Ploeggenoot lovend over Kudus: 'Ik denk dat Ajax te min voor hem begint te worden'

door Cristian de Jong 90

Bron RadioMarca

Ploeggenoot lovend over Kudus: 'Ik denk dat Ajax te min voor hem begint te worden'

door Cristian de Jong 90

Bron RadioMarca

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus maakt niet alleen indruk op de buitenwereld. De Ghanees beleeft momenteel een geweldig WK. Kudus scoorde al tweemaal en kan zich ook nog plaatsen voor de knock-outfase. Ploeggenoot Iñaki Williams, speler van Athetic Club, is lovend over zijn landgenoot.

Williams vertelt bij RadioMarca dat hij al van Kudus had gehoord voordat hij met hem ging spelen bij de nationale ploeg. 'Ik kende hem al voordat ik bij Ghana kwam. Ik had over hem gehoord en zijn goals gezien.' De spits van Ghana is enorm onder de indruk van Kudus. 'Toen ik laatst met hem speelde, verraste hij me al enorm. Als mijn teamgenoten bij Athletic Club vroegen of iemand indruk op me had gemaakt, dan had ik het altijd over hem', geeft Williams aan.

Williams adviseert Kudus dan ook om Ajax te verlaten. De spits van Athletic Club ziet de Ajacied graag bij een nieuwe club. 'Ik denk dat Ajax te min voor hem begint te worden. Hopelijk maakt hij snel de sprong naar een grote club.' Williams constateert daarnaast dat Kudus ook nog lang niet uitgeleerd is. 'Hij is een machine. Hij is heel compleet en met zijn jonge leeftijd kan hij nog veel verbeteren.'

Wellicht staan Williams en Kudus binnenkort tegenover elkaar in de Spaanse competitie. De 28-jarige speler is van mening dat de Ajacied het niveau van een Spaanse topclub aan zou kunnen. 'Ik zie hem wel bij een grote club spelen. Hij heeft veel potentie en een grote marge voor verbetering. Zijn plafond is nog niet in zicht. Ik denk dat hij binnen afzienbare tijd een revelatie kan zijn', aldus Williams.

Interesse in Kudus

Ajax kan in januari dus rekenen op stevige interesse van verschillende clubs in Europa. Eerder kwam het nieuws naar buiten dat een aantal clubs uit de Premier League interesse zouden hebben in de Ghanees. Kudus kan zich in ieder geval nog minimaal één keer in de kijker spelen op het huidige WK in Qatar. Vrijdag neemt Ghana het namelijk op tegen Uruguay, en kan bij een overwinning doorgaan naar de volgende ronde.

Lees meer over:
Plaats reactie

pjhs +377

Te min? 🤣
Ghana is al uitgeschakeld! Zo goed zijn de mannen nog niet blijkbaar.

03-12-2022 08:35

Ferd +38316

Dus bij Duitsland lopen ook geen sterren? En bij Japan staan 11 wereldtoppers op het veld?

04-12-2022 16:43

pjhs +377

Ik ben wel een liefhebber van kudus, maar wordt een beetje moe van al die talenten die doen alsof ze al gearriveerde namen zijn.

Kudus speelt best goed en is echt een lichtpuntje in dit Ajax. Maar om nu te doen alsof hij bijvoorbeeld al op het niveau Suarez zit toen hij naar Liverpool ging. Nee.

Alfred brengt ons tien jaar terug in de tijd. Ik hoop dat Ajax zich daar niet lang blijft associëren.

Maar dat neemt niet weg dat Ajax een grote club is. Veel groter als die clubjes waar hij naar toe zou kunnen.

En in Duitsland spelen veel sterren, dat klopt.

04-12-2022 23:08

IRBaboon +6852

Pijnlijk, maar helaas wel waar. Bedankt, Alfredo. Van de Europese top bestormen tot het lachertje van Europa, binnen een half seizoen! Absolute recordtrainer.

