[Update] RTL: Avondlockdown blijft gelden tot en met 14 januari

door Bart Veenstra 35

[Update] RTL: Avondlockdown blijft gelden tot en met 14 januari

door Bart Veenstra 35

Laatst geüpdatet

Het demissionair kabinet zal dinsdagavond 'zo goed als zeker' bekendmaken dat de avondlockdown met drie weken wordt verlengd. Dat schrijft Het Parool dinsdagochtend.

De verlenging van de avondlockdown betekent dat de meeste winkels en horeca hun deuren om 17.00 uur moeten blijven sluiten. Sporten blijft na 17.00 uur verboden. Het advies blijft verder om thuis maar vier gasten te ontvangen, ook met kerst. Bovendien denkt het kabinet erover na om de kerstvakantie voor basisscholen een week eerder in te laten gaan.

Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames daalt, al liggen de aantallen nog altijd hoog. Maandag werden er 13.833 positieve tests gemeld. Het OMT vreest bovendien een snelle opkomst van de omikronvariant. Deze variant zou nog besmettelijker zijn.

Gevolgen voor Ajax

De coronamaatregelen hebben ook gevolgen voor Ajax. Op dit moment geldt de avondlockdown tot en met 18 december. Met de aanstaande verlenging van drie weken - tot en met 8 januari - betekent dat dat Ajax ook de wedstrijden van 19 december (uit tegen Feyenoord) en 22 december (thuis tegen Fortuna Sittard) zonder publiek zal spelen.

Bovendien ligt ook de A-categorie van het amateurvoetbal stil. Dat betekent ook dat de jeugdteams van Ajax voorlopig niet in actie zullen komen in competitieverband. De jeugdspelers van Ajax kunnen wel blijven trainen (tot 17.00 uur) en bovendien is het mogelijk dat er tussen clubs onderling oefenduels worden ingepland.

Update - 13.55 uur (14 december 2021) - RTL: Avondlockdown blijft gelden tot en met 14 januari

RTL Nieuws meldt dinsdagmiddag dat de avondlockdown blijft gelden tot en met vrijdag 14 januari. Eerder verschenen berichten dat de avondlockdown met drie weken verlengd zou worden, maar dit lijken er nu bijna vier te gaan worden.

De verlenging van de avondlockdown heeft na de winterstop voor Ajax (nog) geen directe gevolgen. De eerstvolgende wedstrijd na de winterstop wordt op zondag 16 januari gespeeld. Ajax gaat dan op bezoek bij FC Utrecht. Of er publiek welkom is bij die wedstrijd, zal in de komende weken gaan blijken.

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Gunstig bij de wedstrijd tegen kakkies. Ook wel zo prettig voor Berghuis. Ik voor zie wel tijdelijk stilleggen wedstrijd wegens vuurwerk dat over de rand van de kuip wordt gelanceerd. Uitslag? 1-3

15-12-2021 11:04

AFCA020! +6117

En een paar van die hersenloze die weer inbreken in hun bouwval wat men stadion noemt. Dus de wedstrijd zal idd stilgelegd worden. Hoop dat die eencellige zich gewoon kunnen gedragen (ook in aanloop naar het potje), maar dat zal wel te veel gevraagd zijn. Voor hun is dit het allerbelangrijkste wat ze meemaken, voor ons 1 vd 34 wedstrijden die gespeeld moeten worden om wederom kampioen te zijn.

ON:
Als we de lockdown regels toch tot 14 januari verlengen, hadden ze net zo goed nog een weekje langer mogen duren met Utrechty en Psv uit in aantocht 🤣😜

15-12-2021 12:03

Bc te P +22130

Eens met Noxin

15-12-2021 02:50

Noxin +15496

Misschien moeten de reacties onder dit soort berichten maar uitgezet worden. Ik word een beetje moe van al het moddergooien tussen voor- en tegenstanders van welk onderdeel dan ook in deze hele coronacrisis. Iedereen die persé z'n gelijk wilt halen en daarbij de meest onzinnige berichten typen, waar dan weer onzinnige reacties op komen. Want blijkbaar is iedereen of een wappie of een schaap. Er is geen middenweg. Laten we het over voetbal hebben. Is veel leuker. Morgen Barendrecht uit, altijd lastig.

15-12-2021 01:02

Ajax The Best +16518

We spelen thuis 😉

15-12-2021 02:41

Newbee34 +6720

Jammer 16 Utrecht uit had ook best zonder supporters gemogen.

14-12-2021 22:47

UfoPiloot +493

Wedstrijd van as zondag extra belangrijk. Mocht het met Omikron uit de hand lopen en ze staken het seizoen weer dan krijgt PSV die eerste plek en win je niet dan speel je volgend jaar lekker EL.

14-12-2021 20:18

JariJari +15237

Nee hoor er zijn onvoldoende wedstrijden gespeeld. De uitslag van vorig jaar zal dan gelden voor de Europese tickets.

14-12-2021 20:45

Amp +37644

"ik leg me niet neer bij de vrijheid om niet te vaccineren". Dat zegt genoeg

14-12-2021 19:29

eenAjaxfan +20328

Nee, je vergeet een stukje... en dát zegt genoeg.

