Geruchtenmolen: 'Ajax geïnteresseerd in achttienjarige verdediger uit Ecuador'

door Brent Tomassen 825

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Ajax geïnteresseerd in achttienjarige verdediger uit Ecuador'

door Brent Tomassen 825

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt gaat bijna open en dus nemen de geruchten omtrent Ajax toe. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, terwijl vooral talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 11 juni

'Ajax geïnteresseerd in achttienjarige verdediger uit Ecuador'

Ajax is één van de clubs die Joel Ordóñez zou willen inlijven, zo meldt het Ecuadoraanse Bola VIP. De achttienjarige centrale verdediger van Independiente del Valle zou twee miljoen euro moeten kosten. Naast Ajax zouden ook PSV, Club Brugge en Benfica oren hebben naar Ordóñez.

'Schreuder wil Spaanse conditietrainer toevoegen aan technische staf'

Alfred Schreuder wil conditietrainer Jaume Bartrés toevoegen aan zijn technische staf. Dat meldt journalist Moisés Llorens van de Spaanse tak van ESPN. De Spaanse conditietrainer is momenteel werkzaam bij het Mexicaanse Chivas in Guadalajara. Eerder was Bartrés werkzaam bij FC Barcelona, waar hij al samenwerkte met Schreuder.

Vrijdag 10 juni

'Ajax is nog altijd geïnteresseerd in Hoever'

Ajax heeft volgens The Athletic nog altijd interesse in Ki-Jana Hoever. De verdediger van Wolverhampton Wanderers, die in het verleden in de jeugdopleiding van Ajax speelde, staat op de nominatie om te vertrekken bij de club uit de Premier League. Mogelijk wordt hij verhuurd om ervaring op te doen en volgens het Engelse medium heeft Ajax nog altijd interesse in Hoever.

Donderdag 9 juni

'Management Antony in gesprek met Manchester United; Aanvaller moet zestig miljoen kosten'

Het management van Antony zou momenteel naar Europa zijn afgereisd om met Manchester United te praten over een transfer van de Braziliaan, zo meldt GOAL. Ajax zou voor de buitenspeler zo'n zestig miljoen euro verlangen, waarvan de Amsterdammers nog twintig procent zouden moeten afstaan aan São Paulo, de vorige club van Antony. Daarnaast hebben de Brazilianen recht op een opleidingsvergoeding van 2,7 procent.

Woensdag 8 juni

'Ajax volgende week in gesprek met management Gnonto'

Ajax gaat naar verluidt volgende week in gesprek met het management van het Italiaanse talent Wilfried Gnonto. Dat meldt de Italiaanse transferjournalist Gianluca Di Marzio. Vorige week kwam al naar buiten dat Ajax interesse zou hebben in de aanvaller van FC Zürich, die zijn jeugdopleiding doorliep bij Internazionale. Klaarblijkelijk zijn er meer clubs met interesse, waaronder ook PSV. Ajax zou echter een streepje voor hebben en volgende week dus al mogelijk belangrijke gesprekken gaan voeren.

Dinsdag 7 juni

'Crystal Palace en Brighton willen Bergwijn; Bergwijn wil naar Ajax'

Volgens transferjournalist Ekrem Konur zijn Crystal Palace en Brighton & Hove Albion geïnteresseerd in het overnemen van Steven Bergwijn. De aanvaller van Tottenham Hotspur heeft er echter de voorkeur voor om een transfer te maken naar Ajax. In dat geval moeten Ajax en The Spurs tot een akkoord zien te komen.

Ajax wederom gelinkt aan Braziliaanse spits Rony

Ajax wordt in Brazilië wederom gelinkt aan Rony. Rony is een 27-jarige spits van Palmeiras en zou volgens UOL Esporte op het lijstje staan van de Amsterdamse club. Het is niet voor het eerst dat Rony aan Ajax gelinkt wordt. Ook in de winter werd zijn naam al aan Ajax gekoppeld. Destijds werd geschreven dat Rony niet aan het profiel zou voldoen. Desondanks wordt de Braziliaan nu toch weer gelinkt aan Ajax.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Gerucht # zoveel....Verder valt het mij tegen dat ik heel erg weinig lees over Schreuder. Geen interviews, visie over het seizoen, de technische staf samenstelling (anders dan dat hij onze bokser eruit heeft gezet), ik hoor bar weinig. Ik zou graag iets meer willen lezen over zijn komst, visie, eventueel nieuwe spelers. Genoeg geruchten maar wat moeten we daar mee? Leuk maar niets concreet. Er gaan te veel sterkhouders weg maar wat hebben ze op het oog?

13-06-2022 07:22

4EVERAJAX +8381

Ajax te laat voor Darwin Nunez....jammer

12-06-2022 18:12

OuweDibbes +11830

Beelden van deze jongen zijn wel interessant.. beetje een Sanchez type. Als die echt 2 miljoen moet kosten waarom geen poging wagen. In Jong Ajax zijn best wat verdedigers vertrokken, en ik denk dat je niet raar moet opkijken als er de komende weken een bod van 7 tot 8 miljoen voor Schuurs komt.

12-06-2022 16:12

Berghuis +14331

Als ze 8 miljoen voor Schuurs bieden breng ik hem op de fiets..

12-06-2022 17:11

OuweDibbes +11830

Schuurs is een prima verdediger, maar voor het Ajax systeem net even te traag. Kan prima mee bij een ploeg in het linkerrijtje van de PML.

