'Bezig met de bouw nieuw Champions League-waardig Ajax'

door Bart Veenstra 29

'Bezig met de bouw nieuw Champions League-waardig Ajax'

door Bart Veenstra 29

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag is niet alleen bezig met dit seizoen, maar de oefenmeester kijkt ook al uit naar het volgende seizoen. De doelstelling is om een nieuw Champions League-waardig Ajax neer te zetten en met de ervaren spelers en de aanstormende talenten is de Amsterdamse club al hard op weg.

'Hoewel alles moet wijken voor resultaat in dit seizoen, zijn we bezig met de bouw van een nieuw Champions League-waardig Ajax', vertelt Ten Hag in een interview met De Telegraaf. 'Dat is heel reëel, want naast een geraamte met Blind, Tadić en Klaassen kunnen veel spelers zich doorontwikkelen en dienen zich jongens aan met veel potentie als Ryan Gravenberch, Mohammed Kudus, Antony, Jurriën Timber, Kenneth Taylor en Devyne Rensch.'

Ajax zal richting het volgende seizoen ook de transfermarkt opgaan. Ten Hag legt uit dat zowel hij als directeur voetbalzaken Marc Overmars achter een transfer moet staan. 'Als één van ons "nee" zegt, gaat het niet door', spreekt Ten Hag duidelijke taal in het Algemeen Dagblad. 'Bij de Zuid-Amerikanen is het voor mij bijvoorbeeld lastiger inschatten. Samen komen we dan tot een conclusie. Miskopen? Het is een suggestie dat ze uit mijn koker komen. Alle goede en minder goede aankopen hebben we samen besloten. Dat doen we zo zorgvuldig mogelijk, waar ook de scouting helpt om mee te wegen.'

'Pierre-Emil Højbjerg

Ten Hag geeft aan dat elke club haar goede en minder goede aankopen heeft. Over de afgelopen zomer is hij echter zeer tevreden. 'Dit jaar hebben we het met Antony, Kudus en Klaassen best goed gedaan', aldus Ten Hag, die zegt dat het voor Ajax niet altijd even eenvoudig is om transfers te doen voor een club met zulke hoge ambities. 'Pierre-Emil Højbjerg had ik er bijvoorbeeld heel graag bij willen hebben. En daar waren we zo dichtbij. We hebben meerdere keren met hem gesproken. Die jongen had ons echt sterker gemaakt. Financieel waren we er denk ik wel uitgekomen. Hij kon ook naar andere clubs. Maar toen kwam Spurs voor hem.'

In de zomer had Ten Hag ook graag een spits toegevoegd aan zijn elftal. Die ambitie is er ook voor in de winter, maar makkelijker dan in de zomer wordt dat niet. 'We stellen hoge eisen en daar hangt een dito prijskaartje aan. Voor ons op dit moment onrealistisch hoog. Dus doen we het met Dusan Tadic, Klaas-Jan Huntelaar, Zakaria Labyad en zetten we verder in op de ontwikkeling van Lassina Traoré en Brian Brobbey.'

Ten Hag verwacht in januari dan ook geen aankopen, tenzij zich de mogelijkheid voordoet om het welbekende 'buitenkansje' te halen. 'Alle posities zijn ingevuld en we komen slechts in actie bij een buitenkansje. Alleen als er goede alternatieven voorhanden zijn, werken we mee aan een eventueel vertrek van een speler.'

Verwacht jij dat Ajax met 1-3 wint op bezoek bij Willem II? Zet dan in en krijg 8,60 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

Jop909 +187

Was Klaassen niet gekomen als Højberg was gekomen??

Toch jammer dat we afgelopen zomer Suarez niet hebben kunnen halen.. en een goede Rcv dan had je echt een topteam en makkelijk doorgekomen in de Champions league. Ook het vertrek van Botman blijft wat mij betreft zonde...

Waar vinden jullie dat het elftal sterker had kunnen/moeten zijn?

24-12-2020 17:40

louis60 +11472

Ik wil graag een CL waardig Ajax zien zonder Labyad, Klaiber, Schuurs en Ten Hag.

23-12-2020 22:09

Amp +37844

Sorry, maar als je gaat bouwen met het geraamte tadic, blind, klaassen kan je beter stoppen met bouwen want bij een eerste windvlaag waait de boel om

23-12-2020 20:09

Sunny +9558

We moeten echt alles op alles zetten om dit jaar kampioen te worden en wat verder in de EL te komen dus niet onverstandig om de selectie te versterken. Zodra Neres en/of Antony afwezig zijn mis je voorin iemand met een actie. Achterin missen we snelheid en fysiek waardoor je het vaak moeilijk lastig hebt (ook tegen zwakke tegenstanders)
Ik weet niet of ze überhaupt haalbaar zijn maar wat vinden jullie v.d. onderstaande spelers?
Eriksen (geen toelichting nodig, huur)
Tannane (enfant terrible)
Koopmeiners (stabiele factor)
Kerk (had mijn twijfels maar is enorm gegroeid in het korte werk, voorzet en oog voor medespelers )
Bazoer (alles in huis)
Ik besef dat het niet allemaal koorknapen zijn maar ik beoordeel ze op kwaliteiten en of ze qua spel bij oons zouden passen

23-12-2020 18:46

vdhaas +1

Ajax is goed bezig door te proberen belangrijke spelers 1 tot 2 seizoenen langer te binden dan voorheen. Spelers verlaten de club minder snel voor buitenlandse middenmotors en dus hebben we langer kunnen genieten van Ziyech en co dan een jaar of 5 geleden denkbaar was. Als je dan eens een goede lichting jeugd hebt, dan kun je echt potten breken in de CL.

