Vanaken sluit Ajax-transfer niet uit: 'Een ploeg die mij wel moet liggen'

door Bart Veenstra 269

Bron Eleven Insiders

Vanaken sluit Ajax-transfer niet uit: 'Een ploeg die mij wel moet liggen'

door Bart Veenstra 269

Bron Eleven Insiders

Laatst geüpdatet

Hans Vanaken sluit niet uit dat hij volgend seizoen bij Ajax speelt. De sterkhouder van Club Brugge wordt gelinkt aan de Amsterdamse club en mocht Ajax echt aankloppen voor de Belgische middenvelder is een overgang niet uitgesloten.

Vanaken, die al aangaf te balen van het vertrek van trainer Alfred Schreuder bij Club Brugge, geeft bij Eleven Insiders aan dat hij een transfer naar Ajax niet uitsluit. 'Als Ajax interesse zou tonen, is het wel iets om over na te denken. Ajax is sowieso een ploeg die mij wel moet liggen.'

Vanaken is een makkelijk scorende middenvelder

De 29-jarige Vanaken speelt al sinds 2015 bij Club Brugge. Dat doet hij voornamelijk als aanvallende middenvelder, al kan hij ook centraal of links op het middenveld uit de voeten. In de Belgische competitie was hij in 33 competitiewedstrijden goed voor 9 doelpunten en 9 assists. In de play-offs om het (behaalde) kampioenschap was hij tweemaal trefzeker. Ook in de Champions League vond hij driemaal het net.

Mogelijk kan de komst van Schreuder bij Ajax ervoor zorgen dat Vanaken de overstap maakt naar Ajax. 'Zijn idee van voetbal en zijn idee van hoe je het spel speelt, vind ik heel leuk', aldus Vanaken, die Schreuder ook hoog heeft zitten als persoon. 'Hij is gewoon heel menselijk.'

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Te laag niveau voor Ajax. En we hebben meer behoefte aan snelle linksbuiten. En eventuele opvolgers voor Nous, Nico, Timber, Onana en Antony. En lukt het wel om Brobbey te halen en Haller te behouden?

27-05-2022 09:50

pjhs +377

Ik heb even naar wat video’s gekeken en Vanaken gaat het niet redden bij Ajax.

Iemand anders valt wel erg op:
die Noah Lang is echt goed geworden.
Ik was geen favoriet van hem door zijn persoonlijke probleempjes in zijn houding.

Hij komt mij inmiddels veel meer als een teamplayer over. Veel meer balvast in de kleine ruimte en uiteraard nog altijd doelgericht. Iemand die ook echt diep gaat met zijn snelheid.
Hij zou een waardevolle versterking zijn denk ik. Hoeven we het ook niet meer over bergwijn te hebben. ;)

21-05-2022 14:39

Ferd +38437

29, alleen ervaring in Belgie,. Ik zeg: laat maar lopen

21-05-2022 05:05

Sambavleugels +18723

Vergeleken met Klaassen ga je er op vooruit. Zijn echt andere spelers. Vanaken, hoewel ook niet bepaald mobiel, is tenminste wel baas over de bal en geeft ook voldoende assists. Vanaken heeft net als Klaassen een neusje voor de goal en brengt diepgang vanuit het midden, wat met een spits als Tadic ideaal is.

Ihattaren is echter buitencategorie en moet je creatieveling worden op het middenveld. Met hem en Kudus, en Tadic daarvoor hebben we weer de potentie om Europees te gaan domineren door de as. Als je Vanaken koopt gaat dat ten koste van ofwel Kudus, Berghuis, Unuvar of Ihattaren. Niet doen.

In dit scenario vergeet ik Taylor overigens niet; die mag samen met Fitz-Jim het gaan uitmaken op 6. Daarachter Timber en Martinez en op de flanken Antony koste wat kost behouden. Haller, Alvarez en Klaassen verkopen, Brobbey en Bergwijn terughalen en een topper op rb halen en je komt verder in de CL dan dit jaar.

20-05-2022 20:12

gwn_rj +3057

Tadic achter brobbey. Antony op rechts en Bergwijn op links... berghuis erachter met Taylor.
Of kudus, als ie heel blijft...

