[Update II] 'Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente; transfer naar Ajax in afrondende fase'

door Bart Veenstra 2034

Bron De Telegraaf, Algemeen Dagblad, Tubantia

[Update II] 'Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente; transfer naar Ajax in afrondende fase'

door Bart Veenstra 2034

Bron De Telegraaf, Algemeen Dagblad, Tubantia

Laatst geüpdatet

Ajax zet in op de komst van Youri Regeer als vervanger van Devyne Rensch, zo schrijft De Telegraaf. Eerder gold Georgios Vagiannidis nog als eerste optie, maar hij blijkt ietwat te duur voor de Amsterdammers. De recordkampioen van Nederland is in gesprek met het management van Regeer om overeenstemming te bereiken over zijn persoonlijke eisen.

De transfercarrousel begon allemaal met de interesse van AS Roma in Rensch. De rechtsback zou na het huidige seizoen uit zijn contract lopen bij Ajax en dus bevindt de club zich in de laatste transferperiode waarin er aan het jeugdproduct verdiend kan worden. Hoewel er al snel een mondeling akkoord was tussen Rensch en AS Roma, namen de onderhandelingen tussen de clubs nog enige tijd in beslag.

Maandagmiddag werd er een akkoord bereikt over een transferbedrag van zes miljoen euro inclusief bonussen. Op dinsdag staat de medische keuring van de Ajacied in Rome op de planning, waarna hij een contract tot medio 2029 kan tekenen in Italië en zich speler van AS Roma kan noemen.

Opvolging Rensch

Terwijl de uitgaande transfer besproken werd, schakelde Ajax meteen door om een vervanger binnen te halen. Aanvankelijk was Vagiannidis de eerste optie om de vrij te komen vacature op te vullen. De Griek lijkt echter een te dure optie, zo wordt geschreven. Ajax zou een transfersom van acht miljoen euro moeten betalen voor de vleugelverdediger, terwijl hij bij Panathinaikos ook al een miljoen euro per jaar aan salaris verdient.

Van Vagiannidis naar Regeer

Zodoende heeft Ajax besloten (voorlopig) door te schakelen naar de tweede optie, die luistert naar de naam Regeer. Wegens een clausule in het contract van de FC Twente-speler kan Ajax hem voor vijf miljoen euro overnemen, waardoor enkel de persoonlijke eisen van Regeer besproken dienen te worden. Op dit moment zijn Ajax en het management van de rechtsback annex middenvelder in gesprek over het contract tot medio 2029 dat Regeer kan tekenen in Amsterdam.

'Hoewel de FC Twente-speler nu dus de beste papieren heeft om de plek van Rensch in te nemen, kan Vagiannidis weer in beeld komen als de gesprekken met Regeer spaak lopen', zo wordt verder gemeld. 'Ajax wil ten koste van alles een Kamaldeen Sulemana-scenario voorkomen. De club verkocht afgelopen zomer Steven Bergwijn, maar slaagde er niet meer in een vervanger voor de linksbuiten aan te trekken. Daarom schaakt de club na het vertrek van Rensch op meerdere borden.'

Transferopties Ajax

Daarbij zijn Regeer en Vagiannidis overigens niet de enige rechtsbacks die Ajax in de gaten houdt. Saël Kumbedi (Olympique Lyon) en Mattia Mannini (AS Roma) zouden ook in beeld zijn (geweest). In de zomer vervolgens, zouden de Amsterdammers zich richten op de diensten van Joël Veltman en Kenny Tete, spelers van Brighton & Hove Albion en Fulham.

Update - 18.25 uur (20 januari) - 'Ajax kan Regeer voor minder dan genoemde vijf miljoen euro overnemen van FC Twente'

De terugkoopclausule voor Ajax in het contract van Youri Regeer bedraagt geen vijf, maar vier miljoen euro, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Daarbij valt te lezen dat de Amsterdammers de oud-speler van de club maandag nog los hopen te weken bij FC Twente. De deal kan in een rap tempo vlotgetrokken worden, omdat Ajax een terugkoopclausule heeft die het kan lichten en er daardoor niet onderhandeld hoeft te worden met de club uit Enschede. Enkel de persoonlijke eisen hoeven te worden besproken en daarover zijn club en speler op dit moment in gesprek.

Tekst gaat verder onder het bericht op X.

Omdat Rensch op weg is naar AS Roma, komt Regeer in principe in aanmerking voor speeltijd op de rechtsbackpositie. De rechtspoot is echter multifunctioneel inzetbaar en daarvan is men ook bij Ajax op de hoogte. 'Ajax had Regeer al op de korrel als versterking voor het middenveld komende zomer. Daarvan was Twente reeds op de hoogte gebracht. Als Ajax Regeer weet in te lijven, zal hij de komende maanden eerst als vleugelverdediger fungeren.'

Update II - 14.35 uur (21 januari 2025) - 'Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente; transfer naar Ajax in afrondende fase'

Youri Regeer traint al niet meer mee bij FC Twente, zo meldt Tubantia dinsdagmiddag. De 21-jarige middenvelder ontbreekt vanwege 'transferperikelen', zo wordt geschreven. Regeer doet donderdag dan ook niet mee met FC Twente tegen Malmö FF in de Europa League.

Geschreven wordt dat Regeer in Amsterdam is om de laatste plooien glad te strijken in de onderhandelingen met Ajax. Naar verluidt tekent hij een meerjarig contract bij Ajax. 'FC Twente nam Regeer vorig jaar over voor ongeveer 1 miljoen euro. Ajax bedong daarbij een terugkoopgarantie van ongeveer 4.5 miljoen euro. De deadline om dat te verzilveren in de winter loopt vandaag af', schrijft het medium.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ibuprobrimovic +4621

Oke, en nu nog even een belletje plegen naar Barcelona om Ansu Fati te huren met optie tot koop. Indien die Schjeldrup van Benfica daadwerkelijk onhaalbaar is. Beetje actie graag.

21-01-2025 23:17

AFCAvak410 +1468

Dat zou ook geen gekke optie zijn zeg, maar lijkt me salaristechnisch gezien niet haalbaar toch

21-01-2025 23:19

Berghuis +14473

Salaris gezien totaal onmogelijk. Die gozer verdiend rond de 12 miljoen daar.. Dan zou je hem een prestatie clausule moeten bieden. Maar dan gaat die nog geen genoegen nemen met minder dan 5 m/pj. Ik zou zelf voor een creatieve buitenspeler uit zuid-amerika gaan. Die zijn er zat en ook genoeg die tegen een degelijke prijs op te pikken zijn.

22-01-2025 17:43

Aad.V33 +115

Is alvast gekocht al vervanger van Taylor!!

