruchten blijft en dat er beter spelers aangetrokken gaan worden.

04-07-2024 07:01

Koekie87 +20979

Waar rook is vuur, zijn tot nu toe nog allemaal geruchten maar kan me absoluut niet voorstellen dat er niet daadwerkelijk met hun clubs maar ook zaakwaarnemers is gesproken. Tuurlijk doen sommige zaakwaarnemers ook gewoon doodleuk aan zaken als namedropping om hun spelers goed in de markt te zetten, maar kan me absoluut niet voorstellen dat dit bij al die spelers zo is.

04-07-2024 07:04

ProfessorX +19827

welke namen verwacht jij dan ?
Mbappe , Messi , Almada , Schranz, Malen , Musiala, Bellingham, Saka,

04-07-2024 08:01

Broodjebal44 +5727

Ik snap je punt, maar Weghorst ramt er in de eredivisies 25+ in hoor. Als je die voor 5 miljoen kan halen zou ik dat ten alle tijden doen. Kans is aanwezig dat Brobbey verkocht gaat worden (alhoewel het voor ons goed is dat hij niet speelt op het EK).

04-07-2024 08:32

Bassey +8195

Haal dan ook vierra op prima 10 voor ons

04-07-2024 06:51

FelixGassenlicht +8954

Het probleem is toch vooral onze scouting

04-07-2024 06:37

afca1985 +21279

Het probleem is eerder onze portemonnee momenteel.

04-07-2024 07:13

OwenStevenDalberg +27486

Ik denk meer dat er niet naar de scouting geluisterd wordt, dát is het probleem. De namen die nu genoemd worden komen allemaal uit het netwerk van de trainer.

04-07-2024 07:34

afca1985 +21279

Maar waarom komen we bij spelers uit die niet veel waarde vertegenwoordigen (transfervrij of oude spelers) omdat we niet veel te besteden hebben momenteel.

04-07-2024 07:35

NipeB +15793

Het zijn losse geruchten van journalisten die verbanden leggen tussen spelers die Farioli kent en Ajax. Gebeurt altijd. Heeft niks met de werkelijkheid te maken. Ajax is niet met veel aankopen bezig. De transfermarkt ligt stil. Er is ook niet veel belangstelling voor onze spelers.

04-07-2024 08:14

FelixGassenlicht +8954

Daarom dus slim scouten......

04-07-2024 10:49

PakSchaalPakBeker +576

Ah! Target nr 27....Zoveel targets en zo vaak mis schieten..Hoop niet dat dat een voorbode is..😂😂

04-07-2024 06:32

Cruijffthebest +13404

Waar blijft de rechtsbuiten, een type Neres/Antony?

04-07-2024 04:37

ProfessorX +19827

Je bedoelt Saka tsja na wat ik vernomen heb is Ajax er mee bezig

04-07-2024 08:02

Jarikoning +7205

Krijg het gevoel dat we alleen afdankertjes krijgen.
Dan liever scouten in Zuid Amerika waar je zelf een.parel.kan ontdekken.

04-07-2024 03:12

debetweter +10062

Dat doen we ook. Alleen doen we dat niet als enige club in de wereld. Voor 18de mag je nog geen transfer maken vanuit ZA naar Nederland volgens mij. Dus tegen die tijd zijn bij de echte jeugdsterren al rijkere clubs die zich gemeld hebben. Het is niet zo makkelijk als de theorie doet denken, zeker niet als je budget beperkt is.

04-07-2024 06:41

Koekie87 +20979

Krijg een beetje een vipe van wat Ajax deed in de jaren voor Frank de Boer. Toen men opeens kwam aanzetten met afdankertjes uit Spanje, spelers zoals Urzaiz, Oluquer, Juanfran, Roger, maar.ook spelers zoals Atouba, Samuel Kuffour en
noem het allemaal maar op. Gabri tel ik dan niet mee omdat dat de enigste was die in dat tijdperk wel zijn waarde heeft bewezen voor Ajax.

04-07-2024 07:00

slot +2046

dat we de laaste tijd shoppen in Engeland en Frankrijk komt doordat de scouting niet op orde is.

04-07-2024 01:21

arufred +9806

Als het zo door gaat kunnen we 3 elftallen opstellen.