23-12-2020 17:29

Sunny +9558

We missen als team gewoon een aantal essentiële fysieke kwaliteiten zoals 1) duelkracht, 2) pure snelheid, 3) lengte (en techniek) om kopduels te winnen, 4) karakters met een over-mijn-lijk mentaliteit.

Ruim voldoende
1) Onana, Tadic, Huntelaar, Traore, Brobbey
2) Neres, Antony, Traore, Brobbey
3) --
4) Tagliafico

Voldoende
1) Klaiber, Mazraoui, Tagliafico, Alvarez, Kudus, Klaasen, Gravenberch, Ekkelenkamp
2) Klaiber, Mazraoui, Kudus, Gravenberch, Promes
3) Alvarez, Huntelaar, Schuurs (maar zeker niet onomstreden)
4) Alvarez, Martinez, Klaiber, Klaassen, Huntelaar, Tadic
Van alle genoemde spelers merk ik op dat ze dan wel een voldoende halen maar niemand een ruim voldoende!

Onvoldoende
1: Promes, Antony, Neres, Labyad, Blind
2) Blind, Tadic, Klaassen, Ekkelenkamp,
3) Hele elftal op Schuurs, Alvarez en Huntelaar na
4) Hele elftal op Tagliafico na

Over de individuele waardering kan je twisten maar dat je als team deze (meest fysieke) kwaliteiten in het hedendaagste topvoetbal hard nodig hebt is mij wel duidelijk. Helaas komen we hierin al jaren tekort.

23-12-2020 16:16

DonQ +6024

Ik vind het een beetje een dooddoener. Die geluiden gingen op een gegeven moment ook rond in de tijd van Frank de Boer en toen luisterde de directie nog ook en haalde vervolgens spelers als Gudelj, Zimling en Van der Hoorn. Vreselijke spelers die niets toevoegen. Bij Ajax moet vooral het voetbal leidend zijn, want op fysiek valt er heel weinig te winnen t.o.v. ploegen uit de topcompetities. Voetballend en tactisch kan je ze wel verrassen.

23-12-2020 17:16

Sunny +9558

Mee eens maar ik pleit dus niet voor dat soort spelers.
Zie verder mijn reactie hierboven

23-12-2020 18:56

Sunny +9558

Je begrijpt me verkeerd.
Kunnen voetballen is primair dus we hebben geen verschil van mening.
Maar daarnaast spelen genoemde punten in het moderne voetbal meer en meer een belangrijke rol.
Uitzonderingen zoals Messi zijn niet de norm en voor ons überhaupt niet haalbaar dus zal je het op andere vlakken enigszins moeten compenseren
De op een haartje na finale CL hadden we natuurlijk wel een aantal wereldtoppers (de Jong en Ziyech en in mindere mate v.d. Beek) die hun gebrek aan fysiek ruimschoots compenseerden door hun pure talent

23-12-2020 18:55

Bruno04 +15796

Ik snap doe negatieve ondertoon van iedereen hier niet zo. De basis met ten hag overmars en Vd sar is uitstekend gebleken afgelopen jaren.
- ja iedereen heeft wel is miskopen. Daar staan ook goede aankopen tegenover
- tussenjaar is meer als terechte uitspraak. Je komt 45 miljoen tekort door Corona.
- ze zoeken wel echt kwaliteit (spits wat niet lukte en bijv hojberg)
- klaiber vind ik een prima back up voor 4 miljoen
- we blijven jeugd de kans geven en inderdaad met Taylor Gravenberch kudus rensch Antony o.a. kan er volgend jaar een heel leuk team staan samen met gerichte aankoop(en)
- we staan bovenaan in de eredivisie, door in de beker en in de Europa league. CL had je dit jaar gewoon niet genoeg kwaliteit voor of alles moet goed vallen.
- spelen met vlagen goed voetbal.

En ja er is altijd wel wat te zeiken. Maar ik heb op de wissels niet al te veel aan te merken op TH de laatste tijd. Hij zet ook redelijk logische opstellingen neer met wat die op dat moment heeft.

Dus ik snap al dat gezeik niet zo op ten Hag. Hij moet t ook doen met wat die krijgt. Nu is het een kuttrainer. En als die dest had behouden, een hojberg was gekomen en Suarez in de spits. Dan stelt het weer niet veel voor als trainer want ja iedereen kan dat met die selectie.

Wees nou is blij dat we gewoon echt groeiende zijn en dat dat met kleine stapjes en terug slagen af en toe gaat.

Ik ben super trots op Ajax de laatste jaren!

23-12-2020 15:56

vdhaas +1

Mensen vergeten wat voor selectie er stond in de laatste seizoenen van het De Boer tijdperk. Zelfs nadat de laatste 2 seizoenen er 2, 3 van je beste spelers worden getransfereerd, staat er nu een klasse beter.

