Farioli erg blij met Akpom: 'Chuba geeft ons veel, in alle aspecten van het spel'

door Bart Veenstra 159

Bron Voetbal International

Farioli erg blij met Akpom: 'Chuba geeft ons veel, in alle aspecten van het spel'

door Bart Veenstra 159

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli is erg blij dat Chuba Akpom nog altijd speler van Ajax is. De 28-jarige Engelse spits heeft dit seizoen in de belangrijkere wedstrijden een basisplaats en dat is niet zonder reden. Toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax is.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Ik vind de optredens van Chuba sinds het begin al positie', zegt Farioli - geciteerd door Voetbal International - over de spits, die tegen Jagiellonia Bialystok goed was voor een hattrick. 'Ik heb het al vaker gezegd, maar Chuba geeft ons veel, in alle aspecten van het spel. In de laatste drie à vier wedstrijden was hij wat ongelukkig in zijn afronding. Hij had een paar grote kansen die er op een paar centimeter niet in gingen. Dat kan soms onze perceptie behoorlijk beïnvloeden, van de teamprestatie, maar ook van een individueel optreden', aldus de Italiaanse oefenmeester.

'Dus ik ben heel blij. Chuba werkt sinds het begin al heel, heel hard', zegt Farioli vervolgens. 'Zijn toewijding is fantastisch. Hij verdient het enorm, deze drie goals, ik gun hem nog meer doelpunten', klinkt het lovend vanuit de trainer van Ajax.

'Geen concrete toenadering voor Akpom deze zomer'

De vraag is wel: waar maakt Akpom na 2 september zijn doelpunten? In januari was er veel belangstelling voor Akpom, met name vanuit de Premier League. Iedereen ging er dan ook wel van uit dat de Engelsman deze zomer zou vertrekken. Hij ziet het immers niet zitten om tweede spits achter Brian Brobbey te zijn. Ajax op zijn beurt kan mogelijk een mooie transfersom voor Akpom goed gebruiken, om op die manier wellicht Wout Weghorst aan te trekken. 'De 32-jarige Nederlander staat al zo'n drie maanden in de startblokken om naar Amsterdam te komen, maar een week voor de deadline is dat nog altijd niet in kannen en kruiken', zo wordt geschreven.

Voetbal International schrijft verder dat concrete toenadering voor Akpom deze zomer uitblijft. 'Er zijn wel wat clubs die informeren, maar écht doorpakken met serieuze biedingen, dat is nog maar heel weinig gebeurd. Tussen al die verwachtingen en teleurstellingen door, is Akpom deze zomer dus gewoon de eerste spits van Ajax', schrijft VI, dat ziet dat Brian Brobbey en Bertrand Traoré fysiek voorzichtig opgebouwd moeten worden.

Na afloop van het duel met Jagiellonia Bialystok werd de hattrick-held gevraagd naar zijn toekomst. Tegenover Ziggo Sport zei hij: 'Ik probeer me niet te veel te focussen op de geruchten. Zodra ik het Ajax-shirt draag, geef ik honderd procent. Ik probeer me af te sluiten van alle afleidingen en ben blij om hier te zijn. Wie zou er niet blij zijn om te spelen voor Ajax? Het is een gigantische club. Ik ben dankbaar en blij om het shirt te dragen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Spielmacher +10764

Verkoop liever Bergwijn dan Akpom.

26-08-2024 12:27

JanMolby +1595

"toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax Is". Gokje: nee, over anderhalve week is hij weer trainer van Ajax.

24-08-2024 15:11

BrianBribbey +226

Ongelooflijk dat Brobbey zn marktwaarde op 35 miljoen geschat wordt. Als het balletje stil ligt op 11 meter krijgt hij m er niet eens meer in. Daarnaast komt zijn houding altijd zo ongeintresseerd over en heb ik het idee dat hij er met de pet naar gooit.

24-08-2024 14:25

MPAjax +8437

Lol Brobbey fysiek nogsteeds opbouwen, denk dat hij eerder aan het afbouwen is. Het loopt voor geen meter met hem.