20-05-2022 19:52

AlexLitmanen10 +14370

Dus
Pasveer
Rensch. Timber. Martinez. Blind
Taylor—-berghuis
Antony-Tadic-Bergwijn
———-Brobbey——-

Is dat niet wat te aanvallend?

20-05-2022 20:37

gwn_rj +3057

Juist. Mooi toch. Als de restverdediging goed georganiseerd is, moet het kunnen in 90% van de wedstrijden

21-05-2022 12:11

NotForSale +2235

We moeten dat boertje niet.

20-05-2022 19:44

12eman +5882

Denk dat Ajax mij ook wel past ja. Alfred, lees je mee?

20-05-2022 19:26

FTS95 +16042

Volstrekt onnodig om hem te halen..

20-05-2022 19:03

fluwelenlinker +11702

Wat mij betreft, is er maar 1 speler van Brugge die meteen een meerwaarde zou zijn: Mignolet.
Vanaken is een goeie speler en het zou kunnen dat hij basisspeler kan worden bij Ajax maar daar ben ik minder zeker van dan Mignolet.

20-05-2022 18:57

Flaco +19583

Een middenvelder met aardige statistieken. Naast dat hij veel scoort, geeft hij ook aardig wat assists. 38 assist in de afgelopen 4 jaar. De vergelijking met Klaassen gaat echt niet op. Vanaken is een middenvelder die meedoet aan het spel en Klaassen is onzichtbaar op het middenveld. 0 assist dit seizoen is echt heel slecht voor een nummer 10 bij Ajax. Vraag is wel of hij onze talenten niet in de weg staat.

20-05-2022 18:42

Sambavleugels +18723

We moeten echt doorselecteren dit jaar. Zodanig dat wanneer je een Berghuis of Ihattaren moet wisselen je dit niet doet met Klaassen waardoor je gelijk heel anders moet gaan spelen omdat het compleet andere types zijn.

20-05-2022 20:14

Flaco +19583

Dat betekent wat mij betreft dat we van Klaassen af moeten. Het probleem is echter dat hij nog een tweejarig contract heeft en dat er geen enkele club op deze aardbol zal zijn die hem wil overnemen. En dat is helaas niet zonder reden.

20-05-2022 20:27

AlexLitmanen10 +14370

We moeten helemaal niet van Klaassen af.
We moeten natuurlijk ook helemaal geen Vanaken halen, niet nodig

20-05-2022 20:35

TheRiviera +5476

Behalve dat Klaassen niet echt een ''10'' is negeer je grotendeels de statistieken om een punt te maken. Klaassen was dit seizoen betrokken bij 15 doelpunten verspreid over alle competities. Hij scoorde 11 keer en gaf 4 assists. Dit is een stuk minder dan vanaken maar we moeten ook erkennen dat Vanaken bijna 2000 meer speelminuten nodig had om aan dit aantal te komen.

Als je meer speelt dan is de kans ook groot dat je meer scoort en assists geeft. Daarnaast heeft Klaassen wel minder minuten nodig om tot een doelpunt te komen. En we kunnen best wel Erkennen dat Ajax meer tegenstoot krijgt in de Eredivisie dan Club Brugge in de Jupiler Pro League.

Dus in alle eerlijkheid zou Vanakan niet echt een verbetering zijn vergeleken met Klaassen.

20-05-2022 20:56

Adam24 +39089

Naast dat ik het een beetje een gepasseerd station vind, is het ook niet de middenvelder die Ajax nodig heeft. Ik zou pleiten voor een box-to-box speler die het liefst in de rechterzone speelt.

20-05-2022 18:26

appiehappie +3030

Heeft wel veel ervaring. Schreuder kan beoordelen of hij een aanwinst zou kunnen zijn bij Ajax.

20-05-2022 18:20

Pakschaal020 +2124

We hebben ook Klaassen, Berghuis en Tadic die op de 10 kunnen, daarnaast nog jongere talenten. Zou echt heel zonde zijn om hem ook nog te halen.

