Mislintat blij met Mikautadze: 'Met zijn kwaliteiten kan hij op elke positie uit de voeten'

door Bart Veenstra 185

Bron Ajax.nl

Mislintat blij met Mikautadze: 'Met zijn kwaliteiten kan hij op elke positie uit de voeten'

door Bart Veenstra 185

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat ziet in Georges Mikautadze een multifunctionele aanvaller. De Georgiër werd woensdag door Ajax gepresenteerd. De Amsterdamse club neemt hem voor een bedrag van ruim zestien miljoen euro - en dat bedrag kan middels bonussen nog oplopen tot ruim negentien miljoen euro - over van FC Metz.

Na het vertrek van Dusan Tadić en Mohammed Kudus heeft Ajax veel doelpunten en assists ingeleverd, zo vertelt Mislintat in een interview met Ajax.nl. 'Daarom waren we hard op zoek naar iemand die kan scoren en assists kan geven en net als Dusan Tadić uit de voeten kan op verschillende posities voorin.'

Mikautadze staat bekend als centrumspits, maar als we Mislintat moeten geloven is de Georgiër meer dan dat. 'Met zijn kwaliteiten kan hij op elke positie uit de voeten. Bij Seraing speelde hij ook op de vleugels. Hij kan dus samenspelen met Chuba Akpom, met Brian Brobbey, maar zelfs als die twee niet kunnen spelen, kan hij worden gebruikt als "valse negen". Hij heeft de kwaliteiten om tussen de middelste en laatste linie van de tegenstander te spelen. En hij is het type speler dat heel goed is in de eindfase, zeker tegen teams die heel compact en laag staan op het veld. Dat is echt een kwaliteit van hem.'

Veel belangstelling voor Mikautadze

Tot slot laat de directeur voetbalzaken van Ajax weten dat Mikautadze, ondanks enorme belangstelling, per se voor Ajax wilde spelen. 'We zijn blij dat hij zo vastberaden was om voor Ajax te spelen. Er was heel veel interesse voor hem. Vanuit Frankrijk, verschillende topclubs. Topclubs uit Italië. Zelfs uit de Premier League. Voor hem ligt het volgende hoofdstuk in zijn loopbaan bij Ajax. Dit is goed voor ons, maar natuurlijk ook voor hem. Het zegt niets dat hij afgelopen seizoen op het tweede Franse niveau speelde.'

Bestel nu iets uit de nieuwe 3rd casual collectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

gi0vanni +7294

De positie 10 is onderbezet. Omdat Klaassen en Taylor niet goed genoeg zijn. Akpom zou er bekend om staan beter als 10 te fungeren als sp. Voorin is bijna alles dus dubbel bezet behalve de rv positie.

31-08-2023 08:24

Ajaxlee +5564

Mooie aankoop weer. Met Branco en Mikautadze koop je 2 jaar op rij de beste speler van de lig2 en met Akpom de beste speler van afgelopen seizoen van de championship.

30-08-2023 19:25

Ajax95Duivendrecht +24162

Ik had de aankoop van Mikautadze volledig gesnapt als hij bij Ajax puur voor de spitspositie zou zijn gehaald, om daar te concurreren met Brobbey. Volgens mij kan dit in alles een dijk van een Ajax-spits worden, hij heeft echt een geweldig profiel voor een nummer 9 van Ajax.

Alleen in het licht van dat we Akpom al hebben gehaald voor de spitspositie en in Kudus onze enige echte dribbelaar van de selectie is vertrokken, snap ik de onderbouwing van Mislintat niet. Dan is ofwel de aankoop van Akpom overbodig gebleken, ofwel kijkt men bij Ajax heel erg naar puur goals en assists van Mikautadze maar niet naar andere tactische aspecten die een speler met zich meebrengt. Veelzijdigheid noemt Sven in zijn praatje, en dat hij op verschillende posities in de voorhoede in de voorhoede uit de voeten kan. Ik ben het eens dat veelzijdigheid een pré kan zijn, maar het moet wel samenvallen met de rest van de selectie. En als je geen vaardige dribbelaar in je selectie hebt, ga je onherroepelijk in bepaalde wedstrijden problemen krijgen.

Als Mikautadze nu echt primair als (valse) nummer 9 gehaald is, maakt dat de aankoop van Akpom alleen maar onbegrijpelijker. Eentje waar ik al eerder mijn twijfels over had. Dan had je het geld van Akpom veel beter kunnen besteden aan een dribbelvaardige rechtsbuiten annex nummer 10.

30-08-2023 14:56

YRGI +32964

Mikautadze is de vaardige dribbelaar. Mocht Akpom falen, kun je hem altijd weer kwijt aangezien hij home grown is en bij Ajax gespeeld. Verlies zul je er niet gauw op pakken.

30-08-2023 17:03

Ajaxlee +5564

Ik verwacht dat Mikautadze een beetje hangend rechtsbuiten gaat spelen of iig in een vrije rol. Zou mooi zijn als Gaaei een succ wordt met zijn aanvallende drive, dan kan het een mooi duo worden. Links dan Avila of Hato op de back voor het verdedigende aspect. Misschien wel in balbezit met Hato-Avila-Sutalo, Gaaei dieper aan de flank en Mikautadze iets meer naar binnen tussen de linies. Dan klinkt het toch ineens wat logischer of niet? Benieuwd hoe jij het ziet.

30-08-2023 19:04

Juan62 +46334

Al die spelers die blijkbaar andere topclubs uit het buitenland van zich hebben geslagen,
ik ben er heel benieuwd naar.
Nu komt er nog een Noor voor op het middenveld bij, op de positie van Vos
die op Twitter de boodschap van Misehouy deelt;

They see keep patient, but what if you running out of time?

30-08-2023 13:55

Ozymandias +159568

Volgens mij is Vos meer een '8' dan een '6' en speelt Taylor momenteel op zijn positie. Fitz-Jim is meer '6' (en is verdedigend dan ook beter dan) dan Vos. Ik heb het gevoel dat Vos' positie/rol hier op AS deels op zijn bouw wordt beoordeeld. Ajax probeert wel een '6' van hem te maken maar tot nu toe is dat niet echt gelukt. Ik denk dat ze hem daarom nu als centrale verdediger gebruiken om zijn verdedigende ontwikkeling te prikkelen.

30-08-2023 14:51

Ajaxlee +5564

Logisch verhaal

30-08-2023 19:07

Arnold.L +2626

Wij gaan met deze selectie gewoon overwinteren in de Uefa League

30-08-2023 13:30

GVR +3629

Dit jaar is het jaar van een selectie bouwen. Er zullen spelers meevallen en ongetwijfeld ook tegenvallen, dat gebeurt altijd. Iedereen is voor langere tijd vastgelegd, dus dat is mooi. Veel wisselingen is nooit goed en nu weer 10 aankopen, dat heeft gewoon tijd nodig om ingespeeld te raken. Hopelijk hebben we genoeg individuele kwaliteiten om de wedstrijden tot die tijd te beslissen. Hopelijk word je met deze selectie kampioen en kun je de boel grotendeels bij elkaar houden en met gerichte aankopen een CL waardige selectie samenstellen.

