'Ajax en Regeer bereiken op hoofdlijnen akkoord over langdurig contract'

door Jesse ter Haar 502

Bron De Telegraaf

'Ajax en Regeer bereiken op hoofdlijnen akkoord over langdurig contract'

door Jesse ter Haar 502

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Youri Regeer hebben elkaar dinsdagavond in hoofdlijnen gevonden in een contract in Amsterdam, zo schrijft De Telegraaf. Het betreft een langdurige verbintenis, die de rechtspoot ditmaal tot medio 2029 bij de recordkampioen van Nederland moet houden.

De club en het management van de speler onderhandelden op maandag al met elkaar. Eerder was Georgios Vagiannidis de topfavoriet om de naar AS Roma vertrekkende Devyne Rensch te vervangen bij Ajax, maar de Griek bleek te duur, zowel in salarislasten als in de transfersom die aan Panathinaikos moest worden betaald.

Waar Ajax maandag al hoopte de deal vlot te trekken, duurde het dus iets langer. De onderhandelingen gingen door op dinsdag en in de avond kwamen alle partijen tot elkaar. Het betekent dat Regeer, die met het oog op de zomerse transferperiode al op de radar stond bij Ajax en tussen 2017 en 2023 al voor de club speelde, spoedig op het oude nest terug zal keren.

'De komende dagen worden gebruikt om de laatste details af te ronden en het papierwerk in orde te maken', zo melden bronnen rond FC Twente aan de genoemde krant. Bij het rondmaken van de transfer maakt Ajax gebruik van een terugkoopclausule dat het in het contract van Regeer liet opnemen ten tijde van de verkoop van de speler aan FC Twente. De clausule bedraagt naar verluidt zo'n 4,5 tot 5 miljoen euro en zou op dinsdag verlopen. Om die reden moest Ajax maandag snel in actie komen en de optie lichten bij de club uit Enschede.

Farioli 'dik tevreden' met komst Regeer

De terugkeer van Regeer naar Ajax was de afgelopen dagen al volop onderwerp van gesprek. Zo zou Francesco Farioli niet geheel overtuigd zijn van de kwaliteiten van de FC Twente-speler als rechtsback, maar De Telegraaf deelt dinsdag iets anders. 'De voorkeur van Francesco Farioli ging aanvankelijk uit naar de Griek, maar de Italiaan is ook dik tevreden met de komst van Regeer, wiens komst breed wordt gedragen in de scouting van de Amsterdammers.'

Tekst gaat verder onder de foto.

'Ajax en Regeer bereiken op hoofdlijnen akkoord over langdurig contract'
Youri Regeer speelde in het verleden al acht wedstrijden in Ajax 1.

De 21-jarige Regeer heeft al de nodige ervaring in het Nederlands betaald voetbal. De multifunctionele voetballer speelde tot op heden 57 wedstrijden in de Eredivisie - waarvan zes als speler van Ajax - en eerder al 91 in de Keuken Kampioen Divisie. In totaal kwam Regeer in het verleden al achtmaal in actie als speler van de hoofdmacht van Ajax. Daarin wist de rechtspoot één keer doel te treffen en wel tegen Excelsior Maassluis in het TOTO KNVB Beker-toernooi.

Lees meer over:
Plaats reactie

PJS +5005

Ben niet echt enthousiast. Moro en Tresor halen word ik wellicht iets positiever.

22-01-2025 16:12

Therealist2021 +2700

Niks bijzonders

22-01-2025 14:49

AlexLitmanen10 +14486

Nu snel Moro en indien mogelijk een creatieve speler, misschien toch het gokje wagen met Tresor

Moro is de eerste keus en zal over een paar weken weer fit zijn, ideaal om alvast te wennen hier

22-01-2025 14:20

Ajax4proud +10973

Ik vind Regeer de verkeerde keuze voor als rechtsback alleen omdat de andere spelers te duur waren maar wel gewoon goed doen aan de kwaliteit om eventueel in de toekomst CL te kunnen spelen en blijven spelen zonder gelijk uitgeschakeld te worden.

Wel positief is dat er op z'n minst een speler is gehaald. Echter de beloofde linker vleugel speler blijft nog uit. Ik ben benieuwd of ze die speler ook gaan halen maar ik betwijfel het voor dit seizoen.

22-01-2025 11:55

ajaxiscruijff +869

Goed nieuws dat ze hem weer terughalen. Gaat langzaam maar zeker weer de goede kant op met onze club.

22-01-2025 10:49

suarez30 +364

De meeste hier hebben het verkeerde beroep.
Wat weten we het allemaal weer goed
Iedereen afzeiken. Ga lekker bij Ajax solliciteren als betweters. STEUN je club godverdomme.

22-01-2025 09:55

Adam24 +39430

Misschien kunnen we zo spelen bij Ajax:

Pasveer

Sutalo

Henderson - Taylor - Fitz-Jim - Berghuis - Van den Boomen - Klaassen - Tahirovic - Hlynnson - Regeer


Onze voorhoede laat toch te weinig zien. Kan Hato nog invallen als middenvelder want dat zag Farioli ook wel zitten.

9 middenvelders, Klap-in-je-nek beleid is dit.

22-01-2025 09:24

OviMivO +1761

En dit is gek omdat?

