Geruchtenmolen: 'Sampaoli sprak met Ajax over hoofdtrainerschap'

door Jon van Dam 408

Bron Ajax Showtime

Geruchtenmolen: 'Sampaoli sprak met Ajax over hoofdtrainerschap'

door Jon van Dam 408

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 19 november

'Sampaoli sprak met Ajax over hoofdtrainerschap'

Ajax is in contact geweest met Jorge Sampaoli over de functie van hoofdtrainer bij de Amsterdamse club. Dat meldt de Italiaanse journalist Rudy Galetti van Sportitalia. Uiteindelijk besloot Ajax om John van 't Schip aan te stellen als opvolger van de ontslagen Maurice Steijn. Sampaoli, die onder meer de nationale elftallen van Chili en Argentinië onder zijn hoede had, werd in september ontslagen bij het Braziliaanse Flamengo. Ook Olympique Lyon zou contact hebben gelegd met de oefenmeester. De kwakkelende Franse club is volgens Galetti mogelijk op zoek naar een vervanger van de huidige coach Fabio Grosso.

Maandag 14 november

'Krasnodar wilde Spertsyan wel verkopen, maar niet aan Ajax'

Het Russische Krasnodar was afgelopen transferwindow bereid om Eduard Spertsyan te verkopen, maar niet aan Ajax. Dat meldt de journalist Hrach Khachatryan op X. Het leek er lang op dat Krasnodar meer geld wilde zien voor Spertsyan dan Ajax bood, maar volgens de zaakwaarnemer van Spertsyan zou Krasnodar een gelijk bod van clubs als AC Milan of Inter Milan wel geaccepteerd hebben.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19243

Sampaoli.... jeetje, dan weet je het ook echt niet meer. Wat zou zo iemand nou bij Ajax moeten.

20-11-2023 11:08

Schip +23609

Nou, ik zou hem super graag zien komen. Die heeft het nationale team van Chili voor het eerst op de mondiale kaart gezet. Copa mee gewonnen en vooral heeft hij er een aanvallende pressing machine van gemaakt. Onder constante verwijzingen naar de hollandse school.

Daarna is het minder gegaan, maar alleen al een veeleisende coach die zeer agressief druk zet en successen heeft geboekt op het hoogste niveau? Doen.

20-11-2023 12:14

Ajax27 +19243

Na Chili is ie ieder jaar ergens anders naartoe gegaan. Dat is leuk, maar bij Ajax zijn we op zoek naar continuïteit. Een trainer die met een nieuwe groep iets wil opbouwen. Dan heb je in mijn ogen weinig aan iemand die ieder jaar iets nieuws wil.

20-11-2023 13:02

Schip +23609

Hij wil niet ieder jaar iets nieuws, maar kennelijk slaat het niet overal aan. Misschien maakt hij slechte keuzes. Maar kijk enkel naar wat Bosz in een jaar heeft bewerkstelligd. Dat is het wel waard hoor.

20-11-2023 13:32

Ajax27 +19243

Niet? Hij heeft de afgelopen 7 jaar 7 verschillende projecten.
Alleen maar een trainer willen halen omdat er staat "staat bekend om zijn aanvallende speelstijl" vind ik niet voldoende. Er is meer dan willen aanvallen.

Bosz is toch niet te vergelijken. Een NL trainer die jaren in NL heeft gevoetbald, weet hoe 'we' willen dat er in NL wordt gevoetbald en zo al zijn clubs wil laten voetballen.

Nederland is een opleidend land. Wij leiden talent op voor de (sub)top in Europa. Dat zit in onze cultuur, en in de meeste topclubs in NL verweven. Je kunt niet zomaar een willekeurige trainer van een ander continent aanstellen alleen mar omdat ie aanvallend voetbal speelt.

20-11-2023 14:31

Schip +23609

Je leest wel een tikkie selectief nu. Sampaoli is een internationaal erkende trainer, die met een klein land zonder noemenswaardig internationaal palmares een hoofdprijs heeft gepakt. Zoals hij met Chili op zijn hollands tegen het oranje van Van Gaal - dat op zijn Mourinho's speelde, was inspirerend om te zien.

Hij heeft meerdere jaren met Chili aan de top van Zuid Amerika gestaan. Een tijdperk van Messi en Neymar. Colombia had meer voetballend vermogen, maar die zijn het nooit gelukt om de toplanden af te troeven. Chili door het teambuilding werk en tactisch vermogen van Sampaoli wel.

Volgens mij roep je echt maar wat. Sampaoli staat erom bekend het oranje van de jaren 70 als voorbeeld te hebben voor zijn speelwijze. Hij heeft op clubniveau prijzen gewonnen waar Bosz niet eens van kan dromen, al blijft hij nog 10 jaar bij PSV trainen.

Wat ik begreep is dat zijn voertaal in het verleden een probleem is geweest en ook een reden dat hij niet naar de PL is gegaan. Kennelijk was Ajax bereid om een tolk erbij te nemen. Sampaoli met Gabri: zou ik van een visie vinden getuigen dan jouw laatste zin, die echt kant noch wal raakt.

Gaan we nu opeens regionaal doen? Bielsa ook maar gelijk diskwalificeren?

20-11-2023 16:33

Sies +4521

Zou wel een goeie zijn Gabri met een Spaanse sprekende trainer... Maduro spreekt overigens ook vloeiend Spaans

20-11-2023 17:44

Ajax27 +19243

Chili een klein land zonder noemenswaardige internationals?
Het heeft 'gewoon' 19,5 miljoen inwoners.

In 2015 hadden ze een aller aardigste selectie met onder andere:
Vidal (Juventus), Alexis Sanchez (Arsenal), Bravo (Barcelona), Medel (Inter), Isla (Juventus)

Met name Vidal en Sanchez waren natuurlijk de absolute sterren van dat team. Een knappe 0-0 in de finale van de Copa America tegen Argentinie resulteerde in strafschoppen die ze wonnen.

Maar ook wel de nuance bij de weg ernaartoe zetten. Halve finale 2-1 tegen Peru gewonnen die met 10 man kwamen te staan na 20 minuten. Kwartfinale 1-0 tegen Uruguay in de 81e minuut. Groepsfase wel lekker met veel doelpunten doorheen gegaan.

Neymar heeft die Copa niet gespeeld vanwege een blessure.

Ik doe niets af aan de prestatie, het is gewoon een geweldige prestatie. Maar als het zo een geweldige trainer was geweest had daarna wel half Europa voor 'm klaar gestaan. Hij heeft echter 2 keer een jaartje Sevilla gehad en daar gewoon 'normale' resultaten behaald en een jaartje Marseille waar het niet zo liep.

Voertaal vind ik wel belangrijk. Je bent met jonge talenten dag in dag uit aan de slag. Veel jongens van 17-22 jaar die aan het begin van hun carriere staan. Die moeten alles begrijpen en alles meekrijgen... niet via een tolk.

21-11-2023 10:31

afca1985 +21528

Taylor in belangstelling van Real Madrid🤣.

35 Miljoen graag👍.
Done deal🤝.
Iedereen blij.

20-11-2023 09:20

Stefansuarez +19098

Taylor naar Madrid Modric laatste 2 jaartjes van zijn carrière bij ons .

20-11-2023 10:10

afca1985 +21528

Prima deal

20-11-2023 11:18

Spielmacher +10801

We hebben weer een kale nodig.

20-11-2023 03:51

wijzijndebeste123 +165627

Er zijn geen geschikte NL opties. Dus dan kom je in het buitenland uit. Ik hoop nog steeds op Knutsen. Die Farioli van Nice word ik ook enthousiast van obv wat ik lees maar ik zie hem het huidige Nice niet inruilen voor het huidige Ajax.

Als Ajax toch voor een Nederlander kiest, bijvoorbeeld Van het Schip, Kluivert oid, dan weet je gelijk dat kwaliteit niet doorslaggevend is maar simpelweg of je uit het juiste kliekje komt. Dan wordt het een hele vervelende tijd onder Kroes en consorten.

19-11-2023 23:43

Schip +23609

Ja, want we waren zoveel beter af met Steijn.

20-11-2023 12:15

GekkeGerrit +1733

Wat zou ik zo’n buitenlandse trainer toejuichen zeg! Waarom niet vastleggen voor het nieuwe seizoen? Dit is er nou eentje uit buitenland die ik echt intressant vind. Ook echt een Cruijff fan .

19-11-2023 22:15

brullie +7054

@GekkeGerrit stel nou, en het is een stille hoop die ik niet snel zie gebeuren, maar stel nou, John krijgt dit zootje aan het voetballen? Dan zit je met deze gifkikker in je maag....

20-11-2023 07:20

Jarikoning +7368

Uiteindelijk weer de grijze grauwe middelmaat zoals altijd. Kleurlozer dan Schip, Schreuder en Heitinga ga je ze niet vinden.

19-11-2023 22:13

en88ajaxfan +2125

Ik zeg: guardiola. Manchester City gaat toch degraderen en hij wil wat nieuws. Ajax vindt hij een mooie club, dus kom maar op. Doe het niet voor het geld, maar ook voor de eer en voor een ode en eet aan Johan Cruijff.

19-11-2023 21:31

ijzerchef +3167

Ik hoop op Henrik Rydstrom van Malmo FF. Speelt een mix van positiespel en relationisme (Samba voetbal). Iedereen en z'n moeder speelt positiespel nu. Ajax is groot geworden door vooruit te denken en te innoveren. En ik denk dat het relationisme of iniedergeval bepaalde ideeën daarvan de volgende grote innovatie stap gaat worden.

19-11-2023 21:05

afca1985 +21528

We worden nu ook gelinkt aan de trainer van Kopenhagen

19-11-2023 21:04

emieltjuhh +18053

Is die kaal?

19-11-2023 21:13

JaapStam +137679

Mike Snoei sluit ik overigens ook niet uit hoor!!!

19-11-2023 19:13

emieltjuhh +18053

Dat is de allerslechtste trainer die ik ooit heb gehad wat was die slecht zeg. “Kom op met z’n allen..” dat soort ongein

19-11-2023 19:51

JaapStam +137679

Haha is hij ook!!!

