ArenA-directeur over prijsstijgingen: 'We realiseren dat dit voor mensen veel geld is'

door Marco Bouwmeester 146

Bron Ajax Life

ArenA-directeur over prijsstijgingen: 'We realiseren dat dit voor mensen veel geld is'

door Marco Bouwmeester 146

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Hidde Salverda, operationeel directeur van de Johan Cruijff ArenA, heeft in gesprek met Ajax Life tekst en uitleg gegeven over de toegenomen prijzen in het stadion. Ook reageert Salverda op het oplopende aantal valpartijen op de tribunes in de Johan Cruijff ArenA.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Na een nieuwe investering kan er tijdens thuiswedstrijden van Ajax nu 56.000 liter bier worden getapt. De verhoging van de bierprijzen in de Johan Cruijff ArenA is voor de supporters een lastige kwestie. 'De prijs voor een grote beker bier hebben we niet gewijzigd', begint Salverda. 'Die blijft 7,25 euro. Voor een medium beker bier betaal je 6,50 euro. Dat is een kwartje meer. We realiseren dat dit voor mensen veel geld is, maar we zijn niet de duurste in de omgeving van het stadion.'

Salverda is er bewust van dat deze uitleg niet goed ontvangen zal worden onder voetbalfans. Hierdoor geeft hij een verdere verklaring voor de prijsstijgingen. 'De prijsstijging is drieledig. De inkoopkosten zijn hoger dan een jaar geleden. Datzelfde geldt voor de personeelskosten door een aangepaste cao. En het komt toch neer op het verhaal dat je tijdens veertig evenementen je investeringen wil terugverdienen en er een boterham moet worden verdiend. Het is een gevoelig onderwerp, maar we ontkomen er niet aan het op deze manier rendabel te houden.'

Toename van valpartijen

Op de tribune van de Johan Cruijff ArenA vindt ook regelmatig een valpartij plaats, vaker dan voorheen. Ook hier is Salverda zich bewust van. 'Dat is inderdaad een issue. Dat wordt onderkend', begint de operationeel directeur. 'We zien op basis van data dat we iets meer valpartijen hebben. In onze begroting voor dit seizoen is geld opgenomen om de trappen te verbeteren waarover we de meeste klachten krijgen. Het is simpel: als ergens bier wordt gemorst, maken we dat zo snel mogelijk schoon. Dat mag niet automatisch leiden tot glijpartijen. Safety first.'

De laatste keer dat Ajax in de Johan Cruijff ArenA in actie kwam, was op donderdag 29 augustus. In de Eredivisie dateert het zelfs alweer van 11 augustus. Reden hiervoor zijn de afgelaste wedstrijd tegen FC Utrecht, terwijl Ajax - Fortuna Sittard eerder werd verplaatst wegens de Europese verplichtingen van Ajax. Laatstgenoemde wedstrijd wordt, zoals het nu voor staat, Ajax' eerstvolgende duel in de Johan Cruijff ArenA. Het treffen met de club uit Zuid-Limburg moet op woensdag 18 september worden ingehaald.

Lees meer over:
Plaats reactie

seerseker +837

Lekker Nederlands ook 'we realiseren dat'. Ja, dat heb je dus echt gerealiseerd. En bedankt, hè.

16-09-2024 10:39

ajaxfan1972 +2473

Tis van de zotte dergelijke prijzen is gewoon stelen
Ik doe dr niet aan mee koop ook gewoon niks in het stadion en zolang genoeg mensen dat wel blijven doen gaat t stelen gewoon door

13-09-2024 20:48

hetgroteajax +659

7.25 dat verdienen de meeste 18 jarigen nog niet eens per uur. Schaam je diep man.

13-09-2024 18:14

Sentinel +8769

Ik moet toch rijden daarna dus ik drink dan niet. Los daarvan betaal ik dit soort belachelijke prijzen niet. Ga je schamen joh.

