Forbs liet naam Borges liggen: 'Mijn moeder vroeg me met Forbs te spelen'

door Jesse ter Haar 101

Bron Inside Ajax

Forbs liet naam Borges liggen: 'Mijn moeder vroeg me met Forbs te spelen'

door Jesse ter Haar 101

Bron Inside Ajax

Carlos Forbs had een goede reden om met Forbs in plaats van Borges achterop zijn shirt te spelen bij Ajax, zo vertelt hij bij Inside Ajax. Het blijkt een verzoek van niemand minder dan zijn eigen moeder en dat kon hij niet negeren.

In de uitzending krijgt de Ajacied de vraag waarom hij niet met Borges, maar juist met Forbs op zijn rug speelt. Aanvankelijk heersten er immers twijfels over de naam waarmee de linkspoot aangesproken zou moeten worden. 'Dat komt door mijn moeder. Ze vroeg me om met Forbs te spelen als ik het zou maken. Ik zei: natuurlijk doe ik dat voor je, geen probleem.'

Inmiddels voelt Forbs dat hij dichter bij het moment waarop hij het heeft gemaakt is gekomen. 'Ik kan veel positieve dingen halen uit dit jaar', reageert hij dan ook. 'Mijn hoogtepunt was mijn doelpunt tegen Marseille. We speelden thuis, mijn Europa League-debuut, voor de eigen fans. Het stadion was zo goed als vol. Toen ik scoorde, gaf dat een bizar gevoel. Mijn ouders waren er ook. Dat zij konden meemaken hoe het stadion ontplofte, was een trots moment voor me.'

De genoemde fans hebben indruk gemaakt op Forbs. Hij noemt ze top en geeft aan geen betere supporters te kunnen wensen. 'Zelfs in de zware tijden. Ik had verwacht dat hun steun minder zou worden toen het slecht ging, maar ze steunen ons altijd. Ik herinner me dat we met 2-0 bij Brighton verloren. Ze bleven zingen en ons op een positieve manier steunen. Dat was fantastisch, want we hadden net met 2-0 verloren.'

Forbs in zijn jeugd

Zijn persoonlijkheid vormde Forbs in Portugal, waar hij een fijne jeugd meemaakte. 'Het is er altijd lekker weer en er heerst een goede sfeer. Na school meteen voetballen. Altijd op straat. Ik zal die tijd nooit vergeten. Ik was een braaf kind en een stout kind. Het stoute kind kon best brutaal zijn. Als ik het gevoel had dat ik niet goed werd behandeld, kon ik brutaal zijn. Tegen de leraren bijvoorbeeld. Maar er moet wel een bepaalde mate van respect zijn.'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

”Forbs liet naam Borges liggen”.

Als hij na de winterstop zijn potentieel daadwerkelijk gaat tonen aan het grote publiek, dan zal het mij worst wezen hoe hij zich noemt.

Al wil hij als ’Mamma Loe‘ door het leven gaan, ik zal hem met bewondering omarmen en tot in lengten van dagen vereren ...

24-12-2023 11:23

Rockanje23 +37065

Forbs is en Daramy light versie. Kan er niks van.

24-12-2023 09:05

Simpelishetmoeilijkst +25240

Interesseert n allemaal geen moer. Laat het ons eens op het veld zien.

24-12-2023 02:18

3sterren +20205

Als talentvolle speler is het al geruime tijd zeer riskant om voor Ajax te kiezen. Voor je het weet sta je als linksbuiten onwennig te schutteren op de rechtervleugel. En als dat niet volgens verwachting verloopt, dan kun je de rest van je contractduur banken.

Het wachten is nu op een hoofdtrainer die het in zijn bolle kop haalt om Pasveer uit te proberen in de spits ...

23-12-2023 16:00

MarcelvTol1971 +15379

Deze jongen heeft een soort risico in zijn spel en dat is geen ramp, mits je verdediging klopt maar dat is dus gatenkaas. Dus die jongen kan niet vole bak gaan want bal kwijt wordt achterin paniekvoetbal.
Maar aanvallend is ie beter dan Bergwijn.

23-12-2023 13:33

Rodsje +14744

Er zit wel wat in hem hoor, maar hij speelt echt soms zo belabberd. Toch denk ik dat Conceicao veel meer bij Ajax past dan Forbs. Het is dat Conceicao perse wegwilde en Steijn hem liever niet had

23-12-2023 13:28

MarkP +21759

Conceicao is toch verhuurd met optie tot koop?

