'Hendriks wacht zware taak om niet te dansen naar de pijpen van de Ajax-regenten'

door Bart Veenstra 110

Bron De Telegraaf

'Hendriks wacht zware taak om niet te dansen naar de pijpen van de Ajax-regenten'

door Bart Veenstra 110

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen schrijft in zijn column in De Telegraaf dat Maurits Hendriks bij Ajax zal moeten bewijzen dat hij geen marionet is van de RvC van de Amsterdamse club. De verslaggever van de ochtendkrant ziet dat steeds meer 'bestuurstijgers en carrièrejagers' het bij Ajax voor het zeggen krijgen.

Driessen schrijft dat in de afgelopen jaren Edwin van der Sar en Marc Overmars - beiden afkomstig uit de koker van Johan Cruijff - bij Ajax de aanzet hebben gegeven om van de club weer een Europese speler te maken. 'Zij doorbraken het salarisplafond en het transferdak en staken miljoenen extra in de opleiding', schrijft Driessen. 'Hoewel de buitenwacht hen vaak denigrerend als domoren van voetballers wegzet, is het hen gelukt om in Nederland sportief en financieel een enorme kloof te slaan en internationaal aan te haken.'

In het verleden probeerde de RvC van Ajax 'grip' te krijgen door het aanstellen van directieleden zoals Martin Sturkenboom, Dolf Collee, Henri van der Aat en Rutger Arisz. 'Deze geflopte directieleden begaven zich allen op onbekend terrein en bemoeiden zich met van alles en nog wat buiten hun portefeuille. Laatste afgezant hiervan is carrièrevrouw Susan Lenderink, de huidige financieel directeur. Zij wordt op de burelen gezien als de privépostbode van de rvc', schrijft Driessen.

Zo'n zelfde stempel kleeft nu al aan Hendriks, zo vindt Driessen. 'En dat bezorgt hem direct een 2-0 achterstand', aldus de columnist. 'Aan hem om te bewijzen dat hij ondanks de voordracht van commissaris Annette Mosman – afkomstig uit het handbal en een bekende van Hendriks bij NOC*NSF – onafhankelijk van de rvc durft te functioneren. Voorwaarden scheppend en ondersteunend richting de werkvloer in plaats van te likken naar boven en te trappen naar beneden.'

Geen opvolger Overmars

Volgens Driessen voelt de RvC van Ajax zich niet langer gehouden aan het voornemen een opvolger van Overmars aan te stellen. Op dit moment hebben Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar het pakket van Overmars in handen. 'Zonder te promoveren in functie, waardoor het voetbalgehalte in de Ajax-directie structureel verder is uitgehold en de grip van de commissarissen en directieleden zonder voetbalachtergrond op het voetbalbedrijf opnieuw verder toeneemt.'

En dat leidt tot zorgwekkende proporties, zo vindt Driessen. 'Johan Cruijff draait zich om in zijn graf. De voetballers, de boegbeelden hebben zich bewezen, maar worden uitgerookt door de zakenmensen en hun connecties. Voetbal is hun speelbal. Waar dat ook zo is? Bij Manchester United', aldus Driessen, die doelt op de zorgwekkende situatie rondom de Engelse topclub.

'Maurits Hendriks wacht daarom de zware verplichting om voor het voetbal te staan in plaats van te dansen naar de pijpen van de Ajax-regenten. Wil hij serieus worden genomen', besluit Driessen. 'In de tussentijd blijft het bespottelijk dat in de directie van Ajax, het grootste en meest prestigieuze voetbalbedrijf van ons land, geen technisch directeur zit.'

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Alberto +806

Zolang de technische staf niet klaagt over Maurits is niets aan de hand. Van der Sar richt zich op de top in Europa om Ajax bij beste 10 clubs te houden over lange periode en helpt H2 tijdens toptransfers

12-09-2022 18:32

TD-Ajacied +3731

Echt zo’n Bobo van voor de fluwele revolutie.
En dan directeur voor de jeugdafdeling

12-09-2022 16:45

YRGI +32964

Een keertje eens met Driessen. We moeten niet weer de bobo-kant uit. Gewoon zoveel mogelijk oud-voetballers. Ook in de directie en RvC.

21-08-2022 02:07

PH2BOT +40467

Tweessen heeft weer 'ns wat hoor. Exemplarisch voor het 1 dimensionale niveau van de krant waar hij in dienst is...vaste dienst nog wel.

20-08-2022 18:49

pietvanvliet +4430

Driessen heeft een nieuw flesje vitriool gevonden zie ik? 'Carrièrevrouw', 'privépostbode', hij durft nogal. Over Geelen, die net zo goed (en dat is zijn goed recht) een carrièretijger is, zegt ie dat nou nooit.

Lenderink zal wel een paar keer een inhoudelijk antwoord hebben gegeven dat Valentijn niet begreep, of de enige zijn waar Valentijn losse flodders op durft af te schieten omdat er zo weinig gelekt wordt. Het is vals, het is klein en het is laag. Bovendien: Driessen zou zijn linkerarm geven om 'postbode van een Ajax-regent' te zijn, laat staan van allemaal.

Al zou ik liever de andere arm zien, want volgens mij is ie rechtshandig. Scheelt weer zure stukjes.

Vervolgens drukt ie zelf datzelfde postbodestempel op Hendriks (wie is Driessen dan eigenlijk, de postbesteller?) en gaat vervolgens met een uitgestreken smoel staan verkondigen dat Hendriks 2-0 achter staat.

Dat is nog niet genoeg, want hockeydier Hendriks wordt ook nog even opgelijnd om te falen door fijntjes te zeggen dat hij 'voor het voetbal moet gaan staan'. Niet voor 'de voetballers' (wat Hendriks met zijn ervaring zou moeten kunnen), maar voor 'het voetbal' (waar Hendriks expertise niet ligt).

En dat constante gejank over visitekaartjes of schermen met de naam van Johan wordt ook oud. Cruijff heeft altijd een bloedhekel aan TD's gehad. Daar was dat 'Technisch hart' nou juist voor bedoeld. Hunter en Hamstra doen het voorlopig vèr boven verwachting. Laat hen met rust en vergelijk hen niet met Flecher, die gewoon heeft te knipmessen als die Glazers weer een maf idee hebben. Dat slaat nergens op.

20-08-2022 08:49

MrGreen +1715

Die vergelijking met ManU slaat helemaal nergens op. Dat is een club die het bezit is van een stel gewetenloze geldwolven, die enkel als doel hebben de club commercieel uit te buiten.
Ajax is een voetbalclub met een duidelijk filosofie over hoe het voetbal moet worden gespeeld en hoe je daar met eigen jeugd en slimme ideeën toe komt.

