Dolberg sluit toekomstige terugkeer bij Ajax niet uit: 'Ik mis Ajax, soms'

door Jesse ter Haar 85

Bron Ajax Life

Dolberg sluit toekomstige terugkeer bij Ajax niet uit: 'Ik mis Ajax, soms'

door Jesse ter Haar 85

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Kasper Dolberg sluit een terugkeer bij Ajax in de toekomst niet uit, zo vertelt hij in gesprek met Ajax Life. De Deen zegt de Amsterdamse club soms te missen, maar nu gaat hij voor zijn kans bij TSG 1899 Hoffenheim.

De spits kwam in de zomer van 2015 bij Ajax terecht. Eerst als jeugdspeler, maar al vrij snel zette hij de stap naar Ajax 1. Na 119 wedstrijden en 45 goals besloot hij een volgend avontuur aan te gaan. 'Voor mijn gevoel was het gewoon tijd om Ajax in 2019 te verlaten. Ik vind het nog steeds een mooie club en volg alles op de voet. Ik mis Ajax wel, soms.'

Een afscheid kreeg Dolberg, net als nog een heel rijtje Ajacieden, nog niet. Onder anderen Hakim Ziyech, Donny van de Beek, David Neres en Lisandro Martínez wachten nog op een eigen moment met de fans in de Johan Cruijff ArenA. 'Ik heb in ieder geval nooit een telefoontje gehad of met iemand van de club over een afscheid gesproken', reageert de aanvaller.

Wellicht dat een terugkeer eerder aan de orde komt dan een afscheid van Ajax. Dolberg is er nu niet mee bezig, maar sluit het ook niet uit. 'Nu niet, maar wie weet. Nee, ik heb geen contact meer met de mensen in Amsterdam. De laatste keer dat ik Dusan Tadic sprak, is lang geleden. Alle andere ploeggenoten spelen inmiddels ergens anders.'

'Union doet me aan FC Utrecht denken'

Afgelopen weekend speelde speelde Dolberg met TSG 1899 Hoffenheim tegen Union Berlin, de komende tegenstander van Ajax in de Europa League. De ploeg van de spits verloor met 3-1. 'Union is een powerploeg', oordeelt Dolberg. 'Ze houden van verdedigen. Daarin zijn ze echt goed. Ze schamen zich er ook niet voor en vormen een hecht collectief. Daarnaast hebben ze voorin snelle spelers. Dat samen maakt het waarschijnlijk moeilijk voor Ajax. Union doet me aan FC Utrecht denken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19238

Dolberg was bijna die gedroomde technische spits uit 'eigen jeugd'. Paar honderd km buiten de stad geboren (en vooral ook getogen, qua gedrag en babbel) maar we'll see it through the fingers.

Mocht hij een niveau halen waarbij wij interesse krijgen, dan zie ik hem trouwens wel eerder terugkomen dan veel anderen. Misschien iets eerder geneigd om voor oud en 'vertrouwd' te kiezen, al loopt er dan al niemand meer rond die hij kent.

24-01-2023 19:22

Oxxer +163913 moderator

Leuke teksten en er zijn vast fans die met weemoed terugdenken aan zijn korte periode dat hij leek op een topspits alleen Dolberg heeft het al jaren niet. Stelde zeer teleur bij al zijn clubs na Ajax onder verschillende trainers. Dat sjokken en ongeïnteresseerde over het veld heeft hij nog steeds. Ajax heeft helemaal niks aan Dolberg.

24-01-2023 07:41

Qifesh +24917

Heb hetzelfde met Rasmussen. Hebben wel een galerij aan mooie doelpunten

24-01-2023 13:36

Oxxer +163913 moderator

Er zijn Denen die hebben pit of iets wat daar op lijkt , dat hebben Rasmussen en Dolberg zeker niet, Sören Lerby is 1 van de weinige Denen, heel goed kunnen voetballen en als het nodig was de botte bijl erin.

