BILD: 'Borussia Dortmund hoopt Mazraoui transfervrij op te pikken'

door Jesse ter Haar 54

Bron BILD

BILD: 'Borussia Dortmund hoopt Mazraoui transfervrij op te pikken'

door Jesse ter Haar 54

Bron BILD

Laatst geüpdatet

Borussia Dortmund hoopt Noussair Mazraoui tijdens de komende zomer transfervrij toe te voegen aan zijn selectie, zo schrijft BILD dinsdagavond. De back lijkt zijn contract bij Ajax niet te verlengen en dus kunnen clubs hem tijdens de volgende transferperiode transfervrij strikken.

Mazraoui moet daarmee de tweede transfervrije aanwinst van komende zomer worden. Eerder verzekerde Borussia Dortmund zich al van de diensten van Niklas Süle van Bayern München. De club blijkt in te zetten op transfervrije spelers, want de Ajacied moet dus de volgende worden.

De club uit Dortmund hoopt zich voor volgend seizoen behoorlijk te willen gaan versterken. Naast Süle en Mazraoui moeten ook Ismael Gharbi (Paris Saint-Germain) en Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg) de overstap maken.

Mazraoui sprak zich al uit over transfervrije status

Enkele weken geleden liet Mazraoui zich uit over zijn situatie bij Ajax. 'Het is nooit helemaal uitgesloten dat ik bijteken, maar de kans is nihil', vertelde hij toen. Na zestien seizoenen in Amsterdam voelt hij dat het tijd is voor een nieuw avontuur.

Voor nu legt Mazraoui de focus op Ajax, maar toch sprak hij al met andere clubs. 'Ja, daar ben ik eerlijk over. En dat mag ook volgens mij', waren de woorden van de inmiddels ervaren back van de Amsterdamse club.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gonzalez75 +5890

Qua competitie een stap omhoog. Dortmund is een mooie club met flinke supporters schare, maar ondanks de sterren in de ploeg niet meer zo goed als jaren geleden. Te wisselvallig.

09-02-2022 22:33

HStorm +3173

Dat is het Duitse PSV volgens mij?

09-02-2022 22:24

Sunny +9581

Ik kan het vanuit Nous en zijn geschiedenis wel begrijpen hoewel het voor ons sportief heel jammer is en financieel een klein drama.
Waar ik geen begrip voor heb in deze is het slechte beleid door Ajax. Je mag het gewoon nooit zover laten komen dat een speler zijn laatste contractjaar ingaat en vervolgens basis staat. Dan zorg je er maar voor dat er een prima vervanger klaar staat (en die hebben we) en mag de speler een jaartje op een bijveld trainen, transfereren of bijtekenen. Ik denk dat de meeste spelers dan wel eieren voor hun geld kiezen.

09-02-2022 10:13

Bensco +7179

Eigenlijk doet Ajax dat toch al? Met Rensch heb je een uitstekende vervanger in huis die net onder Nous zijn niveau zit. Daarnaast heb je Klaiber nog achter de hand. Dat zijn 3 personen voor de rechtsback positie. Mazraoui is simpelweg de beste keuze en dus kiest Ten Hag terecht voor hem als basisklant. Met hem buiten de selectie zetten schiet je ook niks op. En zeker in het geval van Mazraoui snap ik wel waarom die transfervrij de deur uit loopt. 5 jaar terug wilden ze hem niet eens een contract aanbieden en nu praten ze bij Ajax ineens over loyaliteit maar vergeten dat dat een tweezijdig pad is.

09-02-2022 13:07

Sunny +9581

We begrijpen Nous allemaal wel maar dat is niet mijn punt. Ajax is een bedrijf dat het grotendeels van transferinkomsten moet hebben. En juist omdat we prima vervangers hebben (ik denk dat ook Regeer niet veel onderdoet) hadden we deze stap moeten nemen. Zeer waarschijnlijk had je dan een verlenging of transfergeld gehad. Gewoon zakelijk bekeken dus

09-02-2022 15:35

Mankemenno +1158

Ik heb gehoord dat Joachim Watzke een dickpic naar Mazraoui heeft gestuurd om hem te overtuigen

09-02-2022 10:10

Ajax27 +19244

Tjah, helaas de realiteit bij veel clubs in Europa, echt niet alleen bij Ajax. Spelers waar ze flink in geinvesteerd hebben, of het nu eigen jjeugd is of gekochte spelers. Het maakt de spelers niet uit. Het speelde al meer en meer, maar door de corona pandemie is dit probleem vele malen groter geworden. Clubs hebben minder te besteden, onzekere tijden... dus ze proberen daar waar het kan om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

Spelers weten dit en spelen daar slim op in. Kut voor de club, maar begrijpbaar als je het puur vanuit het perspectief van de speler bekijkt. Uiteindelijk is de carriere van een speler maar kort. 10-15 jaar op het hoogste niveau voetballen, daar wil je het meeste uithalen. Als je dan transfervrij voor 20-30 clubs interessant bent en je meer kan eisen met je salaris om zo 1-3 miljoen per jaar extra erbij te krijgen met een 5-jarig contract, dan praat je over 5-15 miljoen extra. En vaak is het toch zo dat iemand die zoveel verdient, voor de rest van z'n familie zorgt.

