Mislintat: 'We hebben een nieuwe salarisstructuur gecreëerd'

door Jon van Dam 449

Bron AS

Mislintat: 'We hebben een nieuwe salarisstructuur gecreëerd'

door Jon van Dam 449

Bron AS

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat geeft aan dat er bij Ajax een nieuwe salarisstructuur is gecreëerd sinds afgelopen zomer. Vanwege de transfers van onder andere Dušan Tadić, Edson Álvarez, Jurriën Timber en Davy Klaassen vertrok er een aantal grootverdieners uit Amsterdam. Mislintat gaat in gesprek met het Algemeen Dagblad in op de nieuwe salarishuishouding en de doorstroming van jeugdspelers.

'De nieuwe structuur is een grote verbetering. Het komt erop neer dat er een reductie is als we geen Champions League spelen. Dit hebben we in alle nieuwe contracten meegenomen. Dat is wat we wilden. Financieel is dat duurzaam. Dan ben je voorbereid op alle scenario’s.' Door het mislopen van Champions League-voetbal moet Mislintat werken met een verminderd budget. 'Het is ook belangrijk dat je alle spelers laat begrijpen dat ze moeten presteren om Champions League halen en dat voelen als ze dat niet doen. Dat zij dat gaan merken, net zoals ons dat pijn doet. De komende jaren zullen we dat in alle nieuwe contracten implementeren. Een dergelijke structuur was er niet. Dat beschouw ik niet als fout, maar als iets cultureels bij Ajax.'

'Als het gaat om opleiden, is Ajax dé club in Nederland'

Ondanks het grote aantal nieuwe spelers dat Ajax haalde in de afgelopen transferperiode, vindt Mislintat het belangrijk dat de doorstroming van de jeugd gestimuleerd wordt. 'In de eerst twee wedstrijden hebben we met zeven spelers uit de eigen jeugd gespeeld. Vanuit de academie wordt nog steeds geleverd. We hebben niet voor niets vijf spelers overgeheveld. We geven ze toegang. Dat zie je ook op de positie van Davy Klaassen en Francisco Conceição terug, waar we er ook voor kiezen onze eigen jongens te promoten. Daar hoeven we niet teveel over te klagen, want als het gaat om opleiden zijn we nog steeds dé club in Nederland', aldus de directeur voetbalzaken.

Deze zomer heeft Mislintat met Ajax geprobeerd om voormalige Ajacieden terug te halen naar de club. 'Dat was nu gezien de salarissen van bepaalde spelers ook onmogelijk. We overwegen het echt, en denken altijd na over wat we al hebben. Dit is de ene kant, dat we de deur naar de selectie openen, maar daarna zijn prestaties doorslaggevend of we een eigen speler of iemand uit Scandinavië of de Ligue 2 op te stellen.'

Mislintat vindt dat jeugdspelers geduld moeten opbrengen voordat ze de kans krijgen in het eerste elftal. 'Ik vind dat trainer Erik ten Hag daarin een goed voorbeeld gaf. Dat als je presteert, je ook gaat spelen. We kijken er steeds aandachtig naar: wat hebben we? Wie kunnen we promoten en ontwikkelen? Daarbij moeten we ook oppassen dat we onze eigen jeugdspelers niet opblazen en te snel willen brengen', aldus de Duitser.

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Simpelishetmoeilijkst +25125

Leuk dat de salaris structuur anders is, maar we willen gewoon kampioen van Nederland worden, Sven.

05-09-2023 01:11

Raoul14 +3078

Eerlijk is eerlijk, ik geloof totaal niet in de scouting van deze man, maar dit vind ik wel een goede zet.

04-09-2023 20:11

BakkalBijter +11624

Gorter
Gaaie - Sutalo - Hato - Sosa
Tahirovic/Vos- Mannsverk/Vos
Berghuis
Mikautadze/Forbs- Brobbey - Godts/Bergwijn

Hiermee heb je een prima elftal waar nog gigantisch veel rek in zit. Daarnaast vind ik dat we kansen moeten geven aan onze grootste talenten. Bij Hato en Gorter zie je dat ze gewoon voldoen. Bij Godts zie je dat eigenlijk ook al. Vos moet ook meer kansen krijgen, want Taylor en vd Boomen ga je de oorlog ook niet mee winnen. Nu we in een transitieperiode zitten moet je ook je beste talenten kansen durven geven. Dat is altijd al hét recept geweest om internationaal te presteren.

04-09-2023 19:48

Alberto +805

Huurspelers voor één jaar op 10 en 7 of een talent uit zuid Amerika voor een van die posities was wel welkom geweest. 10 kan je niet door automatismen en positie spel invullen, daar heb je een specialistisch toppertje voor nodig. Op rechts kan Gaaei uitkomst bieden, maar dan moet Steijn wel ballen tonen om die ongemotiveerde slappeling Rensch naar Jong Ajax te degraderen. Daar kan hij aanvoerdertje spelen, wat Stekelenburger graag wil

04-09-2023 12:13

HJC +8002

Toen Overmars in 2016 de salaris structuur herzagen door het salaris plafond te verhogen kwamen én bleven de betere spelers, en niet lang daarna de successen.
Met Mislintat, zijn de boekhouders en aandeelhouders degenen die successen vieren.
Ik kan niet wachten tot Kroes en Geelen de macht grijpen

04-09-2023 12:02

pimp +493

Het is prima om een fors salaris te geven aan iemand die zich heeft bewezen bij Ajax. Zoals Ziyech, Tadic, Blind etc.

Maar op dit moment is er niemand die dat verdiend. Dus moet je nu ook even snijden en niet lukraak de jackpot aanbieden zoals dat bij Bergwijn en Brobbey is gedaan.

04-09-2023 13:45

Simpelishetmoeilijkst +25125

Hrt geld, dat mrnnun Bergwijn en Brobbey geïnvesteerd heeft lijkt steeds meer te zijn besteed aan miskopen van jewelste.

05-09-2023 01:14

MarcoBossie +119

Salarisplafond is voor deze middelmatige spelers lijkt mij meer dan voldoende.

04-09-2023 11:38

Tabbink +1535

Die interlandperiode komt wel heel slecht uit zeg! Steijn heeft tijd nodig om de jongens op elkaar in te laten spelen. Ik hoop dat Ajax de schade m.b.t puntverlies is weet te beperken.

04-09-2023 09:18

pimp +493

Worden er dan spelers van ons opgeroepen?

04-09-2023 13:45

Ferd +38364

Ja. Sutalo, Avila, Sosa, Hato, Tahirovic, Forbs, Mikautadze en ik weet niet of Taylor en Rensch geselecteerd zijn voor Jong Oranje of hoe het met Mannsverk en Gaaei zit.

05-09-2023 10:19

Wouter.H +11156

2https://youtu.be/nX8SKU8AY5E?si=Lk6xUiCS9qteU7-G22w2

04-09-2023 08:28

Wouter.H +11156

https://youtu.be/nX8SKU8AY5E?si=Lk6xUiCS9qteU7-G

Helder verhaal. Haalt ook het argument dat Steijn Mislintat zogenaamd bekritiseerd onderuit

04-09-2023 08:10

Rymesyt +7917

Nouja, Mislintat is gewoon netjes. Je kunt wat van zijn beleid vinden (en ik heb daar ook wat kritische noten op), maar hij gooit in ieder geval niet naar buiten met modder. Spertsyan wijst hij geen schuldigen aan maar zegt hij dat het gezamenlijk was bijvoorbeeld, in plaats van schoppen naar de RVC. Hoop dat Steijn een beetje kan dimmen met zijn iets te open zijn, dat helpt niemand.

