'West Ham United en Ajax staan op het punt een akkoord te bereiken over Kudus'

door NielsOpdam 1414

Bron The Athletic

'West Ham United en Ajax staan op het punt een akkoord te bereiken over Kudus'

door NielsOpdam 1414

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

West Ham United en Ajax staan op het punt een akkoord te bereiken over Mohammed Kudus, zo meldt The Athletic. De Engelsen deden afgelopen week twee biedingen op de Ghanees, maar de Amsterdammers wezen beide biedingen resoluut af. Het derde bod van de Londenaren wordt naar verwachting wel geaccepteerd door Ajax.

West Ham United heeft woensdag een officieel bod uitgebracht ter waarde van 41,5 miljoen euro plus 3 miljoen euro aan bonussen. Daarnaast zou de deal een doorverkooppercentage van tien procent bevatten. 'Het voorstel zal naar verwachting aanvaard worden door hun Eredivisie-collega's', schrijft The Athletic over het meest recente bod van West Ham United. Volgens transferexpert Fabrizio Romano worden de laatste details besproken. West Ham United en Kudus denken dat 'negentig procent van de deal rond is', schrijft de Italiaan.

De Engelse club en Kudus hebben al een overeenstemming bereikt. De Ghanese middenvelder annex aanvaller kan een vijfjarig contract tekenen, met een optie voor een zesde seizoen. Na de eerdere twee biedingen lijkt de transfersoap rondom Kudus nu zijn ontknoping te naderen. Eerder deze zomer hadden Chelsea en Brighton & Hove Albion ook al interesse in de Ajacied. Laatstgenoemde club bereikte zelfs een principeakkoord met Ajax.

Kudus zit momenteel met Ajax in Bulgarije

Momenteel is Kudus met de Amsterdamse club in Bulgarije. Ajax speelt donderdagavond in de play-offs van de Europa League tegen Ludogorets Razgrad. De Ghanees zit bij de wedstrijdselectie en is met het elftal van Maurice Steijn afgereisd naar Razgrad. Woensdagavond stond Kudus nog op het trainingsveld met de Amsterdamse ploeg.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +4991

Schiet eens op met Kudus en onze nieuwe aanwinsten (hoop ik) rechts buiten, nr 10 en keeper. Mensen die Ajax beter maken.

24-08-2023 16:47

Shar0na +329

Maurice geeft net in een interview aan dat hij verwacht dat Kudus er gewoon bij is dit tweeluik.. Ben heel benieuwd vanavond!

24-08-2023 13:36

MarcHogervorst +35302

Kudus maakt ineens drie goals omdat hij denkt dan alsnog naar Chelsea te kunnen.

Zou zomaar kunnen.

24-08-2023 14:49

Rentokill +4607

Er liggen er idd al 2 in

24-08-2023 20:39

MarcHogervorst +35302

Jaja, dacht er net ook aan ja!

24-08-2023 20:41

Qifesh +24917

Dus hij was 9 miljoen en levert Ajax een heleboel centen op. Een bloemetje naar Marc van Sven lijkt me wel op zijn plek

24-08-2023 13:34

echtgras +804

We hebben 12,5 miljoen betaald voor Avila. Marc kan zelf een bloemetje kopen ;)

24-08-2023 13:59

Qifesh +24917

warme club, penningmeesterfans

24-08-2023 16:16

MarcHogervorst +35302

Ja maar daar staan altijd weer een paar spelers tegenover die gekocht voor datzelfde bedrag totaal niks geworden zijn. Bande bijvoorbeeld.

Niet dat dat erg is of zo, dat heb je gwoon altijd.

24-08-2023 14:45

Qifesh +24917

precies wanneer het wel goed gaat kun je best een feestje vieren, ja toch? niet dan?

24-08-2023 16:17

Babangida83 +23877

Zou wel fijn zijn als hij vandaag nog meedoet. Dan kan zijn vervanger tijdens de competitie eerst even inkomen voor de return.

24-08-2023 13:22

Sulejmani15 +872

Brekalo, Berardi, Yazici, Ikone, Mcactee dit misschien opties ter vervanging. Heel benieuwd waar Sven mee komt...

24-08-2023 13:21

johanisajax +8831

West Ham, wel een droomclub hoor, prachtig shirt en logo - grote historie, volle prijzenkast en internationaal zeer gewaardeerd - fantastische selectie en zouden zomaar kampioen kunnen worden!

Wie zou hier niet willen tekenen?

24-08-2023 12:56

Sportvolgert +40403

Als die net als alvarez 9 miljoen per jaar gaat verdienen dan denk ik dat 100% van de reageerders hier op as zou tekenen.

24-08-2023 13:02

Mv9494 +16625

wie niet inderdaad. Als ik 6 ton ofzo verdien bij Ajax en dan 9 mil bij WH, kan ik wel begrijpen dat ze daar gaan spelen

24-08-2023 13:03

johanisajax +8831

Ik niet, ik had al lang mn contract bij Ajax opgewaardeerd en zou knallen tot een echte voetbalclub langskomt.

24-08-2023 13:07

Sjaakvaak +26583

Waarom wordt steeds die 7 ton aangehaald? Hij had hier een stuk meer kunnen verdienen maar weigerde keer op keer te verlengen.

Overigens is die 7 ton ook enkel een gerucht van Verweij.

