'Schreuder miste beleving en betrokkenheid bij Blind tijdens zijn invalbeurten'

door NielsOpdam 411

Bron de Volkskrant

'Schreuder miste beleving en betrokkenheid bij Blind tijdens zijn invalbeurten'

door NielsOpdam 411

Bron de Volkskrant

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder miste beleving en betrokkenheid bij Daley Blind tijdens zijn invalbeurten. Mede hierdoor ontstond er een strijd tussen de trainer en een clubicoon. Dat schrijft de Volkskrant woensdagavond.

Volgens het medium botste Schreuder stevig met de 99-voudig international van het Nederlands elftal. Het gevolg daarvan is de contractontbinding van Blind, die dinsdag bekend werd gemaakt. 'Wat is er gebeurd? Schreuder zette Daley Blind, die in maart 33 jaar wordt, kort voor de winterstop op de bank. Er volgden drie gesprekken, maar die zorgden vooral voor verwijdering en verdere afdaling van Blind in de pikorde', schrijft de Volkskrant.

Het medium schrijft dat Blind zichzelf goed genoeg vindt voor een vaste basisplek in het eerste elftal van Ajax, maar daar dacht de trainer van de Amsterdammers anders over. 'Schreuder vindt hem in defensief en fysiek opzicht te kwetsbaar worden om altijd op te stellen. De trainer miste daarna beleving en betrokkenheid bij Blind tijdens zijn invalbeurten. Het werd een kwestie van: hij eruit of ik.'

'Schreuder wint dus deze slag. Maar de trainer verloor een hoop krediet bij de achterban'

'Schreuder wint dus deze slag. Maar de trainer verloor een hoop krediet bij de achterban', vervolgt de Volkskrant het verhaal. 'Voor zover dat nog kan trouwens, want na de belabberde eerste seizoenshelft van Ajax was daar al weinig van over.' De Ajax-fans roepen op sociale media namelijk veel op tot het ontslag van de oefenmeester.

Lees meer over:
Plaats reactie

Bijlmerboy93 +2521

Wij ook Alfred! Je bent niet alleen.

Als we met z'n allen "wij zijn AJAX, wij zijn de BESTE" willen blijven roepen, moet je totale toeweiding eisen van spelers en ze genadeloos aan de kant durven zetten. Ten Hag begreep dit als geen ander.

02-01-2023 15:10

PetrusKeizer +10739

maar liefst 3 gesprekken. ik denk dat trainer Cruijff het met 1 zou afdoen. Dit zou wel ns averechts gewerkt kunnen hebben.

30-12-2022 19:08

BillSplate +9695

Nou die beleving mis ik ook in de speelwijze die gedirigeerd wordt door Schreuder, maar die lambal mag gewoon aanblijven. De pot verwijt de ketel.

29-12-2022 23:55

3sterren +20205

Oefff, dat moet hebben gevoeld als een dolk van Promes in de rug van Daley Blind.

Mijn theorie: Assistent trainertje heeft zich voor het karretje laten spannen van Edwin van der Sar en/of andere directieleden en moest Daley Blind zo ernstig frustreren, dat die een vertrek zou forceren, zodat hij de 24 wedstrijden niet zou halen. Een besparing van een luttele 4.500.000 euro.
Dit kwam vader Danny Blind via via ter ore, dus weigerde hij vervolgens om terug te keren als lid van de RvC, wat aanvankelijk wel de bedoeling was.
Nu nog een paar onnodige verliespartijen en Ajax is weer echt terug bij af. Alle mooie Europese overwinningen van de laatste seizoenen nog slechts vage herinneringen van wat ooit eens was. Gelukkig hebben we de foto´s nog.

Johan Cruijff zou zich omdraaien in zijn graf.

PS in het veld had Lafred rood ontvangen voor laf natrappen op de enkels van Daley ...

29-12-2022 22:14

TontoKarnaggel +42501

Mijn theorie: Zelfs een zwaar falende schreuder kreeg langzamerhand door dat Blind gezien de shitload van tegendoelpunten niet meer te handhaven was in een 433 systeem en probeerde eens wat anders.
Blind vond dat niet leuk en gooide opzichtig zijn kont tegen de krib.

Ok, ok, veel verder gezocht dan jouw theorie maar hè, ik zeg ook maar wat...

29-12-2022 22:32

3sterren +20205

Ver zoeken, dat doen we toch allemaal wel eens van tijd tot tijd ; ) ? …

30-12-2022 16:32

Koekie87 +20967

Blind trapt toch ook na ondanks wat Schreuder allemaal wel niet verkeerd doet bij Ajax aangezien Blind met een of ander cryptisch bericht kwam om zijn afscheid bij Ajax bekend te maken en om ook afscheid te nemen van het Ajax publiek. Ook las ik ergens dat de vrouw van Blind reacties likte op social media van #Schreuderout. Weet natuurlijk niet precies wat daar waar van is maar als dit klopt dan gedraagt het kamp Blind zich ook als een stel kleine kinderen. Lijkt sowieso wel een kleuterklas als ik al die berichten zo lees en zou moeten geloven van zowel het kamp Blind als het kamp Ajax. Daarnaast geloof ik zelf nooit dat het de bedoeling was dat Blind zou moeten vertrekken bij Ajax maar als hij had gebleven is er waarschijnlijk wel aan hem duidelijk gemaakt dat hij vaker op de bank zou belanden en minder in de basis zou staan en heb zo het idee dat Blind het daar niet mee eens was aangezien zijn hele doen en laten tegen bijvoorbeeld Emmen. Dat hij zich dan te goed vind voor de bank bij Ajax dat mag hij vinden maar dan is het gewoon klaar voor hem bij Ajax ondanks zijn staat van dienst en wat hij allemaal wel niet heeft betekend voor Ajax aangezien niemand groter is dan de club dus ook Daley Blind niet.

30-12-2022 08:17

3sterren +20205

Mensen in het algemeen en voetballers in het bijzonder, handballers hebben daar om overduidelijke reden minder last van, hebben vaak een goede reden om na te trappen. En dat praat ik niet goed.

Daar krijgen ze doorgaans een rode kaart voor. Daaruit volgt meestal dan een straf, die een schorsing behelst van twee á drie wedstrijden. Afhankelijk van de hardheid van de tackel kunnen dat ook meer zijn.

Ik heb begrip voor de speler, ik heb begrip voor de scheidsrechter, ik heb zelfs begrip voor de tuchtcommissie, die ondanks bezwaren van de raadsman van de speler, toch de straf handhaaft.

Maar voor een trainer/coach die zijn spelers ook niet eens kan duidelijk maken dat ze in het teambelang moeten handelen, en daarom af en toe moet banken omdat de situatie daar om vraagt, daar trek ik de grens voor wat betreft begripvol zijn.

Het is één van de voornaamste taken van een trainer/coach om een speler voor zich te winnen. Naast nog een heleboel andere vaardigheden, die ik hier niet zal benoemen.