04-09-2023 08:21

Wouter.H +11156

Ik vraag me echt af of Steijn kritisch was of gewoon de feiten noemen en geen vals verwachtingspatroon wil creëren. Ik zou net mis kunnen hebben maar OK denk dat tweede.

04-09-2023 08:27

Rymesyt +7917

Ik weet het niet zeker, ik denk dat het voor Steijn ook gewoon onwijs moeilijk is. Zijn eerste klus als hoofdtrainer en dan gelijk zo'n moeilijke situatie. Maar hij moet ook begrijpen dat er al groot sceptisme tegen Ajax en de Ajax selectie is met al die nieuwe onbekende aankopen. Als je dan, ook al is het met goede bedoelingen, twee keer op rij uit gaat spreken dat je er zelf ook niet zeker van bent voedt je dat alleen maar. Daarnaast steek je daarmee, bewust al dan niet onbewust, een mes in de rug van de man die zijn nek al enorm heeft uitgestoken om jou als trainer van kleine clubs bij een topclub aan te stellen. Doe gewoon wat Mislintat doet en houd de kritiek binnenskamers.

04-09-2023 08:30

DTM1970 +1499

Je hebt in drie jaar tijd voor 400 miljoen verkocht terwijl het eigenvermogen nauwelijks is toegenomen. Je bent een heel elftal kwijtgeraakt zonder dat je dat duurzaam hebt opgevangen.
Het wanbeleid zit in het casino model, slechte scouting, mindere jeugdopleiding. Dus vooral in het beleid van de afgelopen drie jaar.
Dit kun je niet even in 1 transferwindow oplossen.
Heb ik er vertrouwen in. Op lange termijn wel maar op korte termijn moeten we er nog niet te veel van verwachten. We moeten nu vooral achter onze club staan want daar hebben de spelers, staf en de mensen die gecreëerde chaos proberen op te lossen het meest aan.
Geef ze allemaal even de tijd.

04-09-2023 08:04

Beachboy +2905

Zo is het

04-09-2023 08:43

xxxxopeenrij +1833

Bezuinigen, omdat voorgangers er een puinhoop van gemaakt hebben noem je dat. Hij geeft er een goed gevolg aan, hij gaat er vrolijk mee verder. Steijn als trainer van Ajax, zelf een scout geen td. Ajax gaat naar de klote met deze man.

04-09-2023 07:46

Erwin2004 +936

Jammer, verloren maar we kunnen eindelijk gaan bouwen!

Op naar een gezond jaar ❌❌❌

04-09-2023 07:32

MonsieurAJAX +4020

Pff wat een intense doemdenkers hier zeg. Ja het was fucking teleurstellend gister, maar probeer ff een beetje positief te blijven. We speelden in een nieuw systeem en met in totaal 5 debutanten. Logisch dat het voetballend niet loopt?!

Het kan over 3 a 4 weken er totaal anders uit zien. Kap ff met dat depri gezeik!

04-09-2023 07:02

ElSandrini +18092

Hoeveel punten staan we over 4 weken achter denk je ?
De potjes in de voorbereiding waren 'voorbereiding', het was Kunstgras tegen Excelsior, thuis tegen Ludogoretz waren we al geplaatst dus geen noodzaak en gisteren hadden we een nieuw team.....

Whats next ?

04-09-2023 07:13

Rymesyt +7917

Ik denk dat we over 4 weken een behoorlijk aantal punten achter staan. Met Twente, Marseille en Feyenoord komt er een pittige reeks aan. Maar het klopt toch wat MonsieurAJAX zegt? In de voorbereiding riepen we al dat het te lang duurde met de aankopen. Moet je voor de grap is de selectie tijdens het trainingskamp in Duitsland naast de selectie van vandaag leggen. Er is bij Ajax bewust gekozen om heel laat de selectie rond te hebben, omdat er blijkbaar echt eerst moest worden verkocht voor er kon worden gekocht. Kan ik vanuit mijn supporters stoel niet beoordelen, dus dat zal kloppen. Je hebt dus heel weinig aan de voorbereiding gehad. Nu is het een kwestie van zo snel mogelijk al die nieuwe spelers op elkaar ingespeeld krijgen en hopen dat ze inderdaad goed genoeg zijn. Met de kanttekening daarbij dat ik zelf ook nog grote vraagtekens over de trainer heb.

04-09-2023 08:15

Sentinel +8805

Honderd miljoen aan spelers halen was een verminderd budget?

04-09-2023 06:55

jo1 +4584

Ja sentinel onze vroegere concurrenten Psv en Feyenoord hebben nog geeneens de helft uitgegeven en hebben meer een gebalanceerd elftal dan wij met b garnituur uit de 2e divisie van andere landen.ik bedoel Lang was goedkoper dan die gast van Metz met 0 % ervaring. Maar goed beleid dat wij voeren 😅

04-09-2023 07:02

dp92 +11232

Bij PSV en Feyenoord stonden er al selecties die je kon versterken met gerichte aankopen.

Bij ons stond er jong ajax aangevuld met Bergwijn Brobbey en Berghuis. Allemaal makkelijk schieten op Sven maar die man moest op 8-9 plekken versterkingen kopen.

04-09-2023 07:04

jo1 +4584

Dp92 voor dat geld wat hij heeft uitgegeven aan b artiesten had je ook een Lang een Schouten kunnen halen. Nu geef je 100 miljoen uit en de kwaliteit is behalve Sutalo niet beter geworden dan uit je voorbereiding zonder aankopen. Twente uit en Feyenoord thuis win je niet. Steijn komt zwaar onder druk en heel de pleuris breekt uit. Met andere woorden weer een verloren seizoen en onze vorige concurrenten lopen financieel nog verder uit

04-09-2023 07:08

dp92 +11232

Krijgen we deze onzin weer. Toen PSV Lang kocht, hadden wij de rechtsbuiten positie dubbel bezet met Bergwijn en Tadic. Dan ga je toch geen Lang kopen voor 15 miljoen.

Schouten had gekund, maar dan hadden we waarschijnlijk een andere positie niet goed bezet.

04-09-2023 07:17

dp92 +11232

Daarnaast denk ik ook dat als Schouten gisteren speelde ipv bijvoorbeeld Tahirovic, dat het spel precies hetzelfde was geweest.

04-09-2023 07:20

jo1 +4584

Klopt maar die gast van met koop je toch niet voor 19 miljoen dan ben jevtoch volledig de weg kwijt

04-09-2023 07:21

jo1 +4584

Dan richting liever een een nl dp92. We gaan het zien ik verwacht er niksmeer van dit jaar. Dus kam alleen nog maar meevallen

04-09-2023 07:27

Bert.v +233

Nee, een vierde links back kopen dat is logisch🤔

04-09-2023 07:57

jo1 +4584

Bert V vraag het de Sven aanhangers, daar zit vast een goede reden achter volgens hun. Ik ziet het als mismanagement, maar dan ben ik weer een trol

04-09-2023 07:58

Koekepeer +1452

ASE en iig Wijndal hadden verkocht moeten worden. De aankoop van vervangers daarvoor was op zich logisch

04-09-2023 08:02

jo1 +4584

Ja maar had je moeten wachten tot ze verkocht waren. Die van Antwerp was nou ook niet direct een meerwaarde. Wellicht heeft hij de tijd nodig maar goed. Beter had hij aanvallend wat gekocht. Zonder goals ga je niet winnen. Sosa en Satulo gaan geen goals voor je maken

04-09-2023 08:04

pimp +493

Lang heeft daarentegen wel een ander salaris

04-09-2023 13:48

jo1 +4584

Psv kan hem betalen. Wij zijn ee
grotere club en wij kunnen hem niet betalen?

