'Brobbey is niet gewend basisspeler te zijn bij profclub, onze taak hem dat uit te leggen'

door NielsOpdam 274

Bron Voetbal International

'Brobbey is niet gewend basisspeler te zijn bij profclub, onze taak hem dat uit te leggen'

door NielsOpdam 274

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder gaat goed kijken wat fysiek het beste is voor Brian Brobbey, zo vertelt de Ajax-trainer in gesprek met Voetbal International. De Ajax-spits is het niet gewend om een vaste basisspeler te zijn bij een profclub en daarin gaat Schreuder hem helpen. Daarnaast spreekt de oefenmeester ook over Devyne Rensch.

'Ik kende hem al een beetje uit mijn vorige periode bij Ajax. Hij trainde destijds bij de Onder-19 met John Heitinga. Dan volgde ik hem weleens', begint Schreuder over Brobbey. 'We gaan fysiek heel goed kijken wat het beste voor hem is. Hij is niet gewend een basisspeler te zijn bij een profclub. Het is onze taak hem dat uit te leggen en begrip te kweken. Er zit een plan achter, omdat we hem voor langere tijd fit moeten houden. Aan het einde van het seizoen worden de prijzen verdeeld, dan moeten we hem topfit hebben.'

De Ajax-trainer vertelt dat hij met zijn staf bepaalt wat het programma en de speelminuten van Brobbey worden. 'Natuurlijk heeft hij wedstrijden nodig, maar dat moet fysiek wel kunnen. Daar ben ik heel duidelijk in. Dat weet hij ook. Ik kan er van alles van vinden van wat er in het afgelopen jaar met hem is gebeurd. Het gaat er volgens mij altijd om wat het beste voor je als speler is, niet voor de mensen eromheen. Ajax is een geweldige club voor een jonge speler. Daarmee zeg ik genoeg, want het is gebeurd. We moeten het achter ons laten. Het belangrijkste is dat hij terug is. We zijn superblij dat hij hier is.'

Schreuder had Brobbey er graag al vroeger in de voorbereiding bijgehad. 'Omdat hij nu toch weer een lichte achterstand heeft. Maar goed, je ziet vandaag (vrijdag, red.) gelijk bij de training hoe dreigend hij is. Het is een superjongen voor in de groep. Zijn power, zijn kracht… Er gebeurt wat als hij op het veld staat. Hij krijgt niet voor niks nummer 9. We hebben het volste vertrouwen in hem.'

'Ik durf het zeker aan met Rensch'

Daarnaast spreekt Schreuder ook over Rensch, die hij in potentie een heel goede speler noemt. 'Dat heeft hij een paar jaar geleden al laten zien. Van Noussair Mazraoui en Sergiño Dest wisten we het in het begin ook niet of zij het niveau in de Champions League aankonden. Voetbal is ook dingen ervaren. Ik durf het zeker aan met hem. Als hij fit blijft, dan heeft hij heel veel potentie. Hij moet nog wel stappen maken.'

Volgens de oefenmeester heeft Rensch bepaalde kwaliteiten, maar zijn er ook dingen die hij kan verbeteren, zoals zijn verdedigende stabiliteit. 'Dat weet hij ook, maar dat zijn normale processen. Die maakt Owen Wijndal aan de andere kant ook door. Of er nog een versterking op rechts achterin bijkomt? We praten dagelijks bij Ajax met elkaar over de selectie. Over specifieke posities ga ik niets zeggen.'

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt nu in de Ajaxshop!

Ajax is bij de bookmakers nog altijd de grote favoriet om ook komend seizoen kampioen van de Eredivisie te worden!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Vincent.d +4219

Brobbey heeft schijt... mijn man

26-07-2022 01:52

zander +68

Precies grootste fout die ze hebben gemaakt hadden ze nooit moeten doen. Ze hadden beter depay kunnen halen of andere spits 😉

25-07-2022 20:23

NoPants +7506

Net zo duur, 0 restwaarde, en kent de club het systeem veel minder goed dan brobbey. Bovendien hebben we precies zo’n spits in huis met tadic.

26-07-2022 15:59

Ozymandias +159568

Vreemd hoeveel mensen hier over zeuren. Neres had voor zijn komst maar acht wedstrijden in het eerste van São Paulo gespeeld en niemand hier zeurde dat Ajax zo’n transfersom over had voor iemand die nog niet gewend was om basisspeler te zijn. Brobbey heeft véél meer ervaring dan Neres bij zijn komst had.

25-07-2022 08:13

SjakiedeWit +2636

Jij begrijpt hopelijk ook wel dat de situatie van Neres en Brobbey volstrekt onvergelijkbaar zijn…

25-07-2022 09:18

Ozymandias +159568

Niet in relatie tot dit punt. Of hoewel, je hebt gelijk, maar dan in het voordeel van Brobbey aangezien die veel meer ervaring als basisspeler heeft dan Neres had.

25-07-2022 09:19

Rasmussen +25823

Brobbey nakte ons keihard. Neres had 0 voorhistorie bij ons.

25-07-2022 15:58

Ozymandias +159568

Wat heeft dat te maken met of 17 miljoen te veel is voor een speler die nog niet gewend is om basisspeler te zijn?

25-07-2022 15:59

Rasmussen +25823

Omdat Brobbey een historie van 10 jaar bij Ajax heeft.

25-07-2022 17:45

NoPants +7506

En als je die historie en zijn transfer naar ajax even vergeet en puur kijkt naar zijn kwaliteit en potentie in vergelijking met andere spitsen in europa, is 17mln voor brobbey dan teveel?

26-07-2022 16:08

Brakkenelis +3528

Ook zijn blessureleed vergeet van totaal 1.5 seizoen in 3 seizoenen tijd? Zo niet dan is het inderdaad veel te veel.

26-07-2022 19:30

Jezweetzelluf +725

Beter raak je heel snel gewend voor 17 miljoen...

25-07-2022 00:15

Flipper33 +6826

Anders Bassey maar als stormram gebruiken 😂 kunnen Schuurs niet omturnen als spits verdedigen kan die toch niet misschien gaat aanvallen hem beter af !

24-07-2022 23:01

mvdk +44161 moderator

Ik heb daar dus ook weleens aan gedacht. Hij kan aardig schieten, is lang en kan koppen. Er komen weleens vaker verrassingen boven drijven. Bale was ooit een linksback, Maarten Stekelenburg was een veldspeler, Guardiola was rechtsbuiten en Cruijff maakte van hem een centrale middenvelder. Je weet het dus nooit:P

24-07-2022 23:27

ajax4perez +9565

Vergeet sinkgraven niet die van links buiten een goed alternatief werd voor de linksback positie

25-07-2022 08:32

Lim +6

Schuurs is tot JO19 of JO17 altijd spits geweest bij Fortuna

25-07-2022 13:39

Leo Valk +1364

...en Johan maakte van linksback Stanley Brard een linkerspits!

