Koeman gaat voor Nations League-winst: 'Wij kunnen heel goed zijn'

door Jesse ter Haar 78

Bron OnsOranje

Koeman gaat voor Nations League-winst: 'Wij kunnen heel goed zijn'

door Jesse ter Haar 78

Bron OnsOranje

Laatst geüpdatet

Ronald Koeman gaat met het Nederlands elftal voor het winnen van de Nations League, zo vertelt hij in een video van OnsOranje. Daarvoor moet Oranje tegen Kroatië heel wat beter voor de dag komen dan in maart tegen Frankrijk en daar heeft de bondscoach alle vertrouwen in.

Hij ziet in Kroatië immers een topland. Een land met spelers die tot het uiterste gaan voor hun thuisland. 'Wij kunnen ook heel goed zijn', weet Koeman echter. 'Dat hebben we in maart niet laten zien, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we beter zijn in de wedstrijd tegen Kroatië. Het zou fantastisch zijn als we de finale in eigen huis halen. En dat onze doelstelling behalen: het winnen van deze Nations League.'

Het positieve gevoel van de oefenmeester komt niet uit de lucht vallen. De voorbij week is hij actief geweest met de groep van het Nederlands elftal -aangevuld met spelers van Jong Oranje - en dat heeft hem een goed gevoel gegeven. 'We hebben drie trainingen gehad en het oogt allemaal fris. Er is een goede energie en het niveau op de trainingen lag hoog. We hebben al met al zeer goed kunnen werken met de groep die er was. En dat onder perfecte omstandigheden, dus dat was zeer prettig.'

De groep van Oranje is nog niet compleet, maar toch koos Koeman ervoor de spelers zich bijtijds te laten melden. Hij legt uit waarom. 'Al deze spelers waren al een week vrij. Dan is twee weken vakantie tot aan de eerste voorbereiding van ons en het toernooi van Jong Oranje te lang. Je moet ze fit houden. Dan is het heel goed dat ze een week vrij krijgen, maar daarna weer opstarten met drie trainingen.'

Blind en Reijnders

Twee spelers die niet langer tot de 23 namen van Koeman behoren, zijn Daley Blind en Tijjani Reijnders. Toch trainden zij de voorbije week nog mee met de groep en dat is niet voor niets. 'Tot en met de eerste wedstrijd mag je spelers vervangen als er blessures komen. We hebben in de vorm van Daley Blind en Tijjani Reijnders twee extra spelers. Die zijn bij de groep tot en met de eerste wedstrijd. Als er wat gebeurt, dan heb je in ieder geval fitte spelers bij je groep.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Tadic020 +1887

Matrices stijn hahaha

11-06-2023 20:33

Tadic020 +1887

Wordt lastig denk ik

11-06-2023 20:32

debarbaar +8245

Koeman kan dat "heel goed zijn" dan wel heel goed verborgen houden. Het ziet er namelijk meestal niet uit.

11-06-2023 13:51

GinoAFCA +14811

Haha nee denk niet dat ze het gaan winnen

11-06-2023 09:20

Mijnclub33x +9849

Draai het maar om Koetje! Willen en kunnen zijn twee verschillende dingen en bij het NLelftal is 'kunnen' nu juist het probleem

11-06-2023 02:13

Danielson +50278

Koeman heeft Rob Jansen als zaakwaarnemer. Kansloze figuren.

10-06-2023 22:58

Ajacied1981 +17412

Dat hele NL elftal boeit me eigenlijk niets

10-06-2023 17:58

Joelveltman123 +4637

Eerlijk is eerlijk alleen een goede Timber is nuttig voor het NL elftal hopelijk brobbey ook in de toekomst

De overige Nederlanders bij Ajax zijn te beperkt voor het niveau wat je als Nederlands elftal moet nastreven

10-06-2023 16:27

barry1988 +24005

Hopelijk verliest Nederland twee keer dik zodat Koeman ontslagen wordt.

