Ajax definitief klaar in Champions League na nieuw verlies tegen Liverpool

door Thijs Zwagerman 5843

Bron AS

Ajax definitief klaar in Champions League na nieuw verlies tegen Liverpool

door Thijs Zwagerman 5843

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax is een wedstrijd voor het einde van de Champions League-groepsfase al definitief uitgeschakeld in het miljardenbal. Liverpool was woensdagavond in de Johan Cruijff ArenA met duidelijke cijfers te sterk voor de ploeg van trainer Alfred Schreuder.

Ajax begon nog wel voortvarend aan de wedstrijd. Na goed terugleggen van Brian Brobbey, die tegen Liverpool opnieuw de voorkeur kreeg boven Mohammed Kudus, ontstond er een enorme kans voor Steven Berghuis. De middenvelder nam de bal mee en schoot vervolgens met zijn mindere rechterbeen van dichtbij tegen de paal. Vervolgens hield Ajax druk op het Liverpool-doel en probeerden Berghuis en Jorge Sánchez het beiden een keer van afstand.

De grootste Ajax-kans van de eerste helft was echter voor aanvoerder Dusan Tadić. Na goed doorzetten van Brobbey op de rechterflank kwam de bal laag voor tot bij Tadić. Hij kon van dichtbij aanleggen, maar had ietwat te veel tijd nodig en zag zijn schot geblokt worden.

Vervolgens kantelde het duel en kwam Liverpool beter in de wedstrijd. De bezoekers namen aan de bal meer initiatief en drongen Ajax terug. Aanvankelijk zonder veel te creëeren, maar in de slotfase van de eerste helft kreeg Ajax alsnog de deksel op de neus. Nadat Sánchez een kopduel verloor werd Mohamed Salah door Jordan Henderson op prachtige wijze bediend. Henderson speelde Salah met de buitenkant van zijn voet vrij en doordat Daley Blind te laat naar binnen was gekomen en doelman Remko Pasveer zich met zijn ongelukkige positionering tussen de wal en het schip bevond, was het voor Salah een koud kunstje om doeltreffend af te ronden. Met een bekeken balletje opende de Egyptenaar de score.

Enkele minuten voor de rust had Darwin Nuñez de Liverpool-voorsprong vervolgens moeten verdubbelen. De spits werd op zijn wenken bediend door Roberto Firmino, maar voor een leeg doel schoot Nuñez de bal op de paal. Ajax ontsnapte en haalde de rust met een minimale achterstand.

Na de pauze maakte Nuñez zijn grote misser echter al snel goed. Drie minuten na de rust kopte de Uruguayaan alsnog de 0-2 binnen. Een hoekschop werd door Nuñez in relatieve vrijheid naar de verre hoek geknikt. Tijd om te bekomen van deze klap kreeg Ajax niet, want nauwelijks drie minuten later was het Harvey Elliot die voor het volgende Liverpool-doelpunt tekende. Het talent werd diepgestuurd door Salah en verschalkte Pasveer vanuit een lastige hoek met een hard schot.

Zo haalde Liverpool al vroeg in de tweede helft alle spanning uit de wedstrijd. Schreuder deed nog een poging om het tij te keren door snel te wisselen en Owen Wijndal, Mohammed Kudus en Kenneth Taylor te brengen, maar ook dit sorteerde weinig effect. Liverpool speelde de wedstrijd zakelijk uit en Ajax was nauwelijks nog dreigend. Zodoende hobbelde het duel langzaam maar zeker richting het einde en leed Ajax uiteindelijk de vierde Champions League-nederlaag op rij. Aanstaande dinsdag sluit Ajax de teleurstellende Champions League-campagne af op bezoek bij Rangers FC.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Sánchez, Timber, Bassey, Blind (58' Wijndal); Álvarez (85' Grillitsch), Berghuis (85' Conceição), Klaassen (58' Kudus); Bergwijn, Brobbey (63' Taylor), Tadić.

Wissels Ajax:

Stekelenburg, Gorter, Wijndal, Taylor, Ocampos, Rensch, Lucca, Kudus, Grillitsch, Magallán, Conceição.

Opstelling Liverpool:

Alisson; Alexander-Arnold, Gomez, Van Dijk, Robertson; Fabinho, Henderson; Salah, Firmino, Nuñez, Elliot.

Wissels Liverpool:

Adrian, Kelleher, Konate, Milner, Jones, Tsimikas, Ramsay, Carvalho, Bajcetic, Phillips.

Doelpunten:


0-1 Mohamed Salah (42')
0-2 Darwin Nuñez (49')
0-3 Harvey Elliot (52')

Live Blog
Loading...

26/10/2022 22:52
(93') Afgelopen

Ajax verliest met 0-3 en is uitgeschakeld in de Champions League...

26/10/2022 22:45
(85') wissel Ajax

Conceiçao en Grillitsch vervangen Berghuis en Álvarez.

26/10/2022 22:44
(85') Kans Ajax

Timber krijgt een kans, maar schiet de bal naast. 

26/10/2022 22:27
(68') Kans Ajax

Taylor schiet de bal over. 

26/10/2022 22:21
(63') Wissel Ajax

Taylor vervangt Brobbey. 

26/10/2022 22:17
(58') wissel Ajax

Klaasen en Blind verlaten het veld voor Kudus en Wijndal. 

26/10/2022 22:10
(52') 0-3 Liverpool

Elliot schiet de bal in de korte hoek binnen. 

26/10/2022 22:08
(49') 0-2 Liverpool

Nuñez scoort met het hoofd uit de hoekschop. 

26/10/2022 22:03
(46') Tweede helft is begonnen!
26/10/2022 21:48
(45+1) rust
Lees meer over:
Plaats reactie

Joodhannus73 +3579

Je speelt met 9 man als Blind en Tadic in de basis staan. Dat is het grote probleem. Kunnen het simpelweg niet belopen. Iedereen die het ziet, behalve de trainer. En de directie grijpt niet in. En nu dreigt Danny Blind ook nog TD te gaan worden? Mister Faal. Dan glijden we weer af naar de periode van voor de Cruijff revolutie. Ik houd mij hart vast...

28-10-2022 04:43

AgeM +939

Wat doet die Marcel Keizer eigenlijk op dit moment ? Die kreeg zelfs Frenkie de Jong op een goede plek en had veel pech met Nouri . Wel een Trainer met Ajax DNA ,die met goede ondersteuning (Reizger ,Bogarde ?) ver kan komen met een nieuwe groep in opbouw .
Of heb ik het mis ?

27-10-2022 16:25

PetrusKeizer +10739

De verdediging is echt n verschrikking. Ik denk dat jongens uit t verleden als Ophof en Boeve t beter zouden doen. En dat waren goeie voetballers, maar niet bepaald grootheden.

27-10-2022 13:20

Bruno04 +15740

Er zijn zeker wel aanknopingspunten maar dit Ajax heeft gewoon minimaal een jaar nodig. Er is teveel gebeurd en er gebeurd nog steeds veel.

Het verlies van kwaliteit van het aantal basis spelers is al vaak genoeg benoemd.
Daarnaast:

Pasveer word te oud
Bassey moet nog leren en groeien
Wijndal idem
Taylor idem

Blind en tadic kunnen langzaam echt niet meer maar zoiets gebeurd altijd in een transitie. Dat is dus dit jaar.

Brobbey moet leren en inhoud kweken

Conceicao zelfde als taylor en de andere jonge jongens. Leuke potentie maar moet nog veel leren en dat had hij perfect achter antony kunnen doen. Is gewoon nog geen basis speler in mijn ogen.

