Argentinië wereldkampioen na kraker en strafschoppenreeks tegen Frankrijk

door Jesse ter Haar 2865

Bron AS

Argentinië wereldkampioen na kraker en strafschoppenreeks tegen Frankrijk

door Jesse ter Haar 2865

Bron AS

Laatst geüpdatet

Argentinië heeft zich zondagavond tot wereldkampioen gekroond. Na een kraker van een wedstrijd - inclusief verlenging - moest het verschil vanaf de strafschopstip worden gemaakt. De Argentijnen namen de penalty's beter, waardoor het onderlinge duel tussen Lionel Messi en Kylian Mbappé in het voordeel van de eerstgenoemde werd beslist.

FT | Argentinië - Frankrijk (3-3)

Opstelling Argentinië:

E. Martínez; Molina (Montiel 91'), Romero, Otamendi, Tagliafico (Dybala 120+1'); Di Maria (Acuna 64'), De Paul (Paredes 102'), Fernandez, Mac Allister (Pezzella 116'); Messi, Alvarez (La. Martínez 102').

Wissels Argentinië:

Acuna, Almada, Armani, Correa, Dybala, Foyth, La. Martínez, Li. Martínez, Montiel, Palacios, Papu Gomez, Paredes, Pezzella, Rodriguez, Rulli.

Opstelling Frankrijk:

Lloris; Koundé (Disasi (120+1'), Varane (Konaté 113'), Upamecano, Hernandez (Camavinga 71'); Tchouameni, Rabiot (Fofana 96'), Griezmann (Coman 71'); Dembélé (Thuram 41'), Giroud (Kolo Muani 41'), Mbappé.

Wissels Frankrijk:

Areola, Camavinga, Coman, Disasi, Fofana, Guendouzi, Kolo Muani, Konaté, Mandanda, Pavard, Saliba, Thuram, Veretout.

Doelpunten:

1-0 Lionel Messi pen. (23')
2-0 Angel Di María (36')
2-1 Kylian Mbappé pen. (80')
2-2 Kylian Mbappé (82')
3-2 Lionel Messi (109')
3-3 Kylian Mbappé pen. (118')

Strafschoppen:

0-1 Frankrijk
1-1 Argentinië
2-1 Argentinië
3-1 Argentinië
3-2 Frankrijk
4-2 Argentinië

Lees meer over:
Plaats reactie

7172AFCA7395 +10334

Blije mensen. Altijd mooie beelden.
En onverdiend zou ik het niet willen noemen.

20-12-2022 10:22

MPAjax +8437

Begin hielden ze de schijn op maar later was al gauw duidelijk dat WK kampioen van te voren is bepaald

19-12-2022 22:41

MagicBob +104

Hoe zou CR7 naar de wedstrijd gisteren hebben zitten kijken?

19-12-2022 20:16

Caparzo +4244

Niet, dat trekt hij nooit.. :)

19-12-2022 21:37

Sniperbooya +1128

Terecht, verdient en felicitaties aan Lisandro en Nico!

80 minuten de betere, helaas laten ze het bijna nog uit hun handen glippen door een waanzinnige Mbappe. Maar uiteidelijk weten ze het toch over de streep te trekken door een geweldige keeper..

Gefeliciteerd Argentinie!

19-12-2022 15:01

Sven Heida +1384

Er zijn beelden opgedoken dat bij de 3-2 2 extra Argentijnse spelers in het veld stonden , ze waren niet bij het spel betrokken maar ja .

19-12-2022 14:00

Gewoon Gijs +18422

Overspelen hoeft niet hoor van de Fifa

19-12-2022 14:13

Aurelius1 +19736

Wat doet die Macron daar op het veld joh. Wat een gek joh:

https://mobile.twitter.com/caissesdegreve/status/1604576616776335362

Hij stapt ook zomaar na afloop de kleedkamer in. Als ik Deschamps was geweest had ik 'm de toegang ontzegd. Mbappé werd helemaal gek van 'm.

Ik las ook dat Salt Bae op het veld stond. Allemaal een graantje meepikken van de fame.

19-12-2022 13:29

Gewoon Gijs +18422

Een gekocht WK. Een gekochte titel. Duur betaald. Met levens van onschuldige slaven.

19-12-2022 13:24

Gewoon Gijs +18422

Gefifaciteerd

19-12-2022 13:22

Oxxer +164598 moderator

Nog steeds een groep die zit te balen dat Messi de wereldbeker optilde 😂😂😂😂

Het lijkt op het gedrag van PSV, Feyenoord fans en of andere ''bevriende '' fans na een volgens die groep omstreden winst van Ajax.

19-12-2022 12:35

Gonzalez75 +5879

Kan de titel beter zijn: Messi is wereldkampioen. Dat stond na de achtste finales wel vast

19-12-2022 11:10

Ajaxmiep001 +284

Wat zijn mensen triest hier zeg, doet me denken aan psv'ers die normaal over Tadic of Antony huilen, maar nu huilen mensen om Messi. Heel triest

19-12-2022 11:06

Gonzalez75 +5879

Ik huil niet over hem, ik vind het maar een over het paard getild irritant mannetje. Hij kan wel voetballen, hij is niet de allerbeste. Daar mist hij diverse kwaliteiten voor, leiderschap, charisma. Daar staat hij in de schaduw van een Cruijff bijvoorbeeld.

19-12-2022 11:13

Cruijffthebest +13425

Precies, je hebt helemaal gelijk. Ik denk er net zo over!

19-12-2022 11:24

Ajaxmiep001 +284

Cruijff mag zijn veters nog niet strikken

19-12-2022 11:41

Qifesh +24917

Cruijff had geen spuitjes nodig enkel een sigaret in de rust.. andere tijden.

19-12-2022 12:39

Cruijffthebest +13425

Neem je medicijnen een keer in!!!!
Grappenmaker of bedoel juist andersom?

19-12-2022 18:47

nlvcmn +5810

Er wordt hier vaak gehaat op PSV maar is dat een sympathieke ploeg vergeleken met Argentinië. Geen aanvoerder (gakpo) die stoer doet en geen sneren van de hoofdtrainer. Dat opstootje was vervelend maar dat gebeurt ook eigenlijk nooit.

