Napoli wint van Rangers FC en komt als koploper naar Amsterdam

door NielsOpdam 670

Bron AS

Napoli wint van Rangers FC en komt als koploper naar Amsterdam

door NielsOpdam 670

Bron AS

Laatst geüpdatet

Napoli heeft woensdagavond met 0-3 gewonnen op bezoek bij Rangers FC. De Italianen hebben daardoor zes punten na twee wedstrijden. Napoli staat hiermee bovenaan in de Champions League-poule van Ajax. De Amsterdammers en Liverpool hebben allebei namelijk drie punten. Op 4 oktober komt koploper Napoli op bezoek in de Johan Cruijff ArenA voor het duel met Ajax. Daarnaast won Benfica met 1-2 op bezoek bij Juventus. Oud-Ajacied David Neres scoorde het winnende doelpunt namens de Portugezen.

Groep A:

FT | Rangers - Napoli (0-3)

Groep E:

FT | AC Milan - Dinamo Zagreb (3-1)
FT | Chelsea - Red Bull Salzburg (1-1)

Groep F:

FT | Shakhtar Donetsk - Celtic (1-1)
FT | Real Madrid - RB Leipzig (2-0)

Groep G:

FT | FC Kopenhagen - Sevilla (0-0)
FT | Manchester City - Borussia Dortmund (2-1)

Groep H:

FT | Juventus - Benfica (1-2)
FT | Maccabi Haifa - Paris Saint-Germain (1-3)

Lees meer over:
Plaats reactie

robtjeajax +622

wat een geklaag|
wie had echt verwacht te winnen in Liverpool?
als we van Napoli winnen staan we gelijk op de helft van het te spelen wedstrijden.
ik heb wel vertrouwen nu dat we liverpool thuis kunnen pakken.
Rangers moeten we ook pakken.
dan hangt het af van Napoli uit. + wat kan Rangers nog afsnoepen van andere

15-09-2022 15:05

Robuust +2068

Ik heb de wedstrijd Rangers - Napoli gezien en de druk die Rangers zette op Napoli was vergelijkbaar met de druk van Liverpool op ons. Het verschil was dat Napoli mee ging in het tempo en ondanks de hoge druk van Rangers bleef voetballen. Napoli kon dit doen, omdat ze middenvelders hadden die onder druk kunnen voetballen.

Met dit huidige middenveld zie ik dit niet gebeuren. Men zegt dat het een incident was tegen Liverpool, omdat zij extreem druk zetten. Ik denk dat het geen incident is, maar het gevolg is van ons middenveld. Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om bij Rangers en Napoli uit te winnen als Rangers net zo een druk zet als gisteren. Ook een Twente uit gaat moeilijk worden. Zet het middenveld van Ajax onder druk en van het hele systeem blijft niets over.

Voetballende middenvelders opstellen is de enige optie om in dit soort wedstrijden niet omver geblazen te worden.

15-09-2022 14:48

wijzijndebeste123 +163598

grillitsch berghuis kudus

15-09-2022 22:11

ReconditeNL +6480

Ik ben het wel met je eens. Hoewel Alvarez voetballend flinke stappen heeft gemaakt, zal hij altijd een zwakke schakel blijven qua voetballend vermogen, en als je een of 2 mindere broeders hebt voetballend vermogen (Bassey, Alvarez) dan wordt het heel lastig om onder druk uit te voetballen. Hopelijk dat Grillitsch zo snel mogelijk aantoont dat hij in de basis hoort.

16-09-2022 05:14

Hetzijnmaar +5453

Gelukkig kunnen we gewoon met minimaal 5000 man afreizen het stadion is toch nooit uitverkocht
Iedereen die zeurt met mijn sva kom ik nooit aan de beurt enz enz
Je kunt naar genoeg steden vliegen en de trein kost weinig in Italië

15-09-2022 14:11

Raywaday +2176

Overwinteren CL of downgraden naar de EL?
Volgende wedstrijd hebben wij ons antwoord.

15-09-2022 11:59

4-3-3 +3512

Dat is geen gunstige uitslag voor Ajax, maar Ajax moest sowieso al minimaal 4 punten pakken tegen Napoli om door te gaan in de CL. Dus maakt het niet echt veel uit. Na de wedstrijd thuis tegen Napoli weten we wat de mogelijkheden zijn.

15-09-2022 11:07

YRGI +32928

Napoli is erg sterk dit seizoen. Nog geen wedstrijd verloren en bovenaan in de Serie A.

15-09-2022 11:05

Dutch Schaefer +6107

Tijd voor een dipje na de interlandperiode denk ik zo.