10-06-2023 15:49

Mijnclub33x +9849

Ben bang van niet. Wie wordt dan zijn opvolger? In NL is verder geen goede opvolger, die zijn allemaal bezet. Ron Jans misschien?

11-06-2023 02:17

Rolo +13643

Nu al bevangen door de hitte en de zomer is nog niet eems begonnen.

10-06-2023 15:32

Murdoink +2058

Die tijd bij Barca met Schreuder als assistent heeft hem geknakt .

10-06-2023 14:56

Web +178830

Wij kunnen heel goed zijn
Als je niet eens een goede aanvallende middenvelder hebt. Alleen een topper achter de bal Frenkie
En je buiten spelers geen man op snelheid uit kunnen spelen, en geen grote spits ( wat Nederland altijd had in de top jaren )
Wel goede verdedigers, goede linksback

Dan kun je nooit echt goed voetbal spelen
Gapko kan ook redelijk goed voetballen

10-06-2023 12:48

Mijnclub33x +9849

Ake en Frenkie zijn top, Gakpo een watje. v. Dijk is al maanden uit vorm. Wijnaldum na zijn blessure nooit meer op z'n niveau gekomen. De Ligt wellicht een lichtpuntje. In de spits heb je alleen die mafkees van een Weghorst, die wil alleen hoge ballen door de lucht want over de grond kan hij niets. Enz, enz.

11-06-2023 02:28

Robertini +39143

Nee joh, we hebben totaal geen selectie die op hoog niveau kan spelen. We worden vernederd.

10-06-2023 11:14

Patrick67 +9624

Ik hoop dat Arne Slot ooit Bondscoach wordt.

10-06-2023 11:08

Robertini +39143

Over 10-15 jaar misschien, nu gewoon lekker clubtrainer blijven.

10-06-2023 11:14

Patrick67 +9624

Ja. Dat gaat voorlopig niet gebeuren.

10-06-2023 11:18

Mijnclub33x +9849

Ten Hag zou ook kunnen en ook Ron Jans

11-06-2023 02:30

jollie18 +9853

Haha worden 2 saaie wedstrijden

10-06-2023 10:45

Babangida83 +23877

Lekkere mentaliteit daar bij de KNVB. We zetten vol in op winst Jong Oranje op de eindtournooien en voor t grote Oranje op de Nations League. Om vervolgens tijdens het EK en WK van t grote Oranje niet klaar te zijn. Logisch.

10-06-2023 09:44

Arjuna +3732

Maar we zijn het nooit, gaaap

10-06-2023 09:38

AINIESTA +44615

Niet met jou aan het roer. Hopelijk komt er weer een trein langs in de zomer en krijgt Oranje al snel weer een nieuwe trainer.

10-06-2023 09:20

superajax +11445

Heel goed????Met een middenveld met de Roon en Wijnaldum zeker.

10-06-2023 08:55

BokkieBokstra +11304

Hoop natuurlijk dat het goed gaat maar Koeman had nooit meer trainer mogen worden nadat hij Oranje in de steek liet omdat er wat beters voorbij kwam. Heel benieuwd of van Dijk speelt, denk dat er beteren zijn.

10-06-2023 08:14

Jeugd +24716

Wat een gelul. Het betreft werk waar een contract aan ten grondslag ligt. Je doet net alsof hij zich niet aan het contract gehouden heeft. Als de KNVB dit niet gewild had, hadden ze dat in het contract moeten zetten. Koeman heeft gewoon gebruik gemaakt van een clausule die van te voren bewust door beide partijen in is gebracht.
Zoals je zelf al zegt....er kwam iets beters voorbij 🤷‍♂️

10-06-2023 08:26

BokkieBokstra +11304

Dat het in het contract staat was dom van de KNVB maar dat hij er gebruik gemaakt laat zien waar zijn loyaliteit ligt. Hij heeft dit vaker gedaan, hup wat uit de handen laten klappen voor iets anders. Ze hadden hem nooit terug moeten nemen.