26-07-2022 15:27

SjakiedeWit +2636

Eens, Per kan er niet veel van…

25-07-2022 16:25

Rasmussen +25823

Lees op verschillende plekken weer dat Kudus wel in de spits kan. Nooit. Op die man kun het niet bouwen, altijd blessures.

24-07-2022 21:24

Ozymandias +159568

Hij heeft in zijn sportleven maar drie blessures gehad…

25-07-2022 08:14

ajax4perez +9565

Als je de berichten leest gaan spreekt Kudus gewoon in de basis dit jaar.
Ik heb zelf geen idee welke basis elf je zou moeten opstellen alleen je naam wordt zo ook van goede kwaliteit en dat hebben we nodig om eens een gooi te doen naar de Quadrupel!
Zaterdag wordt prijs nummer 1 gepakt.
We need to brengen de schaal terug naar huis

25-07-2022 08:34

Jarisuarez +1538

Ba-sis, twee lettergrepen dat zou nog net moeten lukken toch 🤪

24-07-2022 19:24

Rasmussen +25823

Mensen welke Onana een rat noemden maar Brobbey nu met open armen ontvangen 😂😂😂

24-07-2022 16:41

SjakiedeWit +2636

Eenssss…

24-07-2022 22:32

Talentje020 +20056

Andere situaties en hadden allebei ook een totaal andere houding, Brobbey heeft fouten gemaakt, maar hij heeft wel spijt ervan gehad en altijd alles gegeven voor Ajax tot op heden, Onana zijn houding was totaal veranderd, gaf een dikke middelvinger naar de club die zijn salaris doorbetaalde en hem steunde, bij zijn terugkeer leek hij net een deelnemer van Wie is de Mol...

25-07-2022 11:22

Dmen10 +1775

Waar blijft die Portugese aankoop?… en de 2de spits?…

24-07-2022 16:20

fc Barcelona_ke +19255

Pourtugees is allang binnen en is pas morgen als goed op het trainingsveld verschijnen.
Tweede spits moet ze nog op zoek. Mijn voorstel: braitwaite en mertens

24-07-2022 16:38

MPAjax +8437

Mertens 😂😂

24-07-2022 17:21

fc Barcelona_ke +19255

Welke spits wil je graag zien? Degene die plus 33 jaar behalve suarez die niet komt

24-07-2022 18:19

MPAjax +8437

Herinner je deze nog?
https://youtu.be/Cu6END8hhcw

24-07-2022 18:40

MennoJerry +4109

Youssouffa Moukoko?

24-07-2022 19:09

MennoJerry +4109

En anders gewoon Zirkzee

24-07-2022 19:10

AlexIbarra +19291

Ze zoeken vooral een targetman, dus groot, sterk en een afmaker.
Mertens en Braithwaite passen niet echt in dat profiel.

24-07-2022 19:42

fc Barcelona_ke +19255

ken je dan groot sterk een afmaker? Luuk de Jong of Vincent Janssen passen perfect! nu loopt geen speler meer of te duur!

24-07-2022 20:03

Jacko96 +288

Schfeuder: we zoeken een stormram --> Ja laten we Mertens doen

25-07-2022 00:54

Andersen de man +2002

Even een berichtje van de taalpolitie, AS: 'daarnaast' en 'ook' in een zinsdeel gebruiken is dubbelop. Tautologie om precies te zijn ;)

24-07-2022 16:15

RepoocElad +9940

Veel mensen willen voorin als basis Bergwijn, Tadic, Antony, zie ik. Lijkt mij ook de sterkste keuze, maar dan moet je met een inzakkende Tadic dus wel 1 (of zelfs 2) middenvelders hebben die er soms overheen gaan en in de gaten in de 16 duiken die Tadic trekt. Dan kom ik toch uit bij Klaassen. Die is daar een meester is, de ruimte in duiken of juist ergens heen lopen zodat hij een nieuwe ruimte open trekt voor bijvoorbeeld Antony. Velen zullen dit wel niet met me eens zijn, maar Klaassen zou bij mij dus gewoon basisspeler zijn. Komt helemaal in zijn kracht te spelen

24-07-2022 16:10

Nr.10 +111427

Berghuis kan dat ook hoor, hoewel die afgelopen seizoen soms wat minder scherp was voor de goal. Maar denk bijvoorbeeld aan zijn goal tegen Sporting.
Wel eens dat dit echt een speciale kwaliteit is bij Klaassen trouwens.

24-07-2022 16:39

RepoocElad +9940

Ja, klopt. Maar vind Klaassen daar wel sterker in. Berghuis zie ik toch meer als de passer en zo nu en dan vanaf randje 16 'm in de kruising krullen. Ook een bijzondere kwaliteit. Maar heerlijk toch, al die keuze in deze selectie?

24-07-2022 18:05

fc Barcelona_ke +19255

Dries mertens zou zeker mooie aanwinst. Gratis en kan in de spits zowel vleugelaanvaller uit de voeten

24-07-2022 13:12

PuurGeluk +4810

Gadverdamme nee

24-07-2022 13:47

ajaxnick +146

Echt een stormram ook 🤣🤣

24-07-2022 14:03

Artemio +32137

Verdient teveel.

24-07-2022 16:51

PuurGeluk +4810

Maar niet zoveel om bij Ajax te mogen spelen!

24-07-2022 18:45

MPAjax +8437

Herinner je deze nog?
https://youtu.be/Cu6END8hhcw

24-07-2022 18:40

Bryan95 +725

Ik ben blij dat hij terug is, maar begrijp niet dat we zoveel hebben betaald voor hem. Als we hem niet hadden gekocht dan had Leipzig een totaal ongemotiveerde speler gehad. Als ik Brobbey zo zag lopen op die 1e training van Leipzig, dat zag er niet best uit. Ik denk dat hier meer uit te halen viel helaas.

24-07-2022 12:46

Nr.10 +111427

Leipzig had hem gewoon weer verhuurd als wij hem niet hadden gekocht.

24-07-2022 14:35

fc Barcelona_ke +19255

En lukt niet want geen club durven daar niet

24-07-2022 16:39

JJFajax +3560

Afgaande op Schreuders reactie zal Brobbey niet direct een basisplaats krijgen en wordt hij gewoon rustig gebracht met invalbeurten en wedstrijden in de beker.

Als Antony verkocht wordt, wat ik niet hoop zal Depay wel in beeld komen als directe versterking.

Bergwijn-Tadic-Antony
Tadic-Depay-Bergwijn

In allebei de combinaties zal er veel positiewisselingen in de wedstrijd plaatsvinden.