Dus we kunnen allemaal makkelijk praten... de club die je heeft opgeleid, blabla, romantisch... feit is dat vorig jaar toen ie geblesseerd was Ajax ook niet naar 'm omkeek en 'm geen contractverlenging aanbood, ook logisch. Maar we moeten het dan ook niet romantischer maken dan het is. Ajax denkt alleen maar aan eigenbelang, dus ja... je zult ook een deel spelers hebben die voor eigenbelang gaan.

09-02-2022 09:37

thajax +7423

Had Mazraoui dan eerder verkocht of hem in z'n laatste jaar op de bank gezet, lees ik hier veel. Dat we niet alle spelers zsm verkopen en ze ook opstellen als er issues zijn met contracten, zorgt wel voor meer kwaliteit op het veld.
Anders hadden we Mazraoui en Onana in 2019 al verkocht. Was voor transferopbrengst lekker geweest, maar nu hebben ze nog veek waarde op het veld gehad.

Zelfde geldt voor iedereen die Gravenberch zsm wil verkopen om er 20 mln voor te vangen. We kunnen zijn kwaliteiten goed gebruiken, zeker nu hij elk jaar weer wat beter wordt. Hij blinkt misschien niet altijd uit, maar speelt heel volwassen en is een van onze parels. Die moeten we niet zsm weg doen.

09-02-2022 09:17

mokumnorth82 +2362

Leuk allemaal hoor, maar het is niet alleen een voetbal vereniging, Ajax is een bedrijf en heeft te maken met concurrentie.

09-02-2022 09:23

thajax +7423

Ja dus ook concurrentie op het voetbalveld. Doel is om Europa te heroveren en jaarlijks kampioen te worden. Niet om alleen elk jaar een mooie transferopbrengst te behalen

09-02-2022 11:19

Qifesh +24917

jaman die mensen die mazraoui op de bank willen hebben gewoon geen ajax gevolgd afgelopen half jaar..

09-02-2022 11:43

Gonzo +4778

Zelfde teksten als Onana. Van die 16 jaar waren er 13 die Ajax in hem heeft geinvesteerd.

09-02-2022 09:05

Bals +3780

Gratis de deur uitlopen......, nog een uitwas van de Laissez faire cultuur? Er waren tijden dat iedereen bij AJAX wist, tot hier en niet verder, anders banken of vertrekken. Da's al weer even geleden!

09-02-2022 08:47

Been +12566

Ja, de gloriejaren waar we steevast met een juniorenteam in Europa voor de dag kwamen.

09-02-2022 09:02

Qifesh +24917

geloof me als jij morgen wakker wordt met een pensioentje op de banksaldo piep je wel anders..

09-02-2022 11:45

Daneman +1387

Heeft ajax volledig aan zichzelf te danken. Natuurlijk wil Nico weg, Die is veel te goed om zo vaak te banken. Maar zit aan z'n contract vast. Dit is vast en zeker een extra motivatie voor Nous om niet te verlengen. Het draait niet alleen om ajax. Het is het eerste team wat voor de successen zorgt.

09-02-2022 09:08

Freddy +11510

Mooie club voor Nous waar hij ook wel zou passen maar ik zie hem toch eerder naar een Valencia, Sevilla of Villareal gaan.

09-02-2022 08:37

Rolo +13828

Prima club voor Nous. Speelstijl die wel bij hem past, mooie competitie....

Echter, ik vind het toch altijd wel een beetje zuur als dit soort spelers gepokt en gemazeld bij Ajax. Waar Ajax veel tijd en energie in gestoken heeft om hem op dit niveau te krijgen, gratis de deur uitloopt. Beetje ondankbaar in mijn ogen....

Een club als Ajax bestaat voor het grootste deel uit het zelf opleiden van jeugdspelers om ze na een aantal jaar Ajax 1 door te kunnen verkopen naar een grotere competitie. Op die manier werkt het bij Ajax al jaren, en krijg je weer een beetje aansluiting financieel met de Europese subtop. De aansluiting financieel met de Europese top kun je op je buik schrijven door alleen al het verschil aan televisiegelden in bv Engeland en Nederland.

Dus is het voor Ajax zaak om dit soort spelers niet gratis de deur uit te laten wandelen. In mijn ogen ging Overmars daar ook een stukje de fout it. Als je ziet alleen al de laatste 2 spelers Brobbey en Nous. Normaal gesproken zouden die samen makkelijk voor een 50 a 60 miljoen bij elkaar opgeteld vertrekken. En dat loopt nu gratis de deur uit.

Als Ajax zijnde zou ik dan ook niet zo lang emmeren met zaakwaarnemers. This is what you get... Als de onderhandelingen dan niet slagen zorg dat je niet aan het lijntje gehouden wordt door een zaakwaarnemer en gooi je een speler 2 jaar voor einde contract de verkoop in.

09-02-2022 08:23

Libero +19210

Ajax heeft hem veel te laat op waarde geschat. Speelde zelfs op amateurbasis in Jong en heeft naar verluidt nooit een salaris wat maar in de buurt kwam van bv. Nico verdiend.
Bekend verhaal, aankopen krijgen meteen goed betaald, eigen jeugd mag dankbaar zijn voor de opleiding.
Maar Nous is Europees van enorme waarde geweest, zonder dat het Ajax veel gekost heeft. Er werd al niets van hem verwacht en dus was zijn succes al een bonus.
Ik vind het helemaal prima.

