'Premier League-interesse voor Forbs; aanvaller wil voor kans bij Ajax gaan'

door Bart Veenstra 340

Bron Voetbal International

'Premier League-interesse voor Forbs; aanvaller wil voor kans bij Ajax gaan'

door Bart Veenstra 340

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Carlos Forbs geniet belangstelling van enkele clubs uit de Engelse Premier League, zo meldt Voetbal International maandagochtend. De aanvaller, die in de afgelopen zomer overkwam van Manchester City, zou zelf 'niet happig' zijn op een vertrek bij Ajax.

Een van de clubs die zich bij Ajax heeft gemeld voor Forbs is Burnley. De club van manager Vincent Kompany was met Ajax in gesprek, maar op dit moment lijkt een transfer niet aanstaande. Dit omdat Forbs heeft aangegeven voor zijn kans te willen gaan bij Ajax. Naar verluidt houden ook andere clubs de situatie van Forbs 'nauwlettend in de gaten'. Vorige week werd al duidelijk dat er 'beweging' is rondom de Portugees.

Wel is het volgens Voetbal International duidelijk dat Ajax bereid is te luisteren naar aanbiedingen voor Forbs. De negentienjarige buitenspeler kwam in de afgelopen zomer over voor een transfersom van veertien miljoen euro. Middels bonussen zou dat transferbedrag nog op kunnen lopen tot negentien miljoen euro.

Forbs moet het doen met invalbeurten bij Ajax

Bij Ajax heeft Forbs nog geen vaste basisplaats weten te veroveren. De laatste tijd moet de Portugese jongeling het doen met invalbeurten. Trainer John van 't Schip kiest - mits fit - voor een voorhoede met Steven Bergwijn, Brian Brobbey en Steven Berghuis. Bij Ajax heeft Forbs nog een contract tot medio 2028.

Lees meer over:
Plaats reactie

bas.v55 +679

Als het kan verkopen. Deze man ontbreekt het aan techniek en balgevoel. Zeker gezien het aankoopbedrag een enorme miskoop.

23-01-2024 21:27

JoeBlow +8181

Ik zweer het, dat shirt lijkt elke jaar meer op dat van AZ of Arsenal. Dat is toch geen rode middenbaan meer?

23-01-2024 07:15

jerryisthename +31762

Klopt. Helaas is het contract met Adidas verlengd. 👎🏼

23-01-2024 18:48

JantjeBeton +2979

Jep, en lijkt dit seizoen zelfs op een ridderharnas of kogelvrij vest, maar van "strijden" is zowel dit als afgelopen kalenderjaar bij de spelers vooralsnog weinig te zien helaas... :-S

24-01-2024 10:22

ProfessorX +19827

Forbs behouden zeker voor de links buiten zodra hij daar speel hou hij overzicht

22-01-2024 22:05

S_020 +4104

We hoeven iig niet bang te zijn dat ie anders snel uit z'n contract loopt..

22-01-2024 20:34

jerryisthename +31762

Klopt. Haha.
Volgens mij wel een terugkoop optie voor City?

23-01-2024 18:49

S_020 +4104

Optie ja. Die gaat city niet lichten vrees ik.

23-01-2024 21:07

JantjeBeton +2979

Hahaha, snel lopen kan het boos ogende mannetje wel ja, nu nog (veel) meer afwerking, techniek en overzicht. ;-)

24-01-2024 10:24

JanBiesbos +29045

Niet weg doen enige die tegen psv diep kan gaan ipv bal in de voet Forbs heb ik vertrouwen in.

22-01-2024 19:14

Eriksen10 +4791

Die kan er echt helemaal niks van. Mindere versie van Lesly de zes.

22-01-2024 18:53

jerryisthename +31762

Bedoel je Lesley de 11? Of 7 misschien? 😁

23-01-2024 18:51

JantjeBeton +2979

Oh man, Lesley - Ren Je Rot - De Sa, dat was nog eens armoe zeg, wauw... !!!😂🥴

24-01-2024 10:25

willycicci +3794

In een goed op mekaar ingespeeld team zou je zijn snelheid echt volop kunnen benutten. Hij krijgt nu de bal tevaak in de voeten en moet dan wat gaan creëren wat niet zijn sterkste punt is maar krijgt hij de bal in de loop op tempo kan hij zeker een wapen zijn.

Met Forbs, Godts,VAD en Misehouy heb je aanvallend veel talent in huis maar die kun je alleen ontwikkelen als er een stabiel team staat die wedstrijden op slot kunnen gooien en volledig kunnen controleren zodat dit soort spelers vaker minuten kunnen maken zonder dat het ons punten kost.

