Ajax houdt ogen open voor buitenkans op linksbackpositie: 'Lijntjes uitgezet'

door Jesse ter Haar 188

Bron Voetbal International

Ajax houdt ogen open voor buitenkans op linksbackpositie: 'Lijntjes uitgezet'

door Jesse ter Haar 188

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax heeft in de afgelopen periode nog enkele 'lijntjes' uitgegooid richting potentiële versterkingen, zo vertelt Lentin Goodijk van Voetbal International. Toch verwacht de verslaggever niet dat het uiteindelijk nog tot inkomende transfers zal leiden.

'Ajax heeft wel wat lijntjes uitgezet, met name voor de linksbackpositie. Daar houden ze de ogen open voor de buitenkansjes', aldus de Ajax-volger. 'Maar ze gaan geen onverantwoorde risico’s nemen en enorme salarissen of transfersommen betalen. De bal kan gaan rollen en er kan iemand beschikbaar komen, maar ik ga er niet van uit dat er nog heel veel gaat gebeuren in Amsterdam.'

Wel is het nog wachten op de officiële beklinking van de comeback van Julian Rijkhoff bij Ajax. Na een periode in de Ajax-jeugd koos hij voor Borussia Dortmund, om nu dus terug te keren in Amsterdam. 'Het is niet het signaal dat je wilt afgeven, al vind ik zijn situatie anders dan die van Brian Brobbey', vertelt Goodijk. 'Hij vertrok toen hij al minuten had gemaakt in het eerste elftal van Ajax. Er lag overduidelijk heel veel perspectief voor hem. Rijkhoff vertrok op zijn zestiende al bij Ajax, in een periode waarin Ajax financieel een beetje moest opletten en geen enorme contracten kon uitdelen.'

Perspectief Rijkhoff

In eerste instantie lijkt de negentienjarige spits met name voor speelminuten in Jong Ajax te komen. In Ajax 1 is de concurrentie immers nog te groot. 'Het lijkt erop dat Chuba Akpom blijft, dus hij zal dan de logische tweede spits zijn. Hij heeft zich bewezen als supersub. Als hij en Brobbey fit zijn, zal Rijkhoff de komende maanden niet heel veel minuten in het eerste gaan maken. Maar hij krijgt de kans om mee te trainen.'

Voor komend seizoen kan het perspectief van Rijkhoff zomaar veranderen, zo verwacht Goodijk. 'Richting de zomer is het geen verrassing dat er veel interesse is voor Brobbey. Vanuit meerdere topcompetities staat hij op heel veel lijstjes en als hij zo doorgaat en hij gaat het EK spelen, dan kun je je goed voorstellen dat er in de zomer clubs gaan aankloppen. Dan is het lekker om met Rijkhoff al een talentvolle spits achter de hand te hebben.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Nr.10 +110893

Van ‘t weekend ook maar weer eens een lijntje uitzetten.

02-02-2024 10:54

PH2BOT +39902

Manhoef leek mij dan toch wel zo'n buitenkansje eerlijk gezegd...

02-02-2024 03:16

Mike1 +5328

Lijntjes uitgezet? Als het maar geen witte poeder-lijntjes zijn :)

01-02-2024 22:54

Heisback +583

T is wel een beetje triest zo, hebben we een reeele kans op plek 4/3 maar dan moet er wel iets gebeuren in de verdediging.....maar dan gebeurt er niks......we kopen een spits

01-02-2024 22:29

ajax4ever001 +18355

En verlosser Fitz-Jim ;)

01-02-2024 22:34

Heisback +583

Hier hadden ze van Gaal niet voor aan hoeven stellen

01-02-2024 22:38

PH2BOT +39902

....een spits voor JA

02-02-2024 03:18

Joodhannus73 +3579

Nog 2 uurtjes. Welke linksback gaat het worden..?!

01-02-2024 22:08

ajax4ever001 +18355

Hebben de dames van Ajax toevallig geen passende linksbuiten voor ons? 😄

01-02-2024 22:03

lodeiro +608

Het is toch ongekend dat er nog steeds geen links back is...