Aan de andere kant is het ook weer niet zó heel verwonderlijk dat A. Schreuder dat niet kan, aangezien hij niet eens een team kan samenstellen uit een getalenteerde selectie voetballers.
Misschien heeft hij moeite met het onthouden van de vele exotische namen.

Hoe dan ook, ik kies geen partij voor de familie Blind, maar Ik ben gewoon mordicus tegen Assistent trainertje …

PS Bestaat #schreuderout al ?

30-12-2022 16:31

Bijlmerboy93 +2521

Leuke complottheorie, of gewoon een combinatie van het feit dat Vader Tijd Blind heeft ingheaald en hij zichzelf te groot vindt voor de bank.

02-01-2023 15:12

ElFlaco +3648

Toch veel mensen die Schreuder begrijpen ineens…….
Ik zeg Daley bedankt het ga je goed. En velen begrijpen je wel!

29-12-2022 22:06

Schip +23408

Benieuwd wanneer Bergwijn mag vertrekken. Vergeleken met hem was Blind een beest.

29-12-2022 21:25

Rentokill +4607

Hoe zou het kunnen dat Blind vorig jaar onder ten Hag wel leverde. Dit Wk onder van Gaal ook leverde maar onder Schreuder niet?

29-12-2022 21:23

BillSplate +9695

Van Gaal speelde 5-3-2 dus veel defensieve zekerheid achterin, waardoor zijn tekortkomingen niet snel opvielen. Vorig jaar stond de organisatie bij ons ook beter met Mazraoui, Timber en Martinez achterin waar Alvarez regelmatig bij aansloot en met name de centrale verdedigers echt op elkaar en op Alvarez konden bouwen. Er was dus defensieve zekerheid ingebouwd.

Ook vorig jaar speelde hij ook regelmatig als een natte krant en vonden velen, waaronder ik zelf, dat Tagliafico veel meer kansen verdiende want Blind leverde gewoon echt niet. Het begon gênant te worden dat Tagliafico zo weinig kansen kreeg. Dit jaar is het zo gênant geworden dat Blind kansen bleef krijgen dat Schreuder een keer optrad door hem op de bank te zetten. Het team van nu is er niet klaar voor om de tekortkomingen van hem te verbloemen. Hooguit als we ook 5-3-2 gaan spelen, maar gelukkig doen we dat niet.

30-12-2022 00:02

Rentokill +4607

Jij vind dat Tagliafico onterecht niet speelde. Ten Hag koos voor Blind. De statistieken van vorig seizoen liegen er niet om. Dat Blind in een paar weken/maanden ineens oud en versleten is gaat er bij mij dan ook niet in.

30-12-2022 08:41

Babangida83 +23877

Onder Van Gaal leverde hij net zo min als onder Schreuder. Zie de 0-2 tegen Argentinië. Het viel wel minder op, doordat hij Aké vaak nog achter zich had staan, waardoor hij in minder grote ruimtes hoefde te verdedigen. Het meelopen met de man, Schreuders breekpunt met Blind, was echter nog steeds ondermaats en eigenlijk niveau kelderklasse.

31-12-2022 00:19

Bijlmerboy93 +2521

Haha, misschien als je het WK 2014 bedoelt.

02-01-2023 15:14

roodwit007 +14204

Tja wat verwcht je anders dan een vieze trap na , je verwacht niks anders van een schreuder

29-12-2022 20:22

SjakiedeWit +2636

Als een speler geen beleving toont, wegwezen. Goed gedaan dus van Alfred. Iedereen achter de coach van Ons Aller Ajax

29-12-2022 19:54

Aldek +5085

Sure Schreuder….

Goedkoop proberen te scoren….

Al was Blind kritisch prima ..

Zegt veel over Sxheuder dit… slechte leider

29-12-2022 19:07

TooGoodToBeTrue +1929

Dus Alfred ziet dat hij fysiek en defensief niet sterk is, maar stelt hem wel op als LB tegen bijv. Lozano van Napoli. Wie is hier dan verantwoordelijk voor Alfred?
Kijk Blind zal heus weten dat hij geen 22 meer is en hij is nooit de snelste geweest, maar als een speler met zoveel ervaring en de trainer dit beide weten dan lijkt mij de oplossing toch voor de hand liggen.
Zet hem op 6 met bijv. Taylor er naast en met de punt naar voren spelen. Zoals destijds met Schone en Frenkie. Daar heeft hij iets meer tijd, wordt verdedigend minder gevraagd en snelheid is amper noodzakelijk. Wat wel belangrijk is dat daar het spelgemaakt wordt. Laat Blind nou net in dat opzicht beter zijn dan welke andere 6 of verdediger bij Ajax op dit moment. Kijk de statistieken er maar op na.

Maar nee, Schreuder tyft hem eerst een paar keer voor de leeuwen tegen spelers als Lozano waar hij kansloos tegen is, dan gooit hij hem gelijk door naar 4de reserve en dan is het raar dat Blind als een zakhooi rondloopt. Het is werkelijk beschamend, beleid en getuigd van 0 creativiteit en oplossingsvermogend denken van de trainer. Liever Alvarez op 6 balafpakker die vervolgens de bal altijd breed of terug geeft. 2 Stilstaande spelers op 10 die nooit bereikbaar zijn. Tadic op Rechts en ga zo maar door.

Kijk je kan lullen van van Gaal wat je wilt. Die zag ook dat blind niet de snelste en niet de beste verdediger was, maar wel het spelinzicht en de aankomende passen in de 2de linie en die acteert daar op door gewoon standaard een speler neer te zetten die rugdekking geeft aan Blind en Blind betaald dat gewoon uit in assists en opgezette aanvallen. Zie daar wel oplossend vermogen en creativiteit.

Je kan ook stellen moet je alles wel aanpassen voor 1 speler, maar als je niemand hebt die ongeveer hetzelfde kan leveren dan moet dat dus. Want de spelers zoals Grillitisch en Bassey heb ik nog geen aanval zien opbouwen en die zijn mede gekomen op aanzeggen van Alfred. Dus als Alfred wist net als iedere Ajax supporter hier dat Blind oud wordt en langzaam is en verdedigend niet al te sterk meer is, dan had hij moeten handelen door of een vergelijkebare speler halen die het nog wel kan belopen en verdedigend beter is of een speler die blind aanvult, maar niet 2 spelers die minder zijn en ook niet aanvullen.

Ik zal wel weer gezien worden als Kamp anti Schreuder, maar volgens mij zeg ik niks geks. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat als hij dit ook aan H2 had doorgegeven dat hun hier ook wel iets van hadden kunnen vinden, maarja ik heb ook gelezen dat wij geen scouts hebben die scouten naar dat soort spelers dus tsja dat is weer een heel andere verhaal.

29-12-2022 18:13

Web +178830

Heel goed onderbouwend verhaal 👍

29-12-2022 18:50

TeringHenkie +28314

Blind bij V Gal speelde in een heel ander systeem!!