Gewoon een rancuneus naar mannetje, die Valentijn...

19-08-2022 16:12

3sterren +20205

Technisch Directeur, Technisch Manager, Technisch Assitant, what’s in the name ?

Zolang Hamstra & Huntelaar spelers halen die Ajax beter maken, goede contracten afsluiten, de talentvolste jeugdspelers weet binnen te houden, is er vooralsnog geen behoefte aan een persoon die het in zijn eentje doet. Zoveel is in de afgelopen seizoenen wel duidelijk geworden, toen Overmars nog solo het technische beleid uitstippelde.

H2 bleek deze transferwindow heel goed hun mannetje te staan, en hun gebundelde krachten hebben, zo het zich laat aanzien, geleid tot een fraaie en kwalitatief sterke selectie.

Of er ook daadwerkelijk een fraai elftal op de been kan worden gebracht, die op alle fronten kan meedoen om de prijzen, dat zal nog moeten blijken.
Maar ik heb er in ieder geval zin in.

Waar Ajax absoluut geen behoefte aan heeft, is aan een onruststoker type Valentijn Driessen ...

19-08-2022 15:32

Ajax14AMS +25205

Pijpen dansen rot toch op, alsof we een stel dictators hebben waar je naar moet luisteren. Iedereen werkt juist in harmonie samen en dat moet je zo houden

19-08-2022 15:28

RuffRhythim +24837

Ik wou ff melden dat ik geen reet zin heb om weer een rioolstukkie te lezen van deze opperkwal der opperkwallen, hoop niet dat iemand dat heel erg vind...

19-08-2022 13:42

Flaco +19583

Ik heb net serieus een hele grote kwal van het strand gehaald. Die leek precies op Valentijn.

19-08-2022 14:05

RuffRhythim +24837

Best lullig voor die kwal dat ie nou juist op zo'n mispunt moet lijken

19-08-2022 14:25

Eurysaces +29532

Volgens mij hebben we net 80 miljoen geweigerd, dat is toch een overwinning voor het voetbal binnen de club.

Zeuren of hij een voetballer of een hockeyer is, vind ik niet interessant. Het is mooi dat het iemand met een topsport achtergrond is binnen een teamsport, die weten meestal wel waar de belangen liggen. Daarnaast zou hij de rechter hand van van der Sar zijn, een voetballer. Pas als van der Sar en Huntelaar vervangen worden door niet voetballers, zou ik mij zorgen maken.

Als Cruijff naar het huidige Ajax kijkt, met voetballers die de koers op het veld bepalen, denk ik dat hij trots zal zijn. We zijn een finale in de EL en een halve finale in de CL verder na zijn revolutie en de club blijft groeien..

19-08-2022 13:28

Dani1981 +224

Wat is die kerel toch vemoeiend zeg! Ik ben na 3 regels afgehaakt te lezen. Dat meneer Driesen uberhaupt nog een platform krijgt om te stoken.

19-08-2022 13:22

Koningtoto +60592

Het zoveelste baggerstuk van Valentino. Man wat hoop ik dat die vent een keer per ongeluk het supportershome binnen wandelt.

19-08-2022 12:57

HallelujahAmsterdam +10641

Driessen gaat in dit stuk verbaal los , alsof hij namens Cruijff spreekt.

Mey name dat zijn kritiek slaat op 'het uithollen van de top bij AJAX van ex voetballers , en dat die er niet meer zijn ' slaat nergens op. Hendriks heeft altijd in de topsport gezeten. Niet perse voetbal , maar Cruijff kwam zelf ook met Kinsbergen aanschijten. Ging Cruijff om de topsport gedachtegoed in combinatie met management.

Driessen gaat zelfs zo ver om 'bestuurlijke parallellen te trekken met ManU.
Die opmerking is nergens op gebaseerd , omdat het management bij Glazer ligt , feitelijk bij 1 persoon en iedereen in loondienst is.
Heel ander bedrijfsstructuur dan AJAX

19-08-2022 12:40

Pietsnot +15019

Inderdaad. Uit naam van een overleden persoon spreken is al ongemakkelijk, zeker als het uit naam van Cruyff is, en al helemaal als het iemand is die zo'n slecht karakter heeft als Ratje V. Bovendien haat hij Ajax en doet hij nu net alsof hij het beste met Ajax voorheeft

19-08-2022 13:27

HallelujahAmsterdam +10641

Zo , ik dacht het , jij zegt het ; dat ie namens iemand spreekt die overleden is en in alles zelf vertegenwoordigd in wat de overledene niet is.

19-08-2022 14:09

Jeugd +24868

Valentijn komt in het stuk ook met geen enkel alternatief. Het is weer als vanouds ongefundeerd en feitelijk onjuist afzeiken om te zeiken. Alvast vooruit lopen op wat er allemaal mis zal gaan. Want ja de RVC kan er niks van en Marc en Edwin deden hetvallemaal alleen. Je kunt ook een compliment geven over hoe het gegaan is. Commercieel bijvoorbeeld super en financieel ondanks Corona ook.
Altijd zit hij te zeiken op Sar en nu is al het positieve te danken aan Sar en Overmars, de voetballers. Sar kan wel een rechterhand gebruiken, niks mis mee wat mij betreft.
Terugblik op hoe het dan allemaal zo misgelopen is onder deze directie, ook Lenderink en RVC 🤔
Feit:
Resultaten op voetbal gebied......Ajax ontwikkelt zich prima op voetbalgebied de afgelopen jaren. Landskampioenschappen✅️
CL jaar op jaar, incl doelstelling groepsfase overleven diverse keren behaald✅️
Aantrekkelijk voetbal gespeeld✅️
Beker gewonnen✅️
Transfers........Er zijn zowel uitgaand als inkomend stappen gemaakt in de transfers.
Het niveau dat we kunnen aankopen is gestegen en uitgaand hebben we verdigers verkocht voor 65 en zelfs 80 miljoen. Als je dat 5 jaar geleden gezegd had was je rechtstreeks naar een gesticht verwezen.
Succesvol de zuid amerikaanse markt geopend. Alvarez, Antony, Martinez, bij elkaar zo'n 175miljoen waard👌 en 50 miljoen gekost.
De 1e indrukken van H&H zijn top, ik vind dat ze slagvaardig gehandeld hebben. Dat Hamstra geen TD is zal me een zorg zijn. Na de transferperiode, als de rust enigszins terugkeert zal er best gesproken worden over de structuur. Misschien wordt Hamstra TD en mag Hunterlaar nog een een jaar als technisch manager fungeren om verder te ontwikkelen?
Jeugd.....
De afgelopen 5 jaar zijn diverse spelers uit de jeugd vast onderdeel van de selectie geworden en (deels) weer verkocht.
Mazraoui, Gravenberch, de Jong, Rensch, de Ligt, Timber en voor wie het alweer vergeten is, zelfs een speler als Dest ging voor 20 miljoen weg.