19-12-2022 10:07

TontoKarnaggel +42537

Nog even wat beelden terug gekeken van die argentijnse keeper, met name tijdens de penaltyreeks en daarna, je weet wel, die keeper die wilde vechten met een 71 jarige man omdat deze zijn vertrouwen had uitgesproken over een eventuele strafschoppenserie...

19-12-2022 09:55

aaplul +365

heerlijk dit

19-12-2022 09:54

fanvooraltijd +6817

Goed georganiseerd toernooi . met nep supporters en schijn vrijheid . De winnaar had voor het toernooi al ingevuld kunnen worden . En dank zij de goede organisatie is het spannend geworden en toch is Argentinië kampioen geworden . Het was al kampioen Oorlog misdadigers te herbergen en gaan straks ook de Russische moordenaars op vangen . De Corruptie heeft zegegevierd !

19-12-2022 09:33

Sven Heida +1384

fanvooraltijd , dus jij zegt dat het al vaststaat dat Zelenski en trawanten met onze miljarden naar Argentinie gaan misschien zitten ze er al bij hun clubgenoten .

19-12-2022 14:05

Cruijffthebest +13425

Messi heeft dit WK heel duidelijk laten zien wat een etterbal het is met grootheidswaanzin. Hij is van zijn voetstuk afgeflikkerd en is als zogenaamde grootheid ver verwijderd van de echte grootheden Cruijff en Pele. Heb ze allemaal live gezien en de allerbeste aller tijden is en blijft toch gewoon..............JOHAN CRUIJFF!!!!!
Verder was dit een armzalig WK. Het WK van de armoede, het slechts WK wat voetballen betreft en was het hele toernooi wel duidelijk dat er echt alles aan werd gedaan om Messi met Argentinië te laten winnen, bah!!!!!!!!

19-12-2022 08:20

Aurelius1 +19736

Jij was al vanaf het begin vooringenomen over dit WK en bent niet van je standpunt afgeweken, ondanks overweldigend bewijs van het tegendeel. We hebben nog nooit een toernooi met zoveel plottwists en spanning gezien. De finale was de ultieme apotheose. Het wordt beschouwd als de beste WK finale ooit.

Het WK 2018 was saaie. 2014 vanaf de kwartfinales matig. 2010 was Spanje het enige lichtpuntje. 2006 mwoah... 2002 was een leuk WK. Dit was één van de leukste WK's ooit. Je lijkt wel een buikspreekpop van de NOS.

19-12-2022 09:11

S.Ajacied +5201

Eens, heb echt genoten dit WK, al die gekke wedstrijden en toplanden die de groepsfase niet eens doorkwamen. Ja, het zat Argentinië vaker mee dan tegen. En als wereldster krijg je vaker het voordeel van de twijfel van de scheidsrechters. Het geluk van de kampioen...

19-12-2022 09:35

Cruijffthebest +13425

Hoe kom je bij de onzin dat ik al vooringenomen was over het WK? Heb daar nooit iets over gezegd zoals jij denkt. Je vergist je met iemand anders. Dit WK was het WK van de armoede en ik heb helemaal niets met de NOS te maken. Heb mijn mening en mag die verkondigen of ben jij ook weer zo'n VVD-er/D66-er die iedereen het zwijgen wil opleggen als je een eigen mening hebt???

19-12-2022 10:06

MarcHogervorst +35302

Helemaal gelijk @Cruijffthebest. Het was toch al een k-t toernooi voor dat het startte met die corrupte zooi van de FIFA! Blij dat die grap voorbij is. En ik heb me aan mijn woord gehouden. Dit WK alleen gezien als 'live scorebord', en een paar doelpunten achteraf via youtube of zo. Boycot FIFA gezamenlijk als Europa! Je doet gewoon een EK met twee wildcards voor Brazilië en Argentinië. En de wereldcup voor clubteams is weer gewoon 1 wedstrijd tussen de winnaar van de CL en de winnaar van het overeenkomende toernooi in Zuid Amerika. Laat die hele FIFA in zijn hemd staan.

19-12-2022 09:31

Gewoon Gijs +18422

Precies. Messi was een geweldige speler. Maar precies dat. Was. Er zijn nog wel glimpen. Maar om hem op zijn 35e zo aan de titel te helpen. Belachelijk. Ze hadden hem net zo goed de beker voor volleybal kunnen geven (kwart finale) en zijn collega voor tackelen en dug-out schieten. Nederland was ook niet om aan te gluren, daar gaat het niet om. Maar bij sport wil je om te beginnen een eerlijke strijd zien. Dat was dit WK niet en is het nooit geweest. Dat juist zo'n sierlijke voetballer als Messi was, nu symbool is van hoe dood het voetbal is. Laten we hopen dat er weer nieuwe voetballers geboren worden.

19-12-2022 13:28

Manov +8581

Ik blijf erbij die gasten zitten vol op de drugs, welke randdebiel zoals de keeper gaat zo met een prijs om?

19-12-2022 07:27

brullie +7046

En opnieuw met een dubieuze penalty. Nummer hoeveel? Tegen Nederland en nu zelfs in de finale. Tja daar kan geen land tegenop. Franrijk had de eerste 80 minuten ook niets in te brengen maar had ze liever kampioen zien worden dan Messi.

19-12-2022 06:58

graafie +1659

Nee, die eerste strafschop van Frankrijk, die was terecht. Hou toch op.

19-12-2022 10:16

karlhof +4718

Frankrijk blijft zeer kwetsbaar. Het is geen team en volledig afhankelijk van Mbappe. 24 Maart 2023Frankrijk-Nederland. Normaal spelconcept en misschien dat Koeman de beste spelers opstelt. Oranje dus zonder Blind, Noppert, Dumfries, de Roon, v. Dijk, Koopmeinders en Depay maar met de Ligt, Bijlow, Berghuis, Wijndal, Simons(?) en Gravenberch.

19-12-2022 06:37

Ajax27 +19213

Een betoog starten en daar dan jongens als v Dijk en Dumfries opnoemen die wekelijks op het allerhoogste niveau staan te voetballen.

En dan wel als opties Wijndal opnoemen, die bij Ajax al zwaar tekort komt, Gravenberch die wekelijks op de bank zit bij Bayern.