04-09-2023 13:54

MarLuuk76 +3557

Jij speelt liever met Ase of Wijndal? Die 2 moet je niet meetellen. Er zijn nu 2 basiswaardige lb

04-09-2023 14:02

jo1 +4584

Die gast uit Argentinië was ook niet best gisteren. Bijzonder dat Wijndal volledig zijn klasse is kwijt geraakt bij Ajax. Vele zullen het er niet mee eens zijn maar hij had klasse

04-09-2023 14:25

Ajax1969 +4162

PSV neemt de laatste jaren financieel meer risico. Vorig seizoen moesten ze daardoor in de winterstop Gakpo verkopen. Ik vermoed dat PSV aan het eind van het seizoen een groter probleem heeft dan Ajax als ze de CL niet halen, maar het ziet er nu uit dat ze gegokt hebben en gewonnen.

04-09-2023 20:24

RN +14719

Dit gaat voor het eerste sinds jaren worden dat we buiten de top 3 gaan vallen

04-09-2023 06:53

Opperhoofd +12565

Dat is prima.
Maar je heb het wel voor elkaar gekregen dat we vanaf dag 1 niet meedoen om de titel.
Dat is een prestatie op zich, nog nooit meegemaakt.

04-09-2023 06:48

jo1 +4584

Elk nadeel heeft natuurlijk zijn voordeel. Nu we toch geen kwaliteit meer hebben en weinig internationals hebben . Kan Steijn automatismen creëeren op het trainingsveld om ons een gedegen concurrent te maken van Heerenveen

04-09-2023 06:46

MennoJerry +4104

Ik probeer het me niet te laten raken, maar ik heb door die uitslag van gister echt heel slecht geslapen. Relativeren, relativeren, maar dat gaat ff niet. Wat baal ik ervan zeg!
Het is natuurlijk nog làng niet klaar en we zijn pas 3 wedstrijden onderweg, maar ik ben helemaal niet gerust op de komende weken. Als je die drie belangrijke wedstrijden verliest man pffff

04-09-2023 06:31

Hans Verhagen +14109

Ik heb vannacht paar keer wakker gelegen en wat naar boven kwam was dat Brobbey prima speelde en paar keer met dat lichaam open draaide, maar door een tank werd vastgehouden. Het mocht allemaal en later wist de scheids het zelfs het zelfs om te draaien. Het is geen excuus, maar moeten er het ook niet zomaar weg excuseren. Het was een schande. Het team is nog geen team en let op dat de verbinder er gisteren nog niet bij was en dat is Berghuis,

04-09-2023 06:23

debarbaar +8219

Mijn broek zakt af van de berichtgeving van Verweij en de onzin die Wim Jonk (de man die nog steeds geen tijd heeft gevonden om met Bergkamp een kop koffie te drinken) verkondigen. De toekomst kan gesloten worden, want geen doorstroming. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zag anderhalve zelf opgeleide speler bij PSV in de basis, 2 bij Feyenoord en 2 bij AZ. Ook het vreemdelingen legioen blijkt wel mee te vallen als je in ogenschouw neemt dat AZ 11 nationaliteiten, Feyenoord 15 en PSV 16 nationaliteiten heeft. Ook hier scoort Ajax beter. De hetze die Rob Jansen, de zaakwaarnemer van vele oude medewerkers (Jonk, Bergkamp, Heitinga, van der Sar) voert in samenhang met zijn giftige interviews aan de Telegraaf blijkt toch deels te werken. Feyenoord ging vorig jaar met 12 nieuwe spelers af tegen Kopenhagen, en leed flink puntverlies in de eerste competitie wedstrijden. De invalshoek is nu niet.Ajax heeft evenveel puntverlies als Feyenoord, maar Ajax al 4 punten achter op PSV.

04-09-2023 06:20

VakM +2174

Dat van die salaris aanpassingen is een goed verhaal. En ook voorspelbaar dat dit is losgelaten toen het zo goed ging, maar wel onprofessioneel. Dat is goed van de directie dus. Maar het zou mij verbazen als Sven nu allerlei pareltjes binnengehaald heeft die alle andere clubs niet gezien hebben. Ik twijfel echt of ik de Europa league tickets moet kopen, niet om het geld maar omdat mn kleine jongens dan drie keer een grote teleurstelling krijgen

04-09-2023 05:56

RobinhoV410 +568

Deze man lult als Brugman, een tweedehandsautoverkoper. Woorden van Steijn na de wedstrijd zeggen genoeg: 'Ik geef aan welke opengevallen posities we moeten versterken en dat is wat het is.'
Op de vraag of hij nul invloed heeft op welke spelers er komen, antwoordde Steijn: 'Niet nul, maar wel weinig. Sven is met alle spelers aangekomen. Met een speler als Sutalo kan ik goed leven. Als staf hebben we onze ideeën ook neergelegd, maar Sven heeft daarin andere keuzes gemaakt.'

Idioot dat je (minstens) 45 miljoen uitgeeft aan Forbs, Akpom en die Georgiër. Je hebt geen 10 wedstrijden nodig om te zien dat dit geen spelers met exceptionele kwaliteiten zijn. Hoe kun je dan geen creatieve/dribbelende rechtsbuiten en/of een 10 halen?! Slapeloze nachten van de puinhoop bij dit Ajax.

Dat misplaatste optimisme over Mislintat hier.. De standaard voor wat Ajax is met welke identiteit dat zou moeten samengaan is totaal zoek bij jullie.

04-09-2023 03:29

jo1 +4584

Eindelijk nog iemand die het snapt

04-09-2023 06:30

ElSandrini +18092

Kelvin de Lange heeft denk ik Forbs aangedragen als hoofdscout ? Zal mij benieuwen dan als hij na lange tijd niet kan zien dat Forbs niet zo bijzonder is.... Pijlsnel maar dat is het enige. Slechte balbehandeling, geen schijnbeweging, en snelheid met de bal aan de voet valt ook tegen

04-09-2023 07:19

Aurelius1 +19699

Zoals ik eerder zei: de 5 beste spelers zijn uitgevallen of vertrokken: Timber, tadic, Alvarez, kudus en rulli. En dan ook nog klaassen, die geen topper is maar toch regelmatig scoorde en bij Oranje zat. Dat betekent dat Ajax spelers moest aantrekken van minimaal het kaliber van deze zes spelers én nog extra kwaliteit, om beter te zijn dan vorig jaar. Er mocht dus bijna geen fout op de transfermarkt gemaakt worden. Echter komen forbs, tahirovic, avila, medic, van den boomen en die Georgiër nu al tekort. Het elftal is dus slechter dan vorig jaar, ook omdat er geen goede jeugdspelers zijn. Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van de spelersgroep het resultaat en niet de trainer (al meerdere keren wetenschappelijk bewezen). Je zit dus nu al aan het begin van het seizoen met de gebakken peren. Bovendien is de buffer die Overmars heeft opgebouwd volledig uitgeput. Er is 250M in 13 maanden tijd uitgegeven. De RvC keek ernaar en deed tot twee keer toe niks, terwijl ze wel om een torenhoge vergoeding hebben gevraagd. De club is berooid en de financiële middelen worden steeds minder, zeker als de CL niet gehaald wordt.

Overmars is door supporters en Daphne Koster de club uit gejaagd. Hij moet volgende zomer onmiddellijk teruggehaald wordt. Er is nu geen discussie meer over. Terughalen, en splijtzwam Daphne Karen Koster nooit meer toegang tot de club geven.