01-02-2024 21:30

ajax4ever001 +18355

Onze defensie is goed genoeg joh het prijsschieten van tegengoals bevalt de leiding van Ajax blijkbaar wel😄

01-02-2024 22:00

PH2BOT +39902

Gaat bij Ajax al jaren niet meer om ' winnen' maar om breien, haken en steriele tikkies breed/ terug. Wanneer je het doel van de tegenstander van het veld haalt is er gen Ajax speler die het binnen een half uur in de gaten heeft.

02-02-2024 03:21

w86 +9336

Niemand durft meer te kopen na de uitspraken van Kroes.

01-02-2024 22:16

Nr.10 +110893

Iedereen bang voor een klap in de nek.

02-02-2024 10:55

Sjaakie +5772

Ik vind het veel ongekender dat er na Mazraoui nog steeds geen serieuze rechtsback is.

01-02-2024 23:27

w86 +9336

Ik zou Maxwell halen, die kan ook als TD uit de voeten. Sla je twee vliegen in één klap!

01-02-2024 21:05

Myriad +7015

Prio 1: een goede linksback, maar ik zie het niet meer gebeuren. Sowieso te weinig passende kandidaten.

01-02-2024 20:49

chriiss +266

Het is opvallend stil deze avond, staan de lijntjes nog uit of wordt er al wat binnengeharkt? Je zou verwachten dat het eea uitlekt bij Ajax

01-02-2024 20:45

ajax4ever001 +18355

Er komt niks meer bij

01-02-2024 20:48

BillSplate +9677

Dat denk ik ook. Dit zal het zijn. Zelfs als je een overeenkomst sluit, moet een speler nog reizen en medisch gekeurd worden. Dat gaat ‘m niet meer worden.

01-02-2024 21:23

Aram +17827

Ik zou Sosa halen.

01-02-2024 20:24

AJAX020ADAM +6913

Wijndal 🫣

01-02-2024 20:24

ajax4ever001 +18355

Haha zul je zien dat ze hem terughalen idd aub niet zeg maar denk dat er niemand meer bij komt

01-02-2024 22:02

AjaxSoCal +1961

Denk dat hij beter is dan Avila, Martha en ASE. Misschien ook Sosa.. dat zegt veel over de staat van onze verdediging!

01-02-2024 22:21

AJAX020ADAM +6913

Beste linkerkant samen met Bergwijn, van Europa was het toch 🤔🫣😂

02-02-2024 15:12

jake1972 +493

Hadden toch gewoon een verdediger en rechtsbuiten kunnen huren. Nu niet kopen eerst een nieuwe TD en trainer!!!

01-02-2024 20:22

chriiss +266

Huren is ruk, kost je alleen maar geld. Als er een speler komt die het goed doet vertrekt ie en kan je hem tegen de hoofdprijs overnemen. Dan liever een "goedkoop" buitenkansje en hopen dat die slaagt.

01-02-2024 20:46

AjaxSoCal +1961

Had het niet erg gevonden om een goede ervaren linksback van een premier league club te huren tot eind seizoen. Eentje die minuten wil maken met het oog op het EK.

01-02-2024 22:22

Haarlemmer +20529

Mag hopen dat Brobbey niet meteen pleite is

01-02-2024 20:09

gwn_rj +3053

Haal driouech van Excelsior al is t maar om hem weg te kapen voor de neus van PSV en feyenoord 🤣 krijgen ze Martha er voor terug.

01-02-2024 19:47

JJFajax +3547

Niks meer halen, probeer nog wat geld te verdien door overbodige spelers van de hand te doen zodat je in de zomer je direct kunt versterken zonder dat er eerst verkocht moet worden. 3de plaats moet ook met deze selectie haalbaar zijn.

