'Ajax verlangt ook voor Álvarez zo'n vijftig miljoen euro'

door Bart Veenstra 297

Bron Sky Sport Deutschland

'Ajax verlangt ook voor Álvarez zo'n vijftig miljoen euro'

door Bart Veenstra 297

Bron Sky Sport Deutschland

Laatst geüpdatet

Ajax verlangt voor Edson Álvarez in de komende transferperiode een transfersom van ongeveer vijftig miljoen euro. Dat meldt Florian Plettenberg, journalist van Sky Sport Deutschland, via Twitter.

Voor Álvarez is volop interesse, zo weet Plettenberg. Daarbij zou Ajax op de hoogte zijn van de interesse van 'vele' topclubs. Om welke clubs het gaat, is niet bekend. In de afgelopen zomer probeerde Chelsea Álvarez in de slotfase van de transferperiode naar Londen te halen, maar Ajax liet hem toen niet meer gaan. Dit omdat er al vele basisspelers waren vertrokken.

Vergelijkbare situatie met Timber

De situatie voor Álvarez lijkt zodoende op die van Jurriën Timber. Ook aan hem hangt een prijskaartje van zo'n vijftig miljoen euro. Ajax heeft het liefst dat beide spelers blijven, omdat zij worden gezien als sleutelspelers. Een transfer valt echter niet uit te sluiten, aangezien iedere speler zijn prijs heeft.

Eerder meldde het Algemeen Dagblad dat Ajax op zoek is naar twee nieuwe middenvelders. Daarbij zou de club er voorzichtig vanuit gaan dat spelers als Álvarez en Mohammed Kudus vermoedelijk vertrekken.

Álvarez is alweer bezig aan zijn vierde seizoen bij Ajax. De Mexicaan werd twee keer landskampioen (2021 en 2022), terwijl hij in 2020 (het afgebroken coronaseizoen) de eerste plaats met de Amsterdamse club mocht 'vieren'. Dit seizoen zit er een nieuwe landstitel er niet in voor Álvarez en zijn teamgenoten bij Ajax. De Amsterdammers mogen nog wel altijd hopen op de tweede plaats, waardoor Champions League-voetbal in het komende seizoen nog altijd niet uitgesloten is.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

robbertvd +2408

Haal: Frank Verlaat, Zimling en Tainio en Sanogo!

06-05-2023 01:02

Snuggles +3314

En dan zou ik m nog niet eerder weg doen voordat ik een adequate vervanger heb

05-05-2023 19:27

AFCAjax +17839

zoals je het zegt klinkt het zo naar.. een adequate vervanger. je zult het ongetwijfeld niet zo bedoelen, maar het klinkt alsof je zegt dat we op zoek moeten naar een type Alvarez als vervanger.

05-05-2023 20:06

JanBiesbos +29059

-Kudus
-Alvarez
Zijn niet te houden.

-Timber
Proberen te houden.

-sanchez
-bassy
-luca
-Klaassen
Verkopen.

-Wijndal, bergwijn, berghuis, brobbery, Tadic, Hato , Vos , Kaplan , daramy , salah edine, conceicao, Fitzjim, godts, Taylor, rensch , grilitsch
Houden en voorbereiding afwachten.

-Donny , zyech , Gravenberch etc…
huren/kopen

05-05-2023 19:16

LukaLitmanen +82060

Timber meer tegengoals veroorzaakt dan Bassey en Alvarez

05-05-2023 19:21

Stamhoofd +11542

Sanchez kun je prima houden als backup zolang we nog geen betere RB hebben.

05-05-2023 19:27

Snuggles +3314

Ze hebben contract dus wat 'zijn niet te houden'?

05-05-2023 19:28

JanBiesbos +29059

Dat is hen belooft

05-05-2023 20:12

AFCAjax +17839

Bergwijn staat in geen van je lijstjes, neem aan dat die in het lijstje verkopen thuishoort?