Kudus fantastisch op intuïtie maar ook dat gaat het best als de rest van je team veel meer vastigheden heeft.

En zo zijn er nog veel meer dingen te benoemen..

Het is vooral gewoon ‘veel’ op het moment wat samen komt.

Zorgen dat je dit jaar kampioen word en dat de jongens de juiste stappen maken. Dan worden de keuzes van de trainer ook veel makkelijker volgend jaar. Voor schreuder is het nu ook vooral veel kiezen tussen alle opties die het allemaal ‘net niet’ zijn. En daarmee praat ik niet alleen individueel maar ook als collectief.

27-10-2022 11:59

Goudzuid +72

Het is maar een spelletje

27-10-2022 11:55

Marko9 +893

Schreuder out!

27-10-2022 11:20

LuisSuarez01 +5403

Hadden gisteren in de Arena ook t idee dat Liverpool zelfs in de beginfase toen het in elk geval voorin bij ons Ajax wel liep op 60prc of zoiets speelde. Op dit (CL) nivo moet je scoren als je meer dan 1keer een 100prc kans krijgt. Zeker als je tegenstander Liverpool heet. En waarschijnlijk of misschien een andere wedstrijd? Wtf. We zijn te kijk gezet in de CL dit seizoen en dat doet vreselijk pijn. Kan ff weinig met Europa leauge is nu ons nivo etc ook al zal dat de harde realiteit zijn. 2much kwaliteit ingeleverd

27-10-2022 10:22

Het_Olympisch_Stadion +5628

Als we van de 4 topwedstrijden er 3 op waarde hadden verloren en 1 gewonnen met heel sterk spel, dan had ik nog wel geloofd in het 'team in opbouw, aanknopingspunten' etc. verhaal. Maar we kunnen er geen enkele keer iets substantieels tegenoverzetten, er zijn dus helemaal geen aanknopingspunten. Het geloof in deze trainer is er gewoon niet. Bij de fans niet en bij de spelers niet.

27-10-2022 09:23

Omar +17166

Hoop je op te staan met het nieuws dat hij op straat is gezet, weer niks. We gaan er aan onderdoor op deze manier

27-10-2022 08:50

S.Ajacied +5193

Champions League onwaardig materiaal stond er gisteravond op het veld. Met een doelsaldo van 8-15 mag je blij zijn dat je niet verder bekert, want dat scheelt een aantal vernederende avondjes minder. Europa League zal ook lastig worden. Antony, Martinez en Mazraoui waren toppers en aan de bal ook briljant. Wat we er voor terugkrijgen is gewoon een stuk minder. Helft van het team is nieuw en die combinatie van minder kwaliteit en een nieuwe selectie kunnen we gewoon niet veel meer verwachten dan dit. Ja, de opstelling kan anders dat wel, maar op Europees niveau stellen we nu niks voor. Die conclusie kun je nu wel trekken.

27-10-2022 08:49

max +85

Begin nou eerst is een keer die Conceicao op te stellen, geloof me dat mannetje kan echt lekker voetballen. Komt het meest in de buurt van Antony (niet dat tie dat niveau heeft) maar het is echt een Ajax speler. Ik weet niet wat Schreuder doet op de training maar dat moet hij toch ook zien?

28-10-2022 10:52

MrGreen +1715

Zolang de selectie niet evenwichtig is, krijg je nooit goed voetbal. Dat kun je Schreuder verwijten, maar die moet het doen met de spelers die hij gekregen heeft.

Je haalt voor €23mil Bassey; die blijkt niet zo goed te zijn als gehoopt. Ik heb steeds minder hoop dat hij het Ajax-spelletje gaat leren. Op links-centraal heb je verder alleen Blind en geen andere opties.

Je haalt met Bergwijn voor €31mil een vervanger voor je beste speler van de afgelopen jaren, maar geen vervanger voor Antony. Dus, je beste 2 spelers heb je op 1 positie. Dan haal je ook nog Ocampos voor diezelfde positie. Waarom?

27-10-2022 08:47

Henkjanklaas +20617

Bijna goed alleen ocampos was voor rechts

27-10-2022 09:41

MrGreen +1715

Klopt, maar bij Sevilla speelde hij eigenlijk alles op links. Dat maakt zijn transfer ook zo onbegrijpelijk

27-10-2022 12:12

Familie.K +433

Met alle respect, kan er iets anders voor de wedstrijd verzonnen worden voor onze aanvoerder?
Ik heb echt op m’n tanden zitten bijten weer, Tadic om fire, bang dat ie de bal dan naast schiet naast een leeg doel😬❌❌❌

27-10-2022 08:27

Modric36 +8224

Klaassen, Blind en Tadic zijn wel klaar he?

Of mogen ze weer ploeteren en topaankopen en jeugdspelers in de weglopen het hele seizoen?

27-10-2022 08:26

Bruno04 +15740

Zo werkt t helaas niet.. je zit gewoon in transitie

27-10-2022 12:07

debetweter +10062

De uitslag was te verwachten met deze opstelling. Liverpool wist dat Ajax zou komen, en wist van zichzelf over de betere voetballers te beschikken. Ze hebben de eerste 35 minuten gewacht. Ajax creëerde een aantal kansen en speelde toen in balbezit. Het eerste balcontact en passing verliep prima, toch zag het er vrij gestresst uit. Schreuder en z'n 11 zijn in de val gelokt en zowel tactisch als voetballend overklast.

27-10-2022 08:25

WeirdAJAX +12143

Klaassen kietelt Van Dijk onder de oksel bij standaardsituatie en krijgt beukje terug.
https://www.voetbalverslaafd.nl/video-wtf-klaassen-kietelt-van-dijk-onder-oksel-bij-vrije-trap/

27-10-2022 08:11

Daa +2708

"Steven Bergwijn kwam in zijn laatste 188 speelminuten tot geen enkel schot op doel."

Wat is dit voor rotzooi?

27-10-2022 07:50

BillSplate +9693

Klaassen liep in de weg.

27-10-2022 07:51

Qifesh +24917

Kudus zeiden die journanalisten toch?

27-10-2022 07:54

OwenStevenDalberg +27486

Inderdaad. En meneer straalt ook alleen maar negatieve energie uit. Misschien eens proberen hard te werk i.p.v.. je kop te laten hangen. Er is 32 miljoen voor betaald! Wat dát betreft kan hij nog wat van Tadic leren. Ook al speelt die ruk. Hij laat nooit z'n kop hangen!

27-10-2022 07:54

Delaney +14740

Dat kun je hem ook moeilijk kwalijk nemen als hij voornamelijk aan de rechterkant word neergezet door Schreuder, aan de linkerkant komt hij namelijk veel beter tot zijn recht met die goede trap van hem.
Ik ben het er dan wel weer mee eens over dat hij wat meer met opgeheven hoofd mag spelen.
Maar ik kan mij ook wel enigzins begrijpen dat je het als Bergwijn zijnde ook zat begint te worden als je verkeerd word neergezet én bijna steeds geen of verkeerde bal krijgt aangespeeld.

27-10-2022 11:35

AgeM +939

Twee beste spelers lopen bij Manchester,op de valreep verkocht, Ajax zal opnieuw moeten opbouwen, op zich wel leuk als het weer gaat groeien , maar hopelijk wel onder trainer met Ajax DNA!
Voorbeeld Arsenal? Blind redt het niet meer op hoogste niveau , Tadic eigenlijk ook niet . Er lopen wel goede spelers om mee op te bouwen. ( Wat missen ze die Martinez zeg ! )
Misschien Ziyech terug in de winter , zou een opsteker zijn .
Want het bijzondere wat Ajax altijd heeft is nu wel heel ver weg .

