Ajax creëert in Fanshop van Johan Cruijff ArenA voorgoed plek voor kleedkamermeubel Nouri

door Jesse ter Haar 164

Bron Ajax.nl

Ajax creëert in Fanshop van Johan Cruijff ArenA voorgoed plek voor kleedkamermeubel Nouri

door Jesse ter Haar 164

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft voor het kleedkamermeubel van Abdelhak Nouri voorgoed een plekje in de Fanshop van de Johan Cruijff ArenA gecreëerd, zo is te zien op Ajax.nl. Het werd in de afgelopen tijd voorbereid en dinsdag werd het eerbetoon in het bijzijn van Edwin van der Sar en Nouri's vader officieel onthuld.

In februari kwamen Ajax en de familie tot elkaar. Nouri werd in 2017 getroffen door een hartstilstand en omdat Ajax toegaf niet adequaat te hebben gehandeld, nam de club de aansprakelijkheid even later op zich. Beide partijen bleven lange tijd in gesprek, maar kwamen uiteindelijk tot een schadevergoeding van 7,8 miljoen euro. Op de website benadrukt Ajax nu de eeuwige band tussen de club en de familie en daar komt ook de plek in de Fanshop uit voort.

'Zoals het bericht over de schikking in februari van dit jaar aangaf zal de band tussen Ajax en de familie Nouri altijd blijven', schrijft men op de website. 'Niet alleen vanwege de Abdelhak Nouri Trofee, die de familie jaarlijks aan het grootste talent van onze opleiding overhandigt. Ook omdat er is besloten om het rugnummer 34 aan de familie Nouri te geven. Bij Ajax 1 zal nooit meer met rugnummer 34 worden gespeeld, tenzij de familie Nouri en Ajax daar samen een uitzondering voor willen maken.'

Eerder sprak Van der Sar zich al uit over de zoektocht naar een plek voor het kleedkamermeubel van Nouri. Het werd zorgvuldig bewaard en moest toegankelijk worden voor elke Ajax-fan. Met een plek in de Fanshop - naast de hoofdingang van de Johan Cruijff ArenA - hopen Van der Sar, Ajax en de familie Nouri de juiste plek te hebben gevonden.

Abdelhak Nouriplein

De plek van Nouri naast de hoofdingang van de Johan Cruijff ArenA is slechts het begin van meer moois tijdens de maand juni. Op zondag 12 juni heeft de opening van het Abdelhak Nouriplein immers officieel plaats. In de wijk Geuzenveld, waar Nouri is opgegroeid, zal het pleintje vanaf die dag officieel de naam van de Ajacied dragen. Voorheen droeg het plein nog de naam van Nigel de Jong.

Lees meer over:
Plaats reactie

ouweman +4929

Over de fanshop gesproken :
https://www.footyheadlines.com/2021/12/ajax-22-23-third-kit.html
Tja. Daily Paper.
Op zich wel mooi, maar weer een sponsor?
Die Amsterdamse baan is uiteraard wel top.

Voor wat het waard is he.....dont shoot the messenger

10-06-2022 12:53

Dennisthebeast +3556

Tijden een Arena tour heeft mijn zoon met tranende oogjes mogen zitten op de stoel van Nouri in de kleedkamer. Een moment wat hij nooit en te nimmer meer zal vergeten. Net zoals ieder Ajacied Nouri nooit meer zal vergeten. Hij was een SUPER TALENT…..

08-06-2022 15:49

AjaxAdam1900 +3676

Ik irriteer mij mateloos aan het feit dat de familie als geldwolf beschilderd wordt. Ajax heeft ERKEND dat zij een fout hebben gemaakt. Ajax zit dus FOUT.

8 miljoen netto is veel geld, helemaal mee eens. Maar vergeet niet dat Appie een hoog aangeschreven talent was die een grote toekomst voor zich had. Een betaald voetbalcarrière duurt ongeveer 15 à 20 jaar. Als we ervan uitgaan dat Appie elk jaar gemiddeld 4 miljoen bruto zou verdienen op basis van een 20 jarige carrière: 80 miljoen euro BRUTO. En dan heb ik het hier geen eens over de tekengelden, bonussen, sponsorinkomsten en het geld die hij na zou voetbalcarrière zou verdienen. Als je dit bedrag in perspectief plaatst met de 8 miljoen euro is dat natuurlijk peanuts.