24-08-2023 13:09

Sjaakvaak +26583

Voor 9 miljoen zou ik direct mijn hebben en houwen verhuizen. Maar toch teken ik liever bij Brighton dan West Ham, blijft een vreemde keuze dit. Maar goed, het schijnt om een gelimiteerde afkoopsom te gaan.

24-08-2023 13:10

Mv9494 +16625

Klopt, is ook zijn eigen schuld dat hij niet verlengde

24-08-2023 13:10

Nr.10 +111036

@johanisajax.
Ja hoor, net als dat iedereen in het verzet had gezeten tijdens de oorlog.

24-08-2023 13:16

Suk Hyun-Jun +6279

@johanisajax

Dat is makkelijk praten. Ten eerste, jij bent Ajacied. Ten tweede, jij bent nooit in deze positie geweest. Voor jongens uit Afrika is de Premier League een droom, iedereen op dat continent kijk naar die competitie. Als hij zoveel geld kan verdienen dan hoeven al zijn familieleden nooit meer te werken, dat is zeldzaam in Afrika.

24-08-2023 14:09

Ozymandias +159568

West Ham is een van de slapende reuzen van het Engelse voetbal (samen met Aston Villa, Everton, Leeds United en tot recent Newcastle United). Als ze daar een Brighton achtige directie hadden met een goed beleid kunnen ze zelfs zonder een superrijke eigenaar een Engelse topclub worden.

24-08-2023 13:10

MosesD +14648

Het zegt natuurlijk het eea over oa de Eredivisie en de PL dat spelers naar dergelijke clubs verkassen…..

24-08-2023 13:37

rich67 +6658

Follow the money. Zou andersom net zo zijn geweest maar helaas……

24-08-2023 14:23

MosesD +14648

Minder snel, maar inderdaad. Zelf in een divisie lager in Engeland verdienen veel spelers meer dan in Nederland.

24-08-2023 15:07

MennoJerry +4104

En wie moet er ter vervanging komen dan? Eigenlijk heb je alleen Conceicao voor die positie..

24-08-2023 12:51

johanisajax +8831

Waar is Conceicao? Leeft ie nog?

24-08-2023 12:57

MennoJerry +4104

Goeie vraag!

24-08-2023 12:59

Ozymandias +159568

Ik zou nog even contract opnemen met Arsenal of ze geen interesse hebben in Kudus voor Pépé, Vieira en 20 miljoen euro.

24-08-2023 12:43

14Abdelhak14 +600

Pepe is niet verfijnd genoeg voor Ajax. We hebben nu genoeg dravers. Behoefte aan voetballers met zachte voeten en creativiteit, zeker als Kudus vertrekt aangezien hij ongeveer de enige in de selectie is die dat heeft.

24-08-2023 13:44

RepoocElad +9880

Gierig clubje, dat West Ham. Poot stijf houden, en 50 miljoen eisen. Helemaal niet erg als Kudus nog minstens een half jaartje blijft

24-08-2023 12:42

johanisajax +8831

Komt straks Liverpool met 50m en 10% doorverkoop, HIJACKED!

24-08-2023 12:34

Andronixos.c +8142

Sven the Men!!!
Sven the Chef
Sven the Surfer

Deze gast weet het onmogelijke te presteren!

24-08-2023 12:31

JTajax +10717

Kudus verkopen voor iets over de 40 miljoen vind ik nu niet echt 'het onmogelijke'

24-08-2023 13:30

3sterren +20205

3x is scheepsrecht. Laat Kudus maar die pont naar de overkant nemen en dan kan Ajax de ponden cashen. Een win win situatie en iedereen happy.

Vanavond scoort Mo de eerste en de laatste in Ajax tenue.

Ajax wint met 3 doelpunten verschil.

Iedereen een prettige wedstrijd …

24-08-2023 12:22

Wendy.H +6856

Zin in, jij ook fijne wedstrijd vanavond

24-08-2023 12:59

cabenb +1604

Nou ga dan maar! En weer door!

24-08-2023 12:18

TPLily +373

Gaat hij nu zijn laatste wedstrijd(en) spelen om vooral niet geblesseerd te raken? Dan beter niet meer opstellen.

24-08-2023 12:16

Okocha078 +13780

Lees net dat Andreas Schjelderup weg mag bij Benfica, zou een leuke vervanger zijn

24-08-2023 12:16

3*stars*3 +23423

Stond paar jaar geleden ook bekend als 1 van de grootste talenten uit Denemarken.
Vond hem wel iets mollig overkomen.
Was hem verder uit oog verloren en wist eigenlijk niet eens dat hij bij Benfica zat.

Hoop dat Sven met een mooie verassing komt als opvolger.
Nog een weekje open die window maar nadeel is dat Ajax nu ook hoofdprijs gaat moeten aftikken.

24-08-2023 12:24

Oeroeboeroe +18354

Ik ken deze gast niet (zegt op zich niet zoveel) maar over een mollige Deen, ooit liep er ene Jan Mølby bij ons rond (in de 2e periode Cruijff). Die vond iedereen ook mollig, maar heeft het wel tot vaste waarde bij Liverpool geschopt ;-)

24-08-2023 12:35

3*stars*3 +23423

Heb wel beelden gezien maar Mølby was nog net voor m’n tijd, dat ik Ajax bewust begon te volgen.
Ben begonnen in 98/90.
Ja je heb spelers waar schijn bedriegt.
Rooney was er ook zo 1 maar die was echt pijlsnel.