10-06-2023 08:34

Jeugd +24716

Dat je dat samen in een contract zet is juist erg duidelijk en eerlijk dat je daar van te voren duidelijk over bent.
De definitie van loyaliteit heeft er niks mee te maken.

10-06-2023 08:37

HStorm +3141

Al begrijp ik je sentiment Bokkie, een contract is een contract en voetbal al lang niet meer de romantische sport. Koeman nam de eerste de beste trein zoals idd van te voren was afgesproken.

"Ben benieuwd welke clausule de KNVB dit keer in het contract heeft meegenomen", is misschien een betere vraag?

Ben zelf geen fan van Koeman. Het zou de hoogste eer moeten zijn om voor 'je land' uit te komen. Een ander ding is dat Ronald zijn team achterliet voor zijn persoonlijk gewin terwijl hij net bezig was. Ik vraag mij af hoeveel van het vertrouwen van die jongens naar Koeman toe is kwijtgeraakt? Ze zullen het kunnen begrijpen, misschien wel hebben aangemoedigd destijds om Ronald zijn 'grote' Barca te mogen trainen maar ik denk dat het onbewust ook wat met de groep gedaan zal hebben. Je kunt niet bepaald op hem rekenen dat hij dit dus echt wil boven alles?

10-06-2023 09:43

Rock69 +8411

We kunnen heel.goed zijn, zegt meneer. Dat hangt toch echt af van de spelers die je op gaat stellen. Is het ook een echt team! Neem nou Kroatië, dit is een echt team. Net als Italië en Spanje. Met Koeman ga je straks de standaard excuses krijgen van, veel spelers waren niet in goede doen. Nog beter is, dat de winst ver weg is..

10-06-2023 07:28

RPolletje +5237

Het scheelt dat Depay er niet bij is. Overgewaardeerde sukkel.

10-06-2023 01:48

BokkieBokstra +11304

Nou! De man met de leeuw op zijn rug. Ben heel benieuwd wie nu de penalties, vrije trappen en corners gaat nemen. Hij is heel overheersend en kruipt overal achter nooit begrepen dat er niet een coach is geweest die daar wat aan deed.

10-06-2023 08:12

AFCACruijff14 +161321

Topfit is Depay best oke. Maar hij is dat al 2 jaar nauwelijks en dan is hij nog irritanter.

10-06-2023 08:46

AFCACruijff14 +161321

Bijlow, Dumfries/Timber, van Dijk, de Ligt, Ake, Frenkie, Koopmeiners, Xavi, Malen, Gakpo, Bergwijn

NL kan tegen de Kroaten een leuke ploeg opstellen. Jammer dat we Koeman hebben, laffe coach zonder lef.

10-06-2023 00:22

DonAdam +2360

Ja, met zo'n elftal win je niets, je komt met moeite een kwalificatiepoule door. Dit is matig vergeleken met wat we ooit op konden stellen. Ik zeg noem maar wat: de broertjes de Boer, Overmars, Kluivert, Bergkamp, Cocu, Stam, Sar. Goud!

Als ik mij leven pak, zijn dit de zuurste 13 jaar die ik ooit met Oranje heb meegemaakt. En ik heb begin van de 80s meegemaakt, toen alleen de poulewinnaar doorging en we steeds 2e/3e werden. Maar dat was wel de overgang naar de gouden tijden van 88 etc met zeer jonge van Basten, Rijkaard, Gullit etc .

Hoe dan ook, de selectie kan beter en avontuurlijker; gericht met met het oog op de toekomst.

10-06-2023 01:15

FTS95 +16043

24, 26 en 26 waren ze in 88....En 88 was helemaal niet zo fantastisch en in 90 was het al weer drama. De eerste groep die je beschrijft , die o.a. het wk 1998 speelden was veel beter als team.