21-01-2025 23:13

leonajax1992 +69

ajax is van het zwakste seizoen in de historie naar nu een 2e plek 1 punt achter psv. Kroes is verantwoordelijk voor het aanstellen van Farioli een italiaan die niemand voor dit seizoen kende en zonder bijna een cent uit te geven heeft hij met Traore, Klaassen, Rugani etc toch de selectie weten te versterken. Dus eigenlijk zonder geld uit te geven heeft hij Ajax al omhoog gebracht. Waarom is iedereen toch zo negatief over Kroes? heimwee naar Mislintat of huntelaar/hamstra die meer dan 100 miljoen aan troep hebben gekocht waardoor we nu in deze situatie zitten?

21-01-2025 23:11

wijzijndebeste123 +166878

Farioli was wel degelijk bekend. Stond internationaal te boek als een toptalent. Ik noemde hem bijvoorbeeld toen Schip werd aangesteld al. Daarbij heeft Beuker voor Farioli gepusht en was hij slechts 4e keuze van Kroes die zelfs Farioli wilde mislopen om op Ten Hag te kunnen wachten.

21-01-2025 23:25

Jarikoning +7482

Niet slechter dan Rensch maar je hoopt dat de lat hoger gaat

21-01-2025 22:31

Ajax4glory +3271

De lat wordt juist steeds lager gezet

21-01-2025 22:48

Boegroe +5917

Komt er nog een linksbuiten en creatieve middenvelder?? Want met Regeer hebben we nog een middenvelder die niet echt creatief is.

21-01-2025 21:43

MarcelvTol1971 +15582

Mag Regeer gewoon europees spelen, is al uitgekomen voor FC Twente ? Of geldt dat niet meer

21-01-2025 21:43

woutpeters08 +3048

Dat farioli hem niet wil is onzin, volgens Tim van Duijn.

21-01-2025 21:36

LennartB +2940

En waar is de linksbuiten?

21-01-2025 21:34

emieltjuhh +18178

Is er nog geld over of met de pet langs?

21-01-2025 21:33

TeringHenkie +28842

Nou… Kroes kan op vakantie nu. De buit is binnen!

21-01-2025 21:32

Johnny1900 +22

Georgios Vagiannidis van Panathinaikos was ook in beeld om de naar AS Roma vertrekkende Devyne Rensch, maar is vooralsnog een te dure optie gebleken. De voorkeur van Francesco Farioli ging aanvankelijk uit naar de Griek, maar de Italiaan is ook dik tevreden met de komst van Regeer, wiens komst breed wordt gedragen in de scouting van de Amsterdammers.

21-01-2025 21:32

Ajax1998 +3342

NIEUWS:
✅ doorbraak in onderhandelingen tussen #Ajax en Youri #Regeer.
🗣️ akkoord op hoofdlijnen over contract tot medio 2029.
✍️ maandag terugkoopoptie van 5 miljoen euro gelicht.
😊 #Farioli tevreden

@mike Verweij

21-01-2025 21:30

GiannisAntetokounmpo +8440

Storm in een glas water dus allemaal..

Christian Willaert blijkt opnieuw een waardeloze journalist.

21-01-2025 21:29

JohnDylan +23244

Wie was de journalist die schreef dat spelers van Ajax niet op een training waren komen opdagen en er vlak daarna foto's van de training met daar de spelers op vrij werden gegeven? Was dat ook Christian Willaert?

21-01-2025 21:31

AFCAvak410 +1468

Klopt, rare kwast

21-01-2025 21:32

EinSteijn +4854

Contract tot 2029 lees ik net. "De voorkeur van Francesco Farioli ging aanvankelijk uit naar de Griek, maar de Italiaan is ook dik tevreden met de komst van Regeer, wiens komst breed wordt gedragen in de scouting van de Amsterdammers."

21-01-2025 21:27

Breuk +25572

Als vandaag de deadline is mag Kroes wel opschieten.

21-01-2025 21:24

d2theDju +1664

Trots op Kroes. Wist niet dat ie het in zich had. Zo’n ingewikkelde transfer toch maar even netjes afgehandeld.

21-01-2025 21:17

fluwelenlinker +12040

Kyriani Sabbe weeral in de basis bij Club Brugge. Zij die deze naam lieten vallen als eventuele optie voor de rechtsback kunnen die gedachte alweer laten varen...

21-01-2025 21:17

BBAFCA +9785

Ik ben gewoon blij met Regeer. Goede voetballer en jongen van de club en kan op 2 posities spelen.

21-01-2025 21:14

Ajax4glory +3271

Waarom moest hij toen weg? Hij was NIET goed genoeg, nu wel? Ik waag het te betwijfelen. Wat is die Kroes een prutser .... wat een onkunde

21-01-2025 21:42

BBAFCA +9785

Omdat hij zich heel goed ontwikkelt heeft bij Twente en op dat moment jeugdspelers geen kansen kregen in Ajax 1

21-01-2025 22:36

ajaxamsterdamajax +665

Kroesoe heeft geen geld in de kloesoe, dus dan haal t ie maar regeer, meer kan niet meer.

21-01-2025 21:11

Brooklyn +4161

Regeer in de voetsporen van Mazraoui, dat is wat ik hoop.

21-01-2025 21:06

ajaxamsterdamajax +665

Dat hopen we allemaal mee

21-01-2025 21:09

TheRiviera +5516

Dat is niet wat Regeer zelf hoopt. Waar Mazraoui een echte rechtsback was is Regeer een middenvelder die toevallig ook rechtsback kan. Het is niet zijn favorite positie en ik gok dat Regeer ook wel heeft geëist dat hij volgend seizoen een kans op het middenveld krijgt.

21-01-2025 21:13

JohnDylan +23244

Hoezo was Mazraoui een echte rechtsback en Regeer niet? Mazraoui werd in de jeugd als middenvelder gezien die ook wel als rechtsback kon spelen en ook daar werd gebruikt omdat het middenveld overvol was (met onder andere met Nouri en Vd Beek). Bij Jong Ajax werd Mazraoui nauwelijks als rechtsback gebruikt (hij speelde 12 van zijn 56 wedstrijden als Jong Ajacied op rechtsback). Regeer speelde bij Jong Ajax meer wedstrijden als rechtsback dan Mazraoui (namelijk 27). In de laatste twee seizoenen van Regeer als Jong Ajacied speelde hij 26 van de 51 wedstrijden als rechtsback.

21-01-2025 21:16

TheRiviera +5516

Dat is niet relevant. Waar het om gaat is dat Mazraoui geen probleem had met het spelen van rechtsback en het feit dat hij dit bij elke club doet sinds Ajax laat zien dat het ook zijn favorite positie is. Dit is niet het geval bij Regeer. Hij speelt bij Twente op het middenveld en dat is ook waar hij wilt spelen.

Dus hopen op een gevalletje Mazraoui zit er niet in.

