Ajax laat niets over van Duitse vierdeklasser

door Bart Veenstra 29

Ajax laat niets over van Duitse vierdeklasser

door Bart Veenstra 29

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zaterdag tijdens het trainingskamp in Duitsland een besloten oefenduel met sv Lippstadt - een Duitse vierdeklasser - met 9-0 gewonnen. Met een hattrick binnen twaalf minuten was Dani de Wit de grote man aan de zijde van Ajax.

Verder scoorden ook Noussair Mazraoui (twee), Zakaria Labyad (twee) en Klaas-Jan Huntelaar (twee). Dit alles meldt Ajax via de officiële kanalen. Het trainingskamp, dat nog begon met een 3-1 nederlaag tegen derdeklasser Preußen Munster, wordt daardoor op een waardige wijze afgesloten.

De Telegraaf schrijft dat de 0-1 het hoogtepunt was. Mazraoui scoorde, maar vooral het voorbereidende werk van David Neres wordt fraai genoemd. De Braziliaan legde de bal vanuit de lucht achter het standbeen klaar voor de middenvelder uit de eigen jeugdopleiding. Volgende week zaterdag speelt Ajax twee oefenduels. Om 15.00 uur speelt men dan tegen het Deense Nordsjaelland (in Putten), waarna om 19.00 uur het treffen met Steaua Boekarest (in Hattem) wacht.

Opstelling Ajax: Onana (Van Leer 46'), Kristensen (Orejuela 46'), De Ligt (Botman 60'), Wöber (Schuurs 46'), Bakker (Bakboord 60'), Eiting (De Wit 60'), Mazraoui, (Gravenberch 46'), Labyad (Lang 60'), Neres (Nunnely 60'), Huntelaar (Sierhuis 46'), Bandé (Ekkelenkamp 46')

Doelpunten:
0-1 Noussair Mazraoui (23')
0-2 Zakaria Labyad (24')
0-3 Klaas-Jan Huntelaar (29')
0-4 Klaas-Jan Huntelaar (35')
0-5 Noussair Mazraoui (44')
0-6 Zakaria Labyad (51')
0-7 Dani de Wit (63')
0-8 Dani de Wit (69')
0-9 Dani de Wit (73')

Bestel het nieuwe thuisshirt van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sampaoli +39158

Al die negatieve comments over Bandé, verschrikkelijk.

01-07-2018 20:06

AFCAjax +17839

Dat bandé gehaald is is mij nog steeds een raadsel, zeker voor dat geld. van alle kanten hoorde je dat hij dat niet waard was en dat hij niks was voor Ajax, en hij schijnt ook niet echt gescout te zijn.
Maarja misschien hebben we er nog wat aan.

01-07-2018 16:51

Ozymandias +159568

"[E]n hij schijnt ook niet echt gescout te zijn."

Hoe kom je erop dat hij niet echt gescout schijnt te zijn?

01-07-2018 19:06

El-Dorado +6

Bande, de duurste JL speler aller tijden.

Je ziet gelijk al wat voor speler het is. Leuk voor NEC oid.

"Gescout" op statistieken van 5 maanden en verkeerd gegokt. Kan gebeuren. Next. Labyad er voor dan.

01-07-2018 13:02

Ozymandias +159568

"Bandé dus waarschijnlijk"...

Maar blijf gewoon volhouden dat je niet tot conclusies komt zonder dat je daar genoeg informatie voor hebt geDaante... Hoeveel hele wedstrijden heb jij hem ook alweer zien spelen?

01-07-2018 14:16

Ozymandias +159568

De balbehandeling van Bandé is redelijk (niet geweldig maar ook niet slecht). Maar geef mij eens een uitgebreide analyse van de sterke en zwakke punten van Bandé. Je kan er nu wel andere aankopen bij halen maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over Bandé. Bandé is (zoals Van Wijk zei) een speeltuinvoetballer en Ajax moet er een volwaardige profvoetballer van maken. Als Ajax dat lukt zal Bandé uitgroeien tot een publiekslieveling (doordat hij met een enorme inzet speelt). Als het hem niet lukt is dat een zonde van de 8,25 miljoen maar dit zijn het soort risico's dat Ajax moet nemen met het liquide vermogen. High risk, high payoff.