09-02-2022 08:32

Rolo +13828

Maar dan zit je toch ergens gigantisch te slapen als organisatie zijnde. Te laat op waarde geschat.... Inzicht en kennis is dan ver te zoeken op dat moment.

09-02-2022 10:30

MaximilianRosse +9197

Begin een hekel te krijgen aan Dortmund. Pikken veel spelers gratis bij ons op. Dat Nous gratis de deur uitloopt is onvermijdelijk maar zie hem liever naar een andere club gaan.

09-02-2022 08:14

Koscar +5415

Rijkhoff en verder...?

09-02-2022 08:20

Libero +19210

Ze richten zich momenteel op Prince Aning, maar dat is vooral omdat Ajax hem nog niet heeft vastgelegd.

09-02-2022 08:38

Taxidriver213 +99

Ik lees dat een deel hier Mazraoui graag op de bank wil omdat hij niet bij heeft getekent. De beste jongen speelt 17+ jaar bij Ajax, altijd stinkend zijn best gedaan, uitstekende mentaliteit, sinds 2018 basisspeler en echt zijn steentje bijgedragen aan alle succes sindsdien. Hij heeft alle recht om te vragen om een beter contract of 1 die te vergelijken is aan de grootverdieners. Dat is gewoon vragen om waardering. Het is te hopen dat de vervanger van Overmars hem dat wel gunt.

09-02-2022 07:34

afca85meer4ever +2955

Mooie club Nous. Succes daar!

09-02-2022 05:32

JaapStam +137693

Dortmund is toch geen stap voor uit joh!!! Als Haaland daar weg is, dan zaken ze verder weg in de Bundesliga!!!

Bayern München is het Ajax van Duitsland!!! Daar moet je heen gaan, de rest is middenmoot joh!!!

09-02-2022 04:40

afca85meer4ever +2955

1. Salaris. 2. Competitie. 3. Elk jaar CL 4. Spelen met lopende backs 5. Gelbe wand. Prachtige club voor hem man. Wat loop je nu stoer te doen.

09-02-2022 06:26

wladimir +3059

Elk jaar CL is geen USP meer t.o.v. Ajax. Als we Benfica hebben uitgeschakeld dan doet PSV ook ieder jaar mee.

Dortmund betaalt beter, speelt in een betere competitie en is wel lekker dichtbij huis. Prima club voor de niet absolute top.

09-02-2022 07:24

Intec2.0 +12437

1. Salaris is niet veel hoger. 2. Competitie stelt niet zoveel voor wordt hier vaak overschat. 4. Doen de meeste clubs vandaag de dag. 3 Bieden wij ook zeker vanaf volgend seizoen. 5 supporters hier zijn ook meer dan geweldig dat wordt ook onderschat.

Mooie club dat wel maar je ben zo goed als zeker dat nooit iets wint.

09-02-2022 07:39

Libero +19210

ALS we Benfica verslaan en stijgen op de ranking. Dan hebben we in 2023/24 twee tickets en daarna verandert in 2024/25 de hele set-up van de CL. Weet niet of dat van invloed is op de NL tickets, maar de stijging op de ranglijst houdt wel meer NL deelnemers in Europa in en dus dat de Utrechtjes of Twentetjes de coëfficiënten weer naar de kloten kunnen helpen. Niet te vergeten dat de overige clubs het voor nu buitengewoon goed doen/deden in Europa, duurt nooit lang.

09-02-2022 08:26

Ferd +38611

#3 gaat ook op voor Ajax, waarbij Ajax ook nog eens hoger op de ranglijst (en dus eerder in pot 1 zit) dan Dortmund

11-02-2022 08:31

Libero +19210

Dortmund is gewoon de tweede club van Duitsland en dat waren ze al lang voordat Haaland erbij kwam.
Alleen winnen ze nooit wat behalve de DFB-Pokal. Tien jaar geleden voor het laatst kampioen geweest en Bayern gaat voorlopig nergens heen; al staan die 10 punten achter aan het begin vd competitie winnen ze die nog met 13 punten voorsprong. Gewoon ff de coach ontslaan en de assistent doorschuiven (Hansi Flick) en hoppa. Maar wel zo goed als gegarandeerd ieder jaar CL en in een grote competitie je zakken vullen bij een club waar ze zeker leuk en met Ajax vergelijkbaar voetbal spelen.
EN hij kan er ook werkelijk basis staan.
Dat weet je bij een grotere club dus niet. Met zijn blessureverleden is de kans groot dat, áls hij al 1e keus is, er bij blessureleed een gelijkwaardige vervanger klaar staat en daarachter nog een.
Hij was bij ons NB al bijna zijn plek kwijt aan een 17-jarige Rensch en het kwam ook niet slecht uit dat Dest eerder was vertrokken.