23-12-2023 13:57

Kingoffdatoilet +17182

Deze jongen heeft gewoon talent. Het komt er alleen nog niet uit. Net als dat bij Conceicao het geval was. Persoonlijk zou ik beiden graag in combinatie met Brobbey zien. Ons probleem is vooral het middenveld en de verdediging.

23-12-2023 13:10

NW23 +5057

Ik vind dat deze jongen wel echt potentie heeft. Namelijk een ouderwetse vleugelspeler die niet alleen vliegensvlug is, maar ook nog eens zijn man durft op te zoeken en een behoorlijk goede voortzetting heeft. Hij is zeker geen blindganger.

Hij is alleen nog wisselvallig. Het is zijn eerste jaar bij een eerste elftal. Niet zo raar dat hij wisselvallig is. Te meer gezien zijn kwaliteiten. Spelers die acties maken, zijn per defenitie wisselvalliger. Acties maken is nou eenmaal risicovoller dan de bal gewoon van A naar B passen. Dat gaat per definitie vaker fout. Het is dus helemaal niet raar dat hij wisselvallig is.

Wat veel vreemder is, is dat hij daar zo hard op afgerekend wordt. Hier, door sommigen. Maar ook door de trainers. Letterlijk na iedere mindere fase / wedstrijd is hij z'n plaats kwijt. Hij heeft geen enkel krediet. Valt hij een paar keer goed in, dan krijgt hij een plaats in de basis. Is het dan wat minder, wordt hij snel gewisseld en is hij die plaats ook meteen weer kwijt. Echt onbegrijpelijk. Deze jongen heeft juist de potentie om het verschil te maken en moet je vertrouwen geven.

Met Forbs kan het echt nog wel goed komen, mits hij dus de kansen krijgt. En ook het vertrouwen om gewoon eens 5-8 wedstrijden te mogen starten en niet na 3 mindere acties z'n plek meteen weer kwijt te zijn.

23-12-2023 10:31

BillyAjax +1260

Ik snap best dat zijn type speler wat wisselvalliger is en dat acties mogen mislukken als hij zijn man opzoekt. Maar ik vind de balans wel de verkeerde kant op doorslaan. Hij komt er in een 1 op 1 bij de tegenstander zelden langs en wordt vaak kinderlijk van de bal gezet. Hij is jong, maar toch had ik wel iets meer progressie verwacht.

Hij is eigenlijk alleen gevaarlijk als hij diep wordt gestuurd en de voortzetting is ook vaak matig dan.

Ik zie technisch te weinig waar ik vrolijk van word. En die vlagen zou ik wel moeten zien en dan maakt leeftijd niet uit.

24-12-2023 09:46

NW23 +5057

Ben het niet met je eens. Zijn voortzetting is zeker niet slecht. Hij is misschien geen speler om drie man te passeren jn de kleine ruimte, maar daar zijn er ook maar heel weinig van. Als je hem één op één zet is hij levensgevaarlijk. Het is aan de staf / het team om het spel zo te maken dat dit soort spelers in de 1 op 1 komen.

Het probleem is dat dit nu amper lukt omdat het team eromheen veel te zwak is. Daardoor zie je hem soms periodes in de wedstrijd niet of moet hij acties maken in een minder goede situatie.

Deze jongen moet gewoon vertrouwen krijgen en veel gaan spelen. Dan is hij een speler waar we straks echt veel plezier aan kunnen gaan beleven.

24-12-2023 14:21

BillyAjax +1260

Dan verschillen we echt van mening. Ik heb hem vaak genoeg in de 1 tegen 1 gezien met ruimte voor een actie.. Vaak probeert hij dan buitenom te passeren en wordt simpel van de bal gelopen.

Ik voorspel dat Forbs het niet gaat worden bij Ajax en met groot verlies verkocht zal worden. Maar ik hoop dat ik het mis heb.

24-12-2023 22:16

Eppo.R +1132

omdat borges geen voetballer was. en toen kwam ajax!

23-12-2023 09:27

ajaxwestland09 +28999

Heeft de verkeerde sport gekozen !

23-12-2023 08:55

Gonzalez75 +5875

Misschien kan die beter die andere naam gebruiken. Dan word het wellicht nog wat!

