Geruchtenmolen: 'Ajax blijft situatie van buitenkans Eriksen monitoren'

door Ajax Showtime 4356

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Ajax blijft situatie van buitenkans Eriksen monitoren'

door Ajax Showtime 4356

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel geopend en dus nemen de transfergeruchten rondom Ajax toe. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Zondag 1 september

'Ajax blijft situatie van buitenkans Eriksen monitoren'

Ajax heeft de komst van Christian Eriksen nog altijd niet volledig uit het hoofd gezet, zo schrijft Transferwatch zondagmiddag. De Deen staat onder contract bij Manchester United en het blijft afwachten welke rol er dit seizoen voor hem is weggelegd bij die club. Er zou in de afgelopen tijd regelmatig contact zijn geweest tussen Ajax en de entourage van Eriksen, maar de middenvelder is afhankelijk van de gang van zaken in Manchester.

Mason Mount, een andere middenvelder van Manchester United, raakte recent geblesseerd en dus kan de rol van Eriksen nog gaan veranderen. 'De verwachting is dat na de Engelse kraker tegen het Liverpool van Arne Slot de situatie van Christian Eriksen intern besproken gaat worden', valt verder te lezen. Ajax op zijn beurt, hoopt nog één of twee spelers kwijt te raken.

Zaterdag 31 augustus

'Ajax probeerde middenvelder Nonge (19) uit handen van Troyes te houden'

Ajax heeft in het slot van de transferperiode een poging gedaan om Joseph Nonge uit de handen van Troyes, onderdeel van de City Group, te houden. Volgens Transferwatch voerden de Amsterdammers meerdere gesprekken, maar wisten ze uiteindelijk niet de deal te kapen. De negentienjarige middenvelder besloot om zijn carrière voort te zetten bij het Franse Troyes. 'Ajax zal de resterende dagen van de transferwindow zijn ogen voor versterkingen enkel openhouden voor het befaamde buitenkansje. Idealiter voegen de Amsterdammers nog een creatieve middenvelder toe aan de selectie van Francesco Farioli', zo valt er verder nog te lezen.

Vrijdag 30 augustus

'FC Kopenhagen laatste gegadigde voor Tahirovic'

Het is nog maar de vraag of Ajax er in de huidige transferperiode in weet te slagen om Benjamin Tahirovic kwijt te raken. De middenvelder werd gelinkt aan Monza, maar volgens Transferwatch zullen de Italianen hem niet meer overnemen. Eerder haakten ook Stade Brest en Las Palmas al af voor de Ajacied en dus is FC Kopenhagen de laatste gegadigde voor de diensten van de Bosniër. Vertrekt Tahirovic nog, dan hoopt Ajax zich te versterken met een nieuwe middenvelder.

'Ajax houdt situatie van Trésor in de gaten'

Ajax houdt de situatie van Mike Trésor in de gaten, zo schrijft journalist Sacha Tavolieri op X. OGC Nice hoopt de aanvallende middenvelder over te nemen van KRC Genk, maar die overgang is nog allerminst zeker. De Fransen hopen Trésor op huurbasis over te nemen, maar slagen zij hier niet in, dan zou Ajax de voormalig Eredivisie-voetballer overwegen. De Amsterdammers houden de situatie in de gaten en kunnen nog toeslaan vanwege de tot maandagavond 2 september opgeschoven transferdeadline.

'Ajax onderhandelt met Monza over Tahirovic'

Ajax is in onderhandeling met Monza over de mogelijke transfer van Benjamin Tahirovic, zo schrijft Gianluca Di Marzio vrijdag. De Bosniër mag in principe vertrekken bij Ajax, maar de interesse in de middenvelder kwam tot op heden nog niet bepaald van de grond. Serie A-club Monza biedt voor alle partijen mogelijk alsnog de ideale uitkomst. Tahirovic speelde in Italië eerder al voor AS Roma en kan dus mogelijk terugkeren naar het land en de competitie.

'Ajax kan komst van doelman Lafont vergeten'

Ajax lijkt geen rekening meer te hoeven houden met de komst van Alban Lafont, zo schrijft L'Équipe. De goalie van FC Nantes werd aan de Amsterdamse club gelinkt en ook in dit geval wordt de naam van Ajax genoemd, maar tot een transfer zal het normaal gesproken niet gaan komen. Lafont zou een transferverzoek hebben ingediend, maar FC Nantes hanteert een prijskaartje van vijftien miljoen euro. Voor dat geld lijkt geen enkele club de keeper op te pikken uit Nantes en dus lijkt hij aan te blijven bij de Ligue 1-club.

'Ajax denkt aan hereniging met Ziyech, middenvelder staat open voor terugkeer'

Ajax denkt aan een terugkeer van Hakim Ziyech, met dit nieuws pakt Foot Mercato op vrijdagmiddag uit. De spelmaker van Galatasaray heeft aangegeven graag de overstap te willen maken naar Amsterdam. Ajax zal echter eerst spelers moeten verkopen voordat een deal gerealiseerd kan worden. Volgens Foot Mercato heeft de Marokkaans International geen vertrouwen in de trainer van de Turkse topclub, zodoende ziet hij een overstap naar Ajax als een oplossing. Naast Ajax zijn er ook clubs uit Saoedi-Arabië die de situatie van de spelmaker in de gaten houden.

'FC Kopenhagen volgt Tahirovic, maar overstap lijkt moeilijk'

FC Kopenhagen volgt Benjamin Tahirovic en heeft zelfs al gesprekken gevoerd over een transfer, zo stelt het Deense Tipsbladet. FC Kopenhagen is op zoek naar een goede nummer zes en de naam van Tahirovic wordt daarbij genoemd. 'Ik denk niet dat ze hem hierheen halen, maar er speelt wel iets. Er zijn ook gesprekken geweest', vertelt Farzam Abolhosseini in Transfer Talk. In Denemarken sluit de transfermarkt - net als in Nederland - op maandag.

Donderdag 29 augustus

'Ajax doet bod op Rode Ster-middenvelder Hwang'

Ajax heeft een bod uitgebracht op In-Beom Hwang, zo schrijft het Servische Mozzart Sport donderdag. De middenvelder kwam vorig seizoen over van Olympiakos en speelt sindsdien voor Rode Ster Belgrado, maar heeft al aangetoond boven het niveau van de Servische competitie te acteren. De club is bereid met hem mee te denken en hem een volgende stap in zijn carrière. Ajax en Feyenoord zouden twee clubs zijn die een bod voor de Zuid-Koreaan hebben neergelegd bij zijn werkgever.

Dinsdag 27 augustus

'AC Milan wil Vos-deal in stroomversnelling brengen'

De transfer van Silvano Vos van Ajax naar AC Milan zou in de komende uren tot dagen in een stroomversnelling kunnen komen, zo schrijft Gianluca Di Marzio. De journalist vertelt dat het de intentie van de club uit Italië is om Vos zo snel mogelijk aan te trekken en hem in eerste instantie te stallen bij Milan Futuro, het Jong Ajax van AC Milan dat in de Serie C - het derde Italiaanse niveau - uitkomt. AC Milan raakt Yacine Adli spoedig kwijt, waarna men doorschakelt naar Vos. De middenvelder zelf zou al een persoonlijk akkoord met AC Milan hebben bereikt.