Ik ben het met je eens, daar niet van. Ik denk ook wel (want daar gok je denk ik op), dat Nederland prima 4-3-3 kan spelen met de wereldverdediging die we hebben, maar je kan onmogelijk zzeggen dat bepaalde jongens die wekelijks op het allerhoogste niveau voetballen niet in Oranje horen.

Bijlow
Dumfries - de Ligt - v Dijk - Ake
Berghuis - Frenkie
Gakpo - Simons - Depay
Brobbey

4-2-3-1 met Frenkie en Berghuis als de controleurs/spelbepalers op het midden. Met Simons erbij ontzettend veel voetbal. Erachter met de Ligt en van Dijk een wereldduo, Gakpo en Depay (als laatstgenoemde een stapje terug doet waar hij alles speelt) op de flanken, en Brobbey als echte spits... mits hij flinke stappen maakt bij Ajax. Want ik vond het ook niet meer dan terecht dat ie dit keer niet mee mocht naar het WK.

19-12-2022 08:11

fmol11 +1247

Als Nederland weer 'gewoon' 4-3-3 gaat spelen met de achterhoede zoals hiervoor genoemd, dan is er in ieder geval een prima basis. Ik zou ook voor Ake linksback gaan. Niet zijn ideale positie, maar is gewoon een topspeler die dat goed kan invullen. Frenkie en Gravenberch daarvoor en dan nog een nummer 10. Prima ploeg. Helaas missen wij een Mbappe, Messi of Neymar en dan wordt het erg lastig een groot toernooi te winnen. Op dit moment hebben wij helaas geen aanvallers van topniveau

19-12-2022 09:02

Aurelius1 +19736

Maar is aanvallend voetbal wel de trademark van Nederland. Op 74 na, Ajax in de jaren 70 en het Ajax van 95 spelen Nederlandse clubs en Oranje gewoon zakelijk voetbal, en Oranje al jaren een soort catenaccio. Misschien moet de voetbalstijl hier heruitgevonden worden, maar ik geloof niet een land waarin niemand nog op straat voetbalt nog aanvallend combinatievoetbal kan spelen.

19-12-2022 09:15

Ajax27 +19213

Gravenberch ALS ie gaat spelen ja. Maar als ie niet speelt dan stel je toch gewoon iemand op die wekelijks speelt. Ik vind Berghuis echt een ondergewaardeerde speler. Die laat op dit moment echt zien op iedere positie waar je 'm neerzet goed te spelen. Ik denk echt dat ie een rol zoals Schone bij Ajax naast een controleur kan vertolken, naast Frenkie dus. En dan heb je met Simons op 10 echt een enorm sterk voetballend middenveld met enorm veel creativiteit.

Maar idd, onze voorhoede laat te wensen over. Het is te hopen dat jongens als Gakpo en Brobbey stappen blijven maken. Met die 2 en Simons erachter heb je voor de komende jaren echt weer 3 potentiele topspelers voor de komende 8-10 jaar in Oranje.

20-12-2022 08:25

JaapStam +137516

1 Cruijff!!!
2 Maradonna!!!
3 Pelé!!!
4 Beckenbauer!!!
5 R9!!!
6 R7!!!
7 Messi!!!

#SchreuderOut!!!

19-12-2022 05:07

roodwit007 +14212

bijna goed jaap maar je vergeet dat Pele in de jaren 50 tijdens de wk slechts 17 jaar was een uniek talent , als ik de oude beelden zie krijg je kippevel van deze speler dus ik vind dat zowel Pele als J.C in feiten beide op een hoort te staan de rest helemaal mee eens

19-12-2022 06:31

Michael 1974 +22030

Niet helemaal, messi staat toch echt top 4 bij mij. Net na maradona

19-12-2022 07:27

Ajax27 +19213

Messi op 7... ok.

Pak gewoon de statistieken erbij, kijk wat voor een rasvoetballer het is, kijk hoe jong ie al op het allerhoogste niveau stond te voetballen, prijzen won, belangrijk was, en hoe lang hij dat hoge niveau heeft volgehouden.

Maradonna geweldig... hij heeft eigenhandig in 1986 Argentinie met z'n geweldige spel wereldkampioen gemaakt. Maar dat is 1 toernooi, een momentopname. Bij Napoli heeft ie geweldige dingen gedaan, die club voor het eerst in god weet hoeveel jaren kampioen gemaakt. Natuurlijk een icoon.

Maar je kunt toch onmogelijk zeggen dat Messi, die zo ontzettend lang op een constant niveau jaarlijks 40-60 goals maakte, prrijs na prijs na prijs pakte... niet beter is?

Wat ze betekent hebben voor het voetbal, dat is wat anders. Cruijff heeft het complete moderne voetbal op de kaart gezet, een visionair. Die heeft het voetbal tot op de dag van vandaag verandert. Maradonna was ook echt iemand van het publiek, een uitgesproken karakter en daarom ook enorm geliefd. Dat heeft Messi een stuk minder, hij is gewoon veel meer een ingetogen karakter. Maar puur naar de kwaliteiten kijkend, naar de statistieken, hoeveel jaren hij het al volhoudt zonder grote blessures, de hoeveelheid aan prijzen... puur als voetballer zet ik Messi altijd in de top-3.

Wat ie heeft betekent voor het wereldvoetbal, de impact... ja daar past een 7e plek wellicht beter bij.

19-12-2022 08:26

MarcHogervorst +35302

R9 en R7, zijn dat die robots van StarWars???!!!

19-12-2022 08:39

OdjePils +6320

Jaap je vergeet R10

19-12-2022 08:59

MarcHogervorst +35302

R2-D2?

Maar of die nu kan voetballen.? Lijkt me sowieso niet snel op de eerste meters.

19-12-2022 09:35

SjakiedeWit +2636

Terror Jaap irritant!!!

19-12-2022 09:25

arufred +9816

Volgrns mij mag je 5 keer wisselen en bij een verlenging 6. Bassey vroeg het ook al hoe kan het dat Frankrijk 7 spelers wisselde?

19-12-2022 00:18

Keizer020 +1583

Rabiot had een hoofdblessure (vermoedelijk een hersenschudding), dus dat geeft het recht op een extra wisselmogelijkheid.