24-08-2024 14:17

Baco123 +6699

Blij of niet , maar komt voetballend vind ik tekort voor Ajax, prima stormram dat zeker
Benieuwd of hij gaat of blijft, krijg steeds meer het gevoel dat we het met deze selectie gaan doen

24-08-2024 11:36

karlhof +4718

Wat hebben Bergwijn en Brobbey in hun vakantie gedaan?

24-08-2024 07:05

Baco123 +6699

Kfc zitten vreten en niet zo zuinig ook man man man

24-08-2024 11:36

Ajax23071973 +520

Ik hoop niet dat ze akpom verkopen en weghorst halen.

24-08-2024 06:52

Simpelishetmoeilijkst +25337

Akpom is geen top-spits, maar ik denk dat hij het Brobbey enorm lastig kan maken. Is enorm veel fitter, en Weert blijkbaar ook te scoren.

24-08-2024 00:42

Dirigent +6874

Ik denk dat als je Akpom een heel seizoen in de basis laat spelen bij minimaal 20 goals maakt in de Eredivisie!

23-08-2024 23:19

afct +8976

Dat doet hij ook alleen voor meevoetballen en de tegenstander moe spelen 2 3 man aan je binden Heb je Brobbey nodig.

24-08-2024 10:05

Baco123 +6699

Moet kunnen die aantallen, maar vind hem voetballend tekort komen voor de basis, maar das mijn mening natuurlijk

24-08-2024 11:37

Baggio020 +2553

Tja, blijf het een redelijk beperkte voetballer vinden. Maar voor het huidige Ajax kan hij belangrijk zijn.
Wel schandalig dat Brobbey en Bergwijn nog steeds niet fit zijn

Het zijn top sporters en verdienen bakken vol geld. Dan mogen ze na een aantal weken trainen toch wel topfit zijn.

23-08-2024 22:58

Craain +4968

Niet echt beperkt... Brobbey is meer beperkt. Die kan alleen maar met zijm directe tegenstander bezig houden. Bij Akpom heb je meer spelvariatie zoals slim weglopen om anderen ruimte te maken. Ook heeft hij redelijk veel kansen gecreëerd door op de goede positie te staan. Ik heb het idee dat Akpom het spelletje beter begrijpt dan Brobbey en Akpom weet beter waar ie moet staan. Akpom is is mijn ogen de betere teamspeler. Ook druk zetten staat en loopt hij beter / slimmer dan Brobbey.

23-08-2024 23:07

jjlncua33 +403

Kan ook met ervaring te maken hebben, hiermee zeg ik niet dat talenten dit niet hoeven te weten, maar ervaring helpt.

24-08-2024 11:22

RickyAFCA +1897

Toch na zn wedstijd van Akpom , begin ik toch weer te twijfelen. Maakte 2 goede goals , is positief , ligt goed in de groep en bij de trainer. Is Weghorst dan wel zo een aanvulling tov Akpom? Al is het natuurlijk niet het niveau wat je moet na streven , maar dat is Weghorst ook niet echt. Lastig.

23-08-2024 22:50

Kaatje +4812

Soms zijn de stukjes iets te gehaast geschreven. Ik lees hierboven:
'Toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax is.' 😲

Schrok me de tandjes 😎

23-08-2024 22:34

Ferd +38565

ik kan je het antwoord geven. Farioli is over anderhalve week geen speler van Ajax.

24-08-2024 06:51

Aram +18121

Het is eenvoudig. Gewoon Akpom houden en net als vorig jaar komt Brobbey iets later op gang doordat zijn lichaam lastiger is op te trainen. Worden dit keer 25 goals. Het blinde geloof in en gedweep met Weghorst is op niets gebaseerd. Dure oude vervelende kerel bovendien.

23-08-2024 22:25

Ajaxsupporter02 +14201

Vorig seizoen had Weghorst 7 goals en 3 assists in 28 Bundesliga wedstrijden. Maar sommigen doen alsof hij de gedroomde spits is.

