Directeur voetbalzaken Borussia Dortmund ontkent onderhandelingen over transfer Álvarez

door Timo Suur 215

Bron Kevin Pinnow

Directeur voetbalzaken Borussia Dortmund ontkent onderhandelingen over transfer Álvarez

door Timo Suur 215

Bron Kevin Pinnow

Laatst geüpdatet

Sebastian Kehl, directeur voetbalzaken van Borussia Dortmund, heeft ontkend dat hij onderhandelingen heeft gevoerd met Ajax over een mogelijke transfer van Edson Álvarez. Afgelopen week werd er geschreven dat de Mexicaan op dit moment in de wachtkamer zit bij zowel Bayern München als Borussia Dortmund, maar laatstgenoemde club zou volgens Kehl niet concreet zijn geweest voor Álvarez.

Tijdens een persmoment van Borussia Dortmund krijgt Kehl de vraag of Álvarez een mogelijke versterking zou kunnen zijn voor Borussia Dortmund. 'Álvarez is een interessante speler', begint de bestuurder, geciteerd door journalist Kevin Pinnow. 'Maar er was geen enkele onderhandelingsronde met Ajax Amsterdam', zegt Kehl stellig.

Eerder kwam het gerucht al naar buiten dat Borussia Dortmund interne twijfels zou hebben over Álvarez. De leiding van de Duitse club kreeg twijfels bij de hoge transfersom. De Mexicaan moet naar verluidt zo'n 45 miljoen euro kosten en met het salaris komt het totaalbedrag uit op een bedrag tussen de zestig en zeventig miljoen euro. De clubleiding van Borussia Dortmund zou dit naar verluidt een te hoog bedrag vinden voor de verdediger annex middenvelder.

'Álvarez in de wachtkamer bij Bayern München en Borussia Dortmund'

Florian Plettenberg, journalist van Sky Sport Deutschland, schreef op zijn beurt dat Álvarez op dit moment in de wachtkamer lijkt te zitten bij Borussia Dortmund en Bayern München. De Mexicaan wil naar verluidt graag de overstap maken naar Borussia Dortmund, maar de Duitse club wacht eerst de toekomst af van Emre Can en Salih Özcan. Daarnaast houdt ook Bayern München de situatie omtrent Álvarez nadrukkelijk in de gaten, maar daar wordt hij op dit moment niet gezien als een belangrijk transferdoelwit. Hij heeft nog een contract tot medio 2025 bij Ajax, maar het heeft er alle schijn van dat hij deze zomer een transfer gaat maken.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

4-3-3 +3511

Morgen gaat het spel dan eindelijk op de wagen, als Timber (zeer waarschijnlijk) officieel naar Arsenal vertrekt. Ik ben wel benieuwd wie SM en MS op het oog hebben als vervanger.
Een oude bekende,zoals bijvoorbeeld Itakura? Of juist een speler die niemand verwacht?
Ik hoop vooral dat de vervanger van Timber genoeg ervaring heeft om het goed neer te zetten achterin, want dat is broodnodig denk ik.

10-07-2023 00:25

MisterAFCA +6415

Alvarez is nou typisch zo’n speler voor Atletico Madrid. Niet teveel moeten voetballen, fel verdedigen en hem snel naar de goed kleur spelen. Past daar prima

09-07-2023 20:01

fc Barcelona_ke +19239

Ajax moet echt bij 40 meteen accepteren of met bonussen tot 40! als Alvarez nog bij ons blijft dit seizoen, vrees ik volgend jaar nog geen 5 mln verkopen

09-07-2023 16:56

Lekkerhoor +3379

Heel blij met hoe Edson zich na een armoedig begin ontwikkeld heeft. Maar het is nu echt wel tijd om te vertrekken na weer een mislukte poging. Vorig seizoen waren de gele kaarten al niet om aan te slepen. Komend seizoen met de nieuwe regels speelt hij amper nog.

09-07-2023 14:11

Veli +1991

Wat betreft Alvarez in het bijzonder en al de spelers van Ajax in het algemeen : wanneer er buitensporige bedragen geboden worden als van Chelsea vorig jaar voor Alvarez ( 50 miljoen) , een strik erom en verkopen.
Dat geeft een financiële buffer voor de toekomst.
Mijn idee , Ajax moet altijd een vervanger in huis hebben en/of een schaduwlijstje van eventuele opvolgers!

09-07-2023 13:46

BakkalBijter +11624

60 zelfs vorig jaar

09-07-2023 13:59

Web +178830

Als het waar was?

09-07-2023 14:55

Intec2.0 +12403

Die buffer is er gewoon kijk wat we de afgelopen 10 jaar verdient hebben. De grootste buffer die gaat ergens aan gebruikt worden. Bijv het stadion kopen. Ben ik van overtuigd

09-07-2023 21:04

Veli +1991

Dat zou mooi zijn!

09-07-2023 21:53

Veli +1991

Is Xavier Mbuyamba van Volendam niets voor Ajax?

09-07-2023 13:40

Ricoteb +53174

Als back up zeker, maar vind Vitik wel beter.

09-07-2023 20:32

ajaxcied4life +26028

Overmars heeft Álvarez gekocht

09-07-2023 12:35

Sentinel +8805

Tuurlijk niet joh. Gewoon schuiven met die munten gierige mof dat je bent.

09-07-2023 12:24

Steeph +3867

Natuurlijk zal er altijd veel twijfel zijn bij Alvarez. Alvarez kan soms best een nuttige speler zijn, maar er is altijd iemand binnen zo’n club die beelden heeft van het matige voetbal dat hij ook met grote regelmaat laat zien.

40 miljoen is veel te veel.

09-07-2023 11:53

wendoo9 +8108

Met grote regelmaat matige beelden ......... Weet niet naar welke wedstrijden jij kijkt, maar zoveel fouten maakt hij niet. Jij gooit momenten door elkaar omdat hij vaak moet ingrijpen daar een diva het weer laat afweten. Ga maar eens kijken hoeveel meters deze man maakt. Hij is overal om puin te ruimen. Moet met veel ruimte in zijn rug spelen daar hij altijd voorin moet zijn om te koppen. Mag je dan geen slippertje hebben ? Hou mijn Hart vast als onze laatste kopper weg is. Deze jongen is goud waard. Klaar Laats ze maar betalen die smiechten.

09-07-2023 14:23

Patrick67 +9624

Wat een soap en drama is het toch met die transfer van Alvarez. Met hem gaan we ook het komende seizoen opgescheept zitten.

09-07-2023 10:56

Dolblij +44984

Er is nog tijd Patrick. Als Alvarez weg mag, en het loopt niet storm, wat gebeurt er dan met de vraagprijs? Misschien is 45 Mio (in de UK hoor je Gbp 40 - 45 rondzoemen) gewoon iets teveel.

09-07-2023 11:40

Web +178830

De rust bewaren en niet te veel naar PSV en Feyenoord kijken wat die doen en gedaan hebben

Volgende week kan het er weer heel anders uit zien
Ajax speelt geen CL en dan heb je iets meer de tijd

09-07-2023 10:50

Flipper33 +6826

Snap ik wie wil er nu zo'n houthakker in zijn team hebben die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt net zoals Kudus en Bergwijn en Bassey.

09-07-2023 10:47

Web +178830

Het is toch ook ontzettend veel geld voor een waterdrager ( met alle respect )

09-07-2023 10:52

ajaxcied4life +26028

Wat een onzin schrijf je hier.

09-07-2023 10:53

Web +178830

Het is toch heel veel geld?