04-09-2023 03:00

jo1 +4584

Juist jij snapt het ook

04-09-2023 06:30

Litmanen85 +4598

waar haalt dat psv toch al dat geld van?

04-09-2023 02:57

Hans Verhagen +14109

Dat vraag ik mij ook af met een capaciteit van 35.000 toeschouwers.

04-09-2023 06:30

jo1 +4584

Daar zit wel visie achter en geen autoverkoper zoals Sven

04-09-2023 06:31

Allegriadopovo +1119

Het klinkt en is logisch, verstandig en realistisch, maar tegelijkertijd straalt het ook een lager ambitieniveau uit: weer zijn en Europe/Conference League club, en als het mee zit spelen we CL.

In de Eredivisie is er relatief weinig concurrentie: doorgaans zit minimaal een van de traditionele top 3 in een crisis, een doet één middenmoter mee om de titel in principe heb je maar twee concurrenten.

Het salarishuis zodanig inrichten dat je CL waardige spelers kan aantrekken, zodat de selectie kwalitatief superieur is in de Eredivisie was helemaal geen gekke gedachte van Overmars.

Er moeten dan alleen geen malle Eppies rondlopen die het een goed idee vinden om zaakwaarnemers de aankopen laten doen...

04-09-2023 01:06

Ajax_026 +3049

Daar kun je vooral Schreuder voor bedanken en alle pannenkoeken die hem te lang zijn gang hebben laten gaan.

04-09-2023 04:39

Heimwee +6689

Je behoort voor de start van de competitie je zaakjes in grote lijnen op orde te hebben. Je loopt nu na 3 wedstrijden al achter de feiten aan. Als de volgende wedstrijd tegen twente uit verloren wordt ( die kans is zeer groot ) is een kampioenschap voor Ajax al weg. PS ik hoorde dat de naam "De Toekomst" wordt verandert in "Het Verleden".

04-09-2023 00:32

El Pacino +3609

Het kampioenschap moet je nu niet aan denken. Dat is niet realistisch. Dat doen ze bij Ajax ook niet. Plek 2 is het maximaal haalbare.

04-09-2023 06:41

AFCCruyff +4043

Als je nu al klaar bent met Steijn ben je gewoon nep

04-09-2023 00:26

Talentje020 +19880

Ik houd nog wel vertrouwen in Steijn, maar wat maakte hij vandaag geen beste beurt zeg, zowel qua houding, uitspraken in de media als zijn opstelling, Rensch als opkomende wingback gebruiken... hoe verzin je het werkelijk waar, hopelijk gaat hij ook inzien dat het koppeltje Branco- Tahirovic ook totaal niet werkt, te weinig versnelling komt er dan vanuit het middenveld, 1 van de 2 zal het kind van de rekening moeten worden.

04-09-2023 00:13

BBAFCA +9756

Feyenoord kocht vorig jaar een volledig team en werden kampioen. Dit komt door een goede trainer. Steijn is een lichtgewicht en dat wist iedereen; hij krijgt het voordeel van de twijfel, maar blijkt niet met de druk om te kunnen gaan.

Openlijk je TD afvallen. Geen visie, geen patronen. De man is nu het spoor al bijster

03-09-2023 23:48

wijzijndebeste123 +163323

Helemaal eens. Ik ben ook al helemaal klaar met Steijn. Komt enorm veel tekort in elk aspect.

03-09-2023 23:48

BBAFCA +9756

Voor mij ben je gelijk klaar als je zo je TD openlijk afvalt. Dit doe je binnenshuis en zeker praat je niet zo over je nieuwe aanwinsten. Wat moeten zij wel niet denken? Hij had mijn sympathie tot dit interview..

03-09-2023 23:51

Terugnaardemeer +10644

Tenzij je het al voortdurend intern hebt aangegeven. Of als je het slachtoffer blijkt te worden van verkeerde keuzes van de TD.

Dus belachelijk als het een machtsstrijd is door een trainer met teveel ego. Maar als hij zichzelf terecht probeert te verdedigen dan vind ik dit beter dan Heitinga die slijmt en achteraf als het te laat is begint te klagen.

Steijn heeft meer van een straatvechter en die zal zich inderdaad storen aan iemand die in zijn ogen een domme clown is.

04-09-2023 00:03

wijzijndebeste123 +163323

Er zijn gewoon hele duidelijke afspraken met Steijn gemaakt. Kijk de interviews met Mislintat er maar op na. Die zegt heel duidelijk dat de TD bepaalt welke spelers er komen en dat de trainer zijn taak op t trainingsveld ligt. Steijn mag aangeven wat voor type spelers hij wil maar welke spelers bepaalt de TD. Dat Steijn dit eerst prima vindt en nu t niet loopt opeens begint te klagen zegt veel hoe over onbetrouwbaar Steijn is.

04-09-2023 00:05

mokum007 +6522

Die Steijn is nu zich zelf aan indekken, ik denk dat Maduro in Tacties op zicht nog beter dan steijn

04-09-2023 00:14

AFCAHoorn +22626

Ik steun hem nog steeds en hoop dat het goed gaat komen. Deels omdat hij een aardige gast lijkt te zijn.

Toch keur ik zijn gedrag jegens Mislintat en de aankopen ten zeerste af. Zo praat je niet over spelers die je nog maar één keer hebt zien spelen, en ook niet tegen de TD die aankopen heeft gedaan waarmee je moeiteloos kampioen zou moeten worden.

Maar goed, mocht het niet goed komen, wie moeten we dan als trainer zien te strikken?

04-09-2023 00:01

wijzijndebeste123 +163323

Knutsen is altijd mijn nr1 keuze geweest.

04-09-2023 00:07

AjaxPassion +3899

Dat ligt echt niet alleen aan de trainer maar ook aan een goede TD en AD, zoals Feyenoord dat vorig (en dit) jaar, en Ajax dat voorheen had.

04-09-2023 00:04

TheSpecialOne +8849

Mislintat heeft expres een lichtgewicht aangesteld voor het geval zijn experiment mislikt dan kan hij die lichtgewicht tenminste onder de bus gooien.

04-09-2023 00:05

Ajax_026 +3049

Zoals Overmars met Keizer deed?

04-09-2023 04:45

PH2BOT +40112

Op zich prima beleid. Het onderhands schuiven van miljoenen aan bv Timber en Anthony is precies 'het wilde westen' waar we vanaf moeten in het profvoetbal. De aandoenlijke voorzitter Van Raaij had er bij PSV ook zo'n handje van maar heeft sportieve successen behaald die vervolgens de gehele financiële basis bij die club omver heeft gekegeld...en dankzij de gemeente Eindhoven hebben ze die financiële crisis destijds ternauwernood overleefd, al rest er daar nog steeds een forse belastingschuld van ruim 25M. Bij Twente maakte ze er ook een financieel frauduleus potje van om het landskampioenschap binnen te kunnen slepen. Overmars met zijn vele mondelinge afspraken met spelers waar verder niemand binnen Ajax weet van had laat staan de details kende. Prima dus dat Sven sportieve prestaties eist van de spelers ...en dat dan ook vast heeft gelegd in de spelerscontracten. Zo zou het natuurlijk al veel langer moeten gaan. Feesten kunnen we allemaal maar wanneer er niet gepresteerd wordt is het nu ook financieel meteen over met de pret en zullen spelers toch ècht flink aan de bak moeten.

03-09-2023 23:37

lodeiro +608

Ja wel slim met de huidige prestaties en selectie......

03-09-2023 23:15

ajaxcied4life +26028

Ik verbaas me over een aantal reacties op deze site. Met name over het gegeven dat een aantal accounts hier schrijven Mislintat niets te vinden (hetgeen je overigens prima mag vinden) maar weigeren naar het verleden te kijken, zoals naar het uitpuilende salarishuis, de staat van de jeugdopleiding en andere strategische besluiten.

