'Eriksen bereikt mondeling akkoord met Manchester United'

door Bart Veenstra 278

Bron The Athletic

'Eriksen bereikt mondeling akkoord met Manchester United'

door Bart Veenstra 278

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Christian Eriksen heeft een mondeling akkoord bereikt met Manchester United. Dat meldt The Athletic maandagmiddag. De Deen komt transfervrij over van Brentford en zal een contract voor drie jaar tekenen.

De voormalig speler van Ajax, Tottenham Hotspur en Internazionale heeft aan de club van manager Erik ten Hag laten weten dat hij het contractvoorstel zal accepteren. Het opstellen van het contract is nu begonnen en wanneer dat gerealiseerd is, zal Eriksen de medische keuring moeten doorstaan.

Gezien zijn recente geschiedenis met hartproblemen zal men extra waakzaam moeten zijn. Tijdens het EK van vorig jaar kreeg Eriksen te maken met een hartstilstand. Sinds kort voetbalt de Deen weer en dat doet hij met een inwendige defibrillator. In Italië is voetballen op het hoogste niveau met een ICD-kastje verboden en zodoende verliet Eriksen Internazionale.

In het afgelopen halfjaar speelde Eriksen voor Brentford. Bij die club speelde hij zich in de kijker van onder meer Manchester United. De club van Ten Hag lijkt nu aan de haal te gaan met de creatieve middenvelder, voor wie dus geen transfersom betaald hoeft te worden.

Lees meer over:
Plaats reactie

El Mas Mejor +924

Ik geloof nog steeds niet dat Frenkie die kant op gaat.

05-07-2022 07:26

Eurysaces +29505

Ik denk dat Eriksen zelfs een positieve rol kan spelen, dat is een heerlijke speler naast Frenkie, dat zal hij ook weten. Hij zal ook de dominante schakel worden, die hij bij Barca zelden is.
Ik zou het voor Frenkie een goede en logische stap vinden. Bij Barca heeft hij zich namelijk niet ontwikkeld, daar is hij niet week in week uit de dominante man, die rol moet hij wel krijgen.

05-07-2022 12:15

ÁlvaroRecoba +13695

Hoe kun je met Fernandes, Eriksen én Frenkie spelen? Voetballend het heerlijkste denkbaar, maar in de Premier League wordt het bij balverlies natuurlijk wel volkomen overlopen. Met Eriksen lijkt de dubbele pivot ver weg, dus waarom zou Frenkie erheen gaan, om wéér niet in z'n beste rol gebruikt te worden?

05-07-2022 13:09

Eurysaces +29505

Geen idee waar je het over hebt. Frenkie wordt zelden overlopen, dan waren we dat in 2019 met de trage en zwak verdedigende Schone natuurlijk helemaal.
Die en vormen een perfect middenveld en je moet zorgen dat je bij balverlies verdedigers opstelt, de middenvelders hoeven niet alles af te vangen, dat is de hele gedachtenfout met Alvarez op het middenveld.

05-07-2022 14:10

NouridolbergNeres34 +1903

Ten hag geilt echt op (ex)Ajacieden, waarom blijf je dan niet gewoon bij Ajax.

04-07-2022 23:17

Amp +37579

Omdat ie er zelf ook achter was dat t steeds minder ging

05-07-2022 09:00

Ferd +38364

de hele wereld geilt op (ex)Ajacieden

06-07-2022 10:04

wijzijndebeste123 +163323

n middenveld met frenkie eriksen en fernandes is niet verkeerd.

04-07-2022 19:28

gi0vanni +7124

Voor ManU niet maar voor Donny wel.

05-07-2022 01:56

DanTheMan +554

Verkeerde club maar is hem zeker gegund

04-07-2022 18:57

Schip +23362

Krijg je wel veel voetbal in je as met Frenkie en Eriksen. Fernandez erbij en Donny gaat weer vanaf de bank beginnen....Then again, het loopvermogen van Donny naast die twee past ook prima.

04-07-2022 17:42

Tommyshelby +128514

Met Frenkie en Eriksen heb je wel een breker nodig erachter, of niet Haggie? Ik zou zeggen een package deal van Alvarez en Klaiber, 2 voor de prijs van 1, 30 miljoen!