01-02-2024 19:41

LuisSuarez01 +5380

Nog ruim 4 uur om een echte linksback te halen. Tja

01-02-2024 19:32

AFCAjaxJP9 +1369

Voor veel mensen die alles op de verdediging gooien, kijk eens even naar je middenveld, als dat gatenkaas is en dat er bij deze 3 geen druk gezet wordt en niet tot nauwelijks mee terug lopen, gaat de verdediging met wie dan ook roemloos ten onder

01-02-2024 19:25

MisterAFCA +6412

Zou lekker zijn als ze op het middenveld een ervaren bepalende speler zouden halen die dat gedeeltelijk oplost. Het liefst eentje die 12 jaar bij een Europese topclub heeft gespeeld met aanvoerders kwaliteiten. Dat ze dat zelf niet bedenken hè

01-02-2024 19:33

AFCAjaxJP9 +1369

Ja die hebben we in de persoon henderson, daarom bedoel ik ook te zeggen dat er eigenlijk momenteel weinig noodzaak is om maar weer nieuwe verdedigers te halen, want dat heeft niet veel nut.
Met rench en gooijer hebt je RB, en voor LB Sosa misschien niet optimaal, maar voor dit half jaar toch gewoon genoeg.
Zeker als sosa straks een beter middenveld heeft staan dan word hij ook beter, idem met de andere kant.

01-02-2024 20:28

AJAXPOWER +1855

Iedereen SCHREEUWT T VAN DE DAKEN, 1 verdediger jezusmina

01-02-2024 19:09

ajax4ever001 +18355

Logisch toch.. Hato is de enige die voldoet. Sosa is min of meer ook wel ok.

01-02-2024 20:49

Nr.10 +110893

Jammer dat er geen verdedigers zijn aangetrokken. Ik denk dat je in de huidige staat en met Henderson erbij zeker die 3e plaats kan halen, maar het was lekker geweest als er een goeie verdediger bij was gekomen.

01-02-2024 18:37

eenAjaxfan +20248

Die verdediging krijgt met een beter georganiseerd middenveld minder voor hun kiezen. In de vorm Kaplan heb je er in wezen een goede (weliswaar ook weer jonge) verdediger bij...
Ik vond een goede rechtsbuiten belangrijker, eerlijk gezegd.
Maar goed, hier gaan we het mee doen.
Zet hem op, John!
Hup Ajax!

01-02-2024 22:47

Ajax1998 +3333

Komt dus niemand meer

01-02-2024 18:22

TJHooker +3909

Als er geen geld is dan kan je uiteindelijk ook weinig. Het is natuurlijk ook een teken aan de wand dat er niet echt getrokken wordt aan onze spelers. Iets verkopen had wellicht iets kunnen brengen.

01-02-2024 18:14

Copa077 +2761

Zwakte bod geen ambitie je gooit zo plek 2/3 weg terwijl je makkelijk nog wat goedkope opties had kunnen halen nico!

01-02-2024 18:08

MosesD +14637

We hebben n beter elftal dan Twente en AZ hoor. Gewoon vol gas en plek 3 komt goed.

01-02-2024 18:18

Aldek +5080

Je doel & ambitie moet veel hoger liggen .. altijd

01-02-2024 18:21

MosesD +14637

Je moet realistisch blijven. Altijd. 3e is dit seizoen hoogst haalbare. En te realiseren.

01-02-2024 18:33

ajax4ever001 +18355

Klopt maar die defensie van ons kan echt niet he

01-02-2024 20:51

MosesD +14637

Verdedigen begint al voorin. Alles valt of staat met een goede organisatie en juiste instelling

02-02-2024 00:08

Aldek +5080

Mee eens… wederom zwak beleid..

Geen lijstjes … niks

01-02-2024 18:20

MidMid +5663

Aha jij weet meer. Werk je bij Ajax? Echt, je weet helemaal niet wat ze allemaal geprobeerd hebben. Je weet helemaal niet hoeveel lijstjes er zijn en wie er op staan. Je weet ook helemaal niet waarom bepaalde deals niet lukken. Allemaal onderbuik, man. Natuurlijk zijn ze hartstikke druk geweest om daar waar mogelijk de selectie te versterken. Maar je hebt met zoveel factoren en partijen te maken. En je hebt gewoon te maken met je bestaande selectie. Je kan niet gewoon maar even nog acht spelers er bij doen. Zo werkt dat niet. Zelfs niet als je het geld er voor zou hebben. Zoals het er nu naar uit ziet hebben wenHenderson en Rijkhoff er bij. En ASE is weg. Jammer genoeg niet nog een back er bij, maar natuurlijk zijn ze daar wel mee bezig geweest. Dat het niet gelukt is, betekent niet dat er iemand gefaald heeft. Het moet soms net goed vallen.

