Ten Hag pleit voor tweede kansen: 'Als Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax'

door Bart Veenstra 87

Bron Het Parool

Ten Hag pleit voor tweede kansen: 'Als Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax'

door Bart Veenstra 87

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag vindt dat Marc Overmars op termijn moet kunnen terugkeren bij Ajax. Dat vertelt de vertrekkend trainer van Ajax onder meer tegenover Het Parool. Overmars maakte zich als directeur voetbalzaken van Ajax schuldig aan seksueel grensoverschrijdend gedrag en nam uiteindelijk zelf ontslag bij de Amsterdamse club toen bekend werd dat hij foto's van zijn geslachtsdeel naar vrouwelijke collega's stuurde.

Ajax liet een extern bureau onderzoek doen naar het gedrag van Overmars en de cultuur binnen de club. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat Ajax een veilig werkklimaat wil creëren voor zijn werknemers. Overmars zelf werkt inmiddels als technisch directeur voor het Belgische Royal Antwerp FC.

Tijdens zijn laatste interview sprak Ten Hag opnieuw over zijn goede band met Overmars. 'Ik heb vaker gezegd: dit kampioenschap is ook zíjn kampioenschap. We hebben deze selectie samen geboetseerd. Ik heb Marc na de wedstrijd tegen Heerenveen ook via app gefeliciteerd met de titel', aldus Ten Hag, die niet wil uitsluiten ooit weer te gaan samenwerken met Overmars. 'Dat is romantisch denken, maar het is niet uitgesloten.'

Ten Hag pleit voor tweede kansen

Ten Hag vindt dat er voor Overmars een weg terug moet zijn in het Nederlandse voetbal en dus ook bij Ajax. 'Na de onthullingen over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland is steeds duidelijker geworden dat we te maken hebben met een maatschappelijk probleem. Dat probleem is er in het bedrijfsleven, in de politiek en in de sport', aldus Ten Hag, die aangeeft dat het belangrijk is dat er oog is voor de slachtoffers. Tegelijkertijd pleit hij ook voor tweede kansen. 'Als Johan Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax.'

Voor Ten Hag is zijn periode bij Ajax voorbij. De trainer werd drie keer kampioen met Ajax, terwijl hij in het afgebroken coronaseizoen als nummer één eindigde. Ten Hag gaat nu aan de slag bij Manchester United, waar hem - naar eigen zeggen - veel werk te wachten staat.

Lees meer over:
Plaats reactie

071AFC071AJAX +379

Calculeer dan gelijk in dat je nieuwe sponsoren moet aantrekken die geen bezwaar tegen de terugkomst van Marc hebben. Want de kans dat de huidige blijven zitten acht ik zeer klein.

17-05-2022 18:13

Ferd +38566

Overmars mag wat mij betreft terug, na excuses aan de betrokkenen en met garanties dat hij niet weer over de schreef gaat.

Wat hij heeft gedaan kan niet, maar met gepaste maatregelen moet een terugkeer mogelijk zijn. Hij heeft niemand aangerand of erger, het is bij ongepaste opmerkingen en fotos gebleven. Dan moet een tik op de vingers, welgemeende excuses en eventueel een cursus hoe zich te gedragen op de werkvloer genoeg straf zijn.

17-05-2022 07:53

brullie +7046

Tweede kansen ben ik het mee eens. Hoe zit het nu toch met de onomstotelijke bewijzen van de dames en hun officiële aangiftes? Waarom is het stil rondom deze dames? Ik zie Marc ook graag terug komen maar moet dat nu al? Ben ook erg benieuwd naar Klaas Jan. Ik wil het hem wel eens zien doen.

17-05-2022 07:00

Mijnclub33x +9981

Laten we het eens anders benaderen: zijn vrouwen nou zo kous en braaf? Kom nou zeg.

17-05-2022 03:28

onderkantlat +1768

Die oude engnek hoort niet meer op tv. Overmars niet meer bij Ajax.