05-05-2023 20:07

JanBiesbos +29059

Nee erbij gezet

05-05-2023 20:12

AFCAjax +17839

dus als er een bod van tegen de 30 miljoen op hem komt zou jij het afwijzen?

05-05-2023 20:14

johanisajax +8836

Die nieuwe AS redacteur mag anders helemaal niks kosten

05-05-2023 19:14

JanBiesbos +29059

Die kun je door chatgpt vervangen

05-05-2023 20:13

JantjeVanAmsterdam +2516

Timber 45 mil. Kudus 55 mil. Taylor 15 mil. Brobbey 15 mil. Bassey 10 mil. Alvarez 55 mil. Wijndal 5 mil.

Doorselecteren met mannen die willen strijden voor Ajax met top mentaliteit conditie en voetballend vermogen.

Hato, Salah Edinne, Vos basis + Ziyech + 4 aankopen uit Brazilie-Argentinie

05-05-2023 18:56

JanBiesbos +29059

Bassy 30 milj, brobbery 30 milj, wijndal 15 milj…. Niks uitverkoop dan gaan ze maar naar een ander

05-05-2023 19:18

BackInBlack +14505

De volgende uitgaande transfers verwacht ik eigenlijk in elk geval

Bassey
Timber
Alvarez
Kudus
Grillitsch
Lucca

Ook al brengen die laatste twee niks op, moeten we wel aardig wat knaken kunnen vangen.

Maar allereerst de grootste talenten uit Jong Ajax naar de A Selectie
Daarna pas kopen

05-05-2023 18:54

JantjeVanAmsterdam +2516

Kudus en timber verlengen en volgend jaar verkopen idealiter. Maar moet hoop bij

05-05-2023 18:57

Aurelius1 +19724

Waarschijnlijk wordt er deze zomer weer voor ongeveer 100 miljoen euro aangekocht. Het eerste halfjaar is er een winst van 76 miljoen geboekt. Met de verkoop van Kudus en Alvarez haal je minimaal 100 miljoen binnen. Of Timber weggaat weet ik niet.

Je zou zeggen dat als je weer 100 miljoen uitgeeft, er een keer een paar spelers bij zitten die wél rendered.

05-05-2023 18:48

Intec2.0 +12427

Een hoop geld Ajax haalt dit jaar zo weer voor 200M binnen. Kudus 50M Alvarez 50M Timber 50M Bassey 25M ben je er al bijna. Vraag is hoe ga je het spenderen

05-05-2023 18:43

JantjeVanAmsterdam +2516

Bassey 5 mil mag je blij zijn

05-05-2023 18:52

JanBiesbos +29059

Vraag aan Feyenoord…

05-05-2023 19:19

Snuggles +3314

Ja klagen over de kwaliteit en dan alsnog je beste spelers verkopen. Sta je volgend jaar weer derde. Oke man 👍

05-05-2023 19:30

ST +23077

Hij is de belangrijkste speler van Ajax momenteel. Zou hem een Timbertje geven. Heb liever dat Timber vertrekt dan Alvarez.

05-05-2023 18:37

Cruijffthebest +13413

Alvarez is belangrijjker in het veld dan sommige denken hier. Zie hem graag nog een jaar blijven, maar anders echt voor een hoofdprijs gaan, dus meer dan 50 miljoen!

05-05-2023 18:28

ajaxcied4life +26052

Klerry Hunstra schrijft dat het pertinent onjuist is dat Ajax interesse zou hebben gehad in Zerrouki dan wel Alfres Schreuder.

05-05-2023 18:17

Beer +1652

Alvarez is belangrijk voor Ajax omdat er een stelletje lamzakken omheen staan. Als je de lamzakken loost en vervangt door spelers met voetbalgogme, heb je Alvarez helemaal niet nodig.

05-05-2023 18:09

MarkP +21743

Integendeel, alvarez speelde uitstekend als stofzuiger vorig seizoen met de spelers die we nu missen.