Daar had hij Ake nog achter hem en hoefde niet zo te verdedigen zoals bij Ajax in een 433 systeem.

Blind is nu totaal ongeschikt voor een 433!

29-12-2022 18:52

Web +178830

In het centrum naast Timber kan beter dan met Bassey
Maar ja die moest van het kamp Schreuder komen
Weggegooid geld

29-12-2022 18:58

TeringHenkie +28314

"Maar ja die moest van het kamp Schreuder komen
Weggegooid geld"

Tot nu toe vrees ik ook dat dat weggegooid geld is. Maar ook Blind op Lcv kon ook niet meer.

29-12-2022 18:59

TeringHenkie +28314

Maar het kan ook zijn dat Bassey zoveel in de problemen kwam door juist...Blind. Bassey zag steeds 2 tegenstanders op hem afkomen omdat Blind verzaakte.

29-12-2022 19:07

Heimwee +6704

Blind betaalde dat gewoon uit aan van Gaal bij de 2-0 van Argentinie. Je moet de dingen wel willen zien die er gebeuren. Blind tegen Argentinie 0 opgezette aanvallen en 0 assists.

29-12-2022 19:48

TooGoodToBeTrue +1929

Je zegt het precies goed. Je moet de dingen wel willen zien die er gebeuren.
Fout van Blind dat eerste tegen doelpunt, maar aan de andere kant wie verwacht die pass van Messi met nog 4 oranje spelers om hem heen en met zijn rug naar de situatie. Is gewoon absolute wereldklasse die pass die Messi geeft. Dan kan je Blind dat aanrekenen, maar je kan ook gewoon accepteren dat welke verdediger daar ook stond die pass er niet uitgehaald had.

Daarnaast was blind op dit WK betrokken bij 6 doelpunten 2 doelpunten en 4 assists. Alleen Robben, Sneijder en van Persie zijn deze eeuw bij meer WK goals betrokken, maar goed die kwamen ook verder.

Daarnaast zijn deze 4 assist ook een record voor Oranje op een WK. Geen enkele speler gaf meer assist dan Blind en staat daarmee gelijk met Bergkamp en Rensenbrink.

Zijn gewoon prima stats en voor die stats staat hij in het veld.

29-12-2022 21:42

Babangida83 +23877

Blind moet gewoon knijpen. Doet dat niet. Denk dat t wel goed komt. Is een dekkingsfout en op het hoogste niveau profiteren spelers daar van. Zou juist Blind moeten weten met al zijn ervaring.

31-12-2022 09:25

AjaxMiddelburg +2937

Lastige is dat er schijnbaar 3 gesprekken zijn geweest. Wie waren hier bij, wat was de toon, welke openingen zijn er geboden, was Hamstra erbij of vd Sar, hoe belangrijk was die clausule, heeft Schreuder gesprekstechniek voor een slecht nieuws gesprek enz enz. Heel lastig om een oordeel te vormen. Het gaat Blind echt niet om de poen. Blind, Tadic en.. zitten waarschijnlijk in de spelersraad en zullen hebben aangegeven dat door de tactiek het helemaal niet draait. En als de trainer dan niet luistert en je ook op de bank wordt gezet. Dan zal er op een gegeven moment iets breken of je nu een prof bent of niet. Als je alles plat slaat denk ik dat het begin van de competitie veel heeft verbloemd. Schreuder is geen coach voor een topclub. Grote coaches kunnen omgaan met teleurgestelde spelers. Ook ligt er natuurlijk een verantwoordelijkheid bij Blind maar dit is gewoon niet goed begeleid. Het proces van het einde van een carrière. Wees voor de start van de competitie al duidelijkheid. Enfin. We zitten nu te wachten op puntverlies en dan op het te late ontslag van Schreuder.

29-12-2022 17:52

Web +178830

Jij raakt precies waar het omgaat

29-12-2022 18:47

TeringHenkie +28314

Tadic en Schreuder hebben dezelfde zakenman...die vallen elkaar niet af!

29-12-2022 18:54

Orangesoul +5988

Jawel Tadic is het tactisch brein samen met zn zaakwaarnemer.. straks lepelen op een slinkse wijze Schreuder eruit en wordt Tadic speler/trainer, dat liet hij zien tegen Emmen.. Zoveel passie en beleving bij Tadic daar is Schreuder niks bij die hooizak. Tadic heeft niet voor niks een contract voor 6 a 7 jaar getekend. Tadic is Ajax!!!

30-12-2022 10:13

Babangida83 +23877

Kijk even Ajax- Liverpool eerste helft na. We speelden echt goed, hadden 2-0 voor moeten staan (ook kwaliteit). Toen verzaakte Blind echt 2x op heel amateuristische wijze. Stond het gelukkig maar 0-1. Wedstrijd erna stond Blind wissel. Helemaal terecht en aan zichzelf te danken.

31-12-2022 09:28

Amp +37639

Als je bepaalde spelers maanden laat aankloten, deze Europese wedstrijden prima vond gaan, glasgow een toptegenstander noemt, en na excelsior - thuis je gelijk wil halen... Hou dan aub op over beleving, inzet, motivatie, etc bij je spelers. En nee, ik behoor niet eens tot de daley-fanclub

29-12-2022 17:51

Kale +1204

Tja. Niet echt een fan van Schreuder en enorme fan van Blind, klinkt het toch een beetje als een onvermijdelijke gang van zaken. Blind gaat al een tijdje richting zijn pensioen, maar blijkbaar heeft hij dat zelf totaal niet door. Jammer. Hij had een mooier afscheid verdiend.

29-12-2022 17:15

DeWijsneus +25706

Okay je moet kiezen: of Blind kwijt of Schreuder. Zeg het maar.

29-12-2022 16:49

Ajax4glory +3263

Schreuder moet oprotten. Kijk naar de opstellingen en naar de resultaten.

29-12-2022 16:55

Orangesoul +5988

Schreuder daar zit geen ene beleving in..

30-12-2022 10:15

Wendy.H +6856

Schreuder out

30-12-2022 18:31

TontoKarnaggel +42501

Nou, ik ga eerst alle Blindaanhangers even pleasen ;)

Schreuder out? Check
Schreuder fouten gemaakt ten opzichte van Blind?
Hoogstwaarschijnlijk wel
Blind echte Ajacied? Check
Jammer dat het zo moest lopen? Absoluut

Tot zover zijn we het eens dus. Maar nu komt het...
Geven alle bovenstaande punten Blind het recht om direct zo zijn kont tegen de krip te gooien?
Hoef je dan gelijk niet meer je best te doen voor je 4,5 miljoen euries?
Mag je dan met je handen in je zakken een schijn warming up doen?
Kan je dan gewoon lekker demonstratief weigeren het publiek te bedanken?
En last but zeker not least, dan mag je dus bewust (!) een wedstrijd ingaan met als doel je werkgever puntverlies te laten lijden? (je zal die 2 weggegooide puntjes tegen emmen maar net te kort komen voor een kampioenschap of CL voorronde plek, dan kost Daley's slechte humeur je doodleuk 50 miljoen)

Kortom, ik vind alle redenen en excuses volkomen irrelevant, wat Blind de afgelopen maanden gedaan heeft doe je imo gewoon niet als je enigzins hart hebt voor de club en zijn supporters, punt.

