Endt oppert Grim: 'Hij heeft laten zien dat hij het managen van groepen goed aankan'

door Wessel Kroon 109

Bron VoetbalNieuws

Endt oppert Grim: 'Hij heeft laten zien dat hij het managen van groepen goed aankan'

door Wessel Kroon 109

Bron VoetbalNieuws

Laatst geüpdatet

Fred Grim is volgens David Endt de ideale opvolger van Alfred Schreuder. Ajax is sinds het ontslag van Schreuder op zoek naar een nieuwe trainer. In gesprek met VoetbalNieuws gaat Endt in op de huidige situatie bij Ajax.

'Als je kijkt naar trainers met een vleugje Ajax en de nodige ervaring kom je bij hem uit. Het is een man met visie en een goede kijk op het spel. Hij weet hoe de hazen lopen, is al ruim vijftien jaar actief als trainer', aldus de oude teammanager van Ajax. 'Grim is vrij en heeft in moeilijke omstandigheden toch overal een identiteit weten te plaatsen, ook bij kleinere clubs. Hij heeft laten zien dat hij het managen van groepen goed aankan. Hij is ook gepokt en gemazeld in de voor- en nadelen van het trainerschap. Dus hij zal niet snel onder de indruk. Hij speelt al vanaf zijn veertiende bij Ajax en heeft de wereld van verschillende kanten kunnen bekijken. Hij heeft ook bij het Nederlands elftal laten zien dat hij zijn mannetje staat'

Problemen bij Ajax

Endt is niet verbaasd over het ontslag van Schreuder. 'Het stond een beetje in de sterren geschreven als je naar de historie en de ambities van de club kijkt. Dan weet je dat een trainer, ongeacht zijn naam of status na een dergelijke prestatiereeks onder zware druk komt te staan. Bij Ajax heeft een gelijkspel de waarde van een nederlaag. Wanneer dat een reeks wordt, dan leidt het tot een onhoudbare situatie.'

Schreuder is echter niet de enige schuldige volgens Endt. 'Ik had ook niet het idee dat hij heel duidelijk werd ondersteund door de directie. Schreuder werd deze zomer aangesteld en kreeg de mogelijkheid om een elftal te formeren en ik denk dat daar ook wel redelijk tekort is geschoten. Ik denk dat Schreuder niet volledig de middelen heeft gekregen om echt een mooi en hecht team te maken. Het kan ook aan de trainer zelf liggen, want hij heeft de laatste periode ook wel een paar miskleunen gemaakt. Maar je kunt het nooit los zien van een complete organisatie.'

Lastige periode voor spelers Ajax

Het was volgens Endt ook een lastige periode voor de spelersgroep. 'Een team bestaat toch uit individuen met een eigen belang. Het is lastig om een eenheid te vormen voor een trainer. Een spelersgroep kan dan ook denken: soms is het noodlot niet af te wenden. Ik denk dat dit ook bij Ajax het geval was. De trainer werd zo onder vuur genomen door de teleurstellende resultaten dat je niet van de spelers kan verwachten dat ze één, twee, drie solidariteit tonen. Het gebeurt zelden dat er een dermate kracht ontstaat, dat de spelersgroep voor hun trainer wil strijden. De groep zal toch al bezig zijn met de vraag wie de volgende trainer wordt.'

Opvolger van Schreuder

Volgens Endt doet Ajax er goed aan om een trainer aan te stellen die ervaring heeft. 'Ik denk dat het heel goed is dat er op dit moment iemand met een krachtige hand komt. Het is belangrijk om een trainer te hebben die de ervaring heeft om een club ter hand te nemen. Iemand die de club kent heeft uiteraard al wel een voordeel in Amsterdam.'

Endt zou John van 't Schip ook een goede kandidaat vinden om Schreuder op te volgen bij Ajax. 'Hij heeft al redelijk wat ervaring opgedaan. Van 't Schip heeft bijvoorbeeld de nationale ploeg van Griekenland ook getraind. Hij is ook een mogelijke kandidaat om Schreuder op te volgen. Maar als ik alles op een rijtje zet en kijk wat Ajax nu nodig heeft, is Grim de beste kandidaat. Ik denk dat hij deze situatie naar een goed einde kan sturen.'

