Geruchtenmolen: 'Mazraoui nu ook in belangstelling van Spaanse topclubs'

door Bart Veenstra 51

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Mazraoui nu ook in belangstelling van Spaanse topclubs'

door Bart Veenstra 51

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is gesloten, maar dat betekent niet dat de geruchten omtrent Ajax stoppen. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, terwijl vooral talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Vrijdag 19 november

'Mazraoui nu ook in belangstelling van Spaanse topclubs'

Noussair Mazraoui werd deze week al gelinkt aan enkele Engelse clubs (zie hieronder) en aan dat lijstje kunnen nu ook Spaanse topclubs worden toegevoegd. De Spaanse sportkrant Sport meldt namelijk dat FC Barcelona en Real Madrid interesse hebben in de rechtsback. Mazraoui beschikt bij Ajax over een aflopend contract en is vanwege zijn transfervrije status dan ook extra interessant.

Donderdag 18 november

'Ajax kijkt naar tweetal spitsen uit top Argentijns voetbal'

Ajax heeft interesse in een tweetal spitsen uit de top van het Argentijnse voetbal, zo schrijft Todo Boca, journalist van TyC Sports. River Plate-spits Julián Álvarez werd al eerder in één adem genoemd met de Amsterdamse club, maar er blijkt ook een alternatief voor handen. Het betreft Luis Vázquez, centrumspits van Boca Juniors. Ajax zou al hebben gevraagd naar de voorwaarden om de aanvaller over te nemen.

Woensdag 17 november

'Rodgers topfavoriet bij Manchester United, Ten Hag ook op het lijstje'

Brendan Rodgers geldt als de topfavoriet om Olé Gunnar Solskjaer op te volgen als manager van Manchester United. Dat meldt The Manchester Evening News woensdag. Naar verluidt mag Solskjaer het seizoen afmaken, al wil de Engelse topclub het nieuwe seizoen wel ingaan met een nieuwe manager. Rodgers, nu nog manager van Leicester City, geldt als de topfavoriet. Manchester United zou ook gecharmeerd zijn van Erik ten Hag en Luis Enrique (bondscoach Spanje).

'Mazraoui nu ook genoemd bij Manchester City en Brighton'

Noussair Mazraoui lijkt de clubs voor het uitkiezen te hebben. Nadat eerder deze week Arsenal en Leeds United al genoemd werden omtrent de rechtsback van Ajax meldt nu Eurosport dat ook Manchester City en Brighton & Hove Albion interesse hebben. Mazraoui beschikt bij Ajax over een aflopend contract en om die reden is hij vooralsnog in de zomer transfervrij. Vanaf 1 januari mag Mazraoui officieel onderhandelen met andere clubs.

Maandag 15 november

'Mazraoui gelinkt aan Arsenal en Leeds United'

Noussair Mazraoui stevent af op een transfervrij vertrek bij Ajax en voor meerdere clubs is hij dan ook een aantrekkelijke speler. De Engelse variant van ESPN stelde een lijst samen van voetballers die na dit seizoen transfervrij zijn. Mazraoui behoort vooralsnog tot die groep spelers. Volgens ESPN zouden op dit moment Arsenal en Leeds United interesse hebben in de rechtsback van Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

Simon1 +2959

Met die Mingueza in de basis zou ik ook wel een nieuwe back willen.

22-11-2021 16:56

Newbee34 +6716

Winterstop verkopen en anders gewoon op de bank zetten een half seizoen.

19-11-2021 20:13

DiAngelo +2408

Hoe jammer ook, in de winterstop verkopen nu er nog geld voor binnen kan komen. Niemand is onvervangbaar al begin je bij Mous wel achter je oren te krabben. Die gaat iig niet bij tekenen, dan had hij Raiola niet hoeven te nemen. Waren n paar mooie jaren...snel in de verkoop.

19-11-2021 18:58

Jeugd +24706

Het is voor Ajax echt vervelend dat deze nieuwe trend is ingezet. Komt deels door schaamteloze zaakwaarnemers die vooral voor hun eigen kop zorgen en deels doordat Corona ervoor zorgt dat het grote geld er voor veel clubs niet meer is.
Voor Maza geldt wel dat hij al heel lang bij Ajax speelt en als iedereen zo lang voor Ajax zou spelen en pas op deze leeftijd weg zou gaan dan zou Ajax daar direct voor tekenen.

19-11-2021 18:48

Ozark +355

"Bah bah" een topclub !! Hou daar toch over op. Dat ze niet failliet zijn verklaard toont de corruptie in het voetbal aan.

19-11-2021 18:01

johanisajax +8831

Nous moet gewoon minimaal 2 seizoenen bijtekenen en volgend jaar nog vlammen met Ajax en CL winnen. Daarna als grote jongen met een goede prijs naar het buitenland naar een club die voor hem wilt betalen. Kom je gratis binnen, zit je zo op de tribune. Heb je geld gekost sta je vaker in het veld.

19-11-2021 16:36

behangdelul +32550

Nous heeft het er maar druk mee. Die Bolle leurt en sleurt hem echt overal heen. Zou eens fijn zijn als Nous eens een heel seizoen heel bleef zodat Ajax ook een heel seizoen plezier van hem heeft. Maar het kind van de club wil lekker zelf zijn zakken vullen. Zijn goed recht, maar netjes, nee.
1e dag van de opening van de transfermarkt komt naar buiten dat ie in Italie heeft getekend, daar heeft Mino de beste connecties.

19-11-2021 15:21

Juan62 +46179

Ajax moet zijn eigen opgeleiden kinderen van de club ook goed belonen,
Helemaal met de contract geschiedenis van Nous
Vind Onana een aso zakkenvuller, bij Nous ligt het toch een beetje anders

19-11-2021 18:03

insectenverdelg +23428

Dit os geen nieuws. elke club die geen poging waagt om Nous gratis op te halen en zichz3lf 33n topclub noemt, mag zn beleid nakijken.