3 basisspelers (Henderson, Taylor, Fitz-Jim)
3 invallers die gelijkwaardig zijn (Berghuis, Klaassen, Regeer)

3 die mogen vertrekken en zo nu en dan van waarde kunnen zijn (Tahirovic, Boomen, Hlynson).

Daarbij spelen Regeer (waarschijnlijk rb) en Berghuis dikwijls op andere posities.

Het is maar net hoe je het wil uitleggen. In principe zijn er 4 spelers die serieus en enkel in aanmerking komen voor het middenveld. 2 die op andere posities ook hun waarde hebben en 3 die sowieso al mochten vertrekken/echt als wissel gezien worden.

22-01-2025 10:20

Knakworst +560

Wat mij betreft een hele logische zet. Kan rechtsback spelen maar ook op het middenveld. Op basis van zijn verleden bij Ajax en ervaring in de Eredivisie is het ook een speler die relatief weinig aanpassingstijd nodig zal hebben.

22-01-2025 09:10

036AFCA97 +146682

We hopen maar dat het een soort Mazraoui 2.0 wordt en dat er nog wat aanvallende versterkingen komen.

22-01-2025 09:09

Laudrup10 +17211

Mazraoui was veel sneller, technischer en aanvallender ingesteld. Regeer heeft niet de snelheid om langs de lijn te gaan en ik zie hem ook geen mannetje uitspelen.

22-01-2025 09:14

AFCAHELLMOND +2243

Wat een armoede als we spelers blijven terug kopen met een ratio van 1 staat tot 5.

22-01-2025 08:50

Ajax4glory +3271

Ja maar als je kritiek geeft ben je een azijnzeiker. Wat mij betreft heb je gelijk. Regeer gaat niets toevoegen. Sterker nog we worden eerder zwakker dan sterker. Kroes bezorgd ons tot op heden weer een transferwindow en niet een om je vingers bij af te likken

22-01-2025 08:52

GNBL +90640 moderator

Typische breedteaankoop. Heb je nu helemaal niks aan. We hebben directe versterkingen nodig!

22-01-2025 08:56

Ajax4glory +3271

Precies dat!

22-01-2025 09:03

Amsterdam Loyals +2030

Maak even 10 miljoen over naar Ajax, dan koopt Kroes directe versterkingen! Geen geld, transfermarkt is dood. Hoe simpel allemaal

22-01-2025 10:20

Ajax4glory +3271

Geen geld? Waarom wordt er dan 4 miljoen euro besteed aan een breedteaankoop?

22-01-2025 11:35

ovopiet +1522

schreef je dit aan het begin van het seizoen ook niet over Baas?

22-01-2025 11:39

Ajax4glory +3271

Baas heb ik volgens mij nooit iets over geschreven

22-01-2025 12:57

pookie020 +3906

Als de achterliggende gedachte is dat Alders volgend jaar serieus een kans maakt kun je wat mij betreft prima het seizoen afmaken met Gaaei en Alders. Regeer is niet beter dan een van beide op de back. Mocht Alders dan in de komende zes maanden afgetest worden kun je alsnog doorschakelen naar een echte back.

22-01-2025 08:30

mtrules +620

Op zich wel eens, maar "afgetest" kán puntverlies betekenen, dus wel een risico

22-01-2025 08:43

eenAjaxfan +20422

@mtrules, het hele leven bestaat toch uit risico's?

22-01-2025 08:50

mtrules +620

Ja klopt. Daarom ben ik het ook eens - ik ben ook voor jeugd inzetten! Maar dat puntverliesverhaal is hoe ze bij Ajax (helaas) redeneren.

22-01-2025 08:52

Ajax4glory +3271

Regeer op rechtsback is geen risico? Wel dus

22-01-2025 08:53

mtrules +620

Regeer heeft meer dan 150 wedstrijden betaald voetbal gespeeld (op z'n 21e!) dus het risico is een stuk kleiner

22-01-2025 09:01

fluwelenlinker +12038

Ja, laten we weer een talent te vroeg voor de leeuwen gooien en na een paar maanden als 'afgetest' bestempelen. Lekkere visie...

22-01-2025 10:05

JohnDylan +23220

Regeer was bij Jong Ajax een véél betere back dan Alders nu is. Regeer wordt zwak genoemd maar won als rechtsback van Jong Ajax een véél hoger percentage van zijn fysieke duels dan Alders nu. Is Regeer sinds die tijd een mindere speler geworden?

22-01-2025 10:47

Laudrup10 +17211

Ze hebben hem destijds laten gaan omdat hij niet goed genoeg was. Hij is me nooit opgevallen bij Twente. Heeft hij het daar zo goed gedaan dat hij nu 4/5 miljoen waard is ? Zeker in deze situatie dat we elk dubbeltje om moeten draaien vind ik het veel geld voor een speler die ons niet beter maakt.

22-01-2025 08:27

Knakworst +560

Volgens transfermarkt.nl is hij 6 miljoen waard momenteel.

22-01-2025 09:14

JohnDylan +23220

Hij werd door Mislintat laten gaan. Die man wist totaal niet wat een goede back voor Ajax was. Die dacht dat Ajax wingbacks als Sosa en Gaaei nodig had. Regeer verkopen was een van zijn vele fouten.

22-01-2025 10:49

ajaxiscruijff +869

Kleine correctie: 1 van zijn ontelbaar vele fouten (;-). Die man was rampzalig voor Ajax. De schade die die man heeft aangericht, wordt nu stukje bij beetje hersteld.