01-02-2024 18:35

Roels +1498

Nico is een hele dure optie, vooral sentiment maar in feite vergane glorie.

01-02-2024 19:00

ajax4ever001 +18355

Vergane glorie van wie? Niemand hoor je dit zeggen behalve een aantal hier die anti zijn en het allemaal zo goed weten.

01-02-2024 22:05

Roels +1498

Nico is echt wel beter dan Martha, maar in zijn laatste jaar werd ie al minder. Daar moet je nu geen flinke Transfersom en dik salaris voor neerleggen. Je kan beter opzoek naar de volgende topper.

01-02-2024 22:48

jollie18 +9825

Komt niemand meer

01-02-2024 17:59

Betuwe85 +20408

Zal pas de zomer worden

01-02-2024 17:40

Dude125 +1183

Als de Gezaghebbende Lentin Goodijk het zegt....

01-02-2024 17:38

BillSplate +9677

Vanwaar jouw opmerking dude?

01-02-2024 18:14

GinoAFCA +14735

Ik ben benieuwd maar denk dat er niks meer gaat komen

01-02-2024 17:24

SpursAjax +6669

Kunnen we Medic niet ruilen voor Sandler van Nec?

01-02-2024 17:23

PJS +4991

Kunnen er makkelijk nog 1 extra bij cadeau doen

01-02-2024 18:39

Robertini +38919

Sosa een half jaar laten staan en in de zomer verder denken. Ik denk dat we op rechtsbuiten en/of 10 meer nodig hebben.

01-02-2024 17:16

vandenhaas4 +15028

Voorafgaand aan het seizoen zou ik hetzelfde gezegd hebben, nu denk ik dat de nood op linksback het hoogst is.

Hlynsson en Berghuis voldoen. Het is wat dunnetjes bezet natuurlijk, maar op linksback heb je niemand die voldoet.

01-02-2024 18:48

bremovic +2192

Kaplan x linksback laten spelen een optie? Of is hij daar niet snel genoeg voor?

01-02-2024 17:10

Erik20 +7360

Denk dat het dan eerder Hato op linksback gaat worden als Kaplan speelt.

01-02-2024 17:13

Slang3 +45677

nee hij is vrij traag

01-02-2024 17:20

jarra +5209

Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke rechtsbuiten te halen

01-02-2024 17:02

Rolo +13590

Moeilijk als er weinig spek op te ribben zit met dank aan het uitgebreide buffet van de heer Mislintat en de transferzomer daarvoor.

01-02-2024 17:07

Indy2 +15254

Ja, het was financieel een groot drama onder Mislintat. Hoewel toen wel de salariskosten teruggedrongen werden. Maar laten we even de cijfers erbij nemen:

Transferinkomsten € 156,40 mln.
Transferuitgaven € 109,30 mln.
Totaal € +47,10 mln.

En oh, de transferbalans van de zomer voor Mislintat was + €103,52 mln. (o.a. de verkoop van Antony, Martinez, Haller en Gravenberch).

01-02-2024 17:44

DrFootball +15141

Hoe vaak moeten we dat nog uitleggen dat van het inkomende bedrag we niet alles binnenkrijgen. Een heel groot gedeelte gaat naar de speler, zaakwaarnemers, oude clubs etc.

01-02-2024 17:49

MosesD +14637

Fijn even de feiten.

01-02-2024 18:20

Cruijffthebest +13310

Dan nog blijft er best een mooi bedrag over, dus laten we nu niet doen alsof er geen geld is om spelers te kopen. Er is genoeg!
Ze moeten alleen wel willen kopen om beter te worden!!!!

