[Update III] Salah-Eddine officieel speler van AS Roma; Ajax ontvangt deel van transfersom

door Bart Veenstra 307

Bron De Telegraaf, AS Roma

[Update III] Salah-Eddine officieel speler van AS Roma; Ajax ontvangt deel van transfersom

door Bart Veenstra 307

Bron De Telegraaf, AS Roma

Laatst geüpdatet

Anass Salah-Eddine kan rekenen op serieuze belangstelling van PSV, zo schrijft De Telegraaf vrijdagavond. De multifunctionele voetballer van FC Twente lijkt wel iets voor de overstap te voelen, maar de club uit Enschede wenst niet mee te werken aan een vertrek in de winterse transferperiode.

PSV heeft al een bod neergelegd bij FC Twente, maar laatstgenoemde club heeft dat resoluut van tafel geveegd. 'FC Twente heeft PSV direct nee verkocht en stelt zich op het standpunt deze window niet te willen verkopen', vertelt Jeroen Kapteijns erover op X. 'Salah-Eddine heeft zelf wel oren naar een transfer naar de Eredivisie-koploper.'

De interesse van PSV in de voormalig speler van Ajax komt niet geheel uit het niets. De Eindhovenaren zagen Matteo Dams en Fredrik Oppegard recent vertrekken naar respectievelijk Al-Ahli en Auxerre en dus is er een gat op te vullen op de linksbackpositie. Daarbij is PSV dus uitgekomen bij Salah-Eddine, maar het lijkt voor de koploper van de Eredivisie een lastig verhaal te worden om de linkspoot in de winter al over te nemen.

Aanvankelijk leek PSV in te zetten op de komst van Souffian El Karouani van FC Utrecht, maar de club is nu dus toch uitgekomen bij voormalig Ajacied Salah-Eddine. De linksback kwam een jaar geleden voor één miljoen euro over van Ajax en staat dus op de nominatie om alweer een volgende stap te zetten. Mocht de transfer naar PSV er komen, dan voegt hij zich bij een rijtje oud-Ajacieden. De club uit Eindhoven beschikt over trainer Peter Bosz en spelers Sergiño Dest en Noa Lang.

Carrière Salah-Eddine

Salah-Eddine heeft sinds zijn transfer van Ajax naar FC Twente de nodig ervaring opgedaan op het hoogste niveau. De linkspoot speelde namens Ajax slechts tien wedstrijden in de hoofdmacht, maar bij de club uit Enschede staat de teller al op 52. De ervaring van Salah-Eddine in de Eredivisie is gegroeid tot 45 wedstrijden. Ook speelde hij negen wedstrijden in de Europa League en twee in de voorronde van de Champions League.

salah eddine jong ajax 23 24
Anass Salah-Eddine speelde in het verleden tien wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax.

Update - 13.30 uur (3 februari) - 'AS Roma nadert akkoord met FC Twente over Salah-Eddine; Tukkers ontvangen minimaal acht miljoen'

Anass Salah-Eddine zet zijn loopbaan waarschijnlijk voort bij AS Roma, zo weet Fabrizio Romano maandagmiddag te melden via X. De Romeinen naderen volgens de transferjournalist een akkoord met FC Twente over de linksback, die ook in de belangstelling staat van PSV. Het papierwerk om de overgang daadwerkelijk mogelijk te maken wordt momenteel voorbereid, schrijft Romano. Matteo Moretto van Relevo voegt hieraan toe dat FC Twente een bedrag van acht miljoen euro vast plus twee miljoen euro aan bonussen kan ontvangen uit Italië.

Update - 13.30 uur (3 februari) - 'Ajax kan aanzienlijk bedrag overhouden aan transfer van Salah-Eddine naar AS Roma'

Anass Salah-Eddine kan Ajax een dienst bewijzen met een transfer naar AS Roma, zo schrijft José de la Verde op X. De Amsterdammers hebben in het geval van een transfer van de linksback immers recht op een solidariteitsvergoeding én een percentage doorverkoop. Ajax verkocht Salah-Eddine namelijk zelf aan FC Twente.

Die club lijkt nu een totaal van tien miljoen euro te ontvangen voor de diensten van de linkspoot, wat betekent dat Ajax in totaal een bedrag van 887.000 euro kan verwachten. Ook Tim van Duijn, Ajax-volger namens Voetbal International, weet dat de Amsterdammers op inkomsten kunnen rekenen bij een overstap van Salah-Eddine naar AS Roma - de club waaraan Ajax recent ook Devyne Rensch verkocht.

