Ajax rest één route naar Champions League-overwintering, Europa League zo goed als zeker

door BadembaBarrie 87

Bron Ajax Showtime

Ajax rest één route naar Champions League-overwintering, Europa League zo goed als zeker

door BadembaBarrie 87

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Met nog twee groepswedstrijden te gaan en zes punten achterstand op Liverpool lijkt de consensus dat Ajax’ kansen op Champions League-overwintering verkeken zijn. En de kansen daarop zijn inderdaad niet bijster groot, want Ajax heeft niets meer in eigen hand. Toch zijn de kansen ook niet zo klein als een blik op de stand in de groep zou doen vermoeden. Er ligt een duidelijk, niet onrealistisch pad voor Ajax naar de achtste finale van het miljardenbal. Daarbij is het goede nieuws voor de Amsterdammers bovendien dat Europa League-voetbal zo goed als zeker is.

Zoals beschreven in het artikel voorafgaand aan de uitwedstrijd tegen Napoli, weegt het aanstaande duel met Liverpool vele malen zwaarder voor Ajax’ kansen op Champions League-overwintering. Nu de stofwolken zijn opgetrokken en de resultaten van Napoli – Ajax en Rangers – Liverpool bekend zijn, blijft er in de basis één scenario over waarmee Ajax zich nog kan verzekeren van Champions League-voetbal in het voorjaar van 2023. In de Johan Cruijff ArenA zullen de Amsterdammers The Reds met minimaal twee doelpunten verschil aan de kant moeten zetten. Als dat lukt moet Ajax vervolgens op Ibrox van Rangers zien te winnen en hopen dat het al geplaatste Napoli desondanks ook op Anfield met Liverpool afrekent.

Als dat scenario zich voltrekt, eindigen zowel Liverpool als Ajax op negen punten uit drie duels. Omdat ook het onderlinge aantal punten dan gelijk is (drie om drie), wordt er gekeken naar het onderlinge doelsaldo. Dat zou op dat moment in Ajax’ voordeel zijn, waardoor de Amsterdammers zich zouden plaatsen voor de knock-outfase van de Champions League en Liverpool verder zal moeten in Europa’s tweede bekertoernooi. Daarbij is het dus wel cruciaal dat Ajax met minimaal twee doelpunten verschil wint. Bij een overwinning met één doelpunt verschil zou het totale doelsaldo, dus over alle groepswedstrijden, namelijk de doorslaggevende factor zijn als beide ploegen gelijk in punten eindigen. Gezien Liverpool op dit moment over een doelsaldo van +6 beschikt en Ajax over een doelsaldo van -4, is de kans dat de Amsterdammers het daarop gaan winnen verwaarloosbaar.

Europa League praktisch binnen

Ondanks dat het hierboven beschreven scenario niet onrealistisch is, gebiedt de waarheid te zeggen dat de kans dat Ajax de Champions League na 1 november voor dit seizoen gedag moet zwaaien groter is dan de kans dat de befaamde hymne in februari of maart van 2023 weer door de speakers van de Johan Cruijff ArenA klinkt. In dat opzicht is er ook goed nieuws, want ondanks dat Ajax’ voorsprong op nummer vier Rangers slechts drie punten bedraagt met nog twee duels te gaan, is de kans dat de Schotten de Amsterdammers nog voorbij gaan in de stand bijzonder klein.

Dat heeft grotendeels te maken met de 4-0 overwinning van Ajax in de Johan Cruijff ArenA eerder dit seizoen. Rangers speelt de komende speelronde uit bij Napoli en gezien de krachtsverhoudingen in de groep lijkt er geen ander scenario denkbaar dan een overwinning van de thuisploeg. Zelf als Ajax dan tegelijkertijd van Liverpool zou verliezen, moet Rangers tijdens de laatste speelronde op Ibrox met minimaal vijf doelpunten verschil winnen om Ajax voorbij te gaan in de groep.

Het kan voor Ajax nog wel vervelend worden als het zelf van Liverpool verliest en Rangers weet te stunten in Napels door een resultaat te halen. In dat geval zou een overwinning op de laatste speeldag voor de Schotten volstaan om over Ajax heen te gaan. Als Schreuder en zijn ploeg niet verliezen op Ibrox, zijn ze, vanwege die 4-0 overwinning in Amsterdam, sowieso verzekerd van Europa League-voetbal.