01-02-2024 18:35

MidMid +5663

Bovendien mis je CL-inkomsten. Je moet dus wat zuiniger zijn.

01-02-2024 18:38

Rolo +13590

De transferinkomsten worden vaak uitgesmeerd over het aantal contractjaren dat een speler tekend. Het is echt niet zo dat je meteen even 100 miljoen op je bankrekening gestort krijgt van ManU voor Antony.

Waarom denk je dat Barca zo lang een schuld open had staan bv bij Ajax ivm de transfer van Frenkie.

Ajax begon dit seizoen met een begrotingstekort van 100 miljoen door het mislopen van de CL (40 miljoen) en de transferafschrijvingen (60 miljoen).

Tel daarbij op de gigantische bedragen die Mislintat door de pot gespoeld heeft en je weet waar je nu staat.

01-02-2024 19:00

bremovic +2192

Blijkbaar heel moeilijk , chico hadden ze ook gewoon terug kunnen halen

01-02-2024 17:08

MidMid +5663

Nope dat kon dus niet, contractueel gezien.

01-02-2024 18:38

RemcoRe1986 +1283

Waarom Berguis doet het meer dan verdienstelijk en.met Forbs heb je een prima 2e keus

01-02-2024 17:11

Robertini +38919

Forbs is beter op links en Berghuis kan ook op 10 of zelfs 8.

01-02-2024 17:17

RemcoRe1986 +1283

Maar berghuis speel nu prima op rechtsbuiten en daar ging het bericht over waarop ik reageerde.. Hlyssen speelt prima op 10

01-02-2024 17:20

Ajaxlee +5558

En wie heb je achter Hlynsson nu dan?

01-02-2024 17:31

j0rnnn +5091

Berghuis komt voor het mooie net te kort. Mist de drive en zal na de zomer niet meer bij Ajax spelen. Beetje anticiperen mag dus wel. Ik zie geen nederlandse kandidaten en buitenlanders moeten ook altijd wennen.

01-02-2024 17:44

MosesD +14637

Taylor oa

01-02-2024 18:21

RemcoRe1986 +1283

Bergwijn en Taylor kunnen beide prima op tien

01-02-2024 21:42

Slang3 +45677

Je hebt 1 (halve)rechtsbuiten in de selectie van 31, met een 1 jarig contract. Zouden we daar niet eens even de focus leggen. En dat kon al een half jaar lang

01-02-2024 16:59

AFCAHoorn +22593

Precies.

01-02-2024 17:00

Robertini +38919

Onbegrijpelijk dat ze Conceicao verhuurd hebben.

01-02-2024 17:18

Slang3 +45677

nog onbegrijpelijker dat ze van hem af willen

01-02-2024 17:19

JaapStam +136517

Ik eis oude sentiment in Nicooooooo Tagliaficooooooooo!!! ❌️❌️❌️

01-02-2024 16:57

FysioPat020 +25571

Ik heb zojuist een lijntje gelegd gappie.
Hele neus wit 😅

01-02-2024 17:04

ajaxfanmarcel +1469

Met een goeie linksback heb je ook kans dat Bergwijn beter gaat presteren. Huur Tagliafico voor half jaar met optie tot koop. Als Ajax zich plaats voor vcl of cl

01-02-2024 16:57

Klemmen +2614

Je hebt dus nooit tagliafico bij Lyon zien spelen afgelopen maanden, hij speelt echt dramatisch…

01-02-2024 16:58

MidMid +5663

Bovendien gaat iedereen er maar van uit dat Nico zelf wil. Misschien is er contact geweest en wil hij niet. Of bevalt het salaris hem niet. Veel te makkelijk om te denken dat als Ajax iemand wil, diegene ook altijd naar Ajax wil. Helaas werkt het zo niet.

01-02-2024 17:04

Dude125 +1183

Ze gingen er bij Lyon niet van uit derde van onderen te staan maar zou hij daar wel 3,5 - 4 miljoen verdienen??