02-12-2022 08:08

RuffRhythim +24837

Ja, onder deze lamlul van een trainer, technische staf en bestuur zijn we (ook internationaal duidelijk) te min geworden, goed bezig hoor Ajax 👍

02-12-2022 06:59

CruijffLegend +4976

Denk juist perfect voor hem omdat hij hier de ruimte krijgt zich te ontwikkelen. Topwedstrijden afgewisseld met makkelijkere tegenstanders. In de PL moet je er elke wedstrijd staan in een competitie waar veel meer gevraagd wordt. Laat hem hier eerst maar eens 1 of 2 seizoenen een constant niveau halen en het team op sleeptouw nemen. Een paar leuke maanden waarin hij zijn talent laat zien is leuk, maar hoe wil je binnenkomen bij een topclub in een topcompetitie? Verder zou naast het geld, Schreuder helaas een belangrijke reden kunnen zijn om te willen vertrekken.

02-12-2022 02:39

Heimwee +6650

zo ver zijn we al afgezakt dat we al minder worden gezien als Athetic club

01-12-2022 22:29

RobDAZ +2726

'te min'
Mr nobody spreekt.
Vraagprijs zeker niet te min.

01-12-2022 21:02

PH2BOT +40009

Bogarde was ook al te goed volgens Edje Kadetje.

01-12-2022 21:01

tijssenajax +13920

Ajax is historisch een grote club. De realiteit is echter dat Ajax geen grote club meer is, maar een opleidingsclub/springplankclub, die af en toe kan verrassen Europees. Dit komt met name door onze mindere competitie, daarom kunnen wij nooit concurreren met de grote clubs van dit moment. Ik zie dat ook niet veranderen eigenlijk.

Zoals wij momenteel presteren vind ik ons echt een vreselijke club en raad ik Kudus aan om snel te vertrekken als er hier niet snel iets structureels veranderd (organisatorisch en qua technische staf), wat er niet op lijkt gezien de uitspraken van ruggengraatloze Edje.

01-12-2022 20:44

Babangida83 +23821

Als je eens in de 10 jaar een serieuze gooi kunt doen naar de CL, dan ben je al heel goed bezig. En zeker ook een grote club, in mijn ogen. Daarnaast zou je doel moeten zijn zoveel mogelijk belachelijk goede spelers opleiden. Dat creëert vermogen en aanzien. Plus dat het sportief de Nederlanderse competitie en jezelf helpt. Dat soort spelers, zoals Frenkie en De Ligt, komen straks misschien weer terug naar Ajax, als je een goede lichting hebt. Omdat ze wél die binding hebben.

01-12-2022 22:58

tijssenajax +13920

Ja, dat klinkt realistisch en goed. Met dat Ajax geen grote club is bedoel ik niet denigrerend, maar alleen in verhouding tot de echte top, clubs met meer geld uit de grotere competities.

02-12-2022 09:33

Babangida83 +23821

@tijssen, ja, dat begrijp ik. Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik een topclub afmeet aan de prijzenkast. En niet alleen aan de afgelopen jaar. Ik weet niet of ik Manchester City een topclub vind. Ze spelen wel al jaren in de top. Maar ze hebben nog nooit de CL gewonnen. Ajax 4 keer. Dus als je de CL wilt winnen, dan kun je misschien beter naar Ajax gaan, mits het (jeugd)beleid van de club goed blijft.

02-12-2022 23:07

DMDTagz +3247

Zou die jongen weten dat Ajax historisch gezien één van de grootste clubs ter wereld is?

01-12-2022 20:29

ratje +3505

Williams moet snel weg bij Bilbao, die club is te goed voor hem.

01-12-2022 19:37

Masz +3731

Die Williams wil ik nooit in het mythologische shirt van Ajax zien. Wat een gebrek aan voetbal historie heeft die knakker.

01-12-2022 19:34

slumpf +4549

Nou ja, Kudus speelt nu bij Ajax en niet 50 jaar geleden. Momenteel stelt het niet veel voor. Die gast kijkt naar de CL en ziet Ajax afgaan en denkt, daar moet mijn maatje niet spelen.

02-12-2022 22:27

Ferd +38316

Je zegt het al, die gast KIJKT naar de CL, waar hij en z’n armoedige clubje nog nooit aan geroken hebben

04-12-2022 16:44

Rock69 +8406

Kudus heeft voor het WK al aangegeven dat hij het seizoen bij Ajax af gaat maken. Maar als er een club flink geld wil neer gaan tellen. Dan vertrekt hij op zeker. Met Gakpo praten ze al over ca 65 miljoen. De interesse voor Kudus is ook niet misselijk en een soortgelijk bedrag zal zeker deuren openen.

