Verweij: 'Wijndal is voor tien miljoen euro op te halen'

door NielsOpdam 142

Bron De Telegraaf

Verweij: 'Wijndal is voor tien miljoen euro op te halen'

door NielsOpdam 142

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Owen Wijndal is voor een bedrag van tien miljoen euro op te halen bij AZ. Dat vertelt Ajax-watcher Mike Verweij vrijdag in de Kick-off podcast van De Telegraaf. Verder spreekt Verweij over de aanstaande transfer van Ryan Gravenberch en over de assistent-trainers van Alfred Schreuder.

'Ik ben benieuwd of Ajax het durft', begint Verweij over het binnenhalen van Wijndal. 'Ajax heeft natuurlijk Daley Blind en haal je dan Owen Wijndal? Ik denk dat Ajax het wel moet doen als Tagliafico weggaat. Hij (Wijndal, red.) is voor tien miljoen euro op te halen en daar heb je een uitstekende back voor, een potentiële international.'

Gravenberch lijkt na dit seizoen te vertrekken naar Bayern München. De Duitsers hebben het bod op de middenvelder verhoogd. 'Bayern München wil nu 18 miljoen vast betalen en 5,5 miljoen euro aan redelijk makkelijke bonussen, dus maximaal 23,5 miljoen euro voor Gravenberch. Daarbij komt dat ze 7,5% doorverkooppercentage aan Ajax willen geven.'

'Ajax heeft gewoon twee assistenten met doorlopende contracten'

'Het allerbelangrijkste is dat het bedrijf van Mino Raiola bereid is om een deel van zijn percentage commissie te verlagen en dat moet uiteindelijk deze deal gaan vlottrekken', vervolgt Verweij zijn verhaal. 'Dan heeft Ajax een bedrag van in ieder geval 23,5 miljoen euro en mogelijk nog meer.'

Tot slot gaat het nog over de assistenten van Schreuder, die na dit seizoen hoofdtrainer van Ajax wordt. Neemt de nieuwe oefenmeester zijn broer Dick Schreuder mee naar Amsterdam? 'Dat zou kunnen. Ik denk niet dat het gaat gebeuren. Ajax heeft gewoon twee assistenten met doorlopende contracten, Michael Reiziger en Winston Bogarde. Het is heel logisch dat Ajax eerst met die assistenten gaat praten en zich daarna gaat buigen over de assistenten voor Alfred Schreuder.'

Poll: Moet Ajax tien miljoen euro betalen voor Wijndal?
0%
0%

Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxFannn +484

Er liever gewoon voor zorgen dat Nico in Amsterdam blijft!

15-05-2022 00:18

Stiftje +1537

Als Nico vertrekt dan moet je wijndal oohalen. Ik denk dat salah eddine in potentie een basisispeler is maar komende een of denk zelfs twee jaar nog niet. Dan heb je met wijndal echt een goede speler die je ook weer kunt verkopen. Is net alsof je 10 miljoen weggooit maar na twee leuke seizoenen verkoop je hem weer voor het dubbele en is salah eddine klaar voor het echte werk.

14-05-2022 17:43

markk +8900

Hoeveel zou Malacia moeten kosten?

14-05-2022 17:32

AlexLitmanen10 +14370

€15m euro voor iedereen behalve ons

Voor ons denk ik duizend miljoen miljard euries

14-05-2022 18:39

Brooklyn +4136

Is Wijndal ook een goede kopper vraag ik mij af? Iemand?

14-05-2022 15:40

Robbie en de Kock +11150

Grappig niemand het meer heeft over Rensch als lb terwijl daar verleden jaar erg goed speelde! 10x beter daar als op rechts.
Hij gaf assists, scoorde en verdedigde ook sterk.

14-05-2022 15:06

Caparzo +4227

Er vanuit gaande dat onze Strijder Nico gaat (zeer gegund), absoluut Wijndal halen voor die 10 mio (Nico zal dat opbrengen), geen enkel moment over nadenken.

14-05-2022 14:17

HendrikAjax +16830

Waarom denk je dat Nico 10 miljoen gaat opbrengen terwijl er met Nico de afspraak is gemaakt dat hij voor 4 miljoen weg mag.

