Steijn overwoog niet om 5-3-2 te spelen: 'Had met Berghuis en Bergwijn buitenspelers van topkwaliteit'

door Jon van Dam 154

Bron Rondo

Steijn overwoog niet om 5-3-2 te spelen: 'Had met Berghuis en Bergwijn buitenspelers van topkwaliteit'

door Jon van Dam 154

Bron Rondo

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn heeft niet overwogen om met een vijfmansdefensie te spelen bij Ajax, zo laat hij weten aan tafel bij Rondo. De oefenmeester kreeg veel doelpunten tegen met zijn team, maar vond zijn spelersmateriaal beter bij een 4-3-3-formatie passen.

'Ik heb niet overwogen om 5-3-2 te spelen omdat ik vond dat mijn buitenspelers - Berghuis en Bergwijn - van topkwaliteit zijn, zeker in Nederland', zo geeft de Hagenees aan. 'In combinatie met Brobbey, en daarachter nog Hlynsson, was dat voor mij geen optie. Maar met vijf verdedigers spelen is geen garantie dat je geen kansen weggeeft. Dat hebben we ook gezien', doelt Steijn op het uitduel met AZ.

Josip Šutalo werd afgelopen zomer voor zo'n twintig miljoen euro overgenomen van Dinamo Zagreb. De Kroaat slaagt er vooralsnog niet in om zijn stempel te drukken in Ajax 1. Steijn neemt de verdediger in bescherming. 'Wij hebben hem in de Nations League-finale gezien. Tijdens zijn eerste twee weken bij Ajax mocht hij niet spelen, alleen trainen. Richard Witschge en wij waren allemaal onder de indruk op dat moment. Maar in de wedstrijden zagen we totaal iets anders. Dat heeft met leiding te maken. Je hebt een keeper van 21 naast je staan, een back van twintig, Hato is zeventien. Nu met Henderson gaat dat wel wat beter.'

Steijn had veel contact met Van Gaal

Steijn geeft aan dat adviseur Louis van Gaal hem lang in bescherming heeft genomen. De oud-bondscoach zag een vertrek van Steijn niet zitten toen de voormalig trainer van Ajax de handdoek in de ring wilde gooien. 'Voordat hij adviseur van de RvC werd, heb ik veel contact met hem gehad. Ik ben een aantal keer bij hem thuis geweest en we hadden twee of drie keer per week contact. Hij bemoeide zich totaal niet met de opstelling, hij was een soort klankbord. Je vertelt hem wat je met de staf en spelers hebt gedaan. Wie je hard aangepakt hebt of met fluwelen handschoentjes. Hij zei dat hij het waarschijnlijk ook allemaal zo gedaan zou hebben.'

Registreer je bij Bezwaarmaker.nl en maak gratis bezwaar tegen je WOZ-waarde!

Lees meer over:
Plaats reactie

Schippersson +2475

Narcisme is gedrag dat wordt gekenmerkt door een overmatige focus op de eigen persoon en het eigen imago, egoïsme, fantasieën over invloed en macht, een niet-realistisch zelfbeeld en een gebrek aan gemeende empathie.

06-03-2024 11:52

AJAX020ADAM +6924

Berwijn Berghuis top lees is, ja Bergwijn kan een topper zijn, moet wel Wijndal terugkeren, dan heeft Ajax weer de beste linkerkant van Europa 🫣😛

06-03-2024 00:24

Godenzoon24 +15273

Genoeg artikelen en redenen waarom he5 niet gelukt was door Steijn. Alleen geen enkel zelfkritiek puntje dat het ook aan hem lag. Terwijl een matige trainer als Schip iig tot de 5e plaats is geklommen!

05-03-2024 19:10

Francisco81 +4295

Zit aflevering net ff terug te kijken. Los van dat van Basten steeds meer onzin begint uit te kramen. Begint ook echt beetje vervelend te worden ofzo. Wel mooie opmerking van Mulder tussendoor, we hebben de 2 slechtste trainers van Ajax aan tafel. Daarom zat van Basten ook zo ver in de reet bij Steijn.

05-03-2024 12:40

Barra +5529

Ja Marco begint echt vervelend te worden. Je zag ook echt dat Mulder zich aan hem begon te irriteren.

05-03-2024 12:52

Francisco81 +4295

Ja stoor me steeds meer aan van Basten. Los van dat hij loopt te preken over Ajax alsof hij weet wat er moet gebeuren terwijl hij zelf ook een ravage heeft achtergelaten. Maar ook een paar zogenaamd grappig willen zijn met dat Haags accent te imiteren etc. Vond hem de hele aflevering vreselijk.

05-03-2024 13:22

afcaslb80 +1464

Maar goed dat Steijn weg is, waardeloze trainer.
Berghuis en bergwijn zijn geen buitenspelers.
De selectie herbergt weinig spelers voor 4-3-3.
5-3-2 is waar deze selectie baat bij heeft. Maar dat eeuwige gelul over 443 ajax dna heeft je een champions league plaats gekost.

05-03-2024 12:32

Barra +5529

We zitten niet dik in de buitenspelers maar het 433 systeem was echt niet het grote probleem. We hebben net 1 westrijd gewonnen in een 532, maar de westrijd ervoor tegen AZ was complete drama. 532 is een systeem waarbij je niet van het voetbal uitgaat. Voor nu misschien even prima, maar volgend seizoen gewoon weer vol inzetten op 433.

05-03-2024 12:59

AFCAHoorn +22626

https://twitter.com/Lucasafca_/status/1764768798190490030

05-03-2024 10:56

Arnoud Keijer +55

Bergwijn is geen buitenspeler, maar meer een tweede spits (linksbinnen). Berghuis is meer een nummer 10 of 8, dan een rechtsbuiten. Beiden kunnen aan de flanken opereren wanneer daar de ruimte ligt, om vervolgens naar binnen te komen. Berghuis en Bergwijn zie je bijna nooit buitenom gaan, omdat dan de bal bij een voorzet geven voor hun zwakke been komt te liggen. Hun aanwezigheid in de selectie als reden benoemen om niet anders te spelen dan 4-3-3 is gewoon een bullshit argument. Sterker nog: hun aanwezigheid in de selectie is door mij en anderen juist vaak gebruikt voor het argument om niet 4-3-3 te spelen. Je hebt daar nu eenmaal de spelers voor (met name de backs), al is een 4-4-2 of 3-5-2 ook mogelijk. Steijn lult gewoon uit z’n nek om zijn straatje als slechtste Ajax trainer ooit schoon te vegen.

05-03-2024 10:42

TweeBenig2 +16103

Het allerergste is dat niemand die aan die tafel zat een kritische vraag stelde of durfde te stellen aan Steijn, zoals toen hij zei: "er zijn zoveel dingen fout gegaan in de voorbereiding". Les 1: dan vraag je geef eens voorbeeld. Vervolgens zegt hij: "dan wordt het een kansloze missie". Les 2: open vraag: Hoezo een kansloze missie? Dan gaat hij door over zijn relatie met Mislintat, dan begint hij een heel verhaal, maar geeft geen antwoord. Les 3: Dan zeg je: "Interessant" en vervolgens stel je de vraag nog een keer. Hij lult ook over zijn rijtje aangedragen spelers: Niemand die hem dan even onderbreekt en de vraag stelt: "Denk je dat het haalbaar was met het oog op de opdracht van Mislantat om de salarishuishouding op orde te brengen" oftewel les 4: doe eerst even onderzoek voordat je iemand gaat spreken, want een interview was dit niet. Verder zijn Van Bronckhorst, Van Basten en Mulder lekker door de mand gevallen als slaafse IQ- en EQ-loze meelopers. En ook niemand die hem stevig toespreekt wanneer hij begint "over dat wijf van Almere", maar dan zachtjes, bijna onderdanig zegt "die vrouw". Dat deze kerel een podium krijgt op notabene Ziggo.....