19-11-2023 20:00

Matzet +5421

Hahaha geweldig!

19-11-2023 21:33

Godenzoon24 +15394

Is bij meer mensen de lay-out veranderd. Als ik kijk naar wie op mijn berichten gereageerd hebben bv zie ik maar de helft van het bericht

19-11-2023 19:00

Kryptonite +77028

Dat het vakje van de meldingen kleiner is als je het openklapt? Daar heb ik ook last van namelijk.

19-11-2023 19:13

Godenzoon24 +15394

Ja staat dan bij mij links in beeld. En dan zie ik alleen de rechter helft van die berichten. Het icoontje zelf om bij die berichten te komen staat nu in het midden en voorheen rechtsbovenin. Maar krijg het niet veranderd.

19-11-2023 21:18

Capocapo +12001

@kryptonite, nog steeds huillie huillie dat Ajax xenofobisch is? Of is dit nep nieuws, omdat het je niet uitkomt?

19-11-2023 18:35

Kryptonite +77028

Haha jouw obsessie met mij is bijna aandoenlijk. Nog een uur en een kwartier en dan moet je weer je nestje in jochie, maak er het beste van!

19-11-2023 18:43

Capocapo +12001

Ah goed argument van onze xenofobie expert

19-11-2023 18:44

Sies +4521

Mooi eindelijk eens wat anders dan alle voor de hand liggende trainer die hier op AS steeds worden genoemd..ik ben benieuwd of Hein van Haezenbrouck of Ruben Amorim of Knutsen of ....................? Moeten toch meerdere trainer zijn (buitenland) die bij Ajax kunnen slagen.. Niemand nog ideeën?

19-11-2023 18:28

JesperDeVlo +5506

Hansi Flick (met Bayern oa de CL gewonnen) is de ideale kandidaat als trainer voor Ajax.

19-11-2023 18:32

Sies +4521

Samen met Joachim Löw

19-11-2023 19:43

4xEC1 +7757

Off topic: Zoals iedere Ajacied snak ik weer naar een sterk Ajax, zat ff te mijmeren en zocht misschien wel de beste competitie wedstrijd die ik mij kan herinneren van Ajax op: Ajax-FC Utrecht '19/'20.
Weet nog heel goed dat na iets van 7 kansen van Ajax, de wedstrijd pas in minuut 10 was. Zo ongelooflijk fel en geconcentreerd speelde Ajax, ongekend, en dan heel de wedstrijd. Dat het maar 4-0 bleef is een wonder. En die aanvoerder van Utrecht stond echt nog helemaal verbouwereerd voor de camera te vertellen dat Utrecht gewoon kansloos was, haha. Pijnlijk om nu 'the good old days' terug te zien...
https://youtu.be/ZLb0bukG7GE?feature=shared

19-11-2023 17:43

Chadd +7759

Dat was samen met Chelsea-uit de enige echt goede wedstrijd van dat seizoen.

18/19 was uitstekend en erna werd het ieder seizoen minder.

19-11-2023 18:20

jorn_de_smet +1794

Ja cl campagne met 18 uit 6 in 2021 was niet goed idd

19-11-2023 18:35

4xEC1 +7757

Nou, Valencia uit was ook gewoon een hele goede pot. 1e helft van dat seizoen was gewoon prima.

19-11-2023 18:37

Chadd +7759

Het voetbal was toen over het algemeen niet goed nee.

19-11-2023 18:38

Omar +17193

Lille uit was ook een goede wedstrijd

19-11-2023 22:10

Tommyshelby +129895

De klassieker van dat seizoen (met name de 1e helft) was van nog een hoger niveau. Dat was onze beste kans om een 10-0 neer te zetten. Blijft jammer.

19-11-2023 20:27

4xEC1 +7757

Nou, waarom ik Ajax-Utrecht koos is omdat Ajax 90 min. lang scherp bleef, dat viel me toen echt op, zie je niet vaak.

19-11-2023 20:36

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Als je ziet hoe actief een speler als Promes mee doet, zowel in het drukzetten als in z’n loopacties… Wat steekt een Bergwijn daar dan enorm bij af zeg…

19-11-2023 21:43

4xEC1 +7757

Ben ik het echt niet mee eens. Promes was ècht een beperkte voetballer, die in een goed draaiend team terecht kwam, en zelfs de tweede, veel mindere seizoenshelft, daar kan dit huidige Ajax niet aan tippen. Bergwijn is al lange tijd totaal niet in vorm, en ik hoop dat dat nog wel ooit komt, en anders afscheid van nemen, maar Promes kwam helemáál geen man voorbij, en (is al 1000 x gezegd, ik weet het, maar daarom niet minder waar) teerde op de perfecte voorzetten van Ziyech.

19-11-2023 21:51

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Oh maar ik zeg nergens dat ik Promes een goede voetballer vind hoor. Maar mij valt vooral de intensiteit in z'n spel op in deze samenvatting. Als je Bergwijn dan ziet sjokken... Denk wel dat we kunnen concluderen dat beide spelers niet van het type zijn wat je graag bij Ajax wil zien.

20-11-2023 11:45

4xEC1 +7757

Oké, dan zijn we het wel eens met elkaar. Alhoewel ik Bergwijn nog niet wil opgeven, begin vorig seizoen was hij ijzersterk, en in Oranje was hij eerder ook heel goed. Dan kan niet zomaar verdwijnen lijkt mij, zit echt in zijn hoofd. Maar dat moet zo langzamerhand wel verdwijnen, die onzekerheid, mentaliteit is ook een kwaliteit..

20-11-2023 11:54

Stamhoofd +11549

Hij is wel kaal

19-11-2023 17:30

WillyBrokamp +11117

Heerlijk !! Ik zie hem al stuiteren langs de zijlijn. Iedereen gek maken...

19-11-2023 17:10

Siemons +379

Sampaoli is kamikaze aanvallen. Is wel echt een coach die bij Ajax past denk ik. Ik zou het wel willen zien. Heerlijke passie!!

19-11-2023 17:00

Oxxer +165104 moderator

Hoe kom jij daar bij?

19-11-2023 17:04

Oxxer +165104 moderator

Is geen antwoord op de vraag, ik stel hem de vraag, niet jou.

19-11-2023 17:44

Siemons +379

Onder andere omdat hij met een hyperaanvallend Chili prijs pakte. Met dat Chili trachtte hij extreem hoog druk te zetten en met zo min mogelijk verdedigers te spelen.

19-11-2023 18:14

Oxxer +165104 moderator

Chili kon zo spelen omdat het een unieke lichting had, wat heeft dat te maken met kamikaze?

PS: het waren back 2 back Copa’s.

19-11-2023 18:17

Siemons +379

Dat vind ik dat totaalvoetbal een beetje. Vol overgave met zoveel mogelijk man tegelijk de bal veroveren. Geen weg terug, als de tactiek voor verdedigen ook aanvallen is. Ik hou ervan. Peter Bosz heeft ook wel een beetje zo’n benadering vind ik.

20-11-2023 07:21

Tommyshelby +129895

Leuk gerucht om mee af te sluiten…

Volgens calciomercato hebben Real Madrid en Barcelona interesse in… Kenneth Taylor.

😁

19-11-2023 16:55

Kryptonite +77028

De enige manier waarop dat gerucht op waarheid kan zijn gebaseerd is dat Real Madrid denkt dat hij Kenneth Tailor heet en de tricots voor volgend seizoen kan ontwerpen. Op basis van zijn voetbal prestaties verdient hij het nog niet eens om bij Real Mallorca te spelen.

19-11-2023 17:01

Capocapo +12001

'tailor' De 'grappen' worden steeds slechter

19-11-2023 18:37

Kryptonite +77028

Heb je deze dorpsgek weer. Jij als puisterige puber met een of andere Playboy blonde als profielfoto beticht anderen van slechte smaak? Nou wordt ie mooi.

19-11-2023 18:38

Oxxer +165104 moderator

Caliciomercato staat bekend om de betrouwbaarheid 😂😂😂

19-11-2023 17:07

Oeroeboeroe +18515

Ik breng hem op mijn motor, maakt niet uit waar naartoe. Heb ik weer een mooi ritje.

19-11-2023 17:30

fluwelenlinker +11927

Ik denk dat Ajax er goed aan heeft gedaan om voor nu Van 't Schip aan te stellen. Hij brengt met zijn uitstraling en aanpak de nodige rust. Aangezien hij na het seizoen plaats gaat nemen in een soort van technisch hart kan hij ook mee nadenken wat er nodig is in de spelersgroep en wat voor een type coach de groep nodig heeft.
Met dit gerucht lijkt het er alleszins wel op dat Ajax eindelijk durft denken aan een buitenlandse coach. Of Sampaoli de gewenste moderne trainer is, betwijfel ik maar het idee stemt hoopvol.
Ik ben overigens wel geen fan van zo'n hyperkinetisch gesticulerende coach zoals De Zerbi. Om gek van te worden. Liefst een moderne trainer die tegelijkertijd rust en klasse uitstraalt.

19-11-2023 16:54

Tommyshelby +129895

Sampaoli heeft al bijna 10 jaar niks interessants gepresteerd, sinds Chili heeft ie er niks van gebakken.
Goed om over de grens te kijken, maar dit is niet de juiste naam.

19-11-2023 16:43

Aurelius1 +19736

Dat is niet van belang voor supporters, het gaat om hun 'onderbuik' en of het lekker valt voor hun gevoel. Zo is Bosz drie keer achter elkaar ontslagen, en heeft ie nu toevallig een geweldig elftal kado gekregen, en daarom is ie een toptrainer in de ogen van ajacieden en had ie in de zomer gehaald moeten worden. Ten hag mag ook terug, terwijl ie in Engeland wordt uitgelachen. Het gaat om het gevoel van supporters, niet om feiten.

19-11-2023 16:48

AFCA020! +6130

Ben ik niet geheel met je eens.

