Ocampos reageert op Ajax-transfer: 'Dit is de juiste beslissing voor mij'

door Jesse ter Haar 408

Bron BeSoccer Sevilla

Ocampos reageert op Ajax-transfer: 'Dit is de juiste beslissing voor mij'

door Jesse ter Haar 408

Bron BeSoccer Sevilla

Laatst geüpdatet

Lucas Ocampos heeft een eerste reactie gegeven op zijn aanstaande transfer van Sevilla naar Ajax. Op beelden van BeSoccer Sevilla vertelt de Argentijn te voelen dat een stap naar Amsterdam voor hem het beste is, maar hij verlaat zijn huidige club met pijn in het hart.

'Dit is de juiste beslissing voor mij, mijn gezin en voor de club', aldus de 28-jarige buitenspeler van de subtopper uit Spanje. 'Het is niet makkelijk om een plek te verlaten waar je gelukkig was, zoveel vrienden had en zoveel mensen die van je houden. Dat is moeilijk.'

'Ik vertrek met mooie herinneringen', zo stelt hij. 'Ik kan alleen maar dankbaar zijn voor de afgelopen jaren, die enorm belangrijk waren voor zowel mijzelf als mijn gezin. Ik wens Sevilla het beste. Het is een club die altijd zal strijden om de prijzen. De stemming is momenteel niet positief, maar daar gaat de club uit komen.'

Tot slot vertelt Ocampos over de snelheid waarmee de deal in de afgelopen dagen tot stand kwam. 'Het voelde tegelijkertijd snel en niet zo snel. Ik heb in de afgelopen dagen en met name vandaag (dinsdag, red.) de knoop doorgehakt. Ik heb vandaag met de trainer (Julen Lopetegui, red.) gesproken. We waren het eens met elkaar. Ik heb een fantastische relatie met de trainer, de technische staf en de directie. Ik vertrek als gelukkig persoon, met veel vrienden.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

El Pacino +3609

En Sevilla heeft al Dolberg gehaald. Dit gaat nog een grote soap worden vandaag.

31-08-2022 11:55

Trabelsi007 +1513

Ocampos is voor Ajax echt een prima aankoop. Zeker voor dit bedrag. Je moet hem alleen niet 1:1 met Antony gaan vergelijken. We hebben het hier wel over een speler waar Liverpool en Real Madrid verregaande interesse in hadden 2 jaar geleden. Zijn marktwaarde lag toen zeker 3x zo hoog.

31-08-2022 08:31

Stefansuarez +19098

Oprechte vraag

Overwintering in CL of Europa league winnen😁

31-08-2022 08:09

Ajacied1995 +10789

Voor 1x de El winnen

31-08-2022 08:17

Stefansuarez +19098

Juist Europa league winnen!!!

31-08-2022 08:22

soewares +2504

Mensen overschatten clubs als Sevilla en Valencia. Ze hebben hele andere standaarden voor spelers dan bij ons, wat ik absoluut niet denigrerend of uit de hoogte bedoel. Een Ocampos is speler die alles geeft en tactisch prima is alleen hij beslist geen wedstrijden voor je a la ziyech of antony. Het is geen mooie verfijnde voetballer en zal geen beslissende pass geven of met zijn acties 2/3 man bezig houden. Hoop op het beste natuurlijk maar heb hier een heel hard hoofd in..

31-08-2022 07:58

AjaxHoorn +32989

Het baart mij wel wat zorgen dat we veel voetbal kwijt zijn geraakt met Mazraoui, Martinez, Gravenberch en Antony maar niet echt voetballers ervoor terug hebben gekregen.

31-08-2022 07:52

willem1958 +8876

Ik hoop dat het wat gaat worden met hem maar ik vind het geen karakteristieke rechtsbuiten die langs de zijlijn een mannetje passeert en diepgang heeft vanwege een explosieve versnelling wat Conceicao en Kudus wel hebben.
Ik heb sterk het idee dat wat hij brengt Berghuis ook doet en dat je dit binnen de selectie hetzelfde had kunnen oplossen.
Maar wat maakt 23 miljoen uit als je 80 miljoen overhoudt van de Antony deal.

31-08-2022 07:44

El Pacino +3609

Ik denk dat Ocampas en Bergwijn hetzelfde gaan brengen. Lijkt mij een beetje hetzelfde niveau. Alleen kan je Ocampos was internationaal geslaagd noemen en Bergwijn niet.

31-08-2022 07:37

El Pacino +3609

Ik denk dat Ocampas en Bergwijn hetzelfde gaan brengen. Lijkt mij een beetje hetzelfde niveau. Alleen kan je Ocampas was internationaal geslaagd noemen en Bergwijn niet.