14-12-2021 20:47

Amp +37644

Nee, want ook dat stukje geeft aan dat hij alleen maar aan vaccineren denkt en toe wil naar dwang. Dat jij dat niet wil snappen, of juist wel en net zo eng bent, dát zegt genoeg

14-12-2021 22:22

eenAjaxfan +20328

Jij hoort blijkbaar wat je wilt horen. ik hoorde duidelijk een goeie reden om wel te vaccineren. Maar ja, het is echt eng he, zo'n prikje halen.

14-12-2021 22:42

Amp +37644

"jij hoort blijkbaar wat je wilt horen. Ik hoorde duidelijk..." hahahhaha man man man, en dan een ander betichten dat ie wil horen wat hij wil horen

15-12-2021 13:37

eenAjaxfan +20328

@meneer Hogervorst: O ja, dit klinkt echt logisch... Lekker overal tegen aan blijven schoppen, dan komen we er vast lekker snel van af.

15-12-2021 16:32

eenAjaxfan +20328

@Amp: Ok, daar heb je misschien een punt. Maar wij verschillen duidelijk van mening over wel of niet vaccineren. Ik kan echter slecht tegen mensen die bepaalde (stukjes van) zinnen uit een lang verhaal trekken, om maar hun gelijk te halen.
Tot nu toe heb ik geen steekhoudende argumenten gehoord en/of gelezen om niet te vaccineren. Dus ga ik dat 3e prikje halen.
Zo heb ik ook nog geen goed beargumenteerde reden gehoord waarom de regering deze crisis zogenaamd in stand zou houden.
Maar goed, laten we het hier alsjeblieft weer lekker over Ajax hebben... Ik heb weer zin in een leuke "wedstrijd" vanavond.

15-12-2021 16:45

Amp +37644

Ik heb inderdaad een punt daar. Dat wij verschillen van mening is ook duidelijk, snap niet waarom dat een probleem is. Ik heb ook nog steeds gren steekhoudende argumenten gezien waarom de regering(en) in vroeg stadium deed dat er niks aan de hand was en zo de rode loper uitrolden voor corona in het land, en plotsklaps alles plat legden. Ik schrijf nergens dat de regering deze crisis in stand houdt. Wel dat meneer de demissionair minister wel erg geilt op zijn macht en ten koste van heeel veel mensen vol wil laten spuiten. Nu komt ie weer met die booster is echt nodig want die eerste twee vaccins verliezen na x aantal maanden heel wat aan sterkte. Nadat eerder zelfs een tweede prik volgens hem af te raden was. Net zoals die vaccins absoluut niet tot tweedeling of beperkingen zouden leiden. Als je alleen over ajax wil praten raad ik je aan niet meer op anderen te reageren als het niet over ajax gaat

15-12-2021 18:52

Pietsnot +15019

Had wel verwacht dat deze corona discussie om 17.00 zou worden gesloten.

Ben na alle inhoudelijke argumenten wel geswitcht. Neem nu ook een anti vaxer. Alleen nog even kijken hoe ik dat dodelijke vaccin nu uit mijn lichaam krijg!

14-12-2021 19:00

MrPink +81746

Heel hard snuiten.

14-12-2021 19:04

JariJari +15237

Daarna nog maar een keer verlengen dan en Utrecht en PSV uit zonder publiek 🤣

14-12-2021 17:26

Sven Heida +1384

Ach het was maar drie weekjes nog even doorzetten ,het stopt pas als je zelf stopt niet eerder .

14-12-2021 17:23

ajax4ever001 +18479

alsof die lockdown van een paar uurtjes helpt

14-12-2021 16:55

InOvermarswetrust +3003

Preventieparadox

14-12-2021 17:58

InOvermarswetrust +3003

Ik zeg niet dat Hugo altijd gelijk heeft hoor. Integendeel. Maar mijn bronnen zijn geen pseudovirologen op internet en is ook geen huis-tuin-keukenwiskunde. Maar misschien is dat wel een preventieparadox-paradox-paradox…

14-12-2021 22:31

Pietsnot +15019

Als het niet helpt kun je het altijd uitbreiden he.....

14-12-2021 17:05

WantAmsterdam +116101

Nee heeft nog nooit gewerkt, das ook de reden dat dan een echte lockdown komt. Of je doet het juist of helemaal niet. Maar politiek werkt anders. Altijd die pseudocompromissen en halve dingen waar niemand iets aan heeft.

14-12-2021 17:56

Pietsnot +15019

Een groot probleem is dat veel mensen zich nergens aan houden. Dat weten wij allemaal. Bij mijn kinderen op school en op de kinderopvang lopen 9 op 10 te hoesten met groene snotneuzen als je op staat en in de horeca kijkt houdt echt niemand meer ruimte dan voor corona. Toen de maatregelen werden versoepeld ging iedereen all the way. De files waren langer dan ooit.

Het is echt alles of niets. Die halve maatregelen werken gewoon niet als dat de mentaliteit is

14-12-2021 18:47

WantAmsterdam +116101

Precies, dit is iets wat in sommige culturen echt anders is, vooral in asiatische landen zoals Korea of Japan. Maar bij ons heeft dat niet veel nut want niemand houdt zich eraan.

14-12-2021 19:27

mgtow +22318

Dat zijn culturen waar de gemiddelde inwoner een soort buklaaf is. Dat is gewoon onze cultuur niet.