05-05-2023 18:32

Wamberto +2968

Niet waar, dan speelt hij alleen maar beter. Zie de wedstrijden vorig jaar in de groepsfase Champions League.

05-05-2023 18:53

JanBiesbos +29059

Scoorde bijna tegen Chelsea de 4-5 met die 4-4 waarbij we genaaid werden door de scheids

05-05-2023 19:20

Steeph +3867

Mooi! En je krijgt Stekelenburg, Bassey, Grillitsch, Bergwijn, Rensch, Sanchez, Wijndal, Brobbey, Klaassen, Lucca en Taylor er helemaal gratis bij! Groetjes!

05-05-2023 18:04

AFCAMSTERDAM +2900

We Gaan nooit 50 miljoen krijgen voor een middenvelder van de derde club van Nederland.

05-05-2023 17:56

AFCAjax +17839

mogelijk vierde

05-05-2023 18:00

Dondy +1877

Hé ja oke maar hé, we zijn toch Ajax hè. Don’t underestimate our name

05-05-2023 18:17

ProfessorX +19827

Geef mij maar Rojas een ideale vervanger .

05-05-2023 17:56

eros +4791

Alvarez 50 miljoen
Timber 50 miljoen
Kudus 80 miljoen
Pasveer gratis
Stekelenburg gratis

Inkoop (volgens de geruchten):
Centrale verdediger
Middenvelder
Middenvelder
Spits

Tot zover prima.
Maar ik zou toch ook zeker een keeper, rechtsback en rechtsbuiten halen.
Deze posities zijn zwaar onder bezet.

Talenten genoeg,… 7 directe versterkingen meer dan nodig.

05-05-2023 17:53

Babangida83 +23917

Het topcomment heeft wel gelijk, denk ik, dat Alvarez dit seizoen je beste speler was. Dat zegt wat mij betreft genoeg over hoe ver we van onszelf zijn afgegleden onder Overmars, Ten Hag en Schreuder om het af te maken. Het wordt tijd dat we weer gewoon de jeugd een kans geven op die positie en zorgen dat de as weer een voetballende as wordt. Verkopen en investeren in een paar gerichte aankopen plús jeugd en grote talenten van buitenaf ter aanvulling.

Onder Overmars? Ja, hij heeft Ten Hag vrij de ruimte gegeven om het elftal vanaf 2019 om te vormen in een vechtploeg ipv een voetbalploeg. De opbouw is ons kindje, maar momenteel ons zorgenkindje. Voetbal op het middenveld. Sinds Frenkie weg is, gaat er bijna geen bal meer over het middenveld waarbij het publiek zijn adem niet inhoudt.

05-05-2023 17:44

JanBiesbos +29059

En blind weg is….

05-05-2023 19:22

Daniii +246

VERSTERKING; André Gomes is 2024 transfervrij en/of kost nu 14m, beetje op een zijspoor beland nadat hij van Benfica naar Barcelona is gegaan en nu Everton/Lille. Maar voor Ajax lijkt hij mij een meer dan goede versterking op het middenveld. Zou wel eens het Tadic effect kunnen hebben.

https://www.transfermarkt.nl/andre-gomes/profil/spieler/221025
https://www.youtube.com/watch?v=DxHTqvgsiUo

05-05-2023 17:30

JanBiesbos +29059

We moeten die titel alsnog opeisen van 2020

05-05-2023 17:26

RadheAjax2021 +17893

Zijn best pittige bedragen. Denk zelfs dat Alvarez bij 40 miljoen verkocht zal gaan worden. Vraagprijs Timber is ook behoorlijk hoog en van Kudus. Je kunt toch zo een slordige 150 miljoen binnen halen en dan gericht versterken.