31-08-2022 07:36

RSM +3922

Als we mikken op de uefa league dan hebben we een aardige team. Dit seizoen moeten we maar ff een niveau lager gaan denken maar niet te veel verzaken.

31-08-2022 07:33

El Pacino +3609

Deze poule moet je met dit team gewoon door komen. Wij kopen een Argentijns international van een Europese ploeg die hoger staat dan Ajax op de UEFA ranking en sommige vinden dat hij er niks van kan. Deze aankopen waren tot 5 jaar geleden ondenkbaar voor Ajax.

31-08-2022 07:39

NotForSale +2250

Alle spelers die ergens vertrekken doen dat "met pijn in het hart", behalve Noa Lang: "juLLie zOudEn veREerD MoeTen zIJn DAt julLIE MIj eEn paAR JAar heBBEn mOGen zIEn SPeLen"

31-08-2022 07:30

Dirk.v +15249

Hopelijk na vandaag weer rust in de tent. Een bizarre transferperiode geweest, waarvan ikzelf al dacht met betrekking tot uitgaande transfers ook zou komen.

Dat deze bedragen gegeven zouden worden hadden we alleen maar kunnen hopen.
Ben benieuwd of er inderdaad nog een sterke keeper / rechtsbuiten bijkomt.

31-08-2022 07:27

Bassey +8233

Ross barkley is sinds gisteren transfervrij is dat niet wat voor ons?

31-08-2022 07:20

KingJames23 +11471

Die heeft al 4 jaar bijna geen wedstrijden gespeeld

31-08-2022 07:29

DJPostma +4016

Oké, als Grillitsch nog transfervrij komt en verder vertrekt er niemand, dan ziet het er waarschijnlijk als volgt uit:

Pasveer
Sánchez, Timber, Bassey, Blind
Álvarez, Taylor
Tadic, Berghuis, Bergwijn
Brobbey

Stekelenburg/Gorter
Rensch, Magallan, Kaplan, Wijndal
Grillitsch, Klaassen
Conceicao, Kudus, Ocampos
Lucca

Verder nog in Jong Ajax o.a. Baas, Fitz-Jim, Regeer, Rasmussen, Hansen, AVAD. Ik baal een beetje van Magallan, maar voor het overige een prima squad!

31-08-2022 07:20

El Pacino +3609

Ik denk dat Ocampas gewoon basis gaat staan ipv Berghuis. Het zou eigenlijk heel gek zijn als het niet gaat gebeuren.
A. Berghuis faalt opzichtig op rechts;
B. Je haalt een speler voor rechts voor meer dan €20 miljoen niet om op de bank te zetten.

31-08-2022 07:26

Bobje99 +7225

Ik lees op deze en op andere sites nogal wat negatieve reacties. Ik moet zeggen dat ik de speler Ocampos niet echt ken. @redactie Is het wellicht mogelijk een profiel over hem te maken?

31-08-2022 07:12

Heldhaftig +11476

Ik vind het maar een rare aankoop. Begrijp niet hoe ze bij hem uit zijn gekomen.

31-08-2022 07:07

El Pacino +3609

Ik vind het een prima aankoop. Hier gaan wij veel plezier aan beleven.

31-08-2022 07:27

soewares +2504

Snap het ook niet. Een echte anti-ajax voetballer. Denk dat we ons zwaar gaan ergeren dit seizoen aan hem

31-08-2022 08:03

glenn_van_helden +555

Komen er nog aankopen?

31-08-2022 07:05

Hans Verhagen +14159

Ik begin steeds meer te geloven in H&H. Martinez eruit Bassey erin, Nico eruit Sanchez aan de andere kant erin. Nu weer een strijder gekocht. Soms heb je van die wedstrijden dat het niet loopt omdat iedereen op 70% speelt en dan is het fijn dat je wat Latino's in het veld heb lopen, want die kennen alleen 100% inzet. Bassey is geen Latino maar ook hij heeft die drive. Ben ook benieuwd naar Kaplan. Schijnt ook met het mes tussen de tanden te spelen.

31-08-2022 07:00

Pietsnot +15019

Ik houd me er maar aan vast dat elke speler het in NL beter doet dan in Spanje of Engeland. Misschien kan hij zich statistieken hier een beetje oppoetsen.

31-08-2022 06:58

Stefansuarez +19098

Kan hamstelaar niet die jongen van het mediateam zijn?

David Butler

31-08-2022 06:52

Ferd +38611

a) die spreekt/schrijft geen Nederlands
b) die is alweer een tijdje weg bij Ajax.

