Jansen sluit uitgaande transfers bij Ajax niet uit: 'Er is wel wat beweging'

door Jon van Dam 236

Bron Pak Schaal Podcast

Jansen sluit uitgaande transfers bij Ajax niet uit: 'Er is wel wat beweging'

door Jon van Dam 236

Bron Pak Schaal Podcast

Laatst geüpdatet

Freek Jansen sluit niet uit dat er nog een aantal spelers vertrekt bij Ajax in de huidige transferperiode. Zo zou er 'beweging' zijn rondom Carlos Forbs. Ook wordt er gesproken over de aanstaande komst van Engels international Jordan Henderson.

Naast de inkomende transfer van Henderson verwacht Jansen ook nog wat uitgaande transfers. 'Ik denk dat er nog wel wat spelers vertrekken', begint hij in de Pak Schaal Podcast. 'Er is wel wat beweging. Rondom Forbs en een andere speler is er wat beweging. Maar dat is ook afhankelijk van de jongens zelf. Tegelijkertijd is deze selectie ook niet zo breed', zo stelt de journalist.

Süleyman Öztürk, kenner van het buitenlandse voetbal, gaat vervolgens in op de komst van Henderson. 'Hij wordt gehaald voor de zes-positie. Dat is niet direct zijn sterke punt. Een bal aannemen, een speler voorbij dribbelen en dan een oplossing bedenken. Maar hij heeft wel teamgenoten nodig. Naar wie gaat hij de bal bij Ajax spelen en hoe snel komt de bal weer terug? Het is natuurlijk geen geoliede machine.'

'Zijn komst is een wanhoopsdaad die per ongeluk een geniale zet kan worden.'

'Ik vraag me af wat zijn rol gaat worden op het veld', vervolgt Öztürk. 'Als het echt de nummer zes-positie is, dan zullen er ook wel een aantal andere dingen moeten veranderen bij Ajax. Anders zal hij net als in Saudi-Arabië na vijf minuten denken: Waar ben ik in godsnaam in beland?. Zijn komst is een wanhoopsdaad die per ongeluk een geniale zet kan worden.'

Öztürk is van mening dat Henderson zijn sterrenstatus nog wel waar moet maken bij Ajax. 'In zijn beste periode bij Liverpool werd hij kritisch bejegend omdat hij het moet hebben van andere dingen dan echt een goede voetballer zijn. Hij is een echt leidersfiguur en dat is bij Ajax natuurlijk wel nodig. Als jij wordt gehaald en betaald als een sterspeler, verwachten mensen wel dat je op het veld presteert. Bergwijn heeft dat ook meegemaakt. Die is voor een enorm bedrag gehaald naar Amsterdam. Als je dan niet je mannetje voorbijkomt, vraagt men zich wel af waarom Bergwijn zo veel geld krijgt. Dat zal met Henderson ook gaan gebeuren.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Cosey2 +7000

Nietszeggende teksten kan ik ook produceren.

22-01-2024 12:21

Strawb Choco +1643

Ozturk je mag me ballen likken mafketel

19-01-2024 17:03

MosesD +14659

Ik zou Forbs nou niet meteen al verkopen. Jongetje is 19, geef hem eens de tijd. Zou wel proberen Avilla te slijten (zal wel huur moeten zijn). Bij een heel, heel goed bod mag Sutalo ook vertrekken, evenals Bergwijn en Rulli. Overigens benieuwd of Chico deze zomer terugkomt. Ik vind dat een heerlijk spelertje. Alles heeft te maken met vertrouwen. Zet die jongen gewoon een tijdje in de basis, maar voeg genoeg ervaring toe aan het team. Daar varen jonge gasten wel bij.

19-01-2024 11:36

Grouster +1347

Ik neem aan dat Forbs dan verhuurd wordt. Is namelijk een typische jeugdspeler, moet meters maken. Er zit voldoende potentie in, maar voor Ajax 1 is komt hij nu tekort. Definitief afschrijven is ook te vroeg.

19-01-2024 09:45

makaveli +943

Er zat meer potentie in daramy als in forbs

19-01-2024 11:30

Baard +797

Zet die forbs nou gewoon eens een aantal wedstrijden op links, flikker Bergwijn er eens uit.

Conceicao op rechts volgend seizoen, maar die drukt flink op de salarissen.

19-01-2024 08:55

Jarikoning +7205

Forbs is door een blinde gekocht. Sikora is een topper in vergelijking met deze jan doedel.

19-01-2024 07:45

BxM +4079

Zijn snelheid is heerlijk en hij heeft ook wel goede steekballen als ie naar binnen kapt maar het is gewoon niet een typische Ajax winger. Zoals topcomment zegt: Conceicao is in veel meer een Ajax winger dan Forbs. Eigenlijk heel raar.