14-05-2022 16:03

Tinus +10297

Voor 10 miljoen ‘op te halen’…. Verweij doet alsof hij het dagelijks uit z’n achterzak haalt. 10 miljoen blijft een hoop geld, zeker gezien de historie van aankopen bij AZ. Daar hebben we op Perez en De Zeeuw niet bepaald een gelukkige hand.

14-05-2022 13:50

markk +8900

Als je 4 miljoen voor Nico krijgt dan is het prima als je daar 6 miljoen bij moet leggen voor Wijndal of Malacia. Ik zou Rensch ook niet afschrijven. Het zou niet de eerste keer zijn dat Ajax een versterking haalde voor een positie terwijl er een betere speler op de toekomst rondliep (Klaiber - Dest, Lang - Daramy, Haller - Brobbey, Schuurs, Timber)

14-05-2022 17:45

fc Barcelona_ke +19239

Romano meldt dat Wijndal nog steeds hoog van de verlanglijst als nieuwe linksback. Tagliafico heeft veel aanbieding in de zak en kans groot dat hij zal vertrekken uit Amsterdam
over Brobbey gaan Ajax en Leipzig komende weken praten over mogelijke huren/koopoptie

14-05-2022 12:28

DrFootball +15141

Persoonlijk zou ik Baas en Salah-Edinne een jaar achter Blind laten meedraaien. Liever een talentvolle centrale verdediger halen die koppend heerst in het strafschopgebied. Zeker, omdat waarschijnlijk Timber en/of Martinez gaan vertrekken.

Wijndal is talentvol, maar ik denk dat Salah-Edinne of Baas dit ook kunnen presteren in de nabije toekomst. Waarom dan 10 miljoen aan een back uitgeven waarbij zijn oude clubmaatjes Boadu en Stengs niet kunnen aanhaken in het buitenland. En die clubs spelen allemaal op een lager niveau dan Ajax. Ik zou voor de jeugd gaan en mijn geld liever besteden aan een voetballende 6.

14-05-2022 10:58

HendrikAjax +16830

Helemaal met je eens. Het zou zonde zijn om een linksback te halen wanneer je talenten als Baas en Salah-Edinne hebt.

14-05-2022 16:04

fc Barcelona_ke +19239

iedereen denken dat nico zijn contract gaat verlengen??? ik geloof echt niks van. hij aast al tijdig op droomcompetitie waar hij graag wil proeven.
ik gun hem een transfer naar 1 van beste Europese competitie..
als ik Schreuder was, zou ik wachten tot de voorbereiding voor de nieuw seizoen. Anass en Baas verdienen (nieuw) kansen. mochten beiden niet weten overtuigen dan kunnen we Wijndal pas halen. ik gok dan Wijndal al vertrokken bij AZ ben

14-05-2022 10:46

michaellaudrup +4660

We hebben Nico, en anders idd intern oplossen. Veel te veel geld.

14-05-2022 10:39

ST +23068

Calafiori van AS Roma is 4M en is net verhuurd geweest aan Calgiari. Lijkt me ook wel een goede optie als Wijndal en Malacia niet lukken.

14-05-2022 10:37

fc Barcelona_ke +19239

het wordt lachen! hij is verhuurd aan GENOA!, waar hij nog geen verzekerd van de basisplaats. dus kan je vergeten.

14-05-2022 10:49

Hetzijnmaar +5453

Geen Wijndal en Bergwijn
Timber terug halen bij U en investeren in bij tekenen Nico Antony Timber Martinez
Geld transfer Haller De ketel ophalen bij Brugge

14-05-2022 09:40

Juan62 +46179

Ik weet dat het vloeken in onze kerk is, maar Nico
Voor het passeren door TH speelde hij niet goed.
Zijn passes zijn vaak wild, ja hij brengt een enorme wilskracht, grinta
Maar heb echt het idee dat hij moeite heeft met het huidige Ajax niveau,
en dan bedoel ik het niveau wat werd aangetikt voor de winterstop.
Zeg maar voor dat Onana terug op doel kwam
Ook voor mij is Nico een een heerlijke speler waar ik enorm van genoten heb,
Maar misschien ook tijd om te gaan

14-05-2022 11:06

4Ever14 +6601

Over wanneer heb je het dan ? Aangezien hij vanaf het begin van het seizoen is gepasseerd, dat hij daarvoor minder speelde kan, iedereen heeft ups en downs. En als we kijken naar dit seizoen heeft hij in aardig wat wedstrijden, waar hij armzalige minuten kreeg, het verschil gemaakt. Ik vind zelf dat ze hem wel mogen verlengen, want voor mij heeft hij aangetoond dat hij veruit onze beste linksback is en zeker nog enkele jaren op Europees niveau mee zou kunnen draaien.