21-01-2025 21:29

NouridolbergNeres34 +1939

Ik vind dit echt een bord op schoot transfer het is een speler die in dit huidige niveau wel meekan, maar als je echt stappen wilt zetten en wilt groeien naar een hoger niveau dan heb je toch echt betere spelers nodig.

Geeft nu weer 4/5 mil uit aan een speler die je nog geen paar jaar geleden zelf onder contract had staan, en dat terwijl er geen geld is voor transfers. Dit is ook geen creatieve middenvelder, die hebben harder nodig. Valt me tegen.

21-01-2025 20:57

JohnDylan +23244

Ik ben voorstander van de komst van Regeer maar ik ben het geheel met je eens dat we een creatieve middenvelder nodig hebben. Ik veslikte me bijna toen ik Kroes hoorde zeggen dat we met Berghuis die rol voldoende hebben bezet.

21-01-2025 21:01

NouridolbergNeres34 +1939

Berghuis loopt nu al met een rollator over het veld, volgend jaar heeft hij een scootmobiel nodig. Kroes ziet ze vliegen.

22-01-2025 21:57

Broodjeaap020 +6543

Rensch is nu echt definitief, Tijd om regeer dan echt binnen te halen.

21-01-2025 20:37

Danielson +50667

Rensch moet nog medisch gekeurd worden.

21-01-2025 20:51

Broodjeaap020 +6543

Hij is al definitief. Maar de medische keuring zal geen dagen duren hoor, ik deno een daggie ofzo

21-01-2025 20:53

AFCACruijff14 +163330

Kijk, ons middenveld kan ook wel een impuls gebruiken dus ik denk dat Regeer gewoon veel gaat spelen op twee posities. Gaaei en hij wisselen rechtsback af en daarna schuiven we hem door naar het middenveld.

Maar het wordt nu wel tijd om een linksbuiten te halen, over 1,5 week is de Klassieker er al.

21-01-2025 20:35

GNBL +90773 moderator

Ons middenveld kan wel een impuls gebruiken, eens.
Is Regeer de juiste impuls? Oneens.

Had je beter Meerveld kunnen halen, vind ik.
Ja, Regeer kan rechtsback spelen, maar ik heb liever spelers die uitblinken op één positie dan spelers die op meerdere posities kunnen spelen, maar nergens in uitblinken. Dat is ook niet des Ajax.

21-01-2025 20:40

Litti100 +321

Ronald de Boer deed het toch aardig als multi functionele speler

21-01-2025 20:49

Danielson +50667

Baas ook.

21-01-2025 20:51

JohnDylan +23244

"Ja, Regeer kan rechtsback spelen, maar ik heb liever spelers die uitblinken op één positie dan spelers die op meerdere posities kunnen spelen, maar nergens in uitblinken. Dat is ook niet des Ajax."

Wat?! Spelers die op meerdere posities kunnen spelen zijn nou juist zeer des Ajax. Het ideaalbeeld van Totaalvoetbal is dat spelers op zo veel mogelijk posities kunnen spelen zodat er zo veel mogelijk positiewisselingen plaats kunnen vinden om de tegenstander uit positie te trekken. Veel van de grootste Ajacieden te allen tijde waren multifunctionele spelers. Regeer is kwalitatief nog niet goed genoeg om op een positie uit te blinken maar dat heeft niets met zijn multifunctioneliteit te maken. Trouwens geld dat momenteel voor alle Ajacieden.

Trouwens, zo goed als elke inverted back is een multifunctionele speler. Om een goede inverted back te zijn moet iemand ook een goede middenvelder zijn. Als een team Ajax voetbal wil spelen dan zijn inverted backs in het moderne voetbal van groot belang.

21-01-2025 21:03

GNBL +90773 moderator

Dat is ook het hele punt. Multifunctionele spelers zijn niet slecht, maar Ajax heeft nu veel meer aan een speler die uitblinkt als rechtsback of als creatieve middenvelder. Een speler halen die op beide posities net niet goed genoeg is, is niet des Ajax en gaat ons niet verder helpen nu. En dat lijkt nu dus wel letterlijk de gedachtegang te zijn van Kroes voor deze transfer.

21-01-2025 21:11

Cohiba +2338

Eens over Regeer. Maar ineens lees ik overal Meerveld. Ken je die of praat je mee? Zo ja wat is dat voor een speler en heeft hij de potentie?

21-01-2025 21:14

Kreugerrand +914

Rijkaard ook

21-01-2025 21:18

JohnDylan +23244

"Multifunctionele spelers zijn niet slecht, maar Ajax heeft nu veel meer aan een speler die uitblinkt als rechtsback of als creatieve middenvelder."

Ajax heeft volgens mij vooral iets aan iemand die qua type goed bij de speelstijl past. Een uitblinkende wingback heeft niets bij dit Ajax te zoeken. Ajax heeft een inverted back nodig en die rol is op het lijf van Regeer geschreven. In die rol kan hij in de toekomst ook zeker gaan uitblinken maar op dit moment heeft Ajax lang niet genoeg geld om een inverted back te kopen die direct uit zal blinken. Daar zijn namelijk heel veel clubs naar opzoek.

"Eens over Regeer. Maar ineens lees ik overal Meerveld. Ken je die of praat je mee? Zo ja wat is dat voor een speler en heeft hij de potentie?"

Dribbelaar die tijdens het dribbelen een goede pass kan geven of hard op doel kan schieten. Maakte vorig seizoen al indruk in de Eerste Divisie maar speelt dit seizoen nog beter in de Eerste Divisie. Is in zijn lange passes en lobjes efficienter dan Taylor en passeert vaker en efficienter spelers dan Godts. Hij heeft zeker ook nog veel te leren maar lijkt iemand die zich zeer makkelijk aanpast aan een hoger niveau en het type wat beter zal spelen tussen betere spelers. Hij zou dit seizoen ook als concurrent van Godts dienen.

21-01-2025 21:22

NeeI +108438

Het middenveld kan vooral wat creativiteit gebruiken.

21-01-2025 20:40

Professor +11290

Regeer beter dan meerdere middenvelders die nu in de selectie zitten maar is ook weer een speler zonder bijzondere kwaliteiten.

21-01-2025 20:31

Jojaygio +1309

Liever iemand doorschuiven dan een aankoop waarbij je twijfels hebt .Laatste jaren weinig aankopen waarbij je gelijk overtuigd bent of een goed gevoel hebt

21-01-2025 20:30

jowieee +56

Ik weet uiteraard niet hoe het verhaal met Bounida in elkaar steekt maar dat zijn wel de spelers waar we geld in moeten stoppen. En dit zijn uiteindelijk de spelers waar we graag naar kijken. Kunnen we het seizoen niet afmaken met Gaaei en Alders en dit geld stoppen in contract verlenging van Bounida?