05-03-2024 10:17

Ajax14AMS +25205

Ze hebben wel gevraagd in hoeverre die spelers haalbaar waren en hij heeft wel benoemd wat er fout ging. (oa communicatie naar spelers toe, bv Ramaj)

Heb jij rondo niet gekeken ofzo?

05-03-2024 10:40

Hebbendiekip +4741

Jij bent echt die-hard Steijn Fan he. Komisch. Maar goed.

Steijn heeft tijdens de gehele uitzending gedaan alsof het aan alles en iedereen lag behalve aan hemzelf. Elke keer als ik dacht: Oh! Daar is de zelfreflectie. Kwam hij weer met een jaa maaaar. Ongelofelijk slap was het.

En maar dat continue terugvallen op, ja iedereen hier aan tafel weet hoe dat is, hoe dat werkt. Wat een gelul man. Zitten topvoetballers aan tafel, geen toptrainers.
Nee Gio is ook geen toptrainer, ookal is die mijlen veel beter dan Maurice Wijf Steijn.

05-03-2024 11:16

Ajax14AMS +25205

Ik heb Steijn nog 0x een goede trainer genoemd, verder dan je eerste zin ga ik dus al niet lezen want jij liegt gewoon.

05-03-2024 11:18

Hebbendiekip +4741

Ik zie je m overal verdedigen man. Als je m een goede trainer had genoemd was het al helemaal schandalig geweest.

05-03-2024 11:53

Ajax14AMS +25205

Echt onzin wat je zegt, in bijna al mijn posts zeg ik dat hij het slecht gedaan heeft.

Echter werkt Steijn als een rode lap op een stier voor velen hier, en dat is onterecht want hij is niet hoofdschuldige voor dit seizoen, bij lange na niet. Gewoon de verkeerde man voor de job (die sowieso al onmogelijk gemaakt werd door Mislintat).

Ik nuanceer die idiote opmerkingen die ik hier lees, dat hij het allemaal expres heeft gedaan en dat hij een narcist is en weet ik het wat. Dat zijn gewoon rare en onjuiste reacties, hoe maakt mij dat een Steijn-fan?

05-03-2024 11:58

TweeBenig2 +16103

Dus jij vindt dat er flink is doorgevraagd en hem een paar feiten onder ogen te laten zien? Serieus? Ze hebben niet eens onder z'n neus gewreven dat het al eind maart 2023 duidelijk was dat De Vrij bij Inter zou blijven: https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/stefan-de-vrij-en-inter-op-hoofdlijnen-akkoord-over-nieuw-meerjarig-contract~a23a1a3c/ Let wel, Steijn was toen niet in beeld bij Ajax, tenzij je andere informatie hebt. Overigens, als je bevestigt dat je op wintersport met Gordon bent geweest, ben je sowieso af. Twee huilebalken bij elkaar. Bovendien start hij n.a.v. Ajax-Utrecht eerst met te zeggen dat hij die spelers kent en later in het interview was dat weer niet het geval. En telkens als hij zegt dat ie iets fout gedaan heeft zegt hij eerst 'ik' er snel wij van te maken. En die zelfgenoegzame Van Basten en Van Bronckhorst zijn ruggengraatloos en steunen die lulhannes. En maar janken dat hij pech gehad heeft. Van Basten schept er gewoon plezier in om altijd maar negatief over Ajax te zijn. En wat Steijn dan doet: is een bondje sluiten door te zeggen over Van Basten en Van Bronckhorst, die volstrekt onvoorbereid daar zitten: "dat weten deze mensen ook hoe het gaat, even fris worden dus dan kun je naar Ibiza". Dat werkt bij domme mensen die dat niet doorzien. En dat zalvende van vd Goot dat hij zoveel steun heeft van de voetbalgemeenschap, walgelijk. Kom op zeg, en dan vraag je mij of ik wel gekeken heb?

05-03-2024 16:23

Ajax14AMS +25205

1. Feiten onder ogen laten zien? Hij heeft hem gezegd dat hij op punten de slechtste trainer in clubhistorie was. Een erger feit kun je hem niet mee confronteren.
2. Hij had het erover dat hij de Vrij had aangekaart, kreeg daarna de vraag of zijn lijstje (dus ook met namen als Ziyech, Schouten, Isco, Dest, Lang), een realistisch lijstje was. Het antwoord daarop was 'ja' en NIET op de vraag of de Vrij haalbaar was dus waarom haal je dat uberhaupt aan?
3. van Bronckhorst en van Basten weten dat toch ook gewoon beter dan mensen die nooit een profclub getraint hebben? En wat boeit het nou of je thuis op de bank of in je vakantie-huisje die potten terugkijkt? Het is alleen voor de beeldvorming onhandig. (dat maakt ook oa dat ik dat hij een onmogelijke situatie NOG erger heeft gemaakt door zulke keuzes te maken). Echter is het helemaal niet ongebruikelijk om in een interland periode er even tussenuit te gaan, dat doen spelers en trainer wel bij meer clubs.
4. Wintersport met Gordon was een TV-interview ofzo, dat moet hij lekker zelf weten.
5. Steijn heeft ook steun uit de voetbalgemeenschap, omdat zij weten dat de aankopen veelal niet voldoen en dat Mislintat vanaf het begin Steijn zijn werk eigenlijk al onmogelijk had gemaakt.

Dan vraag ik jou dus weer, heb je gekeken? Want ik betwijfel echt of jij die hele uitzending wel gezien hebt, of je keek met een enorm vooroordeel.

06-03-2024 00:47

TweeBenig2 +16103

Hoe kan ik Rondo niet gekeken hebben als ik deze reactie geef? En ja, ik vind Steijn de goorste baggersoort, ook al heb ik hem in het begin het voordeel van de twijfel gegeven.

06-03-2024 11:03

Ajax14AMS +25205

Omdat wat je zegt nog steeds nergens op slaat, tenzij je met een soort haat naar die man hebt zitten kijken.

Als je er open en eerlijk in gaat en dan die uitzending kijkt was het helemaal niet zo erg.

06-03-2024 23:19

MPAjax +8394

Het ging over het gehele interview en dat de kwaliteit van journaille net zo laag is als de meeste scheidsrechters uit de eredivisie.

Waar jij het over hebt is je eigen onderwerp, start dan je eigen comment ipv antwoorden met je eigen comment, dat klopt niet, bedoel je gaat niet in op waar hij het over heeft. Denk dat je dan geen discussie had die nergens over gaat maar je eigen discussie met mensen die willen hebben over waar jij het over wilt hebben.

07-03-2024 16:11

Ajax14AMS +25205

Mijn originele reactie is "Ze hebben wel gevraagd in hoeverre die spelers haalbaar waren en hij heeft wel benoemd wat er fout ging. (oa communicatie naar spelers toe, bv Ramaj)

Heb jij rondo niet gekeken ofzo? "

Hoe reageer ik niet op dat bericht? Je moet leren lezen.

07-03-2024 19:29

MosesD +14643

Als van Basten er zit dan kijk ik al niet eens. Die is niet serieus te nemen en blaat maar wat. Als trainer een pannenkoek, als analist mogelijk een nog grotere.

05-03-2024 12:47

LukaLitmanen +81964

Berghuis heeft altijd op 10 gestaan hoor bij Ajax, Mauries.

Bergwijn meer twee spitsen supysteem

05-03-2024 09:58

Ricoteb +53174

Quizvraag: hoe vaak heeft Steijn met de “buitenspelers van topkwaliteit” Bergwijn en Berghuis op de flanken gespeeld? Dus wedstrijden dat beiden als buitenspeler speelden?