01-07-2018 19:48

MosesD +14643

Ik ben ook heel benieuwd wat de teruggekeerde Belgische scout Urbain Haesaert van onze Bandé vindt. Bandé, daarbij zie je al vrij snel dat het hem ontbreekt aan voetbalintelligentie. Dat heb je of heb je niet. Het is een beetje een rommelaar en zeker geen buitenspeler. Ik vrees vooralsnog dat die het niet gaat redden. Daar hoef je geen tig wedstrijden van hem voor te hebben gezien. Waarom en waarop is Bandé precies gescout? En door wie? Het is toch niet zo ingewikkeld om deze man, als Bandé helemaal niets blijkt te zijn, qua scouting wat minder serieus te nemen of er zelfs afscheid van hem te nemen? Slechte scouts gewoon afscheid van nemen. De goede uitstekend belonen. Iedereen blij.

01-07-2018 14:44

Ozymandias +159568

Bandé is gescout op potentieel. Een jong Afrikaans talent wat pas één seizoen in Europa speelt zal logischerwijs voetbalintelligentie ontbreken aangezien voetbalintelligentie (net als alle intelligentie) ontwikkeld moet worden. Qua ruw talent heeft Bandé (in mijn ogen duidelijk) veel. Nu moet dat door Ajax geslepen worden. Het is onzin dat je voetbalintelligentie hebt of niet hebt. Het is iets wat je ontwikkeld middels trainingen en wedstrijden. Het is zeldzaam dat een speler van nature over een grote bak voetbalintelligentie beschikt.

01-07-2018 14:55

MosesD +14643

Intelligentie heb je of heb je niet. Je kan niet intelligentie ontwikkelen. Iemand met Mavo intelligentie kan geen Atheneum doen. Ik denk dat jij niet precies weet wat voetbalintelligentie is. Het is ook zoiets als 'torinstinct'. Dat heb je of heb je niet. Je kan het beter benutten/optimaliseren, maar het is iets wat je hebt of niet. Er moet potentieel inzitten, maar de basis moet goed zijn. Die ontbreekt imo bij Bandé. 9.5 betalen voor zo iemand. Ik vind het noga prijzig. Ik weet bijna zeker dat er betere (en goedkopere) opties zijn. Wat zijn in jouw ogen dan de kwaliteiten van deze zogenaamde ruwe diamant?

01-07-2018 15:23

Ozymandias +159568

Bruikbare intelligentie ontwikkel je door middel van training. Voetbalintelligentie al helemaal aangezien je door middel van ervaring bepaalde situaties leert te herkennen.

"Wat zijn in jouw ogen dan de kwaliteiten van deze zogenaamde ruwe diamant?"

Hij passeerde in Belgie vaak (op een Suarez-achtige rommelige manier) een directe tegenstanders. Is goed in de combinatie. Heeft een redelijk schot in beide benen. Is sterk aan de bal met zijn rug naar het doel en kan ook kaatsen. Daarnaast heeft hij ook diepgang en duikt hij de hoeken in (waardoor hij gaten trekt voor zijn teamgenoten).

Voornamelijk positioneel moet hij nog veel leren maar dat geld voor de meeste Afrikaanse talenten doordat weinig Afrikaanse trainers hun talenten goed positiespel aanleren. Je moet Bandé eigenlijk zien als een talent wat pas sinds één jaar bij een profclub voetbalt. Dat betekent dat hij op bepaalde punten (vooral tactisch) achterloopt qua ontwikkeling. Maar dat hij nog niet de kans heeft gehad iets te leren (doordat hij nooit de juiste leraren heeft gehad) betekent niet dat hij niet de juiste intelligentie beschikt om het nu hij wel de juiste leraren heeft dat nog aan te leren. Voor scouts zijn zulke jongen juist erg interresant aangezien ze met minimale begeleiding zich al relatief goed hebben ontwikkeld. Normaliter betekent dit dat ze ze een betere begeleiding zich nog sneller zullen ontwikkelen.