05-05-2023 17:15

Sportvolgert +40527

Als je al die bedragen krijgt wel. Dan ben je wel je beste spelers kwijt, wat er overblijft voldoet niet. Zal niet meevallen om dit op de rit te krijgen. Heb liever dat ze de miskopen proberen te slijten.

05-05-2023 17:18

DeKenner +9309

Vandaar ook de hoge vraagprijzen mits dit allemaal klopt. Het is een signaal dat Ajax deze spelers liever behoudt. Als ze dan toch gaan heb je in ieder geval voldoende geld om versterkingen te halen. Het slijten van de miskopen staat hier los van en zal ook moeten gebeuren.

05-05-2023 17:37

Sportvolgert +40527

Ik hoop het, mislintat is niet te benijden. Wat een puinhoop waar hij in terecht komt.

05-05-2023 17:42

Omar +17166

Een topclub die 50m neerlegd gaat nog spijt krijgen

05-05-2023 17:04

jordy0605 +218

dat denk ik niet, voetballers als alvarez worden in buitenland namelijk wel gewaardeerd om hun speelstijl !
knappen het vieze werk op voor de andere sterren

05-05-2023 17:59

Copa077 +2761

Ajax komt er alleen boven op als ze weer flink de portemonnee trekken ziyech vd beek veldman nog wat zuid amerikaanse verrassingen

05-05-2023 17:03

1991 +7787

Donny eerder terughuren met een koopoptie.. Geniet nog steeds niet mijn voorkeur.

05-05-2023 17:05

MarkP +21743

Het is niet de donny v 2019 die je dan terugkrijgt dus niet doen.

05-05-2023 18:37

1991 +7787

'Geniet nog steeds niet mijn voorkeur'

05-05-2023 18:39

1991 +7787

Heb ik liever Eriksen terug als speler met Ajax DNA.

05-05-2023 18:40

DeKenner +9309

Donny is een speler die als cement tussen de bakstenen (lees: goede spelers) uitstekend kan functioneren. De prioriteit van Ajax moet echter liggen bij het halen van die goede spelers. Donny is geen jongen die de kar gaat trekken. Helemaal niet een Donny die sinds zijn vertrek bij Ajax nooit meer zijn vorm heeft laten zien en ook nog eens lang geblesseerd is geweest.
VelTman gaat echt niet komen nu. Die zit prima waar hij zit en heeft dat recent ook nog eens uitgesproken. Die kun je dus uit je hoofd zetten.
Alleen Ziyech is een serieuze optie, maar als je die wil weet je dat je de portemonnee zult moeten trekken.

05-05-2023 17:47

036AFCA97 +146682

Kan niet wachten tot die weg is.

Dan kan het sprookje dat je grinta, een stofzuiger en werkers op het middenveld nodig hebt ook weer ophouden.

05-05-2023 16:48

Copa077 +2761

Elke top team heeft een type alvarez voor ajax goede speler helaas kunnen we geen mane of kante betalen

05-05-2023 17:01

ProfessorX +19827

Alle grote Ajax teams hadden stofzuigers en Grinta enkel waren die voetballend beter .

Jaren 70 Neeskens , Suurbier

Jaren 80 Wouters

Jaren 90 Davids , Bogarde

05-05-2023 17:55

Henkjanklaas +20636

En bij Feye maar kreunen als ze 8 miljoen neertellen voor een speler. Welkom bij de CL…
Voor onze club is deze zomer beslissend voor alle komende jaren. Niet weer zo’n transferperiode als afgelopen zomer. Wanneer worden alle verantwoordelijken eruit gegooid voor deze blamage. Geen nieuwe speler heeft voldaan

05-05-2023 16:45

PetrusKeizer +10739

Vanzelfsprekend is zo'n bericht weer ns aanleiding om te gaan geilen op dergelijke giga bedragen. Ik snap er werkelijk niks van. Je hebt een jaar lang de gevolgen gezien van de jacht op.miljoenen, namelijk een kloteseizoen en, als t dan toch over die geile miljoenen moet gaan, op alle fronten verlies aan inkomsten m.n. CL komend seizoen. Dat het nou net Alvarez is die mogelijk voor n fors bedrag weggaat - nou net de speler die we imho al naar Chelsea hadden moeten lozen - maakt voor t argument niks uit. Wat gaan we deze keer nu weer met de miljoenen doen, nadat de selectie gestripped is (Alvarez, wie weet Timber) tot er in hoofdzaak brandhout overblijft? We gaan gewoon op de oude weg door, uitverkopen en er waarschijnlijk rotzooi voor in de plaats kopen.