Meteen een vervolgvraag, reagerend op het stukje “In combinatie met Brobbey, en daarachter nog Hlynsson, was dat voor mij geen optie”. Hoeveel wedstrijden is Hlynsson onder Steijn in de basis begonnen op de 10 positie achter Brobbey?

05-03-2024 09:42

GAjax31 +16055

Dus zelfs met een aantal spelers die hij zelf van topkwaliteit vindt, presteerde hij het om laatste te staan met Ajax. Dat is ook knap.

05-03-2024 09:36

rood-wit-hart +2278

Steijn vertelde hoe hij het aanpakte, en volgens hem zei Van Gaal dat hij het precies hetzelfde zou doen.

Wanneer ik Rembrandt als leermeester zou hebben, en ik vertel hem dat ik mijn schilderij zus en zo aangepakt heb en hij zegt dan 'dat zou ik ook zo doen', het eindresultaat desondanks voor geen meter op elkaar zou lijken. Het verschil tussen iemand die zijn vak verstaat en een wannabe.

05-03-2024 09:12

Omar +17166

Zowel Bergwijn en Berghuis renderen niet echt vanaf de buitenkant. Beide zijn natuurlijk een hoop snelheid verloren nu ze wat ouder zijn geworden. Vooral voor Bergwijn is zijn beste positie wel echt hangend achter de spits

05-03-2024 08:32

Ajax14AMS +25205

Bergwijn is 26 ofzo hoe bedoel je in vredesnaam snelheid verloren omdat hij ouder geworden is???

Als je nou zegt omdat hij in spiermassa is aangekomen kan ik nog zeggen oke, dat kan, maar dit slaat nergens op

05-03-2024 10:42

Jww +2306

Hij bedoelt waarschijnlijk dat Bergwijn wat babyvet heeft gekregen?

05-03-2024 12:57

Omar +17166

Heb je ooit Bergwijn bij PSV zien spelen? Totaal andere speler

05-03-2024 15:54

fanvooraltijd +6797

Die Top spelers ,Brobbey ,Bergwijn ,Berghuis en Taylor lieten je anders vreselijk in de steek . Die mannen voelden zich de vedettes ,gingen niet voorop in de strijd maar vertikten het om druk te zetten en mee te verdedigen . Een top speler helpt het team ,zij lieten het team zakken !

05-03-2024 08:19

leeke +10391

O dus jeugdspelers hadden voorop in de strijd gemoeten,doen ze nog steeds niet hoor. Dus wat wil je nou vertellen dan

05-03-2024 08:38

Sampaoli +39158

Blij met de teksten over Sutalo. Het zit er dus wél in. Het zijn positieve tekenen als hij op trainingen indruk maakt op staf en medespelers plus hij bij zijn vorige club en de nationale ploeg niveau heeft laten zien.

Persoonlijk vind ik het echt heel matig tot nu toe. Slap, onzeker, hoge foutmarge en hij oogt verdwaald. Maar het moet er nog in zitten.

05-03-2024 08:18

MalleEppie +15110

Een van de velen die lijdt aan de afwezigheid van automatismen en tactiek in het team.

05-03-2024 08:25

Sampaoli +39158

Tweeledig, toch? Het is beide: hij presteert matig en maakt fouten die ongeacht tactiek niet gemaakt mogen worden én er zijn verzachtende omstandigheden zoals aanpassingstijd, gebrek aan automatisme en een tactiek waarin hij niet in zijn kracht komt.

05-03-2024 08:31

leeke +10391

Dar is Schip toch voor omdat erin te slijpen.kan je nagaan hoe slecht die wel niet is

05-03-2024 08:40

MalleEppie +15110

Jawel, maar individuele fouten komen vaak voor als spelers geen duidelijkheid krijgen betreffende afspraken in het veld. Vergelijk Blind bij ons met bij Girona bijvoorbeeld, trouwens ook de eerste die destijds tegen Schreuder opstond en zei ''jij moet ons vertellen hoe je moet drukzetten!'' waarop hij eruit gekegeld werd door Alfred.

05-03-2024 08:55

JoeBlow +8162

Met zo’n opmerking diskwalificeer je jezelf als meest ervaren speler overigens wel enorm.

05-03-2024 09:11

AjaxHoorn +32989

Ik heb ook nog wel het vertrouwen in Sutalo. Maar wat hij laat zien slaat idd nergens op.

05-03-2024 09:02

Ajax14AMS +25205

In mijn lijstje met miskopen HOORT hij bovenaan, maar gek genoeg elke x heb ik ergens nog het idee...

"het zit er toch in, hoe dan???"

Ik denk alleen dat het er bij Ajax niet meer uit gaat komen. Daarvoor is er dit seizoen teveel mis gegaan en zijn beide kanten niet meer blij.

05-03-2024 10:46

ijzerchef +3135

Hij heeft gewoon een last van zenuwen. Kwam in een gruwelijk slecht team terecht waar hij de instructies niet begreep waardoor hij in een vicieuze cirkel kwam.

Nu het wat beter staat kan hij zich hopelijk omhoogtrekken.

05-03-2024 09:04

Slang3 +45786

Hij speelt gewoon niet in zijn kracht bij Ajax. Tegen AZ was hij als laatste man prima, won al zijn duels en hoefde niet op te bouwen. Zo was het bij Dinamo ook, iemand naast hem die de opbouw deed en hij was de laatste man.

Na wissel Gaaei moest hij opbouwen en zette AZ hem vast (zoals bij Sanchez), hij is een te grote twijfelaar. Dat twijfelen zal ook wel versterkt worden door de stapels kritiek en het fluiten als hij de bal op safe speelt.

Zoiets er uit halen kost tijd, maar kan zeker wel getraind worden. Kijk bij Brighton, je gaat me niet vertellen dat JP van Hecke de beste passer is. Maar als hij steeds 3 afspeel opties heeft over 10 meter afstand maak je vanzelf de goede keuzes

05-03-2024 09:45

YugoVik +33100

Vertrouwen en vorm gaan samen, als de vertrouwen er niet is dan is de vorm er ook niet..

05-03-2024 10:04

Ajax14AMS +25205

Maar Sutalo is van nature onzeker, dat merk je aan alles.

Dan schommelt die vorm dus, zeker bij Ajax waar je na 2 slechte potten (terecht) bekritiseerd wordt, veel te erg.

05-03-2024 10:47

YugoVik +33100

Nu kaplan, mannsverk en henderson er zijn, daardoor gaan we een andere Sutalo zien

05-03-2024 10:49

Ajax14AMS +25205

Ja maar voor zijn geld en salaris verwacht je een leider, dat is hij totaal niet.

Voor mij is het klaar bij Ajax. Als je een relatie begint met een vrouw die de kwaliteiten hebt die jij zoekt in een vrouw, maar je merkt er niks van en je hebt steeds kleine ruzietjes al vanaf dag 1, dan ga je er toch ook niet mee verder?

Denk dat Sutalo zijn status bij Ajax al dusdanig besmet is, (ook door zijn eigen toedoen, want hij speelt ECHT slecht) dat het nooit meer goed komt en hij nooit met vertrouwen kan spelen. Het is een beetje een onzekere gast.

05-03-2024 10:44

MarcoB1971 +4776

Steijn probeert zijn eigen straatje schoon te vegen. En geeft Maduro een trap na, wat Steijn niet op feiten baseert maar op gevoel. Als je geen feiten hebt dan moet je iemand niet schaden.

05-03-2024 08:12

leeke +10391

Nee idd,vandaar dat Ze bij AZ ook wisten hoe Ajax zou spelen,Maduro is gewoon een achterbakse lekkende rat

05-03-2024 08:41

MarcoB1971 +4776

en waar zijn je feiten dat hij een lekkende rat is. Iets roepen is 1 maar iets onderbouwen is 2, dat ontbreekt nogal eens op deze site. Veel emoties dat is logisch, maar menen beschadigen omdat je een gevoel hebt....

