Baas herstelt zich na minder optreden: 'Gaat erom hoe je dan reageert'

door Bart Veenstra 70

Bron ESPN

Baas herstelt zich na minder optreden: 'Gaat erom hoe je dan reageert'

door Bart Veenstra 70

Bron ESPN

Youri Baas is blij dat hij een persoonlijk goede wedstrijd op de mat kon leggen tegen Jagiellonia Bialystok. De verdediger, vorig seizoen nog verhuurd aan NEC, kende een week eerder nog een minder optreden tegen Panathinaikos, maar op bezoek in Polen liet hij zich weer van zijn beste kant zien.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

In een interview met ESPN blikt Baas desgevraagd nog eens terug op het duel met Panathinaikos. In die wedstrijd leverde Baas enkele keren de bal in. 'Iedereen kan fouten maken en een mindere wedstrijd spelen', reageert Baas. 'Ik ben blij dat ik het vandaag beter heb gedaan. Ik wil niet zeggen dat ik vandaag extra spanning had, maar ik was extra gebrand om het te laten zien. Dat is het meer.'

Baas vindt het lastig om aan te geven of het vorige week lag aan de zenuwen. 'Ik heb ervan geleerd en wat ik zeg: ik ben blij dat het vandaag beter ging', aldus Baas, die de wedstrijden altijd terugkijkt. 'Soms ook met een trainer erbij. Ik ben gewoon doorgegaan met waar ik mee bezig was. Iedereen kan een mindere wedstrijd spelen. Het gaat erom hoe je dan reageert.'

De vraag is of Baas zich inmiddels basisspeler voelt. Hij geeft aan dat hij veel duels heeft gespeeld als basisspeler. 'Maar dat moet niet tot gemakzucht en fouten leiden zoals vorige week. Ik zet me honderd procent in en dan hoop ik dat ik mag spelen. Of ik me basisspeler voel? Nu wel een beetje', lacht Baas, die er met Daniele Rugani wel een concurrent bij heeft.

'Dat is alleen maar goed. Jakov (Medic, red.) is weg en Daniele is ervoor teruggekomen', zegt Baas, die mogelijk profiteert van de eerdere afwezigheid van Ahmetcan Kaplan in de voorbereiding. 'Dat is "wat als", haha, zoals je zelf zegt. Dat is het leven. Het gebeurt en het is zo, prima. Naar mijn idee heb ik mijn kans gegrepen.'

Baas vindt dat Ajax meer had moeten scoren

In het interview met ESPN geeft Baas aan dat Ajax er veel meer had moeten scoren tegen Jagiellonia Bialystok. 'Vooral in de eerste zestig minuten waren we volledig in controle. We hebben alleen maar op hun helft gespeeld. We hadden ongelooflijk veel schoten. Het waren vier goals, maar het hadden er meer moeten zijn. Uiteindelijk was het een prima overwinning.'

Ajax kreeg, net als tegen NAC Breda, een tegengoal uit een corner. Baas legt uit wat er misging bij Ajax. 'Een korte corner, het ging snel. Wij liepen er niet snel genoeg uit om er twee tegen twee of drie tegen drie van te maken. Een klutsbal, hij gaat over de grond en hij valt precies goed voor hen', aldus Baas, die baalt van een nieuwe tegengoal uit een corner. 'Misschien ontbreekt er wat scherpte en moeten we het moment sneller herkennen en sneller uitstappen. Dan is er niks aan de hand.'

Uiteindelijk ziet Baas dat Ajax progressie maakt. 'Vooral deze wedstrijd waren we heel dominant. We hadden de drang om meer te scoren en meer aan te vallen. Dat gevoel is goed en moeten we doorzetten. Of ik foutloos was? Ja, volgens mij wel, maar we incasseren wel een tegengoal, dus dan ben je niet helemaal tevreden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Knalpot +3613

Doet het goed vond hem de laatste paar weken bij NEC ook echt prima spelen en liet daar zien stappen gemaakt te hebben. Maar goed nog niet te vroeg juichen volgende week in de kuip krijgt ie echt zn eerste grote test. Daar gaan we wel zien of het terecht is dat hij Kaplan op dit moment uit de basis speelt.