23-12-2020 17:43

Cello +52979 moderator

Zo'n interview lijkt er wel op te wijzen, dat EtH voorlopig niet plannen heeft om Ajax te verlaten. Hij lijkt zich te committeren aan dat nieuwe CL-waardige team. Tegelijk doet ie het samen met Overmars en ondanks alle geruchten, dat hij wel eens naar de PL zou kunnen verkassen, zou je ook mbt hem kunnen zeggen dat ie waarschijnlijk niet vertrekt tijdens het bouwen aan dat nieuwe CL-waardige team.

23-12-2020 15:23

trooop +3885

Hier blijkt ontegenzeggelijk uit dat jij niet op je achterhoofd bent gevallen.

23-12-2020 15:42

Cello +52979 moderator

En jij leeft nog....gelukkig.
Ik dacht toch gelezen te hebben, dat je jezelf ging verhangen???>.

23-12-2020 16:06

trooop +3885

Geprobeerd maar het touw was te lang. Superdom natuurlijk. Bij het neerkomen ook nog keihard op m'n achterhoofd gevallen.

23-12-2020 17:27

trooop +3885

Hij blijft dus inderdaad nog minstens een jaar langer. Om een champions league team om davy klaassen heen te kunnen bouwen. Wat een fantástisch nieuws, zo tegen het einde van het jaar.
Ik ga mezelf verhangen.

23-12-2020 14:18

Drukwerk1968 +7111

Wat ben jij een triest persoon zeg, bah

23-12-2020 15:30

PetrosQ +1

Ajax gaat overigens nooit een CL-waardige speler op elke positie hebben. Dat hoeft ook niet, als je maar een paar CL-waardige dragende spelers hebt en talenten met voldoende niveau en potentie om CL-waardig te zijn.

Dit team zou CL-waardig zijn geweest: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch; Antony, Kudus, Neres; Tadic.

Als ik heel kritisch ben, dan zijn de posities van rechtsback, RCV en spits momenteel onvoldoende bezet. Maar als bovenstaand team in vorm tegen Liverpool en Atalanta had gespeeld, dan hadden we nu CL gespeeld. Die blessures zijn dan ook zonde.

23-12-2020 14:07

PetrosQ +1

Ik ben het met je eens dat het team dat tegen Atalanta en Liverpool speelden hadden kunnen winnen. Waarom dat niet is gelukt, ligt niet alleen aan de trainer, maar ook aan de spelers. De spelers speelden ook niet goed genoeg in een tactiek die in principe niet slecht was.

Ten Hag is tactisch sterk, maar vooral als hij er lang over na kan denken. Op het moment dat de spelers in het veld staan, is hij minder sterk in het aanbrengen van kleine tactische wijzigingen om de wedstrijd positief te beïnvloeden. Dat was de kwaliteit van Schreuder, maar sinds hij weg is, zie je meer starheid in de toegepaste tactiek tijdens een wedstrijd.

23-12-2020 14:18

Knalpot +3622

Omdat er europees andere wetten gelden, je speelt tegen Liverpool misschien wel tegen de beste aanvallers die er op dit moment op de wereld rondlopen, een kansje is bij hun normaal gewoon een goal. Die kwaliteiten hebben wij niet voorin dat heb je gewoon kunnen zien. Ga je die wedstrijd te naief in zoals jij dat graag wenst dan verlies je hem gewoon met 3 a 4-1 en gaat het fabeltje van meer scoren dan de tegenstander gewoon niet op.

23-12-2020 15:55

DonQ +6024

Waarom blijf je steeds dat punt herhalen van Alvarez en Martinez, dat ligt al ver achter ons. Ouwe koeien uit de sloot halen, heet dat. Atalanta thuis was de enige wedstrijd waar Ajax echt onder gepresteerd heeft. Maar de afwezigheid van Blind was daarin echt enorm belangrijk. Blind bepaalt alles in de opbouw en een Martinez kan dat niet opvangen. Verder hielp het ook niet mee dat Brobbey uitviel (die het nog best aardig deed).
Verder speelde natuurlijk ook mee in het achterhoofd dat ze in Atalanta op de counter zijn geslacht en vorig jaar tegen Valencia ook de deksel op de neus kregen thuis.
Er spelen allerlei dingen mee die je niet meeneemt in je betoog, maar wel belangrijk zijn.

23-12-2020 17:21

Knalpot +3622

Nee dat team mistte 3 spelers die wij gewoon niet kunnen missen in zulk soort finales.

23-12-2020 15:51

Knalpot +3622

Blind en Schuurs blijft voor CL niveau te licht en te kwetsbaar, een echte killer voorin zou ook niet misstaan maar die zijn voor Ajax nauwelijks te vinden/ te betalen voor het overige als iedereen fit zou zijn en in vorm had je daar overwintering wel mee veilig kunnen stellen.

23-12-2020 15:50

PetrosQ +1

Traoré en Brobbery zijn grote talenten voor de spits, maar het zijn nog geen eerste spitsen. Huntelaar vult het nu goed in, maar is eigenlijk te beperkt. Tadic heeft het afgelopen jaren goed gedaan, maar het is niet een spits die ook met de kop kan scoren. Labyad is opvulling, handig voor tegen VVV.

Dus in begrijp Ten Hag wel dat hij op zoek zou willen naar een eerste spits die gelijk het verschil maakt. We hebben nu geen CL-waardige spitsen. Wel twee potentieel CL-waardige spitsen met Taoré en Brobbery, maar die zijn de tweede keus achter een CL-waardige eerste spits.