Ja Valentijn staat nu eenmaal zuur in het leven en ziet alles door wen donkere bril. Roddels, onrust stoken en ongefundeerde berichten verspreiden is zijn brood. Wat zou die man anders moeten doen?

19-08-2022 12:36

Biss +10346

Afgelopen 5 jaar heb je het over, dat kwam niet uit de lucht vallen toch?
Dat kwam door het beleid wat 8-9 jaar geleden is ingezet (door, inderdaad, Cruijff). Toen is er gezaaid wat we 5-6 jaar lang hebben kunnen oogsten.
Het beleid wat nu gevoerd wordt lijkt dus prima vanwege alle successen die je benoemt, maar dat klopt niet.
Stel jezelf dan de vraag waar Ajax staat over 5 jaar als we het huidige beleid door zetten, daar gaat het om.

Natuurlijk is het ook allemaal niet zo zwart-wit als ik omschrijf. Successen komen door allerlei verschillende factoren binnen een bepaald beleid. Dit goede beleid is toen gestart met Cruijff en goed uitgevoerd door bepaalde mensen binnen Ajax destijds, door anderen is het juist slecht uitgevoerd en zelfs over boord gegooid.
De kant die Ajax laatste jaren op gaat bevalt me niet, maar dat zullen we pas over enige tijd merken.

19-08-2022 13:07

Jeugd +24868

Conclusie is, het gaat goed en er is wat mij betreft geen signaal dat het de verkeerde kant op gaat. Dat ben kk dus niet met je eens. Sterker nog, het gaat de goede kant op. Het succes is niet alleen beleid of bestuur. Het succes wordt ook grotendeels bepaald door de mensen die dagelijks met hun poten in de klei staan. Van de kantine tot de trainers en de spelers. Dat komt echt niet allemaal door 8 of 9 jaar geleden.

19-08-2022 13:21

Biss +10346

Dan zijn we het oneens, dat kan 😄
Als je een uniek en succesvol beleid (wat dus wel bewezen is afgelopen jaren) overboord gooit en een andere weg in slaat, vind ik dat wel een signaal. Het is namelijk een weg die de topclubs ook bewandelen, met ongeveer 10x zo veel budget. Dus dat ga je als Ajax zijnde nooit winnen.
Zeker weten kan ik of jij het niet, omdat we te weinig inkijk in de keuken van Ajax hebben. Daarom zeg ik ook dat we het pas over enige tijd écht zullen merken.

En ik zei juist dat het niet allemaal zo zwart wit is, dus inderdaad komt het niet állemaal door 8-9 jaar geleden.

19-08-2022 13:35

Kaatje +4812

Persoonlijk zie ik ook graag (oud)sporters en met voetbalgogme op bestuursvlak bij Ajax.
Frank Rijkaard had ik bijvoorbeeld graag een functie zien vervullen binnen Ajax.
Deze Hendriks ken ik slechts als de man gelinkt aan o.a. hockey en NOC-NSF. Met goede en slechte publiciteit. Maar ach, wie niet tegenwoordig...

19-08-2022 12:34

Dolblij +45416

Als Driessen echt iets kon hadden ze hem wellicht al eens voor een functie gepolst.

19-08-2022 12:30

In Bassey we trust +15361

Jammer dat je zo'n Driessen nooit in een uitgaansgelegenheid tegenkomt. Die zou je toch in een bezopen bui heerlijk op z'n bek kunnen slaan.

19-08-2022 12:27

ibrAjax +1076

AS doe iedereen hier een plezier en plaats geen berichten meer van dhr Driessen.

19-08-2022 12:14

El Pistolero +4932

Dit verhaal rammelt zoals de meeste verhalen van Driessen weer aan alle kanten en is zo lachwekkend dat ik me heb afgevraagd of het wel de moeite waard was om er op te reageren. Ik heb besloten om het toch te doen. Wat Driessen de RvC van Ajax feitelijk verwijt is dat die haar werk doet. En wat hij over Susan Lenderink zegt, is niet alleen ronduit schofterig maar ook nog eens volstrekt ongeloofwaardig aangezien Ajax als de transfer van Kaplan haar beslag heeft gekregen, een kleine 100 miljoen aan transfers heeft uitgegeven. Kennelijk ziet Driessen in Hendriks de gedoodverfde opvolger van Ten Hag, een geschikt slachtoffer om voor karaktermoord in aanmerking te komen. Dit zou zomaar eens een voorbode kunnen zijn van wat we eerder met Ten Hag en Bosz hebben meegemaakt, het zou mee in ieder geval niet verbazen. Driessen heeft het IQ van een basisscholier en waarschijnlijk doe ik die basisscholier waarschijnlijk nog tekort mee. De uitspraak dat Susan Lenderink zich zou bemoeien met van alles en nog wat buiten haar portefeuille valt, is retoriek van een kind aangezien Lenderink bij Ajax over de centjes gaat en met transferzaken (daar doelt hij voornamelijk op) veel geld is gemoeid. Dan is het natuurlijk volstrekt logisch dat ze daar inbreng in heeft, als ze zich daar niet mee zou bemoeien zou ze binnen de kortste keren haar koffers kunnen pakken omdat ze dan ongeschikt zou zijn voor haar job. Het is natuurlijk niet zo dat ze H&H gaat voorschrijven over welke speler ze moeten gaan onderhandelen, haar inbreng geldt alleen het financiële aspect van de onderhandelingen en dat Driessen daar moeite mee heeft, zegt meer over hem dan over Lenderink. Feitelijk verwijt hij haar net als de RvC dat ze haar werk doet. En dat ze een kei is in haar werk, blijkt genoegzaam uit het feit dat Ajax ondanks een massief uitgavenpatroon vrijwel altijd zwarte cijfers weet te schrijven. Zelfs in het zware Coronajaar, waarin Ajax van alle clubs het hardst werd getroffen en alle supporters die dat wilden naar eigen keuze volledig schadeloos heeft gesteld voor het feit dat ze niets met hun seizoenskaart konden, heeft de directie uitstekend werk geleverd door de schade beperkt te houden tot 8 miljoen, waar bijv. PSV ondanks veel lagere uitgaven een verlies van 23 miljoen heeft moeten slikken.

