[Update] Taylor, Rensch en Álvarez inzetbaar; Kaplan ontbreekt nog

door Bart Veenstra 162

Bron De Telegraaf

[Update] Taylor, Rensch en Álvarez inzetbaar; Kaplan ontbreekt nog

door Bart Veenstra 162

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax kan in het thuisduel met Liverpool vermoedelijk weer beschikken over Kenneth Taylor. Daarnaast is Edson Álvarez, die in het weekend kampte met een griepje, fit genoeg om te spelen. Dit alles meldt De Telegraaf dinsdagochtend.

Taylor lijkt op tijd fit voor het Champions League-treffen met Liverpool, zo schrijft de ochtendkrant. De middenvelder kreeg in het uitduel met Napoli een tik op zijn rechterknie en miste hierna de competitiewedstrijden tegen Excelsior en RKC Waalwijk. Afgelopen zondag trainde Taylor al deels mee met de groepstraining. Maandag, toen de rest van de Ajax-selectie vrij was, werkte Taylor op Sportpark de Toekomst nog een training af.

Mocht Taylor dinsdag volledig mee kunnen trainen en geen reactie krijgen, dan zou hij tegen Liverpool terug kunnen keren in de selectie. Volgens De Telegraaf is het wel duidelijk dat Ajax en de speler zelf met het oog op het aankomende WK geen risico willen nemen. In de afgelopen duels speelde Steven Berghuis op de positie van Taylor, waardoor er 'op tien' een plek vrijkwam voor Davy Klaassen.

Kaplan maakt stappen in zijn herstel

Voor zomeraanwinst Ahmetcan Kaplan komt het Champions League-duel met Liverpool nog te vroeg. De Turkse verdediger zou wel grote stappen maken in zijn herstel. Kaplan, die bij Jong Turkije een knieblessure opliep, traint inmiddels deels mee met de groep bij Ajax. Het is nog wel de vraag of hij voor de start van het WK zijn debuut voor Ajax kan maken.

Het duel tussen Ajax en Liverpool begint woensdagavond om 21.00 uur. Ajax heeft nog kans om te overwinteren in de Champions League, maar om kans te behouden zal het wel met minimaal twee goals verschil van Liverpool moeten winnen.

Update - 14.35 uur (25 oktober 2022) - Taylor, Rensch en Álvarez inzetbaar; Kaplan ontbreekt nog

Ajax kan in het Champions League-duel weer volledig beschikken over Kenneth Taylor, Devyne Rensch en Edson Álvarez. Dat heeft trainer Alfred Schreuder dinsdagmiddag bevestigd tijdens de persconferentie. De oefenmeester liet ook weten dat zomeraanwinst Ahmetcan Kaplan nog niet fit genoeg is. 'Verder is iedereen beschikbaar', aldus Schreuder.

Weet Ajax nog hoop te houden op de knock-outfase van de Champions League door met twee doelpunten verschil te winnen van Liverpool?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Lees meer over:
Plaats reactie

tijssenajax +14210

Ik hoop echt voor Kaplan (en Ajax) dat het een zeg maar eenmalige blessure is en geen voorbode van meer kruisbandproblemen.

26-10-2022 18:50

AFCAjaxMidNineties +12817

Aaah. Eindelijk na al die tijd een update over Kaplan waar de supporters wat aan hebben!

26-10-2022 08:14

mbwun +35

Bergwijn - Brobbey - Conceicao, daarachter Taylor - Kudus - Berghuis, daarachter Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez, en die surfdude op doel.
Geen Blind meer, geen Tadic meer, geen Alvarez, geen Rensch.

26-10-2022 07:41

VluggeJaapie +2046

Tadic---Brobbey---Bergwijn
Berghuis---Kudus
Grillitsch
Bassey--BLIND--Alvaarez--Timber
Pasveer

Als bergwijn weer verstoppetje loopt te spelen en met zn hoofd al bij het wk is snel wisselen voor Conceicào. Als Bassey weer door het ijs zakt omdat hij gespannen is en/of qua voetbal, wisselen voor wijndal.

26-10-2022 07:20

4EVERAJAX +8432

Alle respect voor Taylor, maar Berghuis is de grote man op jouw plek nu. Dus Alfred nog een tip ;)

25-10-2022 23:25

PH2BOT +40642

Ik zou Kaplan op safe pas na het WK gaan inzetten. Circus Rensch en Taylor zijn voor de CL nog lang geen meerwaarde gebleken. Taylor zit zeker een stijgende lijn in maar Circus Rensch wordt eerder slechter. Jammer hoor.

25-10-2022 20:35

ProfessorX +19827

Ik zie het weer gebeuren

Pasveer

Rensch Timber blind Bassey
Alvarez berghuis
Klaassen
Bergwijn Kudus Tadic

25-10-2022 17:47

Oeroeboeroe +18567

Ik sta er niet van te kijken als dit gebeurt. En toch hoop ik, wellicht tegen beter weten in, dat we verrast worden ipv verast.

25-10-2022 19:02

ProfessorX +19827

Ik ben benieuwd idd

25-10-2022 21:25

PH2BOT +40642

Gorter op doel

25-10-2022 20:38

ProfessorX +19827

Dan ga ik gillen en ga ik hele zinnen zeggen

25-10-2022 21:24

Orangesoul +5997

Kudus vervangen door Brobbey.. Brobbey is net op stoom bij Ajax en dan ga je 'm op de bank zetten? Kudus wordt een beetje gehyped en hangt erbij als een derde wiel die overal wordt ingezet..