19-12-2022 01:25

PH2BOT +40467

...maar wij zijn met Kapitein Alfred in elk geval al kampioen 'Zinkend Schip' voor de rest van het seizoen.

19-12-2022 00:00

arufred +9816

Argentinie speelde 5 "thuis"wedstrijden in hetzelfde stadion.

18-12-2022 23:20

AFCACruijff14 +162172

Zit eens op Messi zijn Wikipediapagina te kijken, maar ook wat hij al met zijn land heeft gewonnen is echt enorm veel. Nog even los van dat hij ook al 3 Copa America finales en 1 WK finale bereikte maar verloor.

Argentina U20
FIFA World Youth Championship: 2005

Argentina U23
Summer Olympics: 2008

Argentina
FIFA World Cup: 2022
Copa América: 2021
CONMEBOL–UEFA Cup of Champions: 2022
(dit laatste stelt dan weer weinig voor, was een of andere continentale wedstrijd tegen Italië die plots was georganiseerd)

18-12-2022 23:15

NeeI +107898

Zet daarnaast nog eens al zijn club- en individuele prijzen en prestaties.

Krankzinnig. Gaat niet meer geëvenaard worden.

18-12-2022 23:23

AFCACruijff14 +162172

Ik kom alleen aan Xavi en Iniesta. Die hebben nog een extra EK gewonnen naast het WK en de enorme CL lijst.

18-12-2022 23:24

LukaLitmanen +82153

Sergio Ramos? Die heeft net als Xavi, Iniesta en Messi ook alles gewonnen en dan nog extra CL meer

18-12-2022 23:34

AFCACruijff14 +162172

Ramos ook inderdaad.

Heeft overigens ook gewoon 4x de CL. Niet vaker dan Messi en co.

18-12-2022 23:55

NeeI +107898

10x La Liga
7x Copa del Rey
7x Spaanse super cup
4x Champions League
3x UEFA Super Cup
3x Club World Cup
1x Ligue 1
2021 Copa America
7x Ballon door
2022 Wereldkampioen

En dit staat nog los van al zijn persoonlijke titels en goals, assists etc etc.

Belachelijk gewoon. Niet normaal.

19-12-2022 00:37

SjakiedeWit +2636

Je vergeet Ramos voor het gemak maar even?

19-12-2022 09:27

Aurelius1 +19736

Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen valt. Dit was de laatste en grootste prijs die ontbrak. Ik denk overigens dat ie met PSG dit seizoen nog de CL wint, want Mbappé, Messi en Neymar (de drie beste spelers ter wereld) zullen niet te houden zijn. Dan heeft ie ook z'n duty bij PSG gedaan. Daarna is het wel klaar denk ik, dan is de puf er wel uit. De rivaliteit met Cristiano Ronaldo is lange tijd een drijfveer geweest, en de legacy van Maradona. Beiden heeft ie overtroffen.

19-12-2022 06:14

SjakiedeWit +2636

Daar hoef ik niet voor op Wikipedia te kijken. Wist je dan niet dat hij een prijzenpakker is….

19-12-2022 09:26

champhead +14432

OFF: ik kwam net tot de conclusie dat de beste nummer 10 die wij op dit moment kunnen halen Noa Lang is. Schreuder OUT en lang op 10

18-12-2022 22:45

AFCACruijff14 +162172

Alleen als Noa zijn logopedist mee neemt.

18-12-2022 23:12

SjakiedeWit +2636

Flauwe opmerking…

19-12-2022 09:28

PH2BOT +40467

.....en dan Kluivertje ook nog ophalen zeker? Doe jij dan ook meteen het licht uit in de Arena wil je..tenx man.

18-12-2022 23:54

deMeester +11450

Nico en Lisandro gefeliciteerd!!! Ik hou van jullie!!!

18-12-2022 22:42

GNBL +90118 moderator

Normaal denk je nu wat fijn eindelijk weer clubvoetbal, maar wij zitten nog steeds opgescheept met Schreuder. #SchreuderOut en gauw een beetje!

18-12-2022 22:28

nlvcmn +5810

Wat loopt die Aguero zich vervelend op te dringen zeg. Is al dik een jaar gestopt met voetballen. Beledigde overigens ook via een livestream Camavinga net. Wat is het toch een naar volk. Alle Argentijnen naar Istanbul!

18-12-2022 22:20

Aurelius1 +19736

Aguëro moest noodgedwongen stoppen met voetbal op z'n 32ste. Ik begrijp wel dat ie bij dit team wil aanschuren. Hij zou nog mee zijn gegaan als ie gezond was geweest. Het is een vervelend ratje, maar hij speelde een cruciale rol in het beschermen en groot maken van Messi dit WK.

19-12-2022 06:17

Oldstar +5270

Hey Marokkaantjes hebben jullie die beelden uit Buenos Aires ook gezien? Zo vier je feest.

18-12-2022 22:20

AlexLitmanen10 +14422

In Marokko is het ook gewoon feest geweest afgelopen tijd.

Alleen in Nederland en omstreken zijn er rotte appels. Logisch ook: je sloopt je eigen huis niet.
Ach iets met opvoeding denk ik

18-12-2022 22:30

Cruijffiaann +2958

In Marokko wordt je ook door de politie richting gipskamer van het ziekenhuis geslagen als je je zo gedraagt.

Marokkanen weten dat ze niks te vrezen hebben van die softe agentjes hier die de 'dialoog' moeten aangaan.

18-12-2022 23:02

PH2BOT +40467

...alle handophouders zitten in elk geval hier....dat zal vast ook wel iets schelen.

18-12-2022 23:57

VoorOnzePloeg +5132

Gefeliciteerd Lisandro en Nico toppers!! We missen jullie

18-12-2022 21:55

Wobbo +11461

Lol ik moest toch wel lachen wat die gekke keeper met zijn trofee deed vlak voor die soepjurk.