23-12-2023 08:01

BillSplate +9699

Misschien kan je niet zo onnozel doen. Dan wordt het wellicht nog wat!

23-12-2023 10:30

Gonzalez75 +5875

Misschien dat even zijn statistieken erbij pakt, dan zie je dat zijn rendement betrekkelijk laag is.

24-12-2023 09:50

BillSplate +9699

Ik ben goed op de hoogte van zijn statistieken en ik zie wekelijks een grillige speler die genoeg dingen goed doet, maar ook genoeg beter kan. Zijn vadersnaam gebruiken, zal echt niet het verschil gaan maken en dat weet je zelf ook.

24-12-2023 11:32

MarkP +21759

Aardig ventje die niet tegen de kou kan en er helemaal niets van bakt.

23-12-2023 00:15

Sjaaakie +1129

Om te bakken heb je ook warmte nodig

23-12-2023 01:21

Vierklau +483

Ik vond Borges beter

22-12-2023 23:02

afca1985 +21336

Als we toch met naamsverandering bezig zijn dan kan ie zich beter Carlos Frauds gaan noemen. Wij hebben United opgelicht met Antony en hun stadsgenoot ons met Forbs, helaas.

22-12-2023 22:54

WantAmsterdam +116147

Als ze dat echt hebben gedaan hebben ze het zeer doordacht gedaan. Hem laten meetrainen met het eerste, een terugkoopoptie bedwingen. Een ik ben niet sarcastisch, het kan inderdaad zo zijn dat ze dit alles hebben gedaan om hem zo duur als mogelijk te kunnen slijten.

22-12-2023 23:34

Lullo +6082

Met een Tadic hadden heel veel spelers er beter bijgelopen. Zonder een verlengstuk van de trainer in het veld, is het voor zulke gasten te pittig. Weinig spelers met ervaring, waarbij deze spelers ook nog eens met zichzelf in de knoop zitten. Dan wordt het heel lastig voetballen.

22-12-2023 22:50

Artemio +31992

Dat hij zo geëxcelleerd heeft in de premier League onder 21 laat mij toch echt wel twijfelen over het niveau van die competitie.
Ook had deze jongen nooit gehaald moeten worden. Ajax had in de zomer meer behoefte aan een rechtsbuiten.

22-12-2023 22:35

Nr.10 +111146

Nou Hlynsson is tevreden met 2023, Forbs kan er een hoop positieve dingen uithalen…. Blijkbaar is het alleen de supporter voor wie dit jaar eigenlijk alleen maar FUCKING KUT is.

22-12-2023 22:17

WantAmsterdam +116147

Tja, jonge spelers die voor de eerste keer veel op hoog niveau spelen. Is toch wel begrijpelijk.

22-12-2023 22:24

Nr.10 +111146

Ja ik maak ook maar een geintje

23-12-2023 12:38

Patrick78 +52190

Johan Cruijff: ‘ Every trainer talks about movement, about running a lot. I say don't run so much. Football is a game you play with your brain. You have to be in the right place at the right moment, not too early, not too late.’

Deze gozer is totaal ongeschikt voor Ajax 1…

22-12-2023 22:11

WantAmsterdam +116147

Snelheid is een zeer bruikbaar wapen voor Ajax wingers. Net als veel loopvermogen met meeverdedigen en drukzetten.
Alleen kan een speler met zo een slechte eerste aanname niet bij Ajax.

22-12-2023 22:20

Patrick78 +52190

Precies. Snelheid zonder techniek is niks.

22-12-2023 22:22

WantAmsterdam +116147

Hij heeft wel een goeie steekpass als hij naar binnen komt, die techniek lijkt hij wel te hebben. Maar zijn aanname is echt niveau, hoofdklasse (en zelfs daar lopen spelers met een veel betere aanname rond, zoals we gisteren hebben kunnen zien).

22-12-2023 22:23

WantAmsterdam +116147

Aparte jongen, soms zie je echt goeie dingen bij hem, overzicht, creativiteit en gogme, maar aan de andere kant is zijn eerste aanname in minsten 90% van de gevallen echt dramatisch. Echt alsof hij op amateurvoetbal zat voor Ajax.
Maar hoe is het dan dat City wat in hem ziet? Hij mocht met Guardiola meetrainen die volgens mij ook positief over hem was en City heeft een terugkoopoptie bedwongen. Heeft City en de Lange en hele grote fout gemaakt of zit het bij hem zo slecht in de concentratie?