23-08-2024 22:30

Simpelishetmoeilijkst +25337

Weghorst is geen San Marco. Laten we het daar maar bij houden. Genoeg woorden aan vuil gemaakt. We hebben .steijn toch ook niet bij .Ajax.

24-08-2024 00:46

Ferd +38565

als San Marco een pannenkoek is, dan is Weghorst een poffertje

24-08-2024 06:52

zander +68

Precies weg er mee Brobby hadden ze nooit terug moeten kopen

23-08-2024 22:05

Medoz +4322

Liever Akpom dan Weghorst. Akpom positieve gast in de selectie. Kent zijn plek. Weghorst brengt niet veel meer goals en voetbal.

23-08-2024 21:34

twynestar +28524

en brengt gezeik, die jongen is niet helemaal lekker.

23-08-2024 22:10

Andersen de man +2002

Meer voetbal? Meer mentaliteit misschien richting team en altijd vol jagen. Grinta :p

23-08-2024 22:25

NatteKrant +1779

Behouden. Zeer hoog rendement.

Off-topic: Conceicao mogelijk voor huur + verplichting koop van 30 miljoen naar Juventus
Ook die veel te makkelijk weg gedaan.

23-08-2024 20:50

UwSchipper +5660

San Francisco Conceicao had opgesteld moeten worden.
En uiteraard nooit verkocht mogen worden.

23-08-2024 21:20

MosesD +14687

Arsenal had toch interesse in Brobbey? Als Kroes nou eens gaat masseren (wellicht al te laat), dan kan hij toch wel 25 lospeuteren (peanuts voor een PL club) met daaraan een prachtige doorverkoop van ongeveer 20%

23-08-2024 20:35

TeringHenkie +28560

Vraagje… kom jij uit ZHolland vandaan?

23-08-2024 19:54

slumpf +4583

Ik niet.

24-08-2024 08:15

emieltjuhh +18019

Brobby had gehoopt op een club na een goed EK hij wilt weg

23-08-2024 19:51

MarcelvTol1971 +15406

Farioli doet dit goed, positief zijn tov Akpom. Want stel je verkoopt hem niet dan is het een spits waar je mee moet werken. En eerlijk is eerlijk, die eerste goal gister was een prachtbal van Berghuis, maar ook goed aangenomen en afgemaakt door Akpom. Die twee liggen elkaar wel.
En laat Brobbey maar zweten.
Ik vind het wel mooi van deze coach. Niet oh Brobbey en Bergwijn zijn weer terug, hier is je plekkie. Oh ja Steven hier is je aanvoerdersbandje.
Niks ervan, aan de bak net zo hard werken als die anderen en zo niet, jammer dan.
Dat zaakwaarnemertjes gekonkel van vorig seizoen onder van het Schip is ook weg.
Knokken voor je plek, zo hoort het.

23-08-2024 19:24

TeringHenkie +28560

Ik denk dat Brobbey en Bergwijn elkaar opnaaien! Het zijn 2 dikke vrienden en als je ziet hoe ze allebei zo ongemotiveerd en onderuitgezakt op de bank ziet zitten, vrees ik dat dit twee grote stoorzenders gaan worden!!

23-08-2024 19:21

Ajax1969 +4166

Brobbey mag nog in Jong Ajax spelen. Volstrekt ridicuul natuurlijk om dat te doen, maar als het zou helpen om het kwartje bij Brobbey te laten vallen, waarom niet.

23-08-2024 19:35

YC11 +1102

Slaat de spijker op zijn kop, die vinden het wel prima.
Terug van een teleurstellend buitenlands avontuur, topsalaris bij Ajax, lekker de grote jongen uithangen in Amsterdam.
Die hebben helemaal geen zin meer om nog ergens een of ander vermoeiend topsport avontuur aan te gaan met alle andere zaken die er bij komen kijken.

23-08-2024 20:22

Koekie87 +21012

Word straks lekker ergens op een bijveldje trainen op de toekomst voor deze twee pseudovedette als ze hun gedrag niet aanpassen. Farioli lijkt me wel zo een trainer die daartoe in staat is.