04-07-2022 17:17

superajax +11424

Geef dan Mallejan er ook nog maar gratis bij.

04-07-2022 18:53

Ellende +324

Wat mensen vaak vergeten is dat Frenkie ook een balafpakker is.
Frenkie verbindt verdediging met middenveld.
Eriksen verbindt middenveld met aanval. Daarnaast nog een loper nodig. Die hebben ze bij ManUtd genoeg

04-07-2022 18:56

OuweDibbes +11827

We hebben Alvarez en Klaiber anders dit seizoen keihard nodig..

04-07-2022 21:35

Sjaakvaak +26578

Frenkie, Eriksen en Donny op het middenveld met Martinez erachter, gaan we eindelijk een beetje zien wat Ajax zou kunnen als het alle spelers voor langere tijd zou kunnen behouden.

04-07-2022 17:03

DaNaRWaL +4298

Helaas de verkeerde club, eeuwig zonde dat Ajax dit niet kan.

04-07-2022 18:33

Sjaakvaak +26578

Absoluut. Hopelijk kan de Eredivisie de huidige lijn van het vroegtijdig terughalen van subtop-spelers blijven voortzetten. Als we ooit kunnen opklimmen naar de zesde competitie dan is er ook hier wat meer houvast mogelijk.

Zal nog steeds niet genoeg zijn om zulke teams te bouwen maar het zou ons wel dichterbij brengen.

04-07-2022 19:38

CruijffLegend +4976

Eriksen, de Jong, Fernandes.. lekker, maar ik zie het ten Hag niet doen.

04-07-2022 16:41

ÁlvaroRecoba +13695

Geweldige speler, en toch is het vreemd, met Bruno Fernandes al in de ploeg -- zoals Malacia ook niets lijkt toe te voegen met Shaw en Telles al present. Als je nou zoveel geld hebt en keuze te over, dan begin je toch bij de meest problematische posities? En dat zijn er nogal wat...

04-07-2022 16:29

Web +178830

Zal dan Frenkie niet doorgaan?

Ik vind her ook wel bijzonder wat Eriksen nu doet
Bij Ajax zou hij het gezien zijn problemen een stuk makkelijker hebben
Daar speel je wekelijks een topper hier niet

04-07-2022 16:02

DaNaRWaL +4298

Is geen Engeland, zijn familie (gezin) wil daar wonen...

04-07-2022 18:34

RadheAjax2021 +17874

😭😭😭😭 zo jammer.

04-07-2022 15:26

Oxxer +163874 moderator

Wat is jammer?

Dat hij geen interesse had in Ajax en de Eredivisie?

04-07-2022 16:02

Noahdepoah2021 +4843

Ach het Ajax spelletje copieren. Is nog geen club gelukt. Dat komt namelijk niet door een trainer maar door het DNA van de club. Overigens komt Frenkie volgens mij nu niet meer. Frenkie en Eriksen is wel een beetje veel van het zelfde.

04-07-2022 15:23

frenkiedejong53 +9792

Waarom teveel? Frenkie en Eriksen hebben niks met elkaar te maken. Als EtH Frenkie vanuit zn kracht laat spelen kan het als een katalysator werken. Eriksen is een Box -to-box speler die heel doelgericht en doelgevaarlijk is met zijn overzicht, functionele techniek en 2-benig.
Frenkie is de speler die onder de druk van iedere tegenstander uit kan voetballen en van waaruit de opbouw moet beginnen.

04-07-2022 15:40

Oxxer +163874 moderator

Precies, zijn lijken juist complementair aan elkaar, behalve als ETH Frenkie als cv gebruikt zoals tegen PSV uit, 😉

04-07-2022 16:04

frenkiedejong53 +9792

Dat is ook het grote verschil met Depay. Eriksen gebruikt zn techniek voor de functie en het resultaat.
Depay gebruikt het om de techniek en het publiek.
Kunstjes en trucjes. Kan je doen vanaf 4-0, maar niet eerder.
Moet Antony ook nog een beetje leren. DOSEREN is het toverwoord. Daarom heb ik me ook altijd groen zitten ergeren op Dest. Dat ventje holde bij balbezit steeds als een kip zonder kop naar voren, zonder na te denken. Gezegend met een goede techniek en razendsnel. Maar altijd te moeilijk, de riskante oplossing zoekende. Juist als back moet je doseren en je offensieve momenten kiezen.