25-10-2022 22:30

ProfessorX +19827

Ik niet maar schreuder !

Wel goed lezen hè 🤪

26-10-2022 13:45

tijssenajax +14210

Nou ik denk dat deze waardeloze opstelling wel wel klopt, maar verwacht nu toch Brobbey voor Kudus.

26-10-2022 18:52

Modric36 +8224

Ik vind Taylor echt een topspeler. Beter dan Gravenberch

Ik zou hem altijd boven Klaassen en Alvarez (tenzij sterke tegenstander) verkiezen

25-10-2022 15:24

Tommyshelby +130422

Tja, wie niet? Ik mag hopen dat niemand Klaassen boven Taylor zou kiezen.

25-10-2022 15:26

CruijffLegend +4976

Waarom zou je jezelf verzwakken tegen sterke tegenstanders?

25-10-2022 15:44

rodnet +10347

Ik vind Taylor (nog) minder dan Gravenbergh maar hij heeft enorm potentieel. En over Klaassen en Alvarez hoeven we het in vergelijking met Taylor helemaal niet te hebben. Klaassen scoort iets vaker omdat hij de spits in de weg loopt maar heeft verder geen enkele toegevoegde waarde en Alvarez is verdedigend sterk maar kan niet voetballen, wat me bij Ajax toch wel essentieel lijkt.

25-10-2022 18:54

tijssenajax +14210

Ik snap dat nu van jou ook echt niet, waarom je denkt dat een slechte voetballer als Alvarez op een hoger niveau wel van waarde is. Nee, is nooit van waarde, is een non voetballer die je altijd verzwakt.

26-10-2022 19:04

Tommyshelby +130422

Bergwijn - Brobbey - Berghuis

Taylor - Grillitsch - Kudus

Baas - Bassey - Timber - Sanchez

Pasveer

🧠

25-10-2022 14:51

Jojo.14 +3658

Dit maar dan Berghuis op de plek van Taylor en Conceição rechtsbuiten voor nog meer snelheid/dynamiek voorin waarbij onze Portugees ook het drukzetten bevordert. Taylor morgen als invaller gebruiken en de volgende wedstrijden rouleren tussen 2 van de 3 Kudus/Berghuis/Taylor voor Grillitsch.

25-10-2022 15:06

Tommyshelby +130422

Ook een prima alternatief, zo lang het maar vol met voetbal zit.

25-10-2022 15:10

debetweter +10151

Helemaal mee eens. Berghuis en Conceicao beste opties rechtsbuiten, Conceicao 1 hele wedstrijd lijkt mij nog iets te spannend. Vraag me af of hij een wedstrijd volhoud vat hij iedere keer in 15 minuten laat zien. Starten met Conceicao rechts en Berghuis op 8 is daarom inderdaad goed. Stel dat je moet wisselen voor Conceicao dan de opstelling van Tommy. Tadic is dan de wissel voor Kudus en Bergwijn.

25-10-2022 15:14

Jojo.14 +3658

Nee voor morgen zal het hem helaas nog niet worden gezien hij gisteren al in Jong Ajax startte. Ik had het echter wel aangedurft, niet alles zal goed gaan maar met zijn dynamiek, dreiging en press-kwaliteiten lijkt hij mij al een enorme + in dit Ajax. Dan kan Berghuis op 8 blijven excelleren en juist zulke spelers bedienen samen met Kudus/Taylor. Nu is Berghuis de enige verbinding tussen verdediging-aanval waarbij er maar één buitenspeler is die diepgang heeft. Althans, de snelheid daarvoor heeft maar er nog meer gebruik van kan maken.

25-10-2022 15:17

QueSera +1706

Wat dachten jullie hiervan.
Dubbele zes met Berghuis en Alvarez/Klaassen/Taylor. Kudus op 10

Meer voetbal van achteruit, handig met counters.
Bergwijn op links die ook veel vanuit t middenveld komt dus veel diepgang met Brobbey. En Tadic als zakkende vleugel waar Sanchez/Rensch overheen komt. Linksachter is lastig. Zou toch denken Wijndal met zn snelheid. Bassey centraal met Timber.

25-10-2022 14:44

Ricoteb +53178

Alvarez en Klaassen zo ver mogelijk weg houden van die dubbele 6. Lekker Taylor of Grillitsch daar neerzetten. Tadic is leuk voor in de Eredivisie als tegenstanders in de eigen 16 hangen, maar komt nu tekort om als buitenspeler in de CL te voetballen. Doe maar Bergwijn en Conceicao op de flanken en Wijndal en Sanchez spelers met loopvermogen en overlap op de backs. Je zal er niet direct van Liverpool mee winnen, maar het heeft wel veel meer potentie dan waardeloze opstellingen waar we nu steeds mee aan komen kakken

25-10-2022 14:50

4bier +31367

Kaplan wat een succesaankoop

25-10-2022 14:40

Ricoteb +53178

Omdat hij een ongelukkige blessure op heeft gelopen?