Sven heeft bij zijn aanstelling duidelijk gemaakt hoe hij te werk gaat. Sterker, in het AD werd gemeld dat hij bij zijn sollicitatie een aantal namen had gedropt die uiteindelijk ook daadwerkelijk zijn gekomen. Onder meer die van Satulo. Met Steijn was afgesproken dat hij de selectie zou gaan samenstellen. Nu de druk op meneer Steijn wat toeneemt probeert hij zich er onderuit te kletsen. Hier kom ik zo op terug.

Dat het salarishuis een probleem begon te worden was al langer bekend. Al een aantal jaar komt het verhaal aan de oppervlakte dat Ajax in de penarie komt als het een jaar geen Champions League speelt. Voor een Nederlandse club neem je een enorm risico als je zonder enige voorbehoud op CL begroot. Mislintat had van de RvC daarom de opdracht meegekregen om de makelaars fees te verminderen en het salairshuis te verlagen. Beide taken lijkt hij te gaan vervullen. Vervolgens kon er pas worden ingekocht als er was verkocht. Hetgeen er mede toe heeft geleid dat bepaalde aankopen er pas een aantal dagen zijn. Steijn wist vooraf dat deze route zou worden bewandeld. Nu gaat meneer ineens zeggen dat hij suggesties heeft aangedragen maar Sven andere keuzes heeft gemaakt. Ik wist niet wat ik hoorde. In een interview bij Ajax-tv Heeft Mislintat nog duidelijk benadrukt dat hij voor een competitieve selectie moet zorgen en de trainer voor een fit- en draaiend team.

Sven heeft ook bij de directie en RvC aangegeven hoe hij werkt en wat hij bij Ajax wil gaan veranderen. Kortom, men wist vooraf wat men in huis haalde. Ik lees dat sommige accounts nu schrijven dat Overmars altijd zorgde voor een selectie waarmee Champions League werd behaald. Nou nee, dat is onzin, we kunnen ons allemaal die zwarte dag in Doetinchem nog heugen en de vernedering in Eindhoven toen PSV kampioen werd tegen ons. Daarnaast moeten de mensen achter deze accounts niet doen alsof Martinez, Neres, Antony, Alvarez, gearriveerde spelers waren. Niemand kenden hen, net zoals niemand Gaaei of Satulo of Tahirovic echt kent (liefhebbers van exotische competities daargelaten). Verder lees je dat je voor kwaliteit moet lappen. Ja allemaal leuk en aardig en natuurlijk is dat in de basis zo, maar dat dient wel te gebeuren op een manier dat het verantwoord blijft en kennelijk was het al een tijdje niet meer verantwoord bewijze het feit dat Ajax nu dus geen CL speelt en moet krimpen in tijden van groei (groei in de zin dat er nog steeds spelers met kwaliteit moeten worden gehaald met restwaarde).

Een team bouwen kost tijd die er in principe bij Ajax nooit is. Iedereen is vandaag terecht boos, maar de kwaliteiten zijn daar. Er is gewoon goed ingekocht, daar ben ik van overtuigd. Hopelijk zien wel snel resultaat.

De positie van Steijn baart mij wel zorgen. Ik denk dat deze man niet goed genoeg is voor de job. Zijn woede-uitbarsting bij de gele kaart van Avila sprak boekdelen. Zodra de druk toeneemt kan hij zich kennelijk niet meer goed gedragen. Zijn verongelijkte interview was tevens een doorn in mijn oog. Daarin liet hij zien onbetrouwbaar te zijn. Als het niet loopt hebben ineens anderen het gedaan. Dat hij een compleet nieuw systeem met een open rechterkant introduceerde met een back (Rensch) die nog nooit eerder zo een flank heeft moeten bestrijken, zegt ook veel. Als je er dan voor kiest om veel debutanten te beginnen, houdt het dan in ieder geval simpel en speel 433 en zet op iedere positie een poppetje neer dat gewend is om op die positie te spelen. Ik vrees dat er snel een moment komt dat Steijn weg moet en ik zou dan nogmaals een poging wagen bij Hjulmund van Denemarken.

03-09-2023 23:14

Ajax1969 +4162

Een goede reactie, al weet ik niet of er goed is in gekocht, maar dat is niet zo relevant. We moeten het er momenteel mee doen. Ik vind dat Mislintat niet kan zeggen tegen Steijn: zo maak er maar een goed team van. Natuurlijk is Steijn eindverantwoordelijk, maar je kan Steijn wel helpen om de gekochte poppetjes beter neer te zetten. Als Steijn blijft mokken en zelfs openlijk klagen, dan is het wat mij betreft snel klaar.

03-09-2023 23:27

wijzijndebeste123 +163323

Mooie post. Met alles volkomen eens. Enige detail: Ik zou voor Knutsen ipv Hjulmand gaan.

03-09-2023 23:30

Marco88 +538

Soms denk ik dat dit vooropgezet is..de competitie daar is natuurlijk in december/januari klaar. Hij wilde niet tussentijds vertrekken maar zou dan natuurlijk wel kunnen komen.
Steijn is dan een redelijk makkelijk slachtoffer als hij het niet aan de praat krijgt. Krijgt hij dat wel dan wint mislininat sowieso.

03-09-2023 23:47

wijzijndebeste123 +163323

Ik hoop hier stiekem enorm op. Maar Sven weet toch ook dat de media om zijn hoofd zullen roepen als hij Steijn snel slachtoffert? De druk is nu al immens.

03-09-2023 23:48

Marco88 +538

Ja maar hij kan het altijd op gooien dat Steijn de druk niet aankan van een topclub. Wat vandaag ook wel een beetje blijkt. Ik vond hem tot vandaag vaak duidelijk en reëel overkomen. Maar dat is als sneeuw voor de zon verdwenen.

03-09-2023 23:52

wijzijndebeste123 +163323

Met zijn uitspraken heeft Steijn zijn eigen graf gegraven. T zou me niks verbazen als Mislintat nu al op de achtergrond op zoek gaat naar n andere trainer. Als Steijn dan tegen Twente, Feyenoord en Marseille weer faalt dan kan hij direct ingrijpen.

03-09-2023 23:53

Marco88 +538

Heb nog even voor je gekeken 14-12 is de laatste poule wedstrijd(Europa League )voor Bodo/glimt dus dat duurt nog even. Maar dat verklaard ook eventueel de 3-6 maanden van mislininat en de spelers die gehaald zijn ( toch 2 Scandinaviërs en krachtpatsers zoals Avila, akpom, sutalo, sosa)

03-09-2023 23:57

QueSera +1706

Dat Steijn zijn gezicht op ongeloof stond na de 0-0 en met zo’n gezicht tussen zijn spelers ging staan vond ik ook geen goed teken. Hij blijkt zelf niet goed te beseffen dat uitstralen dat hij er zelf in geloofd heel belangrijk is. Ieder normaal denkend mens heeft er begrip voor dat Ajax nu niet de pannen van het dak speelt. Hij straalt uit dat hij er zelf geen geduld voor kan opbrengen of (erger nog) geen inzicht heeft.

03-09-2023 23:31

dp92 +11232

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een trainer na 3 wedstrijden openlijk in de media de kwaliteit van zijn spelers ten twijfel trekt.

Dat doen vaak alleen trainers die op het punt staan om weggestuurd te worden om zichzelf in te dekken.