22-01-2024 18:41

hakkietjakkie +80

Eerlijk, als ze meer dan zijn aankoopbedrag ervoor kunnen krijgen zou ik het doen. En dat bedrag gebruiken voor een rechtsbuiten.

Forbs is op links duidelijk beter dan op rechts en we hebben met Godts, Axel Dongen, Unuvar zat achter Bergwijn. Er is gewoon geen plek voor Forbs om zich in de basis te spelen.

Denk dat Forbs bij een counterploeg en krankzinnig goed zou zijn.

22-01-2024 17:32

hakkietjakkie +80

Maargoed met de lange ballen van Boomen en Henderson zou Forbs zomaar een sensatie kunnen worden. Maar dan wel vanaf links….

22-01-2024 17:33

JantjeBeton +2979

Misschien proberen te verpatsen aan PiSVee dan maar?😉

24-01-2024 10:26

DiAngelo +2408

Er zijn de komende jaren geen kansen bij Ajax voor deze speler. Hij moet nog leren voetballen, de bal controleren. Hij heeft een hoop power en ook wel inzicht, maar balcontrole gaat zeker nog 2 jaar Ajax duren. Snel voor 9 miljoen verkopen met 15% doorverkooppercentage....dan heb je kans dat hij ooit nog eens 14 miljoen opbrengt. Wat een bedrag voor n 19 jarige zonder ervaringen op t hoogste podium.

22-01-2024 17:18

JoeBlow +8181

Ik ben wel blij dat jij geen CFO bent bij Ajax. Of bij enig ander bedrijf ;)

Man, man, man - je gaat toch geen 5 miljoen afschrijven op een speler van 19 die net 18 wedstrijden bij Ajax speelt?

Zelfs ALS Forbs het bij Ajax niet redt als basisspeler, schuif je hem uiteindelijk gewoon weer met winst door naar een Engelse club onder in de PL of Championship.

22-01-2024 19:46

DiAngelo +2408

Klopt hoor Jobelow....ik ben geen boekhouder maar heb wel verstand van voetbal. Ik had deze speler al niet aangekocht...
hij komt van t 2e van City hè....., jij denkt zeker dat we voor Mikautadze ook t zelfde geld terug krijgen. Misinstat. heeft n paar verschrikkelijke aankopen gedaan waar we gewoon op gaan verliezen. Dat hij dan nog 2 jaar op de bank zit, levert niet per say meer op. De enige reden dat hij mocht invallen afgelopen zondag is dat Ajax m zsm wil verkopen.

23-01-2024 00:01

ReconditeNL +6480

Jij dacht zeker dat het onmogelijk was om winst te maken op daramy of om quitte te draaien op Bassey. Emotionele supporters die spelers kunnen zelden de markt goed inschatten.

23-01-2024 06:21

DiAngelo +2408

We gaan t zien, Ajax van vorige seizoenen zal imo anders worden gewaardeerd dan het Ajax van dit seizoen. Hoe sneller de middelmaat er uit is, hoe beter voor de transfer bedragen.

23-01-2024 07:10

JantjeBeton +2979

Debiel veel geld voor betaald inderdaad, echt krankzinnig achteraf bezien. ... :-S

24-01-2024 10:29

jerryisthename +31762

Ik zou hem toch verkopen, want hij is enorm slecht gaan spelen. Veel snelheid, maar zo onhandig vaak en zonder overzicht....man, man, man.
Dan vond ik Conceicao echt wel beter, hoor.

22-01-2024 17:10

LouisVonGoal +2910

Goed zo jongen! Gewoon lekker blijven en ontwikkelen bij ons! Zit enorm veel rek in in deze jongen!

22-01-2024 17:06

JantjeBeton +2979

Hahaha... Wauw... Okee... Goed zo jongen, ga zo door!😂🥴

24-01-2024 10:31

MaximilianRosse +9197

Is nog wel vrij jong en heeft de potentie. Ik zou hem er nog wel bijhouden maar we zitten niet krap in de linksbuitens met Bergwijn, Amo en Godts.

22-01-2024 16:57

Erik20 +7365

Het is lastig om in te schatten bij hem. Dit zou typisch zo'n speler kunnen zijn waarvan iedereen over 4/5 jaar zegt dat Ajax dom was om hem te laten gaan, of hij zit zijn contract uit en je hebt al die jaren weinig aan hem.

22-01-2024 17:05

JoeBlow +8181

Daarom moet je nu ook geen beslissingen nemen op basis van een handvol wedstrijden in een team dat echt in geen 10 jaar zo slecht heeft gedraaid als Ajax.

Zo'n gozer moet je er gewoon bijhouden en eens een hele voorbereiding bij Ajax laten spelen onder de nieuwe trainer. Verkopen kan altijd nog.