17-05-2022 01:39

pjhs +377

Ik ben het met je eens Erik, mensen hebben lerend vermogen, en kunnen zich dus herpakken en zich beteren.

Dat vergeten veel mensen om een of andere rare reden (tot ze zelf een fout maken met grote gevolgen voor zich zelf).

Als directeur ben je wel hoofdelijk aansprakelijk voor wanbeleid en kan je dit soort zaken echt niet maken.
Het ontslag of opstappen was noodzakelijk in deze.
Na een succesvolle periode bij Antwerp is het wat mij betreft Overmars vrij terug te keren naar huis. AFC Ajax Amsterdam

16-05-2022 20:58

Gewoon Gijs +18422

Voor mijn gevoel heeft ie gelijk, hag heeft misschien wel inside info dat het allemaal relatief meevalt. En dat er verder geen schokkende details gelekt zijn of slachtoffers naar buiten zijn gekomen met een ernstig verhaal, onderstreept miin gevoel.

16-05-2022 20:20

Nelloe +1837

Laat Huntelaar maar zien wat hij kan, icm Schreuder, hebben we Dirty Marc helemaal niet nodig.
Weghouden die gast.
Als Ajax wil presteren moet het een fijne werkplek zijn voor iedereen, niet alleen voor de grote mannen met dickpiccies.

16-05-2022 18:18

Catenaccio +2757

Omg…. Je kan beter je mond houden Eric!
Ajax laat nog steeds niks los over hoe en wat en schijnen niet echt mee te werken

16-05-2022 17:52

MichelAngelo66 +22258

Waarin moeten ze meewerken dan?

16-05-2022 23:57

supporter sinds +7891

Laten we als club nu gewoon ver weg blijven van dit soort fratsen .... Ajax staat voor kwaliteit, dat moeten we in alles uitstralen, ook in gedrag dus.
Wat mij betreft ook snel afscheid nemen van Replay als kledingsponsor en gaan we weer terug naar stijlvolle pakken ipv die magazijn jassen.

16-05-2022 17:39

b.hulshof +3774

In november ontslagen bij manchester n dat snel naar FC Antwerp. De succesvolle periode Overmars 10Hag is een afgesloten boek bij AJAX. Zeker als je spelers van AJAX gaat halen ben je nooit meer welkom in Amsterdam.

16-05-2022 16:40

3*stars*3 +23516

United heeft na Ferguson wat coaches gehad maar geeft ze wel de tijd.
Alleen Moyes vertrok binnen 1 seizoen.

Ik hoop wel dat Erik daar slaagt.

16-05-2022 22:47

Ferd +38566

November 2024 op z'n vroegst

17-05-2022 07:54

karlhof +4718

Gelukkig geen trainer van Ajax meer. Hij heeft zich een paar maanden moeten inhouden maar gaat nu los. Een jaar te lang trainer van Ajax geweest.

16-05-2022 16:25

Sjaakie +5815

Die Ten Hag heeft een enorme plaat voor z'n harses.
Op voetbalgebied wisten we dat al, nu is het ook qua EQ aangetoond.

16-05-2022 16:07

Psychevore +21186

Deze zaken zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Overmars ging over de schreef bij mensen waarvan hij de leidinggevende was. Derksen vertelde, in eerste instantie, hoe hij een willekeurige vrouw gepenetreerd had met een kaars, 100 jaar geleden ofzo. Volgens de huidige wetten is dat overigens verkrachting, toen het gebeurde vast niet.

Het is niet vreemd dat Overmars niet meer bij Ajax werkt. Het is wel een beetje vreemd dat ie zo snel ergens anders werkt. Dat Johan Derksen weer gewoon aan het werk kan.. tsja. De zoveelste aanklacht tegen het kapitalisme, wat mij betreft. Alles voor de euros.