04-07-2024 01:03

Kryptonite +76742

We hebben ook echt serieus interesse in een spits, verdedigende middenvelder, CV en linksback. Zeg maar precies de posities waar we al een overschot aan spelers hebben. Dit verzin je toch niet.

04-07-2024 00:56

papflapjes +7097

"In Trouw is er een korte reconstructie gemaakt, met verschillende quotes. Kroes noemt daarin Mislintat onder meer een 'meesteroplichter, een charmante zwendelaar'. "Vier linksbacks! Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van heb gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten, het is verschrikkelijk."

04-07-2024 01:05

AFCA020! +6096

Ja maar die kansloze van vorig jaar zomer zullen ze wel van de hand willen doen lijkt me. Die hebben by far niet het gewenste niveau, dus moet je je versterken.
Vind het zo gek niet hoor.

Als spits heb je alleen Brobbey (te vaak geblesseerd) en Rijkhoff (nog jong). Dus snap wel dat ze daar een goede speler (zoals bijv Weghorst die er hier makkelijk 20+ zal maken) erbij willen hebben. Daarnaast lijkt het (als het waar is) ook echt een buitenkansje voor zo’n klein prijsje en zoveel garantie voor goals.
Ik snap het allemaal wel eigenlijk, je wilt natuurlijk niet nog zo’n jaar als vorig seizoen, dus versterken daar waar kan en benut de buitenkansjes.
Daarbij moet je bidden dat er nog wat clubs die 11 miskopen willen oppikken

04-07-2024 02:32

Hersenspinsel +8014

Akpom is ook een spits.
Akpom heeft zelfs een hoger rendement dan Brobbey en Rijkhof en die vergeet je te noemen.
Dat lijkt het euvel van het huidige Ajax.
Ipv een team te maken en de talenten van de huidige spelers aan te spreken kijken we alleen maar naar buiten.
Niet des Ajax.

04-07-2024 08:05

AFCA020! +6096

Ik vergeet Rijkhoff helemaal niet, die benoem ik 🤪

En met Brobbey en Rijkhoff kijk ik toch juist naar de eigen talenten? 🤷‍♂️

Akpom heeft het niveau niet. Z’n rendement was inderdaad aardig, maar hij heeft in Nederland alleen gescoord tegen Sparta, Heerenveen, Almere, Vitesse, Hercules, Volendam en Zwolle…

Tijdens de iets sterkere tegenstanders niet. Dat is te licht.
Ik denk dat als er een club zo gek is hem over te nemen, dat je dat direct moet doen. Je kan, nee sorry je moet, veel hoger mikken qua niveau

04-07-2024 14:35

Kryptonite +76742

Akpom heeft het niveau niet?! Welk niveau? In het huidige Ajax is hij een van de beste spelers. In het Ajax van 5 jaar geleden zou hij idd allicht niet goed genoeg zijn. Maar wake up and smell the coffee zou ik zeggen. De situatie is nu heel anders. Verder heeft hij idd "alleen" gescoord tegen Ajax, Heerenveen, Vitesse etc. Maar newsflash: 90% van onze tegenstanders bestaat uit clubs van die categorie. Overigens loopt hij qua minuten/goals zo ongeveer 1 op 1. En dat onder de 2 grootste nitwit trainers op aarde, in een fucking 5-4-1 en met spelers om zich heen die niet goed genoeg zijn c.q. niet renderen.

Put some respect on Chuba's name.

04-07-2024 15:24

AFCA020! +6096

@kryptonite

Denk niet dat jij per se degene bent die om respect hoeft te vragen, gezien je uitlatingen richting wat clubiconen de afgelopen 2,5 jaar🤪