23-08-2024 20:57

UwSchipper +5660

Vreselijke gedachte.
Maar kan inderdaad zo zijn, in dat geval neppe topsporters dus.

23-08-2024 21:34

Simpelishetmoeilijkst +25337

Laat ze maar stoorzenders zijn: dat kan de bank ook nog welhebben. Mogen ze daar gewoon blijven zitten van de trainer, aan het zitvlees werkende.

24-08-2024 00:49

TeringHenkie +28560

Ahh je hebt je bericht verwijderd.

24-08-2024 00:55

TeringHenkie +28560

Maar dat gaat ten koste van de trainingen, dan moet je ze verbannen.

24-08-2024 01:01

Simpelishetmoeilijkst +25337

Ga je daar om huilen? Ik niet.

24-08-2024 03:38

Jan60 +293

@TeringHenkie: Hoe moet ik dat “dikke”,
bij vrienden lezen?

25-08-2024 21:22

YungInternet +3866

Niet een gerucht vandaag hè
Niet eens een optimistische tweet van een bot account ofzo 🥶

Jammer wel

23-08-2024 19:14

RijkdeGooier +2875

Prima, maar toch verkopen om snel iets beters binnen te kunnen halen

23-08-2024 19:11

JJFajax +3560

Die gaat gewoon nog blijven dit jaar. Heb zoon gevoel dat ze nu liever een Brobbey willen lozen

23-08-2024 18:51

Ajaxsupporter02 +14201

Zou toch wel vrij kortzichtig zijn. Een fitte Brobbey is een klasse beter.

23-08-2024 18:53

JJFajax +3560

Ja maar Brobbey is niet fit. En zie hem op dit moment niet echt vechten voor een basisplek.

23-08-2024 19:06

Ajaxsupporter02 +14201

Fit kan je worden. Paar weken kan het er heel anders voor staan. Keuze voor Akpom zou puur op de korte termijn gericht zijn in mijn ogen, maar zie ik geen potten breken tegen goede tegenstanders.

23-08-2024 19:08

Ajaxsoul +3349

Het zou sowieso oliedom zijn om Brobbey en Bergwijn te verkopen terwijl ze niet fit zijn. Dan krijg je nog geen habbekrats voor. Als je die werkelijk wilt verkopen moet je ze optrainen tot ze fit zijn en zich in de etalage laten spelen. En hopen dat er in de winterstop een club komt. In de grote competities gaat de transfermarkt volgende week vrijdag al dicht en dus moet ik nog maar zien dat Ajax Akpom nog kwijt raakt. Tot nu toe valt het immers tegen met de belangstelling, om een mooie transfersom te krijgen zal die belangstelling flink omhoog moeten.

23-08-2024 19:13

Antonny +640

Bergwijn wordt nooit meer fit bij Ajax, stoorzender. Die zou ik echt liefst zien vertrekken. Brobbey komt dan wel goed.

23-08-2024 19:53

Ajaxsupporter02 +14201

Ja, want hij fungeert als aanspeelpunt en Akpom is een pure afmaker. Daarom veel assists en creëert kansen. Vorig jaar zette hij inderfaad 100% druk en maakte loopacties.

23-08-2024 19:54

Simpelishetmoeilijkst +25337

Ajaxsoul, zijn die twee meer waard dan een p habbekrats?

24-08-2024 00:52

patrick37 +1746

Brobbey is lui

24-08-2024 09:24

wilbert.b +3109

Rijkhof mogelijk op huurbasis naar Mac

23-08-2024 18:47

Ajax1969 +4166

Dat had ik eerder bij Bergwijn verwacht....

23-08-2024 20:00

HendrikAjax +16862

Het is wel echt achterlijk dat er mensen zijn die Akpom nu boven Brobbey zetten.

23-08-2024 18:25

Dolfie +389

Op dit moment is het wel de realiteit als je kijkt naar de eerste wedstrijden van dit seizoen.