19-11-2021 13:23

Trainer23 +1430

Nous speelt zich probleemloos in de basis bij een club als Barca. Maar daar kan je op dit moment zelfs met Ligeon aankomen.

Zonder gekheid. Kijkend naar de transfer wat blindpaard Dumfries heeft gemaakt is het logisch dat Nous in de belangstelling gaat van de top.

19-11-2021 13:08

insectenverdelg +23428

als je concurrent Dest is idd. ook als Linksbuiten maakt ie kans dus.

19-11-2021 13:24

ovopiet +1471

Natuurlijk zit heel Europa achter mazraoui aan. Hij kost niks en die bolle italiaan is continue met hem aan het leuren.

19-11-2021 12:49

Erik20 +7365

Ik had al verwacht dat Barcelona zou komen voor een transfervrije Mazraoui. Die kunnen niets kopen, dus de vijver van "gratis" spelers is waar ze in vissen. Een basisspeler van Ajax is dan helemaal interessant. Doodzonde dat zo'n speler voor niets de deur uitloopt. Ik verwacht binnenkort het bericht waarin Mazraoui zegt dat hij niet gaat verlengen, waarschijnlijk rond de winterstop.

19-11-2021 12:49

ajaxcied4life +26045

Tekengeld is niet gratis natuurlijk

19-11-2021 14:58

Erik20 +7365

Klopt, daarom staat het woord gratis tussen haakjes...

19-11-2021 15:04

Amsteraaij +2235

ja net na het verstrijken van de winterse deadline

19-11-2021 19:50

Hollister +12577

Volgens transfermarkt 9maar dat zegt ook weer geen ene reet) wel een enorm verschil.. spitsje van 20 miljoen of eentje van 1,5 miljoen... haha
En qua beelden en type spits zie ik meer in die van 1,5 ... prima lengte en kopper ..

19-11-2021 10:08

Nr.10 +111029

Ik ben er wel voor om een spits te halen in de winterstop. Het enige dat we missen in deze selectie, in mijn ogen, is een goede pinch-hitter. Zoals Huntelaar was, en Brobbey eventjes. Iemand die je erbij kan brengen om die wedstrijden te beslissen waarin we nu zo onnodig punten laten liggen.

19-11-2021 09:38

PJS +4991

Daarbij transfervrij weglopen zou echt getuigen van een naaistreek en mag je van mij wegrotten op de tribune

18-11-2021 18:13

PJS +4991

Kijk hoe gelukkig Donny is in England. Lekker bijtekenen pik. Je bent nog niet klaar voor de volgende stap.

18-11-2021 18:11

louis60 +11472

Zolang het niet het niveau Mallejan is, altijd welkom. Een brekertje a la Brobbey of Bergwijn kan het fenomeen 'de bus parkeren' doorbreken.

18-11-2021 14:36

Ozymandias +159568

Álvarez is meer een speler die Ajax zou helpen de verdedigende organisatie van de tegenstander kapot te spelen middels een slimme positionering tussen de linies en vervolgens een steekpass richting een type Brobbey/Bergwijn (Daramy).

18-11-2021 15:32

Ozymandias +159568

Off-topic: Wat zal Lainez balen van zijn keuze om niet naar Ajax te gaan. Vorig seizoen leek hij eindelijk op doorbreken te staan bij Betis en maakte hij ook daadwerkelijk een goede indruk met onder andere een hele goede wedstrijd als basisspeler tegen Real Madrid. Pellegrini heeft in de zomer alle juiste dingen over hem gezegd in de zomer zodat hij niet zou vertrekken en vervolgens wordt Lainez dit seizoen weer nauwelijks gebruikt. Van mij mag Ajax hem proberen voor een miljoentje of drie/vijf toch nog naar Ajax te halen. In een dominante speelstijl waarin hij veel minder achter de bal aan hoeft te lopen en deze veel meer naar hem toe zal komen zou Lainez veel beter tot zijn recht komen en hij is nog steeds pas 21 jaar oud. Dat er nog steeds een enorm potentieel in hem schuilt heeft hij vorig seizoen tegen Real Madrid duidelijk laten zien.

18-11-2021 14:25

Franz Fabelhaft +5147

Die gast zit daar alleen maar op de bank. Betis is ook maar een middenmoter. Dat hij één potje goed heeft gespeeld zegt bar weinig. Ebecilio maakte ooit een hattrick voor ons….

18-11-2021 18:07

Ozymandias +159568

Tagliafico mislukte bij Real Murcia. Soms passen een speler en club gewoon niet bij elkaar en Lainez past volgens mij vrij duidelijk niet bij de speelstijl van Betis. Lainez moet bij een club spelen die het grootste gedeelte van bijna elke wedstrijd op de helft van de tegenstander speelt.

18-11-2021 18:10

Berghuis +14331

Ja dat is makkelijk rappen natuurlijk. Dus als een speler niet op de helft van de tegenstander kan spelen, hoeft die niet te kunnen voetballen? Dan zou hij de kwaliteit moeten hebben dat te forceren en dat heeft die duidelijk niet.

19-11-2021 07:23

Ozymandias +159568

Alsof een aanvaller kan forceren dat er op de helft van de tegenstander wordt gespeeld. Dat kan alleen als het opbouwspel goed is en daar is een aanvaller als Lainez nauwelijks bij betrokken.

19-11-2021 11:09

Henkjanklaas +20617

Gaat hij bij ons wel spelen dan. We hebben er al heel wat op de bank zitten waarvan ik vaak denk “nou die zou ook zo in de basis kunnen “. Alleen een speler halen die complementair is, dus die we qua specifieke kwaliteiten nog niet hebben. Anders niet aan beginnen.