16-05-2022 16:05

Ferd +38566

Overmars stapte zelf op, net zoals Derksen eigenlijk ook deed maar twee weken later de zoveelste keer een windvaan bleek die zijn woorden niet waarmaakte en voor een paar centen weer op de buis komt.

17-05-2022 07:56

Rentokill +4609

Helemaal gelijk in. Stoppen met dat gecancel. Wat zou het gaaf zijn geweest om dit proberen om te draaien tot iets positiefs: Taakstraf vanuit Ajax om zich in te zetten tegen machtsmisbruik en/of ongepast gedrag op de werkvloer. Zoiets als ex verslaafden die op scholen gaan waarschuwen voor de gevaren. Maar goed. Ik snap ook dat Ajax en alle sponsors daar ook niet op zaten te wachten, kun je maar beter snel cancelen, ben je overal meteen vanaf.

16-05-2022 15:07

spendah +543

Totaal onvergelijkbaar en bovendien zo onnodig om te zeggen. Wat wil je hier nu mee bereiken als Ten Hag zijnde?

16-05-2022 14:46

Brooklyn +4149

Denk dat enkelen dit als een klap in het gezicht zullen ervaren. Snap dus niet wat Erik hiermee wil bereiken op dit moment. Natuurlijk verdient een mens in het algemeen een tweede kans. Het gaat in gevallen zoals dit echter ook om timing.

16-05-2022 14:09

TD-Ajacied +3731

Ik vind inderdaad dat Overmars terug mag komen en Johan Derksen niet.
Wat ze deden is vergelijkbaar, maar Overmars is van Ajax en Derksen van Feyenoord.

16-05-2022 13:53

Telamon +9192

Haha dat flink ongepaste geintje van Derksen (zoals hij dat ons verteld heeft) tientallen jaren terug gelijktrekken met huidig structureel ongepast en ziekelijk gedrag van Overmars over één lijn trekken,
is natuurlijk absurd.

Uiteraard wel eens met het een tweede kans verdienen, we zijn allemaal zondaars. De een wat meer dan de ander, maar als je ook maar een beetje duister in jezelf herkent, kan je een ander al niet veroordelen, want dan besef je dat jij ook niet om dat duistere gevraagd hebt. Alles heeft een reden, en veelal vanuit je jeugd(trauma's) en zelfbeeld, soms zelfs al een aangeboren stoornis of verziekte hechting als baby.

Maar dan altijd zaak om je bewust te worden van je duistere kant, wat dat met anderen doet, en verantwoordelijkheid te nemen, en dat duister aan te pakken en te verdrijven met licht.

16-05-2022 13:43

trooop +3885

Gristus griebel meneer pastoor, wat doet u nu?!

16-05-2022 14:44

MichelAngelo66 +22258

Halleluja!

16-05-2022 23:59

Mokum87 +2435

Iedereen verdient een 2e kans. Kan iemand moeilijk zijn hele leven hiermee straffen. Ik zou geen nee zeggen tegen een terugkeer van ten Hag en overmars over tig jaar (nadat het hele onderzoek is afgerond en met alle partijen een compromis is gemaakt).

16-05-2022 13:16

godlike +3810

Weet je wat het is. Dit gaat inmiddels niet meer over het hele me2-verhaal. Het is puur een middel om aan de stoelpoten van Ajax te zagen. Het gaat te goed met de club dus moet er weer even gestookt worden, te weinig sensatie.

16-05-2022 13:10

tbomas +1348

Om je kapot te schamen. Blij dat Erik weg is als ik dit zo lees. Ajax was altijd klasse, stijl. Daar blijft met dit soort opmerkingen (herinneren we ons ook Promes even?) weinig van over, en dan zit ineens je fanforum vol met figuren als mgtow en terrorjaap.