Sommige spelers hebben daar gewoon aanleg voor.
Raf had daar heel z’n carrière ook last van en over De Ligt waren er op dat gebied ook lichte twijfels.

24-08-2023 12:51

FrancescosRavioli +15197

Hoe goed heeft hij het gedaan? Ik zou hem niet halen als hij daar al niet goed genoeg is.

24-08-2023 12:35

Ozymandias +159568

Hij heeft bij Benfica nauwelijks speeltijd gekregen maar hij is pas net 19 en ik dacht dat Benfica hem sowieso als een project voor de langere termijn zag. Misschien willen ze hem ruilen voor Conceição maar dan heeft Ajax nóg een linksbuiten.

24-08-2023 12:39

FrancescosRavioli +15197

Dan lekker daar laten:)

Een goede rechtsbuiten vinden blijkt erg lastig. En Chico heeft zich gewoon aan z'n contract te houden

24-08-2023 13:22

Libero +19119

Nou, hop dan! Nog maar 1 week om zijn vervanger aan te trekken.
Alvast alle Chinese restaurants dichttimmeren en nieuwe faxmachines aanschaffen én testen!

24-08-2023 12:12

ElSandrini +18095

Vervanger voor Kudus is net zo hard nodig als vervanger voor Timber ..... We moeten echt iemand hebben die een man uit kan spelen, de 1-1 opzoekt en een passeeractie heeft.

Nog een weekje.... Come on Sven, haal een parel als vervanger en daarachter zorgen dat v Axel Dongen wordt klaargestoomd

24-08-2023 12:16

Libero +19119

We hebben wmb vooral iemand nodig die enorm creatief is.
Want een 1 op 1 vervanger van Tadic is er ook niet bijgekomen. Hoewel vd Boomen laatst wel 8 key passes leverde en het bij hem qua mentaliteit ook zeer snor zit heb je wel ook die aangever én aanjager in de voorste linies (en/of op 10) nodig. Van de nieuwe aanvoerder verwacht ik dat iig niet, maar laat me uiteraard graag verrassen.

24-08-2023 12:24

MarkP +21671

Heeft ie al getekend?

24-08-2023 12:04

MarcHogervorst +35302

Ik had een recruiter die me opbelde met die vraag, ... om het half uur of zo. Nadat ik getekend had, direct geblokkeerd en nooit meer via dat wervingsbureau gesolliciteerd.

24-08-2023 12:37

littbarski +806

Berghuis dus op 10 of rechtsbuiten?

24-08-2023 12:04

Cosey2 +7000

Alternatief Bergwijn proberen op 10 en Berhuis rechts en Forbs links.
En wie weet is Akpom de verassing op 10 nu het opeens geen spits is volgens de analisten.

24-08-2023 12:27

MennoJerry +4104

Als Akpom zo basiswaardig is dan zeker proberen op 10.
Maar normaal gesproken staat Berghuis daar natuurlijk gewoon.

24-08-2023 12:38

DrFootball +15141

Haalt Ajax, bruto, toch even 170 mio op deze zomer.

24-08-2023 12:01

Sportvolgert +40403

Van sky football, nu net:
West Ham finalising Kudus deal
West Ham are finalising details on a deal for Ajax midfielder Mohammed Kudus.

A broad agreement in principle on a deal worth £38m is understood to be close.

West Ham will pay an initial £35.5 plus £2.5m in performance-related add-ons. Discussions are ongoing over payment terms.

There is work to do but there is cautious optimism a deal can be struck over the weekend.

Personal terms on a five-year deal are not expected to be a problem. The contract will come with the option of a further 12 months.

Another Premier League club is thought to have come in late, but the player wants to go to West Ham.

Kudus is currently with the Ajax squad in Bulgaria for tonight’s Europa League play-off first leg against Ludogorets.

24-08-2023 11:48

Sjaakvaak +26583

"Another Premier League club is thought to have come in late, but the player wants to go to West Ham." benieuwd wie dat is. Als dat een grotere naam is, dan gaat Kudus zelf weer moeilijk doen.

24-08-2023 11:50

Sportvolgert +40403

Blijkbaar dus niet, want daarachter staat dat hij zelf juist naar West ham wil.

24-08-2023 11:50

Sjaakvaak +26583

Sky football zegt dat inderdaad, er is geen enkele bevestiging dat dat echt uit het kamp Kudus komt. Denk eerder dat ze dit opschrijven omdat er in principe een persoonlijk akkoord lag tussen West Ham en Kudus.

Zou mij inderdaad niks verbazen dat hij liever naar Chelsea wil als zij inderdaad de nieuwe club zouden zijn.

24-08-2023 12:02

Sportvolgert +40403

Zou kunnen idd, als ze maar tempo maken dan, dan kan sven nog even aan de slag.

24-08-2023 12:06

YRGI +32928

Als die club meer wil betalen, hoop ik dat hij naar die club gaat.

24-08-2023 12:21

MarcHogervorst +35302

FC Kudus, denkt alleen maar aan Kudus @sportvolgert, wat denk jij. Tempo maken? Dat doet Mo al twee maanden niet.

24-08-2023 12:44

Sportvolgert +40403

Haha nee dat klopt

24-08-2023 12:50

DrFootball +15141

41.5 mio euro + bonussen van 3 mio is 44.5 mio. Dat is een mooi bedrag en 10% meer dan wat Brighton wilde betalen.