Het verhaal van Driessen raakt inhoudelijk kant nog wal, alleen al omdat het natuurlijk volstrekt irrelevant is uit hoeveel voetbalmensen de directie bestaat, het gaat erom dat de voetbalbeslissingen door voetbalmensen genomen worden en of dat nu door Overmars en Van der Sar gebeurt of dat Van der Sar dat alleen doet met Hamstra en Huntelaar als belangrijke adviseurs maakt geen enkel verschil. Driessen koketteert net als menig andere graag met Johan Cruijff, maar uit zijn uitspraak dat Cruijff zich zou omdraaien in zijn graf vanwege de komst van Maurits Hendriks, toont maar weer eens aan dat hij werkelijk helemaal niets van de man begrijpt. Cruijff was namelijk een groot voorstander van het betrekken bij het voetbal van professionals uit andere sporten en wat je ook van Hendriks vindt, je kunt niet beweren dat het geen sportprofessional is. De uitspraak dat Cruijff zich in zijn graf zou omdraaien vanwege de manier waarop men bij Ajax te werk gaat, is sowieso al niet serieus te nemen omdat Jordi zeer recentelijk nog uitsprak dat zijn vader trots zou zijn op het huidige Ajax en zelfs Jonk complimenteus over de manier waarop de club zich ontwikkelt.

19-08-2022 12:02

Nick14 +25889

Jordi Cruijff en Jonk zijn beschaafde mensen die zich niet openbaar negatief willen uitlaten over Ajax.

Uit tweede hand kan ik je vertellen dat Jonk een hele andere opvatting heeft.
Met name over De Toekomst.

19-08-2022 12:27

El Pistolero +4932

"Jordi Cruijff en Jonk zijn beschaafde mensen die zich niet openbaar negatief willen uitlaten over Ajax".

Heeft niet zoveel met beschaving te maken, uitspraken doen die je niet meent, is zelfs onbeschaafd. Jonk en Jordi hadden zich ook op de vlakte kunnen houden en aangezien ze uit eigen beweging hebben gezegd te genieten van Ajax en trots te zijn op de club, ga ik ervan uit dat ze dat menen, al was het alleen maar omdat ik het met je eens ben dat het beschaafde mensen zijn. Dat Jonk een andere opvatting zou hebben over de Toekomst, zegt me persoonlijk niet zoveel omdat hij zelf meermaals heeft gezegd er nooit meer te komen en een oordeel niet zo heel veel waard is als het is gebaseerd op waarnemingen op afstand. Bovendien zou oud zeer daar ook een rol in kunnen spelen. Jonk kan dan wel een beschaafd mens zijn, maar het blijkt ook regelmatig dat niets menselijks hem vreemd is. Is ook helemaal niet erg, dat hebben we allemaal op zijn tijd. Jonk was bij Ajax een voortreffelijk opleider, maar als manager schoot hij ernstig tekort. Daardoor was hij ongeschikt voor zijn functie en heeft hij uiteindelijk ook het veld moeten ruimen. Ik denk dat zijn erfenis in uitstekende handen is bij Said Ouaali.

19-08-2022 12:49

Simpelishetmoeilijkst +25337

Als Falentijntje een beetje kon schrijven, en een goede journalist zou zijn, zou hij schrijven hoe fantastisch Ajax is! Domkop, maar dat weten we al heel erg lang.

19-08-2022 11:59

AlexIbarra +19290

Fijn, zo'n Valentijn die alvast met een overzicht komt wat Hendriks allemaal Niet moet doen.

'Volgens de buitenwacht' zijn Sar en Overmars domoren, aldus Driessen. Ik heb juist een hoop lof gehoord voor beiden, tot Marc een beetje boven zijn stand ging leven..
'Op de burelen' wordt Lenderink dan weer gezien als postbode van de RvC. Toen we niemand haalden lag het aan haar zuinigheid en nu er 110 miljoen is uitgegeven, is ze postbode.

Er staan zoveel negatieve aannames en 'wat als' scenario's in dit stukje, dat ik nu nog steeds niet snap waarom Hendriks op dit moment geen goede rechterhand voor Sar kan zijn.
Ik lees alleen maar zuur, ipv argumenten waarom Kroes beter is. Of Patje, of Danny Blind.
Sar had jarenlang een mentorfiguur in Kinsbergen, en krijgt nu met Hendriks een ballerig type als rechterhand. Overmars is weg maar wordt vervangen door een duo. Is dat erg?

Ajax blijft een voetbalclub en geen multinational maar als ik eerlijk ben, zie ik het bestuur niet zo heel veel verkeerd doen. Steeds meer mensen zeiken over hoeveel geld Ajax heeft en hoe oneerlijk alles is in NL. En er wordt ook flink geld verdiend maar niet echt over de ruggen van de supporters in het altijd uitverkochte stadion. Prijzen en compensaties zijn gewoon netjes.
Menselijke kwesties a la Nouri, Lang, Promes, Overmars, Ihattaren worden redelijk afgehandeld, en de media- en marketingafdelingen winnen zelfs hun eigen prijzen.

Je kunt altijd in hokjes denken.
'A is een buitenlander', 'B komt niet uit het voetbal', 'C is een vriendje van D', 'E heeft alleen ervaring bij kleine clubs zoals F', maar zo heeft elk profiel zijn voor- en nadelen.
En naast een Ed, Klaas en Danny voor de voetbalkennis, lijkt een Maurits voor de zakelijke structuur me juist niet zo'n gekke combinatie. Zeker als Sar dat zelf graag wil.

Ik heb geen idee of dit de beste keus is maar het omgekeerde lijkt me ook wat overdreven.

19-08-2022 11:56

KleineReus +6539

Misschien moet Valentijn eens een roman gaan schrijven. Dan heeft de wereld minder last van hem.

19-08-2022 11:55

Psychevore +21186

Ik las de titel van dit stuk en vroeg me af wat voor dwaas nu weer met dit soort teksten kwam. Maar natuurlijk, het is weer die fucking Valentijn.

19-08-2022 11:29

Pietsnot +15019

Valentijn Driessen, oftewel, Ratje voor insiders

19-08-2022 11:36

Schip +23520

Mijn hemel, wat een ontstellend stukje riooljournalistiek...Teringjantje. Die gast loopt echt weer te alles te insinueren, te intrigeren en conflicten te veroorzaken.

De RvC die grip probeert te krijgen? Wat lult hij nou? De RvC moet controleren en doen dat. Sar en Overmars zijn net zulke 'carrieretijgers' als Lenderink of Driessen zelf: iedereen krijgt er voor betaald.