01-02-2024 17:41

Bassey +8184

Rechtsbuiten lijkt me meer een prio

01-02-2024 16:50

Rockanje23 +36927

Linksback en rechts centraal daar liggen nu nog de pijnpunten van Ajax. Ervan uitgaande dat Henderson de gaten op het middenveld weet te voorkomen. Een goede rechtsbuiten is zeker welkom, maar in de eredivisie kan Berghuis dat wel aardig invullen. Internationaal is een ander verhaal, maar over internationale ambities hoeven we het voorlopig bij Ajax niet meer te hebben.

01-02-2024 16:54

RemcoRe1986 +1283

Berguis speelt meer dan prima de afgelopen tijd wisseling met Hylsson werk ook goed. Als je nu een rb haalt gaal.he de automatismen er weer uit

01-02-2024 17:13

Ajax1114 +19393

Goed zo Ajax lekker daadkrachtig.

01-02-2024 16:50

Jutter1 +4311

Een LB positiie die bij Ajax zwaar onderbezet is, vooralsnog krijgt men echter het bewijs dat de financien wat dat betreft op een heel laag pitje staan, de term 'buitenkans' geeft wat dat betreft meer dan genoeg voeding. Dat men uiteindelijk overstag ging bij Ajax na lang gesteggel voor ook nog eens een spitspositie! voor een summier bedrag (wat het transferbedrag betreft dan) geeft alle aanleiding om te denken dat het bij Ajax nog lang niet altijd botert (RvC). Kan me overigens goed voorstellen hoe het niet moet en dat dat na de zomer transferperione o.l.v. Mislintat nog altijd nagalmt in de Arena! Een verloren seizoen dat door alle strubbelingen ook nog eens uitloopt op een groot financieel fiasco, dus niet alleen op het veld, maar zeer zeker ook financieel, het is werkelijk ongekend allemaal!

01-02-2024 16:46

Eriksen10 +4761

Rechtsbuiten misschien ?

01-02-2024 16:45

Dave +5812

Waar blijf mijn strijder Nicolás Tagliafico❌️❌️❌️

01-02-2024 16:42

AFCAHoorn +22593

Hopelijk blijft hij in Frankrijk.

01-02-2024 16:50

noppenkoning +41095

Zijn er nog linksbacks die op de bank zitten bij topclub en naar EK willen?

01-02-2024 16:37

noppenkoning +41095

Half jaartje verhuren aan Jong dan

01-02-2024 16:39

barry1988 +23986

Kijken of je Misehouy nog kunt slijten en proberen Babadi alvast voor volgend seizoen vast te leggen. Misschien dat je nog iets op huurbasis kan doen maar dat zal lastig zijn.
Verder al met al een geslaagde transferperiode. Waar Ajax tot nu toe het sterkste uitkomt. De andere topclubs zijn min of meer hetzelfde gebleven of iets verzwakt.

Nu alle aandacht op het op orde brengen van de contract situaties. Dan mag de scouting in de tussentijd aan de bal voor van de zomer.

01-02-2024 16:36

noppenkoning +41095

Babadi is weer in gesprek met PSV

01-02-2024 16:37

barry1988 +23986

Kapen die deal en mocht dat niet lukken dan moet je proberen die boeren dik op kosten te jagen.

01-02-2024 16:38

noppenkoning +41095

hehe boeren op kosten jagen altijd goed idee

01-02-2024 16:38

AFCACruijff14 +160721

Ik wil Nicooooooo Tagliaficooooooooo

01-02-2024 16:34

AFCAHoorn +22593

Ik wil kaas.

01-02-2024 16:36

MV3 +2668

Stik toch in je kutkaas

01-02-2024 16:39

AFCAHoorn +22593

Maak je geen zorgen champione, dat hoort bij de grap.

01-02-2024 16:57

Mokum31 +6102

Je zit er vlakbij ;-)

01-02-2024 17:00

4-3-3 +3511

Dat klinkt allerminst geruststellend.
Ajax heeft echt per direct een betrouwbare linksback nodig om de voorronde CL te halen.
Misschien betekent dat rode cijfertjes op de korte termijn, maar er gaat echt genoeg binnenkomen van de zomer om de boel weer recht te trekken, mits Ajax sterk genoeg is om derde te worden.

