Vertrek Bergwijn 'in lijn der verwachting', buitenlandse interesse voor Brobbey

door Bram Bark 112

Vertrek Bergwijn 'in lijn der verwachting', buitenlandse interesse voor Brobbey

door Bram Bark 112

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn kan in de zomerse transferperiode een transfer gaan maken naar het buitenland. Voetbal International stelt dat de aanvoerder zelf graag wil vertrekken en verwacht dat Bergwijn Ajax gaat verlaten. Er wordt voor Brian Brobbey 'veel geïnformeerd' vanuit het buitenland en dus is het ook nog maar de vraag of de spits na dit seizoen nog te bewonderen is in het Ajax-shirt.

Vrijdag is Alex Kroes begonnen als algemeen directeur en in samenspraak met Marijn Beuker en Kelvin de Lang zal hij het plaatje moeten gaan schetsen voor komend seizoen. Het is duidelijk dat er een drukke periode aanbreekt voor Kroes. Er staan veel namen op de lijst van spelers die mogen vertrekken. Zo schrijft Voetbal International dat 'het voor Ajax is te hopen dat bijvoorbeeld spelers als Borna Sosa en Josip Sutalo een goed EK spelen met Kroatië, zodat zij voor acceptabele bedragen weg kunnen bij Ajax.'

Er zijn ook spelers die niet op de nominatie staan om te vertrekken, maar waar wel wel interesse voor is. Brobbey zou meerdere opties hebben in het buitenland en Bergwijn zou zelf openstaan voor een vertrek uit Nederland. Voetbal International stelt dat het 'in de lijn der verwachting ligt' dat de Ajax-aanvoerder bezig is aan zijn laatste seizoen in de hoofdstad.

Zoektocht naar nieuwe trainer

Er lijkt dus een drukke transferperiode aan te komen en voor de nieuwe trainer van Ajax wordt het afwachten met wat voor selectie hij te maken gaat krijgen. De NOS noemt Pepijn Lijnders, Dave Vos en Pascal Jansen als mogelijke opvolgers van Van 't Schip. Vos zou er binnen Ajax er goed opstaan. Voor Lijnders is het nog niet duidelijk of het gaat om de positie van hoofdtrainer of assistent-trainer. Jansen is sinds zijn vertrek al twee keer gespot op de tribune in de Johan Cruijff ArenA.

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +128858

Ramaj, Hato en Brobbey houden. Kaplan ook. Henderson blijft nog een jaar en Mannsverk is voor de ED ook wel goed genoeg.

De rest mag je wmb dumpen om budget te creëren. Voor iedereen valt er wel wat te zeggen.

15-03-2024 23:17

Aram +18014

Bergwijn is een prima speler.
Toch zou ik hem zeker verkopen voor een goed bod. Dit scheelt namelijk enorm veel salaris.

15-03-2024 23:05

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Geloof nooit dat Brobbey weg wil, die heeft z’n lesje toch wel geleerd in Leipzig zou je denken. Verdient hier prima, kan een sleutelrol vertolken in de opbouw van een nieuw team en dan over een jaar of 2 als een grote meneer naar een topclub in Engeland.

15-03-2024 19:12

NipeB +15793

Die kan nu al als een grote meneer naar de PL. Bij een middenmoter sterker en slimmer worden. Heeft ie meer aan dan nog een jaar kansloos in de middenmoot eredivisie spelen. Gun ‘m een mooie carrière. Dan moet je niet in NL zijn.

15-03-2024 23:13

pietvanvliet +4416

Op allebei een sticker met 50 miljoen of hoger plakken, ongeacht of je dat realistisch vindt of niet.

15-03-2024 18:16

PuntNaarAchterSVP +5267

Met Godts/AMA/Rijkhoff hebben we aardige talenten rondlopen die de posities van Brobbey en Bergwijn in kunnen gaan vullen.

Ik ben vooral benieuwd wat er met de LCV-positie gaat gebeuren: Hato en Kaplan moeten beide in de basis, maar ik acht de kans klein dat Ajax 3-4-3 zal gaan spelen.