Ajax wederom gelinkt aan Arsenal-goalie Ramsdale

The Athletic verwacht dat Aaron Ramsdale deze zomer nog altijd vertrekt bij Arsenal. De goalie is tweede keeper bij de Londenaren en wil dan ook vertrekken om elders weer aan spelen toe te komen. Arsenal zou Ramsdale het liefst verkopen, maar de club staat ook open voor een verhuur met een verplichte optie tot koop. In dat geval is de huursom vijf miljoen pond, waarna hij voor in totaal 30 miljoen pond moet worden overgenomen. Southampton en Wolverhampton Wanderers zouden interesse hebben, terwijl er ook enkele buitenlandse clubs interesse hebben. Zo wordt Ajax wederom genoemd.

'Transfer voor Vos naar AC Milan lijkt aanstaande'

Silvano Vos lijkt hard op weg om speler van AC Milan te worden, zo meldt de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport dinsdag. Volgens het medium lijkt een transfer deze week afgerond te gaan worden. Naar verluidt ontvangt Ajax dan zo'n vijf tot zes miljoen euro voor de talentvolle middenvelder. Vos zal bij AC Milan aansluiten bij het eerste elftal, terwijl hij ook mee zal doen met 'Milan Futuro', het O23-elftal.

'Nottingham Forest schakelt door naar Brobbey'

Nottingham Forest heeft, na het waarschijnlijke mislopen van Feyenoord-spits Santiago Gimenez, zijn vizier nu gericht op Ajax-spits Brian Brobbey. Dat meldt journalist Pete O'Rourke van Football Insider. Brobbey heeft bij Ajax nog een contract tot medio 2027 en dus zal Nottingham Forest diep in de buidel moeten tasten wil het de aanvaller overnemen van Ajax.

Wel is het zo dat de Amsterdamse club deze zomer nog enkele spelers moet verkopen, waarbij ook de verkoop van Brobbey niet wordt uitgesloten. Overigens zou Nottingham Forest niet wedden op één paard. Men deed al een bod op Brentford-aanvaller Yoane Wissa, maar dat werd geweigerd.

Maandag 26 augustus

'PAOK overweegt Tahirović op huurbasis over te nemen van Ajax'

PAOK is in de zoektocht naar een controlerende middenvelder uitgekomen bij Benjamin Tahirović, zo weet de Griekse journalist Nikos Toskitsis te melden op X. De club uit de Griekse Super League zou de Fransman Tiemoué Bakayoko van FC Lorient bovenaan het lijstje hebben staan, maar daarnaast is de mogelijkheid ontstaan om de Bosniër tijdelijk over te nemen van Ajax. Tahirović zit bij Ajax op een zijspoor en traint met Jong Ajax mee sinds trainer Francesco Farioli zijn trainingsselectie verkleinde.

'Gorter wijst ook RSC Anderlecht af'

Jay Gorter zou ook RSC Anderlecht hebben afgewezen. Nadat de goalie vorige week geen heil zou hebben gezien in een transfer naar sc Heerenveen, heeft nu ook Anderlecht een 'nee' gekregen van de goalie. Dat meldt de Belgische journalist Kjell Doms van Het Laatste Nieuws via X. Afgaande op zijn bericht zou het voor Gorter gaan om een rol als tweede keeper bij de club uit Brussel.

'Ajax zit nog altijd achter voormalig Arsenal-back Cédric aan'

Ajax is nog altijd een van de clubs die hoopt de handtekening van voormalig Arsenal-back Cédric Soares. Dat meldt de Engelse journalist Ben Jacobs via X. Cédric vertrok na het afgelopen seizoen transfervrij bij Arsenal en heeft nog altijd geen nieuwe club gevonden. Volgens Jacobs hebben ook PSV, Feyenoord, Flamengo en Botafogo interesse in de verdediger uit Portugal.

Lees meer over:
Plaats reactie

supporter sinds +7811

Alleen maar een gerucht dus.... in januari is er heel even geinformeerd. In de zomer hebben ze niks meer van Ajax vernomen aldus de zaakwaarnemer van Erikssen.

02-09-2024 13:52

Tommyshelby +122133

Goed gemonitord jongens!

02-09-2024 13:29

ajaxwestland09 +27896

Gerucht kan de prullenbak in hij blijft bij united

02-09-2024 13:15

MarkP +20969

Hoe zit het met tahirovic?

02-09-2024 12:37

lodeiro +567

Gelijk ophalen en aanvoerder maken

02-09-2024 12:19

Masterdamxxx +699

Of Faberski overhevelen naar het eerste

02-09-2024 12:11

Masterdamxxx +699

In de winterstop, Rechtsbuiten en linksbuiten

02-09-2024 12:10

Masterdamxxx +699

Haal eriksen terug, grandioze versterking

02-09-2024 12:10

Hijosdedioses +5769

Eriksen komt (nog) niet. In de winter weer poging wagen

02-09-2024 10:33

Mijnclub33x +9373

Nieuws om het nieuws want Ajax heeft geen poen zonder dat er verkocht wordt. Dus Eriksen, vergeet het maar.

02-09-2024 10:00

Mijnclub33x +9373

En geen club zit te wachten op overbodige Mislintat kneuzen. Bedankt Sar dat he er een klotezooi van gemaakt hebt.

02-09-2024 10:03

mtrules +514

Het een heeft met het ander te maken, maar het komt natuurlijk vooral doordat we 5e geworden zijn dat er weinig interesse is in onze spelers. Geen ramp, want dan komt er weer meer focus op onze eigen jeugdspelers.

02-09-2024 10:50

Juan62 +44616

5 miljoen vroeg Manchester aan Ajax
5 Miljoen voor een speler die zo mee kan doen , die precies weet hoe het bij ons gaat

ik weet niet precies hoe het zit met transferbedragen, verzin ze zelf ook nooit
maar wat ik wel weet is dat 5 miljoen voor een speler als Eriksen een koopje is .
Jammer

02-09-2024 09:52

FreeThulli +5948

En wilde Eriksen ook zijn salaris halveren om bij Ajax te komen spelen?

Hebben wij bovendien die salarisruimte?

02-09-2024 10:15

Juan62 +44616

Op het moment dat Manchester hem bij ons aanbood, was er natuurlijk al tussen hem en United over gesproken, en hij weet dat wij minder betalen

Als Eriksen het alleen om de poen ging was hij in het verleden al veel eerder bij ons vertrokken.

02-09-2024 10:18

mtrules +514

Chris heeft een salaris van 8M. Áls hij al de helft in wil leveren kost dat Ajax dus 5M transfer + 4M salaris (per jaar) + geen restwaarde + minder ontwikkeling van eigen spelers op die positie waardoor we daar weer minder aan verdienen = duur.

02-09-2024 10:53

edalm +4700

Ik zie een heleboel smeekbeden voor een creatieve middenvelder. Maar dat is Berghuis dus. Daar achter zal een Fitz en andere jeugd op moeten staan

02-09-2024 09:48

Juan62 +44616

Berghuis heeft zo nu en dan pijntjes
Nu ook , de aankomende 4 weken out of order

Dan zou het gewoon fijn zijn als Eriksen er ook bij is.
Beide spelers kunnen ook op andere posities.

Ik ben de grootste fan van eigen jeugd maar er moet balans zijn

02-09-2024 09:55

Eurysaces +29364

Dat is dus 1 blessure gevoelige speler op 1 van de belangrijkste positie in het veld bij Ajax. Daarnaast kan Eriksen ook met Berghuis of Fitz-Jim op het middenveld spelen.