05-05-2023 16:44

Omar +17166

Het idee is dat we nu een technisch directeur hebben die wel een netwerk heeft, luistert naar de scouting, niet een of andere louche zaakwaarnemer de transfers laat afhandelen en die de jeugd in ogenschouw neemt.

05-05-2023 17:01

PetrusKeizer +10739

Ja, dat snap ik meteen en dat is de optimistische kijk op het geheel. Je neemt t me vast niet kwalijk dat ik de gang van zaken met enige argwaan volg? Gebaseerd op de recentelijk opgedane ervaringen.

05-05-2023 17:15

TJHooker +3938

Voor Ajax een heel belangrijke speler. Je kunt het verschil al duidelijk zien tijdens de twee keer PSV. Persoonlijk hoop ik dat hij blijft want jongens als dit heeft een team gewoon nodig. Straks hebben we alleen nog maar halfzachte broodvoetballers die zich geen reet interesseert of we winnen of verliezen. Als Ajax moet je een jongen met deze inzet voor je ploeg omarmen, triest dat het nooit echt is gebeurd

05-05-2023 16:32

thomba +171

50 miljoen en de garantie op minimaal 10 gele kaarten (Waarvan 7 onnodig)

05-05-2023 16:23

MarcelvTol1971 +15359

En waarom ? Omdat Alvarez meestal bezig is met stofzuigeren wat anderen verzaken. Continue puinruimen. Als anderen hun werk eens naar behoren doen hoeft Edson minder risico te nemen. Maar ik hou ervan, hoop dat ie blijft.

05-05-2023 16:27

Sambavleugels +18734

Wel een heerlijk vooruitzicht dat we straks eindelijk mogen hopen op voetbal in de as met het vertrek van Alvarez en Klaassen. Toppunt van onze existentiele crisis dat Alvarez gezien wordt als perfecte 6. Respect voor z'n instelling, dat ie een mooie carriere krijgt en dat wij weer gaan voetballen door de as.

05-05-2023 16:13

NeeI +107768

Alvarez moet altijd spelen, want grinta.
Klaassen moet altijd spelen, want levert altijd.

Vlag uit.

05-05-2023 16:45

ck69 +13100

Vergeet Taylor niet, "want die scoort mega vaak"

05-05-2023 17:32

AFCAjax +17839

dat 50 miljoen werd geboden vorige zomer was al van de zotte, maar dat was dan nog een paniekbod op de laatste dag van de transferwindow.. maar na dit seizoen gaan we dat toch nooit meer krijgen?

05-05-2023 16:11

Robertini +39307

Als we dat krijgen, verdient misinlat direct een standbeeld.

05-05-2023 16:07

C14 +22411

Heeft zo'n TD weinig mee van doen hoor, Overmars eerder ook niet, het is vooral wat de gek ervoor geeft. Beetje dwarsliggen en met interesse van andere clubs schermen, komt er misschien nog een klein beetje bovenop.