22-12-2023 22:03

Rst +5242

Jonge jongen die hoopte in een goed spelend Ajax te komen te spelen die afgelopen half jaar in een shit-situatie is beland waarbij hij 2 trainers heeft gehad.

22-12-2023 22:19

WantAmsterdam +116147

Ja dat zeker ook, maar toch, die eerste aanname van hem, een speler die in de jeugd van City en voor meerdere Portugese jeugdploegen heeft gespeeld en zelfs bij Guardiola heeft mogen meetrainen (die dan ook nog positief was), dat kan toch niet, zelfs in deze situatie?

22-12-2023 22:22

Rst +5242

Misschien onrust in zijn hoofd. Zit niet lekker in zijn vel?
Berghuis had de laatste wedstrijden ook een paar foutjes.

22-12-2023 22:24

WantAmsterdam +116147

Ja kan zijn, ik hoop het, hij had gisteren in de eerste helft wel een hele goeie aanname. De vraag op dat een incident is of de echte Forbs.

22-12-2023 22:25

Rst +5242

Gisteren moest hij spelen in een grote waterplas. De bal gaat dan niet zo makkelijk rond.

22-12-2023 22:27

WantAmsterdam +116147

Hij had desondanks een hele goeie aanname, perfect uit de lucht geplukt. Voor de rest eens, gisteren was niet te voetballen. We hadden veel meer hoge ballen moeten hanteren en dan alle lange/kopsterke spelers naar voren, en spelers als Taylor, Mikautadze en Forbs die dan loeren op de tweede bal.

22-12-2023 22:45

Ajaxisart +18768

Liever speelt hij nooit meer voor Ajax. Miskoop numero zoveel.

22-12-2023 22:01

Maxwell_5 +6977

Voor mij ontbreekt het bij Forbs aan het vermogen om met de bal aan zijn voet over de bal heen te kijken . Zijn focus ligt volledig op de bal of die ene directe tegenstander, terwijl de dubbele mandekker inmiddels al positie heeft gekozen… Alleen al met zijn (start)snelheid zou hij een nachtmerrie voor zijn tegenstanders moeten zijn.

22-12-2023 21:46

Joop.P +23

Misschien moet hij met de naam Borges gaan spelen.Want Forbs kan er weinig van.Er lopen er in jong beter.Wat een ramp dat joch

22-12-2023 21:44

WantAmsterdam +116147

Er lopen in Jong geen betere rond op RB. Banel is slechter.

22-12-2023 21:52

Rodsje +14744

Okey troll

23-12-2023 13:22

EuforischeRealist +15563

Hoe heeft die zich in vredesnaam naar City kunnen spelen en het daar in de opleiding ook nog goed hebben kunnen doen?

Bij Ajax moet hij de bal steevast in drieën aannemen vanwege een gebrekkige techniek en als hij op snelheid een dribbel inzet is hij de controle over de bal al snel kwijt.

22-12-2023 21:39

Koningtoto +60436

Hij,kan,echt,wel wat blijkbaar.

22-12-2023 21:44

WantAmsterdam +116147

Ik weet niet of het gebrekkige techniek is of gewoon slechte concentratie of wildheid, maar zijn eerste aanname is echt een drama (al had had hij gisteren wel een geweldige aanname). Ik denk dat er wel meer inzit maar op dit moment zie ik ook niet waarom we 15 miljoen ervoor hebben betaald. Laat me een klein beetje aan de Lang twijfelen. Als we 15 miljoen betalen aan een speler dan verwacht ik toch dat die de bal een beetje kan aannemen.

22-12-2023 21:55

Tommyshelby +129094

Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen, maar ik denk dat Forbs een grote speler gaat worden.. niet absolute top maar alles eronder kan ie gewoon halen. Hij had alleen beter niet voor Ajax kunnen kiezen. Eerder toch West Ham.

22-12-2023 21:38

JanTa +15855

Zo te zien ben je de enige. Als Forbs gaat rennen dan moeten de stadiondeuren open om nare blessures te voorkomen.

