'Ajax ongewijzigd tegen Liverpool; Brobbey opnieuw de spits'

door Bart Veenstra 362

Bron De Telegraaf

'Ajax ongewijzigd tegen Liverpool; Brobbey opnieuw de spits'

door Bart Veenstra 362

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax speelt woensdagavond vermoedelijk met dezelfde opstelling als tijdens de laatste twee competitiewedstrijden. Volgens De Telegraaf houdt Alfred Schreuder vast aan zijn formatie en dat betekent dat Brian Brobbey ook in de Champions League zou mogen starten.

Brobbey begon in de competitieduels met Excelsior en RKC Waalwijk als basisspeler en in beide wedstrijden was hij twee keer trefzeker. Na afloop van het duel met RKC Waalwijk gaf hij al aan dat hij zelf van mening is dat hij moest blijven staan. Dat lijkt nu ook te gaan gebeuren. Met Steven Bergwijn en Dusan Tadić vormt Brobbey waarschijnlijk de voorhoede.

Achterin zien we geen nieuwe namen, al lijkt Schreuder wel te schuiven met twee spelers. Remko Pasveer is als vanzelfsprekend de doelman, terwijl Jorge Sánchez opnieuw de rechtsback is. Jurriën Timber staat centraal achterin en dat staat hij dit keer vanaf de aftrap met Calvin Bassey. Daley Blind, die in de afgelopen wedstrijden begon als centrale verdediger, lijkt nu als linksback te beginnen.

Op het middenveld kiest Schreuder wederom voor Edson Álvarez, Steven Berghuis en Davy Klaassen. Het betekent dat spelers als Devyne Rensch en Kenneth Taylor, die terugkeren van blessures, op de bank beginnen. Het duel tussen Ajax en Liverpool begint om 21.00 uur. Ajax moet met minimaal twee goals verschil winnen om kans te blijven behouden op overwintering in de Champions League.

Vermoedelijke opstelling Ajax:

Pasveer; Sánchez, Timber, Bassey, Blind; Álvarez, Berghuis, Klaassen; Bergwijn, Brobbey, Tadić.

Weet Ajax nog hoop te houden op de knock-outfase van de Champions League door met twee doelpunten verschil te winnen van Liverpool?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29417

Nee toch Klaassen op 10 zeker ….

26-10-2022 19:18

Lunsdale +6446

Schreuder: "We willen meer creativiteit rondom de 16." Ook Schreuder: Klaassen boven Kudus.

26-10-2022 18:53

DiAngelo +2411

Leuk wat meer balans op t middenveld, maar met zo weinig creativiteit en ook kracht ga je geen goals scoren tegen Liverpool. Je krijgt r op zeker 2 tegen. Dan mis je toch echt Kudus. Maar die mag weg begrijp ik van Schreuder.

26-10-2022 18:50

4EVERAJAX +8432

1 op 1 achterin (waarbij Bassey op Salah staat), alvarez slot op de deur, alleen dan ervoor.... Blind vrij rol... Ach ja, het is Liverpool maar

26-10-2022 17:34

FransHoek +8990

Schreuder weet het echt niet meer...blijven schuiven met Blind en Tadic. En wat is er met Baas? Hij was lovend over hem en koos hem boven Wijndal als invaller.. En na een krantenartikel zien we ineens toch weer Wijndal en is Baas nergens te bekennen.
Misschien zit ik er naast, maar het lijkt alsof Schreuders visie enorm wordt beïnvloed door meningen van eigen spelers en de pers.
Ik vond hem wel goed ingrijpen in de rust bij RKC, maar dan verwacht je dat hij nu door pakt en niet weer met dezelfde basis komt.
Frustrerend, maar ik heb wel zin in vanavond! Dit soort tegenstanders heb je maar een paar keer per jaar, dus gewoon lekker genieten. De rest van het seizoen moeten we het namelijk weer doen met Emmen en Feyenoord.

26-10-2022 15:33

Qifesh +24917

"Misschien zit ik er naast, maar het lijkt alsof Schreuders visie enorm wordt beïnvloed door meningen van eigen spelers en de pers."

Heel Nederland roept: Kudus op 10!!
maar de man is Oostindisch doof

26-10-2022 15:48

Bc te P +22130

Dan maar weer met lichtjes schijnen om lichtpuntjes te zien ...

26-10-2022 15:32

AlexLitmanen10 +14486

Toch geloof ik er geen sikkepit van

Vorige wedstrijd scoorde kudus nog tegen Liverpool. Klaassen was niet best tegen RKC en speelt dit seizoen vooral tegen de kleine tegenstanders.

Ik verwacht dus tegen beter weten in gewoon Kudus op het middenveld

Zelf zou ik het ook nog wel eens iets anders willen zien.
Alvarez. Grillitsch samen controlerend en Berghuis met een vrije rol. ( we krijgen nogal wat tegendoelpunten, de laatste tijd, namelijk )

26-10-2022 15:28

Berryhupajax +703

Wil ik ook wel zien . Eigenlijk hebb3n we 4 man nodig op het middenveld

26-10-2022 15:38

debetweter +10152

Verwacht Kudus gewoon op het middenveld? als hij speelt, speelt hij helaas weer in de spits... Ik verwacht niet dat Schreuder hem op 10 zet. Vind ik ook jammer, maar de meeste dromen zijn bedrog,

26-10-2022 16:15

AlexLitmanen10 +14486

Godver, helaas heb je gelijk.