27-10-2022 07:45

El Pistolero +4932

"Want het bijzondere wat Ajax altijd heeft is nu wel heel ver weg".

De conclusie klopt en is bovendien volstrekt logisch omdat de spelers die de kwaliteiten hebben om Ajax dat bijzondere te bezorgen allemaal zijn vertrokken en dat bijzondere met zich mee hebben genomen en de supporters van hun nieuwe club daar nu van laten genieten. Het probleem is dat wat er nu gebeurt, het lot is van een club van Ajax en allesbehalve nieuw is, maar een repeterend verhaal dat elke keer opnieuw opgeld doet als de club succes heeft. Ajax moet altijd de hoogste prijs betalen voor dat succes en toezien dat haar beste spelers worden weg gekocht op het moment dat het de club voor de wind gaat. In de jaren 90 bleef een speler als Blind nog zijn hele leven bij Ajax en spelers als Litmanen, F+R de Boer en Van der Sarb tut hun 28e. Tegenwoordig moet de club zelfs al haar uiterste best doen om spelers uit de handen van de kapitaalkrachtige clubs uit de grote voetballanden te houden die nog geen wedstrijd op het hoogste niveau voor de club hebben afgeleverd en als men dat met veel pijn en moeite voor elkaar heeft gekregen, zijn die spelers op hun 19e of 20e meestal alsnog vertrokken. Als Ajax topspelers als De Jong, De Ligt, Zyech, Martinez, Antony en noem ze allemaal maar op moet vervangen, moeten hun vervangers meestal uit het buitenland komen het lijkt me evident dat als je een speler van 100 miljoen kwijt raakt en er één voor 30 miljoen terug haalt, dat een behoorlijk kwaliteitsverlies tot gevolg heeft. Ajax is nog maar een slap aftreksel van de ploeg die het een paar jaar geleden was en dat is Is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg dat alles te maken heeft met de kwaliteiten die de club de afgelopen jaren heeft moeten inleveren. Het is uitermate naïef om te veronderstellen dat zoiets zonder gevolgen zou kunnen blijven en dat Ajax zich ondanks dat kwaliteitsverlies "gewoon" zou kunnen blijven meten met topploegen zoals die van Liverpool en Napoli die door een veel betere concurrentiepositie wel in staat zijn die kwaliteiten binnen de lijnen te brengen. Ajax is gewoon een paar flinke maten te klein voor dat soort tegenstanders en dat heeft alles met het verschil in kwaliteiten te maken.

Er zijn bepaalde supporters die een flinke portie opportunisme in hun DNA hebben zitten en doorgaans redeneren naar de waan van de dag. En zichzelf door hun onderbuik hebben laten influisteren dat de problemen van Ajax in één keer kunnen worden opgelost door de trainer er uit te donderen, terwijl zijn opvolger niet alleen met dezelfde problemen te maken zal krijgen, maar ook nog eens helemaal opnieuw zal moeten beginnen, waardoor de kans groot is dat Ajax nog verder terug zal worden geworpen en het herstel nog langer op zich zal laten wachten. Met alle gevolgen van dien. De kans dat de directie en rvc van Ajax die over dat ontslag zouden moeten beslissen, zich daaraan gaan branden lijkt me niet heel erg groot. Het is tenslotte niet zo dat er alleen een coach moet worden ontslagen, er zal ook een vervanger moeten komen terwijl er nauwelijks geschikte kandidaten zijn die voldoen aan het profiel dat de club daarvoor hanteert en bovendien vrij zijn. Arne Slot is een coach die dat doet, maar die heeft een paar maanden geleden zijn contract verlengd en ligt nog tot medio 2025 vast bij concurrent Feyenoord. Natuurlijk zou Ajax zich een flinke afkoopsom kunnen permitteren om dart contract af te kopen, maar los van de vraag of Slot daar überhaupt voor te porren is, zou Ajax tankwagens olie op het vuur gooien door hem zelfs alleen maar te benaderen en ik acht de kans niet groot dat men dat op zijn geweten wil hebben. Los van Slot zie ik persoonlijk nog maar drie kandidaat opvolgers voor Schreuder die aan het profiel voldoen en dat zijn Van Gaal, De Boer en Blind sr. Van Gaal zou gezien zijn leeftijd een korte termijn oplossing zijn en zal er gezien zijn broze gezondheid waarschijnlijk ook niet voor zijn te porren. Dan blijven Blind sr. en Frank de Boer als enige kandidaten over en ik waag te betwijfelen of die opstandige supporters op hen zitten te wachten. Peter Bosz zou ook nog kunnen, maar dat de keuze op hem zou vallen nadat hij zijn vorige contract al na 1 jaar in heeft geleverd, ligt niet in de lijn der verwachtingen, terwijl het natuurlijk ook zal meespelen dat hij nog nooit in staat is gebleken om attractief voetbal te koppelen aan resultaten en om die reden overal vroegtijdig ontslagen is. Ajax heeft een peperdure huishouding en heeft die resultaten nodig om de rekeningen te kunnen blijven betalen en de sponsoren tevreden en de commerciële inkomsten minimaal op peil te te kunnen blijven houden en bij voorkeur nog verder te kunnen uitbouwen.

27-10-2022 09:07

Henkjanklaas +20617

Goed, wat te lang, verhaal waar je op deze site de duimen niet voor omhoog krijgt. Het typische gescheld jegens de trainer helpt natuurlijk inderdaad niets. Een volgende trainer heeft gewoon weer te maken met dezelfde matige selectie.
Krijgt hij een sanchez, wijndal, bassey, bergwijn wel aan de praat. Deze spelers ontberen basisvaardigheden om volgens de Ajax stijl te spelen. Welke invloed Schreuder met het aankoopbeleid van H2 en directie heeft gehad, weet niemand vanaf de zijlijn. Dat de trainer gelooft in verdere groei van zijn spelers en team, wat moet hij anders zeggen: “ ik zie geen progressie en die komt er niet ook “.

27-10-2022 09:52

Goudzuid +72

Lekker kort ook…

27-10-2022 11:58

AlexIbarra +19238

Ben het in grote lijnen met je eens maar op het gebied van Schreuder en zijn mogelijke vervangers niet.
De kwaliteit vd groep is wel iets minder, veel jongens kwamen ook laat in de window en raken dan ook nog ff geblesseerd etc. Bepaalde posities zijn minder sterk bezet dan anderen en je mist natuurlijk vastigheden en een stukje onderling gevoel.

Maar ik kan niet zeggen dat er na 3-4 maanden een structurele verbetering te zien is. Te beginnen bij de verdediging, waar we nog steeds geen goede samenwerking hebben bij corners tegen, counters van 3 (tegenstanders) tegen 4, of zelfs een simpele kantwissel door een crosspass.
Waarbij Blind en Timber op zulke momenten even radeloos lijken als de minder ervaren Bassey, Rensch, Sanchez en Wijndal.
Bassey is nu minder extreem onzeker aan de bal dan die 1e wedstrijd tegen L'pool, is van een 2 naar een 4 gegaan. Dat is de enige 'normale' ontwikkeling die ik zie.
Zelfs Pasveer trapt nu elke bal naar een tegenstander en is onrustiger op de lijn.

Voorin laat je Tadic wel alles spelen ivm leiderschap, ervaring, respect, kwaliteiten, etc. maar dan niet linksvoor waardoor er nul vastigheden en weinig hulp voor ploeggenoten overblijven. Nog los van zijn matige vorm.
Brobbey, Bergwijn en Kudus hebben allemaal problemen qua belastbaarheid, rouleer die lekker op spits en rechtsvoor. (Want je vindt Kudus geen middenvelder.)
Na 3 maanden gepuzzel zet hij Tadic dan toch links maar zijn de vastigheden weg.

