OM wil bedreigers Halsema vervolgen: 'Beneden alle peil'

door Brent Tomassen 99

Bron AT5

OM wil bedreigers Halsema vervolgen: 'Beneden alle peil'

door Brent Tomassen 99

Bron AT5

Laatst geüpdatet

Het Openbaar Ministerie wil dat de bedreigers van burgemeester Femke Halsema flink gestraft worden, zo meldt hoofdofficier René de Beukelaer tegenover AT5. Halsema werd door Ajax-supporters bedreigd nadat de gemeente Amsterdam besloot geen huldiging in de binnenstad te houden voor de landskampioen door een gebrek aan beveiligers.

'Het onderzoek is gaande en dat gaat wat mij betreft tot vervolgingen leiden', zegt De Beukelaer in AT5's Park Politiek. 'Het zijn allemaal onsmakelijke berichten die er komen, maar dan kijken wij ook: is het daarnaast ook strafbaar? Nou, er zitten ruim voldoende ook strafbare meldingen tussen en dat gaat er dan over dat de burgemeester moet worden aangepakt, gewelddadig moet worden aangepakt, ze wordt uitgescholden. Ik vind het eigenlijk beneden alle peil.'

De hoofdofficier benadrukt dat de beslissing om de huldiging niet in de stad maar in de Johan Cruijff Arena te houden, er uiteindelijk een was van de driehoek samen met Ajax. 'En als dat dan gebeurt, dan is onze burgemeester ineens de kop van jut- en dat gaat op een hele grove manier. Ik vind dat echt niet kunnen en wij pakken die zaken dus ook aan.'

Het OM hoopt met met deze zaak en ook met andere zaken tegen online bedreigers een voorbeeld te stellen. 'Tegelijkertijd zou ik het heel fijn vinden als we politiek voor elkaar boksen dat mensen met een Instagram-account, op Telegram, Twitter, dat die bekend zijn, want je kunt dus heel anoniem de verschrikkelijkste dingen roepen', besluit de woordvoerder.

Wil jij als nieuwe speler vijftig euro aan free bets winnen? Zet een euro in op een Champions League-finale met één doelpunt!

Let op: Gokken kan verslavend zijn! Speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Meer wedtips vind je op www.sportbookies.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

Lyrical Benjie +42

OK, Panna vergeet kennelijk snel of woont niet in amsterdam. Halsema promoot eerst het demonstratie recht, om vervolgens haar eigen mensen door de ME in elkaar laat slaan, zeker dat filmpje van dat water kannot niet gezien en die mevrouw wiens hoofd helemaal open lag.. Voor de duidelijkheid, de burgemeester is het hoof v/d politie dus eind verantwoordelijk, nog te volgen Panna ? Goed, gaan we verder, Ajax is nog nooit niet gehuldigd vanwege het gebrek aan beveiliging, het museumplein is meedere keren gebruikt voor de huldiging zonder problemen. Niet genoeg beveiliging is niet goed anticiperen, hier waren voormalige (echte) burgemeesters al lang mee bezig voor dat Ajax officieel kampioen werd, kenmerk van bestuurster zijn is vooruit kijken. Haar zoon werk gepakt met een pistool op een woonboot die niet van hun was, zij liet het toen nog door een ander parket behandelen om geen belangenverstrelling op haar bord te krijgen, ja, ja, nog iets van gehoord ? Nee, in de doofpot, maar wel de moraal narcist uithangen, haar beledigen mag niet, met een pistool op een woonboot lopen mag wel. Ken je de laatste echte burgemeester die we hadden nog ? Meneer van der Laan (RIP), die het zelf begreep dat je dingen riep en floot naar de burgemeester, "heb ik ook gedaan in mijn jonge jaren..."), en nu komt mevrouwtje Halsma met haar gekwetste gevoelens, mischien moet zij dat eens aan die mevrouw uitleggen die door het waterkanon vol op haar hoofd werd geraakt. Mevrouw Halsema kan beter wat anders gaan doen, ver van Amsterdam af, past gewoon niet, de kloof word alleen maar groter. Halsema is gewoon een mislukte transfer !