01-07-2018 19:12

MosesD +14643

Nou, daar verschillen we van mening. Ik denk dat voetbalintelligentie, genoemde torinstinct en natuurlijk ook gewoon talent, dingen zijn die je hebt of niet. Je kan intelligentie niet aanleren.
Bandé rommelde idd veel, maar ik vind zijn basis techniek gewoon matig. Enigszins tweebenig is hij wel inderdaad. Maar Bandé is natuurlijk gehaald voor de linkerkant. Imo mist hij daar veel voor. In de punt, met meer vrijheid is hij wellicht beter. Hoe dan ook, voor 9.5 mio kun je beslist wat beters halen. Ik heb de indruk dat Ajax toen Bandé kortstondig even een soort hype was in België veel te snel heeft toegehapt. De commentaren in België over Bandé zijn bepaald niet mals ook. Ik ben erg benieuwd wat teruggekeerde België scout Haesaert van Bandé vindt. Het zou met niets verbazen dat hij grote twijfels heeft en het wel heel erg veel geld vindt.

01-07-2018 19:47

Ozymandias +159568

Uit onderzoekt blijkt anders dat intelligente (deels nature deels nurture) te ontwikkelen is. Spelintelligentie is voor een groot deel het herkennen van situaties en dan een snelle beslissing kunnen nemen. Als je de situaties niet herkent (door een gebrek aan ervaring) lijkt het erop dat een speler de foute keuzes maakt maar dat is dan vooral een gebrek aan ervaring.

Welke commentaren in Belgie over Bandé zijn dan niet bepaald mals? Hij is tot één na grootste talent van de Belgische Jupiler Pro League verkozen en wordt in Belgie voornamelijk als groot talent besproken. Hoe weet je dat Bandé voor op links gehaald is?

Trouwens, hij kost alleen 9.5 miljoen euro als hij slaagt. Dus als hij zo slecht is als jullie doen voorkomen kost hij 'maar' 8.25 miljoen.

01-07-2018 19:52

MosesD +14643

Imo kun je intelligentie beter benutten of optimaliseren, maar je kunt het niet aanleren. Je hebt het of niet. Ik heb Bande een paar keer gezien en natuurlijk is dat een eerste indruk, maar hij ziet de dingen niet. Natuurlijk moet hij ook wennen, maar er ontbreekt wat mij betreft een bepaald gevoel. Ook zijn basis techniek valt me enorm tegen. Sterker nog, ik schrok daar zelfs wat van. Ik geef Bandé zeker een kans, maar de eerste indrukken zijn niet positief. En voor dat geld (8 vind ik ook heel veel geld voor een 19-jarige) kan je imo iets beters halen. Ook volgens Overmars is Bandé gehaald voor de linkerkant. En ook in diverse media heeft men het over de vleugelspeler. In de punt denk dat ie beter is, maar daar hebben we genoeg opties.

01-07-2018 20:21

Ozymandias +159568

Ik denk dat Bandé als linksbinnen (zoals Neres onder Ten Hag op rechts speelt) prima tot zijn recht kan komen maar als centrumspits heeft hij zijn beste wedstrijden gespeeld.

Hij doet me qua type enorm denken aan Suarez toen die de overstap van FC Groningen naar Ajax maakte. Zijn basistechniek is beter dan je denkt. Het ziet er erg rommelig uit maar om de een of andere reden werkt het.

Ik wil zeker niet doen voorkomen alsof ik denk dat Bandé zeker zal slagen maar ik zie een ongeslepen potentieel in hem waardoor ik begrijp dat Ajax het risico neemt om meer dan acht miljoen aan hem te besteden.

Iemand die het niveau van Bandé kan halen zonder goed begeleid te worden in zijn ontwikkeling moet enorm veel natuurlijk talent hebben. Geef Ajax de tijd om zijn ruwe talent te slijpen.

01-07-2018 20:46

MosesD +14643

Eens qua Suarez. Ook (een overigens erg onderschatte) rommelaar. Maar die had een enorm torinstinct ook. We gaan het zien met Bandé. Ik geef hem zeker ook de kans en tijd, maar vaak kan je wel snel zien of iemand echt potentie heeft of niet. Ik ben het niet vaak met eens met Kieft, maar die zegt dat ook, je moet een paar dingen zien waarvan je denkt 'fuck'! Dat heb ik nog niet gezien. Bij bijvoorbeeld een 16 jarige Gravenbergh zie je dat binnen een split second. Zit in kleine dingen.
Persoonlijk had ik gekozen voor de goedkopere optie, Assaidi. Brengt ook ervaring en kan op beide vleugels uit de voeten. Assaidi wordt door velen nogal onderschat. Heerlijke vleugelflitser. Er komen enkele eigen talenten aan, dus die kunnen daarachter dan prima rijpen.