05-05-2023 16:15

Amp +37714

Weet niet wie zo gek is om 50 miljoen te gaan betalen voor hem, maar alles boven de 30 miljoen is gewoon goed gedaan

05-05-2023 15:59

Mokum87 +2435

Het vertrek van Alvarez zal lastig op te vangen zijn. In ieder geval niet vanuit de huidige selectie. Teveel mooi weer voetballers

05-05-2023 15:37

Ajacied1981 +17412

We laten onze 3 potentiele topvoetballers gaan
En wat er overblijft is : Middelmaat, jong of over the hill
Daar kun je met al het geld vd wereld geen goed team van maken komend seizoen vrees ik

05-05-2023 15:37

Henkjanklaas +20636

Daarom zeker 7 nieuwe CL waardige spelers nodig.

05-05-2023 16:50

AjaxPositivo +6958

Hopen op weer zo'n biedingstrijd zoals bij Martinez

05-05-2023 15:36

Ajaxbrl +13773

Mensen dachten dat afgelopen transferzomer bizar was.. Die er nu aankomt wordt nog veeeel gekker..

05-05-2023 15:29

Tommyshelby +129030

😂😂😂, die gaat weer staken.

05-05-2023 15:21

Marloes3011 +348

Kudus moet niet naar dat kut psg gaan, beter bij Ajax blijven en anders naar club zoals Arsenal gaan
Alvarez gaat denk ik wel weg

05-05-2023 15:19

Moooo +3972

PSG zal zonder Messi opzoek moeten naar een vervanger. "Kudus" wordt nadrukkelijk genoemd

05-05-2023 15:02

debetweter +10074

Ruilen voor Neymar

05-05-2023 15:53

Robertini +39307

Alsjeblieft niet zeg, Neymar bij Ajax, moet er niet aan denken.

05-05-2023 16:09

Flaco +19583

Hoezo Kudus, weten ze dan niet dat Klaassen veel beter is? Wat een prutsers zeg.

05-05-2023 16:32

emieltjuhh +17932

Geef Edson, Timber salaris!

05-05-2023 15:01

MarcelvTol1971 +15359

Het is al bizar dat Timber zoveel krijgt.

05-05-2023 16:29

De Stift +7065

Alvarez is de enige van de huidige spelers die een mooie transfer echt verdient. Heeft zich in het elftal gevochten, zich knap ontwikkeld en een dragende speler geworden. Dit seizoen een van de weinige spelers die enigszins overeind blijft. Voor 50 miljoen deze zomer hebben we alleen maar winnaars. Of een hele mooie ruildeal met Chelsea en dan Ziyech en Kante deze kant op.

Timber en Kudus moeten simpelweg blijven. Beiden te grillig voor een toptransfer en wel belangrijke pilaar van Ajax’ wederopbouw.

05-05-2023 14:57

wendoo9 +8119

Timber en Pilaar.

05-05-2023 15:05

Moooo +3972

Wat een onzin, Kudus is duidelijk de meest getalenteerde en beste speler van Ajax.
Rangers en Liverpool niet gezien?
2 fantastische goals gemaakt in de Champions League.

Kudus zal ook de enige zijn die de wereld top aankan en in een aanvallend team zal laten zien wat hij in huis heeft.
Geen verdediger is hem de baas.

Mark my words.

05-05-2023 15:05

wendoo9 +8119

Dan zou hij wel wat constanter moeten worden en geen twee wedstrijden goed en dan zie je hem 4 weer niet. En toen die blessure die bij hem toch inzit.

05-05-2023 15:30

LukaLitmanen +82060

Berghuis was tegen Rangers en liverpool ook fantastisch maar minder potentie uiteraard

05-05-2023 16:05

MVG +16473

Mijn favoriete speler is het nooit geweest, maar ik heb veel respect voor alles wat hij heeft gegeven bij Ajax. Ik denk dat het veel zegt over de kwaliteit van de selectie dat Alvarez nu zo belangrijk is voor de ploeg.
Ik denk dat hij erg goed zal passen in het Engelse voetbal en dat hij daar een mooie carrière tegemoet zal komen.

05-05-2023 14:51

Clubliefde34 +6171

Alvarez behouden ontzettend belandrijk zo'n type speler voor je verdediging!! We missen aleen 2 creative middenvelder voor hem, ga daar naar op zoek!