14-05-2022 22:08

brullie +7031

Wijndal zou een aanvulling zijn maar niet voor Nico. Nico is de onbetwiste #1 voor mij. Wijndal komt pas in beeld als Nico definitief vertrekt. En dan nog, 10Mi voor een goede maar geen Nico back? Op links is hj aanvallend dit seizoen goed bezig geweest.

14-05-2022 09:22

Cruijffthebest +13368

Niet doen, die 10 miljoen kan Ajax beter besteden aan het behouden van Timber, Martinez, Antony en Nico!!!!!

14-05-2022 08:11

AlexLitmanen10 +14370

Waarom niet beide?
Minus Nico, die wil gewoon een nieuwe uitdaging

14-05-2022 13:21

noppenkoning +41174

Gewoon doen, heeft zich al bewezen op Eredivisie niveau, vraag Antony en die speelt ook niet graag tegen hem. Daarnaast NL international en pas 22 jaar, dus kan nog verder groeien. Tuurlijk is het veel geld en heeft hij ook zwaktes, maar dat hebben Blind en Nico ook.

14-05-2022 07:41

31xAjax +7904

Ik blijf me verbazen waarom Ajax Wijndal zou moeten halen gezien de aanwezige alternatieven. Financieel kan het interesseert zijn want gezien zijn leeftijd en met juiste kontraktduur kun je er flink winst op maken. Maar je zadelt de nieuwe trainer direct met een probleem op én de verloochent opnieuw je jeugdopleiding. Daar is de laatste jaren toch al weinig aandacht voor geweest....

14-05-2022 07:11

Grub +1331

Je mag me er over een jaar graag mee om mijn oren slaan maar wat zijn, op evt. Blind na, de aanwezige alternatieven? Ik heb niet iedere wedstrijd gezien maar Baas leek me in het begin van de voorbereiding op dit seizoen er nog lang niet klaar voor en die speelde volgens mij in JA nog vaker dan Salah-Eddine?

14-05-2022 16:07

Robertini +39141

Voor 10 miljoen zou ik het doen, maar bij AZ komt er vaak een Ajax-tax kijken.... 10 Is het juiste bedrag, meer dan dat is echt teveel.

14-05-2022 04:19

thajax +7423

Best nog wel betaalbaar

14-05-2022 00:34

Eurysaces +29514

Zet die 10 miljoen maar in om te verlengen met Timber, genoeg talent achter Blind om die positie op te vullen. Pas als Bind vertrekt, zou dit een goede optie kunnen zijn voor komend seizoen.

14-05-2022 00:19

DeHeerVanDeMeer +25174

NEE voegt niks toe aan Ajax, valt niet eens op in Oranje.
Eigen jeugd de kans geven voor linksback en die 10 miljoen investeren in een goede spits/ rechtervleugel speler..

14-05-2022 00:16

Pizzapunt20 +9986

Die gaat gewoon komen met de wetenschap dat Nico vertrekt. Als Schreuder Nico zover krijgt een jaar te willen vlammen als basisspeler totaal niet nodig.

Ajax wil meer Nederlands eftalspelers hebben voor de herkenbaarheid (beleid) dus Wijndal gaat gewoon dan.

13-05-2022 23:41

OdjePils +6316

€8 miljoen met een doorverkoop percentage van 10% lijkt me voldoende!

13-05-2022 23:20

mvdk +43844 moderator

Dat Ajax daar Blind heeft maakt niks uit, want dat is gewoon een verdedigende middenvelder/centrale verdediger.

13-05-2022 23:00

EuforischeRealist +15533

Te weinig loopvermogen voor het middenveld en centraal heb je Martinez. Als linksback een klasse beter dan Wijndal, dus 10 miljoen uitgeven voor iemand die 80% van de tijd op de bank gaat zitten is vrij zonde.

Geef Salah-Eddine of Baas de kans (waarbij de eerste mijn voorkeur heeft) en gebruik het geld dat je uitspaart op andere posities of voor de salarissen van huidige selectiespelers.

