Taylor bespreekt toekomst: 'In mooiste scenario kunnen Ajax en ik elkaar straks helpen'

door Bart Veenstra 247

Bron Ajax Life

Taylor bespreekt toekomst: 'In mooiste scenario kunnen Ajax en ik elkaar straks helpen'

door Bart Veenstra 247

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Kenneth Taylor zal Ajax niet zomaar verlaten. Dat vertelt hij in een interview met Ajax Life. De middenvelder, die bezig is aan een uitstekend seizoen, komt er eerlijk voor uit dat hij zijn ambities heeft en om die reden behoort een zomerse transfer tot de opties.

Taylor kwam al tot 152 wedstrijden voor Ajax en dus lijkt de stap naar het buitenland een logische. 'Dat denk ik wel', zegt Taylor zelf. 'Het is helemaal niet dat ik weg wil, hè', voegt hij er meteen aan toe. 'Ik denk wel dat ik er klaar voor ben als er een nieuwe uitdaging op mijn pad komt. Maar dan moet mijn gevoel wel goed zijn, anders blijf ik net zo lief bij Ajax.'

De middenvelder van Ajax, dit seizoen al goed voor zes goals en vijf assists in de Eredivisie, krijgt de vraag of hij de Nederlandse competitie ontgroeid is. 'Dat is aan anderen. Daar ga ik geen antwoord op geven', is Taylor stellig. 'Maar ik heb vertrouwen en ambities.'

Een vertrek in de komende zomer behoort dan ook tot de opties voor de middenvelder. 'Bij dit soort thema's spelen meerdere aspecten. In het mooiste scenario kunnen de club en ik elkaar straks helpen. Dat zou ik als Ajacied het mooist vinden', zegt Taylor, die daarna de vraag krijgt of Ajax een mooi bedrag aan hem moet overhouden bij een transfer. 'Ja, precies, dat bedoel ik dus!'

Tekst gaat verder onder de foto.

kennethtaylor ajax klassieker
Kenneth Taylor na de belangrijkste goal uit zijn loopbaan: de winnende tegen Feyenoord (2-1).

De grote vraag is: waar ligt straks de toekomst van Taylor? Bij Ajax? Of misschien wel in de Serie A? Past zijn stijl van voetballen bij de Italiaanse competitie? 'Dat vraag je waarschijnlijk omdat ik in verband werd gebracht met Napoli, maar dat vind ik niet per se. Ik heb helemaal niet in mijn hoofd waar ik ooit heen wil. Spanje, Engeland, Italië, het maakt me niet uit. Het gaat om het gevoel bij een club en de speelstijl. Wat kan ik er leren? Het totaalplaatje moet goed zijn.'

Speelstijl onder Farioli is leerzaam voor Taylor

Taylor loopt inmiddels bijna vijftien jaar rond bij Ajax en is dus een bepaalde manier van spelen gewend. Onder Francesco Farioli is het dus even aanpassen voor de talentvolle middenvelder, maar leerzaam is dat wel. 'We spelen iets anders dan iedereen gewend is. De grootste knop die ik moest omzetten? Dat we soms wat meer afwachtend spelen.'

Al vanaf zijn zevende, achtste jaar loopt Taylor rond bij Ajax. Hij is het gewend om vanuit de unieke Ajax-opleiding vooruit te voetballen en er bij de opponent bovenop te klappen. Onder Farioli is dat dus even anders. 'Dat was in het begin echt even wennen. Soms stapte ik bijvoorbeeld te snel door en kreeg ik te horen dat ik geduldiger moest worden. We trainen er veel op en ik bekijk beelden. Het pakt tot nu toe ook aardig uit.'

Taylor mist het 'dominante Ajax-voetbal' niet per se. 'Ik mis het niet zolang we maar winnen, eerlijk gezegd', stelt de middenvelder, die wel het liefst op de Ajax-manier wil voetballen. 'Maar als speler hoop je ooit een stap te maken en dan voetbal je ook niet meer altijd zo. Aan de andere kant leer ik ook van andere manieren van voetballen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jarikoning +7300

1 goed jaar, voor de rest was het altijd ruk. En nu? Brighton? Bournemouth dat soort pulp. Geef Ajax wat terug door nog 1 jaar echt te knallen.

27-02-2025 15:51

DanieldaCruz +1021

Westham
Marseille
Valencia
Lazio
Atalanta
Villareal
Lyon

28-02-2025 03:03

Jarikoning +7300

Carriere zonder prijs. Gevulde rekening dat wel

28-02-2025 12:55

DanieldaCruz +1021

EL beker nog wel mogelijk en toekomst veilig.