10-06-2023 08:02

AFCACruijff14 +161321

Precies, FTS95. We vergeten snel wat slecht was. Laatste EK en WK stonden we ook bij de beste 16 en 8 trouwens. Niet fantastisch maar zeker geen niveautje waarmee je de kwalificatie niet door komt.

10-06-2023 08:42

VoorAltijdNummer14 +25336

Ik kan het niet eens opbrengen om het te lezen. Dit is stiekem namelijk zo'n overschatte kuttrainer. Met zijn 13 in een dozijn tactieken, selectiebeleid wat je een sensatie als Frimpong gaat kosten en altijd maar de schuld buiten zichzelf zoeken.

Alleen in Barcelona is 'ie echt verneukt. Verder heeft hij overal zijn spelers de schuld gegeven van zijn tactische onvermogen.

10-06-2023 00:21

WantAmsterdam +116101

20 jaar geleden bij Ajax nog enigszins veelbelovend met kwartfinale CL en de dubbel. Bij Benfica ook nog kwartfinale CL.
Maar is echt een typische KNVB flut trainer gebleken en hij loopt al zeker 15 jaar achter de feiten aan ondanks dat hij zelf denkt heel innovatief te zijn.

10-06-2023 00:29

VoorAltijdNummer14 +25336

Zet je bijna te denken of hij niet gewoon bizar talentvol materiaal had en een goede staf?

Was Ruud Krol niet zijn assistent ook destijds? Dan snap ik wel dat Chivu onder hen zo'n sensatie is geworden.

10-06-2023 00:31

WantAmsterdam +116101

Klopt, Krol was zijn assistent.
Ja, hij had echt een zeer talentvolle selectie, op 18/19 na waarschijnlijk de meest talentvolle selectie. Miste alleen wel ervaring. Litmanen was niet wat we allemaal hadden gehoopt.

10-06-2023 00:36

Oxxer +163912 moderator

Koeman is een trainer oude stijl net als Heitinga, was een drama geweest als Ajax met hem door was gegaan. Alles wat hij zei leek uit een cursusboek van de KNVB.

10-06-2023 00:43

Rock69 +8411

Ik ben benieuwd na hoeveel minuten, Koeman zijn hoofd begint te schudden. En nog belangrijker is, wanneer komt de postbode.

10-06-2023 07:30

Artemio +31934

Het was niks en het wordt niks.

10-06-2023 00:19

MetersBuitenspel +2935

Och die ellende start volgende week weer natuurlijk.

10-06-2023 00:04

Delaney +14746

Helaas wel, ik houd dan ook mijn hart vast als het weer gaat beginnen.
Zeker als ik zie dat Wijnaldum weer is opgeroepen.

10-06-2023 00:18

MetersBuitenspel +2935

Ik denk dat ik t kijken van deze wedstrijd(en) even oversla.

10-06-2023 00:22

brancoo +6228

Een paar spelers die hij wel had moeten selecteren maar niet gedaan heeft!
Blind-frimpong
Wijnaldum-dallinga
Noppert-verbruggen
Noppert omdat hij na het wk nog nauwelijks gespeeld heeft. En de rest snap je zelf ook wel

09-06-2023 23:54

Delaney +14746

Wijnaldum?!
Tevens had ik eerder Olij dan Verbruggen een kans gegeven in het Nederlands Elftal.

10-06-2023 00:05

brancoo +6228

Ja, die zit er toch ook bij?

10-06-2023 00:06

Delaney +14746

Excuses, ik heb je reactie verkeerd begrepen.
Ik las het als opsomming in plaats van als hoe jij bedoelde. 😉

10-06-2023 00:08

brancoo +6228

O oke, het is laat, kan gebeuren.😴

10-06-2023 00:10

brancoo +6228

Olij zou kunnen! Maar maakte gister of eer gister wel een grote blunder

10-06-2023 00:11

Delaney +14746

@brancoo

''O oke, het is laat, kan gebeuren.''