20-05-2022 18:22

DankzijCruijff +48702

Net zoals dat Ten Hag kon beoordelen dat Labyad en Klaiber aanwinsten konden zijn voor Ajax?

We hebben legio voorbeelden waaruit blijkt dat het qua geschiktheid voor Ajax niet per se wat hoeft te zeggen dat een trainer met een bepaalde speler heeft gewerkt in het verleden.

Buiten dat vind ik alleen "ervaring" nietszeggend. Ervaring gekoppeld aan kwaliteiten die goed passen bij Ajax, zoals een Blind/Tadic, is een ander verhaal.

20-05-2022 18:37

Ajax '69 +3835

Labyad en Klaiber waren prima spelers om in de selectie te hebben, bijvoorbeeld om te spelen als er (héél) veel geblesseerden zijn en je even niet iemand van 17 jaar kan of wil inbrengen. Beiden, maar vooral Labyad, hebben laten zien prima mee te kunnen voetballen (waarbij Labyad op meerder posities werd ingezet, soms met best veel succes, tot hij geblesseerd raakte) maar versterkingen waren ze natuurlijk niet.

26-05-2022 12:31

MankeNeliss +9814

Welke kwaliteiten heeft Vanaken die Ajax beter maken? Dat hij bij Ajax mee kan zegt niet zoveel. Er kunnen meer speler bij Ajax meevoetballen.

20-05-2022 17:37

Telamon +9192

Er is eerder sprake van een overvloed aan middenvelders, dan aan een gebrek, dus zou waanzin zijn.

20-05-2022 17:32

Rodsje +14702

Haller verkopen, Brobbey proberen vast te leggen en anders Paul Onuachu. Die schiet eredivisie wel echt aan gort met zijn fysiek.
Vanaken was een optie 3 jaar terug maar is nu te oud ervoor.

20-05-2022 17:05

barry1988 +24000

Onuachu is alweer 27 en heeft in zijn carrière aleen in Denemarken en België gespeeld. En alleen de afgelopen twee jaar heeft die voor het eerst 20+ goals oprij gemaakt. Ook moet die duur zijn €17 miljoen transfersom en zal ook een hoog salaris willen. Ik zal verder kijken naar betere opties Onuachu is teveel een twijfel geval.

20-05-2022 18:44

Rodsje +14702

Brobbey heeft nooit meer dan 10 goals gemaakt, Haller had hiervoor nooit meer dan 20 goals gemaakt.

20-05-2022 21:23

glenn_van_helden +555

Hoe staan de onderhandelingen met Leipzig ervoor over Brobbey

20-05-2022 16:44

Rodsje +14702

Als je het nieuws volgt, dan weet je dat wij net zo veel/weinig weten als jou.

20-05-2022 17:06

AlexLitmanen10 +14370

Leipzig vraagt > €10m euries

Dat wordt dus lastig

20-05-2022 20:41

Danny.S +2246

Altijd al een goede speler gevonden.

Op dit moment loopt hij de jeugd in de weg, een paar jaar geleden was dit wel een optie geweest.

20-05-2022 16:28

michaellaudrup +4660

Die kan je er best bij hebben.

20-05-2022 16:25

AFCA-1983 +17723

Dikke prima speler voor ons Ajax

20-05-2022 16:14

jerryisthename +31737

Goede middenvelder, lijkt me. Dan toch nog liever Eriksen uiteraard. Helaas wilt hij in Engeland blijven, volgens mij.
Maar wij hebben bovendien al genoeg goede middenvelders en er komen wat talenten aan. Vergeet niet dat Taylor nu zijn kans moet krijgen en Berghuis en Klaassen er nog zijn en heel nuttig zijn. En ja, Ihattaren is wel iemand voor de basis straks op rechtsbuiten of als aanvallende middenvelder/10. Dus resumé; NIET NODIG. Bedankt.👍🏼😅

20-05-2022 16:09

Ozymandias +159568

Hey jongens, we weten allemaal wat er zal gebeuren wanneer de vakantie begint. Zet je alvast schrap voor een zomer van pro-PSV berichten hier op AjaxShowtime waar we zodra het seizoen begin goed over kunnen lachen. Zoals afgelopen zomer PSV het véél beter had gedaan op de transfermarkt met het aantrekken van Pröpper, Ramalho, Van Ginkel, Mwene, Vinícius en Drommel. Eén daarvan ging halverwegen het seizoen met pensioen en de rest kan het niveau niet aan.