01-02-2024 16:33

Kryptonite +76738

Mag Sosa anders ook een keer een serie wedstrijden spelen of zullen we hem ook nu al verkopen voor 2 pakjes kauwgom?

01-02-2024 16:32

Web +178830

Hij mag wel iets meer beleving in zijn spel hebben
Alles is plichtmatig bij hem
Maar is zeker beter dan Martha

01-02-2024 16:34

Kryptonite +76738

Zoiets kan ook groeien bij een speler. Als een speler het gevoel heeft dat zijn situatie uitzichtloos is, dan daalt zijn motivatie logischerwijs ook.

01-02-2024 16:37

Soccerskins v2 +43195

Die situatie wordt er niet beter op als je 5x per wedstrijd je man laat lopen.

01-02-2024 16:39

Web +178830

Ik denk als hij geen blessure had, hij wel in de basis stond?
Martha heeft het niet, kan ook niet als je 18 jaar rechtsbuiten hebt gespeeld
Dat hebben ze inmiddels wel door

01-02-2024 16:40

Kryptonite +76738

@Soccerskins v2

Wel als je "concurrent" 10x per wedstrijd ongestraft zn man mag laten lopen.

01-02-2024 16:43

koeman1 +2

En wat denk je dan van Bergwijn die is meestal nog erger en speett alleen maar bal terug nooit eens diep en wil de bal ook nooit diep gelijk weg geef mij forb dan maar

01-02-2024 16:48

AlmightyAjax +5826

Ik weet niet hoor, maar hij heeft al een serie wedstrijden gehad. Bassey ging ook voor twee pakjes kauwgom de deur uit toch?

Die Sosa is harstikke traag en het is nou geen Blind, die het spel kan verdelen.

01-02-2024 16:37

Kryptonite +76738

Definieer het woord "serie". Hij heeft in totaal 3 keer de volle 90 minuten gemaakt, deels onder de kutste trainer op aarde, maar niet achter elkaar. Vind jij dat eerlijk?

01-02-2024 16:41

Web +178830

Jammer dat nooit iemand dit vraagt aan John
Zou er niet meer aan de hand zijn?

01-02-2024 16:43

Kryptonite +76738

Vraag ik me ook af Web. Alhoewel, iedere trainer heeft soms een onnavolgbare gedachtekronkel op basis waarvan een speler al dan niet speelt. Ten Hag had dat bijvoorbeeld met Martinez en Kudus.

01-02-2024 16:48

AlmightyAjax +5826

Oke, dacht dat hij wel meer wedstrijden achter elkaar gad gespeeld. Van mij mag Sosa blijven, maar hij heeft alleen een goede concurrent nodig waar hij het samen mee uit gaat vechten. Voor een international van 26 jaar had ik toch veel meer van hem verwacht.

01-02-2024 16:57

RepoocElad +9878

Bassey werd voor een prima bedrag verkocht toch? Of herinner ik me dat verkeerd?

01-02-2024 17:07

Web +178830

Ajax zal niet alleen voor linksback kijken ook voor rechtsbuiten
Moet gelijk er bij zeggen dat het koppeltje Berghuis’ en Hilysson goed werkt, die voelen elkaar heel goed aan

01-02-2024 16:30

Rockpotje +9508

Ik ben heel benieuwd naar wie de lijntjes zijn uitgegooid. Sergio Gomez zit volgens mij in een uitzichtloze situatie bij City. Salaris kan een struikelblok zijn, maar misschien kan je hem huren. Gijs Smal kan relatief betaalbaar zijn met zijn aflopende contract. Maar gaat Twente op de drempel een concurrent willen versterken? Manhoef vind ik nog wel interessant. Speelt nu rechtsbuiten maar is als jeugdspeler altijd linksback geweest. Dat moet Van 't Schip wel kunnen waarderen. Je zou denken dat hij aanvallend minstens hetzelfde als Martha moet kunnen brengen en verdedigend moet hij toch veel stabieler zijn. Heb je meteen op beide posities wat meer te kiezen.