25-10-2022 14:42

AJAX020ADAM +7000

Pasveer

Timber Bassie

Sanchez Wijndal

Alvarez

Berghuis Taylor

Kudus

Brobbey Bergwijn

25-10-2022 14:34

RemcoRe1986 +1283

Hele slechte opstelling, totaal geen opbouwende mogelijkheden en berghuis is geen 6

25-10-2022 15:13

AJAX020ADAM +7000

Berghuis is iets in de twintig

25-10-2022 18:56

RemcoRe1986 +1283

Hahahahaha reageer dan niet

25-10-2022 19:09

Modric36 +8224

Speel met Berghuis Kudus Grillitisch op middenveld.

Tweede helft Taylor en Conceicao inbrengen eventueel

Klaassen heeft niets te zoeken in CL en Alvarez heeft alleen zin tegen teams als Napoli die fysiek sterk zijn

25-10-2022 14:26

Jochieboy +1274

Morgen hopelijk een middenveld met Grillitsch, Berghuis en Kudus. Maar zal wel weer een middenveld worden met Alvarez (vlak voor de verdediging), Berghuis en Klaassen (verstoppertje in de spits).

25-10-2022 14:20

Modric36 +8224

Als die walgelijke Klaassen maar niet speelt. Wat een treurnis met hem op 10. Kan niet eens meekomen tegen rkc

Ik ben allang blij dat hij niét heeft gescoord tegen Excelsior en RKC anders had hij sowieso weer daarop kunnen teren.

25-10-2022 14:16

401Middenweg401 +6083

Heb je hem weer met z'n walgelijk. Wat een min mannetje ben je toch.

25-10-2022 21:59

Betuwe85 +21154

Taylor lekker op de bank berghuis is beter op 8

25-10-2022 14:15

Modric36 +8224

Waarom niet Taylor op 6 en Berghuis op 8? Kudus 10

25-10-2022 14:26

Betuwe85 +21154

Taylor denkt te aanvallend dat toch liever alvarez op 6 kudus op 10

25-10-2022 14:38

Nick14 +25889

Alvarez denkt überhaupt niet.

25-10-2022 14:47

Orangesoul +5997

Taylor lekker laten banken mist ritme en is ook niet de verlosser.. Kudus inbrengen als supersub staat nooit basis en speelt met oogkleppen op. Waarom niet experimenteren met wijndal op t middenveld?

Bergwijn Brobbey Tadic
Wijndal Berghuis Grillitsch
Bassey Alvarez Timber Rensch
Pasveer

25-10-2022 15:09

Robertini +40035

Leuk, weer 90 minuten naar tikkie terug Alvarez kijken, word ik zo blij van.

25-10-2022 14:03

CruijffLegend +4976

Tadic Brobbey Conceicao
Kudus Berghuis
Grillitsch
Baas Rensch Timber Regeer
Pasveer

Op linksback Baas. Bassey voetballend te onzeker, Wijndal bevalt me ook tot nu toe niet, laat zich te makkelijk aftroeven. Dan maar Baas proberen.
Dan Rensch lcv, Blind is te traag, Bassey voetballend onzeker, dus de kans aan Rensch.
Rechtsback met Regeer, want Sanchez bevalt me totaal niet, niveautje Alvarez, kan niks.

Middenveld lijkt me logisch.

Voorin dus zonder Bergwijn, hij heeft kracht maar geen intellect, loopt zich vaak vast en weet geen medespelers te vinden.

Hopelijk dus op deze manier voetbal van achteruit met voldoende snelheid met ruimte in de rug en een middenveld die onder druk uit kan spelen.

Als we er dus af gaan, dan voetballend. In elk geval proberen en lef en bluf tonen.

25-10-2022 13:55

Nick14 +25889

Taylor direct opstellen.
Heerlijke speler.

25-10-2022 13:38

Talentje020 +20158

Maar voor wie? Berghuis doet het meer dan prima op zijn plek, ik ben fan van Taylor, maar denk dat hij zomaar eens het kind van de rekening kan gaan worden.

25-10-2022 13:54

Robertini +40035

Berghuis-Taylor-Kudus.

25-10-2022 14:04

ajaciedpp +1597

Mag de veters van Berghuis zelfs niet aanraken!!!

25-10-2022 17:12

CruijffLegend +4976

Wordt weer heerlijk middenveldje dus..

25-10-2022 13:38

RobDAZ +2726

Gelukkig is de griep na 2,5 jaar terug, da's goed nieuws. En gooi pcr testen maar in vuilniscontainer waar het thuishoort.

Over op normale orde van de dag.
Alvares in de basis. Zou Conceicao rechtsbuiten zetten, Tadic linksbuiten en Bergwijn linkshalf.

25-10-2022 13:31

Harrier Du Bois +39140

Zal wel op de bank beginnen, lijkt me ook het beste, een wedstrijd waarin Alvarez tenminste nut heeft dus veel hoef je niet te veranderen ten opzichte van vorige wedstrijd. Berghuis deed het ook gewoon heel goed, goed naar kijken en van leren Kenneth!

Edit: al zie ik liever Grillitsch ipv Alvarez. Maar dat lijkt al helemaal nooit te gebeuren

25-10-2022 12:31

j0rnnn +5111

Ik zou wel eens Grilitsch, Berghuis en Taylor op een middenveld willen zien. En dan veel positie wisselingen. Denk dat een tegenstander helemaal krankjorum wordt.

25-10-2022 13:08

Harrier Du Bois +39140

Ik ook, vooral tegen de 'kleintjes' kan je dit makkelijk proberen.