23-08-2024 20:47

Ans B +19832

Ik vind dat Baas echt enorme stappen heeft gemaakt. Als voetballer was hij altijd al goed, maar soms was hij mentaal nog niet rijp genoeg voor een basisplek. Zoals twee seizoenen geleden, toen Schreuder of Heitinga hem een kans gaf en hij die niet kon grijpen.
Kennelijk heeft hij daar en van zijn seizoen bij NEC veel geleerd. Heel knap én verheugend.

Hij speelde niet foutloos: zijn ingrijpen op de rechterflank was niet adequaat genoeg in de slotfase maar een perfecte wedstrijd komt niet zoveel voor (en kan je ook zeker niet eisen naar mijn mening). Ik vind het wel een genot om naar hem te kijken: aan de bal is hij precies waar je bij een Ajaxspeler op hoopt.

De verhalen rondom Kaplan verbazen mij zeer. Ik heb steeds gedacht dat zijn basisplek bijna verzekerd was. Verdedigend vind ik hem één van de beste (samen met de huidige Sutalo die het écht héél goed doet), terwijl hij opbouwend m.i. wel minder is dan Baas, maar zeker niet slecht is.
Ik hoop nog steeds dat Kaplan weer gewoon aanhaakt en dat zowel Baas als Kaplan veel gaan spelen. Baas zie ik bovendien als backup van Hato en als kandidaat voor de 6-positie. Als verdediger die juist goed aan de bal is moet dat toch zéér veelbelovend zijn?

23-08-2024 16:46

PD119 +118

Ik ben ook benieuwd naar Baas op 6. Goed aan de bal en vooral positioneel ijzer sterk.

23-08-2024 21:23

linksbinnen +8157

Helemaal eens Ans.

24-08-2024 15:40

Web +178830

Ja kan maar zo banken worden voor Baas met de komst van Rugani
Terwijl je zit te springen om middenvelders

23-08-2024 15:50

Ans B +19832

Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Op zichzelf hóeft dat geen probleem te zijn als dat beter is voor Ajax én Baas veel minuten blijft maken en zich verder ontwikkelt (idem met FJ die wellicht zijn basisplek gaat verliezen aan Berghuis op het middenveld).

Maar ik zou Baas ook wel eens op 6 willen zien, en hij blijft natuurlijk ook de backup van Hato als LB (mag je toch aannemen?).
Bovendien kan Farioli ook laten afhangen van de tegenstander wie hij als LCV opstelt, mocht Rugani inderdaad zijn belangrijkste concurrent worden. Nog even buiten Kaplan gerekend.

23-08-2024 16:52

Jww +2325

Of hij gaat op 6, henderson op 8 en Berghuis een vrije rol op rechtsbuiten

24-08-2024 01:09

DEELM +11891

@Web. Laten we het wel concreter maken. We zitten te springen om aanvallende middenvelders. Voor de 6 hebben we er echt zat in de selectie en zolang die niet verkocht worden moet je daar geen nieuwe speler voor halen. Baas zou misschien ook nog wel op 6 kunnen.

24-08-2024 10:03

MarkP +21743

Zonder druk op de ketel is baas geweldig, bij een veel betere tegenstander choked hij. Net als rensch trouwens.

23-08-2024 15:26

Web +178830

Wij hebben niet meer zo op eigen spelers
Ik wel hoor
Even keer minder spelen dan choked je

23-08-2024 15:47

Godenzoon24 +15295

Deed het gewoon heel goed voor iemand die de positie ook helemaal niet gewoon is. Veel minuten laten maken en dan zie ik het nog wel een nieuwe Daley Blind worden. Aan de bal is hij namelijk echt wel goed. Met nog meer vertrouwen en ervaring op die positie gaat nog beter en maakt hij grote stappen in positioneren.

23-08-2024 14:57

steen +482

Zonder echte tegenstand doet hij het aardig.