Niet te bevatten dit

26-10-2022 20:01

Berryhupajax +703

Man man . Begin gewoon met kudus . Loopt dat niet dan maar klaassen . Hoe moeilijk kan het zijn

26-10-2022 15:27

Bassey +8281

Wat een reacties hier je plezier laten ontnemen door een trainer get a life!

Er is niet zoveel mis met deze opstelling blind kan je niet vervangen want wijndal is nog niet 100% fit voor de hele wedstrijd
Edson speelt altijd en alles bij elke trainer
Klaassen zou bij 9 van de 10 trainers ook altijd spelen

En waarom wisselen in iets wat wint ( op welke manier dan ook)

26-10-2022 15:13

debetweter +10152

Van RKC ja. Tweede helft ging goed, eerste helft was niet om aan te gluren. Tweede helft speelde Ajax met Bassey LCV, Wijndal links en Grillitsch op 6. Was een verademing en een wereld van verschil.

26-10-2022 15:25

Bassey +8281

Ik begrijp dat lezen soms moeilijk is, maar zal het nog een keer zeggen wijndal op cl niveau 90 min “gaan” wordt hem niet.
Dus wat doe je dan als trainer je stelt iemand op die dat wel kan.

26-10-2022 15:52

debetweter +10152

Gaat het goed met je? Uit ervaring begrijp je dus dat begrijpend lezen soms moeilijk is? Want ik begrijp niet uit mijn comment dat Wijndal 90 min op linksback moet. Waar ik op inga, is dat je zegt dat er niet zoveel mis is met deze opstelling en je vraagt je af waarom je zou wisselen in iets wat wint.

Ik geef je daarbij aan dat de overwinning op RKC enkel en alleen kwam door de wissels bij rust. Niet door de basiself die er hier gecommuniceerd worden. Of wijndal kan spelen of niet is niet van toevoeging op mijn punt. Dan moet je misschien maar kiezen voor Baas op links, maar Blind heeft het helaas niet meer en Alvarez met Bassey is gewoon niet goed genoeg. De wissels maakte het verschil. O ja en nog iets, Klaassen was in geen velden of wegen te bekennen bij de doelpunten van Brobbey. Dat er in het verleden gekozen werd voor Klaassen of Alvarez heeft niets te maken met dit seizoen.

Je relativeert de overwinning op RKC aan de basiself. Ik geef hiermee aan dat dat een foutieve conclusie is.

26-10-2022 16:01

Artemio +32413

Opstelling zal wel kloppen. Er zijn voor de Telegraaf en co genoeg ingangen bij Ajax.

26-10-2022 15:02

AlexLitmanen10 +14486

Helaas is het geen A.D inderdaad.
Ben er bang voor

26-10-2022 15:26

MrGreen +1715

Ik vind Blind een top ajacied. Vind ook het uitfluiten en constante gebash niet tof.

Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat hij even mag banken. Hij vertraagd vaak het spel. Eeuwig zoeken naar het passje. Dit zag je zaterdag ook: traag opkomen met de bal aan de voet, om zich heen kijken, zoekend naar de steekpass. Het zorgt ervoor dat het samenspel ontbreekt. Geen driehoekjes meer, alles is gericht op Blind zijn passes... Dat is niet het Ajax spel

26-10-2022 14:55

WantAmsterdam +116341

Je moet je niet rechtvaardige, ik denk dat de meeste Blind critici er niet eens zijn met het uitfluiten.
Puur als je naar zijn spel kijkt, dan moet je constanteren dat hij spelers om zich heen zwakker maakt. Als ie op CV speelt moet Timber hem rugdekking geven en kan niet vrij voetballen en opkomen, als ie op LB speelt dan moet Bassey het dubbele werk verrichten. Als ie op 6
speelt moeten de andere middenvelders plus de verdedigers ook veel meer lopen en verdedigend werk verrichten.

26-10-2022 15:24

debetweter +10152

100% mee eens. Uitfluiten van een rolmodel is echt not done. Blind heeft altijd in de schaduw gestaan van z'n vader en tot de dag van vandaag keihard gewerkt om in de basis te staan. De druk door z'n achternaam en de weg die hij bewandelt, zowel vaardigheden als gezondheid, is daarbij echt niet heel makkelijk geweest en hele grote prestatie.

26-10-2022 15:28

karlhof +4727

De positie van Schreuder wordt onhoudbaar als het fout afloopt. Blind in de basis is een groot risico. Hij vormt een extra belasting (liability) voor het middenveld en andere drie verdedigers. Tadic moet bewijzen dat hij een basis plaats verdient anders vervangen in rust. Liever Berghuis op 10 en Taylor linkshalf.

gek genoeg verwacht ik dat Ajax wint vanavond. Spelers zullen op en top gemotiveerd zijn. Ook het WK komt eraan en spelers willen zich bewijzen. Een afgang kunnen zij zich niet veroorloven.