23-08-2024 18:40

Ajax1969 +4166

Ik ben blij dat Farioli niet naar reputaties kijkt, maar gewoon naar de speler die op een bepaald moment het meeste kan toevoegen, momenteel is dat Akpom.

23-08-2024 20:01

Simpelishetmoeilijkst +25337

Ajax1969, goed gezegd!

24-08-2024 00:54

Simpelishetmoeilijkst +25337

Akpom is fit en dat is Brobbey zelden.

24-08-2024 00:53

Artemio +32135

Akpom alleen verkopen bij 20+ miljoen. Weghorst wordt hier te groot gemaakt, maar feit is dat hij al 4 seizoenen op rij niet meer dan 15 goals maakt of meer per seizoen.

23-08-2024 18:14

Freddy +11457

Akpom had dat toch ook niet voor Ajax?

23-08-2024 18:22

Artemio +32135

Voordat hij naar Ajax kwam was hij topscorer in de championship.

23-08-2024 18:40

Freddy +11457

En de jaren daarvoor?

23-08-2024 19:58

VOETBALisOORLOG +1811

'Toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax is'.

...

23-08-2024 18:02

Robertini +39547

Echt humor, dat iedereen Akpom nu opeens geweldig vindt. 1 Hattrick.

23-08-2024 17:46

Hebbendiekip +4827

Welkom in de wonderen wereld van het voetbal.

23-08-2024 18:17

swekker +310

Wat Brobbey tot nu toe laat zien kan mij niet bekoren. Ik vind Akpom niet geweldig, maar momenteel is het wel de betere optie.

23-08-2024 18:21

Robertini +39547

Ik denk dat Akpom als invaller prima is, maar als basisspeler vind ik hem tekort komen. Beter dan Brobbey die momenteel uit vorm is, tja...

23-08-2024 18:36

Dolfie +389

Brobbey is op dit moment niet beter dan Akpom, dat was in de eerste wedstrijden van dit seizoen goed te zien.

23-08-2024 18:42

Ajaxsupporter02 +14201

Brobbey zal de komende weken fitter worden lijkt mij. Wanneer beiden fit zijn is Brobbey natuurlijk een klasse beter.

23-08-2024 18:54

Ajaxsupporter02 +14201

Bizar

Prima pinchhitter normaal, that’s it.

23-08-2024 18:54

willem1958 +8813

Begrijp gewoon niet zo goed waarom Brobbey als nr 1 spits gezien wordt, vorig jaar heeft ie 't goed gedaan maar als je kijkt naar de verhouding speeltijd/goals dan heeft volgens mij Akpom het nog wat beter gedaan.
Maar buiten dat, je moet gewoon de spits opstellen die in vorm is, is dat Brobbey oké dan en is dat Akpom dan laat je hem vaker spelen en als Weghorst zou komen en Weghorst doet het goed dan moet je Weghorst vaker opstellen.
Er is wel vaker gezegd dat Ajax geen filantropische instelling is, het gaat om presteren en het resultaat.
Trouwens; met 2 wedstrijden in de week kan je mooi rouleren en als ze beiden goed spelen dan kijk je naar de tegenstander en bepaal je wie je opstelt, lijkt me simpel toch?
Bij Ajax gold altijd een hele harde mentaliteit en was de concurrentie enorm, winnen was het devies en als je niet goed je best doet dan de volgende.

23-08-2024 17:44

Ajaxsupporter02 +14201

Brobbey had ook een heel aantal assists, een stuk meer dan Akpom. Creëert ook veel kansen als spits, ook iets om mee te nemen.

23-08-2024 18:55

willem1958 +8813

Van die assists en kansen geloof ik wel ja omdat ie vaak als aanspeeltpunt wordt gebruikt.

23-08-2024 18:58

Ajaxsupporter02 +14201

Persoonlijk zie ik liever een goed aanspeelpunt in de speelstijl van Ajax dan een pure afmaker. Daarbij scoorde Brobbey alsnog 20+ goals in alle competities, wat nog altijd netjes is.