Daarbij Schuurs verkopen voor +/- 10 miljoen en Dest terug halen vanuit Barcelona. Dest moet weg omdat Barcelona geld nodig heeft voor de transfer van Kounde. Lees dat Dest voor 15 miljoen mag vertrekken. Rensch geld dan als backup voor het centrum en eventueel als rechtback

24-07-2022 12:45

fc Barcelona_ke +19255

Bergwijn mertens antony
Tadic
Bergwijn brobbey antony
Tadic

24-07-2022 13:23

MPAjax +8437

Herinner je deze nog?
https://youtu.be/Cu6END8hhcw

24-07-2022 18:41

PuurGeluk +4810

Hou Bergwijn op links aub! Leuk om een keer positiewisseling te doen in een wedstrijd voor een minuut of 10 maar dan is het wel klaar.

24-07-2022 13:48

Nr.10 +111427

Schreuder heeft juist heel duidelijk in dat interview gezegd dat hij Brobbey als de vaste nummer 9 ziet (krijgt ook nummer 9) en veel vertrouwen in hem heeft. Er komt een tweede spits bij, maar die zal vooral als invaller voor Brobbey spelen.

24-07-2022 14:36

GvanAchteren +871

Dest is een prutser. Aub niet!

24-07-2022 17:44

MPAjax +8437

Dest is een goede rechtsback, hem liever terughalen dan Tete

24-07-2022 18:42

Masz +3731

Het lijkt er op dat de meerderheid Kudus in de spits wil met Brobbey als pinchhitter.
Als we Bergwijn dan op links willen moeten we kiezen tussen Tadić en Berghuis op het middenveld of is er nog een andere manier denkbaar?

24-07-2022 12:39

Ozymandias +159568

Ik hoop dat we nu eindelijk een trainer hebben die niet in basiselftallen maar in een basisroulatie denkt. Ajax heeft meer dan elf basisspelers en het is zonde om daar niet het maximale gebruik uit te halen.

24-07-2022 12:50

Masz +3731

Ik hoop dat vooral binnen een wedstrijd gerouleerd wordt.
Dat spelers elkaars positie overnemen en de defensie van de tegenpartij wegspeeld.
Ook Bergwijn kunnen we in de spits uitproberen.

24-07-2022 13:24

Nr.10 +111427

@ozy, heb je het interview gelezen wat pas op VI pro verscheen? Daarin stelt hij inderdaad dat hij meer wil rouleren. Vaste kern, maar dan vaak één of twee spelers veranderen per wedstrijd. Zei ook dat spelers niet moeten gaan zeiken als ze er een keer een wedstrijdje naast staan.

24-07-2022 14:37

Ozymandias +159568

Ja, dat klonk perfect. Hopelijk voert hij het in realiteit ook echt uit. Ten Hag sprak veelvuldig over zijn "meer dan elf" basisspelers terwijl hij in realiteit nauwelijks rouleerde.

24-07-2022 15:17

Nr.10 +111427

Ja eens, ik zou dat ook graag zien, en ik denk dat er met name voorin nu ook meer gelegenheid toe is. Het moet ook niet leiden tot teveel niveauverschil he, als het gaat tussen een Antony of Daramy, of tussen Tadic of Daramy, ja dan spelen Tadic en Antony altijd. Maar nu je Bergwijn hebt is dat absoluut een ander verhaal. Ten Hag had het natuurlijk wel meer kunnen doen met Nico of Kudus bijvoorbeeld afgelopen seizoen.
Weet jij of Schreuder bij Brugge veel rouleerde?

24-07-2022 16:43

Ozymandias +159568

Hij had regelmatig wisselingen in zijn opstellingen maar ik volg Brugge niet dus weet niet of dat dan kwam door blessures/schorsingen of dat het onderdeel van de roulatie was.

24-07-2022 16:45

Bryan95 +725

Kudus in de spits vind ik toch wel tamelijk bizar. Zal dan eerder Bergwijn of Tadic in de spits zetten

24-07-2022 12:56

Ozymandias +159568

Waarom is dat tamelijk bizar? Toen hij door Ajax werd gescout speelde hij notabene als centrumspits in een 4-3-3. Met zijn korte schottechniek kan hij in een zeer kleine ruimte uithalen wat een zeer bruikbare kwaliteit is voor een spits.

24-07-2022 13:01

Bryan95 +725

En daar houd het ook wel zo'n beetje op. Weet niet waarom veel mensen hem als spits willen zien ? Is dat puur op basis van deze voorbereiding? Een voorbereiding wat eigelijk niet zoveel zegt. Kudus was vorig jaar namelijk bar slecht in de wedstrijden die hij mocht invallen.

24-07-2022 13:05

Oxxer +164598 moderator

Dit dus, voor Ajax is het gunstig als hij de vorm van voor Liverpool laat zien. Alles daarna was heel matig.

24-07-2022 13:10

een-tweetje +1324

Bij z’n vorige club speelde hij bijna net zovaak in de spits en rechtsbuiten als op het middenveld. Met alle blessures hier is het ook niet gek dat ie alle ritme miste

24-07-2022 14:22

Lazell +17005

@Ozy: Met links heeft hij een oké trap, niet bijzonder goed. Met de kop is hij ook niet bijzonder en op rechts kan hij alleen staan. Snap dat hij als valse spits moet spelen met veel positiewisselingen, maar dat is toch wel een handicap voor een spits.

24-07-2022 15:02

Andersen de man +2002

Hij was na zijn blessure niet meer in goede vorm geraakt omdat hij eens een keertje mocht invallen. Maar met blakend zelfvertrouwen is hij zeer balvast, snel, doelgericht en een actie. Verbeterpunt schijnt zijn gebrekkig overzicht te zijn, wat op midvoor niet handig is

24-07-2022 16:20

Nr.10 +111427

@Bryan95. Ik zou zeggen: lees het interview met Schreuder (volledig interview op VI Pro). Hij vindt dat de grootste kracht van Kudus ligt in zijn onvoorspelbaarheid, gekoppeld aan zijn snelheid, kracht en wendbaarheid is dat moeilijk te verdedigen. Hij kan op intuïtie spelen dus, en een tegenstander verrassen. Dat is een kwaliteit die je graag in het laatste deel van het veld ziet. Schreuder zegt het natuurlijk niet expliciet, maar als je tussen de regels doorleest dan hoor je ook dat Kudus tactisch minder sterk is, en dat op het middenveld juist weer belangrijker is.
Tot slot, specifiek over nummer 9: hij is heel balvast. Hij is ontzettend moeilijk van de bal te krijgen doordat hij sterk is, de bal kort bij zich kan houden, en snel alle kanten op kan draaien. Dat is een handige kwaliteit voor een 9, of een beetje een valse 9 die uitzakt, waarbij spelers als Bergwijn, Antony, Tadic, Berghuis, of Klaassen om hem heen kunnen spelen en de ruimte in kunnen die hij laat vallen door uit te zakken.
Dus ja, ik vind het ook helemaal niet bizar. Volgens mij heeft onder Ten Hag trouwens ook al een aantal keer in de spits gestaan, begin 2020-21, als ik mij niet vergis ook tegen Liverpool als een spits die ver uitzakte.