En wat verwachten sommige jullie van de familie? Dat ze zeggen ‘oh ja foutje kan gebeuren, laat het de volgende keer niet gebeuren ‘???? Stop met het kijken door een Ajax-bril. Het gaat hier om een jongen die nooit meer normaal zal leven en waarvan de familie voor altijd zal moeten zorgen en pijn voor zullen voelen.

Het enige wat de familie is hun Appie terug in goede doen..

08-06-2022 01:25

Noxin +15479

Het blijft allemaal koffiedik kijken. Wat als dit, wat als dat. Voor hetzelfde geld had hij z'n talent nooit waargemaakt en had Vitesse/Twente z'n plafond gebleken. Is wel met meer supertalenten gebeurd.

08-06-2022 02:48

Ferd +38438

Ik irriteer mij mateloos aal het feit dat een enorm hoge eis maar normaal gevonden wordt.

Ik woon in Azie, ingeklemd tussen 2 moslim landen. Wat mij opvalt is dat als er hier een ongeluk gebeurd en een moslim komt om het leven dat de familie dan zegt "Allah heeft het zo gewild" en geen schade claimen in tegenstelling tot de Chinezen en andere culturen. De familie van Appie zit er blijkbaar heel anders in ondanks hun vrome voorkomen.

En je rekent wel enorm ruim. Hij was al 21 en nog niet echt doorgebroken dus een 20 jarige carrière was echt niet meer mogelijk. Je 80 miljoen bruto is daarom een lachwekkend bedrag.

08-06-2022 05:24

Qifesh +24917

Je bent ineens een slechte moslim als je een vergoeding wilt voor de schade die je in Nederland hebt opgelopen.. beetje raar om vanuit die plek een waardeoordeel te geven.. het was een uitzonderlijke voetballer die heus wel een miljoen per jaar zou pakken.. dan is die 8 wel hoog maar er worden ook extreem hoge bedragen betaald in de voetballerij dus dan valt de schadeberekening al snel hoger..

08-06-2022 08:52

Ferd +38438

rare conclusie trek je, maar goed. Er is ook een tussenweg he, tussen een enorm hoge eis en niets. Ik geef alleen maar aan hoe er in de moslim wereld tegen dramas aangekeken wordt.

08-06-2022 09:13

jerryisthename +31737

Mooi nieuws dit. Klein gebaar, maar het zal de familie en veel vrienden en fans goed doen. Respect. ❤️ Mooi die oprechte omhelzing tussen VdS en meneer Nouri.
Ben blij dat de wrijving tussen Ajax en de familie Nouri voorbij is en er nu rust is, waardoor de band alleen maar sterker zal worden. 👏🏼

08-06-2022 00:18

Rukboor +316

Welke band?
Het ging om geld, en het is klaar.

09-06-2022 21:34

jerryisthename +31737

Jouw mening, niet de mijne iig.
De band is de club Ajax, waar hun zoon jarenlang voor speelde en waar ze als ouders en broer(s) ook fan van zijn en van houden, als liefhebbers en Amsterdammers.
Dat staat los van bepaalde mensen die niet goed gehandeld hebben ten tijde van de trieste gebeurtenis met Nouri en daarna.

09-06-2022 23:34

kampioenenjood +5045

Nu de geldzaken geregeld zijn is er hopelijk veel plaats om de banden met de familie op een prettige manier aan te halen en dit soort mooie tokens van respect to tonen. En alhoewel ik het bijzonder respecteer dat er weinig nieuws naar buiten komt, ben ik toch wel erg benieuwd hoe het nu met Nouri gaat.

07-06-2022 21:23

Berghuis +14331

Hoe wel ik het totaal eens bent met het feit dat ook ik graag zou willen weten wat nu de exacte situatie van Nouri is, mag de familie van mij ver weg blijven van Ajax.. De familie is in mijn ogen maar met één ding bezig geweest en dat is geld, zo veel mogelijk. Ik hoop oprecht dat Ajax Nouri nooit vergeet (geloof ik ook niet) en dat hij altijd zal blijven terug komen in bepaalde dingen. Maar de familie heeft voor mij wel af gedaan.