30-05-2022 06:46

pietvanvliet +4413

Gewoon vervolgen en voor de verandering eens iets laten doen waar we als samenleving wat aan hebben. Eenzame bejaarden mee naar buiten nemen ofzo. Bij bedreigen ben je af.

Kunnen we niet een paar lage bankjes rond de stopera zetten? Iedereen die de rare neiging krijgt om wie dan ook te bedreigen moet gewoon effe lekker op zo'n bankje gaan zitten (liggen mag ook) om naar de voorbijgangers te kijken en een beetje tot rust te komen. Het is ècht niet nodig om zo opgefokt te doen. Dan duurt het alleen maar langer voordat we weer naar het Leidse mogen (met je museumplein...pffft!)

We hebben al eens zo'n niks van een burgemeester gehad en dat kwam ook weer terecht. Halsema is namelijk precies Cohen. Die zat er ook alleen maar omdat hij aan de beurt was voor een plekje en niet omdat de kwaliteit uit zijn oren spoot. Die ging ook vanzelf weer weg. Tot dusverre doet Halsema minder schade. Ze maakt wel meer lawaai en haar manier van doen is mogelijk nòg irritanter, maar das minder erg dan schade.

29-05-2022 14:06

Omar +17158

Mensen hebben zich uit de tent laten lokken en ipv dat het nu gaat over de huldiging gaat het over bedreigingen, zwaar triest en die huldiging kun je dus in de toekomst ook vergeten. Trieste bend

29-05-2022 12:37

Red Devil +3604

Laten ze dit soort lafaards maar hard aanpakken.

29-05-2022 12:34

Ajacied1981 +17412

Het beste wat je kunt doen is niet links stemmen, dan lost het zichzelf op
Bedreigen is echt kansloos

29-05-2022 12:33

YungInternet +3866

Ja man dat is het allerbeste. De afgelopen 10 jaar onder een rechts kabinet waren fantastisch. Geen schandalen, geen 7000 kinderen uit huis geplaatst, geen Corona faal, huizen zijn voor iedereen betaalbaar. Laten we dit idd de komende 10 jaar weer doen.

29-05-2022 12:48

Matts +2124

Idd, is echt supergoed gegaan allemaal. En daarnaast blijken ook heel veel mensen op AS niet te weten dat we in Nederland geen gekozen burgemeester hebben :)

29-05-2022 13:26

AFCAMM +11335

‘Na ruim 40 jaar zonder een links kabinet moeten we het anders doen, we moeten rechts stemmen!’

29-05-2022 16:38

Nick14 +25889

"Rechts kabinet"

Op economisch vlak rechts wellicht, cultureel allesbehalve.

29-05-2022 22:32

janmetdepet +135

Is de vvd een linkse partij?

30-05-2022 05:02

Ferd +38295

de linkse burgemeester wordt bedreigd, dan lijkt me het probleem toch echt de rechtse bedreigers. Maar goed, je kan niet van iedere dogmatische AS'er die een hele stroming de schuld van alles geeft logica verwachten natuurlijk

29-05-2022 16:43

Oppermachtig +2877

Je doet precies hetzelfde.

29-05-2022 16:51

Ferd +38295

nee, dat doe ik niet. Lees even beter. Ik heb het puur over de 'rechtse BEDREIGERS' en zeg niet dat heel rechts fout is. Groot verschil.

29-05-2022 16:52

Oppermachtig +2877

En jij weet dat alle bedreigers rechts zijn?

29-05-2022 16:59

Ferd +38295

bij een linkse burgemeester kan je daar wel vanuit gaan ja, en overigens lees je weer niet goed. Schrijf ik ergens dat ALLE bedreigers rechts zijn? Ik heb het over rechtse bedreigers en claim nergens dat alle bedreigers rechts zijn.

je zoekt spijkers op laag water kerel. En zelfs daar kan je ze niet vinden

30-05-2022 03:03

Oppermachtig +2877

Jij bent gewoon een irritante betweter die hier weer eens de plank volledig misslaat.

30-05-2022 08:15

Ferd +38295

natuurlijk, persoonlijk worden als je het op basis van argumenten niet kunt winnen. Je zet jezelf aardig voor paal. Jij bent degene die de plank misslaat omdat je moeite hebt met begrijpend lezen.