13-06-2022 09:04

vanreenen +10236

Vroeger hadden wij, Ajax, een suikeroom die wel een paar ton in guldens wilde schenken om een transfer mogelijk te maken. Helaas hebben wij zo iemand niet meer en ik kan helaas ook niet helpen. Wel als ik hoog in de quote 15 had gestaan. Zo iemand als Maup Caransa, een held.

12-06-2022 12:02

DaNaRWaL +4306

Lijkt wel erg op Schreuder, dat 18-jarige talent

12-06-2022 10:20

Voetbaliseengedicht +1054

De geruchtenmolen draait op volle toeren,
dus elke dag even op AS koekeloeren.
Voor de spits komt uiteindelijk Robert Muhren,
maar dat kan nog wel even duren.
Als linksback komt Cristian Riquelme,
een bekende naam, maar niet dezelfde.
Ook maakt Ajax werk van Pierre Dwomoh,
een #10 net zoals Litmanen. Litmanen oho.
Als Timber ons ook besluit te verlaten,
gaat Ajax proberen om Bella-Kotchap te halen.
Nu gaat Gravenberch naar München toe,
zijn opvolger wordt gezien als nieuwe Zizou,
hij speelt bij PSG en zijn naam is Michut.
Als keeper willen we Altay Bayindir,
ook Vandevoort en Bazunu zijn in het vizier.

12-06-2022 06:26

Lagasj +2905

En ze dronken bij Ajax een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.

12-06-2022 00:22

Sampaoli +39169

Ordonez is een heel groot talent, zou hem graag toevoegen aan Jong Ajax. De bron slaat helemaal nergens op dus is louter wishful-thinking.

12-06-2022 00:19

Jariking +5445

Doet de huidige conditietrainer het slecht? Trainers willen altijd hun holmaatje aan een mooie baan helpen.
Koeman, V Gaal met hun eigen keeperstrainer altijd.
Clubs moeten hier niet in meegaan. Het is werk. Geen vriendjesgedoe.

11-06-2022 21:09

fc Barcelona_ke +19239

Ik heb sanchez gevoel. Haal die jongen!

11-06-2022 20:26

Bc te P +22130

Ik wil Neymar bij Ajax zien!

11-06-2022 19:46

Ozymandias +159568

Scouting report door "Jeroen": https://targetscouting.com/2022/06/06/__trashed/

"The Ecuadorian youngster could be an amazing low risk – high reward signing for any of the following teams: Ajax, PSV, Club Brugge and Benfica. He should be monitored accordingly and even top 5 league teams should already be attentive to his transfer status."

Dat is toevallig...

11-06-2022 19:29

4EVERAJAX +8381

Pisvee ook weer... Brugge!? Lijkt wel uit de hoed van Schreuder

11-06-2022 19:29

Oxxer +163880 moderator

PSV heeft een tijd terug de banden met oud keeper Gomes aangehaald, PSV fans schreven dat Braziliaanse / Zuid Amerikaanse talenten nu eerder voor PSV kiezen i.p.v. Ajax.

11-06-2022 19:46

Redrum +96058

Vanwege Gomes zouden ze nu eerder voor psv kiezen? Kan me niet voorstellen dat Gomes een grote naam is in Brazilië eerlijk gezegd.

11-06-2022 20:14

Oxxer +163880 moderator

Dat weten jij en ik, PSV fans denken dat Gomes over water kan lopen en alles voor elkaar krijgt. Ajax heeft tegenwoordig een veel grotere naam in Brazilië.

12-06-2022 08:46

BillSplate +9693

Betwijfel ik ook idd. Heeft een handjevol interlands gespeeld. Nou hebben Brazilianen wel veel respect voor spelers van de selečao, maar dan zal hij echt een band moeten opbouwen met spelers waarbij hij dan echt kan laten zien dat PSV de juiste stap voor ze is. Voor elke Braziliaan die geslaagd is bij PSV zijn er 5 niet geslaagd.

12-06-2022 09:47

Oxxer +163880 moderator

Klopt, de lijst van niet geslaagden is heel lang, misschien mis ik er 1, alleen Gomes, Ronaldo, Romario en Alex hebben het daar goed gedaan.

12-06-2022 09:50

VluggeJaapie +2044

Niet alleen in Brazilië maar in heel Zuid-Amerika!

12-06-2022 11:27

Oxxer +163880 moderator

Jazeker en sinds Alvarez basisklant is groeit de populariteit in Noord Amerika.

12-06-2022 11:33

ajaxcied4life +26045

Er wordt beweerd dat Ajax en ManU eruit zijn wbt Antony. Zie Tribalfootball. 51 mln Pond schijnt met de deal te zijn gemoeid volgens Goal Brasil.

11-06-2022 19:27

Kuningaz +5314

Als dit waar is (wat ik niet denk) dan laat Ajax weer ouderwets het kaas van het brood eten. Nog niet eens 60 miljoen voor een international van Brazilië is echt 20 te weinig.

12-06-2022 07:36

BillSplate +9693

Hoe serieus is die bron te nemen?

12-06-2022 09:47

ajaxcied4life +26045

Ik denk niet heel serieus, aangezien ik moet concluderen dat nog geen enkele groot medium het nieuws heeft overgenomen.

12-06-2022 10:25

BillSplate +9693

Ah, goed om te weten. Dan moeten we het maar afwachten.

12-06-2022 11:46

Tommyshelby +128586

Independiende del Valle is altijd een goed teken. Hopelijk krijgen we met die club een soort vriendschap net als met Sao Paulo, die ook graag aan ons verkopen de laatste tijd. Delgado lijkt op een prima aanwinst, deze jongen speelt ook op een positie die we goed kunnen gebruiken.