Dit is een persoonlijke mening. gebaseerd op hoe ik de verhalen ken wat betreft de familie en hoe zij gehandeld hebben.

07-06-2022 22:47

Qifesh +24917

"gebaseerd op hoe ik de verhalen ken wat betreft de familie en hoe zij gehandeld hebben."

Jij weet daar alles van hé.. Weet je ook exact alles over hoe Ajax heeft gehandeld?

08-06-2022 08:57

Berghuis +14331

"Jij weet daar alles van hé" beetje een dom verwijt aangezien ik duidelijk schrijf dat het om een persoonlijke mening gaat en dat die mening gebasseerd is op de dingen die bij mij bekend zijn. Het is verder niet zo héél erg moeilijk hoe Ajax heeft gehandeld. Ajax heeft gehandeld in de richting die elk bedrijf zou bewandelen, dat gebaseerd is op het achterhalen van mogelijke inkomsten van Nouri in de toekomst. Er is algemeen bekend dat Ajax meerdere aanbiedingen heeft gedaan, maar dit telkens werd afgewezen omdat de familie het er niet mee eens was. Aangezien je nooit kunt vaststellen hoe veel Nouri verdiend zou hebben, moet je uiteindelijk toch genoegen gaan nemen met een bedrag. Neem van mij aan dat als deze zaak voor de rechter was gekomen de familie nooit meer dan 3 a 4 miljoen had gekregen, een bedrag dat nog steeds vrij fors is voor Nederlandse begrippen. Ik heb immers zelf meerdere bedrijven en het tabelletje "bedrijfs ongeval" is héél erg groot. Ik ken meerdere bedrijven die aansprakelijk zijn gesteld door de rechtbank voor catastrofale gevolgen op de werkvloer, waarbij toch héél duidelijk was dat de werkwijze levensgevaarlijk was. Hier zijn schadevergoeding uit gegaan die variëren van 500.000 tot 1,2 miljoen. Dus die dik 7 miljoen is in Nederland complete uitmelkerij, al ben ik van mening dat er geen enkel bedrag hoog genoeg is voor een mensen leven. Maar ben ik tegelijkertijd ook van mening dat Nouri zijn leven niets meer of minder waard is dan dat van jou en mij of wie dan ook en vind ik het schrijnend dat deze familie na meerdere afwijzingen notabene z'n bedrag krijgt echtgenoten/echtgenotes met kinderen die in de zelfde situatie belanden (of erger) het met een schijntje van dit bedrag moeten doen. Denk daar maar is over na. Want als jou dit gebeurd of iets anders wat je leven kost op de werkvloer waar het bedrijf schuldig aan is, zullen jou na bestaanden nooit z'n bedrag krijgen.

08-06-2022 09:50

AjaxUitMokum34 +916

Nouri had op zijn 16e miljoenen kunnen binnenhalen maar wilde altijd eerst bij Ajax europees succesvol zijn! Tuurlijk krijgen wij in ons geval geen miljoenen, maar als kan bewezen worden dat er nalatig gehandeld is dan wordt er echt wel een schadevergoeding uitgekeerd hoor. Wij verdienen alleen geen miljoenen in een paar jaar.

Ik vind juist dat de familie weinig de media heeft opgezocht en er ook echt eerst met Ajax uit wilde komen.

08-06-2022 10:08

Nick14 +25889

Ben eerlijk gezegd echt benieuwd wat zijn staat van zijn nu precies is.

07-06-2022 20:55

AFCACruijff14 +161170

Vermoedelijk zoals het al jaren is. Een kasplant die nog wel leeft. Zal ook niet meer veranderen. Ik snap dat zijn familie in wonderen wil geloven maar die bestaan niet op dit gebied.

07-06-2022 23:32

Tommyshelby +128586

Wat een koude club zijn we toch...

07-06-2022 20:39

thajax +7423

Mooi hoor!
En zonder nr 34?
Had Bergwijn nog wel zien terugkeren met nr 34. Om zijn vriend een eer te bewijzen. Misschien dat de fam Nouri dat ook wel mooi zou vinden.