30-05-2022 09:19

Oppermachtig +2877

Okidoki Ferdje

30-05-2022 16:08

Ferd +38295

prima, compleet niet oppermachtig

31-05-2022 03:10

janmetdepet +135

Nou, dat je even uitleggen wat bedreigen met links stemmen heeft te maken

30-05-2022 05:01

YRGI +32889

Nou, dan staat een hoop figuren op Ajax Showtime nog wat te wachten.

29-05-2022 12:12

AFCACruijff14 +160721

Ik vind het een afschuwelijk mens, een waardeloze burgemeester en een irritante elitaire pin, maar bedreigingen zijn echt not done. Hoop dat ze die mensen traceren en zwaar straffen. Dat kleine deel geeft voetbalfans altijd een slechte naam. Je mag best vloeken en tieren op haar, maar bedreigen is ver buiten elke fatsoensnorm. Ben ook altijd benieuwd wat dat voor mensen zijn die dat doen.

29-05-2022 11:44

Michael 1974 +21966

Even los van wat je van halsema vind (en ik vind haar niet geweldig nee)…..

Opsluiten voor een jaartje of 5. Het kan een opwelling zijn, maar dan nog is de maatschappij beter af zonder dit soort eencelligen.

Lekker opsluiten met de mislukte peuters van rjk uit rotterdam met hun stoere spandoekjes en bedreigingen….

En wie weet komen er dan wat minder naar buiten na 5 jaar.

29-05-2022 10:31

31xAjax +7857

En tevens een levenslang stadionverbod met meldplicht....

29-05-2022 12:06

XRaY +18970

'Don't shoot the messenger' is keiharde realiteit vandaag de dag. Volkomen begrijpelijk dat het OM tot actie over gaat.

29-05-2022 10:21

fanvooraltijd +6786

Het ligt er bij Halsema wel aan wie protesteert of haar bedreigt ! Als het een gekleurd of een GL ,of een steuntrekker is dan vindt ze dat niet erg . Maar een hardwerkende blanke ,belasting betalende Nederlander ,ja dan is het vreselijk. Voor mij mag bedreigen sowieso niet .

29-05-2022 08:57

ram +7283

Ah gossie! Zielige boze witte man ben je toch

29-05-2022 08:58

Adam24 +39062

Haha, mensen leven echt in hun eigen waan.

29-05-2022 09:57

edalm +4903

Je had beter alleen die laatste zin kunnen posten

29-05-2022 10:25

Flaco +19583

Wat een bullshit, je bedreigt gewoon geen mensen. Dat staat in de wet en geldt voor iedereen, ongeacht kleur. Stop toch met dat slachtofferschap.

29-05-2022 10:59

Ferd +38295

domvooraltijd, het is niet aan Halsema of ze vervolgd worden he, dat is aan het OM. En reken maar dat ze alle bedreigingen, ook van niet blanke belastingbetalende Nederlanders, doorspeelt aan de politie. Dat is standaard.

29-05-2022 16:45

AFCAMM +11335

Snap wel dat supporters geen fan van haar zijn, maar als burgemeester moet ze aan meer denken dan aan voetbal. Het zal zelfs niet altijd de prioriteit zijn. Dat is soms best wel kut. Maar het is nooit een reden om haar te bedreigen.
Hoop dat die gekken gepakt worden.

29-05-2022 08:08

Rasmussen +25823

Op een ding na wint Rotterdam het wel van ons. Aboutaleb lijkt mij een verademing ten opzichte van deze worteletende bakfietsmevrouw.

29-05-2022 02:20

Panna +5042

Ok... leg mij dan eens uit wat zij concreet verkeerd doet. En kom met feiten graag! Wat moet zij anders doen in jouw ogen? Voor de duidelijkheid, ik heb geen mening over Halsema, want die kan ik onvoldoende ergens op baseren. Veel mensen lopen achter de meute aan en sommigen uiten daar ook nog eens walgelijke bedreigingen bij. Zegt meer over hen dan over de burgemeester van Amsterdam.

29-05-2022 07:22

Brakkenelis +3528

Ze heeft simpelweg niks met voetbal, komt uit Haarlem en dus niet gekozen door de burgers. Heeft zo op het eerste gezicht weinig tot geen binding met Amsterdam behalve dat het haar beroep is.