Maar goed, misschien ben ik een ouderwetse idealist en hoort dit gedrag er tegenwoordig wel bij, zou ook zo maar kunnen....

29-12-2022 16:46

DarkChild +3451

Eens. Een echt goede reden om zo te (mogen) doen heb ik nog niet gehoord. En eerlijk is eerlijk, hij is zelf natuurlijk ook debet aan die 'bijzondere relatie' zoals hij het zelf noemt.

29-12-2022 16:48

debetweter +10062

Je stukje begon goed. Totdat je met aannames kwam waarin je Blind beschuldigd van opzettelijk puntverlies tegen Emmen. Dat verwijt mag je niet maken, of je moet bewijs leveren.

29-12-2022 16:51

DarkChild +3451

Dat kan ie natuurlijk niet en de directe link met opzettelijk puntverlies kan je daarom niet maken, maar laten we ook niet doen alsof hij (en overigens niet alleen hij) bepaald niet meer alles geven. Wedstrijden als tegen Vitesse en Emmen heb ik zelden tot nooit gezien.

29-12-2022 16:56

debetweter +10062

Ja de mentaliteit van Blind de laatste periode was zeer slecht. En ook dat kan je trouwens niet direct relativeren aan inkomen. Hij verdient zo veel dat het niet meer zoveel uitmaakt. Er zijn veel studies waaruit blijkt dat een hoger inkomen niet perse zorgt voor een betere mentaliteit/motivatie. Twijfel ook of je dat zei. Of enkel aangeeft dat iemand die zich verzet en veel geld kost moet vertrekken. Daar ben ik het namelijk helemaal mee eens, maar dat terzijde is het niet netjes Blind te verwijten van opzettelijk puntenverlies.

29-12-2022 17:04

TontoKarnaggel +42501

# Debetweter: bewijzen kan je natuurlijk niks maar niemand die de wedstrijd gezien heeft kan met droge ogen beweren dat Blind daar het uiterste gaf. Nee, hij zou niet expres voor open goal naast schieten maar hij zorgde er wel opzichtig voor dat hij ook niet in die positie kwam bij wijze van spreken. Blind weet dondersgoed dat een gebrek aan inzet een grote kans op puntverlies inhoud en zeker met de situatie waarin Ajax toen/nu inzit. Bewust inhouden staat voor mij dan ook gelijk aan doelbewust saboteren/puntverlies veroorzaken

29-12-2022 18:25

Web +178830

@Tonto
Jij hebt het niet op persoonlijkheden, want zal je een hekel gehad aan de spelers van vroeger, die bewust een groot toernooi verkloten, omdat ze niet met Johan mochten, maar moesten met Beenhakker
Weet je wie dat gezegd heeft tegen die jongens?
Onze grote Johan Cruijff

Dat heeft hij ook gezegd tegen van Basten in 1988
Zet Michels je niet in de basis, dan ga je lekker naar huis

Nu zit er een speler in dit team die de boel bewust wil laten barsten, en weet waar Ajax voor staat
En bijna iedereen laat Blind vallen
Ipv dat ze er wat mee doen

En als je niet kan sprinten, daar kun je niets aan doen, dan kon Koeman ook niet
MAAR
Speelde wel bij Cruijff

Mensen weten niet waar Ajax voor staat meer

29-12-2022 18:35

TeringHenkie +28314

Klopt..maar toen Koeman echt niet meer kon bij Barcelona was het ook afgelopen. Snap nu eens dat een Blind op 33 jarige leeftijd echt niet meer kan. Merendeel van de tegendoelpunten komt door hem. Blind in een 433 systeem is gelijk aan zelfmoord!

29-12-2022 18:58

Web +178830

En ging Koeman ook op die manier weg?
De meeste goals komen omdat je de bal te snel inlevert, dan komt er snel druk op de achterhoede
En wie geven die ballen zo makkelijk weg?
En waarom moet Blind zo hoog staan als back?

29-12-2022 19:03

TeringHenkie +28314

Als je als Blind zoveel voetbalverstand hebt..ga je juist niet zo hoog staan wanneer je zo traag als een slak bent. Hij heeft Bassey grijze haren bezorgd omdat Bassey steeds 2 man op hem af zag komen.

29-12-2022 19:10

TontoKarnaggel +42501

Web: 1. 1990 was de sfeer verziekt door het aanstellen vaan Beenhakker, door die verziekte sfeer werd het een waardeloos toernooi maar niemand ging daar het veld in om bewust te onderpresteren.
2. Van Basten stond in 1988 de eerste pot reserve idd, hij ging echter niet naar huis, hij ging ook niet muiten, weet je wat hij wel deed? 3 keer tegen engeland scoren toen hij de eerstvolgende wedstrijd wel een kans kreeg....

Sorry hoor, maar een gotspe om dat met Blind te vergelijken

29-12-2022 19:23

TeringHenkie +28314

Klopt, v Basten zette zijn schouders eronder en wou de trainer laten zien dat hij het mis had.

Blind zat als een zoutzak op de bank en deed niet eens mee met warming-up. Die was zwaar aan het verzieken van de sfeer.

29-12-2022 19:33

Web +178830

Blind heb je niet hoog zitten dat is wel HEEL duidelijk

Maar je snap mijn punt niet
Iemand moet opstaan nu, en Blind is waarschijnlijk de enigste die dit durft

En Blind doet net zo als de spelers in 1990 dat kun je wel ontkennen, maar dat is wel waar

Er moet een schokeffect komen binnen Ajax
Ik had gehoopt dat de ouderen dit door hebben
Schijnbaar toch niet

Lekker doormodderen dan toch?
Kan de titel naar Eindhoven

29-12-2022 20:59

TontoKarnaggel +42501

Weet je wat het is Web, jij denkt dat Blind dit allemaal doet in het belang van Ajax (en als dat zo is neem ik alles terug) maar ik daarentegen denk dat hij het doet uit eigenbelang en gewoon niet kan dealen met een plek op de bank. In onze eigen beleving denken we beide dus het absolute gelijk aan onze zijde te hebben en gaan we het niet eens worden. Geen probleem, ik respecteer elke mening en ben ervan overtuigd dat jij net zo goed als ik het beste met Ajax voorheeft, no hard feelings what so ever dus.
En dat er wat moet gebeuren lijkt mij vrij duidelijk, maar of een speler die het niveau niet meer aan kan ( mijn mening ;) en er na een terechte wissel moedwillig met de pet naar gaat gooien nou de oplossing is waag ik te betwijfelen....