Ja ik had van de zomer liever Bosz dan Steijn gehad, omdat ik daar meer in geloofde, niet omdat hij wel of niet eerder ontslagen was.
De selectie van Bosz overigens is niet “toevallig goed”.
Die selectie is allereerst goed omdat Bosz geen slapzak is en eisen stelt aan z’n TD, daarnaast omdat Mislintat de meeste spelers (alsmede Bosz zelf) niet aantrok, omdat meneer dacht er verstand van te hebben (lees de boel oplichtte). Daarna zijn Lang enzo pas naar PSV gegaan…

Ten Hag (met alle respect) gaat Ajax niet verder helpen.
Die hoeft van mij dan ook zeker niet terug te keren. Die heeft na 9 maanden aankloten eindelijk naar z’n spelers geluisterd (wat ansich ook een kwaliteit is) en op die speelwijze heeft hij (mede dankzij een geweldige TD die nooit ontslagen had moeten worden) successen behaald.

19-11-2023 17:00

Aurelius1 +19736

"Ben ik niet geheel met je eens."

Nee, jij niet, maar ga maar eens vragen hoe ze over Bosz denken in Dortmund, Leverkusen en Lyon. De mening van Ajacieden ten aanzien van Bosz omdat ie een keer de finale van de Europa league heeft gehaald is niet de universele mening.

"Die selectie is allereerst goed omdat Bosz geen slapzak is en eisen stelt aan z’n TD"

Bosz heeft gewoon waarschijnlijk geleerd van zijn fouten in het verleden, en weet dat ie drie keer achter elkaar ontslagen is geweest omdat ie te weinig kwaliteit had. Zodoende kwam hij bij PSV en stelde hij eisen. Vervolgens kreeg ie een geweldig elftal kado voor eredivisiebegrippen.

"omdat Mislintat de meeste spelers niet aantrok, omdat meneer dacht er verstand van te hebben"

Dat klopt ja.

19-11-2023 17:06

4xEC1 +7757

@Aureluis1: Kijk. En dit is het bewijs dat je zwaar uit je nek lult en jezelf hopeloos tegenspreekt. Je hebt het over Bosz en Ten Hag, respectievelijk 3x ontslagen en uitgelachen in Engeland. En dan vraag je je af waarom veel Ajacieden hun terug zou willen hebben. Is het niet Aurelius1 die hier op AS tot vervelends toe maar 1 ding kan verkondigen? Dat een trainer helemaal niks toevoegt, niet eens een beetje, nee helemaal niks? Maar je schrijft wel de 3 ontslagen van Bosz aan Bosz toe en dat ten Hag wordt uitgelachen ligt dus aan ten Hag? Terwijl je vind dat een trainer niks toevoegt? En het allemaal afhangt van de spelersgroep die ter beschikking wordt gesteld?

19-11-2023 19:08

NoFX +1577

Praktisch dezelfde selectie van Lyon staat nu stijf onderaan. Bosz deed het ongeveer net zo goed als de voormalig bondscoach van Frankrijk met Lyon. Bij Dortmund ging het aanvankelijk fantastisch (27 uit 9 als ik me niet vergis) tot een aantal spelers hem lieten vallen. Dus ik denk dat het wel meevalt hoe ze bij die clubs over hem denken.

19-11-2023 19:10

4xEC1 +7757

De meeste spelers die bij PSV spelen zaten er al voordat Bosz kwam. Smaakmaker Simons is weg, Lang is er voor in de plaats gekomen. Lozano voegt natuurlijk veel toe, maar nu heeft Bosz ineens een hele selectie kado gekregen?

19-11-2023 19:14

Aurelius1 +19736

@4xEC1: ik schrijf die prestaties niet toe aan Bosz noch Ten Hag, maar aan de kwaliteit van de spelersgroep. Ik benoem dat Bosz drie keer achter elkaar ontslagen is om aan te geven dat supporters op gevoel redeneren en niet op feiten. Zouden ze hun mening op feiten baseren, dan zouden ze niet voor Bosz pleiten na drie ontslagen in het buitenland. Het is gebaseerd op het gevoel van de Europa league finale.

Sampioli wordt hier ook om de haverklap genoemd op basis van Chili van een eeuwigheid geleden, terwijl ie blijkbaar al jaren geen resultaten behaalt.

Als je dan toch in de onwaarheid gelooft dat een trainer het verschil maakt, pleit dan tenminste voor iemand die recentelijk resultaat heeft behaald.

Bij Schip heeft men plots ook 'een goed gevoel' terwijl het één van de grootste grijze muizen in de voetballerij is zonder track record. Hij hobbelt al jaren van club naar club in de marge van de voetballerij, men zou niet eens weten dat er een trainer op de bank zit als men niet wist dat het van 't schip was, zo weinig uitstraling voor een trainer heeft ie.

Alles is onderbuik in de voetballerij. Zou van 't schip in plaats van Steijn zijn aangesteld, dan was van 't schip ontslagen geweest, en had men gezegd: de spelers hebben een harde hand nodig, van 't schip is te soft. Nu heeft Steijn één keer zeer indirect tussen neus en lippen door gezegd dat er te weinig kwaliteit in het elftal zat, en wordt het zo gespind dat die man structureel spelers kapot aan het maken was op de trainingen door ze de grond in te drukken. En alsof Berghuis geen bal meer vooruit kan trappen omdat Steijn een keer zei dat er te weinig kwaliteit was. Het is complete waanzin in de voetballerij, het is narratief na narratief waar geen reet van klopt.

19-11-2023 19:27

Aurelius1 +19736

"Praktisch dezelfde selectie van Lyon staat nu stijf onderaan."

Ja, dat roept men ook over Slot, dat ie in z'n eerste jaar praktisch dezelfde selectie had als Advocaat. Ondertussen haalde ie gewoon vrolijk 15 spelers. Dus ik moet het nog maar zien of deze uitspraak klopt.

19-11-2023 19:30

Aurelius1 +19736

"De meeste spelers die bij PSV spelen zaten er al voordat Bosz kwam. Smaakmaker Simons is weg, Lang is er voor in de plaats gekomen. Lozano voegt natuurlijk veel toe, maar nu heeft Bosz ineens een hele selectie kado gekregen?"

Hij heeft deze spelers kado gekregen ja:

Lang
Lozano
Pepi
Tillman
Akchop
Dest
Schouten
Sambo
Vertessen kwam terug
+ groot talent Badadi uit de jeugd

Een heel elftal. Vooral voorin een enorme verbetering. Achterin iets steviger dan vorig jaar. Vorig jaar eindigden ze al als tweede vlak achter Feyenoord, nu staan ze eerste vanwege een betere kwaliteit van het elftal, en niet omdat Bosz een toverfee is, want dat is ie niet.

19-11-2023 19:37

4xEC1 +7757

"ik schrijf die prestaties niet toe aan Bosz noch Ten Hag, maar aan de kwaliteit van de spelersgroep." maar daarna schrijf je: "Zouden ze hun mening op feiten baseren, dan zouden ze niet voor Bosz pleiten na drie ontslagen in het buitenland." en ook: "Bij Schip heeft men plots ook 'een goed gevoel' terwijl het één van de grootste grijze muizen in de voetballerij is zonder track record. Hij hobbelt al jaren van club naar club in de marge van de voetballerij, men zou niet eens weten dat er een trainer op de bank zit als men niet wist dat het van 't schip was, zo weinig uitstraling voor een trainer heeft ie." Wat is het nou??? Ligt het nou aan de trainer of niet?? Kortom, en alweer: je spreekt jezelf alleen maar tegen.

19-11-2023 20:30

Aurelius1 +19736

De trainer heeft sowieso geen invloed op het resultaat. Hier zal ik nooit op terugkomen, omdat dat al wetenschappelijk bewezen is. Je kunt ook niet meer ontkennen dat de aarde om de zon draait, want dat is al empirisch bewezen.

Het gaat erom: trainers worden op random onderbuik van supporters goed bevonden. Van 't Schip hobbelt al jaren in de marge van de voetballerij. Nu is hij plots de ideale trainer voor Ajax, véél beter dan Steijn, die vorig jaar nog van de knvb een prijs kreeg voor beste trainer van de eredivisie. De conclusie dat Schip de ideale trainer is op dit moment en een 'verademing ten aanzien van Steijn' wordt al na twee wedstrijden getrokken. Net zoals Heitinga vorig seizoen na vier wedstrijden tegen laagvliegers plots 'een verademing' ten aanzien van Schreuder was. En daarvoor was Schreuder het brein achter Ten Hag. Het zijn allemaal narratiefjes die nergens op gegrond zijn. De narratiefjes veranderen ook om de zoveel wedstrijden. Schreuder wordt kampioen bij Brugge > kan best een goede trainer voor Ajax zijn. Schreuder drie maanden later: allerslechtste trainer ooit. Sparta wordt vijfde > Steijn is geen verkeerde keuze. Drie maanden later is het narratief: allerslechtste trainer ooit.

Dan moet men mij eens leggen hoe dat logischerwijs kan: dat een trainer in 2.5 maand tijd van 'beste trainer in de eredivisie' naar 'slechtste trainer ooit' gaat. Heeft ie iets verkeerd gegeten? Zet ie de pionnen plots omgekeerd neer op de training? Wat is er gebeurd met Steijn dat ie in 2.5 maand tijd van goede trainer naar extreem slechte trainer is gegaan in het narratief van mensen? Nou, ik zal het je zeggen: er is niks gebeurd met Steijn. Hij had bij Sparta gewoon een goed elftal en dat elftal presteerde boven wat men van Sparta verwacht. Bij Ajax kreeg ie waardeloze spelers, en het elftal presteerde veel minder dan wat men bij Ajax verwacht. En zo kon het zijn dat Steijn van 'beste trainer en overperformer' naar 'slechtste trainer en underperformer' ging. Je moet de foefjes van de voetballerij doorhebben om te zien wat voor onzin men zichzelf wijsmaakt.

19-11-2023 20:55

4xEC1 +7757

Ik geef het op. Want weer een heel lang verhaal van je, maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag, je draait er omheen. Met je: "je moet de foefjes van de voetballerij doorhebben om te zien wat voor onzin men zichzelf wijsmaakt." Dat jíj notabene zoiets zegt. En ook zo vol van zichzelf.