04-07-2022 16:24

AlexLitmanen10 +14361

Het Ajax spel kopiëren is nog geen club Gelukt zeg je.

Barca sinds Cruyff,
Arsenal sinds Wenger (groot Ajax-fan)
En niet vergeten guardiola bij Bayern en City

04-07-2022 17:16

Ellende +324

Juist niet van hetzelfde.
Frenkie verbindt verdediging met middenveld en Eriksen middenveld met aanval. Dan nog een loper erbij

04-07-2022 18:58

Ferd +38364

Barcelona kopieert het Ajax spelletje al sinds de jaren 70, niet onsuccesvol.

06-07-2022 10:05

De Stift +7043

Had hem graag gezien bij ons, maar die kans was al minimaal. Ook geen noodzaak.

04-07-2022 15:17

Dennisthebeast +3556

Er zijn voetballers die op het allerhoogste niveau willen blijven presteren. Eriksen is daar absoluut een voorbeeld van. Het is je gegund Christian. Een ware dirigent met het stokje (Baton) aan zijn voetbalschoenen….

04-07-2022 14:58

Stamhoofd +11527

Ten Hag bouwt een Ajax All Stars team daar.

04-07-2022 14:35

AlexLitmanen10 +14361

Prachtig, ik kijk er naar uit

04-07-2022 17:16

Hollister +12559

Mocht idd De Jong, Martinez en Antony ook nog komen dan kan Ten Hag best nog wel eens voor een verrassing gaan zorgen in de PL... ik zou het hem wel gunnen ook.... maar eerst 120 miljoen overmaken naar Ajax

04-07-2022 14:22

Oxxer +163874 moderator

Benieuwd welke verrassing jij bedoeld, Liverpool en vooral Man City zijn ingespeelde teams en veel sterker. Ik heb niks met TTH en nog minder met Chelsea maar Conte en Tuchel zijn beiden hele goede managers. Het wordt een hele klus voor ETH, hij heeft tijd nodig.

04-07-2022 14:26

Hollister +12559

Ik heb het niet over een kampioenschap... het gaat om je club, de wijze waarop jij naar een wedstrijd zit te kijken als United supporter... geen enkele supporter van United zal verwachten dat ze even kampioen worden, maar men wil gewoon weer dominantie zien, aanvallend voetbal, mooie aanvallen en idd gekoppeld aan resultaat ... mocht Ten Hag met aantrekkelijk voetbal bij de eerste 4 komen en daarmee CL voetbal afdwingen, dan heeft hij het voor het eerste jaar prima gedaan.... binnen 3 jaar zal hij mee moeten kunnen strijden om de prijzen en kampioenschap. En die ds is best reeel te noemen

04-07-2022 16:11

Oxxer +163874 moderator

'' binnen 3 jaar zal hij mee moeten kunnen strijden om de prijzen en kampioenschap. En die die is best reeel te noemen ''

Jij bent erg optimistisch, ik zie het niet gebeuren, Liverpool en Man City hebben technisch verantwoordelijken die al jaren een veel beter spelersbeleid voeren. ETH kan veel, met spelers aankopen is hij geen geweldenaar.

04-07-2022 16:58

Sjaakvaak +26578

ManU en Arsenal zullen makkelijk over Spurs heenvliegen komend seizoen.

04-07-2022 17:05

Hollister +12559

Als je ieder jaar voor 200 miljoen mag besteden en je hebt een hele doelgerichte speelvisie die je 3 jaar kan inslijpen, en niet bang hoeft te zijn dat ieder jaar jouw beste spelers verkocht worden scheelt dat een hoop... daarbij, wie zegt mij dat ov er 3 jaar Klopp en Pep er nog zitten? 3 jaar is een hele lange tijd....en daarin kan heel veel gebeuren

04-07-2022 17:27

Oxxer +163874 moderator

Hoe kom jij aan dat bedrag van €200M? dat klopt niet.