30-08-2023 12:55

Ajaxlee +5564

Helemaal mee eens! Hopen dat het dit jaar allemaal goed valt en dat Steijn er een team van weet te maken.. met als kers op de taart het kampioenschap! Lukt dat niet is 2de plek een must en kun je volgend seizoen mooi doorbouwen op een elftal dat nog wel even bij elkaar blijft. Als de posities met Kroes, De Lang, Mislintat enz ook gevuld en stabiel zijn kunnen we volgend seizoen wss echt de plukken van het goede beleid dat nu is ingezet. Wat kan het dan ineens snel gaan! Van vorig seizoen huilen in een hoekje naar nu allemaal zo positief. Het is wel fijner om hier nu berichten te lezen en te plaatsen. Dank daarvoor!

30-08-2023 19:10

Terry1968 +23

Suavimani, vd Sar heeft idd bij Forholte gespeeld maar kwam van vv Noordwijk. Waar hij overigens niet de 1e keeper was. Kwam op aanraden van trainer Bröring die een vriend is van L v Gaal.

30-08-2023 12:44

JP_Frost +1911

Ik snap dat er twijfels zijn want we kennen deze spelers niet (goed) of de competities waar ze vandaan komen, maar ik vraag mij dan toch af welke bekende alternatieven haalbaar waren geweest voor Ajax. Tevens hoor je vaak dat de Red Bull clubs, Porto/Benfica, Duitse clubs, etc vaak zo'n goeie scouting hebben en hoe kan het dat wij niet uit deze vijver vissen? Nu lijkt Mislintat dat te doen en dan worden we nerveus omdat het allemaal wat onbekend is.

Liever zie ik ook bewezen spelers uit grote competities komen, maar dat is niet realistisch. Verder is het duidelijk dat de salarishuishouding op de schop moest en dan worden dat soort spelers helemaal onbetaalbaar. Ik heb het gevoel dat als een aantal van de nu aangetrokken jongens bij pak 'm beet een Heereveen of een Club Brugge had gespeeld dat er dan veel minder twijfel zou zijn.

30-08-2023 12:38

makaveli +943

Hupaa ook een nieuwe keeper gehaald dus

30-08-2023 12:29

KaleBalzak +1470

Zit gewoon een anonieme bezoeker berichtjes te liken van anderhalf jaar oud van mij. Apart wel. Is er iemand likes aan het sparen?

30-08-2023 12:28

FlyingDutchMan +17316

Is met terugwerkende kracht onder de indruk van jouw accountnaam denk

30-08-2023 13:30

Bruno04 +15799

Ik snap de combi aankoop tussen deze aankoop en Akpom nog niet echt. Maar goed we gaan het zien.

30-08-2023 12:14

AjaxDeBesteClub +18786

Dit is meer een buitenspeler en Akpom is een (zwerfende) spits.

30-08-2023 12:26

LukaLitmanen +82153

Gewoon weer bijna 100 miljoen aan aankopen

Geen excuses meer.

30-08-2023 12:14

Henkjanklaas +20657

Nieuwe melding van een verdedigende middenvelder van Molde…. Ik dacht dat Sven nu zou focussen op een echte rechtsbuiten ?

30-08-2023 12:12

AJAXINMYHEART +21958

Oh doet hij dat niet?

30-08-2023 12:12

Paul van Dorst +1579

Ook weer een nieuwe melding van een supporter die luistert naar de Telegraaf in plaats van Mislintat.

Onbegrijpelijk dat de Telegraaf blind vertrouwen blijft genieten. Ze gokken al maanden maar wat met al hun ‘bronnen’.

30-08-2023 14:12

KarimB +11644

k ben inmiddels 27 jaar Ajax fan. tot mijn 14 snapte ik niet perse hoe een selectie werd samengesteld ( Je hoorde via studio sport of Ajax een nieuwe speler had) en was het er nou eenmaal aan t begin van t seizoen.

Ik heb vele type scouting mee gemaakt in de jaren erna.
* Scandanavian tour
* Bord op schoot 19:00 samenvattingen scouting
* Zuid Amerika tour.
En het fijnste een combi van deze in de top jaren.

Maar voor t eerst in al die jaren heb ik echt mijn twijfels bij wat we aan het doen zijn. Ik hou echt van proberen de on ontdekte parels te vinden voor een heel zacht prijsje. (sana 300.000 bijvoorbeeld, gegokt en verloren en no big deal)

Maar nu halen we o.a. gokjes voor miljoenen uit 2de divisies...ik snap dat de markt veranderd en het duurder word maar dit? Ik probeer er vertrouwen in te hebben maar word met de aankoop sceptischer. Ook zijn het zoveel nieuwe spelers dat ik voor t eerst minder zin heb in Ajax kijken. Ik voel helemaal geen band met dit Ajax momenteel. De spelers die er nog wel zijn waren onderdeel van het luie Ajax van vorig seizoen.

Disclaimer dit is mijn mening :D

30-08-2023 12:08

Henkjanklaas +20657

Het eerste deel van je betoog heb ik ook uitgesproken hier. Ik kan me minder vinden in Het laatste deel van je verhaal

30-08-2023 12:13

KarimB +11644

Dat mag natuurlijk. Het is ook een gevoel momenteel. Hoop namelijk dat ik het natuurlijk helemaal mis heb

30-08-2023 12:17

Henkjanklaas +20657

We dromen dat het een uitstekende selectie is die dan wel eens wat langer bij elkaar blijft. Want ieder jaar zo veel nieuwe spelers lijkt me ook niet wenselijk

30-08-2023 12:19

KarimB +11644

Zeker waar!

30-08-2023 12:22

TeringHenkie +28563

Alle nieuwelingen liggen vast tot en met 2028.

We gaan dit echt niet elk jaar meemaken, incidenteel een topper erbij als er 1 verkocht word, maar een heel nieuw elftal neerzetten niet!

30-08-2023 13:37

serero25 +1374

Er zijn nu veel onbekende spelers gekomen, maar een groot deel van de toppers van de laatste jaren kwamen ook als onbekende binnen.
Er is momenteel niet echt een team om ze in in te passen. Ik ben daarom erg benieuwd naar de kwaliteiten van Steijn om een team te smeden.
Ik hoop dat we over een jaar wel een team hebben waar de supporters een band mee hebben. Zelfs Bassey was door zijn enthousiasme al een ajacied die zelfs na zijn transfer nog even langskwam. Een transferzomer als deze is uitzonderlijk, maar hopelijk vol met bouwstenen voor de komende jaren. Ik heb het gevoel dat er wat transfers betreft een beetje met hagel wordt geschoten, maar ik verwacht wel dat er nu een basis wordt gelegd voor de komende jaren die met gerichte aankopen weer kan doorgroeien tot een team dat in de champions league kan spelen en kan overwinteren.