19-11-2021 12:42

Ozymandias +159568

Gezien de transferprijs die deze speler zou kosten lijkt het me geen aankoop die Ajax zou doen tenzij ze er zeker van denken te zijn dat hij veel aan spelen toe zal komen. Gezien zijn veelzeidigheid (hij is het beste als spits maar kan ook op beide flanken en als '10' spelen) zou hij ook zeker wel aan spelen toekomen maar het lijkt me geen aankoop die Ajax zou doen voordat er ten minste één aanvaller (Neres?) is vertrokken.

19-11-2021 16:44

Henkjanklaas +20617

Juist ja. Jammer trouwens dat Neres maar niet zijn CL vorm van weleer weet aan te tikken. Had altijd een zwak voor hem. Echt zeer spijtig

19-11-2021 19:12

Adam24 +39089

Interessant dat Ajax momenteel naar spitsen kijkt. Danilo lijkt het vertrouwen niet te krijgen achter Haller.

18-11-2021 14:17

brullie +7031

@Adam24
Ach, het is maar een gerucht en Ajax kijkt overal naar. Volgende week kijkt Ajax weer naar een verdediger en de week daarop naar een middenvelder. Kijken kijken niet kopen...😂

19-11-2021 08:21

Adam24 +39089

Dat Danilo het vertrouwen niet krijgt blijkt ook wel aan het uitblijven van een contractverlenging (terwijl hij volgens mij deze zomer uit zijn contract loopt) en uit het gebrek aan speeltijd.

19-11-2021 09:05

Lazell +16989

Hij steekt er zelfs bij Jong Ajax niet bovenuit. Mist zo ontzettend veel kansen...

19-11-2021 12:20

Adam24 +39089

Klopt, ik vind het ook begrijpelijk. Danilo heeft te veel kansen nodig voor een spits. Verder is het een zeer aardige speler.

19-11-2021 12:39

Henkjanklaas +20617

Snap niet dat dit soort spelers nog steeds onder contract staat. Danilo gaat het nooit redden in het eerste dus waarom aanhouden. Kost alleen maar geld. Verhuren weer of beter nog verkopen en dat geldt voor tal van spelers. We houden wel Danilo maar laten wel een Timber gaan naar Utrecht…

19-11-2021 12:44

Trainer23 +1430

Is ook geen speler voor Ajax1

19-11-2021 13:10

Arie Vink +4855

Luis Vázquez is - voor zover ik weet - geliefd bij Boca en ze willen 'm echt niet zien gaan. In ieder geval nu al een beter gevoel dan bij Magallan, waarbij ze stonden te juichen....

18-11-2021 14:11

mvdk +43850 moderator

Ik hoopte dat De La Vega hierbij zou zitten. Dat is naar mijn mening echt een ruwe diamant. Lekker snel en onberekenbaar, goed schot en kan op alle 3 de posities voorin uit de voeten. Ik volg hem inmiddels 2 jaar.

18-11-2021 13:29

AFCA-Driebergen +22181

Die naam van Julian Álvarez heb ik hier eerder voorbij zien komen in de geruchten. Maar als je alle berichten altijd moet geloven, zou Ajax wel 5 teams kunnen hebben. Afwachten maar.

18-11-2021 13:29

Rockpotje +9552

Puur op statistieken lijkt die Álvarez een wereldaankoop. Maar ik heb geen idee hoe River Plate speelt. Ze hanteren een 4-4-2 dus dat strookt niet met ons spelsysteem. Dan heb ik meteen het vooroordeel dat Álvarez een kleine, snelle counterspits is. Die zou bij ons niet goed uit de verf komen. Als centrumspits in een 4-3-3 moet je heel anders spelen dan wanneer je in een 4-4-2 om een andere spits heen kunt spelen. Maar misschien ziet Ajax hem wel eerder als vleugelspeler.

18-11-2021 13:14

Ozymandias +159568

"Dan heb ik meteen het vooroordeel dat Álvarez een kleine, snelle counterspits is."

Álvarez is juist een spits die zich veelvuldig laat inzakken om als een soort '10' andere spelers diep te sturen en zelf relatief weinig dreiging in de diepte toevoegt aan het spel (wat zonde is aangezien hij wel de snelheid heeft om dat te doen). Hij is een type Pettersson/Tadić. Trouwens staat River Plate alleen wanneer ze niet de bal hebben in een 4-4-2 opgesteld. River Plate speelt onder Gallardo (een disciple van Bielsa) al jaren een combinatie van de speelstijl van Bielsa en Guardiola en ook in dat opzicht zou Álvarez volgens mij dus juist goed bij Ajax passen.

Compilatie van Gallardo's Tiki Taka: https://www.youtube.com/watch?v=GNIfHQ7Xqw8

Gallardo zou een fenomenale trainer voor Ajax zijn. Behalve dat zijn speelstijl perfect bij de Ajax School past is hij ook nog eens enorm succesvol met die speelstijl. Hij is pas 45 jaar en nu al de meest succesvolle Latijns Amerikaanse trainer qua winnen van regionale competities, twee keer de Copa Libertadores, een keer de Copa Sudamericana en drie keer de Recopa Sudamericana.

Scoutings rapport over Álvarez: https://www.hudl.com/blog/scouting-time-julian-alvarez?ref=blog.wyscout.com/

18-11-2021 13:17

mvdk +43850 moderator

Ik denk dat Julian Alvarez bij ons richting de flanken of 10 zou verkassen. In een 4-4-2 systeem zakt hij inderdaad terug en dan lijkt het meer een verkapte 4-5-1 / 4-3-3 opstelling. Afhankelijk van de intentie.

18-11-2021 13:34

Ozymandias +159568

Dat zou ongelofelijk jammer zijn want Ajax heeft juist enorm veel aan dat type speler als spits (zoals Tadić in 2018/19 liet zien). Álvarez als spelverdeler op '9' met Antony en Daramy op de flanken zou perfect bij elkaar passen.