21-01-2025 20:25

JohnDylan +23244

Ajax heeft genoeg geld om Bounida vast te leggen. Dat is het probleem niet. De vraag is of het huidige Ajax zo'n hoog salaris voor Bounida WIL betalen (mede gezien het effect dat op de salariseisen van andere talenten heeft), niet of het dat KAN betalen. Ajax lijkt niet meer salarissen van bijna een miljoen voor talenten die nog niet zijn doorgebroken te willen betalen. Dat is ook de reden dat Misehouy is vetrokken.

21-01-2025 20:33

afct +9037

En de vraag is of Bounida wil bijtekenen voor het plan en de club. Of puur voor het geld dus een andere club gaat

21-01-2025 20:35

jowieee +56

Ik snap je reactie. Ben benieuwd of we op deze manier de goede talenten nog kunnen binden.

21-01-2025 20:38

JohnDylan +23244

Volgens mij geld voor de meeste talenten dat het belangrijker is dat ze het gevoel hebben dat er een duidelijke route richting het eerste voor hun vrij is. Natuurlijk kan een groot verschil in salaris een talent op andere gedachten brengen maar het is niet alsof Ajax niet nog steeds zeer behoorlijke salarissen aan talenten kan betalen.

Ik denk dat als Ajax van plan is om Bounida volgend seizoen mee te laten concurreren voor een basisplaats als opvolger van Taylor (en dat hem duidelijk maakt) hij zijn contract zal verlengen.

21-01-2025 20:42

Copier +172

Ik heb de buitenspeler gevonden die we kunnen betalen, Talith Chong, nu Luton Town, voorheen ManU (en een clubje uit Rotterdam). Kan links en rechtsbuiten, lijkt me het gokje waard.

21-01-2025 20:21

ck69 +13221

Heeft me nooit echt kunnen bekoren, die jongen

21-01-2025 21:18

Copier +172

Ook niet voor weinig geld, de laatste 20 minuten? Was een beetje een springveer en, natuurlijk, speelt nu championship, maar je moet toch wat. Kan wel heel verrassende dingen doen. Alles waarvan je denkt: Echt goed, dat kunnen we toch niet betalen.

21-01-2025 23:25

JohnDylan +23244

Het type Regeer lijkt me ideaal om naast het type Bounida op een middenveld te zetten. Net als Taylor komt hij het beste tot zijn recht ter ondersteuning van een creatieve middenvelder. Beide (Taylor en Regeer) hebben zelf niet de creativiteit om veel kansen te creëren maar hebben wel het vermogen om de creatieve speler van de juiste aanvoer te voorzien.

21-01-2025 20:14

WantAmsterdam +116453

Alleen heeft Taylor wel duidelijk meer creativiteit, X factor en aanvallend rendement.
Taylor kan goed als “high impact per touch point of difference player” fungeren, waar Regeer vooral puur een ondersteunde speler is een relatief “low impact per touch” met weinig aanvallende waarde.
Oftewel, Taylor is aanvallende een POD speler die het verschil tussen winst een nederlaag kan maken ook al heeft die weinig balcontacten. Regeer is het tegendeel.

21-01-2025 20:20

JohnDylan +23244

Volgens mij heeft Taylor nauwelijks enige creativiteit. Zijn kans creerende vermogen is dan ook laag. Dit seizoen (by far zijn beste seizoen) geeft hij 1.0 beslissende passes per wedstrijd. Dat is voor iemand met zo'n goede traptechniek véél te weinig (Regeer geeft er bij FC Twente 0.9 per wedstrijd). Ik schrijf nu al jaren dat ik Taylor zou opdragen de bal per wedstrijd minstens 10 keer de zestien in te slingeren met een (ludieke) straf na elke wedstrijd waarin hij daarin faalt. Er zijn elke wedstrijd minstens vijf momenten waarop Taylor de bal de zestien in hoort te slingeren maar dat niet aandurft. Taylor is een onzekere speler, daarom speelt hij ook verstoppertje wanneer het slecht loopt. Dan wil hij de bal niet hebben. In potentie heeft hij een groot kans creërend vermogen maar zijn mentaliteit houdt hem tegen.

21-01-2025 20:23

WantAmsterdam +116453

Het is niet alleen de hoeveelheid van wat je creëert, maar wat je creëert en op welk moment.
Taylor heeft niet voor niks 5 assists in de ED, als ik me niet vergis de meeste van Ajax. 1.0 key passes is voor Ajax begrippen nog steeds een zeer aardig getal en duidelijk meer dan de meeste aanvallende speler bij Ajax. Godts heeft 0.7 en die wordt heir vaak als creatieveling geprezen, Traoré 0.9.
Hij maakt met een goeie loopactie, combinatie, voorzet of pass bij ons regelmatig het verschil. Zie Feyenoord, Twente, NEC, Sparta en RKC.
Regeer heeft over zijn hele carrière bij Twente over alle competities net zoveel assists als Taylor dit seizoen puur in de ED.
Kijk niet alleen naar kwantiteit, maar vooral ook naar kwaliteit.
Daarbij noem ik drie factoren die alledrie samen Taylpr tot de speler maken die hij dit seizoen is.

21-01-2025 20:40

JohnDylan +23244

Tadic had er meer dan vier per wedstrijd, Ziyech had er meer dan vier per wedstrijd, Berghuis had er toen hij nog goed speelde meer dan twee per wedstrijd. 1.0 is zeer laag voor iemand met zo'n traptechniek.

"Godts heeft 0.7 en die wordt heir vaak als creatieveling geprezen"

Niet door mij.

"Hij maakt met een goeie loopactie, combinatie, voorzet of pass bij ons regelmatig het verschil."

Hij heeft heeft momenten maar het zijn er weinig. Voor iemand met zijn traptechniek zijn het er véél te weinig.

"Regeer heeft over zijn hele carrière bij Twente over alle competities net zoveel assists als Taylor dit seizoen puur in de ED."

Voor assists ben je van de kwaliteit van je teamgenoten afhankelijk, voor beslissende passes niet.

"Kijk niet alleen naar kwantiteit, maar vooral ook naar kwaliteit."

Okay, Regeer heeft dit seizoen 1.96 expected assists en Taylor heeft er 3.75. Beiden weinig dus.

"Daarbij noem ik drie factoren die alledrie samen Taylpr tot de speler maken die hij dit seizoen is."

Ja, maar zo zijn er ook veel negatieve punten te noemen zoals het feit dat hij in wedstrijden waarin het slaag gaat regelmatig uit de wedstrijd verdwijnt. Terwijl Regeer dan juist de bal op durft te eisen. Volgens mij is Taylor op een paar maanden in de eerste helft van dit seizoen na altijd over- of onderschat. Als talent werd hij hier overschat, na zijn doorbraak werd hij hier lange tijd onderschat (en over bekritiseerd) en na een paar maanden waarop ik vond dat AS hem eindelijk op zijn echte waarde inschatten wordt hij nu weer overschat.