Je denkt ook dat een trainer met een CV als die van Steijn, heel dankbaar moet zijn dat die de kans krijgt bij een topclub. Dan verwacht je wat enthousiasme en optimisme. Maar het enige wat ik de laatste 2 wedstrijden hoor is dat hij niet verantwoordelijk is voor de selectie en dat hij niet weet of de kwaliteiten er wel zijn.

03-09-2023 23:33

Kale +1200

Goed verhaal. De poging van Sven kan slagen of falen, maar hij heeft hoe dan ook bergen nuttig werk verzet. Steijn kwam heel, heel slecht voor dag. Alleen al op bank. Maduro straalt meer autoriteit en rust uit dan Steijn

03-09-2023 23:34

mokum007 +6522

Oh zeker dat Maduro meer rust uitstraalt......

04-09-2023 00:27

BBAFCA +9756

Ik ben in 1 dag klaar met Maurice Steijn. Als je zo naar buiten toetreedt en Sven zo onder de bus gooit, dan ben je gewoon een lul. Hij wist precies hoe het zou werken TD haalt de spelers en de trainer maakt er een geheel van. Hij is z’n eigen hachje aan het indekken; dit geeft aan dat hij geen flauw idee heeft hoe hij doet moet oplossen en eigenlijk al voorsorteert op een mogelijk ontslag.

Bovendien zien we ook met de spelers die er al wel waren dat er geen enkele visie zichtbaar is of patronen. Het is los zand en ja vandaag komt dat door de nieuwe spelers, maar Steijn bewijst mij vandaag dat Pierre mss niet eens ongelijk had.

03-09-2023 23:37

PH2BOT +40112

Dank voor dit uitgebreide en inhoudelijke betoog Ajacied. Klasse.

03-09-2023 23:43

ajaxcied4life +26028

Geen dank!

04-09-2023 07:06

ijzerchef +3135

Ik begin mij ook te storen aan de zure houding van Steijn. Vooral dat onderuitgezakte houding op z'n bankje.

04-09-2023 00:05

ReconditeNL +6480

Uitstekende post! Volledig mee eens.

04-09-2023 07:32

Sven Heida +1384

Door het afgelopen seizoen staan we nu niet in de Championsleage en niet nu door Sven , Steijn moet niet huilen maar schouders eronder .

03-09-2023 23:05

FransHoek +8964

Overmars en Ten Hag hebben ons mooie jaren bezorgd, maar toch ook deels wanbeleid gevoerd. Hoge salarissen en aankopen zoals Klaiber en Labyad speciaal voor de trainer. Hetzelfde zie je nu bij United gebeuren.
Toen Overmars en Erik wegvielen kwam het gedrocht Schreuder die ook zijn eigen spelers wilde. Sven wil voorkomen dat dit nog een keer gebeurt. Daarnaast is het onmogelijk voor hem om dit te repareren in een paar maanden. We zullen echt nog frustrerende wedstrijden krijgen, maar ik zie het met veel geduld goed komen. Desnoods met een nieuwe trainer

03-09-2023 23:01

TheSpecialOne +8849

Jullie weten duidelijk niet waar jullie over praten. Ajax heeft een gigantische eigen vermogen opgebouwd tijdens de Overmars/Ten Hag jaren. Zo een vermogen bouw je niet op met wanbeleid hoor!
Ook is er bijna 40 miljoen gereserveerd voor de uitbreiding en vernieuwing van De Toekomst. Ajax hoeft niet bij een bank aan te kloppen voor een lening. Bovendien hebben ze 40 miljoen euro aan liquide middelen in kas. Ajax is gewoon steenrijk.

04-09-2023 00:15

FransHoek +8964

Jullie? FransHoek is 1 persoon. Volgens mij zeg ik toch echt "deels" wanbeleid. Spelers halen puur voor de trainer of hoge salarissen en afspraken maken met spelers is een korte termijn visie. Het heeft ons succes en geld opgeleverd, maar niet iets wat je jaren kan volhouden als je bijvoorbeeld geen CL inkomsten hebt.

04-09-2023 00:21

Broodjebal44 +5727

Allemaal leuk en aardig met je staat gvd 11e met Twente uit en Marseille en kakkerlakken op de planning. Als het zo doorgaat ligt Steijn er begin oktober uit en kan je weer opnieuw beginnen.

Je kan niet een team kopen, dat is nou al zovaak gebleken. Als je zelfs de back-up spelers verkoopt of verhuurd wordt het een lastig verhaal. Had jou gewoon Fitz-Jim als back-ik gehouden, Wijndal als back-up (die komt ooit wel weer bovendrijven) en als je dan toch zoveel koopt zorg dan in ieder geval dat de rechtsbuiten gedekt is.

Naar mijn idee is Klaassen Tadic blind Timber Alvarez teveel (vaste kern) om op te vangen, gaat niet om kwaliteit maar wel om het groepsproces. Dit heeft nog zolang nodig …

03-09-2023 22:52

dp92 +11232

Weet iemand welke van de aankopen er allemaal weg gaan tijdens de interland? Volgens mij Sutalo, Sosa en Mikautadze?

03-09-2023 22:45

Terugnaardemeer +10644

Onder voorbehoud van geselecteerd zijn
Sutalo > Kroatië speelt vrijdag
Sosa > Kroatië speelt vrijdag
Forbs > Portugal o21 speelt vrijdag
Mikautadze > Georgie speelt vrijdag
Tahirovic > Bosnië speelt vrijdag
Mannsverk > Noorwegen o21 speelt donderdag


Gaaei > Denemarken o21 speelt pas in oktober

Avila > geen international
Akporn > geen international
Ramaj > geen international
Van den Boomen > geen international
Medic > geen international

03-09-2023 23:06

Rob1976 +9464

Staat Mislintat niet veel te veel op de voorgrond? Ik herinner me niet dat ik Mark zovaak op tv zag bij interviews

03-09-2023 22:35

jo1 +4584

Marc was ook een topper. Die moest zijn beleid niet verkopen dat deed het vanzelf

03-09-2023 22:37

Vik86 +42397

Marc heeft met zijn beleid club na de klote geholpen

03-09-2023 22:40

jo1 +4584

Vertel vik86. Jij lult elke x maar wat. Dankzij Marc halen we onze 160 miljoen op aan verkopen en ben je nu nog een gezonde club. Straks na tijdperk Sven ga je naar een Feyenoord tijd dat elk dubbeltje 6x omgedraaid moet worden

03-09-2023 22:42

dp92 +11232

Zoals nu na tijdperk Overmars?

03-09-2023 22:43

Vik86 +42397

Waar is de jeugd en de toekomst, Helemaal na de klote door overmars..

03-09-2023 22:44

jo1 +4584

Ik zie toch Hato. Das is een topper in wording. Als dit je enige argument is dan ben je nog zieliger dan ik al dacht

03-09-2023 22:46

jo1 +4584

Johntb daarin heb je gelijk

03-09-2023 22:52

Ajax1969 +4162

Financiële problemen van Ajax zijn mede door Mark veroorzaakt. Salarishuis was veel te veel opgeblazen.

03-09-2023 23:33

jo1 +4584

Vertel de details eens Ajax1969? Want iedereen lult maar wat, echter weten ze niet wat ze zeggen. Dus ik wacht je analyse even af

04-09-2023 10:34

Jan Doedel +4281

Zo slim, zo simpel en zo verstandig!

03-09-2023 22:28

Mosquito +4265

Stel: Sutalo doet het goed. Gekocht voor 23 mln.
Volgend jaar denkt Tottenham, die kroaat bij Ajax is leuke. Bieden 30 miljoen. Bieden hem vijf mln salaris (zonder CL clausule). Geloof me dat de speler weg wil en het zal gaan provoceren.