14-12-2021 22:08

MichelAngelo66 +22258

Volgens mij heeft 110% van de bevolking al anti lichamen. 85% is gevaccineerd en met al die besmettingen is de rest ook al aan de beurt geweest en heeft corona gehad. Of die besmetting cijfers moeten niet kloppen, maar opgeklopt zijn. Het zal toch niet?

15-12-2021 02:26

WantAmsterdam +116101

Het ding is dat die anti-lichamen afnemen met de tijd, zowel bij vaccinatie als ook natuurlijke immuniteit. Dit is algemeen bekend. Ook de reden dat een keer spuiten niet genoeg is en je waarschijnlijk jaarlijks (of nog vaker) moet gaan.

15-12-2021 03:12

Pietsnot +15019

Misschien is het vaccinatieprobleem snel opgelost als we het verwerken in de coke en de pillen die dit land massaal snuift en slikt. Nog een beetje in de zoetstoffen en de transvetten. En de dekkingsgraad is zo 99%

14-12-2021 16:46

Pietsnot +15019

Over de bijwerkingen van die producten maakt trouwens niemand zich zorgen, terwijl daarvan wel al ruim voldoende bewijs is verzameld dat het je volkomen sloopt... Maar dat ter zijde

14-12-2021 16:47

Pietsnot +15019

Zou wel fijn zijn als ze gewoon deur aan deur komen ipv andersom

14-12-2021 16:58

Pietsnot +15019

Gewoon veel te veel mensen die zichzelf veel te belangrijk vinden. Je bent maar 1 spermazaadje van de miljarden. Toevallig kom jij net op planeet aarde, daar mag je max 120 jaar leven en dan is het over. De 13 miljard jaren ervoor was je er niet. En de eeuwigheid er na ook niet. Wat maakt het nou uit allemaal. Iedereen doet zo moeilijk. Booster dit. Antivax dat. Begrijp echt niet waarom iedereen zo principieel doet. Slechtste wat er kan gebeuren is dat je dood gaat, is dat dan echt zo erg??

14-12-2021 17:02

Pietsnot +15019

Ja maar de booster moet binnen 9 maanden anders vervalt ie. Europese regel

14-12-2021 17:13

JariJari +15237

1. Ja
2. Mogen we dan niks doen please? Dan kunnen we gewoon dood gaan aan covid (lol, right as if 🤣)

14-12-2021 17:24

Nick14 +25889

Pietsnot

Interessante theorie heb je daar.

Dan kun je je ook afvragen wat het nu uitmaakt dat mensen sterven aan de Chinese griep.
Moet voor bejaarden en obesitas-patienten dan al 2 jaar de wereld ontwricht worden?

14-12-2021 17:41

Medoz +4322

@Pietsnot 17:02. En daar gaat mijn goede humeur van vandaag... Gelukkig zo een werkborrel achter het scherm.

14-12-2021 18:18

Amp +37644

Niemand heeft er moeite mee als jij dood neervalt. Maar laat een ander dat lekker voor zichzelf bepalen of hij/zij dat om wel/geen vaccin wil neervallen

14-12-2021 19:17

Pietsnot +15019

Artikel 11 geeft je volkomen gelijk

14-12-2021 19:52

mgtow +22318

Deur aan deur? En dan? Met geweld vaccineren? Ik wil nog wel eens uitschieten als de deur opendoe

14-12-2021 22:09

Pietsnot +15019

Nee, de deur aan deur is de service voor de 86 procent die wel willen. Hoef je niet steeds naar zon kutlokatie

14-12-2021 23:05

superajax +11476

zondag geen publiek dus,KNJB

14-12-2021 16:35

stefanwillem +12114

Je verwacht het niet hè

14-12-2021 16:33

thepower1990 +35726

Die hele discussie voor of tegen heb ik helemaal geen zin maar ik denk dat de eerlijke realiteit is dat niemand met dit kut virus beloftes kan doen voor de korte termijn laat staan voor de langere termijn.
Kijk naar Engeland, als je nou echt tegen alles bent zal dat toch je droombestemming zijn. Daar hebben ze dus gedaan wat veel anti's graag zien, de vrijheid gevierd alles los gelaten leren leven met het virus en daar klapt die nieuwe variant nu ook kiezelhard door de bevolking heen dat ze zelfs daar al weer aan de handrem moeten trekken. Hoe kut het allemaal ook is en we allemaal graag een schuldige zoeken om onze frustraties op kwijt te kunnen is er na bijna 2 jaar nog steeds geen land ter wereld die de perfecte oplossing heeft gevonden.

14-12-2021 16:26

Pietsnot +15019

Iedereen denkt altijd aan onze overheid als de club met mensen die problemen kunnen oplossen.

Alleen, sommige problemen zijn niet op te lossen. Ja, de tijd lost ze uiteindelijk op. Maar op korte termijn zijn alle oplossingen even onzeker en even kut. Veel doden, weinig doden, veel zieken, weinige zieken, veel economische schade, weinig economische schade, veel vrijheid, weinig vrijheid. Zeg het maar. Wat willen we, het begint al met iedereen wil iets anders en niemand weet wat de gevolgen zijn van oplossing A , B en C

Veel succes. K*nker maar lekker op Rutte en de Jongh. Zolang je je maar beseft dat er geen Wilders, Baudet, Jesse Klaver, Ploumen, Marijnissen of wie dan ook is die de zaak WEL recht zou trekken.