En het is niet zo dat Cruijff mensen of oud voetballers het huidige beleid hebben gemaakt. Van Duivenbode was ook een Cruijff adept en oud speler, maar was heel erg pro opleiding en anti transfers. Old skool en wars van hoge salarissen waarschijnlijk. Prima als bewaker van de spaarpot, maar het tegenbeeld van Overmars. Bergkamp en Jonk eigenlijk ook wel, zij het ietsje meer gematigd misschien.

Overmars heeft uiteindelijk gelijk gekregen met zijn doorbreken van het salaris en transfersom plafond. Dat heeft geen reet te maken met je achtergrond. Bovendien heeft de RvC daar toestemming voor gegeven. Er is wat dat betreft geen strijd tussen de RvC en directie, maar een balans met checks en balances. Je wilt namelijk niet weer in de eind jaren 90 beging 2000 situatie komen met dure buitenlanders die niet veel toevoegen en een verwaterde jeugd, maar ook niet marginaal Europees spelen doordat je niet durft te investeren.

Dat vergt altijd scherpe discussies en controles tussen beide organen. Volgens mij werkt het redelijk goed zo.

Sar gaat echt geen rechterhand accepteren als hij dat zelf niet graag zou willen. Hij heeft in het verleden zelf juist gevraagd om die ondersteuning en gevraagd om verlenging. En de Telegraaf ziet er een soort machtspolitiek spel in op het niveau van de House of Cards. Wat een ontzettend vies mormel die Driessen.

19-08-2022 10:58

Babangida83 +23933

Van Duivenbode was niet anti-transfers. Dat is fout geformuleerd. Ook niet wars van hoge salarissen. Wel van te veel risico nemen. (En we hebben risico genomen, dus ook weer niet geheel onterecht.)

Sar heeft niet veel te willen, want dan ligt hij er zelf uit. Daar gaat de RvC namelijk over. En net zoals met Jonk, vinden ze echt wel een stok om mee te slaan als het moet. Op basis van Driessens informatie over Lenderink, is zij blijkbaar een poppet van de RvC. Het blijft onduidelijk wat voor informatie dat is. Dus daar ben ik wel benieuwd naar, als het zo is.

19-08-2022 11:29

Psychevore +21186

Jij kunt echt zo bij de Telegraaf aan het werk. Vooral die laatste drie zinnen van je.

19-08-2022 11:37

Babangida83 +23933

Het enige waar ik vanuit ga, is dat Driessen niet zomaar wat zegt. Hij maakt zaken alleen vaak net anders of groter dan ze zijn. Dat maakt het nog geen riooljournalistiek. Wel wat minder serieus. Daar zou je doorheen moeten kijken bij hem. Alles helemaal afdoen als onzin, is onzinnig.

19-08-2022 11:45

Schip +23520

Dat is niet fout, maar hooguit scherp geformuleerd. Op praktisch niveau was Van Duivenbode tegen vrijwel iedere aankoop. Het uitgangspunt dat een speler pas aangekocht mag worden als hij een directe meerwaarde vormt stuitte namelijk op het transferplafond, dat onrealistisch laag was ingesteld.

Dat noem je een catch 22. Kun je wel net doen alsof hij voor transfers was, maar die komen er dan niet.

En ook qua salarissen was hij nog van de oude benadering dat je het eerst moet verdienen, laag basissalaris, hoge bonussen etc. Allemaal achterhaald. Je moet competitief zijn.

Ik heb waardering voor zijn filosofie, en die van Jonk en Bergkamp leken er erg op, maar uiteindelijk heeft de Overmars lijn gezorgd voor de sportieve EN financiele doorbraak.

KWam hij volgens mij ook pas echt achter na de Ziyech transfer. Daaruit bleek dat dure transfers echt kunnen lonen en was de blauwdruk voor Tadic en Blind: oudere, meer ervaren kwaliteitsspelers die het basisniveau van het team kunnen verhogen.

Jonk was zelfs nog tegen transfers als Sanchez, Cassiera en die rechtsback. Enkel Sanchez heeft het gehaald, maar dat was dan ook gelijk een mega resultaat qua sportieve inbreng en financiële opbrengsten.

Valt me op dat je kritiekloos overneemt dat Lenderink ''blijkbaar' een marionet is van de RvC. Wat een goedkope nonsens. Iedere financieel directeur moet op de centen letten. Slop was niet anders. Dat betekent dat je automatisch al meer vanuit een controlerende hoek kijkt naar de uitgaven en inkomsten, waarbij je aanleunt tegen een RvC. Ze komt prima over, zoekt niet de spotlights en financieel wordt een mooie lijn gezocht van investeren. Een bod weigeren van 80mj. Dacht je nou echt dat een FD dat goed zou keuren als dat een verlengstuk was van een RvC die probeert grip te krijgen op een directie? Dat is echt ondenkbaar, terwijl zoiets op directieniveau wordt besproken en beslist.

En nee, Sar kan niet zomaar worden ontslagen door een RvC en zo is die verhouding ook totaal niet. De AvA zit er nog tussen en die bepalen het lot van de RvC. Alles hangt aan elkaar van waarborgen. Waar heb je het over man. Sar is een uithangbord en de RvC doet er alles aan hem te faciliteren. Juist door die ondersteuning te bieden.

Jonk? Had een conflict met een directeur. Namelijk Overmars. Over de afbakening van zijn bevoegdheden en over het budget voor de opleiding. Hij was het niet eens met bepaalde aankopen. Dus met het TH en de directie. De RvC kwam er pas bij toen Sar apatisch stond toe te kijken en partijen niet bij elkaar kon krijgen terwijl Overmars een van de partijen was die betrokken was bij het conflict. Je doet net alsof de RvC hier instigator was.

De Telegraaf zit echt tenenkrommend fictieve machtstrijdjes te verzinnen. Te triest voor woorden. In de hoop dat er wat gevoelige zieltjes zijn die vatbaar zijn voor dit soort prut verhalen.

19-08-2022 11:47

Schip +23520

@ Psychevore: exact dat.

19-08-2022 11:48

Psychevore +21186

'Het enige waar ik vanuit ga, is dat Driessen niet zomaar wat zegt'

Lachwekkend. Als er iemand is die aantoonbaar maar wat loopt te kletsen dan is het Valentijn wel.

Wat voor belang heb jij dit domme gelul joh? Wat win jij er mee om het voor deze gek op te nemen alsof hij een serieuze journalist is en niet iemand die constant fikjes loopt te stoken?

19-08-2022 12:11

Babangida83 +23933

"aantoonbaar maar wat loopt te kletsen dan is het Valentijn wel"

Graag een voorbeeld van wat je bedoelt. Even voor de goede orde, ik verkondig nergens dat ik het de beste journalist van Nederland vind.