11-06-2022 19:18

DrFootball +15141

Sao Paolo en Ajax zijn geen vrienden volgens mij.

11-06-2022 19:19

Ozymandias +159568

Ik denk dat je aan de relatie tussen Santos en Ajax denkt. Die tussen Ajax en Sao Paulo is heel goed nadat Ajax rondom de transfer van Antony zich flexibel heeft opgesteld door het doorverkooppercentage van Neres af te kopen (wat Sao Paulo toen heel hard nodig had omdat ze enorm in de financiele problemen zaten).

11-06-2022 19:21

DrFootball +15141

Check je hebt gelijk.

11-06-2022 19:36

Ozymandias +159568

Krijgen we na het Braziliaanse duo Neres en Antony en het Argentijnse duo Tagliafico en Martínez in de toekomst ook een Ecuadoriaans duo met Delgado en Ordóñez?

11-06-2022 19:06

JordanAFCA +22481

Delgado op 6 zou een goedkope en prima oplossing kunnen zijn, heeft mij meer kunnen overtuigen in Jong dan Alvarez in Ajax 1.

11-06-2022 19:15

Nr.10 +111029

Ik zag laatst iemand bij mijn amateurvereniging, die deed het ook wel overtuigend op 6.

11-06-2022 23:49

DrFootball +15141

Dezelfde club als waar Ajax Delgado heeft gescout. Heeft Kreek weer een wedstrijd(en) bekeken in Ecuador?

11-06-2022 19:02

JaapStam +136772

Kent iemand deze jongen Joel Ordóñez???!!!

11-06-2022 18:53

Betuwe85 +20547

Geintreseerd? Sorry maar verwacht toch langzaam aan meer dan geruchten

11-06-2022 18:44

Oeroeboeroe +18343

Jij denkt werkelijk dat de directie van Ajax haar aan- en verkoopplannen moet ontvouwen aan Betuwe85? Dream on boy!

11-06-2022 18:50

slumpf +4563

Waar maak jij uit op dat Ajax passief is? Omdat er niets in de Telegraaf staat?
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en doet alleen mededelingen over zaken die afgerond zijn. Ik vertrouw erop dat er momenteel door de verantwoordelijken genoeg gedaan wordt om voor Ajax een goede selectie neer te zetten.
Het is goed dat de club niet op ieder gerucht ingaat en dat zaken in alle rust worden afgehandeld.
Ik weet het, niet wat Piet Paniek en Steven Stress hier willen horen, maar dichter bij de waarheid dan berichten dat er niets zou gebeuren.

11-06-2022 19:30

Betuwe85 +20547

Jij vind ajax niet passief op het moment ?

11-06-2022 20:06

AlexLitmanen10 +14370

@Bil:

Waarom een rechtsback en een spits?

Vooral die spits snap ik niet.
Met Tadic en Haller en daarachter Rasmussen

11-06-2022 20:29

Oeroeboeroe +18343

Nee, juist actiever dan een jaar geleden

11-06-2022 20:56

KingJames23 +11433

Goh psv geïnteresseerd in dezelfde speler als Ajax. Volgens mij hebben ze bij psv gewoon gezegd tegen een scout “volg jij gewoon de scouts van Ajax en dan zien we van zelf wel een keer een speler die haalbaar is”.

11-06-2022 18:30

Ozymandias +159568

Scouten gebeurd over het algemeen op basis van tips door zaakwaarnemers en PSV krijgt dezelfde tips als Ajax. Het is dus niet vreemd dat Ajax en PSV vaak genoemd worden in relatie tot dezelfde spelers.

11-06-2022 18:31

Delaney +14740

Klopt uiteraard, maar stiekem weten wij allemaal wel dat de scouts van Ajax gewoon gestalkt worden door die enge mensen uit Eindhoven. 😉

11-06-2022 18:41

KingJames23 +11433

Psv heeft sinds een aantal jaar pas scouts daarvoor kochten ze gewoon spelers die er meteen stonden omdat ze meer geld hadden dan de rest. Maar dat werkt niet meer omdat die spelers te duur zijn geworden dus moeten ze nu jongere spelers proberen aan te trekken. En proberen ze te doen hoe Ajax het al heel lang doet. Ik vind het gewoon zo’n nep club zonder identiteit 🤮

Ps. Wat ik eerste poste was als grapje bedoeld. Ik zal er in vervolg een emoticon bij zetten😁

11-06-2022 18:50

Oeroeboeroe +18343

Stalken, dus inclusief vale regenjas, krant, pijp en gleufhoed!

11-06-2022 18:51

Ozymandias +159568

Ordóñez werd geloof ik al genoemd als een van de andere talenten in Ecuador waar Ajax naar had gekeken toen Delgado werd gehuurd. Ordóñez (rechtsbenig, 1.88 meter) is in april 18 geworden en heeft al een basisplaats bij Independiente del Valle (de club waar Delgado vandaan is gehaald).

Weet iemand of Nilson Angulo en Sebastían González uiteindelijk nog stage hebben gelopen bij Ajax? Angulo zit bij dezelfde zaakwaarnemer als Delgado en doet het als 18 jarige onder andere in de Copa Sudamericana statistisch gezien erg goed bij LDU Quito.

11-06-2022 18:29

Rikkie66 +22812

Klaar met de geruchten! Feiten! Bergwijn om mee te beginnen!