Mocht je rond de aankoopprijs voor hem krijgen zou ik het altijd aanpakken. Berghuis staat momenteel al RB en Godts komt er weer aan. Forbs moet lekker naar Union Berlin/Stuttgart oid waar die lekker kan rennen. Geen slechte speler maar geen match met onze club.

19-01-2024 07:29

cantharel +3523

Bij ons op de atletiek club lopen er heel veel die ontzettend hard kunnen rennen maar helaas net als Forbs niet kunnen voetballen.

19-01-2024 09:34

kampioenenjood +5057

Er is wat beweging, maar het ligt aan de jongens zelf of ze van club willen wisselen en het kan wel of niet gebeuren. Wat een nieuws! Heeft ie dat geleerd op de sportjournalistiekcursus van de LOI? En wie heeft bedacht dat een zes een mannetje voorbij moet dribbelen? Daar bovenop doet Ajax deze deal met de bedoeling dat ie goed uitpakt? Dus als het dan gebeurt kun je niet zeggen dat het per ongeluk is. Öztürk heeft zijn aandacht weer gehad denk ik, maar misschien moet ie de volgende keer proberen daadwerkelijk wat zinnigs op papier te zetten.

19-01-2024 04:56

Jutter1 +4316

Ook die Jansen lult maar wat, hij komt met nietszeggende teksten die iedereen wel kan bedenken, lijkt me ook nauwelijks serieus ingevoerd bij Ajax net zoals zijn 'collega's' bij die TG bijv. Jansen is nauwelijks een serieus te namen voetbal journalist net zoals die onbenullen bij dat VI en die TG die nu al aankoop Henderson neersabelen, Typisch Nederlands weer, komt er een verrassing, gebeurt al nauwelijks of niet met een speler van dat nivo, uit de hoge hoed is het weer niet goed. Ik zou zeggen wacht eerst maar even met de kritiek totdat deze Henderson een paar wedstrijden in Ajax heeft gespeeld. Pas dan kan je een degelijk oordeel vellen over deze speler. dat lijkt mij veel zinvoller dan dat oeverloze geleuter in dat VI programma. bijv.

19-01-2024 06:56

GVR +3626

Forbs is echt geen slechte speler, maar is met name sterk met ruimte om zijn enorme snelheid te benutten. Bij Ajax heb je niet veel ruimte. Mismatch dus. Ik vind Forbs overigens ook de enige speler die echt minder is geworden na de trainerswissel. Die lijkt het vertrouwen helemaal kwijt. Ik wil hem daarom nog niet helemaal afschrijven

19-01-2024 03:27

Hans Verhagen +14116

Laatste tijd is er juist wel ruimte, want we zijn angstig veel zelf aan het verdedigen.

19-01-2024 04:31

Dapperestrijders +4597

Er moet gewoon nog een bewezen international worden gehaald voor meer evenwicht. Henderson zal zich snel gaan afvragen, tjonge tjonge wat een nivea bij sommige spelers.

19-01-2024 03:08

BillSplate +9695

Gelukkig komt hij niet uit de zwaarste competitie dus kan alleen maar meevallen.

19-01-2024 05:45

PuntNaarAchterSVP +5259

Het kan dooien, het kan vriezen. De voetbaljournalistiek in een notendop.

19-01-2024 01:00

eros +4787

Het zal de komende transferperiodes geld schrapen worden.
Rulli voor een miljoen of 7, Sanchez voor 4, Conceicao 10, Mikautadze 16, …
Ik verwacht geen 40+ bedragen.

19-01-2024 00:13

020Dario020 +2069

Als speler van Ajax moet je in eerste instantie minimaal 10x kunnen hooghouden, dit kan Forbs niet.

Misschien ben ik iets cynisch nu maar ergens meen ik het wel…

Buiten zijn snelheid om kan deze jongen toch totaal niet voetballen? Ik zie echt niets in deze jongen, het enige is dat als je 1-0 voor staat en de tegenstander moet komen dat je hem misschien kunt gebruiken met zijn snelheid maar moet je voor zo’n speler dan zoveel miljoenen uitgeven? Het is echt totaal geen Ajax speler dit

18-01-2024 23:22

Dapperestrijders +4597

Tja, als ik Forbs was zou ik op atletiek gaan en de 100 meter gaan lopen. Want voetballen kan hij inderdaad niet.

19-01-2024 03:11

B2tob4 +12078

Tamelijk bizar dat een aankondiging van een nieuwe (echt) grote speler bij sommige fans(?) ontaard in een discussie over welke spelers uit het huidige team van Ajax verkocht zouden moeten worden..! In plaats van je nu te verheugen op de komende ontwikkeling(en), elke keer dat geneuzel over wie bij Ajax “de uitgang zou moeten opzoeken”.