09-02-2022 08:18

GVR +3629

Ik vind het echt zuur dat zo'n jongen transfervrij bij ons vertrekt. Het is uiteraard zijn recht, maar ik vind het toch niet chique. Nous is de afgelopen seizoenen veel geblesseerd geweest en haalde zelden zijn niveau. Dit jaar is hij tot nu toe -voor het eerst sinds ons geweldige CL seizoen- weer van buitengewoon hoog niveau. Helaas ging hij toen wel heel hoog in de boom zitten qua eisen voor een contractverlenging, waarschijnlijk met een hoog salaris, een vaste afkoopsom en een niet al te lange verlenging. De club die jou alles heeft gegeven, zou je wat mij betreft wel wat meer mogen terug geven

Daarom stel ik voor om hem niet meer tot King of the match te stemmen, want als je onze club na zoveel jaar transfervrij verlaat, dan ben je voor mij geen King, het spijt me.

09-02-2022 01:30

afca85meer4ever +2955

Weet je wat niet chic is? Die gozer een ruk contract aanbieden en dan daarna gaan zeiken dat hij transfervrij wegloopt.

09-02-2022 05:26

Koscar +5415

Is dit op ook maar iets gebaseerd?

09-02-2022 08:21

GVR +3629

Ha Mino, jij ook hier! Ik denk dat Ajax geen slechte contracten aanbiedt, maar misschien wel heeft gezegd: allemaal leuk en aardig, maar de afgelopen twee seizoenen waren nou niet echt denderend. Zullen we eens voor een paar jaar verlengen en dan krijg jij flink geld erbij als je presteert. Alleen die (lage) gelimiteerde verkoopsom is iets wat steeds meer spelers graag willen en de club natuurlijk niet.

09-02-2022 11:00

Ajax1114 +19393

Rotstraal maar lekker op. Rensch staat klaar om je op te volgen.

09-02-2022 01:11

PH2BOT +40537

Heeft 17 jaar voor Ajax gespeeld....en jij durft hier aan te komen zetten met zo'n tekst? Dan ben je geen fan van Ajax. Dan ben je gewoon een nul op weg naar nergens.

09-02-2022 01:21

thajax +7423

Het zou wel van zelfkennis getuigen. Mazraoui past vlak onder de Europese top. Bij Dortmunf. Of gewoon bij droomclub Ajax

09-02-2022 00:58

OdjePils +6322

4-0 was het volgens mij…behalve dat Borussia wellicht een beschaafdere TD heeft gaat hij er verder weinig op vooruit…

09-02-2022 00:19

PH2BOT +40537

In salaris alleen al 100%. En die 4-0 gaan we niet 123 herhalen hoor. Dar war einmal. Maar wèl lekker.

09-02-2022 01:23

rondewaart +1847

die kneus zou eens een voorbeeld kunnen nemen aan Gakpo van PSV; contract verlengen en dan komende zomer weg en transfersom voor zijn club. Respect voor Mazraoui verdwenen

09-02-2022 00:14

PH2BOT +40537

Hier heeft Overmars anders ook wel een steekje laten vallen.....zoals wel meerdere steekjes naar nu is gebleken. We mogen uiteindelijk Levi dankbaar zijn dat we nu niet met Steven Bergwijn zitten opgezadeld voor meerdere seizoenen.

09-02-2022 01:27

Ajacied33 +36831

Aldus de opperkneus..

09-02-2022 07:37

davidsglory +799

Niet bijtekenen = bank. Simpele regel van Cruyff, werd een tijd gehandhaafd, is losgelaten, heel dom.

09-02-2022 00:12

Jelephi +12306

Mazraoui vanaf nu gewoon bank. Wil niet bijtekenen, dan gaan anderen voor.

De zoveelste met een grote mond maar eindstand gewoon weggaat omdat hij veel meer wil verdienen. Veegt zijn reet af met het woord loyaliteit.

08-02-2022 23:49

Ozymandias +159568

Hij is te belangrijk om uit de basisroulatie te houden maar ik hoop wel dat Regeer regelmatig in de basis begin om alvast te wennen aan het niveau.

09-02-2022 00:01

Ajax_026 +3089

uhh?? en Rensch dan? of zie je die meer als een CV. Zelfs dan zou ik Rensch als nog verkiezen boven Regeer op RB.

09-02-2022 01:01

Ozymandias +159568

Ik vind Regeer beter als rechtsback en vind Rensch beter aks centrale verdediger of vanaf linksback.

09-02-2022 01:04

PH2BOT +40537

Regeer is nog veel te ver verwijderd van het vereiste CL niveau....moet eerst nog heel veel kleredivisie wedstrijden spelen. Is een talent maar niet niveau Timber.

09-02-2022 01:30

Ozymandias +159568

Mazraoui was in 2018/19 ook direct Champions League waardig en dat was geen groter talent dan Regeer. Daarbij heeft Regeer nu al meer danduizend minuten meer in de Eerste Divisie gespeeld dan Mazraoui voordat die doorbrak (en direct Champions League waardig was). Ajax moet in talenten DURVEN vertrouwen, dat is wat Ajax anders maakt dan andere topclubs (in binnen en buitenland). Elke keer dat Ajax die durf verliest gaat het mis bij de club.

Volgens mij hoor je Regeer inmiddels wel in een adem worden genoemd met Ünüvar en Fitz-Jim als grootste talenten van de 2003 lichting.

09-02-2022 02:02

Bos&lommer410 +1298

Precies dat ja.

Dúrven vertrouwen.

09-02-2022 07:32

Qifesh +24917

randzaken dit.. ik begrijp dat je geld op de rekening wilt, maar de meeste mensen willen ajax goed zien spelen...

09-02-2022 00:04

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Niks voor Nous!