18-12-2022 21:51

Michiel Kapteijns +5372

WK voorbij. Bijzondere finale; Messi nu groter dan Maradonna, al ben ik opgegroeid met Diego en ligt mijn hart bij hem. Genoten van Mbappé en Modric. Traantje gelaten na ontknoping Brazilië-Kroatië: prachtige emotie en wat ligt winst en verlies dichtbij elkaar. Op 1 actie tegen VS en een stief kwartiertje tegen Argentinië nauwelijks genoten van Oranje, dat enkel speelde om niet te verliezen. Grootste irritatie: dat gezeik over de regenboogband. Lekker makkelijk deugpunten scoren, maar nooit de oorzaak (islam) benoemen. Meest gelachen: NPO muts die beweerde dat Ziyech, Amrabat en Mazraoui bewijzen dat integratie is geslaagd, terwijl de rellen in zowat elke Europese stad waar een Marokkaanse gemeenschap zit werd afgedaan als op zichzelf staande incidenten.

18-12-2022 21:47

Remy1975 +10

Michiel jongen, probleem is de Islam? Zeg je dat nu? En ga je nu ook nog zeggen dat het komt door marrokaan zijn dat die rellen er waren? Jij moet snel terug naar je zoldertje en ga maar een of andere boerenclub supporten want bij ons mooie Ajax heb je niks te zoeken vage racistje!!

18-12-2022 23:29

Rodrigo +1863

Mensen als jij (deugers) zijn precies wat Michiel bedoelt. Constant met de neus op de feiten worden gedrukt maar iedere keer met bullshit tegenantwoorden komen en het welbekende racisme kaartje trekken.

19-12-2022 00:18

Michiel Kapteijns +5372

Marokkanen zijn geen ras, evenals islam. En het is vaag racistje, geen vage. Homofilie is in de islam een zonde en het is geen toeval dat in landen waar de sharia geldt homofilie verboden is. En ja, de rellen na elke wedstrijd van Marokko waren de schuld van Marokkanen.

19-12-2022 02:29

FGLJN +3889

@Rodrigo: jij maakt er zelf van dat dat 'feiten' zijn.

Er waren rellen maar voor een heel groot deel was er ook normaal gefeest. Het zijn inderdaad toch echt incidenten gepleegd door uitschot, en als je vindt dat het geen incidenten zijn, dan vind je ook dat de Westerse cultuur en religie faalt, aangezien blanke hooligans elk weekend stadions en binnensteden slopen. Alle blanken het land uit dus, toch? Als je 1 groep wil samenharken en veroordelen vanwege de acties van wat uitschot, wees dan een vent en wees zo eerlijk om het voor iedere groep te doen, inclusief jezelf. En als je dan vervolgens denkt "nee, waarom zou ik slecht zijn en moeten oprotten vanwege wat die idioten doen?", dan begin je ergens te komen. ;)

Trouwens, er waren gisteravond in o.a. Parijs, Lyon, Nice, Bordeaux en Grenoble ook allemaal rellen, nadat Frankrijk verloren had. Tja, hoe lang wil je blijven volhouden dat het een Marokkaans probleem is?

En niet de Islam is het probleem, de extremistische Islam is het probleem (wat die is inderdaad zeker een probleem, en moet echt bestreden worden in NL). Net zoals het extreme Christendom een groot probleem is. En je heb vast een beeld in je hoofd dat boeddhisten altijd vreedzaam zijn, want ook in die religie wordt vrede gepredikt, maar in Myanmar is de boeddhistische meerderheid ook gewoon de Rohingya aan het uitmoorden in de naam van religie.
Zeker weten dat de Islam het probleem is?

19-12-2022 09:30

Michiel Kapteijns +5372

Luister, het is heel simpel. Gisteren waren het Fransen die verantwoordelijk waren voor rellen, als onze supporters zich misdragen zijn het Ajax-supporters die zich misdragen, als er bij de boeren-prostesten misgaat zijn het boeren die zich misdragen en als het bij wedstrijden van Marokko misgaat, zijn het Marokkanen. En als er in Staphorst gevallen zijn van homofobie wordt ook het christendom erop aangekeken. PUNT>

19-12-2022 10:45

Michiel Kapteijns +5372

Heb ik gezegd dat alle marokkanen uitschot zijn? Waarom moeten we als Marokkanen zich misdragen altijd zeggen dat het een klein groepje is? Overigens zegt het best veel over de integratie wanneer die Marokkaanse rellen in tal van Europese steden waren, bijna na elke wedstrijd. Maar lul lekker met onze burgemeester mee, die vindt Marokko de morele winnaar. Ga dat maar uitleggen aan de slachtoffers...

19-12-2022 10:55

FGLJN +3889

@Michiel Kapteijns: ik heb ook helemaal niet gezegd dat jij dat gezegd hebt, dus ik weet niet waarom je je opeens aangevallen voelt..

Verder, 'moet' men niks. Het is alleen wel zo eerlijk dat als je het van de ene groep afdoet als incidenten die niks zeggen over de gehele cultuur (b.v. hooligans, misbruikende dominees, rellende wappies, enzovoorts enzovoorts), dat je dat ook bij elke groep doet, in plaats van bepaalde groepen anders beoordelen. Gelijke incidenten, gelijk oordelen, toch? Een hoop mensen kunnen dat niet tegenwoordig.

"Overigens zegt het best veel over de integratie wanneer die Marokkaanse rellen in tal van Europese steden waren, bijna na elke wedstrijd."
Wat zegt dat dan precies? Om nogmaals weer hetzelfde voorbeeld aan te halen; bij letterlijk elke voetbalwedstrijd, elk weekend weer, zijn er weer blanke hooligans die zich misdragen. Of is dat dan toch weer anders?

Integratie is overigens sowieso een interessant onderwerp. Als je bedenkt dat al die gastarbeiders in de 60 en 70 die hier naartoe werden gehaald, een heel laag loon kregen, nauwelijks kunnen sparen en kapitaal opbouwen, nauwelijks toegang tot educatie hadden, vanwege discriminatie nauwelijks kansen maakten op betere banen, niet een netwerk hadden om betere baantjes te krijgen aangeboden (en zo kunnen we nog wel even doorgaan), en al die redenen niet alleen voor hen maar ook voor hun kinderen hindernissen waren, en ook weer voor de kinderen van hun kinderen: is het dan gek dat die achterstand na pas 50 jaar nog niet is ingehaald?
Armoede is erfelijk. En zo'n achterstond kost vele en vele generaties om recht te trekken.
Verder ook interessant dat links constant de schuld krijgt van de gastarbeiders en de integratie, terwijl het rechtse partijen waren die ten eerste ze hiernaartoe haalden, en ten tweede vonden dat het niet nodig was om ze te laten integreren. Het eerstvolgende linkse kabinet destijds (Den Uyl) had direct het halen van gastarbeiders stopgezet.
Wat een beetje framing wel niet doet he?