25-10-2022 14:10

Ron403 +6505

Wat heeft Grillitsch tot nu toe laten zien dan waar je zo wild van wordt? Ik heb nog weinig speciaals gezien eerlijk gezegd behalve leuk meeballen. Overigens laat ik me graag verrassen hoor maar ik ga nog niet mee in het aanbidden van Grillitsch hier op AS.

25-10-2022 13:16

Robertini +40035

Ik snap dat ook niet zo. Heb nog niks gezien waar ik echt enthausiast van werd.

25-10-2022 14:05

Harrier Du Bois +39140

Voetballen is meer dan de bal hebben en juist daarin is hij goed, het simpele spelen oogt makkelijker dan het is, wanneer hij de bal speelt neemt hij gelijk de juiste positie in waardoor andere, incl de gene die de bal ontvangt, de bal weer bij hem kwijt kan. Hij is een hele goede pivot en verdeler. Ik aanbid hem ook niet, maar vind hem op basis van nu en zijn verleden echt wel de betere keus als het tussen Alvarez en hem gaat. Was bij Hoffenheim erg goed. En het scheelt dat zijn passing veel secuurder is.

25-10-2022 14:07

Telamon +9192

Alvarez, Berghuis en Klaassen spelen gewoon weer, dat weet je. Nu wel eindelijk ook Brobbey, maar met Klaassen en Alvarez, en ook nog eens Bassey onder druk uitvoetballen, kan je natuurlijk vergeten. Als Liverpool druk zet wordt dat dus lange ballen festijn, als het goed is.

25-10-2022 12:02

debetweter +10151

Helaas zie ik geen betere optie LCV dan Bassey. Wat vervelend is dat er altijd gekozen word om Alvarez op 6 te zetten. Genoeg grinta, maar icm Bassey werkt dat helaas niet goed. Berghuis is top en hoop ik weer gewoon op 8 te zien. Klaassen vind ik erg irritant als hij wederom in de basis start.

25-10-2022 12:09

Telamon +9192

Tegen liverpool, dat veelal hoog speelt en drukzet, moet je toch Blind neerzetten, voor de techniek, passing en opbouw. Je komt dan toch weinig met veel ruimte in de rug te spelen. De makkelijk combinerend en lichtvoetige Baas dan op linksback. Grillitsch op 6 en Taylor op 8. Taylor is dynamischer en maakt zich constant aanspeelbaar, wat heel belangrijk is bij het onder druk uit voetballen en rust aan de bal, en was de enige die overeind bleef tijdens Napoli Thuis.

25-10-2022 12:11

debetweter +10151

Met alle respect voor Blind, die is het ook niet. De lange bal van Blind heb je niets aan, hij mist ook de snelheid om te verdedigen. Van Dijk steekt er letterlijk met kop en schouders bovenuit tov van onze aanvallers. Op linksback en LCV en hebben we gewoon te weinig kwaliteit. Ik kies dan echt liever voor combinatie Grilitsch en Bassey. Bassey achterin blijven. Dus dan kies je inderdaad voor Baas linksback en in de tweede helft Wijndal met Bergwijn linksbuiten, mits Baas er fantastisch in de wedstrijd zit en het niveau aankan.

25-10-2022 12:24

Telamon +9192

@debetweter, maar Bassey raakt in paniek onder druk, en gaat linke fouten maken, en heeft geen goede lange pass. Als Ajax net zo kansloos naar achteren wordt gedrukt, komen ze er sowieso voetballend niet uit, want wat je zegt, te weinig kwaliteit en een trainer die er weinig van snapt. Maar met Blind kom je er wel iets vaker uit, of maak je minder linke fouten, en heb je betere passing over hun voorhoede heen, dus grotere kans dat ie aankomt.

Met Alvarez en Klaassen wordt er sowieso niet voor opbouwen gekozen.

Maar zo zie ik het.

25-10-2022 12:29

debetweter +10151

als je echt alleen maar zal gaan verdedigen, dan zal ik voor Bassey kiezen. Verdedigend veel sterker. Onder druk komt hij niet uit maar Blind komt er verdedigend niet tussen. Bassey heeft ook in tegenstelling tot Timber (en ook Blind) lengte en is daarbij een prima aanvulling. Blind als LCV heeft ook echt te veel risico's. Ik begrijp heel goed wat je zegt en er is dan ook niet de beste optie. Toch zou ik voor Bassey kiezen aangezien je moet bouwen aan het elftal.

Als Bassey paniek heeft, dan maar keihard naar voren knallen.

25-10-2022 12:37

Telamon +9192

@debetweter

Ja, beide hebben voor- en nadelen, en het is ook enigszins ongewis hoe de wedstrijd zal verlopen. Maar er kan ook altijd nog gewisseld worden als het een niet werkt.

We gaan het zien. Ja, ik dan niet, want moet zaalvoetballen ;)

25-10-2022 20:07

Laudrup10 +17209

En Sanchez op RB. Schandalig weinig voetbal in de ploeg, Ajax onwaardig.

25-10-2022 13:43

Telamon +9192

Ja, dat kan je wel zeggen

25-10-2022 20:07

jerryisthename +32155

Taylor voldoet (nog?) niet op Europees niveau.
Lekker Berghuis op die plek en zodra Alvarez (zal wel starten) niet voldoet, meteen Grillitsch erin!