07-06-2022 20:26

kanye.w +4151

Lees de rest van de zin nog eens

07-06-2022 22:22

diamanti +3194

Prachtig!

07-06-2022 20:21

koenos1 +7919

Wat had dit een grote geworden mensen!(uiteraard is het al een grote geworden, maar niet via de weg zoals we het willen zien) Iedereen kwam naar De Toekomst voor Appie. Hij was de grote smaakmaker. Donny, Cerny en Frenkie konden er toen ook al wat van, maar Appie was by far de beste. Frenkie bloeide later pas op, maar was in mijn optiek niet van de Nouri klasse.

07-06-2022 20:17

emiel_schipper +878

Heel mooi gebaar van Ajax, NOURI we missen je.

07-06-2022 20:03

Pietsnot +15019

Dat willen ze in Eindhoven (en de rest van NL wijsmaken, dat we zo kil zijn

Nou er is geen warmere profclub in Europa

07-06-2022 19:38

Pietsnot +15019

Hoop dat hij ooit op een dag goed genoeg is om in de Arena op zijn oude bankje plaats te nemen

07-06-2022 19:36

Wouter.H +11156

Elke keer word ik weer even teruggeplaatst naar het moment dat ik hoorde dat hij bezweken was. Dat machteloze gevoel, voor iemand die ik persoonlijk niet eens ken. Hoe kan een jochie zo veel harten hebben veroverd en hoe kan het lot zoveel harten breken.. Sjonge wat wordt zijn persoonlijkheid en talent gemist.. Wat een contrast met een Noa Lang bijvoorbeeld.

07-06-2022 19:05

JaapStam +136773

Kille club!!!

07-06-2022 19:00

JorgeDeLasTresPintas +1584

Ik denk dat je sarcasmeradar nog uit staat...

08-06-2022 08:42

frenkiedejong53 +9792

Ooh.....👌😅 Wist niet dat Jaap sarcasme kent..

08-06-2022 08:46

WantAmsterdam +116101

Oh ja, Ajax is toch zo een koude club, mist respect richting appie, bla bla bla.
Het is ongekend wat Ajax voor een oud speler doet die maar een handvol wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld, maar is hem natuurlijk gegund, helaas kan hij het zelfs niet meemaken.

07-06-2022 18:58

Rob.C +8408

Kille club Ajax.....

Dus echt niet! Wat geweldig dit....👏🏻👏🏻👏🏻

07-06-2022 18:54

spendah +543

Belangrijkste lijkt me dat de vader van Appie het een mooi gebaar lijkt te vinden.

07-06-2022 18:51

Rukboor +316

7.850.000 euro netto maakt veel goed bij de familie.

07-06-2022 22:19

Berghuis +14331

Precies dit jongen, jij begrijpt het helaas... En ik zeg helaas, omdat het gewoon de keiharde realiteit is.

07-06-2022 22:50

Petterson +24966

Mooi man! 👍

07-06-2022 18:51

De3mos +12082

Wat is het toch fijn dat het hele gebeuren rondom de rechtzaak voorbij is. Ik wil alleen nog maar positief ( zover mogelijk) nieuws is over deze kanjer en zijn familie horen! #34

07-06-2022 18:49

WantAmsterdam +116101

Ik wil vooral zo min als mogelijk over zijn vreselijke familie horen.

07-06-2022 18:56

De3mos +12082

Wat vind jij precies zo verschrikkelijk aan zijn familie?

07-06-2022 19:00

WantAmsterdam +116101

Als jij de zaak hebt gevolgd, dan moet ik dat niet uitleggen.
Hebben ze met die 8 miljoen die zie uit pure liefdadigheid van Ajax hebben gekregen eigenlijk iets opgezet ten ere van Appie of een paar nieuwe Mercedes gekocht? Het tweede zou mij niet verbazen.

07-06-2022 19:07

De3mos +12082

Maakt me allemaal geen reet uit eigenlijk. Als dat hun leed verzacht tja boeie. Als mijn kind dat zou overkomen had ik uit wraak gevoelens de hele club geprobeert te leeg te rofen en nooit meer contact met ze te zoeken.