02-03-2025 13:28

Jarikoning +7300

Normaal wel. Niet als je Helder of Drenthe heet

02-03-2025 14:48

DanieldaCruz +1021

Haha, ja klopt!

02-03-2025 20:59

PJS +4995

Als je echt wil helpen nog ff 4 jaar verlengen.

27-02-2025 12:55

brullie +7046

M.a.w. een dikke zak geld voor Taylor. Hij verdiend een mooie transfer. Heeft zich zo zijn beste kant laten zien terwijl de meesten hem uitfloten en kritiek hadden (net als ik) en kijk nu, dragende speler geworden.

27-02-2025 06:59

BackInBlack +14551

35 miljoen
Dat gaat Taylor opleveren minimaal

26-02-2025 19:21

Ajax34 +4055

Als ze met een zak geld rammelen is die dus weg.

26-02-2025 17:38

TheRiviera +5478

Spelers moeten eens ophouden met uitspreken ''Het is helemaal niet dat ik weg wil'' of ''anders blijf ik net zo lief bij Ajax'' of wat je ook vaak hoort ''Bij Ajax blijven is geen straf''. Spelers die zulke uitspraken doen verraadden juist dat ze graag willen vertrekken bij Ajax maar het niet durven te zeggen.

Taylor zegt ambities te hebben en een Ajacied te zijn wat logisch is als je hier al sinds 2010 speelt. Maar zou in alle eerlijkheid zouden je ambities dan niet gericht moeten zijn op Ajax en daar successen mee proberen te boeken? Soms is de beste manier hoe je Ajax kan helpen door niet te vertrekken en Ajax een speler geven waarop ze kunnen bouwen.

26-02-2025 17:32

xerr +2511

En als een speler te lang bij Ajax blijft, krijg je weer gelul over "zit jeugd in de weg". Als hij zo doorgaat, heeft die tegen einde van het seizoen 160+ wedstrijden in 1 gespeeld. Wat verwacht je dan? In eredivisie zit geen geld. Z'n jongen moet toch ook eens aan zichzelf denken. Met 160+ Ajax 1 wedstrijden is het hem gegund. Een jeugd die net bij de eerste komt kijken met 40 potjes, dan snap ik jouw opmerking wel. Maar vind dat het in dit geval niet voor Taylor geldt.

26-02-2025 19:09

Jarikoning +7300

Jeugd in de weg op die leeftijd? Wat een onzin lees je hier toch

27-02-2025 15:52

TheRiviera +5478

Je moet niet blind naar het aantal wedstrijden kijken maar kijken sinds wanneer hij een gewaardeerde kracht is. Dit mag dan wel zijn derde volledige seizoen zijn als basisspeler maar pas zijn eerste seizoen waarin hij een gewaardeerde en onmisbare kracht is in het elftal van Farioli.

Voor mij heb je dan te weinig geleverd om nu al te praten over een transfer. Als je het niveau van de Eredivisie niet eens ontgroeid bent hoe kan je dan praten over een vertrek bij Ajax. Ik betwijfel of hij de absolute top aankan en je zou denken dat Taylor daar naar toe wilt zonder tussenpauzes bij Europese subtoppers.

Daarnaast is het ''in de weg staan'' van de jeugd een argument dat ouder is dan weg naar Kralingen. Zolang de jeugd niet laat zien absolute top te zijn staat niemand bij Ajax in de weg. En als de jeugd wel goed genoeg is dan breken ze van zelf door. Je hoeft geen spelers te verkopen om de jeugd openingen te geven naar het eerste van Ajax.

En als laatst is geld een non-factor voor een jongen van zijn leeftijd. Hij is bijna 23 jaar oud en verdient al rond een miljoen netto per jaar. Hij sterft niet van de honger en hij heeft ook geen villa's en auto's van miljoenen euro's nodig. Op het moment stevent Ajax af op Champions League voetbal waardoor het veel logischer zou zijn om bij de club te blijven. Niet alleen kan hij dan bij Ajax spelen op een hoger niveau maar als hij zich door blijft ontwikkelen kan hij in de zomer van 2026 vertrekken voor een veel hoger bedrag dan wat Ajax nu voor hem kan vangen.

Wat ik mis bij spelers zoals Taylor die heel de jeugd bij Ajax hebben doorlopen is dat ze niet echt willen slagen met Ajax. Ze willen de A-selectie bereiken en dan zo snel mogelijk vertrekken voor het grote geld op het moment dat ze denken genoeg voor Ajax te hebben gespeeld.