20-05-2022 16:07

AFCA1961 +3302

Ik weet wat je bedoeld en kijk er nu al vol afgrijzen naar uit......

20-05-2022 16:08

Artemio +31908

psv heeft interesse in Vinicius Souza als mogelijke vervanger van Sangaré.

20-05-2022 17:40

Adam24 +39089

Ik vind nog steeds dat PSV een behoorlijk goede selectie heeft/had (Ajax ook!), zeker om veel punten te halen in de ED. Heel erg breed en wendbare, snelle aanvallers waarmee je het ieder ED team wel lastig kunt maken. Alleen achterin waren ze veel minder dan bij ons. Verder ontliep het elkaar niet zo gek veel. Dit is allemaal wel terug te zien in de cijfers. Punten en doelpunten scheelt niet zo heel veel, alleen het verschil in tegengoals is fors.

20-05-2022 18:24

Jariking +5445

Is toch een goede speler dit.

20-05-2022 16:00

MM1974 +1441

Zal wel weer drama aankoop beleid worden of paniek aankopen, hoop het niet natuurlijk want er zijn er nu genoeg die echt weg moeten.

20-05-2022 15:51

Dolblij +45019

Soort van open sollicitatie, meer niet.

20-05-2022 15:23

ST +23068

Liever Eriksen dan Vanaken.

20-05-2022 15:21

TheRiviera +5476

Eriksen gaat sowieso niet komen dus zet het uit je hoofd.

20-05-2022 21:05

Steffenhagen +37818

Fijn die geruststellende reacties maar we hadden op z, n minst toch Brobbey al kunnen vastleggen .. ik noem maar wat

20-05-2022 14:54

Ozymandias +159568

Is Brobbey wel het type spits wat Ajax moet aantrekken met Schreuder als hoofdtrainer?

20-05-2022 15:29

michaellaudrup +4660

Ik heb zo mijn twijfels over Brobbey, een gevoel dat zegt dat het niet compleet genoeg is.

20-05-2022 16:28

Kingoffdatoilet +17145

Deze jongen is niet eens een optie. Waar de hele tijd dit gezanik vandaan komt echt belachelijk.

20-05-2022 14:52

Mark03 +657

Kan me die oefenwedstrijd in de winter tussen Ajax en Club Brugge nog herinneren, een of twee seizoenen geleden. Het was natuurlijk slechts één wedstrijd en slechts een oefenpotje, maar was toen totaal niet van hem onder de indruk.

20-05-2022 14:47

FelixGassenlicht +8948

Maar Ajax sluit dit wel uit.

20-05-2022 14:38

Juichtoon +32433

Het gaat in een team om complementaire kwaliteiten.

20-05-2022 14:35

JaapStam +136751

Ik wordt hier niet warm van!!! Next!!!

20-05-2022 14:03

Ozymandias +159568

Nee, daarvoor mist hij ić aan het einde van zijn naam. ;-)

20-05-2022 14:47

DeHeerVanDeMeer +25176

Is die Jaapić niet wat voor in de spits of issie te oud.. 🤭

20-05-2022 16:47

Jeffsajax +1895

Blijf maar lekker in Belgie, bedankt voor je ode aan AFCA

20-05-2022 13:51

thajax +7423

Als we het over Belgen hebben...
Zou Hazard z'n carriere niet een boost kunnen geven bij ons? Bij Real komt het er niet echt uit, maar was wel echt geniaal bij Chelsea.
Anders moeten we Haller ruilen voor Lukaku
Witsel komt vrij als breedteversterking

Andere namen? Keeper Mignolet misschien?

20-05-2022 13:41

Ajacied1981 +17412

Leuk hoor, namen strooien. Maar niemand hoeft je hopelijk uit te leggen dat dit nooit gaat gebeuren?

20-05-2022 14:10

thajax +7423

Bij Lukaku denk ik ook dat het niet zal gebeuren...
Maar Hazard? En Witsel moet toch zeker kunnen?