Hoeveel mensen van Marokkaanse/Turkse/etcetera afkomst ken jij trouwens persoonlijk? Ik ken er best wat, en stuk voor stuk zijn ze beter geïntegreerd en werken ze harder en kunnen ze beter Nederlands dan de gemiddelde autochtone Nederlander. Zegt ook niet alles, maar ik vind dat het meer zegt dan vele mensen die als enige informatie hebben wat de Telegraaf/Dumpert/OngehoordNederland/Wilders/enzovoorts over ze vertelt.

19-12-2022 13:00

Michiel Kapteijns +5372

Kerel, ik ben zelf van Aziatische komaf. Vietnamezen, molukkers, indonesiërs, ze kwamen allemaal met dezelfde sociaal-economische achterstanden als Marokkanen en over hen hoor je niks. Best knap als je het verleden met de Molukkers bekijkt. De 1e en 2e generatie gastarbeiders waren weerbare migranten die hier kwamen om hun familie een betere toekomst te geven. Dat gastarbeiders in 1e instantie niet hoefden te assimileren was omdat ze eigenlijk terug zouden gaan. Het was Den Uyl die vond dat ze mochten blijven en hun families hierheen mochten halen. Tegenwoordig is er politiek bijna geen verschil meer tussen rechts en links, aangezien alle mainstream partijen zijn ingekapseld door globalisten en supra-nationale instanties als VN, WHO, WEF etc.

19-12-2022 15:23

FGLJN +3889

"Kerel, ik ben zelf van Aziatische komaf. Vietnamezen, molukkers, indonesiërs, ze kwamen allemaal met dezelfde sociaal-economische achterstanden als Marokkanen en over hen hoor je niks."

Tegelijkertijd zitten 'de Aziaten' ook grotendeels gewoon nog steeds in de laagste klasses van de maatschappij met crappy baantjes en lage inkomens en minder kansen, net zoals de Marokkanen en Turken, dus niet arrogant bedoeld, maar het bevestigt voor een deel mijn punt.
Verder verandert het ook nog steeds niks aan mijn punt dat het kansloos is om de grote groep te veroordelen door de relschoppers, wat bij Marokkanen gebeurt.
Het enige punt wat je eigenlijk maakt (en waar je gelijk in hebt) is dat 'de Aziaten' relatief weinig slecht in het nieuws komen en niet vaak in de misdaad zitten, minder dan Marokkanen maar ook minder dan autochtonen. Dus het zegt eigenlijk alleen wat over de Aziaten, dat die gewoon 'heel braaf zijn'. Iets wat typisch en specifiek voor die groep geldt. Helemaal prima. Maar als je daarmee een punt wil maken dat het niet goed gaat bij Marokkanen, dan maak je tegelijk het punt dat het ook niet goed gaat met Nederlanders, of met Oost-Europeanen, enzovoorts, dus wat is dan nog het nut daarvan in deze discussie?

"Dat gastarbeiders in 1e instantie niet hoefden te assimileren was omdat ze eigenlijk terug zouden gaan. Het was Den Uyl die vond dat ze mochten blijven en hun families hierheen mochten halen."

Dat de gastarbeiders bleven was helemaal geen bewust beleid of keuze van Den Uyl, dat was gewoon de keuze van de gastarbeiders zelf. Die mochten dat namelijk altijd al (Europees recht). Des te naiever was dat natuurlijk van die toenmalige rechtse politici van de jaren daarvoor, iedereen kan bedenken dat een groot deel zal blijven, alsof ze terug willen gaan naar hun uitzochtloze leven in een arm gebied zonder werk. Als je niks doet om ze te integreren is dat gewoon een fout. Beetje vreemd om het zo te spinnen dat het aan Den Uyl lag.

"Tegenwoordig is er politiek bijna geen verschil meer tussen rechts en links, aangezien alle mainstream partijen zijn ingekapseld door globalisten en supra-nationale instanties als VN, WHO, WEF etc."

Okay, leuke theorietjes, maar waarom is het zo gek dat bijna al die partijen globalistisch zijn? Niet globalistisch zijn = protectionisme, en protectionisme is gewoon reteslecht beleid waar letterlijk niemand wat aan heeft. Makkelijk voorbeeld daarvan is natuurlijk Brexit: dat was slim inspelen op simpele nationalistische gevoelens (met een grote dosis leugens), maar uiteindelijk is iedereen een verliezer, en de Britten zelf nog de grootsten.
En de VN, WHO en WEF, tja, wat voor conclusies (met bewijs) kunnen we daarover trekken? Ook daarvoor (ook als je kijkt naar bijvoorbeeld de corona-maatregelen van landen) geldt dat het misschien heel simpel bekeken lijkt alsof er een geheime coordinatie is van duistere figuren, terwijl het feit dat al die landen vergelijkbare maatregelen tegen Corona nemen in werkelijkheid gewoon normaal logisch beleid is wat iedereen met een paar hersencellen zou doen. De manier waarop, of bepaalde specifieke maatregelen, waren niet altijd even handig en kan soms zeker wat op aangemerkt worden (zelf ook gedaan), maar de gemene delers, de algemene tendens van maatregelen, was gewoon logisch.

Verder is er nog genoeg verschil tussen links en rechts. Dat er hier en daar overlap is, en dat b.v. de VVD ietsje minder rechts economisch beleid is gaan voeren de laatste paar jaar, betekent nog niet dat het hetzelfde (of 'bijna geen verschil') is.

19-12-2022 18:15

Michiel Kapteijns +5372

Coronamaatregelen normaal beleid???

19-12-2022 18:23

Aurelius1 +19736

Zij hebben de islam, wij hebben het feminisme. Beiden even repressief.