26-10-2022 14:54

Jariiii +22443

1-6 was (na een gelijkspel tegen de Eagles) nog niet genoeg om de beste man de laan uit te sturen, dus er moet vandaag wel een héél grote nederlaag komen wil Schreuder worden weggebonjourd. Ik vrees dat we pas in de winterstop van hem verlost zullen worden, áls dat dit seizoen nog gebeurt. Om te janken, maar het is niet anders.

26-10-2022 15:04

karlhof +4727

Niet als Schreuder hardleers blijkt te zijn. Als Blind opnieuw weggeblazen wordt zie ik geen reden om met Schreuder verder te gaan. Blind moet eerst verdedigend zijn zaakjes op orde hebben. Dat is een taak van de trainer. Als het taktisch weer zo chaotisch is is het beter dat Schreuder opstapt, vooral omdat er betere alternatieven zijn. Hij speelt blufpoker met deze opstelling.

26-10-2022 15:10

Raywaday +2176

Scenario:
Schreuder poept in zijn broek voor de situatie dat er blessures ontstaan en hij niets anders meer kan dan Kudus op 10 te zetten achter Brobey. Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat het als een trein gaat lopen en hij al die tijd ongelijk had. Dus adviseert hij Ajax om die 15 M te pakken deze winter.
Ajax verkoopt Kudus en twee maanden later word Schreuder ontslagen.

26-10-2022 14:52

AFCAwemel +503

Hahahahahahahha wat een grap die Alfred

26-10-2022 14:51

FrankRijkaard4 +1859

Hoe vaak lees ik hier dat Kudus moet spelen? Ik denk echt in 98 procent van de gevallen…
Zijn wij nu allemaal zo dom of….?

26-10-2022 14:48

GiannisAntetokounmpo +8430

Ik geloof deze opstelling direct en hierom ben ik al wekenlang gestopt met hopen op de ommekeer onder Schreuder.

Werkelijk, de meest incapabele trainer die Ajax in zijn geschiedenis heeft gehad.

Met zo een selectie, deze keuzes maken...

Ontsla deze man alsjeblieft Ajax!

26-10-2022 14:47

Omar +17193

Entrada?

26-10-2022 14:31

FTS95 +16160

De eerste biertjes hebben hier hun entree inmiddels wel gemaakt..haha

26-10-2022 15:03

tripleA +3954

"Ajax ongewijzigd tegen Liverpool: Schreuder opnieuw op de bank"

26-10-2022 14:24

Henkje Netherlands +10255

Ja tuurlijk met opa blind erin

26-10-2022 14:08

12eman +5892

Iets met ezels en stenen...

26-10-2022 14:05

Aurora +4557

We gaan trainen op uitstralen dat we willen winnen.
Positiespel, druk zetten, vrije man creëren, bal snel verplaatsen van helft, verzorgde opbouw, goede rugdekking geven, juiste spelers op juiste plaats en scherp afwerken doen we wel later.
Eerst oefenen op uitstralen. Laat het maar aan Alfred over.

26-10-2022 14:02

Rymesyt +8194

Vergeet niet dat we moedig moeten zijn aan de bal en moedig moeten vrijlopen!

26-10-2022 14:55

Harrier Du Bois +39140

Brobbey in de spits! We gaan de cl winnen!

26-10-2022 14:01

rsvh88 +5496

Fantastisch middenveld, daar gaan we zeker de slag winnen

26-10-2022 13:59

AFCA-1983 +17805

Totaal geen spanning voor omdat dit CL poultje voor ons kansloos is. Als je wint goed voor het vertrouwen maar ik vetwacht een kansloze nederlaag.

26-10-2022 13:57

MarkP +21836

Bij meer dan 5 tegendoelpunten zal schreuder het weer hebben over de spelers die zijn vertrokken en dat hij tijd nodig heeft om te bouwen😫

26-10-2022 13:54

wijzijndebeste123 +166591

idd en hij zal benoemen dat liverpool al jaren bij elkaar is. dat napoli ook n nieuw team heeft en t wel direct op de rit heeft houdt dit leugenachtige figuur zn mond over.

26-10-2022 14:09

Geus +4777

Het zal toch zeker niet….! Ik begin alvast met mezelf moed in te drinken.

26-10-2022 13:51

vandenhaas4 +15147

Geen Kudus zou sneu zijn. Alleen Berghuis maakt meer aanspraak op een basisplaats in de voorste twee linies.

26-10-2022 13:39

PH2BOT +40642

De Emmentaler variant dus weer. Tadic op rechts. Nou...ècht zo'n opstelling die van lef getuigd. Ik kan niet wachten!! ( op de eerste goal van Salah bv)

26-10-2022 13:32

wijzijndebeste123 +166591

de emmentaler variant. 😂

26-10-2022 13:45

AjaxIsBeast +5975

Mochten we van Liverpool en Psv verliezen, dan hebben we alle 7 (!) topwedstrijden dit seizoen verloren. Dan kan waterhoofd eindelijk zijn biezen pakken en op de trein naar Duitsland worden gezet.

26-10-2022 13:28

PH2BOT +40642

...en mochten we ook van Glasgow verliezen dan zijn het er 8...en 10 mochten we de 2 wedstrijden tegen Feyenooit ook nog verliezen...etc etc

26-10-2022 13:36

AFCAjax +17839

nee hoor we staan eerste in de winterstop en zijn door in de europa league is dan het verhaal.. eeuwig vertrouwen ondanks de onkunde die je voor je neus ziet uitspelen.