19-11-2023 22:00

WeirdAJAX +12378

Met je pleidooi dat het opportunisme regeert ben ik het eens.
Maar hoe onderbouw je je stelling dat wetenschappelijk bewezen is dat een trainer/coach geen invloed heeft op de prestaties van een voetbalteam?

19-11-2023 22:14

Aurelius1 +19736

Die onderzoeken heb ik hier al meerdere keren gepost. Omdat iedereen zich eraan ergert dat ik dat al meerdere keren heb gedaan, zal ik dat maar niet doen.

Er zijn grofweg drie theorieën over de invloed van trainers. Ik zal deze hieronder geknipt en geplakt zetten:

A) Volgens de ‘common sense’ theorie is de trainer verantwoordelijk voor de matige prestaties van het team. Het aanstellen van een nieuwe trainer zal er toe leiden dat foute keuzes en verkeerde tactieken geidentificeerd en hersteld worden door de nieuw aangestelde trainer. Deze aanpak zal de club er bovenop helpen met onmiddellijk resultaat.

B) De ‘vicious circle’ theorie stelt dat een slecht presterend team een trainerswissel uitlokt. Het ontslaan van de trainer ontwricht het team echter verder en de gehoopte positieve resultaten blijven uit.

C) Ten slotte is er de theorie van ‘ritual scapegoating’. Volgens deze theorie hangt de prestatie van een team in grote mate af van de kwaliteit van de spelers. Een nieuwe trainer die met dezelfde kern moet werken, zal dus niet voor het verschil kunnen zorgen. De trainer wordt opgeofferd om tegemoet te komen aan de verlangens van supporters, directie, media of sponsors.

De empirische gegevens onderschrijven in overweldigende mate de laatste theorie. Dat is niet iets wat ik verzin, de gegevens zeggen dit nu eenmaal. Het correspondeert echter niet met wat mensen jarenlang hebben geloofd, en daarom creëert het zoveel weerstand. Het valt ook niet lekker, men wil geloven dat een trainer, of in ieder geval één persoon, een zeer grote invloed heeft. Het hangt samen met de gecreëerde 'mythe van de trainer' bij goede resultaten, en de behoefte aan een zondebok bij slechte resultaten. Het hangt ook samen met de drang van mensen om aan een leider bovenmatige capaciteiten toe te dichten. Begrijpelijk, maar ongefundeerd als je gewoon naar de empirie kijkt. De empirie slaat deze visie op trainers gewoon aan diggelen. En niet zo'n beetje ook, het dicht zowat nul toegevoegde waarde aan trainers toe met betrekking tot prestaties. Shocking, maar simpelweg hoe het in elkaar steekt als je alle onderbuik, geloof en emotie weghaalt.

19-11-2023 22:31

Aurelius1 +19736

@4EC1:

Ik heb daar al antwoord op gegeven. Ik schreef: ik geloof niet dat trainers invloed hebben op prestaties, maar als men dan al in die onwaarheid gelooft, waarom zou je dan pleiten voor een trainer (Bosz) die drie keer achter elkaar ontslagen is. Tellen die prestaties dan plots niet meer mee in de beoordeling van Bosz?

19-11-2023 22:38

rodnet +10346

Interessante kerel, goeie voetbalopvatting, misschien een beetje over the top qua gedrag. Had ik wel willen zien. Overigens mag Bielsa van mij ook wel komen.

19-11-2023 16:02

Oxxer +165104 moderator

Bielsa is met Uruguay bezig aan iets moois, zijn aan het verjongen, hebben in de WK kwalificatie cyclus Argentina en Brasil verslagen, Bielsa heeft het nu goed voor elkaar en zit relatief vlak bij zijn geboorteplek.

19-11-2023 16:28

rodnet +10346

Jammer wel.

19-11-2023 17:41

Oxxer +165104 moderator

Hij komt van Rosario wat 1,5 uur vliegen is van Montevideo, Bielsa wordt volgend jaar 69, logisch dat hij dicht bij zijn roots wil zijn.

19-11-2023 17:54

rodnet +10346

Inderdaad heel begrijpelijk maar toch jammer. Ik begreep dat hij ergens vorig jaar nog in Engeland ter sprake was gekomen maar goed, andere keuze gemaakt, wel logisch idd.

19-11-2023 19:27

Oxxer +165104 moderator

Ondanks een record aantal tegendoelpunten bij Leeds, wilde Bielsa geen concessies doen aan de speelstijl. Leeds bleef erin maar gingen er vorig toch uit.

19-11-2023 19:34

rodnet +10346

Een held, kortom.

20-11-2023 01:57

Oxxer +165104 moderator

Bestuur dacht daar anders over, gebeurt vaak dat gedegradeerde grote clubs veel moeite hebben om te promoveren, Leeds heeft te lang op het 2e en 3e niveau gespeeld. Ondanks de parachute-payments wordt het tv geld wat zij gewend zijn binnen 3 jaar afgebouwd, financieel doen clubs een flinke garderobe uit.

20-11-2023 11:49

Dapperestrijders +4703

Sampaoli, geen Ajax DNA. Italianen wel weer goed in verdedigen.

19-11-2023 15:55

rodnet +10346

Even ter informatie: Sampaoli is een Argentijn met een aanvallende voetbalopvatting. Ex-bondscoach van Chili (waarmee hij met uitstekend voetbal de Copa America won) en Argentinië. Hij zal best wel eens in Italië zijn geweest maar verder gaat zijn binding met dat land niet.

19-11-2023 16:05

3sterren +20205

Is denk ik in de war met de Italiaanse vulkaan ’Stromboli’. Ook alom bekend om de incidentele kleine uitbarstingen en vurige temperament ...

20-11-2023 12:03

layanx +5747

Haha een trainer die het nog slechter had gedaan dan Steijn, wie verzint dit gewoon ?

19-11-2023 15:31

Oxxer +165104 moderator

Wie had het slechter gedaan dan Steijn?

19-11-2023 15:40

Dolblij +45604

Zou een heel interessant experiment kunnen zijn. Een latijns-amerikaanse trainer, dat is een nieuwe smaak voor Ajax.

19-11-2023 15:31

JoeBlow +8225

Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met experimenten voorlopig. Er begint er weer een op 16 maart.

19-11-2023 16:23

Dolblij +45604

😉okee, en laten we hopen dat DAT experiment goed afloopt.

19-11-2023 16:50

Heimwee +6766

Ja als ie dan ook maar een blik vol latijns amerikaanse spelers meebrengt.

19-11-2023 17:06

Dolblij +45604

Grinta in plaats van Brinta !

19-11-2023 17:40

3sterren +20205

”een nieuwe smaak”
Ben benieuwd of de menukaart van de ’kantine’ dan zal worden aangepast. Bijvoorbeeld empanada’s in plaats van bitterballen ...

20-11-2023 12:06

Dolblij +45604

precies, verandering van spijs doet eten!

20-11-2023 13:14

ajax1forever +404

Kale trainers met een baard , die doen het meestal wel goed bij ons

19-11-2023 15:04

Kingoffdatoilet +17280

Ajax had dat krasnodar gewoon moeten kopen.

19-11-2023 15:00

Pingelaar +13328

Ajax moet een club gaan kopen...?

19-11-2023 15:01

Kingoffdatoilet +17280

Ja, gewoon voor de lol. Sommige mensen nemen ook alles serieus he :)

19-11-2023 16:19

3sterren +20205

Deze ”Pingelaar” loopt zich telkens vast tijdens een dribbelpoging ( lees reactie ).
Oftewel kan niet goed tussen de regels door lezen en/of humor herkennen ...

20-11-2023 12:10

B2tob4 +12084

Grappig dat dit bericht nu doorsijpeld. Had de hoop dat door de absurde resultaten onder Steijn, nu ook eens buiten de Neederlandse grenzen gekeken zou worden voor een trainer. Nee, zowel binnen de club als ook meerderen hier op AS riepen om iemand met Ajax DNA...! Navraag leert dat weinigen kunnen benoemen wat dat nu exact inhoudt, maar het bekt wel jofel. De vraag is of Sampaoli gezien zijn verleden nu de juiste trainer voor dat moment zou zijn geweest. Ben het met bepaalde mensen hier eens dat Ajax zich wel eens mag afvragen of de keuze voor hoe tegenwoordig voetbal te spelen nog uberhaupt wel een expliciete relatie moet hebben met het Ajax DNA? De speelwijzes van de huidige (vooral buitenlandse) succescoaches heeft meer weg van het snel inspelen en implementeren van ontwikkelingen (met de daarbij passende spelers) waar het huidig voetbal aan onderhevig is.

19-11-2023 14:53

Juan62 +46515

Wat? implenteren van ontwikkelingen
Dus omdat bla 5-3-2 speelt moeten wij dat ook doen.

Mijn visie van Ajax DNA is dat spelers /trainers weten hoe het op de club gaat
Dat er een speelwijze/systeem is dat van de jeugd tot het eerste elftal wordt gespeeld.
Het beroemde 3-4-3 of 4-3-3.
Met buitenspelers die vooral de achterlijn halen en dat niet constant naar binnen trekken,
Het systeem waarmee wij Ajax prijzen hebben gewonnen en wereldberoemd door zijn .
ons konden onderscheiden van de rijke clubs

Ajax DNA is ook uitstralen dat we de beste zijn, en arrogant genoemd worden wegwuiven en alleen maar naar die 3 sterren op de borst wijzen.
De A staat ook voor Ajax Amsterdam en Aanvallen

19-11-2023 15:19

ratje +3515

Eens. + op balbezit spelen, hoog druk zetten, hoge verdedigende lijn en inschuivende CV (kleine tactische aanpassingen zoals inschuivende backs onder Ten Hag mogen natuurlijk ook).