31-08-2022 07:02

Stefansuarez +19098

Bedoel die nieuwe jongen kan ff niet op zijn naam komen😀

31-08-2022 07:11

Stefansuarez +19098

Gerjan hamstelaar
@hamstelaar


Deze nachtelijke rust, is stilte voor de storm in Amsterdam?

We mogen nog vuurwerk verwachten

31-08-2022 06:51

Ajax1998 +3333

Nou we gaan meemaken wat er vandaag nog gaat gebeuren…
Nieuwe keeper??

31-08-2022 06:37

ProfessorX +19827

Ik zie een hoop nieuwe accounted die alles beter weten .


Best apart 🤔

31-08-2022 06:34

Koningtoto +60687

Ik gok dat Rasmussen een aantal nieuwe accounts heeft aangemaakt om nog meer azijn over AS te verspreiden.

31-08-2022 06:35

PuurGeluk +4812

Wat een droegtoeter is dat zeg!

31-08-2022 07:47

Pietsnot +15019

Nieuwe lichting trollen ?

31-08-2022 06:57

Koningtoto +60687

Sommige spelers falen bij Ajax, terwijl je er de wereld van verwacht en andere spelen de sterren van de hemel, terwijl ze van tevoren al afgeschreven zijn. Ajax speelt nu eenmaal apart voetbal. Je kan over geen enkele aankoop iets van te voren zeggen. Dus ik ga in de winter wel oordelen, in plaats van te voren al moord en brand schreeuwen.

31-08-2022 06:34

Noahdepoah2021 +4865

Sorry voor alle positievelingen, maar dit is ronduit een belachelijke aankoop. Zonde van het geld. Maar we gaan het zien allemaal.

31-08-2022 06:17

ReconditeNL +6480

Belachelijke aankoop omdat je hem uitvoerig hebt zien voetballen en dus een conclusie op basis daarvan trekt? Of belachelijk omdat je ff een paar filmpjes op youtube hebt bekeken en zijn motoriek niet bij ajax vind passen? Het is ook prima om pas een mening te vormen als je die ergens op kunt baseren. Zoals je zegt we gaan het zien.

Bijna iedereen die ik ken die uitvoerig la liga volgt vindt dit een hele goede aankoop en denkt dat hij de eredivisie aan gort gaat schieten en dat hij ook een flinke toegevoegde waarde gaat hebben in Europa.

31-08-2022 06:47

Noahdepoah2021 +4865

Belachelijke aankoop omdat we niemand nodig hebben op die positie. Omdat het een positie is die je makkelijk op kan vangen in je selectie met jeugd, Berghuis of de net aangeschafte Portugees. Om maar een paar opties te noemen. Persoonlijk zie ik liever meer jongere dan oudere spelers bij Ajax. Dat zit nu eenmaal in ons DNA. En ja ik heb hem zien spelen op YouTube. Wat dat betreft zeg ik, we gaan het zien.

31-08-2022 07:36

ReconditeNL +6480

Ajax heeft Europese ambities, en dan kan je niet rekenen op een rechtsbuiten die telkens als hij er staat totaal niet uit z'n verf komt zoals Berghuis en ook niet op talenten die er niet klaar voor zijn. 5-10 jaar geleden zou ik het eens met je zijn dat het beter intern opgelost zou kunnen worden vanwege het financiele plaatje, maar Ajax kan dit risico nemen omdat het er zo goed voorstaat nu financieel gezien. En als door deze aankoop Ajax verder kan komen in de CL dan geeft dat een mega boost aan de waarde van iedere speler. Net zoals de komst van Tadic dat ook deed doen 3 jaar terug.

31-08-2022 07:48

Bassey +8233

Ik ga mijn mening niet baseren op YouTube filmpjes of een wedstrijd hier of daar.
Laat het maar zien in de jc arena!
Ik heb vertrouwen in de scouting en we hebben Chico nog!

31-08-2022 04:38

KingJames23 +11471

En ook in alle andere stadions😁

31-08-2022 07:33

Zlatipruim +578

Bassey onze nieuwe held wordt dat

31-08-2022 04:34

Zlatipruim +578

Ocampos goeie speler niks mis mee … niet gelijk zo negatief hier

31-08-2022 04:33

AjaxAdam1900 +3676

Kluivert naar Fullham is afgeketst. Krijgt geen werkvergunning omdat hij te weinig wedstrijden heeft gespeeld voor Roma

https://twitter.com/david_ornstein/status/1564756228424830985?s=21&t=Z_VUYmyUezee1vKLKL98NA

31-08-2022 02:08

MichelBoerebach +29286

Een beetje een Houten Klaas, maar we zullen zien.