23-08-2024 19:01

Pency +539

Akpom is nu gewoon beter dan Brobbey. Als je ziet hoeveel hij ook meedoet met pressen, daar is Brobbey veel te lui voor of hij begrijpt het niet. In ieder geval doet Akpom het beter, dus helemaal terecht dat hij erin staat.

23-08-2024 17:14

debalisrond95 +2339

Farioli weet wél hoe je spelers in de markt moet zetten ;)

23-08-2024 16:58

Opperhoofd +12643

Wat is in godsnaam met Brobbey aan de hand joh ?
Akpom voor je hebben omdat hij meer werk levert …… kom op Brobbey !!!

23-08-2024 16:52

Man40 +1431

Brobbey gaat met de verkeerde persoon om

23-08-2024 18:32

BaasBaas +8393

Op dit moment is Akpom gewoon eerste spits hoor. Met een Bergwijn, Brobbey en Traoré kun je geen eens het spel spelen van Farioli. Die kunnen/willen geen eens de arbeid leggen in hun spel waardoor je constant druk blijft zetten.

23-08-2024 16:47

wijzijndebeste123 +164768

Het feit dat er überhaupt een discussie is over Akpom geeft wel aan hoe schandalig Brobbey erbij loopt.

23-08-2024 16:33

FysioPat020 +25997

Brobbey moet op zn blote knieën bidden en hopen dat Weghorst niet komt.

23-08-2024 17:16

FoensaiFC +2471

Ajax mag blij zijn met een verkoop van brob en de komst van weghorst. Hoe gek het ook klinkt. Dat is hoe Brob en Bergwij. Er nu gewoon bij lopen. Vergelijk ze eens bij het afgelopen Europees kampioenschap en nu.. nog geen 8 weken geleden.

23-08-2024 17:42

Antonny +640

Nee, Brobbey komt goed. Stevie niet meer …

23-08-2024 19:56

Rob1976 +9520

"Toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax is."

Onze beste speler Farioli gaat ons toch niet verlaten? 😪

23-08-2024 15:51

Torcida +5769

Wordt Akpom dan de trainer?

23-08-2024 16:26

Rob1976 +9520

Dat zou wat zijn😂

23-08-2024 16:39

Michiel Kapteijns +5372

Even reageren op de topreactie. Heb meer het idee dat Farioli vooral teleurgesteld is in de toewijding van Brobbey. We kunnen hier allemaal zeuren over Van Basten, maar op zich heeft hij natuurlijk groot gelijk dat het echt vreemd is dat Brobbey nu 2,5 jaar terug is en nog steeds niet fit genoeg is. Vond het trouwens een prachtig beeld toen de camera tijdens de strafschoppenreeks tegen Panathinaikos kort inzoomde op Akpom, die -ondanks dat hij al gewisseld was, en ondanks de wetenschap dat Ajax hem 't liefst zou verkopen- van spanning bijna niet wist waar ie het moest zoeken. Trillende handen, gevouwd voor zijn gezicht alsof ie aan het bidden was.... Prachtig beeld

23-08-2024 14:58

Torcida +5769

Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde. Wat een contrast met Ajax-DNA-matties die stonden te lachen en te geinen met hun handjes voor de mond.

Die Akpom is goud waard voor de groepsdynamiek, en dat is op dit moment verreweg het belangrijkste.

23-08-2024 16:28

ajaxfan1972 +2487

Akpom houden brobbey weg weghorst in
Alleen t probleem is brobbey raak je aan de straatstenen niet kwijt

23-08-2024 14:49

MarkP +21766

Helaas heeft farioli niks te zeggen over wie verkocht moet worden, kroes wilt akpom verkopen, farioli wilt hem behouden als je zijn commentaren hoort.

23-08-2024 14:37

FissaDeGekste +3398

Topcomment was mij helaas voor, maar met maten besproken:
Misschien is het beste wel om brobbey en bergwijn allebei weg te doen. Hoeft niet eens voor een echt topbedrag. Als je er samen 50m voor krijgt kun je de selectie daarmee versterken.