18-01-2024 23:14

Dapperestrijders +4597

Nou, zeker de helft van de aankopen van Mislintat kun je zo op Marktplaats zetten.

19-01-2024 03:12

makaveli +943

Gratis af te halen wel te verstaan zeker?

19-01-2024 11:36

Freddy +11404

Tegen een goed bod (minimaal de aankoopprijs) verkopen en een echte rechtsbuiten voor in de plaats terug halen

18-01-2024 22:29

PuntNaarAchterSVP +5259

Mij lijkt het logischer Bergwijn te verkopen en Forbs op zijn eigenlijke positie te zetten. Als hij goed aangespeeld wordt speelt hij de Eredivisie kapot!

19-01-2024 01:05

makaveli +943

Hij rent die bal dan over de doellijn ofzo? Meer goeds als rennen heb ik hem niet zien doen. Boos kijken kan die ook wel trouwens.

19-01-2024 11:38

Ewald +6714

Gewoon vertrouwen houden en het komt goed met deze jongen. Ook meer links zetten en Bergwijn des noods op de bank

18-01-2024 22:17

UwSchipper +5599

Gaan we Eto.o verkopen?

18-01-2024 22:06

hoolimike +2455

Liever Avila, Medic, Sutalo, Tahirovic en Sosa.

18-01-2024 21:41

Ajax1998 +3333

Sutalo en Sosa houden.

18-01-2024 21:50

OuweDibbes +11855

Sutalo wel, Sosa niet.. doe maar Tahirovic houden.. Das mijn mening.

18-01-2024 22:22

Aram +17993

Avila en Medic verkoop je.
Tahirovic speelt steeds beter als eenmans middenveld.
Sutalo is gewoon een topper.
Sosa kan veel beter als het kliekje Taylor-Bergwijn stopt met hem tegenwerken en in plaats daarvan als team gaat opereren.

Met die drie dus even geduld. We gaan zien wat Henderson op gang bent in het teamproces.

18-01-2024 22:55

Dapperestrijders +4597

Waaruit blijkt dat Sutalo een topper is? Heeft zo'n beetje alle ballen, samen met Gaaie ingeleverd bij de tegenstander zodat we op een gegeven moment op de 18de plaats belandde. Het is de grootste klojo waar ik me iedere wedstrijd aan erger.

19-01-2024 03:20

Giga +242

Sosa wist meerdere keren niet aan welke kant hij moest verdedigen (normaliter basisvaardigheden) omdat Taylor en Bergwijn hem tegenwerkten.

19-01-2024 18:11

Myriad +7073

Jonge aanvallers worden te snel afgeschreven. Forbs is waanzinnig snel en nog maar 19. Wellicht is het nog (veel) te vroeg voor Ajax 1, maar hij heeft wel potentie.

18-01-2024 20:48

Freddy +11404

Waaruit blijkt die potentie? Ik vond Lukoki beter in zijn eerste seizoen

18-01-2024 22:25

LukaLitmanen +81999

Hij is overleden.

19-01-2024 07:05

joao_bento_rolf_fernando +241

Stond lukoki in een niet draaiend team te spelen? Dus niet te vergelijken.

19-01-2024 08:59

Freddy +11404

Je kunt elke speler in basis elementen met elkaar vergelijken (techniek,schot,diepgang,intelligentiel,etc.)

19-01-2024 11:04

ProperFootball +14589

Beweging rondom Forbs, yes!

Maar is er nou helemaal niemand die Avila wil hebben??

18-01-2024 20:27

Capocapo +12001

Wat denk je zelf 😂

18-01-2024 20:41

AFCA-Driebergen +22196

Forbs begon niet best. Kwam steeds beter in vorm. Raakte geblesseerd, kwam terug als de Forbs voor zijn goede vorm. Ik heb nog zeker wel vertrouwen in hem en dat hij nog veel beter kan. Hij zit er pas een half jaar. Ik zou hem nog niet weg doen.

18-01-2024 20:27

ProperFootball +14589

Forbs was niet best, zowel "in" als "uit" vorm.
Ik heb ook vertrouwen dat hij beter kan. Dat kan namelijk haast niet anders, zijn spel van de laatste X wedstrijden in aanmerking genomen.
Jij zou hem nog niet weg doen, maar ik zou hem nog niet opstellen zolang ie nog niet kan voetballen.

18-01-2024 20:29

AFCA-Driebergen +22196

Vlak voor zijn blessure begon het net ergens op te lijken. Dus dat was zonde. Maar het is zeker nog niet wat we van hem mogen verwachten. Hij hoeft van mij ook nog niet in de basis, maar ook nog niet weg.