Waar ik op ageer is dat er met heel veel gemak wordt aangenomen dat er niet aan de poten van Sar gezaagd wordt. Als iets de afgelopen 20 jaar is gebleken, is dat dat bij Ajax een naïeve gedachte is. Dat kan zeker wel. En daarom is wat Valentijn zegt over Lenderink ook redelijk gevaarlijk. Want hij geeft er geen voorbeelden bij. En velen zullen dat nu als waarheid zien. Maar of hij loopt te kletsen, dat kun jij niet weten. Maar je kunt het ook niet selectief afdoen als dom gelul.

19-08-2022 13:43

Babangida83 +23933

@Schip, De RvC draagt de directeur voor aan de AVA ter benoeming. Daarnaast kan hij deze zonder de AVA ontslaan (het is OF, niet EN. De AVA kan het ook. Zijn niet beide benodigd.) Overmars is zelf opgestapt, maar anders had de RvC hem gewoon ontslagen. De RvC heeft die macht gewoon. Zie ook moment met Van Gaal destijds qua aanstelling. Ontslagen wordt er bijna nooit iemand in de praktijk. Die stappen dan zelf op, over het algemeen. De macht van de RvC is hierin bekend, zoals ook de Cruijff revolutie weer liet zien.

Volgens mij maak je verder een hoop voorbarige conclusies in je stukje. Tenzij je natuurlijk dicht bij het vuur zit? Ik zeg bijvoorbeeld dat Lenderink een marionet is op basis van Driessens informatie. Niet dat zij een marionet is.

Maar goed, laten wet het weer over Hendriks hebben.

19-08-2022 14:18

Steffenhagen +37930

Ajax zit in een spagaat . De club groei en de kwaliteit van de organisatie moet mee blijven groeien , en daarom val je dan vaak terug op de bekende namen in het netwerk . Just to be sure , maar daar zit ook weer het risico dat je afstand creeert van het voetbal. En in de tussentijd neem je geen risico en val je terug op types als Hendriks en Gerbrands . Helaas , want Valentijn heeft best wel een punt ,

19-08-2022 10:52

Dennisthebeast +3556

Wilde de naam Driessen eigenlijk nooit meer typen maar vooruit dan maar weer. Deze kwal zit voortdurend binnen de organisatie Ajax bv onrust te stoken. Wat zal deze bloedhond een slechte jeugd hebben gehad. Dan kan niet anders omdat hij telkens weer bij iedereen het bloed van onder de nagels vandaan trekt. Negatief nieuws over Ajax is een vorm van aandacht hé Valentijntje. Een bekentenis van geen vrienden hebben binnen de club. Je bent een eng mannetje die op tv en in je potcast’s, schuchter uit je nek lult. Het podium journalistiek ben jij niet waard. In dat vakgebied horen mensen te werken die eerlijk en oprecht nieuws verspreiden. Geen achterbakse leugenaars zoals jij het beroep journalist uitoefent. Je hebt serieus een hekel aan Ajax hè? Nou ik kan je verzekeren….De meeste Ajacieden nog meer aan jou! Van mij mogen ze jou compleet negeren tot een stadionverbod aan toe…..

19-08-2022 10:29

Yo +250

Het enige verschil met andere jaren is dat Overmars er niet is als directeur voetbalzaken. De RVC is al sinds Cruijff zijn veranderingen vrijwel alleen met mensen gevuld zonder voetbal achtergrond. Een voetbal kenner zat er (van Duivenbode en nu Blind maar die is nu tijdelijk weg). De bestuursraad heeft ook nooit vol gezeten met ex eerste elftal spelers. Daar is dus ook niks veranderd.

Ik snap ook wel dat je Hamstra of Huntelaar niet directeur voetbalzaken maakt. Je kan er maar eentje die functie geven. Je moet diegene een jarenlang contract geven. Ik snap dat ze nog even kijken of ze komend jaar ook nog goed hun taken uitvoeren. Hamstra wordt denk ik niet gezien als geschikte directeur voetbalzaken. Hij was dan ook gehaald als hulpje van Overmars. Ik denk dat Huntelaar misschien volgend jaar oktober willen benoemen tot directeur voetbalzaken als die er dan klaar voor is.

19-08-2022 10:24

Dusbaba +15418

Volgens mij wilde Cruijff juist geen TD.

19-08-2022 10:18

Babangida83 +23933

Precies. Die wilde een technisch hart. En dat zijn we nu toch weer een beetje terug aan het krijgen. Maar dan beter gemanaged.

Maar daar zat wel een directeur voetbal (oid) bij en een aparte directeur jeugdopleiding. Beide posities zijn niet meer. Al is dat voor de laatste tijdelijk en logisch verklaarbaar.

Dat is wel apart. Bij Unilever hebben ze bijvoorbeeld een Vice President IJs. Dat is logisch, want dat is hun product (inkomstengenerator) en dient vertegenwoordigd te zijn bij het management. Ajax heeft in principe twee producten. De jeugd en het Eerste elftal. Zo is de sponsoring ook verdeeld en het zijn zeker twee verschillende takken van sport, waarbij het erg van belang is dat er iemand is die tussen die twee takken beweegt. Want anders worden het twee aparte eilanden. Dat is wat Cruijff beoogde. En in ieder normaal internationaal bedrijf doen ze dat ook. Maar bij Ajax vindt iedereen met weinig voetbalverstand het raar. Omdat ze voetbal niet als product zien. Dat is gewoon amateuristisch eigenlijk, al zien die mensen in de RvC er erg professioneel uit en hebben ze ook veel ervaring (maar ja, in wat).

19-08-2022 11:17

Been +12520

Om even terug te komen op het grootste kritiekpunt van Cruijff destijds: hoeveel oud-eerste elftalspelers zitten er nu in de bestuursraad, RVC, en directie? Alleen vd Sar (nu Blind tijdelijk weg is)? De geschiedenis herhaalt zich!

19-08-2022 10:13

Babangida83 +23933

Koster zit nu in de RvC ipv Blind. En van de anderen is er nu één een ex-handbalster. Plus dat er niet alleen maar mannen meer in zitten. Dus in principe is dat nu beter geregeld. Ik ken die Anette Mosman alleen niet als professional.

19-08-2022 11:12

Been +12520

Welke Koster bedoel je? Daphne Koster? Die zit op zeker niet in één van de bestuursorganen van Ajax.

19-08-2022 11:19

Been +12520

Ah, ok. Ook geen oud-eerste elftal speler

19-08-2022 11:27

Babangida83 +23933

Adrie Koster. Is nog onze trainer geweest.