14-05-2022 00:18

mvdk +43844 moderator

Als verdedigende middenvelder heeft hij het lange tijd goed gedaan. Blind is niet snel, maar wel een slimme loper. Daarbij komt dat hij een goede voetballer is, waardoor het spel op het middenveld een stuk vloeiender zou kunnen verlopen. Als linksback vind ik hem tekort schieten.

Verder heb ik niks over Wijndal gezegd ;-).

14-05-2022 00:38

Kaatje +4796

Het is een dubbel gevoel. Als Ajax een goede buitenlandse linksback kan ophalen voor dat bedrag zeggen we Doen. Binnen de clubs Eredivisie onderling voelt het toch wat anders.
Misschien in dit geval ook omdat Wijndal in maart dit jaar nog een jaar bijtekende tot medio 2024 en daarmee indirect de kas van AZ werd gevuld. Het transferbedrag is hierdoor zeker omhoog gegaan.
Daarnaast ben ik van mening dat we ook goed moeten kijken naar onze eigen jeugd en potentiële kandidaten voor die positie. Is sowieso goedkoper. We moeten gaan bouwen aan een nieuw team met een nieuwe trainer. Zou dus alle opties goed bekijken.

13-05-2022 22:56

AFCA_AJAX +451

Tsja, zouden Ajax spelers ook eens een voorbeeld aan moeten nemen. Tekenen om de clubkas bij te spekken. AZ heeft dat gewoon slim gedaan!

13-05-2022 23:35

AINIESTA +44609

Doe even normaal 10 miljoen. Als het de linksback versie van Mazraoui is oké. We moeten toch wel iemand kunnen opleiden van het niveau Wijndal. Man man, 5 miljoen is al te veel.

13-05-2022 22:54

Ozymandias +159568

Ik ben van mening dat Ajax geen linksback moet kopen maar vind het vreemd hoe negatief veel mensen hier over Wijndal zijn. Ik vind hem een heel goed seizoen spelen waarin hij samen met Karlsson voor zo'n beetje alle creativiteit van AZ verantwoordelijk is. Wijndal is bij AZ van enorm belangrijk in het creeren van kansen. Met 1.5 beslissende passes per 90 minuten gaf hij gemiddeld maar 0.2 beslissende passes per wedstrijd minder dan Antony bij Ajax. Daarbij is hij nog altijd pas 22 jaar oud en zal hij dus waarschijnlijk nog lang niet aan zijn top zitten. Mocht Wijndal komen zou ik dat jammer vinden omdat Salah-Eddine dan kan worden afgeschreven maar ik denk wel dat Wijndal zich tot een hele goede back voor Ajax zou ontwikkelen.

13-05-2022 22:29

Opperhoofd +12571

Wijndal is ook een potentieel basis speler bij NL elftal.

13-05-2022 22:32

BackInBlack +14475

Rensch en Wijndal op linksback laten strijden

13-05-2022 22:43

Suarez16_ +9176

Maar is het geen groot risico om aan alle 2 de kanten met 2 talenten het seizoen in te gaan? Regeer/Rensch en Salah-Eddine/Baas zijn dan de koppeltjes voor de backs. Ik heb dan hogere verwachtingen van Regeer/Rensch. Daarnaast zie ik geen goede Nederlandse rechtsback rondlopen (muv Frimpong). Op links wel met wijndal en malacia. Ik vind beide backposities met een onervaren jeugdspeler beginnen een te groot risico. Met wijndal heb je wel gewoon de beste linksback van de Eredivisie straks. Als je dit niveau wil vasthouden is het wel een must om wijndal te kopen in mijn ogen. Op allebei de vleugels met een onervaren back beginnen gaat je gewoon punten kosten. Met wijndal-Martinez is je linkerkant zeer solide en ik heb meer vertrouwen in het aanstormende talent op rechtsback.

13-05-2022 23:04

De Stift +7045

Voor 10 miljoen is Wijndal een prima aankoop. Alleen halen als Tagliafico vertrekt. Volledig vertrouwen op Salah-Eddine vind ik nog te vroeg. Met Blind, Martinez, Wijndal en Salah-Eddine hebben vier opties voor de linker verdedigende posities. Op rechts moeten we ook een nieuwe speler inpassen, maar daar zijn Regeer en Rensch verder in hun ontwikkeling. Met Timber, Rensch, Regeer en Klaiber hebben we daar voldoende opties. Schuurs zou ik verkopen. Prima speler, maar te weinig overtuiging voor Ajax 1.