30-08-2023 12:55

KarimB +11644

Dat eerste is helemaal waar. Alleen zat er tussen alle onbekende altijd een paar bekende waarbij de balans bewaard werd. Hoeven niet eens spelers te zijn die perse 100% zijn geslaagd. Of Nederlandse jongens die je kende uit de eredivisie.

Blind, Bergwijn, Stekelenburg, Klaassen

30-08-2023 13:03

AJAX020ADAM +6969

Hij was op zoek, naar het type Tadic.

30-08-2023 12:04

AjaxDeBesteClub +18786

Dit is een hele andere speler volgens mij. Ik hoop dat hij bedoelt dat ze beide goede cijfers hebben en op meerdere posities kunnen spelen.

30-08-2023 12:29

AjaxDeBesteClub +18786

Voor Ajax zal hij eerder een buitenspeler zijn dan een spits. Het een makkelijk scorende dribbelaar. Hij zal zich denk moeten gaan focussen op de rechts buiten positie onder Steijn. Hopelijk blijft Conceicao dan kunnen ze de concurentie aangaan.

30-08-2023 12:03

Ajax026 +228

Lijkt een prima aankoop te zijn alleen snap ik de aankoop van apkom nu niet helemaal... dan had ik voor het geld van forbs en apkom toch 1 aanvallende aankoop gedaan die er meteen kan staan... maar goed laten we vertrouwen op sven zijn diamantenaugen 😆... #insvenwetrust

30-08-2023 12:01

AjaxDeBesteClub +18786

Het is inderdaad 1 aanvaller te veel. Ik zou zeggen dat we Forbs beter nier hadden kunnen halen omdat we daar al veel eigen talenten hebben. Akpom gaat denk ik wel een belangrijke speler worden dit seizoen.

30-08-2023 12:04

Biss +10347

Je had ook kunnen zeggen, we pompen die miljoenen in de jeugdopleiding. Zodat er over een paar jaar wel weer genoeg kwaliteit door komt. Iets met lange termijn visie en Ajax’ identiteit.

30-08-2023 11:54

Rock69 +8411

Yep. Lange termijn denken van een faillissement.

30-08-2023 11:57

Biss +10347

Hebben we gezien in de jaren 2011 tot 2018

30-08-2023 13:13

BattieSr +2455

Alsof dat nu niet ook gewoon gebeurd? Echt gelul dit

30-08-2023 11:57

Biss +10347

Ohja? Jij weet meer. Wat gebeurd er precies in de jeugdopleiding?

30-08-2023 13:14

JesperDeVlo +5440

Dus als je 10 mio meer in de opleiding stopt komt er wel nieuwe Van Basten of Kluivert uit de jeugdopleiding?

30-08-2023 11:59

Biss +10347

Je weet in ieder geval zeker dat als je het niet doet, er ook minder door komt (afgelopen jaren). En nee, alleen geld er in pompen is nog lang niet genoeg helaas.

30-08-2023 13:15

Henkjanklaas +20657

We mogen gewoon de volgende CL campagne niet mislopen vandaar dat een lange termijn verhaal met jeugd veel te link is. Je loopt dan kans 70-90 miljoen mis te lopen. Of dat met de huidige aankopen wel gerealiseerd wordt is trouwens ook af te wachten, geef ik meteen toe. Niemand weet nog of al die aankopen het voor je gaan doen. Ik zie nog steeds geen rechtsbuiten komen maar wel weer een verdedigende middenvelder van Molde althans als dat waar is.

30-08-2023 12:17

Biss +10347

Zoals je zegt, deze aankopen overtuigen mij nog niet van CL voetbal volgend seizoen, we moeten het nog zien. Maar het zou natuurlijk geweldig zijn. Het kan ook allebei, aankopen en jeugd. Zie de fluwelen revolutie. Maar dan dus heel gericht kopen. Ik lees laatste maanden alleen maar berichten over kopen en elk seizoen stromen er minder jeugdtalenten door, dat baart me zorgen.

30-08-2023 13:17

Henkjanklaas +20657

Beter was geweest minder spelers te kopen maar dan per speler duurder wellicht dat de kwaliteit dan meer omhoog gaat. Koffiedik kijken

30-08-2023 13:25

JP_Frost +1911

Helemaal prima, maar dan moet je ook niet zeuren als Ajax de komende jaren geen kampioen wordt of CL voetbal speelt.

30-08-2023 12:20

Biss +10347

En dat zeg je na een seizoen waarin we 100 miljoen hebben uitgegeven om kampioen te worden en CL voetbal te halen. We doen nu exact hetzelfde, een jaar geleden kende we onze aankopen ook nog niet en was iedereen blij met Bassey.

30-08-2023 13:26

TeringHenkie +28563

En jarenlang CL missen zodat de achterstand op psv en feyenooit mega groot is geworden dat dat financieel bijna niet meer te achterhalen is?

Daarbij jonge talentjes willen nu graag naar Ajax, omdat ze de CL wedstrijden van ons zien. Verdwijnt dat..gaan ze liever naar psv, az ect.

30-08-2023 13:40

Paul van Dorst +1579

Wat dacht je van beide?

Er worden miljoenen geïnvesteerd in de jeugdopleiding.

Het grote probleem van Ajax is, dat wanneer het succes heeft, jeugd ook aantrekkelijker wordt om aan te kopen voor buitenlandse clubs.

En ja, ieder jaar moeten er nieuwe talenten klaarstaan, maar we weten dat er feitelijk ieder jaar maar maximaal 3 / 4 echt aanhaken bij het niveau van het eerste.

Dat was zo in de jaren 70, 80, 90 en zo ook nu.

Wanneer jeugd sneller wordt opgekocht dan deze wordt aangevuld, dan zul je buitenshuis moeten zoeken om niveau te houden.

Afgelopen jaren zijn er bovengemiddeld veel basisspelers vertrokken. Het zij zo.

Wat ik in ieder geval fijn vindt aan Mislintat; is dat hij, in de geest van de club; veel talent heeft aangetrokken en mensen haalt die uitstralen alles te willen geven voor de club.

30-08-2023 14:24

Henkjanklaas +20657

Wat mij nog onzeker maakt is dat we zulke grote. Bedragen neertellen voor spelers uit niet eens de hoogste divisie .. ben benieuwd hoe dit dan uitpakt.

30-08-2023 11:50

Rock69 +8411

Waar denk je dat Lewandowski of Haaland weggeplukt zijn.