07-06-2022 19:22

WantAmsterdam +116101

Sja, met hun eigen geld kunnen ze dat prima doen, maar hun zoon die als een kasplantje thuis ligt te gebruiken om miljoenen binnen te harken vind ik best schandalig. En dan nog te bedenken dat niemand in “kwade trouw” gehandeld heeft bij Ajax, maar gewoon een persoon een grote fout gemaakt heeft, vind ik het des te meer onbegrijpelijk.
En laten we niet vergeten dat ze zelfs ook een schuld hebben aan de situatie. Appie werd eerder al onwel op vakantie maar ze vonden het ook niet nodig om dat met Ajax te delen.
Als jij dit gedrag prima vind zegt dat denk ik meer over jou.

07-06-2022 19:47

In Bassey we trust +15361

Spijker op z'n kop.. helemaal met je eens.

07-06-2022 19:56

De3mos +12082

Ja maar niet 100% van de schade vergoeding is voor appie he. De ouders zijn een kind verloren, de broer een broertje etc. Dat zit ook in de schade vergoeding. Als ze van hun deel een auto willen kopen moeten ze dat zelf weten. Geloof voor geen moment dat niet een aanzienlijk deel van dat geld gaat naar appie, accomodatie en verzorging van appie. Ook al hebben ze er niks van gezegt, die mensen zijn allemaal slachtoffer, laat ze met rust. Ik weet 100% zeker dat ze stuk voor stuk die 8 mil zouden inleveren als appie dan weer gezond zou zijn ( zelfs zonder voetballer te zijn).

07-06-2022 19:57

Qifesh +24917

Idd.. als die familie Nouri hun zoon zo goed hebben opgevoed dat hij een lichtend voorbeeld werd voor zowel jonge als oude voetballers kun je wel stellen dat het geld waarschijnlijk wel goed en beter besteed is dan aan een aantal op geld beluste zaakwaarnemers.. ze hebben een stichting opgezet voor een goed doel dus ik neem aan dat het de goede kant opgaat. Naar wat ik heb vernomen is de vader een man die als slager die veel vlees weggaf aan arme buurtbewoners..

07-06-2022 20:01

WantAmsterdam +116101

“Ja maar niet 100% van de schade vergoeding is voor appie he.”
Dat is het wel. Appie heeft geen vrouw of kinderen die schade oplopen. SMARTENGELD, daarop heeft de familie recht. Het hoogste smartengeld in NL tot nu toe was volgens mij zo een 2-3 ton. Ze krijgen 8 miljoen.

“ Geloof voor geen moment dat niet een aanzienlijk deel van dat geld gaat naar appie, accomodatie en verzorging van appie.”
Je hebt blijkbaar wel veel gemist want dat betaalde Ajax sws al. Zelfs een huis hebben ze voor hem gekocht. Wat kosten voor Appie betreft hoefde zich de familie nooit zorgen te maken, want daar moeten ze niks voor betalen.
“ laat ze met rust.”
Het waren zij die constant naar de media gingen en Ajax slecht maakten, vooral met hun verschrikkelijke advocaat.
“ Ik weet 100% zeker dat ze stuk voor stuk die 8 mil zouden inleveren als appie dan weer gezond zou zijn.”
Kan, maar andere andere kant, toen appie nog gezond was wilde zijn vader al niet meer werken omdat hij wist dat met appie tonnen en later miljoen zouden binnenstromen en reed de hele familie appie zijn dure Autos. Ze raakten toen al erg gewend aan rijkdom.

07-06-2022 20:09

Qifesh +24917

"De familie werkt in, zo noemen ze het zelf, wisseldiensten. Dag en nacht, al sinds half juli vorig jaar, is er altijd iemand van de familie bij Abdelhak aanwezig. Hij wordt gewassen en hij wordt af en toe in een rolstoel gezet. Dat laatste is nodig omdat hij lichamelijk wel achteruitgang kent. "Dat is puur omdat hij niet beweegt. Hij is bedlegerig. Hij kan niet op eigen kracht zijn lichaam bewegen. Alleen zijn hoofd", aldus Abderrahim.

De zorg is dus heel intensief. Het was zelfs een reden voor de broers om te stoppen met werken. Abderrahim werkte in de koffiezaak van oud-voetballer Dries Boussatta. En Mohammed was werkzaam op het Calvijn College in stadsdeel Nieuw-West. Daarnaast speelde hij bij derdedivisionist TEC. Maar ook het voetballen doet Mohammed (24) sinds een jaar niet meer."