18-11-2021 13:35

mvdk +43850 moderator

Ja, maar ik denk dat dat ook van de tegenstander afhangt. Ik ben het wel met je eens dat een type Tadic in de spits misschien wel het beste is (voor ons spel), maar met een sterke spits als Haller, met daarachter of ernaast een type Tadic is ook wel wat waard. Dat zien we nu in de CL. Ik denk dat beide type spitsen heel nuttig kunnen zijn. Sowieso voor het verrassingseffect.

18-11-2021 13:40

Ozymandias +159568

Tja, volgens mij is Álvarez een stuk sterker dan Haller. Hij is in ieder geval veel moeilijker van de bal te zetten (ook wanneer hij stil staat met een man in zijn rug). Als de bal naar voren wordt gespeeld en door de spits daar moet worden gehouden heb je volgens mij meer aan Álvarez dan aan Haller. Haller wint bij Ajax 40% van zijn grondduels, Álvarez wint bij River Plate 50% van zijn grond duels (terwijl de manier van verdedigen in Argentinië veel fysieker is dan in Nederland). Spelers als Haller (en bijvoorbeeld ook Schuurs) zijn door hun hoge draaicircel vaak redelijk gemakkelijk uit balans te brengen door kleinere spelers.

18-11-2021 14:06

mvdk +43850 moderator

Dat klopt, maar bij Ajax zie ik ze er gewoon voor aan dat ze hem op een andere positie zetten. Zijn manier van spelen komt sowieso meer in de richting van een valse spits of 10 dan van een echte spits en ik heb het idee dat Ten Hag het liefst met een echte spits speelt, met daarachter of ernaast een type zoals Julian Alvarez.

Overigens speelt River Plate momenteel wel 4-3-3, al wisselen ze nog weleens af met 4-2-3-1 en 4-4-2.

18-11-2021 14:34

Ozymandias +159568

"Dat klopt, maar bij Ajax zie ik ze er gewoon voor aan dat ze hem op een andere positie zetten."

Oh, dat ben ik ook zeker met je eens. Mijn bedoeling was meer om aan te geven waarom ik het zo jammer vind dat je waarschijnlijk gelijk zou krijgen als Álvarez naar Ajax komt (tenzij er een andere hoofdtrainer staat).

"Overigens speelt River Plate momenteel wel 4-3-3 al wisselen ze nog weleens af met 4-2-3-1 en 4-4-2."

Het is lastig om de speelstijl van Gallardo in een systeem te vangen. Doordat hij daar al zo lang hoofdtrainer is met een kern van spelers die al veel ervaring onder hem heeft opgedaan en de basisprincipes van zijn speelstijl zo goed zijn ingesleten kan hij tactisch vele wisselingen doen. Gallardo is trouwens een Bielsa disciple maar met tactisch meer Guardiola trekjes dan Bielsa heeft.

Mocht mijn droom werkelijkheid worden en Gallardo en Álvarez samen naar Ajax komen zou Ajax in een "4-4-2" kunnen spelen met Tadić en Álvarez die elkaar afwisselen in de spits en achter de spits (een effectief 4-2-3-1 dus) en Antony en Daramy op de flanken.

18-11-2021 14:42

Henkjanklaas +20617

Maar steeds de vraag gaat hij bij ons spelen?

19-11-2021 12:46

Pietsnot +15019

Hij is op dit moment de nummer 1 target voor de complete Europese top. Maar ik denk dat Ajax al te laat is, die gaat direct naar een Juventus of Real Madrid.

18-11-2021 19:46

AFCA-pride +17343

Julian Alvarez zou mooi zijn, maar ben bang dat het geen haalbare kaart is.,staat bij meer grote clubs op lijstje en heeft flinke transferwaarde. Als Nico vertrekt wel weer mooie aanvulling

18-11-2021 11:50

eenAjaxfan +20314

Zou het lukken nu wel een goede spits uit Argentinië te halen? Is eerder niet echt goed gegaan...

18-11-2021 11:49

AFCA-pride +17343

Gabrich, Rosales en Cvitanich was niet echt super.

18-11-2021 11:51

020Dario020 +2068

Vind dat Rosales toch wel geslaagd is hoor, vond het een erg mooie speler die een voorzet om een verdediger heen kon geven.

18-11-2021 11:55

Pietsnot +15019

Pff onzin. Gabrich deed het gewoon heel goed

18-11-2021 19:51

FGLJN +3889

Superredenatie dit altijd, jezus.. Dan zouden we Messi en Higuain ook niet bij Ajax willen hebben? Hadden we Antony dan ook maar niet moeten halen vanwege Marcio Santos? Yakubu was ook niet bepaald een topper, waarom hebben we Kudus gehaald? Schandalig dat we Tadic haalden als je zag hoe matig Gudelj was..

18-11-2021 12:14

eenAjaxfan +20314

Waar zeg ik dat ik geen Argentijnen bij Ajax wil?
Een beetje overspannen reactie, als je het mij vraagt...
Zoals AFCA-pride ook aangeeft zijn er toch al wat Argentijnse aanvallers 'mislukt'. Al vond ik Rosales wel een leuke speler. Tagliafigo en Martinez vind ik heerlijke spelers... Een vraag stellen betekent toch niet dat ik het niet wil?

18-11-2021 18:04

FGLJN +3889

Nu ik het teruglees heb ik misschien inderdaad te snel gelezen en te snel conclusie getrokken, excuses!

Maarja, aan de andere kant was mijn reactie sowieso meer in het algemeen bedoeld dan dat het naar jou gericht was, en af en toe kom je echt daadwerkelijk mensen tegen die letterlijk zeggen dat je een bepaalde speler niet moet halen vanwege een eerdere speler uit dat land die mislukt was. :D

18-11-2021 19:54

Henkjanklaas +20617

Klasse ! Dat zie je maar zelden dat een “reageerder” zijn eerdere verhaal “terugneemt”. Zouden meer mensen moeten doen. Je ziet iets verkeert en corrigeert. Daar houd ik van.