01-03-2025 09:39

Muddy +2444

Ik snap het ook wel, je kan het gewoon niet goed zeggen als speler. Dan ga je een beetje krampachtig reageren om maar niet te lijken alsof je geen clubliefde hebt.

Ik vind zelf dat een speler z'n ambities best mag uitspreken. Het is toch ook gewoon prachtig om te kunnen dromen van een grote club of iig een tijdje in het buitenland op avontuur te gaan. Taylor is volgens mij een beste gozer, die bedoelt het allemaal niet verkeerd.

Als jij em ziet spelen, ziet er dan niet uit alsof hij successen wil boeken met Ajax? Het is niet of ambities om naar het buitenland te gaan en vol gas geven voor je huidige team niet samen kunnen bestaan. Sterker nog, hoe harder je werkt, hoe groter de kans dat er een mooie club voorbij komt.

27-02-2025 03:03

TheRiviera +5478

Waar het om gaat als dat spelers te vaak kijken naar de tijd die ze hebben gespendeerd bij Ajax in plaats van de successen die ze hebben geboekt met de club. Als hij speelt krijg ik wel een het gevoel alsof hij wat wilt bereiken met Ajax maar hij heeft nog niks bereikt.

Ja hij heeft 2 titels en 1 beker op zak uit seizoenen waarin hij niet nodig was om deze successen te behalen. Als ik in zijn schoenen zou staan zou ik juist blijven om volgend seizoen op Champions League niveau proberen indruk te maken. Als je dan in de zomer van 2026 vertrekt met mogelijk nog een titel of beker op zak dan kan je tenminste vertrekken wetende dat je een van de beste jeugd exponenten bent die de club in recente tijd heeft voort gebracht. Op dit moment is dat nog niet het geval.

Ik mis spelers bij Ajax die de club als hun absolute droomclub zien en die pas willen vertrekken wanneer ze het maximale hebben bereikt bij de club en het niveau van de Eredivisie zijn ontgroeid. Op dit moment is Taylor nog niet op dat punt.

Om maar even een vergelijking te trekken. Een andere middenvelder die we hadden was Edson Alvarez. Niet een kind van de club maar hij vertrok pas na 4 seizoen volwaardig lid te wezen van de A-selectie en minimaal 3 seizoenen was hij een onmisbare kracht in elftal. Hij won dezelfde prijzen als Taylor maar hij had ook echt een aandeel in deze prijzen.

Dat Alvarez wou vertrekken kon ik snappen want hij is geen kind van de club en Ajax is niet zijn droomclub. Maar toen hij vertrok kon hij dat wel doen met opgeven hoofd en terugkijken op een succesvolle periode. Als Taylor deze zomer vertrekt kan hij niet hetzelfde claimen.

Ajax moet opzoek gaat en investeren in spelers die willen strijden voor Ajax en niet spelers die willen strijden om zo snel mogelijk te kunnen vertrekken.

01-03-2025 09:56

Jarikoning +7300

1 goed seizoen en dan weg? Al.die slechte jaren van je moet je terug betalen.met minimaal 1 jaar erbij.

26-02-2025 17:30

Hollister +12624

Wat zou Ajax kunnen overhouden aan Hato, Brobbey en Taylor? Mochten alle 3 helaas toch gaan vertrekken. Vooral Hato zou ik nog graag een jaartje hier zien. Hato 40 a 45 miljoen? Brobbey 30 a 35 miljoen en Taylor 25 a 30 miljoen? Benieuwd welke waarde jullie toekennen aan deze spelers.. Samen zullen ze dan wel minimaal een slordige 100 miljoen moeten kunnen opleveren excl bonussen

26-02-2025 16:32

BasseyAdriaan33 +13703

Hato is meer waard, deze leeftijd en nu al dragend op niet eens zijn beste positie….
50 mil minimaal
Brobbey is dan denk ik weer iets minder waard, mag blij zijn als je op 25 uitkomt. Potentie zit er wel in maar het komt er al veel te lang niet uit.
Taylor klopt wel aardig denk ik.

26-02-2025 17:25

Hollister +12624

Dan moet je nog steeds rond de 100 miljoen kunnen uitkomen. Een bedrag wat ook zeker nodig is omdat maar een deel beschikbaar is voor aankopen

26-02-2025 18:02

Leonardo +283

Eerst zaak-Diarra maar afwachten. Dat gaat mogelijk deze transfers ook flink drukken.

27-02-2025 13:50

Ajax2024 +2133

Zijn alleen maar dromen. Ga je niet krijgen. Tijd is voorbij.

26-02-2025 17:28

Chrismokum020 +16438

Taylor is het niveau nog lang niet ontgroeid. Moet veel dominanter worden en constanter, dus lekker een jaar blijven en dan een echt mooie stap maken.

