Geruchtenmolen: 'Ajax laat oog vallen op Braziliaanse Helinho'

door Ajax Showtime 705

Geruchtenmolen: 'Ajax laat oog vallen op Braziliaanse Helinho'

door Ajax Showtime 705

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel geopend en dus nemen de transfergeruchten rondom Ajax toe. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Lees hier de Geruchtenmolen van vorige week!

Zondag 21 juli

Ajax heeft zijn oog laten vallen op de Braziliaanse Hélio Júnio Nunes de Castro, kortweg Helinho. Met dit nieuws komt Transferwatch.nl op zondagmiddag. De 24-jarige rechtsbuiten is momenteel actief voor RB Bragantino in zijn thuisland. De buitenspeler staat daar nog onder contract tot eind 2028. Helinho maakte tot nu toe dertig goals voor zijn club en hij was 23 maal aangever. Volgens het Braziliaanse medium Record zou Ajax al een bod van twaalf miljoen euro hebben uitgebracht. Door het aantrekken van Bertrand Traoré lijkt de komst van Helinho vooralsnog geen absolute prioriteit voor de Amsterdammers. Ook Tim van Duijn, Ajax-watcher voor Voetbal International, geeft op X aan dat de Amsterdammers eerst posities waar prioriteit ligt willen gaan versterken.

Vrijdag 19 juli

'Real Madrid zoekt verdedigers en volgt Hato'

Real Madrid is naarstig op zoek naar nieuwe verdedigers en heeft zodoende meerdere mandekkers op het oog. Een van de verdedigers die door de Spaanse topclub wordt gevolgd is Ajax-verdediger Jorrel Hato, zo meldt de Spaanse krant AS. Hato verlengde onlangs zijn contract bij Ajax tot de zomer van 2028 en gaf al meerdere malen aan 'gewoon' bij Ajax te blijven.

Dinsdag 16 juli

'Nottingham Forest waagt nieuwe poging om Akpom los te weken bij Ajax'

Chuba Akpom staat volgens AllNigeriaSoccer in de nadrukkelijke belangstelling van Nottingham Forest, de club waarvoor hij in het verleden zeven duels voor speelde. In januari probeerde Nottingham Forest de Engelse spits met Nigeriaanse roots ook al aan te trekken. Ajax hield een transfer toen tegen.

'Transfervrije Hummels wees Ajax af'

Volgens de Italiaanse tak van Sky Sports heeft Mats Hummels Ajax afgewezen. De Duitser speelde in het vorige seizoen voor Borussia Dortmund, maar daar is hij nu vertrokken. Zodoende is Hummels nu transfervrij en Ajax zou volgens het gerucht een poging hebben gewaagd. Hummels wees Ajax, en ook enkele Arabische clubs, af. Naar verluidt gaat Hummels nu spelen voor het Italiaanse Bologna.

Lees meer over:
Plaats reactie

Kluivert95 +1342

Vind ‘t een doodvermoeiende transferzomer tot nu toe. We hebben geen cent te makken, wat al een godsschandaal na afgelopen seizoenen!! We moeten eest een serie miskopen zien te slijten klaarblijkelijk voordat er een fatsoenlijke versterking kan worden aangetrokken..
Echt heel verdrietig.. maar ondertussen wordt de ene na de andere speler aan ons gelinkt die dus niet haalbaar is…
Doodvermoeiend …

22-07-2024 19:36

Aspers Art +2772

Dus een speler die niet goed genoeg is (tot nu toe) om in één van de Red Bull teams te spelen, is wel goed genoeg voor Ajax?

22-07-2024 09:56

mvdk +43860 moderator

James Rodríguez per direct transfervrij?

Of Ounahi in de deal met Bergwijn betrekken?

We kunnen nog wel een impuls gebruiken... Ounahi heeft mijn voorkeur.

22-07-2024 08:29

afca1985 +21257

Op dit moment hebben we meer aan geld

22-07-2024 09:01

mvdk +43860 moderator

Als je Bergwijn voor geld plus Ounahi kunt verkopen heb je ook geld? 15 tot 18 miljoen + Ounahi.

22-07-2024 10:14

afca1985 +21257

Geef mij maar die 30 dan, ik denk dat ze bij Ajax ook zo denken. We hebben nog wel wat gaatjes te dichten

22-07-2024 10:17

mvdk +43860 moderator

Ja, maar je moet toch ook een beetje kwaliteit hebben? Ons middenveld en de verdediging heeft echt nog wel versterking nodig. Sosa, Medic, Avila(winter), Martha, Akpom, Tahirovic, Rulli, Gorter en Sutalo kun je ook nog verkopen. Als Bergwijn dan ook nog weg gaat kun je prima Ounahi en een goede rechter centrale verdediger met voetballende kwaliteiten halen.

22-07-2024 10:34

afca1985 +21257

Het hele elftal heeft nog kwaliteit nodig. Maar 12 m voor een speler neerleggen in onze financiële situatie lijkt me niet de juiste optie. Tuurlijk moet al die troep die jij opnoemt ook weg, maar ik zie dat ook niet zo snel gebeuren hoor.