01-07-2018 20:55

Ozymandias +159568

Bandé heeft ook een goed torinstict. Hij scoorde relatief gezien erg veel voor KV Mechelen en dat kwam meestal omdat hij op de juiste moment op de juiste plek opdook.

"Ik ben het niet vaak met eens met Kieft, maar die zegt dat ook, je moet een paar dingen zien waarvan je denkt 'fuck'! Dat heb ik nog niet gezien."

Hoevaak heb je hem zien spelen? Van zijn enorme werklust tijdens de wedstrijden en zijn onoverwinnelijkheid wanneer hij een speler wil passeren denk ik namelijk wel degelijk "fuck!" dat is erg goed.

01-07-2018 21:36

MosesD +14643

Ik heb hem het afgelopen half jaar 3x zien spelen. En natuurlijk wat korte filmpjes op Youtube. Ik ben tot nu toe niet bijster onder de indruk. Ik hoop natuurlijk dat ik helemaal naast zit en dat Bandé gaat schitteren. We gaan het zien.

01-07-2018 21:48

El-Dorado +6

als je fuck wilt zien, volg afrikaans voetbal, daar doen spelers de meest belachelijke dingen die je totaal niet verwacht.

01-07-2018 23:29

Lazell +16983

Intelligentie is hoe snel jij nieuwe dingen tot je kan nemen. Dat heb je inderdaad wél of niet. Kennis/kunde kan je wel ontwikkelen, waarbij je intelligentie in combinatie met je doorzettingsvermogen en jouw omgeving (ben je geboren in Amsterdam of ergens in Ethiopië) je plafond bepaald.

In Afrika zijn ze technisch van het aller slechtste niveau. Dat komt omdat hier de jeugdopleidingen en de kennis/kunde velen malen verder is in de ontwikkeling. Misschien heeft Bande wél intelligentie, maar geen kennis/kunde. Als hij de juiste kennis krijgt aangereikt, zal hij zich zeker kunnen ontwikkelen. Ook qua spelintelligentie. Weet zeker dat bijv. een Overmars écht wel weet uit te leggen op welke manier je moet lopen als buitenspeler. Het ligt dan aan de intelligentie van Bandé of hij dat begrijpt of niet.

Gelukkig kunnen we zulke dingen ontwikkelen. Als dat niet kon, kon je de jeugdopleiding wel opdoeken onder het mom van "technische skills heb je wel, of dat heb je niet".

02-07-2018 15:54

El-Dorado +6

ja leuk voor als ie 16 was, is ie niet en dus acht ik de kans klein dat ie slaagt.

onze jeugdspelers beheersen namelijk wel die basis aspecten. gewoon laten opjagen en uiteindelijk deze speler gekocht.

hoop dat ie kan verrassen maar denk het niet. Sana had nog een betere techniek en gogme.

wat ik al eerder zei, denk dat het eerder leuk is voor NEC dan voor Ajax.

01-07-2018 23:27

El-Dorado +6

je ziet gelijk of iemand kan voetballen of niet.

loopactie, aanname, trap, handeling en keuzes in bepaalde situaties.

01-07-2018 23:23

Ozymandias +159568

Natuurlijk, daarom neemt Ajax ook iedereen die voor ze wil werken als scout aan...

01-07-2018 23:33

El-Dorado +6

ja en het gaat super!

02-07-2018 12:55

DeGodenzonen020 +1

Kortzichtig. Iemand een halve wedstrijd geven om al zijn potentieel te doorgronden en een oordeel hebben... als iemand met een beunhazenteam zoveel weet te scoren, dan zal hij hier na gewend te zijn aan de spelers (waarvan een deel zelfs nog moet komen) het hier echt niet minder doen dan in België

02-07-2018 09:39

El-Dorado +6

hoezo een halve wedstrijd???
ik heb niet alles maar wel een x aantal wedstrijden van hem toevallig gezien.