05-05-2023 14:50

LukaLitmanen +82060

Kudus en Berghuis

05-05-2023 14:58

Ajaxxx1900 +1622

Hij kan niet 1 op 1 met ruimte in de rug verdedigen. Dus ik vind hem niet geschikt als cv voor ajax.

05-05-2023 14:58

Omar +17166

Verkopen geloof ik wel dat het goed komt, de vraag is wat haal je er voor terug. Je moet imo investeren in een nieuwe rechterkant en een nieuwe (aanvallende/creatieve) middenvelder. Verder gasten als Vos, Hato, Salah-Eddine, Godts volop kansen geven.

05-05-2023 14:37

Michael 1974 +22028

Heel goed. Key spelers groot prijskaartje om de nek hangen en anders mogen ze niet weg.

Spelers waar we helaas niet meer mee kunnen aanhaken bij europese topclub: verlies pakken en door, zodat er volgend jaar weer een kampioensteam staat. Dit geldt voor wijndal, bergwijn en bassey allereerst en dan nog wel een paar twijfelgevallen daarbovenop.

05-05-2023 14:22

WantAmsterdam +116147

Volgens geruchten wordt hij bij Dortmund als opvolger van Bellingham gezien.
Eerst Haller als opvolger van Haaland, nu (mogelijk) Alvarez als opvolger Bellingham. Wat roken ze daar? Maar goed, mooi voor ons dus.

05-05-2023 14:21

Juan62 +46194

Ze roken ook wat er uit Amsterdam komt

05-05-2023 14:25

WantAmsterdam +116147

Keep that supply chain then. Dubbele winst voor Mokum:)

05-05-2023 14:28

mvdk +44012 moderator

50 miljoen zie ik sommige clubs gerust betalen. Dit soort spelers staan bij veel trainers gewoon in de basis. Waar we in Nederland echte voetballer willen zien, kijken ze in het Buitenland heel anders naar spelers. Het is niet zomaar dat Chelsea al eens op de stoep stond en dat Bayern interesse zou hebben. Nu is die laatste een gerucht, maar Chelsea was geen gerucht.

05-05-2023 14:16

Psychevore +21186

Ja dat Bayern gerucht was echt hilarisch. Op zoek naar een 'type Casemiro' en dan met Alvarez op de proppen komen.

05-05-2023 14:18

mvdk +44012 moderator

Tja, maar als zij dat zo (zouden) zien zou dat voor ons niet slecht zijn. Straks zien ze in Bassey nog een type Upamecano. LOL

05-05-2023 14:35

diamanti +3194

50 miljoen lijkt me wat optimistisch voor een speler die niet eens onomstreden was op het WK bij het "grote" Mexico.

05-05-2023 13:57

Sportvolgert +40527

Volgens mij was hij niet helemaal fit, die wedstrijden dat hij niet in de basis stond op het wk. Speelt verder altijd.

05-05-2023 14:06

diamanti +3194

Hij speelde als een natte krant tegen Polen daarom zat hij op de bank tegen Argentinie hoor

08-05-2023 07:31

w86 +9400

25 jaar en 62 interlands. Lijkt me een behoorlijk zekerheidje bij de Mexicanen mits fit.

05-05-2023 14:32

wendoo9 +8119

Zie hem liever nog een jaar verlengen en blijven bij Ajax. Ga maar en speler halen die de kwaliteiten van Alvarez heeft en ook goed kan opbouwen. Daar zijn er niet zoveel van.

05-05-2023 13:49

C14 +22411

Mag toch hopen dat de nieuwe leiding Alvarez alleen als sleutelspeler bestempelt naar buiten toe om de prijs op te schroeven.

Sleutelspeler... zo'n zwakke schakel heb ik nog nooit bij Ajax gezien. Ja, misschien Magallan.