22-07-2024 10:45

mvdk +43860 moderator

Als jij de meesten kunt verkopen en Ounahi voor 12 kunt halen is dat echt een buitenkans. Hij is een uitstekende voetballer die ons middenveld voetballend echt een boost kan geven. Het middenveld is je motor. We moeten dit jaar echt bij de bovenste 3 eindigen, anders hebben we echt grote problemen. CL-voetbal is noodzakelijk. Ook omdat PSV en Feyenoord nu een flinke financiële boost krijgen. Vanaf dit jaar zijn de prijzengeld nog hoger...

22-07-2024 11:03

afca1985 +21257

Ounahi speelde goed op het WK idd, maar heeft bij Marseille ook niets gepresteerd, daar willen ze maar al te graag van hem af. Dan zou ik nog liever onze eigen spelers laten spelen. Het is ook geen 6 en geen 10 en voor een half levert ie te weinig, daar scoort ie te weinig voor. En het is ook niet bepaald een Frenkie ofzo

22-07-2024 11:25

Adam24 +39089

Ik ken de speler niet maar de beelden zijn niet meteen heel overtuigend, wel technisch en vlug en daarmee dreigend maar ook erg schietgraag zonder een fantastisch schot.

22-07-2024 08:24

krachtpatser66 +542

Helemaal mee eens. Ik heb ook de beelden bekeken en kan hetzelfde concluderen.

22-07-2024 09:05

Stefansuarez +19013

Matheus Goncalves zie ik liever komen

22-07-2024 08:00

krachtpatser66 +542

Yep. Absoluut mee eens. Beelden van hem bekeken👍👍👍. Als ik een voorkeur mocht geven: liever Goncalces dan Hilinho.

22-07-2024 09:10

debetweter +10062

Ja die is 18 maar ook nog weinig wedstrijden. Helinho is al 24. Ik zie dat niet echt wat worden. Meer opvulling aangezien je Traore al hebt . Transferwaarde volgens mij ook hoger.

Liever een 18 jarig talent die niet altijd hoeft te spelen en kan wennen. Dan een 24 jarige die al redelijk op zijn top is, maar altijd moet spelen om beter te worden.

22-07-2024 09:32

afca1985 +21257

Rensch en Galatasaray worden veel met elkaar in verband gebracht op X

22-07-2024 07:54

Pizzapunt20 +9986

Hahaha wat een potentiële mismatch. Doen.

22-07-2024 09:23

Aldek +5080

Graag en heel snel ajb

23-07-2024 08:05

Robertini +39143

Ik denk dat we een jonger talent moeten halen voor die positie.

22-07-2024 00:39

AFCACruijff14 +161176

Alsof wij 12 miljoen lappen voor een reserve-rechtsbuiten.

Haal eerst maar eens een goede rechtsback en creatieve middenvelder met diepgang, inzicht en loopvermogen.

21-07-2024 22:53

JantjeVanAmsterdam +2510

Denkt dat bert eerder een gratis tweede rechtsbuiten is

21-07-2024 23:05

ZlatDen +1972

Ajax gaat helen op zijn Braziliaans "Helinho"!

21-07-2024 22:38

Mitchjo +6179

Ik heb mijn eigen scoutingslijst er even bij gepakt, maar daar stond hij niet op. Sorry, maar aparte hobby van me. Weet nog wel wat goede, goedkope rechtsbuitens. Iemand het nr van De Lang?

21-07-2024 22:11

JJFajax +3547

Ja kom dan met namen

21-07-2024 22:16

Mitchjo +6179

Ik weet er serieus een aantal, maar straks gaat psv er mee vandoor;)

21-07-2024 22:18

Been +12447

Je hebt helemaal gelijk. ErnieS is gesignaleerd op AS.

22-07-2024 00:05

YugoVik +33116

Uros sremcevic van rode ster belgrado.. 18 jaar en zijn techniek is waar je u tegen zegt.. Maar goed het moet perse een Braziliaan worden dus dan gaan ze voor nihilinho..

Daarnaast zou je in plaats van rosario, hwang im beom van rode ster kunnen halen.. In alles een veel betere speler dan rosario..

21-07-2024 22:20

twynestar +28253

het moet niet per se een Braziliaan zijn, we hebben daar nog iets van een scoutingfocus. Al zal het andersom geen toeval zijn dat jij met iemand uit voormalig Joegoslavie op de proppen komt en er als de kippen bij bent om Sutalo te promoten. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

21-07-2024 22:47

YugoVik +33116

Hoezo geen toeval uit voormalig Joegoslavië?

21-07-2024 22:49

YugoVik +33116

Tja het kan in ieder geval niet slechter dan de namen wie je voorbij ziet komen als geruchten.. 🤭..

Zelfs C14 zou zelfs enthousiast worden van hwang im beom, omdat hij als 6 de lijnen uit zet, weg draait bij zijn tegenstanders, goede techniek heeft, dat met een goed overzicht en passing..

Daarbij zich elke wedstijd 150 procent inzet.. Hij is een type waar spelers zich aan optrekken en beter functioneren..

21-07-2024 22:53

TeringHenkie +28282

Jij verheerlijkt C14 om hem hier te noemen?