22-12-2023 21:40

Tommyshelby +129094

Castelen 2.0 ja 😅

22-12-2023 21:42

Rodsje +14744

Grappig en heeeeel origineel ook

23-12-2023 13:22

WantAmsterdam +116147

Je ziet af en toe echt wel goeie dingen, hij heeft overzicht, gogme en creativiteit naast zijn ongelofelijke snelheid. Maar zijn balbehandeling, vooral zijn eerste aanname is echt dramatisch. Heeft de Lange dat niet kunnen vaststellen?
Maar, hoe dan ook, voor de een of andere reden zag en ziet City een hoop in hem. Hij mocht met het eerste meetrainen (waar je een Guardiola hebt zitten) en ze hebben een terugkoopoptie bedwongen. Ik begrijp het allemaal niet bij hem.

22-12-2023 21:59

Tommyshelby +129094

Hij maakt best goede keuzes rond de 16 ja. Kan ook een steekbal op maat geven terwijl ie naar binnen trekt. Daarnaast kan ie ook gedisciplineerd drukzetten. Verder nog wat jeugdig maar dat is logisch.

En idd, die aannames zijn net kaatsen. Daarom gaat ie het hier heel lastig krijgen. In de topwedstrijden is ie wel bruikbaar door de grotere ruimtes.

22-12-2023 22:01

WantAmsterdam +116147

Ja, of hij moet zijn eerste aanname echt radicaal verbeteren, al lijkt me dit iets wat je op latere leeftijd niet meer echt leert. Maar goed, Alvarez heeft daarin ook grote stappen gezet, aan het begin van zijn Ajax carrière was het net zo erg als bij Forbs.

22-12-2023 22:05

Simpelishetmoeilijkst +25240

Bij Westhwmheb jr Kudus, en die is heel veel beter.

24-12-2023 02:25

Eriksen10 +4792

Road runner die niks met een bal kan

22-12-2023 21:36

Henk de Vries +11133

Misschien kunnen we er onder de naam Borges nog een paar tientjes voor vangen..

22-12-2023 21:36

RadheAjax2021 +17900

Onze kamikaze….

22-12-2023 21:29

Web +178830

Als hij iets kan verbergt hij het goed
Allemachtig elke bal springt van zijn voet

22-12-2023 21:29

4bier +31367

Uiteraard is dit item maandag al opgenomen omdat anders de vrije dagen van de spelers in het gedrang komen. Forbs zelf dobbert namelijk op een luchtbedje op een of ander tropisch resort op het moment.

22-12-2023 21:28

Wieno +9248

Had z'n moeder hem maar gevraagd om te stoppen met voetballen en op atletiek te gaan.

22-12-2023 21:25

Capocapo +12001

Leuke grap man

22-12-2023 21:27

Wieno +9248

Pure ernst...

22-12-2023 21:29

Mocrodammerr +23048

Hij heeft communicatie training gekregen bij Ajax?

22-12-2023 21:24

JoshuaSmits +9481

De linksbenige Lukoki (r.i.p) . Voor slechts 14 miljoen, wat hooguit kan oplopen tot 19 miljoen. Koopje dus.

22-12-2023 21:20

Dennisvm +1745

T enige positieve is denk ik dat we die bonussen wellicht nooit zullen halen met hoe we nu bezig zijn. Ben wel benieuwd wat de voorwaarden van die bonus zijn.

22-12-2023 21:39

Petterson +25073

Iets meer uitleg zou welkom zijn: hoe heet hij nou echt, wat is zijn voornaam en wat is zijn achternaam, waarom wil zijn ma Forbs en geen Borges??

Ach laat ook maar .. snel afscheid van nemen van deze gozer en zijn ma.

22-12-2023 21:19

wijzijndebeste123 +163989

Echt een dramatische speler. Zag dat na 1 potje al. Heeft echt de techniek, balbehandeling, passeeractie van een 5e klasse speler. Moet gewoon lachen als ik m zie spelen. Ja ik ga het zeggen: Slecht gezien van Sven (en De Lang). Zo snel mogelijk verkopen.

22-12-2023 21:19

Koningtoto +60436

Gelul. Eerste potje was prima. De rest echter....

22-12-2023 21:22

wijzijndebeste123 +163989

Je ziet toch ook wel dat hij echt n bizar gebrekkige techniek heeft? Ook in zijn 1e pot kon je dat al zien. Gaat echt nooit wat worden bij ons.