Maar je zegt het exact goed, Akpom, maar ook een Ramaj of Tahirovic of Mannsverk of Gaaie of Sutalo of een van die andere geweldige aankopen van afgelopen seizoen, die spelen inderdaad, omdat ze niet per se slechter zijn dan de andere aankopen of jonkies.
Maar dat betekend niet dat ze goed genoeg zijn.
Dat jij dit niveau nastreeft mag, maar voor een Ajacied is afgelopen jaar niet goed genoeg. Dat jij dit als maatstaf neemt is prima, ik vind dat je hoger moet mikken dan het niveau spelers die je nu hebt. Dat dat lastig wordt doordat een of andere Duitse passant tigtallen miljoenen verbrast heeft met z’n kornuiten, zeker waar. Maar het moet wel je streven zijn om hoger te mikken dan het niveau spelers wat je nu hebt. Althans dat vind ik als Ajacied zijnde, jij mag dat anders vinden en tevreden zijn met de huidige spelers zoals oa Akpom. Ik denk dat je streven en je lat hoger moeten liggen dan dit niveau. En dan vind ik het helemaal prima hoe je koffie ruikt, als het stinkt moet je het terug naar de keuken sturen.

Ben overigens wel blij dat er nog enigszins orde op zaken gesteld is en Schip van plek 18 naar de Europa League opgeklommen is. Had nooit verwachtt dat dat mogelijk zou zijn geweest met dit pruts materiaal die op een enkeling na niet beter is als een Fortuna (getuige ook de onderlinge resultaten).
Mooi dat er toch nog iemand met clubliefde in durfde te stappen en dit bewerkstelligde met dit soepzootje. Zeker gezien de persoonlijke situatie (al heb jij daar nooit een boodschap aan, aan clubliefde en persoonlijke ellende).

Ik vind het hem sieren en gelukkig zijn we met deze slechtste selectie ooit toch nog opgeklommen tot de Europa League, wat al een wonder op zich is 🤪 (zeker als je eenzaam en alleen op de laatste plaats staat in NOVEMBER).

04-07-2024 23:30

AjaxHoorn +32989

Dat zegt mij weinig. 3 slechte backs maken een positie betekent niet dat het geen probleem positie is. Ik word alleen verdrietig van de type spelers. Als Kroes zit te bitchen over Mislintat moet je wel met wat beters komen dan dit.

04-07-2024 07:18

Stamhoofd +11533

De eerste transfers gaan pas na het EK komen

04-07-2024 00:34

Ajax27 +19132

En ondertussen blijven we maar naar het buitenland kijken en zie ik nog steeds geen signalen van NL'ers in binnen- en buitenland waar we interesse in hebben.

Waarom volgen we toch niet een beetje meer het transferbeleid van PSV. Daar zie je gewoon duidelijk eerst het vizier op Nederlanders. Pas als die niet voldoen, dan naar buitenlandse spelers kijken.

Ik wil weer Ajacieden in Oranje!

03-07-2024 23:53

HendrikAjax +16833

Welke Nederlanders zou je willen hebben dan?

Verder zijn Weghorst en Rosario de twee spelers rond wie de geruchten het meest hardnekkig zijn. Dat zijn toch echt 2 Nederlanders.

04-07-2024 00:23

Freddy +11401

Frenkie en de Ligt

04-07-2024 03:26

Ajax27 +19132

Dat vind ik een lastige, ik ben geen scout. Ik weet niet goed wat er allemaal op de velden staat in binnen- en buitenland.

Ik kijk gewoon met een schuin oog naar PSV en als ik zie dat zij jongens als Veerman, Schouten, Dest, Lang, Til weten te halen en ook vaak lang weten te behouden... wat doen wij dan anders of simpelweg niet goed?

Het feit dat er nu bij Oranje in alle wedstrijden (op de laatste na) 6 (ex-)PSV'ers staan en 0 Ajacieden, dat vind ik jammer. Dat zegt genoeg over de staat van Ajax.

Schouten, Dest, Lang... alle 3 wilde ze met alle plezier naar Ajax (terug)komen. Met name Schouten, Ajax beschouwde 'm als niet goed genoeg. Man als ik die gast zie spelen... die doet werkelijk nagenoeg niets fout. Hoe kun je die beoordelen als niet goed genoeg?

04-07-2024 07:54

HendrikAjax +16833

Je bent geen scout maar je weet toch wel een beetje welke Nederlandse spelers er zijn?

04-07-2024 10:11

Ajax27 +19132

Buiten de bekendere grotere namen... nee, heel eerlijk niet. Voordat Schouten bij PSV zat had ik er niet van gehoord. Dat Til er na z'n huurperiode bij Feyenoord ervoor openstond om naar een concurrent in NL te gaan voor 3 miljoen, geen idee van.