22-01-2024 19:50

Intec2.0 +12414

Deze jongen heeft al een paar leuke dingen laten zien. Ik zou hem hier houden heb nog wel vertrouwen in hem

22-01-2024 16:45

Sunny +9553

Antony schijnt weg te mogen dus direct proberen te huren en je hebt je rechtsbuiten voor het komende half jaar.

22-01-2024 16:40

Intec2.0 +12414

Die heeft veel teveel problemen die is helemaal niet bezig met voetballen. Neres zit regelmatig op de bank en krijgt meer concurrentie met Rollheiser hem maar is polsen

22-01-2024 17:05

noppenkoning +41223

Op zich is hij goed bruikbaar vanaf minuut 60 als verdedigers moe worden en er meer ruimte komt. Maar wel een dure kracht daarvoor. Wil hem wel houden, kan nog doorgroeien.

22-01-2024 16:28

Ajax14AMS +25205

Van alle 12 aangekochte is hij de speler met het meeste talent, maar hij is nog heel grillig. Je kan ook niet verwachten dat die jongen er gelijk staat, want voor hij hier kwam had hij nog geen enkele profwedstrijd gespeeld. Waanzin dat Mislintat hem haalde als basis-rechtsbuiten dus.

Als je hem langzaam kan inpassen in een goedlopend elftal kan Forbs echt wel goed worden voor ons. Is ongelofelijk snel, heeft overzicht en de potentie om ook zelf gevaarlijk te worden met zijn schot.

22-01-2024 15:59

Bobje99 +7075

Het toont toch ergens ook wel karakter dat ie voor zijn kans wil gaan. Het avontuur Ajax is voor hem nog niet voorbij. Mooi toch?

Hij is nog jong dus tijd genoeg om zich te ontwikkelen.

22-01-2024 15:50

Sunny +9553

Graag inpakken en wegwezen.
Na 5 maanden technische onbeholpenheid een Ajax speler onwaardig, is het wel genoeg geweest.
Bye Forbs

22-01-2024 15:32

1Zlatan +5172

100 procent behouden, is 19

22-01-2024 15:29

ck69 +13090

Cleonise van rkc gisteren is 18, ook gelijk kopen?

22-01-2024 15:44

Soccerskins v2 +43287

Cleonise is 22. 3 jaar ouder dan Forbs.

22-01-2024 15:57

ck69 +13090

Ik wist zijn leeftijd niet, maar ging meer om het principe. We willen spelers behouden om hun leeftijd en niet of we er überhaupt talent in zien?

22-01-2024 16:00

Slang3 +45866

hoe verklaar je zijn vorige seizoenen dan als hij geen talent heeft, geluk? En dat dan 3 jaar lang? Of is het het niveau van de tegenstanders, maar waarom deed de rest het niet na?

22-01-2024 16:47

1Zlatan +5172

haha wat een slecht verhaal zeg van ck69. eerst zeggen dat cleonise 18 is en dat gebruiken als je ENIGE argument en dan zeggen dat je zn leeftijd niet kent

tav Forbs dit is waarom ik hem vooralsnog wil houden
slechte eerste aanname
twijfelachtig in kleine ruimtes (op rechts iig)
goed overzicht
razendsnel
doelgericht

maw kan nog alle kanten op maar zijn statistieken zij bizar goed van man city. daarnaast ligt hij nog lang vast dus liever nog jaartje rijpen en dan verkopen of juist merken dat het een topper is

23-01-2024 09:04

hoolimike +2455

Als ze het geld nog terug kunnen verdienen meteen doen.

22-01-2024 15:27

vandenhaas4 +15080

Negentien miljoen is wat veel voor een reserve linksbuiten. Dat geld had je beter ergens anders kunnen besteden, dus als die kans er alsnog komt door een verkoop dan zou ik als Ajax zijnde dat wel doen. Of hij potentie heeft is minder relevant.

22-01-2024 15:25

ptjebel +2243

Forbs is op links beter dan Bergwijn.

22-01-2024 15:23

ck69 +13090

Op fifa misschien

22-01-2024 15:45

Simpelishetmoeilijkst +25204

Daar zijn er meerderen, zoals Godts ook.

22-01-2024 15:56

Sunny +9553

En Sinterklaas bestaat

22-01-2024 15:56

letsvencook +13054

Hou hem maar hier, zie het nog wel wat worden. Zal mensen niet op de vierkante meter eruit draaien maar ik heb hem al veel vaker en beter combinaties zien opzoeken en mensen op de keeper af zien sturen, op een voor hem nieuwe positie.