05-03-2024 09:42

leeke +10391

Gisteren rondo niet gezien,of zuigt Steijn dat ook uit zijn duim,Toen was er ook al sprake van lekken van Maduro(zoals ook bij die psycholoog). En dat kwam toch ook van Maduro.

05-03-2024 09:45

Ajax14AMS +25205

Hij zei over het psycholoog verhaal "dat kun je 1 op 1 natrekken denk ik ja" of iets soortgelijks toen het over die pyscholoog begon en hij kreeg de vraag over Maduro.

Toen zei hij dat zoiets altijd een welles-nietes verhaal wordt dus je weet het nooit 100% zeker, maar Maduro had hem eerder ook al wat geflikt wat toen zelfs oversloeg op de spelersgroep (wat precies wilde hij niet zeggen), maar daarom lijkt het hem dat Maduro betrokken was bij het psycholoog-verhaal.

05-03-2024 10:52

leeke +10391

Ach je kan het nagaan dat het ook zo is he,jammer dat het gebeurde maar het gebeurd bijna overal

05-03-2024 10:56

MarcoB1971 +4776

Nee hij gaf aan dat hij het bijna zeker wist maar geen feiten had

05-03-2024 11:10

leeke +10391

Nee is moeilijk he,niemand zal zijn bron veraden .maar wel aanemen dat Steijn al die tijd met de telegraaf samen spande (zonder fijten te hebben) nou 1+1 =2

05-03-2024 11:20

Ajax14AMS +25205

Er is feitelijk daarvoor al iets soortgelijks gebeurd waar Maduro heb een mes in het rug stak. Het is dus niet op basis van voorgevoel, maar op basis van wat Maduro vlak ervoor al geflikt had. (wat dat ook was, maar het schijnt overgeslagen te zijn op de spelersgroep, dus dat is niet niks)

05-03-2024 10:48

MarcoB1971 +4776

Als dat allemaal waar is wat jullie beweren dan zat hij niet meer in de technische staf. Neem dat van mij aan.

05-03-2024 11:11

Ajax14AMS +25205

Zoiets vroeg die commentator ook, toen zei Steijn dat het vlak voor zijn vertrek (1 a 2 weken) zou zijn gebeurd.

Na Utrecht (zijn laatste wedstrijd bij Ajax) gaf Steijn aan, omdat spelers ook bij corners niet eens leken te dekken enzo, aan dat hij twijfelde of hij de juiste man was om het nog recht te trekken, toen kwamen beide partijen tot de keuze uit elkaar te gaan.

Mocht de uitkomst van dat gesprek in het voordeel van Steijn zijn uitgevallen en ging hij verder, dan was Maduro ontslagen en vd Vaart erbij gekomen. Toen ze vroegen wat hij ervan vond dat zijn hele staf er nog zat zei hij: "goed"

05-03-2024 11:16

JoshuaSmits +9345

'mijn buitenspelers - Berghuis en Bergwijn - van topkwaliteit zijn, zeker in Nederland', zo geeft de Hagenees aan. 'In combinatie met Brobbey, en daarachter nog Hlynsson'

Alleen speelde hij zelf nooit op deze manier. 🙈

05-03-2024 08:04

JoeBlow +8162

En zeikte hij continue dat Mislintat hem geen rechtsbuiten had gegeven.

Die gast is zo’n droeftoeter.

05-03-2024 09:14

JoshuaSmits +9345

Ja, verschrikkelijk. Dat ze hem op tv, totaal kritiekloos, de ruimte gaven om zo los te gaan is echt bizar.

05-03-2024 09:25

AjaxHoorn +32989

Ik snap ook 0 van waarom van Gaal als verlosser binnen werd gehaald. Jaren geleden wilde we de fluwelen revolutie en zijn gedachtegoed weg hebben. Van Gaal poogde nog de macht te grijpen maar faalde. En vervolgens wordt de man hier onthaald als de held. Dan snap je er in mijn optiek geen reet van.

05-03-2024 07:25

FrancescosRavioli +15178

Omdat van Gaal simpelweg je beste levende optie is op voetbaltechnisch gebied.

Helaas sluiten de visies niet volledig op elkaar aan. Toch kent Louis Ajax als geen ander qua cultuur. Er zijn weinig anderen die het zouden kunnen doen.

05-03-2024 07:36

NoPants +7480

De fluwelen revolutie was niet om van gaal weg te hebben. De revolutie was al ingezet voordat van gaal er zat. De leiding destijds probeerde van gaal neer te zetten om de achterban voor zich te winnen zodat ze hun baantjes konden behouden. Alleen was dat al veel te laat en is de status van louis in amsterdam niet hetzelfde als die johan.

05-03-2024 10:55

Artemio +31832

Berghuis is prima als rechtsbuiten tegen de nummer 8 t/m 18 van de Eredivisie. Wil je tegen betere teams dominant voetbal spelen moet je Berghuis niet als rechtsbuiten zetten. Daarvoor heeft hij te weinig kwaliteit om als rechtsbuiten te fungeren dat zag je wel in de toppers en de Europese campagnes.

Steijn had gewoon naar de kwaliteiten van de selectie moeten spelen en dus 5-3-2. Dat de selectie verkeerd is samengesteld ligt aan iemand anders.

05-03-2024 07:23

AjaxHoorn +32989

Berghuis is een goede meevoetballer in een team waar de bal snel rond gaat. Zodra hij het moet initiëren gaat het mis. Net als bij bv Vd Beek.

05-03-2024 07:26

FrancescosRavioli +15178

Sorry maar dit is echt een broodje aap verhaal.
Ik verguis Steijn tot op het bot. Maar 4-3-3 is in deze wel een goede keuze. Berghuis en Bergwijn waren z'n beste spelers en ook Brobbey gedijt goed bij een 4-3-3. Dat de mannen niet thuis gaven is een ander probleem. Steijn is gewoon een enorme eikel die z'n selectie te snel (overigens wel terecht) heeft afgeserveerd.

Hoewel Steijn een rat is. Is Mislintat dat idem dito. Ze hebben hun eigen vete over de rug van de club gespeeld en Mislintat heeft troep gekocht

Als je 11 aankopen doet en er slagen max 2 dan ben je gewoon je zakken wezen vullen. Zelfs van Basten deed het beter. Mislintst is gewoon een lul die z'n huiswerk niet heeft gedaan voordat ie naar Ajax kwam.

Als je een half jaar Ajax bekijkt en je ziet dat wij 4-3-3 spelen, de hele jeugdopleiding op 4-3-3 is ingericht en we het altijd van talenten moeten hebben, ben je wel echt een enorme narcist als je denkt hrt wiel dan opnieuw uit te kunnen vinden met 4-4-2 en 5-3-2 aankopen, want daarmee zeg je eigenlijk dat je de hele jeugdopleiding ook moet omgooien, rerwijl je slechts een passant bent.

05-03-2024 07:37

leeke +10391

Onzin wat je nou zegt,ook dan was hij totaal afgebrand. Hij heeft gewoon kut spelers gekregen,dat is de waarheid,of kijk je tegenwoordig niet meer. Er ia maar 1 speler van de 12 die iets toevoegd aan dit Ajax

05-03-2024 08:44

Ajax14AMS +25205

Als Steijn met 5-3-2 ging spelen kwam hij niet levend de Arena uit.