Welke spelers op de Nederlandse velden nu echt dé talenten zijn die bij Ajax zouden passen? Geen idee...

Ik kijk alles van Ajax, maar moet eerlijk bekennen dat ik op wat CL en EL voetbal na weinig/geen voetbal zie van andere clubs, andere landen... en zeker niet als er NL'ers ergens bij een middenmotor of laagvlieger of niet top-5 competitie spelen.

Dus nee, geen idee wat mogelijk Ajax waardig spul is.

04-07-2024 13:41

HendrikAjax +16833

Nou dan zal ik je vertellen dat er momenteel weinig betaalbare Nederlanders zijn die basiswaardig zijn voor Ajax.

04-07-2024 18:22

musicradio +3893

psv koopt alleen maar ex spelers van ajax rot toch gauw op man

04-07-2024 06:35

Ajax27 +19132

En Ajax voelt zich te goed om dat soort jongens terug te nemen. Terwijl ze juist met een aantal jaren ervaring in het buitenland nu wél goed genoeg zijn voor Ajax zoals Dest en Lang.

Schouten... Veerman... Til... hadden samen met Dest en Lang afgelopen seizoen niet misstaan bij ons.

04-07-2024 07:57

OwenStevenDalberg +27486

PSV volgt juist het Ajax beleid van Overmars. Ervaring gekoppeld aan talenten plus trainers halen die voor Ajax voetbal staan. Die hebben goed gezien hoe Ajax z'n successen behaalde. Wij volgen juist het PSV beleid van vóór vorig seizoen.

04-07-2024 07:37

Ajax27 +19132

Het Ajax-beleid van Overmars in z'n eerste jaren ja. Toen Ajax nog geen geld had, er flink onderhandeld moest worden en we de transferkosten en salarissen zo laag mogelijk moesten houden.

De tijd dat Overmars nog echt creatief moest zijn met deals en de scouts enorm goed werk deden. Milik die eerst werd gehuurd met optie tot koop, jongens als Sanchez die voor 5 miljoen kwamen.

In 2016-2017 betaalden we aan salarissen nog 'slechts' zo'n 10 mijoen. 18/19 was dit al 20 miljoen. 3 jaar later zat het op 50 miljoen. Dat heeft weinig met inflatie te maken, dat was gewoon stom naïef beleid. Als je op een gegeven moment een hoop bankspelers hebt die 1-2 miljoen verdienen, dan doe je iets duidelijk mis. Dan leef je gewoon boven je stand. En daar betaal je nu de prijs voor.

Maar goed, genoeg gezeikt. Het nieuwe beleid is vorig jaar al ingezet door Mislintat. Een hoop nieuwe transfers waarbij de salarissen stukken lager zitten. Ik hoop dat met Kroes, Beuker en de Lange nu ook nog meer ingezet wordt op de Nederlandse talenten in binnen- en buitenland. En dan gaan we zien waar we staan.

04-07-2024 08:07

Nr.10 +111040

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kanon_(geschut)

03-07-2024 23:43

Kryptonite +76742

Dit is eerder "Kanon_(geschutter)".

04-07-2024 00:57

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Zou wel leuk zijn als de eerste aankoop een totale verrassing is na al die namen die we in de afgelopen weken te horen hebben gekregen.

03-07-2024 23:33

HendrikAjax +16833

Dat was vorig jaar natuurlijk wel het geval maar ik ben bang dat Kroes meer doorspeelt naar de media dan Mislintat

03-07-2024 23:43

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Ja geen idee. Vraag me af wat hij daar mee te winnen heeft.

03-07-2024 23:49

AjaxHoorn +32989

Waarom zou hij dat doen.

04-07-2024 07:18

HendrikAjax +16833

Ik vind het er tot nu toe op lijken dat hij probeert de Telegraaf te vriend te houden

04-07-2024 10:12

HendrikAjax +16833

Maar het kan goed dat ik ernaast zit hoor

04-07-2024 10:12

ajaxfan1972 +2473

Z'n eigen hachje hij heeft geen netwerk en geen kijk op voetbal dus lekken zodat de pers straks schrijft dat t allemaal door mislintat komt

04-07-2024 11:00

NeeI +107700

Gekke Braziliaan die iedereen drie keer voorbijgaat en dan tussendoor nog een ak3000 doet om vervolgens balverlies te lijden en weigert terug te verdedigen. Jaaaaa, plies plies plies.