Niemand kan dat, letterlijk NIEMAND

14-12-2021 16:30

Pietsnot +15019

Ja, ik ben het met je eens dat het schandalig is dat letterlijk iedereen zonder strafblad een minister of kamerlid kan worden.

Wat mij betreft worden er voor die functies verplichte IQ testen en persoonlijkheidstesten ingevoerd. Je wilt toch graag dat de slimste 0,5 % van het volk de strategische beslissingen neemt van dit land en niet (met alle respect) de eerste de beste mavo-pet.

MAAR....op dit moment is dat helaas niet, we moeten het doen met wat er zit. Wat ik net voorstel wordt als zeer controversieel beschouwd, waarschijnlijk zelfs als niet-democratisch / facistisch.

Maar elk onderzoek wijst uit, dat naarmate het IQ hoger is de persoon sneller geneigd zal zijn in staat te zijn complexe problemen te overzien en te handelen met het oog op de lange termijn. Just saying...

14-12-2021 16:51

AvStern +5966

De enige reden dat Engeland weer een lockdown invoert is omdat Boris Johnson met omikronpaniek de aandacht wil verleggen van de illegale feestjes van zijn medewerkers, die heel Engeland restricties oplegden maar zich er zelf niet aan hielden.

14-12-2021 16:46

JariJari +15237

Niet kutvirus. Kutoverheid.

Ik heb veel liever het virus dan de overheid.

14-12-2021 17:25

Pietsnot +15019

Een overheid hem je sowieso. Dat is het enige gemeenschappelijke aan alle landen in de wereld. De 1 is waar meer democratisch, d ander war meer dictatoriaal. Maar baasjes die zeggen hoe het moet zitten overal

14-12-2021 18:51

Dusani +2276

waarom worden mijn reacties weggehaald????????

14-12-2021 16:11

MichelAngelo66 +22258

Heb je wel met je QR ingelogd?

14-12-2021 16:15

Dusani +2276

haha, zal dat het zijn, ik heb geen QR!

14-12-2021 16:17

Pietsnot +15019

Ik zie ze nog steeds niet...

14-12-2021 16:52

AvStern +5966

Zo blij dat ik me heb laten vaccineren en dat toen alles weer openging zoals beloofd! Van alle leugens van Rutte en De Jonge was dat wel de meest schofterige. Dat voetbalsupporters nu weer thuis moeten blijven komt ze ook wel goed uit, sociale verbanden helpen tenslotte niet als je een controlestaat wilt oprichten waarin iedereen tot een geatomiseerde consument verwordt. Ik laat me in ieder geval niet nogmaals injecteren.

14-12-2021 16:06

Cruijffthebest +13410

Die leugenaar van een Rutte zegt doodleuk voor de tv dat hij zoveel respect heeft voor de mensen in de zorg, alle zorg, maar vergeet even dat hij en zijn tuigkabinet iets meer dan 7 jaar geleden 100.000 mannen en vrouwen uit de zorg op straat heeft geflikkerd. Mijn vrouw werkt ook in de zorg en is elke dag 1,5/2 uur bezig met allerlei randzaken voor de cliënten, maar betalen ho maar. Er is een motie aangenomen voor een structurele salarisverhoging voor iedereen in de zorg, maar Rutte wil dat niet. Hoezo democratie? Wat een hypocriete leugenaar en Nederland wordt maar niet wakker. Nederland moet naar rechts en heel snel ook, echt rechts dan.

14-12-2021 15:56

Pietsnot +15019

Probleem is alleen dat een kwart van het totale Bruto Nationale Product nu al naar de zorg gaat. Een gemiddeld gezin met een gemiddeld salaris voor vader en moeder betaald niet alleen zorgpremie die elk jaar hoger wordt, maar ook nog eens zo'n 700 bruto per maand via de belastingen aan zorg.

Dat vinden we ook allemaal kut. Dus het is niet zo makkelijk als het klinkt, want als je nooit ergens een rem op zet lopen dat soort kosten ook straks de spuigaten uit

(Gewoon een tegengeluid, ben het verder niet heel erg met je oneens)

14-12-2021 16:19

MichelAngelo66 +22258

Er moet ook een enorme bezem door die zorg. Ik zie van dichtbij dat er zo verschrikkelijk veel geld verkloot wordt in die zorg. Het is allemaal stroperig, met veel teveel lagen management. Onnodige procedures, administratieve rompslomp. Gegoochel met medicatie merken. Er blijft zo verschrikkelijk veel geld aan d3 strijkstok hangen. Rot tot in de wortel.

15-12-2021 02:38

WantAmsterdam +116101

Je bedoelt de rechtse partijen die de belasting nog meer reduceren. Wie gaat die loonsverhoging van je vrouw dan betalen?

14-12-2021 18:34

Cruijffthebest +13410

Simpel, stoppen met al die zinloze miljarden naar Afrika. Dat doen we al 50/60 jaar en het helpt niets, ze zijn daar gewoon veel te dom en veel geld blijft hangen daar waar het niet hoort. Al dat geld kan je o.a. gebruiken voor de zorg. Ook stoppen met al die buitenlanders hierheen te halen, elke "asielzoeker" kost de belastingbetaler in totaal 600.000 Euro ja, echt. Nederland is door de jaren heen veel te sociaal geworden en dat gaat ten koste van de echte Nederlanders. Het is heel simpel: als ik mijn eigen gezin niet alles kan geven wat ze nodig hebben, dan kan ik mijn buurman niet helpen!!!