09-07-2023 10:58

ajaxcied4life +26028

Natuurlijk krijg je die spelers verkocht. Bergwijn heeft zelfs best behoorlijke statistieken voor een speler die geen pepernoot heeft geraakt vorig seizoen.

Die overdreven dramatiek trek ik slecht.

09-07-2023 11:03

Noahdepoah2021 +4843

Iedereen vergeet maar dat dit allemaal uit de koker van Verweij komt. “Alvarez persoonlijk rond met Borussia”, “ Eerst moet Bellingham deal rond zijn dan komt Dortmund met een bod voor Alvarez” Borussia brengt eerste bod uit van 35 miljoen” allemaal onzin berichten dus. Plaats gewoon geen berichten hier op AS van Verwey. Gaat alleen maar om de kliks.

09-07-2023 10:35

Ricoteb +53174

Dat zijn berichten die ook van meerdere betrouwbare buitenlandse journalisten komen. Je kan deze soap echt niet alleen afschuiven op Verweij die spektakel zoekt

09-07-2023 10:38

Web +178830

Dan komt het er op neer dat Dortmund de prijs ver naar beneden wil hebben denk ik?

En was het ook niet
Guler is al met een huis bezig in Amsterdam
Blijkt dus ook helemaal niet waar te zijn

09-07-2023 10:47

Ricoteb +53174

Dat lijkt me ongetwijfeld het geval ja. En dat Guler bezig was met een huis in Amsterdam, kwam van Turkse media. Totaal niet betrouwbaar. Fabrizio Romano en Florian Plettenberg zijn daarentegen toch een stuk betrouwbaarder gebleken.

09-07-2023 10:59

Noahdepoah2021 +4843

Besef je dat die het gewoon overnemen van NL media. Google maar. Zal je zien hoe het zit.

09-07-2023 18:46

trodat4030 +96403

Het gaat idd om de clicks, gek he voor een gratis website die het vooral moet hebben van clicks en advertenties? Of betaal jij liever een abonnement van pakweg een tientje per maand om vervolgens minder te lezen te hebben (want als je alles van de T moet weren, heeft AS soms hele dagen domweg niks te melden). Of denk jij dat AS gerund wordt door vrijwilligers?

09-07-2023 10:46

Web +178830

Ajax zet ook heel hoog in met Alvarez
De hoop dat ze zo gek zijn, maar daar zit het nadeel aan dat je zolang moet wachten om zelf te kopen
En dat ze af gaan haken

Ajax zit gewoon in de maag met jongens als Tadic, Klaassen, Berghuis en Bergwijn die een godsvermogen verdienen
Daar heb je ook mee te maken

09-07-2023 10:28

Balgevoel +30849

Haha, uhuh. Persoonlijk akkoord bestond dus niet? En Ajax heeft geen prijs verhoogd? Vreemd spelletje, die transfermarkt.

09-07-2023 10:23

Web +178830

Wat is er allemaal waar van die geruchten?

09-07-2023 10:28

Balgevoel +30849

Geen idee, maar vast wel wat, lijkt me?

09-07-2023 10:33

Web +178830

Klopt
Maar hij was rond met Dortmund heb ik gelezen

09-07-2023 10:36

ajaxcied4life +26028

Ajax kan het ook hoog spelen. Tot 16 juli zijn wij bereid om te praten over Alvarez, Kudus en Bassey na die periode komt er geld boven aangezien we er dan van uitgaan dat ze onderdeel gaan uitmaken van het project.

09-07-2023 10:12

Ricoteb +53174

Daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Met de gekozen uitgaven tactiek heb je jezelf als club juist alle macht uit onderhandelingen afgenomen

09-07-2023 10:16

ajaxcied4life +26028

Ik volg je. Het blijft natuurlijk gokken, maar als Mislintat zijn lijstjes op orde heeft en in beeld heeft welke spelers hij voor welke positie wenst die ook nog haalbaar zijn, dan moet er werk van worden gemaakt.

Ik weet vrijwel zeker dat je Bassey, Kudus en Álvarez verkocht krijgt voor de gewenste bedragen, juist vooral als het allemaal langer duurt. Iedere transferperiode heb je namelijk winnaars en verliezers. Als de verliezende clubs in paniek raken zijn de drie hiervoor genoemde speles absoluut interessant, door zowel hun prijs als hun kwaliteiten.

09-07-2023 10:50

Ricoteb +53174

Klopt maar de vraag is wat je belangrijker vindt. Vind je het belangrijker dat de juiste spelers, voor de juiste prijs tijdig aan je selectie zijn toegevoegd? Of vind je het belangrijk dat je Alvarez, Kudus en Bassey zo hoog mogelijk verkoopt? In scenario 1 krijg je waarschijnlijk minder geld voor je spelers, waardoor je mogelijk ook iets goedkopere spelers moet halen, maar dan heb je ze wel op tijd binnen. In scenario 2 haal je maximaal geld binnen, maar loop je het risico je hoofdtargets mis te lopen. En anders sluiten ze op z’n vroegst pas begin van de competitie aan, waardoor je cruciale voorbereidingstijd mist, wat ongetwijfeld gepaard zal gaan met enig puntverlies en misschien zelfs missen van EL. Ik zou het wel weten.

09-07-2023 10:56

ajaxcied4life +26028

Eens. Is voor de beleidsmakers natuurlijk een lastige keuze. Een hoopvol beeld zag ik gisteren op de toekomst zich voltrekken, namelijk dat leden van de RvC en directie beide aanwezig waren. Er wordt dus continu met elkaar gepraar. Ik denk dat Ajax voor een tussenvorm gaat. Als Timber is verkocht zal de helft van dat bedrag gaan naar een CV en ik denk die Spertsyan van Krasnodar.

Wat vind jij ervan als Ajax een poging zou wagen om Weghorst transfervrij vast te leggen?

09-07-2023 11:02

Ricoteb +53174

Dat is het enige wat me inderdaad nog hoopvol maakt. Dat de directie en de RVC met eigen ogen kunnen zien hoe mager de selectie is, waardoor Mislintat en Steijn waarschijnlijk geen roependen in de woestijn worden.

Weghorst zou niet mijn voorkeur hebben. Vooral omdat ik meer hoop op een extra spits die ook zelf zijn kansen kan creëren. Die uit kan zakken, die een mannetje uitspeelt en zo ruimte voor zichzelf maakt. En dat is Weghorst natuurlijk niet. Maar het zou geen verschrikkelijk slecht idee zijn. Hij is natuurlijk kopsterk, verschrikkelijk scherp voor de goal en loopt achter elke bal aan. Met de komst van Van den Boomen en mogelijke komsten van Spertsyan en Gaaei heb je ook een ontvanger van voorzetten en combinaties nodig, en dat kan Weghorst denk ik wel als de beste.

09-07-2023 11:09

ajaxcied4life +26028

Precies als hoe ik er ook over denk. Meer als een tussenoplossing en niet omdat het de beste kandidaat is. Een beetje een type Haller. Deze aankoop zou ook interessant zijn in het licht van de afschrijvingen.

Ik als jurist heb weinig kaas gegeten van boekhouden. Maar klopt het dat het verhaal over de afschrijvingen deels een imaginaire financiële werkelijkheid weerspiegelt? Ergo, wat zeggen afschrijvingen al dan niet over een onderneming? Volgens mij heb jij er redelijk verstand van, vandaar de vraag.