05-03-2024 10:53

Yeshyeshyall +10926

Volgende artikel over Steijn ‘Steijn zelfkritisch, tegen Ajax zeg je geen nee, maar ik heb het nivo natuurlijk niet’

05-03-2024 07:16

karlhof +4702

Met Bergwijn en Berghuis moet het middenveld van beton zijn. B&B vertikken het om mee te verdedigen. Doet denken aan Ling die met Schoenaker in zijn rug speelde. Schoenaker is nog steeds aan uitrusten van de kilometers die hij liep om Lings luiheid te compenseren.

Dit probleem speelt sinds de komst van Bergwijn. Twee aanvallers die nooit meeverdedigen is dodelijk voor een elftal en het middenveld wordt daardoor wedstrijd na wedstrijd overlopen. Daar ligt het eigenlijke probleem.

05-03-2024 07:09

Odysseus +14246

In het geval van Bergwijn klopt dit niet. Heel vaak verdedigt hij mee tot de middellijn.

05-03-2024 10:19

RuffRhythim +24837

Zes berichten over deze gast, stoppen nou hoor 😂

05-03-2024 07:07

Duke3D +3617

Dus hij ziet Bergwijn en Berguis als buitenspelers ?? 🤡

05-03-2024 06:35

Rockanje23 +37006

Ja, dat ziet iedereen binnen Ajax. Daarom is er ook geen rechtsbuiten gekocht afgelopen zomer en werd Conceicao verhuurd aan Porto. Voor het middenveld in een 4-3-3 systeem komen ze loopvermogen tekort, in een 5-3-2 zou Bergwijn de 2e spits kunnen zijn en Berghuis op de plek van Hlynsson kunnen spelen.

05-03-2024 06:53

leeke +10391

Wat zijn dat dan volgens jou...echt lachwekkend al die reacties

05-03-2024 06:54

Duke3D +3617

Bergwijn typisch spits voor in 2 spitsen systeem en puur voor op de counter ( voordat ie snelheid had ) en Berghuis een creatieve zwervende middenvelder. In mijn ogen is de buitsenspeler iemand die acties maakt a la Simon Tahamata,Schip, Tscheu la Ling etc etc. Benieuwd hoe jij dat ziet.

05-03-2024 10:14

leeke +10391

O daar heb je gelijk in,maar Bergjuis is totaal geen middenvelder,laat teveel zijn man lopen. Bergwijn is gehaald voor de linkerkant als buitenspeler,en Berghuis heeft dat bijna altijd gespeeld. Met wat Ajax heeft (en zoals alle posities zijn ingevuld door Mislintat) zijn het dus 2 buitenspelers bij Ajax.

05-03-2024 10:20

Duke3D +3617

Kunnen inderdaad twisten over hun rendement en aan de zijkant kunnen ze het minste kwaad. Liefst zie ik ze helemaal niet meer terug in de basis en neem ik volgend jaar afscheid van ze.

05-03-2024 10:43

leeke +10391

Zo denk ik er ook over,liever een Gods nu de kans geven ,en laten staan dan een Bergwijn,maar niet spelen is kapitaalvernietiging,dus denk dat zeker een Bergwijn gewoon blijft spelen na zijn herstel

05-03-2024 10:46

wijzijndebeste123 +163327

Louis van Gaal heeft zijn hele carrière laten zien een waardeloos bestuurder te zijn. Nu is hij ook totaal seniel geworden en wilde Steijn laten zitten terwijl we op degraderen stonden. Louis moet zsm vertrekken.

05-03-2024 06:16

Kryptonite +76738

"Steijn geeft aan dat adviseur Louis van Gaal hem lang in bescherming heeft genomen. De oud-bondscoach zag een vertrek van Steijn niet zitten toen de voormalig trainer van Ajax de handdoek in de ring wilde gooien."

Hartelijk dank Louis, daardoor hebben we dit seizoen helemaal weggegooid. Een blinde zag nog dat het niet meer goed zou komen tussen Steijn en de selectie. Je had hem direct van de hand moeten doen, dan hadden we mogelijk nog kans gehad op de 3e plek.

Dit soort verhalen bevestigen mijn vermoeden dat de mensen die nu aan de macht zijn bij ons allergisch zijn voor verandering en vernieuwing. De kans dat Pascal Jansen niet alleen voor vermaak steeds in de Arena te vinden is, is dan ook levensgroot. Wat een nachtmerrie.

05-03-2024 01:32

HendrikAjax +16830

Toendertijd zaten Beuker en Kroes er nog niet. De Technische directeur moet nog helemaal aangetrokken worden. De mensen die nu aan de macht zijn waren dat ten tijde van dit verhaal nog niet. Die laatste alinea lijkt me dan ook een beetje overdreven.

05-03-2024 07:28

AFCAjax_1988 +3755

Louis zou het NEVER zo gedaan hebben

05-03-2024 00:33

1991 +7787

Zou kunnen dat Steijn zich keurig aan het stramien heeft gehouden van Louis, alleen de inhoud van KKD niveau is geweest.

05-03-2024 00:39

leeke +10391

Dat is het nu nog steeds

05-03-2024 06:55

S_020 +4104

Pijnlijk om te beseffen dat zo'n waardeloos figuur als Steijn kennelijk voor altijd aan Ajax verbonden moet blijven omdat hij een paar wedstrijden Ajax 1 heeft "getraind". Dat hij als slechtste Ajax-trainer ooit de boeken in gaat, doet blijkbaar niet terzake. Eigenlijk zouden wij, Ajacieden, hem uit onze clubhistorie moeten wissen. Teveel eer voor zo'n minkukel. Gewoon er nooit meer over hebben, vergeten. Ik vrees alleen dat AS -omwille van clicks- tot in eeuwigheid van elke scheet van Steijn verslag zal blijven doen..

05-03-2024 00:20

AlexIbarra +19238

Zes keer Maurice Steijn bij de laatste 7 artikelen.
Die 7e is de vaste rubriek Geruchtenmolen.

Is dit niet iets te veel eer voor deze recordtrainer?

05-03-2024 00:09

Tommyshelby +128514

Zoals verwacht, LvG voegt niks toe, hij zag Steijn als zijn eigen projectje. Puur als interessantdoenerij.
Een goede bestuurder is het nooit geweest. Hooguit een goede trainer. En hij heeft nog wel eens een slachtoffer gemaakt als bestuurder in het verleden...

Onthef die man uit z'n functie. Vind het ook raar om meerdere jaren met van Praag door te gaan, dat leken mij hooguit oplossingen tot einde seizoen.

05-03-2024 00:09

AjaxHoorn +32989

Exact. Doet meer kwaad dan goed.

05-03-2024 07:23

Ron403 +6470

Het is toch allemaal oude jongens krentenbrood, dat is tegenwoordig het enige vereiste om binnen te komen bij Ajax. Als je binnen de kliek van bekende zaakwaarnemers of vriendjes van de T valt dan gaat er (helaas) een rode loper voor je uit.

En even voor de duidelijkheid: dit doet niks af aan wat Van Gaal en Van Praag voor de club hebben betekend.

05-03-2024 08:02

Dolblij +44984

Als Louis alles hetzelfde had gedaan dan had hij een strandstoel op Ibiza gehad. Gezwam van Mauries.

05-03-2024 00:04

MVG +16469

Kom op AS, gaan we nou echt 20 artikelen wijden aan 1 interview met deze enorme mislukking van een trainer?

04-03-2024 23:54

letsvencook +13054

Vgm gaat dit over de aflevering van rondo. Worden best veel verschillende onderwerpen aangekaart op verschillende momenten, snap het enigzins wel

05-03-2024 00:02

Dolblij +44984

@MVG: Dacht hetzelfde daarstraks 🤔. Volgens mij is AS nu op de helft.......

05-03-2024 00:05

Indy2 +15254

Heel droevig om te lezen wat er in het artikel over onze Louis van Gaal staat. Bij mij waren er al wat langere tijd twijfels, maar nu is het duidelijk:
Louis van Gaal, die ooit een fantastische trainer was, is nu de weg volledig kwijt.