Onbegrijpelijk dat we nu 4 spitsen op top eredivisie niveau hebben en slechts 1 als creatieve aanvallende middenvelder.

02-09-2024 10:25

Amp +36010

4 spitsen op top eredivisie niveau? Traore tel je dan als spits?

02-09-2024 10:36

jerryisthename +30855

Volgens mij bedoelt Amp dat Rijkhoff nog geen top Eredivisie speler is?
Die zal imo ook gewoon voorlopig bij Jong spelen, zolang Akpom nog niet weg is.

02-09-2024 11:44

Eurysaces +29364

Traore tel ik mee als spits als naast Brobbey en Weghorst ook nog Akpom geblesseerd zou raken. Die zal dus nooit in de spits staan.

Rijkhoff is natuurlijk nog geen top eredivisie, maar dat zie ik wel goed komen, Rijkhoff heeft wat vlieguren nodig in de KKD om aan het fysiek te wennen en dan zie ik hem snel de stap maken naar het eerste.

02-09-2024 11:58

Aldek +5044

Het is toch over duidelijk dat we creativiteit op het middenveld missen…. Heel duidelijk.

Echt zeer slecht beleid dat we geen creatieve middenvelder hebben gehaald.

Pound wise foulish … zoiets…

Goed bezig Ajax 👎👎 weer een kut seizoen

02-09-2024 09:46

Asverslaafd +1003

Eriksen zou echt belachelijk zijn. Haal dan ziyech

02-09-2024 08:15

AjaxHoorn +32979

Vertel? Ziyech komt niet eens meer mee in Turkije.

02-09-2024 09:22

Asverslaafd +1003

Als je highlights kijkt van eriksen is dat echt weinig bijzonder, gedateerd op de afgelopen 2 jaar. Is niet meer de speler van 6 jaar geleden bij Tottenham. Ik word niet vrolijk van een middenveld met eriksen en henderson. Denk niet dat hij ajax echt naar een hoger niveau brengt.

02-09-2024 10:38

AjaxHoorn +32979

Ik vond Eriksen sterk op het EK. Dat is de meest recente ontwikkeling die ik heb gezien. Ziyech stelt niks meer voor bij Galatasaray.

02-09-2024 11:31

jerryisthename +30855

As....Heb je Eriksen ook op het EK gezien toevallig?
Op het allerhoogste niveau?

*Edit: Hoorn was me al voor. 😉

02-09-2024 11:46

Juan62 +44616

Erksen is zo fit als een hoentje
Gisteren zeiden ze bj de BBC dat als hij erin komt het spel logischer en vloeiender gaat,

Hakim is over and out dat kan je zien als je zijn wedstrijden volgt

02-09-2024 09:57

fluwelenlinker +10805

Met Berhuis hebben we al eenzelfde type als Ziyech. Een type Eriksen hebben we niet.

02-09-2024 10:17

Cruijffthebest +12990

Zonder een creatieve aanvallende middenvelder gaat het weer een zeer zwaar seizoen worden voor ons als fans.
Schijnbaar zijn ze dom en blind, want het middenveld is gewoon niet goed genoeg!!

02-09-2024 08:13

eros +4646

Zouden we het aandurven met Timothy Fosu-Mensah?
Lang geblesseerd geweest, maar vond hem in z'n goede dagen een echte ajax back.
De nodige ervaring in z'n zak. Jeugd pruduct, kent de club. Wilde altijd nog eens voor ajax spelen. Is nog maar 26 (ik dacht al veel ouder) Transfervrij. Onder van Gaal nog een aantal prima wedstrijden gespeeld bij United.

Ik zou de gok wagen. De eredivisie is minder intensief dan de premierleague en de bundesliga. Voor hem ook een kans om zn cariere weer op het juiste pad te krijgen.

02-09-2024 07:22

AlexLitmanen10 +14161

We hebben geen rechtsback nodig

02-09-2024 07:25

OwenStevenDalberg +26009

We hebben er geen één. Of wilde je zeggen dat Rensch en Gaaei voldoen?

02-09-2024 07:26

eros +4646

Vind je?

02-09-2024 07:30

Nr.10 +107168

We hebben al jaren geen goede rechtsback, eigenlijk sinds Mazraoui weg is.
Fosu-Mensah is dat denk ik ook niet, daar niet van.

02-09-2024 08:05

AjaxHoorn +32979

Gooi Alders maar voor de leeuwen of geef hem iig minuten. Zelfde geldt voor Faberski, als dan niemand komt moeten die jongens kansen krijgen.

02-09-2024 11:31

AlexLitmanen10 +14161

Precies, backs moet je opleiden.

En Rensch voldoet prima ja. Als medespelers hem scherp houden hebben we daar een goede speler aan.

Creativiteit op het middenveld was meer nodig

02-09-2024 13:35

ck69 +12778

Waarom zou je de gok wagen voor iemand die in 6 seizoenen in totaal 1000 minuten heeft gespeeld? Alsof hij dit seizoen ineens wel 20 wedstrijden gaat spelen

02-09-2024 07:31

Amp +36010

Wanneer had hij die goede dagen?

02-09-2024 10:37

J.D +3158

Het blijft dus echt hierbij.

02-09-2024 07:18

AjaxHoorn +32979

Ongelooflijk. Ismael Gharbi is transfervrij naar Braga gegaan. Er waren echt genoeg buitenkansen en de keuzes zijn gevallen op vooral oudere spelers zonder restwaarde. Wat mij betreft, zonder goed verhaal, is deze transferperiode zwaar onvoldoende.

Ik begrijp dat de financiële situatie slecht is, maar met een paar miljoen had je echt heel veel kunnen doen.

Yazici is nog transfervrij overigens.

02-09-2024 07:14

Multi +32083

Gharbi is inderdaad een enorm gemiste kans, die heb ik ook al een paar keer eerder genoemd. Had ook slechts een minimaal salaris. Yazici twijfel ik toch wel over of het de juiste type speler is.

02-09-2024 07:17

AjaxHoorn +32979

Gharbi lag ook bij Kroes.

02-09-2024 07:23

eros +4646

Yazici kon me nooit echt bekoren.

02-09-2024 07:24

AjaxHoorn +32979

Op zich eens, maar je moet wat naar mijn mening.

02-09-2024 07:41

Andersen de man +1991

Het idee is vgm dat die oudere het presteren opkrikken zodat het team dat erg jong was, hoewel veel potentie voor prachtige restwaarde, tot betere prestaties en vorm komt. Dus dag vraagt een beetje uitzoomen en veel geduld naar wat het gaat brengen einde van dit seizoen

02-09-2024 09:17

AjaxHoorn +32979

Ja ik ben gewoon totaal niet van mening dat we ervaring nodig hebben.

We hebben:

Pasveer
Sutalo
Rugani
Henderson
Berghuis
Bergwijn
Rugani
Traore
Branco
Weghorst
Akpom

Hoeveel meer ervaring heb je nog nodig? Zelfs zonder de aangetrokken spelers was er vind ik echt ruim voldoende ervaring aanwezig.

11 spelers.

En van die spelers gaan waarschijnlijk alleen Akpom en Branco weinig spelen. Dit slaat echt helemaal nergens op. Het is volledig doorgeslagen.

Ajax denkt; jonge jongens, ervaring nodig want ze presteren niet. Ajax presteert niet omdat we een middenveld hebben waar bizar weinig voetballend vermogen in zit.