18-01-2024 20:37

ProperFootball +14589

Zijn pré is zijn snelheid en dat ie nog heel jong is. Dus hij mag inderdaad nog een kans krijgen. Maar verder moeten we zijn potentie nog niet overdrijven. Eerst maar eens zien of ie het voor elkaar krijgt zijn lichaam en de bal meer onder controle te krijgen, dan kijken we verder.

18-01-2024 20:40

AFCA-Driebergen +22196

Ben ik zeker met je eens. Dus nog niet afschrijven en al weer weg doen. Hij zal vast wel wat kunnen, als je zo bij de jeugd van City weet te presteren. We gaan het zien. Hopelijk pakt het goed uit. De persoon Forbs vind ik in iedergeval wel leuk.

18-01-2024 23:02

Velibor30370 +4155

Henderson heeft z’n hele carrière laten zien dat ie met hoge intensiteit en karakter naar z’n mogelijkheden speelt en met veel passie & vuur z’n teamgenoten probeert te inspireren. Bergwijn laat al z’n hele carrière zien dat ie een luie, bovengetalenteerde, momenten voetballer is. Zoek de verschillen Suleyman…

18-01-2024 20:26

ProperFootball +14589

Bovengetalenteerd, als in bovengemiddeld getalenteerd? Was hij binnen de Ajax jeugd echt bovengemiddeld goed dan?

18-01-2024 20:31

Velibor30370 +4155

Bij Ajax in de D & C stak Nouri er natuurlijk heel erg bovenuit maar daarna kwamen wel Bergwijn en Dekker. Dus ja, hij was wel bovengetalenteerd toen. Heb m paar keer in PSV jeugd gezien tegen Ajax en daar was ie toen wel de man samen met Lammers.

18-01-2024 20:54

atouba19 +3501

Ik hoop bij Forbs op n gevalletje Neres. Ben alleen bang dat dat m niet gaat worden. Maargoed Neres bakte er de eerste 6 maanden ook niks van. En soms, heel soms zie je iets van glimpen van t talent van Forbs.
Maargoed mocht n gek 15 mil bieden, zou ik m gauw wegdoen.
Wat n gekke aankoop weer.. 16 miljoen of wat kostte ie?

18-01-2024 20:24

ProperFootball +14589

Neres was qua balbehandeling, motoriek, souplesse, balans en handigheid toch heel andere koek hoor. Heeft van het begin af aan nooit op Forbs in zijn "beste vorm" geleken.

18-01-2024 20:32

atouba19 +3501

Nou, Neres was t eerste half jaar ook echt niet zo goed. Werd door vele bestemd als miskoop. En ook Forbs is pas 19. Geef m nog ef de tijd.

18-01-2024 20:58

BillyAjax +1253

Wat een treurig niveau die Ozturk… “Zijn komst is een wanhoopsdaad die per ongeluk een geniale zet kan worden”. Of terwijl: het kan goed gaan of het kan niet goed gaan. Kortom, hij zegt hier helemaal niets mee. Als het fout gaat zegt hij gewoon: “ik zei toch dat het een wanhoopsdaad was.” En als het goed gaat: “Ik zei toch dat het een geniale zet kon worden. En deze man mag gewoon op tv zijn onzin uitkramen. Wat een droevig niveau.

18-01-2024 20:24

JorgeDeLasTresPintas +1584

'Of terwijl'? Je bedoelt denk ik 'oftewel'...

18-01-2024 20:47

Wouter1989 +2238

Opvallende met Forbs was wel dat hij volgens mij de meeste kansen had gecreeerd in de Europa League. Hij heeft best een goed overzicht, maar hij wisselt dat af met de gekste ketsers. Ik zou hem nog niet op willen geven.

Conceicao hebben ze denk ik gewoon laten gaan omdat het een lastig jongetje is. Zat al op social media te klooien en is gezien zijn afkomst waarschijnlijk een verwend jongetje. Ik weet het - dit is puur gokken - maar ondanks dat je nu zou denken dat hij sowieso basis had gespeeld ben ik toch niet rouwig dat hij weg is (ondanks dat hij best kan ballen).

Tot slot - die Suleyman was vandaag wel heel erg ongenuanceerd zeg. Henderson is geen Pirlo nee, maar als je tot vorig seizoen nog basis bij Liverpool speelde dan ben je geen houtenklaas waar iedereen op de training bij Ajax van gaat denken, jeetje, wat is dat voor clown... We moeten het uiteraard gaan zien, maar heb er wel vertrouwen in.