22-01-2025 10:53

Zwaan +326

Op zich blij met Regeer voor nu als rechtsback, maar dan moet je richting de zomer ook keuzes maken op het middenveld.
Daar heb je er nu al 2 a 3 teveel, dus in de zomer 3 of 4 laten gaan. Klaassen, Berghuis niet verlengen, vd Boomen, Mannsverk, Tahirovic verkopen? Hlynsson verlengen (en verhuren?) of laten gaan. (Als Taylor nog gaat kun je er eentje houden maar liever een goede vervanger.)

Had denk ik liever gezien dat we dan ook Kaplan hadden verkocht en een echt goede rechtsback hadden gekocht. (Resterend bedrag van Kaplan in de zomer besteden aan vervanging Rugani.)

22-01-2025 08:23

godenzonen56 +507

Haal nou nog even:

Cedric hateboer
Jacob breum


Relatief weinig geld voor deze twee talentvolle spelers.
Gelijk van den boomen,Rasmussen niet meer opstellen

22-01-2025 08:18

Marcw1972 +16905

Die gaat Twente nu natuurlijk halen van het geld dat ze nu hebben gekregen.

22-01-2025 08:26

Ajax4glory +3271

Rasmussen en van den Boomen lekker terugzetten naar Jong

22-01-2025 08:54

TeringHenkie +28813

Als jij de namen al niet goed kunt typen, weet niemand wie je bedoelt!!

22-01-2025 12:59

leeke +10411

Mooi om te zien dat Twente zich nu wil versterken met 2 aankopen van het geld van Regeer. 2 aankopen die Ajax ook beter had kunnen halen.

22-01-2025 08:02

d2theDju +1648

En dat gaan ze ook nog eens voor de transferdeadline realiseren. Misschien moeten ze Kroes even meenemen op stage, dan leert hij de kneepjes van het vak misschien.

22-01-2025 08:05

KlemVast +2010

Breum, Meerveld en Edvardsen doen het inderdaad heel erg goed binnen de sub-top van de Eredivisie, maar voorlopig is de stap naar Twente/AZ dan de hoogst haalbare. Het wordt wel heel erg armoedig als Ajax dat soort spelers gaat halen. Jongens van deze kwaliteit moet je gewoon zelf kunnen opleiden.

22-01-2025 08:07

leeke +10411

Breum , Meerveld zijn gewoon 2 goede spelers hoor,ook voor Ajax....de gedachte dat alleen spelers uit het buitenland (blijkbaar) goed zijn, is ook niet zo (alleen duurder).Daarbij komt dat topspelers,zomaar niet meer (voorlopig) naar Amsterdam komen.

22-01-2025 08:27

Marcw1972 +16905

Precies leeke. Je zal zien dat Twente die spelers gaat halen en dat ze het gewoon goed gaan doen daar. En dan zitten wij hier op AS met z'n allen te balen dat Kroes ze niet heeft gehaald.

22-01-2025 08:31

leeke +10411

Ach,muj gaat het erom dat er in de kkd of kleinere clubs best veel talent rondloopt..Waarom alleen buitenlandse spelers halen ( wat Mislintat deed) ook dat is geen garantie voor succes

22-01-2025 08:47

luisternaarmij +646

Achter gaaei en Henderson prima backupp

22-01-2025 07:48

Koningtoto +60909

Welkom terug Youri, als 1 van de weinigen blijkbaar, ben ik zeer content met jouw komst.

22-01-2025 07:27

AlexLitmanen10 +14486

Ik ben ook zeker blij met de komst van Regeer

22-01-2025 07:51

Tadic84 +1389

Daar sluit ik me bij aan, als 1 van de weinigen 😉. Goede aankoop voor Ajax.

22-01-2025 07:57

SamW +1468

Ik ben er ook blij mee.

22-01-2025 08:02

axelAFCA1996 +832

Ik ben meer content met het aantrekken van een linksbuiten

22-01-2025 08:19

Ajax27 +19263

Nee hoor, genoeg AS'ers hier die het prima vinden. Prima voor de korte termijn om te concurreren met Gaaei en als backup achter Henderson.

Opgeleid door Ajax, speelde nagenoeg alles bij Twente, heeft dus wedstrijdritme, kent een deel van de jongens nog, Nederlands, dus die kan als het moet er direct staan.

In de komende weken de belangrijke potten tegen Galatasaray, Feyenoord en AZ voor de boeg dus dan is dit prima.

Voor de lange termijn weet ik niet of ie genoeg kwaliteiten heeft. Zeker niet voor de positie waar hij zich eigenlijk wil ontwikkelen, op het middenveld.

Maar goed, deze zomer kun je evalueren en bekijken of er toch nog een aankoop nodig is.

22-01-2025 08:25

Ajax4glory +3271

Na een paar knullige fouten en het nodige puntverlies er achter komen dat hij geen rechtsback is. Weer 3,1 miljoen euro over de balk gegooid. Lekker man

22-01-2025 08:58

Ajax27 +19263

Je hebt Gaaei, we doen net alsof hij helemaal niets kan. Ik denk niet dat ie veel beter/slechter is dan Rensch met alle respect. Hij mag fijn de komende maanden concurreren met Regeer. Zo hebben we tot het einde van het seizoen iig 2 opties op rechtsback.