22-01-2024 15:15

Kingoffdatoilet +17155

Deze jongen komt er wel. Volgend jaar hopelijk conceicao weer bij de selectie. Persoonlijk zou ik dan niet investeren in de aanval. Tenminste als de gehele aanval verder blijft.

De verdediging is nog steeds het zwakke punt en dan vooral de linksback. Denk dat er verder veel meer in de selectie zit. We hebben dit jaar natuurlijk ook aardig wat blessures gehad. Dit heeft als gevolg dat niet iedereen beoordeeld kan worden.

22-01-2024 14:57

krachtpatser66 +542

Conceiciao, Akpom of Forbs wegdoen. Wijndal wegdoen en Nico terughalen. Sosa op het 2e plan. If Sosa verkopen en Gijs Smal van Twente halen. Met het geld ook Investeren in Rooney Bardghi van FC Kopenhagen op rechtsbuiten.

22-01-2024 15:07

Simpelishetmoeilijkst +25204

David Neres ook terughalen, omdat we dan weer voetbal gaan zien.

22-01-2024 15:57

MarkAFCA +1161

Gijs Smal? Transfervrij komende zomer. Prima als backup maar die gaat ons toch niet verder omhoog helpen? Jayden Oosterwolde (ex Twente, nu Fenerbahçe) vind ik een stuk interessanter voor de basis.

22-01-2024 16:32

Mitchjo +6179

Oosterwolde gaat je wel 15 miljoen kosten denk ik.

22-01-2024 18:59

Kingoffdatoilet +17155

Waarom zou je die buitenspelers weg willen doen? Jong, snel, leuke actie, explosief, durf, flair en een enorm potentieel. Dan wil je wel weer een andere onbekende naam die nog niks heeft bewezen halen? Wat zijn voetbalsupporters ook gekke mensen eigenlijk. Binnen enkele seconden zijn de eigen spelers afgeschreven en alles wat gehaald kan worden is zomaar vele malen talentvoller. Tot ze eindelijk gehaald zijn, dan blijken ze allemaal nog iets minder.

22-01-2024 22:32

YRGI +32928

Prima speler voor een specifiek soort spelletje. Maar voor het spel in de kleine ruimte mist hij veel techniek. En dat speel je 9 van de 10 keer bij Ajax. Nog jong en Engelsman, dus je kunt er uiteindelijk wel op cashen.

22-01-2024 14:55

Web +178830

Ajax is gebaat met spelers die in de kleine ruimte kunnen spelen
Forbs is niet verfijnd en is meer geschikt voor ploegen die op de counter spelen, als je het bedrag kan beuren waar hij voor gekomen is, zou ik hem laten gaan
Godts is veel meer geschikter voor Ajax

22-01-2024 14:43

Okocha078 +13782

Inderdaad, als ze hem willen overnemen voor wat wij betaald hebben altijd doen. Rulli gaat mss ook nog, dan is er wel een potje om nog een nieuwe aankoop te doen

22-01-2024 14:44

Ajax27 +19140

Dit dus. Forbs is een renpaard, maar aan de bal gewoon vrij matig.

22-01-2024 15:43

Tommyshelby +128797

Voor een Daramy bedrag heb je eigenlijk geen andere keuze behalve verkopen.

22-01-2024 14:37

Kingoffdatoilet +17155

Deze jongen kan je makkelijk 20 miljoen opleveren na een handjevol goede wedstrijden. Ik zou hem nog niet weg doen.

22-01-2024 14:58

Magic24 +588

Wat moet deze jonge laten zien in de 7 min die hij elke keer mag invallen
En als die een keer speelt is het op een andere positie
Zet hem eens linksbuiten met een goede linksback en linkshalf erachter dan pas kunnen we hem beoordelen.
Taylor speelt z’n eigen wedstrijd omdat ze nieuwe chickie op de tribune zit en voor de linksback is het elke wedstrijd afwachten wie er staat

22-01-2024 14:27

Web +178830

Bergwijn moet het ook doen met een mindere back
Taylor geen geduld mee op een zwalkend middenveld maar wel met Forbs

22-01-2024 14:45

YRGI +32928

Bergwijn bakt er dan ook geen zak van.

22-01-2024 14:55

Aram +17993

Ik zag Bergwijn gisteren voor het eerst zijn best doen. Hij stond vaak aanspeelbaar en verdedigde verschillende keren zelfs mee.

Nou hoop ik dat hij dat ook gaat doen als Sosa er staat, in plaats van hem te laten verzuipen. Pas als Bergwijn zijn best gaat doen als Sosa er in staat, zien we wat die laatste kan.