15-09-2022 11:58

StefanPettersson87 +1013

Laten we van wedstrijd naar wedstrijd leven. Eerst de focus op AZ komende zondag en daar drie punten pakken. Over een kleine drie weken pas toeleven naar een fantastische pot tegen Napoli in een bomvolle Arena. We hebben alles in eigen hand!

15-09-2022 10:35

AjaxMiddelburg +2937

Dit is dus CL en dat wilden we. Als je een walk in de park wilt dan moet je 2e of 3e worden in de eredivisie. Fantastisch toch zo’n competitie. Ja het zou zo maar kunnen dat we 3e worden. Dan gaan we gewoon voor de EL. We moeten niet de illusie hebben de cl te winnen. Deze selectie moet eerst ingespeeld raken en en wennen aan de taktiek van de technische staf. Financieel misschien nog wel het beste ook. Als je 2e wordt is de kans reëel dat je in de ko ronde er direct uitvliegt. Je moet dan tegen een nr 1 van een andere poule. Overwinteren is het doel. Nu heel veel leren en je winst pakken.

15-09-2022 10:22

Asociaal +2788

Ik denk ook niet dat velen denken dat Ajax de CL gaat/kan winnen. De meesten verwachten echter wel dat Ajax nu structureel moet kunnen overwinteren in de CL wat in mijn ogen niet onrealistisch is. Uiteraard is Ajax ook afhankelijk wie ze tegenkomen in de groepsfase. Ajax is nog niet zover dat ze sowieso verder komen ongeacht de tegenstander.

15-09-2022 11:02

MitsjollAjax +1235

Liever halve finale EL met paar kolkende thuiswedstrijden en leuke uittripjes dan roemloos eruit in de 1/8 finale tegen een City bijvoorbeeld. Spelers moeten ervaring opdoen met het spelen van knock-out wedstrijden. Al is het met investeringen en groei van de club voor aanzien wel weer belangrijk om door te gaan in de CL

15-09-2022 14:04

Koningtoto +60229

Mooi, druk er vol op.

Laten zien wat we waard zijn tegen napoli.

15-09-2022 10:18

Newbee34 +6720

Er is nog niks gespeeld. En mochten we onverhoopt toch 3e in de poule worden dan is er ook geen man over boord. Er is echt veel verkocht afgelopen jaar.

15-09-2022 10:01

willem1958 +8752

Napoli had de mazzel dat Liverpool totaal niet thuis gaf en Ajax de week er na een heel ander Liverpool tegenkwam.
Enigste wat Ajax kan doen is zich te vermannen en in ieder geval zoveel mogelijk punten pakken tegen Napoli en als dat niet lukt dan wordt het EL.

15-09-2022 09:43

Oxxer +163912 moderator

AS heeft net als de KNVB een plan ontwikkeld dat heet;

“vanaf nu moeten wij alle wedstrijden winnen”

15-09-2022 09:29

Odysseus +14274

De angst en gebrek aan vertrouwen, trots & durf is schrijnend. Niet alleen gister bij Ajax, maar ook hier op AS. Man, man, wat hysterie, gejammer en doemdenkerij.

‘Om het te redden, moeten we nu minimaal 1x winnen, maar eigenlijk 4 punten, misschien wel 2 x winnen.’ Ja natuurlijk, maar dat was ook zo geweest als Napoli van Liverpool had verloren. Wat denken we nou, dat we gaan overwinteren en de finale te halen door niet te winnen van directe concurrenten? Kom nou toch.

‘Napoli moet tegen Liverpool dat zich dan al heeft geplaatst.’ Ten eerste, als dat het geval zou zijn, dan moeten ze niet meer in te halen zijn door Napoli of Ajax. Dat betekent dat ofwel Napoli nog de nodige punten zou hebben laten liggen of Ajax. Het betekent dat onze wedstrijden tegen Napoli cruciaal worden, maar dat is sowieso onze directe concurrent. Bovendien, ik denk dat Liverpool juist in de terugwedstrijd tegen Napoli iets wil laten zien. En dan treffen ze een heel ander Liverpool.

‘Ook voor het winnen van de EL moeten we afrekenen met lastige tegenstanders, we zijn er nog niet.’ Nee, natuurlijk is dat geen garantie, dat zou zo’n campagne alleen maar mooier maken. Maar we kunnen wel van ieder team winnen, doen niet ervoor onder. Ook niet na de ontluistering tegen Liverpool. Dat is 1 wedstrijd.

En natuurlijk, het zou ook kunnen dat we straks al zijn uitgeschakeld en het toch niet loopt. Maar om daar op basis van 1 wedstrijd al vanuit te gaan en te lopen angsthazen en doemdenken. We zijn toch Ajax! We zien wel waar we staan aan het einde van de rit!