Update - 08.00 uur (4 februari) - Salah-Eddine officieel speler van AS Roma; Ajax ontvangt deel van transfersom

Anass Salah-Eddine is officieel speler van AS Roma. De Italiaanse topclub maakte de transfer in de nacht van maandag op dinsdag officieel bekend. De transfersom voor de voormalig Ajacied kan oplopen tot tien miljoen euro. Ajax ontvangt tien procent over de winst van de transfersom en ontvangt daarnaast nog een solidariteitsbijdrage. Eerder verkocht Ajax Salah-Eddine voor één miljoen euro aan FC Twente, dat nu dus een forse winst maakt op de linksbenige voetballer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Sentinel +8471

Mooi trouwens dat hij rugnummer 34 neemt bij Roma.

06-02-2025 12:05

Noxin +15425

Bizarre transfer.

04-02-2025 18:15

MichelAngelo66 +22048

Bizar dat deze jongen bij Roma terecht komt. Bakte er bij ons zeer weinig van. Willen er in Italië helemaal geen jongetjes op voetballen meer of zo? De kwaliteit van het voetbal holt achteruit.

04-02-2025 11:53

johanisajax +8774

We moeten een manier verzinnen waarbij we goed verdienen aan deze spelers. Hoger % transfersom bijvoorbeeld.

04-02-2025 10:42

AjaxDaniel +14454

Precies. We lijken wel een sponsor van FC Twente man. Die gasten pakken dik geld op ‘onze’ spelers

04-02-2025 11:42

Jariebombarie +901

Onze spelers kunnen zich blijkbaar prima ontwikkelen bij Twente. Niks mis mee.

04-02-2025 18:37

JohnSnow +2734

Precies! Hehe, eindelijk iemand die het snapt.

Anderen hier lijden aan “crab mentality”. Niet inzien samen te kunnen groeien, maar enkel jaloers zijn en een ander uit willen melken.

Als dit recept werkt… stuur meer spelers naar Twente zou ik zeggen!

05-02-2025 16:46

johanisajax +8774

Ja John, samenwerken prima, maar dan ook meer richting 50-50 compensatie

05-02-2025 16:49

AlexIbarra +19026

ASE deed het vorig seizoen niet goed maar naast de domme rancune richting de Mislintat aankopen viel me ook op hoe snel deze jongen werd uitgekotst.

Ik ben zelf geen fanatiek jeugdvolger maar zelfs ik zat al een jaar of 3 te wachten hoe deze jongen het bij het eerste zou gaan doen. Nu zakte hij door het ijs in het periode dat het hele team niet draaide, en werd hij zsm gedumpt.
Ik vond het jammer.

04-02-2025 22:24

Hijosdedioses +6326

Zag ik niet aankomen! En dan heeft roma zomaar twee backs van Ajax en recentelijk van Ajax. Best aardig bedrag voor Twente, zag ik ook niet aankomen!

04-02-2025 10:40

Sies +4449

Die Italianen moeten zoch ook een bord voor hun kop hebben....hahaha! Rensch enigszins nog begrijpelijk masr ASE hahaha....

04-02-2025 10:21

RichardWitschge8 +5186

Ik kan me ook niet voorstellen dat beide spelers basisspeler worden.

04-02-2025 11:10

Andrea +174

Last weekend Rensch played very well against Napoli

06-02-2025 14:41

Babangida83 +23725

Hebben we 2 miljoen euro verdiend aan ASE. En nu bekijken hoeveel verlies we hebben op Ávila volgend jaar. #Steijn #Mislintat #geduldmettalent

04-02-2025 09:29

Hamstelaar +14503

Als ik Farioli was zou ik niet naar Roma gaan. Zijn je backs Rensch en Salah Edinne. Wordt je niet vrolijk van

04-02-2025 09:20

Jan Doedel +4255

Andere clubs worden rijk van afvallers bij Ajax.
Als je de afvallers bijna gratis wegdoet kun je best een doorverkooppercentage van 50% bedingen. Ze krijgen de spelers immer bijna gratis.

04-02-2025 09:20

VichoWazig +3429

#34, mooi

04-02-2025 08:43

FissaDeGekste +3342

Leuk voor ons en leuk voor hem. Veel succes gewenst in Rome.