02-07-2018 12:56

Murph +961

Ik dacht Johnny Hansen

30-06-2018 21:07

TvdH +7

waarom een foto van Zimling bij dit artikel?

30-06-2018 20:23

ajax1forever +401

Nee man, dat is Edwin Godee

30-06-2018 20:42

gi0vanni +7124

Geweldig zeg, ze zijn er uit met Bergkamp en hij is weer terug als speler.

01-07-2018 12:32

ossenaar +875

Volgens mij ook weer lekker wedstrijdje van Bande. Die heb ik geen 1 goede bal zien geven in de samenvatting. Maar goed, je mag niet oordelen over 1 samenvatting. Gravenberch en Eiting zien er goed uit kwa passing en overzicht.

30-06-2018 19:22

Saanchez +3117

Nog 0 minuten kunnen maken in een officieel duel en al afgeschreven en bestempeld als zware miskoop. Lekkere 'supporters' hier

01-07-2018 10:19

NouriVandeBeek +7

Gravenberch laat zich volgens mij prima zien in de oefenwedstrijden. Vooral zijn goede passing laat hij zien. Toch vrij compleet voor zijn leeftijd. Die gaat vrij snel bij Jong Ajax wedstrijden spelen.

Dani de Wit zie ik het liefst verhuurd worden. Zal nooit echt een Ajax speler worden, maar hij is de laatste 2 jaar wel gegroeid naar een degelijke speler. Werkt keihard, fysiek goed en scorend vermogen. Voetballend heeft Dani geen meerwaarde. Pas bij NAC of Feyenoord.

Edit: die Ajax shirtjes vallen allemaal bizar groot uit. Geen gezicht.

30-06-2018 19:19

Pheadrus +2

"In positie komen" is de Wit bizar goed in. Koppen ook.

30-06-2018 23:21

Babangida83 +23843

Goed bezig. We moeten naar een niveau toe waarbij we minimaal dubbele cijfers halen tegen dit soort tegenstanders. Geen excuses. Dan worden we CL niveau.

30-06-2018 18:30

Ajax27 +19086

tegen een 4e klasser... dubbele cijfers dan CL waardig... zucht. Als je jezelf maar goed serieus neemt haha

30-06-2018 18:38

Dondy +1877

Toch weer die dani de witt xD

30-06-2018 17:02

NouridolbergNeres34 +1903

Ik kan bij bande nog niets ontdekken waarom hij gehaald is, balbehandeling zeer matig sprong weer een bal van zijn voeten af, zo klungelig. Gravenberch was wat mij betreft weer diegene die eruit springt met zijn heerlijke steekballetjes/ lopjes.

30-06-2018 17:00

MosesD +14643

Geheel eens. Ik riep het al na dat vriendschappelijke potje tegen die Egyptenaren. Nooit te snel een speler afschrijven, maar toen zag je het meteen al: deze jongen mist werkelijk alle voetbalintelligentie. Is ook iets wat je hebt of niet. Daarnaast vind ik zijn techniek inderdaad ook tegenvallen. Begrijp werkelijk niet waarom en waarop deze jongen gescout is. Ik hoop dat ik me vergis, maar vooralsnog ziet het er uit als een dure fout. Ik pleit ook al een tijdje voor een extra buitenspeler. Niet weer miljoenen uitgeven maar gewoon Assaidi halen. Niet duur, wel ervaren en kan op beide vleugels prima uit de voeten.

30-06-2018 17:25

altijdwelwat +7

Dan zie ik liever een jongen als Noa Lang op de flanken dan Assaidi die is inmiddels 30 en kan zich maar 4 x per seizoen opladen. Lang kan ook links en rechts uit de voeten als back-up

30-06-2018 20:27

MosesD +14643

Lang is wel een gemaakte buitenspeler. Meer een middenvelder. Schijnt ook wel een beetje een lastige jongen te zijn. Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Assaidi speelde (ongeveer als enige) heel goed bij Twente afgelopen seizoen. Is 29 (net als Tadic) en brengt de nodige ervaring mee. Ik zou het wel weten.