15-03-2024 16:32

Bruno04 +15751

Bergwijn en brobbey gewoon houden indien mogelijk.

15-03-2024 15:48

JoeBlow +8182

Als Brobbey mee gaat naar het EK en scoort in de groepsfase, is hij niet te houden. Die gaat gewoon op zeker weg deze zomer.

Ajax weet dit ook en heeft alvast voorgesorteerd op Rijkhoff. Die heeft nog tijd nodig en dus zal Ajax ook kijken naar een nieuwe eerste spits want Akpom zal het niet worden.

15-03-2024 15:34

Pinohelmond +5785

Moet het nog maar zien, Brobbey is echt wel goed hoor maar voor een echte topclub mist hij veel en veel teveel simpele kansen.
Of hij dat nog kan en gaat verbeteren waag ik te betwijfelen.

15-03-2024 17:25

Elayais +5069

Brobbey mag je never nooit niet laten gaan. Net als Kudus vorige zomer.

Bergwijn is de beste kans op het genereren van wat geld, en met een Godts en AvAD loopt daar al wel iets rond. Akpom moet toch ook wat waarde vertegenwoordigen, heeft ook hier gescoord en niet eens als basispelers, + hij is Engelsman dus altijd interessant voor Engelse clubs.

15-03-2024 15:21

Eurysaces +29527

Bergwijn moeten we vanaf, maar ik vraag me af wat je er nog voor kan krijgen. Heeft een behoorlijk salaris, dat zal de prijs drukken, naast zijn magere prestaties. Hopelijk komt er een mooi bod uit de zandbak.

Brobbey heeft nog 3 jaar contract, die kun je zonder al te veel verlies nog een jaar laten spelen. Met een uitzonderlijk bod wordt het wel een ander verhaal, de selectie moet op veel plaatsen versterkt worden, het geld kan hard nodig zijn. We spelen ook geen CL, met een goede voorbereiding van Rijkhoff, kan dat de eerste spits worden.

15-03-2024 14:31

Nr.10 +111094

Brobbey verkopen kan je echt niet doen, dan hou je helemaal niets meer over.

15-03-2024 14:29

Goudhaantje89 +5425

25 miljoen meteen verkopen

15-03-2024 14:27

Rob1976 +9483

30 miljoen zou mooi zijn, weg ermee, nooit wat aan gehad.

15-03-2024 14:27

MichelAngelo66 +22258

Bergwijn wil wel weg. Ik verbaas me altijd over het gebrek aan zelfreflectie. Waarom zou hij er van uit gaan dat iemand interesse in hem heeft? Echt nul komma nada niks geleverd hier. En toch is er altijd wel een debiele TD ergens die miljoenen neerlegt. Bijzondere wereld is het toch.

Ik zou Brobbey tegen een zeer goed bod trouwens ook verkopen. Anders wellicht een jaartje daarop. Ik zie in Rijkhoff veel meer een Ajax speler.

15-03-2024 14:19

JoeBlow +8182

Er is altijd belangstelling voor vrijwel elke speler van een topclub. Er zijn genoeg clubs onder de top waarvoor een speler van Ajax en international op het EK een prima aankoop is. En afhankelijk van de competitie zou het mij verbazen als je er zelfs geen 30M voor zou krijgen.

15-03-2024 15:38

edalm +4933

Prima pakket deal met Berghuis.

15-03-2024 13:51

Aiz +4

Prima om een aantal spelers die geen toekomst hebben bij Ajax te verkopen deze zomer. Maar laten we niet weer een uitverkoop houden en in één transferperiode proberen een heel nieuw team te bouwen. Dat heeft de vorige keer nou niet echt een fijn resultaat opgeleverd. Een paar gerichte aankopen erbij en een aantal overbodige spelers verkopen en rustig een nieuwe ploeg opbouwen lijkt mij een betere strategie.

15-03-2024 13:41

Artemio +31976

Ik ben gecharmeerd van Brobbey, maar als hij verkocht kan worden moet je het niet nalaten. Er is geld nodig om je je op meerdere posities te versterken.