04-07-2022 17:36

Hollister +12559

Joh , maak je nou niet zo druk om... Jij en ik weten dat Engelse topclubs doorgaans jaarlijks rustig 200 aan uitgaande transfers doen.... ook United zal daar dit seizoen weer aan komen, zeker als ze ook nog uitgaande transfers als bv Ronaldo hebben.
Kijk even naar het lijstje dat United heeft uitgegeven in de laatste 5 jaar, dan gaan ze daar heel ruim overheen.... zeker na zo n drama jaar zal er extra gelden worden vrijgemaakt om weer snel bij de top 4 en de Cl te horen. Als Ten hag ieder jaar 2 a 3 aankopen mag doen zoals hij die nodig acht voor zijn speelwijze dan zal dat snel resultaat hebben.. ze zijn niets minder dan Chelsea, Arsenal Spurs ed, maar het zal wat jaartjes kosten om afscheid te nemen van spelers die niet voldoen

04-07-2022 17:59

Oxxer +163874 moderator

Omdat ik zeg dat jouw bedrag niet klopt maak ik mij druk ?🤷🏽‍♂️

04-07-2022 18:01

Ozymandias +159568

Hoho, rustig aan oxxer, hou het netjes hier.

04-07-2022 18:04

Oxxer +163874 moderator

Ik zie geen emoji, hoe ga ik deze reactie haarfijn ontleden?

04-07-2022 18:10

Hollister +12559

https://www.dutchmultimedia.nl/top-20-voetbalclubs-die-het-meeste-geld-uitgaven-aan-transfers-de-afgelopen-10-jaar/

04-07-2022 18:29

Hollister +12559

Dus Oxxer, voor 1.5 miljard aan uitgaande transfers en daarnaast hebben ze zelf aan 500 miljoen inkomend ... een netto verlies van een miljard in 10 jaar wat transfers betreft .... beetje meer overtuigd dat hier heel veel geld wordt uitgegeven? En zeker in de situatie waarin ze nu zitten en met een toezegging richting een nieuwe trainer zal dat dit jaar niet veel anders zijn. Die gaan straks na Martinez binnen te hebben ook nog wel een poging wagen voor Antony, let maar op

04-07-2022 18:34

Oxxer +163874 moderator

Dat bedrag van >€ 1Miljard is publiek geheim, vorige week postte ik een video-opname waarin Richard Arnold, de CEO van Man Utd, opvolger van Ed Woodward, gedetailleerd verteld over het verbranden van dat bedrag en dat het niet terug te zien is op het veld. Hij was zo openhartig tegen fans omdat hij stiekem gefilmd werd.

04-07-2022 18:38

Oxxer +163874 moderator

Ik weet niet wat jouw punt is.

04-07-2022 18:42

Hollister +12559

Uhhhh heb geen punt, bij mij is deze discussie al afgerond..... voor Ajax hoop ik dat United naast Martinez ook nog even Antony oppikken samen voor 120 miljoen euro... de financiele reserves zijn de komende 2 jaar verdomd belangrijk... met de verkoop van die 2 slaat Ajax al een enorme slag.
Voor Ajax zou dat een zeer goede zaak zijn (maar dat is mijn mening)

04-07-2022 20:40

Oxxer +163874 moderator

Alleen met goede vervangers is €120M een enorme slag, Ajax kan de uitgesproken ambities doorlaten gaan met de vaak genoemde, schaduwlijst, Veldmate en voldoende tijd.