26-02-2025 15:47

Invincibles +5221

Hopelijk verlengt hij met een jaartje en blijft hij nog een seizoen zodat we in de Champion’s League kunnen knallen en wellicht weer een top 2 veilig kunnen stellen. Dan kunnen we echt bouwen naar de toekomst ipv dat dit een incidenteel jaar wordt waar we kans maken op de titel.

26-02-2025 14:10

Petterson +25180

Gewoon contract verlengen Kenneth. Nog één jaar extra onder Farioli, met hopelijk meer dominantie en beter spel in de eredivisie, en met ervaring als vaste waarde in de CL. Dan ben je er op zijn vroegst pas echt klaar voor. Dan is jouw natuurlijke opvolger (Steur) er ook klaar voor. Deal!?

26-02-2025 13:38

Odysseus +14329

Ja, ja, ja…. Weet je, Kenneth, laat het onderwerpen nou maar gewoon rusten tot de zomer. Alle begrip als de stap maakt bij een mooie club, maar laat dit soort vragen nou gewoon links liggen.

26-02-2025 13:09

robtjeajax +640

wat een balluuh uitspraak,
ik ga kies een nieuwe baan omdat het kut werk is vies en slechter betaald..
natuurlijk wil die een goed gevoel erbij, vraag is wat is daarin het belangrijkste voor hem: money, speeltijd, clubnaam, locatie( t weer en wens vrouwtje)

26-02-2025 12:28

Lavie +2317

Farioli kan naar verluid naar AS Roma. Dat is ook ongeveer de categorie clubs die voor Brobbey, Sutalo en Taylor gaan komen denk ik. Waarom zou je dan niet gewoon bij Ajax blijven Champions League spelen en meedoen om een nieuwe titel. Probleem voor Ajax is dat Brobbey en Taylor vastliggen tot 2027. Voor Hato gaan grotere clubs komen, maar dan kan Ajax vragen wat het wil. Ajax heeft nog steeds een hele hope peperdure troep wat het niet kwijt kan raken. Het wordt dus sowieso een heel interessante zomer. Hopelijk als kampioen en met de huidige trainer. Ik heb sowieso minder vertrouwen in ten Hag.

26-02-2025 12:04

NoPants +7506

Ajax zal nog steeds voor zo’n 40m moeten verkopen om de afschrijvingen te dekken. Het liefst verkopen we puur overbodige spelers maar ik weet niet of dat realistisch is.

Stel dat er 30m uit verkopen van ‘waardevolle spelers’ gehaald moet worden. Wie zou je dan verkopen?

Ik zou denk ik taylor verkopen. Als je daarmee hato en sutalo kan behouden.

26-02-2025 12:40

Petterson +25180

Goed punt.

26-02-2025 13:39

Lavie +2317

Ik zou Sutalo verkopen. Die kost zo'n 5 miljoen per jaar aan afschrijving en ik verwacht zo'n 3 miljoen aan salaris als we Champions League spelen. Ook Henderson die naar verluid zo'n 8 miljoen per jaar kost (afschrijving op tekengeld en salaris) zou ik laten gaan. Brobbey en Taylor zou ik proberen langer te behouden. Voor Hato kun je vragen wat je wilt. Als een club meer dan 50 miljoen biedt dan moet Ajax altijd ja zeggen. We hebben het kunnen zien bij Alvarez. Voor Hato hebben we met Baas, Mokio en Jetten in principe opvolgers in huis. Het moet Kroes nog maar lukken om Avila, Sosa en Wijndal te lozen. Blind kan transfervrij worden opgehaald in Spanje.

Ik vind Hato en Sutalo dit seizoen wel de beste. Daarna Taylor. Ik neig er zelfs naar dat Godts, Klaassen, Traoré en Weghorst door hun doelpunten en assists belangrijker zijn geweest dan Henderson.

26-02-2025 15:38

NoPants +7506

Henderson zou ik sowieso weg doen deze zomer, denk dat hij dat ook wilt. Na dr monaco soap had hij het ook steeds over ‘ik blijf tot einde seizoen’. Dat zal ruimte in t salarishuis opleveren, maar ik verwacht geen transfersom en tekengeld wordt niet afgeschreven normaliter. Dus op afschrijving geen effect.

Juist omdat taylor jeugd is heeft een verkoop het meest effect. Het levert veel veel meer op.

Als Sutalo vertrekt moeten we ook echt een aankoop doen. We hebben geen rcv die zomaar zijn plek inneemt. Maar op het middenveld kunnen we met Berghuis, klaassen, FJ, Regeer, mannsverk, mokio, bounida, en steur heel goed voor de dag komen.