21-07-2024 23:28

YugoVik +33116

Verheerlijk ik hem?

21-07-2024 23:33

AjaxHoorn +32989

Wat mankeert jou Yugu

22-07-2024 07:17

YugoVik +33116

Ajax hoorn Wat moet er met mij mankeren als ik qua namen en spelers rosario, weghorst en helinho niks vind..

22-07-2024 07:44

Ferd +38441

dat is geen stap vooruit maar een stap terug.

22-07-2024 06:51

Belnaarhuis +4944

Tov Rasmussen?

22-07-2024 07:04

AjaxDeBesteClub +18786

Bij Twente: 78 wedstrijden, 22 goals en 21 assist. Traore moet dit soort cijfers eerst nog maar eens zien te behalen.

22-07-2024 13:02

Tommyshelby +128591

Ik heb ook van die lijstjes, haha. Geinig als er af en toe eentje op staat.
Alisson Santana vind ik zelf een leuke speler, heeft ook de juiste leeftijd. Wel heel duur.

21-07-2024 23:10

AjaxHoorn +32989

Kommaar door Mitchjo, ik app met Kroes.

22-07-2024 07:17

Soccerskins v2 +43275

Hij speelt zeer waarschijnlijk om 23:30 Nederlandse tijd. Ik ken de speler enigszins maar altijd leuk om dan een wedstrijd mee te pakken.

21-07-2024 21:45

mvdk +43860 moderator

Dat is een latertje. Helaas gaat mijn wekker om 6 uur.

21-07-2024 22:02

Amsterdamnoord +6037

Wat is je mening over hem?

21-07-2024 22:05

Soccerskins v2 +43275

Ik ken hem niet goed genoeg om een echte mening over hem te vormen. Ik heb gehoord dat hij wel in de categorie Neres/Antony valt en tussen die twee meer op Neres lijkt.

Misschien dat ik morgen nadat ik de wedstrijd heb gezien meer kan vertellen.

21-07-2024 22:31

Amsterdamnoord +6037

Ben benieuwd

21-07-2024 22:40

Soccerskins v2 +43275

Ik ga nu inschakelen, maar hier is de mening van iemand die er meer verstand heeft dan ik.

https://x.com/jpt5_/status/1815139196425953360?s=61&t=eiTTciKock2wM9vcVa71CQ

21-07-2024 23:46

Amsterdamnoord +6037

Thanks! Word ik niet bepaald enthousiast van

22-07-2024 07:28

Lullo +6063

Hij start inderdaad. Bij dit soort spelers vraag ik mezelf wel altijd af: waarom is hij nog niet opgehaald door een andere Europese club? Ik kan mij niet voorstellen, dat als het een speler is met een geweldige potentie, dat hij nergens op de radar staat. Vind dit een slecht voorteken. Vooral bij een speler die deel uitmaakt van het RB-imperium.

21-07-2024 23:02

Soccerskins v2 +43275

Je hebt natuurlijk altijd laatbloeiers. Dat hij 24 is hoeft niks te zeggen. Reijnders is ook pas met 24 vertrokken naar Milaan en doet het daar fantastisch.

21-07-2024 23:47

Ferd +38441

hoe oud was Tagliafico toen hij naar Ajax kwam (nadat hij al eerder was mislukt in Spanje en met gebogen hoofd terug ging naar Argentinie)?

22-07-2024 06:52

eros +4782

Ik vind heling niet zo’n hele goede speler van wat ik tot nu toe van hem gezien heb (en ja, ik kijk ook Braziliaans voetbal). Daarnaast is hij ‘al’ 24 en moet hij toch het nodige kosten.
Er zijn betere opties in Brazilië.

21-07-2024 21:45

Mitchjo +6179

Ja eens.

21-07-2024 22:06

Hebbendiekip +4754

Matige speler, korte highlights gezien. Blinde schoten. Wel redelijke snelheid maar ook geen verfijnde dribbel. Weinig overzicht. Nee krijg het hier alleen warm van omdat het weer geldverspilling zou zijn.

21-07-2024 21:37

fc Barcelona_ke +19239

Sutalo staat belangstelling van Bologna, maar die heeft uitkiezen: Hummels en Rugani of Sutalo!

toevallig heeft/had Ajax ook interesse in die 2 mannen!

21-07-2024 21:34

YugoVik +33116

Bologna zonder motta is geen interessante optie..

21-07-2024 21:37

Patrick78 +51823

Onzin

- Italiano is een prima trainer

- Sartori is een geweldige TD

- En ze spelen Champions League

21-07-2024 22:10

YugoVik +33116

Stel rosario, weghorst en helinho zouden komen bij ajax, dan ben je als td afgekeurd.. Dan weet je niet wat er ontbreekt aan de selectie..
Is gewoon een schande.. Als supporter van Ajax kun je dit toch niet goedkeuren..

21-07-2024 21:16

kesselcity +1287

Lekkere supporter ben jij. Aankopen al direct afmaken voor ze er zijn. Daar hebben we wat aan. Je weet in welke positie ajax zit dus je kan elke TD ter wereld neerzetten

21-07-2024 21:27

YugoVik +33116

Net wat hier boven word beschreven, haal dan niemand of haal van dat geld 1 hele goede speler..