22-12-2023 21:23

Capocapo +12001

Dat uit jouw mond ;)

Toch had die een aardig begin, zou hem wel een paar potjes op z'n eigen positie willen zien. Maar sowieso teveel voor betaald

22-12-2023 21:29

wijzijndebeste123 +163989

Komt echt in alles tekort voor Ajax imo.

22-12-2023 21:42

Dennisvm +1745

Volgens mij was de Lang ook niet echt voor zijn komst. Ik las toen in zijn interview dat ie iets zei in trent van, leuke speler. Verder niks dat het wat voor Ajax zou zijn etc. Het kwam iig op mij over alsof hij er zelf niet achter stond om hem te halen.

22-12-2023 21:40

JaapStam +137135

Deze jongen is mentaal kapot gemaakt sinds zijn komst hier!!! Speelde de sterren hemel als linksbuiten bij Manchester City!!! Ajax haalt hem op!!! Dan denk je; ''Hier gaat hij dat ook doen''!!! Nee hoor!!! Alle trainers vanaf dat moment hebben hem kapot gemaakt!!! Van Mauries Steijn tot aan Valkanis hebben deze Forbs nooit op zijn vertrouwde positie neergezet als linksbuiten!!! Te triest voor woorden hoe deze jongen word behandeld door de Ajax achterban als miskoop!!! Nee!!! Al die waardeloze trainers hebben hem mentaal kapot gemaakt!!! Een normale trainer had hem gewoon op zijn vertrouwde positie neergezet!!! Ik schaam me echt kapot van dit Ajax hoe ze te werk gaan met spelers!!! Dit zag je nooit bij top trainers als Sir Alex Ferguson of Carlo Ancelotti!!!

Messi zet je toch ook niet als linksback!!!

22-12-2023 21:19

Petterson +25073

Hij heeft nu toch kansen gehad als linksbuiten. Maar toont in helemaal niks dat hij eerder aan voetbal heeft gedaan. Dat kan toch niet alleen maar mentaal zijn!? Weet je zeker dat ze bij ManCity de juiste speler naarAmsterdam hebben gestuurd?

22-12-2023 21:21

JaapStam +137135

Heeft hij minimaal 6 a 7 wedstrijden achter elkaar mogen proberen als linksbuiten???!!!

Spelers hebben baat bij waar ze aan toe zijn, daar is Pep Guardiola zo goed in bij topspelers!!!

22-12-2023 21:22

Petterson +25073

Wel ja joh .. laat hem anders de hele tweede seizoenshelft aanstuntelen .. als hij ook maar ergens een vleugje klasse of maar een minimale balbekwaamheid had getoond,zou hij vast nog meer kansen krijgen. Maar er zit gewoon nul-komma-nul talent in die jongen. Doet gewoon pijn aan de ogen!!!

22-12-2023 21:24

JaapStam +137135

U snapt er werkelijk waar niet hoe je spelers vertrouwen moet geven!!! Ooit van gehoord van empathie???!!! Jongens zitten nog vol in de bloei van hun leven gap!!! Besef dat even!!! Die moet je goed opvoeden!!! Een normale goeie trainer zou ze dat vertrouwen geven!!! Zoals Pep Guardiola die zet ze gewoon op hun vertrouwde posities neer!!! Bij Ajax moet iedereen maar op een andere positie staan als ze hier komen in Amsterdam!!! Schei toch uit!!!

22-12-2023 21:27

Petterson +25073

In generieke zin ben ik het wel met je eens. Maar in dit specifieke geval niet. Zelfs als iemand nul vertrouwen heeft en krijgt en op zijn verkeerde positie speelt, moet je nog bij vlagen eens een keer een sprankje talent zien. Deze jongen lijkt simpelweg aan een hele andere sport te doen. Pure non-voetballer en kennelijk ook nog een slappe mentaliteit. Ooit gehoord van topsport!?!?

22-12-2023 21:35

Rst +5242

Zelfs als rechtsbuiten speelde hij goed de eerste wedstrijden.

Maar je moet niet zoals gisteren 4 aanvallers in de 16 staan met ook 10 verdedigers van de thuisploeg, dan heeft hij geen ruimte inderdaad.

22-12-2023 21:22

JaapStam +137135

Yep!!!

Zijn goal thuis tegen Olympique Marseille was echt magnifique!!!