Daarnaast hebben we de talentvolle Alders (19 jaar). Hij klopt harder en harder op de deur. Dat weet Ajax ook. Ik denk dat hij, mits hij zo doorgaat in de zomer vol voor z'n kans in het eerste mag gaan.

Kijk je kunt nu vol voor een sterke rechtsback gaan en die een 5-jarig contract aanbieden... maar dan blokkeer je zo'n Alders. Regeer zal geen wereldsalaris hebben, is een mooie backup op meerdere posities. En als ie daadwerkelijk als back een paar keren de kans krijgt en verzaakt... dan kun je nog altijd Alders doorschuiven.

Feit is dat Ajax opties wil hebben voor de trainer. Die heeft hij nu.

22-01-2025 10:58

ajax4perez +9620

Prima optie! Hoop op een ontwikkeling zoals bij Baas

22-01-2025 08:29

Ajax4glory +3271

Heel fijn is er toch nog iemand blij

22-01-2025 08:56

Rockanje23 +37214

We halen dus weer een middenvelder, maar een linksbuiten, rechtsbuiten en rechtsback zit er natuurlijk niet in. Niet dat we ze nodig hebben, maar het was toch wel leuk geweest.

22-01-2025 07:22

JohnDylan +23220

Vorig seizoen speelde Regeer als linksback. Was hij toen een linksback? Regeer heeft bij Jong Ajax by far zijn beste wedstrijden gespeeld als rechtsback en bij FC Twente zijn beste wedstrijden als linksback.

22-01-2025 10:51

Rockanje23 +37214

Het niveau in Jong Ajax biedt geen enkele zekerheid op succes in Ajax 1. En als back tegen Salzburg speelde Regeer dramatisch en kreeg ook nog rood volgens mij.

22-01-2025 11:28

JohnDylan +23220

En als back tegen Union speelde hij als een van de weinige FC Twente spelers juist een goede wedstrijd (dat waren zijn enige twee basisplaatsen als rechtsback dit seizoen). Waarom zou je hem beoordelen op één wedstrijd waarin hij constant in z’n eentje tegen twee directe tegenstanders kwam te staan. Ken je veel backs die dan toch nog goede wedstrijden spelen? Ik niet!

22-01-2025 11:29

Marko9 +901

Wat een kut aankoop

22-01-2025 07:05

chriseverhard +3646

Dat dachten ze van jou ook steun de club met hun beslissing

22-01-2025 07:19

Marko9 +901

Steun ze lekker zelf. 13 in dozijn voetballer.. Wanbeleid van die clown van een Kroes. Pantelic was jaren daarvoor de man bij Hertha zat jij vast nog in de spreekwoordelijke ajax luiers zullen we maar zeggen

22-01-2025 07:42

chriseverhard +3646

Ik ben 45 dus toetoep moeloet

22-01-2025 08:16

Ajax4glory +3271

Ik steun ook mijn club door dik en dun, maar mag je geen kritiek hebben op beslissingen van een incompetente technisch directeur. Praatjes heeft hij wel maar vooralsnog zijn zijn transferwindows zeer teleurstellend

22-01-2025 09:00

Bassey +8281

De vijf jarige contracten werden door kroes afgeschoten , welnu een 4,5 jarig contract

22-01-2025 07:02

AjaxMadrileen +783

Ja, voor een talent van 21 jaar uit de Ajax-opleiding, die niet buitenproportioneel zal verdienen. In tegenstelling tot jouw vriend Mislintat, die vijfjarige contracten uitdeelde met enorme salarissen.

Ik word zo langzamerhand echt moe van al dat gezeik op Kroes van jullie. Het is echt werkelijk waar nooit goed. Nu anticipeert hij snel op het vertrek van Rensch (omdat een verlenging er niet meer in zat) en dan is er weer gezeik.

Gasten zoals jij maken het gewoon niet meer leuk om op AS te komen. Al die negativiteit hier is echt ongekend. Geef Kroes nou eens de kans en kijk of hij het wel goed oppakt als hij volgende zomer geld te besteden heeft door de CL-inkomsten.

22-01-2025 07:49

CruyffLegacy +58

Eens!!! Kroes moet wat tijd gegund worden!

22-01-2025 07:54

d2theDju +1648

Moet de CL wel eerst gehaald worden. Volgens mij missen we nog wel een aankoopje hier en daar om dat te bewerkstelligen...

22-01-2025 08:00

Ajax4glory +3271

Zucht ik riep toen ook dat van Bommel trainer moest blijven van PSV en dat roep ik nu over Priske. Supporters van andere clubs lachen zich dood om onze TD

22-01-2025 09:02

Bassey +8281

Volgens mij ben jij de negatieve hier pippo! Wat een ongelofelijke aannames maak jij hier.
Het is een constatering zonder waardeoordeel over kroes.
Het was een sarcastisch bedoelde opmerking aangezien hij nog onlangs aangaf niet in langdurige contracten geloofde en niet dit beleid wou voortzetten
Ook heb ik Sven totaal niet in mijn mond genomen.

22-01-2025 12:54

Bassey +8281

Voor duidelijkheid aangezien er dingen beweerd worden die niet zo zijn en er woorden in de mond worden gelegd die ik niet gezegd heb.
Hij moet de tijd Hebben, alleen je moet geen dingen in de media roepen om ze vervolgens zelf weer overboord te gooien.
Doe dat dan niet.