29-12-2022 21:25

Babangida83 +23877

Web, Blind liep gewoon niet met zn mannetje mee. Nog vóór dat hij op de bank kwam. Bij Nederlands elftal hetzelfde. Heeft niks met Schreuder te maken, alles met Blind.

31-12-2022 09:34

ElFlaco +3648

Spelers als Blind , Tadic etc behandel je met respect. Niet op de manier zoals Schreuder doet. Ga zitten met ze, leg de dingen uit die je wil en zeg eerlijk wat het plan is.
Hier is meer aan de hand.
Nederlandse trainers hebben dat gevoel blijkbaar niet zie ook Ten Hag met Ronaldo. Je laat dat soort spelers geen 40 minuten warmlopen. Kan niet is respectloos.

29-12-2022 16:18

GNBL +89905 moderator

Je onderschat hoe groot het ego van Blind is.

29-12-2022 16:36

DarkChild +3451

Poeh. Dat vind ik een lastige. Omdat je er nu al vanuit gaat dat dat niet is gebeurd.
Het ligt wat meer voor de hand dat Blind het er simpelweg niet mee eens is.

Daarnaast zit er tussen Ronaldo en Blind nogal wat verschillen (niveau/status) maar ook cultureel. De trotse Zuid-Europeaan versus de nuchtere Nederlander. Natuurlijk is dat stereotyperend, maar toch, gillen om respect is tegenwoordig wel een heel gemakkelijke reflex.

Het kan zeker hoor dat er wel 'meer' is, maar dan zou Daley ook man en paard moeten noemen. Hij is nu toch al weg. En met dat half tamme insinueren maak je eigenlijk meer kapot.

29-12-2022 16:53

JariJari +15206

Kiezen tussen Blind en voor Schreuder kiezen.

Mijn god: wat een mongolen hebben wij in de directie. Dit wordt helemaal niks meer :(

29-12-2022 15:01

fc Barcelona_ke +19246

Blind is een ervaring, 2e captain, moet goede voorbeeld geven voor jonge jongens, trainers.
Blind maakt wekelijk onnodig fout, Schreuder besloot vanwege tegenvallende resultaten iets anders doen..
helaas was Blind boos omdat Schreuder hem gepasseerd in de basiself.

dan begrijp ik de directie wel dat ze Schreuder een voorkeur geeft. hoe Ajax Blind behandelt: contract inleveren en doei. ik had meer verwachting: Blind transfervrij naar Royal Antwerp bijv.

ik gok dat Schreuder binnen maand bij tegenvallende resultaten alsnog weg.

29-12-2022 15:32

Web +178830

Er is veel meer aan de hand
Als je wekelijks dat geleuter van Schreuder aan moet horen, en telkens met een verkeerd team begint
Dat zou ik het zelfs vreemd vinden als je nog positief blijft

Spelers hebben het lot in handen
Tenminste bij een normale organisatie

29-12-2022 16:08

TeringHenkie +28314

"Als je wekelijks dat geleuter van Schreuder aan moet horen, en telkens met een verkeerd team begint"

Dat gezeik zeiden we ook massaal over TH die maar steeds kwam met Promes en Labyad ect ect

29-12-2022 18:21

Web +178830

Maar dat ging niet ten koste van het kampioenschap/ punten
Ziyech heeft Promes heel wat belangrijke goals laten maken
Dat was ook weer zo

29-12-2022 18:43

JariJari +15206

Blind heeft unieke kwaliteiten binnen Ajax. Als je zegt dat hij slecht speelt prima, maar dan moet jij praktisch IEDEREEN passeren. Hij was eerder bij de betere dan de slechtere spelers.

Hij is ook geen echte LB, dus je moet OF je elftal aanpassen zodat hij rugdekkimng heeft (al la van Gaal en Ten Hag) of hem gewoon verdedigende middenvelder zetten.

Schreuder deed geen van beide en liet zien een tactisch onbenul te zijn. Als je dan als directie achter Schreuder gaat staan ipv Blind laat je zien dat ook de directie taktische onbenullen zijn. Erg treurig.

30-12-2022 01:46

Panna +5042

Schreuder mist wel meer.... tactisch inzicht bijvoorbeeld!

29-12-2022 14:30

Red Devil +3604

Dat zag je vanaf de tribune ook al als hij moest warmlopen.
De manier waarop hij vertrekt is niet leuk en verdiend hij zeker niet maar Daley moet ook eens gaan beseffen dat hij een jaartje ouder wordt en het geregeld nietmeer kan belopen op dit niveau.
Maar dat probleem hebben meer voetballers die een jaartje ouder worden en dat niet willen accepteren.
Johan Cruijff deed dat wel en speelde slim op zijn techniek net als Jari Litmanen dat ook deed.
Ik hoop dat Daley een mooie club vind om daar dan af te sluiten over een paar jaar.

29-12-2022 14:21

Ajax27 +19119

Ajax had gewoon al duidelijk moeten zijn aan het begin van het seizoen. Met het halen van Bassey voor 23 miljoen en Wijndal, de aanvoerder van AZ was het al duidelijk dat Blind ging zakken in de pikorde. Als dat wad gecommuniceerd aan het begin, dan had hij toen rustig de keuze kunnen maken. Nu ben je bijna een half seizoen verder, een hoop gezeik ej vertrekt er een icoon door de zijdeur.

29-12-2022 14:10

Dizo +795

Er werd toch gezegd dat Schreuder een People manager zou zijn en een winnaar? Nu heb ik dit totaal niet gemerkt. Ik vind hem meer een laissez faire man, nog niet eens leider.

29-12-2022 14:09

Danielson +50297

Een winnaar is hij sowieso niet. Wel iemand die zichzelf kennelijk goed kan verkopen.

29-12-2022 14:36

Rockanje23 +37025

Het trieste is dat we dus moeten hopen dat er tegen NEC en Twente hooguit 1 of 2 puntjes gepakt worden en we er de in de kuip keihard afgaan. Dat lijkt de enige manier om nog van die oelewapper af te komen. Zo staat Ajax er dus voor op de grens van 22/23. Dieptriest.

29-12-2022 13:35

Ajax The Best +16506

Of je support gewoon je club en we gaan voor 12 uit 4 in de volgende wedstrijden

29-12-2022 13:50

Rockanje23 +37025

Ik kan supporten wat ik wil, maar dat zal weinig invloed hebben op het resultaat.

29-12-2022 15:36

Ajax The Best +16506

50.000 man die wel of niet achter het elftal staan heeft zeker wel effect.