11-06-2022 18:24

Pingelaar +13240

Als je alleen feiten wilt, kan je naar Ajax.nl gaan :)

En dan vraag ik me af, wat doe je dan onder het kopje "geruchtenmolen" als je klaar bent met de geruchten? 😅

11-06-2022 18:26

KingJames23 +11433

Het feit is dat Bergwijn nog geen Ajax speler is. 😉

11-06-2022 18:30

JordanAFCA +22481

Volgens transfernieuwsnl is Tottenham geïnteresseerd in Richarlison, dat maakt de weg van Bergwijn naar Ajax vrij lijkt me (die ook alleen naar Ajax wil).

11-06-2022 17:58

4xEC1 +7720

Richarlison........ Was ook bijna Ajacied tot Watford hem wegkaapte. A la Diego Lainez

11-06-2022 18:37

JordanAFCA +22481

Dat was echt zuur, want weet zeker dat hij kon slagen bij ons maar ze denken alleen maar aan geld joh..

11-06-2022 18:56

BillSplate +9693

Levy is te gierig om zoveel geld neer te leggen voor een speler. Hij is al voor 40 miljoen of meer naar Everton gegaan. Zal nu nog wel veel meer moeten kosten.

12-06-2022 09:50

Jojo.14 +3658

Volgens Jorge Nicola heeft United een bod van 45 miljoen euro gedaan op Antony.

11-06-2022 17:24

Dutch Schaefer +6107

Lachwekkend. Niet eens een tegenbod doen svp. Nunez gaat voor 100 mio weg. Je moet gewoon echt 80 voor hem vragen of nog een jaar bij ons laten ballen.

11-06-2022 17:34

JOHANisGOD +18498

Nunez is veel beter.

11-06-2022 17:47

fc Barcelona_ke +19239

Je kan twee jongens niet vergelijkheid! Het is totaal twee verschillende voetballers. Nunez is wel minstens 80 mln, antony moeten we blij zijn met minstens zestig miljoen!

11-06-2022 17:49

fascino +1289

Nunez naar Liverpool en Haaland naar City voor minder geld is als: Dessers naar Barca en Brobbey naar Real voor minder geld.

11-06-2022 17:52

Dutch Schaefer +6107

Daarom zeg ik ook 20 mio minder

11-06-2022 18:23

Pingelaar +13240

Een aantal hier op AS willen nu al gelijk spelers gaan kopen nog voordat er spelers zijn vertrokken voor veel geld.

Alleen met Gravenberch, 19,5 tot 24,5 miljoen, red je het echt niet.

Er wordt namelijk vergeten dat er eerst een gat van 50 miljoen in de begroting gedicht moet worden, voordat Ajax echt flink kan uitgeven.

Aan de korte termijn visie dat spelers duurder worden na een doelpunt bij interlands gaat er bij mij ook niet in. Dit getuigt van een bord voor je kop en snap je er weinig van.

11-06-2022 17:10

JOHANisGOD +18498

OFF

PSV huurt Savinho van Manchester City.

Is dat wat?

11-06-2022 17:02

Oxxer +163880 moderator

Het is een Marcel Brands constructie.

11-06-2022 17:05

JOHANisGOD +18498

Excl: PSV Eindhoven are now set to complete the signing of Brazilian talented winger Savinho on loan from Manchester City. Agreement now at final stages 🔴🇧🇷 #PSV

Man Ciy have full agreement signed with Atletico Mineiro since March for Savinho - then he’s gonna join PSV on loan. https://t.co/CHUDDEj4hK

11-06-2022 17:06

Oxxer +163880 moderator

Vrij jonge speler die zij zelf niet kunnen betalen, vergelijkbare constructie zoals met Alex de Tank. Marcel Brands gebruikt zijn trukendoos om aan te haken bij Ajax. Een reminder waarom ik zo een grote hekel heb aan die club uit Brabant.

11-06-2022 17:10

JOHANisGOD +18498

Maar ik snap deze huur niet.

Ze hebben al Madueke en Bakayoko.

11-06-2022 17:18

Oxxer +163880 moderator

Waarom gaat een club een speler opleiden voor een ander?

Ik wil niet snappen wat zij in Eindje doen.

Tegen dit soort praktijken ging de UEFA / FIFA wat doen. Plannen waren dat een club maximaal een x aantal spelers die onder contract staan mag uitlenen.

11-06-2022 17:34

3sterren +20205

Op deze manier probeert PSV eindelijk eens kampioen van Nederland te worden en zo de CL miljoenen te kunnen aanwenden om spelers eindelijk een keer te kunnen kopen, in plaats van te huren.

Dankzij het goede presteren van Ajax de laatste jaren, wordt hun droom in leven gehouden …

11-06-2022 18:33

trodat4030 +96478

Who cares? Het is PSV maar! Dit is AJAX!showtime.

11-06-2022 17:31

JOHANisGOD +18498

Trodat

Op AJAX!showtime worden ook de wedstrijden van PSV gevolgd en andere clubs.

Dus niet zo kinderachtig doen.

11-06-2022 17:50

RFHK +12873

Beetje een vreemd verhaal. PSV huurt dus een 18 jarige speler die van Atletico Mineiro naar City-group gaat. Hij heeft 17 potten (0 goals) voor Mineiro gespeeld. Lijkt mij dat je alleen spelers huurt die er direct staan toch? Waarom zou je een talent huren?

11-06-2022 17:40

Ozymandias +159568

Het is nog vreemder, de speler wordt niet gekocht door Manchester City maar door Troyes (een andere club in de City Group). Dus een speler die is bedoeld voor Manchester City wordt gekocht door Troyes en door hun uitgeleend aan PSV. #ModernFootball

11-06-2022 18:12

Soccerskins v2 +43273

Haha verschrikkelijk. Ik kijk er niet van op dat PSV hier ook vrolijk aan meedoet.