30-08-2023 11:58

Henkjanklaas +20657

Dat zijn incidenten want dat Mislintat een haaland binnen heeft is zeer de vraag natuurlijk

30-08-2023 12:10

Steffa23 +849

Met de denkwijze van jou zal je dus altijd de verhalen krijgen van "hadden we het toen maar wel gedaan". Ik snap wat je zegt hoor maar zelf hou ik wel van deze interessante aankopen. Uiteindelijk zal het wachten worden wat het zal worden

30-08-2023 12:17

Rock69 +8411

Jij snapt het. Het wil zeggen dat je een Georgische voetballer bij Napoli haalt, die de hele wereld verrast. Niemand kon hem. Ajax kwam er vorig seizoen heel snel achter. Wat dacht jij dan, dat Mislintat even voor 300 miljoen mocht kopen

30-08-2023 12:43

freshman_nieuwe +463

Mislintat heeft letterlijk Lewandowski en Dembele gekocht toen niemand ze nog kende. Lewandowski van Lech Poznan en Dembele van Stade Rennais. Oh ja, hij haalde ook:

Kagawa (van Cerezo Osaka)
Perisic (van Club Brugge)
Aubameyang (van St Etienne)
en Guerreiro (van Lorient)

Dus incidenten zijn het niet. Sterker nog, het lijkt dat Mislintat een redelijk goed oog heeft voor talenten die bij mindere clubs spelen en daarna wereldtoppers worden.

30-08-2023 13:42

Brian.L +641

Dat spelers over al uit de voeten kunnen,geloof ik inmiddels niet meer,.ook deze jongen zal een voorkeur hebben en daar het beste spelen , zoals Bergwijn, Forbs. Gevolg weten we allemaal...

30-08-2023 11:48

stopperspil +11203

Steeds verliezen met Jong is demotiverend als je er lang voetbalt dus bv Fitz verlengen en verhuren aan eredivisie club

30-08-2023 11:44

ZlatDen +1976

We hebben in ieder geval een flinke injectie mentaliteit erbij gekregen.

30-08-2023 11:35

Berghuis +14372

Als je Mislintat mag geloven wel ja. Of dat in de praktijk ook daadwerkelijk zo is moeten we nog zien natuurlijk.

30-08-2023 11:44

Rock69 +8411

Jij hoeft het niet te geloven. Zoals ik al eerder zei

30-08-2023 11:59

jeffrey_van_der_sluis +30502

Volgens mij hoor je op de Ajax video (5:36 - 5:40) Sven tegen Mikautadze zeggen "final missing piece". https://youtu.be/lvJeHMUsp7A?si=_99I_PAvwuOuhrij

Wellicht laatste transfer?

30-08-2023 11:31

ZlatDen +1976

Ja goed opgemerkt, maar ik denk zelf dat hij daar de voorste/aanvallende linie mee bedoelt?

30-08-2023 11:38

Berghuis +14372

Denk ik niet aangezien hij ook nog oppert op een nieuwe rechts buiten.. Zijn ook alweer met een middenvelder bezig. Hij zit in elk geval niet stil, maar of het nou de aankopen zijn die ons beter gaan maken.

30-08-2023 11:45

ZlatDen +1976

Ja dat moeten we afwachten. Wanneer 60 70 procent slaagt moeten we al tevreden zijn denk ik?

30-08-2023 11:55

Rock69 +8411

Zo moet je ook denken. Je kunt nooit verwachten dat iedereen het redt. Dit geldt voor iedere club in de wereld. Neem al die jeugdtalenten die Overmars overal kocht. Waar zijn ze? Sorensen is de enige nog.

30-08-2023 12:01

Eriksen10 +4805

Scherp, denk het wel dan.

30-08-2023 11:38

pietje10 +200

Als ik naar selectie kijk mbt eigen kweek (mijn mening):

- categorie 1: Brobbey, Bergwijn, Hato zijn directe basisspelers in principe: door concurrentie aan de bak! Deze cat is basiskrachten van de top 14 in selectie.

- categorie 2: Taylor, Rensch, Branco is seizoen van waarheid: kunnen ze t wel of kunnen ze t niet? Deze cat heeft het lastig. Is het gebrek aan kwaliteit, groeit niet door of een dipje bv door leeftijd?

- categorie 3: Godts, Vos. Misehouy, Axel-Dongen, Hlynsson, Fitz-Jim, Gooijer, Aertsen, Setford dit jaar aanloopje, volgend jaar voor basis gaan. Deze cat moet niet zeuren maar voeten laten spreken. Zoals Ten Hag zei: spelen verdien je en is geen kado. Je kan verhuurd worden zoals bv ooit Reiziger of R. De Boer, maar laat zien dat je de beste bent en wil zijn.

- categorie 4: SAE, Rasmussen, etc … te licht bevonden. Deze cat bestaat uit afvallers. Verkopen! De helft uit cat 2 en 3 zal hier ook belanden schat ik zo in.

- categorie 5: nieuw top talent bv Kalakoh of Vink etc … neem je tijd of steek er met kop en schouders bovenuit zodat je naar cat 3 of 1 kan, desnoods 2. Zo niet dan automatisch naar 4.

Doel is zoveel mogelijk in cat 1 (basiskracht). Streven is 6, zou ik stellen. En er zullen altijd cat 2 en 4 zijn om de ‘machine’ draaiende te houden. Ook qua aankopen vallen ze in cat 1, 2 (soms zelfs 3) en helaas 4 (reken op 50% met Sven’s strategie - dat is okay, mits andere 50% voor gem. 3x koop prijs verkocht wordt.)

Simpel.

30-08-2023 11:24

HarryHarHar +3018

Het is heel eenvoudig, zolang je eigen jeugd opleiding niet toereikend is, dan moet je het ergens anders gaan kopen!..

30-08-2023 11:14

Biss +10347

En je opleiding versterken…

30-08-2023 12:08

MetersBuitenspel +2949

Hij kan ook op de goal begrijp ik?

30-08-2023 11:04

Amp +37879

Ligt er aan of de lat stevig genoeg is, maar zou geen probleem moeten zijn

30-08-2023 11:08

MetersBuitenspel +2949

Scherp! Heerlijk 😂

30-08-2023 11:58

Danielson +50548

Zeker. Samen met Lamprou maak je er dan 1 keeper van.

30-08-2023 11:09

BackInBlack +14551

we hebben Vos Hlynsson Misehouy en Fitz Jim

Onze jeugd moet vanaf nu kansen gaan krijgen

30-08-2023 10:59

pietje10 +200

Plus Godts en Gooijer

30-08-2023 11:03

eenAjaxfan +20393

Als het team gaat draaien komt dat vast goed.
Jeugd moet je niet laten spelen in een nieuw, niet ingespeeld elftal.