Bij iedere huldiging is er wel weer geneuzel uit haar hoek waardoor het niet door kan gaan op de gewenste plek of het moet weer net even wat anders waardoor de beleving van de supporters stukken minder is.

Dat ze niks met voetbal heeft dat kan, maar je kan mij niet vertellen dat als er een "groen" of "maatschappelijk" evenement zoals zaken als LGBT e.d. wel de benodigde en extra moeite wordt gedaan om dit mogelijk te maken.

Het voelt dus een beetje als "Ik heb niks met voetbal dus ga er ook geen extra moeite voor nemen".

Dat gezegd hebbende is het bedreigen natuurlijk niet goed te praten.

29-05-2022 19:39

Bapinho +3411

Ach ach tuurlijk moet iedereen bekend zijn op zijn account want dan kunnen we lekker woke alles er doorheen rammen want zeg dan nog maar eens dat je t ergens niet mee eens bent, of heb een politiek niet correcte mening.

Halsema is gewoon een achterlijk wijf. Nee ik praat bedreigingen niet goed maar ongeveer alles wat nu niet zegt dat halsema geweldig is zou dan straks weer door de politie aangebeld worden.
Dat is echt een van de engste dingen die je kan doen in deze tijd.

29-05-2022 00:32

DonAdam +2360

Ja, Halsema is achterlijk..... mijn god, wat zij allemaal voor haar kiezen krijgt in onze stad, terwijl ze zo haar best doet. Ik krijg steeds meer respect voor haar, maar ik ben waarschijnlijk uitzonderlijk. Overigens ben ik ook een van de weinigen echte Amsterdammers.

Voor de duidelijkheid,, de huldiging heeft uiteraard plaatsgevonden.

P.S. Lom is niet dom!
P.S.S. bedreig je, heb je geen rechten meer.

29-05-2022 01:40

Oeroeboeroe +18269

Dus volgens jou mag je in de anonimiteit van alles schreeuwen en iedereen voor rotte vis uitmaken, maar als je in het openbaar iets wil zeggen ben je ineens heel "woke", terwijl je het ergens niet mee eens bent. Je kunt toch ook in normale bewoordingen gewoon zeggen dat je het ergens niet mee eens bent? Hoe denk je dat beslissingen genomen worden, niet alleen in de politiek, maar ook in het bedrijfsleven: denk je werkelijk dat men ook maar enige achting heeft voor de anonieme schreeuwers? Je bent je eigen graf aan het graven door in de anonimiteit te treden.

29-05-2022 03:17

Ferd +38295

"ik praat het niet goed maar ….." is het begin van het goedpraten.

Je kan je mening altijd geven, ook als hij niet politiek correct is. Dat is beschermd in de grondwet. Bedreigen is heel wat anders dan je mening geven.

29-05-2022 06:17

kanye.w +4151

Fyi, er is een verschil tussen zeggen dat Halsema niet geweldig is en iemand met de dood bedreigen. Ik wil geen aannames doen, maar gezien je schrijfstijl denk ik dat de frontman van jouw politieke partij ook mensen (terecht) aanklaagt voor doodsbedreigingen. Zoek ook even de definitie van woke op en bedenk of het in de context van jouw bericht hout snijdt.

29-05-2022 09:42

AFCAjax +17839

Dat personeeltekort narratief is zo doorzichtig..
geen huldiging bij kampioensschap want tekort aan beveiligingspersoneel, ondanks dat allerlei beveiligingsbedrijven zich meldden dat ze niet benaderd waren en genoeg mensen beschikbaar hadden
dan geen huldiging bij eventuele conference league winst want personeelstekorten, te weinig beveiligers.
het was overduidelijk dat daar iets achter zit.
en nou hoor je ook over personeelstekorten (gebrek aan beveiligers) op luchthavens etc.

Dit gaat hoe dan ook als argument gebruikt worden om de surveillance maatschappij op te tuigen en overal cameras op te hangen. Ze maken nu alvast de hoofdjes van mensen warm met deze personeelstekort propaganda.

29-05-2022 00:18

DonAdam +2360

Hebben we vandaag kunnen zien bij de CL finale....