04-03-2024 23:53

letsvencook +13054

Was altijd al een fantastische trainer, alleen geen goede bestuurder/td.

05-03-2024 00:03

danny006 +478

Ik heb niet overwogen om 5-3-2 te spelen omdat ik vond dat mijn buitenspelers - Berghuis ...

Goed bezig Stein,, berghuis is een middenvelder geen buiten

04-03-2024 23:45

Ajax14AMS +25205

Dat snapt iedereen, maar Mislintat heeft vakkundig al onze rechtsbuitens de selectie uit gewerkt...

Tadic die daar vorig jaar speelde, Conceicao... Tja dan blijft Berghuis over.

04-03-2024 23:49

WantAmsterdam +116038

Tadic speelde in de competitie precies 6 keer als RB, Conceição speelde nauwelijks, Kudus (onze meest gebruikelijke RB) heeft die niet uitgewerkt, die wilde vertrekken. Berghuis was in de laatste wedstrijden van het seizoen 22/23 onze rechtsbuiten.
Alsjeblieft, zet je niet altijd zelf voor schut.

04-03-2024 23:54

Ajax14AMS +25205

"Tadic speelde in de competitie precies 6 keer als RB"
Dan speelde hij er toch? Er staat duidelijk dat hij daar speelde, niet dat hij vaste rechtsbuiten was. Heb je wel goed gelezen?

Dat Conceicao een meer talentvolle, en geschikte rechtsbuiten is voor Ajax dan Berghuis ziet ook iedereen behalve Mislintat, en ja, ook vorig jaar was dat te zien.
Dat Kudus ging was prima, maar Conceicao en Tadic kwijt zonder daar (direct) geld voor te krijgen was een enorme fout.

Kortom, jij zet jezelf voor lul, niet ik. Mislintat moest een rechtsbuiten kopen. Nu is de meest geschikte rechtsbuiten Berghuis, het is niet anders.

04-03-2024 23:57

WantAmsterdam +116038

Hahaha niet te bevatten, je bent gewoon een karikatuur, met afstand de ergste hier. Het is toch duidelijk dat Steijn in Berghuis een RB zag en dat hij weinig vertrouwen had in Chico?
Man, je bent gewoon niet meer mijn moeite waard.

04-03-2024 23:59

Ajax14AMS +25205

Dan is hij ook fout, zo simpel is het.

Maar ik blijf erbij dat een goede TD dan zegt: nee, Conceicao blijft. Berghuis is beter op 10 en ik denk dat Chico kan doorbreken.

Uiteindelijk gaat de TD over de selectie en niet de trainer. Beoordeel daar de TD dan ook op.

ps. als Steijn zei ik wil hem houden had Mislintat toch niet geluisterd kijk maar naar oa Klaassen

05-03-2024 00:03

1991 +7787

Als er iemand gestoorde statistieken op papier had, dan was het Chico wel. Alleen dat heeft Sven waarschijnlijk gemist.

05-03-2024 00:23

Ajax14AMS +25205

Qua goals en assists was het nog niks maar hij heeft wel wat een Ajax buitenspeler nodig heeft...

05-03-2024 00:27

leeke +10391

Berghuis is geen middenvelder,laat constand zijn man lopen.heeft altijd als buitenspeler gespeeld, ook bij zijn oude club

05-03-2024 06:57

Hebbendiekip +4741

Deze man neemt zichzelf echt niks kwalijk het is ongekend. Wat een plaat heb je dan voor je kop zeg.

04-03-2024 23:44

Nr.10 +110990

Wat ik over van Gaal hoor ben ik niet blij mee. Die heeft nu wat te zeggen in de club en die wilde gewoon Steijn laten zitten. Je gaat toch weer vrezen voor het ergste wat betreft de aanstellingen van TD en trainer als je dit weer leest. Met Beuker heeft van Gaal ook al een bewonderaar binnen geloodst. Zijn grootste zwakte is zijn enorme ego, waarschijnlijk is Steijn ook flink in zijn hol gekropen, net als een Danny Blind, Patrick Kluivert of Edgar Davids. Dat mag Louis graag.

04-03-2024 23:38

Ajax14AMS +25205

van Gaal is een vak-man met verstand van zaken.

Elke Cruijff-bewonderaar kwijlen we hier om (en niet eens onterecht), waarom is het een probleem voor van Gaal? Als iemand verstand heeft van (Nederlands) voetbal is hij het wel.

Ik ben ervan overtuigd dat Kroes en Beuker geweldig werk gaan leveren. Nu nog de juiste TD en trainer vinden. Niet van die data-gekkies, dat moet een hulpmiddel blijven.

04-03-2024 23:51

Nr.10 +110990

Wat zeg je nou eigenlijk? Van Gaal wilde Steijn laten zitten, vind je dat getuigen van verstand van zaken? En de aanstelling van John van ‘t Schip? Beuker ook geen zwaargewicht, al kan ik die nog niet beoordelen, valt het wel op dat hij iemand is die volgens VI’s portret in elk gesprek over van Gaal begint.

04-03-2024 23:54

Nr.10 +110990

Zie dat je nu nog wat hebt toegevoegd. Beuker staat er juist om bekend dat hij veel gebruik maakt van ‘data’. En er is niemand voor wie ‘data’ iets anders is dan een hulpmiddel

04-03-2024 23:56

Ajax14AMS +25205

John van 't Schip als interim is een uitstekende keuze gebleken, wat lul jij nou?

Van 18e naar 5e met een kans op plek 4... Wat had jij verwacht dan?

VI moet je niet serieus nemen die zeiden dat we met Steijn Spierings het WK hadden kunnen winnen en meespelen voor EK winst. Beuker komt in elk interview over als een slimme man die weet waarover hij praat.

Steijn laten zitten was niet slim denk ik nee, maar dat is 1 foute inschatting (denken we, want we weten nooit hoe het zou zijn gelopen) tegenover alle andere goede dingen die hij gedaan heeft voor zowel Ajax als voetbal in zijn geheel.

05-03-2024 00:09

Sjaakvaak +26578

Hahaha Kroes en Beuker geweldig werk gaan leveren. Kroes is een veredelde zaakwaarnemer die nog niets heeft laten zien. Sterker nog, tot nu toe begint hij op een achterstand.

05-03-2024 01:38

Ajax14AMS +25205

Waarom een achterstand wat een onzin...

En Kroes heeft verstand van zaken, dat is gewoon zo. Zoek maar eens interviews met hem op.

05-03-2024 02:00

AjaxHoorn +32989

Ik heb persoonlijk contact met Kroes. Ik ben er nog niet uit of het een hele slimme goede man is of dat hij slim is met een gevoel van macht. Hij en zijn compagnon Kees hebben ook wel een dubieuze rol gespeeld medio juli 2023.

Voor nu positief.

Ze zijn overigens van de data. Kelvin de Lang gebruikt oa Football Manager. Onze Beukers houdt ook van de wetenschappelijke aanpak en gebruikt veel data.

05-03-2024 07:21

AjaxHoorn +32989

Gast onze interim TD en Beuker is 100 procent data man.

05-03-2024 07:22

Ajax14AMS +25205

Steijn filterde zijn aankopen op basis van die data, dan is het je belangrijkste hulpmiddel en dat is ook al fout.

Je gaat eerst met je oog scouten, dan zoek je in de data bevestiging van wat je al weet, Sven deed andersom.

05-03-2024 11:00

Ajax14AMS +25205

Filteren op data is een probleem.

Het is oogtest eerst, data om te bevestigen wat je gezien hebt.

Mislintat deed andersom, weet niet hoe het met deze gasten is.