24-07-2022 16:49

Nr.10 +111427

@Masz, alleen maakt het precies niks uit wat de meerderheid hier wil. Schreuder ziet Brobbey als eerste spits.

24-07-2022 14:38

Ron6 +3519

Ongelooflijk…. Weer heel vaak… Tadic In de spits. Dat zoveel dat hier denken en vinden blijf ik ongelooflijk vinden. Is gewoon geen spits meer zoals in CL jaar. Eventueel wel een goeie tien, maar geen spits. Misschien de eerste wedstrijd voor nood, maar zelfs dat zie ik niet gebeuren, eerder kudus als valse spits..

Tadic is geen afmaker, is niet overtuigend en vol overgave in de afwerking, geen killer. En gewoon veel te langzaam voor in de spits. Ik zal het wel verkeerd hebben, maar denk er toch niet helemaal niets van te snappen.

24-07-2022 12:05

AlexLitmanen10 +14422

Tadic is een aanspeelpunt, kont erin en niet meer van de bal te krijgen. Technisch in de kleine ruimte en een goed afmaker. Alleen niet zo’n bijzonder kopper

Als een soort hangende spits met een vrije rol op 10 zou hij in grote wedstrijden met wat meer ruime vaak ook een prima optie zijn

Maar n de Nederlandse competitie waar hij tegen een dicht getimmerd centrum wordt het al een stuk lastiger om aan de bal te komen

Op 10 achter Brobbey zal het we worden veelal denk ik

24-07-2022 14:52

Stefansuarez +19080

Las laatst ergens een stukje over ihattaren.

Het schijnt dat ihattaren met de vriendin van abouklal er van door is gegaan waardoor hij nu dreigementen vanuit Marokko krijgt.

24-07-2022 11:34

Mk1998 +435

Is onzin, Hamsterlaar geeft dat aan op Twitter

24-07-2022 11:54

Masz +3731

Laten we toch stoppen met al die (oude) roddels (in de privé sfeer)
Mo is vanwege (psychische) problemen niet fit en werkt er aan om weer fit te worden.
Sterkte Mo en tot snel.

24-07-2022 12:32

SjakiedeWit +2636

Die jongen zit zo in de problemen, die gaan we voorlopig niet meer op het veld zien…

24-07-2022 22:40

willem1958 +8819

Er gebeurt wat als Brobbey op het veld staat en daarom krijgt hij alvast het shirt met nr 9 ook al kan hij geen hele wedstrijd spelen want Brobbey is onze gedroomde spits zegt Schreuder.
Volgens mij gebeurt er meer als Kudus op het veld staat,die is veel meer allround en heeft een stuk meer capaciteiten dan Brobbey., en dan zit tadic er ook nog voor in de pikorde. als het om de spits gaat.
Maar snappen jullie het nog of is hier iets vreemds aan de gang?

24-07-2022 11:32

Oxxer +164598 moderator

Wanneer was de periode dat er volgens jou iets gebeurd als Kudus in het veld staat?

24-07-2022 12:11

willem1958 +8819

Kijk naar afgelopen week, als dat z'n niveau is als ie fit is dan gebeurt er genoeg of je hebt de oefenwedstrijden niet gezien?
Ook in het begin was het een hele dynamische speler waar ook Overmars zei dat ie een enorme boost gaf aan het spel van Ajax.
Hij heeft daarna pech gehad met z'n blessuren maar in goeden doen dan is er geen reden om hem niet op te stellen.

24-07-2022 12:20

Oxxer +164598 moderator

“ als dat z'n niveau is als ie fit is dan gebeurt er genoeg of je hebt de oefenwedstrijden niet gezien? “

Ik zou anderen op AS nooit aanspreken met heb jij dat niet gezien? Net alsof die andere onwetend is.

Ik ben mijn hele leven Ajacied en mis bijna geen wedstrijd dus ja ik heb de oefenwedstrijden gezien. Er zijn meer spelers die opvallen in de voorbereiding terwijl zij in de “ echte “ wedstrijden tegenvallen. Het biedt 0 garantie.

Ik lees dat jij een grote Kudus fan bent, prima andere mening, inzicht bijv is niet zijn sterkste punt. Na zijn blessureleed speelt hij heel matig en vind ik hem vaak een stoorzender.

24-07-2022 12:28

willem1958 +8819

Ik verbaas me er over dat je 'm matig vindt spelen dus ik dacht dat je de voorbereiding niet gezien hebt, ik vind 'm juist één van de uitblinkers deze periode.

Ik ben wel een Kudus fan omdat ik vind dat ie specifieke kwaliteiten heeft die andere spelers niet hebben en ik ben met je eens dat in z'n invalbeurten afgelopen seizoen hij zich soms vastliep, het zal ook makkelijker spelen worden als ie wat wedstrijden achter elkaar de kans krijgt omdat je dan automatismen kan opbouwen, elke speler zal moeten wennen als ie weinig of niet speelt.

Ik vind het vreemd dat je z'n inzicht noemt als slecht punt maar dat je z'n andere kwaliteiten waar ik enthousiast over ben niet ziet en het een matige speler vindt.

Maar als je hem nu een stoorzender vindt die matig speelt dan zie je het inderdaad anders en zullen we het ook niet eens worden over Kudus denk ik.

24-07-2022 13:25

Oxxer +164598 moderator

Erg saai als 100 Ajax fans dezelfde mening hebben over een speler of een aan Ajax gerelateerd onderwerp.

Schuurs, Labyad en andere spelers in voorgaande jaren deden het volgens een deel op AS goed in de voorbereiding, jij en ik zien dat anders, net als nu met Kudus vind ik het nietszeggend. Ik dring mijn mening nooit op dus verwacht het van een ander ook niet.

24-07-2022 13:30

Qifesh +24917

Vind het prima als kudus de wedstrijd met tadic voorin start.. laatste 30 minuten brobbery time

24-07-2022 11:25

PuurGeluk +4810

Wil je 442 gaan spelen?

24-07-2022 13:52

AlexLitmanen10 +14422

Ik weet het niet zeker maar verwacht dat hij zo bedoelt:

-verdediging-
Alvarez. kudus (10). Taylor
Antony. Tadic. Bergwijn

24-07-2022 14:55

NoPants +7506

Waanzinnig dat er hieronder mensen klagen over het inwisselen van haller voor brobbey.

De wissel was natuurlijk haller vs. Bergwijn, maar dan moest er wel een spits bij. H2 had het echt niet makkelijk deze zomer omdat er al 3 basisspelers sowieso weg gingen, maar daar maar 19 miljoen voor terug kwam. Toch hebben ze hee sterk verkocht en ingekocht waardoor er volgend jaar weer een heel sterk team kan staan. Op het middenveld en aanval moeten er zelfs moeilijke keuzes gemaakt worden en kan je moeiteloos de eerste wissel erin zetten zonder niveau te verliezen.