19-11-2023 15:38

leeke +10411

Ach buitenspelers die de achterlijn halen....dat bestaat al zeker 15 jaar niet meer,waar zie je dat nog

19-11-2023 15:42

TheSpecialOne +8944

Systemen zijn overrated. Guardiola moest eerst een miljard aan spelers uitgeven alvorens City een topploeg werd.
Toen Ajax de vier Europacups met de grote oren won, bestonden die teams per ''toeval'' uit zeer uitzonderlijke spelers. De spelers maken een systeem en niet andersom.
Dit gezegd hebbend zou in mijn ogen Ajax nu gebaat zijn bij een 2-5-3 opstelling. Akpom en Mikautadze in de spits, een ''versterkt'' middenveld bestaand uit Brobbey, Medic, Vos, Tahirovic en Branco. Brobbey is dan het aanspeelpunt en ''bliksemafleider'' voor de twee spitsen, maar wel met ''scorend'' vermogen. Martha en Gaaei kunnen afhankelijk van de behoefte tijdens een wedstrijd afwisselend hun opwachting maken in dit middenveld. Branco ''strooit'' met de nauwkeurige passes, Medic is er voor de verdedigende balans en kan in geval van ''nood'' ook de achterste drie ondersteunen.
Achterin heb je dan Hato, Sutalo en Sosa. Het voordeel van een vijfmans middenveld is dat ploegen wel vijf keer zullen nadenken alvorens ''hoog'' druk te gaan zetten. De voorwaarde is wel dat er snel verticaal gespeeld moet worden om de pressing te ontlopen. Bij balverlies zal alles bovendien veel compacter staan en heeft de tegenstander minder ruimte om te counteren.
De opstelling lijkt niet des Ajax, maar als je goed kijkt is het wel degelijk gericht op aanvallen en spektakel. Het zogenaamde Ajax-DNA dus...

19-11-2023 16:29

Myriad +7141

Ik ben blij dat van t Schip de trainer is geworden.

Hij straalt een bepaalde rust uit die Ajax nu heel goed kan gebruiken. Onverstoorbaaar met de jongens aan de slag gaan om op de Ajax manier te voetballen en niet na elk puntverlies in de stress schieten.

De huidige spelersgroep heeft nog niet de halve marktwaarde van vorig seizoen. Dan heb je een opbouwtrainer nodig en ik denk dat van t Schip daar het beste voor is.

19-11-2023 14:29

aequalitatem +870

God wat een gezeik over Van 't Schip weer. ÉÉN klote wedstrijd waarin je alsnog een punt pakt en iedereen vliegt in de stress. Ongelooflijk... Daarvoor zagen we voornamelijk progressie. Daar hoort een struikelpartij nou eenmaal bij. Als er dit weekend gespeeld zou worden, zou ik gewoon weer vol vertrouwen zijn. In Schip We Trust.

19-11-2023 14:27

Aram +18198

Schip is prima voor dit moment. Brengt rust.

Voor de toekomst lijkt mij een innovatieve trainer de juiste optie. Dat is Schip niet.

19-11-2023 14:53

AFCACruijff14 +162660

Ik vind iemand als Sampaoli heel interessant, maar niet voor nu, nu de club in brand staat. We weten allemaal dat vd Schip komende zomer ermee stopt en een andere functie krijgt. Regel iemand van het statuur van Sampaoli gewoon voor een dienstverband vanaf juni. Dit seizoen valt toch nauwelijks eer aan te behalen nog, maar je moet wel de crisis verlaten.

19-11-2023 14:17

GNBL +90352 moderator

"We weten allemaal dat vd Schip komende zomer ermee stopt en een andere functie krijgt."

Is dat zo?

19-11-2023 14:27

GNBL +90352 moderator

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12799224/van-t-schip-heeft-heldere-doelstelling-voorlopig-richten-op-de-vijfde-plek

Je hebt een contract tot het einde van het seizoen, zitten daar mitsen en maren aan?

“In principe is het gewoon tot het einde van het seizoen. Daarna ga ik in de rol terug waar ik aan zou beginnen. Maar we weten allemaal in de voetballerij hoe dat werkt. Als het heel slecht gaat, wil je dat dan nog? Als het heel goed gaat, ga je door of niet? Dat is allemaal voor latere zorg.”

19-11-2023 14:43

ratje +3515

Precies. Ajax gaat niet eerste worden en niet laatste. Dus gaat het initiële plan door en komt hij gewoon in het technisch hart.

19-11-2023 15:43

Juan62 +46515

Het valt me op dat er weer een groepje hier is (vaak dezelfde ) die nu Van het Schip afbranden.
Die zowiezo altijd het beter weten dan de (oud) profvoetballers, en dit op respectloze wijze hier neerkalken.
Dezelfde die bij iedere aankoop van Sven hier de loftrompet bliezen over hem en zijn aankopen, en zeker wisten dat er supervoetballers waren aangetrokken.

Echte Ajacieden, spelers die ons prijzen / mooi voetbal hebben gegeven worden omdat ze bv een andere mening hebben hier met scheldwoorden omschreven/afgebrand.

Ook het Ajaxsysteem, waar wij onze roem en prijzen mee hebben behaald moet volgens hen worden aangepast.

Het afschrijven van Schip op een respectloze domme manier laat me soms denken ze verdienen Ajax niet.
Maar waarschijnlijk zijn het dezelfde die in énen fan van AZ werden, toen Van Gaal daar werkte.
successupporters dus , en daar hebben we er veel van

19-11-2023 14:13

jeffrey_van_der_sluis +30584

Idem met die gasten die blijven jammeren dat bijv. Lang en Bosz niet bij ons zijn maar bij PSV. Kap met dat gejank en ga achter je club staan! ''Hadden wij maar Lang voorin'' ''Bosz hadden we op een presenteerblaadje''... Ja dat klopt, maar het verleden kunnen we niet meer terugdraaien, dus stop met jammeren en zeuren en ga achter onze club staan!

19-11-2023 14:19

3sterren +20205

Die gasten gaan pas achter onze club staan, als Ajax niet zoveel punten achter had gestaan ...

19-11-2023 14:30

Odysseus +14340

Snap wat je bedoelt, maar er zijn ook gewoon supporters die en-en denken zoals ikzelf.
Ik vind nog steeds dat de aankopen potentie hebben en het zonde dat Mislintat weg is. Zeker, hij heeft fouten gemaakt, maar ik geloof wel in zijn vernieuwingsdrang en scoutingskwaliteiten. En ik denk dat Ajax dat OOK nodig heeft om voorop te blijven.

De huidige malaise schrijf ik toe aan twee seizoenen sterkhouders verliezen icm 3 zeer slechte trainers.

Ik denk dat het goed is om Schip gewoon te laten zitten en nu voor stabiliteit te gaan.

Oud spelers uitschelden of denigrerend over doen is wat mij betreft sowieso not done.

19-11-2023 14:21

Juan62 +46515

Ik ontken niet dat er waarschijnlijk goede spelers bij zitten, en irriteer me aan de kortzichtigheid van afbranden van spelers die er net zijn.
Vaak moeten nieuwe spelers eerst wennen.

Het gedrag van Mislintat op de club was belachelijk , en voor mij reden om volledig achter zijn ontslag te staan.

Ten Hag verwijt ik nog steeds dat hij bijna geen jeugd liet invallen als de score dat toeliet.
anders had je misschien die natuurlijke doorstroom van de jeugd wel gehad.

Schreuder en steijn zullen echt geen slechte trainer zijn, alleen niet geschikt voor Ajax in opbouw

19-11-2023 14:35

Edwin Oud +2327

Ik vind dat ten Hag een cruciale foute wissel heeft toegepast. Ook een onbegrijpelijke. Magallan was nog niet Ajax 1 waardig (ten Hag’s woorden) maar mocht wel invallen in de halve finale CL tegen de Spurs.
Terug naar het heden. Ik vind vh Schip een prima optie om het seizoen af te maken.

19-11-2023 15:41

Odysseus +14340

Laten we het erop houden dat we op een aantal punten niet hetzelfde denken.

19-11-2023 16:02

3sterren +20205

In plaats van ”Sampaoli sprak met Ajax over hoofdtrainerschap”
zie ik liever de volgende kop:
”Sampaoli spreekt met Ajax over hoofdtrainerschap” ...

19-11-2023 14:09

NeeI +108101

Wedden dat er zelfs Ajacieden zijn die het zouden slikken als men met Kuyt op de proppen komt als hoofdtrainer.

19-11-2023 14:08

AFCACruijff14 +162660

Waarom dit rare standpunt van je?

19-11-2023 14:15

NeeI +108101

Omdat ik de raarste dingen lees.

19-11-2023 14:39

Pingelaar +13328

Ik durf er al mijn geld op te zetten dat er geen een Ajacied is die dit goed zou keuren.

Ik schat ons hier wel wat hoger in, dan wat je nu beweert.

19-11-2023 14:27

Aram +18198

Haha die is toch al tachtig?
Hoewel het moet gezegd, hij ziet er uit als 75.

19-11-2023 14:43

pafo +1131

Geef Schip nou gewoon dit seizoen.
Kunnen we zien hoe de selectie zich ontwikkelt en kunnen we zien wie van de selectie in de uitverkoop moet.
Als we plek 5 halen mogen we ons handen dicht knijpen.
Tevens kan er gewerkt gekeken worden naar het nieuwe seizoen en vastgesteld worden of een nieuwe trainer nodig is en dan wie.
Eveneens kan de interne organisatie aangepakt worden
wat ook niet een makkelijke klus omdat er in ieder geval ontslagen gaan vallen in de organisatie.
Eveneens kan de Toekomst tegen het licht gehouden worden en daar met de bezem of stofkam doorheen om de echte Ajax voetbal cultuur weer terug te brengen. De vol gevreten trainers en staf daar eens flink door elkaar schudden.
Er is heel wat werk aan de winkel en dat is noodzakelijk
Zachte heel meesters, is gebleken, maken stinkende wonden.

19-11-2023 13:52

Hersenspinsel +8286

Ook deze selectie heeft zoveel kwaliteit.
Alles minder dan de 3e plek is een teleurstellende uitkomst.

19-11-2023 14:08

PetrusKeizer +10739

Ha. Lekker Svensektedraadje aan t worden, dit. Smullen! 😂

19-11-2023 13:51

JaapStam +137679

Dwight Lodeweges lijkt me veel reëler kandidaat!!!