05-03-2024 11:02

Ajax14AMS +25205

Hij is de AD van Ajax, tuurlijk voelt hij zich machtig. Mag toch ook?

Die man is erg slim en een echte Ajacied, die gaat echt niet machtspelletjes spelen over de rug van Ajax, zoals Mislintat (aankopen) en Steijn (zeuren in persco) dat wel deden.

05-03-2024 11:03

Nr.10 +110990

@ajax14ams.
Van 't Schip een uitstekende keuze gebleken? Jij hebt in februari en december ff geen Ajax gekeken?
Ik bedoel, ik snap dat je erover kan discussiëren, of het nou goed uitgepakt heeft of niet, maar om zo stellig te zeggen dat het een uitstekende keuze is gebleken en iemand anders dan maar wat lult.... nee, dat slaat ff helemaal nergens op.

Daarnaast vond ik het überhaupt een opvallende keuze. John van 't Schip heeft als trainer nooit een prestatie geleverd, hij is alleen aangenomen op basis van zijn naam en connecties. Dat vind ik dus zorgelijk, met het oog op toekomstige aanstellingen, zeker als je dan ziet dat Beuker dus ook toevallig iemand is die van Gaal kent en die een bewonderaar is van van Gaal.

05-03-2024 14:12

Ajax14AMS +25205

Niemand zou het veel beter doen als Schip nu. We staan 5e met een kans om 4e te worden. En we stonden laatste!

05-03-2024 14:31

Nr.10 +110990

Ja je kan dat wel herhalen, maar iedereen ziet wel dat dit een beetje gechargeerd is. We hadden wat wedstrijden in te halen, waaronder eentje van 10 minuten waarin we al voor stonden, en van 't Schip heeft een reeks makkies gehad. Kijk, ik vind ook dat hij dat goed deed in het begin, hij bracht rust en gaf spelers weer vertrouwen, en hij won wedstrijden, ook al was het dan tegen makkelijke tegenstanders. Maar ja, toen kwam de grootste schande van de eeuw, door de uitschakeling in de beker tegen amateurs (ok, hij was in Australië, maar het is onder zijn bewind). Daarna wonnen we wel weer een paar wedstrijden in januari en toen dacht ik: ok het gaat goed zo, maar even kijken in februari als we lastige tegenstanders krijgen. Nou... verloren van Heerenveen, gelijk tegen NEC, kansloos verloren tegen AZ, draken van wedstrijden tegen Bodo hoewel je met mazzel uiteindelijk doorgaat... Moet ik daar nou van onder de indruk zijn? Ik zie ook weinig tot geen verbetering in het spel.
Je kan totaal niet zeggen dat niemand het beter had gedaan, dat weet je helemaal niet. Feit is dat van 't Schip er niet in is geslaagd om echt progressie in het spel te krijgen, en feit is ook dat hij nergens eerder als trainer iets gepresteerd heeft.

05-03-2024 14:40

Ajax14AMS +25205

Ja maar dan geef je hem de schuld van potjes die zijn assistent heeft afgewerkt dat is oneerlijk.

Bottomline is trouwens dat het sowieso aan de selectie ligt en niet de trainer. Pas volgend jaar kan je structureel weer een beetje Ajax-potjes gaan verwachten als een groot deel van deze selectie verkocht is.

05-03-2024 14:42

AjaxHoorn +32989

Hier heb ik al voor gewaarschuwd.

05-03-2024 07:18

WantAmsterdam +116038

Twee spelers die eigenlijk helemaal geen (echte) buitenspelers zijn, maar juist in een aanvallende rol net achter de spits (zoals nu) goed uit de werf zouden kunnen komen.
En tuurlijk, H2/Overmars aankopen zijn weer topkwaliteit, terwijl allebei (en vooral Bergwijn, in minder mate Berghuis) tot december/januari ook ondermaats presteerden. Dat terwijl hij onder andere Ramaj, Mannsverk en Sosa al voordat ze een kans kregen onder de bus gooide.
Mijn haat tegen die man gaat zeer diep.

04-03-2024 23:35

Ajax14AMS +25205

Ten eerste is haat niet goed voor je, moet je mee stoppen.

Ten tweede heeft H2 wel degelijk beter gepresteerd dan Mislintat, en Overmars al helemaal.

H2 haalde Kaplan (beter dan Sutalo)
Conceicao (was een hele goede aankoop geweest als Mislintat hem niet de deur uit loodste)
Brobbey gehaald

En de miskleunen (Sanchez, Wijndal) zijn niet of nauwelijks minder dan Sosa en Gaaei.

04-03-2024 23:54

Amp +37579

Ga je nog reageren op de vraag wie sanogo naar arsenal haalde als scout ofniet?

04-03-2024 23:57

WantAmsterdam +116038

Wat heeft dit met mijn bericht te maken?
Maar verder, H2 hebben precies twee goeie aankopen gedaan, bij Mislintat zal dat getal waarschijnlijk minsten zo hoog uitvallen. Daarbij is Brobbey als aankoop niet eens te prijzen, gewoon een speler die sws al bij ons zat voor een veel te hoog bedrag gekocht.
Overmars is er mede ervoor verantwoordelijk dat we nu miskopen hebben, nul scouting. Daarbij haalde Overmars in zijn eerste jaren zelf ook zo goed als geen goeie spelers.

04-03-2024 23:57

Ajax14AMS +25205

Weet ik veel was maar een geintje zie ik eruit als een Arsenal superfan ofzo? Ik ben voor Ajax.

04-03-2024 23:58

Ajax14AMS +25205

Overmars heeft zijn mankementen maar na financieel gezond worden, finale EL en halve finale CL en allerlei prijzen mag je niet zeuren. Onmogelijk.

H2 heeft Bergwijn gehaald, die te duur was maar wel goed en zeker zijn waarde gaat bewijzen als we eindelijk weer een goede trainer hebben en het elftal loopt. Brobbey was goed, Kaplan was goed, Conceicao was ook goed maar totaal verkeerd gebruikt en te vroeg verkocht door Ajax.

Ik tel er dan 4, waarbij Bergwijn en Conceicao twijfel zijn. Nog steeds slecht trouwens, wat hebben wij er een potje van gemaakt afgelopen jaren zeg...

05-03-2024 00:01

WantAmsterdam +116038

Haha Bergwijn, speler voor 30 miljoen met 5 miljoen salaris die overal gezien zeer weinig heeft laten zien. Ja, Conceição is een twijfel (gaat bij ons nooit terugkeren) maar alle Mislintat aankopen zijn al afgeschreven?

Overmars had het geluk dat de competitie zo flut was toen De bOer 4 keer kampioen werd, maar goed, hij verdiend zijn credits natuurlijk, maar nu zitten we vooral dankzij hem weer in een ongezonde situatie. En niet te vergeten dat we van een bijna treble winnaar naar weer een Europese middenmoter/ondere subtopper zijn gegaan in de kortste tijd.

05-03-2024 00:08

Ajax14AMS +25205

Bergwijn heeft laten zien het in zich te hebben op het begin, onder Schreuder. Daarna viel het in elkaar omdat de gehele selectie in een vormdip terecht kwam, en toen mentaal in elkaar stortte.

Bergwijn is niet de leider die dan zijn ploeg op sleeptouw neemt, maar hij heeft bewezen dat als het lekker loopt hij de hele Eredivisie aan flarden kan schieten.

Conceicao liet zien bij Ajax te passen, liet flitsen zien, maar kreeg de kans niet zich dit seizoen te laten bewijzen. Avila, Gaaei, Sosa, Tahirovic, Akpom, Mikautadze en Sutalo hebben kans op kans gekregen en lieten allemaal zien OF het niveau niet te hebben, OF niet bij Ajax te passen, OF beide. Dat vind ik anders dan een Conceicao ja.