Maar nee, onze topscorer die hier constant vervloekt werd omdat hij niet mee doet aan het spel is weg, dus boeeee!

24-07-2022 10:49

PuurGeluk +4810

Bergwijn voor Haller is best vreemd. Een buitenspeler halen voor een spits die is vertrokken. Ze wisten natuurlijk allang dat ze Brobbey terug gingen halen.

24-07-2022 13:53

NoPants +7506

Ja sowieso, want er moest een spits bij. Maar je zegt toch ook niet ‘bassey is minder dan martinez, dus we zijn erop achteruit gegaan’. Want we hebben veel meer van dat geld kunnen doen dan alleen bassey halen. Met de verkoop van haller werd het geld en salaris vrij gemaakt om bergwijn te kopen.

24-07-2022 14:36

AlexIbarra +19291

Jij mist Haller niet, dat is prima.
Maar de logica in de zin 'De wissel was natuurlijk Haller vs Bergwijn, maar dan moest er wel een spits bij' is ver te zoeken.

24-07-2022 14:43

NoPants +7506

je zegt toch ook niet ‘bassey is minder dan martinez, dus we zijn erop achteruit gegaan’. Want we hebben veel meer van dat geld kunnen doen dan alleen bassey halen. Met de verkoop van haller werd het geld en salaris vrij gemaakt om bergwijn te kopen.

24-07-2022 15:43

DeMeervanweleer +7587

Ze zullen echt overtuigd zijn van hem, weten wie hij is en wat hij kan, anders betaal je niet zo'n emotioneel geladen bedrag voor een ex jeugdspeler.

24-07-2022 10:49

De Stift +7093

Brobbey gestaag laten toegroeien naar de 90 minuten. Met Tadic, Bergwijn en Kudus hebben we voldoende opties om hem na 60 of 70 minuten te vervangen. En dan natuurlijk nog die beloofde targetman ;)

24-07-2022 10:47

Jan Doedel +4306

Als ik dit lees vraag mij af wat nou het IQ is van Brain Brobbey.......hij is toch niet compleet achterlijk?

24-07-2022 10:40

Henk de Vries +11133

Die indruk krijg ik vaak wel

24-07-2022 10:42

Jeugd +24871

Velen hier wilden Haller weg doen. Hij is immers topscorer van de eredivisie geworden en heeft er in de CL 10 gemaakt, logisch dus. Doelpunten maken is nl. niet waar het om draait voor een spits toch?
Ik moet toegeven hij was ook wel heel vaak geblesseerd...oh nee ook niet🤔 was het een vervelend ventje? Ook niet.
Maar we kregen dan ook wel de hoofdprijs voor hem....not!
Nu heb je dus iemand gekocht waarvan de trainer zegt.
"Hij is niet gewend om basisspeler te zijn voor een profclub"
Oh maar die heeft dan vast ook niks gekost?? Wat!?

24-07-2022 09:40

Dirigent +6874

Ik snap het hele verhaal ook niet echt, helemaal die laatste zin: Aan het einde van het seizoen worden de prijzen verdeeld, dus dan moet ie fit zijn....

Persoonlijk zou ik ze fit willen hebben aan het begin van het seizoen, maar goed dat ben ik....

24-07-2022 10:12

Jeugd +24871

Wat een dooddoener inderdaad. De punten tellen in augustus net zo hard als in april.

24-07-2022 10:18

Jeffsajax +1895

Hoi Brob, ik zal je een handje helpen.
Als basisspeler speel je vanaf de 1e minuut en kan het zijn dat de westrijd 90min duurt.

Snap je?

24-07-2022 08:28

3sterren +20205

En in de meeste gevallen zelfs 90 +4.

Maar het zal hem zeker lukken om onze harten weer sneller te laten kloppen in de minuten dat hij speelt ...

24-07-2022 08:56

nightgoat +31184

Dat belooft (nu al) wat!
Billetjes dicht dus en hard in de handjes knijpen zoals het er allang aan zat te komen met "Brobbeast".

Lang leve Sébastien Haller.

24-07-2022 04:10

Robertini +39549

Ik hoop dat hij het seizoen als supersub begint eerlijk gezegd. Onze sterkste aanval is Bergwijn-Tadic-Antony, Tadic kan dan in een vrije rol inzakken en Antony/Bergwijn vrijspelen en Berghuis kan dan ook lekker diepgaan vanuit het middenveld.

Het fijne aan Brobbey op de bank is dat je een extra smaak kan inbrengen, met de extra ruimte die vaak laat in de wedstrijd vrij komt, kan hij nog steeds minstens 10 goals maken. Wat gewoon prima is voor een jonge spits.

24-07-2022 01:33

3sterren +20205

”Een extra smaak” die bij menig tegenstander een vieze smaak in de mond zal achterlaten, als hij weer eens de winnende heeft gescoord ...
; )

24-07-2022 08:59

Robertini +39549

Zeker, ik denk dat hij echt belangrijk kan worden als pinchhitter!

24-07-2022 10:22

thelordjoshua +10641

Precies wat ik al zei, hij heeft een achterstand en zal niet beginnen in de basis tot de winter. Daarom probeert ie Kudus ook uit op 9.

24-07-2022 01:08

Rasmussen +25823

Brobbey. Daarna ben ik gestopt met lezen. Voor Brobbey weer in mijn favorietenlijstje komt moet hij minstens 40 goals in een seizoen maken plus de winnende in een Europese finale of tegen Go Ahead Eagles.

23-07-2022 23:40

Sjaakvaak +26607

Gelukkig boeit het Brobbey helemaal niks of hij bij een willekeurige feyenoord-fan in het favorietenlijstje staat.

24-07-2022 01:35

Robertini +39549

Go Ahead Eagles? Leuk, maar waarom?

24-07-2022 01:36

PuurGeluk +4810

Waarschijnlijk komt ie uit Zwolle, is hij Ajacied maar in zijn hart voor PEC. Aangezien PEC niet tegen GAE komt te spelen moet Ajax ze maar vernederen.

Iets anders kan ik niet bedenken.

24-07-2022 14:19

Bobje99 +7166

Dus je koopt voor een klein vermogen de enige spits in je selectie die geen volledige wedstrijd kan spelen? Resultaat zal wel zijn dat tadic start en brobbey daar achter klaargestoomd wordt. Met dit in je achterhoofd waren er toch wel betere opties dan brobbey?

23-07-2022 23:39

Freddy +11461

Of zochten ze een spits die niet direct basisspeler moet zijn? Je hebt Tadic, Bergwijn en Antony die sowieso basis staan.