15-09-2022 07:32

Delaney +14746

Heeft Ajax gister gespeeld dan? 🤔

15-09-2022 07:35

Odysseus +14274

Hahaha, vond ik ze erg onzichtbaar.

15-09-2022 08:11

Rockanje23 +37016

Dit Ajax heeft de kwaliteit niet om Liverpool en Napoli te verslaan. Dat is heel teleurstellend, maar heeft alles te maken met het aan en verkoopbeleid deze zomer. Het gejuich over Hamstra en Huntelaar snap ik dan ook niet.

15-09-2022 07:37

michiels +1970

te verwachten uitslag. heerlijk vol de druk erop nu. thuis van Napoli winnen en de derde plek is al zo goed als zeker. tuurlijk wil ik door in de CL maar ik zou het niet eens heel erg vinden om in EL door te gaan. onze selectie is denk ik (nog) niet goed genoeg voor in een volgende ronde een city , Bayern of psg te loten. EL zouden gewoon heel ver kunnen komen

15-09-2022 07:32

TontoKarnaggel +42491

Hmmmm, gaat lastig worden hoor, stel dat je thuis wint van napoli en uit gelijk speelt, dan sta je na 4 potjes gelijk met ze en mag dat napoli nog thuis tegen rangers en de laatste pot tegen een waarschijnlijk al geplaatst liverpool. Lijkt erop dat we zelfs uit moeten winnen van de Italianen om door te gaan, sterker nog.... we lijken verdomme in een situatie te komen dat zelfs 2 keer winnen van je directe conncurent absoluut geen garantie is voor de 2e ronde..

15-09-2022 06:51

robtjeajax +622

je vergeet te melden dat we als we 4 ptn pakken tegen Napoli wij 5 verliespunten hebben,
Napoli heeft er dan ook 5!
Liverpool ook 3 dus je kan dan Liverpool thuis pakken
OF kijken waar Napoli en of Liverpool zelf nog iets morsen tegen elkaar OF Rangers.

15-09-2022 15:00

WillyBrokamp +11117

Het is weer veel huilie huilie hieronder. Gewoon thuis winnen van Napoli. Uit niet verliezen, dan zit je goed wat betreft onderling resultaat.

15-09-2022 06:20

Berghuis +14335

En je staat dan boven ze inderdaad. Ik verwacht dat wij gewoon winnen op Ibrox en dat Napoli gewoon verliest op Anfield. Dan zou een puntje normaliter volstaan thuis tegen Liverpool. Het is geen onmogelijke opgave in elk geval.

15-09-2022 06:27

TontoKarnaggel +42491

Zeker niet onmogelijk, maar de wanprestatie van liverpool tegen napoli en hun verbeten reactie daarop tegen ons heeft die italianen natuurlijk wel in een zetel geholpen. Is niet erg, ook geen huillie huillie, gewoon een feit

15-09-2022 06:53

Delaney +14746

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd of de UEFA een straf/boete zal gaan uitdelen aan Rangers vanwege het tonen van het volkslied.
Ajax mocht namelijk destijds ook de Bob Marley shirts niet gebruiken als ze die 3 vogeltjes niet zouden weghalen, en als ze dat wel hadden gedaan dan hadden ze gegarandeerd een straf/boete gekregen van de UEFA.
Dus daarom ben ik zeer benieuwd hoe ze dit zullen gaan aanpakken.

15-09-2022 05:15

Adam24 +39092

Ik zie dit eigenlijk niet meer gebeuren. Je moet nu beide wedstrijden winnen of minimaal 4 punten halen tegen Napoli. Terwijl Napoli met een dikke voorsprong het tweeluik in gaat. Het wordt enorm lastig.

15-09-2022 02:16

Odysseus +14274

Tsja… om te overwinteren zullen we idd ook wedstrijden tegen onze directe concurrenten moeten winnen. Maar ja, dat is toch altijd zo?

15-09-2022 07:02

Joodhannus73 +3579

Gaat lastig worden dit jaar. Je had gelezen jk moeten spelen uit bij Livetpool. Helaas. Nu moet je wel twee keer van Napoli winnen. Of in ieder geval 4 punten. Dan thuis ook winnen van Livetpool. Pfff, zwaar.

15-09-2022 00:56

Robertini +39143

Gaat erg moeilijk worden om tweede te worden in deze groep. Minstens 4 punten tegen Napoli nodig, en eigenlijk alleen bij 6 een echt goede uitgangspositie.

15-09-2022 00:32

PH2BOT +40228

@ TOPREACTIE: Tegen Benfica was begin dit jaar ook zo'n heerlijke pot thuis. Doel je daar misschien op?!