Ik vind dat het te lang duurt om de basisregels erin te rammen. Ik snap bepaalde keuzes niet die Schreuder maakt, zowel qua basisopstelling als (niet-) wissels.
Bij veel spelers mis ik niet alleen vorm maar ook een bepaalde beleving of zelfs fitheid. Het plan, de invulling, de uitvoering: Ik kan er niet vrolijk van worden.

Dan zijn er nog uitspraken als dat hij graag uit de omschakeling wil toeslaan (in de voorbereiding), dat we een maatje te klein zijn / 2-4 verlies was een goede wedstrijd (CL), ik ga niet te veel veranderen maar vooral dezelfde lijn aanhouden, motivatie moet vooral vanuit spelers zelf komen, etc.

Op zich zijn dat allemaal dingen waar iets voor te zeggen valt maar ik hoor dan liever iets over bij de strot grijpen, nieuw elan in de ploeg brengen, 'spelers gaan voor hem door het vuur', enz.
Het is zeker geen nadeel voor een hoofdcoach als hij wél een duidelijke visie uitdraagt, de lat wat hoger legt of zijn spelers goed weet te prikkelen.

We hebben qua selectie nu wat lengte en snelheid achterin, wat grinta, wat scorend vermogen, individuele en combinerende creativiteit, ervaring, eigen jeugd. Maar we zien vooral de lompheid van Alvarez, Bassey, Sanchez en Ocampos, de leeftijd van de oudjes, gebrek aan overzicht van de individualisten, onwennigheid bij de jonkies.
(Taylor gisteren, mijn God...)

Uiteindelijk is het toch aan de trainer om te zorgen dat onze wapens goed ingezet kunnen worden en de zwakheden verborgen blijven. Het zou me niet verbazen als de gemiddelde EU-subtop coach die enigszins aanvallend speelt (dus niet alleen typische Ajax-coaches), dit sneller voor elkaar zou krijgen dan Alfred.

27-10-2022 13:10

El Pistolero +4932

Het is volstrekt onmogelijk om in een paar maanden een zo goed als nieuw ingespeeld team te bouwen, daar hebben Ten Hag en Bosz een half seizoen voor nodig gehad, terwijl eerstgenoemde daarvoor ook nog eens een veel betere selectie tot zijn beschikking had. Het is ook niet zo dat de selectie "iets" aan kwaliteit heeft ingeboet, de achteruitgang in kwaliteit is substantieel alleen al vanwege al de automatismen die de vertrokken spelers met zich hebben meegenomen. Het is ook niet uitsluitend iets van dit seizoen, de kaalslag is al direct na het succesvolle seizoen 18/19 ingezet en gezien het aantal sterkhouders dat dit jaar is verkocht, kan je rustig stellen dat die dit seizoen haar voltooiing heeft gekregen en daarmee een succesvol tijdperk is afgesloten. Van de selectie 18/19 zijn Tadic en Blind nog de enige overgebleven spelers, waardoor je niet anders kunt concluderen dat die selectie geheel is ontmanteld. Net als tijdens het trainerschap van Frank de Boer zijn de topspelers van Ajax vervangen door spelers met aanzienlijk minder kwaliteit, doordat Ajax tegenwoordig wat te besteden heeft, is die achteruitgang niet zo groot als destijds, maar aan de andere kant geldt dat in omgekeerde zin ook voor het verwachtingspatroon, dus op zich maakt dat niet zoveel verschil. Het is nog maar de vraag of de spelers in deze selectie complementair genoeg aan elkaar zijn om er überhaupt een team van te kunnen maken en als dat al mogelijk is, zal dat de nodige tijd gaan kosten.

Ik ben het met je eens dat dat proces nodeloos vertraging oploopt door de onbegrijpelijke keuzes die Schreuder af en toe maakt. Een team dat vastigheden mist, moet je als coach zoveel mogelijk houvast geven en dat kan je bewerkstelligen door je spelers zoveel mogelijk op de positie te gebruiken waar ze het best tot hun recht komen, het meest bekend mee zijn en zich het meest op hun gemak voelen. Schreuder doet vaak niet alleen exact het tegenovergestelde, maar presteert het ook nog eens om zijn spelers voortdurend op andere posities neer te zetten en iedere week een andere basisopstelling het veld in te sturen. Je hoeft niet perse over de juiste trainerspapieren te beschikken om te kunnen begrijpen dat het op die manier alleen maar langer gaat duren om automatismen in het elftal te slijpen en dat het ook niet echt bevorderlijk is voor het zelfvertrouwen van de spelers en dan heb ik het nog niet eens over het vertrouwen in hun medespelers en hun coach. Hoe Schreuder met Brobbey omgaat, is voor mij ook moeilijk te bevatten. Die heeft in zijn carrière nog nooit de 90 minuten op het hoogste niveau kunnen volmaken en uitgerekend op het moment dat het steeds beter ging en hij steeds dichterbij het halen van die doelstelling kwam, wordt dat proces door Schreuder onderbroken omdat die het in al zijn wijsheid nodig vond om een speler op zijn positie neer te zetten die daar eigenlijk helemaal niet wil spelen en bovendien nog nooit gespeeld had. Dat is op zich al een discutabele beslissing omdat een team dat vastigheden ontbeert natuurlijk veel meer heeft aan een aanspeelpunt in de punt van de aanval waar het positiespel aan kan worden opgehangen dan aan een speler die aan het zwerven slaat om ruimte te vinden en daarmee niet alleen zijn tegenstander zand in de ogen strooit maar ook zijn eigen ploeggenoten. Ajax zou ook zonder die rare beslissingen een maatje te klein zijn geweest voor topploegen als Liverpool en Napoli en CL overwintering zijn mis gelopen, maar het lijkt me sterk dat de uitslagen dan ook zo hoog waren uitgevallen.