20-05-2022 18:54

TheRiviera +5476

Hazard blijft komend seizoen gewoon bij Real. Zover ik weet ziet Ancelotti geen reden om hem van de hand te doen.

20-05-2022 21:08

thajax +7423

Hij is veel te duur voor wat hij brengt
En Hazard moet het bankzitten toch ook wel zat worden een keer?

Al heeft hij bij de Rode Duivels nog niet heel veel concurrentie...

20-05-2022 22:22

fluwelenlinker +11702

Mignolet zou een topkeeper zijn voor Ajax. Zowel op de lijn als meevoetballend.

20-05-2022 15:42

thajax +7423

Nou Schreuder...

20-05-2022 18:52

ajaxmachtig +812

Zou een prima selectiespeler zijn, ook qua leeftijd en ervaring. Maar er zitten iets te veel minpunten aan:
- Leeftijd ook een nadeel (geen doorverkoop in principe)
- Voor de 10-positie, in principe de positie waar we de meeste spelers voor hebben
- Geen absolute basisspeler
- Vermoedelijk duurder dan 10 miljoen, wat voor een dergelijke speler net wat te veel is.

20-05-2022 13:31

Ozymandias +159568

Ik ben het alleen met je derde punt niet eens. Vanaken zou bij Ajax volgens mij wel een absolute basisspeler zijn. Hij is als '10' een behoorlijke verbetering ten opzichte van Klaassen en hoewel ik denk dat Tadić als '10' beter zou zijn zou de komst van Vanaken betekenen dat Schreuder andere plannen met Tadić heeft. Tadić als '9' en Vanaken als '10' zouden een geweldig duo zijn voor de Europese subtop. Alleen heb je geheel gelijk met je andere punten en lijkt het me daarom niet waarschijnlijk dat Ajax ook interesse in Vanaken heeft en zou ik het onverstandig vinden als ze dat wel hebben.

20-05-2022 15:36

DankzijCruijff +48702

Een "geweldig duo voor een Europese topclub" vind ik zwaar overdreven. Vanaken is 29 en is vooralsnog niet verder gekomen dan Brugge...

20-05-2022 15:39

Ozymandias +159568

Woeps, daar moet Europese subtop staan!!

Ik vind niet alleen Vanaken maar ook Tadić geen speler voor de Europese top. Voor de Europese subtop zijn het geweldige spelers. Vanaken is al jaren de Tadić van België, een speler die op de belangrijkste momenten wedstrijden voor zijn club bepaalt en zijn ploeg aanvoert/aanjaagt. Met Tadić en Vanaken als duo voorin zal Ajax zelden wedstrijden die ze horen te winnen niet winnen. Alleen geld hetzelfde voor een duo met Klaassen als '10' en Tadić als '9' of Tadić als '10' en Brobbey als '9'.

20-05-2022 15:40

Grub +1331

gedeeltelijk mee eens, tot de switch naar het verfoeide 4-4-2 (of hoe we het ook willen noemen) was de inbreng van Tadic op LB op zijn zachtst gezegd matig te noemen, pas als 10 of valse 9 werd dat langzaam weer een voldoende. Van Aken is beter als 10 dan Klaassen maar minder dan Tadic en met Tadic als (diepe) 9 gaan we in de CL volgend seizoen ook niet veel potten breken vrees ik.

20-05-2022 18:16

Cruijffthebest +13368

Off topic: PSG zou 60 miljoen over hebben voor Antony.
Opzouten slakkenvreters. Kom maar eens terug met minimaal 90 miljoen en trouwens Ajax moet gewoon zeggen: NIET TE KOOP!!!!!!

20-05-2022 13:25

Jeugd +24706

Van Aken voegt volgens mij niets toe aan Ajax op CL niveau. Kan in de competitie prima meeballen.
Mist snelheid, handelingssnelheid, wenbaarheid op Europees niveau. Heeft wel tactisch inzicht, goede pass , schot en kopbal.