Denk jij dat Ajax tegen Excelsior weer eens weet te winnen? Zet nu in en krijg 1,25 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

STARK +856

Op plek van RvC misschien?

29-01-2023 18:33

Ramon19792101 +2025

Grim hahaha...

Ook de uitstraling van een dropsleutel aub zeg🤣

29-01-2023 10:11

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat boeit uitstraling nou als hij maar presteert. Zijn ploeg laat presteren.
Kevin de Bruine heeft 0 uitstraling maar die wil je ook niet bij Ajax zeker?

29-01-2023 11:15

Ramon19792101 +2025

Hahaha kerel fijne zondag je snapt het niet... Is Grim een persoonlijkheid en echte Ajaclx trainer... Ik vind van niet..

Proost en fijne zondag

29-01-2023 12:19

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Drie punten en weer wat perspectief

29-01-2023 12:21

Professor +11130

Ach iedereen mag een mening hebben maar zoek in ieder geval een trainer die de baas is en mooi en snel voetbal wil spelen. Heitinga we moeten het afwachten maar ik denk als hij Tadic en Klaassen reserve durft te zetten, dat hij heel veel respect uit de spelers groep krijgt. Zeer belangrijk.

28-01-2023 21:20

Rentokill +4606

Zolang Tadic levert is t dom om m te wisselen. En leveren is wat hij doet als mvp’er. Dat gepapegaai hier wordt je ook n beetje moe van.

28-01-2023 22:13

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

wat levert hij dan? Balverlies? Ik zie hem de ploeg niet beter maken op dit moment.

29-01-2023 11:16

Rentokill +4606

Check statistieken. Beter dan meningen of onze vermeende inzichten.

29-01-2023 11:18

Schip +23362

Grim heeft dat lager niveau laten zien, maar je mist de stap naar een Vitesse, Twente, Utrecht waar hij dan zulk spel ook laat zien. Er zijn genoeg trainers die leuk spelen met laagvliegers zoals Streppel. Maakt het geen Ajax 1 trainer...

28-01-2023 21:07

wijzijndebeste123 +163323

Zou typisch het ambitieloze Ajax olv Sar en H2 zijn om Heitinga en Grim het nieuwe trainersduo te maken. Heitinga heeft 0.0 ervaring en Grim heeft ook allesbehalve een indrukwekkend palmares. Ik zou het erg mager vinden voor een club die nr10 van Europa staat obv clubcoefficient.

28-01-2023 21:01

Ferd +38364

Wat voor palmares had Ten Hag? De Boer? Van Gaal?

29-01-2023 02:08

wijzijndebeste123 +163323

Ten Hag liepen spelers en eerdere clubs mee weg. Hij werd enorm geprezen voor zn innovatieve en bezeten manier van werken. Was volgens allerlei spelers van Utrecht by far de beste trainer die ze ooit gehad hadden. Zelfde geldt voor Van Gaal. De Boer heeft nooit blijk gegeven n goede trainer te zijn. Werd met n erg laag aantal punten kampioen en hoe langer hij er zat hoe slechter t voetbal werd. Was wel iemand die er boven op zat. Maar dat vind ik gezien waar we nu staan niet voldoende. Heitinga wordt nooit geroemd om zn vernieuwende ideeen maar heeft vooral n goede band met de jongens. Grim deed t leuk bij RKC waar niemand wat verwacht en dramatisch bij Willem 2. En ook over Grim hoor je niks over zn vernieuwende voetbalvisie. Gewoon n doorsnee old school knvb 4-3-3 trainer. Als interim-duo prima. Maar voor de lange termijn (volgend seizoen) vind ik dat we hoger moeten inzetten.

29-01-2023 02:16

Ferd +38364

spelers liepen ook weg met Grim.

Ik zeg niet dat we voor Grim moeten gaan, maar het argument "geen palmares" is echt heel zwak. Dat geldt namelijk voor heel veel goede trainers.

29-01-2023 05:34

wijzijndebeste123 +163323

Ik bedoelde met palmares geen prize list maar record of achievements in meer brede zin. Over Grim heb ik niet verhalen vd zelfde orde van grootte gehoord als bij Ten Hag qua innovatieve voetbalvisie en manier van werken. Heeft er bij Willem 2 ook niet veel van gebakken en RKC is t niet slechter gaan doen sinds Grim zijn vertrek.