26-10-2022 13:52

SjakiedeWit +2637

Een beetje vertrouwen houden in je team kan geen kwaad…

26-10-2022 14:13

AFCAjax +17839

schreuder is gewoon een incapabele trainer dat is aan alles te zien. ook al zou hij uiteindelijk toevallig de juiste 11 op het veld zetten (een opstelling die lijkt op wat wij hier al maanden roepen) dan nog zullen we nooit ons potentieel behalen onder schreuder.

26-10-2022 14:16

DeMagere +23140

"Blind, Alvarez en Klaassen. Eens gebeurt het." Schreuder herhaalt het wel tien keer. Hij vindt het ook zo belangrijk. "Het is mijn grootste wens. Winnen van een goed elftal met deze drie wereldsterren, een elftal zoals Liverpool."

"Eens gebeurt het."

26-10-2022 13:17

Telamon +9192

Ik dacht dat het onder druk uitspelen beter moest. Er worden sindsdien keuzes gemaakt die dat alleen maar erger maken, en dus wordt er niet voor gekozen, of Schreuder is wel extreem incapabel en inzichtloos. Met Bassey, Sanchez, Alvarez en Klaassen erin zeg ik zelfs laat maar, probeer het niet eens, trap die bal maar naar voren en ga maar opportunistisch spelen. Wederom een Ajax-onwaardige trainer. When does the hurting stop...

Gelukkig staat nu wel Brobbey in de spits, die daadwerkelijk een duel om de lange bal soms kan winnen, en de bal even vast kan houden, maar daar is ook alles mee gezegd.

26-10-2022 13:14

De3mos +12082

Zet gewoon kudus erin ipv klaassen. Behalve dat klaassen nederlands spreekt zie ik hem niks extras hebben vergeleken met kudus. Hij is minder in afmaken, kaatsen ongeveer gelijk, mindere dribbel, minder snel, defensief laat hij meer steken vallen, totaal geen aandeel in het spel, staat continu op de positie van brobbey en totaal geen creativiteit. Tijd dat we weer een ajax type speler op 10 zetten.

26-10-2022 13:12

Brakkenelis +3528

Het schijnverdedigen wordt hier vaak als positief punt aangehaald, verder verliest hij bijna al zijn duels ook tegen kleinere clubs, daarnaast heeft hij doorgaans zeer weinig passes per wedstrijd. Kudus zat vorige wedstrijd na 11 minuten invallen op de helft van de passes (10) die Klaassen in 87 minuten heeft gegeven (20).

Het is gewoon betreurend dat een 10 zo weinig betrokken is bij het spel, bij een 10 verwacht je een spelmaker of iemand die de bal van 40 meter afstand erin rost, Klaassen doet geen van beide.

Heb statistieken gezien waarin Taylor/Kudus in 45 minuten tijd 2 of bijna 3x zoveel passes had gegeven dan Klaassen in 90 minuten.

26-10-2022 13:20

De3mos +12082

Precies dat, als je een beetje aandachtig op klaassen let merk je gewoon dat hij defensief ook vaak niks toevoegt omdat hij in de 16 van de tegenstander verstopt staat.

En dat hij zo weinig in het spel betrokken is tja, als iemand niet kon voetballen dan sloeg ik hem ook wel eens over in het veld. Alleen klaassen lijkt een beetje dat kind wat gefrustreerd is dat hij op het middenveld word opgesteld en dan eigenwijs maar gewoon in de spits gaat staan.

26-10-2022 13:23

Brakkenelis +3528

Klaassen is enkel beschikbaar voor af en toe een kaats te geven, verder hangt hij ergens in de dekking.

Er valt geen driehoekjes met hem te vormen omdat hij de snelheid en wendbaarheid niet heeft om dit tot uitvoering te brengen. Naast het feit dat hij doorgaans te diep staat.

Dus je verlamt het hele aanvalsspel door het brengen van 1 persoon, maar er zitten een hoop teletekstsupporters hier die enkel kijken naar de naam bij een doelpunt.

26-10-2022 13:29

Ballieman +3233

Geen zorgen, met alvarez hebben we een van de meest dynamische middenvelders in europa, liverpool zal er geen grip op kunnen krijgen

26-10-2022 13:32

Flaco +19597

Sterker nog, hij vraagt die bal niet eens echt. Hij doet alsof terwijl hij weet dat hij de bal niet gaat krijgen en hij vindt het wel prima. Hij is alleen maar bezig om zich voor de goal te positioneren om dan tegen een bal aan te lopen. Klaassen doet alsof hij een teamplayer is maar in feite is het een egoïst die alleen bezig is om een goal te scoren. En zelfs dat doet hij te weinig voor een schaduwspits van Ajax.

26-10-2022 13:34

PH2BOT +40642

...maar Klaassen scoort vaker dan Kudus...èn vaak belangrijke goals ook nog. Kudus is leuke voetballer maar zo verschrikkelijk inefficiënt.. Beter naar verkopen nu er nog hoge bedragen voor 'm worden geboden.