22-12-2023 21:24

afcas +3787

Hielp ook niet mee dat hij op verreweg het slechtste deel van het veld speelde. Op de ene plek rolde de bal totaal niet (wat niet helpt met het gebruiken van snelheid) en 5 meter verder gleed de bal extra snel door. Maar ga er maar aan staan, kom je uit de jeugd naar een nieuwe club, nieuw land om vervolgens onder de slechtste trainer van de afgelopen 300 jaar terecht te komen. Resultaten zijn drama, media keert zich tegen de club en met name de nieuwe spelers (waaronder jij) en de supporters lopen daar al te graag in mee. Voor een buitenspeler die vaak op intuïtie spelen helpt dat nooit mee. Ik denk niet dat die jongen zich ook maar 1 moment echt lekker heeft gevoeld in zijn periode bij ajax.

22-12-2023 22:39

Dennisvm +1745

We maken keer op keer de domme fout om een dure aankoop te doen voor een positie die al bezet is met een dure aankoop die nooit gaat banken. Het begon al met de domme fout om Bergwijn te halen terwijl we Tadic hadden. Nu halen we Forbs voor een hoop geld terwijl Bergwijn niet gaat banken.

22-12-2023 21:43

Rst +5242

Bergwijn gaat deze winter verkocht worden. Is er ruimte voor Forbs en heeft hij afgelopen half jaar alvast kunnen wennen.

22-12-2023 21:54

JaapStam +137135

@Dennisvm,

Helemaal met je post eens!!!

22-12-2023 21:57

Noxin +15540

Godts > Forbs

23-12-2023 03:19

WKtjee +692

Precies Jaap!!

22-12-2023 21:47

Sjaaakie +1129

Selectief geheugen w.b.t. Ferguson Jaap!!! Eerste 3 seizoenen geen enkele prijs met United!!! Groot deel van de United fans wilden hem in '89 al weghebben!!! Was in het huidige voetbal voortijdig ontslagen!!!

23-12-2023 01:28

Rodsje +14744

Ironisch dat je over Pep zegt dat hij spelers op hun vertrouwde posities zet, terwijl seizoenen lang hij spelers als De Bruyne, Greallish en nog een paar niet spitsen in de spits heeft gezet

23-12-2023 13:25

Simpelishetmoeilijkst +25240

Terror ?jasp. Cruijff kon overal spelen, ook als keeper! Messi is cast te klein.

24-12-2023 02:29

Dit is mijn club +10207

Pijn-aan-de-ogen voetballer/hardloper. Zo spoedig mogelijk afscheid van nemen.

22-12-2023 21:15

Mokum31 +6129

Blind renpaard

22-12-2023 21:13

HertogH +15850

Wat mij betreft prijkt er binnenkort een heel andere naam boven het rugnummer 11.

22-12-2023 21:12

Koningtoto +60436

Persoonlijke aanvallen op spelers die niet beter kunnen. Ik heb daar een beetje moeite mee. Kom er maar in met ja maar jij blaft Taylor af. Klopt, maar Taylor kan beter.

22-12-2023 21:11

Chalana1984 +4559

Ik heb enige tekenen van talent gezien maar of dat echt tot wasdom zal komen is de vraag. Snelheid genoeg, maar zijn techniek kan zijn snelheid vooralsnog niet bijbenen. Daar zal die flink aan mieten werken. Zijn inzicht in het spelletje vind ik wisselvallig.

22-12-2023 21:06

Rst +5242

Vond zijn techniek bij de goal tegen Marseille thuis juist echt heel goed. Veel beter dan bij Brobbey, Bergwijn en Akpom.

22-12-2023 21:18

Chalana1984 +4559

Er lukt ook wel eens at, maar lang niet altijd. Is echt wel ruimte voor verbetering.

22-12-2023 22:33

4bier +31367

Totaal geen zin in van die persoonlijke issues. Vreet je pap op en bek houden.

22-12-2023 21:04

KarimB +11568

Moet eerlijk zijn dat ik ook even geen zin hier in heb

22-12-2023 21:09

AFCAHoorn +22705

Gelukkig dwingt niemand je om het te lezen.

22-12-2023 21:13

Rst +5242

Was erg goed aan het begin van het seizoen. Na blessure even dipje maar komt vast wel goed. Is ook nog maar 19 jaar.

22-12-2023 20:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.