Enige waarde die hij heeft gehad is zijn mentaliteit, die discipline en focus, waarvoor respect, en dat controlerend kunnen spelen en de restverdediging in de gaten houden. Verder haalt hij in werkelijk elk aspect van het veldspel, het niveau van Ajax hard onderuit. Kan niet voetballen voor Ajaxbegrippen, zelfs heel matig voor KKD en amateurbegrippen, en kan ook niet puur verdedigen (1-op-1's) En het is ook puur dat Ajax geen andere 6 heeft (volgens Ajax), die controlerend kan spelen, en Ajax al jaren voor geen meter draait.

Dus bizar dat er überhaupt 50 miljoen voor geboden is.

Klinkt misschien wat respectloos, maar het is niet anders en niks persoonlijks, en ik heb veel respect voor zijn discipline en focus, en ook die zelfkennis, en daar naar handelen. Daar kunnen heel veel spelers veel van leren.

05-05-2023 13:40

wendoo9 +8119

Als jij Alvarez zo een zwakke schakel vindt, wat zijn de andere 9 veldspelers wel dan niet. Overdrijven is ook een vak apart.

05-05-2023 13:52

C14 +22411

@wendoo

Naast Alvarez zijn Wijndal, Bassey, Sanchez, ook zwakke schakels. De rest kan veel beter, maar wordt ook lastig met zoveel zwakke schakels achterin, dus geen goed voetbal van achteruit mogelijk. En het elftal zit volledig in zak en as, mentaal allang klaar met dit seizoen.

05-05-2023 14:22

Omar +17166

Zet Klaassen ook maar bij dat lijstje

05-05-2023 14:30

Artemio +31983

Ik vind het niet des Ajax dat jij eens in de zoveel tijd van account verandert.

05-05-2023 14:19

C14 +22411

Ik was gebanned door doorgeven linkje van Jong Ajax wedstrijd. Daarvoor gestopt door teveel verschil van inzicht met mede-Ajacieden, maar bleek wat verslaafd.

05-05-2023 14:23

WantAmsterdam +116147

Je bent de laatste 2 jaar 3 keer gebanned?
Gedaante >> Michael Scofield >> Telamon >> C14

05-05-2023 14:27

C14 +22411

1 keer dus

05-05-2023 14:43

Omar +17166

Hij kan ook best aardig vooruit verdedigen en heeft tenminste wel felheid, wat bij veel anderen ontbreekt

05-05-2023 14:31

WantAmsterdam +116147

Belangrijkste eigenschap van hem is koppen, want dat kan op hem na echt helemaal niemand bij Ajax.

05-05-2023 14:34

C14 +22411

@Omar

Klopt, maar dat is inderdaad dat aspect dat ik wél echt waardeer aan hem. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, het begint bij voetballen en op hoog niveau totaalvoetbal met Ajax kunnen spelen. Dat kan met Alvarez überhaupt niet. Als CV al wat meer, maar puur verdedigend over de grond eigenlijk gewoon slecht. Raakt te vaak benen en niet de bal, wordt geregeld voorbij gerend door weinig wendbaarheid en matige motoriek.

05-05-2023 14:46

C14 +22411

@Want

Mee eens

05-05-2023 14:46

AFCAjaxMidNineties +12753

Dat waren realistische bedragen toen we nog CL speelde en Europees wat voorstelde. Die tijd is nu voorbij. 30- 35 miljoen hooguit gaan ze daar nog voor neerlappen. Keihard gevolg van her wanbeleid!!!

05-05-2023 13:34

FreeThulli +6029

Top. Dit seizoen hebben we gewoon CL gespeeld.

05-05-2023 13:49

1991 +7787

Tot thuis tegen Rangers hebben we kunnen genieten .

05-05-2023 14:10

Altijdindestraat +40157

Laat ze dat zelf maar uitmaken waarom je eigen prijs laag inzetten domste manier van onderhandelen

05-05-2023 14:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.