26-10-2022 13:40

wijzijndebeste123 +166591

klaassen scoort vaker dan kudus? totale onzin. klaassen 4 goals. kudus 8 goals. tegen rangers liverpool az oa. allen belangrijk. klaassen heeft daarnaast zelfs meer minuten gemaakt. stop met onzin verspreiden.

26-10-2022 13:47

Brakkenelis +3528

Als hij ook maar mogelijk een beetje de bal geraakt heeft dan gaat hij goals opeisen ook. Dat eerste doelpunt van Taylor in Ajax 1 was gewoon schrijnend.

26-10-2022 13:51

leeke +10411

Maar Schreuder kiest er toch voor om met een 10 hoog op het veld te spelen.wat kan klaasen daar aan doen,zijn opdrachten.Toen we nog met Litmanen speelde,speelde de 10 altijd vanaf het middenveld,nu staat de 10 naast de 9 blijkbaar.

26-10-2022 13:54

Brakkenelis +3528

Naast het feit dat Klaassen's enige belangrijke doelpunt vorig seizoen bij Sparta 2-1 winst was. Dit seizoen tot dusver enkel zijn doelpunt voor 1-1 tegen GAE.

Maar laten we ook eerlijk wezen dat dit ook een wedstrijd was waarin hij 82 minuten lang het spel verlamd heeft.

26-10-2022 13:54

Brakkenelis +3528

Als speler die doorgaans hoog in de hiërarchie staat vanwege "staat van dienst", die ging klagen in de media dat hij weinig speeltijd krijgt bij een onervaren trainer die iedereen tevreden probeert te houden.

Waarna hij plots niet meer uit de basis te slaan is. Hoe zou dat komen?

Hij laat nou niet echt zien waarom hij in de basis moet staan, dat hij tegen een bal aan loopt dat kan iedereen die in de 16 blijft balletjes wachten.

Maar het klopt, het is Schreuder die deze onbegrijpelijke keuze maakt. Klaassen speelt al jaren precies op dezelfde manier, ik zie nu niet echt een verschil met de Klaassen van tig seizoenen terug, dus dat hij opdrachten krijgt om dat te doen betwijfel ik. Hij speelt gewoon op de enige manier dat hij kan.

26-10-2022 14:01

leeke +10411

Heb je welleens aan Schreuder gevraagd,waarom hij vaak op de positie van Brobbery staat,zal wel een tactische overweging zijn,zodat er iets meer ruimte komt voor Brobbery,vaak gaat het om de ballans,ik zie ook liever een Kudus op 10,maar voor de ballans in het team is niet miss niet goed.

26-10-2022 13:51

De3mos +12082

Begin van het seizoen zonder klaassen speelde brobbey zijn beste wedstrijden als aanspeelpunt, omdat klaassen niet zo op zijn tenen staat en hij daadwerkelijk kan combineren met de 10.

26-10-2022 16:49

leeke +10411

Klopt,was ook zonder Kudus

26-10-2022 17:03

arufred +9869

Hopelijk is dit niet de opstelling want dan heeft Schreuder de stront niet uit zijn ogen gehaald. Zal trouwens lekker stinken na zo'n lange tijd.

26-10-2022 13:12

JGAjax +364

Off: weet iemand iets over de ernst vd blessure van Kaplan? Vindt het jammer dat we hem nog niet aan het werk hebben gezien.

26-10-2022 13:12

Ballieman +3233

Volgens mij zei schreuder dat hij snel weer zal aansluiten, zal niet te lang meer duren

26-10-2022 13:30

kesselcity +1314

Alvarez en Klaassen is betonmiddenveld en niet des Ajax. Stop hier toch eens mee want een blinde ziet nog dat dit niet gaat werken. De opstelling van de 2e helft tegen RKC is al een hele vooruitgang. Kudus op 10 gaat Alfred toch nooit doen, die hoop heb ik al bijna opgegeven...

26-10-2022 13:02

Barric +772

Vermoedelijke opstelling. Opstelling wordt door de trainer meestal pas minimaal een uur van tevoren bekend gemaakt.
Dus eerst maar eens afwachten.

26-10-2022 12:53

DeMagere +23140

Schreuder heeft een "speciale" band met enkele Telegraaf journalisten en heeft de bijnaam 'Kraantje Lek'. Ik vrees dus dat dit wel degelijk de definitieve opstelling is.

26-10-2022 13:13

stefaanovic +2722

Heeft Schreuder van het weekend met zijn rug naar het veld gezeten de 2e helft. Als hij wel gekeken had had hij toch gezien dat het de 2e helft beter stond dan de 1e. Waarom dan toch weer naar de basis van de 1e helft

26-10-2022 12:53

Redrum +96368

De definitie van waanzin: Telkens hetzelfde doen en steeds een andere uitkomst verwachten.

26-10-2022 12:51

Ballieman +3233

Dan zal het vast ooit wel goed moeten gaan🤣, voorlopig alleen niet

26-10-2022 13:03

ÁlvaroRecoba +13695

Oh, fuck off! Jezus! Na al dat overduidelijk chagrijn de laatste weken, wetend dat niemand op Klaassen in de basis zit te wachten, onmogelijk níet kunnen weten dat Kudus beter is... toch weer dit?

OP BASIS WAARVAN?