22-01-2025 13:06

AjaxMadrileen +783

Haha sure, nu ben ik ineens negatieveling hierzo… Ik vraag juist om positiviteit van jou en de andere ‘supporters’. Op alles wat er bij Ajax gebeurt, hebben jullie kritiek. En het erge is dat daar steeds meer mensen in meegaan, omdat ze die mening overnemen.

Bekijk het eens van de positieve kant: we staan tweede met nagenoeg dezelfde selectie als vorig jaar. Kan het voetbal beter? Absoluut. Moeten er aankopen bijkomen? Zeker weten. Is er veel financiële ruimte? Nee, dus we moeten creatief zijn. Geen Griek van 8 miljoen dus, maar een ex-Ajacied die het spelletje kent en geen aanpassingsproblemen zal hebben.

Voor mij prima, nu nog Moro (of een andere linksbuiten erbij) en dan kunnen we echt voor die tweede plek gaan. In de zomer, wanneer de CL-inkomsten erbij komen (hopelijk), kan er verder gebouwd worden.

22-01-2025 13:30

HertogH +15938

'wiens komst breed wordt gedragen in de scouting van de Amsterdammers.'

Essentieel.

En gezien de uittocht van middenvelders komende zomer (Klaassen, Tahirovic, Taylor, Branco?) is dit best een logische transfer.

22-01-2025 06:59

Heemskerk❌❌❌ +754

Gelukkig is een positieve reactie !

22-01-2025 07:17

Kuningaz +5376

Welkom Regeer! Verras ons! En nu doorpakken voor een linksbuiten aub en nog 3 spelers slijten. Aan het werk Kroes!

22-01-2025 06:44

Siemjo +7968

Goed dat je hem gehaald hebt met het oog op volgend seizoen. Taylor gaat weg en Klaasen kan het allemaal niet meer belopen

22-01-2025 05:34

JohnDylan +23220

Volgens de website van Ajax is Alders 1,79 meter lang. Ik wist dat ik slecht was in het inschatten van lengtes van spelers op het veld maar ik had minstens vijf centimeter kleiner dan dat ingeschat.

EDIT: Okay, bij Konadu staat er dat hij 1,73 meter lang is. Zo slecht ben ik nou ook weer niet in het inschatten van lengtes!!

22-01-2025 02:09

ajaxfan83 +3585

Zeg je dat tegen vrouwen ook op gegeven moment dat je slecht ben in inschatten van lengtes 😉🤣🤣

22-01-2025 02:46

Tommyshelby +130440

Met een goed middenveld ontlast je je backs een stuk meer, kijk maar naar PSV die met twee KKD backs spelen al het hele seizoen lang.

Neem je middenveld serieus en probeer Hlynsson en Tahirovic te slijten. Branco kun je ook naar Jong Ajax degraderen nu Mannsverk weer terug lijkt te zijn.
Misschien hapt ex-club Toulouse wel toe, aangezien ze volop meedoen voor Europees voetbal.

22-01-2025 01:12

JohnDylan +23220

Ik zou alleen Hlynsson zeker nog niet verkopen. Hij heeft volgens mij net voldoende laten zien om geduldig met zijn ontwikkeling om te gaan. Ik zou hem voor 1.5 seizoen verhuren aan een club als Willem II. Wanneer ik Meerveld daar weg heb gehaald, haha.

Doordat het vorig seizoen zo slecht ging kwam Hlynsson lang voordat hij daar klaar voor is in het eerste te spelen en werd het verwachtingspatroon direct een stuk groter. Ik denk dat Hlynsson vorig en dit seizoen gewoon nog in Jong Ajax had moeten spelen en pas na een verhuurperiode naar het eerste had moeten doorstromen.

22-01-2025 01:49

PD119 +118

@ Dylan Ik zou Hlynsson in een zelfde constructie als Regeer naar een eredivisie club laten gaan en dus verkopen met een terugkoop clausule bij Ajax. Voor de club waar hij naar gaat ontstaat een verdien model. Hierdoor ontstaat een urgentie om hem te ontwikkelen en hem te laten spelen. 5 miljoen is voor de meeste clubs in de eredivisie veel geld.

22-01-2025 07:54

gi0vanni +7381

Boomen kon deze zomer weg maar wou zelf niet en dan kun je die niet verkopen.

22-01-2025 04:35

debetweter +10152

Ik dat Hlysson vrij makkelijk te verkopen moet zijn. Net genoeg is net niet goed genoeg

22-01-2025 07:34

gi0vanni +7381

Ajax heeft Tahirovic hoger op de lijst staan. Er lopen 3 contracten af en Unuvar en Rench zijn vertrokken. Maar er komen nog 3 spelers terug van verhuur. Te veel selectie spelers en een te hoog salarishuis. Voor meer mogelijkheden is CL voetbal vitaal.

22-01-2025 09:26

Harrier Du Bois +39179

Welkom terug Regeer, ik ben benieuwd naar zijn komende ontwikkeling. Zeker meer een middenvelder dan een back, daar zal hij denk ik in het nieuwe seizoen staan. Volgende transferwindow, na hopelijk behalen CL, zoeken naar een echte rechtsback.

22-01-2025 01:08

Bky +57116

Jaaa Ajax DNA, was een tijdje terug heul belangrijk volgens media dus goeie aankoop.

22-01-2025 01:06

Opperhoofd +12772

Dikke prima, kijk maar naar FJ en Baas.

22-01-2025 06:15

behangdelul +32951

Mag toch aannemen dat Twente niet moeilijk gaat doen na Unuvar.