04-07-2022 21:04

Hollister +12559

Mocht Ajax die jongens allemaal verkopen en dus cashen dan heeft men meer dan 200 miljoen inkomsten uit transfers.... Antony hoef je niet vervangen (Ihataren), Alvarez (Moriba?) en Martinez ( Mykola Matvienko )
Die laatste schijnt al in beeld te zijn.. Shaktar komt deze kant op voor een benefiet wedstrijd.... Heb je nog steeds een kampioenschap waardige selectie en daarnaast nog eens een kleine 100 miljoen bruto winst uit transfers... prima voor de zwarte cijfers over het lopende boekjaar... die van afgelopen boekjaar zal ook net aan zwart zijn... seizoen 2023/2024 wordt bepalend... dan moet je kampioen worden voor CL nieuwe opzet

04-07-2022 21:16

Oxxer +163874 moderator

Een groep op AS neemt alles wat in geruchtenmolen verschijnt voor waarheid aan. Zolang het niet van een betrouwbare bron komt geloof ik niks, teveel fantasten op social media. Ik vind Ihattaren nog lang niet klaar om Antony te vervangen en Moriba? Come on……

04-07-2022 21:22

Hollister +12559

Nou vooruit... zet jij dan daar Taylor maar neer,, who gives a fuck.
Ik begreep dat Schreuder Moriba kent va barca B en hem wilde halen... ik kijk nergens mee van op... ikga niet op geruchten af,.. maar links om of rechtsom, als je 200 miljoen plus aan transferinkomsten ontvangt, dan nog kan je met de reeds gedane aankopen, de aankomende talenten (dus ook Ihateren) en wat gerichte aankopen een prima kampioenschap waardige ploeg presenteren aan je nieuwe trainer en daarnaast je EV flink spekken... wie en wat laat ik over aan de technische verantwoordelijken binnen Ajax... zal vast goedkomen

04-07-2022 21:29

Oxxer +163874 moderator

“ Nou vooruit... zet jij dan daar Taylor maar neer, who gives a fuck.

Waar zeg ik dat Taylor daar moet staan?

Ik laat de technische verantwoordelijken binnen Ajax de selectie samenstellen, zij luisteren toch niet naar fans.

04-07-2022 21:35

Leo Valk +1363

MU kan altijd Overmars benaderen, die wil best van de Zuiderburen naar de Westerburen!

08-07-2022 11:24

Leo Valk +1363

Hollister zei ook: "Als" je ieder jaar voor €200 miljoen mag besteden, "als"!

08-07-2022 11:28

Oxxer +163874 moderator

Binnen 3 jaar zit Overmars in de PL, Piemelgate is tegen die tijd overgewaaid, behalve types zoals Olfers en de Witte Chinees boeit het weinig. Overmars is geen serie-moordenaar, in het land van de schandaalpers is er volgende week een nieuw slachtoffer waar over geschreven wordt.

08-07-2022 11:28

Oxxer +163874 moderator

Iik ga daar niet op in😉

08-07-2022 11:30

brullie +7031

Geweldig voor hem om naar Mu te kunnen gaan! Hoop zo dat hij weer lekker vrij kan gaan voetballen maar volgens mij zit dat wel goed. Bij de nationale ploeg was hij al lekker bezig. Het is hem gegund!

04-07-2022 14:20

Eurysaces +29505

Als ze daar Frenkie nog aan toe kunnen voegen en centraal achterin nog wat weten te vinden, hebben ze wel echt goud in handen.

04-07-2022 14:19

Ajax27 +19086

Eriksen daar, Feenkie binnenkort wellicht... nog een paar herichte aankopen en Ten Hag kan United echt als Ajax laten voetballen.

Dat is direct wel het risico. Dit zijn natuurlijk allemaal aankopen waar een grote stem van Ten Hag hoorbaar is. Slaagt ie dan is het held, maar faalt ie dan is niet alleen de trainer de sjaak, maar vaak ook veel/alle spelers die onder zijn bewind gehaald.

Wel

04-07-2022 14:18

Babangida83 +23842

Leuk voor Ten Hag

04-07-2022 14:04

Harold +10572

Maar ja, geen CL dit seizoen voor Eriksen

04-07-2022 14:02

Hollister +12559

Des te knapper is het om spelers als de Jong en Eriksen misschien aan te kunnen trekken

04-07-2022 14:23

RuffRhythim +24837

Spelen in de PL, daar gaat het voetballers duidelijk om

04-07-2022 14:32

Oxxer +163874 moderator

Logische keuze, een terugkeer naar TTH leek niet voor de hand, daar wilde hij in 2020 echt weg. De andere interessante clubs in London waren stil. Eriksen is een speler die Man Utd verder kan helpen.