26-02-2025 16:37

Lavie +2317

Ik verwacht de transfervrij Veltman en de blessuregevoelige Sandler deze zomer voor RCV als Sutalo vertrekt.

26-02-2025 18:41

Ivo.t +88

Veltman heeft naar schijnt bijgetekend

27-02-2025 01:20

Francesco +5850

Vergelijk Taylor eens met een Van der Vaart, Sneijder, R. de Boer, Litmanen etc...

Hoe groot je impact is op een langere periode op het team, club, Eredivisie, prijzen, Oranje etc.

Wat dat betreft is het misschien wijs voor hem om nog een jaar te blijven.
Zoals Sneijder al zei, veel jongens gaan naar het buitenland maar komen niet binnen als een grote meneer so the speak. En dat maakt veel uit. En ik ben het ermee eens.

26-02-2025 11:28

Cojones16 +672

Wel interessant wat hij zegt: 'Als je ooit een stap maakt, dan voetbal je ook niet meer altijd zo ('dominant').' Met Farioli als trainer en Van Gaal als belangrijke adviseur zijn we een andere weg in geslagen. We hopen nu dat dat is omdat we geen briljante selectie hebben, maar ik ben benieuwd of we ooit nog een (ouderwets?) dominant Ajax gaan meemaken. Is onze kenmerkende stijl nog wel van deze tijd? Ik heb het antwoord niet, maar hoop van wel.

26-02-2025 11:22

linksbuiten14 +562

Gun hem zeker een transfer maar het zou zeker geen probleem zijn als hij nog een jaartje blijft..

Ooit hoop ik dat er nog een topvoetballer doorstroomt die alleen maar voor Ajax wilt voetballen, z’n hele carrière! Klaassen komt in de buurt met een paar uitstapjes.

26-02-2025 11:20

mido1988 +4295

Kom op Kenneth nog een jaartje CL volgend jaar samen met HATO :).

26-02-2025 10:37

Dirigent +6874

Hato gaat naar Real!

26-02-2025 14:51

Champy95 +1516

Hij is best nog wisselvallig en ik vrees dat het er niet uitgaat.
Wat voor hem spreekt is zijn basistechniek en zijn loopvermogen.
Als hij net dat extra stapje in zijn ontwikkeling kan maken, zie ik hem perfect meedraaien bij elke middenmotor/subtop in de topcompetities

26-02-2025 10:18

Magic1963 +453

ALS Taylor weggaat, komt er ruimte voor Steur en Bounida. Zo werkt het nu eenmaal.......

26-02-2025 10:11

Petterson +25180

Zou liever zien dat beide volgend jaar rustig worden gebracht. Steeds iedere week 30-45min.

26-02-2025 13:41

Ron Nieman +250

Daarbij zou ik inspelen op het vertrek van Brobbey en zou ik Breum en Edvardssen halen van GAE. Prima spelers voor weinig geld.

28-02-2025 05:04

Magic1963 +453

Breum ben ik het mee eens, want die heb ik al vaker genoemd. Dean James zie ik als sub voor Hato en als alternatief voor Brobbey zie ik Sam Lammers wel zitten. Bij hem krijg in Zlatan vibes.......

28-02-2025 07:55

b.hulshof +3774

Ik zie hem geen basisspeler worden bij een club uit de top 5 van een grote competitie. Nog steeds erg wisselvallig en vermoeid rond de zeventigste minuut.

26-02-2025 09:34

LOCAmpos +10509

“De club en ik elkaar straks helpen”?

Of bedoel je soms “dan ga ik straks wat terugdoen voor de club waar ik vanaf mijn zevende of achtste rond mag lopen en alle kansen gehad heb om te worden wie ik ben” ? Of is dat te romantisch?

26-02-2025 09:16

Okocha078 +13940

Zou me niets verbazen als Napoli weer terug komt voor Taylor. Henderson en Brobbey gaan ook verwacht ik. Over Hato worden de geruchten mbt Liverpool steeds heviger en als er een club komt voor Sutalo zal deze ook wel een stap willen maken.

Dan zouden we in 1 keer 5 basisspelers moeten vervangen en wat doet Farioli dan??

Hopelijk heeft Kroes de lijstjes klaar liggen. Hij moet ook nog de verhuurde spelers en spelers als Wijndal, VDBoomen definitief zien te verkopen.
Wordt weer een lange zomer.

26-02-2025 09:06

Petterson +25180

Horror scenario: Sven boys zonder Fransje.