Leuk voor alle vrouwen, specifiek de slachtoffers, die nog bij Ajax werken, dit soort opmerkingen. Kunnen we ook stoppen met het ophemelen van Overmars? De man is binnen een maand alweer bij Antwerpen aan het werk gegaan, hoezo periode van bezinning? Heeft hij er iets van geleerd? En als TD is hij ook zwaar overrated. Het beste dat hij gedaan heeft is het eruit bonjouren van de kliek-Bergkamp en ook dat had al jaren eerder gekund. Als TD had hij veel missers, in het begin was zijn bijnaam Marc Netto en zaten we week-in week-uit naar figuren als Sana en Zimling te kijken. Tadic en Blind waren voltreffers, maar Promes en Alvarez waren bizar slechte aankopen na het verlies van De Ligt, Schöne en Frenkie. En het allerergste: zijn slechte werkrelatie met Raiola heeft onze club honderden miljoenen gekost, en nog steeds nu met het weglopen van Mazraoui en Gravenberch. Nu ja, het allerergste voor hij zijn lul niet in zijn broek kon houden en ondergeschikten seksueel ging lastigvallen, natuurlijk.

Erik's argument is een schoolvoorbeeld van whataboutisme, maargoed, op intelligent logisch denkvermogen heb ik Ten Hag nog nooit kunnen betrappen.

16-05-2022 12:30

Telamon +9192

@tbomas

Mee eens natuurlijk.

Denk wel dat Ten Hag dit alles niet eens echt beseft, blijft toch een beetje wat wereldvreemd, rationeel mannetje met mogelijk wat gebrek aan bewustzijn of empathie.

16-05-2022 13:46

Bowie +2382

Precies wat ik dacht. Dat Derksen terugkomt is (in essentie) helemaal niet goed of terecht, maar juist schandelijk. Hij zegt het ook enkel omdat Overmars zijn goede vriend is, waardoor ik het begrijp dat hij het zegt. Echter is de timing en de beredenering volslagen misplaatst.

16-05-2022 17:03

Juichtoon +32658

Hele wijze woorden van Erik .(en zn timing is geweldig).

16-05-2022 12:13

Babangida83 +23935

Want als Ajax wereldkampioen kan worden, kan Heracles het ook. Is immers hetzelfde.
Ik vind het totaal onvergelijkbaar wat Overmars en Derksen hebben gedaan.

16-05-2022 12:05

Opperhoofd +12646

Maar iedereen verdient een tweede kans toch ?

16-05-2022 12:18

Bensco +7174

Dat is juist het hele punt, Derksen kan ongestraft wegkomen met het bekennen van een verkrachting (want dat is het juridisch gezien) en overmars stuurt een Dickpic en die wordt gelijk overal person non grata gemaakt en aan de hoogste boom opgehangen. Het is meten met twee standaarden.

16-05-2022 12:28

Telamon +9192

@Bensco

Derksens verhaal is dat hij een kaars tussen de benen van een vrouw heeft geplaatst, niet er in. Dat is in niks verkrachting, slechts een hele ongepaste, kinderachtige grap.

Al vraag ik me af wat waarheid is, daar het de dag ervoor nog leek als hij er wel een kaars in had gestoken, dus misschien het verhaal afgezwakt. Maar uitgaande van zijn laatste woorden, stelt dat heel weinig tot niks voor bij wat Overmars heeft gedaan. Gaat er vooral om dat vrouwen zich zo niet veilig voelen, structureel.

16-05-2022 13:49

Bensco +7174

Welk verhaal je van Derksen moet geloven maakt nogal het verschil. Eerst heeft haar gepenetreerd met een kaars (verkrachting) en de volgende dag heeft hij hem alleen neergezet (medeplichtig aan) hij downplayed het maar in beidde gevallen is het erger dan wat overmars heeft gedaan

16-05-2022 14:09

AFCAMM +11374

Ben het niet met Erik eens (en ook met de vergelijking niet), maar zijn loyaliteit aan en naar Overmars vind ik wel mooi.