14-05-2022 09:23

CruijffiaansNouriaans +4450

Wijndal gaat bij Ajax nooit die stats halen, omdat er bij Ajax meer goede voetballers rondlopen die die passes gaan geven.

14-05-2022 13:23

Suarez16_ +9176

Al die mensen die roepen om een Zuid-Amerika: Ja deels eens ze zijn vaak veel beter dan wat we hier hebben, maar kijk ook naar Cassierra, Orejuela, Magallan, etc. Een Zuid-Amerikaan is niet per definitie beter dan wijndal. Naar mijn mening is wijndal het grootste talent van Nederland op die positie en ook al een van de beste. Voor 10 miljoen krijg je gewoon een groot talent die al bij Oranje zit en vanaf minuut 1 moeiteloos gaat meedraaien. Komende 3 seizoenen zit je goed op die positie en daarna zal hij met winst verkocht worden (mits hij fit blijft). Ik zie hem liever dan een Zuid-Amerikaan die een hit or miss gaat zijn. Het is niet alsof je een Klaiber binnen haalt.

13-05-2022 22:26

xerr +2506

Daarnaast blijft het geld in Nederland. Ja andere clubs die meer kunnen uitgeven komt eredivisie ook ten goede. Daar hebben we ook profijt van.

14-05-2022 00:01

CruijffLegend +4976

Ben er niet kapot van, zie liever Sinkgraven terugkomen of een vergelijkbare speler met knappe techniek.

13-05-2022 22:24

Cobrakai +62

Zolang je Tagliafico achter je hand hebt dan moet je hem verbeterde contract aanbieden met dik salaris..wijndal kost je alleen hoop geld... zie 10 miljoen euro.. of misschien meer dan 10 miljoen

13-05-2022 22:21

MarcelvTol1971 +15314

Met alle respect, Tagliafigo is 30 en Wijndal de beste nederlandse linksback.
10 miljoen vind ik echt geen geld. We hebben 22 miljoen voor een lompe, logge spits met de draaicirkel van een bus die in de CL tegen een paar lekkere voorzetten is aangelopen. Deze Wijndal heeft meer toekomst.
Tagliafigo verkopen of erbij houden om de strijd aan te gan.
Blind moet het in het centrum uit gaan vechten, niet als linksback

13-05-2022 22:36

RFHK +12873

10 miljoen zou ik doen, kan echt stappen maken bij Ajax

13-05-2022 22:14

Lex.P +1281

Alsof dit een koopje is, Wijndal wordt gehyped!

13-05-2022 22:18

Babangida83 +23867

Aldus Verweij namens Fortes Rodriguez.

13-05-2022 21:59

Ajax1114 +19393

10 M is een gestoorde vraagprijs. Ajax, niet doen !

13-05-2022 21:51

Spielmacher +10695

Ik zie liever Malacia komen.

13-05-2022 21:48

RFHK +12873

Niet haalbaar

13-05-2022 22:14

ÁlvaroRecoba +13695

Financieel of qua sentiment?

13-05-2022 22:49

Picasso +6609

Marquinhos van Sao Paulo is op te halen voor rond de 3 miljoen euro. Arsenal heeft interesse. Zou dit kwalificeren als buitenkansje?

13-05-2022 21:47

fc Barcelona_ke +19239

Bron dat hij voor 3 mln mag weg?

13-05-2022 21:51

Tommyshelby +128586

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik kende hem niet eigenlijk. Zou een mooie triplete zijn, Neres-Antony-Marquinhos

13-05-2022 22:18

Dmen10 +1775

Geliefde speler zo als Nicolás Tagliafico een goed contract voorstel doen en lekker verlengen met 2 of 3 jaar! ❌❌❌

13-05-2022 21:46

Bc te P +22130

Nico is goedkoper als je contract opwaardeert

Maar wijndal heeft meer waarde over 2 jaar

Lastig

13-05-2022 22:09

Ajax1114 +19393

Bij Tagliafico weet je wat je hebt , Wijndal moet je maar afwachten. Denk dat hij mentaal niet sterk genoeg is voor een club als Ajax en veel AZérs niet echt toppers geworden bij Ajax.