09-07-2023 11:15

Ricoteb +53174

Ik heb vorig jaar wel redelijk wat “onderzoek” er naar gedaan inderdaad. Dus ik dat “redelijk verstand” een prima afspiegeling is haha. Ja afschrijvingen is hoe transfersommen in de boeken komen bij clubs. Ajax heeft bijvoorbeeld 15 miljoen voor Alvarez betaald, met een 5-jarig contract. Dan komt in de zomer van 2019 niet simpelweg “uitgaven: 15 miljoen” te staan. Nee die 15 miljoen wordt uitgesmeerd over 5 jaar, dus technisch gezien “koop” je Alvarez elk jaar voor 3 jaar, op basis van een 1 jarig contract. En dat is dus exclusief salaris. Wanneer Ajax een speler verkoopt, moeten de afschrijvingen voor de komende jaren nog “afbetaald” worden. Stel we hadden Alvarez na 2 jaar verkocht, dan was er dus 6 miljoen afgeschreven en moet er nog 9 miljoen worden afbetaald.

Het voordeel hiervan is dat clubs beleid kunnen maken op hun transfers. Ajax houdt de jaarlijkse afschrijvingen (exclusief tekenbonussen etc) rond de 40-45 miljoen. Dan houden ze op hun begroting daar dus rekening mee. Ook kunnen ze grote uitgaven uitsmeren over meerdere jaren. Het nadeel is dat miskopen erg lang je blijven achtervolgen. Pierie werd bijvoorbeeld 4 jaar geleden voor 5 miljoen gekocht, met een 5 jarig contract. Dus naast salaris, betaalt Ajax dit seizoen nog steeds 1 miljoen euro voor hem. Voor Klaassen betaalt Ajax dit jaar nog steeds bijna 3 miljoen euro voor, plus salaris. Vandaar dat het beter is hem zo snel mogelijk te verkopen en het “prima voor erbij” argument nergens op slaat.

Een ander “nadeel” ie dat de transfer van Timber weinig helpt met de afschrijvingen. Hij is namelijk eigen jeugd en hoeft dus uiteraard niet afgeschreven te worden. Een transfervrije Weghorst, net als Van den Boomen, zou dus inderdaad erg aantrekkelijk zijn. Staan niet bij de afschrijvingen, op tekenbonus na. Je hoeft ze dus geen mega lang contract te geven, en als salaris budget het toe laat kan je qua transfersommen nog steeds hetzelfde bedrag investeren.

Ajax staat na het vertrek van Pierie trouwens op ongeveer 36 miljoen, exclusief tekenbonussen. Dus volgens het eigen beleid zou je dus een speler van 20 miljoen kunnen kopen, met een 5 jarig contract.

09-07-2023 11:37

ajaxcied4life +26028

Dag Ricoteb,

Allereerst bedankt voor deze gedegen en zeer begrijpelijke uitleg. Ik heb nu een stuk helderder op mijn netvlies waarover de discussie aangaande de afschrijvingen gaan en wat de gedachte is achter die boekhoudmethode.

Klopt het overigens dat in jouw conclusie over een mogelijke aankoop van 20 mln Tahirovic nog niet is meegenomen?

09-07-2023 11:45

Ricoteb +53174

Nee ik heb Tahirovic voor 8,5 miljoen meegenomen, omdat dat de geruchten zijn en Ajax er zelf geen melding van heeft gedaan. Dat zou dus nog lager kunnen uitvallen omdat 8,5 volgens mij inclusief alle bonussen was. Hou sinds vorig jaar een excel bestandje bij om de afschrijvingen een beetje bij te houden haha. Met wat slimme verkopen zou je dit jaar echt een hele hoop speelruimte moeten hebben

09-07-2023 11:52

ajaxcied4life +26028

Thanks. Dit klinkt best hoopvol. Wie weet komt er nog een konijn uit de hoge hoed en wil een Amerikaanse club hem overnemen of gaan de saudiëra bieden op Bergwijn. Dan kan Mislintat echt losgaan en kunnen we pas echt zijn kwaliteiten als TD beoordelen.

09-07-2023 11:56

wijzijndebeste123 +163323

De keuze dat Ajax eerst zowel Timber als Alvarez/Kudus moet verkopen voordat ze zelf in actie komen zal ervoor zorgen dat je volgend jaar weer geen CL speelt. N oliedomme keuze.

09-07-2023 09:19

Ricoteb +53174

Met alle gevolgen van dien. Dan moet je namelijk volgend jaar compleet terug naar de De Boer tijden. De tijd dat elke speler te koop was, waar je een bod van 10/15 miljoen op een speler als Hato niet mag weigeren.

09-07-2023 09:21

Web +178830

Dat is een hele normale keuze
Eerst geld en dan pas uitgeven
Doe jij dit thuis ook?

09-07-2023 09:57

wijzijndebeste123 +163323

Haha. Web met zijn simplistische kijk. Als je ook maar iets van zaken doen begrijpt weet je dat de kosten vaak de baten vooruit gaan. Als je nu je prime targets misloopt en volgend jaar geen CL speelt kost t je 70 miljoen. Daarnaast zal je dan wederom je halve selectie moeten verkopen ivm t uitpuilende salarishuis. N enorm kortzichtige keuze die je enorm veel schade zal doen zowel financieel als sportief.

09-07-2023 10:01

Ricoteb +53174

Wel als ik nog geld op de spaarrekening heb staan en ik weet dat er nog genoeg geld binnen gaat komen. En vooral omdat geld uitgeven de enige manier gaat zijn om volgend jaar weer veel geld te verdienen

09-07-2023 10:05

Web +178830

Leuk en aardig
Maar de feiten zijn anders
Blijkt toch ook?
Mijn zoon is financieel directeur van een heel groot bouw bedrijf heeft de Nijenrode opleiding gedaan zit naar mij hier
Die lacht zich dood om die opmerking
En dat is ook een echte Ajacied

Ik had jou hoger ingeschat

09-07-2023 10:06

Ricoteb +53174

Lijkt me een echte Ajacied inderdaad, als volgens hem je blijkbaar echt nog zeker 3/4 weken moet wachten op een grote uitgaande transfer, en dan pas zelf wat kan gaan doen. Waardoor je in een cruciaal seizoen op een flinke achterstand gaat beginnen. Lijkt me hilarisch

09-07-2023 10:14

Udenaar +5888

Lijkt mij dat Susan Lenderink met haar master economie en postdoctorale diploma er een betere kijk op heeft dan onze economische “expert” wijzijndebeste123. Tegenwoordig denkt iedereen die ook maar 1/25ste deel van een bitcoin bezit dat ie een economische God is.

09-07-2023 10:21

AlexLitmanen10 +14361

Ja, ik boek eerst mijn vakantie en krijg pas later mijn vakantiegeld 😉

09-07-2023 10:22

Ricoteb +53174

Want in een master en phd in economie leer je ook hoe je een voetbalclub moet runnen? Wanneer je risico’s moet nemen en wanneer niet? Wanneer er geïnvesteerd moet worden, en wanneer je wacht tot er bepaalde inkomsten pas echt binnen zijn?

09-07-2023 10:27

swam.b +777

Eerst zeg dat dit soort "autoriteits" argumenten zwak zijn en het dan zelf doen. Dat is dan nog zwakker?

09-07-2023 10:38

Web +178830

En als je Alvarez en Kudus niet kan verkopen?
Wat komt er dan op je af als club
En heb je gekocht
Weten ze dat je van ze af moet

09-07-2023 10:39

Web +178830

En dan koop je en de koper weet dat Alvarez weg moet.
Dan levert hij veel minder op
Waar zegt hij 3 of 4 weken?
Hij zegt het is aan Ajax in te schatten of te hoog gaan zitten en lang moeten wachter. Of een lager bod accepteren en zelfs toe slaan
Dat kunnen wij op afstand niet invullen zegt hij

09-07-2023 10:44

TweeBenig2 +16103

Aha, een Nyenrodiaan. Heeft ie je ook verteld over dat ene bijzondere stukje in de slotgracht🫣 waar velen hebben gestaan? Zo niet, dan moet je dat even vragen.