Overmars; als we deze selectie, waar de goede jongens het goed doen, structureel belonen. Blijven zij ons trouw en wij behouden een selectie.

Ziyech wilde stap maken, ach Hakim, blijf nog een jaar.. wat bieden ze? Prima, hier; een miljoen extra op je salaris, mag je volgend jaar voor 30 mln weg.
En zo werd Tadic voor langere tijd behouden, maar ook Nico.

Sven zijn werkwijze is leven in een ideale wereld in je hoofd, maar voetballerij draait om geld. Ga je niet investeren, ga je niet groeien.
Goedkope talentjes oppikken in tweede divisies en hopen dat ze gaan presteren, dat kunnen wij allemaal. Dat is gewoon geluk hebben.

Sven en Maurice, jullie beide krijgen nog 1 kans. Twente, winst is vereist.

03-09-2023 22:24

Vik86 +42397

Jij weet ook niet wat je zegt

03-09-2023 22:27

Mosquito +4265

Als jij op je werk een prestatie bonus krijgt aangeboden ben je blij, extra money! Vervolgens
Jij doet je werk goed, maar je collega zorgt er uiteindelijk voor dat je je bonus net niet haalt. (Schoffelt in de laatste minuut de tegenstander neer, penalty tegen, doelpunt, je verliest, weg CL)

Dan komt de concurrent van jouw bedrijf langs en biedt jou 2x zoveel salaris, zonder die prestatie bonus.

Waar teken jij?

Ik durf te zeggen, met de achtergrond dat ik heb, dat ik heel goed begrijp hoe de meeste mensen denken en wat hen stimuleert. De werkwijze die Sven hanteert, is geen lange termijn oplossing.

Maar, markeer mijn bericht maar en komen we er later op terug, wanneer Sven succesvol is bij Ajax.

04-09-2023 08:27

dp92 +11232

Maar uiteindelijk gaan ze allemaal weg omdat Ajax in de eredivisie speelt. Dat is gewoon de realiteit. Je kunt gewoon niet op tegen de bedragen van de PL.

Wat je wilt is dat niet iedereen tegelijk gaat, en dat is de afgelopen 2 jaar totaal niet gelukt met nu als effect dat er een heel nieuw elftal gekocht moest worden.

03-09-2023 22:28

Mosquito +4265

Feit!

Zet dit alleen eens af tegen een competitie als de Bundesliga.

Zelfde klimaat, zelfde cultuur, een land waar Ajax, Feyenoord en PSV, ook bovenin zouden mee kunnen draaien.. daar weet Bayern het wel voor elkaar te krijgen om top spelers te halen en vast te houden.

Natuurlijk is dat jaren lang bouwen, concurrentie leeg kopen etc etc.. maar als zij het kunnen, kunnen wij dat ook.

04-09-2023 08:33

Tommyshelby +128514

Ziyech en Tadic hebben het inderdaad afgedwongen, maar het probleem is dat Eredivisie-voetballers als Klaassen, Berghuis en Bergwijn meteen in de toplaag terecht kwamen, waardoor je met gigantische lasten zat. Is helaas de keerzijde van dat beleid.

Niks mis mee om een beetje terug te keren richting aarde.

03-09-2023 22:32

TheSpecialOne +8849

Helemaal mee eens. Spelers zullen als gevolg van deze denkwijze nog sneller vertrekken naar een veel beter betalende club. Nu begrijp ik ook waarom Mislintat spelers uit de tweede divisies scout.
Dit betekent ook dat bij een eventueel vertrek van een speler Ajax minder hoge transfersommen kan bedingen.
Wat een puinhoop!

03-09-2023 22:39

Sanderajaxforlive +1515

Sutalo is volgend jaar ook weg als er niks bijkomt. Hoe denk je dat dit voor hem voelt in zo’n matig elftal?

Hij denkt ook waar ben ik aan begonnen.

03-09-2023 22:58

jo1 +4584

Wat zou Sven krijgen ?

03-09-2023 22:20

Boskabouter +149

Hoofdpijn of misschien wel de slappe lach als hij al deze berichten leest.

03-09-2023 22:48

jo1 +4584

Ik hoop idd geen vergoeding met zijn mismanagement

03-09-2023 22:49

JD84 +2093

Prima verhaal!!

Als men de blinde paniek en rode mist tenminste even laat zakken...

03-09-2023 22:18

ArnoAjax +1680

Ja je hebt ook een waardeloos Ajax gecreëerd

03-09-2023 22:18

Ajacied1981 +17412

Naar Ajax kijken voelt alsof je in eigen huis komt waar je je hele leven al woont, en dan zien dat het is gevorderd door de staat en vol is gestopt met vluchtelingen

03-09-2023 22:18

TheSpecialOne +8849

Je hebt een originele zienswijze. Hahaha.

03-09-2023 22:41

Bobje99 +7051

Ik denk echt dat Sven het verkeerd heeft aangepakt. Dat de bezem er door moest was overduidelijk. Alleen had Sven volgens mij niet Control + A en delete moeten doen. Je had het in fases moeten doen.

Drie of vier echt goede aankopen, gasten zoals Sutalo, misschien thiago Almeda. Tahirovic, die Kroatische Links back. Wie je kiest maakt me niet eens zoveel uit, maar kies er een handje vol. De rest vul je aan met Ajacieden. Had Donny een jaar gehuurd, had Ziyech teruggehaald. Had Lanf teruggehaald.

Op langer termijn zijn dit niet de jongens die je voor veel geld verkoopt, maar je voorkomt dat je in een bizarre vrije val terecht komt waarin je nu beland bent. Er is geen enkele basis waar nieuwe spelers zich aan op kunnen trekken. Geen enkele structuur, geen houvast. Helemaal als zelfs de gehele staf nieuw is.

Met wat oudgediende had je een aantal gasten gehad die de nieuwe jongens letterlijk de weg kunnen wijzen. Nu is een Kroatische debutant je aanvoeder.

Het duurt maanden al dan niet jaren voor dit recht getrokken is. De vraag is of Steijn zo lang het vertrouwen krijgt en of de spelers mentaal sterk genoeg zijn om zich hier doorheen te worstelen. Wordt je dit seizoen derde of vierde wordt het gat alleen maar groter.

Dan heb ik het nog niet eens over de toren hoge transfersommen die zijn betaald.

Ik zie het somber in.

03-09-2023 22:14

jo1 +4584

Helemaal met je eens. Meneer denk dat hij het wiel heeft uitgevonden. Ben benieuwd hoeveel aanhangers Sven nog heeft in december als we 4 e staan en uitgeschakeld zijn in europa

03-09-2023 22:22

Mosquito +4265

Ja, had een veel beter oplossing geweest lijkt mij.

03-09-2023 22:24

Berryhupajax +700

Zie het ook somber in . Dit is teveel van het goede indd . Plus we hebben een trainer die terrecht z'n twijfels heeft en onzekerheid uitstraalt. Voor deze groep moet een doorgewinterde leider staan . Hopelijk beseffen ze dit en handelen ze op korte termijn als de resultaten niet beter worden . In dat geval is je seizoen al grotendeels verloren helaas

03-09-2023 22:26

BakkalBijter +11624

Ziyech was top geweest. Lang speelt op linksbuiten waar je Bergwijn hebt, tenzij je hem op 10 wilt zetten. Ik ben het ergens wel met je eens, maar ook dat is geen garantie op succes. Die spelers komen ook in een nieuw team terecht waar ze met bijna niemand eerder hebben samen gespeeld. Het is helaas het resultaat van een dramatisch team vorig jaar waar gewoon de bezem doorheen moest.