21-07-2024 21:36

Dutch Schaefer +6107

Ben je weer de anti-kroes kruistocht aan het lopen? Wacht nou eerst eens rustig af.

21-07-2024 21:47

YugoVik +33116

Ik heb nu 0,0 procent vertrouwen in kroes!, dus ik laat het merken.. Praatjes dat je de selectie ruim van te voren in orde wilt hebben en van alles nog wat wilt voor dat het seizoen begint.. Het seizoen begint donderdag en wat heeft ie bereikt helemaal niks..

Hij had beter zijn mond dicht kunnen houden als een echte td en niet je in de kaarten laten kijken..

Clubs wachten nu tot dat ajax echt waanhopig word en spelers voor spotprijzen gaat verkopen..

21-07-2024 21:59

StevenAFCA +3082

Alsof je je selectie op orde kan hebben waar je afhankelijk bent van verkopen en te maken hebt met een EK. Iets willen is wat anders dan iets realistisch achten.

21-07-2024 22:31

EuforischeRealist +15533

Klets niet zo man, iedere td roept dat hij zijn selectie op tijd op orde wil hebben en ook iedere td weet dat de meeste deals pas in de laatste week rondkomen.

Als je geen topclub bent uit 1 van de 5 grootste competities van Europa ben je veroordeeld tot een afwachtende houding. De spelers die je graag wil hebben wachten af of er niet iets beters, groters, mooiers voorbij komt en de spelers die je kwijt wil wegen ook hun opties af of komen pas ergens in beeld als anderen afvallen.

Zeker na de laatste seizoenen ben je eerder gedaald dan opgeschoven op die lijst. Dus gewoon braaf wachten tot in September en dan pas oordelen!

21-07-2024 22:37

Oeroeboeroe +18343

Ik hoop dat dat vallen niet heel erg pijn doet...

21-07-2024 21:06

Met10 +211

Een bedrag van ongeveer 74 miljoen reais wordt genoemd in de Braziliaanse media. Dat is met de huidige gunstige euro-real koers circa 12.5 miljoen euro.

Z’n club wil hem ook pas in december laten gaan.

21-07-2024 20:51

emieltjuhh +17841

Over wie gaat dit?

21-07-2024 20:53

emieltjuhh +17841

Waar lees je dat ze al geboden hebben?🤓

21-07-2024 20:54

trodat4030 +96486

Hierboven in de tekst staat iets soortgelijks....

21-07-2024 21:00

Met10 +211

Excuus, verkeerd gelezen. Is een stuk duurder.

21-07-2024 20:56

papflapjes +7074

Edit het dan eventjes

21-07-2024 20:56

Ajaxbrl +13694

Is dit wat?

21-07-2024 20:49

Jake the Snake +17349

Vraag het onze meesterscout Kelvin de Lang

21-07-2024 21:16

Lekkerhoor +3380

Ik geloof niet dat Ajax al een bod heeft uitgebracht met de huidige selectie. Er zal eerst iemand moeten vertrekken.

21-07-2024 20:33

debetweter +10062

Rechtsbuiten is de enige positie waar we echt niets hebben. Rasmussen en Faberiski vanuit Jong Ajax. Rasmussen is verre van goed genoeg. Faberski duurt nog wel even voordat hij op niveua is. Daarachter zit weinig. Dus alleen op die positie zou ik het enigzins kunnen geloven.

21-07-2024 21:03

Nr.10 +111034

Je vergeet Bertje.

21-07-2024 21:47

debetweter +10062

Nope niet vergeten. Misschien Berghuis.....

Maar Bertje is de enige serieuze optie op rechtsbuiten. Die moet het nog maar waar zien te maken, Berghuis heeft in de voorbereiding daar nog niet gestaan. Ik denk niet zonder reden.

Als Traore er niet is of niet in vorm is kom je uit bij of te matige spelers of moet je een linksbuiten op die positie zetten niet ideaal. En komen de jaren komt er weinig aan. Dus een extra speler zit weinig in de weg.

21-07-2024 22:45

debetweter +10062

@dorus. We hebben middenvelders in overvloed. Misschien niet de juiste. Maar we hebben er genoeg.

Tahi, mannsverk, Vos, henderson, Taylor, Fitz-jim, Berghuis, vd Boomen, Hlysson en Unuvar. Dat zijn er al 10 oor 3 posities. Dus meer dan 3 per positie. Ik weet dat je aangeeft "creatieve voetballende middenvelders" te willen. Maar ik zie die ook wel in de 9 spelers. Daarnaast zullen we met twee 8en gaan spelen en één zes daar heb je gewoon voldoende materiaal voor lopen.

Helaas eerst verkopen voordat we hier iets bij kunnen kopen.

21-07-2024 22:51

ProperFootball +14548

Ik voel de grappen over verdacht goedkope fietsen en mobieltjes al aankomen.

21-07-2024 20:25

Rockpotje +9552

Misschien is het een laatbloeier, maar past een 24-jarige in het profiel van een high potential?