Tot slot - ik begin steeds meer te denken dat Bergwijn aanvoerder maken 1 van de meest slechte keuzes was van Steijn, al moeten we dan ook toegeven dat er weinig andere kandidaten waren. Waren al geruchten dat Tadic en Bergwijn elkaar niet lagen, maar iets om deze jongen heen geeft mij het gevoel dat hij eerder spelers naar beneden dan omhoog trekt. Mooi iemand anders maken en hem lekker aan zijn eigen spel laten werken zou ik zeggen!

18-01-2024 20:19

LukaLitmanen +81999

Een 19-jarige Forbs die uit het buitenland komt, wordt meteen afgeschreven door Web etc, maar de 21-jarige Rensch mag na 4 seizoenen nog elke keer aanmodderen 🤡

18-01-2024 20:18

ProperFootball +14589

Maar je ziet toch elke keer dat Forbs nauwelijks een bal kan aannemen? Dat is toch een reëel probleem voor een voetballer? Voor een Ajax voetballer?

18-01-2024 20:34

Aram +17993

Ik schrok van zijn rechterbeen. Daar kan ie echt niks mee. Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat “prof”voetballers hun mindere been zo weinig trainen, maar bij Forbs is het echt niet om aan te zien.

Die moet echt heel hard op zijn techniek gaan trainen. Maar je weet het nooit, hij heeft een wapen en dat hebben er niet zo veel.

18-01-2024 23:00

FelixGassenlicht +8954

Nu doe je Mislintat tekort. Er zijn nog ergere aankopen gedaan, en laten wij het aanstellen van Steijn niet vergeten

18-01-2024 20:17

LukaLitmanen +81999

Wat een achterlijk top comment;

Conceicao had nul rendement en Forbs wordt al na paar invalbeurten afgeschreven?

18-01-2024 20:14

Myriad +7073

En Forbs heeft zeker wel rendement.

18-01-2024 20:50

Dapperestrijders +4597

Verkopen, dat levert de meeste rendement op. Al hoewel, voor hoeveel kan hij weg?

19-01-2024 04:09

Rst +5242

Alleen Bergwijn gaat weg. Afgelopen half jaar genoeg signalen geweest dat Ajax (door Mislintat en ook door Kroes) van hem afwil.
Forbs kan dan LB staan.

18-01-2024 20:09

Jan Doedel +4299

Dat zou wel eens t begin van de wederopstanding kunnen zijn.
Een aanvoerder die in niks een voorbeeldfunctie vervult, alleen maar dom praat en achterlijk reageert op terechte kritiek. Echt een boegbeeld voor onze club. Hoop van harte dat er een club is die daar aan begint.

18-01-2024 20:56

Rst +5242

Bergwijn is zeker wel een goede speler alleen hij niet iemand die een elftal bij de hand kan nemen. Ook al doet hij zeker zijn best. Maar qua persoonlijkheid en positie op het veld lukt het hem gewoon niet.

Denk verder dat er nog een aantal spelers voor jong Ajax gekocht worden.

18-01-2024 21:20

Dapperestrijders +4597

Het probleem met Bergwijn is, hij is lui. Verdedigt niet mee en meneer is communicatief gezien geen geschike aanvoerder.

19-01-2024 04:12

Dit is mijn club +10176

Die Özturk is wel erg in zichzelf gaan geloven sinds hij een podiumpje heeft. Wordt zo langzamerhand een soort van Aad onder de voetbaljournalisten. Denken dat hij ziet wat anderen niet zien en lullen alsof hij het allemaal heeft uitgevonden. Erg vermoeiend dat soort mensen.

18-01-2024 20:02

YRGI +32928

@topreactie. Qua type is Conceiçao een Ajax-speler, maar qua daadwerkelijk rendement is het nog minder dan roadrunner Forbs.

18-01-2024 19:51

Okocha078 +13782

Rulli, Avila, Forbs en Sanchez proberen te slijten deze maand en Ziyech halen. Zet Ziyech maar op rechts na de Africa cup en Berghuis het restant van dit seizoen op 10. Na dit seizoen afscheid nemen van Berghuis. Hakim naar 10 en Chico op rechtsbuiten.

18-01-2024 19:40

AjaxDeBesteClub +18786

Waarschijnlijk wordt Forbs een topspeler. Dus het zou erg stom zijn om hem voortijdig te laten gaan. Daarbij moet er juist een rechtsbuiten bij in plaats van af.

18-01-2024 19:35

thepower1990 +35726

Forbs wordt een topspeler?????????
Echt hou hiermee op ik smeek je. Of het nu cynisme is wat ik mis of dat je serieus bent, maar deze onzin kan echt niet. Forbs kan nog geen bal aannemen, alles basis beginselen van voetbal mist ie en dan wil je ons blijven wijsmaken dat hij een topspeler wordt????
Ik kan hier niet meer om lachen.