Het lijkt er sterk op alsof ze niet mee kunnen of willen in het 'plan-Farioli'.
En dat in ieder geval Brobbey en Farioli elkaar ook niet zo lekker liggen.

Bergwijn is een iets ander verhaal; hij weet dat hij niet gewenst is en wil zelf ook niet blijven volgens mij.

Edit: ik vond, buiten de goals, Akpom ook voetballend prima spelen gisteren.

23-08-2024 14:35

Aurelius1 +19736

Er zijn geen kopers.

23-08-2024 16:01

Jeugd +24869

Chuba geeft heel veel maar het is gewoon niet veel
Wout geeft nog veeeel meer

23-08-2024 14:33

MarkP +21766

Wat heeft wout dan buiten vechtlust? Traag als dikke stront door een trechter en is A technisch.

23-08-2024 14:38

Jeugd +24869

Wout gaat iets losmaken. Wout gaat afjagen en Wout houdt niet op. Wout gaat er minstens 15 tot 20 inleggen, met zijn kop, z'n knie, z'n heup en soms zijn voet.
Wout kun je beter met je hebben dan tegen je.
Wouter gaat de kleedkamer op scherp zetten en valt altijd goed in de groep.
Het publiek gaat van Wout houden.

Brobbey kan niet schieten, kan niet koppen, is ook niet technisch en bovendien veel te vaak geblesseerd.
Brobbey kan wel goed afhouden maar hey, dat kan Woutje ook!🥳

23-08-2024 15:04

Simpelishetmoeilijkst +25337

Misschien Huntelaar terug in de spits?

24-08-2024 01:00

Pingelaar +13307

Wout geeft veel meer drama ja...

Weghorst in de spits bij Ajax is hetzelfde als M. Steijn die trainer is van Ajax.

Beide voegen niks toe, blinken nergens in uit en hebben totaal geen kwaliteit.

23-08-2024 14:42

Redrum +96203

Als Wout iets toe kan voegen aan Oranje, dan kan hij dat waarschijnlijk ook wel aan het huidige Ajax. Het is natuurlijk geen wereldspits, maar hij brengt gegarandeerd wel een bepaalde gestoorde passie met zich mee die vooral erg vervelend is voor tegenstanders. Een mooie bliksemafleider die ook nog wel zijn goaltjes mee zal pikken.

23-08-2024 15:19

Simpelishetmoeilijkst +25337

Pingelaar, bravo! Klopt m.i. precies. Goed werk.

24-08-2024 01:01

Pingelaar +13307

Iemand die alleen met passie speelt en een goede bliksemafleider is, is in mijn ogen geen spits voor Ajax. Kan je net zo goed Akpom houden. Die ligt nog goed in de groep en scoort zijn goaltjes ook.

24-08-2024 01:27

Tov +1787

Als ze de trant van gisteren doorzetten heb je geen Wout nodig.

23-08-2024 15:33

Jeugd +24869

Sorry hoor maar die Polen waren bizar slecht. Zelden een eredivisie team op welk niveau dan ook zoveel tijd en ruimte weg zien geven. Hecht daar vooral geen waarde aan. Bovendien, gisteren misten we zoveel kansen.

23-08-2024 16:15

Knalpot +3622

Beetje tekort door de bocht, door onze manier van afjagen veroverden we veel ballen waardoor de tegenstander niet de tijd had zich te organiseren, dat moet tegen de meeste eredivisie tegenstanders ook kunnen al hebben we dat vorig jaar vooral door de mindset van een aantal spelers maar zelden gezien. Ook de 'kantwissel' was een sterk punt waardoor we meerdere keren Godts in een 1 tegen 1 konden zetten tegenover zijn tegenstander. Dus ja het was geen wereldploeg maar deze ploeg werd wel veel en veel slechter gemaakt door het sterke spel van Ajax.