22-01-2025 00:47

LOCAmpos +10511

We hadden een koopoptie dus Twente had weinig te zeggen

22-01-2025 00:50

xerr +2518

We hebben een terugkoop optie denk ik voor kopen tegen een afgesproken transfersom wat ik contract staat. Denk niet dat betekend dat we ten alle tijden een transfer kan forceren.

22-01-2025 01:28

LOCAmpos +10511

Een terugoptie voor een afgesproken transferbedrag? No shit sherlock.. Als je die optie licht heeft twente niks te zeggen. Dus inderdaad dat is tegen het afgesproken transferbedrag.

22-01-2025 10:47

cabenb +1604

Welkom thuis Youri!

⭐️⭐️⭐️

22-01-2025 00:31

AjaxNr1 +1685

Als dit de nieuwe norm wordt voor Ajax. Niks ten nadele van die jongen. Maar bij Twente is hij afgetest als back en wij halen hem als back. Als dit netwerk is van Kroes , Zie ik het somber in. De linksbuiten wordt zeker Dani de Wit alsjeblieft zeg. Hebben we überhaupt nog een Scouting s apparaat

22-01-2025 00:20

ajaxfm +2144

welkom regeer! youri en youri achterin. beide zijn talentvolle verdedigers die een beetje hetzelfde traject gevolgd hebben: baas bij nec, regeer bij twente. lijken me beide ook intilligente jongens met veel voetbalverstand. ik ben tevreden met regeer, al denk ik dat dit vooral een lange termijn-aankoop is. volgend jaar kan hij op het middenveld gaan spelen, maar mag nu de strijd aangaan met Gaaei.

22-01-2025 00:10

BulletProof +394

Welkom terug vriend. Maak ons trots.

22-01-2025 00:10

KingOfTheMatch +7088

Met de letterlijke namen als Regeer en Baas achterin zouden we verdedigend toch wel moeten heersen!

22-01-2025 00:08

Sjaakie +5827

Nog even 'zeuren', nu kan het nog: het had natuurlijk veel beter geweest als ze Rensch naar Twente o.i.d. (zonder terugkoopgarantie 😉) hadden laten vertrekken. Ik zag Regeer tóen al meer zitten, hoewel het net als Rensch en Gaaei ook geen echte verdediger is. Ben heel benieuwd naar de ontwikkeling van Alders.

21-01-2025 23:56

mtrules +620

Maar Rensch is toch een prima rechtsback gebleken, die goed past(e) in het systeem van Farioli?! Had bij een langdurig contract natuurlijk een veel hogere transfersom opgeleverd, maar het zij zo...

21-01-2025 23:58

AmsterdamsTrots +2019

Dan had geen club hem gekocht. Hij vertrekt nu alleen maar omdat die nog maar een half jaar contract heeft en maar 6m kost.

22-01-2025 00:01

Sjaakie +5827

Ik zie dat anders. Rensch is middelmaat en verdedigend zelfs ónder de maat. Onder Farioli kon hij zich minder verstoppen, maar we gaan hem echt niet missen.

22-01-2025 00:35

YRGI +32996

Rensch is een prima speler. Misschien geen topper (nog), maar ook geen middelmaat.

22-01-2025 02:36

GeleenAjax +1670

Zeker is Rensch wél middelmaat...! Elke wedstrijd wel een fout, man laten lopen, achteruit lopen, dromen op het veld.

22-01-2025 08:01

mtrules +620

Grappig hoe we één speler al anders zien hier. Ik vond hem altijd middelmaat maar dit seizoen zeker niet.

22-01-2025 08:45

JohnDylan +23220

Zowel qua verlengen van contracten als transfernieuws een relatief stille januari.

21-01-2025 23:52

mtrules +620

Wees er blij om. Teveel wisselingen is kut. Verlengen van talenten is natuurlijk wel belangrijk.

22-01-2025 00:04

BulletProof +394

Eens. Moeten zeker blijven kijken naar de aflopende contracten van de nieuwe aanwas

22-01-2025 00:11

JohnDylan +23220

Zolang er spelers als Vd Boomen, Tahirovic, Wijndal en Akpom bij Ajax rondlopen hoop ik niet op een stille januari qua trasfernieuws.

22-01-2025 00:12

Alexander40 +6114

is it just me of is het inderdaad belachelijk dat we nog steeds geen linksvoor hebben gehaald? Of hadden we alleen een plan A....!? Waarom er niet gewoon begin januari 1 gehaald dan zou die nu al opgetraind en. geintegrreerd zijn. Ik verwacht inmiddels niets meer, anders dan wellicht een geblesseerde Mora waar we over 10 weken pas wat aan hebben want voor die tijd is hij niet wedstrijdfit. Ik blijf nog wel hopen tegen beter weten in.

21-01-2025 23:48

wijzijndebeste123 +166594

Ik had toch wel verwacht dat Tahirovic zou vertrekken. Die was zelfs van zaakwaarnemer gewisseld. Niks hoor je erover.

21-01-2025 23:46

JohnDylan +23220

Ik vind Tahirovic een talentvolle speler maar (net als de meeste aankopen van Mislintat) eentje die niet goed bij Ajax past. Daarbij denk ik dat hij beter tot zijn recht komt in een rol als schaduwspits. In en rondom de zestien maakte hij op mij een betere indruk dan voor zijn eigen verdediging. Wat niet eens zo vreemd is aangezien hij als spits is opgeleid.