31-08-2022 02:00

trevor_disseldorp +52

Ieddereen denkt dat dit een top aankoop is, gast is zwaar op zijn retour en was sowieso geen wereld speler. Vaak een sterk team Sevilla ommdat het een op elkaar ingespeeld geheel is maar altijd middelmatige spelers, haal dan gewoon niemand. We hebben al genoeg op die positie en zijn stuk voor stuk beter dan houten been Ocampos. Ik kan het echt niet geloven dit is kopen om te kopen, 100M de grote ster verkopen en dan een ouwe totaal niet bijzondere vent er voor terughalen. Die Grillitschh is toch wel een goede aankoop maar Ocampos is echt belachelijk met wat men eerst naar buiten bracht zoals ziyech of bailey. Nee hoor 21M voor iemand die bij Sevilla sowieso al op de vertreklijst stond omdat ie oud, traag en nu krijgen ze nog 20M ook, die lachen hard in het vuistje

31-08-2022 01:13

AjaxIsBeast +5975

Weltrusten he

31-08-2022 01:16

Daa +2708

Waarschijnlijk 25 miljoen zelfs. Belachelijk. B-
Garnituur.

31-08-2022 02:39

ReconditeNL +6480

Heb je hem echt meerdere volledige wedstrijden bekeken of zit je gwn vanuit je onderbuik gevoel te schrijven zoals velen? Hij is echt niet traag. Integendeel. Maar omdat hij wat langer is en zijn motoriek misschien minder soepel oogt dan Antony zitten de pseudo deskundigen op AS hem al af te schrijven. Het zou me niets verbazen als Ocampos een soort van publiekslieveling gaat worden zoals Nico maar dan als vleugelaanvaller.

31-08-2022 02:51

Sander.A +63

Ik heb het idee dat veel mensen hier inderdaad reageren op basis van highlights. Hij is juist een speler die reageert op basis van de actie van de verdediger, wanneer hij onderdruk wordt gezet is hij op zijn best of wanneer hij snelheid kan maken.
Waar hij minder goed in is en waar Antony zijn kracht ligt is vanuit stilstand een actie inzetten. Dit zorgt ervoor dat Antony in Nederland altijd een 3 dubbele dekking heeft.

Conclusie, in Nederland vermoed ik wel dat hij zijn bijdrage levert, maar niet geweldig cijfers zal laten zien. In Europa verwacht ik meer van hem, zeker met tegenstanders als Napoli, Rangers en Liverpool die druk op de bal willen hebben ten allen tijden. Hierdoor gaat Ocampos kunnen reageren op verdediger en zal hij voor gevaar gaan zorgen.

31-08-2022 07:35

036AFCA97 +146682

Die Ocampos heeft vanaf 19/20 wel gewoon 100 wedstrijden voor Sevilla in La Liga gespeeld. Dat is aardig wat.

Aan de andere kant heeft Gudelj vanaf 19/20 ook gewoon 76 wedstrijden voor Sevilla in La Liga gespeeld dus zoveel zegt het niet ;)

31-08-2022 00:58

Nick14 +25889

Ik zou Gudelj wel op het middenveld willen zien voor nog wat grinta.
Kenneth Taylor lekker verkopen, is teveel een voetballer.

31-08-2022 03:55

swing +2358

Haha wtf! aardbei

31-08-2022 06:39

Ferd +38611

ben je op je hoofd gevallen? Gudelj heeft geen grinta, dat is een watje, zowel in spel als qua kwaliteit.

31-08-2022 07:04

KingJames23 +11471

De eerste wedstrijd van dit seizoen van Sevilla speelde Gudelj en Karim Rekiki centraal achterin. Lekker duo is dat😂

31-08-2022 07:36

CruijffLegend +4976

Misschien is hij tactisch wel heel sterk en verdedigt hij goed mee 🤞

31-08-2022 00:48

Ajax1114 +19393

Hahahaha erg belangrijk voor een aanvaller

31-08-2022 00:56

CruijffLegend +4976

Ik probeer nog een beetje positief te gaan slapen zo gap 😂

31-08-2022 01:22

Cafeoostindie +2747

Dit ajax MOET 3-5-2 spelen, daar heeft het de spelers voor, en het is de enige formatie dat ajax zowel aanvallend als verdedigend sterker maakt.
Simpel, het middenveld moet in dienst gaan spelen van de twee spitsen, en de ruimtes klein houden.

Ik verwacht dat we niet zoveel verschillende spelers hebben die een goal kunnen maken tov jaren hiervoor, laten ze dan iig de ruimtes kleiner maken naar de verdediging, en de mensen ervoor het werk laten doen waar zij het beste in zijn, scoren!! En niet voor de poten worden gelopen.