15-09-2022 00:09

WillyBrokamp +11117

Wat wil je nou eigenlijk met deze opmerking ? Ga dan gewoon een glas azijn leegdrinken...

15-09-2022 06:22

Tommyshelby +128714

Wat een pleuris geluk voor die Italianen zeg. Een Veltman handsbal. En die eerste pingel was er geen. Arm Rangers.

15-09-2022 00:00

PH2BOT +40228

`Heb je die arm van dat Schotse rokje gezien? die stak ongeveer 50cm buiten zijn lichaamscontour: 100% penalty dus. En ook de eerste pingel was een 100% pingel want die Napoli speler werd van achteren op z'n voet geraakt èn gemangeld. Dom verdedigd ook weer.

15-09-2022 00:05

NeeI +107690

Ik zie nu de goal van Haaland voorbij komen. Fenomenaal. Ibra op z'n best. Wat een monster.

En dan die buitenkant voet van Cancelo.

Goal van t jaar.

14-09-2022 23:58

PH2BOT +40228

Die verdedigers van Dortmund hadden net als Xavi Simons tegen RKC naar die bal moeten duiken om te koppen dan zou de goal 100% zijn afgekeurd o.b.v. gevaarlijk spel. Nu niet omdat die verdedigers de bal niet probeerden weg te koppen en dus ruim afstand hadden tot de voet van Haaland. En dan telt die dus gewoon wèl..

15-09-2022 00:08

WantAmsterdam +116101

Die scheids is Güzübüyük niet hè.

15-09-2022 00:21

Ajacied1995 +10789

Wat is dat toch met rode kaarten in het voordeel van onze concurrenten?

14-09-2022 23:41

MrPink +81743

Het is een groot complot!

14-09-2022 23:42

PH2BOT +40228

Dit rood was 2x geel. Beide penalties werden terecht gegeven. Tja...dat is dan lekker voetballen tegen die Schotse rokjes. Heb je gezien hoe dat staat uit te verdedigen? Comedy Capers voetbal. Wij moeten dara ook met 3-0 kunnen winnen. Maar Ajax zal eens moeten leren dat er in de CL en EL met veel meer energie gespeeld wordt...èn met veel meer techniek. De kleredivisie wiegt ons in slaap...en slàààp ..geeeeeuuwwww

15-09-2022 00:02

Michael 1974 +21985

Ajax zal dat eens moeten leren? Want ze doen het zo slecht de afgelopen jaren. Wat een kneus joh. Ga lekker slapen inderdaad zelf.

15-09-2022 06:31

Juichtoon +32453

Daarom wilde TH ook op CL niveau trainen...

15-09-2022 11:06

peter3 +2199

Pech met het speelschema? Als we thuis winnen van Liverpool komen ze max. op 9 punten, niet zeker van een plaatsing en zeker niet als we wat resultaten behalen tegen Napoli. We hebben alles nog gewoon in eigen hand. Focus naar zondag want de speelronde voor de interlands verliezen we vaak genoeg

14-09-2022 23:31

wijzijndebeste123 +163598

idd alles in eigen hand. maar 7 punten tegen napoli thuis/uit en liverpool thuis is n loodzware opgave.

14-09-2022 23:35

peter3 +2199

Ja dat is het zeker, maar we spelen niet voor niets in de Champions League. Als we een gemakkelijke opgave hadden gewild konden we beter confetti league spelen.

14-09-2022 23:39

Keizer +30053

Het lijkt me wel een strak plan om Ocampos wat meer te laten spelen komende wedstrijden. Die 10 minuten iedere x gaat ook geen zoden aan de dijk zetten. En hij zal toch wel voor de basis gehaald zijn lijkt me..

14-09-2022 23:17

mokum007 +6522

Dat denk ik ook voor de basis, ik snap Schreuder niet laat die Tadic op rechts spelen

14-09-2022 23:45

tijssenajax +13937

In praktijk is Tadic dus vervanging voor Antony en Ocampos mag veel toekijken. Had toch Ocampos gezien als directe vervanging voor Antony. Maar ja Schreuder durft geen impopulaire keuzes te maken richting Tadic (en ook Blind).

15-09-2022 10:15

louis60 +11472

Wij winnen gewoon met 2-0 thuis van Liverpool. Napoli en Ajax gaan door in CL. Liverpool EL. En waarom niet?

14-09-2022 23:13

AINIESTA +44615

Je hebt de wedstrijd van gisteren gemist?

14-09-2022 23:34

louis60 +11472

Bijna 1-2 door Blind. Kudus gleed uit na de 1-1. Beetje mazzel en het gaat lukken.