Zo heeft Ajax komende woensdag tegen Liverpool in wezen niets te verliezen. Met Europa League-voetbal praktisch op zak, staat niets de Amsterdammers in de weg om woensdag in de Johan Cruijff ArenA alles te geven voor de laatste kans op Champions League-overwintering.

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +39990

Als Napoli The Rangers vanavond een puntje gunt gaan we het nog lastig genoeg krijgen in Glasgow volgende week.

26-10-2022 17:05

Wambertoho +1072

Ik zou zeggen: Ajax heeft volop kans op Europa League, CL-overwintering zo goed als onmogelijk.

26-10-2022 11:06

Henkjanklaas +20596

Wat een hoop negatief gejank hier zeg. Helpt dit? Neen dus.

26-10-2022 01:52

Henkjanklaas +20596

En maar drie duimpjes omhoog, zegt mij genoeg over de ware supporters die zitten vooral niet op deze site. Ja, ik ben ook regelmatig kritisch maar nooit in het onredelijke en op een manier dat de speler wordt afgebrand.

26-10-2022 11:46

rich67 +6644

…….de meeste dromen zijn bedrog

26-10-2022 01:07

RSM +3916

Gelukkig hebben we Europa League dan nog inzicht. Stapje lager kan geen kwaad.

26-10-2022 00:43

wijzijndebeste123 +163058

europa league zo goed als binnen? als rangers morgen n puntje pakt tegen napoli b en op ibrox van ons winnen worden wij laatste id poule. beide kan zomaar

26-10-2022 00:15

Jeugd +24619

Alles kan en er maximaal voor gaan natuurlijk.
Ik acht de kans niet groot. Europa League is misschien wel meer passend, zeker dit seizoen.

25-10-2022 14:50

Betuwe85 +20428

Nog lang niet binnen. Als napoli zijn sportieve plicht doed is het binnen als rangers een punt of meer pamt zie ik ajax zo verzuipen bij rangers

25-10-2022 14:39

Hans.D88 +3778

Rangers hebben niks te verliezen, Napoli hoeft niet, Ajax heeft nog alles te verliezen, Liverpool laat de rest het uitvechten en gaan vanzelf door. Brr...

25-10-2022 14:43

mokum007 +6522

Om eerlijk te zijn op dit moment horen we Ajax niet in de Champions league

25-10-2022 14:29

Robertini +38975

Zo goed als zeker? Bij een off-day van Napoli moeten we nog gelijk spelen bij Rangers, en in deze vorm is dat niet zo makkelijk.

Champions League overwintering is helaas onmogelijk.

25-10-2022 13:49

Hans.D88 +3778

Inderdaad, Napoli is redelijk klaar in deze poule. ik denk dat Rangers meer gebrand zullen zijn op resultaat de komende twee wedstrijden dan Napoli. Stel die pakken een punt, dan kan het nog gaan spoken op Ibrox. Ik maak me eigenlijk meer zorgen over EL ipv CL.

25-10-2022 14:38

Jutter1 +4311

Niets te verliezen?, een kinderhand is snel gevuld. Toch blijft er een hele nare nasmaak over met name wat die wedstrijden tegen Napoli betreft! Een ploeg die weiliswaar heel goed op dreef is dit seizoen, ook in de Serie A,,maar de komende tijd stevig aan de sterkhouders daar getrokken gaat worden en een terugval haast onvermijdelijk is/wordt, net zoals dat bij Ajax vaak het geval is. De laatste transferwindow wel in hele extreme mate door het vertrek van zeker 5 basisspelers, en niet de minsten! DE oorzaak van het tot op heden erg matige seizoen natuurlijk, dat hoeft geen betoog.

25-10-2022 13:12

MarcHogervorst +35302

Zowel Napoli als Liverpool gaan denk ik ver komen. En bedenk dat zowel Borussia als Sporting er vorig jaar na de groepsfase direct uitvlogen volgens mij.