16-05-2022 12:01

Juichtoon +32658

Waarom ben je het niet eens met Erik? Onze samenleving is gebaseerd op schuld en boete ..dat geldt voor iedereen. Zelfs voor meervoudige moordenaars. Voor iedereen.
Marc heeft als directeur waarschijnlijk een foto van z'n geslachtdeel aan een ondergeschikte gestuurd. Tot op de dag van vandaag weten we verder niks over deze vrouw (wie is zij, wat is haar reputatie etc?).

16-05-2022 12:14

tbomas +1348

Welke boetedoening heeft Overmars gedaan? Hij was na een paar weken alweer aan het werk in Antwerpen. En jouw laatste opmerking ruikt naar victim blaming, staat je goed gozer.

16-05-2022 12:33

Juichtoon +32658

@Tbomas
Misschien is het je ontgaan maar Overmars raakte op slag z'n baan bij Ajax kwijt, moest 1,25 min terugstorten en mag vooralsog niet meer in NL in de voetballerij werkzaam zijn.

Bij mij ruikt niets naar victim blaming maar ik zoek wel naar feiten.

En als ik jouw postings zo een beetje doorlees ben je totaal ondergedompeld in het postmodernisme. Dat zijn lieden die zonder discussie alles kapot willen maken. Gefeliciteerd...

16-05-2022 14:50

Robuust +2068

Ben geen fan van de trainer Ten Hag, maar wel mooi dat hij zijn ware aard nooit verloochend en voor zijn echte vrienden blijft opkomen.

16-05-2022 11:42

trodat4030 +97067

In principe zegt Erik nu gewoon: Ik heb compleet schijt aan dat wijf, ze moet niet zeuren en het maar gewoon lekker accepteren. Best aso, had hem als mens toch hoger zitten. Marc is NIET het slachtoffer.

16-05-2022 10:38

Gouda +2058

Iedereen maakt fouten. En Overmars heeft dat wijf niet tegen haar zin in, in haar reet genomen, dus laten we ook niet overdrijven. Anders had hij wel vast gezeten. De echte details weten we niet eens. Tegenwoordig wordt alles extreem uitvergroot. Overmars heeft een geile fout gemaakt en is vooral vanuit zijn functie dom. Maar hij verdient zeker een 2e kans vind ik.

16-05-2022 10:43

trodat4030 +97067

Hij zit nu toch gewoon bij Antwerp? Is dat geen tweede kans? Hij kan gewoon niet met enig goed fatsoen terugkeren bij Ajax, zeker niet zolang die dame(s) in kwestie daar werkt/werken. Verder vind ik dit niet een 'oeps, foutje bedankt', dit is heel bewust gedaan.

16-05-2022 10:56

Juichtoon +32658

@Trodat4030
Dat Marc het bewust gedaan heeft, weet je niet. Kan wel degelijk in een totaal geile bui geweest zijn nadat deze dame in kwestie 40 plaatjes van haar 'kwaliteiten' had gestuurd. We weten het niet.
Ik heb zat plaatjes van dames gekregen, getrouwd en al. Er gebeurt van alles.
Zat Marc fout, zeker. Maar bewust? We don't know. Sterker we weten na 3 maanden nog steeds niks meer.

16-05-2022 15:01

Juan62 +46334

Dit is de voetbalcultuur, je hoopt dat het met de tijd meegaat, echter
Alleen de salarissen gaan mee
Maar waar hebben we het over? zolang we verkrachters en moordenaars in ons Nederlands elftal blijven opstellen, ja hard gezegt maar het gebeurde toch echt,
zie ik weinig verandering in deze macho cultuur, en blijven de vrouwen afgezeken worden, en de daders het zogenaamde slachtoffer
Zie sommige reacties hier, de debieliteit druipt er vanaf

16-05-2022 10:45

Web +178830

Beetje naïef van Ten Hag
Maar dat gebeurt wel eens bij vrienden

16-05-2022 11:01

Jan Doedel +4306

Ik vind Ten Hag een modale trainer maar dat hij zo loyaal aan zijn vrienden is, is een hele mooie eigenschap.