19-11-2023 13:37

BackInBlack +14613

Dickie niet nee??

19-11-2023 15:05

Dusbaba +15434

Als ik Vos was zou ik snel een stap maken naar het buitenland onder een toptrainer. Dan hebben we volgens mij de ideale kroonprins onder de trainers daarna.

19-11-2023 13:19

LukaLitmanen +82297

Haha, wat overdreven zeg.

19-11-2023 14:08

AFCACruijff14 +162660

Of hij wordt de nieuwe Robbert Maaskant of Alex Pastoor, de laatste trainers die we kroonprinsen hebben genoemd.

19-11-2023 14:15

Dusbaba +15434

Ten Hag?

19-11-2023 19:04

ST +23097

Gewoon Van 't Schip laten zitten.

19-11-2023 13:18

trodat4030 +97194

Dit ging over de opvolging van Steijn, dus ipv Schip. Even de paar regeltjes tekst lezen en je ziet het snel genoeg..

19-11-2023 13:29

GNBL +90352 moderator

Op basis van wat precies?

19-11-2023 13:32

Dennis129 +11893

Redelijke progressie in het spel zinder tijd om te trainen met 2 westrijden in de week. Terugbrengen van positieve sfeer en enthousiaste spelers over ideeën. Kent de club en mentaliteit. Begin is ieder geval aardig, verdient vooralsnog gewoon een eerlijke kans voordat we over opvolgers beginnen.

19-11-2023 13:53

Oxxer +165104 moderator

Jouw 1e alinea omschrijft wat een goede trainer zou moeten beheersen. Steijn is een prutser, dat het nu optisch beter lijkt maakt Schip geen wonderdokter. Trainer Schip was voor Ajax een hele slechte, had hij geen ex speler geweest was er nooit aan hem gedacht. Een eerlijke kans voor wat ?een slechte trainer wordt niet overnacht een goede trainer voor Ajax.

19-11-2023 15:12

freak31 +5676

Van 't Schip gaat het ook niet redden de rest van de eerste seizoenshelft. Ik zou echt in de winter kijken naar een definitieve trainer. Schip is er toch interim dus als hij deze winter al wordt vervangen of van de zomer maakt toch niet uit. Als je in Nederland kijkt naar een vervanger dan zijn deze er niet, maar er zijn zeker wel kansen in het buitenland ook al voor het einde van het seizoen.

19-11-2023 13:17

PetrusKeizer +10739

Ja, fantastisch idee. Groep is nauwelijks gewend aan de ene trainer of de volgende staat alweer klaar voor 'individuele gesprekken met alle spelers".

19-11-2023 13:49

freak31 +5676

Dat hoort er bij. En in de winterstop heb je daar ook meer de tijd voor. Van 't Schip moet dat allemaal 'on the fly' doen nu en is er weinig tijd tussen de wedstrijden.

19-11-2023 14:13

DEELM +11891

Ik begrijp wel dat ze niet voor een buitenlander zijn gegaan die niks met Ajax en het Nederlands voetbal heeft. Veel te groot risico! Zie de duizend headline van de telegraaf al voor me als het was mis gegaan.

19-11-2023 13:05

AFCAHoorn +22733

We zouden onze beslissingen niet moeten laten afhangen van wat de Telegraaf er over denkt. Het zal effe lekker worden.

19-11-2023 13:09

Aram +18198

Mijn indruk is dat dat nu wel vaak gebeurt.

19-11-2023 13:10

AFCAHoorn +22733

Mij zou het niets verbazen.

19-11-2023 13:11

Slang3 +46149

en de Telegraaf zelf is beïnvloed door mensen binnen Ajax zelf, ze zijn alleen maar een spreekpop van de conservatieve tak binnen Ajax met mannen als Sjaak Swart etc

19-11-2023 13:29

Oxxer +165104 moderator

@Slang3

Sjaak is 1 van de ergste, heeft nog steeds niet door dat de voetballerij erg veranderd is sinds hij 50 jaar geleden stopte. Sjaak vind alle ex spelers of ex trainers heel geschikt om terug te keren in een rol.

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/swart-denkt-aan-koeman-als-opvolger-van-mogelijk-vertrekkende-ten-hag#

19-11-2023 13:32

Oxxer +165104 moderator

Lekker belangrijk wat Geer en Goor van de Telegraaf denken of schrijven. Dat ze bij Ajax daar vatbaar voor zijn zegt veel over de incapabele slappelingen die het zijn.

19-11-2023 13:15

Nr.10 +111580

Is die Míchel van Girona niet wat voor ons?

19-11-2023 12:56

Aram +18198

Dat zou ideaal zijn.
Kan de familie Blind hem daar losweken.

19-11-2023 12:57

trodat4030 +97194

Weer een overperformer? ;-)

19-11-2023 13:30

barry1988 +24085

Dit gerucht zal wel niet kloppen hoop ik dan maar. Wat waarom zou je anders van 't Schip boven Sampaoli kiezen? Anders zou het echt weer de old boys club zijn en is mijn vertrouwen in Kroes ook mede door het interview alweer aardig weg.

19-11-2023 12:56

Aram +18198

Iets met “Ajax-DNA”?
Niemand kan zeggen wat dat dan is, maar voelt niet goed.

19-11-2023 12:59

barry1988 +24085

Ajax DNA is een mooier woord voor vriendjespolitiek. Ajax moet op kwaliteit richten en niet alleen op ons kent ons. Als ze een Ajax achtergrond hebben is dat een pre maar kwaliteit staat altijd voorop.

19-11-2023 13:01

Aram +18198

Vriendjespolitiek, nepotisme.
Je moet dus ook nog het “juiste” Ajax-DNA hebben…

19-11-2023 13:09

fc Barcelona_ke +19255

Ajax heeft meteen punten nodig. Die Argentijn zal wel tijd nodig om ajax spel te begrijpen

19-11-2023 13:02

barry1988 +24085

Als hij eerst maar punten pakt dan komt het spel later wel. Ook van 't Schip speelt nog geen echt Ajax spel dus daar geld het zelfde voor.

19-11-2023 13:07

AFCAMM +11394

Hadden volgens mij gewoon iemand nodig die de club al kent omdat ‘ie halverwege het seizoen in een grote teringbende moet instappen. Ik zie heel graag eens een goede buitenlandse trainer bij Ajax, maar dat ze het nu niet deden, snap ik heel goed. Hopelijk vanaf komende zomer.

19-11-2023 13:13

3sterren +20205

@barry1988
Misschien staat dit bericht niet voor niets in de rubriek ”Geruchtenmolen”.
Wat een eufemisme is voor ’Lulkoek’ ...

19-11-2023 14:38

Dolblij +45604

precies, doe mij maar liever een sneetje ontbijtkoek, dat is echt.

20-11-2023 10:41

3sterren +20205

Met dik roomboter en een plak jonge boerenkaas er op.
Dat mis ik hier wel soms ...

20-11-2023 11:28

emieltjuhh +18053

Ik wil een type Simone izaghi en geen scandinavier die zijn te lief

19-11-2023 12:44

AFCAHoorn +22733

Vikings stonden anders niet bekend om hun liefdadigheid.

19-11-2023 12:50

emieltjuhh +18053

Knutsen is trainer in noorwegen comp van niks en de druk bij Ajax is inmens zeker nu Er moet gevoetbald worden. De volgende trainer meot klote hebben en niet te lief. Scandinaviers zijn te lief. knutsen is niveau frank de boer of roger schimdt.

19-11-2023 12:53

Juichtoon +32810

Ja die oude Vikingen...:-). Maar die nieuwe zijn softies...

19-11-2023 12:55

AFCAHoorn +22733

Nja, "competitie van niks"..

Bodø/Glimt won wel van AS Roma met 6-1, meen ik.

19-11-2023 12:55

emieltjuhh +18053

Ajax kreeg ook klop van salzburg one in life time

19-11-2023 12:56

AFCAHoorn +22733

RB Salzburg is sowieso geen slechte club. Haaland heeft er ook gespeeld.

Slechte vergelijking.

19-11-2023 12:58

Noxin +15615

"Klote hebben en niet te lief." Geef mij nou maar een trainer die tactisch onderlegd is en het op het veld goed kan neerzetten.

Overigens, Frank de Boer werd 4x kampioen met een armzalige selectie. Schmidt maakte Benfica kampioen en werd verkozen tot Trainer van het Jaar in Portugal.

19-11-2023 12:59

Grub +1347

ik teken voor de vier landstitels van de Boer, ongeacht hoe die tot stand kwamen.

19-11-2023 13:51

3sterren +20205

@emieltjuhh
Bedoel je Frank de Boer die vier titels, een tweede plaats en zakken met miljoenen euro’s pakte, die Frank de Boer ?
Mag van mij meteen terugkomen, als Schippie niet meer wil ...

19-11-2023 14:49

BackInBlack +14613

Hahahahaha

19-11-2023 15:06

emieltjuhh +18053

Ik was wel voor Frank gegaan alleen ik vind dat je met een trainer moet komen die echt kwaliteit heeft met knutsen zie ik niet zo veel kwaliteit met alle respect ron jans word daar ook kampioen

19-11-2023 20:11

Oxxer +165104 moderator

Ajax is niet innovatief, lijkt meer op een museum, de jaren dat Ajax kan oogsten met hogere CL premies, wordt 3 x op rij gekozen voor prutsers met een NL paspoort. De opvolger van ETH, had een innovatieve moderne buitenlandse trainer moeten zijn, ipv daarvan kiezen de ezels voor Schreuder, Heitinga en Steijn. Schip tot einde seizoen interim maken compleet gestoord, man heeft er niks van gebakken als trainer, dat geleuter over Ajax DNA is gedateerd, de redding van de club volgens dinosaurussen binnen Ajax.