02-09-2024 09:20

Sies +4354

Goedemorgen....we gaan vlammen vandaag op de transfermarkt... 😅

02-09-2024 07:13

Zaanstad +516

Oh we halen niks meer paniek, paniek..pff was toch al bekend dat de afgelopen 2 jaar alleen maar afval is gekocht en het geld op is. Gewoon goed voetbal laten zien en hopen op de winterstop

02-09-2024 07:07

Kryptonite +75640

"Gewoon goed voetbal laten zien"

Met zowat exact dezelfde afval van de afgelopen 2 jaar? Het geld is op, maar we kunnen wel Weghorst kopen en zijn salaris betalen?

Wees geen schaap, gebruik je hersens.

02-09-2024 07:43

Andersen de man +1991

De kudde haat op Kroes, naar mijn bescheiden mening. Kritiek is best terecht, maar het schiet toch door. Hoopvollere, genuanceerdere opmerkingen lees je hier wat minder, dus minder schaapachtig, toch?

02-09-2024 09:19

RaAjax +2660

Gelukkig moet ik vandaag werken dat scheelt een hoop f5en. Ik zie het later vandaag wel maar verwacht inmiddels niks meer. Fijne dag allemaal en laten we hopen op ergens toch nog een verrassing uit de hoge hoed

02-09-2024 07:04

afca4eva +4828

Was te verwachten..
Gewoon wat jongen honden zoals Faberski, Janse etc. laten ruiken aan het grote werk dit seizoen en door blijven bouwen. Het kampioenschap is dit jaar normaal gesproken toch geen haalbare kaart.

Ik blijf erbij dat deze selectie top 3-waardig is.

02-09-2024 07:04

GiannisAntetokounmpo +8072

Als er vandaag daadwerkelijk niks meer bijkomt kan je wel stellen dat Kroes totaal overbodig is bij Ajax en kan je hem net zo goed naar huis sturen.

De man heeft letterlijk een uitgebluste Traore, Rugani en Weghorst binnengehaald in al die maanden dat ie er nu al zit..

02-09-2024 07:03

DanieldaCruz +697

Kroes/de Lang niets toegevoegd in 7 maanden tijd.
Ja hoop intern gezeik, gelek, politieke spelletjes, karaktermoord en Corporate gezichtsverlies…

02-09-2024 10:08

Goudhaantje89 +4991

Berghuis is er een tijdje uit wat gaan ze doen dan ? FJ en Taylor op t middenveld kan toch niet ?

02-09-2024 07:02

OwenStevenDalberg +26009

Wordt je in de topwedstrijden en Europees weer compleet overlopen. Farioli kan een team smeden, maar hij kan er geen ander type spelers van maken.

02-09-2024 07:22

ck69 +12778

Fj en Taylor samen tegen een goede tegenstander leg je af inderdaad.

02-09-2024 07:32

Guus.V49 +478

Farioli is geen Harry Potter 😄

02-09-2024 07:37

RememberLitmanen +859

Wat een gezeik hier, hoopte natuurlijk ook op een geheel nieuwe selectie. Maar ben blij zover het kan met deze periode. 3 spitsen valt makkelijk uit te leggen. Onze brob is nog nooit een heel seizoen fit geweest, waarom zou hij dat nu wel zijn? En dan ben ik blij dat we het niet met Chubba moeten doen. Denken we nu echt dat kroes akpom niet wou verkopen/huren, was gewoon niemand die hem wilde. Dit is de eerste periode dat er geen echte rotzooi is binnen gekomen sinds 2 jaar. De laatste 2 jaar waren we enthousiast door mooie praatjes van een technisch directeur. Nu heeft kroes gewoon gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag, is niet veel maar heeft ook niet echt gek gedaan. Denk dat we daar al blij mee mogen zijn na 2 jaar.

02-09-2024 07:02

OwenStevenDalberg +26009

Lekker veel ambitie spreekt er uit je verhaal. De posities die versterkt hadden moeten worden zijn niet versterkt. Maar omdat we 3 spelers hebben gehaald zijn moeten we blij zijn?

02-09-2024 07:23

DanieldaCruz +697

3 spitsen…

02-09-2024 10:10

Odysseus +13667

Feyenoord haalt misschien ook nog Skov Olsen. Ook een speler die ik graag bij ons had gezien.

02-09-2024 07:00

Ajaxfan16 +26317

Als ze die halen doen ze het goed, maar gebeurt dat niet, dan zijn ze er gewoon flink op achteruit gegaan.

02-09-2024 07:06

Odysseus +13667

In-Beom had ik graag bij ons gezien.

02-09-2024 07:07

Odysseus +13667

Gelukkig is Priske een heel slechte zet.

02-09-2024 07:07

Ajaxfan16 +26317

Kan ik weinig over zeggen, want ken hem niet zo goed. Maar het verlies van Geertruida en Wieffer is groot. Verder ligt Stengs vaak in de kreukels en Gimenez raakt sinds de winterstop van afgelopen seizoen, geen pepernoot meer. En wat je hieronder al zegt, Priske is ook niks en een hele flinke downgrade.

02-09-2024 07:10

Odysseus +13667

Eens. Meer jammer dat wij niet deze twee kwaliteitsspelers hebben gehaald, terwijl voor die posities we nog nodig hebben.
Een jaar geleden nog ondenkbaar dat Feyenoord ze wel haalt.

Maar eens hoor, ik zie ons minimaal tweede worden.

02-09-2024 07:13

LichaTheButcher +3133

Vaker aangedragen, zal niks onder doen voor Bakayoko en miss wel de beste RB van Eredivisie zijn

02-09-2024 07:16

Odysseus +13667

Ik weet het. Echt jammer, maar moet nog wel zien of het Feyenoord gaat lukken.

02-09-2024 07:34

LichaTheButcher +3133

Een van de meest zieligste transferperiodes ever

02-09-2024 06:52

Okocha078 +12227

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1223163/ijskoude-douche-ajax-fans-in-principe-geen-versterkingen-meer-op-deadline-day.html

Was weer te verwachten he.

02-09-2024 06:41

OwenStevenDalberg +26009

Dat wordt weer met Twente en Az strijden om de 3e plek en dus weer een seizoen voor lul staan!

02-09-2024 06:43

AjaxDordt +13556

Bedank Van der Sar, H2 en Miskooptat maar

02-09-2024 06:52

Spelverdeler +4375

Ik weet niet in hoeverre de Telegraaf het bij het recht eind heeft. Kroes zei voor de camera bij Ziggo donderdag toch heel duidelijk dat die nog een wensenlijstje had en dat het grote geld een dag later (op de vrijdag) dan wel eerst moest binnen komen om nog wat te kunnen doen. Hij noemde dat er wel wat speelde omtrent Forbs, Tahirovic en Vos. Mocht je Tahirovic vandaag nog kunnen verhuren of verkopen, dan zou het heel raar zijn als ze nog niet proberen een creatieve middenvelder erbij te halen.

02-09-2024 06:59

Okocha078 +12227

Ik reken er al op dat Davy Klaassen het "buitenkansje" gaat worden en we zo gaan spelen uiteindelijk:

Bergwijn-Weghorst-Berghuis
Taylor-Klaassen
Henderson
Hato-Rugani-Sutalo-Rensch
Pasveer

Nul diepgang, geen creativiteit. "Lekker" ervaren en wedstrijden proberen te winnen op wilskracht.