04-07-2022 14:00

frenkiedejong53 +9792

En gaat helpen.

04-07-2022 14:03

Oxxer +163874 moderator

Precies, goede correctie, Man Utd heeft geld zat en krijgt ieder jaar een sloot geld binnen via allerlei kanalen, qua prestige horen zij in de CHL te spelen. Eriksen zit in zijn prime, dat wordt een heel interessant middenveld. Stel dat jouw naamgenoot die kant op gaat en Bruno die er nog zit, zou ik als Donny direct een transferverzoek indienen.

04-07-2022 14:07

frenkiedejong53 +9792

Helemaal mee eens oxxer.
Dan zijn de kansen voor Donny weer nihil. Zou een goede speler voor bijvoorbeeld Dortmund, Leverkusen, Leipzig, Sevilla zijn. De PL is niks voor hem.

04-07-2022 14:16

frenkiedejong53 +9792

Sommige spelers functioneren enkel in een bepaald systeem onder een bepaalde trainer.
Hij heeft zich overschat vind ik. Toen Real interesse toonde, 2 jaar geleden, dacht ik: dat is helemaal geen Club voor zo'n zachte aardige jongen.
Maar MU had ik hem ook van afgeraden. Is Sjaak nog zijn adviseur? Dacht zoiets eens gelezen te hebben.

04-07-2022 14:21

BakkalBijter +11624

United heeft straks TH, Martinez, Frenkie, Eriksen en vd Beek. Ze willen ook nog Antony. Die club is voor zichzelf een nieuwe identiteit aan het kopen.

04-07-2022 13:59

Oxxer +163874 moderator

Zij hebben het geld dus waarom niet, Eriksen is een uitstekende aanwinst, als fan kijk ik liever naar Eriksen dan naar Braveheart Scott Mactominay.

04-07-2022 14:01

frenkiedejong53 +9792

Je hebt Pogba vergeten.

04-07-2022 14:04

Oxxer +163874 moderator

Jij bedoelt Eriksen is qua speler beter voor Man Ud dan Pogba of bedoel jij iets anders? Pogba schijnt onderweg te zijn naar Juve, die heeft Man Utd zoveel geld gekost, 2 x transfervrij weg, voor heel veel teruggekocht en een vet salaris.

04-07-2022 14:11

AlexLitmanen10 +14361

Gaat naar Juve, of bedoel je dat niet ?

04-07-2022 17:17

Oxxer +163874 moderator

@AlexLitmanen10

Als jij het tegen mij hebt , ja Pogba gaat naar Juve.

04-07-2022 17:19

eros +4777

Ik zou ook voor Tagliafico gaan. Prima back, goedkope oplossing

04-07-2022 14:17

Koningtoto +60086

Aan de selectie zal het niet liggen voor Eric. Zou mooi zijn als hij fantastisch presteert daar. Dat zal ook voor ons gewoon goed zijn.

04-07-2022 13:55

SAE +4167

Is wel een mooi Ajax middenveld zo.

Eriksen-van de Beek
Frenkie

Jammer (voor Ajax) dat daar waarschijnlijk nog Martinez achter komt te spelen.

04-07-2022 13:51

Hollister +12559

en Antony ervoor

04-07-2022 14:24

ajaxcied4life +26028

Eriksen, Frenkie, Bruno Silva, GE NIE TEN

04-07-2022 13:46

HendrikAjax +16830

Ik denk dat je Bruno Fernandes bedoeld

04-07-2022 14:40

Mocrodammerr +22973

Even een stomme vraag. Hoe kan Eriksen slagen voor de medical tests van de club? Hij heeft immers hartproblemen.

04-07-2022 13:44

Eurysaces +29505

Hij heeft hartproblemen gehad, is daar ook weer van hersteld, net als andere blessures. Er is in eerdere onderzoeken ook nooit iets aan het licht gekomen bij Eriksen.
Natuurlijk is het een iets groter risico, dat zal gewogen worden, net als ingrijpende knie, heup of enkeloperaties.

04-07-2022 14:26

JordanAFCA +22481

Ik ben echt heel blij voor Christian, beste middenvelder die je maar kan wensen.