Best heftige koerswijziging in je leven hé..

07-06-2022 20:20

De3mos +12082

Nogmaals, wat maakt dat allemaal uit wat die arme famillie met het geld doen? Van mij part kopen ze de pc hoofdstraat leeg als dat hun pijn verzacht. En hoe weet je precies waaraan ze hun geld uitgeven? Hebben ze 8 miljoen aan mercedesen uitgegeven? Hebben ze 3 ton in een foundation gestopt? Houden ze niet 5 miljoen achter de hand voor als een experimentele behandeling wordt ontdekt die de gierige verzekering natuurlijk weer niet dekt?

Ik mag hopen dat als jij of een belangrijk persoon van jou mede door inadequaat handelen van je werkgever een ‘kasplantje’ wordt je ook rijkelijk gecompenseerd wordt door je werkgever. Zo rijkelijk dat je je ook alle luxe kan veroorloven waardoor de pijn enigzins wordt verzacht ondanks dat je de rest van je leven je dierbare zo moet zien, of zelfs mantelzorg voor diegene moet regelen.

Dat het de club die in mijn hart zit betreft vind ik ook niet leuk, of dat ze erdoor nu minder geld hebben voor aankopen of iets. Maar laat die familie maar van het geld genieten. En nog belangrijker, laat het voor ajax een les zijn die het nooit meer vergeet waardoor als het nodig moet zijn in het volgende geval beter zal aflopen.

07-06-2022 20:20

WantAmsterdam +116101

Sja, absoluut, maar ze maken natuurlijk ook bewust de keuze, zo groot hun effort ook is, ik zou het het beste en menselijkste vinden als ze hem zouden laten gaan. Ik wordt slecht als ik weer over zijn toestand lees.
Veranderd niks aan mijn verhaal natuurlijk.

07-06-2022 20:26

De3mos +12082

Tuurlijk ik vind het ook niks, maar hun hebben houvast aan hun geloof. Als dat geloof het verbied dan tja, dan is hun iig een hele moeilijke keuze bespaard gebleven.

Overigens hoop ik dat appie wel gewoon enigzins ‘bij de les is’ , aan hun verhalen dat hij bijvoorbeeld reageert met wenkbrauwen klinkt dan redelijk hoopvol. Lijkt me een stuk beter dan iemand in een permanente coma slaap.

07-06-2022 20:29

WantAmsterdam +116101

“ Nogmaals, wat maakt dat allemaal uit wat die arme famillie met het geld doen?”
Dat is het, het is eigenlijk niet hun geld, het is het geld van Appie. Het grootste deel hiervan is schadevergoeding, voor smartengeld krijg je meestal een modaal bedrag. Verder weet ik niet waar ze het geld uitgeven, maar gezien dat voor appie echt alles betaald wordt, zie ik niet hoe ze daar nog meer geld aan hem kunnen besteden. Alleen door de stichting inderdaad, maar het lijkt me sterk dat je 8 miljoen in steekt. Maar goed, misschien bewijzen ze mij nog ongelijk en wordt het een gigantische stichting.

“Ik mag hopen dat als jij of een belangrijk persoon van jou mede door inadequaat handelen van je werkgever een ‘kasplantje’ wordt je ook rijkelijk gecompenseerd wordt door je werkgever. Zo rijkelijk dat je je ook alle luxe kan veroorloven waardoor de pijn enigzins wordt verzacht ondanks dat je de rest van je leven je dierbare zo moet zien, of zelfs mantelzorg voor diegene moet regelen.”

Bedankt voor je woorden, maar dat lijkt me helaas heel erg sterk, ben maar een simpel persoon en werk niet bij een goedwillende bedrijf als Ajax waar ik zonder grote meerwaarde al op handen gedragen wordt. Wordt moeilijk om de media te gebruiken.
En btw, heb 3 van mijn vier grootouders door (grote) medische fouten verloren. Mijn familie kreeg niet meer dan een “gecondoleerd”.