19-11-2021 12:48

eenAjaxfan +20314

@FGLJN: Nette reactie. Geen probleem! Het is soms best lastig precies te verwoorden wat je bedoeld, zonder een heel verhaal te typen... Fijn weekend!

19-11-2021 14:18

Sampaoli +39169

Julian Alvarez zou een zeer fijne versterking zijn. Multifunctioneel en is aan het doorbreken dit seizoen. Aflopend contract (december 2022), wat hem goedkoper maakt.

18-11-2021 11:39

eenAjaxfan +20314

Dat 'multifunctionele ' zie ik niet echt als pluspunt... Ik heb liever specialisten op een positie.

18-11-2021 11:51

Sampaoli +39169

Multifunctionaliteit zegt mijn inziens vaak iets over de capaciteiten van een speler, namelijk dat die redelijk all-round zijn. Dat betekent echter niet dat hij in een specifieke setting geen specialist kan zijn. Kijk naar Blind, Tadic, Timber. Allemaal multifunctioneel, maar eveneens specialisten. Alvarez kan dat ook zijn, omdat hij een breed scala heeft aan mogelijkheden. Dat is waar ik op doel.

18-11-2021 11:53

Msc +14160

En TH zoekt juist vooral naar multi inzetbare spelers om zo flexibeler en minder voorspelbaar te zijn

18-11-2021 12:46

Ozymandias +159568

Volgens mij is multifunctionaliteit van de spelers een vereiste om Totaalvoetbal te kunnen spelen.

18-11-2021 14:04

eenAjaxfan +20314

@Sampaoli: Ok, goeie uitleg. Ben het ook wel met je eens dat het wat zegt over aanwezige capaciteiten. Maar ik zie dan uiteindelijk toch liever iemand die uitblinkt op 1 specifieke positie, dan dat hij op meerdere posities kan spelen (multifunctioneel is), maar niet uitblinkt.

18-11-2021 17:46

eenAjaxfan +20314

@Ozymandias: Om totaalvoetbal te kunnen spelen hoef je, in mijn ogen, niet op meerdere posities te kunnen spelen. Je moet uiteraard wel weten wat er per positie gevraagd wordt.
Ten Hag wil daarom ook graag 'slimme spelers' in zijn elftal.
Blind wordt bijvoorbeeld gezien als multifunctioneel (werd centraal achterin, linksback of VCM gezet. Hij deed dat goed, omdat hij heel slim is. Maar stond toch vaak ter discussie, omdat hij niet echt uitblonk.)
Nu speelt hij alleen nog Linksback en houd hij zelfs Tagliafigo uit de basis.
Maar dat komt, in mijn ogen vooral omdat hij slimmer is (weet wat er op ander posities gevraagd wordt) dan Tagliafigo.

18-11-2021 17:57

Sprinter +2427

Weet iemand hoe dat zit met die salaris eis voor non-EU spelers? Spelers die van buiten de EU komen moeten dacht ik minimaal het gemiddelde Eredivisie salaris, wat door Ajax de afgelopen jaren flink omhoog wordt gekrikt, ontvangen. Hoe zit dit met spelers die formeel voor Jong worden gehaald? Maakt nogal uit voor de scouting kan ik mij zo voorstellen.

18-11-2021 11:01

Ajax4ever86 +3967

Spelers van boven de 20 en buiten de EU moeten minimaal 150% salaris krijgen van het gemiddelde Eredivisiesalaris.
Niet zo spannend voor Ajax, want dan kom je uit op 6/7 ton per jaar wat een non EU spelers minimaal moet krijgen.
En t maakt verder niet uit of een speler formeel voor Jong gehaald is.

18-11-2021 11:21

Ozymandias +159568

Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou schrijven maar ik hoop dat Álvarez naar Ajax komt. Zoals ik hem hier vorig jaar omschreef is hij een type Tadić maar dan rechtsbenig en 1,70 groot. Hij maakte vorig seizoen al indruk maar dit seizoen lijkt hij nog een enorme stap in zijn ontwikkeling te hebben gezet (en dan met name zijn productiviteit). Met 15 doelpunten en 6 assists in 16 competitie wedstrijden is hij bezig aan verreweg zijn meest productive seizoen (wat er ook mee te maken heeft dat hij dit seizoen structureel in de spits speelt terwijl hij daarvoor ook regelmatig op rechts speelde).

18-11-2021 10:02

FreeThulli +6029

Is hij nog haalbaar is de vraag. Deze jongen kan echt een fenomeen worden, maar ik ben bang dat wij niet de enige zijn die dat zien. Transfermarkt.nl geeft hem ook al een waarde van 20 mjn. Een voordeel zou zijn aflopende contract kunnen zijn (eind 22).

18-11-2021 10:10

Slang +14994

Zoveel interesse van grote clubs is er tegenwoordig niet in Argentinie. En om nou transfermarkt als feiten aan te nemen...
Hopelijk is het geen Driussi waar Ajax destijds interesse in had, die heeft een beetje vergelijkbare cijfers met seizoenen van 5 goals en dan 1 uitsteker richting met 15+.

18-11-2021 11:45

Pietsnot +15019

De Italiaanse en Spaanse kranten linken hem al aan real en Juventus. Dus zijn prijs call niet zacht zijn

18-11-2021 19:53

Ozymandias +159568

Het is in ieder geval maximaal 25 miljoen vanwege een transferclausule in zijn contract.

18-11-2021 20:08

HallelujahAmsterdam +10641

Ken beide namen niet , maar die statistieken spreken voor zich. Met de kleine Latijnse enclave bij AJAX , waarvan een aantal Argentijns, zou dat ook een goeie moment zijn zo'n speler aan te trekken. Maar ik verwacht dat dat pas na de winter wordt ?