09-07-2023 10:56

michieltje +761

Jij gelooft Mike Verweij en niet Mislintat zelf.

09-07-2023 10:20

AlexLitmanen10 +14361

Daarom ga ik er vanuit dat dit niet waar is.

Er is gewoon een budget en Timber is gewoon verkocht.
Ik verwacht zeer snel minimaal 2 nieuwe aankopen. Daarbij zou ik voor 2 verdedigers gaan

09-07-2023 10:21

Web +178830

Dat denk ik dus ook

09-07-2023 10:39

JaapStam +136680

Jay Gorter heeft z'n neus gistermiddag helemaal kapot gesnoven met middel snus!!! Lekker man!!!

09-07-2023 09:15

WouterB +915

Je weet niet eens wat is

09-07-2023 09:17

JaapStam +136680

Soort van sigaretten!!!

09-07-2023 09:19

WouterB +915

Wat je niet snuift

09-07-2023 09:19

JaapStam +136680

Alles kan je op snuiven!!! Snus is trouwens wel drugs en verboden in Nederland!!!

09-07-2023 09:20

WouterB +915

Als je zeiken om niks doe je lekker ergens anders

09-07-2023 09:21

JaapStam +136680

Zeiken nog wel???!!! Jij vindt dit normaal blijkbaar in het voetbal als sportman???!!!

09-07-2023 09:22

WouterB +915

Wel als je iets verkeerd zegt

09-07-2023 09:23

JaapStam +136680

Ik zeg helemaal niks verkeerds!!! U bent verkeerd geïnformeerd!!! Fijne dag verder @Wouter.B!!!

09-07-2023 09:25

WouterB +915

Je zegt iets wat niet waar is

09-07-2023 09:28

JaapStam +136680

Toevoeging; daarbij draagt een sportman een voorbeeld functie met zich mee voor de buitenwereld!!! Dus zo ook; Jay Gorter!!! Gisteren richte de Ziggo camera op hem toen die dat spul in nam, en ondertussen in de huiskamers door ons prachtige land ging het viraal!!! Waarbij er misschien ook jonge kinderen Ajax wilde kijken, met de vraag aan papa; ''papa, wat deed Jay Gorter net?''???!!! Pa tegen zoon; ''iets wat je beter niet kan in nemen zoon''!!! zoon tegen papa; ''Oké papa!''!!!

09-07-2023 09:44

Balgevoel +30849

Dat spul/die voorbeeldfunctie boeien me niet eens echt. Ik denk alleen: Jay, als je wil doorgroeien, bij Ajax of elders, kan je er ook over nadenken dat goedje lekker in je auto tegen je tanden te plakken. Dit straalt niet bepaald uit dat we het hebben over iemand die van plan is er alles uit te halen door er alles aan te doen. En de verhalen die ik al over hem hoorde van mensen uit Purmerend...

09-07-2023 09:49

WouterB +915

Maar daar ben ik wel mee eens dat is het punt ook niet wat ik bedoelde

09-07-2023 10:43

Ajax27 +19086

Het is verboden, maar helemaal geen drugs. Staat ook niet onder de opiumwet maar onder de Warenwet. De Warenwet waar ze werkelijk alles opzetten van eten en drinken wat verslavend kan werken.

09-07-2023 23:08

martijnmartijnk +729

Hoi lieve Jaap. Snus zijn nicotine zakjes welke je plaatst onder je lip. Vergelijkbaar met roken van een sigaret minus de tabak.

09-07-2023 09:19

JaapStam +136680

Je bent topsporter!!! Doe dat lekker buiten de sport!!!

09-07-2023 09:20

martijnmartijnk +729

Dat ben ik met je eens. Maar Theo Janssen rookte ook wel eens sigaretten (of dat op de club was durf ik niet met zekerheid te zeggen).

Hier in Stockholm/Zweden is snus normaal en ik kan dan ook uit persoonlijke ervaring zeggen dat de lichtste variant gewoon prima is. Vergelijkbaar met een biertje.

09-07-2023 09:22

JaapStam +136680

Yuri van Gelder die aan de ringen hangde, die heeft een hele kaas plankje kapot gesnoven!!!

09-07-2023 09:23

Balgevoel +30849

Best wel een 'broodje kroket-vibe' hierbij. We zijn geen RKC... Boeiend wat voor middel het is, dit doe je maar lekker bij het 4e van FC Bal op 't Dak, niet bij Ajax en al helemaal niet zó in het zicht. Dan ben je echt een domme amateur. Daarnaast: wat denkt hij dan? Zo ga ik het Rulli lastig maken?

09-07-2023 09:25

JaapStam +136680

Precies!!!

09-07-2023 09:26

martijnmartijnk +729

Hoi Balgevoel, ben ik ook zeker eens. Waar ik tegen ben is dat snus geclassificeerd wordt als drugs. Het zijn simpel nicotinezakjes vergelijkbaar met het roken van een sigaret. Hoort dit in topsport, zeker niet. Maar we hebben een Theo Janssen gehad welke rookten, dan vind ik dat we hier niet zo krampachtig over snus moeten doen. Gaan we dan is kijken naar alcohol als we dan zo bezig zijn? (Sorry dwaal af).

09-07-2023 09:30

Balgevoel +30849

Dat het als drugs wordt gezien, vind ik ook gezeik. Het gaat mij niet om die snus of dat iemand dat gebruikt. Alleen om het moment. Volslagen achterlijk om dit langs de zijlijn te doen waar ook teamgenoten en directie staan. O ja, en camera's...

09-07-2023 09:35

Omar +17166

Hoop zeker dat onze spelers geen alcohol nuttigen (op de dag) voor de wedstrijd

09-07-2023 09:35

Ajax27 +19086

Johan Cruijff rookte.

09-07-2023 23:09

AFCAMM +11335

Jeetje, wat een sukkel. Dat hoor je helemaal niet te snuiven. Geen wonder dat z’n neus kapot is.

09-07-2023 09:25

JaapStam +136680

Snus is wel drugs gap en verboden in Nederland!!! Snuif er nog 1tje voor Jay Gorter, sukkel!!!

09-07-2023 09:29

AFCAMM +11335

Wou je zeggen dat jij al die onzin van je niet doorgesnoven neerkwakt? Kom op. Je houdt niemand voor de gek.

“Een verwarde man” zouden ze je in het journaal noemen.

09-07-2023 11:15

trodat4030 +96403

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-snus/

Zorg dat je weet waar de klepel hangt Japie! Je snuift dat spul niet..

09-07-2023 11:06

Ajax27 +19086

Kapot gesnoven... Terror Jaap gebruik nog wat uitroeptekens, misschien helpt dat.

Het is gewoon net als pruimtabak, maar dan in een klein zakje wat je in je mond stopt. En ja er komt nicotine vanaf, maar heeft niet de schadelijke effecten zoals roken dat op je heeft.

Dat Nederland het verboden heeft is simpelweg betuttelend. Dadelijk nicotinepleisters ook verboden maken... hilarisch dit.

09-07-2023 23:04

Ajax27 +19086

Gewoon minder hoog inschatten, dan zijn we m zo kwijt. We willen iets nieuws gaan opbouwen. 40-45 is gewoon erg optimistisch ingeschat.

Als ie voor 30-35 te koop is, weet ik zeker dat er veel meer partijen zijn die interesse hebben. En dan is er voor ons budget om te investeren in nieuwe verdedigers.