Ajax heeft op dit moment een matig team, maar ik ben het er volstrekt oneens met de breed gedragen veronderstelling dat Ajax ook slechte spelers en een matige selectie zou hebben. Het is nu eenmaal zo dat de beste teams niet worden gevormd door de elf besten maar door de beste elf en het is dan ook niet altijd het geval dat je van iedere selectie een sterk team kunt maken. Of dat mogelijk is met de selectie van Ajax, valt nog te bezien maar door de spelers op plekken te zetten waar ze niet goed uit de verf komen en het maken van keuzes uit de weg te gaan om je beste spelers allemaal te kunnen opstellen, maak je de kans om dat voor elkaar te krijgen alleen maar kleiner. Ik heb op geen enkel moment twijfel gehad over het vakmanschap van Ten Hag, die maakte zelden vreemde keuzes en als hij dat deed kon hij altijd prima uitleggen waarom hij dat deed. Ik vond het aanvankelijk heel begrijpelijk dat Ajax bij Schreuder terecht kwam in de zoektocht naar een opvolger van Ten Hag, maar dat neemt niet weg dat ik steeds meer twijfels krijg over zijn geschiktheid voor de job. Ik begrijp gezien de mutaties in de selectie van Ajax, dat directie en rvc van Ajax hem voorlopig nog het voordeel van de twijfel zullen geven, ook omdat de trainers die voldoen aan het profiel dat de club voor die functie heeft opgesteld en beschikbaar zijn, op één hand te tellen zijn. Slot zou een uitstekende kandidaat zijn, maar die heeft net bijgetekend bij Feyenoord en ligt nog tot media 2025 vast bij die club. En heeft zelf al aangegeven niet beschikbaar te zijn. Door de naam van Bosz kan ondanks dat die voldoet aan het profiel, ook een streep gehaald worden omdat die er in zijn hele carrière nog nooit in is geslaagd om aantrekkelijk voetbal te koppelen aan resultaat en daardoor overal voortijdig is weg gestuurd. Zo'n trainer kan Ajax zich simpelweg niet permitteren omdat de club met haar verliesgevende begroting die resultaten nodig heeft om de rekeningen te kunnen betalen. De enige kandidaten die dan nog overblijven zijn Van Gaal, Blind sr. en Frank de Boer. Van Gaal zou vanwege zijn leeftijd hooguit een korte termijn oplossing zijn en de kans dat hij zou open staan voor de functie is gezien zijn broze gezondheid ook te verwaarlozen. En dan blijven alleen Blind en Frank de Boer nog over. De rvc van Ajax heeft de portefeuille van Blind tijdens diens dienstverband bij de KNVB aangehouden omdat het altijd de bedoeling is geweest dat hij daarna weer zou terug keren als commissaris. Dus kan je er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van uitgaan dat Frank de Boer Schreuder zal gaan opvolgen als die de laan zou worden uitgestuurd. Omdat hij met zijn achtergrond als oud-speler en oud-trainer van de club volledig voldoet aan het profiel en met vier landskampioenschappen tijdens een dienstverband van 4,5 jaar bovendien één van de meest succesvolle trainers uit de clubgeschiedenis van Ajax is ondanks dat hij het grotendeels met een behoorlijk gemankeerde selectie moest doen. Hij is bovendien een trainer die meer oog voor de jeugdopleiding heeft dan zijn opvolgers en ook dat zal de directie en rvc van Ajax aanspreken.

28-10-2022 09:30

Daa +2708

Bergwijn tegen Liverpool: 0 schoten 0 gecreëerde kansen 0 balcontacten in het strafschopgebied van Liverpool 0 dribbels 0 voorzetten

32,5 miljoen euro.

Hamstra en Huntelaar per direct opzouten svp. Ook geen voordeel van de twijfel geven aan Huntelaar. Wat voor contacten heeft hij nou? Gewoon losers.

27-10-2022 07:44

roodwit007 +14204

het is niet Huntelaar maat maar due verrekte Hamstra en op de achtergrond dany blind die zijn zoontje zo graag ziet spelen fucking rot zooi

27-10-2022 07:45

OwenStevenDalberg +27486

Als Danny TD wordt, dan zal zijn eerste actie, een nieuw contract voor zoonlief zijn.

27-10-2022 07:47

Daa +2708

Huntelaar ook gewoon weg. Ga maar eerst stage lopen bij Almere. Wij zijn geen sociale werkplaats.

27-10-2022 07:48

FrankRijkaard4 +1855

Lekker op linksbuiten laten beginnen

27-10-2022 08:38

AlexIbarra +19238

Ik ben geen groot fan van Bergwijn, ben ook ff een paar weken niet hier geweest toen de 32 mln transfersom bekend werd gemaakt.. :(
Maar Ajax wilde hem al heel lang hebben, ver voordat H2 begon.

Als je er echt van overtuigd bent dat Bergwijn hier een grandioos succes wordt, is die 32 miljoen nog wel te verantwoorden. Sinisterra was 26 mln dacht ik, Botman 40.
Maar ook Bergwijn is dus geen zekerheidje als het erom gaat, mist inhoud om 2x 90 min. pw te knallen, en is afhankelijk van ploeggenoten en zijn vorm van de dag.
Hij moet wel gewoon leveren als je er straks 50 mln voor terug wilt.

Er is natuurlijk ook nog genoeg tijd om hem wél lekker aan de praat te krijgen maar top of flop, volgens mij was iedereen binnen Ajax het eens dat hij per se moest komen.
Niet alleen H2.

27-10-2022 13:37

roodwit007 +14204

en hebben de heren RvC de bonus al binnen ? ga jullie schamen jullie zijn ook schuldig aan de vernietiging van mijn/onze club opzouten voor dany blind gedane zaken nemen geen keer

27-10-2022 07:43

WZAWZDB14 +4620

Mogen er nu zondag alsnog weer spelen in de Eredivisie aub???

27-10-2022 07:40

roodwit007 +14204

waar blijft de f-side ? om verhaal te halen ? wij deden dit eens wel ,helaas zijn de jaren voor mij te snel gegaan en ik zie mij niet met een scootmobiel er naar toe te gaan , de tijd is een goede leermeester gisteren nog gesproken met een paar oude maats die ook niet meer kunnen en te bedenken dat wij eens de S.T.E.R aan de uitgang bij de goed ols de meer hebben gestaan ik wil actie actie actie actie actie actie actie actie actie actie actie actie aan toetsenbord holygaans hebben geen ene klote

27-10-2022 07:38

Noahdepoah2021 +4843

Beste F side. Wat dragen die trommelaars bij aan de sfeer.? Kan aan mij liggen maar is het niet een beetje eentonig en slaapverwekkend. Het klinkt vanaf onze tribune alsof er continu een achtergrondmuziekje wordt gespeeld die elke beleving van oeh en ah overstemd.

27-10-2022 07:37

Koningtoto +60216

Beter dan dat oe en ah van die stille kakkers.

27-10-2022 08:10

Doediemaar +1001

Nu weten we ook waar het doortastende technisch beleid vandaan komt Gekke Gerrie is de naam nu begrijp ik iets meer van de puinhoop van het aankoopbeleid Gekke Gerrie dus

27-10-2022 07:36

DeMagere +23140

Hamstra zijn interview was een eye-opener inderdaad!

27-10-2022 08:43

roodwit007 +14204

Het is voor iedere club dodelijk als een technisch verantwoordelijke de lat zo laag legt als Hamstra doet. Terwijl hij denkt Schreuder, Huntelaar en zichzelf ermee in bescherming te nemen, benadrukt hij met zijn uitlatingen dat Ajax genoegen neemt met een rol op het tweede plan. Niet zo vreemd misschien als je van Heerenveen afkomstig bent en niets van het Ajax-DNA in je hebt. Hamstra zei eens dat het werk bij Ajax niet veel verschilt met dat bij Heerenveen en hij in Friese dienst ook met Bayern München had onderhandeld.

27-10-2022 07:32

Doediemaar +1001

Gekke Gerrie

27-10-2022 07:34

WeirdAJAX +12143

Exact. De lat moet veel hoger.

27-10-2022 08:13

El Pistolero +4932

"Het is voor iedere club dodelijk als een technisch verantwoordelijke de lat zo laag legt als Hamstra doet".

Wat heeft het voor zin om de lat hoger te leggen als de spelers waar de coach het mee moet daar zelfs nog niet eens met een ladder overheen kunnen? Ajax heeft de afgelopen jaren enorm veel kwaliteit verloren en dat proces zal zich ook volgend seizoen doen voelen omdat Alvarez en Kudus een vertrekwens hebben en samen met Timber verkocht zullen moeten worden om een scenario als met Gravenberch te voorkomen. Door jezelf wijs te maken dat je club zich ondanks dat kwaliteitsverlies met clubs als Napoli en Liverpool zou kunnen meten en op basis daarvan de lat op dezelfde hoogte te laten liggen, neem je vooral je zelf niet serieus. Er zijn supporters die er de voorkeur aan geven om de kop zo diep in het zand te steken dat die er aan de andere kant weer buit komt ipv te accepteren dat de vergelijking van de selectie waar Schreuder het mee moet doen met die waar Ten Hag in zijn beginjaren de beschikking over had, niet eens een vergelijking is van appels met peren, maar van appels met kokosnoten. De aftakeling van Ajax is ook niet uitsluitend iets van dit seizoen, die is al een aantal jaar aan de gang, het ging al ieder jaar een stukje minder. Dit jaar zijn er van al de sterkhouders die nog over waren teveel tegelijk vertrokken en dat heeft de club de genadeklap gegeven.