21-07-2024 20:20

Rockanje23 +37016

Dat high potential is een kreet van een journalist en iedereen hier neemt het weer klakkeloos over. Komt niet bij Ajax zelf vandaan.

21-07-2024 20:38

Belnaarhuis +4944

Dat is niet helemaal waar, Beuker heeft dit duidelijk zo aangegeven in 1 van de interviews

21-07-2024 21:17

YugoVik +33116

Beuker heeft het zelf ook benoemd

21-07-2024 21:40

Rockpotje +9552

Zelfs als Beuker dit niet zelf gezegd heeft is dit toch gewoon de logische invulling voor de selectie? We hebben net een 28-jarige met waarschijnlijk een flink salaris vastgelegd voor deze positie en in Jong Ajax dient zich ook niet echt iemand aan. Dan wil je toch investeren in een speler die veel ruimte heeft om te groeien en in de toekomst een mooie transfersom op kan leveren?

21-07-2024 21:42

YugoVik +33116

High potentials zijn jonger dan 24

21-07-2024 21:43

Rockanje23 +37016

Dat heb ik gemist eerlijk gezegd. Dan moet ik mijn woorden terugnemen.

21-07-2024 21:47

AFCAsince1989 +3

https://www.transfermarkt.nl/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus//galerie/0?ausrichtung=Sturm&spielerposition_id=12&land_id=alle&altersklasse=&wettbewerb_id=alle&seit=alle&yt0=tonen

Kroes daar ook al mee bekend?

21-07-2024 20:16

AFCAsince1989 +3

Haal dan transfervrij erbij El Ghazi of El Haddadi

21-07-2024 20:16

FdJMdL +4505

joe biden is ook transfervrij nu, misschien een leuke nummer 10

21-07-2024 20:05

Patrick78 +51823

Te oud en te traag

21-07-2024 20:13

FdJMdL +4505

wel creatiever dan Hlynsson

21-07-2024 20:14

Matzet +5352

Onnavolgbare looplijnen.

21-07-2024 23:42

papflapjes +7074

Slordig en weet soms niet waar hij loopt, maar heeft een winnaarsmentaliteit. Zou een aardige leider kunnen zijn, al is hij soms wat moeilijk te verstaan.

21-07-2024 21:02

FdJMdL +4505

stadionspeaker ook een optie, schijnt goed te zijn met namen

21-07-2024 21:04

YugoVik +33116

Joe biden klinkt als een high potential, hij zal ff klaar gestoomd moeten worden achter traore..

21-07-2024 21:45

fluwelenlinker +11704

Eerlijk gezegd ken ik deze Helinho niet maar ik vind het vreemd dat ze niet naar een jongere generatie kijkt. Ze halen net Traoré om er een high potential achter te laten groeien. Dan verwacht ik eerder een talent uit de leeftijdscategorie 18-21 jaar.
Nog een kleine tip: hou ook de ontwikkeling van de 16 jarige Konstantinos Karetsas bij Racing Genk in de gaten.

21-07-2024 20:05

Vierklau +483

De naam deed een belletje rinkelen. Helinho Stond in 2021 ook al in de geruchten boulevard.
Een Zuid Amerikaans talent op de flanken zie ik wel zitten maar een Braziliaan zal wel te duur zijn op dit moment.

21-07-2024 19:50

FdJMdL +4505

weer in de geruchtenmolen terwijl dit de beste Nederlandse bron is, wat is de reden hiervan? Politiek?

21-07-2024 19:49

PuurGeluk +4810

Ik hoop toch echt dat ze eerst wat gaan verkopen en dat er stiekem achter de schermen al een en ander speelt aan uitgaande transfers.

21-07-2024 19:49

Brooklyn +4136

Jelinho bullshit. Bekende misbruik van Ajax naam.

21-07-2024 19:45

BillSplate +9693

Gelukkig hebben bekendere bronnen dan jij het al bevestigd dat hij op een lijstje staat.

21-07-2024 21:16

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Als je nou Bergwijn en Wijndal samen koopt heb je in 1 klap de beste linker flank van Europa. Ik zeg doen Real Madrid! 50 miljoen, praten we nergens meer over

21-07-2024 19:39

AFCAjax_1988 +3762

Liever Boomen dan Rosario

21-07-2024 19:25

afca1985 +21257

Henderson en vd Boomen samen op een middenveld kan echt niet. Alles beter dan die combinatie

21-07-2024 19:29

fc Barcelona_ke +19239

Als Taylor Henderson vd Boomen (en Tahirovic) op de middenveld niet werkt, dan zou ik Rosario zeker liever komen. hoopt dat hij op de middenveld een oplossing vindt.

wat ik vind: Henderson Tahirovic moeten echt weg. vd Boomen of Taylor nr 8 (dus niet samen), Fitz-jim of Berguis nr 10

21-07-2024 19:36

afca1985 +21257

Henderson, Vd Boomen en Tahirovic OUT
Rosario IN

Dan krijg je flink wat salaris vrij en een transfersom, waardoor we hopelijk iets kunnen op de transfermarkt op andere posities.

21-07-2024 19:40

guusvdajax +927

Unuvar op 10 mag ook geprobeerd worden, bij Ajax willen we toch ook vooral creativiteit zien en hoogstandjes? Weinig jeugdspelers die meer highlights hebben dan Unuvar hahah.