15-12-2021 09:06

Pietsnot +15019

Je kunt het helemaal uittekenen. Huidige Corona is met lockdown redelijk aan het indammen, maar een veel besmettelijkere variant komt steeds sneller op. Je wordt er waarschijnlijk minder ziek van, maar als een veel grotere hoeveelheid mensen ziek wordt blijft het alarm hoog op de IC's. Dus de lockdowns blijven nog even van kracht.

Ik zou maar niet te hard rekenen op stadion bezoek in de komende maanden. Heb volgens mij al eerder hier maart 2022 genoemd, en wat was ik verschrikkelijk optimistisch toen ik dat schreef

14-12-2021 15:51

WantAmsterdam +116101

Wordt je daar zoveel minder ziek van?

14-12-2021 18:42

Pietsnot +15019

De discussie is op zich leuk.
Maak me wel wat zorgen over de cohesie van onze maatschappij alleen...... Althans, de afwezigheid er van.

Je moet er niet raar van opkijken als over 50 jaar als we met wat meer afstand kunnen terugkijken op Corona en de gevolgen, dat de ziekte en de doden slechts het kleinste stukje schade opleverde.

We moeten nog maar zien wat de gevolgen zullen worden van de verruwing, de vele kampen, de psychologische schade aan mensen en kinderen. Zou zomaar kunnen dat we nu kijken naar zieken en doden en intensive cares, maar dat we straks in een samenleving leven die compleet is vastgedraaid en niet meer aan de gang komt. Dan krijg je hele andere scenario's, niveau van revoluties zoals de franse en russische revolutie. Dan in eens gaan die discussies die we nu voeren helemaal nergens meer om en kijken we elkaar raar aan hoe we het over zulke simpele dingen konden hebben terwijl de 'echte' grote dingen pal onder onze ogen plaatsvonden

14-12-2021 15:48

WantAmsterdam +116101

Onze voorouders hebben veel erger meegemaakt, mijn overgrootmoeder zelfs 2 wereld oorlogen. Die hebben het dan toch op de ene of andere manier gemaakt. Dus zal ooit goed komen.

14-12-2021 15:51

Pietsnot +15019

1 van mijn levensmotto's
"Uiteindelijk komt alles goed"

14-12-2021 15:53

Pietsnot +15019

Niemand in de geschiedenis van de mensheid heeft het beter dan wij nu. En maar klagen en k*nkeren wat we allemaal doen over hoe kut alles het is. Volslagen verwerpelijk zoals wij ons opstellen. We weten niets van lijden en ontbering. Voor ons is lijden als je nieuwe iPhone zonder garantie stukvalt op de grond. Dat is ons niveau helaas

14-12-2021 15:57

WantAmsterdam +116101

Precies Pietsnot. Zo is het. Zijn gewoon enorm verwend geraakt met letterlijk alles.

14-12-2021 16:13

WantAmsterdam +116101

Nog steeds niet hetzelfde als opgroeien in een oorlog. Hebben een hele sterke sociaal-staat, bijna overal in West-Europa, iedereen wordt enigszins opgevangen.
Daarbij is het nu niet erger dan het was bij de grote crisis 2008, daar verloren ook heel veel mensen alles.
En daarvoor zou je corona stimulus moeten krijgen. Geld zat eigenlijk. Maar tuurlijk krijgen die dan vooral bedrijven als Boeing. Iets met macht.

14-12-2021 18:31

Pietsnot +15019

Is ook afschuwelijk.

14-12-2021 18:39

thepower1990 +35726

Zoals ze dit jaar in de competitie spelen een absoluut geschenk dat de stadions voorlopig leeg blijven, dit wil je niemand live aandoen.

14-12-2021 15:42

hakimziyech +18246

Midden februari moet er publiek zijn. Benfica gaat eraan!

14-12-2021 15:07

MrPink +81746

Kakkies roepen nu dat Ajax-kakkies dan ook zonder publiek moet want niet eerlijk hahahaha

14-12-2021 14:32

Hetzijnmaar +5453

Reken er maar op dat het tot het voorjaar gaat duren, Eerste wedstrijd voor Ajax met publiek zal wel Benfica uit worden

14-12-2021 14:40

Jariking +5445

20 maart..zal erom hangen of we dan publiek hebben.

14-12-2021 15:31

Pietsnot +15019

Afgesproken, ook naar Ajax Feyenoord mogen ze niet. Deal

14-12-2021 15:40

Ajax The Best +16518

Ik begrijp werkelijk waar die hele discussie over vaccins niet. Als iemand dat nou per se wil, laat ze gaan. Het staat nog steeds een ieder vrij welk vergif dan ook tot zich te nemen.

14-12-2021 14:24

Ajax The Best +16518

@wantamsterdam, alleen al het idee over een plicht geeft aan in wat voor wereld we zijn belandt. Je gaat iemand verplichten om een niet werkende spuit te nemen met grote kans op bijwerkingen.
En nee, ik zal nooit zelfmoord plegen en nee ik zal die spuit nooit nemen. Degene die denkt die spuit in mijn arm te zetten wens ik veel sterkte

14-12-2021 14:37

WantAmsterdam +116101

Of, heel misschien, je weet er ook niet zo veel over en al die wetenschappers en dokters hebben wel een idee over wat ze het hebben?