23-12-2020 14:02

MichelBoerebach +29216

Goed voor de Engelse Championship. Niet voor Ajax.

23-12-2020 14:13

PetrosQ +1

Dat had Dolberg, maar hij legde het juist in de duels af tegen sterke verdedigers in de CL.

Het is ook erg fijn als je sterke spits hebt die de bal even kan vasthouden, zodat de drie creatieve spelers (kiezende uit Tadic, Neres, Antony, Kudus en Promes) in positie kunnen komen of om lopende spelers (Klaassen, Ekkelenkamp, Gravenberch) te bedienen. Zoals Brobbery dat tegen Atalanta liet zien.

23-12-2020 14:14

Schwalbino +11

Ik hou er wel van. Zo tegen kerst horen we de verhalen die we willen horen.

23-12-2020 13:54

N-ajax +0

Ik geloof dat we al ongelijk dicht tegen een CL-waardig elftal aan zit. Het enige wat mist sinds het vertrek van Frenkie en Ziyech is een echte spelmaker. Misschien dat Kudus die rol in kan vullen, maar het moet niet zo zijn dat als hij weg valt er geen enkel verrassende pass meer gegeven wordt.

23-12-2020 13:49

trainerdv +2

Ik geloof hier zeker in: Kudus, Ryan en Antony kunnen groeien en volgend jaar misschien al super zijn, maar er zijn wel echt wat twijfels hoor. CL waardig betekent wel een centrum waar elke club voor vreest: Van Schuurs kan ik me niet voorstellen dat hij volgend seizoen dat niveau heeft. Ook vind ik Tadic helaas een beetje op zijn retour, niet het niveau van vorige jaren. Zelfde geldt voor Nico die waarschijnlijk ook nog eens weg is. Wil je volgend jaar echt significant en stukken beter zijn dan dit jaar, dan vind ik het geraamte aan echte toppers met Klaassen, Tadic en Blind te mager.

23-12-2020 13:38

PierreHeno +6530

Zeggen en doen is 2. Dat gaat namelijk niet lukken wanneer je telkens je beste spelers blijft verkopen. Met talent alleen wordt je never nooit CL waardig. Atalanta- toch geen Europese hoogvlieger- is inmiddels verder dan wij waar het aanhaken Europese top is. En wat hebben die nou eigenlijk voor topspelers in hun team?..dat valt allemaal best wel mee dus daar. Hateboer, De Roon..daar loopt hier toch niet meteen iedereen van warm is 't wel?. Misschien hebben ze echter wel een coach die er wat meer kijk op heeft hoe je als coach echt belangrijke wedstrijden over de streep kunt trekken. Zou zo maar 'ns kunnen toch?

23-12-2020 13:29

DeKes +3204

Élke representabele en goede trainer is “een buitenkansje” tov. Deze TUINKABOUTER!!!

23-12-2020 12:53

Sampaoli +39261

Maar we bouwen door, met eigen jeugd aangevuld met (jonge) buitenlandse toptalenten. Antony en Kudus moet de richtlijn zijn. Types als Klaiber en Labyad alleen bruikbaar in de Eredivisie. Een enkeling van dit soort aankopen kan zichzelf overstijgen, maar het gros niet.

23-12-2020 12:27

Sampaoli +39261

Hojbjerg op een middenveld met Gravenberch en Kudus, the dream.

23-12-2020 12:22

Mokum<3destad +2312

Ehm hadden ze dat dit jaar niet moeten doen? Oh nee dit jaar was een tussenjaar. Onana, Blind, Tagliafico, Klaassen, Tadic en Neres hadden geen zin in een CL-waardige selectie.

23-12-2020 11:34

Radie125 +1629

Slecht nieuws als Ten Hag ook volgend haar aan het rier staat. Wanneer grijpt de RVC in.

23-12-2020 10:39

Gonzalez75 +5879

Doe effe normaal. Wees blij met wat Ten Hag voor ons afgelopen jaren heeft bereikt samen met de technische staf en de spelers.

23-12-2020 11:02

Web +178830

Hier zijn ze al vanaf dag een, zonder een bal geraakt te hebben al tegen Ten Hag
Al wind hij de CL is het nog een waardeloze trainer
En in koor doen er heel veel aan mee
En als je er wat genuanceerder tegen aan kijkt, snap je er niets van
Er komt altijd een moment dat het niet meer werkt, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de trainer
Het zijn allemaal geen Wengers

23-12-2020 11:21

PierreHeno +6530

Allemaal controleerbare feiten maar die tellen niet voor de Ten Hag adeptjes. Hij zal zeker wat in zijn mars hebben als coach....maar hij is coach van Ajax i.p.v een Ajax coach. Atalanta is verder dan Ajax notabene....en die hebben meer middelmaat rondlopen dan wij hier.....maar die coachbdaar weetvervsimpelweg veel meer uit te halen. Dàt alleen maakt al een groot verschil.

23-12-2020 13:40

Knalpot +3622

Atalanta heeft 18 spelers van 25 jaar een ouder ja natuurlijk zijn die verder dan een team dat misschien individueel wel betere spelers heeft maar het gros niet ouder dan 23. De meeste spelers onder de 23 komen in die topcompetities nog niet eens aan de bak worden nog als talent beschouwd zal daar een reden voor zijn Pierreke? Denk het wel he en dat is nou precies het verschil europees ervaring, door de wol geverfd en weten wat je moet doen om een resultaat over de streep te trekken. Kan je lekker naief denken dat je met aanvallen en meer scoren dan de tegenstander dat wel kan omzeilen maar als jij niet de gewenste kwaliteit hebt dan gaat dat je gewoon niet lukken.