26-02-2025 13:44

DeBeeldbander +106

Laten we, gezien zijn naam, hopen dat er een Engelse club komt die denkt dat het een home grown speler is. Dan leggen ze misschien 40 miljoen op tafel 🤣🙈 Maar zonder dollen, Kenneth Taylor heeft wel een interessant profiel; jong, international, veelzijdig(meerdere posities), balvaardig, tweebenig, Ajaxschool.. daar moet je toch een aardig bedrag voor kunnen vangen. Wat denken jullie dat hij waard is? Met welk bedrag zouden jullie tevreden zijn?

26-02-2025 08:48

NoPants +7506

Als we kampioen worden en hij een van de belangrijkste middenvelders is zou ik sowieso 40m vragen.

26-02-2025 11:49

Petterson +25180

100 meloenen !!

Nee eerder richting 15m max. Hand zit aardig op de knip bij meeste clubs. Dit soort middenvelders produceren ze in de topcompetities toch ook gewoon zelf!? Wellicht met minder ervaring op die leeftijd, maar wel met meer hardheid en fysieke talenten.

26-02-2025 13:47

Eurysaces +29532

154 wedstrijden, maar misschien 14 die hij echt voor Ajax gespeeld heeft dit seizoen. De overige 140 stond hij zonder waarde in het veld voor Ajax met toevallig het shirt van Ajax.

Volgend seizoen spelen we weer Champions League, als "sterkhouder" bij Ajax moet je daar toch minstens je stempel gedrukt hebben voordat je de deur uit gaat. Tenzij een transfer echt alleen voor het geld is.

26-02-2025 08:11

Cruijffthebest +13431

Is echt nog niet toe aan een stap naar het buitenland, want laat hij eerst maar eens elke wedstrijd echt goed spelen.
Nu is het te wisselvallig!

26-02-2025 04:39

Spelverdeler +4656

Het is het eerste seizoen van Taylor waar die vaker in positieve dan in negatieve zin opvalt. Hij heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt en ik heb z'n voetbalkwaliteiten toch wat onderschat. Desalniettemin vind ik het nog steeds geen bijzondere voetballer. Hij blinkt nergens echt heel erg in uit. Ik zie hem nooit bij een club Als Arsenal, Tottenham, Napoli, Atletico enzovoort in de basis komen. Een grotere competitie kan die nu al wel aan, maar volgend seizoen kan die hier CL spelen. Ik zou als ik hem was nog één jaar blijven en dan bijvoorbeeld de stap maken naar een club als Atalanta Bergamo.

26-02-2025 04:27

Petterson +25180

In zijn eerste weken maakte hij het verschil in ons laatst behaalde kampioenschap. Dit seizoen haalt hij voor het eerst langdurig een voldoende. Maar het talent van toen hij met zijn maat Brobs in O19 speelde, heb ik nog steeds niet terug gezien.

Extra jaar Ajax Keneth!

26-02-2025 13:50

Spelverdeler +4656

Een extra jaar (minstens) zal hem zeker goed doen.

26-02-2025 20:26

Ivo.t +88

Donny gevoel bij Taylor, dan was Donny nog stabieler bij Ons. Taylor gewoon zijn mond houden, nog 1, 2 seizoenen stabiel zijn. Dan prima. Anders Donny situatie

27-02-2025 01:25

Bruno04 +15799

1 jaar nog pieken. Begint nu net op niveau te komen. Kom je ook als een andere meneer binnen bij je nieuwe club. CL spelen en presteren dan vertrekken na volgend seizoen

26-02-2025 03:15

Dapperestrijders +4653

Dat dominante voetbal van Ajax kan ook een valkuil zijn, naïef.
Je moet er wel de spelers voor hebben om dominant voetbal te kunnen spelen en dat is nu niet het geval.

26-02-2025 01:47

PaulEast +7917

De afgelopen jaren heb ik er regelmatig de pest in gehad als Taylor in de opstelling verscheen. Geen Ajax speler. De progressie die Taylor dit seizoen laat zien is vergelijkbaar met de overige selectie spelers. Dit is de danken aan de trainer en zijn staf. Hij verricht wonderen. Indien Ajax wil verder groeien zal Ajax moeten doorselecteren en afscheid moeten nemen van Taylor. De jeugd komt er aan en die laten meer potentie zien.

25-02-2025 23:54

Bruno04 +15799

Het is niet alleen te danken aan de staf. Het is ook gewoon de ontwikkeling curve icm met ervaring en wat ouder worden. Gaat bijna bij elk talent zo

26-02-2025 03:16

PaulEast +7917

Bounida en Mokio

26-02-2025 14:52

Bruno04 +15799

Betere talenten hebben altijd veel korter nodig. Zie Yamine lamal, Bellingham etc. Dat snap je zelf toch ook wel dat het aan het niveau van het talent ligt plus emotionele volwassenheid.

