Ajax mogelijk tegen Standard Luik in 3e vr CL

door Bart Veenstra 72

Ajax mogelijk tegen Standard Luik in 3e vr CL

door Bart Veenstra 72

Laatst geüpdatet

Ajax moet eerst nog maar eens de tweede voorronde van de Champions League overleven, maar toch weet de Amsterdamse club al tegen wie het gaat spelen mocht het zich plaatsen voor de derde voorronde van de Champions League: Standard Luik. Maandagmiddag werd Ajax tijdens de loting gekoppeld aan de Belgische club. Mocht Ajax verliezen, wacht in de derde voorronde van de Europa League Dundalk of AEK Larnaca.

Hierdoor ontloopt Ajax (voorlopig) Fenerbahçe, Spartak Moskou en Slavia Praag. Ajax speelt, mocht het zich plaatsen voor de derde voorronde van de Champions League, op dinsdag 7 augustus eerst uit tegen Standard Luik. Op dinsdag 14 augustus volgt de return.

Verder werd er ook geloot voor de derde voorronde van de Europa League. Mocht Ajax namelijk worden verslagen door Sturm Graz moet het kwalificatie zien af te dwingen voor de groepsfase van de Europa League. In dat geval speelt Ajax tegen de winnaar van het tweeluik tussen Dundalk en AEK Larnaca. Deze wedstrijden worden gespeeld op donderdag 9 en donderdag 16 augustus.

De loting voor de derde voorronde Champions League:

Standard Luik - Ajax/Sturm Graz
Benfica - Fenerbahçe
Slavia Praag - Dinamo Kiev
PAOK/FC Basel - Spartak Moskou

Bijzonderheden:
- De vier clubs met het hoogste UEFA-coëfficiënt hebben een geplaatste status. Wanneer een geplaatst team in de tweede voorronde verliest, neemt de winnaar - die een lager coëfficiënt had - de coëfficiënt over bij de loting
- Clubs die in de derde voorronde van de Champions League worden uitgeschakeld kwalificeren zich voor de groepsfase van de Europa League.
- Er wordt maandagmiddag ook geloot voor de derde voorronde van de Europa League. Mocht Ajax namelijk verliezen van Sturm Graz moet het kwalificatie zien af te dwingen voor de Europa League. Deze loting begint om 14.00 uur.

De rugnummers van Ajax zijn bekend! Bestel nu het nieuwe Ajax-shirt met de naam en het rugnummer van jouw favoriete Ajacied!

Lees meer over:
Plaats reactie

Gijsje +0

In de Telegraaf staat als je on 3e voorronde CL wordt uitgeschakeld je toch eerst play-offs EL moet spelen.

24-07-2018 09:02

SoAFCA +0

klopt pas bij 4de voorrondes ben je zeker van groepsfase EL

26-07-2018 08:44

jamirosultan +0

iemand kaarten fside? ik kan 2 kaarten halen en heb zelf al kaarten fside via via geregeld.

23-07-2018 20:12

mvdk +42888 moderator

Ajax haalt de groepsfase en PSV krijgt Karma op bezoek. Misschien leuk om dan een berichtje naar Lozano te sturen, iets met: Iff you can't beat them, join them...

23-07-2018 20:09

mvdk +42888 moderator

Jammer dat het weer op Ziggo komt...

23-07-2018 20:00

ddkoning +4471

vind je dat vreemd met zo'n sponsor??

24-07-2018 15:09

NouridolbergNeres34 +1850

Prima loting, had echt veel zwaarder gekund.

23-07-2018 19:58

mickey2602 +4674

Zou me kapot lachen als wij wel CL halen met 3 voorrondes en PSV met 1 voorronde uitgeschakeld wordt.
Aan de andere kant,2 Nederlandse ploegen in de CL is al wel een tijd geleden,zou ook wel weer eens mooi zijn.

23-07-2018 17:56

gdwa +0

Met deze loting is uitgeschakeld worden 100% eigen schuld!!

23-07-2018 16:44

MankeNelis +7

De pest is dat Sturm Graz hier komt counteren. Die gaan gewoon voor de goal staan. Daarvoor huiveren de meesten met Salzburg (was een goede ploeg met Soreano en Mané) en Rapid in het achterhoofd. Wat een drama wedstrijden waren dat met Frank tikkie breed. Eigenlijk krijg je van hetzelfde met Ten Hag. Als we dit laten glippen moet Ten Hag flink tegen zijn huig gepist worden.