19-12-2022 06:20

Michiel Kapteijns +5372

Vind het feminisme en woke-isme nog repressiever.

19-12-2022 10:46

Koningtoto +60592

Enige troost is dat NICO en Martinez ons shirt hebben verdedigd. Voor de rest een pijnlijk wk in alle opzichten. En dat zegt die infantino dat het het beste wk ooit was.

18-12-2022 21:40

JaapStam +137516

''En dat zegt die infantino dat het het beste wk ooit was.'' Ja, zijn dikke portemonnee zeker gap!!!

18-12-2022 21:41

Ricoteb +53174

Meeste doelpunten ooit op een wk, genoeg verrassingen, genoeg verrassende wendingen in wedstrijden (kijk naar de wedstrijden van Argentinië tegen Nederland en Frankrijk). Beste WK is misschien overdreven, maar verder is het sportief gezien toch geen saai WK geweest zou ik denken?

18-12-2022 22:08

AlexLitmanen10 +14422

Pijnlijk vooral het voetbal van oranje.

Hopelijk gaat Koetje weer terug naar de basis naar vleugelspelers en aanvallen

18-12-2022 22:31

Champy95 +1516

Dan ken je Koetje niet.

18-12-2022 23:06

Aurelius1 +19736

Er is zo weinig zelfreflectie in Nederland, en de visie is zo ontzettend nauw.

Het is een WK geweest met enorm veel verrassingen en plottwists, met de beste finale ooit qua wending. Organisatie was vlekkeloos.

Qatar is geen perfect land, maar is Nederland perfecter? Zijn we hier keurige boterbloempjes? Kijk eens wat Nederland onder leiding van de VS met hun leugens heeft aangericht in het Midden-Oosten en in het bijzonder Irak. Het heeft liters bloed aan de handen.

Qatar wordt alleen maar negatief geportretteerd door de mainstream media, maar de wereld zit niet zo in elkaar dat één land de ultieme boeman is. Dat is een extreem eenzijdig, vals beeld.

Mensen die anti-Arabisch sentiment meedragen kunnen dit maar niet toegeven. Bovendien barst het van de hypocrieten. Ze zouden het WK uit protest niet volgen, maar hebben elke wedstrijd gevolgd. Net zoals niemand in Nederland tegen z'n eigen belang is ingegaan in het veroordelen van Qatar. Iedereen heeft z'n zakken gevuld, klicks gekregen en het WK gekeken, maar ondertussen zogenaamd 'principes' hebben.

19-12-2022 06:29

ShiekTakTiek +5983

De cirkel is rond voor de kleine grote man, respect. Had zo moeten zijn, wat een waanzinnige finale qua scoreverloop.

Hij is dit WK wel echt opgestaan met doelpunten en assists. Veel penalty’s waarvan er een aantal discutabel, maar goed ze zijn gegeven en hij heeft ze gemaakt. Heel het elftal speelde in dienst van hem, wel mooi om te zien dat het elftal gewoon letterlijk Messi was en een beetje Emiliano Martinez.

Wat heb ik grafhekel gekregen aan die De Paul, echt waar als ik op het veld stond daar dan was hij een aantal keer flink tegen de boarding aan gemaaid. Bloedzuiger pur sang constant scheids beïnvloeden die ook lichtelijk een voorkeur voor de Argentijnen had.

Mbappé geweldenaar, in zijn eentje Frankrijk bijna weer naar een titel geschoten. 23 jaar pas dit is toch niet normaal, dit is gewoon binnen no time de allerbeste voetballer ter wereld. En dat te beseffen dat Frankrijk nog Benzema, Nkunku, Kante etc miste.

Ik had het Frankrijk meer gegund, die Argentijnen met dat theater en gejank constant. Ben ik niet gevoelig voor. Ik gun het Nico en Licha van harte de rest incl. Messi boeit me niks.

Nu weer de focus op ons aller Ajax met Alfredo the Magician aan het roer.

18-12-2022 21:35

AlexLitmanen10 +14422

DePaul was nog niet half zo erg als die paredes.
Alleen onze Ajacieden en Messi gun ik het wel.

Frankrijk was de vorige keer al aan de beurt.

Die kunnen overigens het voetbal toneel gaan domineren zoveel talent daar

18-12-2022 22:33

ShiekTakTiek +5983

Ja die Paredes al helemaal, heb je gelijk in. Bah bah.

Klopt de Fransen gaan gewoon overnemen, zou voor hun goed zijn als Zidane het overneemt want Deschamps speelt veel te behouden. Heel saai.

18-12-2022 22:37

komopajax777 +13297

Fantastische finale en de terechte kroon op de carrière van Messi!De beste aanvaller aller tijden.

18-12-2022 21:28

Tommyshelby +129548

Nu weet Messi eindelijk hoe het is om een shirt te dragen met 3 sterren op de borst.

Hij had er ook eerder aan kunnen wennen ❌❌❌

18-12-2022 21:24

JaapStam +137516

#SchreuderOut!!! ❌❌❌

18-12-2022 21:25

Tommyshelby +129548

Eens gap!!!

18-12-2022 21:25

JaapStam +137516

😛🤙!!!

18-12-2022 21:26

deMeester +11450

@ Tommyshelby Ach hij kan nog altijd Ajax aan de vierde ster gaan helpen.

18-12-2022 22:32

louis60 +11472

Ik ben trots op AS. Hier kan je nog een mening verkondigen. Bij Nu.nl komen alleen meningen door die door D66 kneuzen worden gedeeld. Ik ben overigens tegen al die complotwappies maar die worden hier met een knipoog gecorrigeerd. AS is the best. Ga zo door.

18-12-2022 21:20

JaapStam +137516

Nu.nl is het ergste platform die er bestaat indd!!! Maar wat had je daar gezegd gap???!!!

18-12-2022 21:22

MarcHogervorst +35302

Daar ben ik natuurlijk al lang weer gebanned op nu.nl!!! Dat weet je!!!

18-12-2022 21:35

JaapStam +137516

Goh, die zag ik niet aan komen!!!