13-05-2022 22:40

JordanAFCA +22481

Toch minder dan ik dacht. Heb liever Malacia, maar hij is sowieso onhaalbaar.

13-05-2022 21:37

fc Barcelona_ke +19239

Schreuder moet eerst zijn eerst twee weken op alle talenten testen. Dan kan ze pas zeggen of wijndal nodig is...
Bergwijn is daar uitzondering van. Hij moet komen

13-05-2022 21:34

frenkiedejong53 +9792

Gewoon een hele beperkte back. Geen voorzet, technisch niet goed, alleen snel en fel is niet voldoende. Niet doen.

13-05-2022 21:33

Suarez16_ +9176

Geen voorzet? 10 assists dit seizoen en gaf nog een puntgave assist tegen ons vorige week (ook heenwedstrijd goede assists op aboukhlal).

13-05-2022 21:44

Web +178830

Denk je nu echt dat AZ gezegd heeft wat hij moet kosten
Volgens mij zuigt die man alles uit zijn duim

13-05-2022 21:33

Ozymandias +159568

Waarom zou AZ dat hebben gezegd? Het is veel voorkomend dat zaakwaarnemers de hoogte van deze clausule uit laten lekken. Die willen namelijk dat zo veel mogelijk clubs op de hoogte zijn van het bestaan van zo'n clausule.

13-05-2022 21:34

nicole_joy_schuman +45

Veel te duur voor een back

13-05-2022 21:14

Ozymandias +159568

10 miljoen euro is niet veel voor een linksback. Alleen dit seizoen al waren linksbacks Digne (30 miljoen), Mykolenko (23.5 miljoen), Angeliño (18 miljoen), Cucurella (18 miljoen), Firpo (15 miljoen), Viña (13.6 miljoen), Perraud (12 miljoen), Aït-Nouri (11.1 miljoen) en Mendes (gehuurd voor 7 miljoen met een optie tot koop van 40 miljoen) duurder.

Ik ben tegen de komst van Wijndal omdat ik denk dat het overbodig is om een nieuwe linksback te kopen (aangezien Ajax met Salah-Eddine en Baas twee talentvolle backs heeft die een kans verdienen) maar 10 miljoen euro is een koopje voor Wijndal in de huidige transfermarkt voor backs.

Ook rechtsback leverden veel op dit seizoen: Hakimi (66.5 miljoen), Royal naar Tottenham (25 miljoen), Tomiyasu (18.6 miljoen), Trippier (15 miljoen), Foyth (15 miljoen), Henrichs (15 miljoen), Royal naar Barca (14 miljoen), Patterson (14 miljoen), Montiel (11 miljoen) en Vanderson (11 miljoen) waren allen duurder dan Wijndal.

13-05-2022 21:26

DonQ +6004

Zonde van het geld. Je kan makkelijk Salah-Edinne of Baas de kans geven en hopelijk ook Aning verleiden tot een nieuw contract. Blind zal ook nog genoeg wedstrijden spelen op die positie.

13-05-2022 21:12

Snellejapie +11401

Tien miljoen? Steek dat eens lekker waar de zon niet schijnt.

13-05-2022 21:12

Gooseman +11862

Niks ervan! We gaan geen geld aan De Herdgang geven!

13-05-2022 21:15

Nr.10 +111028

@snellejapie, nee we gaan dat geld overmaken naar AZ. En dan komt Wijndal naar Amsterdam.

13-05-2022 21:35

Flipper33 +6826

Ajax zou Diego lainez moeten oppikken die gaat alweer weer weg bij Betis die gast kan best wel aardig voetballen

13-05-2022 21:03

Ozymandias +159568

Ik heb dat afgelopen winter ook voorgesteld. Hij kost waarschijnlijk maar een paar miljoen en ik denk dat hij gewoon totaal niet bij de speelstijl van Betis past omdat hij daar grote afstanden moet afleggen terwijl aanvallers van Ajax bijna de hele wedstrijd hoog op het veld spelen. Hij is nog altijd pas 21 en heeft dus nog meer dan genoeg tijd om een goede speler te worden.

13-05-2022 21:07

Nr.10 +111028

Zo dit is inmiddels zijn vierde seizoen al bij Betis zie ik (18-19 was een halfjaar denk ik). Die heeft daar nauwelijks gespeeld. Je vraagt je af waarom ze zo’n jongen dan niet eens verhuren ofzo.