15-03-2024 13:16

Dirk +7021

Snel verkopen , die kerel heeft ons alleen veel geld gekost ..na 3 weken schitteren was het over .
Ook in Oranje geen betekenis meer

15-03-2024 12:59

Arieajax +1153

De mazzel

15-03-2024 12:44

ck69 +13100

Het zou toch wat zijn als die Kroaten weer een dijk van een EK spelen en bij ons spelen alsof we ze gehuurd hebben van Telstar.

15-03-2024 12:42

michaellaudrup +4660

Bergwijn heb je geen kut aan, die neemt geen elftal op sleeptouw en Brobbey heeft teveel kansen nodig, Berghuis wegdoen, Taylor, Hlynsson,Tahirovic, Forbs,Avila, Sutalo, Rensch, allemaal wegdoen.

15-03-2024 12:41

Eurysaces +29527

Brobbey heeft te veel kansen nodig? Is de laatste tijd een stuk nauwkeuriger en creëert kansen die de meeste spitsen niet voor elkaar krijgen. Geweldige spits, die ik alleen bij een uitzonderlijk bod met pijn zou laten gaan.

15-03-2024 14:34

Rob1976 +9483

Vos, Lijnders en Jansen vind alle drie ongeschikt. Weer een lichtgewicht is vragen om nog grotere problemen.

15-03-2024 12:14

Simpelishetmoeilijkst +25206

Er is meer buitenlsnd om in te zoekrn dan Nederland met al die derderangs trainers.

15-03-2024 19:47

Dolblij +45072

Precies. Jammer dat er in de USA weinig goeie voetbaltrainers zijn. Die zouden de juiste mentaliteit meebrengen waarmee ze dat slappe zooitje wakker zouden schudden. Doe veel zaken met mensen uit de USA. Heerlijk.

15-03-2024 20:08

Simpelishetmoeilijkst +25206

Ja, sport is hiee keihard, survival of the fittest, en het voetbal is niet best hier. Wordt ook op kunstgras gespeeld, en dan weet je het wel.

15-03-2024 20:49

FanAB +1055

Beide zijn weg komende zomer. Geef ze eens ongelijk.

15-03-2024 12:13

barry1988 +24016

Ik zou kijken of je misschien Brobbey kunt overhalen om te verlengen. En anders alleen voor de hoofdprijs/record laten gaan.
Verder moeten er best veel contracten verlengd worden zowel in het eerste als bij jong en in de opleiding. Vooral Hamstra heeft hierin de bal laten vallen.

Ik ben ook benieuwd wat nu de status van Huntelaar is. Komt hij nog terug? En zo ja in welke rol?

15-03-2024 12:13

Breuk +25157

Hamstra is al een jaar weg. Had dus allang door iemand anders opgepakt kunnen/moeten worden.

15-03-2024 12:18

barry1988 +24016

Daarom is het ook zn zooitje met die contracten. Hiervoor ga je de prijs betalen dat of spelers transfervrij vertrekken of Ajax moet meer betalen dan ze eigenlijk willen.

Dat ze die cruciale positie niet goed ingevuld hebben in de tussentijd is gewoon amateurisme.

15-03-2024 12:20

Tony Emmanuel +524

Ik zou huntelaar graag terug zien.

15-03-2024 12:38

Nadamesmo +2266

Brobbey voor een hoofdprijs?
Welke dan? Zeker niet het bedrag wat bijvoorbeeld een Gakpo voor PSV opbracht.
En dan is Brobbey ook nog afhankelijk van de grillen van Koeman op het komende EK.
Dat hij start als basisspits is nog allerminst zeker.
En bankzitten helpt ook niet bij zijn transferwaarde.
Een transferrecord zit er absoluut niet aan te komen. Luchtfietserij.

15-03-2024 13:11

barry1988 +24016

Dan hou je Brobbey aan zijn contract. Of het bedrag wat Ajax wil komt op tafel of Brobbey blijft.

15-03-2024 13:14

afcsja +2472

Nadamesmo
Psv trol warning!!

Ik blijf het toch zeggen… lees even al zijn extreem negatieve anti Ajax comments

16-03-2024 05:24

KleineReus +6454

Vertrek Bergwijn geeft financieel ook ruimte om een langer verblijf Brobbey mogelijk te maken.