23-07-2018 15:46

DonAdam +2360

Lol. Je pist nog net niet in je broek, he?

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Je durft nog dat Mokums embleem als avatar te nemen? Lachwekkend. Dit is zo niet des Ajax en je krijgt nog bijval ook! Je lijkt net een moedeloze Feyenoordsupporter! Net als al die broekpoepers die je een duimpje omhoog geven.

Dan heb ik het er niet eens over dat onze ploeg niet lijkt op die ten tijde van Salzburg en Rapid Wien, laat staan dat Graz een goede ploeg heeft. De logica achter die vergelijkingen is ver te zoeken.

23-07-2018 17:51

Jappindo +0

speelt Ajax dan eerst thuisof uit tegen Standard?

23-07-2018 15:16

Ajax27 +18959

zucht... Google.

23-07-2018 15:19

GvanderK +2734 moderator

Reageer dan gewoon niet...

23-07-2018 15:31

Labrador +10

was mij ook niet duidelijk. Maar bedankt voor je lieve reactie

23-07-2018 15:37

DonAdam +2360

Zo'n beetje de mooist mogelijke loting mogelijk, eerst Graz dan Standard, en we hebben een aantal topspelers gekocht om onze toptalenten te begeleiden, maar nog steeds is het allemaal kut op AzijnShowtime.

Ik verheug me alvast op komend seizoen. Ik ga i.i.g. met volle teugen genieten van de komende mooie wedstrijden. Ik heb het volste vertrouwen op een goede afloop; maar, ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die de moeite heeft genomen om Graz eens aandachtig te bekijken. Daarom heb ik geen reden om te veronderstellen dat we zouden gaan sneuvelen de komende week.

23-07-2018 15:07

koenos1 +7736

Helemaal met je eens. Sturm is een aantal sterkhouders kwijt, alleen ze hebben wel een nette voorbereiding afgewerkt

23-07-2018 15:15

Nosky +1027

Alstublieft, verlicht me met een geslepen analyse en vertrouwende woorden.
Ik ben bloed nerveus..

Ajax - Graz is een wedstrijd die je normaal gesproken 9 keer wint als je hem 10 keer speelt, maar die kwalificatiewedstrijden.... Ik ben er zo niet gerust op..

23-07-2018 15:21

433metdepuntnaarlinks +1

Ik heb (weliswaar op snelheid 2) ff door de wedstrijd van Sturm gekeken die op youtube stond. Beetje doorgeskipt en de live chat een beetje gevolgd, opstelling beetje uitgezocht of ze wel met de basis 11 speelden (jaja je moet wat op een vrije middag met warm weer in de tuin!), de conclusies:

*Sturm Graz speelde met behoorlijk wat namen die vorig jaar het meerendeel gespeeld hebben dus ik ga ervan uit dat daar zeker 2/3de basisspeler van was.
*Ze speelde een 3-5-2 met hoge backs en speelde op het oog aanvallend, ze speelde tegen een zwakkere tegenstander dus tegen Ajax staan die gewoon de bus te parkeren en gaan ze voor de omschakeling (zoals de trainer al aangaf).
*Op het oog willen ze voetballen, bal achterin rondspelen, naar het middenveld maar dan houdt het op. Alibi-voetbal, kijk ons willen voetballen ... vervolgens vonden ze geen opening en roeien ze hem naar de vleugel of spits die het vervolgens mogen uitzoeken.
*Mager niveau, matige spelers
*De chat van Sturm Graz was nog negatiever dan AzijnShowtime, "alleen als Ajax twee mega off-days heeft dan maakt Sturm een kleine kans".

Je weet in elk geval dat Sturm Graz ons 70% aan de bal laat en dat alleen de omschakeling een gevaar kan zijn. Mogelijk zetten ze ons ff onder druk maar als je dat rustig uittikt zakken ze helemaal terug. Dan is het gewoon simpel, geduldig blijven en vooral niet in de val lopen waar we al jaren in vallen: paniek krijgen als het niet lukt en gekke dingen doen. Want dat kunnen we zeg! Als we domineren maar niet scoren dan komt er paniek, gaan systemen ineens verandert worden, wissels erin, organisatie weg en ineens schieten we van 25 meter. Rustig blijven en lekker die bal laten gaan, Sturm Graz stelt echt niks voor. Lees net dat ze ook nog een ervaren speler missen, moet goedkomen!