16-05-2022 10:14

Dolberg25 +8859

Misschien naïef van hem. maar het maakt wel een goede vriend!

16-05-2022 10:46

AvStern +5966

En daar heeft hij helemaal gelijk in. Bring back Overmars.

16-05-2022 10:11

ajax4perez +9565

Mooiste transfer deze zomer “overmars terug naar Ajax”

16-05-2022 09:55

Ajaxhartt +10743

Die loyaliteit van Erik is toch iets moois.
Doet me hieraan denken:
https://www.google.nl/search?q=you%27ve+got+a+friend+in+me&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

16-05-2022 09:30

koppensneller +5108

Klopt Erik . Maar wel erg bad timing . Nu erover filosoferen is nog veels te vroeg .

16-05-2022 09:27

S_020 +4104

Meteen, maar dan ook METEEN doen!

16-05-2022 09:01

FissaDeGekste +3400

Ik vind sowieso dat Overmars eerst op non-actief gesteld had moeten worden om een aantal maanden later pas de echte beslissing te nemen.

Maar Overmars vergelijken met Derksen vind ik ongepast. Derksen heeft helemaal niets gedaan, alleen een lulverhaal ophangen op TV. Bij Overmars was het grensoverschrijdende gedrag blijkbaar dusdanig ernstig dat Ajax er alles aan doet om het binnenskamers te houden & hij meteen ontslag nam. En natuurlijk kun je je twijfels hebben bij de rol van de vrouw in deze (stuurde hij echt 'zomaar' een dickpic of was er toch sprake van geflirt heen en weer?), maar laten we aub niet doen alsof er niets gebeurd is.

Dat gezegd hebbende vind ik ook dat er op termijn gewoon een weg terug is voor Overmars bij Ajax.

16-05-2022 09:01

Sniperbooya +1128

Je weet helemaal niet of Derksen dit wel of niet gedaan heeft...

Het feit dat hij uberhaupt met dit verhaal kwam, geeft je toch te denken... Zeker in de tijd waarin we nu leven ga je dit niet verzinnen...

Vooralsnog is het bij Overmars bij een dickpick gebleven, waar Derksen met een kaars is gaan sjouwen...

16-05-2022 09:06

ajax4perez +9565

De tijd waarin het voorval van Derksen heeft plaats gevonden is gewoon heel anders.
Doordat we nu andere wetgeving hebben en hier anders naar kijken is het grensoverschrijdend gedrag terwijl het gedrag toentertijd geen issue was.

Moeten het niet zwaarder maken dan het is want anders kunnen we van iedereen wel alles natrekken

16-05-2022 09:58

Joko +5063

Nou in die tijd mocht je vrouwen ook niet verkrachten, tenminste niet in Nederland.
India/ pakistan e.d. is dat anders geloof ik,.

16-05-2022 10:38

Juan62 +46334

Ook in de tijd waarin het voorval gebeurde was dit geen normaal gedrag.
Het gebeurde vaak omdat mannen dachten dat ze onaantastbaar waren.
Er over opscheppen zegt veel over de tijd waarin we leven, platvoers en dom is in.
Lekker lachen over iets waarvan we diep van binnen weten dat het achterlijk is.
Het feit dat deze enge man nog steeds op tv is geeft precies de moraal van deze tijd weer

16-05-2022 10:39

diamanti +3194

Neemt hij Promes ook mee naar United?

16-05-2022 09:00

FissaDeGekste +3400

Nee, in Engeland zijn ze anti-mes. Shankers accepteren ze gewoon niet daar ;)

16-05-2022 09:02

KingOfTheMatch +7072

Alhoewel ik het eens ben met Erik wat betreft Marc en een tweede kans, gaat de vergelijking niet op.
Marc deed het tijdens het uitoefenen van zijn functie waarbij sprake was van machtsverhoudingen.