23-08-2024 13:23

Web +178830

Dat geld voorlopig voor iedereen dan
Ajax heeft onder Farioli nog geen echte goede tegenstander gehad

23-08-2024 15:48

fluwelenlinker +11792

Enigszins verrassend maar wel verdiend dat Baas deze kansen krijgt. Een mooi voorbeeld voor andere talenten die verhuurd worden. Nooit opgeven, ook al komt het misschien over dat je Ajax 1 niet meer gaat halen als je verhuurd wordt.

23-08-2024 12:33

Ans B +19832

Voor mij is de verhuuroptie simpelweg één van de verschillende manieren om jong talent klaar te stomen voor Ajax 1. En ik hoop dat de beleidsmakers van Ajax er precies zo over denken. Sterker: ik hoop dat ze daar specifiek beleid op gaan voeren: doelen, criteria voor spelers en uitleenclubs (en dat soort dingen).... Ik geloof er heilig in dat dit soms - afhankelijk van je selectie en de kenmerken van de uitleenspeler - de beste optie is, mits de randvoorwaarden óók kloppen, Ik denk dan aan de fase waarin het besluit valt (niet aan het eind van de voorbereiding) en aan de concurrentie bij de uitleenclub: er moet wel een gerede kans zijn dat speler ook echt een basisplek kan veroveren.

23-08-2024 17:01

fluwelenlinker +11792

Helemaal mee eens. Nu heeft dat verhuren een ietwat negatieve uitstraling. Als ze daar een positief verhaal van maken en dat ook zo overbrengen op de betrokken speler dan zou die speler dat ook positief moeten aanvoelen, als een kans om beter te worden en om daarna een nieuwe en eerlijke kans te krijgen.

23-08-2024 17:12

Ans B +19832

Exact. Zouden mijn eigen woorden kunnen zijn!

23-08-2024 17:15

Ferd +38490

en wat net zo belangrijk is: kies de juiste partij voor een verhuur. Fitz-Jim naar Excelsior was een slecht plan, want Fitz-Jim past niet bij een club die degradatievoetbal speelt. Unuvar naar Turkije was ook een slechte keuze. Baas naar NEC was daarentegen wel een goeie.

24-08-2024 07:11

Ans B +19832

Ik heb de criteria voor de uitleenclub met opzet niet genoemd, omdat je daar verschillende invalshoeken voor kunt gebruiken (kom ik op terug), maar ook omdat het dan wel steeds lastiger wordt om überhaupt een haalbaar uitleenbeleid te ontwikkelen: hoe méér criteria hoe lastiger het wordt.

Wat betreft die invalshoeken: ik kan me best voorstellen dat het voor sommige spelers helemaal niet slecht is om als o.a. mentale ervaring ander voetbal te moeten spelen. FJ zelf zegt dat hij daar veel heeft geleerd en mijn eigen indruk is dat hij nu veel feller is dan hiervoor (maar ik beoordeel dat alléén op zijn wedstrijden in één, tijdens de voorbereidingen m.n.). Als dat één van de effecten is geweest: prima.
Ook Ünüvar zegt veel geleerd te hebben van zijn periode in Turkije. Punt was sowieso dat hij heel laat in de voorbereiding wegging én geblesseerd was.