Mijn logische ideale opstelling:

-------Tadic - Brobbey - Bergwijn
-------------------Kudus
---------Berghuis - Grillitsch
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
------------------Pasveer

Waarbij in de 2e helft Conceiçāo erin komt (en niet pas in minuut 80 😅) voor Tadic en Bergwijn naar links gaat. Om druk te houden op de defensie van Liverpool.
En Alvarez voor Grillitsch (mocht hij toch starten), mochten we op voorsprong staan in de slotfase en de boel op slot moet.

Het is allemaal zo simpel...🙄

25-10-2022 11:49

debetweter +10151

Helemaal gelijk. Zou alleen Alvarez niet brengen, zeker niet als je voorstaat. Dat is te risicovol met Bassey LCV en haal je het hele momentum uit de ploeg.

25-10-2022 12:11

mvdk +44600 moderator

Ga je papieren halen!!! 😉

25-10-2022 12:39

jerryisthename +32155

Hahaha, mvdk. 👍🏼😂

25-10-2022 18:13

Robertini +40035

Heb lang moeten scrollen voor een fatsoenlijke opstelling, maar deze is prima.

Helaas zal Kudus wel weer plaats moeten maken voor Klaassen...

25-10-2022 14:07

jerryisthename +32155

Ben ik ook bang voor met die bangepoeperd. 🙄

25-10-2022 18:13

TeringHenkie +28801

Die speelt toch niet, Klaassen is de gevierde man bij Schreuder. Klaassen is zooooo belangrijk voor Brobbey.

25-10-2022 11:14

Masz +3731

Bij Schreuder weet je één ding zeker. Op het moment dat Schreuder je de hemel in praat neemt de kans dat je op de bank moet plaats nemen enorm toe. (Zie bijvoorbeeld Kudus, Brobbey en Conceicao.) Doet me denken aan de maffe familie.

25-10-2022 12:02

Rodsje +14924

Taylor laten banken. Berghuis voelt zich als een vis in het water op die positie en het gaat een beetje richting de goeie kant op. Klaassen moet banken voor Kudus, is enige verandering die ik zou brengen.

25-10-2022 11:05

jerryisthename +32155

Lekker een speler topsport laten bedrijven, terwijl hij een griepje heeft...onverstandig lijkt mij...👎🏼

25-10-2022 10:54

Qifesh +24917

Snap ik ook niet

25-10-2022 11:53

NeeI +108375

Geen enkel risico nemen met Alfie en zijn Mexicaanse griep. Laat m maar flink uitrusten en beter worden. Hij moet immers wel fit zijn voor het WK.

25-10-2022 10:45

Qifesh +24917

Idd.. na wk meteen astalavista

25-10-2022 11:53

Eurysaces +29583

Berghuis, Taylor en Kudus.

Het is zo verschrikkelijk simpel, maar we kunnen blijkbaar niet meer voetballen zonder extra verdediger en aanvallende loper. Ajax speelt 5-1-4 en niemand spreekt die clown er op aan.

25-10-2022 10:30

DeWijsneus +25813

Ik erger mijzelf ook dood aan dat 5-1-4. Maar Taylor Kudus en Berghuis wordt vrees ik wel erg aanvallend. Moet gewoon een goede zes bij. Maar dat zeiden we hier allemaal al. Kopen we een linksbuiten die wel goed is, maar niet nodig.

25-10-2022 10:33

BakkalBijter +11752

Grillitsch in plaats van Taylor

25-10-2022 12:28

Masz +3731

"Kopen we een linksbuiten die wel goed is, maar niet nodig."
Wie Oocampos of Bergwijn?

25-10-2022 12:56

DeWijsneus +25813

Bergwijn. Vind het een goede speler hoor, maar Tadic blijft toch spelen. O o Ocampos is als type speler helemaal niet uit te leggen maar die kwam schijnbaar nog voor op rechts.

25-10-2022 12:58

RemcoRe1986 +1283

Hoe makkelijk kan het zijn;

Bergwijn Brobby Tadic
Kudus
Berghuis Grillisch
Wijndal Bassey Timber Sanchez
Pasveer

Ocampos Lucca Conceicao
Klaassen
Taylor Alvarez
Baas Blind Kaplan Rensch
Gorter

Met het reserve team word je op deze manier zelfs nog kampioen!!

25-10-2022 10:00

RuffRhythim +24837

Tadic op links dan neem ik aan?

Voor de rest is dit m qua basisopstelling wel ja

25-10-2022 10:39

RemcoRe1986 +1283

Nee Bergwijn en Wijndal vormen een erg goed duo. Ik heb liever Bergwijn op zijn beste positie dan Tadic

25-10-2022 15:11

Nr.10 +111766

Dus eigenlijk betekent dit dan dat Taylor weer zal spelen in plaats van Klaassen. Denk dat we daar wel sterker van worden. Maar goed, nogmaals, belangrijker dan de opstelling is de instelling en het vertrouwen van de ploeg, want Taylor en Berghuis kwamen er uit tegen Liverpool ook niet aan te pas.

25-10-2022 09:48

AINIESTA +45657

Ik zou geen risico nemen met Alvarez en hem toch wat extra rust gunnen, tot de zomerstop.