04-07-2022 13:44

Ajaxbrl +13690

Zou Ajax echt geen poging hebben gedaan? Anders wel een gemiste kans..

04-07-2022 13:43

littbarski +806

Denk dat Eriksen toch iets meer ambities heeft dan tegen FC Emmen, Cambuur, Excelsior, Fortuna, RKC, Volendam, NEC, Go Ahead en Sparta te gaan ballen. Ik had bijna 'met alle respect' erbij gezet maar kreeg dat niet uit mijn vingers.

04-07-2022 14:03

Ajaxbrl +13690

Er zijn ook spelers die liever CL spelen en een gegarandeerde basisplaats hebben...

04-07-2022 15:03

Oxxer +163874 moderator

@ Pierre

Sommige reaguurders begrijpen nog steeds niet en gaan nooit begrijpen waarom Eriksen liever bij een grote club in de PL speelt dan in de Eredivisie.

Vermoeiende discussies.

04-07-2022 15:06

Ajaxbrl +13690

Toch is dat niet altijd het geval, maar goed sommige zijn alwetend hier...

04-07-2022 17:46

Ozymandias +159568

Dit is geweldig nieuws. Zal enorm veel druk van de schouders van Ten Hag halen. Daarbij zal het leuk zijn om Eriksen onder Ten Hag te zien.

04-07-2022 13:39

BungTahamata +1960

Eriksen en Frenkie op het middenveld, dat is volgens mij best leuk.

04-07-2022 13:43

thajax +7423

Had liever Eriksen dan Bergwijn. En dan nog niets eens omdat Eriksen 30 mln goedkoper is

04-07-2022 13:34

Ozymandias +159568

In de dimensie waar Eriksen haalbaar was had ik liever Mbappé gehad.

04-07-2022 13:39

thajax +7423

Haha ja zo lust ik er nog wel een. Eriksen naar Ajax is wel wat voorstelbaarder dan Mbappe
Ik hoop overigens nog wel op minimaal 1 echte spits

04-07-2022 14:40

AN34. +4960

Had eriksen ook graag zien komen. Maar totaal niet realistisch op het moment.

04-07-2022 13:40

Adam24 +39069

Totaal andere kaliber speler, met totaal andere kwaliteiten voor een totaal andere positie.

04-07-2022 13:48

Musica Merlo +8198

Ten Hag is goed bezig. Manchester heeft er verstandig aan gedaan hem te halen alleen weet ik niet hoeveel invloed de achterban heeft op Eric.

04-07-2022 13:29

DeWijsneus +25675

Dat is wel een middenveld dan zeg wauw. Frenkie en Eriksen. Ten Hag, weet dat je meeleest, ik zou Alvarez als slot op de deur erbij nemen. Dat is wel een mooi middenveld voor je.

04-07-2022 13:24

VoorAltijdNummer14 +25322

Afgezien van het feit dat ik United op het moment een grafclub vind, is dit voor de voetballer en mens Christian Eriksen een prachtige stap!

Van een paar minuten dood en niet meer mogen uitkomen voor Inter, naar een van de grootste clubs van de wereld door het zelf te hebben afgedwongen bij een laagvlieger in 's werelds zwaarste competitie... WAT EEN HELD!!!!

04-07-2022 13:20

Kingoffdatoilet +17131

Als ze dan echt Frenkie halen heeft Erik dat waardeloze middenveld wel omgeturnd tot een voetballend middenveld.

04-07-2022 13:19

AFCACruijff14 +161008

Frenkie, Eriksen en Bruno Fernandes is een geweldig middenveld. Daar kun je mee voetballen en domineren.

04-07-2022 13:23

AFCACruijff14 +161008

Welnee. Zijn allemaal sterke gasten.

04-07-2022 13:25

frenkiedejong53 +9792

Geen balans

04-07-2022 13:27

Kingoffdatoilet +17131

Al die testosteron mannetjes met power worden er uitgetikt en helemaal kapot gedraaid. United wint alle wedstrijden met 3 man meer.