21-01-2025 20:48

WantAmsterdam +116453

Nogmaals. Ik noem hem nergens een creativeling. Ik noem hem creatiever dan Regeer, vooral als het gaat om kwaliteit.

“ Voor assists ben je van de kwaliteit van je teamgenoten afhankelijk, voor beslissende passes niet.”
Maar wel van de keuzes van je medespelers. Daarbij stond Twente afgelopen seizoen gewoon boven ons en ook toen had Taylor 5 assists in de Eredivisie. Net zoveel als Regeer in zijn hele carrière op het hoogste niveau.

Taylor heeft bijna twee keer zoveel expected assists ondanks dat de beslissende passes nauwelijks verschillen. Dat is toch een significant verschil?
“ Ja, maar zo zijn er ook veel negatieve punten te noemen zoals het feit dat hij in wedstrijden waarin het slaag gaat regelmatig uit de wedstrijd verdwijnt.”

Mijn hele argument is dat Taylor zelfs individuele kwaliteiten heeft om aanvallend een wedstrijd te beslissen (loopactie, stiftje, scoren in het vallen, buitenom en voorzetten, combinatie de 16 in, trap, scoringsvermogen en rendement in het algemeen). Regeer nauwelijks tot niet. Hoe je het wil noemen maakt me niet veel uit, het is een beetje X factor, creativiteit, genialiteit, een bepaalde efficiëntie misschien ook. Whatever.
Daarom vind ik Taylor geen pure ondersteunende speler. Die moet juist ook door een creatieve speler gesteund worden.
Regeer wel.

21-01-2025 21:18

FelixGassenlicht +9040

Hoe diep kan je nog verder vallen, een middelmatige , zelf opgeleide rechtsback terughalen voor 5 mln en het grootste talent, Bounida, niet kunnen verlengen. Nee, wij zijn er nog lang niet.

21-01-2025 20:13

Danielson +50667

Bounida ontwikkelt zich eigenlijk pas het laatste half jaar in sneltreinvaart. Voordien was het überhaupt twijfelachtig of hij wel zou kunnen blijven. Dat er in zijn geval niet eerder verlengd is vind ik dus niet zo raar.

21-01-2025 20:18

Gewoon Gijs +18542

Dit en dan moeten beide partijen op hetzelfde moment willen verlengen.

21-01-2025 20:38

Opperhoofd +12772

Gewoon prima speler maar voor sommige mensen is het nooit goed

21-01-2025 20:21

Artemio +32489

Dan maar wachten op de podcasts om mijn Ajax hart te vervullen in afwachting van nieuws.

21-01-2025 20:13

axelAFCA1996 +833

Word wachten op de espn transfer deadline show 💀

21-01-2025 20:19

Artemio +32489

Haha wat een neppe bedoeling is dat.

21-01-2025 20:28

axelAFCA1996 +833

Vooral met dat ventje met die bel, vershrikkelijk 🤣

21-01-2025 21:01

Okocha078 +14288

Nu in Frankrijk geruchten over een huurdeal van Sahraoui. Zou wel echt een leuke speler zijn voor ons.

21-01-2025 20:12

Freddy +11567

Dat is die van Heerenveen?

21-01-2025 20:19

Okocha078 +14288

Jazeker, goede.speler

21-01-2025 20:27

LichaTheButcher +3887

Heel mooie optie

21-01-2025 20:52

GNBL +90773 moderator

2 goals en 5 assists in 65 wedstrijden voor Twente :)
Perfecte opvolger voor Taylor lijkt mij.

21-01-2025 20:06

WantAmsterdam +116453

Als hij de opvolger voor Taylor wordt zijn ze helemaal niet te gebruiken, de mensen in de directie van Ajax.
Zowel kwa type als ook kwa kwaliteit een totale misfit.

21-01-2025 20:08

GNBL +90773 moderator

Tja als vervanger voor Henderson? Zie ik ook niet gebeuren en dan blijft er wat mij betreft 1 type middenvelder over dat we nodig hebben. Een creatieve speler en dat is Regeer ook niet echt. Het enige dat ik zou kunnen begrijpen is dat ze hem als handel zien en direct doorverkopen in de zomer.

21-01-2025 20:12

WantAmsterdam +116453

Hendo blijft nog één seizoen lijkt me. Maar daarna is het eigenlijk niet zo gek om Regeer zijn opvolger te maken, kwa type waar Regeer nog het meest in de buurt komt. Past kwa type beter bij Ajax dan Henderson maar de vraag of hij hem kwalitatief kan vervangen. Henderson is in grote wedstrijden met zijn coaching/leiding en positionering toch wel waardevol.

21-01-2025 20:15

Okocha078 +14288

Denk dat hij gewoon moet concurreren met Fitz-Jim volgend jaar.
Nieuwe creatieve middenvelder die moet met Berghuis concurreren.
Henderson als verdedigende middenvelder met Mannsverk of een aankoop.

21-01-2025 20:16

AFCAjaxMidNineties +12851

Ach. Rensch mis je echt niet. Oud wijf man. Om je kapot aan te ergeren. Zegt genoeg dat Anton Gaaei als hij speelt al niemand meer aan Rensch laat denken. En Gaaei is niveau RKC/Sparta. Laat Regeer maar komen. Eigen jeugd. Mooi. (Ja was Rensch ook maar die is klaar bij ons).

21-01-2025 20:01

nevs11 +1147

Gaaei wegzetten als niveau degradant is belachelijk, want hij is echt beter. Jongen verdient überhaupt meer respect van ons als fans.

21-01-2025 20:06

Danielson +50667

Klopt. Afgelopen zondag weer 1 assist en bijna 3.

21-01-2025 20:07

AFCAjaxMidNineties +12851

Nou ok. Heerenveen/NEC dan. Dan houdt het op. Kan er niet veel van. Doe normaal zeg.

21-01-2025 20:07

AFCAjaxMidNineties +12851

Nou poe poe. Dus hij is heel goed? Kan er geen reet van man. Of ben je blind soms.

21-01-2025 20:09

nevs11 +1147

‘Kan er niet veel van’, daar ga je weer. Ik ben het er mee eens dat het niet het niveau is wat we zouden willen, maar hem zo slecht wegzetten slaat nergens op.

21-01-2025 20:09

nevs11 +1147

Oh ja, Blind. Die kon er volgens velen ook niets van.

21-01-2025 20:11

AFCAjaxMidNineties +12851

Ik beoordeel hem als Ajax speler en dan kan hij er bar weinig van. Speelde hij bij Sparta of NAC was hij een van de betere geweest. Zo werkt het nu eenmaal.