29-01-2023 05:47

OdjePils +6315

Het maakt mij niet uit wie er trainer wordt, als Heitinga maar assistent trainer wordt!

28-01-2023 20:21

AJAXINMYHEART +21805

https://twitter.com/ESPNnl/status/1619001156776169475?t=YL2DEKLpKXEwxO44rYAj4w&s=19

28-01-2023 19:48

donkerblauw +2840

Ik wil graag Rijkaard en Jordi terug bij de club in welke functie dan ook

28-01-2023 19:23

Ferd +38364

Jordi ‘terug’? Is hij hier ooit geweest dan?

29-01-2023 02:08

Martje +2928

In de jeugd van Ajax ja

29-01-2023 13:59

Ferd +38364

je hebt gelijk, ik dacht dat hij nooit bij Ajax had gespeeld.

30-01-2023 04:48

Sjaak Polak +1837

David is vroeg aan de drank

28-01-2023 19:16

RobDAZ +2726

David Endt altijd met Ajax-visie.
Deel analyse en ondersteun Fred Grim, nóg meer als technisch bestuurder.
Heitinga moet het nu maar laten zien, liefst met speler-assistent Tadic.

28-01-2023 19:04

wijzijndebeste123 +163323

Bart Sanders zegt dat André er bij Ajax goed op staat en dat hij wilde wachten op Ajax. Ajax pakt echter niet door omdat Alvarez tot de zomer blijft. André lijkt nu naar Fulham te gaan. Je kan toch ook als Ajax zijnde André alvast voor de zomer vastleggen want dan zal Alvarez op zeker vertrekken? Regeren is vooruit zien.

28-01-2023 19:04

JariHeijden +5592

Wie is André?
Wie is Bart Sanders?

29-01-2023 04:50

GNBL +89873 moderator

Gewoon vol voor Gallardo gaan en hem dan ook niet opschepen met Nederlandse middelmaat als assistenten. Geef hem maar een vrijbrief om het helemaal in te richten naar zijn wens.

28-01-2023 18:39

Ajax14AMS +25205

Net als Schreuder met Kaltenbach zeker hahaha... Nooit een passant alles laten inrichten.

28-01-2023 20:00

Steeph +3867

Hahaha Grim?! Nou oké, dan zeg ik Frank de Boer met Marco van Basten en Keizer als assistenten.

28-01-2023 18:17

AlexLitmanen10 +14361

Fred Grim is juist de ideale trainer voor Jong-Ajax

28-01-2023 17:55

Talentje020 +19880

Grim als ervaren assistent voor Johnny wellicht, maar als hoofdtrainer zie ik hem bij Ajax niet voor me,

28-01-2023 17:35

leeke +10391

Waarom niet,omdat het geen grote naam is....Grim heeft bij Rkc juist laten zien dat hij een Visie heeft,en voor aanvallend voetbal staat,vanuit een goede organisatie. Maar blijkbaar willen we alleen nog maar grote namen hebben

28-01-2023 19:18

AJAX020ADAM +6924

Wat doettie Fred Rutten op het moment in de voetballerij ?

28-01-2023 17:23

Ajacied33 +36696

Serieuze vraag? Je weet toch dat hij rechterhand is van Nistelrooy

28-01-2023 17:37

AJAX020ADAM +6924

Oké, ja hou me niet bezig met die lampen, dus wist het niet.

28-01-2023 18:50

DrFootball +15141

Het gaat om de beste kandidaat. De naam maakt mij geen zak uit.

28-01-2023 17:22

FelixGassenlicht +8944

Het moet gekker word, met alle respect voor Fred.

28-01-2023 17:07

MarkP +21542

Grim als hoofdcoach en boegbeeld v ajax kom op zeg met die b-keeper en uitstraling v een marktkoopman dat verzin je toch niet? Zou wel een prima assistent zijn op de achtergrond. Gallardo, die richting en niveau moet ajax gaan zoeken.

28-01-2023 17:01

AJAX020ADAM +6924

Marktkoopman 🤣

28-01-2023 17:17

MosesD +14643

Zou wel n hele goede assistent zijn. Ook voor die Argentijn.

28-01-2023 17:20

4xEC1 +7712

Net als Ten Hag bedoel je? Met zijn boerse accent en non- Ajax uitstraling?

28-01-2023 21:33

MarkP +21542

Sommige Media dachten er zo over, niet ik.