Denk wel dat het pittig wordt voor hem daar.

04-02-2025 08:40

lexy88 +8713

Ben niet zo kapot van hem. Jammer, want vóór zijn blessure een aantal jaar geleden leek het me echt de nieuwe Mazraoui op links, maar is het nooit meer geworden. Prachtige transfer, benieuwd of hij daar aan spelen toe gaat komen.

04-02-2025 08:13

Babangida83 +23725

Jij hebt hem niet tegen Besiktas zien spelen, denk ik.

04-02-2025 09:29

hetje +2163

Gaat met nr 34 spelen

04-02-2025 08:11

Ajacied33 +36478

Strijder!

04-02-2025 08:54

Scherpschutter +1845

Prachtige club AS Roma, maar ik snap wel waarom ze permanent in geldnood verkeren. Waanzinnige aankoop. Tien miljoen voor Salah-Eddine…

04-02-2025 00:24

Robertini +38596

Aardig bedragje en een concurrent wordt zwakker.

03-02-2025 23:44

Francesco +5191

Twente heeft zichzelf weer goed uit de put gewerkt. Ze doen het slim met spelers.

03-02-2025 22:03

BillSplate +9664

Staat gewoon een goede organisatie en scouten echt goede spelers. Regeer, ASE, Steijn en die spits van ze die vorig seizoen naar Rusland ging, zijn daar enkele voorbeelden van.

03-02-2025 22:47

Ajax The Best +16365

Mooi business model dat Twente. Volgen wie bij Ajax op een zijspoor raakt. Met Utrecht vechten over wie hem mag hebben. Dan paar wedstrijdjes laten spelen en voor veel geld verkopen, omdat ze een Ajax achtergrond hebben.

Kunnen we dat zelf niet met een satellietclub doen?

03-02-2025 20:44

fluwelenlinker +11524

Als Twente 10 miljoen kan krijgen voor ASE dan kunnen ze voor Steijn 25 miljoen vragen. Waanzinnig onderhandeld.

03-02-2025 20:34

MrIvez +3457

Denk dat ze zo 15-20m gaan vangen voor Steijn. Die het mag overmaken naar Ajax voor geleden schade

04-02-2025 01:49

ZakimHiyech +222

Natuurlijk jammer dat we hier relatief weinig aan verdienen, maar toen hij een jaar geleden naar Twente vertrok speelde hij niet goed en hadden wij Hato, Wijndal, Sosa en Avilla voor die positie. Verkoop dus wel logisch, iig 1M extra aan overgehouden

03-02-2025 20:27

Robbie en de Kock +11047

Nu koopt Psv Malacia

03-02-2025 20:23

Aram +17699

Hallo Jumbo!

03-02-2025 20:28

fluwelenlinker +11524

Die is beter dan ASE. Daarom had ik dus liever dat ASE naar Psv ging voor 10 miljoen wat veel teveel is voor ASE.

03-02-2025 20:31

insectenverdelg +23255

Als er geen optie tot koop op zit onbegrijpelijk. Dat duurt net zo lang als Dest om hem echt weer wedstrijdfit te krijgen .

04-02-2025 08:17

Jopienr14 +416

Jammer. Malacia is veel feller verdedigend gezien. SE is een leuke zaalvoetballer maar komt verder alles tekort. Had SE ook daarom liever naar PSV zien gaan

04-02-2025 20:50

DTM1970 +1499

Ik zou deze winst toch als statement reserveren als extra afscheid bonus voor Suzanne Lenderink en de vertrekkende RVC. Omdat ze onze club in financieel topconditie hebben achtergelaten.
Waanzinnig knap dat je zo solidair bent dat FC Twente in 1 transfer window 10m plus verdient aan transfers Regeer en Sala!
K. Wijven

03-02-2025 19:49

insectenverdelg +23255

qik denk dat jij beter moet gans kijken wie in en verkoopt bij een club. Lenderink heeft veel fout gedaan, maar maakt niet de deals.

04-02-2025 08:18

PaulEast +7768

Sala is het afgelopen jaar enorm gegroeid. Vooral fysiek is hij enorm sterk geworden. Jammer dat hij die groei niet bij Ajax heeft kunnen doormaken. Speelde tegen die Turken een ijzersterke wedstrijd.