25-10-2022 09:28

Squadron11 +2478

Ekte Ajax fan

25-10-2022 09:48

trodat4030 +97463

Idd, een ekte wil geen Alf in de basis zien.

25-10-2022 10:23

Bc te P +22130

Ekt waar

25-10-2022 11:20

louis60 +11473

Zonder Taylor winnen we. Toeval?

25-10-2022 09:10

wladimir +3059

Zelfde kun je zeggen over Kudus, terwijl beide spelers een goede indruk maken dit seizoen. Om van dit gezeik af te zijn kun je beter met beide spelers op de bank beginnen morgen.

25-10-2022 09:27

Nr.10 +111766

Dat we met of zonder Taylor winnen van RKC zegt natuurlijk weinig. We hebben dit seizoen ook veel mét Taylor gewonnen, bijvoorbeeld de enige CL wedstrijd waarin wij goed speelden, tegen Rangers. Taylor is gewoon een versterking voor dit elftal, ten opzichte van Klaassen.

25-10-2022 09:50

Eurysaces +29583

Met Alvarez kregen we 10 doelpunten tegen. Toeval?

25-10-2022 10:00

debetweter +10151

Alvarez is echt prima. Alleen werkt het niet met Bassey. Wat ik super irritant vind aan Schreuder is dat hij aangeeft te kijken wat Klaassen toevoegt aan het spel van Brobbey maar dat in verdedigend totaal niet lijkt te doen.

Ajax heeft een prima aanval waarmee je tegen iedere tegenstander kan scoren, Schreuder moet daarom kijken hoe we het verdedigend op orde kunnen krijgen ipv Klaassen om Brobbey beter te maken. O ja, Klaassen was in geen veld of wegen te bekennen bij de doelpunten van Brobbey tegen RKC, Brobbey moet als spits doelpunten maken, daarop word Kudus als spits ook beoordeelt. Dus ik twijfel ook over Schreuder's uitspraak.

Zonder papieren wil ik Schreuder er graag op wijzen dat je op de positie van verdedigende middenvelder een ruime keuze hebt met van FJ tot Alvarez. Daar tussenin heb je nog een hele boel andere opties. Op de positie van LCV kom je te kort, daar heb je naast Bassey en Blind. Magallan, Aertsen en Milovanovic zijn allen (nog) niet goed genoeg.

Met Bassey LCV en zonder Alvarez is het team veel flexibeler, de heren hebben dezelfde tekortkomingen in versterken daarin elkaar.

25-10-2022 13:05

Nick14 +25889

Geen idee, grootbrein.

Wellicht speelde het wel mee dat RKC en Excelsior de tegenstanders waren.

25-10-2022 13:33

Sjaak Polak +1837

Alvarez uit voorzorg toch maar even goed uitzieken. Het seizoen is nog lang

25-10-2022 09:09

mokum007 +6530

Middenveld met Grillitch, Berghuis, kudus

25-10-2022 09:18

Superieur +880

De lieveling van de trainer is ook terug, Taylor 🤢 dat betekent ook weer een andere opstelling.

Sorry Taylor heeft talent, maar hij heeft het echt wel af laten weten in de Champions League...

25-10-2022 09:05

AjaxHoorn +32989

De lieveling. Wat een trieste reactie zeg.

25-10-2022 09:38

mvdk +44600 moderator

Ik ben het niet met hem eens, maar waarom is het een trieste reactie? Dat is het tegenwoordig al vrij snel valt me op. Een andere mening triest noemen vindt ik eigenlijk veel triester.

25-10-2022 09:41

Squadron11 +2478

Omdat hij de integriteit van de trainer aanvalt. Net zoals speculeren over afspraken over speelminuten voor Klaassen of Tadic die heilig is.

25-10-2022 09:49

trodat4030 +97463

De integriteit van die hooghartige aso die denkt dat hij alles beter weet en journo's op persco's denkt de les te kunnen lezen? Welke integriteit bedoel je precies?

25-10-2022 10:28

Rolo +13842

Maar dat is bij 80% hier speculeren, roeptoeteren, afvallen.... respect ver te zoeken.

25-10-2022 10:29

mvdk +44600 moderator

Eigen jeugd en ik ben zelf van mening dat Taylor het prima doet. Het zijn de mensen om hem heen die minder presteren. Alvarez, Blind, Tadic, Bassey en Rensch spelen matig. Bij Bassey begrijp ik het nog wel omdat hij niet in zijn kracht wordt gebruikt, maar de rest is gewoon totaal uit vorm. Dat werkt door op je hele elftal.

25-10-2022 12:43

debetweter +10151

Alvarez rendeert niet zonder voetballers eromheen. Bassey is daarbij het probleem. Blind is te langzaam, Tadic staat meestal rechts mist de snelheid voor een dribbel dus is voorspelbaar, Bassey moet niet voetballen en zich focussen op verdedigen en Rensch is Rensch. Rensch heeft het ergens wel in zich, maar het komt er helaas gewoon niet uit. Mist sprong- en kopkracht voor CV en explosiviteit en een killer voorzet voor rechtsback.

25-10-2022 12:50

AjaxHoorn +32989

Het gaat mij erom dat je niet meteen een lievelingetje bent als je meer speelt dan een ander. Er wordt hier gesuggereerd dat Taylor niet speelt vanwege kwaliteit maar omdat die goed hielen likt. Taylor is niet geweldig, maar zo slecht heeft hij het ook niet gedaan denk ik zo.