02-09-2024 05:53

ck69 +12778

Dit is wel huilen met de pet op idd. 2 middenvelders die verstoppertje spelen

02-09-2024 06:43

Bruno04 +15436

Wel mooi dat Gravenberch het begint te laten zien. Middenveld bij oranje met Frenkie en Gravenberch en daarvoor Xavi is echt klasse.

02-09-2024 05:17

Kuningaz +5039

Ik ben ook wel benieuwd naar Koopmeiners bij Juve.

02-09-2024 07:29

DanieldaCruz +697

De aanstelling van Alex K. is van hetzelfde niveau als de aanstelling van Maurice S. als trainer vorig jaar.

Geen klasse, geen kwaliteit en geen uitstraling.
Domme heren

.
AFC Ajax onwaardig!

02-09-2024 02:46

DesmondHume +1440

Komt 'ie of komt 'ie niet?

02-09-2024 02:12

eros +4646

Eriksen hoeft van mij niet terug te komen. Enkele seizoenen te laat

02-09-2024 01:39

JohnDylan +16586

Mislintat kreeg meer kritiek voor het kopen van een concurrent voor Vos dan Kroes kreeg voor het verkopen van Vos voor 3 miljoen euro.

Toen Kroes werd aangesteld sprak hij zeer terecht over het feit dat Ajax een diepgaande buitenspeler en een creatieve middenvelder nodig had. Hij kreeg daar toen mijn complimenten voor (hij had de problemen goed beoordeeld). Hij sprak niet over een extra centrale verdediger en een extra spits. Waar blijven de spelers waarvan hij weet dat we ze nodig hebben en waarom hebben andere spelers de prioriteit gekregen?

02-09-2024 01:32

Aabd +214

@JohnDylan, Mislintat kocht niet één, maar drie concurrenten voor Vos (Mannsverk, Tahirovic en Van den Boomen). En de kritiek op Mislintat gaat wel heel veel verder dan dit. Ik begreep trouwens dat Vos voor 5 miljoen is verkocht ipv 3 miljoen

02-09-2024 01:59

GAjax31 +14692

Rondom dat aandelen verhaal werd mij wel duidelijk dat Kroes in tegenstelling tot Mislintat wel veel vrienden heeft in de media, binnen Ajax en bij de fanatieke supporters. Ik verwacht dan ook weinig kritiek op hem. Wellicht dat hij een goede AD was geweest, daar kan ik niet over oordelen, maar in het kopen/verkopen van spelers vind ik hem totaal ongeschikt gebleken.

02-09-2024 07:41

Professor +10768

Ze praten zelf ook over een creatieve middenvelder en dan zie ik hier de naam Klaassen langskomen.
Ze zullen toch wel een beetje voetbal verstand hebben.
En mocht die toch komen dan moet er een motie van wantrouwen komen.

02-09-2024 01:10

JohnDylan +16586

Kroes sprak over het feit dat Ajax een diepgaande buitenspeler nodig had en dat werd Traoré (de enige buitenspeler met diepgang is daarna ook nog eens verhuurd en we hebben dus minder diepgang voorin beschikbaar dan afgelopen seizoen toen we er volgens Kroes zelf te weinig van ter beschikking hadden). Dus wie weet is Klaassen in zijn ogen een creatieve middenvelder.

02-09-2024 01:11

Amp +36010

Iemand wilde vorig seizoen ook nekklappen uitdelen vanwege een sekectie die niet in balans was, om vervolgens een derde spits aan te trekken met de spaarzame centen die niet uitblinkt in zn techniek én terwijl er andere prioriteiten waren. Dus ja, je leest klaassen, die wel in die context zal passen

02-09-2024 01:28

JohnDylan +16586

Kroes heeft het zo goed gedaan. Die moeten ze direct promoveren tot algemeen directeur, daar kan hij een stuk minder schade doen… ehhh ik bedoel… Daar kan hij een nog grote meer positieve invloed op de club maken.

02-09-2024 01:43

layanx +5206

Hoe kan het dat kroes niets krijgt verkocht even serieus ? Deze chalatan met zijn grote mond over andere, moet maar eens in de spiegel gaan kijken.

200 mil en niks uitgeven ongelofelijk.

02-09-2024 01:02

JohnDylan +16586

Om makkelijk miskopen te verkopen heb je een netwerk nodig van directeuren die je wel een favour willen doen omdat je ze een keertje een favour hebt gedaan of omdat ze weten dat je later dan wel mee zal werken aan de transfer van een van Ajax toekomstige toppers, of puur en alleen omdat ze vrienden zijn. Dat is waarom het in de top zo’n klein groepje technisch directeuren is. Ons kent ons. Daarom zie je sommige miskopen van Europese topclub naar Europese topclub gaan als een spelletje hot potato (Morate was zo’n speler, allerlei technisch directeur die elkaar een plezier deden om hem van elkaar over te nemen om hem vervolgens snel weer aan een ander te lozen die hetzelfde deed). Zo versterken ze elkaar’s job security. Als je dan een totaal onervaren technisch directeur aanstelt zal het jaren duren voordat hij zich in dat wereldje heeft ingewerkt (zoals we ook bij Overmars zagen).

02-09-2024 01:16

jerryisthename +30855

Daarom was ik voorstander van Arnesen als TD.
Heeft de basis gelegd bij Feyenoord met aanstellen van heel veel goede spelers, naast het aanstellen van Slot.
Hoewel ik wel blij ben met het aanstellen van Farioli. 👍🏼
Maar Arnesen heeft gewoon een neusje voor die business en de contacten en het netwerk. Goeie sympathieke vent ook.

02-09-2024 03:44

NipeB +15651

Precies heb ik ook steeds gezegd. Arnesen was een goede TD geweest, zelfs een ex-Ajacied maar bij Ajax vallen ze overduidelijk meer voor grote bekken en gladde praatjes dan ervaring met de baan.

02-09-2024 07:39

Bruno04 +15436

Omdat er weinig kwaliteit is om verkocht te worden. Je zou zeggen dat er bij psv ook vraag zou zijn naar Schouten na een goed EK maar daar heeft ook niemand zich voor gemeld. Daarnaast is het de hele wereld over gegaan hoe we 1 van de slechtste seizoenen in de historie hebben gehad. Ook geen EK uitblinkers dus zo gek is het allemaal niet vind ik.

02-09-2024 05:21

GGXIII +6418

Volgens mij hebben zowel Dortmund en Napoli zich gemeld voor Schouten. PSV wilt niet verkopen, dus gingen lekker hoog in de bomen zitten en met succes.

02-09-2024 07:14

Gabritorre +37

Jij hebt er verstand van zie ik😅

02-09-2024 06:07

OwenStevenDalberg +26009

Een AD wegpromoveren naar de functie van TD. Alsof dat maar een bijbaantje is. Grote blunder van de club!

02-09-2024 06:28

Rockpotje +9051

Er speelt nog een Eriksen bij Molde die op het middenveld uit de voeten kan. Misschien is dat wat voor ons. Kan Kroes toch zeggen dat hij op deadline Kristian Eriksen naar Ajax heeft gehaald.

02-09-2024 00:52

Artemio +28793

Is te duur.