15-03-2024 12:06

Ajax95Duivendrecht +24118

Al die spelersexodussen... nu al voor de 3e keer op rij dat we daarmee te maken gaan krijgen in de zomer. Super vermoeiend. Bittere noodzaak nu gegeven het ultieme gebrek aan kwaliteit in deze selectie, maar goed voor het ontwikkelen van samenspel is het ook niet. Je ziet vaak: teams waarvan de kerngroep lang bij elkaar samenspeelt, presteren beter.

Ik hoop één ding: dat de nieuwe TD ditmaal wél zijn huiswerk goed doet op het gebied van transferbeleid en scouting. En dan we geen 3e "H2'tje" of "Mislintatje" gaan doen deze zomer. Dus: gericht aankoopbeleid, goed scouten (vooral ook op spelersprofielen die bij Ajax passen en bij de speelstijl die de TD en trainer voor ogen hebben), focus die weer toegespitst wordt op de toptalenten in de jeugd. En natuurlijk: alles onder leiding van een capabele staf, want ook daar ontbreekt het nu al 2 jaar lang aan. Doen we nog een zomertje lukraak aankopen zonder visie, dan gooien we komend seizoen wederom een jaar in het prullenbakje en wordt de route naar herstel alleen maar langer en pijnlijker.

15-03-2024 11:57

Kryptonite +76747

Niet kloten en gewoon Potter aanstellen als hoofdcoach met Vos en Lijnders als zijn assistenten. Twee jaar Potter (als we geluk hebben) en vervolgens Vos die het overneemt met Lijnders als zijn hoofdassistent. Ik zou zelf ook Maduro nog de kans geven; ik voel aan mijn water dat hij zichzelf nog niet heeft kunnen laten zien omdat hij vooralsnog onder de 2 slechtste trainers op aarde heeft moeten werken.

15-03-2024 11:48

Okocha078 +13797

Zou ook helemaal mijn keuze zijn. Al zou ik Maduro op eigen benen laten staan en trainer van JA maken volgend jaar. Laat het maar zien

15-03-2024 12:03

LukaLitmanen +82016

Wat is dat toch mrt die Vos?

Presteert heel middelmatig met Jong

Verder eens hoor Kryptonite

15-03-2024 18:59

Bowie +2377

Laat vooral visie zien. Eigenwijs volhouden aan Ajax waardig voetbal.
Hij heeft alleen met een belachelijk slechte lichting te maken, als je ziet welke Jong spelers al in 1 op komen draven, plus veel blessures (Aartssen, VAD, Godts) blijft er weinig over in Jong.

16-03-2024 00:00

NW23 +5057

Eens. Al zou ik Dave Vos lekker bij Jong laten. Kan altijd later nog een keer doorschuiven. 3 jonge assistenten met ambitie gaan elkaar misschien ook in de weg zitten. Maar Graham Potter zou ook optie nummer 1 moeten zijn. Van Pascal Janssen schieten de tranen in de ogen.

16-03-2024 10:19

Dolblij +45072

Je ziet de laatste wedstrijden natuurlijk wel dat het elftal Bergwijn mist en dat komt niet omdat Bergwijn zo goed is maar omdat de rest zoals gisteren door de ondergrens gaat. Van Hlynnson en Taylor niets maar dan ook niets gezien. De 30 Mio heeft hij nooit opgebracht en tel daarbij dat irritante gesjok op en je bent hem liever kwijt dan rijk. Tschüss.

15-03-2024 11:41

Asociaal +2790

Ik gok er wel op dat wanneer hij terug is, in dit systeem wel beter zou renderen.

15-03-2024 11:42

Dolblij +45072

Zeker, alleen in dit systeem zal Ajax toch zeker niet blijven spelen..........z.s.m. terug naar 4-3-3 of in elk geval aanvallender en dan hoeft Bergwijn niet meer van mij. Je bent een vent in moeilijke en in mooie tijden.