26-10-2022 08:26

AjaxHoorn +32989

Niemand houdt de hand boven zn hoofd.

26-10-2022 08:27

wladimir +3059

Alvarez (bod van 50 miljoen geweigerd), Bassey (aankoop 23 miljoen), Bergwijn (aankoop 35 miljoen), Blind en Tadic vallen tegen in de Champions League. Taylor speelde goed tegen Glasgow en is iig de aangever van de 1-0 tegen Napoli.

25-10-2022 09:54

mvdk +44600 moderator

Klaassen verkochten we een aantal jaar geleden voor 27 miljoen. Dat was een wereldprestatie.

Over Bassey: Die heeft een Engels paspoort en is dus zeer interessant voor Engelse clubs. Als je hem aan de praat krijgt levert hij een enorm bedrag op.

25-10-2022 12:45

wladimir +3059

Klaassen maakte in 16/17 een hoop doelpunten en speelde de Europa League finale. Daarom hebben wij afgelopen zomer zo'n 25 miljoen moeten betalen voor Bassey.

Klaassen hebben we in 2020 teruggekocht voor zo'n 12 miljoen en staat onder contract t/m 2024. Dit betekent dat we zo'n 3 miljoen op zijn transfersom moeten afschrijven en hij pakt zeker 2 miljoen salaris. Bassey heeft getekend voor 5 jaar wat neerkomt op een afschrijving van 5 miljoen per jaar en waarschijnlijk een salaris van 2,5 miljoen.

Owen Wijndal is gekocht voor 10 miljoen. Ook hij heeft getekend voor 5 jaar en zal waarschijnlijk 3 miljoen salaris hebben bedongen (transfer heeft belachelijk lang geduurd).

Deze drie matige spelers kosten Ajax 17,5 miljoen per jaar. Daarnaast blokkeren ze jonge talenten als Anass Salah-Eddine, Youri Baas en Olivier Aertssen die in mijn optiek meer potentie hebben.

Natuurlijk hebben Bassey en Wijndal restwaarde. Ik geloof dat we Bassey met winst gaan verkopen aan een PL club door zijn Engelse nationaliteit. Desalniettemin is Ajax langzaam haar identiteit aan het verliezen.

26-10-2022 10:51

FrancescosRavioli +15454

Taylor werd met een aantal non voetballers om zich heen in de positie gedrukt dat hij het spel moest bepalen, maken en leiden. Daar is die jongen natuurlijk veel te jong voor.

Dat hij dan compleet verzuipt snap ik volledig. Timber met veel meer ervaring loopt achterin tegen hetzelfde probleem aan.

25-10-2022 10:04

trodat4030 +97463

Gelukkig wel! Beter dan dat loopwonder, die loopt zo geweldig dat je hem met het blote oog niet eens kan zien! Verder heb jij een heel kort of volstrekt biased geheugen als je niet eens meer weet dat Taylor tegen Napoli gewoon je beste speler was...

25-10-2022 10:30

Nick14 +25889

De rest niet gelukkig nee.

Overigens was de Taylor in de thuiswedstrijd de enige die niet door het ijs zakte.

25-10-2022 13:37

Jojo.14 +3658

Hoop dat de terugkeer van Taylor niet ten koste gaat van Berghuis op '8'. Kudus op 10 voor morgen, al heb ik zelf nog altijd liever dat we met één 6 spelen. Kan je afwisselend 2 van Berghuis/Kudus/Taylor opstellen zonder dat je zit met 'Taylor is geen 10 en Berghuis doet het goed op 8.'.

25-10-2022 09:01

Newbee34 +6747

Dat zou echt het toppunt zijn om je beste speler op dit moment, die nu op 8 speelt, te gaan verplaatsen om wederom een lieveling in te passen.

25-10-2022 09:28

Nr.10 +111766

Dat gaat het natuurlijk wel, maar ook weer niet helemaal. Berghuis en Taylor kunnen beiden als een soort halven spelen, met Alvarez in hun rug. Zo speelden we tegen Rangers heel goed. Je hebt dan dus minder een 10 die bij Brobbey blijft.

25-10-2022 09:52

JaapStam +137844

Ik lees trouwens veel dat Ajax genoeg heeft aan 1-0 morgen avond!!! Waar is dat opgebaseerd???!!! 2-0 of 3-1 is juist genoeg!!! Hoezo 1-0???!!!

25-10-2022 09:00

Jojo.14 +3658

Ze rekenen op 0-10 winst in Glasgow

25-10-2022 09:27

Squadron11 +2478

Genoeg voor EL

25-10-2022 09:50

JaapStam +137844

Dat geleuter dat Tadic eruit moet!!! Waar is Bergwiin dan met 30 miljoen euro om zijn nek???!!! Ajax speelt gewoon met 10 man!!! Mensen gaan pas beseffen als Tadic niet meer speelt, dat je zo'n leider mist op het veld!!! ❌️❌️❌️

25-10-2022 08:57

Squadron11 +2478

Als je eens stopt met je uitroeptekens en vraagtekens, zou ik zomaar je bericht wellicht kunnen gaan waarderen op de inhoud. Helaas lijk je nog steeds een schreeuwerige kleuter zo.

25-10-2022 09:51

JaapStam +137844

Ik ben niet gecharmeerd van Taylor!!! Liever op de bank met deze knaap!!!