13-05-2022 21:37

Ozymandias +159568

Ze gaan daar heel vreemd met hem om. Vorig seizoen kreeg hij voor het eerst sinds tijden een basisplaats tegen Real Madrid, speelde een hele goede wedstrijd (hij kreeg hoge cijfers van de analisten) en werd vervolgens de wedstrijd daarop niet eens in de wedstrijdselectie opgenomen. Alsof de trainer hem moedwillig kapot probeerde te maken.

13-05-2022 21:43

Nr.10 +111028

Vreemd ja. Ik heb hem nog een keer met Mexico zien spelen, daar stellen ze hem blijkbaar wel op. Handig mannetje, heel wendbaar en draait heel kort. Ik weet nog dat hij ons toen op het laatste moment heeft laten barsten voor Betis. Domme keuze geweest zeg. Maar ja, 21 is inderdaad nog jong. Kan hij zowel op rechts als op links?

13-05-2022 21:48

Ozymandias +159568

Hij kan inderdaad op beide flanken maar ik denk dat hij vanaf rechts wat beter is.

13-05-2022 22:12

Nr.10 +111028

Dat vind ik wel een voorwaarde voor een aankoop voor de flanken. We hebben met Antony en Tadic al twee basisspelers, je moet één topper daarbij hebben die serieus met beiden kan concurreren. Daarachter dan de talentjes.

13-05-2022 22:17

Ozymandias +159568

Ik zie Lainez niet als een topper die direct een serieuze concurrent is van spelers van dat kaliber. Ik zie hem meer als goedkoop gokje met enorm veel talent wat hopelijk bij Ajax geheel tot bloei kan komen. Als hij zijn potentieel in kwaliteit omzet wordt hij een geweldige speler maar hij heeft nog grote stappen te zetten (doordat hij de afgelopen jaren zo weinig heeft gespeeld).

14-05-2022 00:26

Nr.10 +111028

Dan zou ik hem niet halen. Je hebt met Daramy en Ihattaren al twee jonge spelers waar het misschien wat mee kan worden volgend seizoen. Nog een jong gokje erbij zie ik dan de meerwaarde niet van. Dan zou ik eerder voor een zekerheidje gaan, iemand waarvan je weet dat Antony en Tadic scherp moeten blijven, en gerouleerd kunnen worden. Bergwijn is dan de beste optie die ik heb gezien.

14-05-2022 00:30

Odysseus +14252

Zeer interessant, vond ik een waanzinnige speler en echt jammer dat hij destijds niet kwam.

13-05-2022 23:56

Engeltje +7351

Vloeken in de kerk misschien maar zou Wijnaldum iets voor op het middenveld kunnen zijn

13-05-2022 21:03

Slang +14994

Klaassen, Alvarez, Wijndaldum. Haller er voor

13-05-2022 21:09

Psychevore +21186

Ik pink even een traantje weg, als je het niet erg vindt.

13-05-2022 21:13

ÁlvaroRecoba +13695

Misschien kunnen we Heiko terughalen als Timber of Martínez vertrekt.

13-05-2022 22:52

Odysseus +14252

Ik vind Van Roon eigenlijk ook wel interessant.

13-05-2022 23:59

Tommyshelby +128586

10 miljoen bruto, koekoek

13-05-2022 21:14

Nr.10 +111028

@engeltje.
Wijndal, Bergwijn, Wijnaldum. Ik zie wel waarom jij bij die naam kwam.

13-05-2022 21:38

Pietsnot +15019

Telegraaf heeft altijd alles fout, ook deze onzin zal wel weer verzonnen zijn om een artikel te kunnen schrijven of een podcast te kunnen maken

13-05-2022 20:51

DeKenner +9292

10 miljoen voor Wijndal vind ik best veel. Er vanuit gaande dat Timber en Martinez gewoon bij Ajax blijven wordt hij dan dus de concurrent van Blind. Wie gaat er dan zitten? De sleutel in deze transfer is dan dus gewoon wat er met Blind gaat gebeuren. Krijgt die een andere positie en zo ja welke? Want blijft Blind gewoon als LB dan heb je Wijndal toch niet nodig. Dan kan je beter een jeugdspeler op de bank zetten. Interessant om te zien wat Ajax/Schreuder hier echt wil.