11-06-2022 18:25

Oxxer +163880 moderator

In dat soort constructies voelt Marcel Brands zich als een vis in het water.

11-06-2022 19:49

j0rnnn +5101

Voldoet de huidige conditie trainer niet?

11-06-2022 16:33

Joko +5063

Nee schreuder de proffessor wil dat ze tegen de klok in rondjes rennen, daarvoor heeft ie een ander nodig

11-06-2022 17:43

franco +2140

kudus en daramy miskopen ( mede door blessures) maar blijf lekker wachten dankzijcruijff.

11-06-2022 16:21

Nr.10 +111029

Enkele van de meest typische reacties op het gerucht dat Schreuder een conditietrainer die hij kent van Barca zou hebben aanbevolen bij Ajax:

‘De nieuwe trainer, een passant (!!!), mag zomaar een hele nieuwe staf aanstellen uit alle windstreken. De club gaat helemaal naar de klote.’

‘Een conditietrainer…? een conditietrainer??! Waar blijven de versterkingen? Iedereen gaat weg, en er komt niemand. Hamstra en Huntelaar kunnen er niks van, en volgend seizoen wordt een drama.’

Genieten.

11-06-2022 16:10

franco +2140

conditie trainer uit mexico - ben je wel lekker... hou toch op

11-06-2022 16:22

Berghuis +14331

Want daar werken geen professionals? Wat is dat voor nonsens. De beste mensen in hun vak gebied worden pas vaak laat ontdekt.

11-06-2022 16:42

Panna +5042

Gewoon lekker met Winston en Michael doorgaan Alfred. Dan sta je al met 1-0 voor....

11-06-2022 14:21

Artemio +31908

Dit gaat de verkeerde kant op. We gaan weer terug in de tijd.

11-06-2022 14:13

Telamon +9192

Hij kan zoveel willen, er is al een conditietrainer, lekker laten zitten. Ophouden met trainers, ofwel passanten, zoveel macht en invloed te geven.

Bij de volgende trainer zeker wéér een andere conditietrainer.

11-06-2022 13:47

eenAjaxfan +20314

Het is dat er weinig ander nieuws is, anders was je opmerking het reageren niet waard.... Maar goed, wat is er precies mis om met een nieuwe trainer ook een nieuwe conditietrainer te halen? Misschien is deze wel beter dan die we hebben lopen..??

11-06-2022 13:54

Ozymandias +159568

Als een nieuwe trainer met een bijna geheel nieuwe technische staf komt zal Ajax nooit institutionele kennis rondom het eerste opbouwen en dat soort kennis is nou juist hetgeen waar een club als Ajax op moet teren omdat 1) de club niet het vermogen heeft om de beste trainers aan te trekken en 2) Ajax een speciale club is waar specifieke ervaring voor nodig is. Het gaat er mij dus niet om dat Schreuder zijn eigen performance trainer mag uitzoeken. Nieuwe trainers komen met nieuwe kennis die hun bijdrage kunnen doen aan de institionele kennis van Ajax. Het gaat mij erom dat bijna de gehele technische staf word vervangen waardoor de onder Ten Hag (en daarvoor) opgebouwde institutionele kennis van Ajax voor een groot deel niet zal worden overgedragen.

11-06-2022 14:13

eenAjaxfan +20314

Sorry, Ozy, maar ik ben het weer niet met je eens.
Je doet nu net of dit iets heel bijzonders is, met je "institutionele kennis"...
Er blijven genoeg (club-)mensen over die 'de grote lijnen' van het beleid van Ajax in de gaten houden.

11-06-2022 14:51

Telamon +9192

@eenAjaxfan

Een trainer die zijn eigen assisten al meeneemt, is genoeg.

Stel je haalt ook nog die nieuwe conditietrainer, waar altijd meningen over verschillen, en Schreuder vertrekt of wordt ontslagen na één seizoen, dan zou een nieuwe trainer wéér een eigen conditietrainer aan kunnen stellen. Dat schiet niet op, totaal onnodig, en dus ook totaal onnodig mensen ontslaan.

11-06-2022 18:10

eenAjaxfan +20314

Wat een gelul... Een trainer heeft soms zijn voorkeur voor een bepaalde staf. Prima toch. Sorry hoor, maar ik vind dit echt zeiken om het zeiken.

12-06-2022 01:03

Telamon +9192

@eenAjaxfan

Een andere conditietrainer erbij willen vind ik zeiken om het zeiken.
Omdat ie misschien nét iets anders traint een ander ontslaan omdat een passant, die er misschien maar een jaar zit, soms zelfs maar een half jaar, zie Keizer, dat zo nodig wil.

Ten Hag heeft al veel teveel macht en invloed gehad, dat moet afgelopen zijn.
Wees blij dat Ajax jou als hoofdtrainer aanstelt en je ook je assistent mag kiezen, en verder niet zeiken en je willetje doordrukken.

Bogarde is ook al weg. Ook even bepaalt door Schreuder, een passant.

12-06-2022 14:18

eenAjaxfan +20314

Jij snapt precies hoe het werkt zo te lezen...
Even alleen de laatste zin als voorbeeld: Jij denkt echt dat Schreuder dat alleen bepaald?
Zouden de TD's en RvC daar geen stem in hebben gehad.
Of misschien Bogarde zelf wel...?

12-06-2022 20:12

Telamon +9192

Ja, Schreuder heeft dat bepaald, jij wilde met een kleinere technische staf werken.

En dat de RVC en directie daar mee akkoord gaat, is precies het probleem wat ik duidelijk wil maken; trainers krijgen teveel macht.