Ik denk dat - meer algemeen gesproken - onze talenten vooral op mentaal vlak heel veel kunnen leren als ze moeten leren knokken, als niet alles klopt en verzorgd is bij een club. Op zich (voetbaltechnisch gezien) wil je inderdaad een club zoeken die verzorgd, aanvallend voetbal speelt, maar de vraag is voor mij of dat altijd de beste oplossing is en of dat überhaupt haalbaar is, ook qua concurrentie en alle andere belangrijke factoren. Het allerbelangrijkste vind ik de kans op véél speelminuten, bij voorkeur via een basisplek. Ik laat het dan graag aan de goed geïnformeerde beleidsmakers als Beuker over precies uit te zoeken wie het beste waar naar toe moet. Geen eenheidsworstbeleid, maar een uitleenbeleid met zorgvuldig uitgedachte criteria (gerangschikt in belangrijkheid) én zo veel mogelijk op maat van de betreffende speler (ook deels omgezet in criteria). Op dit moment denk ik dan dat je misschien af en toe ook echt een concessie moet maken en dat dan de clubkeuze één van de meer ondergeschikte criteria is. Voor mij belangrijker: 1. het niveau van de competitie (minimaal ED-niveau in NL; in buitenland per geval bekijken i.c.m. clubniveau), en 2. zo vroeg mogelijk in de voorbereidingsperiode, concurrentiepositie, eventuele incentives voor de uitleenclub - en alle andere denkbare factoren die de kans op speeltijd/basisplek verhogen. Als aan die twee criteria wordt voldaan kijken naar o.a. de club, de trainer en evt. andere belangrijke factoren.

Criteria voor een speler o.a. talentinschatting en kansen op speelminuten in het eerste (kan ook van de positie en de concurrentie afhangen), belangrijkste leerpunten, mate van 'rijpheid' qua persoonlijkheid/mentaliteit/volwassenheid en/of fysieke status....

24-08-2024 08:38

fluwelenlinker +11792

Mooi uiteengezet. Ik zou graag even willen inhaken op het aspect 'rijpheid'.
Als dat aspect nog niet zo goed ontwikkeld is dan biedt Jong Ajax hiervoor een uitstekende leerschool. Ik vind dat er wat dat betreft nog veel meer uit het traject Jong Ajax gehaald kan worden. Je hebt natuurlijk uitzonderlijke talenten zoals Hato die die stap overslaan maar voor de meeste veelbelovende talenten is Jong Ajax een uitstekende leerschool. Taak voor o.a. Beuker om de trajecten 'Jong Ajax' en 'verhuur aan een ED club' sexier te maken en geduld te prediken waardoor de talenten inzien dat dat best belangrijke stappen zijn in de weg naar Ajax 1.

24-08-2024 10:50

Ans B +19832

Geheel mee eens. Ervan uitgaande dat de laatste jaren voor zover ik weet nauwelijks veranderend beleid is gevoerd in de jeugdopleiding, denk ik zeer zeker dat Beuker alles al heeft doorgelicht, en langzaam aan nieuw of bijstellend beleid aan het ontwikkelen is, waarbij 'vol op de opleiding' een heel belangrijk speerpunt is.

En dan lijkt het me logisch dat je als analyticus (die Beuker is) heel goed nadenkt en beleid ontwikkelt over wat dan de randvoorwaarden zijn, welke methoden en middelen je hebt of moet creëren (ben in dat kader ook heel erg benieuwd naar de faciliteiten in de nieuwe Toekomst) en hoe je dat beleid concreet maakt qua Jong Ajax, uitleentrajecten, contracten & laten vertrekken van jeugdspelers, scouting van jeugdspelers, maar ook de laag onder Jong Ajax, m.n. O19.

Ik denk dat dit beleid steeds meer vorm zal gaan krijgen, maar op dit moment deels nog in de steigers staat. Er zijn vast al heel veel ideeën in omloop, maar Beuker c.s. hebben wel meer tijd nodig vermoed ik. Ik ben voor nu in elk geval heel blij met de nieuwe mensen die binnenkomen (Weijs en Nuijten) en met de nieuwe contracten. Maar de werkload is groot en soms ook ingewikkeld: wat gaan ze doen met b.v. Ünüvar en Tahirovic als ze niet verkocht/verhuurd worden? Trainen die überhaupt bij Jong? De groep van O19 is erg groot; hoe gaan ze daarmee om?
Ik ben ook benieuwd of ze doorgaan met '10'-en op de vleugels zetten bijvoorbeeld, hoe er überhaupt gedacht wordt over spelers bewust een tijd op andere posities te laten spelen. Wil men b.v. middenvelders vooral allround opleidden of toch meer voor specialisten kiezen (en indien voor beide: welke criteria voor wel/niet allround). Allemaal details waar we nog geen idee over hebben over hoe er over gedacht wordt.