18-01-2024 19:41

ck69 +13090

Ik neem aan dat hij al weekend heeft en al een bakkie op heeft

18-01-2024 19:52

AjaxDeBesteClub +18786

Tja als 1 van de weinige verstandige hier blijf ik gewoon mijn nuchtere meningen geven. Die jongen is extreem snel en ook doelgericht. Het is ook een speler met een goede drive. Hij heeft al op verschillende momenten laten zien dat hij ook inzicht en techniek heeft. De kans is gewoon heel groot dat het een topspeler wordt. Man City heeft niet voor niks een terugkoopclausule van rond de 50 miljoen.

Het verschil is alleen dat ik kritisch was op het moment van de transfer. En de pessimistische goegemeenschap het toen juist een goede transfer vond. Maar er zo een genoegen in schept om eigen spelers af te branden, dat ze elkaar nu allemaal aan het napraten zijn met hun fabeltjes. Welterusten.

18-01-2024 20:02

jo1 +4584

Idd Forbs een topperbhaha. Sjaak Swart is nog beter op deze leeftijd dan die Furby

18-01-2024 20:25

MokumsParadijs +2262

Extreem snel, absoluut. Jammer wel dat de bal altijd van zijn voet springt.

18-01-2024 21:43

GNBL +89924 moderator

Forbs heeft ook veel inzicht wat je niet vaak ziet bij dat soort snelle vleugelflitsers.

18-01-2024 19:51

GNBL +89924 moderator

Kijk even de assist op de 0-1 tegen RKC van Brobbey. En heeft meer van dat soort mooie passes gegeven.

18-01-2024 19:57

AjaxDeBesteClub +18786

Helemaal mee eens. Mensen zeggen dat hij niet technisch is. Ik vind dat nog wel meevallen. Maar als hij dat nog meer ontwikkeld heeft hij snelheid, inzicht, techniek en doelgerichtheid. Het is (in potentie) gewoon een levensgevaarlijke speler. Ik vind hem op dit moment sowieso verder dan Van Axel Dongen en Godts die de dezelfde leeftijd hebben.

18-01-2024 19:58

Web +178830

Dit is toch een grapje?
Zondag komt hij op een moment een tegen een te staan. en dat gaat hij terugspelen ipv een actie maken

Ik zie niets geen gogme bij hem

18-01-2024 19:59

LukaLitmanen +81999

Inderdaad @GNBL

roep ik ook al tijden. Denk dat alleen Berghuis in selectie zulke balletjes kan geven

18-01-2024 20:15

jo1 +4584

Blind paard joh

18-01-2024 20:26

ProperFootball +14589

@LukaLitmanen Mwa, als je zo gaat rekenen... dan geeft Bergwijn ook wel eens zo'n balletje. Taylor niet te vergeten. Tahirovic zie ik het ook nog wel een keer doen. Sutalo zou het ook moeten kunnen. Hato deed het al...

18-01-2024 20:37

Bobje99 +7075

Dat kan ook een gebrek aan vertrouwen zijn, web. Ik weet precies welk moment je bedoeld en dacht precies het zelfde, maar om dit nauw te wijden aan een gebrek aan kwaliteit is te makkelijk. Ik zou hem zeker nog niet afschrijven en hem de komende tijd rustig de kans geven.

18-01-2024 20:59

Dit is mijn club +10176

Forbs had op atletiek moeten gaan. Dan had hij de komende zomer in Parijs medaillekansen gehad op de 100 meter. En het grootste voordeel, er komt geen bal aan te pas.

18-01-2024 19:57

Web +178830

Ik zie er ook helemaal niets in hem
Anders houd hij het heel erg verstopt

18-01-2024 20:01

Breuk +25140

Forbs is pas 19. Geef hem gewoon een jaar de tijd.

18-01-2024 20:00

jo1 +4584

Kwaliteit staat geen leeftijd op. Hij heeft het niet Daramy is nog beter

18-01-2024 20:26

ProperFootball +14589

Dat is inderdaad waar. Heeft dan wel voetbaltechnisch nog echt grote stappen te maken.

18-01-2024 20:38

Jan Doedel +4299

Wat zie jij dan wat de rest hier niet ziet? Tot nu toe echt knudde.

18-01-2024 21:00

Web +178830

Het word overdreven
Waren Tadic en Blind dragende spelers in Engeland
Hoe ging het met Ziyech in Engeland

Nee het is geen stylist , maar een uitstekende dragende spelers voor Ajax

18-01-2024 19:34

V12 +867

Özturk geeft hier zelf even aan dat hij er totaal geen verstand van heeft. Maar geodndat is heel gebruikelijk bij het AD.