28-01-2023 22:53

4xEC1 +7712

Dit is wel heel erg zwak van je zeg! Lees het bericht eens terug van je, en durf dan nog eens te zeggen dat het niet jouw eigen mening is. 🙈

29-01-2023 10:28

MarkP +21542

Mijn mening is over grim niet over ten hag.

29-01-2023 11:10

Aldek +5080

Misschien als assistent… samen met Heitinga:.

Maar dan wel een sterke hoofdcoach!

28-01-2023 16:50

Aeter +6594

Grim als hoofdtrainer zou een grap zijn. Als assistent voor de ervaring misschien, maar trainerservaring op topniveau als Champions League heeft hij niet. Maar goed, wie neemt die flierenfluiter van een Endt dan ook serieus.

28-01-2023 16:41

Oxxer +163874 moderator

Dave Endt doet of deed commentaar geven bij Copa Libetadores wedstrijden op ESPN, niet normaal slecht en saai.

28-01-2023 16:46

Oxxer +163874 moderator

Klopt, waarschijnlijk vergeet hij steeds zijn kladblok met aantekeningen, digitale tijdperk heeft Endt gemist.

28-01-2023 20:46

ricky10 +5880

Grim lijkt me een hele fijne teammanager maar geen hoofdtrainer. Endt is een vreemd mannetje

28-01-2023 16:29

ajaxcied4life +26028

Robert Maaskant

28-01-2023 16:28

mokum007 +6522

R. Maaskant? Die presteert nergens

28-01-2023 17:02

ajaxcied4life +26028

Hahaha ik liep te geinen.

28-01-2023 17:57

Balgevoel +30849

Haha, de voormalige kroonprins van het Nederlandse trainersgilde, die zou met Manchester City nog degraderen 😂

28-01-2023 18:48

ajaxcied4life +26028

Hahaha ja dat

28-01-2023 18:50

Balgevoel +30849

Eigenlijk moet John de Mol een club kopen en dan een realityserie maken met steeds een andere trainer... Seizoen 1: Robert Maaskant, seizoen 2: Peter Hyballa, seizoen 3: een willekeurige werkloze uit Woensel-West...

28-01-2023 18:52

Raoul14 +3078

Moeten ze per se kaal zijn?

28-01-2023 16:18

mokum007 +6522

Ja beter wel 🙈🤣🤣🤣

28-01-2023 17:02

AJAX020ADAM +6924

Als dat moet, ken je ook Peter Gillis een halfjaar contractje aanbieden 😅

28-01-2023 17:19

Balgevoel +30849

Loop nie goe af

28-01-2023 18:49

FTS95 +15988

Van mijn vrouw wel, anders worden ze niet behandeld zoals je graag zou willen 😁

28-01-2023 20:03

4xEC1 +7712

Pakte goed uit, de laatste kale.

28-01-2023 21:36

RadheAjax2021 +17874

Fred Grim….misschien als assistent. Maar niet als hoofdtrainer daar is hij een te licht gewicht voor. David Endt wordt je ook moe van. Maar tot nu toe iedereen die wat met Ajax te maken heeft gehad in het verleden en aan het woord is gekomen hebben allemaal gelijk.

Edje Sar z’n beleid is om te huilen en natuurlijk al die beslissingen nemers o.a. de RvC die hebben het ook prima voor elkaar.

28-01-2023 16:11

AFCAjaxMidNineties +12682

David Endt. Irritante vent. Ga Inter aflikken ofzo. Kwal.

28-01-2023 15:59

Dolblij +44984

Waarom zou je met de ambities die Ajax heeft en graag uitstraalt nou niet eens een topper uit het buitenland halen. Er wordt steeds in dezelfde vijver gevist.

28-01-2023 15:46

Oxxer +163874 moderator

Word💪🏾

28-01-2023 16:02

Dolblij +44984

oops.....

28-01-2023 16:04

Oxxer +163874 moderator

Word idg US slang voor 100%, ok, mee eens.

28-01-2023 16:05

Dolblij +44984

Okee, dat was me niet bekend. Ik dacht dat je me op een grammaticale fout had betrapt.....:)

28-01-2023 16:08

Oxxer +163874 moderator

Nee man, zeker niet, Ik zit niet bij de taalnazi’s, ben zelf koning van de schrijffouten.