01-12-2022 18:52

Web +178830

Te min voor Ajax?
Dat heb ik in al die jaren nog nooit gelezen

01-12-2022 18:24

Masz +3731

Hij kan de bal niet bij zich houden dus kan niet op het middenveld spelen. Aldus onze voetbalguru Schreuder.

01-12-2022 19:36

MarcHogervorst +35302

Prima, hemel hem maar op, en Kudus vind Ajax te min, dan kom maar met de miljoenen dan.

01-12-2022 17:13

Sambavleugels +18691

Hulde voor de topcomment. Pijnlijk maar waar.

01-12-2022 16:54

ShiekTakTiek +5906

Kudus heeft zichzelf bewezen voor grotere clubs, zowel in de CL blonk hij uit, eerder al tegen liverpool kort toen hij geblesseerd uitviel. Toen waren ze al zo onder de indruk van hem geraakt wat ik niet gek vind. Dit seizoen laat hij mooie dingen zien in een zwalkend Ajax én in de CL én op het WK. Kan niet anders dat vele scouts hem op het lijstje hebben gezet.

En wij? Wij hebben een trainer die hem geen vertrouwen geeft en verkeerd gebruikt. Top gedaan Schreuder en co.

01-12-2022 16:18

stopperspil +11148

Kudus slechts wisselspeler onder Schreuder..

01-12-2022 16:10

Ferd +38316

En onder Ten Hag

04-12-2022 16:44

deeftherave +1048

Hoop dat ie een top wk speelt, zodat wij een constant goeie, minder blessuregevoelige vervanger kunnen aankopen. Kudus gaat in Engeland absoluut floppen. Hij is fysiek al te min voor de Eredivisie 😩😩

01-12-2022 15:46

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Doe mij ook wat van die pilletjes van je. De enige speler van ons die duels van spelers als sangare heeft gewonnen. Kudus doet met duelkracht alleen onder voor bassey en brobbey en misschien alvarez. is zelfs sterker in de duels dan bergwijn.

01-12-2022 17:01

Heemskerk❌❌❌ +754

Pffff Ajax te min?? Die gast speelt zel bij de Excelsior van Spanje!

01-12-2022 15:40

KingJames23 +11424

Dan ken jij Athletic Bilbao niet. Die spelen prima voetbal en halen vaak Europees voetbal. En daar mogen alleen maar Basken in voetballen, dus het is extra knap wat zij altijd presteren.

01-12-2022 18:10

Masz +3731

Alleen Basken en Williams.

01-12-2022 19:39

KingJames23 +11424

De broertjes Williams zijn ook Basken en Laporte van Man City bijvb ook

01-12-2022 20:04

MAD020 +1030

Mooie kans weer voor iedereen om te klagen over het huidige Ajax. Alsof spelers dan ineens het recht hebben om weg te gaan.
En dan zou hij gaan naar een club die 6e staat in hun competitie.

Alsof dit nu gezegd wordt over Chelsea, Liverpool, Barcelona, Atletico etc. Vertrekken daar nu alle spelers omdat ze niet bovenaan staan in hun competitie of omdat ze uitgeschakeld zijn in de CL? En alsof Antony en Martinez hebben gemaakt omdat ManU er toen beter voor stond dan Ajax.

Ja hij moet spelen met Klaassen, ja bij een andere club moet hij spelen met bijv. Maguire.

Ajax speelt gewoon een een kleinere competitie, dus dit soort uitspraken blijf je hebben, ook als het goed gaat. Van mij mag de trainer ook weg, maar om in elk topic nu alleen maar te gaan zitten klagen met zijn allen en hem de schuld te geven van alles is lekker makkelijk.

01-12-2022 15:33

TheSpecialOne +8830

Je mag het wel degelijk de trainer aanrekenen als de spelers fysiek slecht getraind zijn, hij geen duidelijk plan heeft waar hij heen wil met de ploeg, de spelers nul zelfvertrouwen hebben door zijn zwalkend wisselbeleid en te lang blijft/bleef vasthouden aan spelers die hopeloos uit vorm en/of over hun top zijn.