24-08-2023 11:53

Sportvolgert +40403

En wellicht dan nog 10 procent bij evt doorverkoop. Niet verkeerd idd

24-08-2023 11:56

MarcHogervorst +35302

Ja, maar nu te laat om wat met dat geld te doen. Stel je had dit geld een maand eerder gehad. Dan heb je toch minder kans op een

24-08-2023 12:45

DrFootball +15141

In een week kan heel veel gebeuren. Daarbij ben ik er van overtuigd dat de lijstjes voor de opvolging voor Kudus al maanden klaarliggen en dat de betreffende spelers en clubs ook al zijn gepolst.

24-08-2023 14:47

DrFootball +15141

Zou Ajax met Kudus een 'Zagrebje' doen? Vertrek na de kwalificatiewedstrijden voor UEFA cup?

24-08-2023 11:47

Sportvolgert +40403

Tja, wel riskant als je nog een vervanger wil halen. Stel hij breekt zijn enkel ofzo.

24-08-2023 11:56

Sportvolgert +40403

Romano
Jorge Sánchez to FC Porto, done deal and here we go confirmed — contracts being exchanged with Ajax 🔵🐉🇲🇽

Loan deal with €4m buy option clause, it could become mandatory under certain conditions.

24-08-2023 11:33

fc Barcelona_ke +19246

Dus hij zit vanavond niet op de bank?

24-08-2023 11:33

Sportvolgert +40403

Lijkt me van niet nee

24-08-2023 11:37

MarkP +21671

In een porto shirtje

24-08-2023 12:05

Gaza +4381

Kan ie van Conceicao lenen ja.

24-08-2023 12:38

Sjaakvaak +26583

Mooi zo, fijn dat we er weer vanaf zijn. Al vind ik het wel gek dat de optionele koopclausule zo ontzettend laag ligt.

24-08-2023 11:50

Sportvolgert +40403

Is verplicht dacht ik. Dus niet vrijblijvend als hij 15 wedstrijden speelt.

24-08-2023 11:51

fc Barcelona_ke +19246

40 mln geboden en ajax wil nu meer er voor hebben. Ik gok op 45 tot 50. West ham betaalt maar 3 mln meer, ajax akkoord pff

24-08-2023 11:32

DrFootball +15141

3 miljoen is 7,5% meer. Zou willen dat ik een rendement op mijn investeringen had van 7.5% in een maand tijd.

24-08-2023 11:39

champhead +14346

Here We Go volgens Fabrizio. Nog geen post ervan, heeft ie wel net gezegd op een filmpje.

24-08-2023 11:28

champhead +14346

Bron is Fabrizio. Meld ik er bij

24-08-2023 11:45

DrFootball +15141

Gaat dit over Sanchez of Kudus?

24-08-2023 11:50

champhead +14346

https://x.com/westham_central/status/1694625095954632888?s=46

24-08-2023 12:03

Lars.v +3039

Tijd voor nieuwe geruchten omtrent een RB en CAM

24-08-2023 11:21

Okocha078 +13780

Zal morgen wel rondkomen. Benieuwd wie we nu nog halen.Als iedereen beschikbaar is zou ik zo spelen met deze spelersgroep:
Forbs--Akpom--Berghuis
-----------Bergwijn--------------
------VDB--Tahirovic----------
Avila-Hato---Sutalo-Gaaei
-------------Rulli--------------------
Forbs lekker op links, vooral voorin laten met zijn diepgang en snelheid. Avila als verdedigende, opbouwende back en VDB die daar helpt met de opbouw.Berghuis hangend als rechtse spelmaker en Gaaei die daar steeds overheen dendert.Tahirovic die de rechterzone daar afdekt.Akpom laat zich vaak zakken, zodat er ruimte voor Bergwijn ontstaat om daar in te gaan. Opzich kan dit gaan werken.

24-08-2023 11:20

Belnaarhuis +4944

Met Gaaei erbij ben ik meer benieuwd naar berghuis als rechtsbinnen. In andere gevallen vond ik Berghuis op rechtsbuiten totaal niet passen

24-08-2023 11:29

Okocha078 +13780

Vind ik ook, hij heeft wel echt iemand nodig die er overheen gaat dan.
Wie weet valt hij wel buiten de basis en neemt Spertsyan zijn plekje over.
Hoop zelf op Oscar Bobb, ook een toptalent van City, nog beter als Forbs vind ik

24-08-2023 11:41

OwenStevenDalberg +27486

Rechtsbinnen? Spelen we met 5 aanvallers?

24-08-2023 11:41

Belnaarhuis +4944

Nee met 9 Owen

24-08-2023 11:54

zivkabrimovic +261

Ritsu Doan halen.

24-08-2023 11:18

PJS +4991

Nou Sven deal Kidus bijna rond. Nog rechtsbuiten graag een nr 10 en keeper graag. Als het kan beetje tempo.

24-08-2023 11:17

YRGI +32928

Lekker veeleisend.

24-08-2023 12:23

Bky +56408

Dat "punt" is wel een rekbaar begrip blijkbaar.

24-08-2023 11:14

JanBiesbos +29045

Wee meer dan kutjesschoen......

24-08-2023 11:01

JanBiesbos +29045

Britse Pond daar ik aan neem?