12-06-2022 22:37

eenAjaxfan +20314

En waarom is dat dan een probleem?
Het baantje van Bogarde is heilig of zo?
Ik zou ook niet te veel trainers naast me op de bank willen.
Daar kunnen trouwens toch ook "allerlei meningen over verschillen"?

12-06-2022 23:03

Lagasj +2905

Een staflid, en vooral een conditietrainer, is toch iets heel anders.
De man komt uit een andere cultuur, ander klimaat.
Wat gaat hij b.v. in de winter hier doen?
Hoe lang blijft de goede man?
Ik begin langzamerhand op mijn achterhoofd te krabben.
Zoals al eerder hier gezegd....
Waneer komt de eerste versterking in het veld?

11-06-2022 12:59

Slang +14994

het is geen tropenvogel, relax. De huidige die we hebben komt uit Brazilië en daar is ook geen probleem van gemaakt

11-06-2022 13:29

Ozymandias +159568

Schoenmaker is net zo Nederlands als Braziliaans. Heeft hij uberhaubt ooit in Brazilië gewerkt? Niet dat ik verder denk dat het uitmaakt uit welk land een conditietrainer komt. Trouwens, in Madrid kan het in de winter erg koud zijn.

11-06-2022 13:43

ElSandrini +18095

Wanneer worden Alvarez en Haller verkocht voor heel veel miljoenen ?

11-06-2022 14:22

FGLJN +3889

Huh, wat hij in de winter gaat doen, hoe bedoel je dat? Denk je dat iemand uit Spanje niet meer naar buiten kan ofzo, zodra het vriest?
Sowieso, in Spanje kan het ook gewoon vriezen he... En zelfs al zou dat niet zo zijn, iemand kan nog steeds gewoon functioneren in temperaturen die diegene misschien niet gewend is.

En wanneer de eerste versterking komt? Het is pas juni..

11-06-2022 14:52

Cruijffthebest +13368

Creatieve middenvelder die ook links als rechtsvoorin kan spelen:
Roberto Alvarado!!!!

11-06-2022 12:20

fc Barcelona_ke +19239

als hij zo goed is, had hij allang in Europa spelen. dus ik weet niet of hij wel goed is!
doorschakelen!

11-06-2022 12:41

GinoAFCA +14795

We zullen zien transfermarkt is pas 2 dagen open. En de drama hier pfff komt goed 😉

11-06-2022 12:17

barry1988 +24000

Als hij goed werk levert en Ajax er beter van wordt dan gewoon binnenhalen.

11-06-2022 12:12

Ozymandias +159568

Schreuder wil een kleinere technische staf maar wel meer performance trainers (eerst Sam Feringa en nu Jaume Bartrés)? Dan zullen de dagen van Alessandro Schoenmaker bij Ajax wel geteld zijn. Na Ten Hag, Vd Gaag, Rekelhof en Bogarde zou Schoenmaker het vijfde lid van de technische staf zijn die vertrekt. Ik dacht dat het beleid van Ajax was dat de technische staf van Ajax zo veel mogelijk werd losgekoppeld van degene die hoofdtrainer is zodat bij de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer niet ook bijna de gehele technische staf hoeft te worden vervangen... Wat als een hoofdtrainer na één seizoen alweer vertrekt (zoals Bosz) of zelfs het einde van zijn eerste seizoen niet haalt (zoals Keizer)? Dan blijft Ajax achter met een technische staf die werd uitgekozen door een hoofdtrainer die niet meer bij Ajax werkt. Laat een trainer op z'n minst eerst bewijzen geschikt voor Ajax te zijn voordat hij zijn eigen technische staf vorm mag geven. Als bij het vertrek van elke hoofdtrainer veel andere ook vertrekken zal Ajax rondom het eerste nooit een grote "institutional knowledge" opbouwen omdat er niet voldoende mensen overblijven om de kennis die de ene lichting aan trainers heeft opgebouwd over te brengen aan de volgende lichting trainers.

11-06-2022 12:03

ajaxcied4life +26045

Eens. En zijn dit soort wensen van de trainer niet gewoon zaken die tijdens de contractonderhandelingen ter sprake zouden moeten komen ipv na de aanstelling brom ik dan.

11-06-2022 12:43

BackInBlack +14475

Goed punt

11-06-2022 13:40

PytarJohanson +1678

Met het vertelt van Overmars en Ten Hag, is het technische hart, of eigenlijk het technische brein, uit de club verdwenen. Ajax zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden. Huntelaar en Hamstra zijn op de korte termijn gericht, omdat zij zichzelf nog moeten bewijzen. Dan heb je alleen Van der Sar nog, maar ik vraag mij af of hij een stempel heeft en die kan drukken. In dat vacuüm stapt Schreuder nu in. Het is te hopen dat hij weet wat hij doet. Daar moeten de supporters zich in berusten.

11-06-2022 13:46

Oxxer +163880 moderator

Spot on, vd Sar en H&H hadden dit beter moeten afbakenen. De hoofdcoach is een passant de assistenten vaak niet.

11-06-2022 14:29

AFCACruijff14 +161169

Alleen rekenen de fans de hoofdcoach wel op alles af, dus ik snap dat zo iemand zijn eigen staf wil formeren.

11-06-2022 14:35

Ozymandias +159568

Een club moet zich niet laten leiden door de mening van fans.

11-06-2022 14:37

Oxxer +163880 moderator

Als de directie en RVC van Ajax zou luisteren naar of rekening ging houden met de “ deskundigen ” op o.a. AS was de club binnen 2 jaar failliet.