01-12-2022 18:29

31xAjax +7869

Kudus is de beste spits, de beste 10 en de beste rechtsbuiten in de selektie. Dat de RVC maar voor een transfer van hem gaat liggen ipv van die pot met goud voor die zeer matige Mexicaanse middenvelder te weigeren....

01-12-2022 15:31

Rodsje +14658

Bedankt he Schreuder voor dit soort minachting teksten van nietszeggende spelers.

01-12-2022 15:10

goajaxgo +14114

Toch opvallend dat er nooit eens belangstelling is voor Klaassen.

01-12-2022 15:03

Masz +3731

Behalve bij van Gaal.

01-12-2022 19:41

Sambavleugels +18691

Kuku is een ster in wording. Jammer dat wij er door blessures en behoudende trainers te weinig van hebben kunnen genieten.

01-12-2022 14:44

deeftherave +1048

Eerder koekoek. Hij is een flop in wording en wij moeten heel snel cashen. Heeft bij Ajax laten zien moeilijk constant goed te kunnen zijn en daarbij zeer blessuregevoelig te zijn.

01-12-2022 15:48

Ajaxfan31183 +16391

Ajax te min voor hem. Met zon mentaliteit kan je beter wegblijven uit Amsterdam als Kudus dat zelf zo overgaat nemen

01-12-2022 14:30

Sunny +9528

Wat mij aan de uitspraken van Williams pijn doet is de ondubbelzinnige boodschap "Ik denk dat Ajax te min voor hem begint te worden. Hopelijk maakt hij snel de sprong naar een grote club."
Doet pijn maar het is daarom niet minder waar natuurlijk.

01-12-2022 14:24

Turbo +41801

Niet leuk om te horen, maar ben het er wel mee eens. Heeft het plafond om een stap omhoog te gaan zetten op korte termijn. Alleen jammer dat dat niet gaat gebeuren als bepalende Ajax speler, aangezien hij daar de gelegenheid niet echt voor krijgt.

01-12-2022 14:21

Masz +3731

Ajax meerdere malen de cup van beste team van de wereld en nu weer hard op weg terug naar de top is toch echt al de top.
Dat het net even wat minder loopt kan gebeuren net als dat Kudus na zijn blessures net even wat minder speelde.
Ik hoop op zowel Kudus als Ajax in 2023 en dat we de weg terug omhoog gelijk mer uefa cup en kampioensschap kunnen vieren.

01-12-2022 19:47

barry1988 +23993

Je bedoelt die Kudus die nu pas weer eens wat laat zien na een paar jaar vol blessures en matige optredens? Laat Kudus dit niveau eerst maar eens een heel seizoen zien dan kunnen we praten over of die Ajax ontgroeid is. Ook is Kudus tactisch nog niet heel sterk en kan daarin nog genoeg verbeteren.
Prima dat zijn ploeggenoot hem wil motiveren maar wat hij zegt is onzin.

01-12-2022 14:12

thelordjoshua +10641

Jep daar ging onze reputatie binnen een halfjaar. Haha. Zonde.

01-12-2022 13:58

Raoul Circkens +1047

Kudus is niet te goed voor Ajax, Kudus is te goed voor Ajax onder Schreuder.

01-12-2022 13:56

Schip +23351

Laten we ons niet de kast opjagen door dit soort uitspraken van een nono.

En als we eerlijk zijn is het Schreuder die Kudus aan de praat heeft gekregen. Kreeg TH niet voor elkaar. Opperde eerder al dat Kudus als 10 of op rechts zou kunnen. Maar dan komt het volk hier in opstand, omdat Kudus daarmee wordt weggepest of dergelijke kul.

Of Schreuder de boel uberhaupt nog op de rails krijgt betwijfel ik overigens.

01-12-2022 13:43

4Ever14 +6588

"Kreeg TH niet voor elkaar."

Voordat hij gebasseerd raakte speelde hij gewoon en na zijn blessure heeft Ten Hag de voorkeur aan andere spelers gegeven en heeft hij het niet echt meer geprobeerd.