28-01-2023 16:10

Dolblij +44984

Misschien wel beter zo, ik kan het soms niet laten........een paar huizen verder hier dreigt om 17.00 een verjaardagsfeest, moet erheen. Fijne avond en morgen hopelijk een winstpot 👍!

28-01-2023 16:17

Oxxer +163874 moderator

Veel plezier👍🏾

28-01-2023 18:52

Dolblij +44984

Hadden we, moet dringend naar bed......🥳

28-01-2023 23:57

Beer +1652

Er moet heel veel gebeuren bij Ajax wil ik weer ergens in gaan geloven.

28-01-2023 15:44

stopperspil +11163

Old boys network

28-01-2023 15:41

Stamhoofd +11527

Als assistent naast Heitinga prima

28-01-2023 15:30

Nr.10 +110990

Gelukkig heeft Endt niets te zeggen in de club. Wordt niet blij van deze suggestie. Doe mij maar die Gallardo.

28-01-2023 14:43

edalm +4922

Want die heeft al een uitgebreide cv. Ben zo blij dat AS niet bepaald wie de trainers worden

28-01-2023 14:47

trodat4030 +96403

2x Copa Libertadores winnaar
17/18 Copa Libertadores
14/15 Copa Libertadores
1x Copa Sudamericana winnaar
13/14 Copa Sudamericana
3x Recopa Sudamericana winnaar
18/19 Recopa Sudamericana
15/16 Recopa Sudamericana
14/15 Recopa Sudamericana
3x Argentinian Cup Winner
18/19 Copa Argentina
16/17 Copa Argentina
15/16 Copa Argentina
1x Uruguayaans kampioen
11/12 Primera División Apertura

Voor iemand die 12 jaar trainer is (10 jaar actief als trainer, 2 jaar geen club gehad), is dat uitermate succesvol en een zéér indrukwekkend CV.

28-01-2023 14:51

Maxwell_5 +6977

Ach de palmares van Mourinho is volgens mij langer, maar daar zou ik persoonlijk niet blij van worden als hij naar Ajax zou komen. Het uitdragen van de visie van Ajax telt voor mij het zwaarst. Wie het dan is, of waar die dan ook vandaan komt is mij om het even.

28-01-2023 14:56

Ozymandias +159568

River Plate is in 2021 toch kampioen geworden?

- https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Argentine_football_champions
- https://www.transfermarkt.nl/ca-river-plate/erfolge/verein/209

28-01-2023 14:58

CruijffLegend +4976

Nee met Sar en H2 moet je blij zijn haha

28-01-2023 15:14

wijzijndebeste123 +163323

Hahaha. Grim heeft idd een beter CV dan Gallardo. Ben zo blij dat Edalm niet bepaalt wie de trainers worden.

28-01-2023 15:41

Oxxer +163874 moderator

Misschien eerst nadenken voor jij op zenden drukt.

28-01-2023 16:04

Oxxer +163874 moderator

Ignorance is bliss.

28-01-2023 16:04

Velibor30370 +4146

Dan zit je met Gallardo wel goed, speelt geen angsthazen voetbal

28-01-2023 16:18

Bc te P +22130

Je kan in onze huidige situatie absoluut niet met lichtgewichten aan komen zetten. Grim liet rkc leuk voetballen, maar kom op zeg. Onze duurbetaalde internationals hebben echt iemand nodig waar ze tegen op kijken, waar ze niet over durven te klagen als ze er naast staan.

Had de wijsheid van endt hoger ingeschat voor een voetbal romanticus

28-01-2023 14:39

HarryHarHar +3018

De huidige selectie is niks beter dan RKC of als Volendam, Emmen, Nec, Vitesse.Go Ahead, Psv, 010 of Napoli dus zover zit David Endt er niet naast, zelf zou ik graag Peter Bosz of Frank de Boer of een combinatie van die twee met de huidige jeugd trainers van Ajax willen zien en zeker Bogarde weer erbij voor de verdedigers...

28-01-2023 15:15

Redrum +95991

Fred lijkt teveel op Alfred. Laten we dat voorlopig maar even niet doen. Als assistent is hij wel welkom.

28-01-2023 14:37

KleineReus +6431

Waarin lijkt hij teveel op Alfred?