23-12-2020 16:30

Gonzalez75 +5879

Haha, humor. Laten we ook nog even naar 1996 en 2003. Wat als van Gaal en Koeman betere besluiten hadden genomen tegen Juventus en AC Milaan. Hou toch op man.

23-12-2020 14:09

Ar +104

Een der grootste problemen van Ajax is het gebrek aan realisme bij een deel van de supporters.
Reactie na reactie blijkt dat hier.n

23-12-2020 10:11

Lane 8 +2

Er zijn hier serieus mensen die denken dat een eredivisieclub elk jaar bij de wereldtop kan horen (lol).

23-12-2020 10:27

Gonzalez75 +5879

Dat klopt wat je schrijft. Kijk maar naar clubs als AC Milaan, Manchester United, Olympique Lyon, Barcelona, Inter Milaan, Atletico Madrid, Chelsea etc. Daar worden goede seizoenen met Europese campagnes afgewisseld met slechte.

23-12-2020 10:59

Gonzalez75 +5879

Er zijn maar weinig teams die consistent zijn. Ik zie alleen Bayern München dit jarenlang succesvol volhouden.

23-12-2020 11:01

Web +178830

Daar zit het probleem
Ajax zal misschien eens in de 20 jaar een seizoen hebben als twee jaar geleden
Alles moet op zijn plaatst vallen, goede routine, en hele grote talenten als Onana, Frenkie en De Ligt

23-12-2020 11:04

MosesD +14687

En zo is het. Er zijn van die figuren hier die roepen dat je bij Ajax altijd CL speelt (als bijvoorbeeld een speler in de belangstelling staat van een subtopper uit de PL). Maar deze eeuw heeft Ajax welgeteld 2x overwintert in de CL. Als je al CL speelt zijn het meestentijds een paar potjes voor de winterstop. Als alles op z'n plek valt, er toptalent doorkomt en er een goeie balans is, kan je weleens ver komen, zoals 2 jaar geleden. Dat seizoen heeft bij een hoop weer zand in de ogen gestrooid. Gewoon realistisch en objectief blijven. Meedoen met de subtop van Europa en af en toe een uitschieter naar boven.

23-12-2020 12:11

Web +178830

Zo werkt het, en zo zal het altijd blijven
Wil je hier niet in mee gaan
Blijf je altijd teleurgesteld
Hoe veel goede voetballers hebben wij wel niet zien gaan.
Ajax is en blijft een opleidings club

23-12-2020 13:19

goajaxgo +14157

Toch heb ik 6 Europese finales bewust meegemaakt. Moeilijk om te accepteren dat dat nooit meer gaat gebeuren.

23-12-2020 16:10

BrandjeXL +81

Hoezo? EL gaat Ajax op zeker nog een keer winnen en CL sluit ik zelfs niet uit. Aan de andere kant, wees blij dat je net als ik een oude lul bent en de echte successen heb mogen meemaken. Op een WK titel van Oranje na hebben we alles meegemaakt

23-12-2020 17:11

louis60 +11472

Regelmatig CL waardig of succes in EL is natuurlijk moeilijk, maar ED kampioenschap mag je van rijkste en grootste club van Nederland toch vaker verwachten. Vorig jaar ging het bijna mis en begin volgend jaar moeten we er wel staan. Blessures of niet. En ik vind lampies een grote bedreiging voor dit seizoen. Dus je moet voor 'kwakkelende' sterkhouders wel iets goeds achter de hand hebben. Labyad, Huntelaar, Klaiber, Promes(zijn onderzoek en gevolgen)en een jonge Rensch kunnen ons tegen de top drie wel eens opbreken. Zonder de geblesseerde Brobbey en Traore is het gewoon te mager. Huur er in de winter nog een plan B spits bij. Op zijn minst. Verder denk ik ook dat de overige top 5 clubs ook niet alles gaan winnen. Zie Twente, Vitesse en kaasdragertjes.

23-12-2020 13:01

Flipper33 +6826

Met alle respect maar dan kom je met spelers zoals Klaiber Alvarez Schuurs Promes Traore noem dat geen vooruitgang sorry

23-12-2020 09:45

Vak117 +278

Alle aankopen zouden gewoon goed weerlegd kunnen worden toch? In het top jaar hadden we Kristenssen als backup rechtsback en dit jaar Klaiber, vind dat toch een verbetering.
Alvarez is een international van Mexico, maar komt er niet uit bij Ajax. Schuurs was gewoon een groot talent bij Fortuna, die onder de druk van de vergelijking met De Ligt gaat. Promes is gehaald als international van Nederlands elftal die vorig seizoen blijkbaar boven zichzelf uit steeg door oa een bizar goede Ziyech. Als laatst Traoré, wat gewoon een goedkope gok is, die naar mijn inziens tot nu toe prima uit pakt en kan groeien tot een sterke goeie spits.