18-11-2021 10:35

ajax4perez +9534

Daarvoor hebben we Nico en lisandro! Die moeten contact leggen en zorgen dat ze komen. Dan krijgen hun ook een leuke bonus erbij voor het werven van spelers 😉

18-11-2021 10:36

Lagasj +2905

We ruilen hem gewoon in voor onze stoorzender op het middenveld.

18-11-2021 11:40

mokumnorth82 +2362

Lijkt me ook een goede spits als ik de beelden bekijk. Vraag me alleen af of het niet meer een PSV spits is (counter dus).

18-11-2021 12:02

Ozymandias +159568

Ik zie hem zelf als een type Pettersson/Tadić die zich laat inzakken om de bal tussen het middenveld en de verdediging te ontvangen en vervolgens een andere aanvaller diep te sturen. Ondanks dat hij 1,70 meter is lukt het tegenstanders zelden om hem van de bal af te zetten en niet doordat hij een geweldige dribbelaar als Messi is maar omdat hij fysiek erg sterk is. Als ik aan een counterspits denk dan denk ik vooral aan iemand die veel dreiging in de diepte toevoegt en dat is iets waarvan ik vind dat Álvarez juist meer moet doen. Hij is behoorlijk snel maar maakt daar eigenlijk nauwelijks (onvoldoende) gebruik van.

18-11-2021 12:58

Ferd +38437

Laten we Feyenoord ff zien dat er ook goeie spitsen uit Argentinië te halen zijn in de winterstop 😉

18-11-2021 09:28

mokumnorth82 +2362

Ivan Gabrich bijvoorbeeld?

18-11-2021 09:41

wendoo9 +8110

Laten we maar eerst proberen Feyenoord van de eerste plek te verdrijven zou ik zeggen. Dat zal ook een hele klus worden. Ajax heeft in mijn ogen zijn luxe positie wat hij had kunnen hebben dit seizoen vergooid, want nu gaat Psv op de kruimels loeren. Mark my words.

19-11-2021 13:36

Ferd +38437

Feyenoord heeft de eerste plek niet. Ze hebben de minste verliespunten, maar dat is niet hetzelfde.

Bovendien gaat Feyenoord het met de smalle selectie niet volhouden. Ajax wordt lachend kampioen

21-11-2021 03:51

JaapStam +136751

Luis Vázquez is 1,91 lang!!!

Halen!!!

We zitten dun achter Haller!!!

18-11-2021 09:22

Ozymandias +159568

Ik heb een vriend die 2,03 meter is, moet Ajax die ook maar snel aantrekken?

18-11-2021 09:24

JaapStam +136751

Hahahahahahahahahaha humor man!!!

Je vriend heeft het niet ver geschopt als deze Luis Vázquez!!!

18-11-2021 09:31

Ozymandias +159568

Inderdaad, en als mensen hem hadden beoordeeld op de manier waarop jij spelers beoordeeld zou hij nu bij Manchester City in de spits spelen.

EDIT: Trouwens, je weet dat de meeste mensen hier op AS nu wel doorhebben dat je jezelf veel plusjes geeft (om een of andere reden)?

18-11-2021 09:38

JaapStam +136751

Moet jij nodig zeggen meneer de plusjes man!!!

Ik doe helemaal niks, iemand heeft het op mij gemunt!!!

18-11-2021 09:45

Sunny +9552

Ik lees dit wel vaker maar hoe geef je jezelf meerdere plusjes en hoe zie je dat?

18-11-2021 16:28

AFCA-pride +17343

Geen Mitrovic meer 😜

18-11-2021 11:47

Snellejapie +11401

Ten Hag staat op ieders lijstje als ik alles moet geloven.

18-11-2021 09:03

Pietsnot +15019

Schei toch uit, ten Hag gaat niet

17-11-2021 16:58

Hollister +12577

FF checken... hebben we nu alle Engelse clubs gehad of missen we er nog eentje?

17-11-2021 16:40

WillyBrokamp +11117

Mazraoui nu ook genoemd bij Koudekerk 6

17-11-2021 14:37

Oxxer +163880 moderator

Het schijnt dat Maz genoemd wordt als Minister van Blessurezaken in het nieuwe kabinet, Pinokkio Rutte. Media gooien zoveel opties op dat er straks 1 klopt.

17-11-2021 15:24

Hetzijnmaar +5453

Overal waar n trainer wordt ontslagen staat Ten Hag op het lijstje
Is dit nieuws

17-11-2021 14:31

Asociaal +2787

Dat is het pas wanneer Ten Hag persoonlijk zegt dat hij zelf ook interesse heeft.

17-11-2021 14:42

ajax4perez +9534

Ik wacht nog steeds op berichten dat Ten Hag NIET op het lijstje staat

18-11-2021 10:56

JOHANisGOD +18498

GERUCHT :
Ajax heeft interesse in verdediger Anrie Chase (17/🇯🇵) van Shoshi HS.

17-11-2021 14:13

Ozymandias +159568

Anrie Chase die uit Japan komt? Laat me raden, zijn vader is een Amerikaanse soldaat?

17-11-2021 19:41

JOHANisGOD +18498

https://www.voetbal4u.com/2021/11/17/ajax-en-az-strijden-om-17-jarige-verdediger-uit-japan/

17-11-2021 20:54

afc_ajax +623

Wij zijn hem kwijt, aan wie, maakt ook niks uit. Jammer......

17-11-2021 13:25

godlike +3809

En er zijn nog steeds mensen die denken dat hij blijft..

17-11-2021 12:21

Aeter +6598

Brighton, hahahaha.

17-11-2021 12:21

Lorenzo010 +1199

Zolang hij niet speelt voor Marokko wordt de PL een lastig verhaal voor die clubs.