19-11-2023 12:36

Vik86 +42397

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1162470/het-parool-trainer-en-directeur-ajax-vermoedelijk-uit-buitenland.html

19-11-2023 12:37

Oxxer +165104 moderator

Gister al gelezen, eerst zien dan geloven. Teveel conservatievelingen die zeiken om Made in Holland, zie het gebeuren dat Pascal Jansen wordt gevraagd.

19-11-2023 12:39

Patrick78 +52774

Of Joseph Oosting….

19-11-2023 12:40

Oxxer +165104 moderator

Kijk er niet van op, bij Ajax zitten teveel in een tijdcapsule, 50 jaar werkten wij zo, hadden succes. Innoveren is een vies woord.

19-11-2023 12:43

Juichtoon +32810

FR was innovatie hoor... met specialisten trainers op elk vlak..

19-11-2023 12:56

Oxxer +165104 moderator

Wat is daar nu van over?

Verdedigers uit opleiding zijn meer geschikt als balletdansers of mime- verdedigers.

19-11-2023 13:05

Orangesoul +5991

Dat bij Ajax is eigen belang van zaakwaarnemers die vinger in de pap hebben bij Ajax. Kijk naar de trainer en bepaalde spelers die continu opgesteld worden ook al spelen ze als stront of maken 100x dezelfde fouten of scoren 10x in eigen doel. Toch worden ze elke keer weer opgesteld.

19-11-2023 12:43

AjaxDeBesteClub +18786

Schip, Van Gaal, Kroes, Van Praag en Van Halst bakken er heel erg weinig van op dit moment. Schip is gewoon geen goede hoofdcoach. En die andere 4 zijn zo 'slim' geweest om Schip tot het einde van het seizoen aan te stellen. Het lijkt bijna alsof ze er een slechte coach neerzetten om zogenaamd te bewijzen dat de aankopen (bijna) allemaal slecht zijn.
En dan heb ik het nog nooit eens over het idee dat ze hadden om Van de Vaart aan te stellen, voor de verbinding tussen het (volgens hem) kutelftal en een trainer die een week later (en te laat) ontslagen is. Van Gaal en Kroes hebben er geen verstand van, functioneren niet en ik vertrouw ze niet. Van Gaal en Kroes out!!!!

19-11-2023 12:35

GinoAFCA +14974

Hahaha wat lul je allemaal 😅

19-11-2023 12:42

4xEC1 +7757

En dan nog 8 likes krijgen..

19-11-2023 16:24

JSTWST +651

Snelle conclusies..ik twijfel of ik dit bericht moet rapporteren 😄

19-11-2023 12:47

ricky10 +5915

Wat lul je nou stom man. Van Gaal is er ingestapt ondanks zijn gezondheid, daarvoor respect. Van Praag is gekomen en is zeer bekwaam en loyaal en bovendien een echte Ajax man. Kroes is nog niet eens in functie dus niet te beoordelen en van het Schip heeft de handschoen opgepakt oa uit pure clubliefde hoe dat uitpakt weten we in mei.

19-11-2023 12:48

AjaxDeBesteClub +18786

Het gaat niet om de intenties waarmee mensen zijn ingestapt. Al zal daar ook best wat ego en eigenbelang bijzitten. Kroes beslist al mee op de achtergrond want die is al een half jaar weg bij AZ. En dat hele groepje wilde dus eerst Van de Vaart assistent maken bij Steijn, die tot de winterstop mocht blijven zitten om de spelers te halen die hij wilde. En daarna hebben ze Van het Schip aangesteld voor de rest van het jaar ipv dat ze voor een geschikte lange termijn oplossing gaan. En ik weet nu al dat het slecht gaat uitpakken. Het is een slechte coach. Hij is niet voor niks niet verder gekomen dan pec Zwolle en Australië.

19-11-2023 20:15

ricky10 +5915

Van halst heb ik wel mijn twijfels bij

19-11-2023 12:49

Aram +18198

Je moet nieuwkomers toch een kans geven?
Dus ook Van Gaal en Kroes.

19-11-2023 13:00

AjaxDeBesteClub +18786

Tuurlijk. Eerst wilden ze Van de Vaart assistent maken van Steijn, die tot de winterstop kan blijven om zijn eigen aankopen te doen. Toen Steijn nota bene zelf de handdoek in de ring heeft gegooid, hebben ze de overal geflopte Van het Schip aangesteld om Ajax tot het einde van het seizoen door deze moeilijke situatie te leiden. En al die mensen die ik noem zijn bij deze keuzes betrokken. Ik vind dat hier al genoeg uit blijkt dat ze er helemaal geen verstand van hebben. Het is heel simpel: we hebben een goede trainer en een goede TD nodig. Aan al die wijsneuzen op de achtergrond hebben we niks.

19-11-2023 20:09

Ajaxafc1986 +1002

@Ajax DeBesteClub Wat een reactie weer zeg! Als je het beter weet allemaal moeten ze jou maar aanstellen en dan kijken of het beter gaat zucht.....

19-11-2023 13:25

AjaxDeBesteClub +18786

Ik had het inderdaad veel beter gedaan dan al die mensen die er nu zitten en hebben gezeten. En die conclusie is zorgwekkend.

19-11-2023 20:16

Ajaxafc1986 +1002

@AjaxDeBesteClub Haha droom lekker verder!

19-11-2023 20:43

trodat4030 +97194

Aan wie moeten ze bewijzen dat de spelers niet goed genoeg zijn? Ze zijn toch nu degenen met de macht in handen, ze kunnen doen en laten wat ze willen, doorselecteren wie ze willen, daar hebben ze helemaal geen 'slechte trainer' voor nodig, dat kunnen ze allang eenzijdig besluiten. Ze zijn binnengekomen om de boel te verbeteren, waarom zouden ze zichzelf in de vingers snijden en bewust willen onderpresteren? Wat hebben ze daaraan? Dat doet alleen maar af aan hun reputatie....

Echt, wat mensen toch verzinnen als ze nog half lam zijn van de zaterdagse stapavond..

19-11-2023 13:35

AjaxDeBesteClub +18786

Aan de buitenwereld. Je hoort allerlei geluiden dat ze een aanzienlijk deel van Mislintat zijn aankopen in de winter en zomer willen gaan verkopen, zelfs voor veel verlies. Normaal gesproken zou dat natuurlijk waanzin zijn. Misschien is Kroes wel binnengekomen om zijn makelaars vriendjes te dienen met nieuwe transfers, die alleen nodig zijn (en kunnen) als de halve selectie wordt verkocht.

Maar dit is slechts speculeren. We weten dat Van Gaal, Van Halst, Kroes en Van Praag. Van de Vaart wilde aanstellen om assistent te worden van Steijn, die tot de winterstop kon blijven om zijn 'eigen' aankopen te doen. Toen Steijn nota bene zelf de handdoek in de ring heeft gegooid, hebben ze, de overal geflopte, Van het Schip aangesteld om Ajax tot het einde van het seizoen door deze moeilijke situatie te leiden.

Als je gaat nadenken hoe verschrikkelijk slecht deze keuzes zijn voor de club, in combinatie met Kroes zijn houding in de media, dan hoop je bijna dat ze bezig zijn met politieke spelletjes. Want als zij denken dat dit het beste is voor de club, zijn ze totaal ongeschikt voor hun functie. En anders moeten ze natuurlijk ook met pek en veren de arena uit worden gejaagd.

19-11-2023 20:24

Balgevoel +31046

Heel benieuwd naar Kroes, maar vrees ook het ergste. Van Mislintat kunnen we allemaal vinden wat we willen, maar deed voor 12 aankopen zaken met 12 makelaars. Als je 'even' dat onderzoek vergeet, zou je kunnen concluderen dat dat bijna eng integer is, in het voetbalwereldje....

19-11-2023 20:32

AjaxDeBesteClub +18786

Ja in mijn ogen is er nog steeds een grote hetze geweest in de media. De selectie samenstelling is niet geweldig (want geen kampioenswaardige selectie) maar individueel hebben de meeste spelers echt wel kwaliteit en potentie. Dus om meer dan 3 spelers na een jaar te verkopen, zou waanzin zijn.
In de politiek kunnen we heel goed zien dat dit soort onderzoeken alleen worden gebruikt als wapen om iemand te beschadigen en weg te krijgen. Er is immers nog niks uitgekomen en dat zal ook niet gebeuren.


Trouwens nog 1 keer bij welke keuzes zowel Kroes als Van Gaal dus (zeer) betrokken zijn geweest:
1) Van de Vaart assistent willen maken om als verbinding te fungeren tussen een coach, die al ontslagen had moeten zijn, en de spelerselectie (wat VdV een kutelftal noemde op tv).
2) Dat ze Steijn, ondanks zijn historisch slechte resultaten, wilden laten zitten tot de winterstop. Om hem dan 'zijn eigen' aankopen te laten doen.
3) Van het Schip aanstellen (die nergens heeft laten zien een goede coach te zijn) om Ajax tot het einde van het seizoen door deze moeilijke fase heen te slepen. En hoe slecht Van het Schip het ook gaat doen, hij gaat niet ontslagen worden. Ze hadden natuurlijk altijd zo snel mogelijk voor een geschikte lange termijn oplossing moeten gaan ipv nog een jaar lang doormodderen.

19-11-2023 20:45

Cosey2 +7123

Andere goeie kop zou zijn, Bosz sprak niet met Ajax.
Wat hebben we hier nou aan.

19-11-2023 12:32

Mocrodammerr +23066

Sampaoli zou verschrikkelijk voor Ajax zijn geweest. Driftkikker langs de lijn en een matige coach

19-11-2023 12:25

Aurelius1 +19736

Je hebt 11 goede spelers nodig en een paar wisselspelers die iets toevoegen. That's it. Dat is onder Overmars al bewezen. In plaats daarvan gaat Ajax op de Manchester tour en denken ze dat de resultaten gaan komen door de ene na de andere trainer aan te stellen en voor de rest matige TD's die niks bewezen hebben en de verkeerde spelers halen. Wrong, gaat niet gebeuren. United heeft al zes trainers versleten, waaronder van gaal en mourinho, en de resultaten zijn nooit gekomen omdat steeds de verkeerde spelers werden gehaald. Juiste spelers bepaalt voor 99,99% het resultaat. Dat is bij de amateurs zo, dat is bij Real zo, en bij Ajax dus ook.