23-12-2020 09:52

Ar +104

Schuurs kwam drie jaar geleden en is gewoon een groot talent dat niet kan tippen aan zijn voorganger, maar wel de interesse van Liverpool heeft gewekt.
Promes draaide vorig jaar gewoon een wereldseizoen, en al is het dit seizoen minder (net als Tagliafico) is ie echt het voetballen niet verleerd en heeft er toch alweer bijna de helft in van vorig seizoen.
Alvarez draaide vorig seizoen een aantal maanden prima als verdedigende middenvelder, zeker ook in de CL, en al kan iedereen zien dat hij het voetballende vermogen mist, daar is ie ook niet voor gehaald.
Kaliber is voor eredivisie begrippen gewoon een prima back up. Een back van wereldklasse vind je niet zomaar en zeker niet betaalbaar. Kom eens met haalbare alternatieven.
En Traore is pas 19.
Met alle respect, wat verwacht jij?!

23-12-2020 13:13

Vak117 +278

Kijkende naar de basiself heeft Ajax een team wat volgend jaar gewoon mee kan doen om verder te komen in de CL. Dan heb ik het over: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Nico; Klaassen, Kudus, Gravenberch; Antony, Tadic, Neres;

Hierbij zijn er wel een paar kanttekeningen. Het is de vraag of Schuurs die ene stap nog kan zetten, ik twijfel daar nog over. Heb hier meermaals Sanchez gelezen als vervanger en dat zou ik zeker willen zien als Schuurs die ene stap niet kan zetten. Daarnaast is het de vraag hoelang Blind nog mee kan gaan en zou ik daarvoor een geduchte concurrent halen van de zomer, dat is Martinez voor mij niet. Ook gaat Nico waarschijnlijk weg van de zomer, dus daar is een vervanger voor nodig (Wijndal, V. Aanholt of weer zo’n geweldige Argentijn), ook hoor is Martinez het voor mij niet. Verdere aankopen achterin zijn voor mij niet persé nodig omdat de kans er voor J. Timber (rechtsback/rcv) en Rensch (Lcv) moet komen volgend seizoen.

Op het middenveld heb je er 3 goede staan en een groot talent als Taylor er achter. Daarnaast komt Regeer er nog aan (maar iets te jong). Hier mis je gewoon die ene basisspeler middenvelder die rouleert met de 3 andere (Hojberg had perfect geweest, maar had klaassen niet gekomen denk ik). Voor het middenveld is dus die ene extra middenvelder nodig en dan kunnen Labyad en Ekkelenkamp wel blijven als ideale 12e en 13e man, maar moeten (grotere) talenten als Taylor en Regeer niet in de weg zitten.

In de aanval zit het naar mijn idee goed, omdat er veel mogelijk is met het kwartet Antony, Tadic, Neres, Traoré. Daarachter zit dan ook nog Hansen, Unuvar en Brobbey. Misschien is het, ondanks dat ik iedereen een spits hoor roepen, goed om een extra buitenspeler te halen. Ik zou Promes dan ook zeker verkopen aankomende zomer.

23-12-2020 09:39

Radie125 +1629

Schuurs??? Heb jij zand in je ogen?

23-12-2020 10:40

Vak117 +278

Zoals vermeld vind ik dat Schuurs die ene stap nog moet zetten en ik twijfel of hij die stap kan zetten. Ik ben daarnaast niet zo negatief over hem dan de meeste hier. Ik verwacht niet dat hij de nieuwe De Ligt wordt, maar hij is ook geen niveau Feyenoord meer. Schuurs is gewoon een 6je nu en dat moet naar minimaal een 8. Daar heeft hij nog een half jaar voor en anders moet er toch een versterking komen.

23-12-2020 10:43

Zuiderling +2225

Hear, hear.

23-12-2020 12:54

Gonzalez75 +5879

Wanneer je een slak als Blind het merendeel van de wedstrijden naast je in de verdediging hebt staan, dan moet je nog scherper zijn. Schuurs kan doen wat hij wil, het merendeel verzuipt naast Blind. Schuurs heeft een goede passing en ja in 1 tegen 1 kan het nog wel wat beter. Die komt er wel.

23-12-2020 14:05

Vak117 +278

Dat is ook 1 van de redenen dat ik deze zomer graag een geduchte concurrent voor Blind wil zien!

23-12-2020 14:07

Gonzalez75 +5879

Een type Chivu nadat de foutjes uit zijn spel waren verdwenen. Een vechter, winnaar en leider.

23-12-2020 14:11

mickey2602 +4782

Bij deze is dus imo bewezen dat Schuurs na Veltman het nieuwe pispaaltje is. Want Vak117 noemt vele namen en Schuurs is de naam die jij eruit haalt.

23-12-2020 12:45

Web +178830

Hier is het weer zo zwart wit
Alles wat goed aangekocht is heeft niets met Ten Hag te maken
En alle miskopen komen uit de koker Ten Hag

23-12-2020 09:38

Vak117 +278

Complimenten voor jouw stukken Web! Ik heb het gevoel dat jij één van de weinigen bent hier die nog krediet heeft voor Ten Hag. Ik ben het daar volledig met je eens en heb ook nog krediet voor Ten Hag. Kritisch zijn mag zeker, maar niet alles wat fout gaat is Ten Hag zijn schuld en alles wat goed gaat heeft Ten Hag niets mee te maken.