Nous moet lekker naar Italie gaan.

17-11-2021 11:28

Ozymandias +159568

Wat bedoel je met zolang hij niet voor Marokko speelt wordt de PL een lastig verhaal voor die clubs? Hij heeft in het verleden toch voldoende interland gespeeld om in aanmerking te komen voor een werkvergunning (zeker onder de nieuwe post-Brexit regels)? Daarbij zou hij wel in aanmerking komen voor de uitzonderingsregel aangezien hij niet wordt opgeroepen voor Marokko wegens een conflict met de bondscoach.

17-11-2021 12:03

Henkjanklaas +20617

jeetje al die geruchten.. daar worden we wijzer van :-). ik heb ook vernomen dat ze nous met een enkeltje naar mars sturen.. ook een gerucht

17-11-2021 11:27

Dolberg25 +8858

Brighton 🤡😂

17-11-2021 10:53

wendoo9 +8110

We weten het inmiddels nu wel !!!! Heel de wereld wilt Mazaroui. Elke dag komt twee andere Clubs bij. Is het morgen Barca of Real ?? Man man man

17-11-2021 10:14

Ajaxadam1 +31667

Ik zou wachten op Bayern of Real als hij een basisplek wil in de top en CL wil spelen en om de prijzen.

17-11-2021 10:06

Joryajax +1089

Blijft klote dat hij gaat vertrekken, geweldige speler als hij blessurevrij blijft.
Voor de winter alles-op-alles gooien om toch te verlengen, anders proberen in de winterstop nog iets aan te verdienen.

17-11-2021 09:55

Amsterdamnoord +6037

Nee we hebben hem nodig in de CL, hem op de bank zetten is heel dom, die miljoen die je misschien verdient in de winter is dat niet waard

17-11-2021 10:35

Msc +14160

Brighton haha… nou raiola weet hem iig in het nieuws krijgen.. maar al die Engelse clubs contracten gaan bieden is het kansloos voor overmars

17-11-2021 09:49

wendoo9 +8110

Laat Overmars maar kansloos zijn, maar voor een rechtsback ( met alle respect voor Nous) zwaar buiten het bugged te gaan terwijl je zelf wat goede opties in huis hebt gaat te ver. Laat hem maar mooi achter die Pizzaboer aangaan zou ik zeggen, dan zien we Nous over twee jaar vanzelf weer als rechtsback van Heerenveen terug.

17-11-2021 10:29

Ozymandias +159568

"Laat hem maar mooi achter die Pizzaboer aangaan zou ik zeggen, dan zien we Nous over twee jaar vanzelf weer als rechtsback van Heerenveen terug."

Wat heeft Ajax daaraan? Mazraoui is dit seizoen een van de belangrijkste spelers van Ajax. Hij zorgt ervoor dat het maximale wordt gehaald aan de kwaliteiten van de spelers die op rechts staan. Als iemand als Haller voor voor af en toe een simpele intikker en daarnaast vele gemiste 100% kansen al 4 miljoen per seizoen waard is moet Mazraoui wel enorm veel waard zijn.

17-11-2021 10:59

wendoo9 +8110

Ga jij Haller nu vergelijken met Mazraoui omdat hij soms kansen mist en dan eigenlijk meer zou moeten verdienen of gelijk ? Dat proef ik uit jouw woorden. Mazraoui heeft ook zijn zwakheden in verdedigend opzicht en zijn blessuregevoeligheid, maar daar gaat het niet om. Een beetje zelfkennis kan ook geen kwaad bij Mazraoui. Denk wat Ajax biedt niet misselijk is, en als je meer wilt verdienen moet je gaan en iets anders.

17-11-2021 12:05

Ozymandias +159568

Ik vind dat Mazraoui sportief veel meer waard is voor Ajax dan Haller en dus vind ik dat als Ajax vind dat Haller zo'n salaris waard is ze dom zouden zijn om Mazraoui transfervrij te laten gaan omdat ze hem dat niet willen betalen. Mazraoui laat veel spelers van Ajax (en dan met name Berghuis, Álvarez en Antony) beter voetballen terwijl Haller juist eerder het omgekeerde effect heeft op zijn teamgenoten.

"Een beetje zelfkennis kan ook geen kwaad bij Mazraoui."

Waarom denk je dat Mazraoui een gebrek aan zelfkennis heeft?

"Denk wat Ajax biedt niet misselijk is, en als je meer wilt verdienen moet je gaan en iets anders."

Vorige keer heeft Ajax hem het salaris van een bankzitter gegeven terwijl hij een vaste basisspeler was dus denk ik dat Mazraoui heeft goed begrijpt dat Ajax hem zo min mogelijk wil betalen en dat hij daar dit keer niet veel te gemakkelijk mee akkoord moet gaan.

17-11-2021 12:08

Sjonnie +18814

@wendoo9
Wat Nous heeft betekend voor Ajax dat moet Haller nog maar zien te bereiken.
Nous (net als iedereen in het 18/19 elftal) heeft eraan bijgedragen dat Ajax Europees weer aanzien kreeg. Daarmee was het in staat om spelers tegen gigantische transfersommen te verpatsen waarmee het nu een riante financiële positie heeft verworven.
En in de toekomst gaat Ajax weer profiteren van Mazraoui want Antony draait door Nous een goed seizoen en kan (eigenlijk eerder 'zal') voor een mega bedrag in de verkoop komen.
Voor dit seizoen is het van cruciaal belang dat hij in de basis staat. Samen met Berghuis en Antony is die rechterflank een van de belangrijkste wapens van Ajax.

17-11-2021 13:23

AlexIbarra +19238

Mazraoui is toch een veel betere rechtsback dan Timber, Rensch of Klaiber?
Dus we hebben wel andere opties, maar die zijn van een minder niveau.