29-12-2022 15:55

ajaxcied4life +26046

Waar blijven de technische commissaris en TD #DUURTLANGGGGGGG

29-12-2022 13:21

rambie +1078

Ik mis kennis en inzicht bij Schreuder

29-12-2022 13:10

Martin Schokker +797

ik mis betrokkenheid en beleving bij deze man. Hij heeft een topselectie en maakt er helemaal niks van. Kom eens op gekkie

29-12-2022 12:58

thepower1990 +35726

Alfred is een pannenkoek maar een topselectie?? Veteranen als keepers, 2 rechtsbacks die alles tekort komen, nul voetbal op je middenveld en nog altijd de rechtsbuiten positie niet opgevangen na het vertrek van Antony. We hebben juist een hele matige selectie en ja gecoacht door de grootste dwaas die we sinds de eeuwwisseling bij Ajax gezien hebben.

29-12-2022 13:15

Web +178830

Daar is ook Schreuder verantwoordelijk voor
Die geeft toe dat zijn zakenwaarnemer zich er mee bemoeid heeft
Dat vond hij heel normaal
Ik schrok mij echt kapot

29-12-2022 13:17

Martin Schokker +797

Rensch is prima rechtsback, is het toch niet ineens helemaal kwijt.
Middenvelders als Klaassen, Alvarez, Berghuis, Kudus, Taylor daar moet je toch wel iets van kunnen maken. Rechtsbuiten ben ik eens, maar daar moet je toch iets mee kunnen met Bergwijn en Tadic en onze jonge portugees in de selectie. Desnoods ga je maar wat zwervend spelen met veel positiewisselingen. Als selectie heel matig is dan hebben we wel heel matig ingekocht... :-( schreudertje moet eens wat patronen gaan slijpen en afspraken er gaan inkrijgen, want opbouwend en omschakelend lijkt het helemaal nergens op. Spelers krijgen steeds minder vertrouwen en daardoor lijken ze ook steeds minder qua niveau.

29-12-2022 16:54

Oeroeboeroe +18354

"Hey Edwin, die Blind maakt problemen, kun je die niet aanpakken?"
"Hoezo Alfred, wat is er aan de hand?"
"Nou hij is gewoon vervelend en zit met een gezicht als een verrotte peer op de bank"
"Ja maar Alfred, people management zit toch in jouw takenpakket, los het maar op. Ik ben veel te druk met Kerstkaarten schrijven"
"Ja maar Edwin, het lukt me niet! Ik krijg het niet voor elkaar! Wat moet ik doen om hem tevreden te houden?"
"Ehhhh....."
"Laat hem van mijn part opsodemieteren. Contract beëindigen, weet ik veel!" (paniekzweetdruppels)
"Dat wordt lastig Alfred, als jij je spelers niet in bedwang kunt houden, dan kunnen we ze toch niet zo maar allemaal eruitschoppen? Je moet toch echt met minimaal 11 man beginnen."
"Please Edwin, ik smeek het je, alleen deze ene keer!"
"Goed, goed. Ik ga wel met hem praten, maar je weet wel wat dit betekent hè?"
"Ehhh dat ik met Sinterklaas volgend jaar niks in de schoen krijg?"
"Nee, Alfred. Als dit foutloopt is er helemaal geen Sinterklaas meer voor jou bij Ajax. En ik ben bangvoor mij ook niet!"

Zon ongeveer stel ik mij het gesprek voor tussen Alfred en Edwin...

29-12-2022 12:54

Web +178830

Ik denk dat je aardig in de buurt komt

29-12-2022 12:56

Web +178830

Ik mag hopen dat Ajax nooit weer een speler haalt die 4,5 miljoen verdiend
Mocht dit waar zijn?
Wat maak je je zelf als club dan kwetsbaar

29-12-2022 13:03

Web +178830

Geen garantie dat je door de poulefase van de CL komt
Geen tweede PSV en Feyenoord worden

29-12-2022 13:11

TeringHenkie +28314

Vooral wanneer je daar een 4-5 spelers van in je selectie hebt.

Andere kant is..wanneer je europese aansluiting wil, moet je 3 of 4 toppers in je selectie hebben en die komen niet voor een "klein" loontje

29-12-2022 13:17

TeringHenkie +28314

Maar Blind zat ook met een gezicht als een verrotte peer op de bank"

Blind was een rotte appel in de selectie toen hij op de bank kwam, een sfeerverzieker. Dat wil je niet in je selectie hebben.

Een echte Ajacied had zijn rug gekromd en was de strijd aan te gaan. Blind is een voorbijganger, nooit belangrijker dan Ajax.
Wel respect voor zijn carrière, maar zo muiten is onacceptabel.

29-12-2022 13:03

Web +178830

Heb je dat ook gezien in zijn eerste periode bij Ajax en bij Man United?
Toen zat hij ook veel op de bank
Ik denk dat hij zo goed weet waar het verkeerd gaat onder Schreuder

Hij doet eigenlijk hetzelfde dan wat wij als supporters graag willen zien
Maar de club heeft het niet door, zo bijzonder dat Schreuder er nog steeds zit

En zat Tagliafigo te lachen op de bank?

29-12-2022 13:09

TeringHenkie +28314

Toen was hij veel jonger en in een andere omgeving. Trainer bepaald wie er spelen en iedereen kan en kon domweg zien dat Blind in een systeem niet meer kan.

Tagliafigo ging de strijd aan en wanneer hij inviel, gaf hij 200 %

29-12-2022 13:14

Web +178830

Er komt zat los
Lees net de post van M.Ia om 13.18 uur
Zo sta ik er ook in
Blind denkt 3 stappen verder

29-12-2022 13:22

Oeroeboeroe +18354

Het was mijn dichterlijke vrijheid om hem peer en geen appel te noemen. Zoiets mag tot de verbeelding van de lezer gaan horen, maar is niet mijner competentie.

29-12-2022 16:06

JaapStam +136857

Schreuder al ontslagen???!!!

29-12-2022 12:38

Web +178830

Jaap dat zou het jaar nog goed kunnen maken

29-12-2022 12:45

JaapStam +136857

Indd dan kan ik mijn knalpakket al afsteken!!!

29-12-2022 12:45

Web +178830

Nog nooit zo gebaald van een trainer bij Ajax dan die Barnevelder
En Ajax laat het maar toe

29-12-2022 12:46

DeWijsneus +25706

Blind miste tactiek, organisatie, people management, wisselbeleid, communicatie, stoppen met schreeuwen om versterkingen, goede persconferenties en een haardos bij Schreuder.

29-12-2022 12:34

fc Barcelona_ke +19246

ten spijt van Blind, maar we hebben geen linksback nodig! Nieuwe rechtsback kunnen we zeker goed gebruiken. Rensch kan recht zowel linksback uit de voeten en beide positie stand in.
iemand als Karsdorp, Tarnernier of Dest kunnen we zeker goed gebruiken voor rest van de seizoen. verder moet zeker nieuwe rechtsbuiten erbij! Ocampos lijkt duidelijk niet meer plannen van Schreuder. zolang niemand vertrekken (Gorter, Alvarez en Kudus), hebben we ook geen nieuwe spelers nodig!