Ajax heeft de lat niet lager gelegd, de doelstelling is ook in de jaren dat het goed ging Europese overwintering gebleven. Overwinteren in de CL was niet meer dan een streven, een streven dat de club de afgelopen 20 jaar slechts zelden in resultaat heeft weten om te zetten. Dat is gewoon een statistisch feit en heeft niets te maken met de lat lager leggen. Als club kan je niet zelf bepalen hoe hoog die lat ligt, ervan uitgaande dat je ook een realistische kans wilt hebben om erover heen te kunnen zonder die lat te raken. Dat wordt bepaald door de kwaliteit van je selectie, als die zoals nu het geval is niet van CL niveau is ligt de CL lat simpelweg te hoog en ga je daar niet overheen komen, ook al ontken je je tekortkomingen en de beperking van de mogelijkheden van je team nog zo hard. Ajax is op dit moment niet van CL niveau en ipv dat gewoon te accepteren reageren de usual suspects onder de supporters dat af op de coach en de inmiddels welbekende zondebokken. Dat draagt natuurlijk helemaal niets bij aan de oplossing, aan het succesvolle team van het seizoen 18/19 is zorgvuldig gebouwd, dat is niet zomaar uit de mouw geschud. Van dat team is inmiddels niet veel meer over, waardoor de club zal moeten bouwen aan een nieuw team. Dat gaat tijd kosten en die gaan dat soort supporters een coach sowieso niet geven, Schreuder niet en zijn eventuele opvolger net zo min. Daarom is het heel begrijpelijk dat de bestuurders van Ajax gewoon op hun eigen kompas blijven varen en opstandige supporters gewoon uit laten razen zonder zich wat aan te trekken van hun onsamenhangende en nergens toe leidende gebral.

27-10-2022 09:41

Redlum +1698

Heel eerlijk, we zijn afgedroogd in de CL. Een aantal spelers zijn de jongste niet meer en een aantal hebben (nog) niet het niveau.

27-10-2022 07:31

DeMagere +23140

Schreuder vooral heeft het niveau niet.

27-10-2022 08:45

Het_Olympisch_Stadion +5628

De ploeg is leuk. Bergwijn draaft wat, Berghuis zwerft wat, Tadic klooit een beetje en Timber en Brobbey beuken erop los. Maar het heeft in de verste verte niets met een topteam te maken die 90 minuten, ongeacht de stand, proberen de tegenstander te verslaan. Average at best dit Ajax.

27-10-2022 07:30

7172AFCA7395 +10290

Zelfs in de EL zie ik dit Ajax geen potten breken.
Die League is daar dit seizoen te sterk voor. En dan
heb je ook nog een trainer die niets bijzonders kan.
Tel uit je winst...

27-10-2022 07:29

Weloveajaxxx +1203

Geen woorden meer voor………behalve… ^%#%##^*+>$~^}!!!rot op idioot|*^^>>!!!£

27-10-2022 07:23

Cafeoostindie +2734

Men denkt dat ajax ver kan komen in europa league, maar dat is een vergissing. De el word enorm onderschat door ajax(zoals zo vaak) het voetbal wat na de winterstop word gespeelt in de EL zit veel beter in elkaar dan wat onze jongens hebben laten zien, ook daar hebben wij niks te zoeken.

Als ik dit ajax moet analyseren na 3 maanden, kan ik alleen maar concluderen dat wij gewoon een suptopper zijn in de eredivisie, en dat de stand vertekenend is.

27-10-2022 07:18

max +85

Zie zelfs Juventus ons een lastige avond geven en die zijn echt heel slecht, als die Chiesa weer terug hebben kan je je borst nat maken. Barcelona wil ik niet eens over beginnen, Arsenal (met de beste 11) kan je ook zeker verliezen

28-10-2022 10:58

Gonzalez75 +5869

Toch weer lullig om te zien bij de 0-1 en 0-2 hoe geweldig Blind positioneel staat. Bij de 0-1 staat hij bijkans op het middenveld en teveel naar de zijkant. De afstand naar het centrum waar Salah staat is zo onoverbrugbaar. Die haalt die niet meer in. Wat staat die bij de 0-2 te doen?
Als die de tweede paal afdekt gaat doe kopbal er nooit in.
Kunnen we svp afscheid nemen van die prutser.

27-10-2022 07:07

DeMagere +23140

De bal voor open doel op paal direct na de eerste doelpunt was ook mede vanwege traagheid van Blind helaas.

27-10-2022 08:47

WijZijnAjaxAmsterdam +11624

Ajax word kapot gemaakt door debiele als Schreuder en Hamstra tijd om te gaan protesteren boys! Kunnen onze mooie club niet zo kapot laten gaan.

27-10-2022 06:22

FTS95 +16042

Off topic: Portugal met Benfica en Porto al door, Sporting maakt ook nog kans. Daar gaan de punten dus weer. Ajax moet altijd de kar trekken, maar als je niet op past moet je straks weer kwalificatie rondes spelen. Van gouden tijden naar komkommertijd in no time. We moeten echt heel, heel snel van deze trainer af. Misschien ook eens kritisch kijken naar de positie van vd Sar.

27-10-2022 04:25

PetrusKeizer +10739

Ben gisteren om redenen vroeg gaan pitten. Zie nu pas wat we weer 'gepresteerd' hebben. De taxichauffeur die mn dochter & mij naar school rijdt kan me weer uit gaan lachen. En elke keer de vraag: 'hoe kan dat nou?' Dus mensen die beweren dat we in het buitenland uitgelachen worden: ja, dat klopt

27-10-2022 03:17

DeWijsneus +25689

Taxichauffeur? Had de privechauffeur zich verslapen of staat de limo bij de garage?

27-10-2022 06:59

Michael 1974 +21985

Hij is keizer…..maar ik vermoed dat er een andere reden voor die chauffeur is

27-10-2022 08:14

PetrusKeizer +10739

Mn dochter is autistisch, de regio regelt vervoer en de deal met t taxibedrijf wat de kinderen ophaalt is dat wij s ochtends gehaald worden, mn dochter wordt dan door mij begeleid, en n ik terug naar huis gereden wordt. Ik ben dan s middags voor beide ritten de chauffeur. Heeft niks met rijkeluisgedoe te maken.

27-10-2022 13:07

DeWijsneus +25689

Dat dacht ik al, bedoelde het niet gemeen. Fijn dat jullie in ieder geval een regeling hebben.

27-10-2022 13:08

PetrusKeizer +10739

Ja. En we hebben n vaste chauffeur die Barcelona-fan is dus het gaat zeker ook over voetbal, Frenkie en zo :)

27-10-2022 13:11

DeWijsneus +25689

Ah, die had ook een slechte ochtend dus!

27-10-2022 13:13

PetrusKeizer +10739

Klopt, maar omdat ik in Israël woon was de kloppartij van PSG tegen Maccabi Haifa voor hem een nog bitterder pil :) dus we hebben elkaar flink uit zitten lachen ....