22-01-2024 16:09

Magic24 +588

Hoeveel kansen heeft Forbs gehad op linksbuiten
Weinig tot geen
Taylor verstopt zich zijn goede wedstrijden zijn op 1 hand te tellen

22-01-2024 19:19

meerschehelden +2317

Nee! Ga lekker naar Engeland jongen!

22-01-2024 14:25

LukaLitmanen +81999

Deze jongen is pas 19 jaar en heeft gewoon potentie.

In een paar invalbeurten meer goals/assists dan sommige basisspelers

22-01-2024 14:16

meerschehelden +2317

Geen kans bij een club die ons voetbal wil spelen. Zn balbehandeling is simpelweg niet goed genoeg.
Zelfs Bergwijn kan geen potten breken en die is echt een stuk beter dan Forbs.
Forbs moet bij een club spelen waar ze op de omschakeling spelen en hij zn snelheid kan uitnutten.

22-01-2024 14:27

Giga +242

Hij heeft potentie voor een counterploeg ja.

22-01-2024 21:29

GAjax31 +16078

Houd hem maar gewoon bij. Dan kun je in de zomer kijken of Bergwijn vertrekt of dat je Forbs eventueel alsnog verkoopt.

22-01-2024 14:14

Kerel +1475

Premier League clubs kennen de de problemen van Ajax en zijn uit op een koopje. Tis niet zo dat Forbes zoveel indruk gemaakt heeft.

22-01-2024 14:05

Amsterdam1900 +737

Vreemd dat de waardering voor deze speler lijkt te kenteren, ik heb nog steeds vertrouwen in deze speler. Ik heb het gevoel dat wanneer hij lekker opdreef is dat hij aan de lopen band scoort/assisst. Lijkt meer gevaar te stichten dan Berwijn in ieder geval.

22-01-2024 14:05

Aspers Art +2772

We hebben 14 miljoen betaald, ongelooflijk.

22-01-2024 13:41

Rst +5242

Antony was ook zo duur en kwam rechtstreeks uit de Braziliaanse competitie.
Forbs heeft de jeugdopleiding van Mancity doorlopen en vorig jaar in de Engelse jeugleague zijn potentie laten zien.

22-01-2024 14:27

leeke +10398

Weet hij bij Ajax goed verborgen te houden dan

22-01-2024 15:39

SpursAjax +6684

Ik zou hem erbij laten! Als hij zijn eerste aanname onder controle krijgt kan hij echt goed worden!

22-01-2024 13:38

Aspers73 +3222

Al;s je dat op die leeftijd nog niet onder controle hebt, zeker nadat je bij Man City hebt gespeeld, dan komt dat ook niet meer.

22-01-2024 14:14

twynestar +28304

Je ziet dat hij iets kan bijdragen als de ruimtes voorin groot zijn. Dat zijn ze voor Ajax vrijwel nooit.

Niet wanhopig verkopen, maar als je hem zonder verlies kunt verkopen dan moet je niet twijfelen natuurlijk.

22-01-2024 13:38

Ajaxfan31183 +16391

Bij een goed bod forbs een goede handdruk geven en zeggen bedankt voor de goed diensten, en gewoon laten gaan, want er moet geld in het laatje komen om nog een goede ervaren verdediger te kunnen halen

22-01-2024 13:37

SwissAjaxFan +3972

Lekker bij ons houden. Bergwijn gaat weg einde seizoen en dan Forbs op de linkervleugel 🤩😂🤩😂

22-01-2024 13:34

DEELM +11891

We hebben veel teveel betaald voor Bergwijn, maar hij is nog wel klasse beter dan Forbs. Forbs heeft nog heel wat techniek trainingen nodig voordat die basisspeler wordr.

22-01-2024 14:12

SwissAjaxFan +3972

Bergwijn gaat zeker naar Engeland of Saudi Arabien einde seizoen.
Daar krijgen wij minimaal 35 terug als hij dit seizoen nog presteerd🤣😂🤣😂

22-01-2024 17:42

DEELM +11891

Kan me niet herinneren dat de Saudis afgelopen zomer tientallen miljoenen aan transfersommen hebben betaald. Gaat komende zomer dus ook niet gebeuren.

22-01-2024 19:23

Indy2 +15254

"Carlos Forbs geniet belangstelling van enkele clubs uit de Engelse Premier League (...) Naar verluidt houden ook andere clubs de situatie van Forbs 'nauwlettend in de gaten'".

He, hoe kan dat nou? Ik had van Kroes & de Telegraaf begrepen dat we waren opgelicht door 'meester-oplichter' Mislintat, en dat al die spelers onverkoopbaar zijn. Zo was het toch?

22-01-2024 13:28

wijzijndebeste123 +163640

Haha. 120 miljoen zou totaal verdampt zijn. 😂

22-01-2024 13:29

Indy2 +15254

Niveautje Excelsior ...