15-03-2024 11:50

Asociaal +2790

Verwacht ik ook niet. In mijn ogen echter wel iets om over na te denken bij de club. Dat wanneer het niet loopt in het gewenste systeem, dan overschakelen op een ander systeem dat wel werkt...

15-03-2024 12:10

leeke +10399

En van Brobs ool niks gezien,raar he in zo een kut systeem wat spelers niet gewend zijn...En dan nog zeggen van Hlynnson en Taylor niets gezien....van wie wel dan.....en nog eens eindigen met hij heeft zijn 30 milj niet opgebracht,en het irritante gesjok.,Hoe kan je dan in godsnaam Bergwijn missen

15-03-2024 12:00

hoolimike +2455

Wordt niet echt vrolijk van dat lijstje mogelijke trainers.

15-03-2024 11:40

Indy2 +15254

Ik zie dat er een aantal paniekschoppers de commerciele inkomsten, die 48% (!) van de totale inkomsten uitmaken, volledig buiten beschouwing laten ...
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/analyse-vi-alleen-de-commercile-afdeling-presteert-bij-ajax-nog-op-absoluut-topniveau

15-03-2024 11:39

voorkennis +2101

Bergwijn voor meer dan 30 miljoen binnengehaald, heeft werkelijk geen hol gepresteerd, en daarnaast constant geblesseerd

15-03-2024 11:37

Ajaxbrl +13737

De bergjes er gelijk uitpleuren vd zomer

15-03-2024 11:27

RuffRhythim +24837

Fiets staat al klaar om Bergwijn weg te brengen....

15-03-2024 11:26

Breuk +25157

Toch geen Babboe bakfiets?

15-03-2024 12:21

RuffRhythim +24837

Bakfietsen moeten sowieso kapot hahah

15-03-2024 12:32

GDSR +2850

Brobbey zeker verkopen. Mijn reden is dat je met brobbey niet anders kan spelen als hem inspelen en op kracht wat creëren. Bij voorzetten staat hij bijna nooit scherp goed. En je kan er goed geld voor krijgen. Voor de renovatie van het team.

15-03-2024 11:11

036AFCA97 +146646

Bergwijn verkopen, Godts het laten overnemen. Een rechtsbuiten halen. Alles doen om Brobbey te behouden. Met Ramaj, Hato, Brobbey, Mannsverk en Godts moet je gaan bouwen komend seizoen.

15-03-2024 11:08

GGXIII +6511

En Kaplan, die niet vergeten.

15-03-2024 11:55

Cosey2 +7002

Ben anders wel van de oliedomme actie van Mannsverk geschrokken gisteravond, dacht dat hij echt een slimme jongen was.

15-03-2024 12:54

Bugz1972 +35

Een rechtsbuiten heb je al, speelt wekelijks op top niveau in Portugal

15-03-2024 12:44

BokkieBokstra +11312

Alles en iedereen moet weg, hoop dat het publiek ook bij zichzelf te rade gaat. Het is net als Nederland verwend, boos en ontevreden.

15-03-2024 11:01

Tim.S +3932

Als ik brobbey was zal ik nog een jaar blijven

15-03-2024 11:00

ratje +3506

Dat zeg je nu. En ik hoop het ook. Maar als iedereen weer verkocht wordt, waarvoor zou hij dan nog blijven? Om opnieuw een gokje te wagen met een nieuwe selectie en een nieuwe Steijn, Schreuder, Heit, of Schip?

15-03-2024 11:08

RBP +7700

Bergwijn is pas 26 natuurlijk dus heeft waarde. Maar als je hem voor die rond de 30 kan verkopen, altijd doen.

15-03-2024 10:56

LukaLitmanen +82016

Bergwijn is nog steeds de duurste miskoop ooit

Zo zonde dat het er niet uit is gekomen, want het is in kern een goedr speler

15-03-2024 10:52

TeringHenkie +28355

Ik denk dat Bergwijn beter rendeert in een 2 spitsensysteem. 442

15-03-2024 12:33

godofajax1900 +4171

Wat dacht je van sutalo zelfs 1 euro was teveel geweest die gast kan werkelijk nix

15-03-2024 13:23

nicholas87 +818

De dag dat Bergwijn de deur achter zich dichttrekt in de arena (en we de 31 miljoen terug krijgen) gaat de vlag uit. De grootste miskoop uit de clubhistorie

15-03-2024 10:48

Marcw1972 +16580

Gezien je naam met waarschijnlijk je geboortejaar denk ik dat je Gabrich nooit hebt zien spelen.