14-09-2022 23:44

AINIESTA +44615

En met wat mazzel aan Liverpool kant wonnen ze gisteren met 8-1. Maargoed je ziet het positief in, dat is helemaal prima. Laten we het hopen.

14-09-2022 23:50

PH2BOT +40228

Benfica komt sterk voor de dag met een een messcherpe Neres. Wanneer je zo alle topteams bezig ziet vind ik Ajax op dit moment toch zeker niet bij de sterkste ploegen horen. Napoli speelt de kansen razendsnel uit...ook al was het tegen 10 man en hadden ze de Spaanse scheids lekker mee. Ze kunnen snel kaatsen en zijn zo door de verdediging heen. Wanneer Osimhen er dan in de JCA ook weer bij zal zijn zie ik Ajax daar niet zomaar even van winnen. Paar missers van slak Blind en er liggen er meteen 3 in het netje via Osimhen. Ik vermoed dat wij te weinig tandjes bij kunnen zetten om het Napoli echt lastig te kunnen maken. Thuis dik van Liverpool gewonnen en uit dik van de The Rangers. Gaat heel lastig worden om 2x van die ploeg te winnen. We zijn simpelweg niet sterk genoeg. Heerenveen, Cambuur, Fortuna etc...allemaal leuk en aardig maar we worden tegen dat soort tegenstanders alleen maar verder in slaap gesust. En dan moet je ineens aan de bak tegen Liverpool en Napoli...dat is compleet andere koek. Vorig seizoen zat het lekker mee in de poulefase en lagen we er meteen uit tegen Benfica.,.....nu maar hopen op het omgekeerde scenario. Maar er zal wel wat meer energie in moeten worden gestoken want anders gaat het max EL overwinteren worden.

14-09-2022 23:12

wijsneus +5246

Wijndal moet dan fit zijn, Blind gewoon op de bank. Tadic ook zet daar Ocampos maar neer. Sanchez ipv Rensch.

14-09-2022 23:13

ElSandrini +18095

Blind en Tadic gaan nooit banken.... Dat weet je met Alfred al..

14-09-2022 23:18

wijsneus +5246

#SchreuderOut

14-09-2022 23:20

Henkjanklaas +20619

En terecht !

15-09-2022 00:33

Godenzoon24 +15292

Tadic naar links. Bergwijn was nog slechter!

15-09-2022 06:59

tijssenajax +13937

Ik trap er ook wel eens in wijsneus, maar Blind en Tadic hebben een beschermde status.

15-09-2022 10:16

Artemio +31934

Osimhen zal een gevaar zijn zeer zeker, maar zij hebben met Lobotka, Anguissa en Zielinski goede/ behendige middenvelders. Hun zwakte ligt bij de backs Rui en di Lorenzo. Di lorenzo is opbouwend zwak. Mario Rui is daar beter in, maar legt het fysiek vaak af. Al met al aan de zijkanten liggen kansen voor Ajax.

14-09-2022 23:18

tijssenajax +13937

Vindt Napoli leuk voetballen. Kan ik persoonlijk meer van genieten dan dat power voetbal van Liverpool. Kan wel een leuke wedstrijd worden Ajax-Napoli. Over een goed resultaat voor Ajax ben ik niet zo zeker.

15-09-2022 10:20

Burgie +4032

En ik zie Rangers misschien ook zomaar een keer winnen van Liverpool. Britten tegen elkaar zijn altijd apart.

14-09-2022 23:10

wijsneus +5246

Ja ik ook wel misschien in een oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen?

14-09-2022 23:11

036AFCA97 +146646

Gebaseerd op wat? Dat ze 4-0 verloren van Celtic, 0-3 van Napoli of 4-0 van Ajax?

14-09-2022 23:11

Burgie +4032

Op basis van het eerste uur van vanavond en het feit dat er tussen Britse teams onderling altijd andere krachten loskomen.

14-09-2022 23:12

wijzijndebeste123 +163598

jij ziet ze vooral vliegen.

14-09-2022 23:11

PH2BOT +40228

...een wedstrijd blaasvoetbal dan zeker.

14-09-2022 23:57

ProperFootball +14586

Raf heeft gelijk, Rangers speler stond nog met voet op de lijn.

14-09-2022 23:09

Artemio +31934

Van der Sar gaf gisteren in het interview aan dat Ajax nog wel een stap kon zetten. Laat Ajax dat maar doen met Europees zilverwerk(EL) mocht Ajax onverhoopt 3e eindigen.

14-09-2022 23:08

036AFCA97 +146646

Ik ga echt niet hopeloos zijn, maar ik voel het gewoon niet helemaal met Schreuder. Het voelt gewoon niet als een toptrainer en ja, dat vond ik vóór gisteren ook al.