(over sommige van die namen op die lijst kunnen we het oneens zijn, want er zijn een hoop Mikautadze en Sutalo-fans hier bijvoorbeeld, maar je snapt de essentie van wat ik wil zeggen)

05-03-2024 00:13

WantAmsterdam +116038

HaHa kans op kans, Mikautadze heeft niet eens 4 hele wedstrijden in Ajax 1 mogen spelen, je bent een vreselijk mannetje gewoon.

05-03-2024 00:17

Ajax14AMS +25205

Hij heeft 9x ofzo mogen invallen, meer dan genoeg.

Een kans krijg je niet, die verdien je. Je bent volslagen idioot als je Brobbey (je beste speler dit seizoen) ernaast zou zetten omdat je Mikautadze 'een eerlijke kans' wilt geven terwijl die gast het VERTIKT om energie in de wedstrijd te leggen.

Het lijkt Amin Younes wel qua intensiteit. Hou op hoor... Vast een leuke techniek maar met zijn intensiteit kom je ook niet verder dan Metz.

05-03-2024 00:26

WantAmsterdam +116038

Ja 5 keer invallen is blijkbaar al meer dan genoeg, je zal het niet begrijpen.

05-03-2024 00:28

Ajax14AMS +25205

Had hij meer verdient? Vond jij de intensiteit die hij in de minuten legde die hij kreeg acceptabel dan?

Hij speelt bij Ajax, niet bij een bier-elftal in de vierde klasse. Hier wordt meer verwacht. Om mee te beginnen; intensiteit.

Dan kun je nog wel zo'n leuke techniek hebben en een degelijk schot, maar als je naam niet Messi is en je legt zo weinig intensiteit in de wedstrijd als hij doet, ga je nooit slagen bij een team dat CL ambieert.

05-03-2024 00:31

WantAmsterdam +116038

Ja hij had meer verdient, intensiteit is iets wat je vooral door speeltijd verbeterd.

05-03-2024 00:45

Ajax14AMS +25205

Ja daaag 😂, zo lust ik er nog wel een paar.

Loop eens naar je baas en zeg tegen hem: ik leg pas intensiteit in mijn werk als je me betere projecten geeft.

Kijken wat hij zegt, wat een oliedomme opmerking zeg

05-03-2024 11:04

WantAmsterdam +116038

Haha, diezelfde pas stelt wel andere op die net zo een lage intensiteit hebben en heeft daar geen problemen mee. Ook overdrijf je sterk.
Jij bent echt de laatste die het over domme opmerking moet hebben.

05-03-2024 13:54

Ajax14AMS +25205

Wie dan? Mikautadze legt by far het minste intensiteit in een wedstrijd, zowel aanvallend als verdedigend. Dat is een feit.

05-03-2024 14:03

WantAmsterdam +116038

Nee joh, dat is jou indruk. Daarbij hoeft een spits zich niet 90 minuten kapot te rennen. Voetbal is meer dan dat.

05-03-2024 14:05

Ajax14AMS +25205

Een Ajax speler moet kunnen drukzetten, hij doet dat niet. Ook niet in het ruimte creeeren voor anderen.

05-03-2024 14:21

WantAmsterdam +116038

Geen enkele Ajax speler zet normaal druk onder Schip en Steijn.

05-03-2024 14:47

Ajax14AMS +25205

Omdat ze dat spelletje niet beheersen. We halen allerlei spelers van het tweede niveau, van clubs die kick and rush spelen, counteren, en eigenlijk alles behalve het Ajax-systeem gewend zijn. Tuurlijk gaan zij niet kunnen drukzetten.

Daarbij komt dan nog eens dat de types die gehaald zijn geen Ajax-types zijn, voor posities waar we al goed bezet zijn (spits, linksbuiten), of die we niet eens hebben (wingbacks).

Kortom, de hele selectie-samenstelling klopt van geen kant. Ik heb het nog niet eens over het gebrek aan leiders en mensen die weten wat Ajax inhoudt gehad, en ook de kwaliteit buiten beschouwing gelaten. Eigenlijk is alles gewoon fout gegaan.

Als je een (goede) kok prei en kokend water geeft kan hij er niet opeens een goede soep van maken. De ingredienten moeten er zijn. Ajax heeft de ingredienten gewoon niet op orde.

06-03-2024 00:56

WantAmsterdam +116038

Nee, omdat Schip er niks van kan. Maar das de laatst reactie hier, je werkt me namelijk echt op de zenuwen.

06-03-2024 01:11

Ajax14AMS +25205

Clown. Je kan niet eens inhoudelijk reageren...

06-03-2024 01:15

FlyingDutchMan +17310

Zo te horen echt zinnige gesprekken met het luisterend oor Louis. Waarom ga je niet inhoudelijk op speelwijze in en over opstelling puzzelen met een klankbord, maar ga je koffie drinken en eens effe vertellen wie je hard hebt aangepakt.. Dan heeft zo'n contact echt een meerwaarde zeg, zouden ze ook een mop over Den Haag hebben gemaakt pff

04-03-2024 23:32

Ajax14AMS +25205

Eerst zeiken hier mensen dat Louis niet moest komen omdat hij wellicht op de stoel van de trainer zou gaan zitten en nu moet hij de opstelling en tactiek opeens gaan meebepalen...

04-03-2024 23:34

WantAmsterdam +116038

De mensen waren vooral kritisch op Louis omdat hij tot nu toe een waardeloze bestuurder is gebleken, hij was de hoofdreden dat Johan met de FR moest ingrijpen, en zelfs toen wilde Louis weer roet in het eten gooien.
Ik en andere hier zagen hem juist liever als interims trainer, omdat hij wel een goeie trainer is (zijn visie is inmiddels niet meer des Ajax maar ja, voor een interims baan had ik daar nog overheen gekeken).

04-03-2024 23:37

FlyingDutchMan +17310

Wat was het doel dan met Louis als klankbord? Meedenken is geen bepalen vriend, dat maak jij ervan. Beetje koffie drinken en over de Portugese zon lullen of verkondigt Maurice nou Louis als het orakel waarmee hij wekelijks deed sparren? Louis was het met mij eens en had hetzelfde gedaan, dus dan ligt het niet aan mij. Had hij beter met Andre van Duin kunnen koffie drinken, had Maurice nog kunnen lachen ook..

04-03-2024 23:37

Ajax14AMS +25205

Je kan met een legendarische trainer en een iconische man van Ajax over voetbal praten.

Ga je dan serieus als Ajax-trainer zijnde vragen: hey, wie zal ik er inzetten dit weekend? welke opstelling? wat voor instructies zou ik meegeven?

Dan lijkt je compleet ongeschikt. Waarom zou je dat in vredesnaam doen... Wat je WEL kan doen is zeggen "zo en zo heb ik het aangepakt, wat vind jij daarvan?"

04-03-2024 23:47

WantAmsterdam +116038

Je kunt hem gewoon om raad vragen, zo van “wat denk van dit systeem?” Of “wat vind je van deze speler in deze rol?” Je komt dan niet ongeschikt over, maar wel open voor andere meningen, en van Gaal is met zijn Cv als trainer ook zeker niet de minste.

04-03-2024 23:50

Ajax14AMS +25205

Tuurlijk maar dat is wat er wordt bedoelt met klankbord, tenminste, dat neem ik aan aangezien van Gaal in hun gesprekken gezegd zou hebben: "dat zou ik wel/niet zo doen of hebben gedaan"

Maar om hem nou een halve assistent te gaan maken zoals mensen hier suggereren... Dan lijk je compleet ongeschikt natuurlijk doet hij dat niet.

05-03-2024 01:08

Amp +37579

Oh, haal 'm aub terug, verlosser van gaal stond achter hem en zou 't zelfde hebben gedaan

04-03-2024 23:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.