11-06-2022 15:41

trodat4030 +96478

Wauw, dat ik de dag nog mag meemaken dat Ozy, Mr Nuance van AS himself, volslagen in paniek lijkt door een geruchtenmolen.

11-06-2022 17:43

Ozymandias +159568

Volslagen in paniek? Leg dat eens uit...

11-06-2022 18:19

Slang +14994

Neemt ten Hag die braziliaanse fysio van hem mee naar Man U?

11-06-2022 11:49

trodat4030 +96478

Fysio is iets heel anders dan een conditietrainer.

11-06-2022 11:59

Ozymandias +159568

Ik heb daar nog geen informatie over gezien. Ook niet in de Engelse media.

11-06-2022 11:59

Multi +33221

Fijn al die geruchten weer,....... ben blij als de transfermarkt weer dicht is. Wel hoop ik dat Ajax de zaakjes eens vroeg op orde heeft en de selectie er ook echt er staat tijdens de gehele voorbereiding en niet als we al 1/2 wedstrijden onderweg zijn.

11-06-2022 11:33

RJB1979 +25585

Hoop niet dat hij het tranquilo en lentamente aan gaat doen.

11-06-2022 11:27

Oxxer +163880 moderator

De transferperiode is officieel eergisteren geopend en loopt tot 31 augustus. Vanaf het einde van de competitie en daarvoor zitten hier paniekzaaiers en lolbroeken van andere clubs als baby’s te janken om aankopen.

11-06-2022 11:00

trodat4030 +96478

Transferperiode opent volgens mij gewoon op 1 juli.. Iig in Nederland..

11-06-2022 11:42

Oxxer +163880 moderator

Op transfermarkt.com wordt 09-06-2022 als opening genoemd. Interessante site, zij vermelden per land begin en einddatum.

11-06-2022 11:48

trodat4030 +96478

O ok, weird, maar als je dat hebt gezien, zal je vast gelijk hebben..

11-06-2022 11:59

Ajaxbrl +13693

Nederlandse zijn niet beschikbaar?

11-06-2022 10:52

Eurysaces +29515

Omdat we alleen maar Nederlandse spelers hebben? Lijkt me een logische keuze als Schreuder er enthousiast over was.

11-06-2022 11:00

Redrum +96058

Hij schijnt ook in gesprek te zijn met een Ghanese sprintcoach, een Thaise voedingsadviseur en een Canadese sportpsycholoog.

11-06-2022 10:45

RJB1979 +25585

Wel iedere dag om 14:00 uur siesta. Lekker man!

11-06-2022 11:29

JaapStam +136772

Ja joh!!! Een Duitser, Een Spanjaard, Straks nog een Iraniër!!! Het wordt steeds gekker de enclave van Alfred Schreuder!!!

11-06-2022 10:15

Odysseus +14253

Rustig….! Over 2-3 jaar komt er heus ook Serviër bij 😉

11-06-2022 10:21

Libero +19109

Also Schreeuwjaap: "SERVIËRS!!!"

11-06-2022 10:39

ST +23068

Lekker laten gaan joh. Niet zo druk maken. Al stelt hij 10 Afrikanen aan ipv Nederlanders. Als hij kampioen wordt en heel ver in de CL komt, kan mij het niks schelen.

11-06-2022 10:53

KBouter +4122

Gelul… er moeten jongens met een Ajax verleden en de club kennende mensen om de hoofdtrainer heen. Dat moet geen Vreemdelingen legioen worden. Dit zijn gvd passanten!!

11-06-2022 17:46

trodat4030 +96478

Kwaliteit boven nationaliteit. Altijd..

11-06-2022 11:44

ajaxamst1 +864

Jij wilt zeker een Servische staf hebben?

11-06-2022 14:11

Sjefkegeldrop +463

Heeft schreuder ook nog spelers op het oog of denkt hij alleen aan de staf

11-06-2022 10:10

Odysseus +14253

Zou goed nieuws bekeken voor de jeugd.

11-06-2022 10:21

Libero +19109

Want alles wat gaande is wordt in dit ene artikeltje behandeld uiteraard. Welkom op AS, je gaat hier prima passen.

11-06-2022 10:40

Oxxer +163880 moderator

Als men lang oefent met dat computerspel kan men altijd proberen mee te praten op AS.

11-06-2022 11:53

glenn_van_helden +555

Gaan er nog aankopen komen

11-06-2022 10:10

Oxxer +163880 moderator

Jouw CD loopt weer vast, kom op……

11-06-2022 11:54

ditisdebeslissing +4174

Ten hag heeft toch onze conditie trainer mee genomen ?

11-06-2022 10:07

Jojo.14 +3658

Volgens mij blijft Schoenmaker gewoon bij Ajax hoor

11-06-2022 10:22

Rikkie66 +22812

Zou fijn zijn als we ook wat spelers van top niveau binnen halen!

11-06-2022 09:49

BillSplate +9693

Zo fit was Barca toch niet onder Koeman?

11-06-2022 09:46

AFCA-1983 +17723

Niks anders dan blessures toendertijd

11-06-2022 11:20

BillSplate +9693

Dat dacht ik ook idd.

11-06-2022 21:40

In Bassey we trust +15361

Haal nou verdomme Wijndal, Bergwijn, een goeie keeper van rond de 26 en klaar.. verkoop Schuurs Kudus en stop met Blind en je bent klaar en de titel is weer binnen.

Aankoop
Regeer timber Martinez Wijndal
Alvarez Taylor
Tadic
Antony Haller Bergwijn

11-06-2022 09:41

Rockpotje +9552

Ik zal Ajacieden die geen respect op kunnen brengen voor Blind nooit begrijpen.