Toch moeten we afwachten wat we tegen Napoli kunnen laten zien. We hebben tot nu toe alleen tegen matige tegenstanders én wereldtop gespeeld. Niks er tussen in. Napoli is dat wel.

Ben gewoon heel benieuwd of Liverpool gisteren zo goed was omdat wij zo slecht waren of dat wij zo slecht waren omdat Liverpool zo goed was.

14-09-2022 23:08

Artemio +31934

Dat gevoel heb ik ook over Schreuder.

14-09-2022 23:12

AINIESTA +44615

Beide, Ajax durfde helemaal niks en speelde Liverpool in de kaart door alleen maar de lange bal te spelen. Liverpool hoefde op een gegeven moment alleen maar hoog te staan en de 2de bal op te vangen wat makkelijk ging als je kijkt naar hun fysiek. We werden niet eens als gekken onder druk gezet we gaven bij voorbaat al op.

Gaan we zo schijterig spelen tegen Napoli dan gaan we gewoon 2x verliezen. Grillitsch vond ik goed invallen, rustig, beheerst en gewoon niet bang. Alvarez liep soms gewoon expres in de dekking. Moet echt wat anders op het middenveld, Schreuder lijkt me ook echt geen voetbal professor die hamert op bepaalde patronen in de opbouw, of iets van combinatievoetbal erin wilt brengen.

14-09-2022 23:17

Artemio +31934

Ik zou Kudus naar het middenveld halen ten faveure van Berghuis of Taylor.

14-09-2022 23:19

AINIESTA +44615

Berghuis was de beste(of minst slechtste) man gisteren.

Berghuis-Grillitsch-Kudus

14-09-2022 23:30

wijzijndebeste123 +163598

dit middenveld idd! brobbey id punt!

14-09-2022 23:34

Odysseus +14274

Ik vond Grillitsch beangstigend slecht invallen: weinig agressief, duels ontlopend en weinig scherp. Begrijp me goed, ik vind het een uitstekende voetballer in potentie, maar dit was niet goed.

15-09-2022 07:12

trodat4030 +96540

Wij waren zo slecht omdat Liverpool zo goed was. Het enige dat ik eerder had aangepast was die domme korte doeltrap van Bassey op Pasveer. want de ballen van Pasveer kwamen daardoor altijd onder druk. Hij kan ze dan net zo goed ineens nemen.

14-09-2022 23:20

PH2BOT +40228

Schreuder is ook helemaal geen Europese toptrainer. Ten Hag ook niet. Maar als servet in de CL zullen wij nooit een Europese topcoach aan kunnen trekken. Zo liggen de kaarten nu eenmaal. Alleen met flink wat mazzel komen we verder in de CL....maar ja dan verkloten we het weer tegen bv de zwakste ploeg in de CL KO fase. In januari vertrekken Alvarez en Kudus. Je ziet trouwens dat Ziyech er ook helemaal niks meer van bakt. Moet je toch niet aan denken dat hij nu bij Ajax zou spelen tegen een veel te hoog salaris. Dat kunnen wij ons helemaal niet permitteren. Juventus hangt trouwens als enige grote club nu al in de touwen en Real wint gewoon altijd voldoende om deze voorronden CL simpel door te komen. De echte CL begint pas in maart.

14-09-2022 23:56

WillyBrokamp +11117

Beide. Liverpool was top, maar Ajax kan veel beter. Tactisch ook trouwens.

15-09-2022 06:26

Keizer +30053

Europees seizoen zoals onder Bosz teken ik ook voor hoor. Legendarische sfeer op het museumplein destijds!

14-09-2022 23:07

Burgie +4032

Ook welkom bij de club der complotdenkers, er zal binnenkort een ledenstop volgen want de kerstpakketten zijn anders niet aan te slepen.

14-09-2022 23:08

Keizer +30053

Oh nee hoor, ik vind alles best. Als we maar een mooi Europees seizoen hebben 😊

14-09-2022 23:10

***1900*** +4396

Tja.. als we 3e worden moeten we de EL maar winnen dit seizoen. Mocht dat scenario zich volstrekken, dan zitten we denk ik echt wel bij de top 3 kanshebbers. Liever zo ver mogelijk in CL, maar anders hebben we echt wel een aardige kans op een Europese prijs, al zij het eentje lager.

14-09-2022 23:06

AINIESTA +44615

Top 3 kanshebbers? Denk het niet man, helemaal niet na die horrorshow van gisteren.

Arsenal
Clubs die evt derde kunnen worden in de CL:
Juventus, Benfica, Chelsea, RB Salzburg, Frankfurt, Inter.

We moeten nog heel wat stappen maken om niet weer in februari alweer klaar te zijn in Europa.