24-07-2022 00:18

thelordjoshua +10641

ook nog Kudus als eventuele 9

24-07-2022 00:48

willem1958 +8819

Daarom vind ik het vreemd dat Brobbey meteen nr 9 krijgt?
Schreuder zegt als Brobbey op het veld staat gebeurt er wat maar dat is met Kudus ook en voetballend gezien is Kudus veel meer allround.
Ik begrijp niet helemaal hoe het een en ander gezien wordt binnen Ajax.

24-07-2022 09:21

ProperFootball +14699

Zo vreemd is dat toch niet, wie krijgt anders nr 9? Tadic en Kudus zijn multifunctionele spelers die ook elders kunnen spelen. 9 is een spitsennummer dus als dat vrij is...

Het nummerverhaal is trouwens ook behoorlijk achterhaald, gaat uit van een statisch spelbeeld en van specialisten op 1 positie ipv multifunctionele spelers. Zodra je tijdelijk even van systeem verandert klopt er weinig meer van.

24-07-2022 10:49

mokum007 +6523

Dit is gewoon onzin wat Schreuder zit te verkondigen, ze moeten plek creëren voor Tadic, want op linksvoor Speeld Bergwijn al

24-07-2022 00:48

ProperFootball +14699

Helemaal waar, maar daarnaast kan het nog steeds zo zijn dat de fysieke gesteldheid van Brobbey erop duidt dat ie nu nog niet wekelijks 90 min op de hoogste intensiteit aan kan.

24-07-2022 10:50

sebasvdv +567

Moet Rensch geprikkeld worden of vertrouwen krijgen? Schreuder kiest voor het laatste. Ik denk dat dit niet verstandig is. Niet voor een speler die bij momenten vrij nonchalant oogt en waar ook niet echt concurrentie voor de positie is. Ik vind dit onverstandig en het wordt echt tijd dat er op z’n minst een concurrent voor die positie wordt gehaald!

23-07-2022 23:29

Ans B +19945

Ik denk juist wel dat het verstandig is. Rensch had vorig seizoen een inzinking na dat goede debuutjaar waarin hij steeds beter ging spelen (nadat hij zich in eerste instantie vooral concentreerde op zijn verdedigende taken) en zelfs Oranje haalde.
Op zich was dat heel begrijpelijk, die inzinking omdat het voor een jonge speler per definitie moeilijk is om ineens niet meer in de basis te staan, en mede door kleine blessures, zelfs weinig speelminuten meer te krijgen. De onbevangenheid is er dan af en ineens móet je presteren om te kunnen concurreren.
Zo'n seizoen vreet aan een speler en zorgt voor ontevredenheid én onzekerheid. Dan begin je aan een nieuw seizoen, je concurrent is weg dus nú heb je de kans, maar je weet ook dat er een aankoop volgt als je níet presteert. Die druk kan voor nieuwe onzekerheid zorgen oftewel voor instabiliteit. Daarom vind ik het juist wel goed dat Schreuder hem vertrouwen geeft, als extra steuntje in de rug. De rest moet hij voor zichzelf oplossen: rust creëren in zijn hoofd en vertrouwen op zijn talent. Als hem dat lukt komt hij juist (mentaal) gesterkt uit deze periode. Maar dat kost tijd.
Hij heeft zó veel talent dat je m.i. terecht investeert in hem. Een nieuw seizoen bankzitten zou heel slecht zijn om deze mentale barrière te kunnen nemen. Niet onoplosbaar maar zéér vertragend en bemoeilijkend voor het mentale proces, met wel degelijk ook een inherent risico.
Natuurlijk is er sportief óók een risico als hij niet stabieler wordt c.q. mentaal blijft zwalken, maar ik zou precies hetzelfde beslissen als Schreuder. Mede omdat Rensch al bewezen heeft dit niveau aan te kunnen en zich te kunnen verbeteren. Het is puur een mentale barrière waar hij doorheen moet in mijn ogen.

Hij oogt misschien nonchalant maar is dat volgens mij juist niet. Dat baseer ik op dat succesjaar, waarin ik hem nauwkeurig observeerde (voor zover dat kan via het beeldscherm). Ik zag toen dat hij juist heel hard werkte en zelfs iets te hard speelde soms, i.t.t. zijn reputatie van heel clean spelen. Ik interpreteerde dat als een combinatie van onzekerheid (en dan maar het zekere voor het onzekere nemen) en het heel erg graag goed willen doen/je best doen. Dat nonchalant ogende zie ik wel maar zijn gedrag was daar m.i. dus niet mee in overeenstemming.

24-07-2022 09:59

AlexIbarra +19291

Je hebt uitleggen als in: "Heb je twee minuutjes? Dan leg ik het ff uit."
En je hebt zoiets als ervaring opdoen, je grenzen opzoeken, voor- en tegenslagen kennen, en dan door ervaren mensen uitgelegd krijgen hoe je daar het best mee om kunt gaan.
Ik neem aan dat Schreuder dat bedoelt, al is het woord 'uitleggen' wel wat ongelukkig gekozen.

Maar negatief bekeken hebben we een hoop betaald voor een man van glas, 2 bankzitters, een Brit en een AZ-speler. Kan alleen maar fout gaan. ;)

23-07-2022 22:51

Masz +3731

Mooie uitspraken van Schreuder!
Geef onze jeugd (Rensch en misschien ook Regeer) de kans. Dat is echt des Ajax!
Ook het inzicht over Brobbey geeft me veel vertrouwen. In het begin een Pinchhitter(geen targetman) en als hij volgroeid is(ja Brobbey is nog jong) kan hij hele wedstrijden spelen.
Brobbey doet me een beetje aan Balotelli denken, die was veels te vroeg afgebrand.

23-07-2022 22:34

mokum007 +6523

Daarom moet Rensch dit seizoen stappen maken

23-07-2022 23:06

Robertini +39549

Prima plan inderdaad. Alhoewel Brobbey niet zo'n vervelende jongen is als Balotelli, dat was een erg nare gast die met dartpijltjes naar jeugdspelers liep te gooien. Had best talent, maar als je een splijtzwam in de groep bent, wordt je snel afgebrandt.

Brobbey heeft misschien dom gehandeld met z'n transfer, maar lijkt me juist wel een leuke kerel en sfeermaker in de groep, dat had Balotelli niet.

24-07-2022 01:43

ProperFootball +14699

Sfeermaker niet echt, meer een toffe peer die vaak gedold wordt door anderen.

24-07-2022 10:52

Goudhaantje89 +5436

Antony gaat nog weg dus er komt ruimte voor hem

23-07-2022 22:32

MichelBoerebach +29216

Mooi verhaal, Schreuder. Maar wie wordt dit seizoen dan onze 1e spits?

23-07-2022 22:17

Masz +3731

Het zou me niets verbazen als Kudus een kans krijgt. *BergWijn en Tadić zijn ook de opties maar die zijn beter op links.
* Bergwijn typo.
Er zijn zoveel nieuwe spelers met wijn, huis, berg en dal in de naam dat ik me blijf vergisten.