24-01-2023 14:10

Qifesh +24917

Christian niet te vergeten, altijd stabiel.

24-01-2023 14:18

Oxxer +163913 moderator

Eriksen is er niet 1 van de botte bijl, de combinatie die de voetballer Lerby in zich had maakte hem uniek.

24-01-2023 14:41

AlexIbarra +19238

Niet echt een speler met 'pit' in de zin van grinta.
Maar wel een begaafd technicus die altijd heel veel meters maakt (functioneel ook nog) en in die zin nooit verzaakt. i

24-01-2023 19:07

AFCAjaxMidNineties +12709

Ik jou niet. Autistische dweil. Gewoon te licht voor Ajax.

24-01-2023 07:37

Oxxer +163913 moderator

Precies, mentaal ongeschikt voor topvoetbal, de terughaalservice op AS staat weer te kwijlen, Dolberg kan beter terug naar een competitie in Noord Europa of stoppen met voetbal.

24-01-2023 07:54

Ajax1812 +9052

Bewoording vind ik een beetje overdreven..

24-01-2023 11:43

AFCAjaxMidNineties +12709

Waarvan akte!

25-01-2023 13:47

brullie +7031

Een speler met ongelofelijk veel potentie dat hij bij vlagen heeft laten zien. Op een één of andere manier kwam het er niet uit. Straalde ongelukkig zijn uit. En misschien was dat ook zo. Hij was een mega ijskonijn. Terug komen? Ik heb geen idee hoe hij nu speelt maar verwacht het niet.

24-01-2023 06:57

Dave +5849

Ik mis Ajax ook waar zijn die goede oude tijden 🤥

24-01-2023 06:27

redfella +1327

Aub zeg leuk en aardig lieve jongen maar nee

24-01-2023 00:04

Cruijffiaann +2958

Maakte goals waarvan Brobbey alleen maar kan dromen. Zonde hoe het gelopen is, hij leek echt alles te hebben.

23-01-2023 23:39

BillSplate +9695

Heeft hij dit verbaal uitgesproken of heeft hij dit getypt? Dan weet ik of ik dit moet aannemen of niet.

23-01-2023 23:37

PH2BOT +40233

Gelukkig doet Union Berlin in februari het EL licht uit bij Ajax. Zolang het maar geen Napoli afgang gaat worden.

23-01-2023 23:28

Skajhigh +2261

Nou, we flikkeren die Duitsers gewoon uit het toernooi straks, waar heb je het over?

24-01-2023 08:12

Ajax1812 +9052

Denk het niet.

24-01-2023 11:44

Geus +4753

Misschien, ooit, maar nu nog niet… Oké, laat dan maar.

23-01-2023 23:06

MarkP +21667

Als dolberg in zijn element is dan is het een topspits, anders heb je weinig aan hem.

23-01-2023 22:57

Floor +141

Dolberg…..meteen terug halen……pure Ajax spits.beter kan je het niet krijgen.

23-01-2023 22:49

PH2BOT +40233

...voor op de training prima. Tijdens wedstrijden om 't eggie loopt hij vooral in de weg. Zie m.n. finale EL tegen MU en halve finale thuis tegen The Spurs.

23-01-2023 23:30

Lunsdale +6308

Toch behoorlijk belangrijk geweest tegen o.a. Feyenoord en Lyon. Hoe hij goals maakte is geen toeval, dat is klasse. Helaas daarna door blessureleed en doordat er mentaal iets is geknakt nooit meer de oude geworden en zijn potentie waar gemaakt. Anderzijds liet ten Hag wel erg blijken geen vertrouwen te hebben waardoor hij nooit meer in een ritme kwam.

23-01-2023 23:34

WeirdAJAX +12161

Ten Hag heeft hem precies op waarde geschat is gebleken. Helaas, dacht echt dat dit 'm was, topspits.