28-01-2023 15:03

KleineReus +6431

Oh 🤐. Goedemorgen!

28-01-2023 15:35

Lello +1019

Ik dacht dat ie naar voren werd geschoven als extra assistent ofzo, wat ik niet eens een verkeerde gedachte vind. Als hoofdtrainer nee dank je.

28-01-2023 14:31

Jariiii +21848

Liever niet. Je hebt iemand nodig met charisma. Heeft Grim niet.

28-01-2023 14:21

Koekie87 +20967

Want Grim heeft het natuurlijk ook zo ontzettend geweldig gedaan bij zijn vorige werkgevers.

28-01-2023 14:20

trodat4030 +96403

Want hij werkte ook bij PSG, City en Bayern Munchen natuurlijk, eindeloze middelen en nergens een prijs.......... O wacht, hij werkte bij Cambuur, RKC, Willem 2 en dergelijke clubs!

28-01-2023 14:46

Danielson +50248

En zeker bij RKC deed hij het goed met beperkte middelen.

28-01-2023 14:48

Koekie87 +20967

Ook wel bijzonder dat er nog nooit maar een serieuze topclub Grim heeft aangesteld als trainer. Dus zo een geweldige trainer zal het dan wel niet zijn want anders stonden de grote clubs echt wel in de rij voor hem. Daarnaast is het allemaal leuk dat hij het goed heeft gedaan bij RKC maar dat maakt hem toch niet geschikt om hier bij Ajax aan het roer te staan. Maarja heeft vroeger bij Ajax gespeeld he dus dat maakt hem bij voorbaat al geschikt als trainer van Ajax.

29-01-2023 08:57

Slang3 +45786

Voor Jong Ajax een prima optie

28-01-2023 14:11

WesleySonck +1494

Ik zou Fred liever zien als technische man in de RVC. Vind hem prima geschikt als onafhankelijke denker op de achtergrond, maar niet voor een rol op de voorgrond

28-01-2023 14:11

Johan4ever +10914

1 keeper in de organisatie vind ik genoeg😇!

28-01-2023 14:25

wijzijndebeste123 +163323

Haha, je bent weer scherp, Johan!

29-01-2023 03:03

Bryan0712 +897

Kappen met dit soort experimenten gewoon een gevestigde top coach die weet hoe hij deze jongens moet aanpakken. Dit soort suggesties zijn nergens op gebaseerd we hebben al een misstap gemaakt met Schreuder. Nu weer gewoon onze Europese ambities op pakken en een topper achter de groep neerzetten..

28-01-2023 14:05

Koekie87 +20967

Hij heeft vroeger bij Ajax gespeeld en daarom is hij bij voorbaat al geschikt voor een functie bij Ajax. Of iemand voor de rest ook echt de kwaliteiten heeft op andere vlakken dan alleen goed kunnen voetballen maakt voor de rest geen zak uit.

28-01-2023 14:26

Ozymandias +159568

Kijken Nederlandse voetbal-pratende hoofden geen voetbal buiten Nederland?

28-01-2023 14:01

ÁlvaroRecoba +13695

Grim zou interim misschien niet eens slecht zijn, en dan Gallardo vanaf juni?

28-01-2023 14:03

Danielson +50248

Mag niet van Verweij. Die spreekt geen vreemde talen en wil gewoon Nederlandse bronnen.
Als het een buitenlander wordt, kun je er op rekenen dat De Telegraaf al voor dag 1 met het zaagwerk begint.

28-01-2023 14:16

Oxxer +163874 moderator

Het 1e punt van de inburgeringscursus, negeer de Telegraaf en kijk niet naar Derksen & Co.

28-01-2023 14:18

ÁlvaroRecoba +13695

Dat íemand De T. nog serieus kan nemen, hè, nadat die twee lulletjes Ten Hag jarenlang kapot hebben geschreven, maar tot op het laatst Schreuder wel uit de wind hielden... Wat een buitengewone kneuzen.

28-01-2023 14:32

trodat4030 +96403

Ik dacht dat David zelf een grote voorkeur had voor zowel Zuid-Amerikaans voetbal als de Serie A (met name zijn grote 2e liefde: Inter). Maar overduidelijk kijkt David enkel naar een voetballend verleden in Amsterdam, dat blijkt uit de namen die hij oppert, Grim en Schip.

28-01-2023 14:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.