08-02-2022 23:34

hakimziyech +18246

Kutstap voor Nous, ga lekker naar Real of Bayern. Als je daar niet slaagt kan je altijd nog naar Dortmund. Die pakken alle afdankertjes van die twee ploegen, en PSG.

08-02-2022 22:56

AFCACruijff14 +162660

Tuurlijk niet. Daar is hij vermoedelijk reserve, bij Dortmund speelt hij. Enorme club, spelen altijd CL. Prima optie voor hem. Hij is nog jong genoeg voor een stap daarna hogerop. Als hij dat aan kan, vraag het me af. Is nogal vaak geblesseerd.

Het boeit me alleen verder vrij weinig. Ik vind zijn vertrek onsympathiek, we mogen hem opleiden maar er geen cent aan verdienen. Hij zoekt het na Ajax maar lekker uit.

08-02-2022 23:23

Jariiii +22318

Wat een topreactie.

08-02-2022 23:24

hakimziyech +18246

Bij Real en Bayern ligt er gewoon perspectief hoor. Bij Real heb je de glazen Carvajal (zelfs nog meer dan Nous) en bij Bayern heb je Pavard, en dat is geen pure back. Twee prima opties voor Nous. En ik kan prima leven met wat ie doet, iemand die zonder contract speelde bij Jong en bijna 21 was bij zijn debuut, heeft het zelf afgedwongen, niemand zag het in hem zitten. En hij speelt veel meer open kaart dan Gravenberch, Brobbey, Onana. Nous kan niet stuk bij mij.

08-02-2022 23:29

AFCACruijff14 +162660

Hij speelt meer open kaart? Ajax is al een jaar met hem bezig en een week geleden kwam er pas duidelijkheid.

09-02-2022 09:20

4EVERAJAX +8414

raiola benaderen als opvolger, slaan we 2 vliegen in 1 klap

08-02-2022 22:37

Maurice Moss +3789

Süle al transfervrij opgepikt en nu achter Nous aan. Lekker goedkoop aan het versterken daar.

08-02-2022 22:23

BakkalBijter +11730

Wel echt goede versterkingen laten we eerlijk zijn

08-02-2022 22:40

Sambavleugels +18756

Mooie, slimme stap zou dit zijn

08-02-2022 22:21

Litmanen85 +4654

Stap achteruit ja.. afgezien van salaris en competitie..

08-02-2022 22:37

sucre +15271

Man van glas

08-02-2022 22:21

036AFCA97 +146682

Denken jullie dat er een nieuwe rechtsback komt? Of gaat Regeer zich richten op de back positie ipv het middenveld? Want Klaiber heeft het niveau niet en Rensch is als linksback beter en nodig als Nico ook nog weggaat.

08-02-2022 22:12

Ozymandias +159568

Gezien het feit dat Ajax momenteel geen technisch directeur heeft is dat lastig in te schatten. Het antwoord op die vraag ligt aan wie Overmars op zal volgen.

08-02-2022 22:14

036AFCA97 +146682

Klopt. Laten we dan daar op doorgaan ;) Wie denk jij dat het wordt? Gaat Hamstra het overnemen? Wordt het Jordi Cruijff om zijn naam? Wordt het Marcel Brands door zijn ervaring?

Ik ben erg benieuwd! Is niet echt mijn vakgebied, geen idee wie goede TD’s en onderhandelaars zijn. En diegene moet ook nog klikken met de club, Vd Sar en Ten Hag.

08-02-2022 22:18

Ozymandias +159568

Jordi Cruijff is een van de meest ervaren Nederlandse technisch directeuren. Kijk het maar na, weinig Nederlandse technisch directeuren hebben zeven jaar ervaring als technisch directeur waaronder vijf bij een relatief grote club (Maccabi Tel Aviv). Ervaring is natuurlijk geen kwaliteit maar ik begrijp niet waarom er wordt gedaan alsof Jordi niet een loopbaan voor zichzelf heeft opgebouwd op basis waarop hij mogelijk geschikt zou zijn voor deze baan. Als hij Jordi Jansen had geheten zou hij ook een optie zijn geweest.

Het zou mij niet verbazen als Ajax geen opvolger aantrekt maar de taken van Overmars verdeelt onder Vd Sar en Hamstra. Wat me ook niet zou verbazen is als Ten Hag zijn contract verlengt en een deel van de taken van Overmars over zal nemen. Ten Hag als de Ferguson van Ajax? Ik denk dat dan echt alleen Bayern hem nog bij Ajax weg zou kunnen halen.

08-02-2022 22:22

Msc +14160

Eens over TH maar sluit ook niet uit dat als TH gaat en Cruijff komt dat dan Bosz terugkomt .
Ik zie echter meer in de eerste optie met TH in een soort Ferguson rol

08-02-2022 22:38

BakkalBijter +11730

Die Ferguson rol voor TH zie ik wel zitten eerlijk gezegd. Wat vind je van die vent van AZ? Huiberts. Heeft een prima CV, doet het goed bij AZ en lijkt aan de lange termijn te denken.

08-02-2022 22:44

Ozymandias +159568

@Msc
Jonk zou dan ook een optie zijn gezien zijn verleden met Jordi Cruijff bij Cruyff Football.