03-09-2023 22:40

Bobje99 +7051

Je hebt gelijk dat die gasten ook ingepast moeten worden, maar die kennen de club in ieder geval. Stel je hebt een middenveld met Van de Beek, van den boomen en berghuis. Lang op links, ziyech op rechts en brobbey in de spits (ik noem maar wat namen hè) dan had je volgens mij veel minder inpassingsproblemen gehad. Tevens had je 2 potentiële aanvoerders gehad.

03-09-2023 22:52

TheSpecialOne +8849

Yes! Sven zal binnenkort ervaren dat theorie en praktijk niet hetzelfde zijn.

03-09-2023 22:44

ProfessorX +19827

Gewoon een logisch verhaal !

Dit voor de azijn zeikerds

03-09-2023 22:09

TheSpecialOne +8849

Logisch betekent niet altijd effectief.

03-09-2023 22:47

ProfessorX +19827

Ja zo kan je alles wel krom zetten wat recht is .

04-09-2023 10:25

TheSpecialOne +8849

We gaan het zien...

04-09-2023 12:08

Broodjebal44 +5727

Dit hele verhaal wordt in mijn ogen teniet gedaan door 4 linksbacks in je selectie. Ik snap het allemaal wel hoor,
Aar dan had die eerder moeten anticiperen op de komst van Avilla en Suso, Wijndal en ASE ten eerste op de loonlijst en ten tweede pure kapitaal vernietiging.

Verder mag die doorgaan met snijden in salaris, als die in de winter maar niet weer 5 nieuwe spelers haalt. Fitz-Jim was prima back-up geweest ipv weer eentje van buitenaf halen voor een salaris die totaal overbodig was als je FJ hebt.

03-09-2023 22:47

ProfessorX +19827

Als je tekort komt op dit moment en geen enkele trainer doet er wat mee en als TD je verhuurt heeft je vertrouwen erin

04-09-2023 10:34

Broodjebal44 +5727

Let het nog ff een keer uit, maar nu in begrijpelijke taal haha ?

04-09-2023 11:19

ProfessorX +19827

Hmm staat raar 🤭

Ik bedoel de TD heeft nog vertrouwen in Fitz Jim ten eerste contract verlenging en FJ zegt verhuur me voor ontwikkeling en dat doet de TD .

Ik weet zeker dat Mislintat eerlijke kerel is die het ook opneemt voor de spelers als ze het moeilijk hebben .

04-09-2023 11:23

Broodjebal44 +5727

Daar heb je gelijk in en ben geen tegenstander van verhuren van spelers voor de ontwikkeling.

Hoop wel dat die volgend jaar kans gaat krijgen.

04-09-2023 11:51

Ajacied1981 +17412

1 woord
NIVELLERING

03-09-2023 22:04

Bennyben +13708

Hoe meer ze verdienen hoe slechter ze spelen, vind godts en hato bij uitstek een van de betere je kan mij niet zeggen dat dat grootverdieners zijn.

03-09-2023 22:04

Stefansuarez +19013

Kunnen we Marc Overmars aub niet smeken om terug te komen.

Waar zijn de aanklachten van die Vrouwen gebleven?

Waar zijn de onderzoeken gedaan

03-09-2023 21:58

JaapStam +136680

Marc Overmars lacht zich kapot in Antwerpen!!!

03-09-2023 22:00

jo1 +4584

En terecht. Enige vent die een topteam heeft kunnen bouwen en geld heeft kunnen maken bij Ajax. Die maakt van een k.club in België gewoon kampioen en kwalificeert zich voor de cl

03-09-2023 22:02

ProfessorX +19827

Ja joh in 1 jaar tijd ?

03-09-2023 22:10

Broodjebal44 +5727

Cijfers liegen niet professor, dus ja in 1 jaar tijd.

03-09-2023 22:48

Sjaakvaak +26578

Hahaha ja wil je weer terug naar de mega salarissen? Naar iemand die al onze sterspelers in 1 seizoen laat vertrekken? Naar iemand die contracten niet verlengt?

Dat je moeite hebt met de huidige aankopen is tot daar aan toe. (Uiterst kortzichtig daar je ze pas 1x aan het werk hebt gezien, maar goed). Maar terug verlangen naar Marc, dan moet je wel heel blind zijn.

03-09-2023 22:03

jo1 +4584

sjaakvaak ben jij bezopen ofzo. Overmars had een visie heeft enorm veel geld verdient voor Ajax. Heeft Ajax gezond gemaakt en dan ga jij klagen over een paar topspelers die dik betaald kregen. Kwaliteit mag beloond worden met daarom heen eigen jeugd die beter worden door kwaliteit. Nu heb je kwantiteit en totaal geen kwaliteit meer

03-09-2023 22:24

Mosquito +4265

Zeker! Overmars.. terug! Heel snel.
Top salarissen betalen, investeren en het Bayern van Nederland worden.

Nu, zijn we het lachertje van Nederland.

03-09-2023 22:26

TheSpecialOne +8849

Het lijkt wel of jij die megasalarissen moet betalen! Haha.
Overmars verkocht die sterspelers anders wel voor heel geld.
Kudus is veel te goedkoop verkocht.

03-09-2023 22:50

Vik86 +42397

O wat ben jij zielig zeg

03-09-2023 22:29

ReconditeNL +6480

Jij denkt dat Overmars voor de lol opstapt? Die gast heeft zich zwaar misdragen en heeft Ajax in diskrediet gebracht. Kap eens met het gejank om hem terug te halen. HIJ KOMT NOOIT MEER TERUG. (En terecht.)

04-09-2023 07:43

Sampaoli +39158

Nieuwe salarisstructuur: top
Ambitie om Ajax dé opleidingsclub van Nederland en de wereld te laten zijn/blijven: top

Het begint met de gezonde ambitie en de woorden van Mislintat stemmen mij toch positief. Hij weet waar Ajax voor staat wat betreft voetbalvisie en het belang van de jeugdopleiding. Dat weet Kroes ook, dat weet Geelen ook, dat weet Westerveld ook. Dat is een stap in de juiste richting.

03-09-2023 21:50

Breuk +25072

Juist geconcludeerd. En geduld is een schone zaak.

03-09-2023 21:57

Rockanje23 +37006

Praatjes vullen geen gaatjes

03-09-2023 22:08

Babangida83 +23842

Ik vind dat hij de lat wat betreft doorstroom wel wat hoger mag tillen. Eentje per jaar is niet genoeg.

Daarnaast is het een teken aan de wand dat hij Ten Hag aanhaalt als het gaat om jeugd. Ten Hag is onderdeel geweest van de periode dat veel talenten weg wilden, stil stonden in hun ontwikkeling omdat er te veel voor de breedte werd gekocht en talenten niet gebracht werden.

Eigenlijk zegt hij dus dat zijn aankopen er wél direct staan. Maar vandaag hebben we gezien dat dit ook niet geval was. Hijzelf zegt ook dat hij in potentie gelooft van zijn gescoute aankopen en dat we geduld moeten hebben (tegenstrijd dus).
Met andere woorden, aankopen krijgen de tijd om zich aan te passen en te ontwikkelen, maar eigen jeugd mag pas spelen als het goed genoeg is. Dat is klassenjustitie ten nadele van jezelf.

Erg dure strategie en sportief leidt het nergens toe. Dat heeft Ten Hag ook laten zien. We hebben onder Ten Hag (maar) twee keer overwinterd in de CL. Eén keer toen de balans tussen jeugd en aankopen goed was. Toen haalden we ook gelijk de halve finale. En één keer toen we er direct uitgingen tegen notabene Benfica. Niet Juventus ofzo.

03-09-2023 21:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.