23-07-2022 22:36

YRGI +32964

Wijnberg?

23-07-2022 23:27

Masz +3731

Eigenlijk Huiswijn.

23-07-2022 23:52

Robertini +39549

Ik maak ook vaak per ongeluk fouten in Bergwijndalhuis haha, blij dat ik niet de enige ben!

24-07-2022 01:44

ProperFootball +14699

Volgens mij maak je het jezelf onnodig moeilijker dan het is.

Wie zijn er dan allemaal met huis en dal in de naam? Het zijn alleen wijn en berg die doubleren.

Even oefenen op die 2 dus en klaar.
Achter WIJNdal, midden BERGhuis, voor BERGWIJN.

24-07-2022 10:56

MichelBoerebach +29216

Pietje Wijnberg! God hebbe zijn ziel...

24-07-2022 14:05

mokum007 +6523

Dat is duidelijk toch, Tadic 1e spits en Brobbey langzaam brengen tot een basis speler, wat een onzin,... Want ze moeten ruimte maken voor Tadic

23-07-2022 23:10

Dmen10 +1775

Milik of Depay of Suarez of een Dries mertens kunnen wij wel gebruiken als extra spits!!!…

23-07-2022 22:04

AjaxHoorn +32989

Ga jij nou ook al met drie uitroeptekens beginnen of ben jij Terror Aap.

23-07-2022 22:10

nuff-said +1652

Geen 1 ajax waardig. Dries kan van waarde zijn maar niet als spits

23-07-2022 22:18

BillSplate +9712

Ben wel blij dat Schreuder talenten de kans wilt geven en ook in de media zijn vertrouwen uitspreekt. Als Rensch eenmaal lost komt, is het een heerlijke speler en kan hij Mazraoui op zijn eigen manier echt wel vervangen.

23-07-2022 22:00

BillSplate +9712

Dit bevestigt wel dat Tadic als eerste spits gaat starten en dat Kudus en Brobbey hem zullen afwisselen. Brobbey zal er voornamelijk inkomen als stormram.

23-07-2022 21:56

ProperFootball +14699

En, en dat vergeten mensen elke keer, bij blessures of zware vormdips.

24-07-2022 10:59

jerryisthename +31902

Kan zo maar zijn dat Rensch zich de komende maanden stormachtig gaat ontwikkelen. Vaker gezien bij Ajax.
Zou mooi zijn. Tegen PSV kun je echt zien waar hij nu staat.

23-07-2022 21:51

Web +178830

Zo is het, hij heeft het in zijn begin periode ook laten zien

23-07-2022 21:52

Robbie en de Kock +11221

Met name als linksback was hij erg sterk toen.

23-07-2022 22:41

Web +178830

Schreuder gaat net Tadic in de spits spelen, dat zou ik ook dus doen
Brobbey krijgt zijn minuten wel, en heeft ook laten zien dat hij het als invaller vaak beter deed dan basis speler

23-07-2022 21:51

sheckLon +1573

Bayern Munchen haalt een voor mij onbekende spits van 17 jaar van Stade Rennes voor 28 miljoen (maar 8 wedstijden in het eerste en geen enkele goal en assist) en Southampton probeert Delap van City te kopen en hun bod van 17 miljoen is geweigerd. Is twee keer ingevallen in de PL.

Om even de 17 miljoen voor Brobbey in perspectief te plaatsen, los van de emotie van transfervrije vertrek.De markt voor jonge spitsen is gewoon bizar op het moment.

23-07-2022 21:50

Web +178830

Spitsen zijn niet te betalen

23-07-2022 21:55

ProperFootball +14699

En daarom moet je ze zelf opleiden, daarbij niet op een paard wedden (wegloper) en ze zsm langer vastleggen, tenzij ze echt geen potentie hebben.

24-07-2022 11:01

WantAmsterdam +116198

Dat zijn clubs die zich dat kunnen veroorloven, een duur gokje. In die gekte moet Ajax zeker niet meegaan.
En een deel van de kritiek is niet dat Brobbey 17 miljoen kost, maar dat hij Ajax transfervrij verliet en wij hem nu voor 17 miljoen moeten terughalen. Geeft gewoon een slecht signaal af.
En een ander voorbeeld, Julian Alvarez koste vergelijkbaar veel als Brobbey, maar is echt drie klassen beter.

24-07-2022 01:40

Oxxer +164598 moderator

Alvarez had een clausule.

24-07-2022 10:59

Oxxer +164598 moderator

Financieel zit er lichtjaren tussen Bayern en Ajax. De markt voor jonge spelers is totaal verneukt door Real Madrid zij begonnen ermee. €45M voor Vinicius Jr. 16 jaar, pas 2 jaar later ging hij naar Real, Rodrigo 17 jaar, €45M. Real Madrid is net zo erg als die olie clubs.

24-07-2022 10:59

Hakkie +781

Mooi statement en goed dat Ajax hem terug heeft gehaald.
Brobbey heeft zich in het verleden mede gek laten maken door Raiola, wat ook met zijn leeftijd had te maken.
Hopelijk heeft hij hiervan geleerd en is hij voor andere jeugdspelers een les geworden, om niet te vroeg voor geld te kiezen, maar voor ervaring opdoen.
Dat doe je immers op het veld en niet met een zak geld ergens op de (spelers-)bank.

24-07-2022 12:02

VoorAltijdNummer14 +25428

Fijn dat er wat bemoedigende woorden voor Rensch bij zitten.

Ik denk dat de staf ook wel weet dat Rensch zijn ambities (en grootste potentieel) op de centrale verdediger positie ligt. Echter heeft hij wel degelijk een erg hoog niveau gehaald op de rechtsbackpositie en daar is momenteel een open vacature.

Devyne is in januari pas 19 geworden en was op pas 18 jarige leeftijd een revelatie in de 2e seizoenshelft van 20/21. Hij speelde op dat moment met meer bravoure en onbevangenheid dan Timber en was ook de reden dat Nous een aanzienlijk tandje bij moest schakelen. Wat weer resulteerde in Mazraoui zijn beste jaar in 1.

Ik zou het seizoen daarom ook gewoon met vertrouwen ingaan met hem als eerste rb! Maar ergens denk ik dat het misschien verstandiger is om nog een specialist op rb te halen met Regeer als back-up. Dan kan Rensch de stand-in voor Timber zijn bij een verkoop van zowel Schuurs als Klaiber.

Idealiter zou hij zich op lcv moeten richten, maar daar is de spoeling een stuk minder dun dan achter Timber. Zeker met de interesse in Perr.
Ik denk ook dat Devyne zich daar goed kan profileren!

23-07-2022 21:50

HallelujahAmsterdam +10641

Het voelt een beetje als op een verkapte manier zeggen dat Brobbey niet klaar is om basis speler te zijn voor een langere periode.