15-03-2024 11:44

nicholas87 +818

Zeker, live zelfs. Gabrich kon er ook vrij weinig van, maar daar is (ook niet omgerekend) zo veel voor betaald.

15-03-2024 15:24

Johan1 +2914

Dat is Sutalo.

15-03-2024 11:44

nicholas87 +818

Sutalo goede 2e, scheelt nog 10 miljoen met dikke stevie

15-03-2024 15:25

Turbo +41940

Als Brobbey gaat en je niet door kan bouwen met één van de weinige bruikbare bouwstenen, gaat het zwaar worden iets van deze selectie te maken.

Hopelijk kunnen we een paar makkelijk inpasbare oud-ajacieden paaien voor een terugkeer. Spelers als Eriksen, Veltman, Kluivert en Mazraoui zouden mooi zijn. Ze zullen niet alle 4 komen, maar 1 of 2 zou een fijne kwaliteitsimpuls zijn. Verder vooral investeren in talent.

Benieuwd naar de nieuwe trainer en TD ook. Van het lijstje van de NOS schieten de tranen me nog net niet in de ogen.

15-03-2024 10:47

Okocha078 +13797

Laat Berghuis aub ook gaan en besteed dat salaris elders. Man is de helft vd tijd geblesseerd en levert niet genoeg.Loopt ook tevaak gefrustreerd rond.

15-03-2024 10:46

MitsjollAjax +1235

Heeft nog 1 jaar, zal weinig opleveren en zelf waarschijnlijk ook niet willen. Kan nog 1 seizoen flink verdienen want dat bedrag gaat hij nergens verdienen. Jaar erop kan hij zelf transfervrij stap maken en tekengeld binnenharken

15-03-2024 11:06

ratje +3506

Ja en Brobbey en Ramaj ook, schrijven we ons in voor de KKD

15-03-2024 11:10

Okocha078 +13797

Dan gunnen we hem toch een transfervrije status, kan hij mooi naar Turkije ofzo. Stoorzender die gozer joh

15-03-2024 12:05

HStorm +3149

We hebben toch geen vleugelaanvallers meer nodig.

15-03-2024 10:45

Okocha078 +13797

Bergwijn prima, Zet Godts daar maar neer en haal als back up een Driouech. Kost je 4M maar kan als back up voor links en rechtsbuiten fungeren en zit nog veel rek in. Brobbey moet echt nog 1 jaar blijven, Rijkhoff is er ook nog niet klaar voor om als basisspeler gezien te worden.

15-03-2024 10:43

guusvdajax +927

Driouech is al overgenomen door PSV. heeft geketend voor in de zomer maar is al helemaal rond.

15-03-2024 12:20

Amsterdamsetrots +4545

Bergwijn prima, plekje vrij voor Godts en Ajax heeft meer mogelijkheden om te investeren in een rechtsbuiten, nr 10 en backs.

15-03-2024 10:41

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25382

Bouwen aan een nieuw Ajax . Geld hard nodig dus bij juiste biedingen verkopen.
Bergwijn 20milj+ Brobbey 45milj+

15-03-2024 10:40

BokkieBokstra +11312

Zou heel jammer zijn als deze spelers gaan, goede leuke spelers maar kan me voorstellen dat ajax de centen hard nodig heeft na het financiële spookrijden deze zomer.

15-03-2024 10:33

RayJordaan +6848

Alleen laat Bergwijn nooit wat zien

15-03-2024 10:47

BokkieBokstra +11312

Niet mee eens ik denk dat hij heel belangrijk was, ook voor brobbey.