23-07-2018 15:42

DonAdam +2360

Dank je.

Graz speelt de Belgische aanvallende 5-3-2 variant, waarbij de CV's bij balbezit wijd uit elkaar gaan staan en de backs zeer diep gaan staan. Graz probeert met verzorgt voetbal van achteruit op te bouwen. Men poogt de bal door verplaatsingen vlnr en vrnl een vrije man te vinden. Graz is geen Belgie en heeft geen wonderploeg, is niet goed op elkaar ingespeeld en het heeft geen bijzondere spelers, dus erg snel gaat het spel niet, waardoor er zelfs tegen laagvliegers lastig een vrij man op het middenveld gevonden wordt, waardoor de bal vaak terug moet. Zo nu en dan gaat de bal lang en diep, wat veelal tot balverlies leidt.

In de wedstrijd tegen Kapfenberg creerden ze bijna niets en kwamen tot scoren door een afstandschot, dat via de paal in de voeten van ene Markus Pink terecht kwam, die vervolgens kon scoren.

Ik verwacht dat Ajax in de Arena Graz vroeg druk zet en bij de keel pakt, waardoor het lijkt alsof Graz de bus parkeert, maar dat is zeker niet de filosofie van die ploeg. Er zal dan veel lang worden gespeeld, en het is aan met name Mathijs de Ligt om geen duel te verliezen. Aangezien de spitsen niet groot, niet sterk en niet buitengewoon snel zijn, vermoed ik hier geen problemen.

Ook omdat het publiek van kiet af aan achter de ploeg zal gaan staan, ga ik uit van een simpele overwinning.

23-07-2018 17:59

gdwa +0

Die ene keer was vorig jaar toch? Kan je er nu wel gerust op zijn.

23-07-2018 16:41

Piejotter +9

Ik deel je mening over de vele azijnpissers, gelukkig zijn er nog uitzonderingen. Ik zie het ook positief in al zal het zeker niet gemakkelijk worden maar dat houd het spannend. Hoop op een gelukkige loting in ronde 4. Ajax verdiend wat geluk.

23-07-2018 22:29

amthree +401

Alleen winst telt!!

23-07-2018 14:46

DeBaarsjes +3051

Eerst maar proberen Sturm Graz te verslaan maar Luik scheelt gelijk 3 vrije dagen opnemen....

23-07-2018 14:29

koenos1 +7736

Ik schat Sturm Graz hoger in dan Standard

23-07-2018 14:22

JordyAjacied +18714

Als we het allemaal halen, scheelt het toch 1 zware tegenstander we hadden er ook 2 kunnen hebben. In die play off is het alles of niets, geeft een extra kick mee (Kiev toen). Luik is ook gewoon een mooie tegenstander, vol uitvak, we weten hoe het ging in de EL, dat worden hete potjes.

23-07-2018 14:19

Bobbaasje +3

Dundalk of AEK Larnaca.

23-07-2018 14:18

Vak430 +0

Eerst uit of thuis?

23-07-2018 14:26

Bobbaasje +3

Eerst thuis, daarna uit.

Gewoon winnen van Sturm Graz, dan mogen we eerst uit en daarna thuis tegen Standard Luik en de Europa League ticket is dan al een feit.

23-07-2018 14:27

Labrador +10

Dat wordt een kut combi.

23-07-2018 14:17

Ajax95Duivendrecht +23926

Stel: we verslaan Sturm Graz en we weten ook Standard Luik naar huis te sturen. Moeten we in dat geval nou nog een play-off-ronde spelen?

23-07-2018 14:12

Ajax95Duivendrecht +23926

Oke, thanks.

En hoe zit het als we verliezen van ofwel Sturm Graz, ofwel Standard? Hebben we in beide gevallen dan nog een play-off-ronde voor de EL tegoed?

23-07-2018 14:16

Vak430 +0

Als we winnen van Graz hebben we al zeker EL volgens mij.

23-07-2018 14:25

ossenaar +843

Klopt.. Bij winst Graz en verlies Luik hebben we sowieso groepsfase Europa League. Als we verliezen van Graz moeten we een playoff tegen Dundalk of Larnac om de groepsfase van de Europa League te bereiken.

Welke ploegen we in de Playoffs kunnen loten na winst op Graz en Luik weet ik eigenlijk niet. Maar dat we gunstig hebben geloot is een feit..