24-08-2024 11:46

fluwelenlinker +11792

Klopt, het zijn spannende en interessante tijden. Ook de supporters zullen een paar jaar geduld moeten hebben vooraleer hetgeen Beuker aan het implementeren is ook zijn vruchten gaat afwerpen. In de tussentijd moet je voor Ajax 1 hopen dat Farioli hetzelfde kan bewerkstelligen als Frank De Boer destijds in gelijkaardige omstandigheden. Met de beperkte middelen toch resultaat boeken en hopelijk wat CL gelden ophalen waardoor er weer een paar gerichte aankopen kunnen worden gedaan die een meerwaarde hebben en die de talenten die uit het nieuwe project komen uitstekend kunnen aanvullen. Pas dan sta je weer waar je wilt staan met Ajax.
Ik maak me geen illusies en kies voor de geleidelijke weg die misschien nog wel een paar jaar gaat duren maar die weg ernaartoe is minstens even leuk om volgen. Dat is het lot en tegelijkertijd ook de charme van de Ajaxsupporter.

24-08-2024 12:04

Ans B +19832

Vind ik ook. Ik ben zonder meer voor het zoveel mogelijk inzetten op jeugd, maar als het enigszins mogelijk is ook voor een middenweg om ook korte termijn successen te kunnen behalen. Als het maar goed doordacht is en niet vanuit puur opportunisme.

Maar wat je ook (goed) bedenkt, vaak is de werkelijkheid weerbarstiger dan de theorie. Zo ben ik nooit voor de komst van Henderson geweest, maar ik begrijp ik héél goed waarom ze anders hebben beslist - althans zoals ik de beslissing heb geïnterpreteerd: om te proberen toch nog die 3e plek dus kans op de CL veilig te stellen. Dat had zo veel meer voordelen gehad, ook financieel, dat ik de keuze te verantwoorden vind. Ik zou het niet behalen van die doelstelling liever als ontbindende voorwaarde in het contract hebben gehad (of sowieso een korter contract), maar ik weet niet of dat haalbaar was in de onderhandelingen.

Ik had soortgelijke overwegingen bij de naam Rosario: zelf absoluut geen voorstander van, maar als hij op die cruciale plek (de 6-positie) het proces kon versnellen en ook daadwerkelijk op het veld anderen kon helpen daarmee, dan moet je misschien toch een concessie doen. Uitgaande dat Henderson zou vertrekken en Rosario daarvoor in de plaats kwam. Maar dan weer bij voorkeur voor een kortere overbruggingsperiode (zoals nu bij Rugani).
Ik kan dus in principe meegaan in meer opportunistische beslissingen, als ik het kan begrijpen en me er iets bij kan voorstellen - hoe ik zelf ook denk over de betreffende spelers.

24-08-2024 13:26

Redrum +96117

Baas laat zien waarom we verdedigers ook zoveel mogelijk zelf moeten opleiden. Je ziet veel meer die drive naar voren en het lef om situaties voetballend op te lossen, in plaats van blind ballen wegrossen. Vorig seizoen alleen maar eindeloos balletjes terug op de keeper of een van de CV's gezien. En daarnaast lijkt het ook een vrij intelligente jongen te zijn, daar kunnen we er wel wat van gebruiken.

23-08-2024 12:03

JoshuaSmits +9433

Zoals wel meer mensen hebben gezegd, doet hij af en toe aan Daley Blind denken. Ik zou hem dan ook graag eens een keer op zes zien, vlak voor een centraal duo bestaande uit Rugani en Sutalo. Wanneer we in de verdedigende stellingenstaan, moet de zes zich toch laten inzakken als een soort derde cv. Dat zou best eens goed kunnen uitpakken.

23-08-2024 11:38

Bramble1988 +9288

Niet doen, Henderson was zo bepalend gister. Liep overal, zat overal tussen en zorgde daarmee dat iedere counter geneutraliseerd werd. Met 2 goed voetballende 8en zie ik liever een Henderson op 6

23-08-2024 11:58

JoshuaSmits +9433

Ik bedoel ook meer eens een fase uitproberen. Henderson doet het, tegen mijn verwachtingen in, inderdaad best goed dit seizoen.