13-09-2024 16:49

PakSchaalPakBeker +576

Als je 7,25 voor een biertje moet vragen, dan moet je stoppen met schenken..
Men kan best 1,5 uur zonder drinken, en dat scheelt ook weer ruimte die je voor andere dingen kan gebruiken (bv kantoren, ehbo posten, opslag, noem het maar op), je hebt geen valpartijen meer door gemorst bier/frisdrank, geen bekertjes op het veld, veel minder afval in het stadion, minder personeelskosten..
Waar wachten jullie nog op?
Of verdiend van Praag een percentage van deze graaierij?

13-09-2024 10:07

Belnaarhuis +4936

Dan is het toch simpel? Niet in het stadion kopen

13-09-2024 10:18

PakSchaalPakBeker +576

Dan heeft Ajax nog steeds de kosten van ruimte, personeel en aanpassingen trappen..
Als je alles sluit niet.

13-09-2024 10:20

JanMolby +1411

Nee, je bent zelf het stadion. Dan kan je natuurlijk nooit de duurste 'in de omgeving' zijn 😂

13-09-2024 09:54

afca95 +1287

Graaiers zijn het. De inflatie misbruiken om zelf je marges lekker op te pompen. Het zijn net supermarkten. Het zou de supporter sieren om niet meer te consumeren in de Arena. Ga lekker naar een kroeg drink pilsjes voor de wedstrijd en na de wedstrijd.

13-09-2024 09:32

netnieuw +39

Niks over de plees aan de 406 kant?

13-09-2024 09:00

MokumsParadijs +2235

'We realiseren ONS dat dit veel voor mensen veel geld is'. Maar ja, dan past de kop niet meer...

13-09-2024 08:38

AjaxAficionado +1453

Ik vind het vooral schimmig dat Ajax amper geld krijgt van deze 7,25. Als we dan toch een hypotheek moeten afsluiten voor een biertje komt het in ieder geval op een plek terecht waar we wat aan hebben!

13-09-2024 07:30

Enoh25 +1803

Wat een enorm lulverhaal. Alsof je ook de keuze hebt in de rust voor een biertje 'in de omgeving'.

13-09-2024 07:22

MrPink +81547

Steeds gekker.

12-09-2024 22:22

Artemio +31635

Wordt tijd voor een 3e ring.

12-09-2024 22:08

PH2BOT +39921

Tickets dan wel voor de halve prijs want vanaf die hoogte zie je feitelijk niks meer van de wedstrijd....zeker niet wanneer je continu weer moet opstaan voor bierhalers en bierpissers.

13-09-2024 01:41

davidsglory +798

Blijf lekker thuis zeikerd

13-09-2024 12:12

HansKraayJr +667

Wat een geld, heb je gewoon een six pack speciaal bier voor in de supermarkt. Vind dit toch wel diefstal….of je het nou kunt betalen of niet. Een tap biertje hoeft echt niet zoveel geld te kosten.

12-09-2024 21:14

AFCACruijff14 +160781

Voor 75 cent is een grote bier dus voordeliger.

Volgens mij kan iedereen die naar een dure club als Ajax gaat echt wel een drankje betalen, verhoging of niet. Of je het er voor over hebt is weer een tweede. Eigenlijk moet je zulke prijzen gewoon boycotten. Ruim 7 euro voor reguliere pils is niet normaal, maar het is niet alleen bij Ajax maar overal. Een avondje kroeg of dagje festival is belachelijk duur geworden want niemand neemt dan genoegen met 1 of 2 drankjes.

12-09-2024 21:01

JD84 +2090

Dat is het hele idee! 😉

13-09-2024 08:06

AFCAKampen +128

Ik vond Hongarije leuker qua bierprijzen. €2,20 voor 0,75l op het terras midden in Boedapest. En parkeren was 5 euro per 24 uur.

13-09-2024 10:30

LukaLitmanen +81888

Hoeveel ml krijg je voor die 6,50 en 7,25?

12-09-2024 20:53

Ajax27 +19076

400 en 500 ml

12-09-2024 23:00

KingJames23 +11422

Voor €7,25 heb je 600ml. Is een paar jaar terug van 500 naar 600 verhoogd. De bekers zijn groter geworden.

13-09-2024 02:03

LukaLitmanen +81888

Valt prijs nog mee hoor.