29-12-2022 12:21

mvdk +43910 moderator

Karsdorp zou ik echt niet bij Ajax willen zien. Sowieso liever een jong talent. Als Ajax Ziyech en Rulli zou halen hebben we wat mij betreft meer dan genoeg ervaring in het team. Tadic, Pasveer, Berghuis en Stekelenburg zijn ook al zeer ervaren en we moeten geen tweede Feyenoord zoals onder Gullit worden. Grote talenten uit eigen jeugd zouden de eerste prioriteit moeten hebben en als die niet goed genoeg zijn zouden we door moeten schakelen naar haalbare grote talenten. Die leveren je uiteindelijk ook plezier en geld op. Daar omheen kunnen dan 2 of 3 ervaren jongens van 28+ staan.

29-12-2022 12:38

Web +178830

Klopt
Niet raak kopen, en al helemaal niet niet in winter
Pakt vaak verkeerd uit
Doen waar Ajax altijd voor stond

29-12-2022 12:47

mvdk +43910 moderator

Het is overigens wel opvallend dat spelers als Haller, Tagliafico, Neres en Antony in januari / begin van het jaar gehaald werden. Antony tekende in februari 2020. Neres 31 januari 2017. Tagliafico januari 2018. Haller januari 2021.

29-12-2022 13:21

Web +178830

Hier heb je gelijk in
Het is dus ook niet helemaal waar wat ik zeg

29-12-2022 13:29

mvdk +43910 moderator

Dat verschilt denk ik. In Zuid-Amerika maak je in de winter denk ik meer kans dan in de zomer. De competitieschema loopt daar niet van de zomer tot lente. De Braziliaanse en Argentijnse competities zijn bijvoorbeeld in november afgelopen, terwijl de competities in Europa nog niet eens op de helft zitten. In Europa maak je in de winter denk ik vooral kans op afvallers bij andere clubs (Haller deed het bij West Ham niet best...).

29-12-2022 16:47

Altijdindestraat +40017

Worden er nog aankopen gedaan?

29-12-2022 12:20

fc Barcelona_ke +19246

vandaag is nog 29 december. meer BREAKING zullen wel eerst week van januari komen!

29-12-2022 12:22

JaapStam +136857

Al haal je de hele selectie van Manchester City!!! Met Schreuder word het niks!!!

29-12-2022 12:38

Koningtoto +60265

Nog nieuws over aan en verkopen? Gaan we nog oefenen voor we aan de competitie beginnen?

29-12-2022 11:55

036AFCA97 +146646

Hoop ook dat er snel wat aankopen komen.

Keepertje (Nübel, Vlachodimos, Livakovic of Rulli) en een rechtsback zijn sowieso nodig. Alvarez verkopen en Danilo van Palmeiras halen. Misschien een rechtsbuiten, maar wat mij betreft geven ze Conceicao de kans.

Verder graag Klaassen verkopen. Salaris vrijmaken.

29-12-2022 12:02

JaapStam +136857

Teveel potje FIFA gespeeld gappie met 3 nieuwe keepers!!!

29-12-2022 12:37

036AFCA97 +146646

Er staat “of” Jaap!

We hebben geen drie keepers meer nodig nu Blind weggaat ;)

29-12-2022 12:48

Web +178830

@Koningtoto
Als je niet oefent verlies je ook niet
Misschien is dit wel de gedachte

29-12-2022 12:49

GVR +3626

We moeten heel eerlijk zijn, Daley is niet de meest zelfkritische speler die er is, al zegt hij altijd van wel. In een 4-4-3 is het gewoon kwetsbaar met Blind als je geen wereldtopper als Martinez erachter hebt staan. Met Bassey is dat gewoon anders. Nu had Daley nog wel een punt, aangezien Wijndal ook niet voldeed, maar hij heeft zich wel laten kennen toen hij ernaast kwam te staan. Heel simpel, die keus is het goed recht van de trainer en het enige wat je dan als ervaren rot moet doen is jezelf op een positieve manier terugknokken. Dat er geen overtuiging over Daley was, blijkt ook wel uit het feit dat hem ook geen contractverlenging is aangeboden, zoals eerder bij Tadic wel.

29-12-2022 11:54

kampioenenjood +5053

Blind had in dit geval een voorbeeld mogen nemen aan een Tagliafico of Schone. Bij iedere trainer begon Schone weer op 0, maar knokte zich altijd terug in het elftal met een geweldige bijdrage aan het mooie CL seizoen. Die mentale vechtlust heb ik dit jaar wel gemist bij Blind, al heeft ie ook weinig tijd gehad om het recht te zetten, er zitten maar een paar maanden tussen het verlies van zijn basisplek en deze contractontbinding. Er zal achter de schermen vast meer spelen wat niet in de media komt.

29-12-2022 11:50

Siemjo +7884

Een speler gaat niet bepalen dat hij in de basis hoort. Heeft diverse steken laten vallen in verdedigend opzicht. Kwam bij een afgeslagen aanval opvallend langzaam terug sjokken. Is toen terecht op de bank gezet.

29-12-2022 11:43

supporter sinds +7891

Ik mis alle beleving en vooral Ajax DNA bij onze Technische staf !

29-12-2022 11:35

Web +178830

Schijnbaar zitten ze op dezelfde lijn
Onbegrijpelijk

29-12-2022 11:40

Kaatje +4798

Ajax is kwetsbaar geworden met het blijven 'opstellen' van Schreuder.

29-12-2022 11:30

RJB1979 +25660

Ongeacht wat er allemaal wel of niet waar is vind ik het wel ronduit opvallend hoeveel geruchten er opeens weer rondom de club zijn. Het was bijna eng rustig onder ETH.

29-12-2022 11:26

Web +178830

En wie zou het lek zijn?

29-12-2022 11:40

036AFCA97 +146646

Het is natuurlijk de eerste gedachte om Schreuder te roepen, maar met Huntelaar en Hamstra in een onzekere positie, Vd Sar die wordt bekritiseerd, de RvC die onder vuur lag, de familie Blind die vertrekt, het machtsvacuum sinds het vertrek van Overmars etc. zijn er echt wel meer mensen te bedenken die zouden kunnen lekken.

Er worden namelijk ook negatief geluiden over Schreuder gelekt, behalve bij de Telegraaf dan.

29-12-2022 11:49

RJB1979 +25660

Geen idee maar weet wel hoe hilarisch het zou zijn als die geruchten dat Alfred de stille kracht achter ETH en eigenlijk het genie van 2018/2019 was door Alfred zelf de wereld in zouden zijn gelekt.

29-12-2022 11:50

Dennisthebeast +3556

Een speler staat nooit boven een trainer en een trainer never nooit niet boven een club. Dat Blind minder speelde was een feit. Dat hij gewisseld werd was terecht. Dat Blind zichzelf terug diende te knokken ook. Dit heeft hij niet gedaan en de handdoek gegooid. Loop dan achteraf niet te zeiken op social media. Iedereen binnen/buiten en rondom Ajax weet inmiddels dat Alfred Schreuder een idioot is, één die helaas trainer van Ajax is. Hij heeft nog steeds de touwtjes in handen. Niemand snapt dit…ik ook niet. We hopen dat hij heel gauw buiten gebonjourd word. Dat zal dan ten koste gaan van nog meer puntenverlies. Geen kampioenschap dit jaar? Als dat betekent dat deze onnozele eikel weg is teken ik ervoor. Hoe jammer dat ook is….