03-02-2025 19:48

Ajax1969 +4156

Heeft bij Ajax ook niet veel kansen gehad. Slecht lopend Ajax en hij stond strak van de zenuwen. Volgens de cijfers van Transfermarkt heeft hij bij Ajax 217 minuten in de eredivisie gespeeld.

03-02-2025 23:17

noppenkoning +40886

4 miljoen op Regeer en 9 miljoen winst op ASE binnen 1 jaar, tijd voor een Twente tax

03-02-2025 19:29

Ajax The Best +16365

We moeten Trump inschakelen, die fixt het wel.

03-02-2025 20:03

JantjeBeton +2939

Hahahaha, die sloopt alles en iedereen met zijn sloophamertje, brengt louter chaos!😂😂😂

05-02-2025 07:39

Eriksen10 +4750

Twente casht wel weer goed zeg

03-02-2025 18:56

remco.p +1158

As roma is gek is die niet waard

03-02-2025 18:38

Ajacied33 +36478

Mooie transfer voor Anass, gun ik hem wel. Leuk bijkomstigheid is dat ie niet naar Psv verkast en dat Ajax bijna 1M aan deze transfer overhoudt. Dat Roma koopt ff 2 backs van ons in 1 week tijd

03-02-2025 18:32

fluwelenlinker +11524

Ik had hem liever naar Psv zien gaan. Nu komt Psv wellicht met een beter alternatief.

03-02-2025 20:33

Nr.10 +110559

Zo hé dat is nog eens een klapper.

03-02-2025 18:28

Okocha078 +13529

Roma is wel op de Nederlandse tour met ASE en Rensch.
Als ze maar wegblijven bij onze Farioli😡

03-02-2025 18:09

Lavie +2218

Farioli is volgend seizoen trainer van AS Roma. Ga daar maar vanuit. Welke Ajacieden gaat hij meenemen? Brobbey, Sutalo en Taylor of wordt dat te duur voor onze Romeinen?

03-02-2025 18:20

mokum007 +6508

😁😁😁😁💪🏾💪🏾

03-02-2025 18:24

Juichtoon +32067

Kroes heeft niet zoveel zakelijk instinct.

03-02-2025 18:07

InvertedBack +354

Team Kroes strikes again!!! 10% doorverkoop!!

03-02-2025 18:59

Mijnclub33x +9612

Twente mag van geluk spreken dat ze Steijn nog hebben, want ik denk dat dit ook zijn laatste seizoen wordt. Grote clubs liggen al op de loer.

03-02-2025 17:59

Litti100 +240

Steijn zou goed bij Ajax passen , echt een neusje voor de goal.

03-02-2025 18:08

Joryajax +1087

Alsjeblieft zeg, scoren doet hij inderdaad makkelijk. Maar voetballend is die zooo beperkt.
Voor de (ongetwijfeld) hoge transfersom zijn er veel betere alternatieven te vinden.

03-02-2025 18:27

Litti100 +240

Zeg ook niet dat je er veel voor zou moeten betalen.
Heb je Weghorst gezien dan die heeft op de laatste pass na bijna alles verprutst.
Denk dat Steijn technisch meer begaafd is.

03-02-2025 19:30

Mijnclub33x +9612

Zo lullig hoe Wout die penalty verknalde

04-02-2025 10:34

willem1958 +8687

Voor een fooi naar Twente die nu lekker cashen, Mitchell Bakker, Noa Lang, de lijst is eindeloos van spelers die gratis weggaan of voor weinig geld en dan opeens rara 2 jaar later toch een aardig bedrag opbrengen, Sontje Hansen zal de volgende wel zijn, transfervrij weg en geen doorverkoop.

Quinten Timber gratis naar Utrecht en niet veel later voor 8,5 miljoen naar Feijenoord en staat nu te boek voor zo'n 30 miljoen, wat gaat er toch fout bij Ajax, die hadden ze moeten laten spelen, dan had ie verlengt bij Ajax en Alvarez toen naar ik dacht Chelsea laten gaan voor die 40 miljoen.

Maar Alvarez bleef nog een jaar en uiteindelijk pakte Ajax wel iets van 40 miljoen met West Ham maar het had zomaar een stuk meer kunnen zijn als Ajax op tijd met Timber had verlengt en laten spelen, iedereen zag z'n potentieel.
De een was een stofzuiger en de ander een goede voetballer die prima op het middenveld bij ons had gespeeld.
Rensch hadden ze een jaar ervoor een nieuw contract met salarisupgrade moeten bieden, dan had ie nu 15 a 20 miljoen opgebracht, kleine investering en vele miljoenen meer.