24-08-2023 11:00

Sportvolgert +40403

Ghanese cedi's

24-08-2023 11:21

Vierklau +483

Ik lees regelmatig de naam van McAtee als vervanger. Talentvolle gozer. Maar is toch een CM en geen rechtsbuiten? Ik zie het liefst een speler die het best is op rechtsbuiten. En niet weer een jongen die eigenlijk beter is op links, op tien, etc.

24-08-2023 10:41

AFCAHoorn +22660

Heb je suggesties voor rechtsbuiten? Ik zelf niet, in ieder geval.

24-08-2023 11:00

JanBiesbos +29045

gewoon spelen met winbacks.....

24-08-2023 11:01

Vierklau +483

Diallo van Man United. Maar die ligt er even uit met een blessure. Maar wel dat profiel. 20 jaar oud en potentieel.

24-08-2023 11:04

Vierklau +483

Als Gaaei zoveel opkomt als men zegt dan zou dat misschien wel kunnen inderdaad

24-08-2023 11:06

AFCAHoorn +22660

Denk dat hij onbetaalbaar zal zijn. Ten Hag zou ons natuurlijk ook willen terugpakken omdat we ze genaaid hebben met Antony. 😅

24-08-2023 11:07

Vierklau +483

Dat is de negatieve benadering. Ik zie het liever zo dat ten Hag ons daarmee een dienst bewees. En waarom zou die dat dan niet weer opnieuw doen haha

24-08-2023 11:10

Schip +23408

Ik zou ervoor tekenen. Prima bedrag, zeker met het doorverkoop percentage. Deze jongen heeft zat potentie om echt goed te worden, maar bij Ajax is de motivatie er denk ik niet meer.

Mooi bedrag, doorpakken nu.

24-08-2023 10:37

SpursAjax +6677

Namen als vervangers wat zo de ronde doen zijn dus voor de nummer 10. Mcatee en Spertysan. En rechtsbuiten nicolas Pepe zie ik voorbij komen nog meer suggesties?

24-08-2023 10:15

Oxxer +163913 moderator

Zei iemand echt serieus Nicolas Pepe?

24-08-2023 10:23

Ajaxbrl +13722

Summerville, Saelemakers? En Fekir proberen voor op 10 als Spermajan niet lukt?

24-08-2023 10:34

Wendy.H +6856

😂🤣Spermajan, serieus , ik ga stuk hier😂🤣

24-08-2023 13:53

Momo +16233

We zijn weer een paar dagen verder elke dag een miljoen erbij dus het is nu al 55 miljoen

24-08-2023 10:10

3sterren +20205

Mislintat is een stevige onderhandelaar, maar of hij zover zal gaan betwijfel ik.
Maar de insteek is prima …
; )

24-08-2023 10:26

Lars.v +3039

Met Gorter onder de lat gaat het sowieso drama worden. Deze keeper gaat ons veel punten kosten

24-08-2023 10:09

Ajaxbrl +13722

80% hier heeft alle vertrouwen in deze topkeeper 😂 Ik wil ze nog wel eens horen over 3 maanden, er moet gewoon een keeper worden gehaald!

24-08-2023 10:28

EuforischeRealist +15533

Die 80% hier denkt iets langer na en ziet dan een situatie ontstaan waarin je over 2 tot 4 maanden 5/6 keepers hebt. Daarvan zijn er minimaal 2 jonge talenten (Ramaj en Gorter) die je het liefste ook aan spelen toe laat komen wat dan dus niet of heel moeizaam gaat gebeuren. Daarnaast heb je ook te maken met de salarislasten van zo'n nieuwe keeper terwijl je dat beter in een nieuwe rechtsbuiten en/of 10 kunt steken.

24-08-2023 10:34

Ajaxbrl +13722

Als we daar mee voorkomen dat we bijv de CL mislopen maakt het me idd geen zak uit ookal hebben we 10 keepers in Januari! (We kunnen sws weer wat keepers van de hand doen in Januari).

24-08-2023 10:40

Lars.v +3039

Eens!!!!

24-08-2023 11:21

Wendy.H +6856

Eens Ajaxbrl

24-08-2023 13:54

Ajax The Best +16506

Zo'n punt kan blijkbaar ook lang duren

24-08-2023 10:04

OntlastendeMiddenvelder +1987

Bij elkaar dus nog geen 50 miljoen. Teleurstellend.

24-08-2023 09:50

Redlum +1698

Als ie over 2 jaar voor 80mln naar een topclub gaat wel. En is bij ons nu pas de beste speler, maar ALS ie dat aankomend seizoen laat zien levert ie minder op door zijn kortere contract.

Daarnaast is hem gemotiveerd houden een van de moeilijkste zaken gebleken en kun je nu van de transfer inkomsten een adequate vervanger halen.

24-08-2023 10:10

Bjorn2321 +2066

Op basis waarvan?
Prestaties zijn matig, nog 2 jaar contract, redelijk wat blessures, wil niet meer bij Ajax spelen...
Alleen op potentie denken velen hier dat hij minstens €70M moet opleveren, dat slaat nergens op. €40M vond ik al een goede deal.

24-08-2023 10:24

Muddy +2436

"Wil niet meer bij Ajax spelen" is Telegraaf-taal voor "Wil graag naar de Premier League". Lekker meegaan in die onzin...

24-08-2023 11:14

Bjorn2321 +2066

dus weigeren te trainen om een transfer te forceren is normaal?