25-10-2022 14:03

Red Devil +3604

Aan Als hebben we weinig tot niets want Als we echte kerels in de verdediging hadden staan dan had het nooit zover gekomen.
Als ze bij Ajax weer als kippen zonder kop naarvoren blijven rennen zoals tegen Napoli zal Liverpool de wedstrijd voor rust al beslissen.
Napoli zal met een B-team spelen deze laatste 2 wedstrijden want zij zijn al geplaatst.

25-10-2022 12:52

Andronixos.c +8126

Laat dit jaar snel over zijn.
Niemand van ons heeft nog vertrouwen in Schreuder.
We horen elke week weer iets: Makelaar bepaalt beleid. Alfred verdient op transfers. Tadic is echte coach voor de groep. Blind heeft een uitzonderings postitie in het team.

Laten we dit jaar afscheid van hem nemen, en iemand halen die wel harde beslissingen durft te nemen. Misschien eindelijk tijd voor Heitinga of Reiziger. Beide jongens lopen al heel lang bij Ajax.
En dan gelijk Bogarde terughalen. Als hij nog deel uitmaakte van de staf, dan was beide wedstrijden tegen Napoli niet zo uit de hand gelopen.

25-10-2022 12:41

Robertini +38975

Heitinga zie ik het niet zo in. Reiziger zou wel kunnen.

25-10-2022 13:50

Harold +10568

Wil jij even voor jezelf spreken? Ik heb nog wel vertrouwen in schreuder.

25-10-2022 14:00

Petterson +24833

😁 broer van Alfred?

25-10-2022 21:14

Doediemaar +1001

Waarom zou je de volgende ronde van de cl willen halen,die zuur verdiende miljoenen euro’s worden toch in de handen gegeven van een bevriende makelaar en aan een technisch duo die volgens de trainer niet weten of er zand of lucht in een bal zit en dan heb ik nog niet over onze zeer bekwame TD die als een konijn in een koplamp staart de tientallen miljoenen door het putje spoelt

25-10-2022 12:36

Andronixos.c +8126

Selectie heeft nu geen volwaardige CL niv.
Dit is een tussenjaar voor Ajax in de CL.

Misschien volgend jaar beter geluk

25-10-2022 12:32

RJB1979 +25486

Ik zie het al helemaal gebeuren dat wij morgen opeens Liverpool van de mat spelen, Liverpool volgende week ook van Napoli verliest maar wij niet verder komen dan een gelijkspel tegen Rangers.

25-10-2022 12:00

Rondo64 +3332

Ik zie liverpool prima een puntje pakken in eigen huis tegen napoli als het echt moet, dat is misschien nog wel het grootste probleem

25-10-2022 12:44

PetrusKeizer +10739

Ik ben geen zwartkijker, maar er moet nog wel ff van die Schotten gewonnen worden, evt een gelijkspel. Eerst naar de resultaten van deze voorlaatste wedstrijden in de poule kijken. Ik koop weinig voor dat gereken. Zoals we nu spelen vind ik eigenlijk niks zeker, maar dat is ook maar een gevoel.

25-10-2022 11:21

RJB1979 +25486

Op de vraag hoe Martinez er op staat in Engeland: Dit is een Spurs supporter:

https://twitter.com/StoppageTimeTV/status/1584533495249924096?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1584533495249924096%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

25-10-2022 11:16

Petterson +24833

Licha rules! Zo zonde dat we hem al kwijt zijn .. en belangrijke reden voor het defensieve verval.

25-10-2022 21:17

TeringHenkie +28242

Met balletjes afwachter Klaassen in de spits kan het bijna niet mis gaan toch?

25-10-2022 11:13

rodnet +10260

Gezien de voorgaande wedstrijden tegen Napoli en Liverpool hebben we momenteel niets te zoeken in de Champions League. Door in de Europa League en hopen dat Schreuder er in februari niet meer bij is.

25-10-2022 11:06

Ajax-kat +17

Ik dacht bijna precies hetzelfde: z.s.m. uit die blamerende CL, een paar rondes EL zodat de onervaren spelers wat Europese ervaring opdoen (ik reken realistisch gezien niet eens op de eindwinst), ED-kampioen worden en z.s.m. dit seizoen vergeten. En dan een nieuw seizoen met een nieuwe trainer én TD. #tussenjaar

25-10-2022 11:59

Andronixos.c +8126

Heb je wel een opvolger in gedachten?