Op terras betaal je zo €3,50 voor 250ml

13-09-2024 04:48

AjaxAficionado +1453

en die vissekom ben je liever kwijt dan rijk na ongeveer de helft, maar goed dat is weer een ander verhaal

13-09-2024 07:31

afca95 +1287

En de kwaliteit? ik denk dat ze er gewoon 100ml kraanwater bij pleuren. Zulke gieren zijn t wel

13-09-2024 09:33

afca95 +1287

Dan wordt het naar je gebracht. Zit ook de kosten in

13-09-2024 09:33

KingJames23 +11422

afca95 ik vind het niet in de JCA niet lekker maar ik zuip er elke wedstrijd wel zat van op😂

13-09-2024 11:22

BokkieBokstra +11291

Als het dak dicht is wordt alles spekglad, het veld en de trappen.

12-09-2024 20:35

Dick +854

Misschien ook handig om weer die draagkartonnen op voorraad te hebben....zie meerdere gasten met vingers IN het bier om 5 of 6 bekers mee te kunnen nemen.....

12-09-2024 20:06

DrFootball +15141

En dan ze eerst ff wezen pissen, handjes niet gewassen :)

12-09-2024 20:08

Dick +854

Die ja inderdaad......of met gele nicotine vingers

12-09-2024 20:10

Jarl1989 +4345

Ach is toch lauwe pis wat je wegdrinkt 😅

12-09-2024 21:36

Ajax27 +19076

Heeft nix met voorraad te maken. Die dingen geven ze gewoon permanent niet meer... in het kader van een 'groener' imago. Dikke bullcrap, maja dan maar 6 vingers in m'n 6 bier 😜

12-09-2024 23:01

Robertini +38951

Fijn dat ze dat realiseren, daar hebben we echt wat aan...

12-09-2024 18:53

AFCA020! +6083

Moraal van het verhaal: drink halve liters ipv kleine glaasjes 🤪

12-09-2024 19:54

Mike1 +5328

Het probleem van inflatie is dat ondernemers de hogere inkoop en salarissen volledig willen afwentelen op de markt door de prijzen te laten stijgen. Zodra de markt dit niet langer accepteert, wordt de ondernemer gedwongen een gedeelte van de hogere kosten zelf te betalen door lagere winsten te accepteren. Met andere woorden, klanten moeten niet klagen bij hogere prijzen maar weigeren om deze producten nog te kopen.

12-09-2024 18:31

DrFootball +15141

En jij ziet ook af van een verhoging van jouw CAO loon?

12-09-2024 20:07

Mike1 +5328

Dat is een goede vraag. Veel vakbonden vragen niet de volledige prijscompensatie bij C.A.O. onderhandelingen om de loon/prijs-spiraal te doorbreken. Dus ja, ik hoef niet voor de volledige inflatie gecorrigeerd te worden anders blijven de prijzen nog harder doorstijgen.

12-09-2024 20:54

ratje +3505

Veel bonden vragen het juist wel, maar daar gaan de werkgevers niet mee akkoord.

13-09-2024 00:15

chriseverhard +3547

Gaat het geld van het verkochte bier naar ajax?

12-09-2024 18:25

Aabd +443

Ik meen me te herinneren van niet, dacht dat er in het verleden artikelen waren dat Overmars bestuurders van grote clubs sprak die ervan opkeken dat bij Ajax de opbrengsten voor de Arena zijn

12-09-2024 18:41

AFCA020! +6083

Deels.

Ajax ontvangt natuurlijk recettes, de rest gaat naar de ArenA, maar daar krijgt Ajax ook weer 13% van als aandeelhouder.

Daarnaast is de gemeente bezig (traject die Overmars had ingezet) om nog eens 23% van de aandelen over te dragen aan Ajax en vanaf 2028 zouden we hun resterende 25% mogen overnemen waardoor we een meerderheidsbelang zouden hebben (en dus eigenaar zijn).
Al weet ik niet hoe het daar nu mee staat na de financiële rampspoed van de afgelopen periode

12-09-2024 20:05

HansKraayJr +667

Daar was nog al wat weerstand tegen vanuit de andere aandeelhouders. Ik weet niet in hoeverre dat plan nu ten uitvoer is gebracht.