“ of dat ze erdoor nu minder geld hebben voor aankopen of iets.”
Het gaat me niet eens zozeer om dit. Wat me veel meer stoort is de ongerechtigheden. Ze krijgen miljoenen en hoeven nooit meer te werken omdat ze de media gebruiken terwijl dit soort dingen en zelfs erger duizenden mensen in NL en miljoenen in de hele wereld gebeurd. Maar die moeten het dan met een ton smartengeld doen en dat was het. Toont weer aan hoe kapot onze wereld is.

“ En nog belangrijker, laat het voor ajax een les zijn die het nooit meer vergeet waardoor als het nodig moet zijn in het volgende geval beter zal aflopen.”
Dat hoop ik ook, maar een garantie heb je niet gezien dat medische fouten vaak voorkomen. Zijn natuurlijk ook maar mensen.

07-06-2022 20:45

Qifesh +24917

"Zijn natuurlijk ook maar mensen"

Je zou bijna denken dat de familie Nouri onmenselijke daden gepleegd..


"En btw, heb 3 van mijn vier grootouders door (grote) medische fouten verloren. Mijn familie kreeg niet meer dan een “gecondoleerd”."

Dan zou je toch juist ook kunnen denken dat je niemand diezelfde uitkomst gunt toch?

07-06-2022 20:55

WantAmsterdam +116101

Die verhalen zijn helaas niks waard. Dat is wat de familie wil zien. Normale lichamelijke functies die hun werk doen. Niks meer niks minder. De dokters waren duidelijk toen, appie kan nooit meer denken, pratten, lopen en ga maar door.
Dat is pijnlijk, maar de realiteit. Zijn bewustzijn toestand verschilt dan ook niet veel van iemand in Coma.
Was het mijn kind had ik hem laten gaan, dit is gewoon geen leven.

07-06-2022 20:58

WantAmsterdam +116101

“ Je zou bijna denken dat de familie Nouri onmenselijke daden gepleegd..”
Mijn reactie ging over dokters en medische fouten.

Dat doe ik niet, ik vind het vreselijk wat hun is overgekomen. Maar ik vind ook niet dat je recht op miljoenen hebt daardoor. Mijn familie heeft dat niet, zijn familie heeft dat niet. Mijn mening.

07-06-2022 21:01

2008totheden +789

Even stapje terug. De familie heeft geen cent gekregen, Nouri wel. Die kan alleen, hoe kut dat ook is, er weinig mee. Dus op een bankrekening op zijn naam staat een hele hoop geld, waar een aantal familieleden bewindvoerder van zal zijn.

Dat betekent niet dat zij de rest van hun leven er van op vakantie kunnen naar de Malediven: dat geld onterecht aan jezelf uitgeven is niet alleen onrechtmatig, maar ook strafbaar.

De familie heeft helemaal niet zitten harken, die hebben een letselschadeadvocaat die (terecht) het standpunt heeft ingenomen dat Nouri heel veel geld zou verdienen. Daar heeft Nouri juridisch gezien zeker recht op. Ik zou het een hele rare actie hebben gevonden als de familie had geweigerd daar een punt van te maken, aangezien iemand van 20 tot weet ik hoe lang fulltime verzorgen erg veel geld kost. Ik mag hopen dat wanneer mij zoiets zou overkomen en dat m'n werkgever aansprakelijk is, dat mijn familie voor de volle mep gaat. Dat is namelijk hetgeen waar je recht op hebt en wat ook nodig is om iemand te verzorgen.

07-06-2022 21:32

WantAmsterdam +116101

Het kost ze geen geld, want zoals gezegd, dat betaald Ajax.
Omdat appie niks met het geld kan hebben ze wel veel vrijheid.

Tuurlijk is dat logisch, maar de manier waarop is gewoon smerig, in de media lopen de stokken, ajax slecht maken van alles.
Ze hadden voor de rechter veel minder gekregen, daar ben ik zeker van, kans op een goeie carrière voor appie was sws klein. Hij had hartklachten en is in elkaar gezakt gedurende een wedstrijd.