14-09-2022 23:27

Yinsh +805

4 punten halen tegen Napoli, anders wordt je derde

14-09-2022 23:05

Burgie +4032

Of je moet onderling een positieve score hebben met allebei een keer winnen.

14-09-2022 23:06

Martje +2928

Dat gaat denk ik niet op, dan zou Napoli tegen ons 3 punten pakken en tegen Rangers waarschijnlijk weer. Dan hebben ze al 12 punten. Betekent dat wij dan van Liverpool en Rangers moeten winnen.

14-09-2022 23:11

ElSandrini +18095

Napoli staat wel al 3 punten voor he. Met allebei 1 keer winst gaan we het niet redden denk ik

14-09-2022 23:11

Burgie +4032

Nou dat kan toch?

14-09-2022 23:14

Willem410 +3116

Mensen wat een geklaag en een paniek.
Zullen we eerst is gewoon die heerlijke pot thuis tegen Napoli gaan spelen? En even niet veder kijken.
Maken we daarna de balans weer op van wat er eventueel nog mogelijk is.

14-09-2022 23:04

MrPink +81743

Idd. Nog 4 potjes. Nu al opgeven is een beetje slap.

14-09-2022 23:05

Burgie +4032

Levensmoe wordt je van die verontwaardige gappies hier.

14-09-2022 23:14

TheSpecialOne +8889

Precies. Als Ajax de volgende wedstrijd weer eens echte inzet gaat tonen hebben ze zeker kans tegen Napoli. Liverpool staat er bovendien helemaal niet zo goed voor met hun derde plaats in de poule. Het zou maar kunnen dat Napoli ze weer een pak op hun broek geeft. Napoli zou maar een ''Angstgegner'' voor Liverpool blijken te zijn, dus het is nog lang niet gespeeld.

15-09-2022 10:09

Oxxer +163912 moderator

'' echte inzet gaat tonen ''

Jij vond dat Ajax er niks aan deed?

15-09-2022 10:17

TheSpecialOne +8889

Nee, Voordat de wedstrijd begon had Ajax het al opgegeven(mentaal), want het is Liverpool hè. Daar maken we toch geen kans tegen. En dat zag je ook terug tijdens de wedstrijd. Kudus was de enige speler die totaal niet onder in de indruk was van Liverpool, na de rust deelde hij ook in de malaise.

15-09-2022 10:44

Ajaxdebeste35 +15487

Schmidt doet het wel leuk met Benfica
Bij psv had hij gwn een lam kut team

14-09-2022 23:03

036AFCA97 +146646

https://instagram.com/stories/iamihattaren/2927357629152727623?utm_source=ig_story_item_share&igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ligt het aan mij of heeft Mootje weer een dikke kop gekregen?

14-09-2022 23:02

RFHK +12873

Klopt, maar dat mag ook nu hij geen profvoetballer meer is. Lekker genieten na zo'n prachtige carrière joh.

14-09-2022 23:04

Nick14 +25889

Elke dag een kapsalon hakt er flink in.

14-09-2022 23:09

In Bassey we trust +15361

Laat hij maar gaan trainen, lui ventje.

14-09-2022 23:14

AFCACruijff14 +161321

Aangezien onderling resultaat telt, moet je gewoon 4 punten pakken tegen Napoli.
Liverpool wint vast 2x van Rangers.

Liverpool 4-9
Ajax 4-7
Napoli 4-7
Rangers 4-0

Dan hangt alles af van Ajax-Liverpool, want ik denk dat we in Schotland nog wel winnen.

Achja, we zien het wel. Eerst interlands komende 2 weken.

14-09-2022 23:02

NegentigMinutenLang +1490

Alleen hoeft Liverpool de laatste speelronde dan niet van Napoli te winnen… zal je zien dat ze beiden aan een gelijkspel genoeg hebben om door te gaan

14-09-2022 23:10

ElSandrini +18095

Voorkomen dat laatste wedstrijd Liverpool Napoli een salonremise mag worden ... Is namelijk best een reëel scenario. Het speelschema is dit jaar in ons nadeel

14-09-2022 23:13

wijzijndebeste123 +163598

meneer staart zich blind op dat er slechts 2 wedstrijden gespeeld zijn. hij vergeet echter dat door de resultaten in de poule tot dusver en t speelschema, 4 punten tegen napoli bij lange na niet genoeg is. je moet dan tevens winnen van liverpool thuis. oftewel dat gaat enorm lastig worden.

14-09-2022 23:25

ajaxxxxx +1237

Het speelschema was de voorgaande jaren in ons voordeel, met de laatste wedstrijd thuis om te beslissen, maar dat heeft weinig goeds gebracht in thuis wedstrijden. Laat ze het maar lekker moeilijk krijgen, zijn ze vaak beter.