09-07-2023 08:54

debetweter +10061

Helaas worden aankopen ook steeds duurder. De marktwaarde van spelers stijgt. Alvarez wordt niet te hoog ingeschat, 30-35 miljoen is een koopje voor Alvarez. Dan kan hij beter blijven, want het is op het moment onze beste optie op RCV

09-07-2023 09:06

Ajax27 +19086

Het beste van de mindere opties ja. En dus als je Timber voor 45 en Alvarez voor 30 kunt verkopen mag Mislintat waarschijnlijk voor +/- 30 miljoen aan 2 verdedigers uitgeven. Ik zie liever 2 echte verdedigers waarvan eentje het direct gaat halen, dan Alvarez.

Alvarez heeft absoluut z'n waarde gehad voor dit team, maar het is niet 1 van de leiders in het team, niet iemand waar de rest tegenop kijkt qua kwaliteit en niet iemand die even de verdediging gaat organiseren tijdens wedstrijden.

Naast de piepjonge Hato of Kaplan heb je iemand nodig die de leidersrol op zich neemt. Timber deed dat vorig jaar helaas niet. Je ziet gewoon hoe belangrijk dat is. Dus er moet naar iemand gezocht worden die minstens 4-5 seizoenen als RCV in de benen heeft, kwaliteit en die leidersrol op zich kan nemen. Liefst iemand van 22-24 jaar die daarna ook nog met waarde verkocht kan worden. Maar anders een een gast van 28-30 die net als Tadic een club als Ajax dusdanig hoog heeft zitten dat ie zich voor 4-5 jaar verbind aan de club.

09-07-2023 10:21

debetweter +10061

Iemand van 28-30 is na 2 jaar niet meer goed genoeg geloof ik. Dus die transfersom kan je dan afschrijven. Een leider bam 22-24 die ook de voetballende kwaliteiten heeft kan ook naar rijkere clubs in betere competities. Uiteraard er zijn uitzonderingen, maar het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Alvarez houden hoef je niets voor te doen, ik denk dat we op zijn minst die optie moeten overwegen.

09-07-2023 10:49

Ajax27 +19086

Genoeg spelers die in Zuid Amerika ontdekt moeten worden of bijvoorbeeld al een aantal jaren in de middenmoot van Duitsland een leuke pot voetballen en echt wel openstaan voor een club als Ajax die in de spotlight staat, normaal gezien CL voetbal speelt en waar je ook 3-5 miljoen per jaar kunt verdienen.

We zijn echt wel een stuk aantrekkelijker geworden de afgelopen jaren.

28-30 maakt geen hol uit als ze net als Tadic 5 jaar blijven. Die heeft z'n waarde ook meer dan terugbetaalt. Als hij de spelers om zich heen beter maakt, het team beter laat voetballen, Ajax Europees naar grote hoogtes brengt, dan is dat pure winst. Alle spelers eromheen worden dan zomaar 10-20-30 miljoen duurder. Kijk naar een Hato, nog steeds 17. Moet je daar dadelijk nog een jong talent can 18-20 neerzetten die zichzelf nog moet ontdekken? Gaat m niet worden. Ervaring, dat is wat we nodig hebben achterin, talenten lopen er al meer dan genoeg.

09-07-2023 23:16

debetweter +10061

Ten eerste. We spelen geen champions league. Ten tweede zijn er veel clubs waar ajax de competitie mee aan moet gaan, Engelse clubs, sporting en red Bull. Ten derde, spelers in zuid Amerika die nog ontdekt moeten worden vind je niet zo gemakkelijk. Ten vierde, het is niet maar 1 positie waar je een speler moet vervangen maar bijna het hele elftal. Dus het trucje 11 keer doen, wordt toch wat knapper. Ik heb het idee dat je veel voetbal manager speelt, en lekker kijkt naar de getalletjes die er achter de kwaliteiten van een spelers staan. Maar dat is niet zo makkelijk te zien in het echt, daarnaast zijn er nog veel meer factoren die een rol spelen. Zoals het aanpassen aan een nieuw land en cultuur

10-07-2023 05:24

Ajaxfan16 +27411

Voor Ajax en voor Alvarez is het goed dat hij een transfer maakt. Als we nog een jaar met hem zitten, krijgt Ajax weer minder geld en zit Alvarez een jaar ongelukkig te zijn, aangezien hij vorig jaar al een transfer wou.

09-07-2023 08:53

debetweter +10061

Volgens mij heeft alvarez ergens aangegeven het contract te willen verlengen als hij niet verlengt. Dan kan je hem dus een langer contract aanbieden met een afkoopsom van 50mln bijv. Lijkt mij een prima deal

09-07-2023 09:07

Ricoteb +53174

Ja joh lijkt me prachtig. Mag je hem ook nog eens 5-10 miljoen aan tekenbonus betalen om te blijven. Dus in plaats van dat je veel geld ontvangt zodat je tenminste versterkingen kan halen, ga je iemand die niet goed genoeg is als centrale verdediger BETALEN om te blijven? Als we Kudus dan misschien ook nog kunnen verleiden met veel geld, komen er helemaal geen aankopen meer. En dan aan het einde van het seizoen het vreemd vinden dat we wederom CL zijn misgelopen. Ajax heeft Alvarez niet nodig, we hebben geld nodig.

09-07-2023 09:12

WouterB +915

Maar als je verkoopt moet je wel een extra speler kopen

09-07-2023 09:13

debetweter +10061

Waarom geef je hem 5mln tekengeld? Gaat natuurlijk om het totaalplaatje. Daarnaast is alvarez onze beste 6 en RCV op het moment. Wellicht zien velen daar graag een meer voetballende speler, maar die hebben we niet met vergelijkbare verdedigende kwaliteiten.

09-07-2023 09:15

Ricoteb +53174

Waarom denk jij dat Alvarez zomaar wil bijtekenen? Uit de goedheid van zijn hart? Die heeft volgend jaar nog een 1-jarig contract. Dat betekent dus lagere transfersom, meer clubs geïnteresseerd en voor hem hogere tekenbonus. Jij denkt écht dat ie zoveel van Ajax houdt dat ie dat vrijwillig weggeeft? En dan ook nog met een clausule die op dit moment hoger is dan de vraagprijs van Ajax? Die jongen zal geheid een tekengeld vragen als ie verlengt, net zoals Timber 7 miljoen overgemaakt kreeg. En ja hij is onze beste rcv omdat ie de enige rcv is. En daar is ie echt niet zo goed. Met jouw beleid wordt je maximaal 4e, en dan moet je hopen dat Twente een slecht jaar heeft.

09-07-2023 09:20

debetweter +10061

Haha. Ja onze enige RCV. Ik roep al meer dan een jaar dat we een nieuwe RCV moeten halen, dus met mijn beleid was hij niet de beste optie geweest. Ik denk ook dat je door spelers tegen dumpprijzen aan te bieden, ook niet heel veel verder gaat komen. Laten we de grotere buitenlandse competities over ons heen lopen? Biedt hem dan lekker aan voor 45mln in Engeland en/of Saudi-Arabië. Daar is genoeg animo voor hem verwacht ik.

09-07-2023 09:35

Ricoteb +53174

Ja maar hij moet zelf ook willen hè. Je kan hem niet dwingen naar SA of Wast Ham te gaan. Hij wacht rustig op Dortmund en Bayern, en geef hem eens ongelijk. Hoe langer de transferperiode, hoe lager Ajax gaat zitten. Ajax móét hem verkopen hè, ze hebben weinig keus. Of je gaat weer met precies dezelfde selectie verder

09-07-2023 09:37

debetweter +10061

@ricoteb. Ik meen ergens gelezen te hebben dat alvarez voor 2 jaar zou willen bijtekenen als een transfer niet door gaat. Dwingen naar SA of Engeland kan idd niet, maar volgens mij werd alvarez vorig jaar nog gelinkt aan Chelsea. Kortom er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. En hem tegen bodemprijs dumpen lijkt me niet de juiste weg

09-07-2023 10:45

AFCA-1983 +17723

Denk dat Alvarez gewoon bij Ajax blijft.