04-07-2024 00:17

HendrikAjax +16833

Zo een type zal onder Farioli weinig aan spelen toekomen

04-07-2024 00:39

MrIvez +3506

Klinkt wel als een speler die je wilt zien :D

Laten we eerlijk zijn Antony had ook aannames waarvan je dacht dat slaat nergens op maar "I love it,"

04-07-2024 01:14

Edwin Oud +2327

Zonder Mazraoui was Antony niet veel hoor! Neres heb ik altijd beter gevonden. Neres was onvoorspelbaar kon binnendoor en buitenom. Antony kan niers met rechts moest altijd binnendoor. Antony is zwaar overschat.

04-07-2024 07:32

YugoVik +33116

Weet je wat het ergste van alles is, we worden met alleen maar met slechte spelers in verband gebracht..

03-07-2024 23:27

2bier +154

Inderdaad...stemt me niet gerust. Intussen weinig geruchten van spelers van Ajax die weg gaan, maar wie heeft daar ook interesse in?

03-07-2024 23:30

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Hopelijk krijgen we het omgekeerde van vorig jaar. Toen werden we in eerste instantie met Ito, Guirassy en Almada vrolijk gemaakt. En kijk wie er toen uiteindelijk kwamen...

03-07-2024 23:30

Ajaxfan31183 +16391

En het zijn allemaal spelers tot nu toe die farioli voor draagt , ben benieuwd of je nog steeds achter de keus staat dat hij trainer is geworden .

04-07-2024 00:17

YugoVik +33116

Ja de aankopen wie hij voordraagt zijn ruk, maar ik sta nog wel achter de keuze dat hij de trainer is

04-07-2024 07:51

NipeB +15793

Dat schrijft de media. Die leggen al snel verbanden tussen oud-spelers en Farioli. Betekent nog niet dat hij ze echt aandraagt. Dat weet je helemaal niet.

04-07-2024 08:17

Artemio +31956

Ik lees graag nieuws over de verkoop van bepaalde spelers. Het complete middenveld en de back posities moeten drastisch veranderd worden.
Branco verdient meer dan 2 miljoen per jaar en is niet meer dan een roulatie speler… gewoon verpatsen. Tahirovic/Henderson/Manssverk daar mag er ook wel minimaal 1 van weg. Middenveld moet weer kunnen domineren. Dat kan met al deze spelers niet.

03-07-2024 23:24

2bier +154

Alleen Henderson hoeft van die personen te blijven omwille van zijn internationale ervaring. Rest verkopen en Vos en Fitz Jim meer kansen geven.

03-07-2024 23:29

Ajaxfan31183 +16391

Vos en FJ hahahahaha

04-07-2024 00:18

Henkjanklaas +20619

Er moeten een stuk of tien spelers worden verkocht

03-07-2024 23:31

Ajaxfan31183 +16391

Gaat niet gebeuren

04-07-2024 00:18

Nr.10 +111040

Branco was transfervrij dus kost niets qua afschrijvingen. Ter vergelijking, als je een speler koopt voor een schamele 10 miljoen met een vijfjarig contract, dan ben je die 2 miljoen al kwijt aan de jaarlijkse afschrijving, en komt daar het salaris nog bovenop. Van de Boomen is ondanks zijn salaris dus nog niet zo’n dure speler.

03-07-2024 23:37

Edwin Oud +2327

Hendreson moet weg vd 3 die jij noemt. In Tahirovic en Mannsverk zit nog rek. Henderson kan echt niet meer!

04-07-2024 07:34

Geus +4759

De geruchten zijn inmiddels wel lekker op gang gekomen in ieder geval.

03-07-2024 23:18

markk +8900

Helaas houden geruchten geen ballen tegen. Ik zou wel op korte termijn wat versterkingen willen zien. Over 3 weken moet Ajax al Europa League spelen.

03-07-2024 23:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.