30-08-2023 11:12

Henkjanklaas +20657

Heb ik ook al honderd keer gezegd idem In een kwalitatief niet goede selectie

30-08-2023 11:52

Suavimani +12043

Ik snap wat je bedoelt. Maar kansen krijg je niet, die dwing je af. Zowel op als naast het veld.

30-08-2023 11:52

Rock69 +8411

Wakker worden. Ze moeten harder gaan werken aan zich zelf. Ze komen allemaal tekort. Je moet er gelijk staan. Anders val je nog dieper dan diep.

30-08-2023 12:03

Slang3 +46029

Vind koop club alleen opgaan als Ajax vooral eind twintigers ging kopen. Zoals de Turkse clubs doen. De gemiddelde leeftijd is 23 jaar. Bijna alle aankopen zijn van 2000 of jonger.

En zo lang de basis gevuld is met Taylor, Rensch, Hato en teruggekochte eigen jeugd is het stemmingmakerij

30-08-2023 10:58

MAD020 +1047

En als Taylor en Rensch niet in de basis staan?

30-08-2023 11:01

Dude125 +1234

Dan gaat het veel beter?

30-08-2023 11:16

Bergkomp +1399

Dit zijn geen simpele aankopen..dit zijn investeringen. Dat is iets heel anders.

30-08-2023 16:15

Suavimani +12043

Vergelijk het eens met Ajax 94/95:

- Van der Sar -> nauwelijks in de Ajax jeugd gespeeld, kwam van vv Foreholte.
- Reiziger -> eigen jeugd, verhuurd aan Volendam en Groningen, brak door als 21-jarige.
- Rijkaard -> weliswaar eigen jeugd, maar kwam als aankoop terug uit Italië.
- Blind -> aankoop van Sparta.
- Borgarde -> aankoop van Sparta, komt uit de jeugd van SVV.
- R. de Boer -> eigen jeugd, 1,5 seizoen verhuurd aan Twente, brak pas echt door als 23-jarige.
- Davids -> eigen jeugd, brak zonder verhuur door als 19-jarige.
- Litmanen -> aankoop van MyPa (Finland), brak door op 22-jarige leeftijd.
- Finidi -> aankoop van Sharks FC (Nigeria), brak door op 22-jarige leeftijd.
- Kluivert -> eigen jeugd, brak zonder verhuur op 18-jarige leeftijd door.
- Overmars -> aankoop van Willem II, brak door op 20-jarige leeftijd.

- F. de Boer -> eigen jeugd, brak zonder verhuur door op 19-jarige leeftijd.
- Seedorf -> eigen jeugd, brak zonder verhuur door als 18-jarige, vertrok direct naar Sampdoria.
- Kanu -> aankoop van Iwuanyanwu (Nigeria), brak door op 19-jarige leeftijd.

Slechts 4 spelers van deze 14 braken direct door, zonder eerst verhuurd te zijn geweest. 7 van de 14 kwamen niet uit de Ajax-jeugd. 8 van de 14 waren een aankoop.

Waren we toen ook aan het zeiken dat spelers als Musampa, Schulp en Wooter geen kansen kregen? Schoven we toen een spits uit de eigen jeugd door of kochten we Peter van Vossen? En dan hadden we toen nog geen gevolgen van het Bosman arrest ervaren en was er nog een buitenlanders-regel, waardoor je veel meer op eigen jeugd / NL nationaliteit aangewezen was. Kun je nagaan.

Het is allemaal makkelijk zeiken, als je je feiten kiest, zoals de Telegraaf en zaakwaarnemers graag doen. Maar in principe is het nooit anders geweest. De jeugdopleiding is de levensader van de club. Maar dat betekent niet, dat aankopen niet noodzakelijk zijn om voor de juiste balans te zorgen en gaten in de selectie op te vangen, waar niet een jeugdspeler direct klaar voor staat. Dus niet de eerste stapjes in het eerste maken, maar écht klaar staan.

Geen enkele club kan overleven aan de top op de jeugdopleiding alleen. Bovendien zie je ook aan bovenstaand overzicht, dat doorbreken voor je 20e en zonder eerst verhuurd te zijn, meer uitzondering dan regel is. En daarom zeg ik: 17/18-jarige jeugdspelers moeten niet zeiken over aankopen, maar gewoon hard werken en laten zien dat ze beter zijn. En dan zullen ze spelen, zeker bij een club als Ajax.

30-08-2023 10:55

Amp +37879

Knopper is wel echt van een compleet andere lichting man, jaartje of 15😂 maar inhoudelijk eens

30-08-2023 11:10

Popper +597

En die kwam uit de jeugd van onze Rotterdamse vrienden.
Dus was in niks 'eigen jeugd'.

30-08-2023 11:23

Suavimani +12043

Oeps, lol. Brainfart XD

Denk dat ik Reuser bedoelde.. Heb nog even gekeken, maar was jongens als Demchenko, Gehring, Oulida, Wijnhard en Witzenhausen helemaal vergeten.

En Silooy en Van den Brom waren er toen blijkbaar ook nog.

https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1995/2/

30-08-2023 11:27

KaleBalzak +1470

Wijnhard had in deze tijd er wel leuk bij gepast qua naam

30-08-2023 12:18

Wendy.H +7032

Prachtige sekectie was dit, met Kluivert die inviel ( eigen opleiding) voor Litmanen en kort voor tijd de 1- 0 scoorde in de toen nog Europa Cup 1 Finale tegen Ac Milan

30-08-2023 12:35

DeKes +3204

Juist, heel duidelijk!!
Gewoon afwachten wat er gaat gebeuren!
Al dat gespeculeer.
Erachter blijven staan!
Sven e.a. Zijn hard bezig!

30-08-2023 12:36

xstaniox +15155

Mooi gezegd. Waarheid is natuurlijk ook dat aankopen vaak 2-4 jaar blijven (indien ze goed spelen).

Dan is een 18-jarige die nog niet goed genoeg wordt geacht, ook weer 20-22 jaar. Prima leeftijd om door te breken.