26-02-2025 16:40

Petterson +25180

Taylor liet in jeugd minimaal dezelfde potentie zien. Heeft natuurlijk ook gewoon te lijden gehad van 2 jaar belachelijke trainers. Begint nu langzaam weer zijn intrinsieke niveau te halen. Ben ervan overtuigd dat hij nog stukken beter kan.

26-02-2025 13:52

PaulEast +7917

Ik snap je wel…. Je moet ook geluk hebben met de trainer. Maar Taylor heeft wel een heel lange aanloop. Los hier van vind ik de aanstormende talenten meer potentie hebben.

26-02-2025 22:18

snowy +14

Jammer hoop dat je probleem in tussen is opgelost.

25-02-2025 23:11

Willem410 +3132

Tot welk jaar heeft hij nog een contract?

25-02-2025 23:07

FantastischeFrancesco +632

Ik hoop dat hij beseft dat die onder Farioli ook nog zat nieuwe dingen kan leren. Daarnaast wanneer Champions League gehaald wordt, gaat die ook meer verdienen. Taylor vind ik nu echt een speler die multifunctioneel is en op alle posities op het middenveld ingezet kan worden. Als diepe linker aanvallende middenvelder vind ik hem echt bijzonder goed in het Farioli-spelletje, maar ook op 6 als vervanger van Hendo vind ik hem verdienstelijk spelen.

Hoop dat zijn maatje en boezemvriend Brian hem even verteld hoe het werkt als je naar een buitenlandse club gaat en de (nieuwe) trainer ziet het niet (meer) in je zitten. Lekker blijven en dit en volgend jaar geschiedenis schrijven met elkaar.

Contact van je zaakwaarnemer uit je telefoon pleuren Kenneth en alleen kleding en styling advies vragen aan je meisje, dat lijkt mij nou een fantastisch plan!

25-02-2025 22:55

Nr.10 +111431

Ik vind dit eigenlijk het eerste goede seizoen van Taylor. Net als van Rensch. Beiden waren direct bij hun debuut een paar maanden goed, vielen terug, en maakten daarna geen progressie. Tot dit seizoen, beiden grote stappen.
Zou zonde zijn als hij na dit seizoen al vertrekt. Maar ja, men vindt 150 wedstrijden in Ajax 1 al heel veel. Verwacht dat hij in de zomer wel gaat, want er zal vast wel een Italiaanse subtopper/Engelse middenmoter komen. Maar eigenlijk vind ik Taylor een jongen die net als Veltman of Schöne gewoon wat langer bij Ajax moet spelen, ik denk niet dat hij nog een grote stap omhoog in zich heeft, het wordt meer een stapje opzij naar een grotere competitie. Net zoals Rensch dus ook eigenlijk.

25-02-2025 22:51

Ivo.t +88

Wie heeft het nog over Rensch. Niemand

27-02-2025 01:27

Berkov81 +1550

Je wil toch nog een keer cl spelen met dit elftal?

25-02-2025 22:47

ajax2004v2 +2036

Minstens een jaar blijven, cl spelen en als een grote meneer bij de volgende club binnenkomen ipv nu als breedte aankoop.

25-02-2025 22:11

Sjakio +2379

Op naar de middenmoot, topclubs hebben Taylor niet op het lijstje...

25-02-2025 22:06

swamb +69

Ik heb het gevoel dat het voor zowel Ajax als Taylor beter is om nog een jaartje te blijven. Dit jaar voor het eerst een vd uitblinkers en hoogstwaarschijnlijk volgend jaar de CL in, als hij dan constant blijft is hij elkaar voor

25-02-2025 22:02

ovopiet +1496

Als hij weggaat, volgt hij de carrière van van de beek en Klaassen.
Komen in een ander land, waar andere dingen van je worden verwacht. Als je even niet presteert, zit je op de bank. Vaak komt er al heel snel een andere trainer(behalve Liverpool en man. city) die graag zijn eigen aankopen ziet en vervolgens ga je dan steeds langs andere steeds mindere clubs. Ik zou blijven. Ten eerste maak je Ajax sterker, ga je Champ. league spelen. Dus je salaris gaat ook omhoog.

25-02-2025 21:56

sebastiaan1900 +5350

Ik vermoed richting de 40 miljoen. Zeer bruikbare speler.