02-09-2024 06:21

Bergkampinho32 +560

Vreemd dat er zoveel wordt geklaagd over Kroes, hij is toch echt opgezadeld met de erfenis van anderen. Het is begonnen met van der Sar die Overmars nooit had mogen ontslaan, maar even op non actief had moeten stellen en een cursus laten volgen. Daarna had hij terug moeten komen. Van der Sar heeft verzuimd om een TD aan te stellen, zodat 2 rookies meer dan 100 miljoen hebben besteed, en de zomer erna heeft hij zich laten overtuigen door Hendriks om Mislintat te halen met desastreuze gevolgen voor deze transferperiode waarbij elk dubbeltje moet worden omgedraaid.

Je kan vragen stellen bij de samenstelling van de selectie, maar duidelijk is de lijn te zien dat er gezocht is naar volwassenheid, ervaring en leiders.

02-09-2024 00:30

Kryptonite +75640

Jaja, blabla. Niemand zegt dat 'ie 20m spelers moet kopen. We hebben het over het type spelers dat gehaald is, afgezet tegen het type spelers dat we nodig hebben. Als we vorig jaar op één positie geen probleem hadden, dan was het de spits positie wel. Weghorst is fijn voor erbij, maar totaal overbodig. Naast Brobbey en Akpom kunnen bij hoge nood Bergwijn en Traore daar spelen (en je hebt Rijkhoff nog in Jong). We kunnen ons de luxe van Weghorst helemaal niet veroorloven en hadden in plaats daarvan een middenvelder moeten aantrekken, desnoods bij wijze van huur. Dáár zijn mensen pissig over, en terecht.

02-09-2024 00:35

DanieldaCruz +697

Ze begrijpen het niet en alleen maar omdat Kroes, de Lang en Pep zulke mooie praatjes hebben….

02-09-2024 00:50

Artemio +28793

Helemaal waar Kryptonite!

02-09-2024 06:22

JohnDylan +16586

Kroes heeft ervoor gekozen om het kleine beetje bestedingsruimte te gebruiken voor een centrale verdediger terwijl Ajax met Sutalo, Kaplan, Hato, Baas en zelfs Mokio al voldoende opties in huis heeft en een spits terwijl Ajax ook daarvoor met Akpom en Brobbey al voldoende opties had. Terwijl Ajax al jaren snakt naar een creatieve middenvelder en de speler die hij voor rechts haalde (Traoré) al jaren niet goed is. Een extra rechtsbuiten was dus ook een prioriteit.

02-09-2024 00:37

Cello +51975 moderator

@JohnDylan

Ben het op zich wel met je eens, maar er is wel één ding waaraan we net iets te gemakkeijk voorbij gaan. En dat is, dat we niet weten wat Farioli en Kroes onderling communiceren. Wellicht dat op enig moment Farioli heeft aangegeven bij Kroes, dat ie over een x-aantal spelers niet tevreden was (technisch, maar wellicht ook door fysieke problemen) en die dus weg mochten.....
Dat enkelen uiteindelijk gaande het proces waarin ze zitten/zaten hem toch positief gingen verrassen.
Ineens ging in de voorbereiding Sutalo beter spelen, terwijl ie misschien eerst wel weg mocht en men al bezig ging (misschien al heel lang al een deal had) met iemand als Rugani. Maar ook Kaplan in de ogen van Farioli net wat te vaak last heeft van pijntjes en mede daardoor ook wel weg mocht. Baas was dan weer de positieve verrassing. Doen Mokio, maar ook Faberski het gewoon goed in JA. Heeft men Weghorst (misschien dat dat akkoord er al heel lang was) aangetrokken, omdat uit vorig seizoen, maar ook begin dit seizoen Brobbey niet fit genoeg was en wellicht nog steeds niet fit genoeg is getuige dat ie nog steeds moeite heeft om een volledige wedstrijd te kunnen spelen. Akpom ook niet overloopt van continuïteit daar waar het zijn prestaties aangaat en het zelfs vaker beter doet als invaller als basisklant.

Dus ja....nogmaals...we zouden dan ook moeten weten wat de communicatie is tussen Kroes en Farioli incl. het zgn. wensenlijstje van hem.

02-09-2024 00:54

JohnDylan +16586

Het wensenlijstje van de hoofdtrainer is van ondergeschikt belang als er geen cent te besteden is. Het belangrijkste is dan om de enorme gaten die er duidelijk zijn op te vullen. Daarna kunnen de wensen van de hoofdtrainer een rol spelen. Zeker als het gaat om een eerstejaars hoofdtrainer die zich nog niet bij Ajax heeft bewezen.

02-09-2024 01:09

Cello +51975 moderator

@JohnDylan

Jij noemt het dan, dat het wensenlijstje van ondergeschikt belang is, zolang er geen cent te besteden is. Dat klopt!. Maar het wensenlijstje ligt geduldig te wachten tot het moment dat er wel centen te besteden zijn. Eerstejaars hoofdtrainer bij Ajax,,,, niet wbt carriere. Was ie al in Turkije en in Frankrijk hoofdtrainer bij een club.

02-09-2024 01:33

JohnDylan +16586

Waarom zijn Rugani en Weghorst dan aangetrokken? Waren dat wensen van Farioli en zo ja waarom hebben ze die wensen prioriteit gegeven over het vullen van de enorme gaten die Ajax al vorig seizoen had en nu nog steeds heeft? Waren het geen wensen van Farioli waarom zijn ze DAN in godsnaam gekocht? Linksom of rechtsom is het de verkeerde keuze van een onervaren technisch directeur die de indruk maakt van een kind van 10 die de auto van zijn ouders voor een joyride heeft genomen.

Kroes is wat er gebeurd als je een van ons technisch directeur maakt: totale verstarring omdat we geen idee wat we aan het doen zijn. Weten we zeker dat Kroes geen terminaal zieke is die als Make a Wish voor een zomer technisch directeur van Ajax mag zijn? Zijn haar is al uitgevallen. Arme man. Misschien moet ik wat zachter voor hem zijn.

Ja eerstejaars bij Ajax. Vierdejaars in totaal. De kans dat eerstejaars hoofdtrainers van Ajax niet slagen is groot en daarom moet je hun zeker wanneer er geen cent te besteden is alleen mee laten praten en niet direct aan hun wensen voldoen als er gaten moeten worden opgevuld.

Ajax had gaten, die gaten zijn er nog steeds. Dat lijkt me per definitie een mislukte transferperiode.

02-09-2024 01:35

DanieldaCruz +697

En dat kind heeft ook nog een grote mond, liegt en bedriegt, lekt bedrijfsinformatie naar de pers en pleegt karaktermoord op werknemers van zijn werkgever…

02-09-2024 01:57

Cello +51975 moderator

@JohnDylan

Wat ik me van het begin van Farioli kan herinneren, dat is dat ie het meeste, zoniet alles van vorig jaar ging doornemen. Daar zal hem het één en ander opgevallen zijn waardoor ie het in sommige speler niet of een heel stuk minder zag zitten en waarvan ie waarschijnlijk oordeelde dat ie er weinig mee kon uitrichten richting dit seizoen. En zal wellicht heel vroeg al zijn wensen kenbaar gemaakt hebben, waardoor Rugani en Weghorst prioriteit werden. Rugani wellicht omdat ie Sutalo niet goed vond vorig seizoen èn ook vond tegenvallen op het EK. Weghorst, omdat ie misschien Akpom niet constant genoeg vond presteren èn Brobbey blessuregevoelig vond en daarbij vanuit voorgaand seizoen opmerkte dat het wel heel lang duurt voordat Brobbey niet alleen hersteld is maar ook weer zodanig wedstrijdfit is dat ie volledige wedstrijden aan kan. Op basis daarvan dat ie niet tevreden was met de spitsbezetting en er dus iemand bij wilde hebben.
Dat vond ie belangrijker dan de gaten die er zijn en vermoedelijk dacht ie dat ie meer kon halen uit spelers als Taylor, etc. Maar ja, dat is speculeren en het doen van aannames om tot een verklaring te komen naar 'het waarom'?.