26-10-2022 12:51

Redrum +96368

Er zijn wat mij betreft nog twee opties over: 1. Alfred wil graag ontslagen worden en met zijn premie op zak een club trainen met een minder hoog verwachtingspatroon. 2. Alfred is knettergek.

26-10-2022 12:52

NeeI +108391

En dan durft Schreuder na afloop van zijn ingestudeerde toneelstukje ook nog te zeggen dat hij eerder een steuntje in de rug had verwacht van de directie van Ajax.

Optie 2 dus: hij is knettergek.

26-10-2022 12:58

ÁlvaroRecoba +13695

Je zou het bijna denken, maar toch kan ik allebei niet geloven. Maar wat dan wel? Wie zal het zeggen...
Misschien is er, psychologisch gezien, iets in hem gevaren waarbij de angst toch de overhand heeft, onbewust (de ontkenningen leken steeds op stevige cognitieve dissonantie), hij zich in het nauw weet, aan alles óók voelt dat het volledig uit z'n handen glipt, de energie gedraaid is, maar er iets is waardoor hij niettemin aan z'n eigen keuzes denkt te moeten vasthouden om nog iets van standing te behouden, zoals die emotionele uitval op de persconferentie ook uit zo'n zwakte kwam. En dus houdt hij maar aan Klaassen e.d. vast, want wat is hij anders? Daadwerkelijk overbodig. En dan heeft hij daadwerkelijk zelf voor alle tergend slechte wedstrijden gezorgd, wegens verkeerde opstellingen. Dan zou hij dat toegeven -- daarom gaat veel politiek beleid ook gewoon dóór ondanks bewezen falen.
Zoiets? Of slaat het nergens op?

26-10-2022 12:59

Telamon +9192

@Alvaro

Zou maar zo kunnen ;). Hoe hij Brobbey ook weer de basis in praat ten koste van Kudus, alsof er echt redenen waren hem eerder niet op te stellen, en dat de buitenwacht dus ongelijk had, en hij gelijk. Dat er een idee achter zat.

Hij lijkt extreem bezig met spelers tevreden houden.

26-10-2022 13:20

Redrum +96368

Ik denk dat hij de druk gewoon niet aan kan van werken bij een topclub. Sowieso zie ik geen echte hoofdtrainer in hem. Het zou mij niet verbazen dat hij zich enorm op de klus verkeken heeft en nu eigenlijk gewoon niet weet wat hij moet. Daardoor probeert hij maar krampachtig vast te houden aan de ervaren spelers. Het lijkt hem in ieder geval aan een flinke dosis lef te ontbreken.

26-10-2022 13:27

Redrum +96368

Ja dat verhaaltje begint ook wel erg vermoeiend te worden.

26-10-2022 13:28

swam.b +777

Weet je wat volgens mij het probleem is? Schreuder heeft in de voorbereiding gezegd dat hij kudus niet sterk vindt in het druk zetten en in zijn positie blijven bij balbezit tegenstander. Ik denk dat hij hier ook gelijk in heeft. Enige probleem is dat Klaassen uiteraard niet de oplossing is. Ik denk dat het iedereen vies gaat tegenvallen in verdedigend opzicht wanneer kudus op het middenveld komt.

Dat gezegd hebbende ben ik absoluut geen fan van schreuder en zie ik weinig vooruitgang in als collectief druk zetten en als team functioneren

26-10-2022 14:04

FlipjeTiel +1040

Tuurlijk…zet Blind tegenover Salah. Logisch zou Cruijff gezegd hebben 😉

26-10-2022 12:50

ÁlvaroRecoba +13695

Nee, maar Wijndal wordt ook scheel gespeeld door Salah -- zeker nu hij nog niet echt fit is. Het houdt gewoonweg niet over, helaas, daar...

26-10-2022 12:52

Krullen +8078

Mwah, Blind moet je gewoon centraal zetten, dat vind ik nog een veel groter probleem. Vorige keer zakte Bassey al door z'n hoeven bij het idee dat ie een bal zou krijgen. En dan wijndal op lb. Bassey moet ook even in bescherming genomen, is gehaald als directe vervanging van Martinez maar is dat gewoon absoluut niet. Zeker wel een groot talent, maar die mag van mij ook weleens op de bank.

26-10-2022 13:03

ÁlvaroRecoba +13695

Wat ik me afvraag: in Rensch z'n matige periodes op rechtsback zei iedereen steeds dat hij eigenlijk een cv is, en dan bij voorkeur een lcv. Zou dat verdedigend niet beter staan, steviger, met Bassey linksback? Verre van ideaal, nog steeds, want tegen mindere tegenstanders heeft Sánchez het dan lastig op rechts, om het spel te maken, maar defensief zou het kunnen schelen, zoals tegen Liverpool? Een rechtspoot naar de lcv halen is ook niet handig, natuurlijk.

26-10-2022 13:05

ÁlvaroRecoba +13695

Opbouwend was Bassey in Engeland inderdaad verbijsterend, maar defensief kun je natuurlijk niet met Wijndal-Blind aankomen, nu, dan word je echt overlopen. Compromis, zit niets anders op...

26-10-2022 13:06

Telamon +9192

En ik wil dan weer Baas zien ;)

26-10-2022 13:20

ÁlvaroRecoba +13695

Tegen Liverpool?