@BakkalBijter
Huiberts lijkt me van de externe mogelijke opties (samen met Jordi Cruijff) een van de beste.

08-02-2022 22:51

036AFCA97 +146682

Ten Hag in een Ferguson rol.. Frans van Seumeren zal in zn handjes knijpen hahaha!

Over Cruijff zn loopbaan weet ik weinig. Alleen dat hij niet bij hele grote clubs heeft gezeten, maarja dat had Overmars ook niet.

Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Zou graag een duidelijke mening en voorkeur hebben maar zoveel verstand heb ik niet van dit gedeelte van het voetbal en andere technisch directeurs helaas!

08-02-2022 23:00

KingOfTheMatch +7086

Huiberts gooide Slot er meteen uit toen die erachter kwam dat hij met Feyenoord in gesprek was.. wat dat betreft zullen er minder spelers transfervrij vertrekken of direct moeten banken als ze maar denken Ajax te kunnen verlaten;)

09-02-2022 00:16

OdjePils +6322

Met Huiberts halen we nul spelers binnen want die verkoopt nooit aan Ajax!

09-02-2022 00:22

Ozymandias +159568

Ik zie trouwens ook Daphne Koster als een kandidaat. Ze heeft ervaring opgedaan bij Ajax als manager van de vrouwen en manager van De Toekomst. Daarbij heeft ze bij de Stockholm Business School een opleiding 'club managment' gedaan. Ze komt uit de Ajax cultuur (waarmee ik het over het sportieve heb, want gezien de tijd een relevante specificatie is) zowel qua manager als speler.

Ik kreeg gisteren al reacties die er op neer kwamen dat een vrouw niet serieus genomen zou worden maar het feit dat Chelsea's Marina Granovskaia een van de meest gerespecteerde onderhandelaars in het voetbal is lijkt me dat duidelijk onzin.

Koster als technisch directeur met Hamstra als directeur voetbalzaken en Vd Sar als eindverantwoordelijke over het technische beleid lijkt me een goede manier om intern het vertrek van Overmars op te vangen.

Edwin van der Sar zei toen Koster haar contract een paar seizoenen geleden hetvolgende: "Met haar ervaring en harde werk heeft ze veel voor elkaar gekregen, op sportief gebied maar zeker ook buiten het veld; de nieuwe cao is daar een prachtig voorbeeld van. Ik kijk uit naar het werk dat Daphne nog gaat verzetten binnen de vrouwentak en waar haar ambitie haar binnen de organisatie kan brengen."

Aangezien ze bij de vrouwentak al bovenaan stond betekent dat Vd Sar al hintte op een grote rol binnen de rest van de club. Inmiddels is ze ook manager van De Toekomst en het zou mooi zijn als ze haar carriere verder kan ontwikkelen binnen Ajax. Net zoals ik graag zou zien dat Geelen binnen Ajax verdere stappen in zijn loopbaan kan zetten.

09-02-2022 01:43

trooop +3885

Uiteraard zou regeer de kans moeten krijgen. Maar van twee keer meedoen tegen de amateurs naar een basisplek in de groepsfase CL, dat zie ik ten hag niet doen. Al is hij wat betreft verdedigers in dat opzicht losser dan in andere linies.

Regeer had ALLANG meer speeltijd moeten krijgen, invalbeurtjes, basisplaatsen tegen kleine ploegjes, enzovoort. Om hem te testen en hem klaar te stomen voor volgend seizoen, zodat je niet voor de 100e keer een kansloze aankoop hoeft te doen die slechter is dan je eigen jeugdspelers.

Maar ten hag is een draak van een trainer als het over dit onderwerp gaat. Het goede nieuws is dezer dagen dan ook dat hij in het kielzog van overmars na dit seizoen maar zo kan vertrekken.

08-02-2022 22:22

Nr.10 +111580

Ik heb wel vaker hier een heel stellig bericht gezien dat Rensch ‘op linksback beter’ is, maar hoe vaak heeft die nou op linksback gespeeld in het eerste? Is dat nou echt iets waarvan je denkt dat het zo duidelijk vaststaat? En denk je dat de staf bij Ajax er ook zo over denkt? Zo niet, dan heeft het allemaal weinig zin om er rekening mee te houden in je transferspeculaties…

08-02-2022 22:49

Opperhoofd +12734

Eigenlijk een van de weinige clubs waar ik hem goed die spelen.

08-02-2022 22:11

Picasso +6709

Zou een goede club voor hem zijn. 2/3 jaar bij Dortmund in de basis spelen, nog meer ervaring opdoen, en dan mogelijk de stap maken naar Bayern. Hoop dat hij fit blijft.

08-02-2022 22:05

mgtow +22319

Het blijven moffen.

08-02-2022 22:05

Lampehoven Aversie +2346

Moffen met veel doekoes

08-02-2022 22:13

Josey Wales +11705

Ja lekker dat duitse voetbal voor je Nous,als je graag in de lappenmand zit.

08-02-2022 22:01

Ajaxadam1 +31671

Mooie club voor hem en grote kans op een basisplek. Spelen ze niet ook 5-3-2? Kan die mooi op t middenveld ook meedoen.

08-02-2022 22:00

Rasmussen +25823

Liever naar hen daar naar Real ofzo.

08-02-2022 21:58

Juichtoon +32814

En tekengeld voor Nous.