Ik geef liever de warmte de schuld. 😉

10-06-2023 00:12

brancoo +6228

Dat speelt ook nog zeker mee🥵

10-06-2023 00:14

Delaney +14746

Ik denk overigens dat Frimpong binnenkort gewoon voor Ghana zal gaan kiezen omdat hij toch steeds genegeerd word door de bondscoaches.
Verder had ik Reijnders gewoon erbij gehouden, zeker ten nadele van Wijnaldum.
Want die is toch echt lang over zijn top heen.

10-06-2023 00:17

brancoo +6228

Ja en het ergste is dan nog dat je frimpong helemaal niks kwalijk kan nemen!!, als ik het goed heb kon hij ook nog voor Engeland kiezen!

10-06-2023 00:23

Delaney +14746

Het is gewoon hetzelfde als met Ziyech destijds.

10-06-2023 00:26

w86 +9387

Toen Frimpong niet was opgeroepen dacht ik nog dat het was ivm jeugd EK. Maar als hij daarvoor dan bedankt weet je dus dat elke communicatie ontbrak en dat je zo'n jongen dus gaat verliezen.

10-06-2023 02:43

Oxxer +163912 moderator

Nederland kan heel goed zijn met betere spelers en andere coach.

09-06-2023 23:52

brancoo +6228

Tja.. maar welke Nederlandse trainer?

10-06-2023 00:26

Oxxer +163912 moderator

Waarom moet het een Nederlands trainer zijn?

10-06-2023 00:27

brancoo +6228

Welke trainer dan?

10-06-2023 00:29

Oxxer +163912 moderator

Waarom vraag jij dat aan mij, ik werk niet bij de KNVB, Ik doe nooit aan spelers of trainers linken. Op transfermarkt.com oid zijn er vast beschikbare trainers te vinden. Mijn punt is landenploegen werken al een tijd met niet locals als bondscoach waarom Oranje niet?

10-06-2023 00:34

Oxxer +163912 moderator

ETH en Slot zijn nu de NL trainers die er goed opstaan, het lijkt mij niet dat zij in deze fase van de carrière BC willen worden. Ik vind zij allebei sterk in het bouwen van een ploeg, die tijd krijgt een BC niet vanwege de korte tijd samen met de selectie.

10-06-2023 00:47

brancoo +6228

Misschien een dubbele functie! Maar dat zal wel niet kunnen/ mogen! En is veel te druk.

10-06-2023 07:35

Oxxer +163912 moderator

Weet niet of een dubbelfunctie kan met de drukke agenda en of zo een trainer dat wil, blijft weinig tijd over voor privé.

10-06-2023 08:07

brancoo +6228

Klopt, zou mooi zijn als een van die twee trainers het kan doen, maar snap heel goed als ze het niet doen

10-06-2023 08:15

brancoo +6228

Maken van dat kunnen maar moeten!
Anders ga je hem ook niet winnen

09-06-2023 23:48

4EVERAJAX +8388

Ze hadden je allang moeten ontslaan, gaat helemaal niets worden onder jouw leiding, 100% zeker van

09-06-2023 23:48

WinstonBoga +1969

Word helemaal niks onder Koeman. Als je geneeens Frimpong selecteert….

09-06-2023 23:34

Delaney +14746

''Wij kunnen heel goed zijn.''

Blijkbaar kun je ook een grappenmaker zijn.

09-06-2023 23:30

Ajaxfan31183 +16391

Het is vrijdag 9 juni. 1 april is al voorbij

09-06-2023 23:26

Tommyshelby +128714

Het is 2023 en meneer wil nog steeds met Depay en Wijnaldum op 9 en 10 spelen.

Ga lekker op treinen springen, Cowman.

09-06-2023 23:22

musicradio +3893

na een paar slechte resultaten is hij weer vertrokken

10-06-2023 08:37

Danielson +50278

Ach Koebigje toch...
Uw tijd is voorbij: u kunt wel gaan.

09-06-2023 23:18

WantAmsterdam +116101

Nietszeggend bekertje.

09-06-2023 23:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.