18-01-2024 19:26

Lazell +16989

Als je nou eens aangeeft wat er niet goed is en waarom. Dan kan er teminste op gereageerd worden.

Daarnaast is Özturk van VI. Staat nog in het artikel. Ben dan wel zelf correct als je op anderen wil neerpraten.

18-01-2024 20:01

Robertini +39194

Forbs laten gaan zou erg dom zijn, ook al is het geen topper, voegt hij in dit Ajax wel wat toe.

18-01-2024 19:22

Web +178830

Als je het bedrag kan beuren waar hij voor kwam
Zou ik er geen minuut over na moeten denken

18-01-2024 19:35

Robertini +39194

Dan zou het prima zijn, maar dat krijgen we er nu denk ik niet voor. Wie weet als het een Engelse club is, die zijn wel vaker gek

18-01-2024 21:08

VichoWazig +3452

Huur die Forbs lekker een half jaartje uit aan Heerenveen ofzo, met als verplichting dat ie rechtsbuiten speelt. Denk dat ie er wel veel baat bij heeft om iedere week even zonder druk in de eredivisie te spelen.

18-01-2024 19:19

Spelverdeler +4644

Deze window graag nog sowieso vertrek (eventueel dan maar huur) van Forbs, Avila en Medic.

18-01-2024 19:07

barry1988 +24013

Niet dat Forbs en Medic top zijn of in het geval van Avila Ajax waardig. Maar wie gaan er dan spelen bij blessures en schorsingen? In de rest van de window heb je heel weinig tijd om eerst hun te verkopen en dan nog eventueel vervangers te halen.

18-01-2024 19:14

Spelverdeler +4644

Ik begrijp wat je zegt, in de zomer is daar meer tijd voor om echt door te selecteren. Alleen naar m.i. zijn deze 3 spelers ook niet goed genoeg voor de bank. Dan maar met 10 of 9 man spelen bij blessures en schorsingen haha.

18-01-2024 19:17

Breuk +25140

Dan had je dus zeker verloren afgelopen weekend bij GAE.

18-01-2024 19:50

jeroenbosman1986! +182

Mag het hopen dat die forbs weg gaat je heb er niks aan

18-01-2024 19:05

stefanwillem +12113

Al bieden ze een bol.com bon van 10 euro voor Forbs moet je het aannemen. Forbs kan namelijk niet voetballen.

18-01-2024 19:04

Nr.10 +111046

Ja, als je meer verdient dan is het verwachtingspatroon hoger ja.
Denk niet dat Hendo iemand is die veel last zal hebben van dat soort druk bij ons.

18-01-2024 18:58

Barra +5529

Hendersen is niet gehaald om op 6 "een bal aan te nemen, een mannetje voorbij te gaan en dan nog wat bedenken". Hij is gehaalt om het organisatorisch goed neer te zetten en spelers aan te sporen om meer te geven. We hebben wel spelers die best wat kunnen met een bal, maar waarbij het gewoon ontbreekt aan mentaliteit en volwassenheid. Wanneer Hendersen spelers mee weet te nemen in zijn gedrevenheid en drive en daarnaast zelf ook gewoon een behoorlijk niveau haalt, zal hij absoluut een meerwaarde hebben.

18-01-2024 18:36

ZlatDen +1972

Ik heb nog vertrouwen in Forbs. Het lijkt wel of hij te graag wil laten zien hoe goed hij is en daardoor ook letterlijk en figuurlijk zichzelf voorbij rent. Vooral rust in het koppie moet hij krijgen. Als je hem toch van de hand doet dan gewoon 15 mil vragen.

18-01-2024 18:31

GvanAchteren +868

Gewoon eens een paar maanden in Jong zetten

18-01-2024 19:18

ZlatDen +1972

Ja denk dat hem goed zou doen.

18-01-2024 19:41

stefaanovic +2690

Kijkend naar wat filmpjes van forbs in zijn City tijd zou ik hem nu niet zomaar van de hand doen

18-01-2024 18:27

DeKenner +9294

Zulke filmpjes kun je ook maken uit zijn Ajax-tijd. Niets zo manipulatief als YouTube filmpjes.

18-01-2024 18:48

stefaanovic +2690

24 wedstrijden, 22 goals en 11 assists zegt wel iets lijkt mij

18-01-2024 19:12

Ricoteb +53174

We hebben een chronisch tekort aan buitenspelers, maar laten we vooral een buitenspeler verkopen. Lijkt me logisch

18-01-2024 18:18

Jarivanheumen +5684

Je kunt Forbs wel op stellen maar dan kun je eigen beter gewoon met tien man spelen

18-01-2024 18:25

Ricoteb +53174

Tja, maar dan kan je op dit moment sowieso maar met 3 man spelen. Allemaal grappig dit soort reacties, maar je moet nog steeds mensen op het veld zetten.