30-06-2018 20:41

Babayaka +7

Kan ik bij frenkie de jong ook niet, en daar is bijna iedereen weg van. Maar wat heeft die laten zien bij de senioren?
Geen assist, geen goals , geen solo'sverdedigend niet top.
Heb hem alleen nog maar horen janken ik ben geen verdediger. Ik wil op het middenveld. Pff klein kind, hij zou blij moeten zijn dat hij speelt, jonk was ook geen verdediger maar die speelde top op die plek, strooide met passes alsof het niks was. De jong heb ik alleen maar van die lullige balletjes zien geven en tikkie terug op onana.

01-07-2018 16:58

NouridolbergNeres34 +1903

Dani lijkt wel een bodybuilder, heeft hij de hele zomer In de sportschool gezeten...

30-06-2018 16:18

ram +7283

Moet het niet "laat niets heel" zijn? Maar goed... Goed dat dit soort wedstrijdjes gespeeld worden hoor, maar het zegt niets.

30-06-2018 16:02

Pheadrus +2

Vond Eiting goed. Zag altijd meteen de voortzetting.

30-06-2018 15:51

Babangida83 +23843

Wat een voetbalintelligentie heeft die en vervolgens de techniek om het uit te voeren. Over één typisch Ajax jeugdproduct gesproken. Dan moet ik aan hem denken.

30-06-2018 18:34

MosesD +14643

Eiting is een prachtig talent. Als hij niet veel aan spelen toe zou komen, is verhuur beste. Die jongen is te goed voor de Jupiler League, laat staan de Keuken Kampioen Competitie. Overigens Eiting het voorbeeld van een speler met voetbalintelligentie. Iets wat Bandé volledig mist.

30-06-2018 20:43

Pheadrus +2

Ik schrijf een regel en die is ook nog eens positief; resultaat = 2 minnetjes?????????????? Leg uit.

01-07-2018 11:54

Pieter433 +0

Schijnbaar vonden 2 (inmiddels 3) anderen Eiting niet zo goed. Je was me net voor met je post gisteren, want Eiting viel mij ook positief op. Hij laat progressie zien, zijn niveau lijkt omhoog gegaan. Een interessante speler. Het afgelopen jaar las ik met name kritiek op zijn (gebrek aan) snelheid, maar ten opzichte van Schone moet dat geen belemmering zijn om door te breken. Toch ben ik voor komend seizoen bang dat hij niet veel speeltijd gaat krijgen. Misschien een half jaartje Groningen (bijv.) vanaf de winterstop en dan vanaf zomer 2019 proberen de vaste '6' worden. Ik geloof er wel in.

01-07-2018 13:19

Babayaka +7

waardig een 4de klasser met 9-0 verslaan, oke het hoeft niet te kritisch maar vindt het eigenlijk maa r matig

30-06-2018 15:50

DavidFerr +3

Ja, jij vind alles altijd maar matig.

Ik vraag mij af of er ooit wel eens iets positiefs uit jouw mond komt.

30-06-2018 17:08

Babayaka +7

Positief is Duitseland , Argentinië en Portugal uit het WK.

Ajax tegen 4 de klasser 9-0 is gewoon matig.
In goede tijden werden Sparta willem 2 ,NAC dat soort ploegen naar huis gestuurd met dat soort uitslagen .


Als jij geniet wat maak je je dan druk wat een ander er van vind.

30-06-2018 23:51

AbdelhakNouri22 +2

Waarom zet Ten Hag bij al deze wedstrijden Kristensen en Orejuela op rechtsback? Orejuela is verdedigend gewoon erg zwak nog en ik vind Mazraoui als rechtsback verder dan Kristensen. Laat Nous dan wedstrijdritme opdoen als rechtsback...

30-06-2018 15:32

GvanderK +2743 moderator

Ook al was het tegen dikke lip stad het is toch goed voor het vertrouwen als je er 9 in schiet.

30-06-2018 15:18

AjaxCitizen +2163

Ook al was het tegen een vierdeklasser, de assist van Neres mocht er zijn.

30-06-2018 15:06

Eriksen10 +4791

Gravenberch boven Bijleveld dus ?