Al is het niveau natuurlijk wat omlaag gegaan tov 1995.
Dit kan er wel voor zorgen dat spelers vinden eerder aan een debuut toe te zijn, of regelmatige speelminuten

30-08-2023 12:49

Nr.10 +111431

Geweldige post, omdat je gewoon naar de feiten kijkt. Mensen hebben een ongelooflijk vertekend beeld van die jaren '90 periode nu. Men vergeet ook vaak dat het elftal al zeer ervaren was toen de CL gewonnen werd. Een Frank de Boer ging al in '88 mee naar het EK, en zelfs jongens als Davids en Reiziger zaten gewoon 5-6 jaar bij de club, laat staan Sar, de Boertjes en Litmanen, die je gewoon een kleine tien jaar bij de club had toen.
Totaal onvergelijkbaar met de huidige situatie, waarin jongens als Timber en Gravenberch al na twee redelijke seizoenen vertrekken, en goede spelers maximaal drie seizoenen bij ons willen blijven. Natuurlijk moet je dan nu meer nieuwe spelers halen, als ze allemaal zo snel weggaan. En je moet je ook afvragen of het in je eigen belang is om de spelers uit de jeugd al op hun 17e erin te zetten, zoals Gravenberch. Ze blijven er niet langer van, en dan zijn ze dus met 19-20 weg, en op hun 19e zijn ze minder goed dan op hun 22e he, dus je profiteert gewoon minder van hun sportieve potentieel.
Sommigen hier doen alsof wij spelers uit de jeugd een soort verlengd opleidingstraject moeten bieden en wel even flink in het eerste moeten laten spelen een jaartje, zodat ze er beter van worden. Dat zou een goed idee zijn, als die spelers vervolgens vijf jaar blijven, dan profiteer je er ook van. Maar nu spelen ze in het tweede seizoen aardig en zijn ze meteen weg, dan hadden we net zo goed rustig aan kunnen doen.

30-08-2023 12:49

Suavimani +12043

Heel mooi verwoord en exact hoe ik er ook tegenaan kijk. Vooral dat stuk over heel jong laten debuteren. Daar zit inderdaad ook een hele duidelijke keerzijde aan die nog wel eens vergeten wordt.

30-08-2023 13:21

ijzerchef +3155

Niet te vergeten. Van de Beek en F de Jong braken pas na hun 20ste door en speelde daarvoor de KKD helemaal kapot.

30-08-2023 14:55

whooty +250

Opzich mee eens dat ze zich niet publiekelijk moeten laten gaan op die manier, maar er zit wel ergens een kern van waarheid in. Voor 6 & 8 heb je nu Tahirovic, Vd Boomen, Taylor (en wellicht Klaassen) al, dus als 4/5e optie zou ik zeker voor Vos of Fitz-Jim kiezen zodat die wat minuten kunnen maken en getest kan worden of ze het niveau aan kunnen. Op 10 geld hetzelfde, waar Misehouy in mijn optiek ook de 3e optie zou moeten zijn

30-08-2023 10:54

Dude125 +1234

Maar wel als technisch verantwoordelijke, zijn meerderen, "De Scouting" niet volgens procedure gebypassed. Of iets dergelijks.

30-08-2023 10:47

AFCACruijff14 +162216

Gewoon een goed verhaal van Sven. Mooie aankoop. Die krijgt denk ik een vrije rol op rechts. Zal zwervend op het veld heel gevaarlijk worden.

30-08-2023 10:39

mido1988 +4295

Maar is ook hij niet eigenlijk beter zwervend op links? Omdat het een rechtspoot is?

30-08-2023 11:01

AFCACruijff14 +162216

Hij is tweebenig en als ik beelden zie komt hij vrij vaak vanuit het midden of van de rechterkant af met zijn dreiging.

30-08-2023 11:05

mido1988 +4295

Goed om te horen dat hij ook van rechts komt. Het verschil tussen Forbs en Bergwijn (en vorig jaar Tadic) links of rechts vind ik enorm.

30-08-2023 19:56

Mokum2018 +2112

Op elke positie? Dus ook als keeper?

30-08-2023 10:37

Qifesh +24917

Yep, we hebben immers nimmer zo'n tweebenige keeper gehad.

30-08-2023 10:44

mvdk +44164 moderator

In vergelijking met de wedstrijd tegen Excelsior hebben we nu Avila, Sutalo, Akpom, Mikautadze erbij en Gaaei deed nog niet mee. Gewoon een half nieuw elftal in 2 weken?

30-08-2023 10:21

dod +614

En berghuis.

30-08-2023 10:23

AlexLitmanen10 +14422

Nee die is er nog 1 wedstrijd niet bij

30-08-2023 10:30

mvdk +44164 moderator

Ja die hebben we ook nog, maar ging me puur om aankopen.

30-08-2023 10:46

Breuk +25297

Fortuna Sittard : competitie vervalsing!

30-08-2023 10:44

mvdk +44164 moderator

Fortuna moeten we niet onderschatten. Daar hebben we ons een paar keer in verslikt

30-08-2023 10:47

Breuk +25297

Klopt maar na het debacle tegen Excelsior verwacht ik een simpele overwinning.

30-08-2023 11:01

mvdk +44164 moderator

Daar zouden we wel vanuit moeten kunnen gaan.

30-08-2023 11:11

Franz Fabelhaft +5154

Mislintat kan het allemaal goed uitleggen en verdient absoluut een kans om te laten zien dat hij een Ajax-waardige TD is. Dat gezaag van de T. word ik gek van.

Anderzijds is ook de constatering dat hij vrij veel spelers haalt die hun prestaties vooral hebben laten zien op een lager niveau. Akpom (ook maar 1 seizoen), Medic, Mikautadze, Forbs. Daarvoor is toch veel geld betaald. Ook een Tahirovic was feitelijk wisselspeler. Avila heeft 1 seizoen in de Belgische competitie gespeeld, Gaaei pas 1 seizoen als vleugelverdediger in de Deense competitie en Van den Boomen eigenlijk ook maar 1 seizoen in de Ligue 1.

Het is dus te hopen dat Sven echt diamantenogen heeft.

30-08-2023 10:17

Ans B +19945

Maar dat is precies zijn werkwijze. En natuurlijk zitten daar jongens bij die - ondanks de prognose - níet gaan presteren op een hoger niveau. Maar dat risico loop je altijd, en er zijn zat voorbeelden van zeer veelbelovende talenten die het een stapje hoger (of bij een andere club) niet waarmaken.

Punt is wel dat je dan veel meer betaalt dan je nu doet, en dat de spelers die wel voltreffers blijken vele malen meer gaan opbrengen. Je kunt het dus mede zien als verdienmodel. Zo'n Ito b.v. is voor 400.000 euro gekocht en hoeveel heeft Ajax voor hem geboden? Zo'n 16 miljoen meen ik.

Waarbij je in aanmerking moet nemen dat Ajax sowieso in een hoger segment 'winkelt' en hogere eisen heeft - dus bedragen als die 400.000 zul je niet snel zien voor Ajax.
Maar andersom geldt dit ook. Als Ito nu bij Ajax had gespeeld en zich had bewezen had hij waarschijnlijk het dubbele kunnen opbrengen.

30-08-2023 10:26

behangdelul +32812

Klopt niet wat ie zegt hoor, de Telegraaf zegt dat zelfs Utrecht hem heeft afgewezen en de Telegraaf heeft het altijd juist

30-08-2023 10:16

mvdk +44164 moderator

Ajax wees ene Messi af en wou kvaratskhelia niet halen...