27-10-2022 13:16

DeWijsneus +25689

Wauw tof. Had altijd in het buitenland willen wonen. Maybe in a next life... Jup dat was ook een andere afgang. :-)

27-10-2022 13:20

PH2BOT +40182

We kunnen nog wel zo het e.e.a. leren van de Portugese ploegen....een land dat ook niet meteen bulkt van het geld maar wel een dusdanig clubmanagement heeft dat ze vrijwel altijd over een winnaarsmentaliteit beschikken die het zeker voor NL ploegen lastig maakt om van ze t winnen. Hun 3 CL poulefaseclubs overwinteren alle 3 in de CL. Wij als Ajax slechts 2x (!) in de laatste 7 jaar. Ons management wil wel aanhaken maar zijn zelf totaal geen CL niveau. 2 van je beste spelers al vroeg in het seizoen verpatsen en er geen kwaliteit voor terughalen...zoiets gebeurt die Portugese clubs niet. Wij hebben -tig miljoenen euro's op de verkeerde bank......en al helemaal niet in het veld. Je kunt Schreuder van veel de schuld geven maar lang niet van alles. Kijk bv eens naar wat voor zooitje de RvC en onze AD er van hebben gemaakt....vette bonussen in het verschiet n.a.v. het verpatsen van Antony en Martinez....en ondertussen vooral allemaal 'mooipraterij' vol ambities en over aanhaken bij de Europese top.......nou dat hebben we deze korte CL campagne kunnen zien. In 4 serieuze potjes zijn we volledig weggevaagd met 15 goals tegen en ......3 goals voor waarvan 1 als penalty. Dan kun je niet zeggen dat er goed beleid gevoerd wordt.....want er is helemaal geen sprake van goed beleid.....het is een zooitje....en dat Schreuder duidelijk niet de coach is waar Ajax behoefte aan heeft staat los van die klojo's die wèl volledig verantwoordelijk zijn voor het gevoerde beleid en het toezicht daarop. En dan ook nog alle lijken die uit de kast van 'dickpic' Overmars zijn komen rollen. De RvC- en dan met name egotripper voorzitter Leen(dert) Meijaard van de RvC en AD Edje 'slappe hap kadetje' van der Sar zijn daar schuldig aan. De eerste omdat die o.a. zijn hand als voorzitter RvC volledig heeft overspeeld door i.p.v. puur het beleid te controleren zèlf beleid is gaan maken door persoonlijk de verkoop van zowel Antony en Martinez te initiëren en de tweede voor het feit dat hij als AD niet voor die transfers is gaan liggen. Welnu het resultaat zien we ook vanavond weer: we halen het niveau simpelweg niet omdat we CL/EL kwaliteit ontberen en het vooral met middelmaat moeten doen. Blind en Tadic behoren inmiddels ook tot die CL middelmaat.
Dus alle hens aan dek om nu niet thuis ook nog 'ns tegen PSV op dezelfde bek te gaan zoals tegen Napoli en Liverpool. Maar hoè ....

27-10-2022 02:35

AlexIbarra +19238

Het breekt wel lekker de week, zo'n Ajax-kater elke woensdag of donderdag.

27-10-2022 02:03

WeirdAJAX +12143

Als we er de afgelopen jaren uitvlogen was dat meestal omdat we tè aanvallend waren maar wel de betere waren met meer kansen. Naïef. Voelde dan vaak als onrecht. Maar toch kon ik trots zijn vanwege de intentie.
Dit seizoen zijn we kwalitatief gewoon veruit minder en zijn nederlagen volkomen terecht.

Enorm verschil. Dat niet alleen aan Schreuder ligt. Verkeerde aankopen na teveel verkopen. Voetbal is stuk vanwege geld, dat wisten we al. Dit keer hebben we de 100 mln verkoopopbrengst niet goed geïnvesteerd. Slecht gescout. Overmars weg heeft enorme impact. Nog meer dan een halfslachtige trainer hebben.

27-10-2022 01:32

MelleAfca +14306

Bosz
Gorter; Rensch, Timber, Bassey, Wijndal; Taylor, Berghuis, Kudus; Conceicao/Ziyech, Brobbey, Bergwijn

Zullen we het alsjeblieft zo gaan doen? Dan kijken we wel wat er in zit in de Europa League, maar Ajax is Ajax niet meer op dit moment.

27-10-2022 01:26

Litmanen85 +4603

Gorter, waarom? Pasveer had 5 goals tegen in een half seizoen toen hij een georganiseerde verdediging voor zich had..

27-10-2022 03:47

karlhof +4703

Juist dat betekent dat zijn keepers kwaliteiten onder de maat zijn.

27-10-2022 06:43

Cafeoostindie +2734

Pasveer krijgt relatief weinig goals om de oren die houdbaar zijn. Die 0-1 van salah was een fout, maar de meeste goals waren onhoudbaar voor elke keeper.

27-10-2022 07:48

MelleAfca +14306

Omdat dit het moment is om opnieuw te gaan bouwen. Gemiddelde leeftijd was gisteren de oudste ooit in de CL. Pasveer, Blind, Tadic en in mindere mate Klaassen zullen binnen afzienbare tijd plaats moeten gaan maken voor nieuwe jongens.
Als het nou lekker liep had je kunnen pleiten om dat zo lang mogelijk uit te stellen, maar nu niet

27-10-2022 13:47

Rockanje23 +37016

Bosz, de man zonder prijs. Nee dank je.

27-10-2022 05:53

Cafeoostindie +2734

Bosz is net zon tactisch onbenul.
Tete op de bank laten in een el finale, niet achter aankoop ziyech staan, pas na 8 wedstrijdem basis zetten.
Enig wat ik goed vond aan bosz was de 5 seconde regel, dat heeft het ajax spelletje teruggebracht

27-10-2022 07:50

MelleAfca +14306

Echt een totaal non argument. Had hoogstens in Israël een prijs moeten/kunnen winnen.

27-10-2022 13:45

Lagasj +2905

Alles dat Ajax internationaal aan naam heeft opgebouwd is naar de kloten
Er is niets meer van ons zo geroemde Ajax spelletje over.
Iedereen in de wereld die deze uitslagen ziet vraagt zich af wat er in Godsnaam gebeurt daar in Amsterdam.
We staan voor lul en kunnen alles weer van voren af aan starten.
In de eerste minuten zie je het al....... de beroemde 5 seconden regel is weg!
Dat wordt weer een afslachting en eigenlijk kan je beter door schakelen naar een goeie film op Netflix!
Hartelijk dank Schreuder, Hamstra, en al die zultkoppen daar in de Ajax top.
Het ergste is nog de aanstelling van een volkomen nitwit als trainer.

27-10-2022 01:15

ajaxx123 +1941

Verschrikkelijk avondje.
Ondanks de goeie start en moet Ajax op 2-0 komen.

1. Schandalig uitvak
2. Zeer matig (waar de jongens die wel sfeer maken niks aan kunnen doen) sfeertje vanuit Zuid.
3. Robben Bosvelt wissel wat betreft Brobbey en Taylor.
4. Kudus moet gewoon ipv Klaassen
5. Bergwijn en Wijndal op links
6. Berghuis naar 7.
7. Europa League winnaar

Hoe kan dat toch dat Ajax, met zo’n achterban zo weinig sfeer makers heeft? Eeuwig zonde en zeker wanneer je 410 een lange tijd terug zag.
Hoe kan Ajax dit oplossen?

Het kan dooien, het kan vriezen….

27-10-2022 01:08

Jan Doedel +4281

Daley Blind te laat......goh

27-10-2022 01:07

Koningtoto +60216

Toch niet met de tering in mijn hoofd naar huis gegaan. Ook niet na een aanrijding in de parkeergarage. Eerste half uur was gewoon goed. Als je nu Wijndal en Kudus ipv van Blind en Klaassen opstelt kun je hier prima op voortborduren. Taylor misschien nog voor Alvarez. Maar hoe dot Ajax om gaat met tegengoals is bizar. Ik heb nog nooit opgegeven in mijn leven en na de twee nul heeft heel Ajax het opgegeven. Dat maakt me niet boos maar verdrietig. Verder wat de fok staan er Belgische waterkanonnen klaar om ons nat te maken? Ik vond de politie heel provocatief bij de uitgangen staan. Die waren op zoek naar ellende. Mag ook wel eens gezegd worden.