14-12-2021 14:53

wijzijndebeste123 +163850

de wetenschappers die op tv komen hebben bijna allemaal een directe financiële band met de farmaceutische industrie (conflict of interest zoals dat heet). er is daarentegen een breed scala aan gerenommeerde wetenschappers en dokters zonder conflict of interest die buitengewoon kritisch zijn. die krijgen echter geen podium.

14-12-2021 15:01

WantAmsterdam +116101

Kijk bijna nooit tv. Dus weet niet over welke mensen jij het precies hebt. Die mensen die ik persoonlijk ken hebben dat niet.

14-12-2021 15:05

wijzijndebeste123 +163850

haha als die mensen niet zien dat t beleid vd overheid geen enkele wetenschappelijke basis heeft dan mogen ze zich geen wetenschapper noemen.

14-12-2021 15:08

WantAmsterdam +116101

Heb het nergens over beleid gehad. Ook de bekende virologen in Duitsland vinden dat beleid niks. Die vent hierboven had het over vaccinaties.

14-12-2021 15:10

Eurysaces +29527

Het is inderdaad jammer dat het laten vaccineren en het beleid van de overheid hand in hand lijken te gaan bij een bepaalde groep.
Dat is echt zonde van het werk van al die artsen en wetenschappers die hun best doen goede voorlichting te geven en de zorg staande te houden.

14-12-2021 16:01

Hansvz +790

Ik denk dat juist de meeste aandacht uitgaat naar anti vaxers. Zowel op straat als in de media. De stilzwijgende meerderheid laten ze niet horen. Deze overgrote groep is het al lang zat dat er een kleine groep is die zich niet wil laten vaccineren. Maar wel op vakantie naar verre landen, wel tattoos laten zetten, wel opgespoten lippen en andere lichaamsdelen. Dat is dan weer wel okay!

14-12-2021 16:27

WantAmsterdam +116101

Er was een corona protest in Wenen (waar ik familie heb), iedere tweede was of dronken, of doorboord of getatoeëerd LOL. Maar zeker, ze halen geen spuit vanwege het risico haha.

14-12-2021 17:30

mgtow +22318

@Hansvz: er zijn ook veel zonder prik die wel voorzichtig zijn. Daarbij hoort het bij onze rechtsstaat dat mensen een grote mate van vrijheid hebben. Dat hoort erbij en heb je te slikken.

14-12-2021 22:19

mgtow +22318

@wantamsterdam: hou eens op met die triest stemmingmakerij. Mensen wegzetten als minderwaardig op de manier dat jij dat doet is gevaarlijk.

14-12-2021 22:20

Nick14 +25889

Zeg AS, was jullie beleid niet dat coronadiscussies niet toegestaan waren en zulke topics gewoon dicht waren? Want ik zie de prikzwijntjes/spuitslaafjes/lockdownies alweer uit alle hoeken en gaten komen.

14-12-2021 14:13

Maurice Moss +3789

Nick! Snel, koop van je uitkering nog een paar stickers van Engel, hij moet nog 4k betalen aan Van Ranst.

14-12-2021 14:17

Nick14 +25889

Is dat die Van Ranst die laatst stond te dansen op een feest toen de rest van Belgie in lockdown zat?

Waarom is Van Ranst trouwens zo enorm dik?
Met zo'n pens loop je duidelijk een groot risico om uiteindelijk op de IC terecht te komen.

14-12-2021 14:22

Maurice Moss +3789

Gelukkig is obesitas niet besmettelijk.

14-12-2021 14:23

Dusani +2276

zegt iemand dat? domme niks zeggende reactie weer

14-12-2021 14:26

MichelAngelo66 +22258

Maar zorgt helaas wel voor enorme druk op de zorg. Te dik zijn is namelijk niet echt goed voor je. En weet je.....

Laten we daarom sporten na 17 uur verbieden. Laten we gewoon lekker niks doen aan de fastfood ketens, laten we lekker overal teveel suiker in flikkeren want dat is zo lekker verslavend en goed voor de omzet van multinationals als Nestle e.d.

14-12-2021 15:19

Pietsnot +15019

Wel erfelijk

14-12-2021 18:57

Jariking +5445

Censuur? Bah!

14-12-2021 14:48

Pietsnot +15019

Wat is er zes uur?

14-12-2021 18:58

YungInternet +3866

Haha je bent kwaad he?
Lekker voor je

14-12-2021 15:08

AFCACruijff14 +161448

Zeg AS, was jullie beleid niet dat coronadiscussies niet toegestaan waren en zulke topics gewoon dicht waren? Want ik zie de wappies alweer uit alle hoeken en gaten komen.

14-12-2021 14:03

MarLuuk76 +3557

AS heeft dit open gezet dan mag je blijkbaar reageren. Mits netjes dat jij het woord wappies er gelijk bij moet halen. Omdat je blijkbaar niet tegen die meningen van hun kan is triest. Je kunt ook zelf dit draadje overslaan toch?

14-12-2021 14:09

AFCACruijff14 +161448

Het is nog wachten tot er weer eentje Hugo de Jonge linkt aan zijn Feyenoordsupporterschap en dat daardoor de Kuip vast zondag wel open zou gaan. Dat is serieus het niveau van een deel van deze website.