02-09-2024 02:03

DanieldaCruz +697

Jij denkt dat weghorst uit koker Farioli komt?

Geloof ik niet in.
Kroes heeft vorig jaar op studio sport en bij de Ajax Amateurs gehoord dat er te weinig ervaring in het team zit en we “spirit” miste, daarna EK gekeken en is grappige en enthousiaste Wout gaan volgen op Insta.
Daar zeg ie een overambitieuze beperkte voetballer met winnaarsmentsliteit.
En Kroes met zijn praatjes heeft de naar erkenning en waardering hunkerende Weghorst zonder moeite en op basis van wat enthousiaste YouTube beelden binnen gehaald ..

02-09-2024 02:27

Cello +51975 moderator

@DanieldaCruz

Waar staat dat??. Dat Weghorst uit de koker komt van Farioli?. Jij leest en hoort dingen die er niet zijn volgens mij.

En wat is het nou?. Zag ie Wout helemaal enthousiast worden op de tv tijdens het EK òf heeft ie hem op basis van wat enthousiaste youtube filmpjes binnen gehaald. Met alle respect hoor, maar jij lult ook maar wat aan!.

02-09-2024 02:43

JohnDylan +16586

Als dat klopt en ze twee spelers hebben gehaald omdat de hoofdtrainer ze wilde in plaats van de gaten opvullen die overduidelijk zijn vind ik dat schandalig. Nu zit Ajax nog steeds zonder goede rechtsbuiten of een creatieve middenvelder.

Dit toont de onervarenheid van Kroes aan. Overmars liet aan het begin ook zijn oren naar De Boer hangen waardoor we met veel miskopen opgezadeld werden.

02-09-2024 03:33

jerryisthename +30855

Precies, Cello. 👍🏼
Ik ben ook niet echt een fan van Kroes als TD (had liever Arnesen gehad met zijn kwaliteiten en netwerk), maar iedereen lult te makkelijk hierin. We weten de details niet.
Ik kan me nog herinneren dat we ons plaatsten voor de playoffs van de EL na die moeizame thriller met penalties - Farioli en Kroes omhelsden elkaar na die penalties, waarbij Farioli na de omhelzing iets tegen Kroes zei met een ietwat zorgelijke en vragende blik, waarom Kroes reageerde met een soort van bevestigende antwoorden en weer een handshake of omhelzing weer. Zal wel iets gezegd hebben in de trant van 'ik ga mijn best doen, komt goed.' Zoiets.
Dat was wel opvallende en opmerkelijke tv.
Farioli is gewoon een eerlijke vent die zegt wat hij wil en denkt tegen Kroes. Zeker weten..
We weten het uiteindelijk niet wat ze met elkaar bespreken over transfers.

02-09-2024 03:47

Aabd +214

@Bergkampinho32, helemaal mee eens. Hadden we Overmars nog maar, wat was hij goed. Nu Overmars er toch niet meer in zit helaas, ben ik niet ontevreden met Kroes: zover geen idiote transfers, goed met de centen (Alex Netto? 😛), de prestaties van Ajax 1 zijn tot nu toe stabiel en degelijk (vooral door de Europese prestaties natuurlijk) en Kroes laat zich niet gek maken. Is gewoon goed zo na afgelopen rampseizoenen. En wie weet is Kroes toch meer een AD, maar dan kan hij die rol later vast weer op zich nemen

02-09-2024 00:59

Steffenhagen +36616

Maanden de tijd en dan geen talentvolle rechtsbuiten en middenvelder kunnen scouten . Hoe is het om godsnaam mogelijk , wat is er bij Ajax aan de hand . Heetlft kroes weer ruzie met Van Praag ? Ik blijf het een puinzooi vinden daar

02-09-2024 00:27

fc Barcelona_ke +19136

Kroes en wij dachten zo makkelijker de wasrdeloze spelers weer verkopen..helaas was zo weinig geinteresseerd in onze spelers..

02-09-2024 00:37

JohnDylan +16586

Kroes heeft geen enkele ervaring en is er nu pas achter gekomen dat spelers verkopen soms ook werk vereist. Werk waarvan hij geen idee heeft hoe hij het moet doen. Ook omdat dit een netwerk vereist wat hij niet heeft omdat hij pas voor het eerst technisch directeur is.

02-09-2024 00:39

DanieldaCruz +697

Spot on!
Maar dat mag je hier niet zeggen.
TD is een vak. Heb je jarenlange ervaring, netwerk, en commerciële skills voor nodig.
Daarnaast leiderschap kwaliteiten en creativiteit om je scoutingsapparaat aan te sturen…

02-09-2024 00:54

DanieldaCruz +697

Zijn al 7 maanden bezig…..

02-09-2024 00:51

YRGI +32357

Kroes doet geen zak.

02-09-2024 00:27

JohnDylan +16586

Hij speelt er met eentje.

02-09-2024 00:41

fc Barcelona_ke +19136

Laatst 2 dagen waren echt zo stil. De transferwatch willen ons beetje hoop maar komt echt niemand! Elke posities hebben we al dubbelbezet! Ze wacht liever naar de winterstop als degene die lang aan de kant vanwege blessure of iemand zo goed gepresenteerd en in de winter weggaan. Dan willen ze pas toeslaan!

02-09-2024 00:23

MalukuAFCA3th +3434

Altijd wanneer het al te laat is, of we 10 punten achterstaan op de nummer 3

02-09-2024 00:30

Amsterdamsetrots +4410

Ik wacht met smart op een behoorlijk groot konijn uit de hoge hoed om deze tranferwindow nog een beetje te laten slagen.

02-09-2024 00:21

DanieldaCruz +697

In de vorm van een Eriksen of een Klaassen?

02-09-2024 00:55

ajax4ever001 +17075

Ga slapen jullie wacht geduldig tot de ochtend 😄

02-09-2024 00:16

Patrick78 +49027

Morgen op De Telegraaf: ‘ Luciano Narsingh is een nieuwe speler van Ajax. Snel meer….’

02-09-2024 00:12

Patrick020 +21299

Niveau skov Olsen dus :P

02-09-2024 00:13

Patrick78 +49027

Ahahaha. Precies mate

02-09-2024 00:14

Trabelsi007 +1448

Morgen wordt Ryan Babel gepresenteerd

02-09-2024 00:10

NeeI +106721

De naam Eriksen is een sentimenteel zoethoudertje.

02-09-2024 00:08

MalukuAFCA3th +3434

3 september de we-gaan-het-met-deze-selectie-doen interview

02-09-2024 00:13

Aldek +5044

Net zoals Ziyech .. doet het altijd goed..

02-09-2024 00:15

Clubliefde34 +5814

Ik was positief over kroes.. maar het is al weken duidelijk dat we een creatieve middenvelder nodig hebben. En die gaat waarschijnlijk dus niet meer komen,.dat reken ik kroes zeker aan. Hopelijk was vandaag stilte voor de storm en worden we morgen positief verrast. Maar ik heb er een hard hoofd in.