31-08-2022 00:27

Bc te P +22130

Zat ik vanmiddag ook al aan te denken

31-08-2022 00:50

Soccerskins v2 +43474

—— Bergwijn - Brobbey ——-
—————- Tadic ——————
Wijndal —————— Ocampos
——— Taylor - Grillitsch ——-
— Bassey - Blind - Timber —
————— Pasveer —————-

Kan zeker iets zijn om over na te denken.

31-08-2022 00:58

AFCACruijff14 +162660

Opstellingen zonder Alvarez neem ik niet serieus.

31-08-2022 01:01

Soccerskins v2 +43474

Grappig, dat is bij mij namelijk precies het tegenovergestelde.

31-08-2022 01:02

Spelverdeler +4660

Alleen nog even Kudus erbij inpassen.

31-08-2022 01:02

MichelBoerebach +29286

Heeft die Grillitsch al getekend, of heb je 'm voor de lol er tussen gezet?

31-08-2022 01:34

LANS +117

Daarom niemand / weinig mensen eens met U

31-08-2022 02:35

Zlatipruim +578

Dan heb je geen verstand van voetbal … Alvarez onmisbaar op dit moment … onze balansbewaker

31-08-2022 04:32

AvStern +5966

Helemaal mee eens. Onzin dat 4-3-3 een soort religie is bij Ajax.

31-08-2022 01:02

Telamon +9192

@Av

Niks onzin, groot onderdeel van de identiteit van Ajax, en zou ook altijd de beste formatie blijven om dominant te kunnen spelen, tegen elke type tegenstander.

Ajax heeft gewoon de spelers voor 4-3-3, zeker na de zoveelste man die op rechtsbuiten kan, Ocampos.

Bij een 3-5-2 worden de linkshalf en rechtshalf/backs heel belangrijk gemaakt, en Wijndal, een matige speler, wil je niet belangrijk maken. En de meeste trainers kiezen bij een 3-5-2 voor backs op de vleugels, en niet buitenspelers. Dan zou je Wijndal en Rensch krijgen, beiden aanvallend onmachtig.

31-08-2022 01:11

Telamon +9192

@Cafe

Dus 3-5-2, jeugd negeren en laten gaan en koopclub uithangen, niet des Ajax spelen, etc.?

Dan blijft er helemaal niks van Ajax over.

31-08-2022 01:06

wijzijndebeste123 +165627

prima optie. zou dan graag zien:
—— Bergwijn - Brobbey ——-
—————- Tadic ——————
Kudus————————Ocampos
———Taylor——-Alvarez ——-
— Bassey - Blind - Timber —
————— Pasveer —————-

31-08-2022 01:23

VOETBALisOORLOG +1822

Blind moet op links, niet centraal, omdat Blind de enige is die wel kan opbouwen.

31-08-2022 05:22

TheRiviera +5478

Ik ben zelf ook voorstander van dit systeem. Voor vele Ajacieden zou het als schandalig worden gezien maar ik vind dat je in meerdere formaties moet kunnen spelen mits de juiste spelers aanwezig zijn.

31-08-2022 02:39

Pietjenr5 +160

T zal mij benieuwen, we gaan t meemaken

31-08-2022 00:06

AINIESTA +45396

Net nog even een aantal highlights bekeken, ik vind het echt een aparte speler. Lijkt soms wel een rechtsback op de vleugel ofzo, of een winger in een 4-4-2 systeem. Aan de bal aardig, fysiek sterk en een enorme drive maar is dit echt wat we zoeken als rechtsbuiten in een 4-3-3 systeem? Voor 20 miljoen? Als vervanger van het type Antony? Niet bepaald een vleugelflitser als ik dat zo bekijk.

Maargoed, hij staat niet voor niks zolang in de basis bij Sevilla in een top 2 competitie van de wereld. Hoop dat het wat is.

30-08-2022 23:42

AjaxIsBeast +5975

Het ligt er erg aan welke highlights je bekijkt

Hierin lijkt die wel een bendige en technische speler:
https://youtu.be/7OZaBUTb5Xc

30-08-2022 23:48

YRGI +32985

Hier ziet het er inderdaad veel beter uit, maar komt hij wel heel veel van links. Daar beter?

30-08-2022 23:58

AINIESTA +45396

Deze heb ik ook gezien ja, in deze highlights komt ie veel vanaf links, of het middenveld/centrum, dat ziet er aardig uit maar daar gaat ie niet bij ons spelen lijkt mij. Heb ook highlights gezien waarin ie veel vanaf rechts kwam en heel flitsend is het allemaal niet.

30-08-2022 23:58

Ajaxplan +528

Precies wat ik eerder zei over dit filmpje, lijkt een linksbuiten. Ik ken hem niet en hoop op het beste. In de eredivisie zal het vast goed komen maar ik mis overzicht en rust aan de bal

31-08-2022 00:11

AjaxIsBeast +5975

Dan maar Bergwijn rechtsbuiten zetten.