23-12-2020 09:40

Web +178830

Ook ik snap dingen van Ten Hag niet altijd, maar ben ook niet bij de training
Maar zie ook dat er veel goed gaat, en er bijna geen gekke dingen gebeuren
Je leest bijna nooit iets over ontevreden spelers, er komt ook niets naar buite
Je ziet aan alles dat er sfeer is in de groep
Hij staat altijd netjes en rustig langs de kant, zie wel andere trainer die niets anders doen dan schreeuwen naar spelers, ik moet er niet aan denken
Maar ik doe niet mee, aan alles of niks

23-12-2020 11:12

MosesD +14687

Zo is het, Web. Het zijn vooral de kinderen hier die zo redeneren.

23-12-2020 10:38

Bensco +7174

Wacht effe Web, want spelers als Alvarez, Magallan, Marin, Bandè, Kristensen en Wöber komen niet uit de koker van Ten Hag maar uit die van Overmars. Terecht dat je kritiek levert op Ten Hag voor de misperen zoals Klaiber, Labyad en Promes maar we kunnen hem niet overal verantwoordelijk voor houden.

Het probleem is dat het slagen van spelers nu eenmaal van een hoop factoren afhankelijk is dus niet altijd een gegeven. Sommige spelers weet je van dat het niks wordt zodra ze bal voor het eerst aanraken maar andere spelers zoals Bandé (talent van het jaar in België), Wöber en Marin (dragende spelers bij in elftal) en Alvarez (een van de grootste Mexicaanse talenten) kun je het nooit zien aankomen.

23-12-2020 10:38

Web +178830

Volgens mij zeg ik hetzelfde als jou

23-12-2020 11:06

Bensco +7174

O ja, te snel gelezen ;)

23-12-2020 12:27

Web +178830

Zeker die komen bij Ten Hag weg
Maar Ten Hag heeft ook aangegeven dat hij gigantisch baalt van het vetrek van Dest, dat ze toen op het laatst nog een speler moesten halen
Want Mazraoui is nu eenmaal vaak geblesseerd
En hij ziet in Klaiber de beste back buiten de backs van PSV en Ajax om
En daar zit hij niet zo veel mis mee toch?
En doet als het draait behoorlijk mee, wat koop je nog voor 5 miljoen
Vooral als Ajax aan klopt

Ajax zal altijd de cultuur van de club moeten bewaken, en een scouting lijst klaar moeten hebben met vervangers, maar dan is het weer wikken en wegen, is de jeugd al klaar, of moeten Ajax nog een of twee jaar overbruggen?
Zo is dit nu ook gegaan, en daarom blijft Klaiber altijd een invaller.

23-12-2020 11:32

Joodhannus73 +3579

Zolang Ajax spreekt over 'buitenkansje' zijn we nog steeds geen topclub. Wanbeleid! Met 200 miljoen op de bank moet je gericht een topspits van 40 miljoen en een CV van 20 miljoen kunnen aankopen. Daarmee wordt je kampioen en overwinter je in de CL. Dan heb je dat geld alweer terugverdiend. Dit jaar zie ik ons geen kampioen worden. Onana en Nico zie ik op zeker vertrekken in de zomer. En als je pech hebt Gravenbergh dan ook met Raiola als zaakwaarnemer. Wat hou je dan nog over? De directie heeft het verprutst. Te laag toppers verkocht en te te duur middelmaat ingekocht. Leg het geld op tafel zoals bij Anthony. Die is top en daar betaal je ook voor. Maar dat betaalt zich terug. Hou op met aankopen als Bandé, Marin, Alvarez, Martinez, Labyad, Klaiber, etc. Meestal rond de 7,5-15 miljoen. Die zijn niet veel beter dan zelf opgeleid talent. Had voor die zes bijvoorbeeld die ene spits en CV aangekocht. In plaats van zes keer gemiddeld 10 miljoen, dus 2 topaankopen voor 60 miljoen.

23-12-2020 09:30

Web +178830

Welke top spits had jij graag zien komen?
Als jij penningmeester was, waren ze het tweede Feyenoord

23-12-2020 09:33

31xAjax +7960

Erik, bij iedere bouw is het belangrijk dat de cement de juiste samenstelling heeft, dwz 1 deel mortel, 3 delen zand. Maar jij doet er veel te veel zand bij jongen......

23-12-2020 09:20

Amster +1

Als je CL waardige geraamte bestaat uit Blind en Klaassen, kun je je alvast weer gaan opmaken voor de EL.

23-12-2020 08:56

BrandjeXL +81

In alinea drie wordt de vinger op de zere plek gelegd. Zowel TH als Overmars moeten het eens zijn met een transfer. Nee, nee en nog eens nee. Overmars is voor de lange termijn en een trainer is er voor de lange termijn. Een trainer mag dan een advies geven maar mag nooit een zo zware stem hebben in welke spelers er gehaald worden. Dat hebben we in het verlden gedaan en werkte niet. Bij Psv zie je nu hetzelfde. Een TD is verantwoordelijk voor de selectie en de trainer is er verantwoordelijk voor. Op deze manier voorkom je dat spelers als Kristensen, Alvarez, Marin, Klaiber en Labyad worden gehaald. Deze komen allemaal uit de koker van TH en hier had Overmars steviger in zijn schoenen moeten staan.