21-01-2025 20:20

mvdk +44641 moderator

Alders, Faberski en Bounida naar 1, Tahirovic, vd Boomen, Banel en Rasmussen uit de selectie zetten en op de transferlijst.

21-01-2025 20:00

JohnDylan +23244

Ik zou Rasmussen als spits gebruiken in de wedstrijden waarin Ajax meer voetballend vermogen centraal in de aanval nodig heeft. Akpom, Brobbey en Weghorst hebben alle drie een klein voetballend vermogen en Rasmussen kan iets anders brengen dan die drie. Bij Jong Ajax speelde hij centraal véél beter dan vanaf de rechterflank.

21-01-2025 20:01

mvdk +44641 moderator

Ik zou hem helemaal niet meer gebruiken. Gewoon niet goed genoeg gebleken.

21-01-2025 20:20

JohnDylan +23244

Als er in het eerste net zo'n groot verschil in niveau tussen hem als rechtsbuiten en en hem als spits zit als er bij Jong Ajax zat is hij als spits goed genoeg voor Ajax.

21-01-2025 20:26

WantAmsterdam +116453

Van Branco en Rasmussen kom je echt heel moeilijk af. Die verdienen zo gek veel geld voor hun begrippen. Zelfde met Wijndal.

21-01-2025 20:02

mvdk +44641 moderator

Vanaf de tribune dan.

21-01-2025 20:20

WantAmsterdam +116453

Verdienen ze helaas nog steeds dat geld. Maar ja, beter dan Ajax nog op het veld dwars te zitten met hun gebrek aan kwaliteit.

21-01-2025 20:22

Danielson +50667

Bounida moet eerst bijtekenen.

21-01-2025 20:08

GNBL +90773 moderator

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-druk-bezig-met-terughalen-regeer

"Ajax ziet in Regeer een middenvelder, maar hij zou ook als rechtsback uit de voeten kunnen. Aangezien Devyne Rensch op weg is naar AS Roma, moest Ajax deze weken op zoek naar een oplossing voor die positie."

😭

Let maar op, Twente gaat bij Willem II aankloppen voor Meerveld en die gaan er dan nog op vooruit ook. Al zijn dat niet twee hele vergelijkbare spelers, geeft het wel aan dat Ajax net zo goed Meerveld had kunnen halen, die ook nog eens beter geschikt zou zijn voor ons middenveld dan Regeer

21-01-2025 19:56

WantAmsterdam +116453

Klinkt bijna alsof het feit dat die RB kan spelen voor de directie niets meer is dan leuk meegenomen.
Terwijl we op RB onze vaste speler verliezen.

Twente die voor het geld dat we voor Regeer betalen Meerveld gaan halen, een talent dat ons echt heel wat meer mogelijkheden zou geven, zou echt de grootse ironie zijn

21-01-2025 19:58

Dude125 +1277

En dus Regeer er ook kan spelen? Ook vi speculeert er op los.

21-01-2025 20:06

WantAmsterdam +116453

Regeer kan er OOK spelen ja. Maar als wij onze vaste RB verliezen hebben toch een speler nodig die daar VOORNAMELIJK speelt?

21-01-2025 20:07

stopperspil +11264

Regeer volgend seizoen de opvolger van Taylor

21-01-2025 19:53

GNBL +90773 moderator

Taylor is een 8. Regeer is meer een 6.

21-01-2025 19:54

DankzijCruijff +48731

Hoe kom je daarbij? Heeft de hele jeugd op 8/10 gespeeld.

21-01-2025 19:55

WantAmsterdam +116453

Regeer is imo meer een dubbele pivot speler, iets tussen 6 en 8, en in ons systeem zou ik hem denk ik eerder op 8 zetten dan als enkele 6. Dan eerder Fitz als enkele 6. Die kan beter onder druk uitvoetballen, wegdraaien en het spel versnellen dan Regeer.

21-01-2025 19:56

Dirigent +6904

Regeer is een 10

21-01-2025 19:56

wijzijndebeste123 +166878

Mijn mening:
Regeer is of 1 van de zessen in de punt naar voren of een 8 in de punt naar achter.

21-01-2025 20:00

YugoVik +33427

We gaan erop achteruit.

21-01-2025 20:00

GGXIII +6516

In hoeverre kan dit nog fout gaan?

Er werd aangegeven dat de clausule uiterlijk tot vandaag geldig is. Stel dit is zo: Wat als het vandaag niet rond komt, tellen de mondelinge akkoord/afspraken dan als activatie?

Wat gebeurt er als het vandaag niet rond komt eigenlijk?

21-01-2025 19:48

JohnDylan +23244

Haha, voelen jullie hem ook al aankomen? Deadline day!!

21-01-2025 19:49

wijzijndebeste123 +166878

Haha. Zou wel echt te typisch zijn als het Kroes niet lukt om een transfer tijdig af te ronden van een speler met een clausule.

21-01-2025 20:11

GNBL +90773 moderator

Benieuwd naar wat de mannen van de Pantelic-podcast hierover te zeggen hebben, vooral in het verlengde van de woorden van Wilaert.

21-01-2025 19:37

letsvencook +13071

Maar kan hij ook links/rechtsbuiten?

21-01-2025 19:32

JohnDylan +23244

Hij heeft vorig seizoen vier wedstrijden op linksbuiten en eentje op rechtsbuiten gespeeld.

21-01-2025 19:51

VeniVidiVici +119

Daley Blind werd ook niet met open armen ontvangen na zijn verhuurperiode in Groningen…

Ik denk dat Youri Regeer terughalen voor 4 miljoen een prima zet is.

De meeste hier reageren nogal kortzichtig op deze transfer, mede omdat er verder weinig beweging is op de transfermarkt.

Dat is verder niet relevant. Ik zie in Regeer absoluut een goede speler waar nog veel rek in zit. 21 jaar pas.

Daarnaast denk ik ook niet dat Regeer als vervanger van Rensch word gezien. Gaaei is prima in staat om deze rol over te nemen. Zie geen enkele reden om Gaaei niet te laten staan. Hij is bloedsnel, fysiek sterk en goede mentaliteit. Als hij zijn voortzetting weet te verbeteren is het een ideale back voor lange termijn.

21-01-2025 19:27

Rob1976 +9643

Ik vind dat Gaaei nog heel erg aan zijn techniek en verdedigende aspecten moet werken.

21-01-2025 19:31

driehoekjes +3712

Half jaartje Twente zou hem goed doen;)

21-01-2025 20:02

Diemenaar +289

Er is juist geen enkele reden om Gaaei nog 1 minuut in Ajax 1 te laten spelen. In iedere wedstrijd komt ie verdedigend tekort en is zijn voortzetting dramatisch. Iedereen herinnert die ene goede voorzet of mooie goal die hij af en toe maakt, maar daar staan 10x zoveel dikke fouten tegenover. Ook tegen Heerenveen was het aantal vrije ballen dat ie dom inlevert of duels waarin hij niet goed positie kiest niet op de vingers van 2 handen te tellen. Ga Utrecht thuis of NAC-uit nog maar eens terugkijken. AL het gevaar van de tegenstander komt uit fouten van Gaaei.