31-08-2022 00:12

Sambavleugels +18756

Ik vrees dat we dit seizoen af en toe best weleens in een 3412 / 523 gaan spelen. Ocampos is vanaf rechts namelijk vele malen minder dan van links, en wordt schijnbaar ook geroemd om zijn kwaliteiten als wingback. Daarnaast ontlast je de huidige 'probleemgevallen' Tadic en Blind, heb je met Blind weer een opbouwer centraal achterin, hoeft Bassey als laatste man minder op te bouwen, kan Timber meer indribbelen, is Alvarez je slot op de deur en Taylor je pendelaar, en hebben Bergwijn en Brobs de vrijheid. En ontkom je er ook aan om met Wijndal een aankoop van 10M niet op de bank te hoeven posteren.

Ik ben fan van Blind en Tadic, dat is het niet. Blind is je beste opbouwer en Tadic is een fantastische 9. Maar ze hoeven niet elke wedstrijd onomstreden te zijn. Echter komt Schreuder er zo wel mee weg om ze op te blijven stellen. Bij Oranje wordt dit systeem elke interlandperiode salonfähiger gemaakt, en Alfred speelde volgens mij al zo bij Brugge.


Bergwijn-Brobbey
Tadic
Wijndal-Taylor-Alvarez-Ocampos
Blind-Bassey-Timber

30-08-2022 23:30

AFCACruijff14 +162660

Nogal erg vergezocht. Schreuder speelt al vanaf het begin hier gewoon 433.

30-08-2022 23:35

Sambavleugels +18756

Eens hoor dat het vergezocht is haha. Ik geef toe dat dit een onvervalste conspiracy theory van mijn kant is. En toch: Schreuder speelde vorig jaar zo bij Brugge. Onder Koeman bij Barca werd er ook veelvuldig met 5 achterin gespeeld. Schreuder haalt Blind en Tadic er niet uit, maar is Blind op lb te handhaven? Schreuder is behoudend. Heeft ook onder Nagelsmann gewerkt die volgens mij ook niet vies van 3 achterin is af en toe. En Bassey heb je ook niet gehaald als linksback. Daarnaast is Ocampos echt dag en nacht vergeleken met Antony en kan ie schijnbaar goed uit de voeten als wingback.

Vergezocht, ik weet het, maar ik zou niet compleet verbaasd zijn.

30-08-2022 23:44

ElSandrini +18209

Als het klopt wat je zegt zou dat te gek voor woorden zijn... Geven we dik 20 miljoen uit aan niet eens een echte rechtsbuiten die dan Antony moet vervangen....

30-08-2022 23:35

Soccerskins v2 +43474

Mocht Schreuder voor een systeem met 3 verdedigers kiezen hoop ik dat hij voor een 3-4-3 met een ruit op het middenveld gaat maar denk ik eerder dat hij voor het 3-1-4-2 systeem kiest wat hij ook bij Brugge hanteerde. Alleen zie ik het eerlijk gezegd niet gebeuren. Wijndal en Ocampos kunnen inderdaad wel prima als wingback spelen.

30-08-2022 23:42

AINIESTA +45396

Dan mag Schreuder echt heel snel z'n biezen pakken.

30-08-2022 23:43

DeMeervanweleer +7588

Bassey, Timber, Alvarez, Sanchez, Ocampos, Bergwijn, en Brobbey kunnen ook bijbeunen als uitsmijter. Misschien zal dit Ajax er wat minder frivool uitzien als in 2018/2019, maar fysiek gaan heel veel tegenstanders het afleggen tegen dit leger.

30-08-2022 23:29

AINIESTA +45396

Nou genieten zeg.

30-08-2022 23:44

AFCACruijff14 +162660

A.Iniesta leeft nog in 1971. Er is meer nodig dan goed een bal raken om top te zijn.

30-08-2022 23:50

AINIESTA +45396

Klopt hoor, maar genieten we daar dan van?

31-08-2022 00:01

Ajax '69 +3859

En als we daardoor opeens wél die rukwedstrijden winnen zoals we die eerder van Tottenham, Roma, Benfica, Getafe enzo verloren, dan sta ik tóch wel te genieten hoor!

31-08-2022 01:58

Ajax '69 +3859

En als we daardoor opeens wél die rukwedstrijden winnen zoals we die eerder van Tottenham, Roma, Benfica, Getafe enzo verloren, dan sta ik tóch wel te genieten hoor!

31-08-2022 01:58

AFCACruijff14 +162660

Als je een belangrijke speler van Sevilla was, dan ga je voor Ajax ook belangrijk zijn. La Liga is 10x beter dan de Eredivisie.