23-07-2018 14:34

bremovic +2164

naar dundalk of aek moet je nog een ronde spelen hoor

23-07-2018 14:35

Ajax95Duivendrecht +23926

Volgens mij treffen we dan ploegen als Benfica/Spartak/Basel etc.

23-07-2018 16:01

Sergevanw +0

Volgens mij heb je na standard cl

23-07-2018 17:09

Sergevanw +0

Volgens mij heb je na standard cl

23-07-2018 17:09

Sergevanw +0

Volgens mij heb je na standard cl

23-07-2018 17:09

NotForSale +2214

Nope eerst nog 4e voorronde (ook wel play-offs genoemd)

23-07-2018 17:28

Nosky +1027

Verliezen tegen Sturm Graz is instroom derde vooronde EL, daarna nog playoffs.
Verliezen van Luik (dus winst Sturm Graz) is hoofdtoernooi EL.

23-07-2018 14:25

Ajax95Duivendrecht +23926

Heel erg bedankt voor de uitleg, thanks!

23-07-2018 15:45

Stamstadam +0

Ja tegen Dundalk of Larnac

23-07-2018 14:16

Figo +0

Nee joh... die treffen we als we verliezen van Graz

23-07-2018 14:17

Stamstadam +0

Heeft zijn post aangepast. Hij vroeg eerst of we play-off moesten spelen als we van Graz zouden verlliezen.

23-07-2018 14:19

ErikAjax1983 +716

Prima loting en dus prima vooruitzicht; nu eerst 'ff' focus op Sturm Graz

23-07-2018 13:56

Nosky +1027

Nondeju jongens, de zenuwen gieren nu al door mijn lijf..
'Normaal gesproken' zou Ajax met gemak van Sturm Graz moeten winnen, en ook Standard is verre van een zware tegenstander.

Maar Ajax en voorrondes.... Ik ben er niet gerust op..

Aan de andere kant, áls Ajax de playoffs haalt, groeit mijn vertrouwen wel weer. Dan hebben we er 4 Europese potjes en 2 Eredivisiepotjes opzitten alvorens aan te treden tegen in geen geval onmogelijke tegenstander. Maargoed, de huid en de beer..

Pfff.. ik hoop zo dat er woensdag een goed resultaat komt. In uitgangspositie en in vertrouwen.

23-07-2018 13:54

hakkietjakkie +80

Ik heb precies hetzelfde haha! Zit ook voor het eerst sinds jaren weer een keer in het stadion (niet gelijk haten dat ik zelden naar het stadion ga, vind wedstrijden thuis op groot scherm kijken gewoon fijner :D) met mijn oom dus extra leuk!

23-07-2018 14:17

Ajax412 +1262

Ah mooi dat je erbij bent, geniet van de wedstrijd en de sfeer! Ajaccieden horen met de borst vooruit zo'n wedstrijd in te gaan, zonder onderschatting natuurlijk! Tadic zal nog niet spelen, maar kan wel al invloed uitoefenen in de kleedkamer natuurlijk!

23-07-2018 14:19

Nosky +1027

Ik zit niet in het stadion, met dergelijke wedstrijden niet zo'n behoefte aan. Ben er de 11e tegen Heracles weer bij.

Ik hoop wel dat het stadion flink los gaat, dat kan Ajax god gebruiken.

23-07-2018 14:27

AFCAsphere +9

Ik ga ook weer sinds een lange tijd weer. Pa gaat sinds zijn laatste bezoek aan de Meer en het Olympisch stadion voor het eerst mee naar de JCA. Waar zit je?

23-07-2018 14:50

Stamstadam +0

Moet te doen zijn als je de selecties naast mekaar zet

23-07-2018 13:43

Ruudje74 +2

Prima loting, niks mis mee. Play-offs moeten haalbaar zijn. Weet niet wat we dan tegen kunnen komen. Resultaten in oefenpotjes zeggen me niks. Je hebt daarbij altijd rekening te houden met welke spelers er nog niet zijn vanwege WK, hebben ze die dag stevig getraind? Wisselende opstellingen om spelers uit te proberen, etc.
Gelijk tegen Wolverhampton is echt niet verkeerd, gewoon een BPL club. En in die wedstrijd miste je nog wat jongens.
Veel spelers nog met kwaaltjes, toevallig ook de jongens waar transfergeruchten omheen zijn. Frenkie, Ziyech...
Tadic en Blind nog niet wedstrijdfit, dan mis je al 4 belangrijke spelers, althans op het gewenste niveau. Tagliafico zal nog weinig gespeeld hebben. Mis je dus eigenlijk de 5 jongens die de ervaring brengen en een surplus aan kwaliteit hebben. Sturm Graz overleven en daarna knallen.