01-02-2024 16:28

Lunsdale +6282

Bij Twente zijn ze er niet rouwig om als Smal vertrekt en dat moet ons dan versterken? Ben wel klaar met de zesjescultuur.

01-02-2024 16:29

Rockpotje +9508

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ze hem graag kwijt willen. Ik zie in hem ook geen uiteindelijk basismateriaal. Maar hij zou nu de beste linksback zijn bij ons. Persoonlijk zie ik liever juist wat meer spelers met wat ervaring voor wie Ajax de top is en die heel graag voor ons spelen. Dit seizoen laat juist zien wat het probleem is als je alleen maar talenten hebt. Spelers als De Zeeuw en Moisander moet je er soms tussen hebben voor een beetje balans.

01-02-2024 16:47

Lunsdale +6282

De Zeeuw en Moisander waren de grote jongens van AZ, toentertijd een verkapte titelkandidaat. Smal is tegen beter weten in basisspeler bij een subtopper. Is in niks beter dan Sosa. Smal heeft een half jaar boven verwachting gepresteerd en is nu weer op zijn eigen niveau.

Echt ervaren kun je hem ook niet noemen. Met 26 jaar nog geen 100 wedstrijden op het hoogste niveau en geen noemenswaardige ervaring op Europees niveau.

01-02-2024 19:04

Rockpotje +9508

Ik vind het ook best als we Sosa nog een kans geven. Maar met het huidige budget denk ik dat dit wel het niveau is waar we uitkomen als er nog een nieuwe linksback komt. Ik zie persoonlijk liever Sergio Gomez. Maar als je een half jaar moet overbruggen vind ik een degelijke Eredivisie back geen slechte optie. Beter dan een speler die zich nog aan moet passen.

01-02-2024 19:14

Lunsdale +6282

Dan beter geen nieuwe back. Er zijn andere prioriteiten vind ik. Sosa is beter, en kan ook beter. Geef dan maar weer des Ajax de jeugd de kans als het echt niet anders is.

01-02-2024 19:40

Rockpotje +9508

Ik denk ook dat Sosa beter kan. Maar hij is wel de enige linksback in de selectie. Martha kan beter even terug naar Jong. Daar spelen nu trouwens voornamelijk middenvelders als linksback. Ik zie ook graag grote talenten de kans krijgen. Maar dan kom je nu bij de zestienjarige Lucas Jetten uit. Dat is misschien wat veel van het goede naast de zeventienjarige Hato.

01-02-2024 20:17

barry1988 +23986

Manhoef is toch al naar Stoke?

01-02-2024 16:31

Rockpotje +9508

Oh zo kunnen, ik ben net klaar met werken. Ik heb niet alle transfers bijgehouden.

01-02-2024 16:44

AFCAHoorn +22593

Het zou logischer zijn als Ajax de ogen open houdt voor buitenkansjes op de rechtsbuitenpositie.

01-02-2024 16:28

mokum007 +6518

Voorhoede is de probleem niet, centraalachter dat is belangrijker

01-02-2024 16:34

AFCAHoorn +22593

We hebben geen echte rechtsbuiten, beste mokum007. Dat lijkt mij toch wel een probleempje.

01-02-2024 16:36

Sniperbooya +1128

Wil je al onze CV's stapelen of wat?
Nog een CV er bij ?

01-02-2024 16:52

FysioPat020 +25571

Nóg een CV ? We kunnen haast een winkel open maken zeg. All you need is a good trainer die de poppetjes op de juiste plek zet en een duidelijke visie/ handschrift erin slijpt met vaste patronen, automatismen en een top conditionele toestand.
Daar geef ik Schip niet de schuld van omdat het al onder Kaalfredo en Steijninho bagger was, maar vanaf volgend seizoen moet het lopen met nog 2 ervaren spelers.

01-02-2024 17:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.