Wel grappig dat nog steeds niets bekend is wat Overmars nou daadwerkelijk heeft gedaan.

16-05-2022 08:43

Sniperbooya +1128

Maar daar in tegen stopte Derksen een kaars tussen de benen van een vrouw.. Weet niet wat erger is...

16-05-2022 09:07

Slang +14994

Het is geen wedstrijd. Allebei kan niet

16-05-2022 10:23

RuffRhythim +24837

Nou bij Derksen is het al de 648.269e kans zo onderhand....

16-05-2022 08:34

Anno1984 +166

Tuurlijk. Je doet iets fout, wordt gestraft. Daar leer je dan van. Kusje er op. Over. Zo werkt in theorie het hele rechtssysteem.
Ik lees hier echter een vriend. Te vroeg Erik, te vroeg.
In een week waarin naar buiten komt dat Ajax nu niet heel erg meewerkt met onderzoek, uit onderzoek blijkt dat de cultuur niet altijd veilig is en er mogelijk nog slachtoffers op de werkvloer zitten... Dan kan dit nog niet. En moet je het ook niet willen zeggen. Tijd zal het leren of Ajax en de maatschappij er klaar voor is. Helaas voor Marc, die heeft daar niets van te vinden

16-05-2022 08:21

markk +8909

Ik heb zo’n vermoeden dat er meer is gebeurd dan een aantal dickpics versturen. Echter denk ik ook dat de mensen die bijvoorbeeld met Overmars naar bed zijn gegaan, nu hun kaken stijf op elkaar zullen houden. Enerzijds omdat ze zichzelf niet in de schijnwerpers willen zetten en anderzijds omdat er vast wel meer mensen op de hoogte zijn en een goede kans dat deze mensen een leuke premie krijgen om dit intern te houden. Uiteindelijk is dat pure machtsmisbruik en zeker een slechte zaak maar hij heeft niemand verkracht in tegenstelling tot Derksen.

16-05-2022 10:43

tbomas +1348

Mocht hij met een ondergeschikte seks gehad hebben, dan is dat wel degelijk ook verkrachting. Net als dat een consensuele sekspartij tussen student en leraar als verkrachting telt. Door de machtsverhouding kan er geen sprake zijn van informed consent.

16-05-2022 12:36

WantAmsterdam +116198

“In een week waarin naar buiten komt dat Ajax nu niet heel erg meewerkt met onderzoek, “
Dat wordt beweert door de ISR, maar feit blijft, zolang die dames anoniem kan je niet veel doen. Denk niet dat Ajax hier veel fout doet.
“uit onderzoek blijkt dat de cultuur niet altijd veilig is en er mogelijk nog slachtoffers op de werkvloer zitten.”
Uit die onderzoek leek dat imo helemaal niet, daar werden hand op de schouder al als “aanval l betiteld. Alles wat leek is dat Ajax een vrij normale werkvloer had (op overmars na).
Betekent niet dat we Overmars terug moeten halen, maar niet alles geloven wat in de media staat.

16-05-2022 10:58

Altijdindestraat +40228

Probleem is in het voetbal en zeker bij Ajax hebben de media die vooral 010/040 minded zijn baat bij onrust. Voorlopig zal Overmars nog even 1 miljoen euro per jaar opstrijken.

16-05-2022 08:15

edalm +4955

Leest alsiets met appels en peren

16-05-2022 08:14

Schip +23522

Tweede kansen zijn heel belangrijk, maar Marcie Marc heeft zijn geschiktheid daarvoor flink in twijfel getrokken door geen oprechte excuses aan te bieden. Hij doet net alsof het een klein dingetje is, net als zeker 60% van de actieve posters hier. Prima, maar dan geen terugkeer. En zelfs in geval van excuses, zul je waarschijnlijk de slachtoffers moeten uitkopen. Die willen echt niet meer met zo'n mannetje werken.