Nu lijkt het wat beter te gaan met de contracten maar Ajax heeft een hoop geld gemist, nu geven ze bjv Bounida een perspectief en die gaat wellicht bijtekenen, Hato, Godts en Baas hebben getekend dus met een beetje mazzel gaat Ajax de komende jaren wel cashen.

03-02-2025 17:53

JohnDylan +21570

Ajax is de afgelopen tien jaar niet zuinig genoeg op z'n eigen jeugd geweest. Niet alleen door de verkoop van talenten als Lang, Salah-Eddine, Regeer, etc. maar ook doordat ze bij talenten te laat waren met het verlengen van hun contract waardoor iemand als Quinten transfervrij kon vertrekken. Ajax moet veel actiever zijn met het verlengen en de verhuur van contracten van talenten.

03-02-2025 18:00

Nr.10 +110559

Van die vier is uiteindelijk alleen Regeer bij ons terecht gekomen na een omweg. Ze hadden allemaal die omweg nodig maar dat hebben we inderdaad slecht gemanaged. Een verhuur van twee seizoenen, of een verkoop met lage terugkoopclausule (zoals Regeer), moeten we veel vaker doen.

03-02-2025 18:31

Jeugd +24507

Dit is natuurlijk wel achteraf gelul.
Je kunt niet iedereen houden. Salah Eddine was echt heel goed in de jeugd maar hij heeft ook jaren stilgestaan.

03-02-2025 18:01

Ajaxsupporter02 +13427

Niet iedereen, maar wel iemand als SE die dus inderdaad heel goed in de jeugd was. Daar mogen ze best meer vertrouwen in hebben. Zeker op een positie waar je een aantal koekenbakkers had rondlopen vorig jaar.

03-02-2025 18:09

DrFootball +15125

Salah-Edinne was een aardige speler in de jeugd. Veel blessures, maar hij is pas late(re) leeftijd doorgebroken. We hebben soms ook een beetje teveel selectief geheugen...

03-02-2025 18:37

Ajaxsupporter02 +13427

In de onder 17 vond ik hem anders een heel groot talent. Daarna pech met blessure en dus ook een mindere fase.

03-02-2025 19:33

Jeugd +24507

Ik vond hem echt heel goed en de blessures kwamen later

03-02-2025 19:33

mvdk +43187 moderator

Quinten Timber en Salah-Edine moesten altijd 'oprotten'. Dat hebben ze gedaan en nu leveren ze andere clubs geld op.

03-02-2025 18:12

willem1958 +8687

ja voor sommigen is bijna geen speler goed genoeg maar ik heb zeker in het geval van Timber het altijd jammer gevonden dat Alvarez moest blijven terwijl het voetballend potentieel van Timber stukken groter was.
Net als Lang, beetje eigenwijs mannetje maar wel een puik spelertje indertijd en zo waren er genoeg natuurlijk.

03-02-2025 18:15

w86 +9277

Zelfde met Rensch. Die is toch ook vaker bespot dam toegejuicht. En nu had hijnwel 20 miljoen op moeten leveren?

03-02-2025 20:06

hoonxxx +216

Iedereen weet toch dat het 2 a 2.5 jaar helemaal verkeerd is gegaan..Alex en Francesco proberen de scherven die zijn gemaakt op te ruimen..dat doen ze mijn inziens naar behoren. We moeten niet zo zeuren over het verleden maar kijken naar de (nabije) toekomst

03-02-2025 19:37

Rockpotje +9473

Roma betaalt dus gewoon twee keer zoveel voor Salah-Eddine als voor Rensch.... Pijnlijk dat je slechte beleid nu zo duidelijk wordt

03-02-2025 17:42

mickey2602 +4713

Hoelang liep het contract van Salah-Eddine dan nog? Wellicht zat daar het verschil,Rensch had nog maar een half jaar en Salah denk ik minstens 2 jaar.

03-02-2025 17:48

Rockpotje +9473

Je bent toch zelf verantwoordelijk voor het overeengekomen van een nieuw contract? Dat is één van de fouten die ik bedoel. De ene speler weet je niet te verlengen en de ander laat je voor een klein bedrag gaan. Dat scheelt je nu gewoon €15M.