23-07-2018 13:35

korem +878

Inderdaad volgens mij hebben wij bij Ajax nog nooit een hele goeie voorbereiding gehad op papier, als je Feyenoord zag tegen Basel 5-0 zou je denken die worden met 2 vingers in de neus kampioen van Nederland maar die worden max 4e snapje het zegt gewoon helemaal niks.

23-07-2018 14:12

Bobbaasje +3

Junior, Luyindama en Ochoa toch wel de sterkhouders van Standard Luik.

23-07-2018 13:30

JesseMKB33 +0

Ochoa kan er niks van. Op het WK 2014 na is het een vreselijke grabbelaar, met heel af en toe een hele goede reflex.

23-07-2018 13:35

Nosky +1027

Dat vond ik ook zo'n ontzettende hype toen.
Zijn reflexen zagen er allemaal retespectaculair uit inderdaad, maar men vergat constant op te merken dat 90% van die ballen recht op hem afkwamen.
Prima keeper hoor, maar niet zo bijzonder als toen gedaan werd.
Maar schijnbaar keept ie dus bij Standard.. Dat verklaart genoeg.

23-07-2018 13:59

AFCAsphere +9

Keept hij opeens de wedstrijd van zijn leven tegen ons :p

23-07-2018 14:45

Fritsie81 +0

Junior is verkocht. Gaat voor het geld in Qater ballen. Lestienne is gehaald als vervanger (En Sa in de spits) Geen idee of die nog wat kunnen.

26-07-2018 10:48

Basvann +25

Indien men van Sturm Graz weet te winnen, speelt Ajax dan eerst uit of thuis?

23-07-2018 13:30

Bobbaasje +3

Eerst uit, dan thuis.

23-07-2018 13:31

behangdelul +32067

Met Edmilson jr, Marin en Ochoa als blikvangers een leuk elftal maar dit Ajax moet daar over heen kunnen knallen. Prima loting en perspectief

23-07-2018 13:19

NoMoreMrNiceGuy +340

In de voorbereiding knallen we al over iedereen heen dus waarom niet Sturm Graz en daarna Standard?
Let op Europa! Ajax komt eraan!!

23-07-2018 13:27

behangdelul +32067

huilie huilie...weet jij waar de nadruk op ligt? Misschien wel het conditionele waardoor ze niet vol kunnen gaan. Maar blijf jij lekker resultaatgericht naar de voorbereiding kijken.

23-07-2018 13:31

4xEC1 +7664

Pfffff. We weten totaal niet waar Ajax staat op dit moment. Zo'n 3e voorronde zo vlak na het WK is natuurlijk verre van ideaal met al die spelers die pas zo laat instromen en met een trainer van wie niemand nog weet of hij het gaat redden. Bizar eigenlijk dat je nu al de wedstrijden van het jaar speelt voordat de competitie is begonnen.

23-07-2018 13:18

WZAWZDB1900 +0

Zo raar is het niet

23-07-2018 13:20

AFCZlatan +1

Dan hadden ze vorig jaar maar beter hun best moeten doen. Nu ondervinden we de nadelen ervan. Ik vind niet dat ze dat als excuus mogen gebruiken.

23-07-2018 13:29

Eastwood +0

Zorg nu eerst maar eens dat je van Sturm Graz wint. Dan praten we daarna wel over de volgende tegenstander. Ondanks dat de selectie zeer goede voetballers heeft, moet ik het allemaal nog zien.

23-07-2018 13:15

Redrum +95016

Lijkt me de meest gunstige loting die mogelijk was, maar we moeten ons nog niet met deze smerige club uit België bezig houden natuurlijk. De focus moet volledig op Sturm Graz liggen.

23-07-2018 13:07

Redlum +1698

Verstandige teksten!

23-07-2018 13:46

tMuurtje +955

First things first, alsjeblieft.
Sturm Graz zou zomaar eens een hele lastige hobbel kunnen worden.
Pas als die genomen is kun je je druk gaan maken om een gunstige loting.

Trouwens, stel Graz en Standard worden verslagen, moeten we dan niet nog een play-off wedstrijd spelen voor de groepsfase?