12-09-2024 21:16

AFCA020! +6083

Nou die 23% was volgens mij geen weerstand tegen als ik me het goed herinner, Ajax mag ook best de grootste worden. Alleen met die overige 25 % (sterker nog 14,1 zou al genoeg zijn) zouden ze alleen heerser kunnen worden daar ze dan meer dan 50% zouden hebben.

Straks heeft Ajax (na die 23%) 36% van de anderen. Dan zouden ze te allen tijde nog een 2e partij nodig hebben om een beslissing te nemen. Zodra de gemeente (na 2028 voor die tijd mocht het sowieso niet van de mede aandeelhouders) hun overige aandelen aan Ajax zouden verkopen, dan staan de andere aandeelhouders buitenspel en heeft Ajax eigenlijk altijd een Veto.

Daar wrong de schoen volgens mij Hans 🤔

12-09-2024 21:32

Bruno04 +15718

Overigens: “niet de duurste in de omgeving van het stadion”.

Welke plek in de buurt van het stadion of de binnenstad krijgt ook 50.000 klanten per keer?

12-09-2024 18:14

Hersenspinsel +7992

Heineken hal?

13-09-2024 10:00

Mike1 +5328

Het is heel simpel; marktwerking. Als alle supporters tot aan de winterstop geen druppel bier meer zouden kopen zakken de prijzen razendsnel

12-09-2024 18:09

Joodhannus73 +3579

AFCA moet gewoon een boycot instellen. Staken! Doet de politie ook. Het werkt!

12-09-2024 18:13

HulshofD +705

Niet echt, dan gaan bedrijven op de fles. Zo groot zijn de marges niet.

12-09-2024 21:53

Omar +17158

20 knaken om de parkeren, 7 en half euro per bier, peperdure brandstof je bent zo 50 euro kwijt pp voor 1 avondje

12-09-2024 18:07

Amsterdamn +150

Dan nog 60eu voor een zakje neusbiertjes en je bent zeker minimaal een meier kwijt

12-09-2024 18:13

superajax +11373

Kun jij niet naar een wedstrijd zonder neusbiertjes??goed bezig.

12-09-2024 18:44

julianmkm +200

En dan heb je je kaartje nog niet eens.

13-09-2024 08:55

Bruno04 +15718

“We realiseren het maar doen het toch”

12-09-2024 18:06

brullie +7031

Het is vrij simpel voor mij, ik koop al sinds vorig seizoen er helemaal niks meer, geen druppel bier of eten. Het laatste al zeker niet. Schofterige bedragen! Boycotten en niks meer kopen!

12-09-2024 18:05

Sjaakvaak +26577

6,50 voor een medium en 7,25 voor een grote. Wat zijn dit voor Starbucksprijzen man.

12-09-2024 18:04

FoensaiFC +2429

Gooi die grote eens in de medium. Is het zelfde daar.

12-09-2024 18:07

Sjaakvaak +26577

Ik heb nooit een medium durven bestellen met deze prijzen haha.

12-09-2024 18:10

superajax +11373

Die 7,25 is dat voor een liter ofzo?

12-09-2024 17:56

debarbaar +8219

De arena is samen met die andere oplichter die het GelreDome exploiteert het enige stadion dat de bespeler niet toestaat haar eigen horeca te regelen. Sterker, ze verkopen bier van een concurrerend bedrijf. Ajax hield een tonnetje over aan de horeca in het topseizoen dat ze bijna de finale CL haalde. Een volstrekt lachertje. Maar Sar vond het verder wel best.

12-09-2024 17:07

twynestar +28184

de andere stadion exploitanten zijn dan ook vaak de gemeentes direct of indirect. dat die mensen geld willen verdienen maakt ze geen oplichter

12-09-2024 18:01

gi0vanni +7110

Geld verdienen is geen probleem maar iemand met hersenen weet dat deze bedragen helemaal nergens op slaan.

12-09-2024 18:15

Musica Merlo +8189

Drink water is gezonder voor je lichaam en spaart veel geld uit.