Als Nous 10 miljoen per jaar vraagt, is het logisch dat hij dat niet krijgt.
Maar het is ook raar als Ajax denkt dat hij 4 jaar bijtekent voor 2 mln per jaar, terwijl hij over 2 maanden overal kan tekenen en 5-10 mln per jaar kan krijgen.

Voordat Nous naar Raiola overstapte kwam er ook geen verlenging dus waarschijnlijk speelt het 'verschil van inzicht' al wat langer.
Maar geen idee om welke bedragen / voorwaarden het gaat, dus moeilijk oordelen.

17-11-2021 14:31

Henkjanklaas +20617

Allemaal aannames. We weten geen van alleen wat hij vraagt en wat Ajax heeft geboden. Dus valt er niks zinnigs over te zeggen behalve dan dat we allemaal hopen dat zo’n waardevolle speler blijft. We hebben geen betere back en hij laat die hele rechterkant incl Antony veel beter functioneren.

18-11-2021 09:52

Msc +14160

Welk salaris vind je nous waard?

18-11-2021 10:25

Ozymandias +159568

@Msc
Ik heb geen idee hoe je moet bepalen hoeveel een speler qua salaris waard is behalve door af te gaan op hoeveel andere bij Ajax betaald krijgen. Aangezien Haller 4 miljoen krijgt en veel minder belangrijk voor Ajax is lijkt Mazraoui me in ieder geval wel dat waard voor Ajax. Als ze dat niet kunnen betalen kunnen ze beter Haller verkopen en Mazraoui houden dan andersom.

18-11-2021 13:30

Msc +14160

Dat is een lastige vergelijking. Makkelijker zou denk ik zijn om hem te vergelijken met soortgelijke posities.. dus bijv wat verdiend Nico? Wat verdiend blind?
Maar ook in welke categorie valt hij als je naar de totale selectie kijkt? Vroeger hadden ze bij Ajax een drie of viertal categorieën. Ik denk dat nous in de 1 na hoogste categorie hoort.

Tadic staat volgens mij los van de rest. Ook door de loyaliteit richting Ajax. Daarnaast speelt mee om welke spelers het team wordt gebouwd? Wie is vorm het fundament vh team etc. Als ze bijv bij nous het idee krijgen dat hij toch niet lang wil blijven (of dat hij het zelf al heeft aangegeven) dan zullen ze minder ver gaan. Ergens snap ik.

Lang verhaal kort. Hij hoort wat mij betreft bij de top 5/6 verdieners en dat is denk ik ergens tussen blind en Nico

18-11-2021 13:52

ToekomstTalent +9550

Ha ha Brighton, dan kan hij net zo goed naar Vitesse gaan ofzo

17-11-2021 09:49

JOHANisGOD +18498

'Ajax zal spoedig samenwerking met tweedeklasser uit Portugal bekrachtigen'

Het is een kwestie van tijd voordat Ajax en Estrela da Amadora een samenwerking bekend gaan maken.
André Geraldes, de president van de Portugese club, was afgelopen week in Amsterdam voor een kennismaking.

15-11-2021 20:18

Jeugd +24706

Nou Nous, ik zou blijven. Deze clubs lijken me niet echt een verbetering.

15-11-2021 19:05

KingOfTheMatch +7009

Die zal de aankomende tijd in opdracht van Mino nog wel aan een zooi clubs 'gelinkt' worden

15-11-2021 16:00

Ozymandias +159568

Leeds United lijkt me zo'n beetje de ideale club voor Mazraoui. Niet alleen is het een prachtige volksclub maar met Bielsa hebben ze een hoofdtrainer die de rol waarin Mazraoui bij Ajax heeft (de inverted wingback als kruising tussende ouderwetse inverted back en de wingback) grotendeels heeft ontwikkeld (Guardiola heeft het populair gemaakt maar Guardiola zegt zelf ook dat hij het van Bielsa heeft overgenomen). Bielsa hoort in de top tien van de trainers die het meest invloed op het moderne voetbal heeft gehad (een lijstje waarop Cruijff bovenaan staat).

Alleen moet Mazraoui dan wel relatieve zekerheid hebben dat Bielsa bij Leeds blijft want zijn contract loopt na dit seizoen af en momenteel vallen de prestaties tegen. Leeds zou gek zijn om zijn contract niet te verlengen maar het zou niet de eerste club zijn die afscheid neemt van een toptrainer omdat ze in paniek schieten (kijk naar Tottenham die afscheid nam van Pochettino).

Mocht Bielsa zijn contract niet verlengen en Overmars en Ten Hag na dit seizoen vertrekken dan zou Bielsa een fantastische opvolger voor hun zijn. Bielsa is een dictatortje die heel veel macht opeist wat niet zou werken als Overmars nog bij Ajax werkt aangezien die bij Ajax zelf alle macht naar zich toe heeft getrokken (na de Fluwelen Revolutie was dat het beste wat Ajax deze eeuw is overkomen) maar Overmars en Ten Hag hebben meerdere keren gezegd dat ze samen dit project willen afmaken en de een zal waarschijnlijk dus niet lang na de ander vertrekken. Het beste zou zijn als Overmars minstens een seizoen na Ten Hag vertrekt zodat Ajax niet in één zomer zowel de technisch directeur als hoofdtrainer kwijtraakt maar als ze beide in dezelfde zomer vertrekken is een 'manager' als Bielsa een fantastische optie om het machtsvacuüm wat er bij Ajax zou vallen te dichten.

15-11-2021 15:56

KingJames23 +11433

Als ik Bayern was had ik Nous proberen over te nemen. Er zijn weinige goeie backs in de wereld en hij past precies in het plaatje bij Bayern en het is een stabiele club met een goed beleid.

15-11-2021 20:07

Henkjanklaas +20617

Leeds speelt geen CL dus dat zou ik nooit doen als ik Nous was.

18-11-2021 09:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.