03-02-2025 17:51

DrFootball +15125

Iets met een koe in zijn kont kijken...

03-02-2025 18:38

Juan62 +45842

Regeer had nog een contract voor 6 Maanden
Salah had tot 2027 contract

Maakt het misschien wat duidelijker

03-02-2025 17:48

Juichtoon +32067

Fnoord kreeg voor Geertruida met nog 1 jaar contract 30 mln..nuff said.

03-02-2025 17:51

Nr.10 +110559

Dat is wel netjes. Wij verkochten zelfs Gravenberch met één jaar contract voor 18.
Dat was wel veel te weinig.

03-02-2025 18:32

DrFootball +15125

Ga je nu Geertruida een international van NL vergelijken met een speler als Regeer en Salah-Edinne? Wel reëel blijven.

03-02-2025 18:39

TheRiviera +5468

Het is niet alleen een kwestie van slecht beleid. Je merkt dat de resterende duur van een voetballers contract heel zwaar weegt in de waarde van een speler. Op papier is het heel erg vreemd want Rensch is jonger maar heeft veel meer ervaring op het hoogste niveau en heeft ook een hogere geschatte transferwaarde.

Maar zijn contract liep deze zomer af terwijl die van Salah-Eddine tot 2027 bij Twente liep. Dit laat zien dat een aflopend contract zwaar weegt in onderhandelingen. Waar Ajax voor moet gaan zorgen is dat spelers niet meer uit hun contract kunnen lopen zonder dat dit gewenst is.

03-02-2025 17:57

Rockpotje +9473

Dat is ook precies één van de twee fouten waar ik op doel.

03-02-2025 18:16

GiannisAntetokounmpo +8383

Laat dit alsjeblieft de laatste keer zijn dat Twente profiteert van een te vroeg vertrokken Ajax speler.

Waren ook alweer geruchten dat ze zaten te azen op Alders. Nou mooi niet dus!

03-02-2025 17:35

Suavimani +11689

Toch een mooi verdienmodel voor Twente: Ajax jeugdspelers overnemen en ze binnen 1 a 2 jaar voor een veelvoud weer verkopen. Je zou haast zeggen dat we onze eigen jeugd eens wat langer de kans zouden moeten geven, ipv onze concurrenten ermee te versterken.

03-02-2025 17:32

Juan62 +45842

Zoals het al tijden gaat is ook prima

Als spelers nog te licht voor Ajax1 , voor een leuk prijsje verkopen aan de subtop.
Eventuele terugkoopprijs afspreken, of doorverkoop percentage

Heeft ooit ook perfect gewerkt met Ronald deBoer , bij zijn vertrek naar Twente was hij nog niet klaar voor Ajax 1
Na ongeveer 1,5 seizoen bij Twente was hij wel klaar voor Ajax1

Twente ging er sportief op vooruit en wij kregen een speler terug die wekelijks gespeelt had dus meer ervaring en beter was geworden

Ben natuurlijk wel een enorm voorstander van eigen jeugd eerst, maar dit werkt perfect

03-02-2025 17:54

Ajaxsupporter02 +13427

Verhuren is beter. Hierdoor loop je veel geld mis.

03-02-2025 18:10

InvertedBack +354

Veel spelers hebben wel het Ajax niveae, maar nog niet als ze 18 of 20’zijjn. Inderdaad is het dan goed om een terugkoop of doorverkoop clausule te hebben. 10% is dan wel weinig in mijn ogen.

03-02-2025 19:07

NW23 +4928

Alsof Twente gek is? Die willen niet alleen huren om dan vervolgens Ajax er met de centen er vandoor te zien gaan. We zijn niet alleen op de wereld.

Deze constructie is prima voor talenten die een aantal jaren tegen de stap aanlopen maar de stap niet kunnen maken. Dan moet je als Ajax op een gegeven moment gewoon afscheid nemen, al dan niet tijdelijk.

Als zo'n speler zich dan op een lager niveau ontwikkelt, dan kun je altijd kijken of je hem terughaalt en anders verdien je nog iets door de doorverkoopclausule. Twente blij, Ajax blij. Niets mis mee.