21-07-2024 19:59

afca1985 +21257

Unuvar had geprobeerd kunnen worden als ie fit was, maar nu is de voorbereiding voorbij, nu spelen we gelijk al belangrijke potjes,wanneer wil je die jongen inpassen dan?

Was Unuvar nou geblesseerd of gewoon afgetest door Farioli? Ik zag m wel de wedstrijden bekijken van de oefenpotjes namelijk.

21-07-2024 20:11

NipeB +15790

Lijkt me dat hij is afgetest net als Gooijer, Gorter en Van Axel Dongen.

21-07-2024 21:53

Amsterdamnoord +6037

Absoluut niet

21-07-2024 19:30

trodat4030 +96486

Niet dat ik per se Rosario wil, maar vd Boomen heeft maar 1 skill die bij Ajax past en dat is zn vrije trap. Verder is ie: matig in zn korte passing en in de combinatie, log, traag, pover in de kleine ruimtes en zijn 2e grote kwaliteit zie je idealiter niet bij Ajax, de lange bal.. Zijn bijna geen types te verzinnen die minder goed bij Ajax passen..

Dat in acht nemend, heb ik denk ik toch liever Rosario..

21-07-2024 19:41

Aram +17904

Nee.
En nog liever allebei niet.
En het allerliefste ook Henderson niet.

21-07-2024 20:51

AFCAjax_1988 +3762

Rosario was bij Psv toch helemaal niks?

22-07-2024 09:37

stopperspil +11174

Tijdelijk actie/bundel: 3 kroaten samen voor de prijs van 2!
3=2 op=op aanbieding (waarbij de advies-prijs natuurlijk wordt opgehoogd)

21-07-2024 19:23

Omar +17166

Hoe moeilijk kan het zijn om de flankengott te verkopen

21-07-2024 19:12

emieltjuhh +17841

8 miljoen gekost gewoon🤣

21-07-2024 20:32

johanisajax +8831

Als ik naar de leeftijd en de stats kijk van Helinho - ken hem verder niet - begrijp ik niet waarom Ajax interesse heeft en al helemaal niet voor 12m.

21-07-2024 19:12

fc Barcelona_ke +19239

je werkt dus een data net als Mislintat?
doelpunten, assists zijn niet belangrijk! als die de ballen kan trappen, kan ook 1 op 1, dribbels, goede voorzet, waarom niet.

21-07-2024 19:21

johanisajax +8831

Nou ik heb voor de zekerheid ook even een highlight video gekeken en dan wordt ik nog droeviger... Zie absoluut geen toptalent in deze jongen, dan geef ik de voorkeur aan onze eigen jeugd.

21-07-2024 19:29

thelordjoshua +10641

Als Mislintat zon dataduitser was, wat bullshit is, had ie geen Ramaj, Tahirovic etc gehaald. Hadden niet eens minuten gemaakt daar.

21-07-2024 19:34

Nr.10 +111034

@Barcelona.
Zucht…
‘data’ gaat natuurlijk niet over doelpunten en assists, wat iedereen gewoon kan zien en tellen, maar inderdaad dus juist over het soort dingen dat je noemt, zoals waar op het veld maakt een speler hoe vaak geslaagde dribbels en hoeveel kansrijke situaties komen daar uit etc.

21-07-2024 19:40

AjaxPositivo +6956

Regeer terugkoop klinkt goed hieronder. Voetballende back die ook op 6 uit de voeten kan is idd prio boven die buitenspeler. Maar dan moet je eigenlijk wel eerst Rensch en Tahirovic verkopen.

Veltman mag overigens ook voor die positie.

21-07-2024 18:59

GNBL +89883 moderator

Rensch sowieso verkopen. Hij heeft nog maar één jaar contract en God helpe ons als ze zijn contract gaan verlengen.

21-07-2024 19:04

Patrick020 +22261

ze willen graag verlengen, maar is nog weinig budget omdat te doen.

21-07-2024 19:06

GNBL +89883 moderator

God helpe ons.

21-07-2024 19:06

Patrick020 +22261

Ach, wie weet verlengen ze en verkopen ze m volgend jaar voor een mooie 15mil.

21-07-2024 19:14

MalukuAFCA3th +3434

Tis nu niet de tijd om te gokken maat. Rensch heeft al lang genoeg mogen aankloten. Tijd voor vernieuwing op de back Ipv dat slappe gedoe

21-07-2024 19:23

Orangesoul +5986

Generatie Taylor, Rensch mogen ze doorselecteren. Al 3 jaar lang aankloten om vervolgens weer met een kut excuus aan te komen.. Gaat 'm gewoon niet worden!

21-07-2024 19:57

Aram +17904

Eens.
Ze kunnen er zelf niet eens zoveel aan doen. Hebben er nooit voor hoeven vechten.

21-07-2024 20:53

Oxxer +163880 moderator

Prioriteit zou moeten liggen op minimaal 1, het liefst 2 creatieve middenvelders en rechtsback profiel Mazraoui, het huidige middenveld is te veel beton. Dit Ajax heeft een chronische gebrek aan creativiteit in de selectie.