Hij is nu ook geblesseerd uit de wedstrijd van mexico gekomen

09-07-2023 08:47

Ricoteb +53174

Dan gaan we wederom een dramatisch jaar tegemoet

09-07-2023 09:25

henkie58 +2038

Denk dat het een moeilijk verhaal gaat worden!

09-07-2023 08:38

ProfessorX +19827

Maar de visie Mike Verweij zei dat …..

09-07-2023 08:24

RadheAjax2021 +17874

Kans is natuurlijk groot dat Alvarez en Kudus nog zullen vertrekken. Maar als je moet wachten als Mislintat zijnde dat ze verkocht worden en dat hij dan pas mag investeren is natuurlijk wel jammer.

Alhoewel ik denk als Timber eindelijk officieel is dat je van dat geld zeker gericht 2 tot 3 spelers kan halen. Het is voor ons alleen afwachten welke spelers hij uit z’n hoge hoed tovert.

09-07-2023 08:08

kella +1042

Wie zegt dat ?? Dat is niet wat ajax naar buiten heeft gecommuniceerd. Zou kunnen dat er vandaag of in de loop van de week nog nieuws komt

09-07-2023 08:34

Ricoteb +53174

Laten we het hopen dat de verkoop van Timber genoeg is voor tenminste een paar aankopen. Anders gaan we zeer treurige eerste maanden en waarschijnlijk rest van het seizoen tegemoet

09-07-2023 08:38

RadheAjax2021 +17874

Ja Rico. Ik ben er zelf ook niet gerust op. We hebben echt nog betere spelers nodig. Zoals jij zegt anders gaan we een zeer treurige eerste maanden tegemoet.

09-07-2023 09:10

Ajax27 +19086

Je kan 2-3 spelers halen ALS je het volledige geld mag uitgeven van een uitgaande transfer.

Je weet uiteraard dat er van een transfer ook nog geld vaak naar verschillende belangenpartijen gaan. Daarnaast moet je bij de koop van spelers ook tekeningen houden met transfer + salaris.

Iemand van 15 miljoen halen met 3 miljoen salaris voor 5 jaar kost dus in theorie 30 miljoen.

Koop je 3 spelers van 15 miljoen ben dus in theorie 90 miljoen kwijt. Uiteraard wordt er ingespeeld op spelers die meer waard worden en worden er hier en daar risico's genomen, maar hier moet een gezonde balans in zijn. Anders kun je op de lange termijn niet uit blijven geven en heb je geen gezonde financiële huishouding.

Bij Ajax moet ook de inkomsten die gemist worden door CL voetbal dit jaar gecompenseerd worden. Dit zal grotendeels met transferinkomsten worden gedekt. Loop je 45 miljoen mis, en krijg je voor Timber 45, dan is alleen de gemiste CL gedekt. Er moet dus meer weg... en snel een beetje.

09-07-2023 09:03

willem1958 +8740

Ik hoop toch echt dat Alvarez binnenkort verkocht wordt en dat Ajax niet te vasthoudend is aan de vraagprijs want nog een jaar Alvarez kan ik niet aanzien.
Zodra een tegenstander hoge druk geeft kan hij er niet onderuit voetballen terwijl je een voetballende zes nodig hebt die de lijnen uitzet op het middenveld, dat is het Ajax spel wat iedereen graag ziet.
Een stofzuiger graag zelfs maar wel een stofzuiger die erg handig met de bal is en onder de druk uit voetbalt, nu is het te beperkt waardoor het meestal via de vleugels gaat en dan wordt het te voorspelbaar.
Ajax heeft in z'n filosofie altijd technisch surplus aan de bal gehad dus ik begrijp niet goed waarom mensen zo graag Alvarez zien.

09-07-2023 08:05

BlueDuke +4470

Ik zeg Alvarez vervanger van Timber

09-07-2023 07:24

OwenStevenDalberg +27486

Nog minder voetbal achterin.. Lijkt mij niet zo'n verstandige keuze..

09-07-2023 08:07

Ferd +38364

ik zeg Alvarez lekker weg en een voetballende RCV halen

09-07-2023 08:20

BlueDuke +4470

Daar hebben we toch Hato voor. Alvarez kan veel beter vortballen dan Bassey

09-07-2023 13:44

Ferd +38364

"veel" beter? zoveel scheelt het niet. Maar waarom betrek je Bassey erbij? Die noem ik niet en komt ook helemaal niet in aanmerking voor RCV dus doet niet terzake. En wat als Hato een wedstrijd geblesseerd is, of geschorst? Dan komt Bassey wel in beeld, en met jouw opstelling heb je dan een centrum Bassey - Alvarez, brrrrr.

Haal in plaats van Alvarez een voetballende RCV en Ajax gaat er sprongen op vooruit.

10-07-2023 03:50

BlueDuke +4470

Moet iemand hem wel willen kopen. Zo niet vind ik hem wel in aanmerking komen als rcv.

10-07-2023 10:58

Ferd +38364

Er is genoeg interesse, Alvarez vertrekt wel

11-07-2023 03:09

Amp +37579

Nice. Krijgen we het spelletje "wie liegt hier?": kehl of de diverse watchers/media en die Mexicaanse bondscoach?

09-07-2023 07:23

Ajaxisart +18768

Alvarez gaat gewoon naar Engeland, denk ik.

09-07-2023 06:25

Rock69 +8411

Wat maakt men zich druk om een Alvarez. Kudus hoor je ook niets over. Van mij mogen ze blijven hoor. Geen probleem. Maar het is nog behoorlijk vroeg in juli. Er gaat nog genoeg gebeuren met dit team van Ajax. En als dit weer een tussenjaar wordt, dan zeg ik van, er zijn veel ergere zaken in de wereld. Neem Edwin van der Sar! Het beste voorbeeld lijkt mij.

09-07-2023 06:23

Ricoteb +53174

Probleem is, ze gaan niet blijven. We willen sowieso vertrekken

09-07-2023 08:07

Rock69 +8411

Alleen bij een goed bod gaan ze. Iedere speler wil wel een transfer maken. Maar er moet ook een club voor komen natuurlijk. En van beide spelers loopt het contract nog niet af.

09-07-2023 11:02

trodat4030 +96403

Ik zie 100x liever een Alvarez vertrekken dan een Kudus, iets met goede speler en passend bij Ajax enzo.. Dus ja, een vertrek van Alvarez vind ik veel belangrijker dan een eventueel aanblijven van Kudus, daar heb ik echt véél minder problemen mee dan andersom. Doet verder niks af van Edwin, maar het maakt Edje niet beter als we hier uren over Edje gaan babbelen. De club draait, ondanks Eds situatie (die idd erg genoeg is, wens ik niemand toe), gewoon door..

09-07-2023 11:15

KudusDream +12972

Ja, die zijn ook niet blind in Dortmund.