Alfred heeft niemand aan de praat gekregen, de enige reden dat Kudus presteert onder Alfred is omdat hij sinds de voorbereiding al in vorm is en dan maakt het niet veel uit waar hij speelt, hij zal renderen. Naar mijn mening speelt hij (en vele anderen) bij Ajax ook veel minder dan dat hij kan wegens de huidige situatie waar je een debiel als trainer hebt.

01-12-2022 15:41

Schip +23351

Nah, Kudus debuteerde sterk, raakte geblesseerd en kreeg daarna geen kasn meer. Klaar. Het is flauw om net te doen alsof dat anders was.

Pas onder Schreuder zagen we een heel andere Kudus. Geef Schreuder eens credits waar dat terecht is. Hij doet veel fout, maar net niet alles.

01-12-2022 17:24

4Ever14 +6588

“ Nah, Kudus debuteerde sterk, raakte geblesseerd en kreeg daarna geen kasn meer. Klaar. Het is flauw om net te doen alsof dat anders was. ”

Hij heeft gewoon nog steeds, na zijn blessure, minuten gekregen onder Ten Hag, dus ik weet niet waar jij het over hebt.
Het waren geen fatsoenlijke minuten naar mijn mening, maar jij doet net alsof hij na zijn blessure alleen op de bank heeft gezeten.

En die “andere” Kudus wat jij hebt “gezien”, zagen we al toen hij zijn eerste minuten maakte voor Ajax, enige verschil is dat hij toen op het middenveld speelde en meteen een van onze dragende spelers was tot zijn blessure. Enige waarvoor ik Schreuder credits geef is voor het verneuken van onze club en spelers.

01-12-2022 18:55

Schip +23351

Ik zeg niet dat hij geen minuten heeft gekregen, maar dat TH hem niet goed aan het spelen kreeg. Net als bij Neres. Niet alles was goed bij TH, niet alles is slecht bij Schreuder.

Nuance mag niet op het internet, maar laten we anders net doen als het in de echte wereld wel mag.

01-12-2022 19:43

Eurysaces +29499

Dit Ajax onder Schreuder moet het hebben van een goede helft tegen ploegen uit de kelder van het rechter rijtje. Het is een volstrekte schande dit Ajax en Kudus is absoluut veel te groot voor dit Ajax.

Pierie, Magallan, Sanchez, Ocampos.. Dit is het niveau dat past bij het Ajax van Schreuder, spelers die bij dit Ajax willen spelen, zijn geen spelers die bij Ajax passen.

01-12-2022 13:29

JanBiesbos +28984

Gauw verkopen beetje vervelend mannetje die ganezen

01-12-2022 13:24

MarcHogervorst +35302

Ik twijfel alleen of de strik er omheen nu roze of lichtblauw moet zijn. Of misschien toch een andere kleur?

01-12-2022 17:15

JanBiesbos +28984

Regenboog?

01-12-2022 20:23

Mokum31 +6112

Aldus de man van Bilbao

01-12-2022 13:23

Oxxer +163806 moderator

Wat is er mis met Athletic Bilbao? het is een gerenommeerde club uit Baskenland, meervoudig Spaans kampioen, het Ajax onder Schreuder is een farce.

01-12-2022 14:04

Mokum31 +6112

Hou op man het gaat half jaar minder en we zijn ineens minder als Bilbao. Ajax is wel gewoon Ajax
Niks mis met Bilbao en bijv in regio Real Sociedad allemaal prima clubs maar kom op geen Ajax
Vraag daar maar eens wat ze van Ajax vinden en ik heb die ervaring dan spreken met respect over Ajax

01-12-2022 14:24

Oxxer +163806 moderator

Nee dat weet ik niet, ik ga nooit de grens over.

01-12-2022 16:53

4bier +31367

Kudus verdient op dit moment beter. Zo eerlijk moet je zijn.

01-12-2022 13:17

Eurysaces +29499

Timber, Bassey, Blind, Berghuis, Taylor, Kudus, Brobbey, Tadic, Bergwijn.. Allemaal spelers die beter verdienen dan de schande die nu gecreëerd is door Ajax met Schreuder.

01-12-2022 13:31

IRBaboon +6852

Wat heeft steun voor Alfred Schreuder (in niets een Ajacied) nou te maken met wel of geen 'echte Ajaxsupporter' (zonder spatie) zijn?