12-09-2024 17:03

ProfessorX +19827

Of je neem je eigen krat mee , maar dat zat wel op weerstand leiden 😊

12-09-2024 17:22

Fissah14 +205

Als ze echt slim zijn zorgen ze dat er meer verkooppunten komen, betere spreiding zodat er meer verkocht kan worden, nu sta je in de rust meer dan een kwartier te wachten als je pech hebt. Dan maar geen bier, scheelt ook weer 7,25.

12-09-2024 16:46

Breuk +25024

Eens. Naar de wc gaan en bier halen in de rust ga je niet redden

12-09-2024 17:30

JordyAjacied +19116

6,50 voor een medium, dan leg je die 0,75 cent voor een grote al gauw bij, en dat weten ze ook wel, een middel zou 5 euro moeten zijn om te denken dan neem ik die, mocht je financieel bezig zijn natuurlijk.

12-09-2024 16:25

JanTa +15823

PSV en Feyenoord zijn al jaren duurder dan Ajax met hun seizoenkaarten.

12-09-2024 16:18

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25285

Valpartijen komt door die 56000 liter bier

12-09-2024 15:54

Aeter +6588

Die niemand koopt, want te duur.

12-09-2024 16:01

Mattie +890

Het doet eventjes pijn, maar je hebt de hele avond lol: fles vodka in het achterste meesmokkelen en lekker colaatjes bestellen 👍 Werkt voor het hele gezin.

12-09-2024 15:43

TeringHenkie +28227

Dan heb jij ook een kontgat zo groot als een bierviltje!!

12-09-2024 15:48

Omar +17158

Tenzij je op F staat is de kans klein dat je wordt gefoullieerd, flesje bacardi krijg je zo mee

12-09-2024 18:04

Nr.10 +110893

Ik word bijna nooit gefouilleerd en nam weleens een flaconnetje mee.

12-09-2024 18:24

Dennis129 +11877

Maar zoals met alles pikken we het toch wel. Heb gewoon eens karakter en tuig een echte protestactie op en boycot die hele arena catering een wedstrijd volledig.

12-09-2024 15:32

Luuk.E +55

De Febo is pas duur

12-09-2024 15:28

JantjeVanAmsterdam +2509

Gaat ajax fortuna door? Zou eerste wedstrijd voor mijn vriendin uit brazilie zijn. Groot vasco de gama fan

12-09-2024 15:17

Erik20 +7363

Lijkt me dat die zelfs met politiestaking wel door zal gaan. Is geen risicowedstrijd, dus waarschijnlijk kiest de politie sowieso een andere wedstrijd (van Ajax 😝) als ze weer gaan staken.

12-09-2024 15:24

JantjeVanAmsterdam +2509

Ik hoop het echt

12-09-2024 16:42

Hamstelaar +14807

Ik werk bij de Makro en Ajax is recent klant geworden bij ons. Geloof mij maar dat verhaal met prijsstijgingen en alles klopt niet. Ajax verhoogd de prijs veel hoger op artikelen dan dat wij het aan hun verkopen. Het kan echt veel minder.

12-09-2024 15:09

JantjeVanAmsterdam +2509

Moeten ook nog alle personeel en kosten etc betalen

12-09-2024 15:18

Lazell +16973

Leuk, maar Ajax is niet de partij die het bier verkoopt tijdens de wedstrijden en kan er daarom ook geen winst op maken. Dat zou je als insider toch moeten weten... Het is niet voor niets dat de directeur van de Johan Cruijff Arena aan het woord is en niet een vertegenwoordiger van Ajax.

Daarnaast zijn er meer kosten voor de uitbater dan alleen inkoopprijs.

12-09-2024 15:42

Hamstelaar +14807

Ajax neemt bij ons ook bier af en alle contacten zijn rechtstreeks met Ajax gemaakt. Ik vermoed dat dit alleen geldt voor kantoor/de Toekomst. Maar het gaat om het idee dat ook de Arena zulke deals maakt.

12-09-2024 18:33

4Ever14 +6569

Het is ook gelul.
Ze gebruiken simpelweg de crisis e.d. als excuus voor hun abnormale prijzen.

12-09-2024 15:46

Joodhannus73 +3579

Ze gebruiken altijd een excuus. Maakt niet uit wat. Ze hebben er gewoon schijt aan. Net als Schiphol.