30-08-2022 23:29

Breuk +25390

Eens. Ik heb best veel gezien van Sevilla en Ocampos is gewoon top. Ja niet zo verfijnd als we gewend zijn. Maar voor mij komt winnen op de 1e plaats.

30-08-2022 23:34

thajax +7423

Rekik is ook belangrijk daar. Om over Gudelj maar nog niet te beginnen...

31-08-2022 00:14

AjaxIsBeast +5975

Die Ocampos is echt een losgeslagen stier, als je hem moet dekken heb je serieus een klote dag haha.

30-08-2022 23:28

Hakim22 +7462

ik ben het absoluut niet eens met deze transfer maar hij ziet er wel uit als een monster.

door oa brobbey, bassey, sanchez, alvarez en deze ocampos gaan tegenstanders weer met trillende beentjes naar de JC arena

30-08-2022 23:24

Rockpotje +9625

Ik heb Ocampos niet genoeg zien spelen om een oordeel te vellen. Maar ik heb wel even zijn statistieken opgezocht. Hij was vorig jaar de MVP van Sevilla dat vierde werd in La Liga. Nu zie ik hieronder dat men vindt dat hij toen een slecht seizoen had. Dan ben ik weleens benieuwd wat hij in de Eredivisie kan als hij hier een goed seizoen heeft. Dit kan zomaar een Tadic scenario worden. Hij kan op beide flanken spelen dus dat is ook mooi. Achter Bergwijn was Tadic de enige optie. Bovendien was Bergwijn de enige rechtsbenige flankspeler. Hij brengt bovendien power, loopvermogen, lengte en grinta. Lijkt mij allemaal niet zo gek om er bij te hebben in de CL.

30-08-2022 23:21

GiannisAntetokounmpo +8427

Laten we het hopen inderdaad!

Voorlopig redden onze sterspelers die naar het buitenland gaan het vaker niet dan wel, en doen "geflopte" spelers die wij terughalen (Blind, Tadic, Haller, Bergwijn) het hier plots uitstekend..

Ocampos heeft in elk geval wel uitstekende statistieken in een topcompetitie en dus zou het mij niks verbazen als deze man in de ED oneerlijk goed gaat zijn..

30-08-2022 23:25

Ajaxplan +528

Idd, wel bizar dat die mannen maar 53 goals maken, er 30 tegen krijgen en dan 4de worden! Geen veel scorende ploeg dus dat kan bij ons snel verdubbelen

31-08-2022 00:18

Rockpotje +9625

Ja hele andere speelstijl lijkt me dan. Doet me daarom zoveel denken aan Tadic bij Southampton. Die had toen geen super bijzondere statistieken, maar had wel de beste stats van het team als ik me het goed herinner.

31-08-2022 00:22

Ajax '69 +3859

En als we daardoor opeens wél die rukwedstrijden winnen zoals we die eerder van Tottenham, Roma, Benfica, Getafe enzo verloren, dan sta ik tóch wel te genieten hoor!

31-08-2022 01:59

MrPink +82010

Zit wel pit in. Zag beelden bij Vandaag Inside waar hij bijna iemand de tweede ring in schopt.

30-08-2022 23:20

AINIESTA +45396

1 van de dingen die we graag zien bij een rechtsbuiten.

30-08-2022 23:29

gusanito +5448

Zolang de bal maar niet dezelfde baan aflegt vind ik het prima xD

30-08-2022 23:34

Breuk +25390

Net als dat geduikel van Antony.

30-08-2022 23:40

gusanito +5448

Leuk weetje voor de statistieken liefhebbers hier. Antony zijn gemeten topsnelheid ligt op 35.71 km/u. Ocampos moet het doen met 33.30 km/u. Een topsnelheid die te vergelijken is met spelers als Grealish, Perisic en oa Noa Lang. Door zijn 1,87 ziet het er soms wat houterig uit, maar deze jongen is niet langzaam.

30-08-2022 23:18

GiannisAntetokounmpo +8427

Geen publiekswissel voor Odysseas bij Benfica vanavond...

Gaan dus met Pasveer, Steek en Gorter het seizoen in..

#FingersCrossed

30-08-2022 23:17

AjaxIsBeast +5975

Natuurlijk doe je geen publiekswissel als je nog aan het onderhandelen bent. Dat verzwakt namelijk je onderhandelingspositie.

30-08-2022 23:26

GiannisAntetokounmpo +8427

Als Ajax nu nog onderhandelt dan is het überhaupt al te laat vrees ik..

30-08-2022 23:31

AjaxIsBeast +5975

Hoezo? Ocampos was ook in 1 dag rondgekomen. Bovendien heeft Benfica zijn opvolger al in huis.