Er zit ook een andere fysieke belasting in zijn spel dan een andere speler. Fysiek ziet Brobbey er niet alleen sterk uit , maar fysiek gaat hij die strijd ook aan.
Veel kracht. Kracht dat hij moet leren verdelen denk ik , om inderdaad er te staan wanneer het echt nodig is. Vooral wanneer de prijzen verdeeld worden.
Maar toch frappant dat Schreuder dit aanhaalt.
Schreuder stapt er met gemak overheen , maar dat prijskaartje kan op zo'n manier nog een ding worden. Voor dat geld verwacht je een speler die er meteen in kan en misschien wel moet.
Ik heb vertrouwen in Brobbey , maar ergens zet je wel vraagtekens bij dit interview.

23-07-2022 21:47

Telamon +9192

@Hallelujah

Denk dat ie vooral doelt op zijn blessuregevoeligheid, want die is nogal hoog.

Op Brobbey moet je niet verwachten te bouwen, want zal nog geregeld met blessures sukkelen, en dus voorlopig niet eerste spits maken. Dat hoeft ook niet, want Tadic kan gewoon eerste spits zijn.

Brobbey heeft duidelijk een lastig spiertype/extreem korte spieren, die snel scheuren.
Ik hoop dat ze hem middels training wat kracht in laten leveren en de spieren wat oprekken en meer te trainen op souplesse en lenigheid.

23-07-2022 21:53

HallelujahAmsterdam +10641

Ok , bedankt voor je reactie. Want ergens snapte ik er geen moer van. Lijkt wel of ze dat pas geleden hebben geconcludeerd. Goed trouwens wel dat Schreuder dat vast stelt en communiceert.

23-07-2022 22:07

Telamon +9192

Nou, was voor zijn vertrek al een issue en ook een reden dat hij weinig speelde/geen echte kans kreeg, samen met het niet tekenen van een nieuw contract uiteraard.

Daarom vind ik het ook wel enigszins vreemd dat ze zoveel betalen voor een speler die de helft van de tijd geblesseerd is.

Het is nu hopen dat ze hem op een juiste manier weten te trainen, en dat hij minder blessuregevoelig wordt.

23-07-2022 22:32

HallelujahAmsterdam +10641

Dat wist ik serieus niet. Dacht dat dat meer te maken had destijds met z'n groei en inspanning.
Weet wel dat ze van boven vonden dat er fysiek veel risico in z'n spel zat destijds. Ondanks z'n souplesse maar vaak ook onbeholpen.
Ja , dat maakt zo'n bedrag en de hele discussie er omheen dan ook meteen een extra dingetje voor hem. Brobbey heeft heel wat te bewijzen

23-07-2022 22:51

PytarJohanson +1678

Misschien zijn ze er van overtuigd dat ze ervoor kunnen zorgen dat minder geblesseerd zal zijn. Door specifieke trainingen.

23-07-2022 23:12

HallelujahAmsterdam +10641

@Pytar Johanson dat mag ik hopen , maar natuurlijk ook voor die jongen zelf. Ze investeren zat tegenwoordig in die performance coaches enzovoorts , dit zou een mooie gelegenheid zijn voor hum te laten zien wat het op kan leveren. Ze zullen vast genoeg werk verzetten en goed werk doen, maar dit is dan toch een speciaal gevalletje

24-07-2022 00:22

ProperFootball +14699

Reality check: Het is vooral een verkapte manier om te zeggen dat meneer Tadic naar de spitspositie gaat zodat ie Bergwijn op links kwijt kan. Wat op zich goed te begrijpen is gezien de kwaliteiten van deze spelers. Maar vergeet dus niet, meneer Tadic laten banken durft Schreuder natuurlijk niet. ;-)

24-07-2022 11:03

jaripettersson +9521

Dat rensch maar snel in zijn rol mag groeien dan. Zou mooi zijn.

23-07-2022 21:47

KBouter +4122

Rensch word een Ricardo van Rhijn v2!

23-07-2022 21:47

VoorAltijdNummer14 +25428

Dus iemand die 19,5 is, vergelijk jij met een speler die richting de 25 was en al een seizoen of 3 a 4 in Ajax 1 had gespeeld voordat hij onverklaarbaar hard terugviel?

Give him a break! Devyne is een heel veel groter talent dan Van Rhijn ooit was. Vandaar dat hij in zijn eerste seizoen een extreem hoog niveau haalde op een positie waar hij nog nooit gespeeld had.

23-07-2022 21:52

KBouter +4122

Nee? Wie zegt dat ik hem vergelijk met toen hij 25 was? Ik geef alleen maar aan dat Rensch net als Ricardo dit niveau niet aan kunnen tikken

23-07-2022 22:03

Web +178830

Rensch is veel meer voetballer dan Ricardo van Rhijn
Zit veel meer voetbal in
Aan de bal zoveel beter
Niet iedereen staat er met 18 jaar

23-07-2022 21:55

ProperFootball +14699

Klopt, veel wendbaarder en technischer. Van Rhijn is uit de tijd dat we vooral dravers opleidden (zwarte periode uit de Ajax geschiedenis).

24-07-2022 11:05

PytarJohanson +1678

Die zit overigens momenteel zonder contract. Misschien als back-up van Klaiber?

23-07-2022 23:15

Ferd +38565

ben jij gek. Die kon het niveau toen al niet aan. Het niveau bij Ajax ligt nu veel hoger, en zijn niveau veel lager dan toen

24-07-2022 07:53

behangdelul +32812

Daarom Suarez!

23-07-2022 21:45

Telamon +9192

Met Tadic, Brobbey, Kudus, Hansen en eventueel Rasmussen heb je al 4-5 opties.

23-07-2022 21:54

ProperFootball +14699

@Telamon exact, en je staat zo de ontwikkeling van jonge spelers (Ajax!) niet in de weg.

Daarom géén Suarez!

24-07-2022 11:07

Jezweetzelluf +725

Gewoon een rb halen die er direct staat. Navas Jesus zou een leuke zijn

23-07-2022 21:45

HeldenVanAFCA +904

Nou ik durf het zeker niet aan met rensch voor een heel seizoen

23-07-2022 21:41

Web +178830

Rensch was toen hij voor het eerst bij de selectie kwam verrassend goed voor zijn leeftijd
Daarna kreeg hij een terugslag en ook best veel blessures. Hij is in potentie een LC. Mist ook wel de power en drive van een back
Toch moet je hem de kansen geven, want dat hij goed kan spelen heeft hij laten zien
Niet iedereen staat er direct
Hoe ver was Nous op deze leeftijd

23-07-2022 21:37

thajax +7423

Goede kritische teksten. Hopelijk maakt dat nog wat meer los bij Brobbey en speelt hij zich naar het WK

23-07-2022 21:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.