23-08-2024 12:00

020Dario020 +2069

Henderson speelde gister echt prima inderdaad! Ben absoluut geen fan van de voetballer Henderson maar gister nam die wel de ploeg op sleeptouw.

23-08-2024 12:10

TeringHenkie +28381

Spelers zoals Henderson maken alle ploegen sterker met zijn aanwijzingen en ervaring !

23-08-2024 13:09

Ans B +19832

Zeker, maar hij moet voor mij wel een bepaald eigen prestatieniveau brengen. Dat was gisteren het geval, maar zeker niet in al zijn wedstrijden in vorig en dit seizoen. Het is een té cruciale positie om dat niet te 'eisen'. Omdat het Ajax en Ajax-voetbal betreft. Dan gaat het niet alleen om resultaat, maar ook om het type voetbal wat ik als fan wil zien.

Ik kan prima geduld opbrengen voor een wederopbouwfase met minder goed voetbal, maar ik kan slecht tegen het - in mijn ogen - opstellen van spelers die niet passen in het Ajaxprofiel en dan ook nog niet eens hun eigen prestatieniveau halen. Nog steeds kan ik dan hun eventuele leiderskwaliteiten (Henderson) of andere kwaliteiten (Alvarez) zien, maar dat neemt niet weg dat ik - zeker op dat soort cruciale posities - liever een echte, verfijnde voetballer zie dan een leider of iemand die voorgaat in de strijd.

23-08-2024 17:12

markk +8904

Wat zou het mooi zijn dat spelers elke wedstrijd extra gebrand zijn om het te laten zien. Keer op keer.

23-08-2024 11:33

Redrum +96117

Dat is de mentaliteit die nodig is, zeker bij een club als Ajax. Bij Ajax kan je nooit verslappen, want de tegenstander doet dat sowieso zelden.

23-08-2024 12:05

Ajacied!!! +1098

Goede mentaliteit heeft deze jongen!

23-08-2024 11:33

Web +178830

Heb ik weer wat geleerd
Ken je hem heel goed?

23-08-2024 15:51

WillemvH +1622

Baas was samen met Berghuis de enige die voortdurend hard durfde aan en in te spelen. Dat draagt bij aan versnelling en energie in het voetbal. Slimme jongen. Heeft elementen van Daley Blind in zijn spel. Nu nog wat van de hardheid van Kaplan en Rugani krijgt slechts wat invalbeurten. Want ook Sutelo doet het beter en beter.

23-08-2024 11:09

JesusZoonVanGod +5826

Ik vond dat Henderson ook harde passes gaf. Mooi om te zien dat dat een aantal malen een snelle omschakeling opleverde.

23-08-2024 11:17

Bjornisajaxcied +578

Vond godts ook aardig hard inspelen, had ook goede pas.. wat was die gozer weergaloos zeg.. heb echt genoten na het filmpje van Zlatan gisteren..

23-08-2024 12:03

Godenzoon24 +15295

Waar kan ik dat vinden?

23-08-2024 14:59

Ferd +38490

Ajax kanaal op YouTube

24-08-2024 07:11

Bjornisajaxcied +578

Je bedoelt interview met Zlatan toch

24-08-2024 19:21

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik ben fan van hem, voetballend goed (zolang hij gefocust blijft) en hij is echt goed in het anticiperen en vooruit verdedigen.

23-08-2024 11:08

trodat4030 +96809

Deed ie goed inderdaad, zonder te overdrijven of overcompenseren, iets dat jonge spelers nog wel eens overkomt. Zit wel goed in die bovenkamer daar.