21-01-2025 19:39

AjaxCitizen +2196

"AL het gevaar van de tegenstander komt uit fouten van Gaaei."

Wat kan men hier weer eens overdrijven ...

21-01-2025 19:54

Amp +38326

Ga jij ook maar eens wedstrijden terug kijken waar al t gevaar over onze linkerkant kwam. Oh nee, daar staat ajax-dna

21-01-2025 20:03

AjaxCitizen +2196

Oh ja. Want Hato doet alles goed en maakt nooit een fout toch? Circus Rensch die pas een halfjaartje leuk speelt op rechtsback, maakte nooit een fout toch?

Hou op hoor.

21-01-2025 21:11

WantAmsterdam +116453

Tis denk ik niet dat mensen tegen Regeer zijn komst per se zijn. Hij is alleen geen “need”. Geen speler die we hard nodig hebben.
Ik ontvang Regeer zeker met open armen. Mooie speler en normaal een koopje voor 4 miljoen. Alleen lever je nu met vertrek Rensch veel in en schiet je uiteindelijk financieel weinig op.

Gaaei op RB in de basis zou geen optie mogen zijn. Funest voor je opbouw en voor je verdedigende stabiliteit.

21-01-2025 19:48

Stefansuarez +19110

Nou Kroes waar blijft onze linksbuiten

21-01-2025 19:25

valentino88 +2621

Ansu Fatih huren!

21-01-2025 19:52

Stefansuarez +19110

Nu de meeste deug Rvc leden weg zijn

Is Spertsyan niet opnieuw een optie voor creativiteit op het middenveld

21-01-2025 19:13

JohnDylan +23244

Als Ajax ergens 20 miljoen in de zak van een oude jas vindt misschien wel.

21-01-2025 19:14

-Wes- +2836

Ik vond laatst wel een plakkerig anti-flu snoepje in de zak van een oude jas..
En voor de zeikers hier: nee, dit is niet ook al de schuld van Alex Kroes!

21-01-2025 19:31

YugoVik +33427

Het is de schuld van links!

21-01-2025 19:39

Babangida83 +24011

Heb je hem wel eens zien spelen?

21-01-2025 20:35

Pizzapunt20 +10078

Waarom denkt iedereen dat Farioli zijn koffer al aan het pakken is? Die is met een proces bezig.

21-01-2025 19:03

JohnDylan +23244

Waarom denk je dat Farioli met een proces bezig is? Ik denk niet dat hij het seizoen niet bij Ajax af zal maken maar denk wel dat als hij daarna een stap omhoog (of wat hij als omhoog ziet) kan zetten hij dat zeker zal doen. Zoals hij in eerste rol als hoofdtrainer werd ontslagen omdat hij achter de rug van zijn werknemer om met Fenerbahce in onderhandeling was. Tot nu toe komt Farioli me over als het omgekeerde van een process trainer. Hij lijkt me juist iemand die direct het maximale uit een spelersgroep haalt qua prestaties en dan naar zijn volgende werknemer gaat. Bij Nice waren veel fans hem dankbaar voor de prestaties maar waren ze blij dat hij vertrok wegens het spel. Ik denk dat veel van ons na dit seizoen hetzelfde gevoel zullen hebben.

21-01-2025 19:07

koenos1 +7978

Stap omhoog is altijd geld. Kwa club is As Roma natuurlijk nooit een stap omhoog

21-01-2025 19:48

Babangida83 +24011

Ik denk dat Farioli het feit dat het in zijn thuisland is en de sterkte van competitie een stuk hoger is, het toch als een stap om hoog ziet. Zeker op dit moment met het Ajax van nu.

Ik ben wel benieuwd wat hij doet, als Ajax CL gaat spelen.

21-01-2025 20:38

Ajacider +4954

Kijk zijn track record er op na. En als dan AS Roma voor hem aanklopt, dan zeg je als Italiaan natuurlijk geen nee. Helemaal als de huidige club je weinig steunt in je plannen met de selectie.

21-01-2025 19:26

Kryptonite +77100

Ik kan niet geloven dat er weer een dag (bijna) voorbij is en dat er, behalve de eventuele terugkeer van Regeer, niets concreets speelt. We hebben duidelijk ons huiswerk niet gedaan en hebben bovenal niets geleerd van de vorige, beschamende window. Ik begin me inmiddels ernstige zorgen te maken.

21-01-2025 19:02

Danielson +50667

Niet nodig. Kroes rondt eerst de transfer van Regeer af. Ik schat dat hij daar nog zo'n 12 dagen voor nodig heeft. Daarna heeft hij de hele maandag (3 februari) nog om een linksbuiten en een creatieve middenvelder aan te trekken.

21-01-2025 19:10

Muddy +2444

Tijd zat. Lekker rechterbaan Kroescontrol achter een vrachtwagen om brandstof te besparen tot die tijd.

21-01-2025 19:19

FinidiKanu +1698

Heeft Kroes er ook over nagedacht dat Regeer niet in de EL inzetbaar is?..

21-01-2025 19:01

Sies +4537

Zijn nog 2 wedstrijden

21-01-2025 19:04

Cello +53066 moderator

@FinidiKanu

Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar las ik niet dat ie pas Rensch wil laten gaan aan het eind van de maand mede door die EL wedstrijden?.

21-01-2025 19:12

FinidiKanu +1698

Oh ok, daar heb ik over heen gelezen. Maar voor het vervolg lijkt me wel handig om een back te hebben die inzetbaar is😉

21-01-2025 19:18

Ajax4proud +10986

Bij gebrek aan beter. De ambitie om op het niveau in CL te spelen mag de prullenbak in. Doet me een beetje denken aan de tijd met Marco van Basten. Was het toen ook niet dat Rasmus Lindgren werd terug gehaald. Wat een gepruts.

Je hebt spelers gescout en dan kan je ze niet betalen. Dachten ze dat ze voor een koopje naar Ajax zouden gaan.. Heerlijk de vooruitzichten naar het volgend seizoen.

21-01-2025 18:52

Raydo +1523

Lindgren was onder Koster

21-01-2025 19:06

Ajax4proud +10986

"Was het toen ook niet dat Rasmus Lindgren werd terug gehaald." Meer in een vraagstelling en ook onder Koster ging het voetbal niet geweldig.

21-01-2025 22:57

VeniVidiVici +119

Daley Blind werd ook niet met open armen ontvangen na zijn verhuurperiode in Groningen…

Ik denk dat Youri Regeer terughalen voor 4 miljoen een prima zet is.