30-08-2023 10:17

Danielson +50548

Klopt: allemaal de schuld van Sven!

30-08-2023 11:11

mvdk +44164 moderator

Dit is natuurlijk wel echt scouten. Je haalt allemaal relatief onbekende spelers die allemaal op het punt staan om door te breken. Forbs was topscorer van de PL2, Akpom speler van het jaar in de Championship en topscorer, Mikautadze was goed in de Franse League 2, maar ook in recente wedstrijden in de League 1. Sutalo kon zich alleen nog in Kroatië en voor Kroatië bewijzen dus dit zijn op zich wel slimme aankopen die over een paar jaar het dubbele waard zijn en veel kunnen brengen. Als ze nu alleen nog Klaassen verkopen en die vervangen met... Almada! BOEM

30-08-2023 10:16

4Ever14 +6634

"Als ze nu alleen nog Klaassen verkopen en die vervangen met... Almada! BOEM"

Denk niet dat ze hem deze window nog binnenhalen, puur omdat Atlanta hem niet wil laten gaan tot December.
Dus hopelijk halen ze hem wel in December.

30-08-2023 12:37

Ans B +19945

Ik ga uit van hem op 10, en als Forbs niet voldoet eventueel op rechts. Dan kan b.v. Taylor de derde middenvelder worden.
Maar eerst dus een middenveld met Tahirovic-Berghuis/vdBoomen/-Mikautadze.
Waarbij je ook nog kunt denken aan vdBoomen op middenveld en Berghuis op rechts in een vrije rol met dan Gaaei als RB. Maar ik zou opteren voor Berghuis op het middenveld.

Ik adviseer Steijn om snel een voorlopig basisteam te kiezen; dat gaat sneller op elkaar ingespeeld raken dan als je van alles uitprobeert. Dan finetunen gedurende winterstop.

30-08-2023 10:15

Rentokill +4609

Dit is nr 11 toch? Ik ben de tel kwijt. Ik hoop dat dit data-driven aankoopbeleid werkt en dat we een trainer hebben die dit allemaal bij elkaar kan brengen. Ik heb over Ajax nog nooit zo in het duister getast als nu eigenlijk.

30-08-2023 10:14

Mokum2018 +2112

Deze is aankoop nummer 10

30-08-2023 10:39

Rentokill +4609

O, valt mee dan. Niks aan t handje :-)

30-08-2023 10:52

Cesc88 +6202

Tadic, Daramy, Lucca, Grillitsch,Timber,Sanchez,Alvarez,Kudus,Bassey,Regeer,Unuvar,Baas,Hansen verkocht/verhuurd. Wat verwachten ze/we dan met ze alle joh? Dat we dat allemaal wel effe in de eigen jeugd hebben lopen, we hebben een dramatisch seizoen gehad. Er moet gewoon (goed) geïnvesteerd worden, of het goede aankopen zijn zal moeten blijken maar geef Sven gewoon wat vertrouwen man!!

30-08-2023 10:13

Rentokill +4609

Het komt ook doordat ze alles uitelkaar getrokken hebben. Ouali weg. Heitinga van J.A. naar de hoofdmacht. Letterlijk de hele organisatie is binnen 2 jaar op de schop. Iets te rigoreus als je t mij vraagt.

30-08-2023 10:16

Dirigent +6874

Doet me een beetje denken aan Luis Suarez, beetje dribbelen, verdedigers opzoeken, ijskoude afmaker, met links en rechts schieten... dit kan een echte topper worden. We hebben een ijzersterke aanval op dit moment!

30-08-2023 10:11

Robbie en de Kock +11221

Dat klinkt veelbelovend, op youtube ziet het er ook goed uit. Mooi laag schot heeft hij ook. Stiftjes! Zou Brobbey ook eens moeten leren.

Wel klote dat Steijn nu pas de puzzle kan gaan leggen. We zijn al lang en breed om het echie en de knikkers bezig. Maar het elftal , vooral voorin moet nog gestalte gaan krijgen.

30-08-2023 10:08

Danielson +50548

Maakt het uit. Tijd genoeg. Alleen jammer van die 2-2.

30-08-2023 11:12

Grouster +1348

Genoeg gekocht! De ziel van Ajax moet bewaakt worden! Ajax = ook jeugdspelers de kans geven. Ajacieden op de tribune en Ajacieden op het veld.

30-08-2023 09:58

AFCAHoorn +22718

Feit is wel dat als er betere spelers zijn dan jeugdspelers, dat je die er dan gewoon in zet.

Tegenwoordig kan het niet allemaal meer afhangen van de jeugd alleen. Ik hoop dat mensen dat ook eens een keertje gaan zien.

30-08-2023 10:04

twynestar +28533

1 of 2 jeugdspelers per jaar is genoeg en veel meer dan bij iedere andere grote Europese club.

30-08-2023 10:07

BungTahamata +1977

Ben ik mee eens, maar welke jeugdspelers zouden nu in de basis moeten staan? Taylor,Rensch,Anas,Brobbey zijn jeugdspelers maar ik vind zelf Hato meer het niveau wat we moeten aanhouden.

30-08-2023 10:08

Aeneas +1202

Eens, al vind ik Brobbey niet helemaal in dat rijtje passen. Hij heeft voetballend al goede wedstrijden op de mat gelegd. Met de concurrentie die erbij is gekomen, zal hij hopelijk met wat meer druk hard werken aan zijn afronding en uiteindelijk naar een hoger niveau stijgen.

30-08-2023 10:30

BungTahamata +1977

Ik ben misschien iets te snel met Brobs afserveren maar hij moet het dit seizoen echt laten zien vind ik.

30-08-2023 10:36

Aeneas +1202

Eens dat we geen koopclub moeten worden, maar na zo'n belabberd seizoen waarin hooguit 3 spelers echt goed genoeg waren om altijd in de basis te staan bij Ajax, kun je toch echt niet op alle posities jeugd inpassen.

Nu heb ik het gevoel dat er met de gehaalde spelers een solide basis gevormd kan worden, waarin jongere spelers makkelijk voorzichtig kunnen worden ingepast, zonder dat ze meteen het elftal moeten dragen en voor alle malaise verantwoordelijk gehouden worden.

30-08-2023 10:32

Chrismokum020 +16438

Kunnen die verwende jochies (of betrokkenen) gewoon hun mond houden en gaan voetballen? Word echt niet goed van opmerkingen van Misehouy (Insta) en nu de zaakwaarnemer van Vos. Hato laat zien dat als je goed genoeg bent je gewoon aan spelen toe kan komen, ook al ben je jong. Die misplaatste arrogantie hebben we niet nodig, dus ga dan maar lekker naar een Atletico waar we je over 3 jaar terugzien bij FC Eindhoven. Triest gedoe!