29-05-2022 01:44

Ferd +38295

iedere stad meldt hetzelfde, dus hoezo "narratief doorzichtig"? De hoaxen, de conspiracies, die zijn juist vreselijk doorzichtig voor iedereen met een normaal werkend brein.

29-05-2022 06:19

AFCAjax +17839

iedereen met een "normaal werkend" of beter gezegd "gemiddeld werkend" brein gaat gewoon mee in het narratief en weigert te geloven of ook maar te overwegen dat hun overlords geen zuivere bedoelingen hebben.
als straks alles vol hangt met cameras (en microfoons) is dat gewoon een logische oplossing voor het probleem van personeelstekorten en waar ze nog meer mee aankomen.. problem reaction preplanned solution.
Nagenoeg alles waar de zogenaamde wappies bang voor zijn gaat uitkomen en op het moment dat het uitkomt ben je een wappie als je erover klaagt want het is logisch want gecreerde crisis x en gecreerde crisis y.
het komt allemaal wel goed uit voor die great reset plannen.

29-05-2022 14:27

Ferd +38295

iedereen die het over de great reset heeft en alle nonsense geloofd heeft niet eens een gemiddeld werkend brein, die hebben een niet werkend brein.

Alles wat de wappies tot nu toe genoemd hebben is niet uitgekomen en gaat ook niet uitkomen. En dan gaan ze vrolijk door naar de volgende hoax en het volgende verzinsel.

29-05-2022 16:22

AFCAjax +17839

ook in wappie wereld is minimaal 90% een zogenaamd schaap. en ook in wappiewereld word desinformatie geinjecteerd om verwarring te zaaien en gemakkelijk verspreid door die schapen. maar in grote lijnen klopt het allemaal, sowieso als het op de great reset aankomt dat is gewoon open informatie van het wef zelf. iedereen die ogen heeft kan het zien en kan zien dat het uitgerold word, maar ze willen er niet bij met hun hoofd dat er een religie/sekte aan de macht is in deze wereld (al duizenden jaren overigens) die exact weten hoe de natuurlijke wet werkt (de wetten die de consequenties van gedrag bepalen) en een nagenoeg perfecte wetenschap van de menselijke psychologie hebben, die niet het beste met je voor hebben, politiek is slechts de poppenkast voor de massa.
Maar zij trekken aan de touwtjes bij zo goed als alle instanties in de wereld die enige invloed hebben.

zodra het hele covid verhaal begon toen er nog gesproken werd over 2 weeks to flatten the curve werd je voor wappie uitgemaakt als je begon over vaccinatiepaspoorten en digitale identiteit enzo (was allemaal al jaren lang open informatie dat die plannen er lagen overigens)

Ik typ dit alleen allemaal voor jan lul want iemand die nog niet eens de opening van het konijnenhol heeft gevonden en daar ook uberhaupt niet naar op zoek is zal me op basis hiervan alleen nog maar gekker verklaren.

29-05-2022 17:16

Oppermachtig +2877

Ja want alles war nu gebeurt is allemaal toeval LOL

29-05-2022 20:23

Ferd +38295

Je typt dit voor een aantal jan lulletjes die net als jij de grip op de realiteit kwijt zijn. Een vaccinatiepaspoort hebben we al sinds de jaren 60, of ben je het gele boekje vergeten? Echt waar, het is tijd voor je medicijnen want je ziet ze vliegen.

30-05-2022 03:08

Ferd +38295

ja want alles wat nu gebeurd is een groot plan van een overheid die nog niet eens normaal een IT project kan afhandelen LOL

30-05-2022 03:11

KleineReus +6424

Allemaal onderdeel van de great reset natuurlijk. Mijn god....die hele corona periode heeft de hersentjes wel week gemaakt zeg

29-05-2022 06:34

IRBaboon +6852

Klaus Schwab en Bill Gates zitten erachter. Great Reset, NWO!!!

29-05-2022 07:40

AFCAjax +17839

Dit gaat veel verder terug dan de corona periode hoor. zit zelf in het konijnenhol sinds ~2008
nou beginnen ze er wel echt werk van te maken. voor 2030 willen ze een hoop doorgevoerd hebben.