20-05-2022 13:20

AFC34 +3840

Heb hem wel eens in interviews voorbij zien komen, lijkt mij een naar mannetje. Daarnaast niet het niveau of type speler dat we nodig hebben. Liever niet.

20-05-2022 13:17

tripleA +3882

Vind wel dat we voor linkshalf versterking nodig hebben, maar Vanaken is voor zover ik kan zien een rechtspoot. Verder ken ik zijn kwaliteiten niet maar als Schreuder het ziet dan zal er wel iets in zitten.

20-05-2022 13:09

Soccerskins v2 +43273

Linkshalf is met Berghuis, Kudus en Taylor juist prima bezet. Op rechtshalf heb je alleen Klaassen en zou je ook nog Kudus of Berghuis kunnen laten spelen maar die vind ik allebei beter vanaf linkshalf.

20-05-2022 13:15

tripleA +3882

Ik ga er van uit dat we Berghuis meer op 10 zien, dus dan hou je Kudus over (na zijn bliksemstart toch flinke twijfel voor de basis) en Taylor. Tarylor is ook rechts.

20-05-2022 13:19

Soccerskins v2 +43273

Taylor is enorm tweebenig maar wel links. Hij heeft in de jeugd en bij Jong Ajax ook altijd vanaf de linkerkant op het middenveld gespeeld.

20-05-2022 13:21

tripleA +3882

Je hebt gelijk, excusez moi

20-05-2022 13:22

michaellaudrup +4660

Hij legt ze er met links ook lekker in.

20-05-2022 16:32

koenos1 +7919

Aub niet!

20-05-2022 13:04

barry1988 +24000

Deze "Belgische Klaassen/Engelaar" is niet nodig. Gewoon de jeugd doorschuiven wanneer Gravenberch vertrekt. En als je een middenvelder wil kopen dan zijn er wel betere opties beschikbaar.

20-05-2022 12:57

Slang +14994

Klaassen en Engelaar qua speelstijl gelijk zetten is een aparte keuze

20-05-2022 13:23

barry1988 +24000

Qua speelstijl Klaasen. En Engelaar als in een lange slungel die op 10 speelt.

20-05-2022 13:41

Slang +14994

Ja dat is dus het aparte. Want als je hem dezelfde speelstijl als Klaassen toe dicht heb je hem nooit gezien of je kijkt met je ogen dicht

20-05-2022 14:10

barry1988 +24000

Een lopende middenvelder die makelijk scoort. Ik zie wel vergelijkingen.

20-05-2022 14:15

MarcelvTol1971 +15314

Als er dan een aankoop komt dan moet het wel een versterking zijn waar andere jongens iets aan hebben ( een Eriksen, Suarez ) of exceptioneel jong talent maar dit noem ik gewoon aanvulling.
By the way : Is Labyad al van het terrein gezet ?

20-05-2022 12:50

Ozymandias +159568

Als Ten Hag tot het einde van het seizoen had gewacht kon hij nu waarschijnlijk trainer van Dortmund worden. Een club die veel beter bij hem past, waar de kans op slagen veel hoger was geweest en daarbij de ideale tussenstap richting Bayern was geweest.

20-05-2022 12:49

MNJ7 +8671

Ten Hag zit met de kerst thuis met een paar miljoen ontslag premie. Ook prima toch?

20-05-2022 12:55

Ozymandias +159568

Niet als hij daardoor zijn kans om bij een andere topclub te werken verliest. Ten Hag heeft niet de status nog het charisma om na een mislukte periode bij United direct weer zo'n kans te krijgen. Dan moet hij zijn status weer bijna geheel opbouwen en het krijgen van een tweede kans zal voor hem nog veel moeilijker zijn dan het krijgen van een eerste kans was.