We kunnen niet elke jeugdspeler zelf behouden. Soms moet je gewoon afscheid nemen. Kijk een Unuvar. Altijd groot talent geweest, meermaals uitgeleend met het idee dat hij beter terug zou komen. Als hij straks door Twente voor 10m wordt door verkocht zal driekwart van AS roepen dat Ajax het slecht gedaan heeft. Maar wat had Ajax precies anders moeten doen? Alles is geprobeerd en het heeft niet gewerkt. Als het straks wel werkt is het vooral fijn voor die jongen, maar dan heeft Ajax het niet fout gedaan. Allemaal achteraf wijsheden zijn dat.

Van al die spelers die genoemd zijn vind ik hooguit bij Noa Lang dat Ajax een verkeerde beslissing heeft genomen. Hij liet het namelijk zien bij Twente en Ajax had hem daarna niet zo makkelijk moeten laten gaan.

Q. Timber kon gewoon niet aanhaken en koos er zelf voor om transfervrij te vertrekken ipv verlengen en verhuurd worden. Hij was nog niet klaar voor Ajax toen. Regeer idem. Werd verkocht. Heeft zich ergens anders ontwikkeld. Je haalt hem nu relatief goedkoop terug. Dat is geen slecht beleid. Dat is prima beleid. Dat is precies waarvoor je met terugkoopopties werkt.

Natuurlijk ga je meer betalen dan waar je voor verkocht hebt. Twente is ook niet gek. Zij hebben ook geïnvesteerd en de speler is daar beter geworden en heeft daar de stap kunnen maken die hier niet ging. Daar mag Twente ook gewoon wat voor terug zien. Mensen hier snappen geloof ik niet hoe de wereld werkt. Het is af en toe vrij bizar.

03-02-2025 19:15

Invincibles +5162

Idd vaker een doorverkooppercentage bedingen, aangezien de transferkosten van Ajax naar een kleinere club meestal best laag ligt.

03-02-2025 19:38

TheRiviera +5468

Ajax hoeft absoluut niet hun jeugd langer de kans te geven. De jeugd moet wat beter hun best doen en meer geduld hebben. Je kan als club niet teren op het idee dat de jeugd ooit op een dag doorbreekt. Vooral niet als je elk seizoen kampioen wilt worden en mee wilt doen in de Champions League. Je hebt jeugd nodig die laat zien dat ze een hoger niveau aankunnen eerder vroeger dan later.

03-02-2025 18:06

Aram +17699

Wie is de TD van Twente?

03-02-2025 17:26

Freddy +11302

Bruggink en Steuer

03-02-2025 17:31

Suavimani +11689

Streuer is volgens mij al eens vaker genoemd als TD bij ons, of tenminste de mentor van een op te leiden TD. Zoals hij dat nu ook voor Bruggink is. Zoals Kinsbergen dat als AD was voor Van der Sar.

03-02-2025 17:35

JohnDylan +21570

Als ze beslissen om door te gaan met Kroes zou dat een goed plan zijn. Arnesen lijkt me ook een goede optie voor zo'n rol (dat doet hij vast liever dan zijn huidige rol bij PSV).

03-02-2025 17:39

Patrick020 +22126

Streuer gaat dat niet meer doen, vind het wel best zo lijkt mij. En Arbesen zit ook op zijn plek, stapje terug doen.

03-02-2025 17:45

Cello +52667 moderator

Inmiddels zijn her en der oud-ajacieden verkast en ik vraag me eigenlijk af hoeveel inkomsten in totaal dat heeft opgeleverd voor Ajax naast de nu mogelijke 887.000 euro voor ASE?.

03-02-2025 17:23

Odysseus +14159

10 miljoen. En wij krijgen Tahirovic niet eens verkocht. Terwijl die toch aanzienlijk meer liet zien dan SE vorig jaar….:

03-02-2025 17:23

Drukwerk1968 +7081

Tahirovic heeft een veel hoger salaris.

03-02-2025 17:35

TheRiviera +5468

Tahirovic is een aankoop van Mislintat die toevallig een nieuwe salaris structuur had gecreëerd waardoor spelers minder zouden krijgen. Als we Capology moeten geloven ( wat zover ik weet de meest betrouwbare bron is qua salarissen ) verdiende Tahirovic niet eens miljoen bruto.

03-02-2025 18:09

Ajaxsupporter02 +13427

Vorig jaar ja. Dit jaar laat ASE meer zien dan Tahirovic ooit heeft gedaan.