18-01-2024 18:28

4-3-3 +3512

Oneens. Linksbenige linksbuitens zijn unicorns tegenwoordig. Daar zou Ajax tactisch veel voordelen uit moeten kunnen halen. Maar Ajax lijkt al een tijdje een beetje een hekel te hebben aan coaches die het beste uit hun spelers halen door ze op hun sterkste positie te zetten. Ieder zijn ding.

18-01-2024 18:45

Kryptonite +76742

Ben duidelijk in de minderheid hier, zo niet de enige, maar ik heb nog vertrouwen in Forbs. Verhuur zonder optie zie ik nog wel zitten, als hij bij ons niet aan spelen toekomt. Maar nu verkopen of verhuren zou het domste zijn wat je kan doen, zelfs als je er een rechtsbuiten voor in de plaats kan halen. Wat doen we als Godts toch blijft doorsukkelen met blessures? Vertrouwen op de man van glas Amo achter Bergwijn, die op zijn beurt niet levert? En wat als Bergwijn zich blesseert? Je hebt dan gewoon 0 vervangers/concurrenten voor Bergwijn.

18-01-2024 18:16

trodat4030 +96593

Dan Kalokoh. :-D

18-01-2024 18:19

Kryptonite +76742

I can't wait, maar die is er natuurlijk nog lang niet aan toe om (een serie) wedstrijden voor het eerste te spelen.

18-01-2024 18:21

trodat4030 +96593

Klopt, maar we zijn Ajax en als de 1e 4 opties voor positie X niet beschikbaar zijn, komt optie nr 5 aan de beurt, zo hoort het. Niet een positie 6 dubbel bezetten omdat er 'misschien' wel eens 5 opties ziek, zwak of misselijk zijn. We zijn geen City, PSG of Chelsea met een selectie waarvan meer dan de helft niet eens in de wedstrijdselectie van 23 man past.

18-01-2024 18:24

AjaxHoorn +32989

Kalokoh mist de drive om alles uit zijn carrière te halen.

18-01-2024 18:32

Kryptonite +76742

@trodat4030,

Klopt, maar je kan er ook in doorslaan. Dat hebben we dit jaar gezien met de rechtsbuitenpositie. Berghuis afwezig, Forbs is geen rechtsbuiten en levert niet, dus moesten we Jaydon fucking Banel zien aanmodderen op rechtsbuiten.

Iedere zichzelf respecterende (Nederlandse) topclub met ambitie om structureel bij de subtop te horen, moet gewoon een goede bezetting hebben.

18-01-2024 18:52

Danielson +50314

Nee hoor. Helemaal met je eens. Die jongen moet je er echt bijhouden.

18-01-2024 18:45

BungTahamata +1964

Ik heb ook zeker vertrouwen in Forbs, doet ie nu goed ? Nee absoluut niet als bijna de hele selectie. Persoonlijk vond ik Neres in het begin ook niet overtuigend en dat had ook tijd nodig. Ik hoop alleen dat het hele team beter gaat draaien met een nieuwe trainer en dat hij dan mee kan ontwikkelen.

18-01-2024 19:06

SpursAjax +6684

Als je Forbs voor zelfde bedrag kan verkopen zou ik dat doen! Is meer een counter speler. Van dat bedrag een echte rechtsbuiten halen! Berghuis kan dan op 10 en Henderson op middenveld ook erbij! Laatste plek mogen Tahirovic, Vos, Taylor, Mannsverk en van de boomen om vechten! Denk dat je dan echt een goed middenveld kan neerzetten!

18-01-2024 18:15

Breuk +25140

Wie wil je halen dan voor sdat geld?

18-01-2024 19:54

Musica Merlo +8206

Ik heb vaag gehoord en beweging gezien bij Nederlandse atletiek clubs die in hem een snelle jongen zien.

18-01-2024 18:08

Hersenspinsel +8021

Ziyech halen was ook een wanhoopsdaad die goed uitpakte. Laten we daar maar vanuit gaan.
Voor de rest svp wachten tot de zomer. Je moet al die (nieuwe) jongeren niet zo snel afschrijven, die hebben vaak een half jaar tot een jaar nodig om te groeien in hun nieuwe rol.

18-01-2024 18:06

Musica Merlo +8206

Er is wel wat beweging???? Wat voor beweging? De stoel waar Forbs op zit? De journalisten gebruiken steeds meer van dit vage bewoordingen. Zal het komen omdat het niet meer dan een gerucht is?

18-01-2024 17:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.