29-05-2022 14:29

Musica Merlo +8189

Flink straffen, een schande om wie het dan ook te bedreigen. Zeker een burgemeester van Amsterdam die haar best doet alles en iedereen het naar zijn of haar zin te maken. En ik heb geen twijfels over de beste bedoelingen die zij heeft met de stad Amsterdam en Ajax. Maar uiteindelijk zal er altijd wel iemand klagen maar bedreigen dat is weer heel wat anders.

28-05-2022 23:54

Wouter.H +11156

Goed voor ze.. Schuimbekkers heb je overal. Weg ermee.

28-05-2022 23:14

FGLJN +3889

Als iemand trouwens nog twijfelde aan de motieven achter deze beslissing: de gemeente Rotterdam lukte het ook niet om een huldiging op de Coolsingel te regelen, om dezelfde redenen die Halsema/Amsterdam aangaf. Vervolgens was er een groep ondernemende Feyenoordfans die in no time een organisatie hadden opgezet om het alsnog te regelen, en overal van iedereen hulp kregen aangeboden, en ook allerlei contacten en toezeggingen van beveiligingsbedrijven ontvingen, en ook zij kregen het niet voor mekaar, weer om dezelfde redenen.

Prima als je Halsema zus of zo vindt, maar het is nu wel duidelijk dat ze wel degelijk geprobeerd hebben om het te regelen (net zoals in 2019 Museumplein) maar dat het blijkbaar gewoon echt niet mogelijk was.

28-05-2022 22:58

Harold +10568

Zelfde verhaal in Rotterdam met Aboutaleb. Dat soort gasten sporen niet

28-05-2022 22:43

Ajaxhartt +10702

Heb ronduit een hekel aan freule Kaakklem, maar bedreigen…….absolute nogo.

28-05-2022 22:42

Litmanen85 +4598

Ja hier zitten ze vol op natuurlijk... duizenden zaken die op de stapel liggen van de gewone Nederlander...

28-05-2022 22:30

afcsjonnie426 +3952

Bedreigen dikke no,maar halsema is en wordt het niet.
Jammer dat eberhart er niet meer is,blijf erbij met haar aan t roer gaat mokum naar ze mallemoer.

28-05-2022 22:28

Ferd +38295

"jammer dat Eberhart er niet meer is". Je weet toch hopelijk wel dat onder Van der Laan Ajax alleen maar gehuldigd mocht worden op een parkeerplaats in de Bijlmer, en dat Halsema zichzelf hard maakte om een huldiging op het museumplein toe te staan… of ben je dat vergeten?

29-05-2022 06:21

thelordjoshua +10641

Maar als iedereen els wordt bedreigd met van alles wordt er niks mee gedaan? Keur niks van bedreigingen goed, maar wat een narcistisch egocentrisch teringteefje. Als t om haar gaat of als zij wat vindt moet er meteen wat mee gedaan worden. Engnek

28-05-2022 22:12

Juan62 +46061

Het OM gaat vervolgen, niet de burgermeester

28-05-2022 22:25

thelordjoshua +10641

Wat denk je, dat zei niet enig invloed erop heeft?

28-05-2022 22:37

Ferd +38295

nee, dat heeft ze niet anders waren haar zoontje en man nooit vervolgd geworden. Het OM is onafhankelijk.

29-05-2022 06:22

thelordjoshua +10641

OM geeft wel zeker voorrang op mensen met enigsinds status. Daar ben ik van overtuigd, zowel positief als negatief.

29-05-2022 15:49

Ferd +38295

Zelfs als het OM dat zou doen (wat overigens niet zo is weet ik uit ervaring) dan heeft Halsema daar alsnog geen invloed op.

29-05-2022 16:49

FGLJN +3889

Wat een calimero-gedrag weer. Het OM is constant mensen aan het vervolgen voor bedreigingen, gaan we opeens doen alsof dat niet zo is? Als je maar je eigen waarheid hebt he...

28-05-2022 22:48

thelordjoshua +10641

OM is best een giller, het hele Nederlandse beleid is een giller.

28-05-2022 23:03

thelordjoshua +10641

Dat Nederland compleet wanbeleid voert op veel vlakken?