30-06-2018 14:52

sucre +15104

ik zie gelukkig dat Van Leer weer fit is. Toch wel fijn om een 2e keeper groter dan 1.70 te hebben

30-06-2018 14:44

fc Barcelona_ke +19239

Vanaf volgend week gaan we van grote naar kleine selectie naar engeland toch

30-06-2018 14:41

Mart42 +2

Was dat het Duitse elftal?

30-06-2018 14:30

M.Olsen +3

Nee dit waren de net niet geselecteerde spelers als Sane

30-06-2018 14:32

Mart42 +2

Younes ook?

30-06-2018 14:42

jaripettersson +9453

Wilde niet.

30-06-2018 15:54

OntlastendeMiddenvelder +1987

Wat!? Vierdeklassers, daar blijf je van af! Die zijn tien of zo.

Dit is mijn Ajax niet meer.

30-06-2018 14:21

ST +23068

Opmerking van een tienjarige? 4 klasser betekent de 5e divisie op amateur niveau in Duitsland. Zoiets als de voetbalclub van Zeewolde.

30-06-2018 14:24

Keizer020 +1583

Het zal wel sarcasme zijn geweest

30-06-2018 14:26

***1900*** +4396

Lol.. ik weet zeker dat hij dat wel weet ;) Het was als geintje bedoeld.

30-06-2018 14:27

OntlastendeMiddenvelder +1987

Scroll eens omhoog naar de kop.

30-06-2018 14:52

Redrum +95991

Inderdaad, heel sneu als je zo zelfvertrouwen moet tanken. Wat is de volgende oefenwedstrijd? Het G-elftal van Feyenoord? Oh sorry, die oefenen zo om half 3 al tegen Putten zie ik.

30-06-2018 14:28

***1900*** +4396

Haha idd, een echt officieel G elftal van Feyenoord kan trouwens bijna niet. Ik kan me niet voorstellen dat er 11 mensen bestaan die daarvoor in aanmerking komen. Dan moet het wel heel erg met je gesteld zijn.

30-06-2018 14:30

Jan Doedel +4281

Dat bestaat al gewoon hoor, feyenoord1

30-06-2018 23:58

Mart42 +2

Die G gasten hebben toch wel een hoger IQ dan dat volk in die badkuip. Ga eens een keer kijken als er een dag wordt georganiseerd door Ajax voor het G voetbal. Geweldig omdat soort mensen zien te genieten.

30-06-2018 14:55

Redrum +95991

Absoluut, puur genieten voor die gasten en dat is mooi.

30-06-2018 15:02

Farry +1

Iemand samenvatting?

30-06-2018 14:21

NouriVandeBeek +7

SV Lippenstadt 08 weet ook weer waar ze staan.

30-06-2018 14:19

Rommy +0

De wit net als Klaassen techniek van een lantaarnpaal maar wel neusje voor de goal.

30-06-2018 14:15

EKS +5

Laat Klaassen nu ons een paar titels op rij hebben gegeven. Er is dus nog hoop voor Ajax 1

30-06-2018 14:19

Johnnie +387

Klaassen is één van de slimste middenvelders van Ajax van de afgelopen 8 jaar. Dani komt niet in de buurt van Davy

30-06-2018 16:26

EVH +8

Hahahahahaha

01-07-2018 12:56

jollie18 +9850

Dani word de nieuwe Klaassen

30-06-2018 14:12

mgtow +22318

Geen dubbele cijfers? Zo slecht. /sarcasme

30-06-2018 14:12

insectenverdelg +23393

twijfel eraan of we Dani wel kunnen behouden deze transfer window

30-06-2018 14:10

AJAIXIXIXI +1

De wit kan totaal niet voetbal maar scoort er altijd op los haha

30-06-2018 14:03

Fredschuit1 +1527

Als je niet kan voetballen speel je niet bij Ajax. Hij is misschien niet de meest verfijnde speler maar ik doe niet mee aan die hetze tegen hem. Vindt dat nogal kuddegedrag.

30-06-2018 14:07

ajaxcied4life +26028

Ik eigenlijk ook. Er zullen komend seizoen genoeg momenten zijn dat we zijn gif prima kunnen gebruiken.

30-06-2018 14:41

Web +178830

Zo gaat dat hier.

30-06-2018 15:03

Web +178830

Je scoort er raak op los, en kan niet voetballen

30-06-2018 15:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.