27-10-2022 00:56

DeWijsneus +25689

Wat was jouw gevoel van het stadion? Vooral in de 1e helft kon je een speld horen vallen op tv. Leek erg gelaten te zijn.

27-10-2022 07:02

PH2BOT +40182

Club Brugge in toch zware poule gewoon nog steeds koploper en door naar de 8e finales KO CL. Wij daarentegen verkopen 2 van onze beste spelers terwijl het seizoen reeds begonnen is ....èn vullen het ontstane verlies aan kwaliteit mede a.g.v. tijdnood en slechte scouting op met middelmaat dat zelfs tegen RKC al zwaar door de mand valt. En dan hebben we het nog niet gehad over onze Daley 'Emmentaler'.....die persoonlijk al borg staat voor minstens 2 tegengoals per CL/ EL wedstrijd. Pas40 komt op deze manier makkelijk aan de 40 tegengoals dit seizoen. Benfica, Sporting en Porto...een voetballand vergelijkbaar met NL.....alle 3 hun clubs overwinteren in de CL....daar zit een management dat wèl CL bestendig is.....wij zaten met een dickpiccende Overmars die spelerscontracten liet verslonsen wat ons vele miljoenen heeft gekost. Wie nu terugkijkt ziet naast grote successen ook een kast waar de lijken uit blijven rollen. En over de bedenkelijke rol van egotripper voorzitter Leen Meijaard van de RvC die zwaar buiten zijn boekje is gegaan bij de transfers van Antony en Martinez zullen we het nu maar beter even niet hebben...want dan schiet je echt direct in de rooie vlekken.

27-10-2022 00:55

Koningtoto +60216

Club Brugge wordt straks leeg gekocht en die kunnen het nog slechter opvangen....

27-10-2022 00:57

Lagasj +2905

Er rest ons nog maar 1 ding....
Massaal witte zakdoekjes tijdens de eerst komende wedstrijden.

27-10-2022 00:55

Familie.K +433

Witte vlaggetjes zonder tekst ook goed?

27-10-2022 00:57

Familie.K +433

Ik heb deze vertoning live aanschouwd in onze mooie tempel.
Het enige waar ik een warm gevoel van kreeg was het applaus na de wedstrijd voor de spelers van Ajax…van de Liverpool aanhang❤️

27-10-2022 00:47

Modric36 +8224

Bergwijn schandalig slecht al wekenlang

hoor je niemand over. oneerlijk

27-10-2022 00:47

Delaney +14740

Jawel hoor, alleen minder in vergelijking met Blind of Tadic.
Tevens kan je het hem moeilijk kwalijk nemen als hij door Schreuder veelal op de verkeerde plaats word neergezet.
Aan de linkerkant heb je namelijk veel meer aan hem, dan kan hij naar binnen draaien en de bal erin krullen.
Maar omdat Tadic daar nu staat word hij aan de rechterkant neergezet, dan word het ook moeilijker voor hem om hem met rechts gericht op doel te schieten.

27-10-2022 00:51

WeirdAJAX +12143

Bergwijn niet af en toe heeeeel erg vrij zien staan met zn armen zwaaiend en daarna teleurgesteld staan kijken als ie weer de bal niet kreeg van zn back?

Of als zn middenvelder weer eens dieper stond als hij? Hij wordt op dit moment totaal niet in zn kracht gebruikt door tactische en technische onkunde om hem heen.

27-10-2022 01:27

karlhof +4703

Bergwijn eerst maar eeen paar kilo minder.

27-10-2022 06:47

AFCAHOOLIGAN +989

RVC ROT OP!!

27-10-2022 00:46

Jibberjabstep +1889

Ik vind het knap van Bergwijn dat hij buiten schot blijft bij veel mensen. Kritiek op Blind en Tadic zie je overal, maar wat heeft Bergwijn eigenlijk precies gebracht sinds zijn komst?

27-10-2022 00:45

Delaney +14740

Misschien ook maar beter mocht Ajax inderdaad de Europa League ingaan (als ze 3e weten te worden), op dit moment is de Champions League namelijk gewoon een podium te hoog.
Maar dat is ook niet zo gek als je 4 sterkhouders (Antony, Haller, Martínez & Tagliafico) hebt laten vertrekken.
En ik begrijp dat Ajax dat bedrag voor Antony moeilijk kon weigeren, zo'n bod zullen ze zeer waarschijnlijk niet zo snel meer gaan krijgen voor een speler namelijk.
Dus dat neem ik Huntelaar & Hamstra ook niet kwalijk, maar ik neem het ze wel kwalijk dat ze hem pas op het allerlaatste moment hebben verkocht.
Ook neem ik het ze kwalijk dat ze dan vervolgens ook geen waardige vervanger voor hem hebben gehaald.
Antony was namelijk zo'n soort speler die je vanuit het niets weer terug in de wedstrijd kan brengen met een doelpunt, ongeacht of het team goed of slecht speelt.
En laat Ajax dat nu net zo nodig hebben, ook het verlies van Martínez & Tagliafico hebben ze onvoldoende opgevangen.
Met als gevolg dat het op dit moment achterin een gatenkaas is, al helemaal wanneer de tegenstander de snelle counter inzet.

27-10-2022 00:42

DeMagere +23140

Vooral Mazraoui mis je nu.

27-10-2022 08:55

Delaney +14740

Scherp opgemerkt!
Die was ik inderdaad helemaal vergeten, uiteraard word hij ook gewoon heel erg gemist op dit moment bij Ajax aan de rechterkant samen met Antony.
Hij was de laatste 3 jaren namelijk van hele grote waarde voor Ajax.

27-10-2022 10:38

MichelAngelo66 +22248

Lees net op een nieuws site......

Breaking:

Opnieuw heeft een demonstrant van zich laten horen tijdens een veel bekeken live uitzending. Waar gisteren een klimaat activist zichzelf vastlijmde aan de talkshow tafel van Jinek, lijmde vanavond een 32-jarige man zichzelf vast op het veld van De Johan Cruijff Arena. Daar werd op dat moment de wedstrijd Ajax-Liverpool gespeeld.

Direct na het eerste fluitsignaal deed de activist - gekleed in een Ajax tenue - lijm onder de schoenen. Vervolgens stond hij 45 minuten lang stil op de linksback positie van de thuisclub. Spelers van Ajax maanden de man zijn positie te verlaten, maar tevergeefs.

De vastgelijmde man wist van geen wijken. Een steward moest ingrijpen. De amokmaker was niet agressief en maakte zelfs een slaperige indruk. Nadat de steward zijn schoenen had losgewrikt, kon de 59-jarige steward de man bij de kraag grijpen en overleveren aan Madame Tussaud.

Waartegen de man actie voerde is nog niet duidelijk. Mogelijk wilde hij protesteren tegen Europese overwintering, waarbij voetbalclubs op klimaat onvriendelijke wijze het hele continent overvliegen.

27-10-2022 00:41

BaasBaas +8306

Een Bergwijn mag ook wel eens aangepakt worden. Die pakt 5-6m per jaar en heeft ons 32m gekost. Maar qua prestaties laat hij niks zien. Schande zeg zo lang uit vorm.

27-10-2022 00:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.