20-05-2022 12:57

deeftherave +1048

Achteraf...Dat is toch met dat het altijd beter had gekund? Wie weet wilde hij dit sws heel graag, wie weet krijgt ie dubbele dan bij Dortmund, wie weet wilde ie kerst in Oldenzaal vieren 😉

20-05-2022 13:01

Daneman +1383

Met een dik gevulde kalkoen

20-05-2022 16:39

VoorAltijdNummer14 +25336

Ik lees het net. Wat zou hij godsgruwelijk balen! Hoe prachtig de United job op papier ook is, had hij bij BvB alles gehad wat zijn hartje begeert:

- Duitse clubcultuur en mentaliteit
- Mooie mix van jong en oud
- Een prachtig budget
- En bovenal geen toxic supersterren en een lager verwachtingspatroon

Wolfsburg, Schalke, Hoffenheim en Gladbach ook allen op zoek naar een nieuwe trainer. Zou niet raar opkijken als Arne Slot gecontact wordt. En we weten allemaal hoe hij met zo'n trein omspringt... -> ( - 'met', om=op) xD

20-05-2022 15:05

vandenhaas4 +15074

Manchester United >> Dortmund

Als hij bij Manchester United snel wordt ontslagen kan hij alsnog naar clubs van het kaliber Dortmund. Andersom niet.

Na een eventuele succesvolle periode bij Manchester United heeft hij de clubs voor het uitkiezen.

20-05-2022 16:36

Slang +14994

Goede speler, zou zeker een toevoeging zijn als we niet bezet waren. Ontzettend slimme speler aan de bal met bovengemiddelde techniek, zeker voor zijn fysiek. Maar denk niet dat hij in deze selectie nodig is of je moet Klaassen weten te lozen

20-05-2022 12:47

behangdelul +32550

Liever de Ketelaere dan

20-05-2022 12:46

Suarez16_ +9176

Een Ajax vriend uit Belgie zegt dat het een goede speler is en beter aan de bal dan Klaassen, maar dat hij nog een grotere draaicirkel dan Alvarez heeft en de snelheid van Blind. Maakt me nou niet heel enthousiast.

20-05-2022 12:42

Slang +14994

Het is een beetje als Tadic ja, fysiek moet je niet verwachten dat hij andere er uit loopt maar hij is gewoon slimmer dan de rest op het veld en blijft ze zo voor

20-05-2022 12:48

Suarez16_ +9176

Tadic heeft alsnog wel een goede draaicirkel en is altijd nog sneller dan Blind. Hoef echt geen trage logge Belg die fysiek nog slechter is dan Daley Blind.

20-05-2022 13:15

DonAdam +2360

Vanaken zou in de picture hebben gestaan toen Donny naar United vertrok, maar Klaassen is gekomen als vervanger, dus ik zou hem nu niet meer halen. Zeker niet omdat Berghuis bij Ajax niet uit de verf komt als vleugelaanvaller en daarom een rol op het middenveld heeft.

Die laatdunkende opmerkingen zou ik temperen; vanaken is een goede speler. We hebben het hier over een Belgisch international en Belgie is nog steeds een niveautje hoger dan Oranje. Voor ons is het WK leuk omdat we meedoen, Belgie strijdt mee om eremetaal.

Belangrijker dan de speculaties rondom een transfer is dat Schreuder een zeer goede indruk heeft achtergelaten bij Brugge. Dat is zeer goed nieuws.

20-05-2022 12:39

Kingoffdatoilet +17145

Lol België heeft wat goede voetballers maar vanaken is pure opvulling in de selectie van België

20-05-2022 16:19

Spielmacher +10695

Ik zie liever Taylor, Kudus en Klaassen, Ihattaren, Quinten Timber, Fitz-Jim, Berghuis en Tadic strijden om plekjes op het middenveld. Niet doen, geen betere speler dan wat er nu is en loopt jeugd in de weg.

20-05-2022 12:37

Robertini +39141

Lijkt mij niet echt een verbetering tov Klaassen of Berghuis. Ik zou het niet doen.

20-05-2022 12:35

DeHeerVanDeMeer +25176

Leuke speler voor de Ajax amateurs op zaterdag.
Voor het middenveld en voorhoede moeten we Taylor en andere jeugd voorrang geven.
Alleen echte toppers en buitenkansjes kopen.

20-05-2022 12:33

Harrier Du Bois +38747

Ligt eraan wat er vertrekt voordat dit aan de orde komt, echt geen slechte keus als er op het middenveld spelers vertrekken of jong spelers worden verhuurd. Maar hoe het nu staat, overbodig

20-05-2022 12:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.