29-05-2022 15:53

Tinus +10253

Je keurt niks van bedreigingen goed, maar maakt de burgemeester tegelijkertijd wel uit voor ‘narcistisch egocentrisch teringteefje’. En dan ook nog denken dat het onafhankelijke Openbaar Ministerie opereert op verzoek van de burgemeester. Manmanman wat een niveau.

29-05-2022 07:34

thelordjoshua +10641

Feitelijk gezien geen bedreiging maar opinie toch, heb je gezien wat er met Amsterdam gebeurd de afgelopen jaren? Ik heb nooit gezegd dat zijzelf persoonlijk bijdraagt aan een onderzoek, zijzelf draagt al bij zonder bij te dragen vanwege haar status. En zo geld dat niet alleen voor Halsema, maar ook voor anderen hoger in de hiërarchie.

29-05-2022 15:52

Tinus +10253

Jouw comment opinie noemen vind ik nogal zelfoverschatting. Feitelijk gezien is het eerder ordinair schelden.
Of ik zie wat er in Amsterdam gebeurt? Dat zie ik zeker, want ik woon er. Ik zie onder andere een stadscentrum dat gebukt gaat onder massatoerisme en een overspannen huizenmarkt die de de stad verandert. Geen huldiging in de stad is zeer spijtig, maar echt een klein probleem vergeleken bij de echte problemen waar een burgemeester geen oorzaak van is, maar wel mee te dealen heeft. Een beetje relativeren zou velen niet misstaan.

29-05-2022 22:22

thelordjoshua +10641

Denk je dat die huldiging mij zo zeer heeft gedaan? Dat is t totaal niet, Halsema vind dingen en zo vind zij dat de stad moet veranderen. T is een grote facade, ik heb haar paar keer in t echt meegemaakt terwijl ze toespraken hield, complete facade en voordoenend, nul persoonlijk naar de Amsterdammers. Ik kan het niet met haar vinden.

30-05-2022 04:09

Tinus +10253

Hoewel ik (deels) waarschijnlijk een andere mening heb over Halsema dan jij kan ik je kritiek best begrijpen. Overigens fijn dat je dit op een respectvolle manier schrijft.

30-05-2022 15:08

Stoffel +18543

Heel goed, keihard aanpakken die idioten!

Maar gaan we nu ook hetzelfde doen met de bedreigingen aan het adres van bijvoorbeeld Geert Wilders?

28-05-2022 21:55

Juan62 +46061

Dat gebeurd ook

28-05-2022 22:25

FGLJN +3889

Waarom vraag je of ze iets gaan doen wat ze al aan het doen zijn?

28-05-2022 22:50

FGLJN +3889

Na drie seconden zoeken op Google vind je al drie verschillende veroordelingen.

https://www.parool.nl/nederland/in-hoger-beroep-drie-maanden-cel-voor-bedreigen-wilders~bb14d393/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3176174/laconieke-houding-komt-utrechter-die-geert-wilders-online-bedreigde-duur-te-staan

https://www.nu.nl/binnenland/6145478/twee-weken-cel-en-taakstraf-voor-alkmaarder-die-geert-wilders-bedreigde.html

28-05-2022 22:51

Tinus +10253

Dit is een onderbuikgevoel. De feiten heb je zo boven water als je maar even de moeite doet om ze te vinden.

29-05-2022 07:37

Ajaxadam1 +31667

Hoe sneu ben je dan ook joh. Ook iedereen die voor der huis ging staan. T enige wat ze hebben bereikt is haar dochter, een meisje van 18, die niet naar huis durfde en herft moeten aanhoren van allemaal volwassen mannen dat haar moeder een kankerhoer is.

Het zal je vader maar zijn zo een figuur.

28-05-2022 21:28

FCDuivendrecht +5466

Ik durf te wedden dat die bedreigers geen eens uit Amsterdam komen en niet eens weten hoe ze vanaf CS naar het Leidse Plein moeten lopen. Intens triest volk. Veel van die lui meegemaakt.

28-05-2022 21:23

Ferd +38295

grappig dat iemand met de naam Duivendrecht klaagt dat "ze niet uit Amsterdam komen". Je weet dat Duivendrecht geen Amsterdam is toch?