04-07-2022 13:28

Bjorn2321 +2062

Frenkie mag er dan niet zo uit zien, maar wint bijna al zijn duels. En anders halen ze Alvarez toch voor 30M?

04-07-2022 13:29

Kingoffdatoilet +17131

Je hebt een naam die jou niet past. Balans bestaat niet uit een extra breker opstellen. Nee balans is met voetballende kwaliteiten fysieke kwaliteiten ondergeschikt maken.

04-07-2022 13:32

El Pistolero +4932

"Je hebt een naam die jou niet past. Balans bestaat niet uit een extra breker opstellen. Nee balans is met voetballende kwaliteiten fysieke kwaliteiten ondergeschikt maken".

Balans is een ander woord voor evenwicht. En spelers die allemaal goed kunnen voetballen, zorgen niet per definitie voor meer evenwicht. Om evenwicht op het middenveld te krijgen, moet je voor spelers kiezen die elkaar aanvullen en beter maken en spelers met allemaal dezelfde kwaliteiten doen dat per definitie niet. Een breker doet dat ook niet in alle gevallen, maar als je twee middenvelders hebt die moeite hebben om in hun taak te spelen, niet altijd hun verdedigende taken uitvoeren en de neiging hebben om hun mannetje te laten lopen, kan een breker die al gaatjes dichtloopt die zijn collega's laten vallen wel degelijk voor evenwicht zorgen op het middenveld. Bovendien hebben we het hier over de Engelse competitie, de meest fysieke competitie ter wereld en het is uitermate naïef om te veronderstellen dat je die fysieke strijd te allen tijden uit de weg kan gaan omdat je heel goed kan voetballen. Je hebt ook met een tegenstander te maken en als die het op fysieke strijd wil laten aankomen omdat hij over minder kwaliteit beschikt, kan die je het leven ondanks een surplus aan kwaliteit behoorlijk zuur maken. Ik vind persoonlijk Bruno Fernandes, Christian Eriksen en Frenkie de Jong niet heel erg complementair aan elkaar, Donny van der Beek met zijn enorme loopvermogen is dat veel meer. ManU is echter geen Ajax en ik zou er dan ook totaal niet gek van op kijken als Ten Hag bij ManU met 4 middenvelders zou gaan spelen in welk systeem dan ook.

04-07-2022 13:47

Kingoffdatoilet +17131

Eriksen voert zijn verdedigende taken uit. Frenkie ook. Beiden hebben veel loopvermogen. Zij laten hun man niet zomaar lopen. Eriksen is het pl spel ook gewend. Zij zijn samen met een aanvallende middenvelder geheel complementair aan elkaar in mijn ogen.

04-07-2022 15:54

OpNaarNummer4 +1974

Ten Hag gaat van Manchester United een (ex-)Ajax/Oranje elftal maken. Maakt het extra leuk voor ons om naar te kijken, maar als deze spelers niet gelijk leveren hebben ze een probleem. Als Ten Hag ontslagen zou worden, dan krijg je een Koeman bij Barcelona scenario.

04-07-2022 13:16

sebastiaan1900 +5304

Kunnen we Eriksen ophalen.

04-07-2022 13:32

Dazoo +3060

Goed gedaan, Erik. Frenkie er nog bij… middenveldje hoor, damn!

04-07-2022 13:13

MV3 +2668

Een middenveld met Frenkie controlerend en Eriksen en Fernandes daarvoor is wel heel veel voetballend vermogen

04-07-2022 13:13

Gsix82 +325

Eriksen altijd +1

04-07-2022 13:12

AFCACruijff14 +161008

Mooi joh, iemand als Eriksen hoort bij echt grote clubs. Voor Utd echt een super transfer, die creativiteit en flair missen ze al jaren.

04-07-2022 13:12

frenkiedejong53 +9792

Dat is de eerste heel goede aanwinst van Erik..

04-07-2022 13:10

Nr.10 +110990

Nou, niet vergeten dat ze Malacia al binnen hadden he!!

04-07-2022 13:13

frenkiedejong53 +9792

Oh ja, vergeten...😁😅
Misschien gaat EtH Eriksen heel anders misbruiken en heeft Malacia er een concurrent bij..

04-07-2022 13:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.