21-01-2025 23:48

MaxPower +2720

Na zijn hersenschudding hoor je inderdaad niks meer over hem, zat ook niet meer bij de selectie dacht ik sindsdien. Best mysterieus. Als hij nog steeds last heeft van die hersenschudding dan is het toch wel ernstig

21-01-2025 23:52

myway25 +2458

Ik ben bang daf hij de enige transfer is.

21-01-2025 23:43

wijzijndebeste123 +166594

Zou n absolute schande zijn. Ik denk dat Moro nog komt. En dat is t.

21-01-2025 23:44

Danielson +50645

Ik denk het niet.

22-01-2025 00:02

Been +12585

Welkom terug strijder!

21-01-2025 23:42

Gaza +4434

Middenveld met Taylor, Hendo en Regeer. Toch weer wat meer voetbal!

21-01-2025 23:40

Goudhaantje89 +5458

Tresor op 10 !!

21-01-2025 23:40

AINIESTA +45751

Taylor
Fitz-Regeer

22-01-2025 00:19

#WZAWZDB +2574

Mensen doen hier of rensch een superster was. Ben ik de enige wie zich altijd zat te ergeren aan Rensch? Vond t helemaal niks. Ik denk dat Regeer het beter kan.
Veel meer pit heeft dan onze slaapkop Rensch.

21-01-2025 23:33

De-King +20592

Ik denk dat je Rensch onderschat zeker dit seizoen.

21-01-2025 23:40

#WZAWZDB +2574

Ik denk van niet. Ik weet wat ik zie. Zie elke wedstrijd van Ajax. Gaan we niet zoveel aan missen. Ben blij dat die weggaat. Veelste lang mogen aanploeteren in Ajax 1.

22-01-2025 00:09

De-King +20592

Dat hij te vervangen is, is een ander verhaal. Rensch heeft twee goede seizoenen gehad. ZIjn debuutseizoen in de Champions League toen tikte hij een heel hoog niveau aan en dit seizoen heeft hij goed gedraaid.

Daar tussendoor is hij meegegaan in de malaise. Ik kan niet ontkennen dat Rensch zijn slaapmomenten heeft gehad en wat meer pit kan gebruiken, maar hoe jij hem hier wegzet gaat mij te ver.

Rensch gaat nog een mooie toekomst tegemoet.

22-01-2025 00:22

Cello +52996 moderator

@De-King

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden achter het feit dat AS Roma hem haalt als, zo mag ik aannemen, verdediger. Ik bedoel maar..... Italianen zijn doorgaans meesters in het verdedigen en hebben ook flink wat toppers gehad op dat gebied. Als er wel iets is dus, waar ze veel van afweten dan zou dat toch verdedigen moeten zijn en wat voor kwaliteiten je daarbij nodig hebt. Nu is het juist het verdedigende aspect in Rensch zijn spel dat bij de meesten onder ons kritiek op levert. Dat kan die Italianen toch ook niet ontgaan zijn als ze hem scouten. En toch nemen ze hem. Denken ze oprecht dat ze er een goede verdediger van kunnen maken?. Wat zal het zijn dat ze tot deze transfer hebben gebracht. Ik ben echt wel nieuwsgierig er naar eerlijk gezegd. Weet iemand meer?.

22-01-2025 00:56

De-King +20592

Ik denk onder andere omdat Nederlanders het over het algemeen het erg goed doen in Italië. Ik denk ook dat ze veel waarde hechten aan voetballende kwaliteiten van Rensch en ik geloof ook wel dat die Italianen er wel wat pit inkrijgen.

Rensch is denk ik het type speler wat erg meegaat in het niveau wat er om hem heen staat en of hij te maken heeft met een fatsoenlijke coach. Ik herinner mij een Rensch die een ongekend niveau in de Champions League aantikte toen Nous geblesseerd raakte.

Volgens mij heeft Roma Rensch al veel langer op de korrel, maar daar zou ik mij in kunnen vergissen. Ik denk dat Roma van Rensch goed inschat dat is ook een teken van goed scouten.

Daarbij is dit ook transfer waar Roma nooit verlies op hoeft te draaien. Aanvoerder Jong Nederland die ook bij het Nederlands elftal laatst zijn minuten heeft mogen maken.

Genoeg redenen om een speler als Rensch te kopen denk ik voor een klein bedrag.

22-01-2025 01:23

Sulejmani15 +879

Helemaal eens! Rensch is een slapzak. Als een juffrouw vaak aan de kant gezet. Regeer kan dat idd beter als ligt zijn krijgt op termijn meer als nummer 6/8 denk ik. Alders zou ik zeker deze zomer een kans geven op rechtsback. Die jongen heeft alles voor een ajaxback

21-01-2025 23:42

Been +12585

Technisch is Rensch gewoon een hele goede speler. Is helaas nooit zo beslissend geworden (aanvallend) als Nous. Verdedigend missen we er weinig aan inderdaad.

21-01-2025 23:43

pookie020 +3906

Waarom niet gewoon die rechtsback van Twente? Jonge vent, presteert goed.. regeer is een goede speler maar geen back..