08-02-2022 21:56

Spelverdeler +4660

BVB kan zo even wat aankopen doen en dan zijn ze volgend jaar weer een beter team dan Ajax. Net als Barcelona uitvergroot laat zien. Frustrerend dat Barcelona na de winterstop opeens een maatje te groot voor Ajax is geworden.

08-02-2022 21:55

ToekomstTalent +9550

Dortmund is vrijwel nog nooit beter geweest dan Ajax. Op een aantal jaren na misschien.

08-02-2022 21:56

DaNaRWaL +4365

Waarom is Barça ineens een maatje te groot voor Ajax? Namen zeggen niks.

08-02-2022 21:59

Koningtoto +60687

Ajax tikt Barça scheel. Ook nu nog.

08-02-2022 22:05

Oxxer +165104 moderator

BVB is zo wisselvallig als wat, afgelopen weekend thuis pak slaag gehad van Leverkusen en nu al uitgeschakeld voor de titel. Haaland weg en dan? maximaal spelen voor de 2e plek. Ik zou het een sportief een rare stap vinden.

08-02-2022 21:53

AjaxDaniel +14559

Ook met Haaland zat een titel er nooit in. Bayern moet echt een gigantische terugval meemaken wil Dortmund weer serieus mee kunnen doen om de titel, of ze moeten een jaar hebben waar alles op zijn plek valt zoals onder Klopp.

08-02-2022 21:54

Oxxer +165104 moderator

Klopp is een ander niveau dan de huidige BVB trainer. Met uitzondering van Bellingham heeft Bayern op iedere positie een betere speler. Lewa - Haaland is misschien 50 / 50. Ik geloof niet dat BVB de komende 10 jaar kampioen wordt. Beleid van Bayern is goed, die verjongen altijd op tijd.

08-02-2022 21:57

Ozymandias +159568

Met Mazraoui en Süle haalt Dortmund dan twee goede spelers transfervrij binnen.

08-02-2022 21:53

AjaxDaniel +14559

Dortmund is toch amper een stap omhoog vergeleken met Ajax? Vast en zeker dat ze meer salaris kunnen bieden maar Dortmund is de eeuwige nummer 2 van Duitsland zolang Bayern bestaat. En dan te bedenken dat Haaland ook nog weg zal gaan.

08-02-2022 21:52

Ron403 +6500

Die Süle gaat las ik 10 miljoen per jaar verdienen, dus dat weet je al genoeg vwb de mogelijkheden..

08-02-2022 22:01

Alexander40 +6114

Lijkt me een goede keuze. Bij een echte topclub is de kans gewoon groot dat hij op de bank komt. Nous is top bij ons maar speelt hij bij Real, Inter, Psg, city etc? Ik denk het niet

08-02-2022 21:51

ToekomstTalent +9550

Dat denk ik wel. Bij Inter loopt nu ene Dumfries op zijn positie. En bij Real Carvajal en bij PSG Çelik, en bij City die Kyle Walker die is nog wel redelijk.....de rest die speelt hij er allemaal uit.

08-02-2022 21:55

Alexander40 +6114

Dat is de roze Ajaxbril vrees ik. De ervaring leert dat top bij Ajax niet meteen betekent dat je de top in de grote competities aan kan. Nous is goed maar ik denk niet zo goed. Verstandig dus om een club onder de Europese top uit te kiezen wat mij betreft

08-02-2022 22:01

ToekomstTalent +9550

Zelfs Bissaka en Shaw spelen bij Manchester United wekelijks basis. Die zouden bij Ajax de hoekvlaggen nog niet meer mogen zetten....kom op zeg. Niks gekleurd. De PL is zwaar overschat man.

En die spelers die ik boven opnoemde welke vind jij beter dan Nous dan? Ben benieuwd!

08-02-2022 22:08

Alexander40 +6114

Daar kijk ik deze teams te weinig voor en jij denk ik ook. Waarom denk je dat Donny niet aan de bak kwam bij ManU? Simpel, niet goed genoeg. En ManU is nu geen eens Europese top. PL is niet zwaar overschat. De ED wordt overschat met 3 clubs in de Conf league (derde niveau dus!!). Ajax is de uitzondering

08-02-2022 22:25

Oxxer +165104 moderator

Bij PSG speelt een zekere Ashraf Hakimi op zijn plek. Die speelt hij er nooit uit.

08-02-2022 22:30

ToekomstTalent +9550

Dat ligt aan die gekke Solksjaer kan ik je vertellen. Die speelt een malloot systeem met slechte verdedigers en middenvelders. In de PL heb je drie goede teams een paar matige en het rechterrijtje is het niveau Woutje Weghorst. En dat de vier hoogste competities zoveel CL deelnemers heeft is omdat ze die vier plekken gekregen hebben sinds de eerste regeling en met al die start bonuspunten die ze krijgen haal je ze als eredivisie nooit meer in. Italië is geen beste competitie kan ik je zeggen. Echt belachelijk dat die vier plekken hebben. Strootman, Dijks, Hateboer, Goossens, Amrabat, allemaal middelmaat in de eredivisie en zijn daar helden. En dan noem jij net Inter een topclub.

08-02-2022 22:33

ToekomstTalent +9550

@oxxer

Ik denk toch echt van wel. Hakimi is aan de bal zeer matig .