30-08-2022 23:33

gusanito +5448

Ocampos is in 1 dag rond gekomen omdat Ajax daar vandaag mee bezig is geweest. Juist om die reden was er vandaag dus geen tijd om met Benfica te gaan zitten over Vlachodimos. Nog 24u om één speler te kopen en eentje eventueel transfervrij binnen te hengelen (Grillitsch).

31-08-2022 00:07

GiannisAntetokounmpo +8427

24 uur om transfersom overeen te komen, contract overeen te komen en Odysseas in te vliegen om medische keuring te voltooien?

Ik hoop het hoor, maar lijkt mij sterk...

31-08-2022 00:29

YRGI +32985

Voor transfervrije spelers is er geen deadline.

31-08-2022 02:09

Adammer +2855

Welkom! Antony was onhoudbaar, vergelijken met hem is niet fair! Ik zie je als een welkome toevoeging! Ervaring / pit / volwassenheid! Offensief hebben we nu wel wat staan hoor!

30-08-2022 23:16

gusanito +5448

Het bijzondere is dat het qua rendement elkaar niet zoveel ontloopt. Antony was natuurlijk een genot om naar te kijken, maar qua effectiviteit waren er nog genoeg stappen te zetten. Antony had 46 goal bijdrages in 82 wedstrijden voor Ajax. Ocampos 49 in 135 wedstrijden bij Sevilla. Als je dan meeneemt dat de één in de Eredivisie speelde en de ander in La Liga denk ik dat Ocampos zijn blazoen aardig op kan poetsen in de Eredivisie.

30-08-2022 23:29

Oempaloempa +1482

Lijkt me een uitstekende speler. Sterke jongen, valt niet snel om. Snel, kan de bal goed controleren, komt van links en van rechts, kan op doel schieten, voorzetten geven. Veel ervaring. Daar kunnen die jonkies bij Ajax wat van opsteken op de training. Denk dat ze bij Ajax wel weten wat ze doen.

30-08-2022 23:16

Breuk +25390

Goed gezien loempia.

30-08-2022 23:41

FrankRijkaard4 +1859

Waarom staat er op zijn shirt L.Ocampos? O wacht de eerste vier letters…

30-08-2022 23:15

RobDAZ +2726

Zuid-Amerikaanse instelling.
Minder woke, meer grit, meer winnaar.
Wie weet, echte Dappre Strijder,
We zien ze graag bij De Ajax Ziel.

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#éénAjax

30-08-2022 23:02

Rockpotje +9625

Het zou me verbazen als er een speler in de selectie zit die 'woke' is.

30-08-2022 23:13

AvStern +5966

Na het vertrek van Shanice niet meer

30-08-2022 23:20

ajaxcied4life +26091

Dan weet jij en net zoals heel veel mensen niet wat woke is.

30-08-2022 23:29

Mocrodammerr +23066

Heb Ziyech gezien tegen Saushampton. Ajax moet hem echt retour halen. Die knul wilt en probeert te voetballen maar moet dat doen met kneuzen zoals Loftus Cheek, Mount en Havertz. Wat een marteling

30-08-2022 23:01

Lucky69 +98

Kapitaal vernietiging

30-08-2022 23:09

GotnohairWedontcare +986

Heb het idee dat we sowieso wel weer verenigd worden. Als ik alles zo las wou Ziyech wel en wou Ajax wel, maar ik kan me van beide partijen voorstellen dat er nu teveel water bij de wijn moet. Ziyech op zijn 31ste op tien moet ook nog prima passen. Hopelijk past het tegen die tijd wel.

30-08-2022 23:12

AINIESTA +45396

Kneuzen als Mount en Havertz.... Nou nou. Die 'kneuzen' en tevens CL winnaars houden hem vaak genoeg op de bank. Ziyech was zelf ook echt niet geweldig ofzo.

30-08-2022 23:32

gusanito +5448

Haha ja beetje respectloos. Ik kijk graag naar Mount. Heeft creativiteit, maar ook een enorme inzet. Cijfert zich moeiteloos weg voor de ploeg als de wedstrijd er om vraagt.

31-08-2022 00:08

Mocrodammerr +23066

Mount en Havertz..777 minuten totaal gespeeld. 0 goals en 0 assists. Slaap lekker!

31-08-2022 00:31

Cesc88 +6211

Off: Veel topclubs in Engeland slecht aan het seizoen begonnen, het zal me echt niks verbazen als er nog een gigantisch bod binnenkomt op Alvarez.

30-08-2022 22:54

DeMeervanweleer +7588

Hoppa wéér 100 miljoen

30-08-2022 23:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.