02-09-2024 00:07

JohnDylan +16586

In feite is het al jaren duidelijk dat Ajax creativiteit op het middenveld mist. Creativiteit is duidelijk niet iets wat ze bij Ajax belangrijk vinden.

02-09-2024 00:14

Cello +51975 moderator

@Clubliefde34

Nou..... ik sta er anders in. Tuurlijk, Kroes heeft in het verleden eufemistisch gezegd 'voor zijn beurt gesproken'. Maar ik geloof best dat hij links en rechts lijstjes klaar had liggen (al dan niet icm de scoutingsafdeling), maar dat ie gewoonweg tegen een muur is aangelopen door de eisen, die Lenderink, maar bovenal de RvC heeft gesteld. Hetgeen we allemaal weten: eerst voldoende verkopen alvorens er aangekocht kan gaan worden èn in de tussentijd tegelijk het salarishuis met 35% laten krimpen òf daar dichtbij in de buurt.
Hetgeen wij als supporters graag zien, een beetje risico nemen bij het doen van aankopen (wat vooraf geen garantie op succes is) is wel iets wat je makkelijk kunt roepen zonder dat je zelf enige verantwoordelijkheid hoeft te dragen en er dus ook niet op afgerekend kunt worden.

Maar dat is wel iets waar Kroes mee te maken heeft en waar ie niet omheen kan. Kijk....had ie een grote beurs (genoeg budget) om aankopen te doen dan zeg ik okay de man valt zat aan te rekenen. Maar ook wbt de verkopen.....als er nauwelijks echt concrete interesse is voor je spelers (niet gek als je de prestaties de afgelopen 2 seizoenen er naast legt) wordt het een moeilijk verhaal. Tenzij je hem wilt verwijten, dat ie niet actiever is geweest op dat front...maar wat moet ie dan doen?. Leuren bij clubs en spelers aanbieden?. Denkt men dan dat dat een vraagprijs ten goede komt?. In principe heeft dat hetzelfde effect als waar men hem op bekritiseerde, dat ie naar buiten bracht dat spelers mochten vertrekken. Dat doet de transfersom niet goed.
Maar zelfs dat allemaal meegerekend....dat daardoor de transfersom zou zakken.... zelfs toen kwam niemand concreet naar voren met een bod; ook niet vlak voor het verlopen van de deadline vrijdagavond.

Dus nee. Onder de huidige omstandigheden ga ik het Kroes niet aanrekenen.

02-09-2024 00:30

Clubliefde34 +5814

Je hebt zeker een punt. Ik praat ook een beetje uit terleurstelling denk ik. Maar toch denk ik dat er meer gedaan kon worden. Er zal nog wel in de loop van het seizoen meer duidelijk worden en dingen uitkomen die we nu nog niet weten. We zullen het zien.

02-09-2024 00:43

Kryptonite +75640

Weghorst ipv een middenvelder, valt hem ook niet aan te rekenen? En zijn target van 35% cut in het salarishuis, denk je dat hij die gehaald heeft?

Come on, er zijn een heleboel verzachtende omstandigheden en ik benijd Kroes niet. Maar hij, de directie en RvC hebben de plank volledig misgeslagen en spelen met vuur.

02-09-2024 00:44

DanieldaCruz +697

Denk jij dat zij lijstjes gemaakt hebben of spelers gescout zonder de mogelijkheden te weten??
Dan is ie echt zo gek als een deur!!

Daarnaast heeft hij zich ook weer idioot uitgelaten in deze transfer periode.
‘Vanaf komende maandag gaat het los’

02-09-2024 01:00

Cello +51975 moderator

@Kryptonite

Nee. Zelfs Weghorst niet!. Kijk...we kunnen niet weten wat Kroes en Farioli onderling allemaal precies communiceren, maar wat wel duidelijk werd, dat was dat Farioli het in sommige spelers niet ziet/zag zitten. Dat communiceert Farioli niet naar de buitenwacht (want beschermt zijn spelers naar buiten toe), maar wel naar Kroes. En kijkende naar vorig jaar en zelfs de start van de voorbereiding dan kan je stellen dat Akpom geen continue prestatie-lijn heeft. Dat is echt met pieken en dalen. Dan kan je stellen dat de laatste jaren Brobbey veelal aan de start van het seizoen niet fit genoeg is om hele wedstrijden te spelen en ook nog wel eens tegen een blessuregevalletje aan loopt. Waarop dan ook weer een lang traject volgt voordat ie weer helemaal fit is en belangrijker nog hele wedstrijden kan gaan spelen.
Kortom....dat in het achterhoofd houdend kan ik me voorstellen, dat Farioli denkt/vindt, dat ie in de spitspositie niet optimaal voorzien is en er dus wat bij wilt hebben om de redenen, die ik dus beschreef.

Verder, maar ik weet niet in hoeverre dat vanaf vorig jaar zomer al veranderd is, hadden we de afspraken van Overmars met Lenderink en de toenmalige RvC als een molensteen om de nek hangen. Er werd steevast een begroting gemaakt op CL niveau (met dus het instapbedrag van 40 mio meegerekend) èn had ie de afspraak, dat daarnaast (om bijvoorbeeld oa het salarishuis nog verder te kunnen laten groeien) ieder jaar de eerste 50 mio aan transferopbrengsten ten goede zouden komen om de begroting sluitend te kunnen maken. Dat waren jaarlijks terugkerende posten.... óók toen de CL niet meer gehaald werd en ja óók toen we niet meer giga transferinkomsten hadden zoals met Frenkie, Mathijs en later Antony. Maar dat geld, die 90 mio bij elkaar, dat moest nog steeds eerst op tafel komen. En dan weet je al, dat dat financieel voor een enorm probleem gaat zorgen. En ik geloof best dat men vorig jaar, ten tijde van Mislintat, al behoorlijke stappen in heeft gezet, maar er is nog steeds een aanzienlijk miljoenenbedrag dat nodig is om de begroting sluiten te krijgen. Laat het geen 90 mio meer zijn, maar iets van 50 mio (aanname). Dan moet je dus, zonder de CL inkomsten, eerst 50 mio verkopen. Pas vanaf alles dat boven de 50 mio aan transferinkomsten binnenkomt kan dan geherinvesteerd worden. Oh ja.... en dan niet te vergeten, dat er nog van die transferinkomsten het nodige af gaat hè?. Zoals bijvoorbeeld doorverkooppercentages/opleidingsvergoedingen, die afgedragen moeten worden òf de commissies, die zaakwaarnemers bedongen hebben, etc.
Het is allemaal niet zo makkelijk.

02-09-2024 01:20

Amp +36010

Weken? Al een jaar. En vervolgens kwam held De Lang eerst met henderson aankakken en kroes vooralsnog met ... weghorst

02-09-2024 01:32

Patrick020 +21299

spanning stijgt, nog 24 uur meneer Kroes!

Maak er wat leuks van.

02-09-2024 00:06

Pingelaar +12813

Volledig eens met de top comment. En velen hier zagen dit ook al van mijlenver aankomen.

Kroes mag zich wel even verantwoorden voor de camera. Hij kan wel leuk dingen roepen, maar dat helpt dus geen reet.

Maar oh wat zijn we toch blij met Weghorst 😆

02-09-2024 00:04

Pizzapunt20 +9654

Pijnlijk wel hoe de concurrenten nog wat extra candy kopen.

Hopelijk is moeders eigen snoepgoed dit seizoen lekkerder. Go jeugd.

02-09-2024 00:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.