25-10-2022 12:34

rodnet +10260

Bielsa of als het een Nederlander moet zijn Slot of Bosz. Minder dan Schreuder wordt het niet snel.

25-10-2022 13:55

Ajax4proud +10790

Het is onrealistisch om te denken dat Ajax überhaupt van Liverpool gaat winnen. Zelfs met een manke elftal maakt Liverpool gehakt van Ajax.

Bij Schreuder word de oude garde constant opgesteld. De oude garde is goed zolang ze het niveau halen maar dat gebeurd al een lange tijd niet.

De CL is eigenlijk in een oogwenk voorbij gegaan. Geef de jonge talenten de gelegenheid om het niveau te ervaren. De Eredivisie is blijkbaar al lastig genoeg voor Ajax. Als men denkt dat Ajax het wel goed gaat doen in EL, ook daar heb ik mijn grote twijfels bij.

Hebben alle Ajax spelers wel genoeg motivatie dankzij de trainer. Daarnaast zal de premie ook wel nietig zijn voor de meeste Ajax spelers.

Tadic is een grote voorbeeld voor elk Ajacied echter haalt hij het niveau niet meer wat hij eerder in Europees verband wel liet zien. Door selecteren en hem een andere functie geven bij Ajax, hetzelfde geldt voor Blind.

25-10-2022 11:00

Harold +10568

En Klaassen

25-10-2022 14:02

ErikAjax1983 +717

Denk dat we eerder achterom moeten kijken dan denken dat we wel even van Liverpool winnen met 2 doelpunten verschil. Totaal niet realistisch.

25-10-2022 10:59

Am*dammer +3179

Napoli gaar echt niet vol gas in Liverpool.. dus EL is het hoogst haalbare.. als we gewoon gelijk spelen tegen Liverpool en dan van Rangers winnen dan is het wel goed.. op dit moment zijn we toch niet van CL niveau.. beter komen we een paar rondjes verder in de EL en schieten we pisvlek uit het toernooi.. hehehe..

25-10-2022 10:49

SjakiedeWit +2636

Doe es lief…..

25-10-2022 10:55

MarcHogervorst +35302

Napoli zou nog voor 'achttien uit zes' kunnen gaan. Recordscore in de groepsfase.

25-10-2022 13:41

debetweter +10061

Stel dat Rangers gaat stunten en we halen de Europa league niet, dan dient Schreuder direct z'n koffers te pakken.

Wat is een realistische doelstelling in Europa League?

25-10-2022 10:39

DeWijsneus +25641

Hopen op een slechte tegenstander.

25-10-2022 10:40

j0rnnn +5092

Noem mij een pessimist, maar als je ziet hoeveel kansen Ajax weg geeft tegen kleine clubs, kan je met een beetje pech zomaar 5-0 verliezen van rangers.

25-10-2022 10:36

RuffRhythim +24837

Ik zie het ze nog verneuken ook hoor wat dat betreft....

25-10-2022 10:51

Masz +3731

Voor de volledigheid.
Gezien Liverpool op dit moment over een doelsaldo van +6 beschikt en Ajax over een doelsaldo van -4 moet Ajax bij een overwinning van Liverpool met één doelpunt verschil de laatste wedstrijddag 8 doelpunten inhalen. Glascow-Ajax 0-7 hhm zie ik niet zitten en 2 maal 4-0 ook niet.

25-10-2022 10:31

MarcHogervorst +35302

Misschien tips vragen van Zagreb en Lyon, weet je nog?

25-10-2022 13:44

Masz +3731

Ja, dat weet ik nog. It skipped my mind maar ik vind dat niets voor Ajax. (*En niets voor Glascow)

25-10-2022 13:47

MarcHogervorst +35302

Correct! Zulke dingen doen we maar niet.

25-10-2022 13:51

Bijgoochem +186

Gewoon lekker wedstrijdje kijken en niet teveel nadenken. Achter je ploeg staan en we zullen wel zien wat het wordt.