03-02-2025 17:36

Odysseus +14159

Klopt wat betreft vorig jaar. I beg to differ als het gaat om je tweede zin. Tahirovic stond te boek als een groot talent en is basisspeler bij z’n nationale ploeg.

03-02-2025 19:27

Ajaxsupporter02 +13427

Dat valt wel mee volgens mij. De enige andere clubs die ooit interesse in hem hebben gehad zijn redelijk middelmatige clubs geloof ik?

03-02-2025 19:32

RayJordaan +6770

Nou Alexander, investeer die miljoen maar in een creatieve middenvelder!

03-02-2025 17:18

ouweman +4823

Prima, win-win. Psv sjacherijnig, wij een kleine miljoen erbij.

03-02-2025 16:58

leeke +10341

Nou geen prima win win,was Wijndal niet geblesseerd hadden ze miss wel voor hem gekomen,was beter geweest

03-02-2025 17:14

ouweman +4823

Ja psv is gek.

03-02-2025 20:47

Harrier Du Bois +38395

Ik verwacht dat het nu aardig loskomt, de markt. Er gaan wel wat transfers komen in het binnenland, benieuwd of wij daarin meegaan.

03-02-2025 16:57

Slang3 +45565

Liever naar Roma dan naar PSV in ieder geval. Had hem er liever bij gehad dan Wijndal destijds.

03-02-2025 16:48

nightgoat +30614

KA$$A
📢🤑

03-02-2025 16:41

Nozempie +637

tot voor kort lachte we om zulke bedragen :D

03-02-2025 16:35

MitsjollAjax +1225

Opleiden zorgt voor inkomsten voor nu en in de toekomst. Belangrijk dat de jeugd tot hun 21 bij ons zitten

03-02-2025 16:30

GAjax31 +15895

10 miljoen voor een speler die ze een jaar geleden voor een miljoen hebben gekocht.. hopelijk onthouden ze dat de laatste speelronde haha

03-02-2025 16:25

RJB1979 +25287

Het is toch wel gek. We zijn zo gewend geraakt aan inkomsten van gemiddeld 50 miljoen per speler dat een kleine miljoen een fooi lijkt maar toch kunnen we het goed gebruiken.

03-02-2025 16:22

Ajax23071973 +509

Zo zo 9 ton erbij. het is wel echt centen schrapen bij ons aller Ajax.

03-02-2025 16:18

Dirk +6966

Begrijpen wie kan, niet goed voor Ajax 1 ,wel voor AS Roma ...leiden we dan toch goede spelers op ..
Is er nog een opleidings vergoeding op te strijken

03-02-2025 15:59

behangdelul +32308

Was gewoon echt niet goed genoeg voor Ajax. Heeft een paar kansjes gehad, maar het totaal niet laten zien. Sterker nog: compleet verprutst.

03-02-2025 16:18

JohnDylan +21570

Sutalo was vorig seizoen dramatisch en nu de beste speler van Ajax.

03-02-2025 16:30

Ajaxsupporter02 +13427

Juist te weinig kansen gehad. Ook onder een slechte trainer.

03-02-2025 16:31

behangdelul +32308

Ah, dus alles wat dramatisch is moeten we maar aanhouden voor nog meer kansen!

03-02-2025 16:34

YugoVik +32786

Misschien is een club als twente beter voor zijn ontwikkeling.. Word minder van je verwacht

03-02-2025 16:40

JohnSnow +2734

Ik weet niet of jij gisteren hebt gekeken, maar kijk de samenvatting nog maar even terug. Sutalo had weer hele slechte momenten

03-02-2025 16:40

Mofson +8092

1 echt slecht moment.
Ik weet niet of jij dit hele seizoen al kijkt maar het is 1 van de beste spelers dit seizoen tot nu toe.

03-02-2025 16:47

Ajaxsupporter02 +13427

Nee, niet iedereen. Wel spelers met potentie zoals ASE.

Banel om een voorbeeld te noemen mogen ze van mij gerust laten gaan. En als hij het dan heel goed doet ergens anders ga ik ook niet opeens beweren alsof ik hem wilde houden.

03-02-2025 17:00

leeke +10341

Idd,jij snapt het.had voor 70% met de trainers te maken die niet wisten wat ze wilden

03-02-2025 17:16

Wouter.H +11156

Ai twente wordt er ook niet sterker op zo.

03-02-2025 15:45

AvdB +861

AS Roma ook niet, bijzondere transfer dit.

03-02-2025 16:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.