19-08-2022 11:31

Pietsnot +15019

Deed het verdienstelijk. Kunnen we niks anders van maken

19-08-2022 11:35

Been +12520

Trainer maar geen speler, een wezenlijk verschil.

19-08-2022 12:59

Aurelius1 +19736

Ben het met Driessen eens. Er is volledig afgestapt van de lijn Cruijff en er lijkt geen visie meer binnen de club te zijn, behalve bij Van Geelen. Opnieuw worden allerlei beroepsbobo's aangesteld, en er wordt geld als water uitgegeven, waarvan nog moet blijken of de aankopen gaan renderen. Overmars trok jeugd aan uit het buitenland als er een mindere lichting was. Hij had een langetermijnvisie en was bezig geld op te potten en het eigen vermogen steeds verder te vergroten, en daarnaast kapitaal op het veld te creëren.

19-08-2022 10:00

De Stift +7093

Wat een ongelofelijke onruststoker is die Driessen. Cruijff zou zich omdraaien in zijn graf… Ondertussen hebben op dit moment Van de Sar, Hamstra en Huntelaar het voor het zeggen. Drie oud-voetballers. En die worden ondersteund door professionals met andere kwaliteiten. Precies volgens de visie van Cruijff. En over een jaar of wat verwacht ik dat jongens als Schone, Blind en Tadic ook weer een van betekenis gaan spelen op voetbaltechnisch gebied.

De vergelijking met Man Unitited is ook absurd. Dat is een visieloze club in verval. Terwijl Ajax al jaren de omgekeerde weg bewandeld.

19-08-2022 09:53

Aurelius1 +19736

Met het wegvallen van Overmars is alle visie binnen de club verdwenen.

19-08-2022 10:01

ajaxcied4life +26058

Overmars was meer een sjacheraar en fikser dan een visionair. Mind you.

19-08-2022 10:17

Aurelius1 +19736

Hij was het allebei.

19-08-2022 10:23

WillyBrokamp +11117

?? Je bedoelt: vieze

19-08-2022 10:39

Been +12520

Hamstra en Huntelaar hebben als het puntje bij paaltje komt helemaal niets te zeggen want ze zitten niet in de directie. Dat is het grootste gevolg van het vertrek van Overmars, dat er geen voetbaltechnische vertegenwoordiging meer zit in de directie van Ajax.

19-08-2022 11:21

Babangida83 +23933

Huidige directie bestaat uit Geelen & Sar, volgens mij. Als ik er niet eentje mis. Daar zit natuurlijk wel voetbal in ook. Maar niet iemand die direct verantwoordelijk is voor dat voetbal. En vergeet de jeugdopleiding niet. Als marketing onderdeel is van de directie, dan de jeugdopleiding toch op zijn minst ook. Maar ik denk wel dat Hamstelaar een kort lijntje hebben met Sar. Dat is misschien wat veel voor Sar alleen, maar dat het er helemaal niet is, dat is ook weer niet zo.

19-08-2022 14:43

Benleiden +7280

Waarom is het niet goed in deze samenstelling? Ik heb ook nog een trauma vanuit het verleden, maar nu is het zo dat zakelijke mensen op de achtergrond werken en de ‘voetbalmensen’ op de voorgrond. Of moeten we ook alleen maar ex-voetballers in de RvC en directie hebben? Neemt niet weg dat wat Valentijn zegt tegen het licht moet worden gehouden, want het zou inderdaad wederom een coup kunnen zijn om het voetbaltechnische weer in te kapselen.

Mocht dit het geval zijn dan hoop ik héél goed dat deze mensen weten waarmee ze bezig zijn. Vroeger waren ze hun leven dan al niet veilig, in deze tijd gaan mensen het niet meer pikken. Dat moeten ze wel goed onthouden. Let op: ik bedreig ze niet, maar deze club pak je nu echt niet meer van de supporters af. Dus brengen ze Ajax verder dan zijn ze koning, gaan ze Ajax gebruiken dan hebben ze een probleem. Hier ben ik heilig van overtuigd.

19-08-2022 09:47

31xAjax +7960

Binnen no time gaan Hamstra en Huntelaar aan Hendriks rapporteren....

19-08-2022 09:47

JaapStam +137516

Valentijn en Maurits hebben samen 1 ding gemeen; wat een paupers!!!

19-08-2022 09:45

401Middenweg401 +6044

Kan deze gek geen column krijgen in de Linda of de Donald Duck of ergens waar ik er geen last van heb? Dank u wel.

19-08-2022 09:45

remco.p +1158

Niemand zegt dat jij met je vinger op de headline moet drukken.
Vraag je bevestiging of wij het erg vinden dat je hr driesen leuk vind.
Ach we leven in een bijzondere tijd zet em op 😉

19-08-2022 09:52

401Middenweg401 +6044

Dat klopt, dat hoef ik niet. Maar dan zou het fijn zijn dat in de headlines staat dat dit een stukje van deze dorpsidioot is. Is iedereen gelukkig. Jij met de stukjes uit de telegraaf, en ik wek niet langer de indruk dat ik belangrijk zou vinden wat remco.p vindt.

19-08-2022 09:57

remco.p +1158

Je reageerd er wel op je kan ook gaan vissen.

19-08-2022 10:07

401Middenweg401 +6044

Ik ben een heel beleefd jongetje.

19-08-2022 10:09

Tecmessa +1754

Wat een quatsch. Alsof de RvC Overmars eruit gejaagd heeft, dat heeft ie toch echt zelf gedaan. En aangezien elke benoeming op directieniveau moet worden gedaan door de RvC (dat is de bedrijfstructuur van een NV), is het heel makkelijk om alle nieuwkomers als 'vriendje van de RvC'af te schilderen. Ik heb nog geen onvertogen woord gehoord over Lenferink, volgens mij loopt iedereen binnnen de organisatie met haar weg. Stemmingmakerij dit van Valentijn, echt een rancuneus mannetje.

19-08-2022 09:43

Been +12520

De RvC heeft blijkbaar wel besloten dat het "niet nodig" is om Overmars te vervangen in de directie.

19-08-2022 11:22

Icu +1360

Ik hoop wel dat ze de aanstelling van h2 officieel maken. Kunnen wel stellen dat ze uitstekend gewerkt hebben deze transferperiode.

19-08-2022 09:41

InOvermarswetrust +3003

Bijna nooit eens met Falentijn. Maar vandaag is een uitzondering. Ik ben niet blij met deze aanstelling

19-08-2022 09:35

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Ja ja, falentijntje heeft weer iets gevonden. Geobsedeerd door Ajax die vent.