08-02-2022 22:35

Alexander40 +6114

“Dat ligt aan die gekke Solksjaer”

Nee, Rangnick stelde Donny ook niet op. Mist snelheid en kan geen mannetje uitspelen.

Inter wordt dit seizoen kampioen. Beste club uit Italië reken ik idd wel tot de Europese top. Dumfries heeft daar overigens vaak geen basisplaats

08-02-2022 22:43

ToekomstTalent +9550

Ja die Solksjaer heeft ervoor gezorgd dat Donny op dit moment geen ritme en vertrouwen heeft. Dan moet je je weer opnieuw bewijzen bij een andere club wat ie ook gedaan heeft.

Inter doet het goed maar is niet beter dan Ajax wel lastig om tegen te spelen vanwege het Italiaanse opvatting wat irritant is.

Wat ik wil zeggen is dat de eredivisie een zeer sterke competitie is, zeker op tactisch gebied. En niet één of andere Mickey Mouse League ofzo. Dat hebben de clubs wel laten zien die Ajax 12 verliespunten hebben bezorgd een paar maanden geleden toen Ajax in de CL wél 18 op 18 haalde en Haller in zes wedstrijden evenveel scoorde als in de eredivisie in een half seizoen. Dat zegt toch wel veel want het was niet de sterkste poule maar toch ook geen kinderachtige.

08-02-2022 22:47

Amsterdam4ever +2369

Ik zou hem Bayern aanraden. Denk dat hij beter is dan Pavard, en daar kunnen ze hem ook echt in zijn kracht gebruiken.

08-02-2022 23:01

ToekomstTalent +9550

Dat is dus geen stap vooruit

08-02-2022 21:49

Spelverdeler +4660

Nu niet, maar volgend jaar vrees ik wel.

08-02-2022 21:56

noppenkoning +41591

Succes, vergeet niet wie je jarenlang met het busje heeft opgehaald.

08-02-2022 21:49

mgtow +22319

De gangbus van Marc Overdwars

08-02-2022 22:07

noppenkoning +41591

Fake taxi

09-02-2022 10:48

mgtow +22319

Vollspritzen

09-02-2022 10:51

Lampehoven Aversie +2346

Ik gun het nous want hij heeft het jaren met een amateurcontract moeten doen en dubbel hard moeten werken.

08-02-2022 21:48

ToekomstTalent +9550

Financieel gaat ie er op vooruit, sportief niet.

08-02-2022 21:50

Lampehoven Aversie +2346

Dont be a hater

08-02-2022 21:54

gi0vanni +7341

Jaren is wat overdreven maar hij zat zeker een seizoen zonder contract.

08-02-2022 21:56

Lampehoven Aversie +2346

Een seizoen? Niet overdrijven ;)

08-02-2022 22:12

kanye.w +4151

Zou dit een zeer verstandige keuze vinden.

08-02-2022 21:45

036AFCA97 +146682

Zo zonde man. Ik wou bijna zeggen Overmars krijgt het druk komende zomer, maar dat valt wel mee. Een back en buitenspeler zijn allebei welkom. En Brobbey ook graag kopen. En dan moet Gravenberch verlengt worden en er moet worden bepaald of Gorter goed genoeg is of er moet een keeper komen.

Het enige wat ik hoop is dat de vervanger van Overmars veel sneller handelt.

08-02-2022 21:45

ToekomstTalent +9550

Ga je het ook eindelijk eens inzien? Overmars was een hopeloze TD als het gaat om voetbalzaken. Financieel gaat de club goed maar dat is niet alleen zijn verdienste

08-02-2022 21:51

gi0vanni +7341

Gravenberch is nu al een van de meest dure talenten is de wereld van zijn leeftijd. Krijgt nu al ongeveer 3½ X zo veel als de bijna even oude Xavi Simons van PSG. Dus die zal straks wel een zo'n hoog salaris willen dat Ajax dat niet doet. Verder hebben ze inderdaad een spits, rechtsbuiten en linksback nodig. En een extra backup voor LCV zou ook niet erg zijn. Plus een back up voor Alvarez. En we weten niet of Gorter goed genoeg is maar hij maakt een prima indruk. Een keeper die duidelijk potentie heeft maar de verwachting is dat ze Pasveer voorlopig als 1e keeper zien.

08-02-2022 22:07

frenkiedejong53 +9792

Slechte keuze, Dortmund speelt nooit om de titel omdat Bayern veel te sterk is, Haaland gaat weg,

08-02-2022 21:43

Nick14 +25889

Niet de domme keus die ik verwacht had.
Hij gaat het daar wel maken.

Wel doodzonde hoe dit ook weer gegaan is..

08-02-2022 21:42

Web +178830

Dat is wel de club waar hij heel goed past
Daar zal hij ook slagen

08-02-2022 21:41

Soccerskins v2 +43474

Dit is iets wat ik niet ga missen aan Overmars. Dat extra jaar Mazraoui is echt geen 15 miljoen waard wat je vorig jaar makkelijk voor hem had kunnen vangen. Zelfde bij Gravenberch die deze zomer ook moet verlengen of vertrekken.

08-02-2022 21:37

ck69 +13144

Buigen voor Raiola dus

08-02-2022 21:38

markk +8909

Beetje vroeg om af te bouwen, niet?

08-02-2022 21:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.