24-08-2023 13:07

AjaxAdvocaat +12687

Livakovic naar Fener, damn dat is toch echt wel een gemiste kans hoor

24-08-2023 09:43

Yaeron +6379

En Bayandir naar Utd

24-08-2023 09:53

noppenkoning +41199

Goede keeper, voor hoeveel miljoen eigenlijk?

24-08-2023 10:05

AjaxAdvocaat +12687

Kan ik helaas nergens vinden!

24-08-2023 10:07

BakkalBijter +11628

We hebben Rulli al en 2 talentvolle keepers. Waarom 10 miljoen uitgeven aan nóg een keeper? De concurrentiestrijd komende 4 maanden tussen Ramaj en Gorter is juist mooi.

24-08-2023 10:08

Catenaccio +2752

Doe gewoon! Maakte tegen Excelsior nou ook niet echt het verschil in de zin dat hij dan toch de winnende maakt of zo. Technisch, geweldig speler maar geen overzicht en dribbels verzanden in kansloze missies

24-08-2023 09:37

Qifesh +24917

Zonder hem was Ajax vorig jaar pas echt een kansloze missie

24-08-2023 09:44

DeMagere +23140

Hij maakte tegen Excelsior wel het verschil. Een haarscherpe assist waar we verlies mee hebben voorkomen. De week ervoor het zelfde verhaal met een doelpunt. Elk punt gaat tellen dit seizoen.

Moeten alle dribbels eindigen in doelpunten? De doodstraf op risicovol voetbal en bijbehorend balverlies?
Zo zijn we aan die Hollandse ziekte gekomen.
Dat eeuwige gebrei. Tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie naar de keeper. Ongelofelijk saai “voetbal”.

Daarom liever veel meer dribbels. En prima dat er dan een paar verzanden. It’s all in the game!

24-08-2023 09:51

Qifesh +24917

Daarom is Ziyech uitgefloten maar ook nog steeds zo welkom. Altijd weer proberen ondanks al dat gelul om je heen. Gewoon stoïcijns doorgaan want er wordt altijd wel gezeken wanneer je iets fout doet. Als je geen vrijheid voelt gaat het nergens meer naartoe en verliest voetbal ieder jaar weer meer zijn charme. Onder het mom van: Je mag geen fouten maken hebben we een aantal seizoenen gezeten, gadverdamme wat een breivoetbal was dat. Kvarats zou hier ook uitgefloten worden na een paar kutwedstrijden, mussiala ook. Die spelers maken ook fouten maar er is altijd iemand die eraan denkt ze uit te moeten fluiten wanneer het ff niet rendeert. Moedig de man toe en hij wordt een openbaring, zie Ziyech. Bij Berghuis idem, gevoelsspelers die door het publiek nog veel meer boven zichzelf uit kunnen stijgen.

24-08-2023 10:02

DeMagere +23140

Ja, goed onder woorden gebracht, spelers als Kvarats zouden bij ons tegenwoordig geen kans krijgen. Niet iedereen is zo onverstoorbaar als Ziyech.

24-08-2023 10:05

Balgevoel +30849

Tsja, Jogo Bonito is in de ogen van velen een inmiddels vergane relikwie, volledig onder de voeten gelopen door zaken als loopvermogen, duelkracht, lengte en meer dingen waar helemaal niemand op een pleintje ooit mee bezig was. Wij speelden vroeger met een tennisbal op een basketbalveldje van asfalt. Het doel? De paal van de 'basket'. Alleen lobjes of buitenkantjes 'telden', want: mooi voetbal was het aller-, allerhoogste.

In het voetbal worden veel schijnzekerheden ingebouwd: talentvolle creatieve aanvallende middenvelders eindigen praktisch altijd aan de buitenkant, op balverlies staat de doodstraf en als Medic die bal niet in de kruising, maar in de tweede ring had gepoeierd, was-ie uitgefloten. Je ziet het ook terug aan Oranje: Frenkie kan nog nét.

Ergens ben ik blij dat Sven bij z'n aankopen heel erg lijkt uit te gaan van het zoeken naar de pass vooruit, en niet aankomt met types als Sangaré of Luuk de Jong: trophy hunters. En godzijdank is er voor de puristen nog iemand als Modric, die de balans tussen mooi en effectief tot een soort kunst heeft verheven.

Doe mij ook maar een 'geile' onnavolgbare dribbelaar. Gerald Vanenburg klonen mag ook.

24-08-2023 10:20

DeMagere +23140

Ik was altijd Vanenburg op het pleintje. Wat een geweldige voetballer was dat zeg!

24-08-2023 10:28

EuforischeRealist +15533

Eerst prediken dat ieder punt telt dit seizoen, maar vervolgens wel een heel betoog onderschrijven dat haast volledige tegengesteld daaraan is.

Er zit een wereld van verschil tussen het uitbannen van technische voetballers zoals Kudus ook is en het kiezen voor tikkies breed en terug aan de ene kant en het inzetten van je techniek om op een functionele manier om een overtal of doelkans proberen te creëren aan de andere kant.

Dat Kudus dat (nog) niet kan of (nog) niet heeft geleerd is heel jammer maar maakt hem dus op dit punt in zijn carrière niet veel meer dan een momenten voetballer die soms beslissend is voor zijn team, maar ook heel vaak vervangbaar.

24-08-2023 10:48

DeMagere +23140

@Euforisch
Je doet alsof het één het ander definitief uitsluit.