19-08-2022 09:30

remco.p +1158

Valentijn ik heb effe gegoogeld hoe je het schrijft ik las de zin zo raar.
Ik zag een F (ik denk feyenoord)
We hebben last van mollen.
Of is F valentijn een.....

19-08-2022 09:56

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Je ziet een f en je denkt direct aan feyenoord
Zegt genoeg over jou denk ik

19-08-2022 10:09

remco.p +1158

Nou ik wou eerst wat over de spelfout zeggen.
Maar ik denk hoe verpak ik dat vriendelijk.
Als een grap
Heb jij ergens last van dat je dat niet snapt.
Dan is het verklaarbaar.
ga is een half uurtje in de sauna effe bijkomen.
En kom dan terug met uitleg graag.
jij ook fijne dag lieverd.

19-08-2022 10:13

AFCACruijff14 +162172

Los of Driessen wel of niet gelijk heeft, maar die man is wel echt al een hele tijd het punt voorbij dat hij vermakelijk kritisch is. Dit is gewoon dagelijks je pen in azijn dippen en een zuur stuk schrijven, gewoon omdat dat bij je past. En dan ook meestal nog zonder enige kennis van zaken, samen met die bolle muppet van zijn sportredactie naast hem.

19-08-2022 09:25

DrFootball +15145

Wat een enorm op tendentieus geschreven stukje Valentijn. Echt zo doorzichtig...

19-08-2022 09:16

Sniperbooya +1128

Tja, Ten Hag kan niet meer dus moet ie maar iets anders zoeken :D

19-08-2022 09:12

ajaxminimax +5471

Wanneer je denkt dat het niet meer triester kan die stukken van Valentijn, presteert hij het gewoon weer. Echt onbegrijpelijk dat deze dwaas altijd zijn functie mag houden bij de telegraaf.

19-08-2022 09:06

sucre +15241

Ik ben het meestal oneens met Valentijn, maar hier heeft hij wel goede punten hoor. Er moet gewoon weer iemand met echt voetbalverstand in de directie. Hamstra voor tijdelijk en daarna Huntelaar. De bobo's moeten niet de overhand krijgen. Ik krijg alweer de kriebels als ik denk aan Ten Have en Sturkenboom.....

19-08-2022 08:58

ajaxminimax +5471

De mensen die er nu inzitten kun je niet vergelijken met Sturkenboom en Ten Have.. Hamstra is trouwens gewoon iemand uit het voetbal. Denk dat die Hendriks niet zo verkeerd is, misschien geen voetbalachtergrond, maar wel iemand die jaren lang de scepter zwaaide bij de NOC-NSF en dat is toch een organisatie waar tig sporten bij horen. En hoe Driessen Lenderink afvalt is erg zielig wat heeft die beste vrouw misdaan? Driessen heeft daar vast een keer een blauwtje bij opgelopen.

19-08-2022 09:12

sucre +15241

Ik zeg toch ook dat Hamstra in de directie moet? Dat is iemand uit voetbal, net zoals Huntelaar. Hendriks niet verkeerd? Iemand uit hockey en bobo bij NOC-NSF, ik heb het er niet zo op. Ik weet niet wat Lenderink misdaan heeft, maar ik heb bij Hendriks op 1e gezicht geen goed gevoel. Liever een Molenaar bijvoorbeeld.

19-08-2022 10:10

Peewee +364

als dit geen grensoverschrijdend gezeik is ..... OVERMARS TERUGHALEN !!!

19-08-2022 08:51

VanOranjeNassau +1304

Balans is het sleutelwoord. Hendriks heeft zich meer dan bewezen in de sportwereld, dus volgens mij een prima aanvulling. Niet te vergelijken met een bobo die nog nooit op een sportveld heeft gestaan.

19-08-2022 08:43

Been +12520

Een hockeyer krijgt zeggenschap over de jeugdopleiding van Ajax. Juist die portefeuille zou je onder van der Sar verwachten.

19-08-2022 11:24

Ricoteb +53174

Driessen moet weer even een stukje azijn kwijt. Hamstra en Huntelaar zijn op dit moment de TD’s, alleen nog niet in titel. Het enige verschil is dus dat ze boven de 1 miljoen geen tekenrechten hebben. Dat is ook logisch, want het was vrij duidelijk dat zij deze zomer de kans kregen zich te bewijzen. En die hebben ze toch vrij duidelijk gepakt, dus kan me niet voorstellen dat een promotie in titel er niet inzit. Geelen is een topper. Lenderink lijkt iets strenger op de financiën te zitten dan Slop, maar voorlopig heb ik niet het idee dat ze transfers of zoiets heeft tegen gehouden. Tuurlijk wil een RVC een directie hebben die hun visie volgt, lijkt me vreemd om als commissaris alleen mensen aan te stellen waar je het consequent niet mee eens bent.

19-08-2022 08:42

trodat4030 +97066

Haha de man is nog niet aangesteld of Valentijntje is de stoelpootjes al aan het doorzagen.

19-08-2022 08:40

Icu +1360

Valentijn heeft vroeger een blauwtje gelopen bij onze Lenderink, kan niet anders.

19-08-2022 08:37

Nr.10 +111350

Is Hamstra niet gewoon de td nu? Anders zal dat binnenkort toch wel geformaliseerd worden, hij en de Hunter doen toch gewoon het technische beleid. Wat ook betekent dat er met de Hunter een voetballer, en Ajacied, bij is gekomen, maar goed.
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom er vaak van die gare mensen in de RvC komen. Is dat niet te voorkomen? Dat is geen ingewikkeld werk (Danny Blind kan het ook), en geen full-time baan. Oud-voetballers die wat kunnen en zich een beetje ontwikkeld hebben moeten daar toch meer in te zetten zijn?
Of bijvoorbeeld Keje Molenaar? Dean Gorré? Christian Poulsen?

19-08-2022 08:27

Dulp +358

Ik denk dat het juist verstandig is dat in de RvC veel mensen zitten die kijken naar - en dus verstand hebben van - de zakelijke en bedrijfsmatige kant van de club. Anders zit je straks in eenzelfde situatie als Barcalona.

19-08-2022 09:28

Nr.10 +111350

Mwah, men dacht ook dat ex-voetballers als VD Sar en Overmars de directie niet zouden kunnen leiden. Dat werk wat je in de RvC doet is veel makkelijker dan zo’n full time directie baan.
Je moet dan dus wel kijken naar ex-spelers die zich ook verder ontwikkelen naast het voetbal, en niet afgaan op een grote naam.

19-08-2022 11:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.