En nog erger, mensen die gewoon serieus niks van de feiten weten maar heel graag rond gaan brullen hoe schandalig dit is, dat het maar griep is en dat je er toch wel mee besmet kan raken. Driedubbele facepalm is dat waard.

14-12-2021 14:12

Pietsnot +15019

Misschien moeten ze gewoon een apart Corona topic openzetten onder aan de pagina waar iedereen zijn hart kan luchten :D

14-12-2021 14:12

AFCACruijff14 +161448

Een mooie subpagina genaamd ajaxwappietime.com :P

14-12-2021 14:16

MichelAngelo66 +22258

Kan je de definitie geven van een wappie? Ik ben zo langzamerhand wel benieuwd namelijk.

14-12-2021 15:21

mgtow +22318

AFCACruijff14:

Je bent teleurgesteld dat je je vrijheid niet terug hebt. Maar kan je die aub niet projecteren op mensen die een andere medische(!) keuze maken. Dat is echt laag.

14-12-2021 22:23

AFCACruijff14 +161448

Als die andere mensen er niet voor zorgen dat wij langer in deze shit leven, dan was ik het met je eens geweest. Nu praat je gewoon complete bullshit.

14-12-2021 22:57

Maurice Moss +3789

Ik ben blij dat ik v.a. de kerst in Zuid-Frankrijk zit. Lekker alles open dankzij de pass sanitaire. Ook maar ff een boostertje ophalen daar, doen ze gewoon voor toeristen.

14-12-2021 14:02

MichelAngelo66 +22258

Succes met je boostertje. Over drie maanden weer?

Pass sanitaire.... god alle Jezus. Hoe vind je dat nu zelf klinken dat je overla moet aantonen dat je een vinkje op je telefoon hebt? Ik kan er met mijn pet niet bij bent dat je daar nog mee loopt te pronken ook.

14-12-2021 15:24

Maurice Moss +3789

Ik vind het hélèmaal geweldig dat we in een tijd leven waarin wetenschap en technologie ons een weg uit een pandemie bieden. Je zal in de Middeleeuwen geboren zijn zeg...

14-12-2021 15:56

MichelAngelo66 +22258

Die geweldige technologie van jou zegt alleen nul komma niks of jij gezond bent en iemand kan besmetten. Tot zover de uitweg.

14-12-2021 16:22

Wessss +349

Wat een tijd om in te leven, genieten.
Ik neem aan dat niemand dit zooitje ongeregeld nog serieus neemt en fijn van zijn/haar familie en vrienden zal gaan genieten met de feestdagen.

14-12-2021 14:01

MichelAngelo66 +22258

Natuurlijk man. Vier personen. Het is een advies, geen verplichting. Kunnen ze ook niet verplichten. Donder lekker op. Ik durf te wedden dat ze zelf een feest hebben. Ze vliegen zelfs naar New York om met allemaal Nederlanders een jaarlijks feest te hebben. Stond die Osterhaus met een glas champagne dik te doen. En maar met zijn vingertje wijzen. Pfff dat mensen nu nog steeds achter die flauwekul aanlopen is mij een raadsel.

14-12-2021 15:26

Aspers73 +3225

Kom op mensen...nog 3 weken 'to flatten the curve!'. We kunnen het. :)

14-12-2021 12:23

OuweDibbes +11865

Gemeente Gorinchem wordt verplicht 2000 asielzoekers van een opvang bed te voorzien maar 2000 extra bedden in de zorg is te moeilijk. Er liggen acuut 2100 mensen en 600 mensen op ic in de Nederlandse ziekenhuizen. Met 2000 bedden had alles open gekund maar helaas, prioriteit van onze overheid in een notedop.

14-12-2021 12:12

Maurice Moss +3789

Je vergeet de ic-artsen en verpleegkundigen, de apparatuur en geneesmiddelen die bij 2000 intensivecarebedden horen. Voor de rest prima vergelijking hoor 😂

14-12-2021 13:36

OuweDibbes +11865

Ach weer iemand die slim probeert te zijn.. We hebben apparatuur bij defensie plus het apparatuur wordt gemaakt door een Nederlands bedrijf door Phillips.

ICT artsen hebben we niet nodig maar verpleegkundigen, dus IC artsen slaat nergens op. We hebben er 2000 in opleiding, plus 1000 IC artsen, meteen stage lopen als verpleegkundigen en je hebt er 3000 bij. Tevens had je in lockdown 2 dat er corona tijd mensen thuis werden opgenomen met smart apparatuur en een halve dag uitleg. Dus halve dag uitleg volstaat wel maar kunnen we schijnbaar niet gebruiken voor mensen die in hen laatste jaar van hen opleiding zitten.

Oke Maurice, zo zie je maar, waar een wil is een wet.

14-12-2021 14:07

YungInternet +3866

Leuk zo cijfers bedenken. Eigenlijk zouden we dat allemaal gewoon moeten doen. Ajax heeft afgelopen weekend met 114-1 gewonnen van AZ

14-12-2021 15:12

AFCACruijff14 +161448

Het gaat natuurlijk niet om het aantal bedden maar om het aantal ic verpleegkundigen die er niet zijn. Als je dat niet snapt kun je beter de basisschool opnieuw doen.

14-12-2021 14:04

OuweDibbes +11865

Lees even verder boven... Misschien moet jij je niet schuilen achter je LOI cursus Management en denken in oplossingen en niet op date en spreadsheets.