25-10-2022 08:41

FrancescosRavioli +15454

Ik vind je commentaar debiel!!! Met al die uitroeptekens!!! MISSCHIEN CAPS LOCK AAN OM ZO NOG MEER TOKKIE OVER TE KOMEN!!!

Zonder dollen. Gebruik aub leestekens waar ze voor bedoeld zijn. Want ik ben het met je inhoud echt wel eens. Al die extra !!! Maken je post minder leesbaar.

25-10-2022 10:07

Ajax27 +19263

Hoe goed ik Taylor ook heb zien spelen de afgelopen wedstrijden, ik denk dat hij uiteindelijk het kind van de rekening wordt.

Schreuder wil een echte controleur op 6. Alvarez, Grillitsch en in mindere mate Klaassen bezetten die plek. Op 8 blijkt Berghuis nog veel beter uit de verf te komen dan als 10. En op 10 heb je met Kudus en Klaassen 2 verschillende types. Schreuder kiest nu nog veelvuldig voor Klaassen, maar ik denk dat als Kudus daar 3-4 wedstrijden achter elkaar de kans krijgt dat het klaar is.

En dan is het zeer jammer voor de goed spelende Taylor... maar Berghuis op 8 is gewoon nog beter.

25-10-2022 08:15

Nr.10 +111766

Taylor heeft alles gespeeld voor zijn blessure. Die krijgt gewoon de voorkeur boven Klaassen hoor. En terecht, in mijn ogen.

25-10-2022 09:53

Ajax27 +19263

Ja... alleen Klaassen die staat niet op de 8 positie als ie speelt, maar op 10. En op 8 staat dan Berghuis. En op een of andere manier heeft Schreuder ineens iets met het koppel Brobbey/Klaassen wat niemand anders ziet.

Naar mijn mening moet Kudus op 10 gewoon eens even een aantal wedstrijden de kans krijgen. Berghuis op 8 en Grillitsch op 6. Maja... dat gaat ie waarschijnlijk iig tot aan het WK niet doen.

25-10-2022 13:21

Nr.10 +111766

Het wordt gewoon Berghuis op 10 en Taylor op 8, zoals bijna het hele seizoen al het geval is.

25-10-2022 18:45

trodat4030 +97463

Zou zomaar kunnen, want een jonkie. Dat vind Fredje de makkelijkste slachtoffers.

25-10-2022 10:33

trodat4030 +97463

Op 10 heb je 2 verschillende types ja, Berghuis en Klaassen. Niet Kudus en Klaassen.. Hoe graag we het ook zouden willen.

25-10-2022 10:34

Mözil +2570

Als Alvarez een griepje had, hoe kan het dan dat zo'n kerel speelde zaterdag.
Zet dan toch een fitte Grilitsch erin.

25-10-2022 08:11

RuffRhythim +24837

Dat begrijpt echt geen hond nee.
Waarom neem je überhaupt een zieke speler mee?
Kan ie lekker de rest van de selectie besmetten, goed plan met Liverpool en psv op komst.

25-10-2022 10:37

SwissAjaxFan +3972

Pasveer
Sánchez, Timber, Bassey, Wijndal
Berghuis, Álvarez, Kudus
Bergwijn, Brobbey, Tadic

25-10-2022 07:50

Orangesoul +5997

Grillitsch op de plek van Kudus...

25-10-2022 07:55

Bowie +2383

Alvarez en Grillitsch samen is veel te defensief in een wedstrijd die je met een marge moet winnen

25-10-2022 08:21

Orangesoul +5997

Grillitsch is niet defensief wel controlerend kan met passes strooien en kan de lijnen uitzetten. Kudus is veel te druistig op t middenveld. Werkt hard maar mist t overzicht.

25-10-2022 08:25

ck69 +13181

In ons topjaar speelden we zelfs zonder breker, gewoon Lasse op Cvm. Niet dat laffe gedrag met een cvm die slidings maakt en ballen wegkopt en verder geen drol met een bal kan.

25-10-2022 08:36

AlexLitmanen10 +14485

Frenkie was ook een soort breker

Die verdedigde ook als een malle tot aan zijn achterlijn met Slidings en kopduels. Dat was een luxe die we nu niet hebben

25-10-2022 10:24

Orangesoul +5997

Frenkie is ook een uitzonderlijke sierlijke speler die altijd de voetballende oplossing zoekt en vooruit denkt en speelt. Alvarez is een breker die niet sierlijk is en draaicirkel heeft van een tractor. Altijd eerst de bal aannemen dan 2 minuten nadenken voordat hij de speelt. Je kan Alvarez beter naast timber zetten en daarvoor een Taylor op nummer 4 of een grillitsch.. Wijndal op links of een Bassey.. Bassey kan ook als laatste man met een rol als Davidson Sanchez.

25-10-2022 10:34

Modric36 +8224

Mooi dan kan hij op nummer 6 en kan Kudus op 10

25-10-2022 07:44

Tommyshelby +130422

Taylor als zessie in de competitie, lijkt me een experiment waard. In de cl mag het ook trouwens. Maar Grillitsch beste optie vind ik.

25-10-2022 07:33

ajaxcied4life +26111

Benieuwd of Schreuder enkele Diplomats op de bank durft te posteren.

25-10-2022 07:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.