19-11-2023 12:24

AjaxHoorn +32989

Misschien kun jij een site voor jezelf opzetten en constant je eigen tekst lezen

Niemand doet hier alsof je met VVV kampioen Eredivisie wordt. Maar het verschil in speelstijl, spelers goed in hun vel laten zitten, vertrouwen geven, juiste instructies maakt het verschil wel degelijk.

19-11-2023 12:26

Aurelius1 +19736

Geef daar concreet hard bewijs van. Men beweert dit soort dingen continu, met een enorme stelligheid, terwijl de cijfers allemaal aangeven dat dit niet zo is. Empirie = superieur aan jouw onderbuik of 'gevoel' of 'indruk'.

19-11-2023 12:52

trodat4030 +97194

Slot bij Feyenoord. En Bosz bij PSV inmiddels ook hard op weg om jouw gelul te loochenstraffen.

19-11-2023 13:19

Ajacider +4938

Leceister City. Een team is spelers + trainer. Deze uitzondering bevestigt de regel dat een team met minder individuele kwaliteit alsnog kan winnen van een elftal met de op voorhand "betere" spelers. En dan in dit geval niet eens een wedstrijd maar een competitie.

19-11-2023 13:36

Aurelius1 +19736

Nee dat is geen voorbeeld. Een individuele case is geen bewijs. Je kunt een keer een munt opgooien, en hij kan op kop vallen. Dat wil niet zeggen dat er een verband is tussen jou en het per definitie gooien van kop.

Je moet meerdere cases pakken. Een groep clubs waarbij de trainer ontslagen is, en een vergelijkbare groep clubs waarbij de trainer niet ontslagen is, om te zien of trainers met hun tactiek en strategie invloed hebben op de prestaties, of dat dat door de kwaliteit van spelers komt. Dit is al meerdere keren onderzocht op basis van een grote dateset, in meerdere landen. Het resultaat: wisseling van trainers heeft geen invloed, eender welke trainer. Er is geen verschil in prestaties tussen beide groepen. Dat is de bottomline. Het is de kwaliteit van de spelers die het resultaat behaalt, altijd, overal, bij iedere club. Daarmee is de discussie afgerond . Zo niet in de ogen van supporters, die weer Slot opwerpen, die meer dan 30 spelers in 2.5 jaar tijd heeft gehaald.

19-11-2023 14:09

BackInBlack +14613

In de basis heeft hij gewoon gelijk

19-11-2023 15:08

AjaxHoorn +32989

Daar gaat het niet om. In elk topic hoor je Aurelius wel weer zijn verhaal doen wat een chat gpt versie van zijn vorige post is. Nee een trainer is geen wereld van verschill, ja, het kan een heel groot verschil zijn.

19-11-2023 15:24

AjaxHoorn +32989

Mijn gevoel of indruk? Juist...



Fluistert: helemaal getikt.

19-11-2023 15:26

Aurelius1 +19736

Je bewering 'kan een heel groot verschil maken' wordt door geen enkele statistiek of empirie onderschreven. Het is onderbuik/indruk/geloof. Over 100 jaar lachen ze hierom, dan kijken ze op dezelfde wijze hierop terug zoals wij naar mensen in de middeleeuwen, die dachten dat religieuze figuren ziektes konden genezen.

19-11-2023 15:33

Ajacider +4938

Het is de taak van de trainer om het beste uit de spelers naar boven te halen, een eenheid te maken en spelers in vorm te krijgen. Leiceister City is het ultieme voorbeeld dat succes niet valt in te plannen. Snap wel dat je dat ontkent. Anders typ je al die lulverhalen voor niks.

Griekenland 2004. Europees Kampioen. Hadden zeker ook de beste selectie?

Of Willem ll? Presteert nu zovele malen beter dan de vorige trainer die ontslagen. Of onze excoach die Sparta er twee seizoenen geleden op bijna wonderbaarlijke wijze inhield. Niet alles valt in cijfers uit te drukken, dat is het grote gebrek aan data.

19-11-2023 15:43

Balgevoel +31046

'Religieuze figuren' konden dat in sommige gevallen ook wel degelijk. Kloosters en abdijen vergeten, waar een grote basis gelegd is voor de (medische) wetenschap?

19-11-2023 15:47

Aurelius1 +19736

Nogmaals, dit is geen enkel bewijs. Het kan net zo goed zo zijn dat Leicester City onder die trainer nieuwe spelers heeft gehaald en daardoor beter is gaan presteren (hint: ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dat is gebeurd). Ook Slot heeft meer dan 30 spelers mogen halen sinds Advocaat. En dan wordt nog steeds de vergelijking tussen Slot en Advocaat gemaakt, als bewijs dat Slot een betere trainer is, en dat zijn strategie en tactiek de prestaties heeft behaald. Zo werkt het niet. Men moet zuivere vergelijkingen maken, en één van de voorwaarden om de invloed van een trainer te bepalen is dat de samenstelling van de spelersgroep niet verandert. Anders vergelijk je appels met peren. Een andere voorwaarde is dat de dataset groot genoeg moet zijn. En als additionele voorwaarde: onderzoek/hypothese moet gerepliceerd worden. Aan al deze voorwaarden voldoen de onderzoeken die ik heb gepost. Daarmee is de discussie simpelweg afgerond. Tegenargumenten zijn gebaseerd op onderbuik/indruk/geloof.

19-11-2023 15:56

Ajacider +4938

Aurelius. Je bent een grote fantast die zelf zijn feiten en bewijsheden bepaalt. Kun je allemaal termen erbij halen voor de vorm of om een poging de indruk te maken of je een geleerde bent, maar degene die appels met peren vergelijkt ben je zelf. Met je muntje gooien 🤣

19-11-2023 16:11

Aurelius1 +19736

Goed tegenargument. Ga nou maar eens even kijken welke spelers Leicester heeft gehaald, en kom dan terug met je 'een trainer kan een heel groot verschil maken'. Het is bullshit, want je snapt fundamentele principes van logica niet met je beweringen en voorbeelden.

19-11-2023 16:13

Ajacider +4938

Volgens mij gaf ik nog meer voorbeelden klein fantastje dat je bent.

19-11-2023 16:16

Aurelius1 +19736

Moet ik de door Leicester City gehaalde spelers voor je opnoemen nadat ze een kapitaalinjectie hebben gehad, of ga je het zelf doen? Jij denkt dat prestaties van voetbalclubs verbeteren door de miraculeuze invloed van trainers. Dat is een valse gedachte. Het is de kwaliteit van de spelersgroep. De discussie van 't Schip/Sampioli boeit daarom ook niet zolang er geen betere spelers gehaald worden. Anders zit jij hier volgend jaar weer te klagen dat er een andere trainer gehaald moet worden, want dat riedeltje gaat hier eindeloos door.

19-11-2023 16:20

Ajacider +4938

Wordt Fantastje boos? Is goed. Zet het lijstje maar neer. Gaan we kijken of deze spelers nog vaker in hun carrière kampioen zijn geworden. Het waren namelijk zo goede spelers dat het eigenlijk helemaal geen stunt was en Leceister eigenlijk miljoenen heeft weggegooid aan salaris van de technische staf. Danny Drinkwater, Schmeichel en Vardy waren zelf natuurlijk al wereldwijd de grootste talenten en Man UTD kocht er met Maguire een clublegende bij

Ga je dan ook in op Griekenland EK 2004? Of dat na de trainerswissel Willem ll dit jaar ineens bovenaan staat? Of dat, toen Fraser werd ontslagen, hij-die-niet-vernoemd-verdiend-te-worden ineens 4x op rij de wedstrijden wint waardoor zelfs play-offs werden overgeslagen

Ik denk dat je even een brief naar Atletico Madrid moet schrijven met je betoog. Kunnen ze dat miljoenenensalaris aan Simeone (40 miljoen per jaar) net zo goed op besparen.

19-11-2023 16:36

Aurelius1 +19736

Het zijn voorbeelden die er niet toe doen, individuele cases, want het is al bepaald dat trainers geen invloed hebben op de prestaties op basis van grote datasets. In de eredivisie op basis van ontslagen tussen 1984 en 2014. Ga jij op school ook individuele cases opnoemen als bewijs voor een stelling? Niemand doet dat op school, want dan solliciteer je voor een onvoldoende, dus waarom doe jij dat hier wel?

19-11-2023 16:43

Ajacider +4938

Ik was alleen geïnteresseerd in het lijstje. Niet in je andere onzin verhalen. Ik ontkracht een stelling die niet klopt, dat doe ik succesvol, met argumenten. Geen drogargumenten zoals jij met je meeste recente verwijzing school 🤣. Ga jij maar uitloggen. Morgen goed opletten daar!

19-11-2023 16:51

Aurelius1 +19736

Uhm ja, succesvol in je hoofd ja. Empirisch wetenschappelijk onderzoek > individuele cases > onderbuik. Daar moet u het mee doen.

19-11-2023 16:57

GNBL +90352 moderator

🤡

19-11-2023 12:26

Nr.10 +111580

Dit verhaal komt mij bekend voor, voelt net alsof ik het ergens eerder heb gelezen.

19-11-2023 13:00

4xEC1 +7757

Ik zit het net te denken, hij herhaalt dit keer op keer en we blijven er maar op reageren.

19-11-2023 14:46

Patrick78 +52774

Ik hoop dat Knutsen wordt de nieuwe trainer van Ajax.

Enige oplossing voor dit Ajax

19-11-2023 12:24

emieltjuhh +18053

Die gaat ondersneeuwen bij Ajax. De noorse comp is neit veel.

19-11-2023 12:50

Slang3 +46149

Nee, maar kampioen worden met het Heracles van Noorwegen meerdere jaren op rij is wel knap. Met verkopen van ster spelers, jonge basisspelers, aantrekkelijk voetbal

19-11-2023 13:32

Dusbaba +15434

Blij verrast dat Ajax kennelijk bereid is om ook over de grens te kijken.

19-11-2023 12:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.