29-05-2022 06:23

Tinus +10253

Ferd, dat heeft opzich natuurlijk weinig met het punt zelf te maken. Ik zou hetzelfde punt kunnen maken over een bedreiger van Aboutaleb. Overigens vind ik Duivendrecht praktisch Amsterdam en het ligt al helemaal om de hoek van onze JC arena;-)

29-05-2022 07:42

Ferd +38295

'praktisch' maakt het nog geen Amsterdam.

Bedreigers komen overal vandaan, ook Amsterdam. Zijn punt slaat nog altijd nergens op

29-05-2022 09:37

remco.e +728

Ik ben absoluut tegen de bedreigingen. Maar door emoties doen mensen nou eenmaal domme dingen.
Er is een feest ontnomen dat hooguit 1x per jaar voorkomt. Komt het ook niet uit een beetje angst dat het feest ons komende jaren ook kan worden afgenomen? Als het dit jaar kon, waarom een andere keer niet nog een keer?

28-05-2022 21:11

FCDuivendrecht +5466

Ik heb met eigen ogen gezien wat een ellendige puinhoop de viering in 2010 was op het Museumplein. Amsterdammers, ondernemers, de gemeente en hulpdiensten zitten daar gewoon niet op te wachten. Gewoon op een afgezet plein rondom de ArenA en dan snel lekker weer via Amsterdam Bijlmer ArenA terug met de trein naar Hoorn Kersenboogerd of Almere Buiten, weg uit Amsterdam.

28-05-2022 21:31

Oeroeboeroe +18269

Ahh als het door emotie is is het akkoord? Denk nou even na...

28-05-2022 23:32

remco.e +728

Dat heb ik nooit gezegd. Nog sterker, ik ben zwaar tegen die bedreigingen. Ik probeerde alleen te zeggen dat ik het zonde vind dat het zo moet lopen. Ik hoop gewoon niet dat het feest vaker wordt geannuleerd, het verbaast eigenlijk niet als dit wel het geval gaat zijn..

28-05-2022 23:51

Ferd +38295

maar denk je niet dat de burgemeester die het eerder wel toestond (in tegenstelling tot haar nu door Ajacieden bewierookte voorganger!!) met een smoesje gaat komen om het te verbieden? Denk na man.

29-05-2022 06:25

Tinus +10253

Ik denk niet dat de mensen die zich uiten in scheldpartijen en bedreigingen veel verder kijken dan alleen het afgelopen kampioensfeestje waarop ze vinden dat ze recht hebben.
Daarnaast heeft Halsema bewezen dat ze juist wel haar best doet om het feest in het centrum te vieren waar het hoort, getuige de laatste huldiging op het Museumplein. Helaas komt er een grote groep tokkies op af die er juist voor zorgen dat beveiliging nodig is. Als die niet beschikbaar is, dan kan een burgemeester onmogelijk het risico nemen het feest toch door te laten gaan. Helaas krijg je vervolgens de reacties van kinderen van wie hun lollie is afgepakt en van complotdenkers die niet zien dat er ook wel eens sprake kan zijn van overmacht.

29-05-2022 07:53

NeeI +107618

Pas maar op; voor je t weet krijg je haar gewapende zoontje achter je aan.

28-05-2022 21:07

Andersen de man +1998

Bedreigen lijkt makkelijker te gaan. Vrouwen zijn vaker de sjaak. Toetsenbordhelden hoor 🤏🏽

28-05-2022 21:02

jerryisthename +31621

Ik vind haar ook irritant (vroeger niet btw).
Maar haar bedreigen...?
Kom op...dan spoor je echt niet...kansloos dus. 👎🏼

28-05-2022 21:02

Lazell +16973

Mensen menen maar alles te kunnen zeggen vanachter een schermpje. Hoop dat ze dit véél vaker gaan doen, maargoed dat zal door een capaciteitstekort wel niet lukken.

28-05-2022 21:02

Manov +8581

Om eerlijk te zijn bedreigen van mensen gaat te ver. Ben je boos? Heb je een hekel aan haar? Doe dat binnenshuis en niet op die manier. Ik ben ook met dingen niet eens maar mensen bedreigen dat gaat mij te ver. Als ik Ajax was zou ik eens gaan kijken of ik zelf niet een beveiligingsbedrijf kan opstarten.

28-05-2022 20:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.