09-07-2023 04:09

rafaelvandekaart +1758

Chelsea wil Caicedo van Brighton en Brighton wil Colwill behouden (wordt nu van Chelsea gehuurd)
Chelsea wil Colwill volgend jaar in de basis dus die laten ze niet gaan. Brighton zal dus de hoofdprijs voor Caicedo vragen tenzij ze Colwill permanent kunnen behouden.
Oftewel, Caicedo deal kan makkelijk klappen en dan staat Edson weer hoog op de lijst voor Chelsea

09-07-2023 01:17

Ferd +38364

Alvarez stond vooral hoog op het lijstje van Tuchel. Tuchel zit niet meer bij Chelsea. Ik zie Bayern nog wel komen

09-07-2023 08:21

Bc te P +22130

Teletubbies Mike en co vallen dus weer door de mand

#functie-elders

09-07-2023 00:27

fluwelenlinker +11671

Ik heb het al vaker gezegd. We geraken niet makkelijk van Alvarez en Kudus af, zeker niet tegen de vraagprijs van Ajax. Dat wordt nog een groot probleem.

08-07-2023 23:45

NeeI +107652

West Ham plies plies plies pliesssssss kom je melden in Amsterdam met een ordinaire zak geld.

08-07-2023 23:13

Ricoteb +53174

Dat gaat Alvarez zelf niet doen, die wacht lekker op Bayern of Dortmund die concreet worden. Hij heeft geen haast, wij wel

08-07-2023 23:14

Tommyshelby +128514

West Ham is bezig met een ander. We hebben een probleem.

08-07-2023 23:18

Voetbaldier +336

Wordt tijd dat ze dan eens beginnen met onderhandelen.

Wordt tijd voor vernieuwing in de selectie.

08-07-2023 23:12

Ibuprobrimovic +4600

Met deze selectie gaan we het doen. Timber hebben we ook nog steeds.

08-07-2023 22:59

Sportvolgert +40272

Heeft de medische keuring al doorlopen

08-07-2023 23:06

Keizer +29975

Timber is pleiten. En al was ie gebleven is het nog steeds een armoedige selectie.

We hebben creatieve mensen nodig.

08-07-2023 23:08

Intec2.0 +12403

Komen eraan vuurwerk is onderweg.

09-07-2023 00:23

Web +178830

Hier doe ik niets op uit
Alvarez heeft niet voor niets onderhandeld
Het bedrag moet een stuk naar beneden, dat is het idee er achter ( denk ik )

Of dat onderhandelen is ook verzonnen

Afwachten het is niet anders

08-07-2023 22:56

PimDeKlager +4381

Web, ik ga wat anders doen, ik wens je een fijne avond pik! Geniet van het lekkere weer en de mooie heldere nacht!

08-07-2023 23:11

komopajax777 +13210

Dat bedrag blijft zoals het is.We zijn de ALDI niet!

09-07-2023 01:20

Tinus +10281

Ook de Aldi wil niet met z’n spullen blijven zitten.

09-07-2023 07:43

AFCA1996L +15821

Een trotse jongen als Edson helemaal lekker in z'n hoofd maken met mooie beloftes en praatjes en uiteindelijk niet het gewenste bedrag willen betalen. Klasse club dat Dortmund!

08-07-2023 22:55

Lazell +16983

Tsja. Een club mag alleen met Alvarez praten met toestemming van Ajax, juist om dit soort praktijken te voorkomen. Ajax laat dit zelf gebeuren. Beetje naïef.

08-07-2023 23:07

Intec2.0 +12403

Je kan er vaak niks aan doen. Enige wat Ajax kan doen als Dortmund zich weer meld prijs omhoog gooien

09-07-2023 00:25

Lazell +16983

Zeker wel. Het is tegen de regels.

"Currently, under FIFA and FA transfer rules, if a club wants to procure the services of a player registered with another club, they must speak directly with that club and not to the player or his representatives. "

Ajax heeft het zelf toegestaan. En als Dortmund geen toestemming heeft, zul je ze vast ergens kunnen aangeven.

09-07-2023 00:54

Ajaxadam1 +31667

Hmm klinkt een beetjr als wat Ajax bij Ocampas had geflikt, maar dan de light versie.

Klassie club dat Ajax!

Niet zo kortzichtig doen, Dortmund is een enorm mooie club.

08-07-2023 23:33

Ricoteb +53174

De situaties zijn wel compleet anders. Dortmund heeft opzettelijk niet met Ajax onderhandeld. Ze wisten allang wat de vraagprijs was. Ze hoopten door eerst een akkoord met Alvarez te bereiken, dat Ajax dan wel omlaag moest gaan.

Bij het verhaal Ocampos is er vanuit Hamstra en Huntelaar correct gehandeld. Ze hebben met Ocampos en Sevilla gesproken, hadden akkoord over alle bedragen. Ze werden in de laatste laag, de RVC, terug gefloten. Dat duidt op complete wanorde in de organisatie, waar Ocampos een onbedoeld een slachtoffer van is geworden. Dortmund heeft met volle verstand Alvarez gebruikt om de prijs te drukken.

08-07-2023 23:40

KudusDream +12972

Wat een gelul. Heb je erbij gezeten?

09-07-2023 04:11

FlyingDutchMan +17310

Die wordt dus volgende week gepresenteerd!

08-07-2023 22:53

Tommyshelby +128514

Liar. Maar neem het hem niet kwalijk, iemand heeft verstand van het spelletje daar.

08-07-2023 22:46

ajaxcied4life +26028

Als er werkelijk eerst verkocht moet worden alvorens aankopen kunnen worden gedaan, dan zou ik pogen zo een Spertsyan en Mavropanos (die volgens de verhalen ook naar Juve kan) eerst huren met een beding tot verplichte koop na de huurperiode.

08-07-2023 22:44

Ajaxfan31183 +16391

Terwijl er eerst werd gezegd dat Lenderink had gezegd tegen Sven dat hij een bepaald bedrag kon spenderen voor transfers. Dus wat moeten we nu geloven

08-07-2023 22:47

ajaxcied4life +26028

Ja waarschijnlijk met de kanttekening dat er wel voorronde CL moet worden gehaald.

08-07-2023 22:49

ajaxcied4life +26028

We gaan het zien.

08-07-2023 22:51

Web +178830

Ik weet niet tot hoe ver Lenderink mag gaan?
Er zit ook nog een RVC

08-07-2023 22:59

Amsterdam4ever +2364

Denk dat de budgetten wel redelijk bepaald zijn, maar dat spelers die op begroting drukken dat ze daar eerst van af willen. Jaarlijkse afschrijving is een factor die ze in de gaten houden. Je wilt geen vervanger halen voor Klaassen en Antony als zodra blijkt dat Kudus en Klaassen niet weg gaan. Pierie (1m afschrijving per jaar) gaat dus al naar de Excelsior, dat is al de eerste stap. Gaan Klaassen (2,9m), Alvarez (2,25m) en Bassey (4,6m), ontstaat er veel ruimte. Als Kudus (2m) ook nog gaat, valt er veel jaarlijkse afschrijving weg, zeg ff 13,5m/jaar. Dat is ex tekengeld, daadwerkelijke bedrag zul dus tussen 16-20m zitten. Dat betekent dat Ajax ongeveer 67,5m zou kunnen spenderen aan transfersommen zonder dat de jaarlijkse afschrijving omhoog gaat.

Maar terug naar de kern, denk dat deals al redelijk opgelijnd zijn, denk dat de eerste al snel gepresenteerd zal worden. Sowieso vervanger Timber. Ik hoop vooral dat Klaassen, Bassey, Kudus en Alvarez snel vertrekken, dan kunnen wij ook door. Persoonlijk vind ik het waardevoller dat ze op korte termijn vertrekken dan pas eind augustus voor een paar miljoen meer. Dan maar iets minder, maar dat je wel sneller vervangers kan inpassen. Ik wil graag ruim voor de Europese play-offs selectie rond hebben.