21-07-2024 18:55

barry1988 +24000

Daarom snap ik niet dat Ünuvar niet eens een kans kreeg in de voorbereiding.

21-07-2024 19:32

thelordjoshua +10641

Unuvar was geblesseerd

21-07-2024 19:34

barry1988 +24000

Ah ok. Ik was al bang dat ze hem zonder een kans wouden verkopen.

21-07-2024 19:35

Jarisuarez +1537

Wouden zijn bossen en wilden, wilden daar leven totdat ze gekapt werden;)

21-07-2024 20:07

JoshuaSmits +9362

Ik hoop dat ze de terugkoopoptie op Regeer gaan gebruiken. Hij maakte bij Twente een betere indruk, dan Rensch bij ons. Van nature een middenvelder, dus die zal zich in het systeem van Farioli als een vis in het water voelen. Vanaf rechtsback aan de binnenkant op het middenveld spelen. Dan kun je Rensch ook verkopen met zijn aflopende contract.

21-07-2024 18:49

fc Barcelona_ke +19239

echt niet. Regeer hoort bij waar hij zit!

21-07-2024 18:53

GNBL +89883 moderator

Tip van mij: gebruik ChatGPT om teksten te vertalen. Het werkt een stuk beter dan google translate en zorgt ervoor dat wij je teksten beter kunnen begrijpen.

21-07-2024 19:06

barry1988 +24000

Ken deze speler niet echt. Maar gezien zijn contract zal hij niet goedkoop zijn.
Hopelijk zijn spelers als Osorio en Konstantelias ook inbeeld die zullen ongeveer even veel kosten.

21-07-2024 18:48

Sampaoli +39169

Ben bang dat Osorio onhaalbaar is. Hele goede voetballer. Over Zuid-Amerikanen gesproken: zonde dat Ajax de interesse in Martinez (nu LAFC) niet heeft doorgezet.

21-07-2024 18:49

barry1988 +24000

Ik snap nog steeds niet waarom ze Martinez niet gehaald hebben. Alleen omdat Mislintat hem wou halen. Dat zou te idioot voor woorden zijn.

21-07-2024 19:30

Mitchjo +6179

Zo'n speler als Osorio moet Ajax nu gewoon zelf uit Zuid Amerika halen voor een paar miljoen, die zijn er echt nog wel. Maar ja, dan moet je wel je scouting op orde hebben.

22-07-2024 08:54

barry1988 +24000

Osorio was voor €5 miljoen op te halen vorig seizoen. Net als Damian Pizarro dit jaar voor €4,5 miljoen, was de perfecte opvolger van Brobbey geweest.

22-07-2024 12:13

Indy2 +15254

Tim van Duijn (over Helinho):
"Klopt aardig. Is in beeld maar gaat nu sowieso niet komen. Eerst de prio’s en daarna de backups."

Tim van Duijn (op de vraag: 'Hoe groot acht je de kans van Weghorst, Rosario en Ruganni nog ? In percentage?'):
"denk dat ze alledrie nog in beeld zijn"

21-07-2024 18:35

GNBL +89883 moderator

Weghorst, Rosario en Rugani 😭

21-07-2024 18:36

fc Barcelona_ke +19239

Rosario is groot kans dat hij eerst moet komen.
alleen bij de transfer van vd Boomen/Medic

ik gok dat Branco de transfer naar Lille niet ziet zitten. anders had hij allang in Frankrijk en niet oefenpotje meegedaan afgelopen donderdag/vrijdag.

21-07-2024 18:39

fc Barcelona_ke +19239

Koeman kiest zijn voorkeur Weghorst boven Brobbey
Farioli kiest zijn voorkeur Brobbey boven Weghorst lijkt me sterker!

21-07-2024 18:42

Kryptonite +76742

Rosario voor veel geld terwijl je Hendo, Mannsverk, Tahirovic en Vos nog hebt, waarbij de eerstgenoemde 2 (eigenlijk allemaal) ook nog eens beter zijn.

AFC Ajax. U hoeft ons geen tegenspoed te verwensen, wij naaien onszelf wel.

21-07-2024 18:48

Amsterdamnoord +6037

Ik ben een van de weinigen hier die gematigd positief is over Rosario. Ja ook ik zou veel liever een type kante of matusiwa zien. Maar ik snap wel waarom ze bij Rosario zijn uitgekomen (behalve de kosten en bekendheid met speelwijze). Hij is een speler die het spel goed leest en zich goed positioneert. En precies daaraan schortte het vorig jarig vooral. Iemand die de verbinding tussen verdediging en middenveld legt.

Velen laten zich leiden door het imago van Rosario bij psv maar het is gewoon een prima voetballler.

21-07-2024 19:36

YugoVik +33116

Als je als td de wens van farioli goedkeurt om rosario te halen, dan ben je in mijn ogen als TD afgekeurd..

21-07-2024 21:14

Indy2 +15254

Want ....?

21-07-2024 21:23

Patrick78 +51823

Rugani gaat naar Bologna

Daniele wordt de vervanger van Calafiori

21-07-2024 18:48

YugoVik +33116

Wat een aankopen zouden dat zijn.. Pure horror.. Tel sell niveau..