24-01-2023 02:09

Oxxer +163913 moderator

Jij roept maar wat, heb jij Dolberg veel zien spelen na Ajax? Hij speelt niet voor niks niet bij een grote club. Slappe Scandinaviër waar Ajax er zoveel van had recentelijk.

24-01-2023 07:46

Ferd +38449

maar dan alleen als je Bosz als trainer haalt. Dat was de enige die hem aan de praat kreeg.

24-01-2023 08:04

WZAWZDB14 +4620

Ik vind het echt belachelijk dat Ajacieden geen afscheid meer krijgen.

Dat is toch het minste wat je kunt doen?
Je vermaakt het publiek ermee, plus de spelers houden een goed en warm gevoel aan ajax over. Ik kan me voorstellen dat het een fantastisch gevoel geeft als meer dan 50k man je naam scandeert wanneer je de club hebt verlaten.
Lijkt me ook belangrijk als ze ooit nog eens weer willen terugkeren.

23-01-2023 22:47

Ferd +38449

je vergeet dat er een periode was waarbij er geen mensen in het stadion mochten, en dat er daarom een aantal spelers geen publiekelijk afscheid hebben kunnen nemen? *dat gaat niet op voor Dolberg, maar wel op voor een aantal anderen*

24-01-2023 08:05

Mikenick +2596

En jij vergeet dat we al een flinke tijd gewoon weer met zijn allen in het stadion zitten. Er is al voldoende tijd geweest om ze een afscheid te geven.

24-01-2023 10:36

Ferd +38449

en jij vergeet dat Ajax maar 17 thuiswedstrijden per seizoen speelt, dat de vertrokken spelers heel toevallig tijdens één van die 17 wedstrijden maar net de mogelijk moeten hebben om naar Nederland te vliegen om afscheid te nemen. Want die spelers zijn profs, voetballen waarschijnlijk op dezelfde dagen, of een dag later, en kunnen niet zoals jij simpelweg een dagje vrij nemen om zich toe te laten juichen door supporters van hun vorige club

24-01-2023 10:45

WZAWZDB14 +4620

Dus doen we maar helemaal geen afscheid meer? Je kunt evt ook meerdere tegelijk bedanken.

24-01-2023 12:26

Ferd +38449

waar haal jij de conclusie vandaan dat er maar 'helemaal geen afscheid wordt genomen'? Achter de schermen zijn ze daar echt wel mee bezig, al zullen sommige spelers denken dat het al te lang geleden is. Maar ik verwacht echt nog wel een afscheid van Antony en Martinez dit seizoen.

24-01-2023 12:35

Chrismokum020 +16404

Bizar elegante spits. Maakte zijn doelpunten op een gegeven moment zo makkelijk, niet normaal. Die wedstrijd tegen NEC, zijn stifje in de Kuip en zijn goals in Europa. Nooit verwacht toen dat het zo zou lopen

23-01-2023 22:47

debetweter +10062

Deze jongen is helaas nooit geworden wat hij in zich heeft. Toch lijkt mij de (terug)komst van Dolberg zo gek nog niet. Een glansrijke basisplaats zal hij niet krijgen en kan Brobbey sterke concurrentie bieden. Brobbey zou een nieuw wapen in zijn spel moeten zoeken, ik denk dat hij zich voornamelijk moet gaan trainen in het lopen in de vrije ruimte en eventueel een tweetjes. Eigenlijk wat Klaassen heeft. Ik denk dat Brobbey dat kan, doordat hij heel al heeft laten zien heel goed te zijn in het spel naar voren te trekken. Als dat hem ook lukt naar andere plekken op het veld dan kan dat veel goeds doen, daar is alleen wel wat training voor nodg. Over 2 a 3 jaar verwacht ik ook dat Skye Vink wat verder is, waarna Emre Unuvar ook steeds dichter bij Jong komt.

23-01-2023 22:38

KudusDream +12972

Wat mij betreft altijd welkom, ik denk toch wel mijn favoriete speler van de laatste 10 jaar.

23-01-2023 22:37

Calvani +464

Ik mis Ajax ook...