26-10-2022 13:21

Robertini +40039

Weer Klaassen ipv Kudus...

Ik begin er wel klaar mee te zijn, met 2 lopers op het middenveld ga je nooit goed voetbal spelen.

26-10-2022 12:48

Duke3D +3667

Toe aan een magische avond. 3-1

26-10-2022 12:47

rafaelvandekaart +1788

Dit zal wel niet de meest populaire reactie zijn maar wat mij betreft is dit een logische opstelling gezien de omstandigheden.
Rensch en Taylor net terug van een blessure dus beginnen op de bank. Dat betekent dat Berghuis op links half speelt en je dus wel met Klaassen op 10 MOET spelen (geen andere keuze).
Combinatie Berghuis-Kudus of Berghuis-Tadic op het middenveld is simpelweg te aanvallend.
Grillitsch is te riskant om mee te beginnen ipv Alvarez vanuit een verdedigend perspectief en wedstrijdritme.
De enige die ik had gewisseld was Daley, puur om het feit dat hij op links te langzaam is tov Salah en te klein is in het centrum tov Nunez. Had liever Wijndal LB en Bassey LCV gezien.

26-10-2022 12:46

Robertini +40039

Klaassen is verdedigend niet beter dan Kudus. Alvarez kun je over twisten, maar Klaassen opstellen is echt mesjogge.

26-10-2022 12:50

ÁlvaroRecoba +13695

Waar die mythe van Klaassens defensieve wonderkracht vandaan komt is me ook een raadsel. En omdat Kudus soms wat chaotisch oogt, zou hij niets doen? Het is een sterke vent, hoor.

26-10-2022 12:52

Telamon +9192

@rafael

Met Alvarez heb je die 12+ goals in 3 wedstrijden tegen gekregen he? Allemaal gebaseerd op niks, zijn verdedigende inbreng, hij oogt alleen heel gedreven en gefocust. Door onder meer met hem te spelen, lijd je onder druk veel meer balverlies, doordat medespelers de bal bij hem niet kwijt kunnen, en hij zelf de meest absurde fouten maakt door gebrek aan techniek, handigheid en handelingssnelheid.

Berghuis kan op 8 prima controlerend/aanvallend spelen, met creatieve passing. Kudus is niet alleen aanvallend. Hij helpt juist bij het onder druk uitvoetballen door ook in te zakken en zich aan te bieden, en is aan te spelen met een man in de rug, en kan die dan ook voorbij. Klaassen speelt vele malen 'aanvallender'. Die staat al diep in de opbouwfase, dus helpt niet bij de opbouw, niet bij het spelmaken, wacht meer af.

Met Alvarez en Klaassen heb je twee middenvelders die je niet aan kan spelen als je onder druk staat, of onder enige druk wil opbouwen, of alleen al als de tegenstander hoog staat. Dus kansloos middenveld.

Dus nee, totaal niet mee eens ;).

26-10-2022 13:27

Jeffinho62 +302

Tegen beter weten in hoop ik dat het mee valt vanavond en dat het een klein verlies is. Ik droom van een 1-0 winst. 😳

26-10-2022 12:44

Schip +23639

De eerste helft opstelling dus?

Wow, snel een weddenschap plaatsen op een grote nederlaag. Misschien komt er dan nog iets goed uit.

26-10-2022 12:38

Keizer +30313

Heb er bizar weinig zin en vertrouwen in zoals het nu gaat.

26-10-2022 12:36

ÁlvaroRecoba +13695

Nog nooit zo weinig zin in Ajax gehad als deze laatste paar weken of maanden -- erger of sterker nog: in voetbal in het algemeen. Gisteren geen moment overwogen om Champions League te kijken. Eredivisie-samenvattingen? Ook niet eens overwogen. Alle lust is eruit gezogen, en niet op de fijne manier.

26-10-2022 12:54

Keizer +30313

Zo erg heb ik het gelukkig nog niet man. Maar de lol gaat er wel hard af zo inderdaad.

26-10-2022 12:57

ÁlvaroRecoba +13695

De laatste seizoenshelft van Ten Hag meetellend duurt het ook gewoon véél te lang, al bijna een heel kalenderjaar inspiratieloos voetbal, op een enkele opleving na, die dus duidelijk de uitzondering is.

26-10-2022 13:02

swam.b +777

Jezus heren we kunnen ook overdrijven. Ik weet niet hoe lang je Ajax volgt maar als dit de periode is dat je het minste zin hebt om te kijken dan heb je een zeer selectief geheugen. We staan nog steeds eerste in Nederland en zullen overwinteren in Europa in een overduidelijke overgangsfase.

26-10-2022 14:09

Rymesyt +8194

Toch wel tactisch slim dit. De restverdediging is geen issue als je niet aan aanvallen toekomt.

26-10-2022 12:35

DonQ +6081

Bizarre keuzes weer van Schreuder. Met deze opstelling speelde je een verschrikkelijke 1e helft tegen RKC die in de 2e helft nog enigszins wordt goed gemaakt door de WISSELS. Een logisch nadenkend mens zou vooral gaan voortborduren op de tweede helft, maar nee..