15-03-2024 10:53

ajax4ever001 +18477

De media zijn spelers al aan het wegpraten naar andere clubs vuile smerige stokers zijn het toch altijd

15-03-2024 10:33

Nadamesmo +2266

Die drukke transferperiode heeft Ajax heel hard nodig. Heeeel hard.
Het te verwachten operationeel verlies dit seizoen is om en nabij 28 miljoen.
Afgelopen zomer is er verkocht voor zo'n 55M maar vanwege afschrijvingen en transferkosten zal het resultaat iets van +20M zijn. Dus het totale verlies wordt dan ongeveer 8M.
Omdat Ajax komend seizoen weer geen CL speelt, zal er weer een operationeel verlies zijn van dezelfde grootte. De afschrijvingen worden geraamd op minstens 50M, dus heeft Ajax 75 miljoen aan positief transferresultaat, dwz transferWINST (dus geen totaal aan transferverkopen!!!) nodig om zwarte cijfers te schrijven.
Dat gaat met de huidige selectie bij lange na niet gebeuren. Dit seizoen zijn met name de transferwaarsdes behoorlijk verdampt.

Ajax gaat dus een te verwachten dieprood seizoen 24-25 in en Kroes zal vooral doen waar hij goed in is, namelijk bezuinigen en niet investeren.
Voordat Ajax weer een selectie heeft die sportief zal kunnen concurreren met PSV en Feyenoord (die praktisch zeker wel CL komend seizoen gaan spelen) zal het nog minimaal 2 tot 3 jaar duren.
Mede omdat ook de jeugdopleiding volkomen op haar gat zit en van daaruit geen kwaliteitsimpuls is te verwachten.

Het Mislintat effect draait nog wel een tijdje door.

15-03-2024 10:28

MrIvez +3506

Je moet hopen dat er met psv/feye hetzelfde gebeurd als bij ons, anders gaan zij heel veel positief momentum pakken (zie ajax onder Bosz)

15-03-2024 10:41

Nadamesmo +2266

Realiseer je je wel hoeveel poen PSV en Feyenoord in het komend seizoen in de CL gaan pakken?
Beide clubs kunnen ook na verkoop van bepalende spelers ook nog investeren en een zwart boekjaar schrijven.
Dit in tegenstelling tot Ajax.

15-03-2024 10:44

MrIvez +3506

Ja daarom, die staan er beter voor dan wij

15-03-2024 10:49

Ajaxsoul +3349

"Ja daarom, die staan er beter voor dan wij".

Het eigen vermogen van PSV bestaat bijna geheel uit geleend geld. De club heeft 50 miljoen verdiend in deze CL cyclus maar dat bedrag is bruto omdat CL niet alleen hogere inkomsten oplevert maar ook hogere kosten. PSV speelt ook volgend seizoen CL en de premies zijn geld dat rechtstreeks in de kas vloeit. De club zal er qua liquide middelen volgend seizoen inderdaad beter voorstaan dan Ajax maar zal dat slechts in beperkte mate kunnen uitbuiten omdat het kopen van nieuwe spelers ook gevolgen heeft voor de lange termijn. Verplichtingen die worden aangegaan lopen immers door zolang het contract doorloopt en transfersommen die worden betaald hebben gedurende die termijn een opdrijvend effect op de afschrijvingspost. Als PSV daar geen rekening mee zou houden en maar raak zou kopen, zou de club daar een hoge prijs voor moeten betalen als er onverhoopt een keertje geen CL deelname zou kunnen worden afgedwongen.

15-03-2024 11:30

GGXIII +6511

Prima, heeft echt weinig gebracht bij Ajax en kostte en kost nog steeds te veel. Een 25 mil moet wel haalbaar zijn voor Bergwijn, vooral als er een club uit het Midden Oosten komt.
Ik heb ook stiekem het idee dat Bergwijn daar vooral interesse in heeft.

15-03-2024 10:22

Benjiben +4427

Alles wat je kan verkopen gewoon verkopen , er is echt geen een speler die meerwaarde heeft. Mensen die roepen dat 2 a 3 spelers binnen deze selectie goed zijn moeten bedenken dat deze alleen lijken dat ze goed zijn omdat de rest zo ontiegelijk slecht is.

15-03-2024 10:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.