02-12-2022 08:12

Eurysaces +29499

Jij vindt jezelf een echte Ajax supporter met jouw steun voor dit spel?

02-12-2022 16:23

champhead +14301

Ja Williams, jij bent nooit weggegaan bij je inteelt clubbie. Kijk ook is naar mooie clubs..

01-12-2022 13:16

Simpelishetmoeilijkst +25108

Die Williams kent Ajax dus niet, als hij het een kleine club vindt. Wat een schoenmaker!

01-12-2022 12:57

MPAjax +8377

Doet me denken aan het nummer “ben ik te min”

01-12-2022 12:52

makaveli +938

Hij is te goed voor ajax geworden en ajax heeft hem niet gebruikt. Ergens gaat er iets mis..

01-12-2022 12:40

DEELM +11891

Of Ajax is minder geworden waardoor hij te goed is geworden voor dit team!

01-12-2022 12:46

makaveli +938

Dan hadden ze hem iig vaker moeten gebruiken.

02-12-2022 01:04

BakkalBijter +11624

Kudus vindt dit zelf ook, die gaat gewoon weg

01-12-2022 12:35

Krullen +8035

En zie hier hoe de zorgvuldig opgebouwde reputatie van de afgelopen jaren als sneeuw voor de zon is verdwenen door het gepruts van de technische mensen en onze coach.

01-12-2022 12:34

036AFCA97 +146646

Tsjah, we kunnen ons allemaal aangevallen voelen, maar is het verrassend?

Geen punt kunnen pakken tegen een slecht Liverpool, 2x vernederd worden door Napoli, 100 miljoen uitgeven en niet eerste kunnen staan in de zwakke Eredivisie, matige spelers als Klaassen die veel minuten maken, een slechte trainer die vind dat we 50% kans hebben tegen Union Berlin.

Zet dat tegenover dat Kudus een toptalent is, dat hij excelleert op het WK en in de Champions League en dat de halve Europese top interesse in hem schijnt te hebben. Is zo’n opmerking dan heel raar? Van een speler die geen binding met Ajax heeft als Williams?

01-12-2022 12:28

MarcHogervorst +35302

Wisselspeler die kampioen buitenspel staan is. Strik er omheen.

01-12-2022 17:11

KingJames23 +11424

Hij is geen spits dus dat buitenspel staan kun je hem moeilijk kwalijk nemen. Als hij nu gewoon eens op het middenveld mag staan kan hij zijn kwaliteiten nog beter etaleren. Zie jij liever spelers als Alvarez en Klaassen die het best zijn zonder bal?

01-12-2022 18:15

trodat4030 +96403

Ik gun het Mo hoor (of nou ja, deze maandenlange verkrachting gun ik hem vooral niet!), maar deze knaap mot wel ff dimme met zn grote muil.

01-12-2022 12:21

profoff +8342

Hoe een kale man hem bij ajax behandelt is te min voor hem

01-12-2022 12:20

ajax0916 +4203

'Hopelijk maakt hij snel de sprong naar een grote club' Aldus een speler van Bilbao. Overigens dank aan Alfred dat onze status na 1 groepsfase CL compleet naar de klote is.

01-12-2022 12:15

trodat4030 +96403

Jamaar jamaar, Rangers waren toch 2 TOPwedstrijden? Die hebben we maar mooi gewonnen hoor!

Aldus Alf de Kale.

01-12-2022 12:20

Patrick78 +51647

Aldus een speler van Athletic Bilbao, een club nog kleiner dan Ajax….

01-12-2022 12:14

Ricoteb +53174

Bilbao is tenminste wel een club met principes waarin ze zich erg strikt houden. Beter dan waar de directie nu met Ajax mee bezig is.

01-12-2022 12:33

MosesD +14637

Hij beweert toch nergens dat Bilbao groter is? Lezen is een vak blijkbaar.

01-12-2022 12:54

Eurysaces +29499

Denk je dat we een kans maken tegen Athletic de Bilbao? We houden ons hoofd niet eens boven water tegen degradatiekandidaten uit de eredivisie op dit moment..

01-12-2022 13:33

Bc te P +22130

We zijn te min, bedankt schreuder.

01-12-2022 12:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.