30-08-2023 09:55

FlyingDutchMan +17316

Mee eens, ga eerst een seizoen Jong Ajax dragen voordat je praatjes maakt..

30-08-2023 09:56

WantAmsterdam +116198

Vos heeft gewoon een 5 jarig contract, die gaat nergens heen, of Atletico moet 80 miljoen betalen.
Gaby is een mooie speler maar als die naar een Leipzig ofzo vertrekt speelt die daar eerst ook een heel tijdje in het tweede. Die moet eerst eens constant presteren in Jong.

30-08-2023 09:56

Balgevoel +30947

Als Gaby naar Leipzig vertrekt, kun je z'n traject al uittekenen: Leipzig II, PSV, SC Paderborn 07, Austria Wien, Excelsior, Telstar en op 29-jarige leeftijd in alle denkbare anonimiteit afsluiten na een mislukt avontuur bij Resovia Rzeszów.

30-08-2023 10:03

YungInternet +3866

Wat een bullshit

30-08-2023 10:39

HendrikAjax +16883

Tranquilo

30-08-2023 10:11

Tecmessa +1754

Eens dat jeugdspelers allicht te hoge verwachtingen hebben van hoe snel ze in Ajax 1 in de basis horen te staan. Tegelijkertijd snap ik het ook wel: het zijn eigenlijk nog kinderen die al hun hele jeugd van iedereen in hun omgeving te horen krijgen dat ze fantastisch zijn, ga dan maar eens niet naast je schoenen lopen.

Maar ik vind de Hato vergelijking wel wat krom, die zag namelijk niet veel concurrenten voor zijn eigen positie gehaald worden, eigenlijk alleen Bassey. Dan moet je net de mazzel hebben dat dat een prutaankoop blijkt te zijn. Maar een Misehouy ziet nu ineens wel 4/5 man voor zich met Mikautadze, Akpom, Klaassen, Berghuis, evt Taylor. Dat is wel wat anders dan 2 man voor je hebben staan in de pikorde, dan mag je wel iets meer gepikeerd zijn over je perspectief.

30-08-2023 10:34

Chrismokum020 +16438

Mikautadze, Berghuis, Akpom zijn allen beter dan Misehouy. Vos heeft enkel Tahirovic voor zich, maar blijkbaar vindt zijn zaakwaarmemer dat Ajax met een 6 moet spelen die het ook niet altijd in de KKD laat zien.

30-08-2023 11:03

AvStern +5966

Inderdaad. Een plaats bij Ajax, daar heb je geen recht op, die moet je verdienen. Totaal verkeerde mentaliteit deze gasten.

30-08-2023 11:13

MarcoB1971 +4780

het gaat ook om perspectief. Ik snap wel dat deze jongens balen. Als ze bij wijze van spreken naar Dortmund zouden gaan zouden ze met het zelfde te maken hebben. Maar zo is ajax nooit geweest. Als Tahirovic bijvoorbeeld geblesseerd is zou zijn positie moeten worden overgenomen door Vos, mits hij daar goed genoeg voor is. Als ajax dat niet vind dan snap ik dat ze nog iemand erbij zoeken. Maar iedereen kan zien dat Vos er voor klaar voor is. Maar het kan ook te maken hebben met CL dat ajax geen enkel risico wil lopen. Het is aanhaken of afhaken. Ajax is mijn club omdat ze jeugd altijd volop de kans geven. Kijk dat ze Medic halen voor de back up voor Sutalo snap ik. Aertssen is gewoon er nog niet klaar voor, al heeft hij veel kwaliteiten. Maar een verdedigende middenvelder is in mijn ogen niet nodig en een buitenspeler ook niet in verband met Godts.

30-08-2023 11:14

Chrismokum020 +16438

Vraag me af of Ajax daadwerkelijk nog een 6 gaat halen. Contract van Vos is net verlengd en daar moet vertrouwen uitspreken. Nu moet Vos dat vertrouwen terugbetalen

30-08-2023 11:34

FlyingDutchMan +17316

Krijg een hele goede vibe van onze nieuwe Shota!

30-08-2023 09:53

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Op doel ik ben benieuwd

30-08-2023 09:53

Ajaxfan31183 +16391

Wilde dat net ook zeggen, of hij de kwaliteiten heeft om Gorter te vervangen

30-08-2023 10:00

JTajax +10718

Mislintat benoemt specifiek dat hij met zowel Akpom als Brobbey kan spelen, maar als die beide niet beschikbaar zijn kan hij ook op 9.
Dat klinkt toch alsof ze Akpom niet als 10 zien, maar in eerste instantie gewoon als concurrent voor Brobbey op 9.

Ben daar wel blij mee.

30-08-2023 09:52

WantAmsterdam +116198

Ja, was volgens al duidelijk dat ze hem als spits kochten. We willen bij Ajax ook juist een spits die ook mee kan voetballen.

30-08-2023 09:53

JTajax +10718

Dat dacht ik ook ja, maar er werd nogal wat gespeculeerd hier.
We zullen het uiteindelijk toch af moeten wachten, het is nog een puzzel en die moet gaan 'klikken'. Maar de eerste insteek is Brobbey en Akpom als 9.

30-08-2023 09:56

WantAmsterdam +116198

Ja, het is sws aan Steijn nu. Ik denk dat Akpom een optie is voor 10, maar in eerste instantie als 9 wordt gezien en Berghuis, deze Georgiër en Taylor de “natuurlijke” opties op 10 zijn.

30-08-2023 09:58

Godenzoon24 +15347

Ik niet. Je haalt dus een 10 voor in de spits en een spits haal je die overal ziet spelen maar slechts uit nood in de spits. Vreemde gang van zaken vindt ik. Hij in de spits met een komende Akpom kon wel werken dacht ik. Maar lees nu dat dat dus in principe niet te bedoeling is!

30-08-2023 10:43

WantAmsterdam +116198

Utility spelers van hoog niveau zijn underrated. Tadic was ook een beetje zo een speler, Schøne ook, al dan van iets lager niveau dan Tadic en hopelijk deze Georgiër.
Het is gewoon lekker als je een speler hebt die op de 4 voorste posities prima kan uit te voeten. Hoef je inplaats van meerdere spelers maar eentje te kopen

30-08-2023 09:51

Ajax00001 +61

Ben benieuwd naar de persconferentie van 14:00 uur. Wat mij betreft doen we het met deze selectie.

30-08-2023 09:51

ZlatDen +1976

Lekker bezig Svensman "in my point of view"!

30-08-2023 09:49

80HD +1555

Yes very lekker toch

30-08-2023 09:50

ZlatDen +1976

Jawel man nu een team smeden en vlammen. De hele Eredivisie en Europa League in vuur en vlam zetten, ohja en de beker niet te vergeten.

30-08-2023 09:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.