11-06-2022 10:11

In Bassey we trust +15361

Wat heeft dat met geen respect te maken? Afgelopen seizoen was al kantje boort.. Kan het allemaal niet meer belopen.. Is gewoon steeds minder aan het worden. Jammer maar de keiharde waarheid. Dat moet je accepteren. Hij heeft er zoveel wedstrijden tussen zitten dat zijn passing en overzicht ook niet goed meer is of was, dan heb je dus met zijn snelheid... Helemaal niks meer aan hem... Heeft jarenlang goed gepresteerd.. Alles gegeven, maar er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, de tijd van gaan voor Daley Blind is nu gekomen... Dat moet hij zelf ook accepteren.

11-06-2022 10:22

vandenhaas4 +15076

Waarom zou hij dat accepteren als hij afgelopen seizoen de voorkeur kreeg boven Tagliafico en in het Nederlands elftal boven oa Wijndal (juist degene die jij in zijn plaats wil zien). Blind is afgelopen seizoen ook heel belangrijk geweest.

11-06-2022 10:30

Adam24 +39089

Was afgelopen week weer een van de beste spelers bij Oranje. Fantastische speler die altijd moet spelen.

11-06-2022 10:53

Rockpotje +9552

"stop met Blind" is een weinig respectvolle verwoording voor het afscheid van de selectiespeler met de meeste wedstrijden voor Ajax 1 en 7 landstitels. Dat je vindt dat hij meer concurrentie moet krijgen oké, maar je doet alsof hij er helemaal niets van bakt en weg moet. Blind is onwijs belangrijk voor ons en stond centraal ook weer echt goed te spelen aan het einde van het seizoen. Als Schreuder een goede plek in het elftal kan creëren voor hem kan hij nog jaren mee.

11-06-2022 11:40

ajaxamst1 +864

Precies, wel denk ik dat als je met Blind verder gaat er op linksbuiten wel een speler met diepgang en snelheid moet komen. Tadic moet dan echt naar het centrum en Bergwijn of als Daramy goed genoeg is linksbuiten.

11-06-2022 14:13

Wouter.H +11156

Wat zouden redenen kunnen zijn dat ze die aankopen nog niet gedaan hebben? En dan niet roepen dat ze gewoon treuzelen of een andere klacht. Probeer je eens te bedenken wat er nu gaande is. Denk je dat ze aan het gamen zijn of op terrasjes zitten en vergeten Bergwijn te kopen, of zou het kunnen zijn dat er simpelweg meer bij komt kijken?

11-06-2022 10:13

In Bassey we trust +15361

Blijkbaar vinden ze de drang niet zo hoor, anders gaven ze wel het gewenste bedrag.. Geld genoeg!

11-06-2022 10:23

Wouter.H +11156

Ja maar dat is wel heel simplistisch gedacht. Het is geen handjeklap op de markt.

11-06-2022 10:30

Saanchez +3117

En zo help je een voetbalclub naar de financiële afgrond...
De hele covid-situatie heeft Ajax ook hard geraakt en vergeet niet dat afgelopen seizoen ook nog voor een groot deel in lega stadions werd gespeeld plus het feit dat Ajax in de vorige zomer amper verkocht heeft. Met de begroting die de club hanteert, betekent dat dat er ook wel geld in het laatje moet komen nu. Daarom denk ik dat zodra de transfer van Gravenberch rond is en mogelijk meer duidelijk is over een tranfer van Antony of Timber, de bal sneller en sneller zal gaan rollen. Bovendien heeft een Bergwijn zelf ook al gezegd dat hij toch nog niks zou gaan bekend maken tot het einde van de interlandperiode. Bovendien is de transfermarkt nu letterlijk 1 dag open. Heb wat geduld

11-06-2022 10:39

Soccerskins v2 +43273

Ik weet vrij zeker dat ik een stuk minder wedstrijden van Ajax ga zien als we met Schreuder als trainer nog een jaar met Alvarez als rcm in de dubbele pivot gaan spelen. Bah bah.

11-06-2022 11:21

In Bassey we trust +15361

Neppe fan. Kijk eens hoevaak wel kampioen zijn geworden met Alvarez.. en ook hoe hij gescoord heeft... Vitesse uit.. Az uit.. hele belangrijke goals.. Heerenveen thuis.

11-06-2022 11:28

Soccerskins v2 +43273

Alvarez scoort nadat Ajax een hele wedstrijd enorm slecht spel heeft vertoont omdat je met Alvarez op het middenveld niet aan voetballen toekomt… Wel fijn dat hij ze maakt inderdaad, zou alleen niet nodig moeten zijn. Vooral niet tegen een Vitesse, Az of Heerenveen. Ik heb de afgelopen twee jaar onder Ten Hag naar voetbal gekeken waar ik totaal geen fan van ben, mocht dat nog langer doorgaan ga ik de club wat minder volgen dan ik normaal gesproken doe. Ik heb meer problemen met goede resultaten onder slecht voetbal dan slechte resultaten onder goed voetbal.

11-06-2022 11:37

trodat4030 +96478

Doelpunten van je VERDEDIGENDE middenvelder aanhalen als kwaliteit. Krankzinnig. Hij moet (eigenlijk never nooit op het veld staan, maar áls hij er dan staat) vooral de verdediging ontzien, scoren is niet zijn primaire en zelfs niet zijn secundaire taak. Maar goed, Ajax moet ook gewoon niet met een VERDEDIGENDE middenvelder spelen, maar met een goed voetballende en opbouwende controleur (en ja, dat is totáál iets anders).

11-06-2022 11:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.