12-09-2024 18:16

TeringHenkie +28227

Of doet de Arena dat!

12-09-2024 15:50

MPAjax +8372

ze realiseren dat het veel geld is... , dat klopt maar dat is omdat hun uitgaves te hoog zijn daarom moeten de bezoekers meer betalen.. slecht financieel beleid noem je dat

12-09-2024 15:04

Jayq +3337

We moeten wel horeca prijzen met horeca prijzen vergelijken.

Wat betaal je voor een halve liter bier in de binnenstad?
Ik ga er vanuit dat een grote beker 0,5 liter is, en dan is 7,25 nog niet zo gek duur ten opzichte van andere horeca volgens mij.

6,50 voor een medium beker (0,35/0,4 liter ??) is wel minimaal goedkoper, dus eigenlijk niet de moeite om te kopen zo. Vreemde prijsstrategie

12-09-2024 14:54

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Doen ze vaker, bijvoorbeeld ook bij de mac. Daar zit de 6 nuggets heel dicht in prijs bij de 9, waardoor mensen vaker 9 kopen en dus meer geld besteden, omdat ze denken een goede deal te pakken te hebben. Jij zal nu ook meer halve liters kopen ipv medium, waardoor ze toch 7.25 pakken, in plaats van bijvoorbeeld 5 euro wat een realistische prijs voor een medium zou zijn

12-09-2024 14:58

Sjaakvaak +26577

Nuggets is zo ongeveer de slechtste vergelijking haha. €3,20 voor 6 en €4,70 voor 9; waarbij de 6 vaak verder in in de aanbieding zijn.

Wil je upgraden naar een groot menu, of qua friet/drinken. Dan doen ze het ook ja. Ik kan ernaast zitten maar volgens mij was Starbucks een van de eerste partijen die dit op grote schaal toepaste, wat vervolgens door veel bedrijven is overgenomen.

12-09-2024 18:09

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Nouja was als voorbeeld. Zag het laatst bij de mac in Tsjechië, vandaar dat ik eraan moest denken. Maar je snapt het principe. De kleinere portie in prijs dichtbij de grote zetten, zodat men ondanks dat men eerst van plan was de kleinere portie te kopen, toch de grote portie koopt

12-09-2024 21:39

Dennis129 +11877

Alleen krijg je bij een horeca zaak in de binnenstad echt bier in een glas.
Hier evenementenbocht in een plastic beker

12-09-2024 15:29

Breuk +25024

Grote bier in Arena is 0,65 ltr.

12-09-2024 16:31

Breuk +25024

Medium 0,55 ltr .

12-09-2024 16:32

Arieajax +1153

Vuile oplichter

12-09-2024 14:52

FdJMdL +4505

wat zijn de prijzen bij Bayern eigenlijk

12-09-2024 14:46

Arieajax +1153

Daar heb je al seizoenkaarten voor 265 ofzo. Dat is dan incl CL wedstrijden

12-09-2024 14:54

FdJMdL +4505

zo zou het moeten zijn

12-09-2024 14:54

MPAjax +8372

ja maar hun recettes en inkomen van UEFA is vele malen hoger, daarom is het oneerlijk maar boeit het ze niks dan betalen de supporters maar wat meer

12-09-2024 15:05

Okocha078 +13648

Belachelijke prijzen tegenwoordig. Als ik met mijn 2 zoontjes ga en we allemaal wat halen ben ik elke keer aardig wat kwijt. Weten jullie nog in de begintijden die Arenacard? Was ook echt super onhandig toen

12-09-2024 14:45

Caelintroy +1652

De Arena Card, dat was idd. een drama.

Volgens mij heb ik er nog steeds een paar ergens thuis liggen.

12-09-2024 14:47

BrutaalArrogantje +329

Hahah ja, wat dacht je van betalen met “ArenA’s”

12-09-2024 15:23

Bruno04 +15718

Die card werd je helemaal gek van

12-09-2024 18:10

OpNaarNummer4 +1974

Wanneer gaan ze eigenlijk verder met de verbouwingen aan de Arena? Zo’n mooie brede omloop wil ik ook wel op Noord.