25-02-2025 21:42

Squadron11 +2435

1 jaar blijven en 1 jaar bijtekenen

25-02-2025 21:22

OuweDibbes +11951

Lekker blijven.. of je volgend jaar voor dikke 25 miljoen verkoopt of 1 jaar later voor 10 miljoen, we hebben hem hard nodig voor een sterk team in de CHL.

25-02-2025 21:20

Josey Wales +11676

Ik gun die jongen het allerbeste maar vind hem te vaak niet aanwezig voor een middenvelder.
Vaak ook nog de wedstrijden waar we het moeilijker hebben zoals tegen Az.
Zou nog minimaal een jaartje wachten met een transfer.

25-02-2025 21:18

rafaelvandekaart +1783

Leverkusen, Frankfurt, Leipzig, Roma, Atalanta, Aston Villa, Newcastle, Sevilla, Girona
Subtoppers in grote competities zullen wel voor hem komen voor 15-20mil schat ik en dan gaat ie.
Zou ik ook doen als je 50-100% meer kan verdienen

25-02-2025 21:13

Professor +11178

Het is wel gebleken dat de perfecte club zich altijd wel aandient. En ik gun het die jongen ook en inderdaad dan houdt Ajax er een mooie transfersom aan over. Alle twee blij.
En ja ik heb heb een hele tijd vervloekt niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten maar zijn instelling. Die is een tijdlang matig geweest maar dat ligt inmiddels ver achter hem.
Volgend seizoen zal er heel goed gekeken moeten worden naar het middenveld kwa aankopen want met alleen aanstormende jeugd ga je het niet redden. En de middenvelders die we nu hebben zijn niet geschikt.

25-02-2025 20:58

driehoekjes +3397

Komend seizoen champions league in met rugnummer 10!!

25-02-2025 20:55

BeterVanafDeZijlijn +1102

Vervangers staan klaar dus als ie een mooie stap kan maken die stap fijn gunnen. Hij zijn gedroomde stap wij wat centen. Win win

25-02-2025 20:45

Ajacied voor t leven +99

Moet toch wel een miljoentje of 30 kunnen opleveren mocht hij vertrekken komende zomer, toch?
Ik zie hem graag nog één jaartje blijven!

25-02-2025 20:22

DeKenner +9369

Een jaar geleden werd Taylor door het grootste deel van AS verguisd. Hij was dé zondebok. En kijk eens waar die jongen nu staat… dit is overigens niet gek, want zo gaat het met veel van onze jeugdspelers. Als ze alles al beheersen en kunnen, dan spelen ze niet meer bij Ajax. Bij Ajax groeien de lelijke eendjes juist uit tot mooie zwanen. Laat het een les zijn voor die azijnzeikers: geniet gewoon van de ontwikkeling die onze jeugdspelers hier doormaken, en stop met zeiken als ze in hun eerst seizoen(en) af en toe een foutje maken. Met wat vertrouwen brengen ze zoveel moois. Zowel qua voetbal als later in de portemonnee.

25-02-2025 20:19

Professor +11178

Gaat niet om foutjes maken(althans bij mij) maar om het feit dat zijn instelling een hele tijd ver ondermaats was.

25-02-2025 21:00

Helmond0492Ajax +892

Inderdaad. Dat was een grote ergernis. Hij heeft zich goed herpakt.

25-02-2025 21:12

swamb +69

Eens. Talent heeft hij altijd gehad, dat is volgens mij nooit de discussie geweest.

25-02-2025 22:01

DeKenner +9369

Dat was vorig seizoen in de eerste seizoenshelft inderdaad weleens het geval, maar vanaf die uitwedstrijd in Noorwegen, met zijn lucky voorzetgoal, heeft hij het erg goed opgepakt met een uitstekende tweede seizoenshelft tot gevolg. Ondanks zijn goede spel bleef de meerderheid hem nog steeds afzeiken (en zeker niet alleen om zijn instelling, velen zagen het überhaupt niet in hem zitten). Die jongen heeft gewoon in een dipje gezeten nadat hij zich in 2022 al in de Oranje WK-selectie had weten te spelen. Hetzelfde riedeltje zie je nu ook bij Brobbey gebeuren, en het is wachten wie de volgende gaat zijn.

26-02-2025 00:24

Duggoutdennis +6377

Zou het ook met hun nonchalante voorkomen te maken kunnen hebben? Als ik interviews van Brobbey kijk lijkt het allemaal wat nonchalant, ongeïnteresseerd en weinig passie.. Daarmee vorm je natuurlijk ook het beeld dat je zo bent en daarop gaan veel mensen niet lekker als je ook nog eens (bijna) niet(s) levert..

26-02-2025 08:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.