21-07-2024 21:13

fc Barcelona_ke +19239

ik denk niet dat Ajax hem kan onder 10 miljoen euro halen. (alleen bij verkoop Bergwijn, Sutalo of henderson/vd Boomen/Tahirovic)

21-07-2024 18:30

JantjeVanAmsterdam +2510

Daar zie ik wel heil in

21-07-2024 18:30

RadheAjax2021 +17874

En we voegen weer een naam toe aan het geruchtenlijstje…..vermoeiend.

21-07-2024 18:30

BillSplate +9693

Je bent inmiddels wel op de hoogte hoe een transferwindow werkt toch?

21-07-2024 18:34

burwatti +14220

Ach het is hier nou eenmaal nooit goed.. Lees je niks dan zijn we een kut club want we zijn nergens mee bezig.
Lees je geruchten dan is het ook weer niet goed.

Zeer vermoeiend.

21-07-2024 19:00

YungInternet +3866

Even los van het hoge zoutgehalte is het heerlijk om weer eens een gerucht over een - voor mij - onbekende Braziliaan te lezen

21-07-2024 18:27

Tommyshelby +128591

Makkelijke naam om te raden.

Vind het wel een leuke speler trouwens. Ajax had een tijd terug ook interesse in Artur, speelt inmiddels bij Zenit. KJH heeft hem meerdere keren bekeken maar niet doorgepakt.

Dan vind ik Helinho toch wel een iets betere dribbelaar en z’n techniek is ook Ajax waardig. Twijfel alleen aan z’n rendement en fysiek. En ik had een jongere speler verwacht achter Traore, zoals Goncalves, Santana of Biro.

21-07-2024 18:18

Okocha078 +13765

Kroes moet eerst maar eens wat spelers zien te lozen. Wijndal en Sosa zijn overbodig met Hato en Baas die op linksback kunnen. VDB en Tahirovic zijn ook overbodig. Rulli ook met Ramaj en Pasveer voor zich.En persoonlijk hoop ik dat Henderson, Sutalo en Akpom ook nog gaan. Haal voor Henderson maar een 6 die verdedigend EN voetballend goed is en probeer ervaring terug te halen met een goede cv.Afwachten of er een club concreet gaat worden voor Bergwijn

21-07-2024 18:15

Dolblij +45019

Je zou toch denken dat Ajax prioriteiten heeft die hoger op de lijst staan.

21-07-2024 18:14

Indy2 +15254

Klerry:
"Zal 1 van de 5 opties zijn ga ik vanuit. Het is wel een type Antony/Neres qua profiel natuurlijk."

21-07-2024 18:14

GNBL +89883 moderator

Vind ik niet. Neres en Antony waren allebei pas 19 toen ze naar Ajax gingen. Deze jongen is al 24.

21-07-2024 18:16

Freddy +11393

Profiel hoeft niet altijd leeftijd te zijn

21-07-2024 18:22

Indy2 +15254

Inderdaad. Maar afgezien leeftijd wel? Beuker heeft iets met laatbloeiers.

21-07-2024 18:23

GNBL +89883 moderator

Maar ik zie hem meer als speler die ze ipv Traore hadden kunnen halen en niet zozeer als een jong talent voor achter Traore.

21-07-2024 18:26

emieltjuhh +17841

“AL” wil je met 17 jarige spelen?.”

21-07-2024 18:28

fc Barcelona_ke +19239

gaat om kwaliteit. hij kan dribbels, snel, maar zwak in slimmeligheid, 1 op 1, voorzetten en slappe trap.

21-07-2024 18:28

afca1985 +21257

Als deze naam volgens een aantal hier serieus is want het komt van Transferwatch dan is dit toch niet een jonge voetballertje die moet rijpen achter Traore, deze is "al" 24. Deze moet er dan gelijk staan

21-07-2024 18:12

BillSplate +9693

Vroeger haalde je ook een Wamberto als back-up. Ook al iets ouder, maar wel al de nodige stappen gezet in z’n carrière.

21-07-2024 18:38

afca1985 +21257

Ja maar waarom roepen ze dan dat er een talentje achter Traore moet rijpen als backup? Deze jongen schijnt meer dan 10miljoen te kosten, dat noem ik niet iemand laten rijpen. Dan zijn er voor 10- 12 miljoen wel meer belangrijkere posities in het elftal die je kan versterken voor dat bedrag.

21-07-2024 19:36

036AFCA97 +146646

https://www.transfermarkt.nl/biro/profil/spieler/743590

Leuke speler voor Ajax. Zal zich met zijn naam meteen thuisvoelen in Amsterdam.

21-07-2024 18:08

emieltjuhh +17841

Kunnen ze die Tete ook meenemen van gala

21-07-2024 18:11

Oxxer +163880 moderator

@036AFCA97

Guillermo Biro staat stil in zijn ontwikkeling, sinds u17 niet veel beter geworden, buiten dat vind hem niet zo bijzonder. Corinthians is geen wonderploeg en zelfs daar zit hij op de bank.

21-07-2024 19:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.