08-07-2023 23:05

ajaxcied4life +26028

Zie jij Klaassen vertrekken? Ik denk dat hij gewoon blijft.

08-07-2023 23:09

Ricoteb +53174

Ik heb het even voor je nagerekend. Qua afschrijvingen is er echt wel ruimte om wat deals af te ronden. Mocht Ajax ongeveer gelijke strek willen houden met afgelopen jaren, zou er met het vertrek van Pierie al zo’n 18-20 miljoen beschikbaar moeten zijn op de balans (gerekend op 5 jarige contracten). Daarmee zou je prima al een rechter centrale verdediger en een rechtsback kunnen halen. Het gaat bij Ajax niet meer om afschrijvingen of salaris budgetten, ze willen eerst alle gaten dichten en dán pas investeren. Probleem is, zoveel tijd heeft Ajax niet. De toekomst van de club wordt nu volledig bepaald door wat accountants die graag een mooie jaarrekening willen presenteren, en door andere clubs die lekker afwachten hoe Ajax vanzelf in prijs omlaag gaat omdat ze móéten verkopen voordat ze iets kunnen.

08-07-2023 23:13

ajaxcied4life +26028

Hmmmzzz zit in jouw sommetje de verkoop van Timber opgenomen?

08-07-2023 23:20

Tinus +10281

Dat zullen ze na het echec met Ocampos denk ik wel wat beter hebben afgestemd.

09-07-2023 07:47

Ricoteb +53174

De verkoop van Timber is onbelangrijk voor de afschrijvingen, omdat Timber eigen jeugd is. Die werd dus sowieso nooit afgeschreven. Die transfer is alleen belangrijk om veel salaris ruimte te maken, en zodat de transfersom financiële gaten gedicht worden.

09-07-2023 08:12

Omar +17166

Gewoon in Dortmund afzetten als ze naar het trainingskamp in Duitsland gaan, prijs komen ze later wel uit

08-07-2023 22:43

Oxxer +163874 moderator

Alvarez is toe aan een nieuwe omgeving, voor alle partijen beter dat hij deze window een transfer maakt, hij een nieuwe start en Ajax geld om te investeren in de selectie.

08-07-2023 22:42

JaapStam +136680

Lijstje met spelers die Ajax moet halen;

- Amdouni voor de spits positie!!!
- Spertsyan voor het middenveld!!!
- Barco voor linksback!!!
- Mavropanos of Vitek voor CV!!!

08-07-2023 22:45

Oxxer +163874 moderator

Ik wil nog volkorenbrood en oude kaas hebben, waarom staat dat niet op jouw lijst?

08-07-2023 22:48

Ajaxfan31183 +16391

Ehhh Jaap , ook graag een rechtsback. Want Rensch heeft nu onderhand wel laten zien dat hij het niet is

08-07-2023 22:49

JaapStam +136680

@oxxer, nu nog aan eten denken rond deze tijd stip???!!! 😅!!!

08-07-2023 22:51

JaapStam +136680

@Vislip, er moeten toch spelers komen, of niet dan???!!!

08-07-2023 22:51

JaapStam +136680

@Ajaxfan31183, ik heb al vaker gezegd dat ze Alex Vigo moeten halen van Rode Ster Belgrado!!!

08-07-2023 22:52

Oxxer +163874 moderator

Niet voor nu, ouwe reus😉

08-07-2023 22:52

JaapStam +136680

De kleintjes moeten nog groeien voor het slapen gaan!!! 😉!!!

08-07-2023 22:53

Oxxer +163874 moderator

Ik ben 1.88m en uitgeroeid van boven naar beneden😉

08-07-2023 22:54

JaapStam +136680

Verdorie, ik heb verloren op dat gebied!!! 😂!!!

08-07-2023 22:55

Oxxer +163874 moderator

Minder triple bier drinken😂😂

08-07-2023 23:03

JaapStam +136680

Het smaakt te goed!!! 😂😂😂!!!

08-07-2023 23:04

Oxxer +163874 moderator

Snap ik, koud bier met deze temperaturen smaakt goed, proost.

08-07-2023 23:08

JaapStam +136680

Indd, dat gaat zeker lukken... proost!!! 🙂👍🙏!!!

08-07-2023 23:09

NeeI +107652

Amdouni is wel écht een interessante speler voor Ajax. Vitik ook wel.

08-07-2023 23:15

Ricoteb +53174

Hij gaat ook heus wel, alleen dat gaat nog zeker 3/4 weken duren. Alvarez gaat sowieso geen minuut meer spelen voor Ajax

08-07-2023 22:51

JaapStam +136680

Álvarez als CV prima, maar Ajax kan beter voor Mavropanos of Vitek als vervanger van Timber halen!!!

08-07-2023 22:40

PimDeKlager +4381

Alvarez is gewoon een nummer 6. CV is alleen in noodgevallen een keertje. Hij is te traag icm zijn slechte positionering als CV. Dan krijg je zo’n 2e Blind die constant mannetjes laat lopen, werkt niet.

08-07-2023 22:42

JaapStam +136680

Dat laatste deel ik met je mee!!! Hij is te traag als CV!!! Maar zijn strijdlust hou ik wel van!!!

08-07-2023 22:43

PimDeKlager +4381

Voor mij hoeft hij niet weg hoor 😂 lekker blijven, ik mag hem erg graag!

08-07-2023 22:44

JaapStam +136680

We gaan het mee maken wat er gaat gebeuren op de transferwindow!!!

08-07-2023 22:47

PimDeKlager +4381

Tjah, van mij mag het zo 1 September zijn hoor..!

08-07-2023 22:49

JaapStam +136680

Eerst even genieten van de zomer tijger!!!

08-07-2023 22:54

PimDeKlager +4381

🤣ik ben meer een herfst en wintermens. Zal wel bij m’n naam passen ook!

08-07-2023 22:55

JaapStam +136680

Klaag dan ook niet zo man!!! 😉🤣!!!

08-07-2023 22:58

afcaman +2882

Een 2e blind.. verdomme man als ik aan daley denk in 2019 staat het kippenvel me nog op de armen..

09-07-2023 02:36

Steffenhagen +37811

Nee dus , Alvarez is het meest bruikbaar als verdedigende 6 . Ajax moet sowieso twee rcv,s aantrekken als Timber gaat

08-07-2023 22:46

JaapStam +136680

Eerst moet het geld rollen met verkoop!!!

08-07-2023 22:46

Ricoteb +53174

Alvarez als rcv is niet goed genoeg. Te sloom, niet goed genoeg in (door)dekken. Niet mobiel genoeg. Wordt er door handige spelertjes altijd uitgespeeld

08-07-2023 22:48

jeffrey2022 +8169

Zo blijkt maar weer dat die voetbal sites over het algemeen helemaal niets weten..

08-07-2023 22:38

Oxxer +163874 moderator

Social media is de oorzaak van heel veel sterke verhalen, beetje logisch nadenken filtert de BS.

08-07-2023 23:11

Ricoteb +53174

Gelukkig wachten we hier nog eventjes op

08-07-2023 22:38

Melle.v +1552

Allemaal tactieken om de prijs omlaag te krijgen

08-07-2023 22:38

ajaxcied4life +26028

Aha, het gedraai is begonnen.

08-07-2023 22:38

Ricoteb +53174

Begonnen? Dortmund draait de afgelopen 3 maanden meer dan Antony met z’n “Anturny”. Die doen niks anders dan beetje pappen en nathouden zonder door te pakken.

08-07-2023 22:47

PimDeKlager +4381

Gevalletje ‘ Wir haben es nicht gewußt’ ????

08-07-2023 22:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.