23-08-2024 10:58

Ans B +19832

Precies dát is wat ik knap vind aan de optredens van Baas. Veel jonge spelers die zich - begrijpelijkerwijs - willen bewijzen tijdens de voorbereiding, trappen in de valkuil van overconcentratie (té graag willen en daardoor té veel interne druk/spanning). Salah Edine had daar bijvoorbeeld last van tijdens de voorbereiding op vorig seizoen en misschien Rasmussen dit seizoen. Helaas voor hen ga je dan juist grossieren in fouten omdat het te geforceerd is.
Heel mooi om te zien dat Baas dit de baas is.

23-08-2024 16:37

insectenverdelg +23449

Was gisteren verdedigend ook niet de meest lastige pot. ablijf me afvragen of hij verdedigend qls CV wel echt voldoet voor Ajax. Hoop natuurlijk dat hij het totaal waar gaat maken.

23-08-2024 10:57

Altijdindestraat +40158

Blij verrast wat blijkbaar in deze jongen zit

23-08-2024 10:53

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25394

Je moet het ALTIJD laten zien dat je de BAAS bent.

23-08-2024 10:50

afct +8964

Wat mentaliteit en intelligente wel niet kan doen om iets in je leven te bereiken.

23-08-2024 10:43

Baco123 +6460

Baas is een baas, lekker basis laten staan voorlopig

23-08-2024 10:41

RadheAjax2021 +17893

Wat een jaar verhuren kan doen. Het is mogelijk om na een jaar ervaring elders op gedaan te hebben een basisplaats te veroveren. Vergelijkbaar met Jan Vertonghen die hetzelfde had. Denk dat Baas het tot nu toe prima doet op die positie.

23-08-2024 10:37

leeke +10399

Idd,met de kanttekening, dat ze dan wel moeten spelen.

23-08-2024 10:40

JesusZoonVanGod +5826

Ik weet niet of we het al hebben, maar je moet eigenlijk een manager hebben die het verhuur van spelers organiseert, monitort en begeleidt. Je hebt altijd een lichting jongens die tegen het eerste elftal aanschuren, maar de speelminuten missen om echt de volgende stap te kunnen zetten.

Speelminuten kun je niet afdwingen natuurlijk, maar je kunt natuurlijk wel de juiste club en de juiste speler aan elkaar verbinden. Maar dan moet je wel iemand hebben die daar fulltime mee bezig is.

Ik denk dat Tahirovic bijvoorbeeld een speler is die bij een groot deel van de ED clubs 30+ wedstrijden vol kan maken, plus nog een zooitje bekerwedstrijden. Nog niet goed genoeg voor ons, maar ik denk dat hij nog flinke stappen kan zetten als hij aan spelen toekomt.

23-08-2024 10:48

JGAjaxx +1212

Ben even kwijt wie het is maar er is toch iemand binnen Ajax die zich specifiek met verhuurde spelers bezighoudt? Tenminste dat zou hij moeten zijn. Was daarom ook zo verbaasd dat bijvoorbeeld Mikautadze helemaal geen contact met Ajax had tijdens zijn verhuurperiode.

23-08-2024 11:03

JesusZoonVanGod +5826

Volgens mij waren er naast Mikautadze nog meer verhuurde spelers (ook in de voorgaande seizoenen) die aangaven helemaal niets van Ajax te horen. Op die manier komen jongens alweer met een vervelend gevoel terug op de club en is de kans groot dat ze op een vertrek aansturen.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je tenminste 1x per maand met zo'n speler belt om te vragen hoe het gaat en of ze ergens hulp bij nodig hebben. Misschien dat je ook gewoon eens face to face met elkaar kunt praten.

23-08-2024 11:08

Breuk +25190

Michel Kreek?

23-08-2024 11:18

Bjornisajaxcied +578

Zou dit niet een taak voor Fred Grim kunnen zijn? Gewoon maar idee of van het schip bijvoorbeeld..

23-08-2024 12:05

JesusZoonVanGod +5826

Van 't Schip zou ik ooo toejuichen, lijkt me er echt de geknipte persoon voor. Maar ik geloof dat hij in eerste instantie de verwachting had een rol in het technisch management te krijgen, en toen dat dus niet gebeurde heeft hij bedankt voor een andere functie. Ik meen dat dat iets was in de richting van team coach of elftal begeleider of zoiets.