25-10-2022 10:30

Moooo +3960

Europa League is veel leuker dan 1 ronde verder komen in de Champions League.

Een Portugal zal mogelijk meer clubs hebben die doorstromen naar de 8ste finale Champions League.
Geen van hun allen geef ik kans op een kwartfinale. (Wat zorgt voor minder coëfficiëntie punten)

Ik vind de Europa League echt het niveau waar Ajax het kan laten zien wat ze echt kunnen.
Een Napoli en een goed Liverpool krijgt Ajax geen vertrouwen van, het zal fantastisch zijn dat dit Ajax op niveau kan bouwen aan hun team.
Veel clubs in de Europa League zijn erg interessant en Champions League waardig. (ManUtd, Arsenal, Barcelona, uit mijn hoofd)

25-10-2022 09:49

Altijdindestraat +39809

GELD is zoveel leuker voor een club als Ajax we hebben het nodig, dan is een EL niks waard.

25-10-2022 10:05

Masz +3731

Morgen avond met 1-0 winnen en dan tegen Glascow ook winnen betekend uitschakeling maar wel de premie van de 2 wedstrijden.
Dat is veel geld vergeleken met de EL premies.

25-10-2022 10:35

NoPants +7457

“Een Portugal zal mogelijk meer clubs hebben die doorstromen naar de 8ste finale Champions League.
Geen van hun allen geef ik kans op een kwartfinale. (Wat zorgt voor minder coëfficiëntie punten)”

Dus zonder te weten of die portugese clubs 1e of 2e worden in hun poule, zonder te weten wie hun tegenstanders worden in de achtste finale, en zonder te weten hoe hun selecties eruit zien na het wk en de transferperiode, geef jij ze geen kans om door te gaan naar de kwartfinale?

Denk je dat dan, of hoop je dat?

25-10-2022 10:22

SjakiedeWit +2636

De clubs die jij interessant noemt, zijn dan ook tegelijkertijd een maatje te groot voor ons…

25-10-2022 10:57

Petterson +24833

Vorig jaar had ik ons zeker kans gegeven in de EL. Dit jaar moet er na de winterstop al een wonder gebeuren (Alfred die het licht gaat zien) om door te stomen ..

25-10-2022 21:19

Ozhan +1528

Echt serieus, na de wedstrijd tegen RKC, is er iemand met verstand in zijn hoofd die denkt dat we ook maar een kans maken tegen Liverpool?!

25-10-2022 09:49

Gogopepa73 +3529

Heel verhaal om niks: we spelen in februari EL, klaar. Neem je verlies, de Italianen en Engelsen zijn beter.

25-10-2022 09:20

Masz +3731

Ok dus jij zeg dat we zomaar winnen(of gelijk spelen) in Glasgow.
Dan moet er toch echt iets veranderen. De laatste wedstrijden waren echt bagger.

25-10-2022 10:38

Harold +10568

We gaan weer verliezen. De vraag is ook dit keer, met hoeveel?

25-10-2022 09:18

Altijdindestraat +39809

That’s the spirit! Jeezzzz 🙃

25-10-2022 09:18

Harold +10568

Het is de realiteit. Uiteraard hoop ik ook dat wij Liverpool van de mat spelen maar dat gaat niet gebeuren.

25-10-2022 09:24

NoPants +7457

Ik verwacht ook geen overwinning hoor, maar jij maakt het wel heel hard. Hoe groot achtte jij de kans tegen madrid nadat we 10 doelpunten tegen kregen van feyenoord en heerenveen?

25-10-2022 10:24

Masz +3731

Aanwezig. Ik ben altijd een optimist totdat het laatste fluitsignaal klinkt.

25-10-2022 10:39

debetweter +10061

Een gelijkspel moet haalbaar zijn. Aanval van Ajax is prima, dus je kan zeker scoren.