Die zogenaamde balans die jij beschrijft bestaat momenteel niet. Tegenstanders kunnen zich nog steeds makkelijk tegen ons opstellen. Krijgen alle tijd om de bus terug te parkeren door onze traagheid / gebrei.
Op te veel punten te voorspelbaar!
Zonder Kudus straks helemaal.

We zullen de komende dagen en weken zien hoe vervangbaar hij daadwerkelijk is.
Ik hoop dat je gelijk hebt.

24-08-2023 11:12

Sander31 +7691

Hopelijk komt er een hijack van Chelsea

24-08-2023 09:29

noppenkoning +41199

Of Saudi Arabie

24-08-2023 09:30

emieltjuhh +17869

Dat zie ik hem wel doen daar heen gaan

24-08-2023 10:02

MarcHogervorst +35302

Ja, daar hoopt Kudus zelf ook op denk ik.

24-08-2023 09:30

PaulEast +7870

Als hij vanavond speelt dan doet hij dat volgende week ook. In de tussen tijd de prijs nog wat opdrijven en dan kan hij na de wedstrijd zo door naar de WHU. 😎

24-08-2023 09:19

LukaLitmanen +81997

Hato en Kudus zijn de enige spelers die ik de absolute zie bereiken. Hato nog meer dan Kudus.

Hato lijkt bizar veel op Alaba qua lichaamsbouw en speelstijl. Een van mijn favoriete LCV's.

24-08-2023 09:12

Rock69 +8411

Als de prijs voor Kudus 51,5 miljoen Euro is. Kan ik me niet voorstellen dat er met genoemde som met bonussen een deal is.

24-08-2023 09:11

noppenkoning +41199

Kudus wonderbaarlijke speler, ene moment denk je jezus domme lul loop niet zo vaak buitenspel of speel die bal, andere moment wow wat een techniek en fysiek en snelheid op eerste meters, wat een wereldspeler, hiervoor kom je naar het stadion.

24-08-2023 09:03

AFCAHoorn +22660

Kortom: hij is een momenten voetballer, en zijn momenten heeft hij zeker gehad.

Nu is het wachten tot DeMagere weer wat onnozels plaatst omdat ik niet positief ben over Kudus :(((

24-08-2023 10:52

rich67 +6658

40+ is een prima bedrag voor deze speler. Aan de enen kant oneerlijke competitie met de PM qua gelden….. maar er wordt ook van geprofiteerd door ons

24-08-2023 09:01

Balgevoel +30849

Altijd maar weer afwachten, met onze Kuku...

Maar toch... Het 'verhaal' Kudus bij Ajax heeft, gevoelsmatig, een wat open einde. Het is ons nooit gelukt deze ruwe diamant écht te slijpen en ik vraag me sterk af of dat de mensen bij West Ham wél gaat lukken. Begon nogal voortvarend bij Ajax, op 8, en 'wie is Frenkie de Jong?' was een breed gedeeld sentiment (al kwam Kudus volgens mij pas een jaar later). Wat draaide hij makkelijk weg, wat was-ie feestelijk technisch en wat zat er toen al absurd veel power in dat lijf, dat gemaakt leek van het puurste en sterkste Afrikaanse hardhout.

En toen, al heel snel, die ene knieblessure, vroeg in het seizoen. Kudus moest vaker met Jong Ajax meedoen dan 'm lief was en Ten Hag stelde nog liever Brobbey op als rechtsbuiten of koos nog eerder voor vloeken in de kerk met een verkapte 4-4-2 dan onze Ghanese diamant de kans te geven. Vlagen van de tentoongespreide potentie in die eerste paar potjes zagen we terug, maar als diepe spits of, nog vaker, rechtsbuiten. Kudus wisselde momenten van pure genialiteit af met laconiek tot simpelweg níét meeverdedigen, dom buitenspel staan en een af en toe eigenaardig gevoel voor timing met bepaalde acties (de 'Antony-aanname' tegen Excelsior is een goed voorbeeld).

Ik kan West Ham maar één advies geven: zet hem op 8, in de drukte, of op rechts in een 4-4-2. Geef hem niet de kans om laconiek te zijn, want dan gáát-ie dat zijn. Persoonlijk vind ik Kudus een speler die bij een Arsenal of United prima op z'n plek zou zijn en ik vraag me sterk af of hij West Ham als club genoeg 'respecteert' om de volgende stap te maken: de zwakke momenten uit z'n spel te halen, trainen op overzicht, et cetera.

Om z'n vertrek ben ik niet echt rouwig, wat gek is, maar het zat er al zó lang aan te komen. Vorig jaar heeft Ajax hem maar net aan binnen weten te houden en dit jaar ontkomen we er niet aan. Ik denk dat de genoemde bedragen (alles tussen 40 en 50mio) een prima afspiegeling zijn van de potentie vs. de zwakke punten en ben echt heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen in Engeland. Succes, Mo Kuku!

24-08-2023 09:01

DeMagere +23140

Wat een heerlijke interessante inhoudelijke bijdrage. Niet iedereen hier is een fan van uitgebreide bijdragen zoals deze. Ik kan er daarentegen van genieten. Goed verwoord!

Of we wel of niet rouwig moeten zijn om zijn vertrek gaan we de komende dagen en weken te weten komen.