18-12-2022 21:36

SjakiedeWit +2636

Hou op met dat irritante gap…

19-12-2022 09:34

JaapStam +137516

Moest toch wel een traantje weg pinken om Nico Tagliafico te zien!!! Die missen we hier ontzettend!!!

https://www.youtube.com/watch?v=IDp7of0_XUY&ab_channel=F%C3%BAtbolTotalHoy

18-12-2022 21:14

Mokum31 +6141

Eens
Bang om restwaarde mis te lopen🫢
Altijd geld boven prestaties
Net als dat ze Ziyech graag zouden willen halen maar ja over 4 jr levert hij niks meer op
Erg he!!

18-12-2022 21:29

PeterLarsson +13316

Vanaf morgen hopelijk weer Ajax nieuws! Overbodige speler die wordt verkocht, een verrassende versterking, jeugdspeler die wordt doorgeschoven en een trainer die op non actief wordt gesteld.

18-12-2022 21:05

Tommyshelby +129548

Laten we niet vergeten dat het nog altijd #SchreuderOut is

18-12-2022 20:58

JaapStam +137516

Precies gap!!! #SchreuderOut!!! De trending gaat door tot ie ontslagen is bij ons aller Ajax!!! 🙂👍!!!

18-12-2022 21:12

JaapStam +137516

In Europa zal Cruijff en Maradona altijd de grootste blijven!!!

18-12-2022 20:56

komopajax777 +13297

Wat een onzin.Messi is de beste aller tijden.Ook in Europa waar hij het jaren lang heeft laten zien.

18-12-2022 21:30

JaapStam +137516

Het voetbal in die tijd ging van hoger niveau dan van nu tegenwoordig!!! Daar werden pas mouwen opgestroken en vochten in elke duel om de bal op slechte velden!!!

18-12-2022 21:34

Knalpot +3622

dat is gewoon je sentiment, qua cijfers komen die 2 niet in de buurt van messi terwijl in de tussentijd vooral het tactisch verdedigende aspect veel beter is geworden en het tempo naar x2 is gegaan.

18-12-2022 23:34

Artemio +32135

Voor mij zijn dat Pélé en Cruijff.

18-12-2022 22:56

JaapStam +137516

@Oxxer, is het goed afgelopen met je knalpakket???!!!

18-12-2022 20:54

Oxxer +164598 moderator

Nee man, ik doe niet aan vuurwerk, dat is meer voor TBS12 als die van Excelsior hebben gewonnen.

18-12-2022 21:05

JaapStam +137516

😂😂😂!!!

18-12-2022 21:11

JaapStam +137516

Tagliafico kom aub terug naar Mokum!!! Ik mis je strijder!!! Net zoals velen andere Ajacieden!!! :(!!!

18-12-2022 20:53

A-west +5735

Schandalig datTagliafico de nek is omgedraaid door vooral die kale daar in Manchester. Blind moest zonodig de voorkeur krijgen. Slapper kan het niet. Bedankt hoor!

18-12-2022 20:48

AJAX020ADAM +6969

Zijn de pingels al afgelopen ???

18-12-2022 20:46

MarcHogervorst +35302

Vier keer ieder, 4-2, Fransen missen twee, Argentijnen schieten alles raak, vijfde niet meer gedaan.

18-12-2022 20:55

Bassey +8227

Waarom mag Frankrijk zeven keer wisselen?

18-12-2022 20:41

Altijdindestraat +40226

Gewoon omdat het kan

18-12-2022 20:41

Cruijffiaann +2958

In de verlenging mag je een extra wissel toepassen en ook bij een blessure aan het hoofd.

18-12-2022 22:25

Altijdindestraat +40226

Cristiano 🤯🤬😤😭 Ronaldo

18-12-2022 20:40

Altijdindestraat +40226

FIFA dacht hoe krijgen we Messi wereldkampioen:
- land kiezen die mensenrechten niet kennen, waardoor meeste fans met een moraal het wk mijden als de pest, behalve de Argentijnen.
- Argentijnen in vliegen en alle gasarbeiders in het blauw steken
- Frankrijk een penalty door de neus boren en één tegen geven die het niet was
- Spaanse scheidsrechter toewijzen in de kwartfinale
- etc...

Afijn gunde het Frankrijk ook niet... dus prima, discussie is nu voorbij:
Cruijff is de grootste aller tijden.

18-12-2022 20:36

AlexLitmanen10 +14422

Cruijff is het grootste en beste wat het voetbal ooit heeft gehad. En dan niet alleen als speler maar ook zijn invloed op het spel daarna

Cruijff maakte Barca tot wat het nu is en Barca maakte Messi.

Maar dat is logisch

18-12-2022 22:37

Altijdindestraat +40226

Cruijff maakte eerst Ajax groot. Total Football begon hier niet elders...

18-12-2022 23:15

Frans T +7672

WK voorbij, dus… van der Sar, kom er maar in! Wanneer wordt Hakim Ziyech gepresenteerd?

18-12-2022 20:33

AJAX020ADAM +6969

Die gaat naar Newcastle United

18-12-2022 20:48

Robbie78 +3800

Eerder: wanneer wordt die kale badmuts ontslagen!!

18-12-2022 20:53

MarcHogervorst +35302

Wanneer gaat Schreuder eruit?

18-12-2022 20:56

nlvcmn +5810

Ik heb een ontzettende tyfushekel aan die Argentijnse spelers. Allemaal die vreselijke christelijke tattoos met zo’n idioot ding nog in de nek. Dat constante verwijs naar god ook.

Maar het is wel de vijver waar ons Ajax weer in moet vissen. Criminelen, moordenaars hebben we nodig. Jammer en wanbeleid dat Nico via de achterdeur is vertrokken ten faveure van softie blind.

18-12-2022 20:30

GNBL +90118 moderator

Liever Brazilianen want die kunnen ook nog wat met een bal. Typisch is dat de enige argentijnse verdediger die ook nog wat met een bal kan gewoon op de bank zit bij Argentinie(Martinez).

18-12-2022 20:34

deMeester +11450

1 miljard keer liever Nico dan die vreselijk Blind.

18-12-2022 20:34

AlexLitmanen10 +14422

Dus liever iemand die koste wat koste weg wilde dan iemand die 2x 4jaar titels won en hier opgroeide?

Raar, toch zijn ze beide geweldig.

18-12-2022 22:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.