25-10-2022 10:41

Altijdindestraat +39809

Taylor komt net terug van een blessure dus die gaat niet starten

25-10-2022 09:17

Altijdindestraat +39809

TADIC_________BROBBEY_____BERGWIJN
_______________KUDUS
_____BERGHUIS_________ALVAREZ
WIJNDAL___BASSEY___TIMBER___SANCHEZ
_______________PASVEER

25-10-2022 09:17

Masz +3731

Alvarez en Sanchez? Bergwijn rechtsvoor?
Helaas we moeten roeien met de riemen die we hebben en een verdedigend ingesteld Ajax tegen het huidige Liverpool is tactisch misschien wel verstandig.

25-10-2022 10:43

debetweter +10061

Alvarez en Bassey gaat niet werken. LCV is de enige optie Blind, Blind is niet goed genoeg. Daarom moet Alvarez er, Helaas voor hem, uit voor Grilitisch. Bassey altijd achterin blijven, zodat hij enkel hoeft te passen en geen spelers in z'n rug heeft.

25-10-2022 10:44

4Ever14 +6586

Kudus kan je al weghalen want die gaat nooit op 10 starten, aangezien onze Deef gegarandeerd gaat starten. Deef heeft zo'n goede wisselwerking met Brobbey dat je hem niet meer ziet na het fluitsignaal, waarom zou Alfredo hem dan niet elke wedstrijd opstellen.

25-10-2022 12:31

jaripettersson +9434

Als Taylor helemaal fit is, gelijk in de basis. Voetbal op het middenveld. Lijkt me ook lekker voor berghuis die het middenveld wel weer zal moeten delen met alvarez en klaassen.

25-10-2022 09:12

mido1988 +4290

Kudus en brobbey basis!

25-10-2022 09:10

Superieur +880

De lieveling van de trainer is ook terug, Taylor 🤢 dat betekent weer een andere opstelling.

Sorry Taylor heeft talent, maar hij heeft het wel echt af laten weten in de Champions League...

25-10-2022 09:05

Harold +10568

Hij zal het toch ook moeten leren. En zoveel slechter dan de andere opties is hij ook weer niet.

25-10-2022 09:18

NoPants +7457

Als je spelers die het hebben laten afweten in de CL niet meer opstelt dan kunnen we thuis blijven..

25-10-2022 10:25

MV3 +2668

Een resultaat zou vooral lekker zijn voor het vertrouwen. CL-overwintering heb ik wel opgegeven maar het kan een mooie boost zijn richting de wedstrijd tegen de lampen.

25-10-2022 08:22

Ajax27 +19086

Blabla... CL liggen we gewoon dit jaar na 6 wedstrijden kansloos uit. Ik heb zin in de wedstrijd morgen, maar eigenlijk weet je gewoon dat je de mat af wordt gespeeld. Achterin staat het voor geen meter bij ons. En dat zal in een paar dagen tijd niet ineens anders worden.

Gewoon richten op EL en proberen om daar dit jaar zo ver mogelijk in te komen.

25-10-2022 08:13

Harold +10568

Onze verwachtingen voor dit seizoen zijn helaas te hoog gebleken. Tegen beter weten in dachten wij dat na de leegloop van spelers Ajax opnieuw een rol van betekenis zou kunnen spelen in de CL. Helaas moeten we die verwachting grondig bijstellen.

25-10-2022 09:20

4Ever14 +6586

Naar mijn mening was het wel enigzins mogelijk met een trainer die verstand heeft van het voetbal dat Ajax speelt of überhaupt verstand heeft van voetbal.
Welke randdebiel zet er nou een echte spits op de bank en een van onze beste middenvelders in de spits...
En dan die onzin waar spelers mogen spelen op basis van krediet of hoeveel ze klagen in de media, dat hoort gewoon niet bij een club met ambities in Europa.

25-10-2022 12:36

Ajax27 +19086

Precies. In 2016-2017 had je een relatief nieuwe groep. Met vallen en opstaan verlies je in de voorronde CL van FK Rostov. Daarna ga je met wat geluk een aantal rondes door. Uit tegen Legia Warschau speel je gelijk, thuis win je met 1 doelpunt verschil. Uit tegen Kopenhagen verlies je en thuis win je. En uiteindelijk met een paar mooie thuiswedstrijden tegen Schalke en Olympique herinnert iedereen zich vooral de headliner "Ajax haalt voor het eerst in ... jaar een Europese finale".