23-01-2023 22:37

4bier +31367

Ajax moet in mijn ogen voor nieuw bloed gaan om vooruit te komen. Veltman, Dolberg, Frank de Boer en Bosz worden weer genoemd...

Blind, Klaassen, Stekelenburg, Brobbey, Bergwijn leveren je vooralsnog bar weinig goeds op.

23-01-2023 22:36

MNJ7 +8671

Blind levert weinig goeds op ? Sinds Blind is teruggekomen ieder jaar kampioen 1e jaar halve finale CL.

Stekelenburg heeft ons de laatste maanden van 20/21 gewoon prima gekeept ter vervanging van Onana met z’n pillen.

Klaassen is gewoon vaak belangrijk geweest met goals

Brobbey heeft ons vorig half jaar kampioen gemaakt met z’n goals.

24-01-2023 09:53

Krullen +8040

Ik denk nog altijd met weemoed terug aan zijn eerste seizoen. Wat was hij goed zeg, het hele seizoen lang. En echt een genot om naar te kijken, wat hij allemaal spontaan bedenkt op het veld. Af en toe zie je nog een glimp van zijn klasse, maar komt helaas een flinke portie pit tekort. Alles is zo slap helaas. Maar nog relatief jong, misschien leuk projectje voor Vanenburg nu Mo mislukt is ;)

23-01-2023 22:24

Web +178830

De eerste 4 maanden dacht ik echt
Ajax heeft een nieuwe van Basten, en mooi dat hij zo over Ajax praat
Hij heeft in het verleden weg gezegd dat hij de individuele trainingen met Bergkamp mist

23-01-2023 22:18

Manov +8581

Kom maar terug, hij zal wel vaker scoren dan Brobbey

23-01-2023 22:07

Dolblij +45025

Ik mis je ook, soms, zoals je in 2017 speelde.

23-01-2023 22:02

Cruijffiaann +2958

Ik mis heel Ajax van 2017.

23-01-2023 23:38

Dirigent +6860

Die goal tegen Lyon uit....

23-01-2023 22:00

3*stars*3 +23420

Was heerlijk ja maar die knal tegen NEC thuis blijft mij altijd bij.
Nooit getwijfeld aan z’n voetballende kwaliteiten maar denk dat het echt iets mentaal is bij deze jongeman.

23-01-2023 22:09

noppenkoning +41199

Transfervrij zou wel kunnen , voor in Eredivisie prima spits

23-01-2023 21:59

JaapStam +136828

Schreuder al ontslagen???!!!

23-01-2023 21:54

JaapStam +136828

Dat hoor ik vaker van ex Ajax spelers; ''Ik mis Ajax''!!!

23-01-2023 21:53

TontoKarnaggel +42497

Sjezus, wat heb ik effe van hem genoten, en allejezus, wat heb ik me vaak aan hem geërgerd...

23-01-2023 21:47

sAFCAd96 +1849

Toch best pijnlijk en apart dat jongens als Ziyech, Neres, Martinez en Van de Beek nog geen afscheid hebben kunnen krijgen. Is bij menige al een flinke tijd geleden en zijn/waren echt absolute toppers. Hebben altijd alles gegeven voor de club.

23-01-2023 21:46

Jari_held +885

Absolute schande inderdaad… hoe moeilijk kan het zijn om dit gewoon te regelen?

23-01-2023 22:21

sAFCAd96 +1849

Als je ziet wat er allemaal op bestuursniveau misgaat dan kan ik me best voorstellen dat ze dit ook verprutsen…

23-01-2023 22:30

Ferd +38449

heel moeilijk Jari. De bewuste spelers moeten maar net een gat in hun agenda hebben op een moment dat Ajax thuis speelt. En aangezien de voetbalkalender erg vol is, zeker voor de jongens die bij Engelse clubs spelen, zijn die kansen er niet of nauwelijks.