07-06-2022 21:37

Ajaxadam1 +31667

@wantamsterdam: ik weet niet of je dat boek gelezen hebt. Maar de familie zelf is helemaal niet kwaadaardig. Die wilden helemaal geem rechrzaak met Ajax en niet eens geld. Die advocaat van hun is echt een walgrlijk mens, die heefr ze volledig gehersenspoeld, ookal zeiden ze meteen 'nee we willen geen rechtzaak tegen ajax'. Die advocaat is puue en alleen uit op geld.

Zou me niks verbazen als hij een rolspeelt in de onderwereld van de mocromaffia. Zn broertje zit er middenin en van hemzelf is ook al eerder aangetoond dat hij info doorspeelt.

Walgelijk mannetje die een kwetsbare familie heeft gehersenspoeld voor zn eigen gewin.

08-06-2022 01:33

WantAmsterdam +116101

Die advocaat is absoluut een vreselijk persoon en mogelijk heb je gelijk en is het in principe en prima familie die mijn frustratie vanwege die zaak krijgt.
Maar hij vertegenwoordigde hun ook, ze hebben hem gehaald, dus vrij van schuld wil ik ze ook niet spreken. Maar ja, hij heeft ze ook op het juiste moment gevonden. Konden allemaal niet klaar denken vanwege de gebeurtenissen, en werden door een dubieuze geldwolf die zoals je zegt, waarschijnlijk criminele connecties heeft compleet gemanipuleerd. Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt ik het fout zie, en dat de familie het geld inderdaad voor het goede doel gebruikt. Dan heb ik er vrede mee.

08-06-2022 04:11

Panna +5042

Bij elk bericht over Nouri, krijg ik nog steeds kippenvel....

07-06-2022 18:46

036AFCA97 +146646

Heel mooi!

07-06-2022 18:39

Eriksen10 +4791

Mooie oplossing. Was nog mooier geweest als z’n maatje Stevie hem had geopend in een Ajax shirt.

07-06-2022 18:38

De3mos +12082

Dan eerder donny. Nouri staat boven bergwijn die moet je er niet bij betrekken.

07-06-2022 18:51

WantAmsterdam +116101

Wat bedoel je met, “Nouri staat boven Bergwijn” ? klinkt vreselijk denigrerend. Die twee waren bijna net zo goeie maatjes als Donny en Appie.

07-06-2022 18:55

De3mos +12082

Dit is een moment voor nouri en zijn familie. Dan moet je niet de ‘shine’ ervanaf pakken door je nieuwe record aankoop erbij te zetten. Dus in dit geval is alle aandacht voor nouri, een oud ploegenoot, mede ajacied en een van zijn grootste vrienden zou dan beter op zijn plaats zijn als je er dan iemand bij zou moeten zetten. Je moet het moment niet kapen met een populaire aankoop als bergwijn.

07-06-2022 18:59

WantAmsterdam +116101

Appie heeft al tig grote momenten gehad de laatste jaren, vind dit mooi maar eerder plichtmatig en geen heel bijzonder moment meer, en hij zelfs zou het zeker mooi vinden als een goeie vriend van hem het presteert. En zijn familie verdient helemaal niks.
Bergwijn is een oud ploeggenoot die Nouri sinds de Fjes kent, heeft 6 jaren in de jeugd gespeeld en is in dit scenario weer Ajacied. Hij vervult echt alle voorwaarden.

07-06-2022 19:04

De3mos +12082

Tja daarmee ben ik het niet eens, maar dat kan 😉

07-06-2022 19:05

Rasmussen +25823

Waarom in de fanshop? Had dit beschermd in het home of op de Toekomst gezet. Commerciële bijsmaak want wellicht bedoeld om mensen binnen te lokken.

07-06-2022 18:30

Delaney +14740

Op de Toekomst moet je juist niet willen aangezien ze die plek destijds hebben weggehaald omdat bijna iedereen er steeds aan herinnert werd, en niet iedereen vond dat even prettig.

07-06-2022 18:31

Mikenick +2596

Het is ook nooit goed.

Mooi gebaar van Ajax!

07-06-2022 18:37

Delaney +14740

Origineel en oprecht mooi gebaar, dit is precies hoe Ajax hoort te zijn!

07-06-2022 18:28

Louis.K +2115

Heel mooi .

07-06-2022 18:26

Dennis.L +75

Respect ❌❌❌

07-06-2022 18:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.