23-07-2018 13:06

Redrum +95016

Ja dan moeten we nog één tegenstander verslaan om CL te halen. Je zal zien dat we dan het Fenerbahce van Flip Counter treffen.

23-07-2018 13:08

Mathobo +1

Die gaan echt niet van Benfica winnen

23-07-2018 13:13

tMuurtje +955

Haha. Met een getergde Gudelj.

23-07-2018 13:15

MosesD +14604

Focus op EL, dat is ons podium. In CL hebben we niets te zoeken, bovendien is die veel te voorspelbaar.

23-07-2018 13:03

koreem +806

Why not both? CL, geld pakken en 3e worden en door gaan in de EL.

23-07-2018 13:05

4xEC1 +7664

Wir zegt dat je 3e wordt dan? 4e is ook reëel en dan heb je helemaal niks

23-07-2018 13:06

Aspers73 +3112

Voordeel is dan wel dat PSV niet 40 miljoen krijgt, maar 20 samen met Ajax.

23-07-2018 13:15

MosesD +14604

Tja, ik vind het allemaal een beetje te hoog gegrepen. EL veel leuker.

23-07-2018 13:06

GvanderK +2734 moderator

Kom op zeg, Ajax hoort altijd vol voor de Champions League te gaan als deze kans zich voor doet! EL is ook hartstikke mooi, maar niet het hoogste podium voor Ajax... Voor clubs als AZ, Feyenoord, Vitesse is de Europa League wel het hoogst haalbare. Ajax moet altijd vol voor het beste gaan, ook in 2018 en dat is kampioen worden en CL spelen. Maar uiteraard moeten ze eerst maar is zien te winnen woensdag.

23-07-2018 13:11

MosesD +14604

Maar wel altijd realistisch blijven. De CL daar hebben Nederlandse clubs helaas weinig te zoeken. De realiteit van nu. Maar EL is hartstikke leuk en stuk minder voorspelbaar. Hoop dat UEFA deze competitie financieel ook wat aantrekkelijker gaat maken.

23-07-2018 13:17

GvanderK +2734 moderator

Realistisch zijn is zeker belangrijk maar we gaan zien wat de spelers neerzetten de komende tijd. Wie weet loopt het straks als een malle en redden we het wel. Maar als Ajax zijnde zou je eigenlijk altijd CL moeten spelen.

23-07-2018 13:26

Michelinho +9

Als het algehele niveau van de ED niet snel omhoog gaat en daarmee de prestaties van NL clubs in Europa zie ik Nederland eerder kelderen dan stijgen op de Europese ranglijst.
Maar zelfs dan is het hopen dat de UEFA de oren niet laat hangen naar bv. Frankrijk dat vast ook wel standaard vier CL-tickets wil. Een keer met je ogen knipperen en onze landskampioen speelt 2e voorronde CL...

23-07-2018 13:37

MelleAfca +14138

Ik snap het probleem niet zo goed.
Dan pakken we toch 6 topwedstrijdjes mee, worden we derde en kunnen we alsnog de Europa League in. Iedereen tevreden.

23-07-2018 13:30

GvanderK +2734 moderator

Precies dat ja, 8 finales zou prachtig zijn maar tenminste 3e worden en verder gaan in CL moet kunnen.

23-07-2018 13:38

Nosky +1027

Waarom zou Ajax niets te zoeken hebben in de CL? Iets meer dan een jaar geleden waren we nog finalist EL.
We staan op plek 31 op de UEFA ranking, er doen 32 teams mee in het hoofdtoernooi CL.
De laatste keren dat we meededen in de CL hadden we megazware poules, werden steevast derde en een aantal keer op een haar na (en na diverse dwalingen) tweede.

Ajax heeft een zeer degelijke selectie op dit moment. Als die selectie maar een geoliede machine wordt, en bovenal, op tijd.

Waarom zou Ajax niets in de CL te zoeken hebben?

23-07-2018 13:50

Michelinho +9

CL halen helpt wel om spelers voorlopig te behouden. Daarbij prima voor de ervaring, centen en mogelijk marktwaarden. Je moet alleen niet kansloos vierde worden, de rest is win-win.

23-07-2018 13:26

Aspers73 +3112

Zullen de burgemeesters blij mee zijn! Naar mijn mening de best mogelijke loting, maar dan zul je zien dat we Sturm niet voorbij komen!