24-01-2023 08:08

Jari_held +885

Dat klopt maar sommige jongens zijn al ruim 1,5 jaar weg en hebben ook nog wel eens een blessure gehad…

24-01-2023 16:13

Stamhoofd +11533

Met de Corona jaren was dat ook lastig. En dit seizoen zit je met een overvol programma dus snap wel dat het lastig plannen is.

23-01-2023 23:28

Ferd +38449

Er zat een periode tussen met covid he, waardoor een afscheid onmogelijk was. En dan spelen Ziyech, Martinez, Antony en Van de Beek in Engeland met een bizar wedstrijdschema waardoor even naar Amsterdam komen voor een afscheid ook lastig te plannen valt.

24-01-2023 08:07

xstaniox +15071

Te bedenken dat een Gravenberch al wel een afscheids heeft gehad

24-01-2023 15:35

Jariiii +21926

Ja, ik weet hoe wispelturig, labiel, grillig hij is. Maar van mij mag hij zó terugkomen. Altijd een zwak voor hem gehad, als speler en als mens.

23-01-2023 21:46

Sies +4490

Onder Bos deed hij het anders verekes goed

23-01-2023 21:43

Bc te P +22130

Wij missen Ajax ook

23-01-2023 21:41

Sportvolgert +40402

Denk meteen aan ajax-tottenham waar hij mocht spelen omdat neres ineens geblesseerd was. In de belangrijkste wedstrijd uit je leven zo over het veld sjokken! Dat was echt waardeloos. Niet iedereen heeft de mentaliteit van een suarez bijvoorbeeld, maar dat was het andere uiterste.

23-01-2023 21:36

Velibor30370 +4155

God wat heb ik me toen kapot geïrriteerd zeg…maar wellicht had hij toen al iets van diabetes, hij bewoog toen alsof ie een hyper of hypo had..ook wel erg (kort) van ‘m genoten

23-01-2023 22:29

BackInBlack +14487

Met onze huidige beleidsbepalers sluit ik niets uit...


OMG

23-01-2023 21:32

4bier +31367

Nooit meer Dolberg! Maar ja dat zei ik over Brobbey ook. Ajax is er toch ingetuind.

23-01-2023 21:26

wijzijndebeste123 +163598

Overal gefaald in t buitenland. Hele slappe jongen. Nooit meer aan beginnen.

23-01-2023 21:21

FTS95 +16044

Ik mis hem ook. Op zijn top was het zo ongelooflijk verschrikkelijk goed. Grootste talent sinds Bergkamp denk ik zelfs. Het is mis gegaan door een blessure en een mijns inziens heel ongelukkig moment waarop hij er naast kwam te staan. 3 moeilijke wedstrijden niet heel goed, gewisseld en Huntelaar scoort tegen een paar kleintjes. Wellicht als hij was blijven staan had hij ook een paar goals gemaakt, was het vertrouwen terug en had hij 150 miljoen opgeleverd. Van mij maf hij terugkomen samen met Bosz. Laat ze het allebei nog maar een keer proberen

23-01-2023 21:15

1991 +7787

Beter Rijkhoff transfer ophalen..

23-01-2023 21:14

Petterson +24984

Ik mis Dolberg ook wel een beetje. Helaas te flegmatiek, maar wel een erg mooie voetballer met magische momenten. Zonde dat hij zijn potentieel niet structureel heeft kunnen waarmaken.

23-01-2023 21:13

AFCACruijff14 +161323

Ik mis hem niet en ben blij dat hij weg is met zijn zielloze gesjok. Je kan niet teren op 2 leuke momentjes per wedstrijd.

En al vaker gezegd door mij, maar zijn houding tijdens Ajax-Spurs vergeef ik hem nooit. HIj wandelde over het veld alsof hij in de voorbereiding op een nieuw seizoen zat ipv knokkend voor een finaleplaats in de CL.