13-05-2022 20:35

Pietsnot +15019

Ik ga er niet van uit dat Timber EN Martinez blijven

Ik denk dat Ajax Martinez wil verkopen en Timber nog een jaar wel houden.

13-05-2022 20:52

Nr.10 +111028

Dan heb je met Blind en Timber op zich ook een mooi centrum voor volgend jaar. Maar ik zie Licha wel graag nog een jaartje.

13-05-2022 21:39

DeKenner +9292

Ik betwijfel of Ajax haar speler van het jaar wel wil verkopen, wetende dat die jongen het enorm naar zijn zin heeft bij Ajax. Martinez is echt een steunpilaar achterin. Als Gravenberch en Haller of Antony voor grote bedragen weggaan heeft Ajax het geld niet zo hard nodig dat ze Martinez ook nog eens gaan verkopen. Althans dat denk ik, maar het kan er morgen zomaar eens anders uitzien.

13-05-2022 21:57

Starring +4675

Nee. Onze Argentijnse strijder Tagliafico kostte Ajax slechts 4 miljoen euro. Ik zou zeggen doorspeuren en nog z'n ervaren goede back binnen halen. Daarachter heb je de talentvolle Salah-Eddine.

13-05-2022 20:28

Nr.10 +111028

Haha, Onana kostte 3 ton, mag de nieuwe keeper nu ook niet meer dan 3 ton kosten?

13-05-2022 20:35

Starring +4675

Boodschap was dat je voor z'n redelijke Eredivisie back geen +10M neer moet leggen. Dat je liever een ervaren goedkopere back kan halen waarbij je ruimte overlaat voor de talentvolle Salah-Eddine.

13-05-2022 20:44

Nr.10 +111028

Je gaat liever voor een type Klaiber? Breedte aankoopje?

13-05-2022 20:54

Starring +4675

Wellicht was ik niet duidelijk genoeg voor je. Wijndal acht ik onvoldoende voor het niveau van Ajax. Aan de bal verwacht ik meer technische kwaliteiten en ook verdedigend vind ik hem vaak kwetsbaar ogen. Om maar te zwijgen over Klaiber.

13-05-2022 21:18

Nr.10 +111028

Haha okay dank voor de toelichting man!
Wist je al dat Wijndal dit seizoen 10 assists heeft? Daar moet je wel wat technische kwaliteiten voor bezitten hoor. Hoe hij die bal voor Pavlidis neerlegde tegen ons zondag was ook weer niet slecht. Hij heeft absoluut nu al het niveau om direct van toegevoegde waarde te zijn bij ons, en gaat ook nog veel beter worden. Hij is AZ echt ontgroeid. Net als Karlsson trouwens.
In mijn ogen kan je beter een goede speler kopen, dan voor goedkoop te willen gaan. Daarom had ik het over Klaiber he, jij wil geen tien miljoen uitgeven.

13-05-2022 21:32

Eurysaces +29514

Zet zondag eerst Salah-eddine maar eens op het veld.

13-05-2022 20:27

Nr.10 +111028

Heb je het nu tegen Verweij?

13-05-2022 20:35

Eurysaces +29514

En al het andere volk dat al direct roept om het talent te passeren.

13-05-2022 20:56

Ozymandias +159568

Wat hebben Bogarde en Reiziger met de mogelijke komst van Dick Schreuder te maken? Aangezien naast Ten Hag ook Vd Gaag vertrekt is de kans groot dat Alfred Schreuder op z'n minst één assistent zelf mag uitzoeken. Ik verwacht persoonlijk alleen dat hij niet Dick haalt maar Zenkovic mee terug naar Ajax neemt (aangezien hij die enkele maanden geleden naar Brugge heeft gehaald).

13-05-2022 20:20

Altijdindestraat +39953

Ja vroeg mij ook al af misschien gaan ze Jong doen? En Heitinga naar 1.

13-05-2022 20:23

Nr.10 +111028

Inderdaad, lijkt mij ook het meest logische dat hij zelf een assistent mag toevoegen, in overleg, en de anderen gewoon blijven zitten. Dat vind ik eigenlijk ook beter, je houdt wat continuïteit apart van de hoofdtrainer.

13-05-2022 20:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.