12-09-2024 14:38

Breuk +25024

En op zuid

12-09-2024 16:34

fluwelenlinker +11608

Zouden er minder valpartijen zijn als er geen bier meer wordt verkocht?

12-09-2024 14:31

Caelintroy +1652

Huh? Jij spoort niet;)

Geen bier, geen voetbal! :)

12-09-2024 14:48

burwatti +14188

5,50 voor een medium cola helemaal koemoek

12-09-2024 14:26

ajaciedje90 +59696

En het smaakt niet eens naar cola. Aangelende meuk is het. Ik vind het hele ArenA voedsel & drinken echt het meest kutte aan mijn stadion bezoeken

12-09-2024 15:51

burwatti +14188

Jup, gewoon helemaal waardeloos.

12-09-2024 16:03

Vak425 +221

Het gaat zo langzamerhand een elite sport worden. Voor velen is het al tijden een keus: naar Ajax of op vakantie. Nu kwam je afgelopen seizoen wel volledig uitgerust thuis na een wedstrijd.

12-09-2024 14:23

noppenkoning +41096

Ook een cursus omgaan met teleurstellingen voor de kinderen tegenwoordig in de prijs inbegrepen.

12-09-2024 14:32

Muddy +2427

Als je met €7,25 voor een biertje bijna geen winst kan maken dan gaat er ergens iets verkeerd, Hidde.

12-09-2024 14:18

DEELM +11891

Dit gaat om een groot biertje hé? Niet om een fluitje op 't terras. 7,25 is inderdaad een hoop geld, maar ik denk dat we beter kunnen gaan klagen bij de producenten. Die hebben het idee geschept dat er niet genoeg verdiend wordt door alle prijsstijgingen de afgelopen jaren, maar dat is een enorm gedrocht. De marge op bier is enorm, maar deze concerns hebben de markt wijs gemaakt dat alles berekend moet worden in percentages om de solvaliteit op peil te houden. Dit doen zij op basis van oud bedrijfskundig gedachtegoed en dat hanteren zij nog steeds omdat het hun en de investeerders perfect past. Het geld klotst daar tegen de plinten en de rest van de keten mag het doen met de kruimels.

12-09-2024 14:24

Mark03 +657

Hidde zal het vast zo zwaar hebben dat hij in een Fiat Panda rijdt.

Ik was in juli voor een concert in het stadion van Schalke. Een biertje voor €3. Het kan dus wel.

12-09-2024 14:46

brullie +7031

Ik ga nog wel eens naar Dortmund wedstrijden en is daar ook goedkoper, €7,40 voor een liter bier, jam jam...

12-09-2024 18:16

TheRiviera +5476

Prijzen zullen altijd afhankelijk zijn van inkoop kosten. Als je bij het stadion van Schalke zo goedkoop een biertje kan halen dan zullen ze ook een heel stuk minder betalen aan inkoop kosten.

13-09-2024 12:54

Mark03 +657

Inkoopkosten hebben zeker invloed, maar er zijn meer prijsstrategieën dan alleen kosten gerelateerd. Hier voelt het in ieder geval dat ze misbruik maken van het feit dat je nergens anders aan je biertje kan komen.

13-09-2024 14:35

Vak425 +221

Dus de investering moet er in 40 evenementen uit zijn? Is alles dan naar de klote? Wat een giga dom excuus. Je hebt mensen achter de balie staan die tegen WML jeugdloon staan te bedienen, niet het volwassen WML. Het bier is echt geen volwaardig bier. Van drie “echte” medium biertjes krijg ik toch wel een ander gevoel. Dat heb ik in de Arena nog nooit meegemaakt. Dat stug volhouden dat het “volwassen” bier is wordt ook lachwekkend. Met de prijzen die er worden berekend is het gewoon een super verdienmodel en wordt gedaan omdat je in het stadion geen concurrentie hebt. Het verwijzen naar anderen is trouwens het meest slechte excuus. Het enige voordeel van het dure bier is dat er er steeds minder mee wordt gegooid in het stadion. Ik kom toch wat vaker droog thuis als anders, of komt dat omdat er minder reden is om uit vreugde met het fake gerstenat te gooien?

12-09-2024 14:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.