23-01-2023 21:09

Ajax95Duivendrecht +24107

Mee eens. Hoe zeer ik ook van hem genoten heb in die magische EL-campagne van het seizoen Bosz, je speelde meestentijds gewoon met 10 man met hem in het veld. Slappe instelling en heeft zich nooit echt hoger ontwikkeld qua niveau dan dat ene half jaar, sterker nog, is eerder achteruitgegaan.

23-01-2023 21:13

wijzijndebeste123 +163598

Tegen Spurs was schandalig. De 2e helft kregen we t lastig. T was alle hens aan dek en Dolberg deed r geen flikker aan. Ten Hag liet hem veel te lang staan. Wat was ik pissed op de tribune. Zal t m ook nooit vergeven. Dolberg welteverstaan.

23-01-2023 21:27

Jariiii +21926

Een scorende spits kan daar prima op teren.
Maar oké, een Ajax-spits niet, daar heb je natuurlijk gelijk in. En Spurs-thuis, ja, dat was dramatisch.
Dat gezegd hebbende: voor mij is hij welkom.

23-01-2023 21:47

RS01 +1116

10000% mee eens.

Dit was dé wedstrijd voor een hele generatie supporters. Dé wedstrijd in 25 jaar.

En ik zie het nog zo voor me. Ziyech jaagt door op de keeper of was iig ver uit positie. De linksback krijgt de bal. Dolberg staat er zowat naast, sjokt wat verder terwijl de back opstoomt. Ziyech trekt een volle sprint langs Dolberg om alsnog de back te stoppen.

Echt, als je op zo’n moment niet begrijpt wat er op het spel staat en nog niet met je hart kan spelen, gaat die maar lekker ergens anders sjokken.

23-01-2023 23:04

wijzijndebeste123 +163598

Dat moment met t jagen van Ziyech die al t werk van de luie slapjanus Dolberg overnam staat bij mij ook op t netvlies.

24-01-2023 00:34

Amp +37632

Toch giga zonde dat hij en ook lucas andersen t in de kop helaas niet leken te hebben om een paar stappen verder te kunnen zetten in hun ontwikkeling. Vond hem in t cl-seizoen ook niet eens zo slecht als sommigen deden lijke, had vooral ook pech dat tadic t geweldig deed in de spits in europa en zn uitstraling hielp daar niet echt bij mee

23-01-2023 21:08

Keizer +30053

Heeft al 4 jaar geen knikker meer geraakt. Zou alleen op basis van 1 leuk jaar zijn dat hij terug zou komen. Sindsdien is het alleen maar minder geworden.

23-01-2023 21:06

Ajacied33 +36706

Eendagsvlieg, zal niet veranderen. Wat mij betreft hoeft ie nooit meer terug te keren bij Ajax

23-01-2023 21:05

Mokum87 +2435

Op de 1 op andere manier weet je dat ie het in zich heeft maar komt het (nog)niet helemaal eruit. Zou een terugkeer niet tegenhouden (als ie niet teveel kost). Kent het Ajax spelletje en is voor zijn fysiek technisch vaardig

23-01-2023 21:05

AjaxAdvocaat +12687

Blijf toch wel een zwak voor die jongen houden, heeft echt wel een magisch seizoen gehad. Jammer dat het daarna er niet meer uit kwam, zou hem graag nog eens de kans willen geven (en nee, ik was niet een van die mensen die stond te schreeuwen om zijn vertrek).

23-01-2023 21:04

AFCACruijff14 +161323

Dat magische seizoen was echt minder dan een half jaar. Najaar 16 en de eerste maanden van 17, meer was het niet. Daarna nog af en toe een flits maar hij heeft het gewoon niet in zich, qua karakter.

23-01-2023 21:10

Cruijffiaann +2958

Nee meer was het niet.

Behalve dan dat hij weergaloos speelde tegen Lyon in Mei.

23-01-2023 23:44

AFCACruijff14 +161323

Lezen is lastig merk ik.

24-01-2023 00:10

Stamhoofd +11533

Kunnen nog wel een spits gebruiken

23-01-2023 21:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.