16-05-2022 08:07

koppensneller +5108

En de excuses van Derksen ?

16-05-2022 09:30

Schip +23522

Nou? Je hoort mij toch niet zeggen dat ik die jankbal terug wil zien?

16-05-2022 09:39

Dulle10 +50

Aan wie moet Marc zijn excuus aanbieden? Aan jou?

16-05-2022 09:59

oudzuid2 +7294

“Wij mensen zijn op de wereld om elkaar te helpen en niet om elkaar af te schieten.” Mooi gezegd Erik, daar kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen

16-05-2022 08:03

een-tweetje +1324

Overmars heeft met rare fratsen de club in de fik gestoken en is voor het vuur gedoofd is wel snel elders aan de slag gegaan hè. Dat zijn ook de feiten. Verder wel een mooi statement van Erik. Oprecht loyaal en trouw.

16-05-2022 07:47

Slang +14994

Dan had hij niet zelf moeten op stappen en bij Antwerp moeten tekenen

16-05-2022 07:33

BackInBlack +14551

Zou mooi zijn

16-05-2022 07:31

Web +178830

Zelfs met een moord krijg je een nieuwe kans
Maar of dit nu al kan?
Moet je weten hoe de situatie in elkaar zit?
Bij Derksen zit het anders toch
Ten eerste het is verzonnen
En die vrouw heeft zich toch niet gemeld? Mocht er ook maar iets van waar zijn

16-05-2022 07:28

Franz Fabelhaft +5154

Bij een moord lijkt het me ook vrij onwaarschijnlijk dat je daarna weer bij je oude werkgever aan de bak kan (zeker als je die moord daar op de werkvloer hebt gepleegd).

Situatie Derksen is inderdaad anders. Smakeloos lachen om een wanstaltig verkrachtingsverhaal.

16-05-2022 07:30

Schip +23522

Christusmezieleh, wat een ontieglijk domme post.

16-05-2022 08:08

Web +178830

Je kan het wel domme post vinden
Maar ik ken iemand die 22 jaar geleden een moord heeft gepleegd en weer vrij is
Oude werkgever niet dat klopt
Verder geef ik aan
Moet je wel weten hoe de situatie verder in elkaar zit
En of dit nu al kan staat er ook nog eens

En een moord is niet een klein beetje erger

16-05-2022 08:38

trodat4030 +97067

Terugkeren in de maatschappij na een rehabilitatie is totáál iets anders dan er tussenuit knijpen en een maand later elders aan de slag gaan alsof er helemaal niets aan het handje is. En dan doet het er vrij weinig meer toe dat dat voor moord was en dit voor seksueel grensoverschrijdend gedrag van een leidinggevende ten opzichte van een ondergeschikte. Het verschil zit hem vooral in die rehabilitatie, die heeft Marc vooralsnog alleen maar ontlopen, niet uitgezeten. Dus Schip heeft wel gelijk, het is een vreemde post die níets met Overmars van doen heeft.

Overigens heeft Marc gewoon een nieuwe kans gekregen, bij Antwerp. Bij Ajax lijkt een terugkeer me uitgesloten. Net zoals jouw vriend de moordenaar vást niet bij de nabestaanden van dat slachtoffer over de vloer komt. Lijkt me allemaal vrij logisch.

16-05-2022 10:28

Web +178830

Je moet weten hoe de situatie in elkaar zit ( geef ik aan )
Maar of dit nu al kan zeg ik er ook nog bij ( geef ik aan )
En staat er ook oude werkgever kan niet? ( geef ik aan )
Jouw vriend? Moet er niet aan denken

16-05-2022 10:51

Jantje5555 +109

Iedereen verdient een 2de Kans ,Overmars dus ook .👍👍💪💪

16-05-2022 07:21

koppensneller +5108

Klopt , hij is misschien ietsjes zwaarder en trager maar we hebben rechts weinig alternatieven als Antony geblesseerd is .

16-05-2022 09:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.