24-08-2023 09:45

Balgevoel +30849

Haha, dank! Ach ja, je hebt ook mensen die aan een paar uitroeptekens en oneliners genoeg menen te hebben, die manier van discussiëren of 'polemiek' is aan mij niet zo besteed.

Voetbaltechnisch gezien ben ik wél rouwig om z'n vertrek: unieke speler, een attractie. Het is meer de berusting, we hebben onze kans met hem gehad, en ergens is 'het' gewoon niet helemaal gelukt. Voor beide partijen is dit misschien beter, in ieder geval financieel. Verder is het maar afwachten wat ervoor terugkomt.

Daarover gesproken: zouden we Neres niet kunnen huren?

24-08-2023 09:49

Balgevoel +30849

(Als bijvoorbeeld Chico vertrekt)

24-08-2023 09:55

DeMagere +23140

Neres en Nico zijn mijn favorieten.
Culthelden ook.
Neres is precies het type voetballer dat we momenteel missen.
Indien financieel haalbaar direct doen!

24-08-2023 09:55

Juichtoon +32467

En toch vraagt West Ham een minuut na tekenen 75 mln voor Kudus. Zou dat zijn waarde misschien zijn?

24-08-2023 09:49

Balgevoel +30849

Misschien wel, al is dit wel héél theoretisch. Kan zomaar zijn dat hij de PL aan gort schiet en volgend seizoen voor 120mio alsnog naar City gaat. Kan ook zijn dat ze hem te nonchalant vinden, of dat hij toch niet aanhaakt bij het hotseknotsevoetbal dat de PL bij vooral rechterrijtjeclubs nog steeds is... Ergens denk ik dat Kudus misschien beter uit de verf komt in Spanje of Duitsland.

24-08-2023 09:52

Juichtoon +32467

Ja klopt. Is meer een reactie op dat posters 40-50 mln in overeenstemming vinden met zijn marktwaarde.
Maar je dient dan wel in ogenschouw te nemen wat zijn marktwaarde op het moment van tekenen wordt. Dan vraag je dus eigenlijk te weinig.
Vandaar mijn 75 mln, voor minder is hij volgende week bij West Ham niet te koop.

24-08-2023 10:01

Balgevoel +30849

Oké, als je 't zo bekijkt... Maar anders gesteld: hij is níét te koop, in het eerste jaar dat hij z'n handtekening gezet heeft. Ja, misschien voor 150mio, maar dat is natuurlijk niet z'n marktwaarde. Daarom vind ik dit een moeilijk te beantwoorden vraag, hij zal sowieso een jaar van de markt af zijn en hoe zijn waarde zich ontwikkelt, ligt aan z'n prestaties. Maar je hebt gelijk als je stelt dat hij, met de 100 voor Antony in het achterhoofd, zeker 60 en misschien wel 70mio waard is. Misschien hadden we dat met een 3-jarig contract ook nog wel durven vragen.

24-08-2023 10:07

Juichtoon +32467

Mijn 75 kan wel eens te weinig na gisterenavond :-). Op X wordt 41 mln nu al diefstal genoemd. Kudus is volgende week 90 mln waard en Ajax verkoopt hem deze week voor ca 45 mln...

25-08-2023 11:27

Dubbelvla +8426

Beter kun je Kudus’ erfgoed bij Ajax niet beschrijven denk ik. Mooi verwoord!

24-08-2023 10:03

fcbalophetdak14 +1338

Dus een 2e bod van 42 mil is resoluut afgeslagen. Maar een 3e bod van 41,5 + 3 mil bonussen word wel gelijk geaccepteerd?

24-08-2023 08:53

Sytze Vliege +420

Je hoeft toch niet alles te geloven.

24-08-2023 08:57

Saban +531

We hebben er 1 gevonden. Iemand die alles gelooft wat op FB staat.

24-08-2023 09:35

komop +2145

Kudus is een sterke speler maar geen sterkhouder. Een geweldige individualist maar geen echte teamspeler.
Dus de winst aan de ene kant, wordt teniet gedaan aan de andere kant.
Als hij individueel van de buitencategorie was dan viel de balans nog naar de goede kant. Maar het is duidelijk dat hij zeer matig is in het afronden van kansen.
Ik denk als er statistieken worden gemaakt van de gemiste kansen dat hij wellicht rond de 70% van zijn kansen mist.

Dus al met al zou het prima zijn om dit grote bedrag te pakken en er een creatieve talentvolle teamspeler bij te kopen. Daar gaan we niet slechter van worden.

24-08-2023 08:44

Qifesh +24917

Hij creëerde ook veel van die kansen zelf, dat is het probleem bij Ajax. Zoveel kansen creëeren we niet zonder Kudus.

24-08-2023 09:47

Lars.v +3039

Zal vast geen vervanger komen. Dit is de selectie hier gaan we het mee doen. Doelstelling; PO europa

24-08-2023 08:43

NipeB +15793

Je weet zelf al dat het niet zo is. Er komen nog 2 spelers.

24-08-2023 08:50

AFCACruijff14 +161328

Ja, want Sven heeft deze zomer ook helemaal geen spelers gehaald natuurlijk.

24-08-2023 09:21

Lars.v +3039

Ja middelmaat, alleen Sutalo niet. Kanonnen zijn uitgebleven. En ik snap omdat je geen CL speelt het lastiger is om spelers aan te trekken, maar ik vind het erg zwak allemaal.

24-08-2023 09:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.