26-10-2022 12:20

4Ever14 +6655

Als hij een logische mens was zou Klaassen nooit spelen, Alvarez de helft van de wedstrijden spelen, zou Blind niet of weinig spelen en zou Kudus op 10 ipv op de bank of in de spits.

Edit: en Tadic was dan alleen een optie geweest op links, hoewel ook hij het spel vertraagt.

26-10-2022 12:30

Modric36 +8224

Door de wissels???

Berghuis scoorde 2x en 1 assist & Brobbey 2x.

Zij waren basis hoor

26-10-2022 12:36

FlorisE1981 +2290

Bordvoordekop.nl

26-10-2022 12:38

DonQ +6081

Dat klopt, maar ik heb het over het spel in zijn algemeen.

26-10-2022 15:57

DonQ +6081

Dat klopt, maar ik heb het over het spel in zijn algemeen.

26-10-2022 15:57

mbwun +35

Zo moeilijk is het toch niet trainer, kom op zeg. Zaterdag liep voor geen meter, de eerste helft. Dus begin je vanavond met:

Bergwijn - Brobbey - Conceicao,
Taylor - Kudus - Berghuis,
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez,
en onze surfdude op doel.

Klaassen, Rensch, Alvarez, Blind, Tadic; allemaal lekker op de bank zetten. Bedankt voor alles en misschien invallen. De jeugd op de bank met toekomst: Regeer, Baas, Lucca, Fitz-Jim. Keepers op de bank (bij gebrek aan beter): Gorter, Stekelenburg. Vooruit: Mallejan en Grilkip ook maar op de bank. Die Ocampos mag vandaag nog weer terug naar Sevilla.
En trainer, kijk je wel eens naar Jong? Daar lopen nog meer talenten hoor!

26-10-2022 12:20

EuforischeRealist +15680

Lachwekkend dit!

26-10-2022 12:35

Telamon +9192

Niet mijn opstelling, maar die van Schreuder is nog veel lachwekkender.

Hier zit tenminste nog een idee achter wat betreft onder druk uitvoetballen en sowieso voetballen. Ook die vaste waarden eruit prima.

26-10-2022 13:33

Ajax1812 +9182

Dat middenveld is veel te aanvallend. Grillitsch of Alvarez moet er sowieso in

26-10-2022 12:36

NeeI +108391

Alvarez: het Mexicaanse slot op de deur dat niet werkt.

26-10-2022 12:38

Telamon +9192

Als je zo wordt teruggedrukt sta je vanzelf compact en hoef je geen speler te hebben die dus de controle bewaart, en verdedigend denkt. In die zin maakt het niet zoveel uit. Met Kudus kan je veel makkelijker en vaker onder druk uit voetballen.

Alvarez bakt er verdedigend overigens weinig van, is vooral lomp schoppen en schoffelen, als ie er eens tussen zit.

26-10-2022 13:36

Bensco +7181

Laat ik gelijk even mensen uit de dromen helpen. schreuder gaat er natuurlijk nooit uitgetrapt worden terwijl die eerste in de competitie staat. Dat zou echt te bizar voor woorden zijn.

26-10-2022 12:11

Harold +10589

Dit roep ik al weken. Maar de meesten hier op AS blijven hopen tegen beter weten in. Ook als we 2e of 3e in de competitie zouden staan zal Schreuder niet worden ontslagen.

26-10-2022 12:13

DeMagere +23140

Dat zou helemaal niet bizar zijn!
Het hangt namelijk van de context af. Wat als we van zowel Liverpool als PSV met grote cijfers verliezen en desondanks in de eredivisie nog steeds bovenaan staan? En wat als we ook verliezen van Rangers en in de eredivisie, ondanks Schreuder, toch nog steeds eerste staan?

Bovendien is Ajax niet zomaar een club. De voetbalfilosofie en het Ajax DNA waarborgen is minstens net zo belangrijk als punten binnen sprokkelen. Daar lijkt Schreuder maar niet toe in staat.

26-10-2022 12:16

MarcHogervorst +35303

Deden ze zoiets ooit niet eens met Co Adriaanse? Volgens mij was het thuis 0-2 en met tien man tegen Twente, vervolgens 3-2 winnen. En een paar dagen later, toch ontslagen.

26-10-2022 12:21

Oxxer +165748 moderator

Schreuder is meer een asskisser, Co heeft een hele andere persoonlijkheid.

26-10-2022 12:43

MarcHogervorst +35303

Ik vond het toen iig heel jammer dat Co weg ging, ik was wel blij met hem.

26-10-2022 13:03

Telamon +9192

@Bensco

Klopt, dat doet de directie niet, maar het zou totaal niet bizar zijn.

Eerste staan in de eredivisie en kampioen worden met deze concurrentie, en met zulke verschillen in kwaliteit van selecties, is geen prestatie. En dat is niet waar het alleen om draait. Je wil ergens aan bouwen, aan een heel sterk team dat tot heel goed aanvallend voetbal kan komen, dat des Ajax is. En daar hoort ook onder druk uitvoetballen en gevariëerd opbouwen onder enige druk.

Dat gaat onder deze trainer duidelijk nooit gebeuren, dus kan je er beter meteen afscheid van nemen, met zijn bizarre keuzes en aanpak. Zelfde gold voor Ten Hag overigens.

26-10-2022 13:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.