Daarna in 2018-2019 is nog steeds een kern van de spelers van 2016-2017 bij elkaar. Ze spelen dus al 3 seizoenen bij elkaar en er wordt pure kwaliteit bij gezet door de komst van Blind en Tadic die beiden geweldig zijn dat jaar.

En nu... na het vertrek van 5-7 bepalende basisspeler, de komst van een hoop nieuwe jongens uit allerlei landen/competities/culturen die Ajax totaal niet kennen.... verwachten we eventjes dat we in 3 maanden tijd 'gewoon' even de volgende ronde halen met Liverpool en Napoli in de poule?

Het is van begin af aan onrealistisch geweest.

Maar goed, als we dit jaar wederom met sterke optredens in de EL de halve finale of finale halen... zul je weinig mensen meer horen over de dramatische CL poule. Net zoals 'niemand' zich van 2016-2017 meer herinnert dat we in de voorronde CL werden uitgeschakeld door FK Rostov.

25-10-2022 13:09

Tommyshelby +128427

1-0 is ook voldoende morgen.

Maar wij verdienen niks met deze trainer. Zal wel 1-3 worden, en exit richting de EL. Wat niet eens zo'n straf is, ook een mooi toernooi.

25-10-2022 07:40

Pas +1613

1-0 is wel voldoende voor een overwinning, niet om door te gaan in de CL.

25-10-2022 07:44

Tommyshelby +128427

Jawel. Uitgoals tellen in de groepsfase gewoon, onderling resultaat is in ons voordeel dan. 2-1 is dan weer niet genoeg. Heb gisteren de regels hier gepost, staan op de uefa site.

25-10-2022 07:49

Marcus +2015

Kan iemand dit bevestigen? Zo lees ik 'm niet in bovenstaand artikel.

1-0 met publiek erachter is niet onhaalbaar namelijk. Zie Forrest afgelopen weekend.

25-10-2022 08:52

JariHeijden +5590

Het klopt maar een klein beetje. Als van alles gelijk is; punten, onderling resultaat, doelsaldo, meest gescoorde doelpunten, etc., dan tellen meest gescoorde uitdoelpunten. Dit staat op Wikipedia voor de CL van dit jaar (pas bij g. gaan uitdoelpunten tellen):

CRITERIA VOOR OPMAAK VAN DE STAND
De rangvolgorde wordt bepaald aan het aantal behaalde punten, waarbij een ploeg 3 punten krijgt bij een overwinning, 1 bij een gelijkspel en geen bij een nederlaag.

Indien 2 of meer ploegen hetzelfde aantal punten behalen gelden de volgende aanvullende criteria:

a. Meeste behaalde punten in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
b. Beste doelsaldo in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
c. Hoogste aantal gescoorde doelpunten in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
d. Wanneer toepassing van criteria a. t/m c. nog altijd leidt tot een gelijke ranking voor meerdere ploegen, worden deze criteria herhaald voor alleen die ploegen. Dit uiteraard mits dit niet exact dezelfde ploegen zijn als voorheen.

e. Beste doelsaldo in alle groepswedstrijden.
f. Hoogste aantal gescoorde doelpunten in alle groepswedstrijden.
g. Hoogste aantal gescoorde uitdoelpunten in alle groepswedstrijden.
h. Hoogste Aantal overwinningen in alle groepswedstrijden.
i. Hoogste Aantal uitoverwinningen in alle groepswedstrijden.
j. Minste aantal disciplinaire strafpunten.
k. Hoogste UEFA clubcoëfficiënt.

25-10-2022 09:11

MAD020 +1030

Inderdaad, ofwel: 1-0 is niet genoeg.

25-10-2022 09:18

Breuk +25029

Probeer eerst maar eens een goed resultaat te halen morgen

25-10-2022 07:25

4bier +31367

Bergwijn moet eens opstaan!

25-10-2022 07:15

Harold +10568

Inderdaad. Voor die 30 miljoen laat hij nog niet veel zien.

25-10-2022 09:22

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25289

Sportief beter om door te gaan in Europa League. Financieel beter om door te gaan in Champions league.

25-10-2022 07:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.