De meeste hier reageren nogal kortzichtig op deze transfer, mede omdat er verder weinig beweging is op de transfermarkt.

Dat is verder niet relevant. Ik zie in Regeer absoluut een goede speler waar nog veel rek in zit. 21 jaar pas.

21-01-2025 19:24

Dude125 +1277

Tsja, zo werken dat soort dingen nou eenmaal.....niet.

21-01-2025 19:25

Babangida83 +24011

Een speler die bij Ajax wil voetballen van topniveau - dus dat je er de CL mee kunt winnen - die komen niet naar Ajax omdat Ajax te weinig salaris betaalt. Verder werkt de competitie niet echt mee. Die kun je dus enkel opleiden of jong kopen zoals iemand als Godts en FJ.

21-01-2025 20:41

Ajax4proud +10986

Wel degelijk, Psv kan Pepi halen. Spelers die goed zijn zijn over het algemeen wat duurder echter haal je het eruit door de speler weer na een x aantal jaren weer te verkopen.

21-01-2025 22:56

Babangida83 +24011

En Flamingo. Precies mijn punt. Ook die spelers hebben moeten groeien. Zeker Pepi.

Op t moment van aankoop was het nog de vraag of ze het niveau zouden hebben. Regeer kan dat niveau ook aan.

21-01-2025 23:00

Ajax4proud +10986

Dat betwijfel ik. Was bij Ajax niet goed genoeg. Daarnaast wordt hij op de verkeerde positie gebruikt. Ik vrees ervoor dat dit weer de zoveelste aankoop is waarmee je CL niveau ondergesneeuwd wordt met een lawine.

21-01-2025 23:47

Babangida83 +24011

Jij hebt het over CL spelers die het al hebben laten zien. Die kan psv ook niet halen. Tenminste, niet op CL -niveau.

22-01-2025 08:29

Ajax4proud +10986

Wat dacht je van Malik Tillman?
Ze zijn wel te halen maar meestal niet voor een prikkie. Dan moet je echt goed zoeken. Scouten in bijvoorbeeld Zuid Amerika. Ik kan een aantal spelers opnoemen die uiteindelijk veel geld voor Ajax hebben opgeleverd waarmee Ajax in de CL uitkwam.

Ajax moet de hand op de knip houden en dat begrijp ik volkomen. Het helpt alleen niet als je matige spelers gaat halen op een positie waar een vervanger moet komen die gelijkwaardig of beter is. Liever beter maar dan moet je goed zoeken. Ik vind hem niet gelijkwaardig in de zin van ervaring. In kwaliteit vind ik hem niet goed genoeg op rechtsback.

Hij is wel jong maar dat wil nog niet gelijk zeggen of je het niveau aankan. Ik blijf erbij dat Ajax een veel betere speler kan krijgen door goed te scouten. Dit is natuurlijk een lastiger verhaal omdat je op de helft van het seizoen een speler moet verkopen die anders gratis de deur uitloop. Echter wist Ajax dit ook van te voren. Dan is hierop voorbereiden gewoon ondermaats gedaan.

PSV doet dit beter maar ook vele andere clubs met een veel minder budget in de Eredivisie die op dit niveau veel beter handelen en vroeg met een speler komen als vervanger.

22-01-2025 10:32

AFCACruijff14 +163330

Ik vind het prima zo. Een speler terug die gewoon gelijkwaardig aan Rensch is, een goed jaar bij Twente heeft en waar we weer meerdere jaren mee door kunnen. En ook nog eens middenvelder kan spelen. Ik zie vooral positieve punten aan dit hele verhaal. Ondanks dat Rensch een paar maandjes nu redelijk speelt heeft hij me vooral geïrriteerd de afgelopen jaren met zijn fouten en slapen op het veld.

Hoop dat zijn transfer ook de ruimte geeft een linksbuiten nu te halen, dan was het best een redelijke transferperiode.

21-01-2025 18:50

Noam +4138

Oef, pijnlijk. Als dit ons transfer niveau wordt de komende jaren…

21-01-2025 18:44

Ajax4proud +10986

Helemaal mee eens. Dit is absoluut niet de ambitie om richting de CL niveau te gaan.

21-01-2025 18:49

Amsterdam Loyals +2030

Jaaaa waarom halen we Walker niet van City????? Mijn hemel, geld is op jongens en gelukkig maar. Iedereen met beetje historisch besef weet dat uit nood Ajax de mooiste successen behaald.

21-01-2025 19:25

036AFCA97 +146688

Farioli zou een linksbuiten krijgen. Er is nog niemand.

Farioli wil Rensch behouden. Rensch vertrekt.

Farioli wil Regeer niet. Regeer komt wel.

Ik ben bang dat als Roma met een mooi aanbod komt hij weg is. Nu is Farioli z’n voetbal niet mijn type voetbal, alleen je wil nu je toch bezig bent doorbouwen. Ik wil het weleens niet met een betere selectie. Al lijkt het er ook weer op dat we onder Kroes nooit meer een goede selectie krijgen.

21-01-2025 18:43

GNBL +90773 moderator

Farioli zou afgelopen zomer al een linksbuiten krijgen* Dat dekt wat mij betreft iets beter de situatie waarin Farioli zit, dankzij Kroes.

21-01-2025 18:50

036AFCA97 +146688

Je hebt helemaal gelijk. Bizar eigenlijk.

21-01-2025 18:52

Ajax4proud +10986

Dit is een duidelijk flashback naar het seizoens jaar onder Steijn. Die wilde ook spelers maar er kwamen totaal andere spelers.

21-01-2025 18:53

chriseverhard +3646

Er is nog ruim 12 dagen dat de transfermarkt open is er gaat 200% nog een linksbuiten bij komen

21-01-2025 19:02

GNBL +90773 moderator

Zei hij vol van vertrouwen.

21-01-2025 19:21

chriseverhard +3646

De laatste 2 a 3 dagen krijg je veel vaker spelers los die nog geen andere club hebben gevonden en zijn vaak veel goedkopen.
Bijvoorbeeld de 1e 2 weken vragen ze voor een speler 10 miljoen maar als hij een paar dagen voor het sluiten van de markt nog niet is verkocht dan krijg je zo'n spelers vaak voor 2 tot 4 miljoen minder

21-01-2025 19:54

Dude125 +1277

Voor de laatste keer: dat Farioli Regeer niet wil, is verzonnen roddel onzin!!!

21-01-2025 19:29

Babangida83 +24011

Elke speler die komt, die komt door unanimiteit van stemmen in het Technisch hart. Dat is het huidige beleid. Dus als Regeer komt, dan is Farioli ook overtuigd.

Iemand als Wielaert gooit wel vaker berichten de wereld in 'van horen zeggen', waar geen moer van klopt.

21-01-2025 20:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.