21-01-2025 23:32

Cello +52996 moderator

@pookie020

Misschien omdat Twente kan vragen wat het wil voor hem itt iemand als Regeer, waar je door die clausule 4 a 5 mio betaalt.
Vraag jezelf eens af, wat mogelijk het plan achter Regeer kan zijn. Velen denken dat ie tot de zomer de vervanger van Rensch op de backpositie kan zijn om daarna in de zomer doorgeschoven te worden naar het middenveld.
Dat is een verhaal wat je niet alleen aan Regeer kunt verkopen (want die wilt het liefst op het middenveld), maar ook aan bijvoorbeeld een aankomend talent als Alders. Haal je namelijk nu een vaste rechtsback voor de komende jaren dan is dat een verkeerd signaal naar het talent wat er aankomt. Nu biedt je in zekere zin een echte kans voor iemand als Alders vanaf komende zomer, misschien reeds nu al in de roulatie de rest van de huidige competitie.
Er kan gewoon echt een idee achter zitten.

22-01-2025 00:16

Ajax34 +4129

Na afgelopen 2 jaar, zit bij Ajax toch wel poep in de broek wat betreft de transfers. (logisch)
Maar angst is altijd een slechte raadgever. Je haalt nu een speler waar de trainer niet van overtuigd is.
Ik had toch wat meer branie en bluf verwacht. Zeker als je maar 1 punt achter de koploper staat moet je vol voor het kampioenschap gaan. Als het dan de toch de 2de plek word, dan kan je tenminste zeggen dat je er alles aan hebt gedaan om voor het kampioenschap te gaan. Of zal een creatieve jeugdspeler ons nog gaan verrassen mits deze word opgesteld,

21-01-2025 23:31

Cello +52996 moderator

@Ajax34

Een speler waarvan de trainer niet overtuigd is, zeg je. Maar dan lees je, okay het is in de TG, dat Regeer niet zijn eerste keus was (dat zou die Griek zijn), maar dat verder Farioli dik tevreden is met de komst van Regeer. Dat leg ik toch anders uit dan dat de trainer niet overtuigd is.

Verder lazen we eerder vandaag dat Willaert van ESPN wist te melden dat de komst van Regeer helemaal niet breed werd gedragen binnen Ajax en lezen we nu dat dat wel verder het geval zou zijn tot aan de scouting aan toe was men vóór de komst van Regeer. Dus ja....het kan verkeren.

21-01-2025 23:40

Diemenaar +289

Veel media hebben geen ingangen meer bij Ajax en gokken dus maar wat… 100% zeker dat Regeer uitgebreid besproken is door allerlei technische mensen (inclusief Farioli).

22-01-2025 00:12

4EVERAJAX +8448

Welkom Regeer!! Proost op een mooie periode voor je.

21-01-2025 23:30

Hunkelaars +3392

Brobbey naar Marseille voor 25 miljoen?
Als het nodig is wil ik wel rijden hoor, en hoef er niets voor te hebben.

21-01-2025 23:26

wijzijndebeste123 +166594

Is er een meer recente update geweest?

21-01-2025 23:29

Danielson +50645

Nee dit is de meest recente

21-01-2025 23:30

Gaza +4434

Ik rij mee. Mag je mij daar ook afzetten.

21-01-2025 23:42

Marcw1972 +16905

Veel plezier daar, Gaza. In die stad wil je nog niet dood gevonden worden.

22-01-2025 08:37

GNBL +90640 moderator

Was dit in het tijdperk van Ten Hag gebeurd, waar het geld tegen de plinten klotste, dan had ik gezegd: top, daar kan je geen buil aan vallen. Tegenwoordig moet elk dubbeltje worden omgedraaid, en dan had ik dit geld toch anders besteed. Het is €5 miljoen voor een breedteaankoop. Rechtsback had ik sowieso wel aangedurfd met Gaaei en Alders het resterende halfjaar, en op het middenveld is er nu ook geen behoefte aan het type speler Regeer. Dan vind ik €5 miljoen wel heel veel geld, zeker in de wetenschap dat er posities zijn waar de noodzaak voor versterkingen veel groter is

21-01-2025 23:25

Dit is mijn club +10468

Wij zijn waarschijnlijk wel koploper als het gaat om het terug kopen van zelf opgeleide spelers.

21-01-2025 23:21

Danielson +50645

Lijstje:
Brobbey, Rijkhoff, Regeer, R. de Boer, H. Groot.
Noemt u maar.

21-01-2025 23:23

Wouter1989 +2255

Lindgren?

21-01-2025 23:33

Danielson +50645

Davids, Daley Blind

22-01-2025 00:03

AFCACruijff14 +163228

Klaassen in zijn Bremen tijdperk. Na Inter kwam hij gratis.

22-01-2025 00:08

Wouter1989 +2255

Kenneth Perez

22-01-2025 00:23

Danielson +50645

Niet zelf opgeleid

22-01-2025 00:38

Marcw1972 +16905

Frank Verlaat.

22-01-2025 08:38

Marcw1972 +16905

Ronald de Boer is toch niet teruggekocht? Die was toch verhuurd aan Twente of heb ik het mis?

22-01-2025 08:39

Marcw1972 +16905

Evander Sno

22-01-2025 08:41

Marcw1972 +16905

Aron Winter. Derk Boerrigter

22-01-2025 08:42

Marcw1972 +16905

En last but not least: Bergwijn

22-01-2025 08:48

MichelBoerebach +29435

Dat denk ik ook. En dan het liefst voor heel veel meer geld dan dat we ze indertijd verkocht hebben.

21-01-2025 23:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.