22-01-2024 13:35

Turbo +41929

Beoordelen we aankopen tegenwoordig of we ze wel of niet zonder verlies kunnen verkopen?

Beoordeel ze op het veld. Daar is de realiteit dat er - eind Januari - 1 basiswaardige speler bij is gekomen (Ramaj) en 11 spelers die ergens tussen "hopelijk wordt het nog wat" en niet eens selectiewaardig zitten.

22-01-2024 13:45

AjaxDeBesteClub +18786

Iedereen met een heel klein beetje voetbalverstand zou Sutalo, Van de Boomen en Sosa altijd opstellen. Jouw bevooroordeeldheid maakt waarschijnlijk dat jij er anders over denkt. Daarbij had ik Berghuis altijd op 10 gezet en dan Forbs of Mikaudatze op rechts. Dat is al 5. En dan hebben nog spelers als Tahirovic, Gaaei, Forbs, Manssverk en eventueel Avilla die potentie hebben voor een basisplek in de toekomst. Medic en Akpom zijn gekocht als 2e optie voor hun positie.

22-01-2024 14:36

Turbo +41929

Ah ja, mijn "bevoordeeldheid" is het probleem. Je complete post-historie bestaat uit berichten waarin je Taylor overal bij de haren bij sleept en de grond in boort, maar ik ben degene die bevoordeeld is.

Je kan ze allemaal opstellen. Dat maakt ze niet basiswaardig of goede spelers. Sosa is een beperkte back. Leuke voorzet, verder is het Daley Blind zonder het voetballende vermogen. Sutalo gaat zich hopelijk ontpoppen tot basisspeler maar is tot dusverre een teleurstelling die vaker op de been wordt gehouden door een pikkie van 17 dan andersom. Van den Boomen is niet basiswaardig. Die speelt bij gebrek aan beter. Zodra Ajax er weer bovenop is zit die jongen op de tribune. Verder is alles wat je zegt gebasseerd op hoop.

22-01-2024 14:55

Indy2 +15254

@Turbo
Vlak de rol van de trainer(s) hierbij niet uit. In de absentie van een goede taktiek (middenveld!) geldt "hopelijk wordt het nog wat" voor vrijwel alle spelers (recent aangekocht of niet).

22-01-2024 14:55

Sunny +9553

@Ajax de beste ..
Nou ik heb meer dan een klein beetje voetbalverstand en zou die 3 absoluut niet altijd opstellen.
De reden; ze lieten het na zo'n 5 maanden bij ons nog altijd niet zien.
Leuk dat ze weet ik veel waar al dan niet hebben gespeeld maar de feiten liegen niet.
En natuurlijk mag je mijn voetbalverstand in twijfel trekken maar besef dan ook dat vrijwel alle trainers, oud spelers, journalisten, commentatoren en zo'n beetje iedereen die iets betekent in de voetballerij hebben aangeven dat de meeste aankopen niet goed genoeg zijn.
En dan ga jij neerbuigend doen naar mensen toe die datzelfde beweren. Nogal misplaatst hoor

22-01-2024 15:25

Aram +17993

@Turbo
We zullen wel moeten. We kunnen het ons niet permitteren om spelers te kopen die met verlies weggaan. Vandaar ook al die jonge spelers en verrassende keuzes - die blijven hun geld tenminste waard.

22-01-2024 16:11

JariLitmanen87 +7934

Indy2, je hebt het over Burnley. Een club die de afgelopen 20 jaar vaker in de Championship opereerde dan in de Premier League. Je doet hier net alsof de gehele subtop in de rij staat voor Forbs vanwege zijn uitmuntende prestaties. Forbs -afgaand op wat hij bij ons op het veld laat zien- is voorlopig in helemaal niets een meerwaarde. Dit soort kick-and-rush spelers doen het inderdaad veel beter in Engeland dan in Nederland waar de ruimtes vele malen kleiner zijn.

Mislintat heeft ontegenzeggelijk prutswerk geleverd, mismanagement van de bovenste plank. Het riekt naar oplichting.

22-01-2024 17:21

Nr.10 +111046

Ja voor ons een dure speler, gezien het feit dat hij geen directe versterking is en tijd nodig heeft. Maar geen speler die slecht in de markt ligt. Die kan je eventueel in de zomer ook nog makkelijk verkopen.

22-01-2024 13:16

DEELM +11891

Zal best verkoopbaar zijn, maar als deze jongen gisteren bij RKC had meegedaan tegen Ajax was er geen kip op de tribune die had gezegd. Kijk das een goeie, die moeten we in de gaten houden.