23-08-2024 12:53

Knalpot +3613

https://www.telegraaf.nl/sport/645012458/michel-kreek-gaat-door-ajax-verhuurde-spelers-begeleiden

23-08-2024 20:54

OwenStevenDalberg +27504

Aertssen wordt nu voor 150000 aan Zwolle verkocht. Zo'n jongen kun je toch ook beter verhuren. Doet hij het goed, dan kun je hem terug halen en anders wordt hij wel meer waard. Want wat is ondanks onze situatie 150000 euro nou tegenwoordig?

23-08-2024 11:16

Bjornisajaxcied +578

Aertssen tja.. pech gehad met ze blessure..

23-08-2024 12:06

WZAWZDB33 +793

Nog 10 maanden contract?

23-08-2024 18:58

JesusZoonVanGod +5826

Fijne verdediger. Positioneert zich goed, durft te voetballen, en zoekt in eerste instantie een oplossing in plaats van als kip zonder kop de bal naar voren te trappen.

Dit seizoen hard werken om constant te worden en de slordigheden uit z'n spel te halen. Fijn dat onze trainer de potentie in hem ziet. Je moet er niet aan denken dat hij voor een habbekrats naar een andere club was vertrokken.

Geef hem maar eens seizoen de kans. Als hij het niveau aan kan dan heb je goedkoop een prima versterking, die bovendien ook financieel gezien interessanter wordt. Is het toch niks, dan kun je toch nog een leuke som vangen, aangezien hij dan weer een jaartje bagage heeft kunnen opbouwen.

23-08-2024 10:35

Turbo +41955

Speelde een anonieme wedstrijd. Moet opbouwend veel meer aanwezig zijn tegen een beperkte tegenstander als dit. Werd kort voor het einde ook kinderlijk uitgespeeld in eigen 16.

Doet het verder vrij aardig hoor. Maar gisteren was geen graadmeter. Tegen dat soort weerstand is meehobbelen met hier en daar een slippertje niet voldoende.

23-08-2024 10:35

Harrier Du Bois +38880

Ik ben al sinds voorbereiding lid van de Baas fanclub. Vormt een goed duo met Sutalo, beiden spelen ze dit seizoen sterk, goed begin!

23-08-2024 10:35

SpursAjax +6693

Is echt een goede voetballer! Komt verdedigend denk ik alleen net tekort als CV. Als linksback zie ik uiteindelijk wel echt potentie in hem! Hij is echt goed uit zijn verhuur periode bij NEC terug gekomen. Zie het liefst Vos ook zo een traject ingaan inplaats van verkocht te worden!

23-08-2024 10:33

Tov +1776

Zou Baas toch graag is op de linkerflank willen zien, hij heeft meer drive naar voren toe. Hato weer terug op zijn oude plek, komt wat geforceerd over als hij naar voren moet.

23-08-2024 10:31

Ajaxsupporter02 +14062

Klopt, zie het graag omgewisseld.

23-08-2024 10:59

OuweDibbes +11865

Baas blijft mij toch verbazen, vond het helemaal niks, Bij Nec ging het wel beter maar nog steeds niet het gewenste Ajax niveau en nu is hij de openbaring. Dit is ook de verdienste van Farioli.

23-08-2024 10:29

JohannesC +243

Zie toch wel potentieel in deze jongen hoor. Hij gaat uiteraard nog zijn fouten maken maar heeft zich weer goed herpakt. Volgende week tegen 010 de eerste échte test.

23-08-2024 10:26

wilbert.b +3109

Laat het volgende week zondag maar zien … dan kunnen we oordelen

23-08-2024 10:26

leeke +10399

Onzin,ook dan kan je nog niet oordelen,deze jongen zit er net,is nog jong ,en komt in een team wat vorig seizoen niet eens een bal naar elkaar kon overspelen.Nee deze jonge verdediger beoordeel je op het einde van het seizoen.

23-08-2024 10:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.