29-12-2022 11:21

Ajaxbrl +13722

Missen we ook bij jou nerd

29-12-2022 11:15

Slang3 +45827

Dus nu is het weer prestatie gerelateerd. Vorige keer ging het nog over contract zaken. Dan was het weer persoonlijke relatie. Voor iemand van zijn status had meer duidelijkheid wel fijn geweest naar de fans

29-12-2022 11:13

Web +178830

Komt nog genoeg los
Kwestie van tijd

29-12-2022 11:41

Slang3 +45827

Daarom moet je dat nu doen en het wekenlange moddergooien voorkomen

29-12-2022 12:26

Web +178830

Dat had al veel eerder moeten gebeuren

29-12-2022 12:38

ajax4perez +9534

Laat gewoon weer zien dat Schreuder totaal niet weet wat voor persoon er achter de speler zit.

100% falen!
Schreuder uit want dit is echt Ajax onwaardig

29-12-2022 11:12

Mescal +118

Deze zegt voor mij heel veel over de managementkwaliteiten van Schreuder (en misschien Sar): Er volgden drie gesprekken, maar die zorgden vooral voor verwijdering en verdere afdaling van Blind in de pikorde.

Denk even aan je eigen baan hierbij.

Ik vraag me ook af wie de bron is van dit artikel. Mocht dat Schreuder zijn, dan is dat gewoon natrappen en is Schreuder heel slim verdeeldheid aan het zaaien onder ons supporters.
Dit artikel is daarbij wel heel eenzijdig. Denk ook even terug aan het persberichtje van Blind zelf. Er is veel meer aan de hand. En of je nou voor of tegen Blind bent, sinds Alfred Schreuder trainer is, is er enorm veel onrust rondom de spelersgroep.....

29-12-2022 11:11

VanDerHoornLegend +151

Alfred moet zijn grote muil houden. Dieptriest dat hij nu zelfs via de Volkskrant zijn gram haalt. Ik walg van de mediaspelletjes die Alfred speelt en het feit dat hij nog altijd hoofdtrainer is van Ajax.

29-12-2022 11:07

Slang3 +45827

maar als Blind het doet?

29-12-2022 11:15

Koekie87 +20967

Blind doet dat toch net zo goed ongeacht wat je van Schreuder vind.

29-12-2022 11:17

Michiel Kapteijns +5372

Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat hiervan te vinden. Bij Twente was Schreuder continue aan het lekken om zijn eigen straatje schoon te vegen, zowel als assistent als hoofdtrainer. Toen Ziyech en Mazraoui bij Marokko aan het muiten waren en niet langer onder die vorige bondscoach wilden spelen vond de meerderheid hier dat de oorzaak bij de bondscoach lag. Mss appels en peren, maar als we dergelijk gedrag nooit accepteren zolang het om Ajax gaat kan Hakim beter niet terugkeren. Die krijgt in de toestand waar onze club zich nu verkeert binnen no-time de hele Arena tegen zich.

29-12-2022 11:06

LOCAmpos +10489

Zeker omdat Ziyech zeer Pro-schreuder is

29-12-2022 11:27

Oxxer +163915 moderator

Schreuder gebruikt al jaren de pers als het hem uitkomt, bij Hoffenheim verschenen er negatieve stukken in de lokale media over spelers waar Schreuder vanaf wilde. Via zoekmachines is genoeg informatie te vinden over het lekken van Schreuder.

29-12-2022 11:52

afct +8946

Ik mis eigenlijk alles wat een goede ajax trainer zou moeten zijn bij schreuder. En nog veel erger ik mis in alles een goede ajax directie. Ik mis een goede visie ik mis leiderschap

29-12-2022 10:58

debetweter +10062

"Hij eruit of ik eruit"

Dat dan alleen Blind eruit gaat is het op één-na slechtse scenario mbt deze situatie. Het enige wat erger zou zijn is dat Blind zou spelen omdat hij vind dat hij goed genoeg is. Blind op de bank was naar mijj inziens beter geweest, desondanks de invloed die hij zou hebben op zijn medespelers. Alle scenario's waarbij Schreuder zou vertrekken waren beter geweest.

29-12-2022 10:51

036AFCA97 +146646

Mooi dat hieronder een soort “kamp Blind” en “kamp Schreuder” worden gecreeërd.

Ik wilde Blind (net als Alvarez en Klaassen) al een hele tijd zien vertrekken, maar ik heb ook een ontzettende hekel aan Schreuder. Daarnaast wordt hieronder al gezegd dat Blind ook tijdens Ten Hag z’n periode met een zuur hoofd rond liep als die een keer gewisseld werd voor Nico. Dat heeft niks met Schreuder te maken, maar gewoon met Blind z’n egoïsme.

Daarnaast geloof ik ook weer dat Schreuder weinig autoriteit heeft, anders liepen Lucca, Conceicao, Klaassen en Brobbey niet publiekelijk te zeuren over speeltijd.

29-12-2022 10:47

Nr.10 +111037

Dat laatste heeft ook met de resultaten te maken. Als het heel goed gaat, dan heeft de trainer meer autoriteit. Ten Hag presteerde zó goed met Ajax, dat jongens als Klaassen, Nico, Neres, Kudus, etc nooit echt zijn keuzes in twijfel konden trekken. Schreuder kwam eigenlijk binnen zonder status, en heeft ook geen bijzondere resultaten gehaald, dan gaat iedereen makkelijker zeiken.

29-12-2022 10:57

Het_Olympisch_Stadion +5628

Het is waar, maar ik mis ook enorm de beleving bij Schreuder. Een goede leidinggevende weet ook te motiveren en deze lichtgewicht heeft op niemand de uitwerking die een hoofdtrainer moet hebben. Ik snap gewoon echt niet wat de clubleiding in hem ziet.

29-12-2022 10:30

Juichtoon +32467

Gedrag van Blind tijdens warming up was niet om aan te zien. En dan te bedenken dat hij de reserve aanvoerder is.

29-12-2022 10:29

KingJames23 +11434

Ja precies Juichtoon. Ik heb dit hier ook al meerdere malen aangegeven. Als de spelers het veld op komen voor de warming up klapt hij al 3 jaar niet meer naar het publiek. Als we zijn naam scanderen doet hij ook niks. Dat allemaal omdat er ooit eens 3 man naar hem gefloten hebben. Die man is totaal niet zelfkritisch en als je zo van Ajax houdt dan vecht je voor elke meter en bal maar dat zit er totaal niet in bij hem.

29-12-2022 12:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.