15-09-2022 12:07

Keizer +30053

We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen!

14-09-2022 23:02

Artemio +31934

Ouwe knvb bobo!

14-09-2022 23:07

4bier +31367

Weg met Ihattaren!

14-09-2022 23:00

MrPink +81743

Wat nu weer?

14-09-2022 23:01

burwatti +14244

Ziet er een beetje dikkig uit weer.. verder geen idee.

14-09-2022 23:03

MrPink +81743

Oh. Hij traint toch weer individueel ofzo? Naja, mij boeit het allemaal niet meer zo veel.

14-09-2022 23:04

wijsneus +5246

Ajax is niet alleen veel spelers kwijt geraakt, maar ook spelers als Tadic, Blind en in mindere mate Timber halen bij lange na niet het niveau dat ze vorig jaar wel haalde. In de eredivisie maakt het allemaal niet veel uit, maar op een niveau hoger wordt het pijnlijk zichtbaar. Denk dat het Europa League wordt.

14-09-2022 22:59

AFCACruijff14 +161321

Voelt wel fijn he, dat doemdenken?

Je verliest in de slotminuut bij 1 van de grote favorieten in de CL.

14-09-2022 23:00

wijsneus +5246

Scorebordjournalistiek. Ajax werd compleet weggevaagd door Liverpool.

14-09-2022 23:01

Burgie +4032

Jij hebt geen wijzeneus

14-09-2022 23:04

BRAMHOUTEN +3813

Jij doet je naam wel eer aan. Je moet niet zoveel fifa spelen. Je wordt er onrealistisch van

14-09-2022 23:07

Burgie +4032

O ja we moeten tegen Napoli wat nog nooit wat gepresteerd heeft in de CL. We kunnen beter vooraf al opgeven denk ik.



Geloof mij nou die Italianen poepen nog meer in hun broek voor Ajax dan de gemiddelde AS pessimist voor Napoli.

14-09-2022 22:58

ProperFootball +14586

Ik geloof er niks van. Napoli speelt eigenlijk nooit met poep in de broek.

14-09-2022 22:59

Burgie +4032

Nou reken maar dat ze er alles aan gaan doen om de 0 te houden desnoods met aanstellen en kaarten aannaaien. Zowel uit als ook wel thuis als het even niet loopt.

14-09-2022 23:01

Artemio +31934

Hij zal vast denken dat de Eredivisie bij de top 3 competities hoort van Europa.

14-09-2022 23:02

Burgie +4032

Het verschil tussen #4 Italië en #7 de eredivisie is minimaal.

14-09-2022 23:05

WantAmsterdam +116101

Napoli haalde 2020 nog het kwartfinale en won vorige week overtuigend 4:1 van Liverpool. “Poep in de broek”. Never nooit.

Btw, wat vind je van die goal van Haaland? Simpel goaltje dat elke speler kan scoren zeker?

14-09-2022 23:03

***1900*** +4396

Wellicht voor de wedstrijd van gisteren. Maar die zien nu ook dat ons spel relatief simpel plat te leggen is.

14-09-2022 23:09

JaapStam +136824

Poep op de stoep!!!

14-09-2022 22:57

Oxxer +163912 moderator

La Hoz is net een pan Paella die een week in de zon heeft gestaan, het stinkt.

14-09-2022 22:56

JaapStam +136824

Thuis winnen van Napoli!!!

14-09-2022 22:56

AFCAWormerveer +4446

En uit ook !

14-09-2022 22:56

IboAFCA +16202

De 3e helft ook!

14-09-2022 22:57

ProperFootball +14586

Thuis winnen van Liverpool!!!!

14-09-2022 22:58

Ajaxadam1 +31667

Na Rangers thuis konden wij de CL winnen volgens velen hier en vandaag kunnen we club beter opdoeken. Het kan verkeren hier.

14-09-2022 22:56

Biss +10057

Zo gaat dat in de hoofden van pubers 😅

14-09-2022 22:57

AFCACruijff14 +161321

Haha ja een groep op AS is volgens mij structureel aan de antidepressiva.

Er is nog niks verloren, maar we moeten ons wel herpakken.

14-09-2022 22:58

MichelBoerebach +29179

Die Rangers kunnen er helemaal niks van. Die gaan alle wedstrijden verliezen.

14-09-2022 23:02

Amp +37631

Hahaha pep

14-09-2022 22:55

JordanAFCA +22481

Die scheids is echt een clown

14-09-2022 22:54

wijsneus +5246

Wat een idioot is die Guardiola ook zeg.

14-09-2022 22:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.