23-07-2018 13:00

Finidi en Nwanko +2

Leuke gelijkwaardige tegenstanders. Volgens mij kunnen het spannende potten worden. Leuk voor de toeschouwers.

23-07-2018 13:07

AFC34 +3840

Prima loting, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen! Eerst storm gras maar eens opzij vegen. Word nog lastig zat!

23-07-2018 12:57

Johnvanessen +193

7 augustus uit en 14 augustus thuis mochten we doorgaan?

23-07-2018 12:56

Afcas20 +1

Is dat al zeker?

23-07-2018 13:07

Johnvanessen +193

Dat was mijn vraag. Vandaar die vraagteken :)

23-07-2018 13:09

ambtenaar +23

Mooi, zijn echte goorlappen het Feyenoord van België.

23-07-2018 12:55

Bobbaasje +3

FC Den Bosch zul je bedoelen.

23-07-2018 12:59

ambtenaar +23

Kan me niet heugen dat Fc den Bosch Europees speelde, Feyenoord wel maar dan voor spek en bonen.

23-07-2018 13:00

Bobbaasje +3

Ajax >< Anderlecht
Feijenoord >< Royal Antwerpen
ADO Den Haag >< Club Brugge
FC Den Bosch >< Standard Luik

23-07-2018 13:02

ambtenaar +23

Weer wat geleerd.

23-07-2018 13:37

Johnvanessen +193

Kunnen we Fener of Spartak nog loten in die ronde daarna?

23-07-2018 12:54

tmvde +2807

Ja, de Play-offs zijn met alle teams (niet-kampioensroute) die de derde voorronde doorkomen.

23-07-2018 13:00

Johnvanessen +193

Dus deze?

Benfica-Fener
Slavia praag - Dinamo
Paok/Basel - Spartak

23-07-2018 13:03

JariJari +14820

Onze opties voor de playoff:

zeker: Winnaar Benfica-Fenerbace

Als Basel doorgaat: Winnaar Basel-Spartak
Als PAOK wint: Winnaar Slavia Praag - Dinamo Kiev

Loting voor playoffs is voor het spelen van de derde voorronde (net als nu de derde voorronde wordt geloot voor het spelen van de 2de voorronde).

23-07-2018 13:11

Dolberg25 +8855

We kunnen zelfs tegen Benfica komen...

23-07-2018 13:03

RusselWestbrook +21

Lekker, die app.

23-07-2018 12:23

Michelinho +9

De hele server lag even plat. De desktopversie is net pas weer bereikbaar.

23-07-2018 12:53

Michelinho +9

Meteen een leuke klus voor Urbain Haesaert die TBS kan helpen bij de analyse. Ja nu al, want de heenwedstrijd is al op 7/8 augustus.

23-07-2018 12:21

RusselWestbrook +21

TBS, haha. Arme Tonny

23-07-2018 12:23

Stone020island +8

Tijd voor wraak

23-07-2018 12:17

Mokumnorth +340

Je doelt op 2000 neem ik aan?

23-07-2018 13:51

AFCAsphere +9

Kansloze zogenaamde hooligan. Mensen zoals jij geven Ajax supporters een slechte naam.

23-07-2018 14:35

Bobbaasje +3

Beter dan Spartak Moskou of Fenerbahçe, dus het had slechter gekund met de loting.

23-07-2018 12:16

koenos1 +7736

Zal Standard ook blij zijn? ;)

23-07-2018 12:14

ELNINO +0

Prima lotingkje

23-07-2018 12:14

MelleAfca +14138

Play-offs zijn nu zeker haalbaar

23-07-2018 12:14

Bobbaasje +3

Prachtige loting! Standard Luik moeten we hebben.

23-07-2018 12:13

LS16 +0

Tevreden met Luik

23-07-2018 12:13

MelleAfca +14138

Standard Luik!

23-07-2018 12:13

Kilum +36

luik it is

23-07-2018 12:13

BrentTomassen +359 editor-in-chief

Luik it is als we winnen

23-07-2018 12:13

Dolberg25 +8855

Standaard Luik is het!

23-07-2018 12:13

Michelinho +9

Standard dus.

23-07-2018 12:13

ChrisEriksen8 +9

Standard Luik

23-07-2018 12:13

Milan95 +3506

Luik, mooi.

23-07-2018 12:13

Kilum +36

Kiev en Mokow kunnen niet tegen elkaar loten?

23-07-2018 12:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.