22-01-2024 14:20

Nr.10 +111046

Hij viel in en had een aandeel in die laatste goal. Denk dat hij op dit moment sowieso vrij bruikbaar is als invaller voor de laatste 15-20 min als je voor staat en de tegenstander meer ruimte gaat weggeven.

22-01-2024 14:32

DEELM +11891

14 mln excl. bonussen!

22-01-2024 17:24

Nr.10 +111046

‘Ja voor ons een dure speler, gezien het feit dat hij geen directe versterking is en tijd nodig heeft.’

☝🏻

🤷‍♂️

22-01-2024 19:18

DEELM +11891

Precies dit! Die idioot van een Mislintat heeft gewoon meerdere spelers van 12mln+ gehaald die geen directe versterking zijn en nooit basis gaan spelen. Hoe heeft 't kunnen gebeuren?

22-01-2024 19:21

Nr.10 +111046

Ik denk persoonlijk dat de rest van de directie en de RvC te weinig controle en invloed heeft uitgeoefend, dat Mislintat veel te veel in heeft gezet op het creëeren van restwaarde door het halen van jonge spelers, daarbij teveel heeft gegokt, en dat het nog een extra nadeel was dat wij ervoor kozen om eerst uitgaande transfers helemaal af te ronden. Zoiets.

22-01-2024 19:45

Musica Merlo +8206

Mijn advies aan Ajax is "beweeg" Forbs richting de uitgang. Burnley of wat dan ook maakt niet uit.

22-01-2024 13:15

YugoVik +33116

Ja joh kille club ajax

22-01-2024 15:12

Elayais +5069

We zijn hier vaak veel te snel in het afschrijven van spelers.

Forbs, maar ook Conceicao, zijn talenten, maar 1 minderen wedstrijd en iedereen hier schrijft ze al af als waardeloze voetballers. We moeten ze juist de tijd geven om zich te onwikkelen. Forbs laat potentie zien, moet hij ook de tijd krijgen deze verder te ontwikkelen.

Je zou Forbs minimaal tot eind volgend seizoen moeten behouden en dan de balans op maken.

22-01-2024 13:14

thepower1990 +35726

Welke potentie? Hij kan nog geen bal aan nemen, mist alle facetten die in een Ajax speler moet hebben.
Conceicao zelfde verhaal, die zit bij Porto ook alleen de bank warm te houden. Pak je verlies en verkoop ze in de zomer in plaats van jezelf sprookjes wijs te maken dat ze nog wel potentie hebben. Ajax heeft geen tijd meer na 2 van deze kut seizoenen, PSV loopt lachend meer en meer bij je weg.

22-01-2024 13:20

wijzijndebeste123 +163640

Ik vind Conceicao beter dan Forbs. Die heeft iig n dribbel.

22-01-2024 13:22

Pinohelmond +5785

Dit dus! Is niets en word ook niets.

22-01-2024 13:25

Sunny +9553

Elayais
Was het maar 1 mindere wedstrijd.
Forbs heeft zoveel mindere wedstrijden gespeeld dat ze niet op 1 en niet op handen te tellen zijn.

22-01-2024 15:28

wijzijndebeste123 +163640

Asap verkopen. Vind hem echt heel erg slecht.

22-01-2024 13:13

Sportvolgert +40403

Moeilijk duidelijk niet het niveau wat we nastreven en zie dat ook niet.komen. er is nu echter weinig als alternatief. Tot de zomer iig houden zou ik zeggen.

22-01-2024 13:12

GNBL +89924 moderator

Ik hoop dat Ajax breekt met het beleid om telkens een loper op 10 op te stellen. Ik zie veel liever het type Misehouy op 10 dan de Hlynssons en Klaassens van deze wereld. Iemand die op 10 een mannetje kan uitspelen en een steekbal kan geven op spelers zoals Forbs of Bergwijn zou veel meer onvoorspelbaarheid aan het spel toevoegen dan een nummer 10 die bijna altijd rondom Brobbey staat geplakt in balbezit.

22-01-2024 13:05

KarimB +11522

Helemaal mee eens. Vind dat helemaal niet bij Ajax passen. een flegmatieke 10 is wat ons spel zoveel goed zou doen

22-01-2024 13:27

LukaLitmanen +81999

Was ook al met Ekkelenkamp en Dani de Wit ingezet die trend.

Berghuis was gewoon onze 10 die dat kan, maar staat nu rechtsbuiten waar ik geen fan van ben

22-01-2024 14:17

Miskopabal +2898

Goed om erbij te houden voor momenten zoals gisteren. Plus het kan alleen maar beter worden.

22-01-2024 13:02

RFHK +12877

De vraag is of dat genoeg is voor 14 miljoen..