23-08-2024 20:11

KarimB +11643

Neusje voor de goal en fit. Dat is al genoeg om boven brobbey te spelem

23-08-2024 14:26

AlexIbarra +19290

Leuk voor Akpom dat hij ff een paar fijne spitsendoelpuntjes kan maken na al dat 'hard werken, weinig verdienen' van de laatste weken.

Al wekenlang lopen, lopen, lopen, 20 keer per pot die verdediger die in je nek springt bij die lange ballen, en als je dan eindelijk bij het doel in de buurt komt steeds nét niet.. Gisteren 1e helft ook weer zo'n bal die hij van 5 meter in het doel kan glijden maar komt net 1 teenlengte tekort.

En dan ineens is daar het moment dat het allemaal ff wel meezit. Je wil de diepte in sprinten en ziet dat de man met de goede pass in huis, de bal onder controle heeft en naar je kijkt. Pass komt mooi op tijd, aannemen scoren. Je loopt door op een rebound zoals je al 1000x in je leven hebt gedaan en dit keer kun je hem mooi binnen prikken.
Dan gunt Godts (en de scheids) je nog een pingel voor de hattrick.

Ik bedoel niet dat dit geluk is of zo maar eerder het omgekeerde.
Hij doet elke week hard zijn best met dezelfde kwaliteiten. Maar soms word je heel lang niet beloond voor alle moeite en nu valt het dubbeltje ineens 3x wel de goede kant op.

23-08-2024 14:18

johanisajax +8843

Einde verhaal Weghorst dus? Tenzij NH nog terugkomt met 20-25 miljoen? Van mij mag ie blijven, denk dat hij beter tot zn rechtkomt dan Weghorst, alleen is Weghorst met het hoofd wel sterker, maar algemeen niet, denk ik…

23-08-2024 14:16

willem1958 +8813

Z'n karakter en inzet maken hem voor Ajax een waardevolle speler en als het voetbal op het middenveld beter is zodat de passes wel komen dan maakt ie wel wat goaltjes want hij weet zich toch vaak goed te positioneren.
Maar dan moet Ajax wel een goede creatieve speler nog gaan huren want alleen Berghuis is te weinig.

Aan de andere kant denk ik dat Weghorst gezien z'n fysiek en energie ook een prima kapstok kan zijn in de buurt van de zestien meter, dat goaltje van hem op het EK dat ie dat balletje rustig van z'n binnenkant voet in het doel kaatst zegt me dat ie wel gevoel heeft voor de bal en hij is een wapen met corners en vrije trappen natuurlijk.

Toch is versterking op het middenveld de hoogste prioriteit, als het middenveld beter en creatiever voetbal laat zien dan bepaalt Ajax meteen meer het spelletje omdat je voor tegenstanders veel lastiger te verdedigen bent.

23-08-2024 14:10

Polifinario +2101

Een soort Haller die ook niet kan voetballen maar wel doelpunten maken in een goed team.

23-08-2024 14:14

Pingelaar +13307

Ik hoop dat Akpom gewoon blijft. Ligt goed in de groep, klaagt niet, is nog altijd blij om voor Ajax te spelen en maakt toch wel belangrijke goals.

23-08-2024 14:07

Timmy1994 +1

Sorry, maar totaal geen Ajaxspeler.
Had er gisteren wel vijf en misschien nog wel meer moeten maken.
Harde werkers hebben we niks aan. KKD materiaal.

23-08-2024 14:15

Pingelaar +13307

"Toch is het de vraag of Farioli over pakweg anderhalve week nog steeds speler van Ajax is."

Ik denk dat hier Akpom moet staan, ipv Farioli

23-08-2024 14:05

ajaciedoss +47

Denk dat Akpom een beter rendement heeft als Brobbey ook als als Brobbey fit is.

23-08-2024 13:52

mokum007 +6523

Voor mij mag weghorst weg blijven en Akpom binnen boord houden,......

23-08-2024 14:08

Invincibles +5221

Akpom werkt hard en is betrokken bij veel kansen. Gelukkig dat hij er eindelijk een paar daarvan afmaakte. Gewoon prima om erbij te hebben.

23-08-2024 13:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.