23-12-2020 08:50

Ajax27 +19213

Klaiber en Labyad ok... maar hoe weet je of Kristensen, Alvarez en Marin uit zijn koker komen? Daarbij... in een glazen bol kun je niet kijken. Marin speelde ontzettend sterk in België, leek een hele bewuste goeie aankoop. Alvarez hebben ze lang gevolgd, werd landskampioen met z'n club en was al basisspeler bij het mexicaans elftal wat op diverse WK's gewoon een sterk voetballand is gebleken. Dus het is lekker makkelijk om aankopen achteraf af te branden. Maar soms gok je gewoon verkeerd, dat heeft iedere club met z'n aankopen

23-12-2020 08:56

BrandjeXL +81

Is algemeen bekend dat Kristensen op voorspraak van TH is gekomen. Marin was hij helemaal wild van toen hij tegen Ajax speelde. Nogmaals, er zal daarna best gescout zijn.

23-12-2020 09:00

Vak117 +278

Maar dan vraag ik mij wel af of toppers zoals Klaassen, Antony, Kudus etc niet uit zijn koker komen, maar uit die van Overmars? Ik vind het altijd lastig als de minste spelers worden genoemd en dat dat dan bij Ten Hag ligt.

Om ook nog op je eerste bericht te reageren, Labyad kwam 100% vanuit Ten Hag, maar heeft gewoon een prima rendement en is een prima 12e man die nu veel wedstrijden moet spelen. Klaiber is denk wel in samenspraak gegaan en is ook een prima back up voor Mazraoui, maar die is gewoon te vaak geblesseerd, ik kon mij geen andere haalbare back up rechtsback verzinnen (Svensson misschien, maar die wil denk geen backup worden).
Kristenssen nooit begrepen, maar dat heeft men in Amsterdam ook snel geconcludeerd.
Marin ben ik het eens met ajax27, was in België gewoon 1 van de betere, maar was dit wel op 10 en daar speelde bij ons gewoon Donny. De wedstrijden waarin hij het moest laten zien, op 8, overtuigde hij niet en is het logisch dat hij dus verhuurd is.

Kortom, ik vind het goed dat zowel trainer als overmars hier overleggen, ondanks dat Overmars van het lange termijn is, weet Ten Hag wat hij op korte termijn nodig heeft en je weet hoe het is in het voetbal, korte termijn is alles. Ook als supporters willen we op korte termijn resultaat zien en gaan onze haren overeind staan bij het horen van tussenjaar.

23-12-2020 09:24

Web +178830

Leugen Kristensen is door Olsen gescout
En wat koste deze speler, en wat leverde hij weer op?

23-12-2020 09:37

MosesD +14687

Hoe kan jij weten dat genoemde spelers uit koker ten Hag komen?

23-12-2020 09:23

Web +178830

Kristensen die komt via Olsen, als jij Ajax volgt hoor je dit te weten
Ten Hag wilde perse dat Dest bleef, heeft hij meerdere malen gezegd

23-12-2020 09:35

LS16 +0

Op iedere linie een goede aankoop en we kunnen werken naar een CL-waardig team van minimaal 16 spelers waarmee we kunnen rouleren.

Verdediging: aankoop, Blind, Mazraoui, Tagliafico, Schuurs en Martinez.

Middenveld: aankoop, Kudus, Gravenberch, Klaassen en Taylor.

Aanval: aankoop spits, Tadic, Neres, Antony en Traore.

Daarnaast hebben we nog wat spelers die de selectie kunnen aanvullen. Maar er moet wel afscheid genomen worden van spelers als Labyad, Alvarez, Ekkelenkamp en Promes. Gerust aardige gasten maar niet meer het niveau dat Ajax wil nastreven.

23-12-2020 08:21

Vak117 +278

Ik vind juist dat je jongens als Labyad en Ekkelenkamp er wel bij moet houden. Hebben een hoog rendement en hoor je niet tot nauwelijks als ze moeten banken. Verder helemaal eens met jouw stuk en ik zou Alvarez en Promes ook verkopen. Daarnaast zou ik, indien er een goed bod komt, Martinez ook verkopen, ik zie in hem niet direct het niveau wat Ajax na wil streven. Ik laat mij natuurlijk altijd graag verrassen en vind het ook niet erg als die blijft.
Daarnaast mis ik bij jouw selectie nog wel wat jeugdspelers die zeker aan kunnen sluiten voor de bank: J. Timber, Rensch, Regeer, Hansen, Unuvar, Brobbey. Ook zijn er nu 2 in de lappenmand waarbij het afwachten is hoe ze er uit komen, namelijk Salah-Eddin en Q. Timber.

23-12-2020 09:29

Afca85meer +1

Ik word een beetje moe van de opmerking tussenjaar. Het wordt als een soort excuus gebruikt. Na de halve finale CL wilden we doorstomen en de twee jaar erop liggen we er in de groepsfase uit.

23-12-2020 07:30

insectenverdelg +23499

Dat was de stomste uitspraak die pvermars kon doen idd. Dat is er 1x uitgefloept en is sindsdien in de media een eigen leven gaan leiden.

23-12-2020 07:42

Lazell +17005

Tsja, degene die het interview hebben gezien weten hoe het gezegd is geworden. Overmars kan niet overal rekening mee houden. "De media pakt het verkeerd op dus ... moet het anders zeggen" vind ik altijd zo'n rare redenatie.

23-12-2020 09:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.