22-01-2024 13:12

Sniperbooya +1128

Het is dat je op de flanken niet goed bezet bent, anders moet je Forbs direct weg doen. Heeft niets maar dan ook niets waarvan je zegt "Ja, dit is wat je van een buitenspeler wilt zien".

Het is vooral rennen, rennen en rennen. Maar zodra hij 1 of twee tegenstanders om zich heen heeft dan weet ie het niet meer.

22-01-2024 12:56

AjaxDeBesteClub +18786

Je bedoelt zoals gisteren met zijn assist? Die man is zo snel hij heeft niet eens passeerbeweging nodig.

22-01-2024 12:58

j0rnnn +5101

Ja leuk voor de laatste 10 minuten. Maar stel je hem op vanaf de start, heb je er niks aan.

22-01-2024 13:02

AFCA22 +2456

Prima invaller dan toch voor nu

22-01-2024 13:02

Sportvolgert +40403

Zo bijzonder was toch niet zeg. Kom op

22-01-2024 13:12

KarimB +11522

@ajaxdebesteclub

Ik vond zijn assist eigenlijk heel matig. achter de man. terwijl die in de loop moet van berghuis.

22-01-2024 13:28

hendo +4769

Houden! In het begin was hij een van de lichtpuntjes! Gaat goed komen! Min geven in jong

22-01-2024 12:52

Babangida83 +23895

Even er vanuit gaande dat als Forbs weggaat, Ziyech naar Ajax komt, zou ik dan Berghuis wegdoen. Gisteren ook weer Bergwijn die op een dom moment Brobbey die penalty gunt bij 3-1. Wat heb je nu aan ervaring, als ze zulke pupillenfouten maken... Dat vind ik ook voor Berghuis gelden. Dus als Ziyech komt, mag Berghuis wat mij betreft van de loonlijst af.

Want Forbs wegdoen zonder vervanger, zou ik al helemaal niet begrijpen. Die jongen is 19, had superstatistieken in Engeland en we hebben geen back-up. Met Bergwijn, Godts, Berghuis en Forbs, hebben we 4 buitenspelers. Amo tel ik niet mee vanwege zijn blessuregevoeligheid. En Banel kan instromen, maar heeft nog niet het niveau. Al viel hij niet onaardig in gisteren.

22-01-2024 12:52

AjaxDeBesteClub +18786

Ga er maar vanuit dat Berghuis en Bergwijn komende zomer weg zijn. Ziyech is de perfecte vervanger voor Berghuis. Dan kunnen Forbs, Godts en Van Axel Dongen het op links uitmaken.

22-01-2024 12:59

DankzijCruijff +48712

Hoe kom je erbij dat Ziyech naar Ajax komt? Niets wijst daar momenteel op.

22-01-2024 13:03

Babangida83 +23895

Die heeft flink lopen flirten met Ajax twee weken geleden. Het wachten is meer op Ajax.

22-01-2024 14:45

DankzijCruijff +48712

Als het kan wmb Berghuis deze winter nog naar een Turkije oid sturen en Ziyech graag verwelkomen als zijn vervanger. Ik weet zeker dat een niet geheel fitte Ziyech meer zou toevoegen dan Berghuis momenteel. Dat interview van Berghuis gister sprak ook weer boekdelen over hoe hij zijn rol ziet in het team en binnen de club. Om van te kotsen.

22-01-2024 14:48

afc020 +507

Onzin, Berghuis moet blijven

22-01-2024 18:59

Koscar +5397

8 assists op het moment en gisteren een belangrijke voorassist op die eerste goal van Brobbey. Voetballend kan het beter, maar cijfermatig is hij nog wel echt heel belangrijk.

22-01-2024 13:06

Babangida83 +23895

Daarom vind ik ook dat je eerste een volwaardige vervanger nodig hebt. En een toptalent dat net komt kijken, zal cijfermatig nog niet kunnen tippen aan Berghuis en Bergwijn. En hoewel B&B veel fout doen, heb je natuurlijk wel hun goals en assists nodig. Misschien dat Henderson al genoeg rust achterin creëert, zodat Ziyech het vanuit de aanval allemaal kan overnemen en dirigeren. Vanuit buitenkant naar binnenkomend, want op het middenveld zal hij meer impact hebben.

22-01-2024 14:04

LukaLitmanen +81999

Idd, meeste assists van de eredivisie na veerman. Zie hem liever gewoon op 10

22-01-2024 14:18

AvBfafi +1103

Deze jongen blijft zijn waarde dit seizoen wel houden, geef hem nog een kans. Zou wel wat meer tijd mogen krijgen!

22-01-2024 12:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.