14-12-2021 14:10

Eurysaces +29527

Nederland die zijn verantwoordelijkheid neemt voor vluchtelingen, prachtig toch? Mensen die het echt slecht hebben uit de brand helpen, mensen wiens probleem groter zijn dan het niet kunnen laten zien van een QR-code.
Snap trouwens niet wat dit met extra bedden in de zorg te maken heeft, of wil je die lege bedden in het ziekenhuis reserveren voor vluchtelingen? Redelijk creatieve oplossing..

14-12-2021 16:51

mgtow +22318

Ja die prikkies waren echt de oplossing... Eindelijk weer vrijheid. Oh nee wacht... 🤡

14-12-2021 11:57

AFCACruijff14 +161448

Dankzij die prikkies liggen vele mensen niet extra in een ziekenhuisbed of op de IC. Dat een vaccin je niet beschermt tegen het krijgen van corona weet iedereen en dat een boosterprik nodig is ook. Waarom negeren mensen gewoon hier structureel de feiten in een boosheid over maatregelen?

14-12-2021 14:05

MarLuuk76 +3557

Een feit is dat een virus niet besmettelijk is. Maar ja voor jouw geen feit want Reuters en de Nos zeggen wat anders.

14-12-2021 14:13

Ajax The Best +16518

Als je niet elke dag naar de Fabeltjeskrant kijkt dan weet je niet dat de vaccins niet tegen Covid beschermt en een booster ook niet. Dat was namelijk lange tijd wel degelijk hun verhaal. Alleen de trouwe kijkers "begrijpen" er iets van. De mensen die niet in de dagelijkse brainwash mee gaan begrijpen dat niet.

De vaccins zorgen overigens juist voor de druk op de IC's. Wel eens gevolgd hoeveel extra ambulances er elke dag rijden? Het is niet voor niets dat er zoveel oversterfte is, grotendeels door hartaandoeningen.

14-12-2021 14:18

YungInternet +3866

Ik vind dit serieus best wel eng man. De oversterfte komt door hartaandoeningen en die zijn veroorzaakt door het vaccin?

Rrrrrrright.

14-12-2021 15:14

Ajax The Best +16518

Lockdown de regering!

14-12-2021 11:31

Ajacied33 +36706

Een lege Klassieker, lekker hoor,maar niet heus. Wat een ellende man

14-12-2021 10:32

JaapStam +137021

Hou vol!!! We zijn er bijna!!!

14-12-2021 10:23

rsvh88 +5469

Bijjjjjjna

14-12-2021 10:57

Bjorn +12439

Clowns.. het ontbreekt aan visie en beleid. Schipperen mee met de waan van de dag.

14-12-2021 10:01

Markopantelic007 +3893

Weet je ik zou best kunnen leven met dit soort maatregelen, als ze bij het aankondigen ervan allemaal wetenschappelijk onderzochte onderbouwingen erbij presenteren. Maar dat doen ze niet. Waarom kun je niet in een restaurant eten na 17 uur maar daarvoor wel? Omdat Jaap zegt dat het werkt. Er is onderzocht hoeveel besmettingen er in voetbalstadia optreden. Heel weinig. Waarom mag er dan werkelijk NIEMAND in?

14-12-2021 09:54

Dennis129 +11883

Omdat ze ook er naartoe moeten. In volle metro's, bussen en treinen zitten. En voor de wedstrijd opgepropt in een cafe of bij de febo staan.

14-12-2021 10:44

EuforischeRealist +15558

Ow ja, want als je daar getest en wel voor een voetbalwedstrijd bent dan is dat gevaarlijk maar als je voor je werk of privé in zit niet of pas na 17.00 uur.

Zojuist doorgekregen dat ik voor de 7e keer het werk van een collega kan overnemen omdat hij is thuisquarantaine zit vanwege een snotneus van zijn dochter. Knettergek zijn ze 7x thuiszitten zonder dat er maar iemand positief getest is geweest daar.

14-12-2021 12:07

mgtow +22318

Lekker collegiaal! Succes daar.

14-12-2021 12:53

EuforischeRealist +15558

Het bericht dat echt niemand zag aankomen!

#tunnelvisie!

14-12-2021 09:31

paulis +10240

Weten we het nog, volgens onderzoek van Hugo's eigen ambtenaren zorgen lockdowns voor meer gezondheidsschade dan ze opleveren. https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10449037/kritisch-rapport-lockdown-bleef-in-tas-wiebes

Dit rapport werd compleet onder de tafel geveegd en op een klein berichtje op BNR na, verzwegen door onze onafhankijke media.

Just follow your leaders! Reken maar op geen publiek in de ArenA tot en met april.

14-12-2021 08:45

4-3-3 +3512

Onvoorstelbaar dat er nog steeds zo veel mensen zijn die denken dat Rutte het beste voor heeft met de belasting betalende burgers in Nederland. Hoeveel bewijs hebben mensen nodig?
Word wakker mensen!

14-12-2021 11:34

noppenkoning +41232

Weken roepen dat de scholen niet dichtgaan, en dan 4 dagen van te voren, we gaan toch dicht. 🤡

14-12-2021 08:43

JohnnieFlodder +496

Mark en Hugo mogen van mij voortaan lekker zelf vanaf 5 uur binnenblijven.
Scheelt ons weer die koppen op tv.

14-12-2021 08:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.